(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 29  آبان  1391 - شماره 20361

حديث دشت عشق
با شكست سپاهان و تثبيت صدر نشيني اتفاق افتاد
استقلال پس از 11 سال در اصفهان به پيروزي رسيد
اخبار كوتاه از فوتبال
اعزام تيم ملي كاراته به فرانسه
بازهم درگيري در ليگ واترپلو
سرمربي با كمك فرزندانش داور را به باد كتك گرفت !
بلاتكليفي هيئت كشتي تهران 38 روزه شد
آغاز دومين اردوي فرنگي كاران از دوم آذر
«بنا» مي آيد؟
برنامه هفته دوم ليگ برتر كشتي آزاد
 3 ديدار در مازندران برگزار مي شود
انتخاب هاي عجيب AFC كماكان ادامه دارد
 كريمي و بنگر نامزد دريافت عنوان بهترين بازيكن آسيا!


حديث دشت عشق

به ياد سرتيپ شهيد «محمد شفائي»
شهادت در سنگر دفاع از انقلاب
شهيد «محمد شفائي» در خردادماه سال 1337 در تهران متولد شد. وي از سن 6سالگي با راهنمايي و كمك پدرش به فراگيري قرآن كريم پرداخت و در هفت سالگي سوره هاي قرآن را حفظ كرد. احاديث كوتاه را به سه زبان عربي، انگليسي و تركي در مسجد تعليم ديده بود و به طور كامل بيان مي كرد. وي تحصيلاتش را تا گرفتن ديپلم برق ادامه داد و پس از آن با اين كه دفترچه آماده به خدمت گرفته بود از رفتن به سربازي خودداري كرد و مي گفت «تا شاه خائن در راس كار است به سربازي نخواهم رفت.» بنابراين به استخدام سازمان صنايع دفاع درآمد ولي به دليل جهت گيري هايش اخراج شد. وي در مبارزات انقلاب حضوري فعال داشت و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي از سازمان صنايع دفاع در مقابل عوامل ضد انقلاب پاسداري مي كرد. پس از مدتي در كميته ناحيه2 مشغول خدمت شد. او داوطلبانه به كردستان رفت و در آبان ماه سال 1358 در منطقه عملياتي سردشت در درگيري با ضدانقلاب به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
شهداي ناجا
 


با شكست سپاهان و تثبيت صدر نشيني اتفاق افتاد

استقلال پس از 11 سال در اصفهان به پيروزي رسيد

تيم فوتبال استقلال با شكست سپاهان موفق شد علاوه بر تثبيت جايگاه صدرنشيني اش، طلسم 11 ساله پيروز نشدن در اصفهان راهم بشكند.
هفته پانزدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر در شرايطي با برگزاري چهار ديدار پيگيري شد كه شاگردان امير قلعه نويي فينال نيم فصل اول را از زردپوشان اصفهاني بردند تا به لطف اين پيروزي فاصله شان با تيم دوم جدول رده بندي را زيادتر كنند.
در اين ديدار كه از ساعت
15/15 ديروز در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد و قضاوت آن بر عهده سعيد مظفري زاده بود، استقلال موفق شد حريف مدعي خود را با نتيجه يك بر صفر شكست دهد.
در نيمه اول اين ديدار شاگردان امير قلعه نويي توانستند از معدود موقعيت هاي خود به گل برسند تا با همين يك گل به سه امتياز سرنوشت ساز دست پيدا كنند. در دقيقه 15 خسرو حيدري كه سابقه بازي در سپاهان را هم دارد و مشكلاتي نيز با تماشاگران اين تيم داشت موفق شد با ضربه اي آرام دروازه ميزبان را باز كند.
در نيمه دوم سپاهان مانند نيمه اول موقعيت هاي زيادي براي گلزني ايجاد كرد اما مهاجمان اين تيم نتوانستند از اين موقعيت ها به خوبي استفاده كنند. در مقابل استقلال هم چند موقعيت خوب به دست آورد كه بازيكنان اين تيم هم نتوانستند از آنها استفاده كنند. در دقايق پاياني سپاهان يكپارچه حمله شد و چند موقعيت ايده ال براي گلزني داشت كه سيدمهدي رحمتي با نمايش قابل قبول آنها را در رسيدن به گل ناكام گذاشت.
در وقت هاي اضافه درگيري خلعتبري با بازيكنان استقلال به اخراج جواد نكونام انجاميد. در يكي از صحنه هايي كه خلعتبري صاحب توپ بود با بازيكنان حريف درگير شد كه جواد نكونام وارد اين درگيري شد و به خاطر ضربه اي كه به بازيكن سپاهان زد با كارت قرمز مستقيم داور از بازي اخراج شد.
در دقيقه پاياني وقت اضافه سپاهان از روي يك ضربه كرنر به گل رسيد اما سعيد مظفري زاده به خاطر خطاي بازيكن سپاهان روي سيدمهدي رحمتي اين گل را نپذيرفت تا اعتراض سپاهاني ها را به همراه داشته باشد.
تيم استقلال با اين پيروزي طلسم 11 ساله پيروز نشدن در اصفهان را شكست و 28 امتيازي شد و صدرنشيني خود را تثبيت كرد.
در ديگر ديدار ديروز داماش گيلان در خانه پذيراي نفت تهران بود كه موفق شد با به ثمر رساندن دو گل به يك پيروزي شيرين خانگي دست پيدا كند . دو گل داماش را در اين ديدار افشين چاوشي (51) و عليرضا جهانبخش (84) به ثمر رساندند.
ديروز همچنان دو تيم سايپا و صبا در ورزشگاه انقلاب كرج به ديدار يكديگر رفتند كه در نهايت سايپاي ميزبان موفق شد با دو گل مجيد غلام نژاد (80) و كاوه رضايي (85) از سد شاگردان صمد مرفاوي بگذرد.
در آخرين ديدار ديروزكه از ساعت 40:16 در اهواز بين دو تيم فولاد و تراكتورسازي برگزار شد تيم فولاد در ادامه روند رو به رشد خود توانست تيم تراكتورسازي را با نتيجه 3بر2 شكست دهد تا با ثبت اين نتيجه همه چيز به سود استقلال تمام شود. لوسيانو پريرا (6)، ايوب والي (7) و ايوب كلانتري (78) براي فولادو فرزاد حاتمي (79) و احسان حاج صفي (88 ) براي تراكتور در اين بازي گلزني كردند.
هفته پانزدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر امروزبا برگزاري ديدار تيم هاي پرسپوليس و ذوب آهن به پايان مي رسد.اين دو تيم در شرايطي از ساعت 30.17 در ورزشگاه آزادي به مصاف هم مي روند كه سرخپوشان به فكر رسيدن به امتياز 20 هستند و فرهاد كاظمي هم براي نخستين پيروزي به همراه تيم ذوب آهن برنامه دارد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

ژوزه: خسته شديم اينقدر تمرين كرديم و مسابقه نداديم
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس با انتقاد از برنامه ريزي در ليگ برتر و تعطيلات متعدد اين مسابقات گفت: تعطيلات ليگ باعث مي شود بازيكنان ريتم خود را از دست بدهند. ما هم خسته شديم از بس تمرين كرديم و هيچ مسابقه اي برگزار نكرديم. مانوئل ژوزه تصريح كرد: من قصد ندارم كسي را دلخور كنم اما دوباره برگشتيم اول كار. تعطيلات طولاني ليگ براي همه ضرر دارد به خصوص براي تيم ملي. اينها همه شروع دوباره است.وي افزود: ما آخرين مسابقه را خوب بازي كرديم و موفق شديم با 6 گل حريفمان را شكست بدهيم، بايد اين روند را ادامه مي داديم ولي دوباره مسابقات دو هفته تعطيل شد. ما خسته شديم از بس تمرين كرديم و مسابقه اي نداشتيم. سرمربي پرسپوليس در ادامه صحبت هايش به« استفان آپيا »و »ديويد كارني » اشاره كرد و گفت: اين بازيكنان آمدند و ما آنها را ديديم چون از آنها خوشمان نيامد برگشتند. ديگر اين مهم نيست كه ما آنها را خواسته بوديم يا باشگاه .
برهاني و نكونام بازي با پيكان را از دست دادند
دو بازيكن تيم فوتبال استقلال ديدار مقابل پيكان را از دست دادند.ديدار تيم هاي سپاهان و استقلال در حالي ديروز برگزار شد كه آرش برهاني با دريافت كارت زرد از سعيد مظفري زاده داور اين مسابقه ديدار بعدي تيمش مقابل پيكان را از دست داد. همچنين جواد نكونام نيز با اخراج خود در اين بازي نمي تواند مقابل پيكان به ميدان برود.ديدار تيم هاي استقلال و پيكان روز پنج شنبه هفته جاري برگزار مي شود. اين مسابقه از هفته هفتم ليگ و از بازي هاي معوقه ليگ برتر است.
پنجمين قهرماني تيم ملي فوتسال برزيل در جام جهاني
تيم ملي فوتسال برزيل با شكست اسپانيا قهرمان هفتمين دوره رقابت هاي جام جهاني شد. ديدار فينال هفتمين دوره رقابت هاي جام جهاني فوتسال ساعت 16 ديروز در شهر بانكوك بين تيم هاي ملي فوتسال برزيل و اسپانيا آغاز شد كه در پايان اين ديدار تيم ملي فوتسال برزيل با شكست 3 بر 2 اسپانيا به عنوان قهرماني رسيد. در اين ديدار كه در وقت قانوني با تساوي 2 بر 2 به پايان رسيد ابتدا «نتو» تيم برزيل را پيش انداخت اما بازيكنان تيم اسپانيا با گل هاي «تراس» و« آي كاردو» نتيجه را به سود تيم خود تغيير دادند اما فالكائو بازيكن با تجربه تيم ملي فوتسال برزيل بازي را به تساوي كشاند تا كار به وقت هاي اضافه كشيده شود.در وقت اضافه اول تلاش بازيكنان دو تيم نتيجه اي در بر نداشت اما در حالي كه فقط 20 ثانيه به پايان بازي در وقت اضافه دوم باقي مانده بود » نتو« با ثمر رساندن يك گل ارزشمند باعث شد تا تيم ملي فوتسال برزيل پنجمين قهرماني خود را در رقابت هاي جام جهاني فوتسال جشن بگيرد. پيش از برگزاري بازي فينال تيم هاي فوتسال كلمبيا و ايتاليا ديدار رده بندي اين دوره از رقابت ها را برگزار كردند كه تيم ملي فوتسال ايتاليا با شكست 3 بر صفر كلمبيا جايگاه سوم اين دوره از رقابت ها را بدست آورد.
قلعه نويي :اين بازي مثل فرانسه و برزيل بود
امير قلعه نويي پس از پيروزي استقلال مقابل سپاهان ضمن تبريك به خاطر فوتبال دو تيم گفت: اين بازي يك فوتبال زيبا بود كه من را به ياد بازي فرانسه و برزيل انداخت.سرمربي تيم استقلال اظهار داشت: اگر اين مسابقه را 10 بار هم ببينيم كم است. اين بازي درست مثل بازي فرانسه و برزيل بود كه فرانسوي ها در پنالتي برزيل را شكست دادند.وي افزود: بازيكنانم را ستايش مي كنم چون اگر دقت كنيد تيمي داشتيم كه از لحاظ روحي و رواني در شرايط خوبي قرار نداشت. چند بازيكن مصدوم داشتيم و صبح امروز(ديروز) فهميدم كه اكبرپور هم نمي تواند بازي كند. با اين شرايط فوتبال خوبي انجام داديم و در دقايق آخر تغييراتي داديم كه مي توانستيم گل هاي بيشتري هم بزنيم كه اگر برهاني دقت مي كرد به هدف مان مي رسيديم. وي در مورد وضعيت فرهاد مجيدي گفت: برخي بازيكنان مانند علي كريمي و ابراهيم صادقي، سمبل يك باشگاه هستند. فرهاد مجيدي را هم من خودم خواستم كه به استقلال بيايد كه اگر توانست كمك كند و اگر نتوانست خداحافظي كند.من دنبال تسويه حساب و سرمايه سوزي نيستم اكنون كه استقلال در صدر جدول است اين حرف را مي زنم اگر در رده پايين تر بوديم اين حرف را نمي گفتم. در استقلال به روي فرهاد مجيدي باز است و اگر مي خواهد بيايد و كمك كند.
دوري 6 هفته اي جانواريو از استقلال
معاونت پزشكي باشگاه استقلال در خصوص صحبت هايي كه پيرامون خارج شدن فابيو جانواريو از فهرست استقلال شنيده مي شود، اظهار داشت: متأسفانه نمي دانم اين خبرها چگونه منتشر مي شود. هر خبري كه از قول معاونت پزشكي باشگاه نباشد صحت ندارد.دكتر امين نوروزي افزود: اين بازيكن نياز به 4 تا 6 هفته فيزيوتراپي دارد و پس از آن اگر شرايط خوب باشد تمريناتش را آغاز خواهد كرد و اگر غير از اين باشد برنامه ريزي مجددي براي او انجام خواهيم داد.قرار است بعد از شش هفته فيزيوتراپي در خصوص وضعيت اين بازيكن نظر خود را اعلام كنيم.
 


اعزام تيم ملي كاراته به فرانسه

تيم ملي كاراته بزرگسالان ايران جهت شركت در بيست ويكمين دوره مسابقات قهرماني جهان عازم فرانسه شد.
سعيد فرخي، مازيار الهامي، سامان حيدري، سجاد گنجعلي زاده و ابراهيم حسن بيگي در بخش كوميته تيمي، فريد حقيقي با مربيگري امير ياري در بخش كاتاي انفرادي، احد شاهين، فرزاد محمدخان لو و آرمين روشني به مربيگري سعيد نيكوخصلت در بخش كاتاي تيمي، امير مهدوي زاده (60كيلوگرم)، سعيد احمدي (67 كيلوگرم)، بهمن عسگري (75كيلوگرم)، علي فداكار (84 كيلوگرم) و ذبيح الله پورشيب(84+كيلوگرم) در بخش كوميته انفرادي نفرات اعزامي هستند. علي رضا كتيرايي و مهران بهنام فر به عنوان مربي، تورج ساساني (كمك مربي)، سيدمحمد حسيني (مربي بدنساز) و حبيب الله ناظريان به عنوان مدير فني تيم اعزامي را همراهي مي كنند.
بيست و يكمين دوره مسابقه هاي كاراته قهرماني جهان از يكم تا پنجم آذرماه در پاريس برگزار مي شود كه اين دومين ميزباني فرانسوي ها براي مسابقه هاي جهاني است. تيم ملي كاراته ايران در آخرين دوره حضور خود در اين رقابتها با تك مدال نقره حامد زيگساري در وزن 67 كيلوگرم در مكان شانزدهم جهان قرار گرفت.
 


بازهم درگيري در ليگ واترپلو

سرمربي با كمك فرزندانش داور را به باد كتك گرفت !

باز هم يك اتفاق عجيب ديگر در واترپلو رخ داد و اين بار در جريان برگزاري مسابقات ليگ، يكي از سرمربيان با كمك فرزندانش، داور مسابقه را مورد ضرب و شتم قرار دادند!
در ديدار تيم هاي واترپلوي ميرداماد تبريز و نوپاد تهران از سري مسابقات ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور كه با نتيجه 8 بر 7 به سود نماينده تهران خاتمه پيدا كرد، سرمربي تيم واترپلوي تبريز در پايان مسابقه به همراه فرزندانش به سمت داور مسابقه حمله ور شدند و وي را مورد ضرب و شتم قرار دادند. خبرگزاري فارس مدعي شد درگيري آنها با داور مسابقه به قدري شديد بود كه هومن آراسته، داور مسابقه راهي بيمارستان شد. پرونده اين درگيري به كميته انضباطي رسيده است و به زودي پيگيري خواهد شد. پيش از اين نيز خبرهايي در خصوص درگيري در ليگ برتر واترپلو گزارش شده بود.
 


بلاتكليفي هيئت كشتي تهران 38 روزه شد

در حالي كه 38روز از استعفاي علي اكبرنژاد از سرپرستي هيئت كشتي استان تهران مي گذرد اين هيئت همچنان بلاتكليف و بدون سرپرست است.
در روز 22 مهر 91، علي اكبرنژاد به دليل آنچه كه عدم حمايت از سوي فدراسيون كشتي و مسئولان تربيت بدني استان تهران ناميد، از سمت خود استعفا كرد تا شخص ديگري كه بتواند با اين شرايط كار كند سرپرستي هيئت تهران را برعهده بگيرد. با استعفاي اكبرنژاد، هيئت تهران بي سرپرست شد، اما تغيير و تحولات در مديريت كل ورزش و جوانان استان تهران اين اميدواري را به وجود آورد كه تكليف هيئت كشتي تهران هم مشخص شود. در هفتم آبان 91 محمد حسين نژاد فلاح به عنوان مدير كل جديد ورزش و جوانان استان تهران انتخاب شد و در دهم آبان خبري مخابره شد كه عبدالله عزيزي به سرپرستي هيئت كشتي استان تهران برگزيده شده است. اما حضور نيافتن عزيزي در محل كار جديدش به شايعات و گمانه زني ها دامن زد. همچنين عارف ربطي در گفت وگويي گفت كه عزيزي از طرف اداره كل ورزش و جوانان تهران معرفي شده، اما هنوز از سوي حراست ورزش تاييديه اي به فدراسيون نرسيده و وضعيتش مشخص نيست. در اين ميان به نظر مي رسد گويا مسئولان ورزش استان تهران و فدراسيون كشتي فراموش كرده اند كه اين هيئت 38 روز است كه بي سرپرست اداره مي شود!
 


آغاز دومين اردوي فرنگي كاران از دوم آذر

«بنا» مي آيد؟

دومين مرحله اردوي آمادگي تيم كشتي فرنگي بزرگسالان براي حضور در جام جهاني تهران از دوم آذر آغاز مي شود.
دومين مرحله اردوي آمادگي تيم كشتي فرنگي بزرگسالان براي حضور در رقابت هاي جام جهاني تهران از دوم آذر آغاز مي شود و تا 16 آذرماه در خانه كشتي ادامه دارد. فرنگي كاران منتخب ايران در حالي به دومين اردوي آماده سازي خود فراخوانده شدند كه كادر فني تيم ملي در كنار حفظ و تقويت المپيكي ها، نگاه ويژه اي نيز به جوانگرايي و پشتوانه سازي دارد.
محمد بنا سرمربي تيم ملي پس از چند روز از آغاز اردوي اول اين تيم براي ديدار با خانواده اش به خارج از كشور رفت؛ بايد ديد آيا با شروع مرحله جديد اردوي اين تيم وي در اين اردو حضور خواهد يافت يا نه؟
اسامي نفرات دعوت شده به اين اردو به شرح زير است:
55 كيلو: حميد سوريان، شيرزاد بهشتي طلا (تهران) محسن حاجي پور (مازندران) سامان عبدولي، مهرداد مرداني (خوزستان)
60 كيلو: اميد نوروزي (فارس) عبدالمحمد پاپي، بهنام مرادي، رامين طاهري (خوزستان) محمد نوربخش (تهران)
66 كيلو: سعيد عبدولي، مهدي زيدوند (خوزستان) علي محمدي، مهدي فلاح (تهران) افشين بيابانگرد (اردبيل)
74 كيلو: هادي عليزاده پورنيا (قم) فرشاد عليزاده، محسن مهدي زاده (تهران) كمال محمدعليزاده (فارس) محمد سرخه نژاد، پيام بويري (خوزستان)
84 كيلو: حبيب الله اخلاقي (خوزستان) طالب نعمت پور (لرستان) داود اخباري، مجيد علياري، حسين نوري (تهران) علي قيطاسي (فارس) يوسف قادريان (البرز)
96 كيلو: قاسم رضايي، داود گيل نيرنگ، محمدرضا اكبري، سامان نوروزي (مازندران) شهاب قوره جيلي (تهران) مهرداد بايندور (فارس)
120 كيلو: بشير باباجان زاده (مازندران) امير علي اكبري، بهنام مهدي زاده (تهران) امير قاسمي منجزي (خوزستان)
 


برنامه هفته دوم ليگ برتر كشتي آزاد

 3 ديدار در مازندران برگزار مي شود

هفته دوم رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد درحالي روز سه شنبه 30 آبان ماه با انجام چهار ديدار پيگيري مي شود كه سه مسابقه از اين هفته در شهرهاي مختلف استان مازندران برگزار مي شود!
سه مسابقه از چهار ديدار هفته دوم ليگ برتر كشتي آزاد ايران در حالي در شهرهاي مختلف مازندران برگزار مي شود كه اين استان با برخورداري از 6تيم در ليگ امسال، همچنان از نظر كميت، پيشتاز اين پيكارهاست. اين در حالي است كه استان هاي خراسان و اصفهان نيز هركدام با يك تيم در ليگ حضور دارند و تهران هم با توجه به مشكلات و كاستي هاي مديريتي كشتي، همچنان در ليگ امسال جايي پيدا نكرد. بدين ترتيب برنامه هفته دوم ليگ برتر كشتي آزاد به اين شرح بوده با اين توضيح كه نام تيم هاي ميزبان در ابتدا آمده است:
گروه يك
¤ صحراي زيرآب.............................. ...............پرسپوليس جويبار
¤ ثامن الحجج(ع) سبزوار............................. ...............سايپا شمال
گروه دو
¤ شهداي ساري....................................................گاز مازندران
¤ داماش بابل............................... ................فولاد ماهان سپاهان.
 


انتخاب هاي عجيب AFC كماكان ادامه دارد

كريمي و بنگر نامزد دريافت عنوان بهترين بازيكن آسيا!

كنفدراسيون فوتبال آسيا نامزدهاي دريافت عنوان برترين هاي فوتبال قاره در سال 2012 را اعلام كرد.
10روز ديگر مراسم معارفه برترين هاي فوتبال آسيا در كوالالامپور مالزي برگزار مي شود. بر همين اساس AFC نامزدهاي دريافت عنوان هاي برترين هاي فوتبال آسيا را اعلام كرد كه در اين فهرست و در بخش بهترين بازيكن نام علي كريمي بازيكن ملي پوش تيم فوتبال پرسپوليس و محسن بنگر هم به چشم مي خورد. اين انتخاب در حالي صورت گرفته است كه سال 2012 يكي از ضعيف ترين سال هاي فوتبالي علي كريمي بود. به طوري كه او مدت ها به دليل اختلاف با مانوئل ژوزه در تركيب اين تيم قرار نمي گرفت و همين مسئله باعث دوري او از تركيب اصلي تيم ملي شده بود. در كنار نام علي كريمي، محسن بنگر مدافع پرسپوليس هم ديده مي شود. ايران در حالي در اين بخش دو نماينده دارد كه كشورهايي نظير ژاپن، كره و چين تنها يك نماينده در بخش عنوان برترين هاي فوتبال آسيا دارند. كنفدراسيون فوتبال آسيا همچنين براي نخستين بار دست به انتخاب برترين لژيونر آسيايي زده كه در اين بخش ژاپني ها با دو نماينده بيشترين نامزد را در اين بخش دارد. نام اشكان دژاگه در اين بخش ديده نمي شود.
نامزدهاي عنوان برترين هاي فوتبال آسيا
بازيكنان مرد: علي كريمي ايران، محسن بنگر ايران، لي كئون هوكره جنوبي، لوكاس نيل استراليا، ژن ژنگ چين
نامزدهاي بازيكنان آسيايي حاضر در ليگ هاي اروپايي: مارك شواتزر استراليا (فولام انگليس)، شي جي كاگاوا ژاپن (منچستر يونايتد انگليس)، يوتو ناگاتومو ژاپن (اينتر ميلان) نامزدهاي بازيكنان خارجي ليگ هاي آسيايي: برونو سزار برزيل (سپاهان ايران)، ريكاردو اوليويرا برزيل (الجزيره امارات)، سيلوا برزيل (باشگاه كويت).
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10