(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 29  آبان  1391 - شماره 20361

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور در جلسه هيات دولت:
صهيونيست ها براي نجات خود جنگ را شروع كرده اند
حمايت 215 نماينده از مقاومت اسلامي فلسطين
درخواست از كشورهاي اسلامي براي ارسال كمك نظامي به غزه
در مكتب امام
در ديدار فراكسيون روحانيون مجلس با لاريجاني مقرر شد
ماموريت 2 كميسيون براي تهيه طرح رفع مشكلات فرهنگي
آثار عزاداري عاقلانه و محققانه
2 شكايت رحيم مشايي از فضلي نژاد
براي پاسخ به سوال نمايندگان
رئيس جمهور 14 آذر به مجلس مي رود
در ديدار رئيس دفتر حافظ منافع مصر در تهران
جليلي : امروز پشتيباني از مقاومت وظيفه همه دولت هاي اسلامي است
علماي بوسني و هرزگوين به تهران مي آيند
روزنامه نگاران و دانشجويان تجاوزگري رژيم صهيونيستي در حمله به غزه را محكوم كردند
همزمان با هفته بسيج و ايام سوگواري سالار شهيدان
 27 بيمارستان صحرايي و ثابت درمناطق محروم برپا مي شود
حاجي بابايي خبر داد
 كاهش 4 ساعته تدريس براي نيروهاي بالاي 20 سال خدمت
سلطانيه : تحريم هاي غرب تنها مردم و بيماران ايران را هدف قرار داده است


رئيس جمهور در جلسه هيات دولت:

صهيونيست ها براي نجات خود جنگ را شروع كرده اند

رئيس جمهور با بيان اينكه «رسالت اصلي صهيونيست ها ايجاد بحران، اشغال، جنگ و خونريزي است»، گفت: امروز آنان براي نجات خودشان جنگ را شروع كرده اند.
محمود احمدي نژاد عصر يكشنبه در جلسه هيات دولت با ابراز انزجار از حملات رژيم صهيونيستي به مردم بي دفاع غزه و محكوميت اين حملات اظهار كرد: صهيونيست ها در گذشته سه جنگ به راه انداخته اند و در سال هاي اخير نيز به لبنان و غزه حمله كردند و پس از آن خيال خام تهاجم عليه ساير كشورهاي منطقه را در ذهن خود مي پروراندند.
رييس جمهور تصريح كرد: آنان امروز به پايان راه رسيده اند. بهتر است پرونده خود را سياه تر نكنند و صحنه را به نفع عدالت و آزادي و مردم ترك كنند. به نظرم وقت آن رسيده است كه دولت هاي غربي كه بيش از شصت سال به طور نامحدود و بدون شرط از صهيونيست هاي اشغالگر فلسطيني و جنايات آنان حمايت كرده اند موضع و رفتار خود را اصلاح كنند و اجازه دهند كه ملت فلسطين سرنوشت خود را تعيين كنند. اين براي آنها بهتر است.
 


حمايت 215 نماينده از مقاومت اسلامي فلسطين

 درخواست از كشورهاي اسلامي براي ارسال كمك نظامي به غزه

215 نماينده مجلس در بيانيه اي اقدام رژيم صهيونيستي در حمله به نوار غزه را محكوم كرده و رئيس مجلس نيز از كشورهاي اسلامي خواست به فلسطين كمك نظامي كنند.
در بخشي از بيانيه نمايندگان مجلس آمده است: رژيم پوشالي و ددمنش صهيونيستي با حمايت همه جانبه آمريكا يك بار ديگر دست به جنايات گسترده ديگري زد و با حملات متعدد و گسترده به مردم مظلوم غزه ده ها انسان بي گناه به ويژه زنان و كودكان را به خاك و خون كشيد.
نمايندگان ملت تاكيد كردند: صهيونيست ها با تصور غلط تضعيف مقاومت پس از 20 ماه عمليات ايذايي و محاصره سياسي و اقتصادي عليه سوريه با اين محاسبه كه مي توانند مقاومت اسلامي در غزه را در هم بشكنند و حماس و جهاد اسلامي را به تسليم وادارند تا مردم مقاوم غزه را مستاصل نمايند، عمليات نظامي به ويژه بمباران منازل مسكوني غزه را آغاز كردند. غافل از آن كه غزه امروز به مراتب قوي تر از غزه جنگ 22 روزه است.
مجلسي ها ادامه دادند: پاسخ كوبنده مجاهدان غزه و موشك باران رژيم صهيونيستي در عمق سرزمين هاي اشغالي خط بطلاني بر محاسبات غلط رژيم صهيونيستي كشيد و نشان داد كه اين رژيم همان خانه عنكبوت است كه در جنگ 33 روزه سيدحسن نصرالله اعلام كرد.
بهارستان نشينان در بخش پاياني اين بيانيه تاكيد كردند: ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اين جنايت رژيم صهيونيستي را به شدت محكوم مي نماييم و حمايت همه جانبه خود را از مردم شريف غزه و مجاهدان جان بر كف آن اعلام مي كنيم و مطمئنيم با عنايت الهي، پيروزي از آن مردم مظلوم فلسطين و شكست نهايي، سرنوشت محتوم و مختوم رژيم صهيونيستي خواهد بود.
لاريجاني: كشورهاي اسلامي به غزه
كمك نظامي كنند
رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز ضمن محكوم كردن اقدام رژيم صهيونيستي در حمله به نوار غزه گفت: شكست رژيم صهيونيستي در اين زمان سنگين تر از جنگ 22 روزه خواهد بود.
علي لاريجاني ادامه داد: به تعبير شهيد مطهري، مراد از زنده نگه داشتن ياد و خاطره قيام حسيني آن است كه شمر و يزيد زمان خود را بشناسيد. چند دهه قبل اين شهيد زنده دل مي فرمود شمر زمان ما حاكمان اسرائيل هستند. امروز به اين نگاه بيش از هر زماني نيازمند هستيم.
لاريجاني ابراز داشت: در اين ميان بايد از تحرك سياسي كشورهايي كه در سال هاي اخير انقلاب نموده اند مسرور بود. اين رفتار مسئولان تونس و مصر را مقايسه كنيد با زماني كه حكام ديكتاتور آمريكايي بر آن كشورها مسلط بودند و چگونه در جنگ 22 روزه در كنار رژيم صهيونيستي قرار گرفتند.
وي افزود: گرچه اقدامات سياسي كشورهاي انقلابي منطقه ارزشمند است اما كافي نيست، امروز توقع از اين كشورها كمك جدي نظامي به مردم فلسطين است، وقتي آمريكا و غرب همه گونه سلاح در اختيار صهيونيست هاي خون آشام قرار مي دهند چرا كشورهاي متحد اسلامي سلاح موردنياز در اختيار فلسطين قرار نمي دهند؟
لاريجاني تصريح كرد: كشورهاي اسلامي بايد با محوريت كشورهاي پيش رو تعهدي را اعلام نمايند كه هرگونه حمله رژيم صهيونيستي بر فلسطينيان حمله به امت اسلامي تلقي مي شود و آنها كمك نظامي به ملت فلسطين خواهند نمود.
آماده سفر به غزه هستيم
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در تشريح علل حمله رژيم صهيونيستي به غزه ناكامي غرب در تغيير نظام سوريه را از جمله علل اين اقدام مذبوحانه دانست.
علاءالدين بروجردي با بيان اين كه فلسطين قلب تپنده جهان اسلام است، بر ضرورت واكنش همه كشورهاي اسلامي به ويژه سازمان همكاري اسلامي در برابر حمله رژيم صهيونيستي به غزه تاكيد كرد و گفت: اميدواريم دولت مصر با سفر هيئت ايراني و وزير خارجه كشورمان به غزه موافقت كند، زيرا اين حضور مي تواند تاثير مهمي داشته باشد.
طنين فرياد مرگ بر آمريكا و اسرائيل
در مجلس
نمايندگان مجلس نيز در جلسه علني ديروز با سر دادن شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل حمايت خود را از مردم غزه اعلام كردند.
موافقت مجلس
با نجات فوريتي درياچه ها و تالاب هاي كشور
نمايندگان ملت در جلسه علني ديروز با بررسي يك فوريتي طرح نجات و احياي درياچه ها و تالاب هاي كشور موافقت كردند.
بعد از اظهار نظر طراح، موافقان و مخالفان اين طرح دو فوريتي در نهايت وكلاي ملت با 93 راي موافق، 76 راي مخالف و 27 راي ممتنع با بررسي دو فوريتي اين طرح مخالفت كردند.
بر همين اساس محمدرضا باهنر رئيس جلسه يك فوريت طرح را به راي مجلس گذاشت و اين بار نمايندگان مجلس با 119 راي موافق، 43 راي مخالف و 26 راي ممتنع از مجموع 227 نماينده حاضر در مجلس با بررسي يك فوريتي اين طرح موافقت كردند.
در ماده واحده اين طرح آمده است كه دولت مكلف است حداكثر به مدت 3 ماه فهرست تالاب ها و درياچه هاي نيازمند حمايت را تهيه و عمليات اجرايي حمايت هاي خود را ضمن رعايت تبصره هاي ذيل حداكثر ظرف 3 سال به نتيجه برساند و در اين جهت با بكارگيري همه امكانات مهندسي و عملياتي خود بر پايه نظريات كارشناسان مجرب داخلي و تجربيات سازمان ها وكشورهايي كه بحران هاي مشابه را تجربه كرده اند اقدام كنند.
شوراي مرز براساس فرمان فرماندهي كل قوا تشكيل مي شود
نمايندگان در ادامه طرح اعاده شده تقويت مرزباني جمهوري اسلامي ايران از شوراي نگهبان را مورد بحث و بررسي قرارداده و به تصويب رساندند.
وكلاي ملت به منظور تأمين نظر شوراي نگهبان بند (و) و تبصره ماده 1طرح مذكور را اصلاح و مقرر كردند حريم مرز، محدوده مشخص داخل عمق منطقه مرزي كه بنا به ضرورت هاي امنيتي، سياسي، اجتماعي يا اقتصادي براي تحقق صحيح ماموريت هاي مرزباني و اعمال كنترل و نظارت ويژه در آن، به وسيله قانون تعيين مي شود.
وكلاي ملت در تبصره اين بند نيز مصوب كردند چگونگي نظارت ويژه توسط مامورين مرزي در آن حسب مورد بنا به پيشنهاد شوراي تأمين استان يا ناجا و تصويب شوراي مرز با رعايت قوانين و مقررات جاري كشور تعيين مي شود.
بهارستان نشينان براي تأمين نظر شوراي نگهبان ماده 3 و تبصره هاي طرح تقويت مرزباني جمهوري اسلامي ايران را نيز اصلاح كردند كه مقرر شد براساس فرمان فرماندهي كل قوا به منظور تدوين و تنظيم سياست هاي راهبردي توسعه متوازن در حوزه هاي امنيتي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي كشور در امور مرزي و ايجاد روش هاي اجرايي مشترك و هماهنگي كلان بين دستگاه هاي اجرايي مرتبط با مرز و نظارت بر حسن اجراي امور مرزي و تقويت و كنترل مؤثر مرزها، شوراي مرز تشكيل مي شود.
هر رفت و آمدي
جلسه مشترك نيست
در بخشي از جلسه علني ديروز بهروز نعمتي نماينده مردم اسدآباد در تذكري آئين نامه اي با استناد به بند 11 ماده 24 آئين نامه داخلي مجلس اقدام دولت براي دعوت از نمايندگان را مغاير با شأن مجلس توصيف كرد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز در پاسخ به تذكر نماينده اسدآباد با رد نظر اين نماينده مبني بر اينكه دعوت رئيس جمهور از نمايندگان به شأن مجلس لطمه مي زند، گفت: مجلس با اين كارها تضعيف نمي شود و به شأن مجلس نيز لطمه اي نمي خورد. معمولاً اين گونه جلسات را با هماهنگي هيئت رئيسه مي گذاشتند اما اكنون خودشان دعوت كرده اند.
جبار كوچكي نژاد نماينده رشت نيز با بيان اينكه ما از تشكيل نشست مشترك دولت و مجلس خوشحال مي شويم گفت: صبح امروز [ يكشنبه] از هيئت رئيسه درباره زمان اين جلسه سؤال كردم كه گفتند؛ ما از اين موضوع خبري نداريم.
كوچكي نژاد ادامه داد: تذكر بنده به صدا و سيما است، جلسه اي را كه هيئت رئيسه به عنوان هماهنگ كننده مديريت مجلس و نمايندگان، از آن خبري ندارد، چگونه صدا و سيما از اين موضوع اطلاع دارد؛ آيا اگر مجلس نيز همين كار را انجام دهد و براي وحدت دو قوه، تنها چند وزير را دعوت كند، دولت اعتراض نمي كند؟!
در ادامه محمدرضا باهنر نايب رئيس دوم مجلس كه در غياب لاريجاني رياست ساعتي از صحن علني را بر عهده داشت،گفت: صدا و سيما بايد حتماً در اخباري كه منتشر مي كند دقت داشته باشد.
وي افزود: از اين نوع رفت و آمدها بين دولت و مجلس وجود دارد؛ بالاخره دفتر رئيس جمهور ممكن است 5 نفر، 10نفر، 50 نفر يا كمتر يا بيشتر، نمايندگان را براي حضور دعوت كند، اين موضوع اشكالي ندارد اما نام جلسه را نبايد وحدت دو قوه بگذارند، فقط بحث اين است.
باهنر گفت: ما در رابطه با جلسات مشترك دو قوه، مكانيزمي داريم كه همواره اجرا شده است؛ يك دفعه رياست جمهوري نمايندگان را دعوت مي كند كه رئيس مجلس و نمايندگان خدمت رئيس جمهور مي رسند و يك بار هم مجلس دعوت مي كند و آقاي رئيس جمهور و وزرا تشريف مي آورند، نام اين جلسات، جلسات مشترك بين دو قوه است، ولي مابقي رفت و آمد است.
گفتني است نمايندگان مجلس جلسه علني ديروز خود را با عزاداري براي امام حسين(ع) آغاز كردند.
 


در مكتب امام

توحيد و عقايد حقه زيربنا است
نه اقتصاد
زيربنا توحيد است ، زيربنا عقايد حقه الهي است نه زيربنا شكم باشد. اينهايي كه اقتصاد را زيربنا مي دانند، اينها منحط كردند انسان را از حد انسانيت به حد يك حيواني مثل ساير حيوانات.
صحيفه نور - ج9 - ص 72
 


در ديدار فراكسيون روحانيون مجلس با لاريجاني مقرر شد

ماموريت 2 كميسيون براي تهيه طرح رفع مشكلات فرهنگي

نماينده مردم بم در خانه ملت گفت: در جلسه اعضاي فراكسيون روحانيون با رئيس مجلس شوراي اسلامي مقرر شد تا كميسيون هاي فرهنگي و اقتصادي مجلس طرحي را در راستاي رفع مشكلات فرهنگي جامعه آماده و به مجلس ارائه كنند.
حجت الاسلام موسي غضنفرآبادي با اشاره به جلسه امروز فراكسيون روحانيون با رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: در اين جلسه مسائل فرهنگي جامعه و همچنين مسائل فرهنگي در داخل مجلس مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه در ابتداي جلسه نيز حجت الاسلام والمسلمين آشتياني (رئيس فراكسيون روحانيون مجلس) گزارشي را در مورد مسائل مبتلا به كشور در حوزه مسائل فرهنگي ارائه كرد.
وي افزود: مساجد و حوزه هاي علميه و مشكلات پيش روي آنها و همچنين ساير مشكلات فرهنگي جامعه از ديگر مباحث حاضرين در اين جلسه بود كه در نهايت مقرر شد تا كميسيونهاي اقتصادي و فرهنگي مجلس طرحي را در راستاي رفع موانع و مشكلات پيش روي جامعه در عرصه فرهنگي تهيه و به مجلس ارائه دهند.
عضو فراكسيون روحانيون مجلس اظهار داشت: در ارتباط با مسائل فرهنگي در داخل مجلس نيز موضوع دعوت از اساتيد اخلاق به مجلس مطرح شد و مقرر شد تا هر دو ماه يك بار از اساتيد اخلاق براي سخنراني در صحن علني مجلس دعوت به عمل آيد.
نماينده مردم بم و ريگان در خانه ملت به فارس گفت: در اين جلسه همچنين رئيس مجلس تحليلي را از مسائل داخلي و منطقه و جهان ارائه كرد و در مورد مسائل داخلي عنوان كرد كه ما از ظرفيتهاي زيادي در حوزه اقتصادي برخوردار هستيم و درشرايط كنوني كشور در حوزه اقتصادي، اگر از اين ظرفيتها استفاده صحيح شود ما از سد تحريمهاي دشمنان عبور خواهيم كرد.
 


آثار عزاداري عاقلانه و محققانه

درباره عزاداري سيّدالشهداء، هيآتي كه راه اندازي مي كنيم، سخنراني هائي كه داريم، مداحي هائي كه داريم، رهبري نسبت به هيآتي كه داريم؛ بايد سعي بكنيم يحرّ فون الكل م عن مواض ع ه (1) نباشد ! عدّه اي درباره تورات و انجيل تحريف روا داشتند،چون دين خاتم و خات م نبود، خدا وعده حفظش هم نداد ! مسئوليتش را به عهده آنها گذاشت، آنها با سوء اختيارشان يكتبون الك تاب ب ايديه م ثمّ يقولون هذا م ن ع ند الله ل يشتروا ب ه ثمناً قليلاً (2). اينها يحرّ فون الكل م عن مواض ع ه بود، ولي درباره قرآن كريم خدا وعده داد؛ درباره عترت هم وعده داد، ولي ما هم موظّفيم برداشت هاي باطل، قرائت هاي باطل،عزاداري هاي باطل، سخنراني هاي عاط ل درباره عترت نشود ! تحريف عترت هم مثل تحريف قرآن است وهمان خطررا دارد!
اينطور نيست كه اگر روضه خواني ها، عزاداري ها (معاذ الله) تحريف شد، كم خطر باشد! اگر كسي آيه را بد معنا كرد و منتشر كرد، اين تحريف قرآن است! اين يكتبون الك تاب ب ايديه م ثمّ يقولون هذا م ن ع ند الله است! گرچه رسوا مي شود و خدا جلويش را مي گيرد، ولي ما هم موظّفيم كه عترت را از هر گونه تحريف و انحرافي حفظ بكنيم. بايد عميقاً و دقيقاً سيره اينها را بشناسيم، هدف اينها را شناسائي كنيم، كلمات اينها را ارزيابي كنيم؛ اينها مثل فقه و اصول، درس خواندني است ! اينطور نيست كه انسان كلمات سيّدالشهداء (ع) را همين جور بتواند معنا كند ! چرا كلمات امام صادق وامام باقر(ع) سالها درس مي خواهد تا آدم بشود فقيه و اصولي ! در جريان مبارزه با طاغوت همينطور است، در سياست اسلامي همينطور است، در كشور داري همينطور است؛ اينها هم يك درس هاي عميق مي خواهد !
فرمايش وجود مبارك حسين بن علي كه آن سخنراني ها را كرده، چرا قيام كرده، چرا در مدينه نمانده، چرا مثل امام حسن صلح نكرده، چرا مثل ديگران ساكت نشده، چرا حاضر شده اينجور زن و بچه اش به اسارت بروند؛ همه اينها تحليل مي خواهد، اينها هم مثل مكاسب درس مي خواهد، اينها هم مثل كفايه بحث مي خواهد ! بنابراين ما تمام تلاش و كوشش مان را بكنيم، آن مقداري كه خودمان آشنائيم، ازآن بهره بگيريم؛ آن مقداري كه نمي دانيم، از ديگران كمك بگيريم. اگر براي ما حل نشد، آنها را مطرح نكنيم، چيزهائي را كه مي دانيم بگوئيم؛ ق ف ع ند الشّبهه (3) ناظر به همين است.
تأكيد قرآن كريم بر گفتار محققانه
خداي سبحان در قرآن كريم ما را با دو سيم خاردار محدود كرده. فرمود: هم تكذيب بشر محدود است، هم تصديق بشر؛ هم آري گفتن او بايد محققانه باشد، هم نه گفتن او بايد محققانه باشد؛ هر دو را قرآن كريم بيان كرده، منتها مرحوم كليني (رض) از وجود مبارك امام صادق (ع) اين دو سيم خاردار را از قرآن كريم استنباط كرده، تشريح كرده. فرمود: ا نّ الله سبحانه خصّ ع باده ب آيتين م ن ك تاب ه. « خصّ » يعني به اينها اين ويژگي را داده؛ ان لا يقولوا علي الله لا الحقّ و لا يؤم نوا لا ب الحقّ (4). اگر كسي بخواهد نه بگويد و تكذيب كند؛ اين بايد محققانه باشد.
چون در آيه قرآن كريم فرمود: بل كذّبوا ب ما لم يحيطوا ب ع لم ه و لمّا يأت ه م تأويله (5). ذات أقدس له يك عدّه را مذمّت كرده، فرمود: چرا اينها بدون تحقيق نفي كردند، گفتند نه ! وقتي نمي دانستند، بايد ساكت باشند. پس نه گفتن ما، يعني تكذيب كردن ما بايد محققانه باشد. آري گفتن ما، تصديق كردن ما، امضاء و اثبات ما هم بايد محققانه باشد، فرمود: برابر سوره مباركه اسراء كه لا تقف ما ليس لك ب ه ع لم ا نّ السّمع و البصر و الفؤاد كلّ اولئ ك كان عنه مسئولاً (6)، چيزي را كه نمي داني نگو، تصديق نكن، ننويس! ما، بين نفي و اثبات زندگي مي كنيم و هر دو طرفش را قرآن با سيم خاردار بست. فرمود: بخواهي به نفي نزديك بشوي، بايد محققانه باشد؛ بخواهي به اثبات نزديك بشوي، بايد محققانه باشد؛ اين منطق كتاب ماست!
آثار عزاداري عاقلانه و محققانه
مااگر بخواهيم درباره عترت سخني بگوئيم، عزاداري كنيم؛ آيا گريه مي خواهيم يا تقرّب لي الله مي خواهيم به وسيله عظمت سالار شهيدان؟!اين مارش عزا را كه مي زنند، صرف آهنگ است، حرف درآن نيست؛ خيلي ها را مي گرياند ! اين در اثر اينكه اعصاب را به سمت خود متوجه مي كند، اشك هم مي ريزاند. مگر اين مارش عزا و امثال اينها اشك نمي آورد؟ اين اشك عاقلانه است؟ نه. عاطفي است؟ نه. اين عصبي است !! بعضي از روضه خواني كردن ها هم همينطور است. اگر خداي ناكرده محتوا نداشته باشد، صرف آن آهنگ باشد، يا ر قّت هاي غير عاقلانه باشد؛ آن اشك اساسي ندارد !
گريه هدف دارو سازنده
اشكي در اسلام مطرح است كه در برابر دشمن داخلي، سازنده اخلاق خوب باشد؛ در برابر دشمن خارجي يك سلاح نيرومندي باشد. اين كه در دعاي كميل در شب هاي جمعه، وجود مبارك حضرت امير فرمود: و س لاحه البكاء.ما يك دشمن دروني داريم كه با جهاد اكبر با او بايد بجنگيم. يك دشمن بيروني داريم كه صدام بود و الآن در غزه است و در جاهاي ديگر؛ اين فلسطين اشغالي اينطور است، اين صهيونيست اينطور است، آن استكبار جهاني اينطور است ! ما با كدام دشمن، با كدام سلاح مي توانيم بجنگيم؟ يك سلاحي كه بتواند ما را در برابر دشمن داخل و خارج بيمه كند، آن هوس ها را با تواضع و ناله هاي متّقيانه حل مي كنيم.
اين اشك سالار شهيدان، اشك درباره كربلاست كه درس مبارزه و حماسه مي دهد؛ اين اشك، انسان را در برابر صهيونيسم و استكبار جهاني مقاوم مي كند. اشكي كه نتواند اسلحه يك ملّت باشد، آن اشك را دعاي كميل تائيد نكرده! اگر مداحي يا روضه خواني، عاقلانه و محققانه نباشد؛ اين گريه در برابر دشمن داخلي سلاح نيست! در برابر دشمن خارجي سلاح نيست! پس كدام گريه است كه اسلحه است؟ وجود مبارك حسين بن علي طوري زندگي كرد كه براي هميشه جهان اسلام مي تواند مسلّح باشد.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در جلسه درس اخلاق در ديدار با جمعي از مبلّغان اعزامي به مناطق مختلف كشور، طلاب، دانشجويان و اقشار مختلف مردم، قم ؛ 5/ 10/ 1387
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) نساء/ 46 (2) بقره/ 79
(3) مستدرك الوسائل/ 17/ 325 ـ با اندكي تفاوت
(4) الكافي/ 1/ 43 ـ با تلخيص و تفاوت (5) يونس/ 39
(6) اسراء/ 36
خوان حكمت در دهه اول محرم روزهاي زوج منتشر مي شود.
 


2 شكايت رحيم مشايي از فضلي نژاد

اسفنديار رحيم مشايي، رئيس دفتر رئيس جمهور از «پيام فضلي نژاد» به سبب نگارش يك مقاله پژوهشي، به دادسراي فرهنگ و رسانه دادستاني تهران شكايت كرد.
براساس احضاريه شعبه 12 بازپرسي دادسراي فرهنگ و رسانه، پژوهشگر مؤسسه كيهان بايد روز 8 آذر سال جاري در دادسراي عمومي و انقلاب تهران براي پاسخ به پرسش هاي بازپرس پرونده حضور پيدا كند.
اين مقاله يكي از رساله هاي پژوهشي فضلي نژاد بود كه دو سال و نيم قبل در 27 فروردين 1389 به چاپ رسيده است. فضلي نژاد در كتاب «ارتش سري روشنفكران» نيز كه از سري كتاب هاي «نيمه پنهان» دفتر پژوهش هاي مؤسسه كيهان است، به نقد تفكر «حلقه انحرافي» پرداخته و درباره نزديكي آراء آنان با نظريه «ملي گرايي اشراقي» از «ريچارد رورتي» (از رهبران فكري سازمان سيا) نوشته است.
به گزارش خبرنگار كيهان، شكايت ديگري نيز توسط معاونت حقوقي رئيس جمهور به وكالت از «اسفنديار رحيم مشايي» عليه فضلي نژاد به سبب مقالات و سخنراني هايش مطرح شده است.
 


براي پاسخ به سوال نمايندگان

رئيس جمهور 14 آذر به مجلس مي رود

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: رئيس جمهور روز 14آذر براي پاسخ به سوال نمايندگان به مجلس مي آيد.
حسين سبحاني نيا در گفت وگو با خانه ملت با بيان اينكه احمدي نژاد در آخرين مهلت خود به مجلس مي آيد گفت: رئيس جمهور سه شنبه 14 آذر به مجلس خواهد آمد.
نماينده مردم نيشابور و فيروزه در مجلس شوراي اسلامي افزود: با توجه به اينكه رئيس جمهور اين هفته نمي آيد و هفته بعد نيز زمان سركشي نمايندگان به حوزه هاي انتخابيه شان است، لذا تنها زمان باقي مانده براي حضور رئيس جمهور، سه شنبه 14 آذر خواهد بود.
 


در ديدار رئيس دفتر حافظ منافع مصر در تهران

 جليلي : امروز پشتيباني از مقاومت وظيفه همه دولت هاي اسلامي است

خالد ابراهيم عماره، رييس دفتر حافظ منافع مصر در تهران با سعيد جليلي، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت وگو كرد.
سعيد جليلي در اين ديدار با اشاره به ظرفيت هاي عظيم موجود در دو كشور ايران و مصر، بهره برداري از اين ظرفيت ها را در راستاي انسجام و وحدت جهان اسلام در حمايت از مقاومت براي مبارزه با رژيم صهيونيستي ضروري دانست.
جليلي افزود: امروز پشتيباني از مقاومت يك وظيفه براي همه دولت هاي اسلامي است و انتظار مي رود مصر پس از بيداري اسلامي نقش شايسته خود را در پشتيباني عملي از مقاومت انجام دهد.
نماينده مقام معظم رهبري تصريح كرد: هيچ اقدامي نبايد موجب خدشه به راهبرد مقاومت مبني بر آزادسازي همه سرزمين هاي اشغالي فلسطين شود.
هم چنين در اين ديدار خالد ابراهيم عماره، رييس دفتر حافظ منابع مصر با استقبال از گسترش روابط ايران و مصر افزود: با انقلاب مصر و بيداري اسلامي معادلات منطقه تغيير يافته و كشورهاي اسلامي بيش از پيش به يكديگر نزديك شده اند.
او با تاكيد بر اهميت دستاوردهاي تكنولوژيك در ايران، ارتقاي سطح روابط دو كشور را زمينه مناسبي براي استفاده از تجربيات علمي دانست.
ديدار با مشاور
امنيتي راهبردي
رييس جمهور غنا
همچنين چيكاتا، مشاور امنيتي راهبردي رييس جمهور غنا عصر يك شنبه با دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و گفت وگو كرد.
جليلي در اين ديدار بر نگاه راهبردي جمهوري اسلامي ايران مبني بر توسعه مناسبات با كشورهاي مستقل و غيرمتعهد تاكيد كرد.
او با اشاره به نقش غنا در شكل گيري جنبش غيرمتعهدها و انتقاد از برخوردهاي دوگانه غربي ها در موضوعاتي چون حقوق بشر، تروريسم و استفاده صلح آميز از انرژي هسته يي، گفت: جهان امروز بيش از گذشته نيازمند ابتكاراتي براي تغيير مناسبات غيرمنصفانه و ناعادلانه حاكم بر عرصه بين المللي است.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با تاكيد بر اين كه نمي توان امنيت ملي كشورها را مجزاي از امنيت منطقه اي و جهاني دانست، بر لزوم همكاري هاي امنيتي كشورهاي مستقل تاكيد كرد.
چيكاتا، مشاور امنيتي راهبردي رييس جمهور غنا نيز در اين ديدار اظهار كرد: اميدواريم جنبش غيرمتعهدها در دوره رياست جمهوري اسلامي ايران نقش فعال و موثرتري در مناسبات جهاني ايفا كند.
او با اشاره به اهميت مناسبات با ايران براي كشور غنا خواستار توسعه همكاري ها از جمله در موضوعات امنيتي شد.
 


علماي بوسني و هرزگوين به تهران مي آيند

دبير انجمن دوستي ايران و بوسني هرزگوين از دعوت روساي پيشين و جديد علماي اين كشور به تهران خبر داد.
عباس حيدر، دبير انجمن دوستي ايران و بوسني هرزگوين در گفت وگو با ايسنا، اظهار كرد: اين انجمن با ارسال نامه اي انتخاب حسين كازوويچ را به عنوان رئيس جديد علماي بوسني تبريك گفت و براي همبستگي هرچه بيشتر مسلمانان دو كشور آرزوي موفقيت كرد.
وي ادامه داد: همچنين اين انجمن از زحمات دكتر مصطفي سريچ، رئيس پيشين علماي بوسني و همكاري هاي وي با اين انجمن قدرداني كرد.
دبير انجمن دوستي ايران و بوسني هرزگوين افزود: با تلاش هاي سفارت ايران در بوسني توافق اوليه براي امضاي قرارداد گردشگري در راستاي توسعه همكاري هاي ميان دو كشور در اين زمينه با مسئولان بوسني فراهم شده است.
 


روزنامه نگاران و دانشجويان تجاوزگري رژيم صهيونيستي در حمله به غزه را محكوم كردند

روزنامه نگاران و دانشجويان در بيانيه هاي جداگانه اي تجاوز رژيم صهيونيستي به مردم مظلوم غزه را محكوم كردند.
در بخشي از بيانيه انجمن روزنامه نگاران مسلمان با انتقاد از عملكرد سازمان ها و نهادهاي بين المللي، آمده است: تاريخ گواه است كه هر زمان اربابان قدرت خواسته اند براي فرزند نامشروع خود حاشيه امني ايجاد كنند، نخست افكار عمومي جهان را با يك بازي ساختگي به نقطه انحرافي هدايت مي كنند، آنگاه مجوز قتل و اشغال سرزمين ملت بي دفاع فلسطين و لبنان را صادر مي كنند حالا جام جهاني فوتبال باشد يا فتنه انگيزي در سوريه هيچ فرقي ندارد!
بنابراين گزارش بسيج دانشجويي دانشگاه شاهرود نيز در بيانيه جداگانه اي تاكيد كرد: حركات ديوانه وار رژيم صهيونيستي قبل از اين كه صحنه نمايش قدرت باشد نشانه ضعف و اضمحلال و بيانگر اين حقيقت است كه اسرائيل براي فرار از مرگ دست به خودكشي زده است.
همچنين جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه حكيم سبزواري در بيانيه اي تاكيد كرد: اگر روح حقيقي اسلام در وجود مسلمين احيا مي شد، ريشه تنومند درخت كهن استعمار نو و چپاول و غارت متمدنانه تا به حال خشكيده بود.
 


همزمان با هفته بسيج و ايام سوگواري سالار شهيدان

 27 بيمارستان صحرايي و ثابت درمناطق محروم برپا مي شود

همزمان با هفته بسيج و ايام سوگواري سالار شهيدان 27 بيمارستان صحرايي و ثابت در مناطق محروم سراسر كشور برپا مي شود.
دكتر محمد رئيس زاده، رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي با اعلام اين خبر افزود: بعد از دوران دفاع مقدس، پزشكان و پيراپزشكان و اعضاي بسيجي جامعه پزشكي كه همچنان روحيه اعزام به جبهه ها را داشتند، دركنار اعضاء جوان جامعه پزشكي كشور با اعزام به مناطق محروم و بيمارستانهاي صحرايي كه در مناطق دور افتاده و صعب العبور كشور ايجاد مي شود، حضور مستمر و چشمگير داشته اند و به خصوص در هفته بسيج كه امسال مقارن با ماه محروم بوده است، اعزام اين عزيزان با حضور در 27 بيمارستان ثابت و صحرايي چشمگير بوده است كه جاي تقدير دارد.»
 


حاجي بابايي خبر داد

كاهش 4 ساعته تدريس براي نيروهاي بالاي 20 سال خدمت

وزير آموزش و پرورش از كاهش چهارساعته تدريس براي نيروهاي بالاي 20 سال خدمت خبر داد.
حميدرضا حاجي بابايي ديروز در حاشيه همايش شوراهاي ستاد امر به معروف و نهي از منكر وزارتخانه ها گفت: كساني كه سابقه فعاليت آن ها اعم از نهضتي و يا ساير بخش ها بالاي 20 سال است، طبق بخشنامه اي كه معاونت پشتيباني آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ كرده، مي توانند در هفته 20 ساعت تدريس داشته باشند كه اين كاهش چهارساعته كار براي همه نيروهاي بالاي 20 سال اجرا مي شود.
حاجي بابايي در خصوص حذف كنكور نيز گفت: بحث حذف كنكور براي رشته هايي كه محدوديت پذيرش دانشجو دارند، بحث ديگري است، اما در همان روزي كه به وزارتخانه آمدم، اين موضوع را در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي نيز بررسي و عنوان كردم كه آموزش و پرورش هيچ مشكلي براي اجراي اين قانون ندارد.
حاجي بابايي درباره اينكه موافق يا مخالف حذف كنكور است خاطر نشان كرد: اينكه يك روزي كنكور نداشته باشيم، بسيار كار خوبي است، اما اينكه اين اقدام چقدر با شرايط كشور همسو است، بايد مورد دقت و توجه قرار گيرد؛ سالانه يك ميليون داوطلب براي كنكور شركت مي كنند كه آموزش و پرورش همه داوطلبان را تحويل مي دهد، لذا هيچ مشكلي از نظر ما وجود ندارد.
وي درباره اينكه آيا زمينه هاي حذف كنكور در كشور آماده است يا خير تاكيد كرد: در برخي از قسمت ها اين آمادگي وجود دارد، از جمله در برخي از رشته هاي مقطع كارداني و كارشناسي، اما براي برخي از دانشگاه هاي ويژه، پذيرش دانشجو بدون كنكور كار سختي است و بايد فرصت بيشتري به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري داده شود.
حاجي بابايي درباره نظام هماهنگي حقوق معلمان و تفاوت در حقوق بازنشستگان سال 86 كه حدود 500 هزار تومان اختلاف پرداخت وجود دارد، گفت: بازنشستگان زيرنظر سازمان بازنشستگي هستند و مطالبات سال 86 را وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي پرداخت مي كند و آنچه كه قانون بوده، آموزش و پرورش عينا اجرا كرده است.
وي با تاييد تفاوت حقوق بازنشستگان فرهنگي، گفت: اگر در برخي جاها قانون اجرا شده، اما مطالبات باقي مانده، دستگاه هاي مربوطه به صورت اقساطي آن را پرداخت مي كنند كه اين كار از حيطه آموزش و پرورش خارج است، اما با توجه به اينكه اين بازنشستگان فرهنگي هستند، آموزش و پرورش اين موضوع را پيگيري مي كند و دستگاه هاي مربوطه نيز طبق قانون آن را اجرا خواهند كرد.
حاجي بابايي همچنين درباره اقداماتي كه آموزش و پرورش براي امر به معروف و نهي از منكر در مدارس انجام مي دهد، تصريح كرد: تمام كار تعليم و تربيت، امر به معروف و نهي از منكر است و در جلسه امروز آنچه كه مورد تاكيد واقع شد، ادارات و شوراها بايد به صورت ويژه به بحث امر به معروف و نهي از منكر بپردازند.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه عنوان شده به علت افزايش قيمت شير، تعداد دفعات توزيع شير در مدارس كاهش مي يابد، گفت: چنين چيزي اتفاق نيفتاده، اگر اعمال شود، آن را اعلام مي كنيم.
وزير آموزش و پرورش از تخصيص حدود 39 ميليارد تومان براي سيستم هاي گرمايشي مدارس در سال تحصيلي جاري خبر داد و گفت: همه مدارس موظفند از سيستم هاي گرمايشي استاندارد كه از سوي سازمان نوسازي به همه استان ها بخشنامه شده، استفاده كنند.
 


سلطانيه : تحريم هاي غرب تنها مردم و بيماران ايران را هدف قرار داده است

نماينده ي دائم ايران در آژانس با اشاره به توافق ايران و آژانس براي مذاكره درباره مسائل باقي مانده اظهار كرد: توافق ايران و آ ژانس براي نشست بعدي در 23 آذر در راستاي ابهام زدايي نسبت به ادعاها عليه برنامه ي هسته اي ايران است.
علي اصغر سلطانيه با اشاره به گزارش اخير يوكيا آمانو درباره ايران اظهار كرد: اين گزارش با صراحت نشان مي دهد كه تمامي فعاليت هاي هسته اي ايران از جمله غني سازي تحت نظارت كامل آژانس بين المللي انرژي هسته يي بوده است و به سمت اهداف نظامي هيچ انحرافي مشاهده نشده است.
او با اشاره به توافق ايران و آژانس براي مذاكره درباره برخي ادعاها در 23 آذرماه (13 دسامبر) كه در گزارش مديركل آژانس نيز به آن اشاره شده است خاطرنشان كرد: با توجه به مذاكرات پيش رو ميان ايران و آژانس توصيه ي جدي دارم كه فضاي كاري آرام كه شرط موفقيت گفت وگوها با آژانس است با جنجال هاي رسانه اي و خبري مخدوش نشود و آژانس نيز در چارچوب وظايف حقوقي خود عمل كند.
نماينده دائم ايران در آژانس تا كيد كرد: گزارش اخير آمانو بار ديگر به جهانيان ثابت كرد كه فعاليت هاي غني سازي براي اهداف صلح آميز با نظارت كامل آ ژانس ادامه دارد و تحريم هاي غرب عليه ايران تنها مردم و بيماران ايران را هدف قرار داده است.
به گزارش ايسنا، گزارش يوكيا آمانو مدير كل آژانس 26 آذرماه براي بررسي در اختيار 35 عضو شوراي حكام قرار گرفت.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10