(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 7  آذر  1391 - شماره 20366

فريدون معيني سرپرست كميته جوانان پيش از استعفا از پروسه حضور اكبر محمدي در تيم فوتبال جوانان پرده برداشت
كارمند ساده فدراسيون بوداما به يكباره سرمربي تيم فوتبال جوانان شد!
تيم ها باز هم مهلت خواستند!
طلسم ليگ كشتي فرنگي شكستني نيست
هموار شدن صعود قطر به برزيل باكمك عوامل پشت پرده
اتفاقات عجيب درتيم ملي ؟!
برنامه دور برگشت مسابقات اعلام شد
تعطيلي 2 هفته اي ليگ برتر كشتي آزاد
مسي 80 گله شد
 6 گل تا سقوط بمب افكن
قهرمان اروپا در آستانه حذف
چك: فصل گذشته رويا بود و اين فصل كابوس!


فريدون معيني سرپرست كميته جوانان پيش از استعفا از پروسه حضور اكبر محمدي در تيم فوتبال جوانان پرده برداشت

كارمند ساده فدراسيون بوداما به يكباره سرمربي تيم فوتبال جوانان شد!

محمود محمدي
بزرگ ترين حامي سرمربي تيم فوتبال جوانان كشورمان مي گويد كه محمدي ابتدا به عنوان كارمند ساده وارد فدراسيون شد اما در نهايت به نيمكت با ارزش جوانان رسيد!
حذف تيم فوتبال جوانان از مسابقات قهرماني آسيا يكي از سه ضلع مثلث ناكامي هاي اخير فوتبال كشورمان بود. اين تيم شايسته عليرغم مهره هاي كارآمدي كه در تركيب خود داشت برابر كره جنوبي با 4گل مغلوب شد تا شانس قهرماني در آسيا و صعود به مسابقات قهرماني جهان را از دست دهد. پس از اين مسابقات اكبر محمدي به عنوان متهم رديف اول اين ناكامي معرفي شد اما فريدون معيني سرپرست كميته جوانان تمام مسئوليت هاي اين شكست را به گردن گرفت تا يك بار ديگر حمايت هاي همه جانبه خود را از سرمربي جوانان هويدا سازد. پس از گذشت سه هفته از حذف جوانان به سراغ فريدون معيني رفتيم تا نظرات او را در خصوص اين ناكامي جويا شويم. سرپرست كميته جوانان در گفت وگوي خود با خبرنگار سرويس ورزشي كيهان از پروسه انتخاب محمدي براي يكي از رده هاي ملي گفت، او اشاره اي نيز به انتقادات صورت گرفته از جوانان داشت و در نهايت به گفتن اين جمله بسنده كرد كه بهتر است اكبر محمدي به كار خود ادامه دهد. (ذكر اين توضيح ضروري است كه اين مصاحبه پيش از استعفاي فريدون معيني از كميته جوانان تهيه و تنظيم شد).
¤ پس از گذشت چند هفته از ناكامي تيم جوانان در مسابقات قهرماني آسيا، آيا موفق به شناخت دلايل ناكامي اين تيم شده ايد؟!
-جلسات بسياري در كميته جوانان برگزار شده تا دلايل اين ناكامي مشخص شود. متاسفانه تا به امروز به نتيجه روشني نرسيده ايم اما بررسي ها كماكان ادامه دارد.
¤اما نزديك به سه هفته از پايان مسابقات جوانان گذشته است؟
-مي دانيم اما بايد بررسي ها كامل شود.
¤دوست داريم نظر شما را در خصوص تيم جوانان و نتايج آن جويا شويم.
-به اعتقاد من تيم جوانان از تيم ها بسيار خوب چند سال اخير بود كه از هر نظر شايسته كسب موفقيت در آسيا به شمار مي رفت اما به حق خود نرسيد.
¤در اينكه تيم جوانان از تيم هاي شايسته چند سال اخير بود بحثي نيست اما علاقه مندان به فوتبال دوست دارند حداقل از تحليل شخصي شما در خصوص ناكامي اين تيم مطلع شوند.
-اگر تنها نظر مرا بخواهيد بايد بگويم غرور كاذب كار دست اين تيم داد. بازيكنان ما در مرحله گروهي عالي عمل كردند اما غرور سرتاپاي آنها را در بازي با كره فراگرفته بود.
¤صحبت از غرور نزد بازيكنان تيم جوانان كرديد ، آيا وظيفه كادر فني نيست كه اجازه ندهد پس از برگزاري تنها 3بازي چنين آفتي به جان تيم بيفتد؟!
-من خودم در امارات شاهد بودم كه كادر فني تمام تلاش خود را كرد كه تيم به حالت اوليه بازگردد اما نشد.
¤تصور مي كنيد اين جواب قانع كننده باشد؟
-شايد نباشد اما نمي شود كه من حقيقت را به زبان نياورم!
¤ طي روزهاي گذشته انتقادات بسياري از كادر فني تيم جوانان صورت گرفته است، در درجه اول دوست دارم اين پرسش را مطرح كنم كه شما انتقادات صورت گرفته را منطقي مي دانيد؟!
- برخي از آنها را منطقي مي دانم اما بخش اعظم انتقادات صورت گرفته غيرمنطقي است!
¤ كدام دسته از انتقادات غيرمنطقي است؟
- آنجايي كه به شخصيت افراد توهين مي شود، طي روزهاي گذشته چه هجمه اي عليه اكبر محمدي صورت گرفته است؟! به نظر من انتقادي كه منجر به اصلاحات درستي شود سازنده است در غير اين صورت...
¤ اما اين حق را نيز براي منتقدان قائل شويد كه به واسطه ناكامي تيم جوانان بايد نسبت به شرايط موجود معترض باشند؟
- معترض باشند اما ريشه همه چيز را نزدند تا مجبور به عقب گرد شويم! تيم ژاپن كه در مرحله گروهي مغلوب ايران شد نزديك به 5/4 ميليون يورو هزينه كرده بود. خود آنها مي گفتند كه برنامه ريزي شان روي المپيك است؛ آيا آنها با توجه به شكستي كه از تيم ما خوردند مي آيند كل تشكيلات تيم خود را زير و رو كنند؟!
¤ مي توان از صحبت هاي شما اين برداشت را كرد كه به واسطه ناكامي تيم جوانان نبايد ساختار اين مجموعه به هم ريخته شود.
- دقيقا. اين شكست بايد براي ما زنگ خطر باشد نه اينكه كل مجموعه را به هم بريزيم! اكبر محمدي در 5/1 سال گذشته اين تيم را ساخته و به اين مرحله رسانده است. حالا ما نبايد شرايطي را به وجود آوريم كه جوانان از مسيري كه در پيش گرفته اند، خارج شوند.
¤ يعني با اكبر محمدي به كار خود ادامه دهند؟
- من نمي گويم حتما اين كار شود. بهتر است كارشناسي صورت پذيرد و تمام جوانب را بررسي كنيم، اگر محمدي مقصر اصلي بود او را بركنار كرده اما اگر عوامل ديگري در ناكامي دخيل بودند محمدي قرباني نشود!
¤ آقاي معيني طي چند روز گذشته جلسه اي با اكبرمحمدي برگزار نكرده ايد؟
- آن قدر هجمه انتقادات وسيع بوده كه اين بنده خدا حتي به فدراسيون فوتبال هم نيامده است! به نظرم نبايد به اين شكل از محمدي انتقاد مي شد. خيلي ها ايران را بهترين تيم جوانان در آسيا مي دانستند و حتي خودم ديدم كه مربيان تيم هايي مثل استراليا، ژاپن و امارات به چه شكل از توانايي هاي اين مربي صحبت مي كردند!
¤ شروع همكاري فدراسيون فوتبال با اكبر محمدي از چه زماني بود؟
- از حدود 4 سال قبل.
¤ شما ايشان را به فدراسيون كفاشيان معرفي كرديد!؟
- بله. من او را به فدراسيون آوردم اما نه به عنوان سرمربي تيم جوانان بلكه به عنوان كارمند ساده كميته جوانان!
¤ خب چه پروسه اي طي شد كه ايشان اين چنين ارتقاي درجه پيدا كردند و روي نيمكت با ارزش تيم نوجوانان و سپس جوانان نشستند؟
- محمدي سوابق خوبي در تيم هاي پايه داشت. نخستين تجربه ايشان حضور در تيم اميدي بود كه سرمربي اش بگوويچ بود. محمدي در تيم جوانان سايپا نيز سابقه داشت و حتي در مقطعي همراه تيم بزرگسالان اين باشگاه بود. آن زمان كميته تيم هاي ملي به بررسي رزومه اين مربي پرداخت و در نهايت به عنوان سرمربي نوجوانان برگزيده شد.
¤ يعني شما نقشي در سرمربي شدن وي نداشتيد؟
- من تنها پيشنهاددهنده بودم وگرنه كميته تيم هاي ملي، مربيان تيم هاي پايه را انتخاب مي كرد.
¤ شائبه اي كه اين روزها مطرح مي شود اين است كه ارتباطات فريدون معيني و اكبر محمدي از برنامه تلويزيوني توپ طلايي آغاز و اين برنامه سكوي پرتاب محمدي به نيمكت تيم هاي ملي شد، شما چنين چيزي را قبول داريد؟!
- به هيچ عنوان اين گونه نبود. من خاطرم است در آن برنامه به خواست تهيه كننده در استوديو حاضر مي شدم نه اكبر محمدي؛ هر چند كه علاقه چنداني به حضور در برنامه هاي تلويزيوني نداشتم ! پس از حضور در برنامه توپ طلايي با آقاي محمدي آشنا شدم اما زماني كه كار و علاقه ايشان را در فوتبال ديدم همكاري رسمي مان آغاز شد.
¤ عملكرد فني محمدي چگونه بود كه به يكباره فدراسيون فوتبال اين چنين شيفته اش شد و تصميم گرفت از ميان تمام پيشكسوتان ايشان را به عنوان سرمربي نوجوانان و سپس جوانان معرفي كند؟
- ايشان در مباحث تئوري و عملي بسيار قوي است. من از شما خوهش مي كنم كه با تك تك بازيكنان تيم جوانان صحبت كنيد تا آنها بگويند كه عملكرد محمدي چگونه بود.
¤ از صحبت هاي شما پيداست كه همچنان حامي محمدي هستيد و معتقديد كه مجموعه فعلي بايد حفظ شود؟
- به نكته خوبي اشاره كرديد؛ تاكيد من به حفظ مجموعه است. طي روزهاي گذشته چندبار با محمدي تماس گرفتم و وي را دلداري دادم. به او گفتم كه زندگي ورزشي نوسانات زيادي دارد اما بايد با دشواري ها ساخت تا در آينده موفق شد.
حمايت فدراسيون از تيم جوانان عالي بود
¤ حمايت فدراسيون فوتبال از تيم جوانان تا چه اندازه بود؟
- با شرايطي كه فدراسيون داشت، بهترين امكانات در اختيار تيم جوانان قرار گرفت. ما اردوهاي برون مرزي بسياري برگزار كرديم و انصافا فدراسيون و آقاي كفاشيان چيزي براي اين تيم كم نگذاشتند. اگر خاطرتان باشد حتي تيم جوانان به اردوي ايتاليا اعزام شد و در اين كشور با تيم جوانان ايتاليا هم بازي كرد.
¤ اما گفته مي شود اين تيم با مشكلات مالي بسياري روبرو بود تا جايي كه در اعزام به مسابقات قهرماني آسيا مدير رسانه اي و ماساژور تيم به امارات برده نشدند.
- طبق قانون مسابقات هر تيم بايد 23 بازيكن و 8 همراه داشت. در اين ميان اگر ماساژور و مدير رسانه اي تيم اعزام نشدند قطعا به خواست مربيان بود نه مشكلات مالي فدراسيون.
¤ موضوع ديگري كه شنيده شد اين بود كه تيم در بعد امكانات نيز ضعيف بود تا جايي كه پيش از بازي نخست برابر ژاپن لباس هاي بازيكنان به امارات نرسيده بود.
- اسپانسر ما قرار بود كه البسه را در اختيار تيم قرار دهد. از اين نظر مشكلي نبود زيرا ما دو دست كامل لباس از تهران به امارات برده بوديم.
¤ به نظر مي رسد در زمينه امضاي قرارداد مربيان نيز كم كاري هايي از سوي فدراسيون صورت گرفت تا جايي كه هرمز آذرپور يكي از مربيان اين تيم مجبور به كناره گيري از جمع مربيان شد؟
- ايشان استعدادياب تيم بود و در زمينه استعداديابي بازيكنان فعاليت مي كرد. زماني كه كار استعداديابي در سراسر كشور تمام شد ماموريت آذرپور نيز به پايان رسيد. تا جايي كه حافظه ام ياري مي كند اين مربي بابت فعاليت هاي چند ماهه اش تمام حقوق و مزاياي خود را دريافت كرد.
¤ پس بسياري از استعدادهاي اين تيم كشف آذرپور بودند؟
-قطعا آذرپور تاثيرگذار بود.
اخراج نشدم، فقط چند پستم را از دست دادم!
¤ آقاي معيني شما از چه زماني به عنوان مسئول كميته جوانان انتخاب شديد؟
- از سال .87 فكر كنم 4 سال قبل بود كه به مجموعه اضافه شدم.
¤ يعني با آمدن آقاي كفاشيان شما هم فعاليت خود را در كميته جوانان آغاز كرديد؟
- بله، در دوره مديريت ايشان به فدراسيون آمدم.
¤ تا جايي كه به خاطر مي آوريم پس از اتفاقات عجيب تيم اميد و بازي كردن يك بازيكن محروم، اين تيم از گردونه مسابقات مقدماتي المپيك 2012 حذف شد. در آن مقطع شما به همراه حاجيلو و پرهيزگار به عنوان مسببين اين حذف معرفي شديد و اعلام گرديد كه ديگر حق ادامه فعاليت در فدراسيون را نداريد. چه شد كه پس از آن اتفاقات شما به عنوان سرپرست كميته جوانان به فعاليت خود ادامه داديد؟
- مرا بركنار كردند اما نه از كميته جوانان بلكه از ساير سمت هايي كه داشتم!
¤ چه سمت هايي؟!
- سرپرستي كميته تيم هاي ملي و يكي دو سمت ديگر كه الان يادم نمي آيد چه بود!
¤ اما در حكم صادره صراحتا به اخراج شما، حاجيلو و پرهيزگار از فدراسيون فوتبال اشاره شده بود؟
- خير. بنده به فعاليتم در كميته جوانان ادامه دادم.
¤ شما در مصاحبه هاي اخير، خودتان را به عنوان مقصر ناكامي تيم جوانان معرفي كرده ايد، اگر تصميم گرفته شود كه مقصران اين ناكامي از كار بركنار شوند حاضر به ترك سمت خود در كميته جوانان هستيد؟
- با كمال ميل مي روم. من به خاطر خودم در فوتبال نيستم، هر زماني كه تشخيص دادند بروم خيلي راحت فدراسيون را ترك مي كنم.

 


تيم ها باز هم مهلت خواستند!

طلسم ليگ كشتي فرنگي شكستني نيست

نشست هماهنگي و قرعه كشي رقابتهاي ليگ برتركشتي فرنگي در حالي در محل فدراسيون كشتي برگزار شد كه نتيجه مثبتي در بر نداشت!
پيش از اين قرار بود نشست نمايندگان تيم هاي علاقمند به حضور در رقابتهاي ليگ برتر كشتي فرنگي با نتايج مثبتي همراه باشد و طلسم تعطيلي اين پيكارها پس از سالها شكسته شود. اما اين گونه نشد و از جمع پنج تيمي كه براي حضور در رقابتهاي ليگ اعلام آمادگي كرده بودند، تنها دو تيم رسما شرايط حضور داشتند!
اين جلسه در حالي روز چهار شنبه هفته گذشته به پايان رسيد كه نمايندگان تيمهاي صباي قم و فولاد ماهان سپاهان اصفهان همچنان براي حضور در رقابتها اعلام آمادگي كردند، اما نمايندگان تيم هاي خوزستان، آنزان ايذه و هيات كشتي خوزستان همچنان براي جذب حامي مالي از مسئولان كميته ليگ فدراسيون كشتي مهلت خواستند!
عباس نمازيان سرپرست سازمان ليگ با تاييد اين خبر گفت: فدراسيون كشتي همچنان مصمم به برگزاري ليگ فرنگي است و ما تا روز 10 آذرماه براي پاسخ نهايي و اعلام آمادگي قطعي تيمها منتظر مي مانيم. به همين دليل بايد پس از اين زمان در مورد برگزاري رقابتهاي ليگ كشتي فرنگي تصميمات نهايي را اتخاذ كنيم.
 


هموار شدن صعود قطر به برزيل باكمك عوامل پشت پرده

اتفاقات عجيب درتيم ملي ؟!

پس از شكست تيم ملي فوتبال ايران مقابل ازبكستان و سخت شدن راه صعود تيم ملي به جام جهاني تحليل هاي متفاوتي از سوي اهالي فوتبال،كارشناسان و مطبوعات مطرح شد اما در اين ميان شايد جالب ترين و در عين حال عجيب ترين تحليل متعلق به خبرگزاري رسمي دولت «ايرنا» بود كه در آن مدعي شد كه برخي افراد كه نقش پر رنگي هم در عملكرد تيم ملي دارند با عملكرد سوال برانگيز خود، خواسته يا نا خواسته در حال كمك رساني به قطري ها در راه رسيدن به جام جهاني هستند!
در گزارش خبرگزاري ايرنا اين چنين آمده است:
قطري ها به عنوان ميزبان جام جهاني 2022 تمام تلاش خود را براي صعود به جام جهاني 2014 برزيل به كار بسته اند و به نظر مي رسد در اين مسير همراهاني دارند كه با دست هاي پشت پرده به دنبال همواركردن راه آنان هستند.
زماني كه سپ بلاتر به عنوان رييس فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) پاكتي را دردست داشت كه از آن نام ميزبان 2022 بيرون مي آمد ، كمتر كسي تصور مي كرد در حضوراسپانيا،هلندوانگليس ميزباني اين رويدادبزرگ ورزشي به قطر سپرده شود، اما پول نكته اي است كه مي تواند هر ناممكني را ممكن سازد.
قطري ها آن قدر هزينه كرده و ستارگان بزرگ فوتبال جهان را همراه خود داشتند تا ميزباني به آنان سپرده شد و حتي فيفا حاضر شد، زمان برگزاري جام جهاني 2022 را از فصل تابستان به زمستان منتقل كند تا چاه هاي نفت قدرت خود را نشان دهند.
در اين روزها نيز به نظر مي رسد كه قطري ها و همراهان آنان در اين مسيرسخت در تلاش هستند تا اين تيم صعود مستقيم به جام جهاني 2014 برزيل داشته و نشان دهد به غير از ميزباني، خودش نيز توان صعود را داشته و فوتبال قدرتمندي در آسيا دارد.
آنهايي كه فوتبال را دقيق دنبال كرده اند، مي دانند در بسياري اوقات مسائلي غير ورزشي و غير فني واردورزش مي شودتا تيمي به موفقيت برسد يا تيم ديگري ناكام شود، تقريبا پذيرفتني است كه تصور كنند قطري ها كه ازنظر فني درگروه اول انتخابي جام جهاني 2014 برزيل در آسيا - اقيانوسيه در مقايسه با ايران، ازبكستان و كره جنوبي حرفي براي گفتن ندارند، براي رسيدن به برزيل دست به هركاري از داوري تا نفوذ در كنفدراسيون فوتبال آسيا زده و حتي به داخل تيم ها هم نفود كنند!
پس از شكست عجيب تيم ملي فوتبال ايران مقابل لبنان در بيروت شايعه اي دهان به دهان پيچيد كه باورش كمي سخت بود و كسي آن را نپذيرفت اما اين شايعه دوباره و پس از باخت به ازبكستان قوت گرفت و حالا كمتر فردي است كه آن را با قدرت رد كرده و نخواهد كمي به اين موضوع فكر كند.
آيا قطري ها از راه هاي مختلف و غيرفني براي رسيدن به جام جهاني برزيل استفاده مي كنند و در اين راه برخي ها آنان را كمك مي كنند.
زماني كه يك تيم داوري عرب براي مسابقه تيم هاي ايران و ازبكستان انتخاب شد عده اي نگراني خود را اعلام كردند كه ممكن است اين داوران تلاش كنند تا نتيجه اين بازي به نفع قطري ها رقم بخورد.البته بدون شك اشتباهات داوري نيزبخشي از فوتبال است اما وقتي اشتباه فاحش كمك داور اين مسابقه در مردود اعلام كردن گل صحيح ايران را دركنارسوت هاي سوال برانگيزداور اماراتي مي گذاريم به نتايج ديگري مي رسيم.
كارشناسان داوري معتقدند علاوه بر اينكه سيف البداوي مي توانست يكي از بازيكنان ازبكستان را اخراج كند، سوت هاي اين داور اماراتي به گونه اي بود كه باعث عصبي شدن بازيكنان ايران شد.
صحبت هايي كه يكي از
دست اندركاران پيشين تيم ملي انجام داده نيز مزيد برعلت شد تا دوباره علاقه مندان به تيم ملي به فكر فرو بروند كه چرا تيم ملي ايران با آن پيشينه درخشان خود مغلوب ازبكستان و لبنان مي شود.
اين مسئول گفته است: آيا تاكنون كسي از خود پرسيده كه علت باخت تيم ملي به لبنان ممكن است به مواردي غيرازفني هم ارتباط داشته باشد؟ آيا كسي بررسي كرده كه چرا پزشك تغذيه تيم اخراج شده و او مواردي را درباره باخت به لبنان مدتهاست در دل نگاه داشته و بيان نكرده است؟ آيا كسي سوال كرده كه چرا هركس در كادر تيم ملي حرفي براي گفتن دارد يابا برخي خواسته هاي نامعقول سرمربي مخالفت مي كند، فورا بركنار مي شود؟
اين صحبت هايي است كه ذهن علاقه مندان را درگير كرده است كه چرا تيم ملي ايران اين گونه به حريفان ضعيف تر از خود مي بازد. به نظر مي رسد برخي افراد كه نقش پر رنگي هم در عملكرد تيم ملي دارند با عملكرد سوال برانگيز خود، خواسته يا نا خواسته در حال كمك رساني به قطري ها در راه رسيدن به جام جهاني هستند.
آيا قطري ها بايد جواب هزينه هايي كه براي ميزباني جام جهاني 2022 انجام داده اند را خيلي زودتر از زمان مقرر و باصعود به جام جهاني 2014 برزيل بگيرند؟
 


برنامه دور برگشت مسابقات اعلام شد

تعطيلي 2 هفته اي ليگ برتر كشتي آزاد

رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد بعد از تعطيلي 2 هفته اي از 16آذرماه دوباره از سر گرفته خواهد شد.
رقابت هاي فصل جاري ليگ برتر كشتي آزاد كه از 23 آبان ماه آغاز شد و بعد از برگزاري 2 هفته به دليل حضور كشتي گيران در اردوي تيم ملي به مدت 2 هفته تعطيل خواهد بود.
هفته سوم و آخر از دور رفت مسابقات 16 آذرماه برگزار خواهد شد و هفته هاي اول تا سوم دور برگشت اين رقابت ها روزهاي 21 و 28 آذر ماه و 5 دي ماه برگزار مي شود. برنامه دور برگشت اين رقابت ها به شرح زير است:
هفته اول: سه شنبه 21 آذرماه
گروه اول:
¤ موسسه مالي اعتباري ثامن الحجج (ع) سبزوار - پرسپوليس جويبار
(ميزبان: سبزوار)
¤ سايپا شمال (تنكابن) - صدراي زيرآب (ميزبان: تنكابن)
گروه دوم:
¤ شهداي ساري - داماش صدراي بابل (ميزبان: ساري)
¤ گاز مازندران - فولاد ماهان سپاهان (ميزبان: ساري)
هفته دوم: سه شنبه 28 آذرماه
گروه اول:
¤ پرسپوليس جويبار - صدراي زيرآب (ميزبان: جويبار)
¤ سايپاي شمال (تنكابن) - موسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج (ع) سبزوار (ميزبان: تنكابن)
گروه دوم:
¤ فولاد ماهان سپاهان اصفهان - داماش صدراي بابل (ميزبان: اصفهان)
¤ گاز مازندران - شهداي ساري (ميزبان: ساري)
هفته سوم: سه شنبه 5 دي ماه:
گروه اول:
¤ سايپاي شمال (تنكابن) - پرسپوليس جويبار (ميزبان: تنكابن)
¤ صدراي زيرآب - مؤسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج (ع) سبزوار
(ميزبان: زيرآب)
گروه دوم:
¤ داماش صدراي بابل - گاز مازندران (ميزبان: بابل)
¤ شهداي ساري - فولاد ماهان سپاهان اصفهان (ميزبان: ساري)
 


مسي 80 گله شد

6 گل تا سقوط بمب افكن

مهاجم بارسلونا با به ثمر رساندن 2 گل در ديدار مقابل اسپارتاك مسكو تعداد گل هاي خود را به عدد 80 رساند تا 6 گل با شكستن ركورد گردمولر فاصله داشته باشد.
تيم فوتبال بارسلونا در پيكارهاي ليگ قهرمانان اروپا موفق شد با نتيجه 3 بر صفر اسپارتاك مسكو را مغلوب كند.ليونل مسي در اين ديدار 2 گل به ثمر رساند تا تعداد گل هاي خود را به عدد 80 برساند.
مهاجم آرژانتيني حالا 6 گل با شكستن ركورد گردمولر بمب افكن ژرمن ها فاصله دارد و به نظر مي رسد بتواند در ادامه مسابقات بارسا قبل از پايان سال 2012 اين ركورد را جابه جا كند.اسطوره آلمان ها در سال 1972 موفق شده بود در طول يك سال 85 گل به ثمر برساند.
 


قهرمان اروپا در آستانه حذف

چك: فصل گذشته رويا بود و اين فصل كابوس!

دروازه بان چلسي باخت برابر يوونتوس در ليگ قهرمانان اروپا اين فصل را يك كابوس خواند.
چلسي در ديدار پنجم خود در ليگ قهرمانان اروپا در زمين يوونتوس با نتيجه 3 بر صفر شكست خورد.اين باخت موجب شد تا چلسي در آستانه حذف از ليگ قهرمانان اروپا قرار بگيرد. آنها در يك صورت مي توانند به مرحله حذفي اين تورنمنت برسند و آن هم پيروزي برابر نوردشلند و شكست يوونتوس از شاختار دونتسك اوكراين است.
پتر چك در اين مورد گفت: پيش از اين مسابقه همه مي دانستيم كه سرنوشت مان در دست خودمان قرار دارد ولي پس از بازي شرايط ديگر اين طور نبود. در حال حاضر بايد ديدار آخرمان را با پيروزي پشت سر بگذاريم ببينيم سرنوشت براي ما چه رقم خواهد زد.
وي افزود: بايد واقع بين باشيم. يوونتوس خيلي بهتر از ما بازي كرد. آنها به يك امتياز راضي بودند. شاختار هم كه به مرحله بعد راه پيدا كرده و نيازي به نتيجه گيري در ديدار پاياني ندارند. اين ديدار براي ما مانند يك كابوس بود زيرا فصل گذشته ليگ قهرمانان اروپا براي ما رويايي بود. اين يك شكست دردناك بود كه همه ما را نااميد كرده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10