(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه اول خرداد 1391 - شماره 20214

مستقيم: ثبت نام اولي ها تا نيمه خرداد تمديد شد
افزايش معافيت ها در قانون جديد خدمت وظيفه
برخورد با رانندگان بدحجاب و سگ گرداني در خيابان هاي تهران
 4 تغيير در رئيسان مناطق دانشگاه آزاد
جشن ازدواج 100 زوج دانشگاهي در دانشگاه دكتر شريعتي برگزار مي شود
شهر تاريخي بيشاپور كازرون طعمه آتش شد
همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر دانشجويان متولد سوم خرداد تقدير مي شوند
دكتر توكلي: قبولي هاي آزمون دكتري فردا اعلام مي شود
حوادث كوتاه از كشور
دستگيري كلاهبردار زن ميلياردي در لاهيجان
معاون سازمان نظام پزشكي: دندانپزشكان را نبايد به سرنوشت پزشكان دچار كنيم
تخفيف 80 درصدي براي مبتلايان به سرطان سينه
مرگ روزانه 66 نفر در حوادث رانندگي كشور
اعتراض مديران تعاوني هاي مسكن مهر به نيكزاد
بانوي دزفولي چهارقلو به دنيا آورد
مرگ مشكوك بن لادن



مستقيم: ثبت نام اولي ها تا نيمه خرداد تمديد شد

دبير ستاد ثبت نام آموزش و پرورش از تمديد ثبت نام پايه اول ابتدايي تا نيمه خرداد ماه خبر داد.
قاسم مستقيم در گفت وگو با مهر گفت: با توجه به اينكه پايگاه هاي سنجش سلامت دانش آموزان كار خود را ديرتر از زمان ثبت نام شروع كردند بنابراين براي جلوگيري از ازدحام، ثبت نام دانش آموزان اول دبستاني تا 15 خرداد ماه تمديد شود.
وي با بيان اينكه پايگاه هاي سنجش سلامت نوآموزان از 15 ارديبهشت ماه آغاز به كار كرد، افزود: والدين دانش آموز مي توانند ثبت نام دانش آموزان خود را انجام دهند و سپس فرم سنجش سلامت را از مدير مدرسه دريافت كنند.
به گفته مستقيم، والدين مي توانند در فرصت مناسب دانش آموزان خود را به پايگاه هاي سنجش سلامت برده و پس از تكميل فرم مربوطه، آن را به مدير مدرسه براي تكميل پرونده دانش آموز ارائه دهند.
دبير ستاد ثبت نام آموزش و پرورش همچنين از ثبت نام دانش آموزان پايه دوم تا ششم ابتدايي بدون حضور والدين خبر داد و گفت: مديران مدارس موظفند كه دانش آموزان پايه دوم تا ششم را ثبت نام كنند. ضمن آنكه دانش آموزان پايه هاي مياني نيز بدون حضور والدين ثبت نام مي شوند.
وي همچنين اعلام كرد: ثبت نام دانش آموزان پايه اول دبيرستان نيز از اول تير ماه شروع خواهد شد و پايه هاي ديگر دبيرستان نيز به روال معمول از سوي مدير مدرسه انجام مي شود.

 



سردارسيد حميد صدرالسادات خبر داد
افزايش معافيت ها در قانون جديد خدمت وظيفه

رئيس سازمان وظيفه عمومي از افزايش معافيت ها در قانون جديد خدمت وظيفه خبر داد.
سردار سيدحميد صدرالسادات در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه از سال 89 صدور كارت هاي معافيت به صورت الكترونيكي آغاز شد تأكيد كرد: علاوه بر كارت هاي معافيت كارت هاي پايان خدمت نيز از سال گذشته به صورت الكترونيكي صادر مي شود. اين كارت ها كه داراي تراشه الكترونيكي است قابليت بسياري براي ثبت اطلاعات دارد و ديگر نيازي به تغيير كارت براي ثبت اطلاعات جديد نيست.
وي از كاهش زمان رسيدگي به درخواست هاي معافيت خبر داد و افزود: زمان رسيدگي به درخواست هاي افرادي كه از امتيازاتي از جمله ايثارگران، مددجويان، كفالت و معافيت پزشكي بهره مند مي شوند كاهش يافته است در صورتي كه تمامي رسيدگي ها در سازمان ثبت مي شوند برخي از استعلام ها همانند استعلام سازمان ثبت احوال گاهي تا 4 ماه طول مي كشد. هم اكنون به طور ميانگين زمان رسيدگي به درخواست هاي معافيت تا 28 درصد كاهش يافته است. اميدواريم با ارتباط مكانيزه اي كه با ثبت احوال برقرار خواهد شد بازهم اين زمان را كاهش دهيم.
صدرالسادات با بيان اينكه هيچ معافيتي به جز معافيت سه برادري در قانون جديد حذف نشده است، گفت: دامنه معافيت ها گسترش يافته است و تنها كسر خدمت به جز كسر خدمت بسيجيان و محققان و پژوهشگران حذف شده است. ضمن اينكه معافيت ايثارگران ابلاغ ستاد كل نيروهاي مسلح بود اما در قانون مصوب مجلس به صورت قانون درآمده است. در قانون جديد مددجويان و ايثارگران از معافيت هاي گسترده تري برخوردار شدند كه مي توانند با مراجعه به سايت وظيفه عمومي از آن باخبر شوند.
رئيس سازمان وظيفه عمومي در ادامه از 500 هزار درخواست تعويض كارت پايان خدمت خبر داد و گفت: پروسه تعويض كارت پايان خدمت از اواخر سال گذشته آغاز شد و روند خوبي را طي مي كند. پايان ارديبهشت ماه مهلت تعويض اين كارت ها بود اما با توجه به مراجعه افراد اين زمان تا اول تير ماه تمديد شد. هم اكنون روزي 12 هزار نفر به 600 مركز پليس +10 مراجعه مي كنند. از هموطنان مي خواهيم كه هرچه سريعتر نسبت به تعويض كارت اقدام كنند و اين امر را به روزهاي پاياني موكول نكنند. طبق قانون ارايه خدمات به افراد داراي كارت هاي قديمي ممنوع است و تا زماني كه كارت هوشمند دريافت نكنند از خدمات محروم هستند.
وي با اعلام اينكه احتمال دارد بخشودگي اضافه خدمت تمديد شود تأكيد كرد: سوم خرداد آخرين مهلت بخشودگي اضافه خدمت افرادي است كه خود را معرفي مي كنند. خوشبختانه استقبال خوبي تاكنون شده است و افراد زيادي براي معرفي خود به سازمان مراجعه كرده اند.
معرفي سربازان فراري
به مرجع قضائي
صدرالسادات از معرفي سربازان فراري به مرجع قضائي خبر داد و افزود: افرادي كه داراي سه ماه تاخير باشند سه ماه اضافه خدمت، بيش از سه ماه تأخير شش ماه اضافه خدمت خواهند داشت ضمن اينكه افرادي كه بيش از يك سال از غيبت و يا فرار آنها مي گذرد علاوه بر شش ماه اضافه خدمت به عنوان فراري به مراجع قضائي معرفي مي شوند البته افرادي كه خود را تا سوم خرداد معرفي كنند مشمول اضافه خدمت نمي شوند.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص ميزان اعزام سربازان تحصيل كرده و اعطاي درجه به آنها گفت: درجه سربازان طبق ضوابط و متناسب با نياز سازماني اعطا مي شود و سعي كرده ايم افراد تحصيل كرده در سازمان ها به كارگيري شوند. هم اكنون 25درصد از اعزام شدگان به خدمت داراي مدرك تحصيلي فوق ديپلم به بالا هستند.
رئيس سازمان وظيفه عمومي در خصوص تسهيلات خدمت متاهلان نيز گفت: ميانگين حقوق سربازان متأهل و مجرد در قانون افزايش يافته است كه بايد پيگيري هاي لازم از سازمان هاي مرتبط انجام شود. اتفاقي نيز در خصوص بخشودگي اضافه خدمت متاهلان رخ نداده است.
صدرالسادات در پايان با اعلام اينكه يكي از مزاياي قانون جديد فراهم شدن ادامه تحصيل مشمولان است، تصريح كرد: شرط پذيرش از طريق آزمون براي برخورداري از معافيت تحصيلي حذف شده است و مهلت افراد براي ادامه تحصيل از شش ماه به يك سال افزايش يافته است. همچنين امكان يك بار انصراف از تحصيل براي مشمولان فراهم شده است.

 



برخورد با رانندگان بدحجاب و سگ گرداني در خيابان هاي تهران

طرح برخورد پليس تهران بزرگ با رانندگان بدحجاب و سگ گرداني در خيابان هاي تهران از شنبه شب به اجرا درآمد.
بنابر گزارش كيهان براساس درخواست مكرر مردم مبني بر برخورد قاطع پليس با رانندگان بدحجاب و سگ گرداني در سطح شهر، ماموران نيروي انتظامي تهران بزرگ از شنبه شب با حضور در معابر پرتردد با جديت اين مسئله را دنبال و طبق قانون با خاطيان برخورد و به آنان تذكر دادند.

 



با احكام جداگانه فرهاد دانشجو صورت گرفت
 4 تغيير در رئيسان مناطق دانشگاه آزاد

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با صدور احكام جداگانه اي، 3 جابه جايي و يك توديع را در روساي مناطق اين دانشگاه صورت داد، براساس اين احكام رئيس سازمان سنجش نيز رئيس يكي از مناطق دانشگاه آزاد شد.
با حكم فرهاد دانشجو، عباس طائب، رئيس منطقه3 دانشگاه آزاد اسلامي كه در كسوت قائم مقام وزير علوم، تحقيقات و فناوري هم فعاليت مي كند، از اين سمت در دانشگاه آزاد كنار رفت و از تلاش هاي وي تقدير كرد.
فرهاد دانشجو در حكم ديگري، احمد شاهوراني را كه پيش از اين سمت رياست منطقه 17 را عهده داشت، به مدت 2 سال جايگزين عباس طائب در منطقه 3 دانشگاه آزاد شد كه از تلاش هاي وي در منطقه 17 تشكر كرد.
محمدحسين سرورالدين رئيس كنوني سازمان سنجش آموزش كشور نيز با حكم فرهاد دانشجو به سمت رياست منطقه 17 اين دانشگاه به مدت 2 سال منصوب شد و جايگزين شاهوراني شد.
همچنين، عليرضا منادي سفيدان به مدت 2 سال از سوي رئيس دانشگاه آزاد، رئيس منطقه 13 اين دانشگاه شد.

 



همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر
جشن ازدواج 100 زوج دانشگاهي در دانشگاه دكتر شريعتي برگزار مي شود

دانشگاه فني و حرفه اي دكتر شريعتي همزمان با سوم خردادماه، جشن ازدواج 100 زوج دانشجويي را برگزار مي كند.
دانشگاه تربيت دبير فني دختران دكتر شريعتي با همكاري نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ها مراسم جشن ازدواج دانشجويي را برگزار مي كند.
اين مراسم سوم خردادماه همزمان با نمازمغرب و عشا در دانشگاه دكتر شريعتي با حضور بيش از 100 زوج دانشجو برگزار خواهد شد.

 



شهر تاريخي بيشاپور كازرون طعمه آتش شد

شهر تاريخي بيشاپور طعمه حريق شد تا پيش بيني كارشناسان درباره احتمال وقوع آتش سوزي در منطقه درست از آب دربيايد.
به گزارش خبرنگار مهر، چندي پيش كارشناسان و دوستداران ميراث فرهنگي اعلام كردند گياهاني كه در شهر تاريخي بيشاپور مي رويند، منطقه را مستعد وقوع حريق مي كنند و ممكن است آسيبهاي جبران ناپذيري را به مجموعه تحميل كنند و متاسفانه اين پيش بيني ها به حقيقت پيوست و ظهر شنبه آتش سوزي منطقه تاريخي بيشاپور را در برگرفت.
عضو شوراي مركزي انجمن هم انديشان جوان در اين باره به خبرنگار مهر گفت: همانطور كه پيش بيني شده بود گياهاني كه اين ايام در منطقه روييدند يك حريق گسترده را از ظهر شنبه رقم زدند.
«محسن عباسپور» در اين مورد توضيح داد: به طور معمول هر ساله از نيمه دوم اسفند به بعد كل منطقه خشك مي شود و باتوجه به سطح وسيعي از گياهاني كه در بيشاپور روييده، با كوچكترين اتفاقي گياهان شعله ور مي شوند.
وي با اشاره به اينكه اين حريق حوالي ظهر شنبه رخ داد، افزود: بعد از اينكه آتش سوزي آغاز شد باتوجه به شدت باد خيلي سريع نيمه شمالي شهر نيشاپور را فرا گرفت.
عضو شوراي مركزي انجمن هم انديشان جوان با اشاره به اينكه در اين زمينه چند نكته قابل ذكر است، افزود: سال گذشته در نقش بهرام كازرون تخريب داشتيم و امسال نيز اين حريق صورت گرفت، ممكن است اين ده حادثه يك پيشينه مشترك داشته باشد و ديگر اينكه چرا سالهاي قبل كه آتش سوزي رخ مي داد برخورد جدي و قاطعي نشد كه امسال شاهد اين حريق گسترده نباشيم.عباسپور با انتقاد از اينكه پايگاه پژوهشي بيشاپور طي سال هاي اخير كوچكترين اقدامي براي جلوگيري از اين تخريب ها انجام نداده، بيان كرد: حرارت زيادي كه آتش ايجاد مي كند به لايه هاي زيرين خاك نيز رسوخ كرده و با توجه به اينكه بخش اعظمي از آثار تاريخي بيشاپور هنوز در زيرخاك مدفون است احتمال آسيب ديدن اين آثار را زياد مي كند.وي با اشاره به اينكه حريق در قسمت هاي كوچكي از شهر تاريخي همچنان ادامه دارد، بيان كرد: بايد به اين سوال پاسخ داده شود كه چرا حفاظت مناسبي انجام نمي شود كه شاهد چنين حوادثي نباشيم؟

 



همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر دانشجويان متولد سوم خرداد تقدير مي شوند

دانشگاه علم و فرهنگ از دانشجويان متولد سوم خرداد تجليل مي كند.
اين دانشگاه از دانشجوياني كه در سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر به دنيا آمده اند خواسته است كه با ورود به سايت دانشگاه به آدرس www.usc.ac.ir اطلاعات خود را وارد كنند.
دانشجويان متولد سوم خرداد تا پنج شنبه 4 خرداد 91 فرصت دارند كه با ورود به اين سايت اقدام به ثبت نام كنند.
بنابراين گزارش از ميان دانشجويان ثبت نام كننده به قيد قرعه به 30 نفر جوايز نفيس و ارزنده اهدا خواهد شد.
مراسم قرعه كشي در روز شنبه 6 خرداد 91 ساعت 14 در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار خواهد شد.

 



دكتر توكلي: قبولي هاي آزمون دكتري فردا اعلام مي شود

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور از اعلام نتايج اوليه آزمون دكتري در روز سه شنبه (فردا) خبر داد.
دكتر حسين توكلي در گفت وگو با ايسنا تأكيد كرد، نتايج از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org منتشر خواهد شد و داوطلباني كه مجاز به انتخاب كد رشته محل مي شوند، مي توانند از چهارم تا هفتم خردادماه نسبت به انتخاب رشته اقدام كنند.
وي با بيان اينكه داوطلبان مجاز حداكثر تا 50 كد رشته محل امكان انتخاب دارند، اظهار كرد: داوطلبان با توجه به كد رشته محل هاي انتخابي حداكثر تا سه كد رشته محل براي انجام مصاحبه علمي در اواخر خردادماه به دانشگاه ها معرفي مي شوند.
توكلي از اعلام نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد در روز شنبه ششم خردادماه خبر داد و افزود: با توجه به تغيير زمان اعلام نتايج آزمون كارشناسي ارشد، زمان انتخاب رشته مجازين هم تغيير كرد.
وي با اشاره به آغاز انتخاب رشته آزمون كارشناسي ارشد از روز دوشنبه هشتم خردادماه، گفت: انتخاب رشته مجازين به صورت اينترنتي تا 11 خردادماه ادامه دارد.
مشاور عالي سازمان سنجش با تأكيد بر اينكه داوطلبان مجاز بايد ابتدا نسبت به تهيه و مطالعه دقيق دفترچه راهنماي انتخاب رشته هاي تحصيلي اقدام كنند، خاطرنشان كرد: مجازين مي توانند كد رشته محل هاي موردنظر خود را حداكثر تا 100 كد رشته محل از ميان كد رشته هاي امتحاني مجاز انتخاب كنند.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف موادمخدر
زاهدان- خبرنگار كيهان: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سراوان بعد از اطلاع از اينكه تعدادي از قاچاقچيان موادمخدر در حال انتقال مواد مخدر از شهرستان به جاهاي ديگر هستند، در يك اقدام ضربتي و در يك تعقيب و گريز، 498 كيلوگرم ترياك، 88 كيلوگرم پودر حشيش و 76 كيلوگرم حشيش از آنها را كشف و ضبط كردند.
قاچاقچي اعدام شد
به گزارش ايرنا از ساري قاچاقچي موادمخدر كه داراي سوابق متعدد كيفري در امر خريد و فروش موادمخدر از نوع ترياك بود و در پرونده اخير بالغ بر 5 كيلو ترياك از وي كشف شد، بعد از رسيدگي مراحل مختلف قضايي ديروز در محوطه زندان ساري اعدام شد.
كشف سيگار قاچاق
زاهدان- خبرنگار كيهان: مأموران انتظامي بخش ميرجاوه در بازديد از 9 باب مغازه مشكوك، موفق شدند تعداد 6 هزار و 220 نخ انواع سيگار خارجي قاچاق و تعداد 38 بسته انواع تنباكو غيربهداشتي را كشف و ضبط كنند.
گفتني است، مواد دخاني مكشوفه تحويل مراجع قانوني شد.
گرگ گرسنه 25 گوسفند را دريد
به گزارش ايرنا از ايلام، يك قلاده گرگ گرسنه، عصر شنبه هنگام بازگشت گله گوسفندان از چرا، 25 رأس گوسفند را در ارتفاعات «دالاهو» بخش «چوار» شهرستان ايلام، دريد.
كشف 45 گاو خارجي قاچاق
زاهدان- خبرنگار كيهان:مأموران انتظامي بعد از اطلاع از ورود تعداد زيادي احشام قاچاق به شهرستان سراوان و كسب اطلاع از محل نگهداري احشام در يكي از خيابان هاي سطح شهر موفق شدند در بازرسي از محل تعداد 45 رأس گاو خارجي قاچاق را كشف و ضبط و تعداد 4 نفر از قاچاقچيان را نيز در محل دستگير كنند.
مار در اتاق خواب به دام افتاد
بابل- خبرنگار كيهان: يك حلقه مار در اتاق خواب يك منزل مسكوني واقع در شهرك طالقاني بابل پيدا شد كه توسط مأموران آتش نشاني به دام انداخته شد. خوشبختانه در اين حادثه كسي آسيب نديد.
تصادف پرايد با موتور 4 كشته و زخمي داشت
زاهدان- خبرنگار كيهان: بر اثر برخورد شديد يك دستگاه پرايد با موتورسيكلت در ايرانشهر راكب موتورسيكلت به علت شدت جراحات وارده در دم فوت كرد و ترك نشين موتورسيكلت، راننده و يكي از سرنشينان خودرو پرايد نيز مصدوم كه جهت مداوا به بيمارستان منتقل شدند.

 



دستگيري كلاهبردار زن ميلياردي در لاهيجان

رشت-خبرنگاركيهان:
زن كلاهبردار 15 ميليارد ريالي در لاهيجان دستگير شد.
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان لاهيجان با اعلام اين خبر اظهار داشت: در پي شكايت تعدادي از شهروندان مبني بر اينكه زني به نام «آفاق» به بهانه سرمايه گذاري در شركت هاي بزرگ مالي مبلغ 15 ميليارد ريال از آنها كلاهبرداري كرده است اين موضوع توسط پليس مورد بررسي قرار گرفت كه طي آن اكيپ هاي عملياتي پليس محل اختفاي اين زن را شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي وي را دستگير كردند.
سرهنگ علي اكبر صميمي افزود: در بازجويي هاي پليس اين كلاهبردار با ديدن مدارك و دلايل پليس اعتراف كرد كه از سادگي شاكيان سوءاستفاده كرده و با فريب آنها به قصد سرمايه گذاري در يكي از موسسات بزرگ داخل و خارج از استان گيلان، مبلغ 15 ميليارد ريال كلاهبرداري كرده است. متهمه به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

 



معاون سازمان نظام پزشكي: دندانپزشكان را نبايد به سرنوشت پزشكان دچار كنيم

معاون آموزشي و پژوهشي سازمان نظام پزشكي كشور با اشاره به طرح گسترش دانشكده هاي دندانپزشكي از سوي وزارت بهداشت گفت:نبايد با گسترش اين دانشكده ها سرنوشت دندانپزشكان را به پزشكان عمومي دچار كرد.
دكتر علي يزداني در اين رابطه افزايش ميزان بيكاري در بين دندانپزشكان و اتلاف سرمايه هاي كشور را از مهمترين معايب گسترش دانشكده هاي دندانپزشكي در كشور دانست و گفت: در شرايط فعلي تعداد دندانپزشكان موجود در جامعه به اندازه اي است كه پاسخگوي نيازهاي درماني و خدماتي بيماران باشد و وزارت بهداشت نبايد با افزايش تعداد فارغ التحصيلان دندانپزشك، آنها را به لحاظ بيكاري به سرنوشت پزشكان عمومي دچار سازد.
وي از طرح گسترش دانشكده هاي دندانپزشكي در كشور انتقاد كرد و افزود: در حال حاضر نزديك به 50 دانشكده دندانپزشكي در كشور مشغول به فعاليت هاي آموزشي، پژوهشي و جذب دانشجو است اما فريادي كه بيشتر در سال هاي اخير به گوش مي رسد جلوگيري از گسترش اين دانشكده ها در شهرهاست.وي در ادامه با بيان اينكه وزارت بهداشت در نظر دارد چند دانشكده دندانپزشكي ديگر نيز در برخي استان ها راه اندازي كند، تصريح كرد: متاسفانه در حال حاضر بسياري از پزشكان عمومي در جامعه بيكار هستند كه به شغل هاي ديگر غير از پزشكي روي آورده اند.

 



تخفيف 80 درصدي براي مبتلايان به سرطان سينه

مدير بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: بيماران نيازمند به هرسپتين با ثبت نام در سايت www.bcancer.ir از 80درصد تخفيف برخوردار مي شوند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، رضا رضايي افزود: از سال گذشته با توجه به اينكه هزينه هاي بيماران سرطان سينه بسيار افزايش يافته بود با دستور وزير بهداشت مركز مديريت تحقيقات، آموزش و مراقبت از بيماري سرطان سينه راه اندازي شد و پروتكل درماني بيماران سرطان سينه با نظر متخصصان مربوطه به تمام مراكز درماني ابلاغ شد.
وي افزود: پيرو آن با تشكيل كميته هاي علمي، آسيب شناسي و دبيرخانه اجرايي آن مراكز درماني كشور به ويژه قطب درمان بيماران سرطاني ملزم به درج اطلاعات بيمار سرطاني در سايت مربوطه شدند.
مدير بودجه معاونت درمان وزارت بهداشت تصريح كرد: در صورتي كه بيمار در اين سايت ثبت نام شود از 80 درصد هزينه هاي داروي گرانقيمت هرسپتين برخوردار مي شود. در حال حاضر نيز اين سايت فعال است و تمام مراكز قطب درمان بيماران سرطاني موظف به رعايت دستورالعمل هاي صادره و درج نام بيماران در اين سايت هستند.وي تأكيد كرد: با راه اندازي اين سايت علاوه بر برخورداري بيماران از تخفيف 80 درصدي، صرفه جويي بسيار زيادي در واردات اين داروي گرانقيمت به كشور انجام شده است.

 



شجاعي خبر داد
مرگ روزانه 66 نفر در حوادث رانندگي كشور

رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور از مرگ روزانه 66 نفر در حوادث رانندگي كشور خبر داد و گفت: در حال حاضر دومين علت مرگ و مير در دهه 80 كشور ناشي از حوادث رانندگي است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، دكتر احمد شجاعي در سومين كنفرانس حوادث رانندگي و جاده اي، در مقاله اي با عنوان بررسي يك دهه تلفات جاني ناشي از حوادث رانندگي در ايران (1389-1380) گفت: در كشور ما حوادث رانندگي درون و برون شهري به صورت يك مشكل اساسي بهداشتي نمود پيدا كرده است و ايران از نظر وقوع حوادث ترافيكي به عنوان يكي از كشورها با بيشترين موارد مرگ و مير و جراحت ناشي از تصادفات به حساب مي آيد.
رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور با اشاره به حوادث رانندگي در دهه 80 تصريح كرد: در دهه هشتاد (1389-1380) جمعا 241 هزار و 236 نفر در كشور بر اثر حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند كه 80درصد متوفيان مرد و 20درصد آنها زن بودند.
به گفته وي به طور متوسط ساليانه به ازاي هر صد هزار نفر از جمعيت ايران، 35 نفر در حوادث رانندگي قرباني شده اند.
دكتر شجاعي با اشاره به اينكه بيشترين تلفات رانندگي در دهه 80 مربوط به سال 1384 با 27 هزار و 755 فوتي است، تصريح كرد: حدود 55 درصد مرگ هاي غيرطبيعي كشور در اين دهه مربوط به مرگ هاي ناشي از حوادث رانندگي است.
وي با تاكيد بر اينكه بيشترين نسبت كشته ها مربوط به جاده هاي برون شهري است گفت: براساس بررسي به عمل آمده 8/60درصد كشته هاي حوادث رانندگي مربوط به جاده هاي برون شهري، 1/30 درصد جاده هاي درون شهري و 1/8 درصد مربوط به جاده هاي خاكي و روستايي بوده است.
دكتر شجاعي گفت: براساس آمارهاي موجود در سازمان پزشكي قانوني كشور، در حوادث رانندگي برون شهري به ترتيب استان هاي قزوين، سمنان و زنجان بيشترين و استان هاي تهران، اصفهان و خراسان رضوي كمترين نسبت تلفات را داشته اند.
رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: در تصادفات درون شهري دهه 80 نيز به ترتيب استان هاي تهران، اصفهان و يزد بيشترين و استان هاي قزوين، سمنان و خراسان جنوبي كمترين درصد تلفات را به خود اختصاص مي دهند، همچنين استان هاي خراسان شمالي، كرمان و خراسان جنوبي بيشترين و استان هاي تهران، گيلان و قم كمترين نسبت تلفات را در جاده هاي خاكي و روستايي داشته اند.
وي با تاكيد بر نسبت متفاوت استان ها در كشته هاي درون شهري، برون شهري و روستايي، لزوم انجام برنامه ريزي هاي متفاوت براي كاهش تصادفات استان ها را ضروري دانست.
دكتر شجاعي تاكيد كرد: اجراي قوانين سخت گيرانه كنترل سرعت، استانداردسازي راه هاي مواصلاتي و توجه به دلايل افزايش خطاهاي انساني در تصادفات مرگبار براي كاهش تلفات ناشي از حوادث رانندگي در كشور ضروري است.

 



اعتراض مديران تعاوني هاي مسكن مهر به نيكزاد

برخي مديران تعاوني هاي مسكن مهر نسبت به بالا بودن ماليات اعلام شده از سوي اداره كل مالياتي خوزستان به وزير راه اعتراض كردند.
به گزارش مهر، علي نيكزاد در پاسخ گفت: تعاوني هاي مسكن مهر در سراسر كشور بر اساس قانون موجود در بخش طرح مسكن مهر از پرداخت هرگونه ماليات معاف هستند.
وي خطاب به مديركل امور مالياتي استان خوزستان اظهار كرد: براساس قانون، چنانچه پيمانكار مسكن را براي خود بسازد مشمول ماليات است اما وقتي پيمانكار به صورت سه جانبه يا چهارجانبه اقدام به ساخت مسكن و واگذاري آن به افراد عضو تعاوني كند، مشمول پرداخت ماليات نمي شود.
نيكزاد با تأكيد بر اينكه هيچ كدام از مديران تعاوني هاي مسكن مهر، واحدها را براي خود نمي سازند بلكه اين واحدها براي واگذاري به اعضاي تعاوني است، تصريح كرد: معاف بودن تعاوني هاي مسكن مهر از پرداخت ماليات پيش از اين ابلاغ شده و اجرايي كردن مفاد آن ضروري است.
وي در پاسخ به مديركل امور مالياتي استان خوزستان مبني بر عدم دريافت ابلاغيه عنوان شده، گفت: متن ابلاغيه همين متني است كه به آن استناد كرده با اين تفاوت كه وي براساس برداشت اشتباه از متن براي تعاوني هاي مسكن مهر ماليات تعيين كرده است.

 



بانوي دزفولي چهارقلو به دنيا آورد

يك بانوي 26 ساله دزفولي در بيمارستان بزرگ شهرستان دزفول چهارقلو به دنيا آورد.
به گزارش ايرنا، اين بانوي دزفولي گفت: در اين زايمان سه نوزاد پسر و يك نوزاد دختر به دنيا آورده است.
«عيسوند شيري» با ابراز خوشحالي از اين اتفاق افزود: روزهاي اول پس از بارداري به دليل بالا رفتن فشارم در بخش مراقبت هاي ويژه بستري بودم ولي اكنون در سلامت بسر مي برم و در حال مرخص شدن از بيمارستان هستم.
مادر اين چهارقلوها گفت: يكي از نوزادان پس از زايمان ضعيف بود كه با مراقبت هاي ويژه پرستاران هم اكنون بهبود يافته و حال همه آنها خوب و در سلامت هستند.
پرستار اين نوزادان نيز اظهار داشت: اين بانوي دزفولي در نخستين بارداري و زايمان خود چهارقلو به دنيا آورد و اكنون نوزادان به دليل تغذيه بهتر هركدام در شيشه مجزا و زيرنظر پرستاران قرار دارند.
وي افزود: تاكنون در اين بيمارستان شاهد زايمان پنج قلوها نيز بوده ايم.

 



مرگ مشكوك بن لادن

مأمور سابق سازمان سيا فاش كرد كه بن لادن در سال 2006 بر اثر بيماري مرده است و عمليات دوم مي سال گذشته براي كشتن وي عملياتي نمايشي بوده و آمريكا نقشي در كشتن وي نداشته است.
به گزارش فارس، «بركان ياشار» از سياستمداران برجسته تركيه و مأمور سابق سرويس جاسوسي آمريكا فاش كرد كه اسامه بن لادن به مرگ طبيعي از دنيا رفته و آمريكا در كشتن وي نقشي نداشته است.وي كه با شبكه «يك» تلويزيون روسيه گفت وگو مي كرد، هنگامي كه درباره مرگ بن لادن در روز «دوم مي» سال گذشته سؤال شد، موارد عجيبي را فاش كرد و گفت: حتي اگر تمام مردم دنيا مرگ وي را باور كنند من نمي توانم چنين موضوعي را باور كنم زيرا من شخصاً سه فرد چچني به نام هاي «محمود»، «سامي» و «ايوب» را مي شناختم كه محافظ وي بودند و تا پايان عمر نيز از بن لادن جدا نمي شدند.وي در ادامه اظهاراتش اين گونه ادعا كرد: من روز 26 ژوئن 2006 را به خوبي به ياد دارم، روزي كه هفت نفر از جمله يك انگليسي و يك آمريكايي به پناهگاه بن لادن رفتند ولي جنازه وي را كه بر اثر بيماري از پا درآمده بود در آنجا پيدا كردند و پس از آن همين سه محافظ چچني بودند كه وي را غسل داده و به خاك سپردند.ياشار در ادامه اظهار داشت: فقط همين سه محافظ چچني جسد بن لادن را تشييع كرده و بنابر خواست وي جسد او را در كوه هاي مرزي بين پاكستان و افغانستان دفن كردند و آمريكايي ها نيز بعدها بدون درگيري محل دفن وي را يافتند و جنازه بن لادن را از خاك بيرون كشيدند.
وي با اشاره به حمله آمريكا به محل اختفاي بن لادن گفت: حالا پس از يافتن جسد بن لادن، آمريكايي ها نياز داشتند تا به مردم خود اينگونه نشان دهند كه كشتن بن لادن براساس فناوري هاي سرويس هاي امنيتي آمريكا و همچنين كنترل مرحله به مرحله اين عمليات، صورت گرفته و آن را پيروزي بزرگي براي آمريكا جلوه دهند.
اين مأمور سابق سازمان سيا گفت: من نخستين كسي بودم كه در يك كنفرانس در نوامبر 2008 در واشنگتن تاريخ مرگ وي را اعلام كردم و اين نقطه آغاز پيگيري تماس هاي من از سوي آمريكا بود.
وي با اشاره به دستگيري سامي يكي از سه محافظ چچني بن لادن توسط سيا گفت: من اعتقاد دارم چون وي قبل از اينكه اعلام شود بن لادن كشته شده است، دستگير شده، به احتمال زياد سامي محل دفن بن لادن را براي آمريكايي ها فاش كرده است.بركان افزود: نخستين بار در سپتامبر 1992 در خانه اي دو طبقه در شهر «گريزني» كشور «چچن» با اسامه بن لادن ملاقات كردم كه در طبقه بالاي اين خانه خانواده رئيس جمهور سابق گرجستان زندگي مي كردند.وي اشاره كرد كه بعد از اين سفر، مردم چچن در حلقه ياران بن لادن ظاهر شدند اما آنها هيچ گاه به طور مستقيم در بمب گذاري هاي تروريستي دست نداشتند.بركان در ادامه افزود: مردم چچن بنابرخواست خود بن لادن از وي محافظت مي كردند زيرا بن لادن به طور كامل به آنها اعتماد داشت و مي دانست كه آنها هرگز به وي خيانت نمي كنند.

 

(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14