(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه اول خرداد 1391 - شماره 20214

تصميمات عجيب وزارت ورزش در فاصله 67 روز به المپيك
5 رئيس فدراسيون در يك روز رفتند!
اخبار كوتاه از فوتبال
احتمال برگزاري ديدار تيم هاي ايران و مصر در تركيه
انتصاب رسمي 5 سرپرست جديد
آقاي معاون با اصرار خبرنگاران جواب داد
سجادي : نشنيده ايد وسط جام جهاني فوتبال سرمربي عوض كنند
با برتري مقابل تركيه ايران براي سومين سال متوالي قهرمان جام جهاني كشتي فرنگي شد
تازه ترين تصميمات فوتبالي ها جذب مشروط دروازه بان خارجي و سقف قرارداد 400 ميليوني
درخشش قهرمان پرتاب ديسك آسيا در آلمان
تلاش پتروشيمي براي خراب كردن جشن مهرامي ها قهرمان ليگ برتر بسكتبال امروز معرفي مي شود؟!
خداحافظي مربي كهنه كار جودو
يك دورگه ديگر در ليست كي روش !



تصميمات عجيب وزارت ورزش در فاصله 67 روز به المپيك
5 رئيس فدراسيون در يك روز رفتند!

در فاصله اندك باقي مانده به المپيك لندن روساي 5 فدراسيون ورزشي بركنار شدند تا علامت سوال بزرگي درباره دلايل اين تغييرات در ذهن اهالي ورزش ايجاد شود.
از جمله مهمترين اين تغييرات مي توان به بركناري علي زنگي آبادي، رئيس فدراسيون دوچرخه سواري و احمددنيا مالي رئيس فدراسيون قايقراني اشاره كرد كه جاي خود را به دو سرپرست دادند تا دو رشته المپيكي ايران كه هر كدام چند نماينده در المپيك خواهند داشت دچار تغييرات شوند.
دنيامالي و زنگي آبادي در حالي بركنار شدند كه در خبر بركناري خود، دليلي از سوي اعلام كننده خبر عنوان نشده است.با توجه به نزديك بودن المپيك و لزوم توجه هرچه بيشتر به رشته ها و فدراسيون هاي المپيكي اين رفت و آمدها و تغييرات از سوي وزارت ورزش و جوانان تعجب آور است.
تماس تلفني معاون وزير
اما داستان بركناري اين دو رئيس فدراسيون از تماس تلفني حميد سجادي، معاون وزارت ورزش و جوانان شروع شد. سجادي ابتدا در تماس با دنيامالي به او اعلام كرد كه از سمت خود بركنار شده و سيد شروين اسبقيان به طور موقت سرپرست فدراسيون قايقراني شده است.
رييس بركنار شده فدراسيون قايقراني با تاييد خبر بركناري اش مي گويد:متاسفانه اين خبر درست است و هيچ دليلي هم براي آن وجود ندارد زماني كه پرسيدم يك دليل براي بركناري من بياوريد هيچ پاسخي شنيده نشد.آقاي سجادي با من تماس گرفتند و اين خبر را به من دادند و حالا آقاي اسبقيان سرپرست فدراسيون قايقراني است.
دست هاي پشت پرده
رييس بركنار شده فدراسيون قايقراني در پاسخ به اين سوال كه چرا فدراسيون موفق قايقراني در آستانه المپيك بايد درگير اين حاشيه ها شود اظهار كرد: اين اتفاقي است كه افتاده و تنها فدراسيون قايقراني نيست. من نيز در اين مدت كمي استراحت مي كنم و اميدوارم اين اتفاق به قايقراني ضربه نزند. البته بايد بگويم كه به مسئولين گفتم شايد من را بركنار كنيد اما نمي توانيد من را از ورزش جدا كنيد. اگر دنيامالي را از در خارج كنيد از پنجره وارد مي شود.وي ادامه داد: يك دست هايي پشت اين قضيه وجود دارد و خدا براي من اين طور خواسته و حالا اين اتفاق نيز افتاده است اما بايد حواس مان باشد، قايقراني ايران در آستانه نتيجه گيري فوق العاده اي بود. خود من پيش از اين گفته بودم حداكثر تا سال 2014 در قايقراني هستم ولي حالا اين اتفاق زودتر افتاده شايد فردا اعلام كنند دنيامالي بازنشسته است.
هر آمدن يك رفتني دارد
رييس سابق فدراسيون قايقراني در پاسخ به اين سوال كه آيا در انتخابات مجمع شركت مي كنيد، بيان كرد: من ديگر نمي آيم تا زماني كه اين ها هستند در قايقراني حاضر نمي شوم. اگر هم بيايم و حتي راي بياورم و از من حمايت نشود نتيجه اي نمي گيريم. هم اكنون در فدراسيون بين المللي زورخانه اي و در فدراسيون جهاني قايقراني حضور دارم و در ورزش فعاليت مي كنم. همان طور كه گفتم نمي توانند من را از ورزش جدا كنند.
وي درپايان گفت: اميدوارم در اين مدت قايقرانان ملي پوش از نظر رواني نيز آماده شوند و حاشيه اي به وجود نيايد. در مجموع نام مقدس ايران در ميان است و بايد حواسمان به آن باشد. در هر حال هر آمدن يك رفتني دارد.
زنگي آبادي هم نمي داند
رييس بركنار شده فدراسيون دوچرخه سواري هم با تاييد خبر بركناري اش اظهار كرد كه دليل اين اتفاق را نمي داند.
علي زنگي آبادي مي گويد: اين خبر درست است و تصميم گرفته شده است تا من بركنار شوم. اميدوارم اين تصميم ها در آستانه المپيك لندن به كاروان ورزشي ايران ضربه نزند.
وي ادامه داد: آقاي خسرو قمري از استان مركزي سرپرست موقت فدراسيون هستند و اميدوارم كه تا آغاز رقابت هاي المپيك، ورزشكاران ايراني بتوانند با ارامش رواني خوبي به كارشان ادامه دهند.
زنگي آبادي در پاسخ به اين سوال كه دليلي درباره اين اقدام گفته نشده است تصريح كرد: سجادي اعلام كرد من حامل پيام دكتر عباسي هستم و قصد داريم فرد ديگري را براي دوچرخه سواري بياوريم. به هر حال نظر مسئولين ورزش اين بوده كه من بركنار شوم. دليلش را نمي دانم و بايد از خود مسئولان اين سوال را پرسيد.
پاسخگويي، حلقه گمشده
وزارت ورزش
در حالي كه اهالي ورزش انتظار دارند رسانه ها فضاي ورزش را به سمت المپيكي شدن ببرند و از پرداختن به مسائل حاشيه اي بپرهيزند، اين وزارت ورزش است كه در آستانه المپيك دست به ايجاد تغييراتي زده است كه تاكنون هيچ دليلي براي اين تغييرات هم اعلام نشده است.
مدت هاست كه مسئولان ورزش تصميمات عجيبي اتخاذ مي كنند و به جاي اينكه به طور شفاف دلايل خود را اعلام كنند از پاسخگويي طفره مي روند و اين امر تنها مختص به سجادي نيست و انصاري فرد مدير جديد روابط عمومي وزارت ورزش نيز در اين مدت شباهتي به يك مدير روابط عمومي نداشته و به ندرت به تماس هاي رسانه ها پاسخ مي دهد و مشخص نيست در وزارت ورزش چه كسي پاسخگوست.
پاي انتخابات كميته المپيك درميان است!
هر چند كه تاكنون هيچكدام از مسئولان وزارت ورزش در مورد اين تغييرات اظهار نظري نكرده اند اما ديروز خبرگزاري مهر عنوان كرد اين تغييرات در جهت چيدن روساي فدراسيون ها براي انتخابات پيش روي كميته ملي المپيك است كه پس از بازيهاي المپيك 2012 لندن برگزار خواهد شد. با اين حال به نظر مي رسد اين تغييرات در آستانه المپيك بيشتر از هر كس به ورزش ايران لطمه خواهد زد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

حضور رئيس و دبيركل فدراسيون فوتبال در كنگره فيفا
علي كفاشيان رئيس فدراسيون و مهدي محمد نبي دبير كل فدراسيون فوتبال براي شركت در شصت و دومين كنگره فيفا به بوداپست مجارستان مي روند. اين كنگره از3 تا5 خرداد در بوداپست برگزار مي شود.
اظار نظر جالب رويانيان و جدايي 4 بازيكن
مديرعامل باشگاه پرسپوليس با انتقاد از وضعيت بازار نقل و انتقالات ليگ برتر فوتبال گفت: به عنوان مديرعامل باشگاه پرسپوليس بايد ريخت و پاش كنم چون در رقابت با باشگاه هاي ديگر و فضاي ناگواري كه دلال ها براي باشگاه ها بوجود آورده اند، چاره اي ندارم و بايد تيم خوبي را ببندم!رويانيان علت اين امر را اين چنين عنوان كرد :الان دور دست دلال هاست و آنها با سوار شدن بر چرخه نقل و انتقالات مديران باشگاه ها را مثل توپ زير پاي خودشان گرفتند. نه من بلكه تمام مديران باشگاه ها با چنين معضلي روبرو هستند؛ اين يعني نبود مديريت و وجود فساد و نهايتا ضربه بزرگي كه دلال ها به فوتبال ايران و پول بيت المال مي زنند. مديرعامل باشگاه پرسپوليس در ادامه درباره بازيكناني كه در انتهاي اين فصل از پرسپوليس جدا مي شوند؟ گفت: فكر مي كنم حداكثر چهار نفر در پايان فصل از پرسپوليس مي روند. خروج مهدوي كيا و هاشميان قطعي است و فكر مي كنم معمارزاده و هوشيار هم از پرسپوليس مي روند. البته اين تنها حدس من است، نمي دانم كه دنيزلي مي خواهد بازيكناني را كنار بگذارد يا نه و من هم بايد بر اساس بازيكناني كه او از تيم كنار مي گذارد اقدام به جذب بازيكنان جديد كنم . قرار شد ليگ قهرمانان آسيا براي ما ملاك باشد. بعد از بازي با الاتحاد عربستان دنيزلي ليست بازيكناني را كه نمي خواهد به ما اعلام خواهد كرد .
مرحله يك چهارم نهايي 25 خرداد قرعه كشي مي شود
قرعه كشي مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا روز 25 خردادماه در مقر كنفدراسيون فوتبال آسيا واقع در كووالالامپور با حضور نمايندگان تيم هاي صعود كننده برگزار خواهد شد.مرحله يك چهارم نهايي به صورت رفت و برگشت در روزهاي چهارشنبه 29 شهريور(ديدارهاي رفت) و روزهاي سه شنبه و چهارشنبه 11 و 12 مهر (ديدارهاي برگشت) انجام خواهد شد.ديدار رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا چهارشنبه سوم آبان و ديدار برگشت چهارشنبه 10 آبان 91 برگزار مي شود. فينال اين مسابقات كه تك بازي است در تاريخ جمعه 19 يا شنبه 20 آبان 91 برگزار خواهد شد و كنفدراسيون فوتبال آسيا ورزشگاه محل برگزاري اين ديدار را اعلام خواهد كرد.
احتمال واگذاري تيم فجرسپاسي شيراز!
مديرعامل باشگاه فجرسپاسي شيراز در واكنش به خبر واگذاري اين باشگاه گفت: هنوز چيزي مشخص نيست و ما نمي دانيم چه كاره ايم.جعفر جعفري با بيان اينكه خبرهاي اين واگذاري را از گوشه و كنار شنيده است، با ناراحتي تاكيد كرد: من هم اين شايعات را شنيده ام اما نمي دانم اگر قرار بر واگذاري تيم باشد به چه شكلي خواهد بود. اگر قرار است تيم فجر كه در سال هاي گذشته نقش فرهنگي و سازنده اي را در فوتبال بر دوش كشيده، واگذار شود كه واي به حال فوتبال ما.
داور ازبكستاني براي بازي پرسپوليس با الاتحاد
»والنتين كوالنكوف« به همراه »رافائل اياسوف« و »مامور سعيدكاسيموف« از ازبكستان ديدار حساس تيم هاي فوتبال الاتحاد عربستان و پرسپوليس ايران را قضاوت خواهند كرد. اين بازي چهارشنبه شب ساعت 22:40 به وقت تهران در ورزشگاه شاهزاده عبدالله فيصل جده آغاز خواهد شد.
نخستين قهرماني چلسي در اروپا
تيم فوتبال چلسي موفق شد در ضربات پنالتي بايرن مونيخ را شكست دهد و براي اولين بار قهرمان اروپا شود. فينال ليگ قهرمانان اروپا با جدال بايرن مونيخ آلمان و چلسي انگليس بامداد ديروزدر ورزشگاه آليانس آره نا و در حضور 62 هزار هوادار با قضاوت پدرو پروئنكا پرتغالي به پايان رسيد.بايرني ها در اين بازي توپ و ميدان را به طور كامل دراختيار داشتند و چلسي هم به طور كامل روي به بازي تدافعي آورده بود.تماشاگران اين ديدار تا دقيقه 83 صبر كردند و اولين گل بازي توسط توماس مولر در دقيقه 83 زده شد. ضربه سر چكشي ملي پوش ژرمن ها باعث مغلوب شدن پيتر چك شد.چلسي نيز در ادامه و در دقيقه 88 توسط دروگبا به گل رسيد تا كار به وقت هاي اضافي كشيده شود.در نيمه اول وقت هاي اضافه روبن يك پنالتي از دست داد تا تساوي يك بر يك پابرجا بماند و نيمه دوم وقت هاي اضافه نيز گلي در بر نداشت تا ضربات پنالتي تيم قهرمان را مشخص كند.در نهايت تيم انگليسي در ضربات پنالتي موفق عمل كرد و توانست قهرماني اروپا را از آن خود كند.

 



احتمال برگزاري ديدار تيم هاي ايران و مصر در تركيه

مدير سازمان تيم هاي ملي واليبال از رايزني با تيم ملي مصر براي برگزاري چند ديدار دوستانه در كشور تركيه خبر داد.
خسرو ابراهيم اظهار كرد: متأسفانه فرصت زيادي تا رقابت هاي انتخابي المپيك در پيش نداريم. تيم ملي بايد روز هشتم خردادماه عازم ژاپن شود و درصدد هستيم تا به هر ترتيب چند بازي تداركاتي مناسب پيش از سفر ملي پوشان برگزار كنيم. وي با تأكيد بر لزوم بازي هاي تداركاتي پيش از شركت در رقابتهاي انتخابي المپيك، ادامه داد: قطعاً تيم ملي به بازي هاي تداركاتي براي هماهنگي و همچنين شناسايي بيشتر نقاط ضعف و قوت خود نيازمند است. با هماهنگي هاي انجام شده درصدد هستيم تا از تيم مصر براي برگزاري چند ديدار دوستانه در تركيه دعوت به عمل آوريم، البته به دليل فضاي سياسي موجود بين دو كشور قدري اين موضوع با مشكل روبه رو شده و هنوز هيچ چيز قطعي نيست.
مدير سازمان تيم هاي ملي واليبال همچنين درباره دعوت از پورتوريكو براي برگزاري چند ديدار دوستانه در تهران، خاطرنشان كرد: پورتوريكو حريف ايران در رقابت هاي انتخابي المپيك است و خيلي مايل نيستيم تا با اين تيم بازي كنيم، به هر حال پس از صحبت هايي كه با مسئولان اين تيم داشتيم، متوجه شديم كه آنها شرايط مالي خاصي را براي سفر به تهران پيشنهاد كردند كه خيلي با اين شرايط موافق نيستيم.

 



انتصاب رسمي 5 سرپرست جديد

وزارت ورزش و جوانان در اقدامي غافلگيركننده و البته پرحرف و حديث پنج رئيس فدراسيون را بركنار كرد كه در بين آنها برخي فدراسيون هاي المپيكي نيز حضور دارند.
سايت خبري وزارت ورزش و جوانان عصر ديروز در خبري كه البته پس از انتشار اخبار بركناري ها در خبرگزاري ها منتشر شد نوشت: دكتر محمد عباسي در احكامي جداگانه روساي فدراسيون هاي ورزش هاي «سنتي - بومي و محلي »، قايقراني ، اسكيت، شنا و دوچرخه سواري را منصوب كرد.
براساس اين خبر خسرو قمري به عنوان سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري، برانوش نيك بين فدراسيون شنا شيرجه و واترپلو، فريبا محمديان فدراسيون اسكيت، سيدمحمدشروين اسبقيان فدراسيون قايقراني و غلامرضا جعفري فدراسيون ورزشهاي سنتي، بومي و محلي از سوي دكتر عباسي احكام خود را دريافت كردند.»
در اين خبر هيچ اشاره اي به وضعيت روساي قبلي اين فدراسيون ها نشده كه چرا و به چه دليلي از سمت خود بركنار شدند. علي زنگي آبادي(دوچرخه سواري)، احمد دنيا مالي( قايقراني) و شرعي (اسكيت) روسايي هستند كه از سمت خود بركنار شدند. غلامرضا جعفري كه رئيس فدراسيون شنا بود به فدراسيون ورزشهاي سنتي، بومي و محلي رفت و جايش را به برانوش نيك بين داد!

 



آقاي معاون با اصرار خبرنگاران جواب داد
سجادي : نشنيده ايد وسط جام جهاني فوتبال سرمربي عوض كنند

معاون وزارت ورزش و جوانان در واكنش به علت تغييرات در فدراسيون هاي شنا و دوچرخه سواري گفت: نشنيده ايد وسط جام جهاني فوتبال سرمربي تيم را عوض كنند؟
حميد سجادي، معاون وزارت ورزش و جوانان كه در مجمع عمومي فدراسيون ژيمناستيك شركت كرده بود در پايان اين جلسه با سوالات خبرنگاران مبني به علت تغييرات در فدراسيون هاي دوچرخه سواري و شنا مواجه شد كه با وجود اينكه تمايلي به پاسخ گويي نداشت وقتي با اصرار خبرنگاران مواجه شد به سوالات آنها پاسخ گفت.
وي در باره اينكه زنگي آبادي گفته سجادي بعد از تماس تلفني دليل تغييرش را دستور وزير عنوان كرده است گفت: با زنگي آبادي به صورت تلفني صحبت كردم، اما گفتم كه نظر وزارتخانه است و نگفتم كه دستور وزير بوده است. علت را جويا شد كه گفتم بعدا توضيح مي دهم.
سجادي ادامه داد: تصميمي كه براي تغييرات گرفته شده است تصميم وزارت بوده است من هم نگفتم كه نظر چه شخصي است بلكه گفتم نظر وزارت بوده است.
سجادي در پاسخ به اين سوال كه دلايل اين تغييرات چه بوده و چه زماني اعلام مي شود عنوان كرد: خيلي عجله نكنيد! الان زود است به اين مسائل بپردازيم. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در فاصله 2 ماه مانده به المپيك اين تغييرات درست است گفت: نشنيده ايد وسط جام جهاني فوتبال سرمربي تيم را عوض كنند؟!

 



با برتري مقابل تركيه ايران براي سومين سال متوالي قهرمان جام جهاني كشتي فرنگي شد

تيم ملي كشتي فرنگي ايران با برتري مقابل تركيه در ديدار نهايي جام جهاني براي سومين سال متوالي قهرمان اين رقابت ها شد.
در آخرين روز از رقابت هاي جام جهاني كشتي فرنگي عصر ديروز تيم ملي كشورمان در ديدار فينال با نتيجه 5 بر 2 از سد تركيه گذشت و براي سومين سال متوالي بر سكوي قهرماني اين مسابقات قرار گرفت. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه اين قهرماني ايران در پايان وزن 84 كيلوگرم و قبل از مسابقات اوزان 96 و 120 كيلوگرم قطعي شده بود.
تيم ملي كشورمان پيش از اين در جام هاي جهاني 2010 و 2011 قهرمان جهان شده بود.
حميد سوريان در 55 كيلو در 2 تايم و با نتيجه 3 بر صفر از سد فاتح اوكونچو دارنده برنز 2012 اروپا گذشت و نخستين پيروزي را براي كشورمان به ارمغان آورد.
اميد نوروزي در 60 كيلو دومين كشتي گير بود كه محمد بنا روي تشك فرستاد. نوروزي كه در تمام 4 ديدار گذشته به پيروزي رسيده بود در اين مسابقه هم در 2 تايم و با نتيجه 2 بر صفر از سد مصطفي ساگلام، دارنده برنز 2011 اروپا گذشت و تيم كشورمان را صاحب دومين پيروزي كرد.
سعيد عبدولي در 66 كيلو نيز در 2 تايم و با نتايج 2 بر صفر مقابل آتكان يوكسل به برتري رسيد تا ايران با حساب 3 بر صفر از تركيه پيش افتد و بيش از پيش به قهرماني نزديك شود.
هادي عليزاده در 74 كيلو در 2 تايم و با نتيجه 3 بر صفر مغلوب شرف تفنگ، برنده مدال نقره 2008 اروپا شد تا ترك ها كمي روحيه بگيرند، اما طالب نعمت پور در 84 كيلو اجازه نداد اين خوشحالي زياد دوام داشته باشد و با برتري مقابل سلجوق سبي، قهرمان 2010 و نفر سوم 2011 جهان كار را براي ايران تمام كرد و تيم كشورمان به سومين قهرماني متوالي اش در جام جهاني رسيد.نعمت پور در 2 تايم و با نتيجه 3 بر صفر از حريف نامدارش برد.
در 96 كيلو كه اثري در سرنوشت قهرمان نداشت داود گيل نيرنگ در 2 تايم و با نتيجه 6 بر صفر مقابل چنكي ايدلم، دارنده برنز 2011 جهان به برتري رسيد تا ترك ها بيش از پيش تحقير شوند.
در وزن 120 كيلو محمد بنا ترجيح داد به مرد پيروز كشتي هاي حساس استراحت داده و امير قاسمي منجزي 96 كيلويي را براي مقابله با رضا كايالپ قهرمان 2011 جهان و بهترين فرنگي كار سال جهان به ميدان بفرستد.
قاسمي عملكرد قابل قبولي از خود در اين ديدار به نمايش گذاشت هر چند كه نتيجه را به حريف نامدار خود واگذار كرد.
شاگردان محمد بنا كه براي حضور در اين مسابقات متحمل مشقت هاي فراواني شده بودند و در آخرين لحظات خود را به وزن كشي رساندند با اين قهرماني شايستگي هاي خود را براي بار ديگر نشان دادند.

 



تازه ترين تصميمات فوتبالي ها جذب مشروط دروازه بان خارجي و سقف قرارداد 400 ميليوني

نشست هيئت رئيسه فدراسيون با هيئت رئيسه سازمان ليگ درحالي برگزار شد كه طي آن اجازه جذب 4 بازيكن خارجي كه يكي از آنها دروازه بان است، به باشگاه ها داده شد.
نشست رسيدگي به وضعيت جذب دروازه بان خارجي توسط باشگاه ها صبح ديروز به مدت 4 ساعت در فدراسيون فوتبال برگزار شد كه طي آن مسئولان هيئت رئيسه فدراسيون و سازمان ليگ در اين خصوص به بحث و گفتگو پرداختند.
در اين نشست مصوب شد باشگاه ها مي توانند 4 بازيكن خارجي براي حضور در فصل آينده ليگ برتر جذب كنند كه يكي از آنها مي تواند دروازه بان باشد. البته دروازه بان مورد نظر باشگاه ها بايد در دو سال گذشته در تيم ملي كشورش بازي كرده باشد. ضمن اينكه باشگاه هاي ليگ دسته اول، دسته دوم و پائين تر حق جذب بازيكن خارجي ندارند و بايد از بازيكنان داخلي در تركيب تيم خود استفاده كنند. از سوي ديگر در اين نشست مقرر شد سقف قراردادها به ميزان 15 درصد افزايش يابد. اين بدان معناست كه بازيكنان فصل آينده تنها حدود 400 ميليون مي توانند از باشگاه طرف قرارداد خود دريافت كنند.

 



درخشش قهرمان پرتاب ديسك آسيا در آلمان

قهرمان پرتاب ديسك آسيا به مقام چهارم مسابقات هاله آلمان دست يافت.
احسان حدادي كه در اردوي آلمان به سر مي برد، در مسابقات جايزه بزرگ هاله كه اكثر قهرمانان پرتاب ديسك جهان در آن حضور داشتند شركت كرد كه در پايان با پرتاب 68 متر و 20 سانتي متر به مقام چهارم دست يافت. در اين مسابقات هارتينگ از آلمان با پرتابي به طول 70 متر و 31 سانتي متر در جايگاه نخست ايستاد. پيتور مالاچوفسكي لهستاني با ثبت ركورد 68 متر و 94 سانتي متر دوم شد. لارنس اوكوي از انگليس هم كه تنها 4 سانتي متر از حدادي بيشتر پرتاب كرده بود. سوم شد. حدادي تا 2 هفته ديگر كه مرحله دوم دايموند ليگ در چين برگزار مي شود، در آلمان تمرينات خود را ادامه خواهد داد.

 



تلاش پتروشيمي براي خراب كردن جشن مهرامي ها قهرمان ليگ برتر بسكتبال امروز معرفي مي شود؟!

دو تيم بسكتبال مهرام و پتروشيمي سومين 40 دقيقه از ماراتن 200 دقيقه اي خود را در تهران برگزار مي كنند.
دو تيم بسكتبال مهرام و پتروشيمي براي سومين بار از مرحله نهايي ليگ برتر امروز در سالن بسكتبال آزادي به مصاف يكديگر خواهند رفت. مهرام و پتروشيمي پس از دو ديدار سنگين در ماهشهر حالا در شرايطي به مصاف هم مي روند كه شاگردان هاشمي تنها 40 دقيقه با قهرماني فاصله دارند و از آن طرف نيز پتروشيمي به دنبال زنده كردن اميدهايش است. مهرام مدافع عنوان قهرماني ليگ برتر بسكتبال پنجمين فينالش را تجربه مي كند. آن ها در دو ديدار خارج از خانه حريف قدرتمند خود را شكست دادند و امروز به دنبال سومين پيروزي در خانه خود هستند؛ پيروزي كه آن ها را به پنجمين قهرماني در ليگ برتر ايران مي رساند.
شاگردان هاشمي كه تا امروز شكستي در ليگ نداشتند، ركوردي جديد در بسكتبال ايران ثبت كردند و در صورت پيروزي در اين مسابقه قهرمان بدون شكست ايران معرفي خواهند شد. اما در طرف مقابل پتروشيمي تيم متفاوت اين فصل بود كه با تمام فراز و نشيب هايش توانست خود را فيناليست ليگ كند و پس از 6 سال به عنوان يك پاي فينال بسكتبال ايران معرفي شود. شاگردان شاهين طبع با اينكه در دو ديدار نخست تن به شكست دادند اما عملكرد قابل قبولي داشتند و برابر بزرگان بسكتبال ايران نمايش مناسبي ارائه دارند.
پتروشيمي اگر در اين مسابقه پيروز شود مي تواند اميدهايش را زنده كند و در بازي چهارم با اعتماد به نفس بيشتري به مصاف مهرام برود اما در صورت شكست نايب قهرمان خواهد شد و به عنوان دومين نماينده ايران در باشگاه هاي غرب آسيا معرفي مي شود.

 



خداحافظي مربي كهنه كار جودو

محمدرضا حاج يوسف زاده كه در حدود 20 سال گذشته هميشه در پست هاي مختلف در فدراسيون جودو و تيم هاي ملي حضور داشت، كنار رفت.
پيشكسوت با سابقه جودوي ايران كه در سال هاي گذشته به عنوان مربي و سرمربي تيم بزرگسالان، سرمربي تيم هاي جوانان و نوجوانان، مدير تيم هاي ملي، رئيس سازمان تيم هاي ملي، عضو كميته فني و مسئول پايگاه هاي قهرماني جودو فعاليت مي كرد، از جدايي خود از اين رشته خبر داد. محمدرضا حاج يوسف زاده اظهار كرد: روال براي فعاليت در تيم هاي ملي اين است كه مسئول فدراسيون هر سال احكام جديدي را صادر مي كند و احكام قبلي را تمديد مي كند كه در مورد من حكمي صادر نشده است و در جريان صدور احكام جديد هم نيستم. مدير سابق تيم هاي ملي جودو در پاسخ به اين سؤال كه آيا در مورد صدور احكام جديد با مسئولان فدراسيون صحبت كرده است؟ گفت: نه من تماس گرفته ام و نه آن ها چيزي گفته اند. اين طوري خيلي بهتر است و راحتم. در اين مدت كه كادر جديد آمده نه به فدراسيون رفته ام و نه با آن ها ارتباطي دارم.

 



يك دورگه ديگر در ليست كي روش !

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران اسامي نهايي 24 بازيكن را براي حضور در اردوي تداركاتي تركيه و ديدار با ازبكستان اعلام كرد.
مدير رسانه اي تيم ملي در اين باره به سايت فدراسيون فوتبال گفت: كارلوس كي روش پس از ديدار تمريني صبح شنبه تيم ملي با تيم زير 22 سال، 24 بازيكن را به شرح زير براي اردوي مذكور فراخواند:
استقلال: سيدمهدي رحمتي، خسرو حيدري، پژمان منتظري، مجتبي جباري، آندرانيك تيموريان، فريدون زندي
پرسپوليس: علي كريمي، مهرداد پولادي، غلامرضا رضايي
سپاهان: سيدجلال حسيني
تراكتورسازي: محسن فروزان، احسان حاج صفي، محمد ابراهيمي
ذوب آهن: شهاب گردان، حسين ماهيني
مس كرمان: شجاع خليل زاده، قاسم دهنوي
سايپا: كريم انصاري فرد
اوساسونا: جواد نكونام
الامارات: پژمان نوري
الوصل: محمدرضا خلعتبري
العربي: هادي عقيلي
رابين كازان: عليرضا حقيقي
انجل هولم سويد: اميد نظري

 

(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14