(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه اول خرداد 1391 - شماره 20214

يادداشت خبرنگار
سپاه در يك منطقه محروم مرزي مركز درماني مجهز ساخت
ايران در كيهان
بهره مندي سالانه 12 ميليون كودك ونوجوان از برنامه هاي فرهنگي كانون پرورش
رئيس كل دادگستري استان يزد: ريشه پرونده هاي خانوادگي وابستگي به تجملات است
مديركل آموزش و پرورش همدان: نمايندگان مجلس از سند تحول بنيادين حمايت كنند
از نگاه دوربين
رئيس اداره تبليغات اسلامي كاشان: هيئت هاي مذهبي بدون مجوز مروج بدعت ها و انحرافات ديني هستند
برگزاري هفته فرهنگ رضوي در 10 استان كشور
استاندار سمنان از خبرنگار كيهان تقدير كرد
افتتاح بزرگ ترين خانه كشتي شمال غرب كشور در مشكين شهر
ساخت در حرم امامين كاظمين به اتمام رسيد
جشن تكليف 1100نو گل ابتدايي در زنجان
500 هزار قطعه بچه ماهي در آب بندهاي گيلان رها شدند
تجليل از مادران شهيد در اسفراين



يادداشت خبرنگار

درد دلهاي كارگران لوله سازي خوزستان
ساعت 30/7 صبح است؛ گرماي اهواز است و يك دنيا كنجكاوي براي ديدن كارخانه اي كه مسكوت شدنش سالها تجمع ساز و تامل برانگيز شده است.
نيم ساعتي تا رسيدن به كارخانه طول مي كشد. مسير پياده اي را كه تا كارخانه طي مي كنيم ديده بان هايي را مي بينيم كه آدم را ياد جبهه هاي جنگ مي اندازد. فاصله ديده بان تا قسمت اصلي كارخانه زياد است اما نشان از وسعت كارخانه و نياز آن به حفاظتي عميق است.
مسير پيموده مي شود و ما به كارخانه بحث برانگيز لوله سازي خوزستان مي رسيم و مستقيما پاي درد دل، دل هاي درد ديده و سامان نديده كارگران اين شركت مي نشينيم. همزمان، با مستمع بودن براي حرف هاي آنها مي رويم تا كه كارخانه را بازديد كنيم. چشمم كه به كارخانه مي افتد احساس مي كنم آمده ام از بيماري عيادت كنم كه مجهول الهويه است و هيچ كس را ندارد.
تارهاي عنكبوت كارخانه و حكايت بدون شرح زندگي آن كارگري كه مي گفت همسرش را طلاق داده است و يك كليه اش را فروخته است و مهريه همسرش را داده است و حال، بچه اش را به مادربزرگش سپرده و روزها شارژ مي فروشد و شب ها در كارخانه نگهباني مي دهد تا كه شايد روزي عنكبوت ها خانه شان را برچينند و كارخانه شروع به كار كند.
كارخانه اي با 22 هكتار مساحت كه تنها با لامپ هايي به تعداد انگشتان دست، كه حتي نور كافي براي حفاظت ندارد و حكايت ناامني شديد كارخانه كه گواه آن، جاي بخيه ها و زخم هايي است كه دزدان بر چهره يكي از كارگران نشانده بودند و حكايت فرار آن كارگر كه 4 دزد با شمشير او را تهديد كرده بودند.
كارخانه اي كه 3 سال است خط توليدش هيچ تلنگري نخورده است و وضع مالي تلنگر نخورده آن كارگري كه مدام قسم مي خورد ماه هاست كه از نانواي محله شان نان قرض مي گيرد.
سكوت وهم انگيز و پر از بغض كارخانه، كه انگار دلش پر از درد بود از اين كه با آن همه ساخت و ساز، اوضاع و احوالش به جايي رسيده كه لوله هاي مشابهي كه همين شركت توليد مي كرد از شركت رقيبش در تهران خريداري مي شود و حال، تعدادي از اين لوله هاي شركت رقيب، كنار همين كارخانه چشم ما را به خود جلب مي كند.
به سمت قسمت هاي ديگر كارخانه كه مي رويم، يكي از كارگران، همكار ديگرش را با دست نشان مي دهد كه بر روي يك صندلي در آفتاب نشسته است و مي گويد: او هم زنش را به خاطر اين وضعيت، 36 ماه حقوق نگرفتن، طلاق داده است.
نزديك تر كه مي رويم و اثرات گلوله هاي جنگ بر پيكره اين كارخانه را مي بينيم كه نشان از حضور ثابت و بي صدايش در جنگ دارد و گوياي سابقه توليد خمپاره اش در جنگ است كه پيرترين كارگر كارخانه مدام بر آن تاكيد مي كند كه اين كارخانه يادگار جبهه هاي جنگ است.
براي ما باعث افتخار، اما غم انگيز بود. نشستن پاي صحبت كارگراني كه زماني خودشان يار و ياور جبهه ها بودند و بعد از آن همه سختي، وضعيتشان شده است بلاتكليفي...
بعد از ساعت ها بازديد از كارخانه اي كه حتي آب خوردن هم نداشت، راهي مي شويم تا كه برويم بار پيغام هايي از اين كارگران را كه تاكيد مي كنند شما را به خدا، اينها را به گوش مسئولان برسانيد، به مقصد برسانيم. پيغام هايي كه سنگيني بار كلامي شان اين است كه يك مسئول به فرياد ما برسد كه بتوانيم 36 ماه طلبمان را بگيريم. مشكل بازنشستگي مان را حل كنيم و صداي شروع به كار كارخانه را بشنويم. پيغام هايي كه مي رفتند تا كه شايد با پاسخي خداپسندانه برگردند.
اهواز-خبرنگاركيهان

 



سپاه در يك منطقه محروم مرزي مركز درماني مجهز ساخت

سرويس شهرستان ها-
نخستين مركز درماني شهر مرزي ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجاني استان كرمانشاه با حضور مسئولان محلي بهره برداري شد.
اين مركز حاصل تلاش مهندسان قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) در راستاي محروميت زدايي در آن منطقه است كه از اين پس پاسخگوي نيازهاي درماني و پزشكي مردم منطقه است.
اين مركز مجهز به تجهيزات پزشكي در بخش هاي مامايي، بهداشت و مراقبت هاي بارداري و همين طور پزشك، ماما، كارشناس و مشاور بهداشت خانواده و مبارزه با بيماري ها است.
مردم منطقه ازگله با 446 خانوار و حدود 3000نفر جمعيت پيش از اين براي مسائل درماني و حتي اورژانسي خود به مراكز درماني شهرها و شهرستان هاي اطراف مراجعه مي كردند. فاصله ازگله تا نزديك ترين مركز درماني 45كيلومتر است كه گاهي براي بيماران و نيازمندان به درمان رنج و مشكلات بسياري را ايجاد مي كرد.
ماموستا براتي امام جمعه اهل سنت شهر مرزي ازگله ضمن تشكر از تمامي تلاشگران سازندگي در قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء(ص) و همچنين آرزوي توفيق براي تمامي خدمتگزاران نظام اسلامي احداث پروژه مركز بهداري را در جهت رفع نيازهاي بهداشتي مردم محروم ازگله و روستاهاي همجوار بسيار بااهميت دانستند و از طرف مردم ازگله از زحمات مجريان آن پروژه قدرداني كرد.

 



ايران در كيهان

جمع آوري 79 ميليون ريال نذورات
نايين- خبرنگار كيهان: رئيس اداره اوقاف و امور خيريه نايين گفت: بيش از 79 ميليون ريال نذورات مردمي از امامزاده سلطان سيدعلي(ع) اين شهرستان جمع آوري شد. عليرضا افضل زاده ناييني افزود: نذورات جمع آوري شده در امور فرهنگي، عمراني و خدماتي آستان مقدس هزينه مي شود.
ديدار مداحان هرمزگاني با رهبر انقلاب
بندرعباس- خبرنگار كيهان: كارشناس تشكل هاي ديني اداره كل تبليغات اسلامي هرمزگان گفت: 20 نفر از مداحان اين استان با رهبر معظم انقلاب ديدار كردند. اين ديدار هر ساله در سالروز ولادت فرخنده حضرت زهرا(س) انجام مي شود و بيش از 3 هزار نفر از مداحان سراسر كشور به ديدار رهبر انقلاب مشرف شدند. محمود ارجمند اضافه كرد: سعي مي كنيم افرادي كه اعزام مي شوند افرادي باشند كه در خدمت به مداحان و به طور مشخص در كانون مداحان و شاعران آييني كه وابسته به سازمان تبليغات اسلامي است، موثر باشند.
احداث مدرسه توسط خيرين
يزد- خبرنگار كيهان: مديركل نوسازي مدارس استان يزد در چهاردهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز گفت: بيش از يك هزار و 400 نفر از افراد حقيقي و حقوقي از گروه هاي مختلف جامعه شامل خانواده هاي شاهد، ايثارگر، بانوان، اقليتهاي مذهبي، بازماندگان مرحومان و افراد حقوقي از جمله بانك ها، مؤسسات خيريه و كارخانجات در كار مدرسه سازي فعال هستند.
حميدرضا محمدي افزود: يك سوم مدارس استان خيرساز هستند و در سال گذشته مؤسسه بركت 8 مدرسه در مناطق محروم با هزينه اي بالغ بر 30 ميليارد ريال احداث كرده است.
تجهيز كتابخانه عمومي
نجف آباد- خبرنگار كيهان: رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان تيران و كرون گفت: كتابخانه هاي عمومي مجهز مهمترين زيرساخت براي توسعه فرهنگ كتابخواني است. احمد احمدي اضافه كرد: بخش كرون شهرستان، فاقد كتابخانه عمومي است كه براي تأسيس كتابخانه در اين بخش تاكنون اقداماتي صورت گرفته است ولي به علت محدوديت در اعتبارات تاكنون كتابخانه اي احداث نشده است و با توجه به اينكه 30 هزار نفر از جمعيت شهرستان در اين بخش هستند نياز به تأسيس كتابخانه در بخش كرون ضروري است. وي با بيان اينكه ساخت كتابخانه عسگران نيمه كاره باقي مانده است، اظهار داشت: مراحل ساخت و ساز كتابخانه مركزي شهر عسگران واقع در بخش كرون با گذشت شش سال از زمان كلنگ زني آن نيمه كاره باقي مانده است.
معرفي برترين هاي قرآني
مراغه- خبرنگار كيهان: معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش مراغه گفت: نفرات برتر رشته هاي مختلف مسابقات قرآن فرهنگيان اين شهرستان معرفي شدند. سعيد خليلي افزود: اين مسابقات با هدف ترويج فرهنگ قرآني با حضور 21 نفر از قاريان و حافظان قرآن شهرستان برگزار شد. وي اضافه كرد: ناصر اقبالي فام در رشته قرائت و حكيمه صمد مطلق در حفظ نفرات اول و دوم شدند.
اختصاص اعتبار به آبرساني روستايي يزد
يزد- خبرنگار كيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان يزد از اختصاص يكهزار و 268 ميليارد ريال براي آبرساني به روستاهاي استان خبر داد. محمدرضا حاتمي افزود: از محل اعتبارات سفر رئيس جمهور به استان، تعداد 61 پروژه در سطح روستاهاي استان به اجرا درآمد و صددرصد تعهدات نيز اجرايي شد. وي اضافه كرد: از مجموع اعتبارات مصوب تاكنون مبلغ 277 ميليارد ريال آن به اين شركت اختصاص داده شد. حاتمي گفت: با اجراي پروژه آبرساني به روستاها، تعداد 49 روستا با جمعيتي بالغ بر 10 هزار نفر از نعمت آب آشاميدني سالم بهره مند مي شوند.
تصويب 162 طرح كشاورزي
دهلران- خبرنگار كيهان: فرماندار دهلران در نشست كارگروه توسعه بخش كشاورزي گفت: براي طرح هاي كشاورزي به تصويب رسيده، اعتباري بالغ بر 83 ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه مي شود. بهزاد عليزاده اضافه كرد: با ايجاد و راه اندازي اين طرح ها در مجموع براي بيش از 190 نفر اشتغال مولد ايجاد مي شود. وي مهمترين اين طرح ها را شامل 99 طرح خريد ماشين آلات كشاورزي با اعتباري بالغ بر 41 ميليارد و 700 ميليون ريال، احداث يك واحد مرغداري و... برشمرد.
احداث دبستان 12 كلاسه
نجف آباد- خبرنگار كيهان: همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم احداث دبستان 12 كلاسه ابتدايي در نجف آباد آغاز شد. كلنگ احداث اين دبستان در زميني به مساحت 2000 مترمربع با حضور مسئولين شهرستان به زمين زده شد. اين واحد آموزشي با 1800 مترمربع زيربنا در سه طبقه و با هزينه اي معادل 4 ميليارد ريال احداث مي شود. 50 درصد هزينه ساخت اين واحد آموزشي توسط خيرين و 50 درصد ديگر توسط دولت تأمين مي شود.
طفره رفتن از پاسخگويي
هويزه- خبرنگار كيهان: مسئول شبكه و جعفري مدير اداره آب كرخه و شاوور كه در جلسه كار گروه توسعه بخش كشاورزي حاضر شده بودند از پاسخ به سؤالات خبرنگار كيهان طفره رفتند.
امين پور كه توليت و مسئوليت اين كار را برعهده دارد باتوجه به درخواست خبرنگار از ايشان در خصوص طرح سؤال از كنار وي با بي اعتنائي گذشت و جعفري هم با عدم دادن پاسخ لازم و اظهار نمي دانم در خصوص دلايل متوقف شدن پروژه كانال سازي در قسمت غربي شهرستان هويزه براي زمين هاي زراعي آن قسمت مسئله را خاتمه داد.
تجليل از خادمان
بادرود- خبرنگار كيهان: در مراسمي از 50 نفر از مربيان قرآني خوروبيابانك تجليل شد.
سيد محمود علوي مدير مؤسسه علوم قرآني شهرستان خوروبيابانك گفت: در اين مؤسسه حدود 1400 نفر در رده هاي سني مختلف در بخش هاي روخواني، روان خواني، حفظ و قرائت قرآن و حديث مشغول فراگيري هستند. گفتني است در اين مراسم 300 نفر از قرآن آموزان شهرهاي خور، فرخي ، جندق و روستاي چاه ملك حضور داشتند.
تبيين وظايف مسئولان
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: نماينده مردم گنبد كاووس در مجلس شوراي اسلامي، بر لزوم تبيين بيشتر شرح وظايف مسئولان در بين مردم تأكيد كرد و گفت: آگاهي مردم نسبت به شرح وظايف مسئولان، پيگيري مطالبات آنان را تسريع مي كند.
وي با بيان اينكه وظيفه نماينده مجلس قانونگذاري و نظارت بر اجراي قانون است، افزود: آحاد مختلف مردم نماينده مجلس را مسئول كارهاي اجرايي مي داند در حالي كه دولت عهده دار انجام كار اجرايي است كه فكر مي كنم خبرنگاران در تبيين اين شرح وظايف در جامعه نقش اساسي برعهده دارند.
رستگار تأكيد كرد: تبيين شرح وظايف سبب مي شود تا مسئولان و دستگاه هاي اجرايي در انجام وظايف شان بيشتر تلاش كنند ضمن اينكه روند توسعه و عمران نيز شتاب بيشتري به خود مي گيرد.

 



بهره مندي سالانه 12 ميليون كودك ونوجوان از برنامه هاي فرهنگي كانون پرورش

بهاباد - خبرنگار كيهان:
در مراسمي با حضور مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و نيز فرماندار و جمعي از مسئولان بهاباد ساختمان جديدالاحداث كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بهاباد افتتاح شد.
اين ساختمان در زميني به مساحت 2 هزار متر مربع و با زيربناي 660 متر مربع احداث شده و داراي كتابخانه تخصصي با هفت هزار جلد كتاب، كارگاه هاي ادبي هنري و سفالگري، سالن آمفي تئاتر و تجهيزات جانبي است. براي ساخت اين سالن 7 ميليارد ريال از محل اعتبارات رهبر انقلاب هزينه شده است.
در حال حاضر اين كانون داراي 206 عضو است كه 147 نفر آن دختر و 59 نفر آن را پسران تشكيل مي دهند.
سيدصادق رضايي مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور در حاشيه اين مراسم گفت: در سراسر كشور 850 كانون، 75 كتابخانه سيار روستايي و 33 كتابخانه پستي وجود دارد كه سالانه بيش از 2 1 ميليون كودك و نوجوان از برنامه هاي فرهنگي، ادبي و معارف اسلامي از آن استفاده مي كنند.
وي همچنين گفت: بيش از 100 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگي وابسته به كانون در سراسر كشور وجود دارد كه خانواده ها محصولات فرهنگي ويژه كودكان خود را از آنها تهيه مي كنند.
رضايي همچنين از 200 واحد آموزشي كانون زبان در كشور خبر داد و گفت: بيش از يك ميليون كودك و نوجوان از زبان استفاده مي كنند.

 



رئيس كل دادگستري استان يزد: ريشه پرونده هاي خانوادگي وابستگي به تجملات است

يزد- خبرنگار كيهان:
رئيس كل دادگستري استان يزد ساده زيستي و دوري از تجملات را از خصوصيات زندگي بانوي نمونه عالم حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان كرد و افزود: متأسفانه ريشه اكثريت پرونده هاي تشكيل شده در دادگاه هاي خانواده وابستگي به تجملات است.
غلامحسين حيدري گفت: اوصاف و فضايل حضرت فاطمه زهرا(س) به قدري زياد است كه نمي توان بيان كرد و اهميت دادن به جنبه هاي عبادي و مسائل اعتقادي يكي از فضايل بارز حضرت زهرا است كه از مكتب پدرش فرا گرفته بود.
وي تصريح كرد: ولايت مداري و تبعيت از همسر از ديگر خصوصيات حضرت زهرا(س) در طول زندگيش بود و جامعه اسلامي نيز به تبعيت از فاطمه زهرا(س) بايد به ولايت مداري و اطاعت از ولي فقيه پاي بند باشد در غير اين صورت جامعه گرفتار مشكلات زيادي مي شود.
حيدري اظهار داشت: اگر زندگي حضرت فاطمه(س) مورد مطالعه و الگو قرار داده شود قطعاً خانواده ها دچار مشكل نمي شوند.
وي در بخش ديگر از سخنانش ضمن تبريك ميلاد بنيانگذار انقلاب اسلامي گفت: امام يك اسوه براي مسلمانان و نمونه انسان كامل بود و با حركت در مسير اسلام، انقلاب اسلامي را به پيروزي رساند.

 



مديركل آموزش و پرورش همدان: نمايندگان مجلس از سند تحول بنيادين حمايت كنند

همدان- خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش و پرورش همدان گفت: تلاش هاي نخبگان و چهره هاي علمي و فرهنگي نياز به حمايت نمايندگان مجلس دارد.
«عباس حسني محتشم» در جمع معلمان نمونه استاني و كشوري همدان افزود: با توجه به وجود توان مضاعف فعالان آموزش و پرورش كشور، فرهنگيان و دستگاه تعليم و تربيت، باهمكاري نخبگان و حمايت مجلس، قادرند سند تحول بنيادين آموزش و پرورش را به خوبي به اجرا درآورند.
وي با اعلام اينكه توجه به مطالبات جامعه، جهت اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، ضروري است و بايد مورد توجه قراربگيرد، يادآورشد: در زمينه سند تحول، اطلاع رساني مطلوبي در سطح جامعه انجام شده و انتظار همكاري از همه مي رود.
«حسني محتشم» معلمان را تقويت كننده بنيه فكري و معنوي جامعه دانست و اظهارداشت: معلمان ميدان دار ايجاد تحول در تعليم و تربيت كشور هستند و تكريم آنان، بزرگداشت علم و نشان دادن ارزش واقعي آن محسوب مي شود.
در اين نشست، از دو معلم نمونه كشوري، 14 معلم نمونه استاني و 71 معلم نمونه منطقه اي استان تجليل شد.

 



از نگاه دوربين

نشاكاري ايستاده
نشاي برنج در فصل بهار براي روستائيان از فعاليت هاي سخت و طاقت فرساست كه بيشتر كشاورزان به دليل خم شدن چند ساعته براي كاشت نشا در زمين با مشكل كمردرد دست به گريبان هستند. البته با آمدن دستگاه هاي مكانيكي نشا اين مشكل حل و كمك بزرگي به اين قشر شد. منتها بايد اين وسيله براي همه و با قيمت ارزان تر توزيع شود.
عكس از : علي كفايي مهر- خبرنگار كيهان در بابل

 



رئيس اداره تبليغات اسلامي كاشان: هيئت هاي مذهبي بدون مجوز مروج بدعت ها و انحرافات ديني هستند

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان گفت: اكثر انحرافات، بدعت ها و مشكلات اجتماعي از هيئت ها و جلسات بدون مجوز نشأت مي گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالصاحب حسيني در جمع خبرنگاران با بيان اينكه مداحاني كه مورد تأييد نيستند در هيئت هاي بدون مجوز فعاليت دارند، عنوان كرد: اين هيئت ها مروج بدعت ها، خرافه گري، افراطي گري و مسائلي است كه با اساس دين مغايرت دارد.
وي استفاده از آلات موسيقي، نحرشتر در خيابان و بروز مشكلات بهداشتي و رواني، راهبندان و ترافيك در جشن و اعياد، استفاده از مواد محترقه و طبخ غذا در خيابان و معابر را از جمله انحرافات رايج در اين هيئت ها برشمرد و اظهار داشت: اقدامات هيئت هاي بدون مجوز، معضلي بزرگ براي مسئولان و مردم شهرستان كاشان شده است.
حسيني از كاشان به عنوان شهر هيئت هاي مذهبي نام برد.
اين مسئول يادآور شد: خيلي از انحرافات و بدعت ها نيز توسط مداحان بدون مجوز ترويج مي شوند. وي، نسبت به رخنه ناتوي فرهنگي و جنگ نرم دشمن به برخي از هيئت هاي مذهبي و جلسات قرآني هشدار داد و بيان داشت: در برخي از جلسات مذهبي، انحراف، ترويج خرافه، افراطي گري و حتي مسائل و مشكلات اخلاقي نيز مشاهده مي شود.
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان گفت: برخي از خانم هاي جلسه اي در جلسات خود مروج عرفان هاي نوظهور، بدعت ها و خرافات هستند.
وي در پايان با اشاره به اينكه تعدادي از افرادي كه در هيئت هاي بدون مجوز فعاليت كرده براي جامعه نيز مشكل ساز مي شوند، متذكر شد: مسئله مهم در رابطه با اين افراد اين است كه هيچ گونه منع قانوني براي برخورد با اين مشكلات و معضلات وجود ندارد.

 



برگزاري هفته فرهنگ رضوي در 10 استان كشور

مشهد- خبرنگار كيهان:
امسال براي نخستين بار، به منظور تبيين معارف امام رضا(ع)، قبل از برگزاري دهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع)، هفته فرهنگ رضوي در 10 استان كشور برگزار مي شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اعلام اين خبر گفت: دهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع)، امسال غني تر از سنوات قبل برگزار مي شود.
سيدمحمد حسيني در نشست خود با اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوي در مشهد، با اشاره به فعاليت اين استان در زمينه ساخت فيلم هاي سينمايي با محوريت زندگي سرداران شهير اظهار داشت: در راستاي تاكيدات رهبر معظم انقلاب و همچنين به منظور كاهش تبعات نوسانات نرخ ارز بر كاغذ مورد استفاده در زمينه چاپ و نشر، از اين پس كاغذ جزو اقلام حمايتي دولت قرار گرفته با نرخ ارز دولتي تأمين و در اختيار دست اندركاران قرار خواهد گرفت.

 



استاندار سمنان از خبرنگار كيهان تقدير كرد

سمنان- خبرنگار كيهان:
استاندار سمنان در مراسمي با اهداي لوح از تلاش خبرنگار كيهان در سمنان تقدير كرد.
عباس رهي در اين مراسم كه با حضور جمعي از خبرنگاران مطبوعات كشوري و محلي و خبرگزاري ها و صدا و سيما و همچنين دبير شوراي اطلاع رساني استان سمنان تشكيل شده بود از حسين عمادي خبرنگار روزنامه كيهان و چند تن ديگر از خبرنگاران سمنان به دليل تلاش در عرصه انتخابات تقدير كرد.
وي در ارتباط با انتقال آب درياي خزر به استان سمنان گفت: اولويت اول انتقال آب خزر به استان براي صنعت و كشاورزي است و تاكنون برنامه اي براي استفاده از آن در مصرف آشاميدن وجود ندارد.
وي افزود: براي اجراي اين طرح بيش از 40 هزار ساعت كار مطالعاتي توسط كارشناسان انجام شده است. استاندار سمنان گفت: 36 طرح عمراني در قالب مهر ماندگار تا ارديبهشت سال 92 در استان سمنان به بهره برداري مي رسد.

 



افتتاح بزرگ ترين خانه كشتي شمال غرب كشور در مشكين شهر

مشكين شهر- خبرنگاركيهان:
خانه كشتي مشكين شهر پس از تجهيز و مرمت ساختمان، با حضور مسئولان اين شهرستان به بهره برداري رسيد.
اين خانه كشتي به مساحت 950مترمربع بزرگترين خانه كشتي در شمال غرب كشور است.
در افتتاحيه اين مراسم امام جمعه و فرماندار مشكين شهر سخنراني كردند و امام جمعه اين شهر، ورزش، تحصيل و تذهيب را از سفارش هاي موكد حضرت امام خميني(ره) به نوجوانان و جوانان اعلام، و از دست اندركاران امور ورزش در مشكين شهر قدرداني كرد.
همزمان با افتتاح اين مركز مسابقه كشتي نوجوانان يادواره شهداي گمنام با شركت 160كشتي از شهرهاي مختلف استان در دو رشته فرنگي و آزاد برگزار شد كه در رشته فرنگي كشتي گيران تيم هاي اردبيل، پارس آباد و مشگين شهر به ترتيب اول تا سوم شدند، و در رشته آزاد نيز كشتي گيران تيم هاي اردبيل، گرمي و هير عناوين اول تا سوم را كسب كردند.

 



ساخت در حرم امامين كاظمين به اتمام رسيد

مرودشت- خبرنگار كيهان:
در حرم امامين كاظمين(ع) كه توسط هنرمندان مرودشتي و شيرازي ساخته شده بود به اتمام رسيد و اهالي مرودشت در مراسم انتقال آن شركت كردند.
فرماندار مرودشت گفت هزينه ساخت اين در صدميليون تومان بوده و با مشاركت مردم ولايت مدار مرودشت ساخته شده است.
در ساخت اين در از چوب هاي فوفل- ساج- نارنج و گردو با رنگ هاي طبيعي چوب بدون به كارگيري رنگ مصنوعي استفاده شده است.

 



جشن تكليف 1100نو گل ابتدايي در زنجان

زنجان - خبرنگاركيهان:
هزار و صد دانش آموز از 26 آموزشگاه ابتدايي ناحيه زنجان، رسيدن به سن تكليف خود را جشن گرفتند.
دراين مراسم كه همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز مادر و هفته زن در محل حسينيه اعظم زنجان برگزار شد،مدير آموزش وپرورش ناحيه 1 زنجان اظهار داشت: به منظور آشنايي بيشتر دانش آموزان با مفاهيم قرآني، جشن تكليف دانش آموزان ناحيه1 زنجان به صورت متمركز برگزار شد.
«جلال گنجي» افزود: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته، اين مراسم با حضور 26 آموزشگاه شهر زنجان و به صورت همزمان در مركز 9 مجتمع آموزشي و پرورشي برگزار گرديد.
همچنين امير نظري مديركل آموزش وپرورش استان دراين مراسم ضمن تبريك جشن عبادت و سالروز ميلاد با سعادت حضرت زهرا (س) خطاب به آنان گفت: اگر خدا را دوست داشته باشيد خدا هم شما را دوست خواهد داشت و لازمه ثابت كردن دوست داشتن خدا خواندن نماز و قرآن و انجام فرامين خداوند متعال است.
در اين برنامه كه اجراي آن را حجت الاسلام و المسلمين «شهبازي» برعهده داشت، به 260 دانش آموز كه اسامي آنها فاطمه يا زهرا بود به مناسبت ميلاد آن بانوي بزرگ جوايزي اهدا شد و نيز 18 دانش آموز كه اسامي آنها فاطمه و زهرا بود به يمن 18سالگي حضرت زهرا (س) به صورت نمادين چادر نماز هديه گرفتند.
درپايان اين مراسم مباحثي همچون موضوعات ديني و همچنين در زمينه شناختن محرم و نامحرم به دانش آموزان آموزش داده شد.
به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش استان زنجان نظير همين مراسم در نواحي و مناطق 14گانه استان نيز در طول هفته جاري اجرا مي شود.

 



500 هزار قطعه بچه ماهي در آب بندهاي گيلان رها شدند

رشت- خبرنگار كيهان:
كار رهاسازي 500 هزار قطعه بچه ماهي گرمابي در آب بندانهاي گيلان آغاز شد.
معاون آبزي پروري شيلات گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين بچه ماهيان كه از گونه فيتوفاگ- بيگ هد- آمور و كپور هستند، در 120آب بندان گيلان به مساحت 300 هكتار رهاسازي مي شوند.
ابراهيم بيگ تن با بيان اينكه سال گذشته 6 هزار و 600 تن ماهي از آب بندانهاي گيلان برداشت شد افزود: پيش بيني مي شود در سال جاري 7 هزار و 200 تن ماهي به ارزش 350ميليارد ريال از آب بندانهاي گيلان برداشت شود.
وي يادآور شد: طرح ماهي دار كردن آب بندانها از مصوبات دور اول سفر هيئت دولت به گيلان است كه تاكنون اين طرح در 800 آب بندان استان به مساحت 3 هزار و 878 هكتار اجرا شده است.
شايان ذكر است افزايش درآمد- افزايش توليد پروتئين و ايجاد فرصت هاي شغلي از مهمترين مزاياي پرورش ماهي در آب بندانهاي گيلان است.

 



تجليل از مادران شهيد در اسفراين

اسفراين- خبرنگار كيهان:
امام جمعه اسفراين در همايش تجليل از مادران شهيد و جانبازان گفت: مادران شهدا از بهترين افراد جامعه هستند.
وي با بيان اين مطلب، از جايگاه و شأن و منزلت خانواده معظم شهدا وايثارگران و ارج نهادن به جايگاه شامخ مادران شاهد سخن گفت.
در ادامه رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان شمالي تصريح كرد: ايثارگران از كم توقع ترين افراد جامعه هستند و با توجه به فرمايش امام خميني، خانواده شهدا چشم و چراغ اين ملت هستند، براتي زاده اضافه كرد: بايد از چشم نظام به خوبي مراقبت و حفاظت كرد.
در پايان از دو تن از همسران شهيد و جانباز 70 درصد به رسم يادبود تقدير و تشكر به عمل آمد.

 

(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14