(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 7  آذر  1391 - شماره 20366

هواشناسي هشدار داد
خطرجاري شدن سيل در 6 استان كشور
جزئيات مقررات وظيفه عمومي داوطلبان آزمون دكتري
رويداد هاي خارجي
سازمان نظام پزشكي اعلام كرد
ممنوعيت ليزرتراپي و ارائه خدمات پوستي با ليزر در آرايشگاه ها
آموزش سگ هاي زنده ياب در تهران
كاهش آمار تصادفات فوتي در تاسوعا و عاشورا
ورود 11 فروند هواپيماي جديد به ناوگان هوايي كشور
حوادث كوتاه از كشور
پزشكي قانوني سلامت رواني عامل جنايت خيابان مدني را تاييد كرد
كشف 26 خودرو و موتورسيكلت مسروقه در طرح امنيت محله محور
سازمان بهزيستي خبر داد
افزايش 20 درصدي مستمري مددجويان
دستگيري سرشبكه باند تهيه و توزيع هروئين و كراك
15 برزيلي قرباني درگيري تبهكاران
ركورد عجيب!
احداث برج 220 طبقه در 90 روز
خانه اي وسط بزرگراه
كشف 19جسد در شمال مكزيك
ترور زائران حسيني با غذاي مسموم


هواشناسي هشدار داد

خطرجاري شدن سيل در 6 استان كشور

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي نسبت به جاري شدن سيلاب و وارد شدن خسارت به حداقل 6 استان كشور هشدار داد.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اخطاريه ويژه سازمان هواشناسي كشور افزود: تا اواخر امروز بارش باران با وزش باد و رعد وبرق در استانهاي يزد، كرمان، خراسان رضوي و خراسان جنوبي از شدت بيشتري برخوردار است.
بر اين اساس آب گرفتگي معابر عمومي، سيلاب و احتمال ايجاد خسارت در برخي نقاط استانهاي فوق پيش بيني مي شود. همچنين طي اين مدت به سبب بارش شديد باران در استان گيلان و غرب استان مازندران آب گرفتگي معابر عمومي دور از انتظار نيست.
وي خاطرنشان كرد: فردا چهارشنبه نيز در برخي نقاط نيمه شرقي بارش پراكنده رخ خواهد داد و به تدريج از ميزان ابرناكي در اين مناطق نيز كاسته خواهد شد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي وضعيت آسمان امروز تهران را نيمه ابري تا ابري با بارش پراكنده گاهي وزش باد اعلام كرد و گفت: حداقل و حداكثر دما در اين روز با دو درجه كاهش به 2 و 8 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي رسد.
همچنين در روز چهارشنبه نيز آسمان پايتخت كمي ابري در ارتفاعات نيمه ابري پيش بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز يك و 10درجه سانتيگراد بالاي صفر است.
برف و باران در شمال و جنوب كشور
بارش برف روز گذشته چهره پيرانشهر را زمستاني كرد و باران شديد موجب بروز مشكلات در استان هاي بوشهر و خوزستان شد.
به گزارش ايرنا، بارش برف كه از نخستين ساعات بامداد ديروز دوشنبه در پيرانشهر آغاز شد اين شهرستان مرزي را سفيدپوش كرده و چهره اي زمستاني به اين منطقه بخشيد و مردم را مجبور به استفاده از پوشاك زمستاني كرد.
كارشناس اداره هواشناسي پيرانشهر گفت: ورود يك توده هواي بارش زا به منطقه موجب بارش برف و باران در اين شهرستان شده است.
لقمان رسوليان افزود: بارش برف در ارتفاعات اين شهرستان بيشتر از نقاط ديگر بوده است به طوري كه هم اكنون تمام ارتفاعات اين شهرستان بر اثر بارش برف كاملا سفيدپوش شده است.
بارش برف موجب كاهش دماي هواي اين شهرستان به ميزان 5 درجه سانتي گراد شد.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس، مديركل حوادث غيرمترقبه استانداري خوزستان گفت: در پي بارش هاي بي امان باران مدارس منطقه 6 شهرداري اهواز به دليل آب گرفتگي شديد معابر شهري تعطيل اعلام شده است.
محمدرضا آملازاده ديروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: براساس اعلام رسمي به فرمانداران احتمال بارش هاي رگباري و آبگرفتگي معابر شهري وجود داشته است، ولي فرمانداران تنها در صورت بروز شرايط حساس و بحراني بايد به تعطيلي مراكز آموزشي بپردازند.
وي افزود: در شرايط كنوني به دليل بحراني بودن شرايط آبگرفتگي معابر شهري در منطقه 6 شهرداري اهواز كه شامل مناطقي مانند كوي لشكر و خشايار مي شود، مدارس و مراكز آموزشي تعطيل اعلام شده است.
در استان بوشهر نيز در پي بارندگي ديروز آموزش و پرورش گناوه، مدارس پايه ابتدايي اين شهرستان را در نوبت صبح دوشنبه تعطيل كرد.
محمد بهمياري مدير آموزش و پرورش گناوه روز دوشنبه به ايرنا گفت: با توجه به شدت بارندگي و آب گرفتگي خيابان ها و معابر براي تامين سلامت دانش آموزان، با هماهنگي مسئولان اين تصميم اتخاذ شد.
بارش مجدد باران از دوشنبه شب در گناوه آغاز شد و براساس پيش بيني اداره كل هواشناسي استان بوشهر انتظار مي رود تا صبح روز سه شنبه همچنان ادامه يابد.

 


جزئيات مقررات وظيفه عمومي داوطلبان آزمون دكتري

مشمولان غايب به هيچ وجه حق شركت در آزمون دكتراي 92 را ندارند و در صورت شركت و قبولي، دانشگاه ها مجاز به ثبت نام از آنها نيستند.
سازمان وظيفه عمومي ناجا با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: داوطلبان مرد آزمون دكتراي 92 بايد كارت پايان خدمت، كارت معافيت دائم (كفالت، پزشكي و موارد خاص) و برگ معافيت موقت پزشكي بدون غيبت در مدت اعتبار آن را داشته باشند.
متولد سال 1352 و قبل از آن، براي دارندگان دانشنامه كارشناسي ارشد و افرادي كه برگه اعزام به خدمت بدون غيبت كه مهلت اعزام مندرج در آن، در زمان ثبت نام سپري نشده باشد، داشته باشند مي تواننددر اين آزمون ثبت نام كنند. اين افراد بايد در تاريخي كه توسط سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي اعلام مي شود، به خدمت اعزام شوند، بديهي است در صورت پذيرفته شدن و دارابودن ساير شرايط و ضوابط در هر مرحله اي، از خدمت وظيفه عمومي، ترخيص خواهندشد. در غير اين صورت غايب محسوب شده و قبولي آنان، ملغي مي شود.
پذيرفته شدگاني كه به هنگام ثبت نام در دانشگاه مدت 6 ماه ازتاريخ فراغت از تحصيل آنان در دوره كارشناسي ارشد سپري نشده باشد و تحصيل آنها در سنوات مجاز پايان يافته باشد، نيازي به ارائه برگ اعزام به خدمت ندارند.
دانشجوي سال آخر مقطع كارشناسي ارشد كه تا 31 شهريور92 در سنوات مجاز فارغ التحصيل مي شوند، مي توانند در اين آزمون ثبت نام كنند.
كاركنان شاغل رسمي در نيروهاي نظامي و انتظامي جمهوري اسلامي ايران با ارائه گواهي موافقت از يگان مربوطه و فارغ التحصيلان دوره هاي كارشناسي ارشد متعهد خدمت در سازمان ها و يا وزارتخانه ها با ارائه گواهي از ارگان مربوط اجازه ثبت نام در اين آزمون را دارند.
شركت طلاب دارنده مدرك معادل كارشناسي ارشد (فوق ليسانس) مورد تاييد، به شرطي كه شوراي مديريت حوزه هاي علميه يا شوراي حوزه علميه خراسان يا اصفهان تاييد كند، طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصيل در حوزه، به موازات آن در دانشگاه نيز تحصيل كند، با همان معافيت تحصيلي حوزه، اشتغال به تحصيل وي در دانشگاه بلامانع است. بديهي است هر موقع حوزه علميه معافيت تحصيلي طلبه اي را خاتمه يافته اعلام كند، مشمول ديگر نمي تواند به عنوان دانشجو از معافيت تحصيلي دانشگاه استفاده كند و بايد به خدمت اعزام شود. اين افراد بايد قبل از ثبت نام در آزمون موافقت نامه مذكور را از شوراي مديريت يكي از حوزه هاي علميه دريافت و به هنگام ثبت نام در دانشگاه ارائه دهند.براساس اين گزارش، داوطلباني كه مدت تحصيل آنان در مقطع كارشناسي ارشد، بيش از سقف مجاز سنوات تحصيل به طول انجاميده، مجاز به تحصيل در مقطع بالاتر نيستند.
دانشجويان اخراجي، انصرافي، ترك تحصيل تا پايان خدمت دوره ضرورت مجاز به شركت در آزمون و تحصيل در دانشگاه نيستند.
سقف سنوات دوره دكتري حداكثر 5 سال است و دانشجوياني كه طي اين مدت موفق به اتمام تحصيل نشوند، شرايط ادامه تحصيل را از دست خواهند داد.
دانشجويان شاغل به تحصيل مجاز به شركت در آزمون مجدد نيستند و در صورت انصراف از تحصيل در دانشگاه، چهارماه فرصت دارند براي رسيدگي به وضعيت مشموليت، خود را به وظيفه عمومي معرفي كنند.
سربازان در حال انجام خدمت، مجاز به تحصيل همزمان با انجام خدمت دوره ضرورت نيستند و در صورت قبولي در دانشگاه و نداشتن غيبت، براي برخورداري از معافيت تحصيلي، از خدمت ترخيص خواهند شد.
مشمولان غايب به هيچ وجه حق شركت در اين آزمون را نداشته و در صورت شركت و قبولي، مجوز تحصيل براي آنان صادر نخواهدشد و دانشگاه ها نيز مجاز به ثبت نام از آنها نيستند.
 


رويداد هاي خارجي

اطلاعات فوق محرمانه پليس نيويورك در دست شهروندان
انتشار اطلاعات فوق محرمانه پليس نيويورك در جشن موسوم به شكرگزاري شهر «مسي» سبب شد تا پليس اين ايالت به دردسر بيفتد.
به گزارش مهر به نقل از راشاتودي، در جشن شكرگزاري شهر«مسي» در نيويورك از كاغذهاي رنگي خردشده اي استفاده شده بود كه اين كاغذها در اصل مربوط به اداره پليس اين ايالت بود و اطلاعات بسيار محرمانه اي بر روي آنها به ثبت رسيده بود.
اين كاغذها به جاي آنكه عمودي خرد شوند به صورت افقي خرد شده بودند و از همين رو اطلاعات محرمانه پليس نيويورك به راحتي قابل رويت بود.
اين اسناد كه بسياري از آنها با سر برگ «اداره پليس ناسائو» مشخص است، حاوي اطلاعاتي همچون شماره هاي امنيت ملي، آدرس و شماره گواهينامه هاي افراد مختلف بود.
به نوشته راشاتودي، برخي از اين اسناد گزارشهايي بوده است كه توسط نيروهاي مخفي پليس تهيه شده بود.
در ميان اين برگه هاي خرد شده حتي اطلاعاتي كه توسط «ميت رامني» نامزد جمهوريخواهان در انتخابات رياست جمهوري، مورد استفاده قرار گرفته بود نيز وجود داشت.
پليس منطقه ناسائو اين موضوع را تاييد كرده كه اطلاعات منتشر شده متعلق به آنها بوده، اما هيچ توضيحي نداده كه اين اطلاعات چگونه سر از جشن شكرگزاري درآورده است.
 


سازمان نظام پزشكي اعلام كرد

ممنوعيت ليزرتراپي و ارائه خدمات پوستي با ليزر در آرايشگاه ها

مدير كل نظارت سازمان نظام پزشكي تاكيد كرد: براساس قوانين، هرگونه ليزرتراپي و ارائه خدمات پوستي با ليزر در آرايشگاه ها ممنوع است و در صورت گزارش يا شناسايي، بلافاصله با متخلفان برخورد مي شود.
به گزارش روابط عمومي نظام پزشكي، دكتر حجت اله مقيمي درخصوص فعاليت هاي اين اداره كل گفت: يكي از زيرمجموعه هاي معاونت نظارت و برنامه ريزي سازمان ، اداره كل نظارت است كه سه مسئوليت و وظيفه مهم نظارت بر تبليغات، نظارت بر فعاليت موسسات و مراكز درماني خصوصي و نظارت بر اجراي تعرفه هاي بخش خصوصي حوزه سلامت را برعهده دارد.
وي افزود: يكي از برنامه هاي سازمان نظام پزشكي بازديد و ارزيابي مطب ها/ دفاتر كار و مراكز درماني-تشخيص بخش خصوصي است و جهت پرهيز از موازي كاري با ساير نهادهاي نظارتي با دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور همكاري نزديك صورت خواهد گرفت و در شناسايي، گزارش و پيگيري تخلفاتي همچون عدم رعايت تعرفه هاي قانوني، نداشتن مجوزها و پروانه هاي طبابت قانوني و نيز بررسي صلاحيت ارائه كنندگان خدمات حوزه سلامت با معاونت درمان دانشگاه هاي علوم پزشكي همكاري خواهيم كرد.
دكتر مقيمي اضافه كرد: نحوه برخورد و مواجهه سازمان نظام پزشكي با ارائه دهندگان خدمات حوزه سلامت در چهارچوب هدايت و ارشاد بوده است به طوري كه ابتدا استانداردها، قوانين و مقررات را به جامعه پزشكي يادآوري مي كنيم و سپس مشكلات و نواقص كشف شده براي آنان روشن خواهد شد تا مردم عزيز بهترين خدمات را دريافت نمايند.وي افزود: تعداد زيادي از افرادي غير پزشك كه صلاحيت، تحصيلات لازم و مجوزهاي قانوني ارائه خدمات سلامت به بيماران را ندارند اما به طور غير قانوني در اين حوزه فعاليت مي كنند، توسط اداره كل نظارت سازمان نظام پزشكي شناسايي شده و طبق قوانين با آنها برخورد مي شود. از سال 89 تاكنون حدود تعداد كثيري از افراد غير پزشك فاقد صلاحيت پزشكي شناسايي شده و از فعاليت آنها جلوگيري شده است. اين اطلاعات هم از سوي مردم و هم از سوي پزشكان به ما رسيده است كه جاي قدرداني و تشكر دارد.
دكتر مقيمي عنوان كرد: براساس قوانين، هرگونه ليزرتراپي و ارائه خدمات پوستي با ليزر در آرايشگاه ها ممنوع است و در صورت گزارش يا شناسايي، بلافاصله با متخلفان برخورد مي شود. همچنين به كارگيري دستگاه هاي مختلف براي كاهش وزن در باشگاه هاي ورزشي و بدنسازي و پرورش اندام ممنوع بوده و ارائه اينگونه خدمات تنها توسط پزشكان داراي مجوز مربوطه صورت مي گيرد.
 


آموزش سگ هاي زنده ياب در تهران

با انعقاد تفاهم نامه اي ميان شهرداري منطقه 22 و يك گروه آموزشي سگ هاي زنده ياب در مواقع بروز بحران و بلاياي طبيعي به كمك مجروحان و مصدومان خواهند آمد.
به گزارش خبرگزاري فارس، حسين مرادي شهردار منطقه 22 با اعلام اين خبر گفت: اين تفاهم نامه در راستاي مشاركت در زمينه مديريت بحران شهر تهران در هنگام بروز سوانح طبيعي همچنين همكاري و تعامل با سازمان هاي خدمات رسان و مشاغل خاص به منظور امداد رساني منعقد شده و منطقه 22 به عنوان اولين منطقه از مناطق 22 گانه تهران، به اين كار اقدام كرده است.
وي افزود: سگ هاي زنده ياب توسط گروه آموزشي آلپت (ALLPET) تحت آموزش هاي لازم قرار مي گيرند تا در زمان وقوع حادثه، براي نجات مصدومان با نيروهاي امدادگر همكاري كنند. اكنون اين سگ ها در ستاد مديريت بحران منطقه 22 در حال طي دوره هاي آموزشي براي واكنش به موقع هستند. سگها پس از اتمام دوره آموزش، در منطقه مستقر نخواهند شد اما در مواقع ضروري و همچنين در اجراي مانورها از آنها استفاده خواهد شد.
 


كاهش آمار تصادفات فوتي در تاسوعا و عاشورا

رئيس مركز كنترل پليس راه كشور اعلام كرد: امسال كمترين آمار تصادفات منجر به فوت را در تعطيلات تاسوعا و عاشورا نسبت به سال هاي گذشته داشتيم.
سرهنگ سلبي در اين رابطه گفت: با توجه به اجراي طرح ويژه پليس راه در تعطيلات تاسوعا و عاشوراي حسيني و همچنين به كارگيري دوربين هاي هوشمند كنترل سرعت در جاده هاي كشور امسال در اين تعطيلات شاهد كاهش 6 درصدي تصادفات جرحي و فوتي بوده ايم.
وي همچنين در مورد وضعيت جوي جاده هاي كشور گفت: در استان هاي فارس، زنجان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، البرز، اصفهان، اردبيل، آذربايجان شرقي و غربي، كردستان، ايلام، كرمانشاه، مركزي و بخش هايي از جاده هاي استان تهران بارش باران و ارتفاعات استان هاي چهارمحال و بختياري، اصفهان و اردبيل محور اسالم به اردهال، آذربايجان شرقي محور سراب- اردبيل، كهگيلويه و بويراحمد، گردنه باباحسن شرق استان تهران، محورهاي هراز و فيروزكوه بارش برف گزارش شده است.
امدادرساني به 14 هزار عزادار حادثه ديده
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از امدادرساني به 14 هزار عزادار حسيني در روزهاي تاسوعا و عاشورا خبر داد.
محمود مظفر در تشريح اقدامات امدادگران اين سازمان در مراسم تاسوعا و عاشوراي حسيني، گفت: 8000 نجاتگر به همراه 1200آمبولانس و خودروي امدادي پوشش امدادي- درماني مراسم عزاداري سيدالشهدا(ع) را بر عهده داشتند.وي با بيان اينكه در اين مراسم ها، تيم هاي امدادي در حسينيه ها، تكايا و خيابان هاي شلوغ سراسر كشور مستقر شده بودند، گفت: امدادگران به 14هزار تن امدادرساني كردند.
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با بيان اينكه روز گذشته بر اثر رانش زمين در روستايي در «فريدون شهر» اصفهان، 50 خانوار در مساجد و مدارس اين روستا اسكان داده شده اند، گفت: بر اثر رانش زمين، سنگ و كلوخ روي خانه و طويله هاي اين افراد سقوط كرد كه با وجود آن كه تلفاتي به همراه نداشت، اما به دليل تخريب منازل، اين افراد اسكان داده شدند.
496 مصدوم در حوادث ترافيكي هفته گذشته
مركز هدايت عمليات بحران اورژانس كشور از مصدوميت 496 نفر طي هفته گذشته خبر داد.
به گزارش مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور، 131 حادثه طي هفته گذشته منجر به اعزام 212 آمبولانس و بيش از 400 تكنسين اورژانس پيش بيمارستاني به محل حوادث شد.بر اساس اين گزارش، نيروهاي امدادي اورژانس 115 پس از ارايه خدمات پزشكي به مصدومان، 496 نفر را براي دريافت مراقبت هاي تخصصي بيشتر به مراكز درماني منتقل كردند.اين گزارش به مردم توصيه كرده است كه در صورت بروز تصادفات ضمن تماس با اورژانس 115، شرح حال اوليه را به كارشناس مربوطه ارايه كنند.
 


ورود 11 فروند هواپيماي جديد به ناوگان هوايي كشور

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري از ورود 11 فروند هواپيماي جديد به ناوگان هوايي كشور خبر داد.
به گزارش مهر، حميدرضا پهلواني گفت: با ورود 11 فروند هواپيماي جديد به ناوگان هوايي كشور طي هشت ماه امسال، 1500 صندلي به ناوگان هوايي كشور ملحق شده است.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، اظهار داشت: با ورود هواپيماهاي جديد در سال جاري كه برخي از آنها به صورت ملكي و برخي به صورت اجاره اي است، تعداد ناوگان هوايي كشور به بيش از 220 فروند هواپيما افزايش يافته است.
وي با بيان اينكه هم اكنون بيش از 36 هزار صندلي در ناوگان هوايي كشور وجود دارد، افزود: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، ورود هواپيماهاي جديد در دستور كار سازمان هواپيمايي كشوري قرار دارد و تا پايان سال شاهد افزايش ناوگان هوايي كشور خواهيم بود.
معاون وزير راه و شهرسازي، متوسط سن ناوگان هوايي كشور را 22 سال اعلام كرد و گفت: در حال حاضر 189 فروند هواپيماي سبك و 141 فروند هواپيماي فوق سبك در كشور موجود است.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: همچنين 18 شركت هواپيمايي داخلي و 33 شركت هواپيمايي خارجي در كشور فعال هستند كه سالانه بيش از 22 ميليون مسافر را جابه جا مي كنند.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف محموله بزرگ دارو و تنباكوي قاچاق
اصفهان- خبرنگاركيهان: با تلاش ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه استان اصفهان، يك محموله بزرگ دارو و تنباكوي خارجي قاچاق توقيف شد.
در بازرسي داخل خودروي متعلق به قاچاقچيان 18هزار عدد دارو و 5 هزار و 250 پاكت تنباكو كشف و ضبط، و راننده خودرو به اتهام حمل اين كالاها دستگير شد.
در اين پرونده تاكنون 3 نفر دستگير شده اند و دستگيري ساير عوامل مرتبط با اين پرونده همچنان در دستور كار است.
تلفات جاده اي در زنجان
خبرگزاري فارس: طي 5 روز گذشته 3 مورد تصادف فوتي در جاده هاي استان زنجان به وقوع پيوست كه در اثر اين تصادفات 4 نفر از هموطنان فوت كردند. همچنين 13تصادف جرحي در جاده هاي اين استان موجب جراحت 17 نفر شد.
مرگ 2 موتورسوار در فهرج
خبرگزاري فارس: بر اثر تصادف شديد يك دستگاه موتورسيكلت و يك دستگاه وانت مزدا در فهرج 2 نفر جان باختند.
در اين حادثه كه در محور روستايي برج معاذ به فهرج در 6 كيلومتري شهر فهرج رخ داد، 2 نفر سرنشين موتورسيكلت به علت شدت جراحات وارده جان باختند. علت اين سانحه انحراف به چپ موتور سيكلت اعلام شده است.
 


پزشكي قانوني سلامت رواني عامل جنايت خيابان مدني را تاييد كرد

 با گذشت 42 روز از جنايت خيابان مدني پزشكي قانوني سلامت روحي و رواني متهم را تائيد كرد.
حسين 23 ساله ظهر روز دوشنبه 24 مهر در اقدامي جنون آميز به سوي عابران حمله ور شد و 12 زن و مرد را با ضربات چاقو مجروح كرد. او سپس با فرار از محل جنايت به قم گريخت و 6 ساعت پس از جنايت، با مراجعه به ماموران تسليم شد. در حالي كه تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت، يكي از مجروحان كه مرد 30 ساله اي بود بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.
متهم در بازجويي هاي اوليه مدعي شد مدتي است يك صداي ناشناس به او دستور مي دهد و روز حادثه آن صدا از او خواسته بود به مردم حمله كند. در حالي كه به نظر مي رسيد متهم با طرح اين موضوع قصد دارد انگيزه اصلي خود را مخفي نگه دارد، بازپرس جنايي تهران او را براي بررسي سلامت روحي و رواني و همچنين اعتيادش به پزشكي قانوني معرفي كرد.وي در اداره آگاهي نيز به بازسازي صحنه قتل پرداخت و در تشريح حادثه گفت: مدتي بود صدايي در سرم به من دستور مي داد كه چه كارهايي را انجام دهم. روز حادثه نيز آن صدا از من مي خواست كه با چاقو به مردم حمله كنم. ابتدا مي خواستم از يك مغازه چاقو فروشي در مجيديه چاقو تهيه كنم كه موفق به اين كار نشدم بعد هم وارد يك قصابي شدم و به بهانه خريد گوشت، خود را به چاقوي سلاخي رساندم و طولي نكشيد كه خود را در حالي كه به هر رهگذري حمله مي كردم در وسط خيابان يافتم. برايم زن و مرد فرقي نمي كرد هر فردي كه در سر راهم بود مي زدم.
آخرين قرباني من پسر قوي هيكلي بود كه چاقو را گرفت من هم از محل متواري شدم. وقتي به خودم آمدم در قم بودم كمي در آن شهر پرسه زدم بعد هم به يك پاسگاه پليس رفته و خود را تسليم كردم. من در يك خانواده از هم پاشيده بزرگ شدم اما نه سيگار مي كشم و نه به مواد مخدر اعتياد دارم حالا هم هيچ حسي نسبت به قربانيان خود ندارم.
با گذشت 42 روز از اين جنايت هولناك هنوز سرنوشت پرونده نامشخص است. در حالي كه گفته مي شد پس از اعلام نظريه پزشكي قانوني، پرونده با صدور كيفرخواست به دادگاه فرستاده مي شود رئيس سازمان پزشكي قانوني در گفت وگو با مهر گفت: پزشكان سلامت روحي و رواني متهم را تائيد كرده اند.
 


كشف 26 خودرو و موتورسيكلت مسروقه در طرح امنيت محله محور

رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از كشف 26 خودرو و موتورسيكلت مسروقه با اجراي طرح امنيت محله محور خبر داد.
رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، ضمن اشاره به ادامه اجراي طرح امنيت محله محور در محدوده شهر تهران از نتيجه اقدامات اين طرح و همچنين جزييات اجراي آن سخن گفت.
اين مقام انتظامي افزود: در راستاي اجراي تدابير فرمانده انتظامي تهران بزرگ و در ادامه اجراي طرح امنيت محله محوري، طرح هاي برخورد با محصولات ضدفرهنگي و غيرمجاز و كنترل پاركينگ هاي عمومي از سوي تيم هاي عملياتي پليس پيشگيري پايتخت در سطح تهران بزرگ به اجرا درآمد.
سرهنگ خانچرلي عنوان داشت: طرح نظارت و كنترل پاركينگ هاي عمومي نيز در 2 روز به اجرا درآمد كه طي آن از 29 پاركينگ در سطح تهران بزرگ بازديد شد.رئيس پليس پيشگيري پايتخت گفت: اين طرح كه در آن تيم هاي عمليات معاونت عمليات اين يگان حضور داشتند، به منظور شناسايي مناطق جرم خيز، پاكسازي آنها و كشف وسايل نقليه اعم از خودرو و موتورسيكلت مسروقه در محدوده كلانتري هايي زيرمجموعه سركلانتري هاي پليس پيشگيري پايتخت، اجرا شد.
وي تصريح كرد: طي اين عمليات نيز كليه نقاط جرم خيز، پاركينگ ها و محل هايي كه امكان سرقت وجود داشت تحت بازرسي و نظارت قرار گرفت و متعاقب آن 21 خودرو و 5 موتورسيكلت داراي سوابق احكام قضايي يا سابقه سرقت كشف و توقيف شد.
رئيس پليس پيشگيري پايتخت در پايان با اشاره به اجراي طرح امنيت محله محور در شهر تهران، گفت: طرح امنيت محله محور در راستاي افزايش آرامش و امنيت شهروندان به اجرا درآمده است و در روزهاي آتي نيز ادامه خواهد داشت و شهروندان مي توانند نظرات و موضوعات مطروحه را از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 و يا مراجعه به نزديك ترين كلانتري با پليس در ميان بگذارند.

 


سازمان بهزيستي خبر داد

افزايش 20 درصدي مستمري مددجويان

مستمري مددجويان تحت پوشش بهزيستي تا سقف 20 درصد افزايش مي يابد.
محمد نفريه، معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه براساس مصوبه دولت، مستمري مددجويان براي خانواده هاي يك نفره 40 هزارتومان، 2 نفره 45 هزار تومان، 3 نفره 55 هزار تومان و 4 نفره 60 هزارتومان و 5 نفره و بالاتر 75 هزار تومان تعيين شده بود اما باافزايش 20 درصدي اين مستمري ها موافقت شد.
وي با تاكيد بر اينكه در صورت تأمين اعتبار افزايش 20 درصدي اعمال خواهد شد يادآور شد: براي ارائه تسهيلات بيشتر به مددجويان تحت پوشش سازمان بهزيستي درخواست افزايش 50 درصدي مستمري مددجويان در سال آتي را ارائه كرديم و اميدواريم موافقت شود.
 


دستگيري سرشبكه باند تهيه و توزيع هروئين و كراك

دادستان عمومي و انقلاب كرمان گفت: سرشبكه باند بزرگ تهيه و توزيع كلان هروئين و كراك در سطح كشور شناسايي و دستگير شد.
يدالله موحد در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمان اظهار داشت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) و پس از پيگيري هاي مستمر اطلاعاتي «حبيب- الف» سرشبكه باند بزرگ در شهر زاهدان به چنگ قانون گرفتار شد.
وي افزود: شرور مذكور در امر تهيه و توزيع مواد مخدر فعاليت داشت. وي مواد مخدر را از اشرار كشور افغانستان در مرز زابل خريداري و با جاسازي در تانكرهاي نفتكش و خودروهاي سواري به استانهاي عمقي كشور منتقل مي كرد.
موحد عنوان كرد: اين قاچاقچي سرمايه هاي كلاني از اين راه به دست آورده و با وجود دستگيري عوامل اصلي شبكه همچنان به فعاليت خود ادامه مي داد.
وي گفت: هفت نفر از اعضاي اين شبكه در شهر كرمان دستگير شدند و از آنها 158 كيلوگرم هروئين و كراك كشف و شش دستگاه خودرو توقيف شد و تاكنون بالغ بر 18ميليارد ريال وجه نقد نيز از آنها كشف شده است.
 


15 برزيلي قرباني درگيري تبهكاران

پليس برزيل از كشته شدن دست كم 15تن در يكي از مرگبارترين درگيري هاي شبانه سال 2012 ميان تبهكاران و باندهاي خلافكار در بزرگترين شهر برزيل خبر داد.
به گزارش ايسنا، در اين درگيري هاي خشونت آميز كه در شهر سائوپائولو اتفاق افتاد در ميان شليك گلوله و ضرب و جرح وحشيانه، 23 تن ديگر نيز زخمي شدند.به گزارش خبرگزاري شينهوا، پليس برزيل تاييد كرده است كه ظاهرا بيشتر اين قتل ها و آدم كشي ها با باندهاي تبهكاران مرتبط هستند.در يكي از حوادث مرگبار يك پدر و پسربچه پنج ساله وي به ضرب گلوله كشته و 11 تن ديگر مجروح شدند.
 


ركورد عجيب!

زن آمريكايي كه مي تواند كره چشمانش را در فاصله 12 ميليمتري حدقه چشمانش بيرون آورد، توانست ركورد اين عنوان در گينس را به دست آورد.
«كيم گودمن» با بيرون آوردن غيرطبيعي كره چشمانش، به اين ركورد دست يافت.
به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي ثبت ركوردهاي جهاني گينس، ركورد وي در نوامبر سال 2007 در استانبول تركيه به ثبت رسيد.
 


احداث برج 220 طبقه در 90 روز

مسئولان ساخت يك برج در چين، مدعي شدند كه بلندترين آسمانخراش جهان را در عرض 90 روز خواهند ساخت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين آسمانخراش قرار است با ارتفاع 838 متري بر شهر چانگ چين ساخته شود و در آن گوي بلندترين آسمانخراش جهان را از برج خليفه دوبي بربايد.
آسمانخراش فوق به صورت مسكوني و در 220 طبقه ساخته مي شود و در پايان كار 17 هزار و 400 نفر از طريق اين آسمانخراش صاحب خانه مي شوند.
نكته جالب در خصوص اين آسمانخراش، ادعاي چيني هاست كه مي گويند؛ اين آسمانخراش را در عرض 90 روز و با نصف هزينه تمام شده، براي برج خليفه دوبي خواهند ساخت.
در صورت اتمام پروژه فوق، اين برج مسكوني 8 متر از برج خليفه دوبي بلندتر خواهد بود و لقب بلندترين ساختمان جهان را به نام خود ثبت خواهد كرد.
 


خانه اي وسط بزرگراه

مسئولان چيني، پس از اينكه با مقاومت زوج سالخورده اي در مقابل تخليه منزل شان براي ساخت بزرگراهي در روستاي «ونلينگ» مواجه شدند، بزرگراه را از اطراف اين ساختمان امتداد دادند.
به گزارش ايسنا، يك زوج سالخورده چيني ساكن در شهر «ونلينگ» واقع در استان «ژجيانگ» از امضاي توافقنامه اي مبني بر اجازه تخريب منزلشان امتناع كردند. آنان خطاب به تلويزيون محلي گفتند كه مبلغ پيشنهادي دولت براي ساخت مسكن جديد كافي نيست.
بنا به گزارش پايگاه خبري «فرست پست» منزل اين زوج، تنها ساختماني است كه در مسير جاده اي قرار گرفته كه از روستاي آنان مي گذرد.
 


كشف 19جسد در شمال مكزيك

مقامات مكزيك از كشف 19 جسد در ايالت مرزي شمال مكزيك موسوم به «چي هوآهوآ» خبر دادند.
به گزارش ايسنا، اين اجساد در يك گور دسته جمعي پيدا شدند كه 11 جسد متعلق به مرداني بود كه مدت طولاني تري به قتل رسيده بودند و هشت جسد ديگر ظاهرا به تازگي و ظرف چند روز اخير شكنجه و كشته شده بودند.
دفتر منطقه اي دادستان مكزيك در امور مفقودشدگان دراين باره اعلام كرد: 11 جسد در منطقه «اجيدو جيزز كارانزا» در نزديكي مرز آمريكا و حدود 40 كيلومتري جنوب شرق «سيوداد خوارز» پيدا شدند.
به گزارش آسوشيتدپرس، مقامات مكزيكي اظهار داشتند كه ظاهرا قربانيان دو سال پيش و در اوج درگيري هاي بين باندهاي قاچاق موادمخدر در مسيرهاي عبور از مرز كشته شده اند.
آمار دولت فدرال نشان مي دهد كه تنها در سال گذشته در «سيوداد خوارز» بيش از 3 هزار تن كشته شدند.
اين مقامات همچنين از كشف اجساد هشت تن ديگر در امتداد جاده اي نزديك «روسيلز» در مسافت حدود 200 كيلومتري جنوب شرق منطقه اوجيناگا در ايالت تگزاس خبر دادند.
اين قربانيان نيز پيش از اينكه از ناحيه سر مورد هدف گلوله قرار بگيرند، شكنجه شده بودند.
 


ترور زائران حسيني با غذاي مسموم

سه زن كه غذاي نذري آلوده به مواد سمي ميان زائران حسيني توزيع مي كردند، در مركز استان بابل عراق بازداشت شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر؛ يك منبع امنيتي عراق با اعلام اينكه نيروهاي امنيتي عراق اندكي پس از توزيع اين غذاهاي آلوده در شهر «المسيب» واقع در شمال حله ، اين سه زن را شناسايي كردند، افزود: بر اثر اين اقدام غيرانساني، يك زائر مسموم شد.
اين منبع همچنين از كشف دو بمب در كنار يكي از هيئت هاي حسيني در مسير عزاداران در استان بابل در شرق كربلا خبر داد كه با هوشياري ماموران خنثي شدند.
ميليون ها زائر از نقاط مختلف عراق و 200 هزار نفر از 63 كشور اسلامي به منظور شركت در مراسم تاسوعا و عاشوراي حسيني در كربلا حضور يافتند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10