(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 7  آذر  1391 - شماره 20366

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بازي در تيم گرگ ها ! (يادداشت روز)
بايسته ها (به جاي گفت و شنود)
زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر اعلام شد
قاضي سراج:
ساير متهمان پرونده فساد بزرگ مالي هم علني محاكمه خواهند شد
مدير دفتر حقوقي مركز پژوهش هاي مجلس:
بخش هايي از اصلاح قانون انتخابات در شوراي نگهبان رد خواهد شد
بررسي قطع شبكه هاي ايراني از هاتبرد در كميسيون قضايي مجلس
كيهان و خوانندگان
بايد بحران بسازيم تا حاكميت مذاكره با مخالفان را بپذيرد (خبر ويژه)
واشنگتن پست: جنگ هاي اسرائيل نااميد كننده است (خبر ويژه)
شيمون پرز: هرچه مي كشيم از دست ايران است (خبر ويژه)
وقتي B.B.C دست به افشاگري عليه مديرمسئول كيهان مي زند! (خبر ويژه)


بازي در تيم گرگ ها ! (يادداشت روز)

شكست اخير و 8 روزه اسرائيل در جنگ غزه و برخي اخبار پيراموني آن مخصوصا حمايت تسليحاتي و آموزشي جمهوري اسلامي ايران از جنبش مقاومت فلسطين كه براي اولين بار به طور رسمي منتشر شده است، علاوه بر آن كه نمايش افتخارآميزي از اقتدار ايران اسلامي را در تاريخ مبارزات فلسطين به ثبت رسانده است، پرده هاي ديگري از پشت صحنه فتنه آمريكايي-اسرائيلي 88 را نيز بالا زده است. بخوانيد؛
1- چندماه قبل رهبر معظم انقلاب طي سخناني به صراحت و براي اولين بار اعلام كردند كه جمهوري اسلامي ايران در جنگ 33 روزه و 22روزه حزب الله و حماس با اسرائيل دخالت داشته است و البته ايشان به چگونگي اين حضور و حمايت اشاره اي نفرمودند اما امروزه بعد از شكست 8 روزه اسرائيل در جنگ غزه، رهبران جهاد اسلامي فلسطين، حماس و حزب الله لبنان با صراحت اعلام كرده اند كه تسليحات مورد نياز خود در رويارويي با رژيم صهيونيستي را جمهوري اسلامي ايران در اختيار نيروهاي مقاومت قرار داده است تا آنجا كه فرمانده عملياتي جهاد اسلامي فلسطين مي گويد «تمامي تسليحات مورد نياز خود در اين نبرد، از فشنگ تا موشك هديه جمهوري اسلامي ايران بوده است».
2- از جمله اخبار رسما اعلام شده در اين ماجرا، آن كه؛ كمك ها و حمايت هاي تسليحاتي و آموزشي جمهوري اسلامي ايران به نيروهاي مقاومت از چند سال قبل آغاز شده بود و به قول يكي از فرماندهان حماس، همين كمك ها و حمايت ها بود كه پيروزي حزب الله در جنگ 33 روزه و پيروزي حماس در جنگ 22 روزه بر ارتش رژيم كودك كش اسرائيل را در پي داشته است. و بديهي است كه چرخه اينگونه اقدامات نيز نمي تواند در يك فاصله زماني كوتاه صورت پذيرفته باشد.
3- در جريان فتنه آمريكايي-اسرائيلي 88 به گواهي اسنادي كه بارها در كيهان مطرح شده است، ائتلاف مدعيان اصلاحات، منافقين، بهايي ها، ماركسيست ها، ملي مذهبي ها، و تمامي گروهها و جريانات مخالف نظام تحت مديريت و برنامه اعلام شده مثلث آمريكا، اسرائيل و انگليس شكل گرفته بود و شعارهاي اصلي سران و عوامل فتنه دقيقا با اهداف اين مثلث همخواني داشت، تا آنجا كه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در اقدامي بيرون از عرف شناخته شده ديپلماتيك، حمايت از جنبش سبز(!) را يكي از اهداف استراتژيك آمريكا معرفي كرد و نخست وزير انگليس، با اعلام اين كه ماهيت جنبش سبز(!) بازگشت به حاكميت سكولار و غيرديني است، حمايت دولت انگليس از فتنه 88 و سران و عوامل آن را پنهان نكرد. خانم هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا در پاسخ به سوال خبرنگار واشنگتن پست كه پرسيده بود قطعنامه 1929 شوراي امنيت عليه ايران چه اثر قابل توجهي دارد؟ گفته بود؛ اين قطعنامه در حمايت از جنبش سبز(!) صادر شده است و...
اما در اين ميان، تلاش اسرائيل در حمايت رسمي از سران و عوامل فتنه 88 و خط دهي آشكار رژيم صهيونيستي به فتنه گران از اهميت بيشتري برخوردار است و يادداشت پيش روي به نكته اي دراين باره اشاره دارد.
4- در جريان فتنه 88، نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي با صراحت اعلام كرد كه «اصلاح طلبان بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران هستند»! و شيمون پرز، رئيس جمهور رژيم كودك كش اسرائيل گفت «اصلاح طلبان به نمايندگي از اسرائيل با رژيم اسلامي ايران مي جنگند»! و دهها نمونه ديگر از اين دست كه شرح آن به درازا مي كشد و پيش از اين در يادداشت ها و گزارش ها و اخبار ويژه كيهان آمده است.
ممكن است گفته شود كه نخست وزير و رئيس جمهور رژيم صهيونيستي قصد سوءاستفاده از فتنه 88 را داشته اند و اين اظهارات ربطي به سران و عوامل فتنه ياد شده ندارد! كه در پاسخ بايد گفت؛
الف: چرا مدعيان اصلاحات نسبت به اظهارات نتانياهو و شيمون پرز كمترين واكنشي نشان نداده و حتي به طور شفاهي و نه فقط به تصريح بلكه به تلويح و كنايه نيز اظهارات آنها را نفي نكردند؟! اين در حالي است كه مدعيان اصلاحات به گواهي مصاحبه ها، يادداشت ها و سخنراني هاي آنان كه در روزنامه هاي زنجيره اي ثبت و ضبط است، كمترين انتقاد و اعتراض به خود را بي پاسخ نمي گذاشتند و چنانچه فلان بخشدار در فلان بخش از فلان شهر دور افتاده كشور عليه آنها انتقاد و يا اعتراضي مي كرد، بلافاصله خود را ملزم به پاسخگويي مي دانستند. بنابراين چرا در مقابل اين دو اظهارنظر كه به هويت آنها مربوط مي شد سكوت كرده و كمترين اعتراضي نكردند؟!
ب: آنچه نتانياهو و شيمون پرز درباره هويت سران و عوامل فتنه مطرح كرده بودند دقيقا با مواضع و عملكرد فتنه گران همخواني داشت. و به بيان ديگر، چنانچه اين اظهارات نيز مطرح نمي شد، مواضع و عملكرد سران و عوامل فتنه به تنهايي براي اثبات همراهي و همخواني آنها با اهداف رژيم اشغالگر قدس كافي بود.
به عنوان مثال؛ مگر حذف قيد «اسلام» از «جمهوري اسلامي ايران» اهانت به ساحت مقدس امام حسين(ع)، پاره كردن تصوير مبارك حضرت امام(ره)، شعار به نفع آمريكا در روز مبارزه با استكبارجهاني، شعار به نفع اسرائيل در روز قدس، ائتلاف با منافقين و بهايي ها و ماركسيست ها و نهضتي ها و ملي گراها و كلان سرمايه داران و... دهها نمونه ديگر از اين دست نشانه غيرقابل ترديدي از همخواني با اسرائيل و آمريكا و متحدان اروپايي آنها نبود؟! گفتني است كه سران فتنه حتي امروزه نيز حاضر به مرزبندي با مثلث ياد شده نيستند، چرا؟!
مي گويند شخصي به پزشك مراجعه كرده و گفت؛ چند روز است كه خواب مي بينم در تيم فوتبال گرگ ها بازي مي كنم. پزشك قرص و شربتي تجويز كرد و گفت؛ امشب اين داروها را مصرف كن تا ديگر از اين خواب ها نبيني و بيمار گفت؛ آقاي دكتر! اجازه بدهيد داروها را از فردا شب مصرف كنم! و پزشك با تعجب پرسيد؛ چرا؟! و طرف گفت؛ آخه آقاي دكتر، امشب مسابقه فيناله!!
5- و اما نكته مورد نظر در اين يادداشت شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران»! است كه فتنه گران در روز قدس سال 88 سر داده بودند و باز هم مثل بقيه موارد كمترين اعتراض و يا انتقاد سران و عوامل اصلي فتنه را در پي نداشت.
رژيم صهيونيستي از كمك ها و حمايت هاي تسليحاتي و آموزشي جمهوري اسلامي ايران به حزب الله و مقاومت فلسطين باخبر بود، مخصوصا آن كه جنگ هاي 33 روزه و 22 روزه قبل از فتنه 88 اتفاق افتاده بود و بسيار طبيعي بود كه قطع اين كمك ها يكي از ايده آل هاي رژيم كودك كش اسرائيل باشد، كه بود و هست. در شعاري كه از سوي فتنه گران به كار گرفته شده بود دقت كنيد«نه غزه، نه لبنان»! يعني دقيقا همان نقطه ايده آل اسرائيل. آيا غير از اين است؟!
اين نكته نيز گفتني و براي اثبات آنچه در اين يادداشت آمده است، تعيين كننده و شنيدني است و آن، اين كه؛ ميرحسين موسوي در تبليغات انتخاباتي خود حمايت جمهوري اسلامي ايران از ملت هاي لبنان و فلسطين را زيرسوال برده و به بهانه اينكه، ابتدا بايد خودمان قدرتمند شويم، حمايت از لبنان و فلسطين را بيرون از برنامه خود دانسته بود. باز هم دقت كنيد؛ دقيقا ترجمه همان شعار «نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران»! است! كه در حاشيه و همين جا بايد گفت؛ حمايت از جنبش هاي مقاومت در لبنان و فلسطين، دفاع از جمهوري اسلامي ايران نيز هست، چرا كه دو خط آبي روي پرچم رژيم اشغالگر قدس به معناي از نيل تا فرات است بنابراين نيروهاي مقاومت در لبنان و فلسطين به نمايندگي از سوي همه كشورهاي اسلامي و از جمله ايران اسلامي با اسرائيل درگير هستند، يعني آنها خاكريز اولند. آيا شايسته بود در جريان جنگ تحميلي ادعا كنيم كه عراق، خرمشهر را اشغال كرده و دفاع در مقابل اين اشغالگري وظيفه مردم خوزستان است!! آيا چنانچه ارتش بعثي به ساير شهرها مي رسيد همان جنايات فجيع كه در خرمشهر مرتكب شد را نسبت به جان و مال و ناموس مردم ديگر شهرها روا نمي داشت؟ و درباره «جانم فداي ايران»! كه بايد گفت؛ آيا همراهي آشكار شما با دشمنان اين مرز و بوم نشانه دفاع از ايران است يا دفاع از ايران را مردم و رزمندگان جان بر كفي بر عهده داشتند كه در جريان فتنه 88 نيز مانع وطن فروشي شما شدند؟!
6- و بالاخره، اكنون كه ماجراي حمايت تسليحاتي و آموزشي و سياسي جمهوري اسلامي ايران از جنبش هاي مقاومت لبنان و فلسطين آشكار شده است به آساني مي توان فهميد كه شعار «نه غزه نه لبنان» و سكوت سران و عوامل فتنه در مقابل اظهارات نتانياهو و شيمون پرز و ... از كجا آب مي خورده است!
حسين شريعتمداري
 


بايسته ها (به جاي گفت و شنود)

¤ امروز كه با سالروز شهادت امام العارفين حضرت امام سجاد عليه السلام همزمان است اين ستون را به احاديثي از آن بزرگوار كه رسالت سنگين انتشار و گسترش پيام عاشوراي حسيني(ع) را بر عهده داشتند اختصاص مي دهيم.
¤ حق را بگوئيد، هرچند برايتان دشوار باشد.
¤ با دوستان خدا و كساني كه اهل طاعت و بندگي خدا هستند انس و الفت بگيريد.
¤ به هر اندازه كه نزد مردم بزرگ مي شويد، پيش نفس خويش، خودتان را كوچك كنيد.
¤ با صداي بلند با پدر و مادرتان سخن نگوئيد و فرمانبردار آنان باشيد.
¤ كسي كه عزت را از غير خدا بخواهد، خوار و ذليل مي شود.
¤ قرآن بخوانيد تا در تاريكي هاي زندگي، مونس و همدم داشته باشيد و از فسادها و خطرها و وسوسه هاي شيطان درامان بمانيد.
¤ خداوند امور فاسد بندگانش را از راه توبه اصلاح مي فرمايد.
 


زمان ثبت نام داوطلبان انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر اعلام شد

مدير كل دفتر انتخابات وزارت كشور انتخابات، با بيان اينكه هنوز ستاد انتخابات براي انتخابات سال آينده تشكيل نشده است، گفت: زمان ثبت نام كانديداهاي رياست جمهوري ارديبهشت و شوراي شهر فروردين ماه است.
حسنعلي نوري در گفت وگو با مهر، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه زمانبندي انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهرچه زماني اعلام مي شود؟ اظهارداشت: هنوز ستاد انتخابات تشكيل نشده است و هر زماني كه ستاد تشكيل شد تقويم نهائي انتخابات به اطلاع مردم خواهد رسيد.
وي افزود: جدول زمانبندي انتخابات از جمله تعيين صلاحيت ها، زمان اعتراض براي رد صلاحيت ها، بررسي مجدد،اعلام ليست نهائي و... بعد از تشكيل ستاد انتخابات مشخص خواهد شد.
نوري همچنين ضمن تكذيب خبر اعلام ثبت نام كانديداهاي رياست جمهوري در 24 فروردين ماه كه توسط برخي از رسانه ها منتشر شده بود، خاطرنشان كرد: ثبت نام كانديداهاي شوراي شهر در فروردين ماه و انتخابات رياست جمهوري درارديبهشت ماه انجام خواهد شد.
طبق قانون فعلي انتخابات رياست جمهوري پس از پايان مهلت ثبت نام كانديداها ، بلافاصله مدارك داوطلبان از سوي وزارت كشور به دبيرخانه شوراي نگهبان تسليم مي گردد.
همچنين براساس ماده 57 شوراي نگهبان ظرف پنج روز از تاريخ وصول مدارك داوطلبان به صلاحيت آنان رسيدگي و نظر خود را صورت جلسه نموده و يك نسخه از آن را به وزارت كشور ارسال مي دارد.
بر اساس اين گزارش سپس وزارت كشور موظف است پس از وصول نظريه شوراي نگهبان اسامي نامزدهاي رياست جمهوري را با استفاده از وسايل ارتباط جمعي ظرف مدت دو روز به اطلاع مردم سراسر كشور برساند.
همچنين فعاليت هاي انتخاباتي نامزدهاي رياست جمهوري رسماً از تاريخ اعلام اسامي آنان بوسيله وزارت كشور آغاز و تا 24 ساعت قبل از شروع اخذ رأي خاتمه مي پذيرد.
انتخابات دوره يازدهم رياست جمهوري 24 خرداد ماه سال آينده برگزار مي شود.
 


قاضي سراج:

ساير متهمان پرونده فساد بزرگ مالي هم علني محاكمه خواهند شد

رئيس دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي انتشار برخي اخبار و مطالب راجع به نحوه ادامه رسيدگي به اين پرونده را نادرست خواند و اصل قانوني علني برگزار كردن دادگاه ها را مورد تأكيد قرار داد.
به گزارش روابط عمومي قوه قضائيه، قاضي سراج رئيس دادگاه رسيدگي به پرونده فساد كلان بانكي اخبار و مطالب مندرج در برخي مطبوعات و خبرگزاري ها مبني بر ادامه رسيدگي به اين پرونده به صورت غيرعلني را نادرست دانست.
وي اعلام كرد: مبناي دادگاه در اين پرونده همواره بر علني برگزار كردن محاكمات و رسيدگي هاي قضايي بوده است و رسيدگي به اتهام ساير متهمان نيز بر همين روال ادامه خواهد يافت.
قاضي سراج تأكيد كرد به طور قطع حسب تجويز ماده 188 قانون آئين دادرسي كيفري دادگاه هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري اصل بر علني كردن محاكم است مگر استثنائات موجود در ماده مارالذكر كه مانع از انجام آن شود و در هر صورت مراتب به استحضار مردم شريف ايران خواهد رسيد.
 


مدير دفتر حقوقي مركز پژوهش هاي مجلس:

 بخش هايي از اصلاح قانون انتخابات در شوراي نگهبان رد خواهد شد

مديركل دفتر حقوقي مركز پژوهش هاي مجلس گفت: بخش هايي از طرح اصلاح قانون انتخابات در شوراي نگهبان رد خواهد شد.
حجت الاسلام جليل محبي اظهار داشت: در موضوع اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري با توجه به مشكلاتي كه قانون فعلي داشت، از جمله شرايط ساده اي كه امكان ثبت نام بي رويه عده اي را به عنوان كانديدا فراهم مي كرد، مواردي در نظر گرفته شد تا نقايص قانون فعلي تا حدي برطرف شود.
وي افزود: به اعتقاد ما اگر فيلتري پيش از ثبت نام ايجاد شود تا ثبت نام هاي بي رويه كاهش يابد اين مشكلات نيز حل خواهد شد. يكي از فيلترها محدوديت سني است مثلا كسي كه سن 20 يا 30 سال دارد، حتماً شرايط مقرر در قانون اساسي را ندارد چرا كه كانديداي رياست جمهوري بايد رجل سياسي يا مذهبي، مدير و مدبر باشد كه قطعاً احراز اين شرايط براي افرادي در اين سن ممكن نيست.
محبي درباره ساير مواردي كه در طرح مجلس براي احراز صلاحيت كانديداها پيش بيني شده است به فارس گفت: ممكن است اين موارد در شوراي نگهبان رد شود و البته مجلس ممكن است با اصرار بر مصوبه خود آن را به مجمع تشخيص مصلحت ارجاع دهد.
 


بررسي قطع شبكه هاي ايراني از هاتبرد در كميسيون قضايي مجلس

رئيس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس از بررسي قطع برنامه شبكه هاي ايراني از ماهواره هاتبرد در اين كميسيون خبر داد.
الهيار ملكشاهي رئيس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به قطع برنامه هاي شبكه هاي ايران از ماهواره هاتبرد اظهار داشت: كميته امور بين الملل كميسيون قضايي مجلس موضوعاتي مانند اقدامات كشورها و نهادهاي ديگر كه موجب ضرر و خسارت به جمهوري اسلامي ايران مي شود را بررسي مي كند.
وي با بيان اينكه قطع برنامه هاي شبكه هاي ايراني از ماهواره هاتبرد يكي از موضوعاتي كه در كميسيون هم مطرح شده، ادامه داد: اين موضوع ضمن اينكه از نظر خسارات مالي قابل پيگيري است باعث ايجاد خسارت معنوي هم مي شود.
رئيس كميسيون قضايي مجلس در گفت وگو با فارس اظهار داشت: قطع برنامه هاي شبكه هاي ايران از ماهواره هاتبرد از جمله موضوعاتي است كه در كميته امور بين الملل كميسيون قضايي مجلس مورد بررسي قرار مي گيرد ولي در عين حال بايد توجه داشت كه متوليان اصلي در اين رابطه وزارت امورخارجه و سازمان صدا وسيما هستند كه بايد به صورت جدي تر به اين مسئله رسيدگي كنند.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤رسانه هاي پاكستان گزارشي از يك عمليات تروريستي بر سر راه عزاداران حسيني در شهر كراچي پاكستان دادند. شيوه اين عمليات تروريستي دقيقا شبيه شيوه ترور شهيد علي محمدي دانشمند هسته اي به دست موساد است و رد پاي رژيم صهيونيستي و موساد در كشتار شيعيان به وضوح نمايان است. اين نشان مي دهد نبايد در دام اختلافات فرقه اي افتاد چرا كه سر سلسله جنبان اين خيانتها غرب و انگليس خبيث است.
مسعود اميري
¤در اوج جنايات رژيم صهيونيستي در غزه شوراي امنيت تشكيل جلسه داد اما اصلا به اين جنايتها هيچ توجهي نكرد و به يك موضوع دزدي دريايي كه به اعتقاد من زير چتر خود غربي ها هستند پرداخت. هدف آنها اين بود كه بيشتر به رژيم صهيونيستي فرصت دهند تا شانس خود را براي اينكه آيا مي تواند يا نمي تواند بر مقاومت غلبه كند، آزمايش كند. آنها مي خواستند به اسرائيل بيشتر فرصت دهند. اين كار آمريكا بود ولي خوشبختانه به هدف شان نرسيدند.
كامبيز روحاني
¤آمريكا قبل از مجبور شدن رژيم صهيونيستي به شروط مقاومت با تصويب آتش بس فوري از سوي شوراي امنيت مخالفت كرد. اين نشان مي دهد آمريكا دنبال چيست. آمريكا آينده را نگاه مي كرد و نگران اين چند روزه نبود بلكه به عنوان حامي اسرائيل نمي خواست ماجرا به پيروزي مقاومت ختم شود، مي خواست هر طور شده صهيونيست ها قضيه را ادامه دهند تا بلكه مقاومت كم آورد و ضربه آخر را كه تمام كننده جنگ باشد، صهيونيست ها بزنند.
امير محموديان
¤استكبار جهاني با تحريم هاي فلج كننده به قول خودشان مي خواهند ملت ايران را خسته كنند اما اين ملت با الهام از عاشوراي حسيني، خستگي را خسته مي كند.
محمود قلي نژاد
¤سران مرتجع كشورهاي حاشيه خليج فارس بايد بفهمند كه با كوچك ترين اقدام نظامي عليه ايران، زندگي شيشه اي آنها نابود خواهد شد، پس چرا از روي جهل و ناداني دنباله رو سياست هاي غربي ها هستند و با بيگانگان طرح دوستي مي ريزند.
2307---0916
¤آقاي خاتمي چگونه و با چه رويي به جاي اينكه از پيشگاه ملت عذرخواهي بكند حالت طلبكارانه به خود گرفته و براي مردم و نظام به صورت يك طرفه شرط و شروط تعيين مي كند. به قول معروف در ديزي باز است حياي
6406---0912
¤رئيس قوه مجريه در نشست خود با نمايندگان مجلس گفته است كه ريشه مشكلات اقتصادي كشور به بدهكاري كلان بدهكاران به نظام بانكي و مافياي اقتصادي برمي گردد. ايشان بايد بررسي كنند كه كلان بدهكاران به نظام بانكي، زماني كه مي خواستند حواله هاي ارزي بگيرند و رانت هاي كلاني استفاده كنند و توصيه نامه ببرند، چه كسي اين توصيه نامه را به آنها داده است؟ موارد فاش شده اي از اين توصيه نامه ها كه امضاي ليدر جريان انحرافي را در ذيل خود داشته، وجود دارد.
4871---0912
¤چرا مرخصي 9 ماه زايمان، حقوق فرزند چهارم و توسط مسئولين به كليه دستگاه هاي اجرايي ابلاغ نمي شود؟ علي رغم ورود رهبري به موضوع افزايش جمعيت متاسفانه با گذشت قريب به 2 ماه از تاريخ اين مصوبه، هنوز اقدام عملي از سوي مسئولين صورت نگرفته است.
9563---5091
¤از شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي درخواست مي شود نسبت به تحويل سهميه نفت سفيد روستاهاي ابيانه و اطراف آن اقدام نمايند. با اينكه فقط در حدود 04 درصد مردم اين منطقه گازكشي نموده اند و 06 درصد بقيه مردم هنوز از اين نعمت برخوردار نيستند اين شركت سهميه كل اين منطقه را قطع نموده است.
شفيعي
¤از شوراي شهر تهران درخواست مي شود بر عملكرد شهرداري تهران بيشتر نظارت نمايند. مثلا سايه بان و صندلي براي مسافرين منتظر سرويس شركت واحد زده مي شود، نرده كشي خيابان ها صورت مي گيرد و ولي پس از مدتي مشاهده مي شود كه خبري از سايه بان و صندلي ها و نرده ها نيست و شهرداري همه آنها را جمع كرده و گويا قرار است مجددا پس از مدتي بلاتكليفي مردم با هزينه جديدي زده شود. سوالي كه مطرح مي شود اين است كه اين هزينه ها از كجا تامين مي شود؟ مگر اينها پول بيت المال و 07 ميليون جمعيت كشور نيست؟ چرا پول بي زبان مردم در مسيرهاي ديگر از جمله دست گيري از بينوايان، مدرسه سازي، مسجدسازي، بيمارستان، تامين مايحتاج مردم، مبارزه با معدوم كردن موشهاي مناطق مختلف بويژه در حوالي ميدان خراسان و صرف نمي شود و
خانم رضايي
¤بوستان هاي ميدان شوش و خيابان هاي اطراف كه ميلياردها تومان خرج آماده سازي و نگهداري آن شده و مي شود دربست در اختيار معتادان است. پيشنهاد دارم مسئولان نيروي انتظامي براي جمع آوري آنها و انتقالشان به مناطق دورافتاده اقدام جدي به عمل آورند تا هرچه زودتر ادب شوند و ديگر جوانان را به دام اعتياد اسير نكنند.
يك روانشناس خانواده
¤وزير محترم بهداشت و درمان آيا خبر دارند كه بدي آب و هوا و ديگر اضافه كاري ها را در مناطق محروم مسئولان ذي ربط از حقوق مستمري شان قطع كرده اند با اين حساب آيا كسي حاضر مي شود در مناطق محروم كار كند.
يك كارمند از سراب
¤نمايندگان محترم مجلس به جاي وقت گذاشتن براي مسائلي كه بيشتر سياسي مي باشد فكري براي بالا بردن كيفيت كميسيون ها و مصوبات اين قوه بكنند.
3935---0914
¤از شهرداري منطقه 7 درخواست مي شود مشكل پل سيد خندان را كه يك سال است در بلاتكليفي به سر مي برد، حل نمايد. تخريب زير پل عبور عابران را با مشكل مواجه نموده كه براي دسترسي و سوار شدن به وسايل عمومي بايد مسافت طولاني تا خيابان سهروردي را طي كنند و يا از روي سنگلا خ ها بگذرند كه اين كار براي بانوان به ويژه افراد مسن مشكل است.
يكي از ساكنان منطقه
¤شهرداري هاي كوچك چون درآمد كافي ندارند هميشه با مشكل مالي مواجه هستند به طوري كه پرداخت حقوق كاركنان آنها تا چند ماه به تاخير مي افتد. از نمايندگان محترم مجلس درخواست داريم از طريق وضع قانون اين مشكل را برطرف كنند.
5797---0914
¤در منطقه آدران واقع در كيلومتر 71 جاده تهران-چالوس تعدادي دختر و پسر قانون گريز غيربومي وضعيت غيراخلاقي به وجود آورده اند. نياز است كه گشت شبانه حوزه 52 نيروي انتظامي منطقه با اقتدار جلوي اين ناهنجاري ها را بگيرد و امنيت اخلاقي را به ساكنين روستاهاي همجوار برگرداند.
3118---0938
¤رئيس محترم قوه قضائيه بخشنامه به دادسراها صادر كرده مبني بر اينكه كسي به دليل عدم پرداخت مهريه نبايد به زندان برود. عرض بنده اين است كه با اين بخشنامه تكليف حق و حقوق زن خانواده با فرزندانش كه مسئوليت نگهداري آنان را قانون برعهده او گذاشته است چه مي شود؟
3559---0911
¤براي بستن صفر اول خود به مخابرات واحد حكمت شعار در خيابان فرجام مراجعه و درخواست خود را ارائه نمودم ولي اين شركت درخواست بنده را نپذيرفت و اعلام داشت اگر صفر شما بسته شود به سبب مكالمه كمتر به منافع ما ضربه مي خورد و ما اين كار را نمي كنيم. از وزير محترم ارتباطات درخواست رسيدگي دارم.
رضا دلروگر
¤مدتي است كه همراه اول در شهرك چيتگر شمالي به سختي آنتن مي دهد. از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
مرتضي كاهه
 


بايد بحران بسازيم تا حاكميت مذاكره با مخالفان را بپذيرد (خبر ويژه)

يك عضو گروهك ملي مذهبي معتقد است هاشمي روزنه بازگشت به حاشيه رانده شدگان از قدرت است اما نقش او در ساختار سياسي بيش از پيش كاسته شده است. وي در عين حال تصريح مي كند هاشمي به اندازه خاتمي براي مخالفان قابل اعتماد نيست.
مرتضي-ك در مصاحبه با راديو فرانسه با اشاره به حمايت هاشمي در فتنه سبز گفت: مواضع رفسنجاني پس از انتخابات سال 88 به عقيده من خيلي مهم است چون عملا با سكوت خودش در برابر گفتمان غالب كه جنبش را فتنه توصيف مي كرد و همين طور با حمايت از روح اعتراض ها و روزنامه هاي توقيف شده و احزاب سركوب شده و سران جنبش سبز به شكل غيرمستقيم عملاً چه با سكوت و چه با ديدگاه هاي مستقيم و غيرمستقيم خودش را در كنار جنبش قرار داد و طبيعي بود كه اين خوشايند رأس نظام نباشد.
وي با بيان اينكه «به نظر مي رسد سر نخ تحولات سياسي عملاً از دست هاشمي كاهش يافته [ خارج شده] است»، شرط نقش آفريني مجدد هاشمي را موكول به ايجاد بحران در كشور كرد و گفت نيروهاي سياسي سركوب شده يا به حاشيه رانده شده اميدوارند در يك بزنگاه تاريخي و وضعي كه فشارها به حداكثر خود مي رسد، نظام سياسي و مركز ثقل قدرت در جمهوري اسلامي به اين نتيجه برسد كه چاره اي جز گفت و گو با به حاشيه رانده شده ها نيست و طبيعي است كه در چنين وضعي هيچ كس مثل هاشمي نمي تواند ايفاگر نقش در موقعيت ميانه [!؟] باشد؛ او هميشه در اين نقش بازي كرده است.
وي با بيان اينكه خاتمي براي مخالفان وضع موجود شخص قابل اعتمادتري است، افزود: اما به نظر مي رسد با آرايشي كه نيروهاي سياسي در حاكميت دارند، اگر بنابر گفت و گو و تعامل باشد، اين كار در پله نخست از كانال آقاي رفسنجاني صورت مي گيرد. متأسفانه بعد از اتفاقات سال 88 امكان گفت و گو با رأس نظام منتفي شده است.
عضو پاريس نشين گروهك ملي-مذهبي مي گويد «زماني هاشمي رفسنجاني را پدرخوانده سياست ايران مي دانستند اما حالا دو فرزند او در اوين زنداني هستند و او بايد براي ملاقات با آنها به اوين برود». هاشمي بعدازظهر سه شنبه گذشته با مراجعه به اوين، به ملاقات با مهدي و فائزه هاشمي پرداخت.
اين همكار گروهك ملي-مذهبي همچنين گفته است: نقش هاشمي رفسنجاني در ساختار سياسي قدرت بيش از پيش كاسته شده و اين ادعايي است كه به ويژه پس از حوادث سال 88 با شواهد مختلف قابل اثبات است. هاشمي رفسنجاني به ويژه با حذف از صدر مجلس خبرگان رهبري و در ادامه گرفتن اختيار مجموعه دانشگاه آزاد از او تقريباً به حاشيه رانده شده و يك جايگاه حاشيه اي در مجمع تشخيص مصلحت نظام دارد.
وي ادامه داد: در مورد فرزندان او هم نكته مهم اين است كه حكم شش ماه حبس تعزيري فائزه هاشمي مثل خيلي احكام ديگر مي توانست قابل اجرا نباشد اما اجراي آن معني دار بود و نشان مي دهد كه به هر حال رفسنجاني واجد اين ويژگي در حكومت نيست كه درمورد او تعارفي صورت بگيرد.
يادآور مي شود اشاره اين عضو گروهك نفاق به لزوم حداكثري شدن فشارها به جمهوري اسلامي براي احياي فتنه سبز و امكان چانه زني فتنه گران (ساختارشكنان) با نظام، در واقع بازگويي مدلي است كه از سوي رژيم هاي آمريكا و انگليس با نااميدي دنبال مي شود و اين مدل به واسطه مشورت با نمايندگان جريان فتنه در خارج كشور تدوين شده است. درست به همين دليل هم هست كه تلاش ناكام سران جريان فتنه براي بحراني نشان دادن اوضاع كشور، با بدگماني مضاعف از سوي مردم و مسئولان و به عنوان حركتي نيابتي از سوي دشمنان ارزيابي مي شود.
نكته قابل تأمل در اين ميان، نگاه ابزاري منافقين به چهره هايي است كه پيش از اين مورد ترور شخصيت همان منافقين قرار گرفته اند اما اكنون به اعتبار لغزش هايشان مورد توجه هستند. منافقين بدين ترتيب مي خواهند با يك تير دو نشان را بزنند. از يك طرف به اعتبار اين افراد، به اصل نظام و انقلاب لطمه بزنند و از طرف ديگر، انتقام گذشته را از اين رجال سياسي بگيرند.
 


واشنگتن پست: جنگ هاي اسرائيل نااميد كننده است (خبر ويژه)

«اسرائيل 30 سال است جنگ راه مي اندازد اما نمي تواند مشكلاتش را حل كند.»
روزنامه واشنگتن پست با درج اين مطلب، به ماجراي جنگ اخير غزه پرداخت و نوشت: نااميد كننده ترين بعد جنگ تازه غزه اين است كه هيچ راه برون رفتي ديده نمي شود. اسرائيل، هرچند سال يك بار جنگ راه مي اندازد اما چيزي حل و فصل نمي شود. جرقه اين جنگ، بار نخست در سال 1982با حمله اسرائيل به جنوب لبنان آغاز شد. در اين عمليات ارتش اسرائيل همه راه هاي منتهي به بيروت را درهم پيچيد و گمانش اين بود كه با قدرت وسيع آتش خود مي تواند مانند جنگ هاي قبلي اسرائيل با ارتش هاي عرب فلسطينيان را ناگزير به فرار كند. اما در عمل اينگونه نشد و فلسطينيان در محل ماندند. راهبرد اسرائيلي ها نه در آن جنگ استراتژي خوبي بود و نه در جنگ كنوني آنها عليه غزه.
اين روزنامه يادآور شد: در سال 1982 آمريكا براي ميانجيگري پايان جنگ وارد ميدان شد و سازمان آزاديبخش فلسطين را وادار به خروج از جنوب لبنان و بيروت كرد. سازمان آزاديبخش فلسطين از جنوب لبنان و بيروت خارج شد اما در عوض «حزب الله» يك گروه شبه نظامي شيعه لبنان كه مخلوق جنگ اسرائيل عليه فلسطينيان بود جايگزين آن شد. اينك اين حزب الله است كه تهديدي عليه اسرائيل به حساب مي آيد.
ديويد ايگناتيوس تحليلگر واشنگتن پست مي افزايد: اسرائيل در سال 1996 با عمليات خوشه هاي خشم جنوب لبنان را هدف حملات هوايي قرار داد اما در سال 2000 ميلادي با نااميدي از لبنان خارج شد. آنها اين دور باطل را در سال 2006 تكرار كردند. اكنون جنگ به غزه رفته است. اسرائيل در سال 2005 مجبور شد از غزه خارج شود و حماس را با 12 هزار موشك و راكت تنها بگذارد.
واشنگتن پست با اشاره به كشته شدن 130 نفر در غزه كه اغلب غيرنظامي بودند، مي نويسد: موجي از انتقادهاي بين المللي روانه به جانب اسرائيل شده و منافع اسرائيل را به طور جدي به خطر افكنده است. اين جنگ صحنه انحطاط ارزش هاي اخلاقي است.
 


شيمون پرز: هرچه مي كشيم از دست ايران است (خبر ويژه)

درماندگي اسرائيل در برابر قدرت دفاعي مقاومت اسلامي فلسطين، شيمون پرز را به لفاظي عليه جمهوري اسلامي ايران واداشت.
به گزارش راديو اسرائيل، شيمون پرز گفته است: حماس و حزب الله با سلاح هاي ايران مي جنگند. رژيم اسلامي براي حماس و حزب الله و گروه هاي تروريستي، سلاح و مهمات مي فرستد و خاورميانه را پر از سلاح كرده و نتيجتا به تروريست سطح اول دنيا مبدل شده است.
غير از موضوع شكست رژيم صهيونيستي در جنگ غزه، علت ديگر عصبانيت پرز را جان بولتون نماينده سابق آمريكا در شوراي امنيت در مصاحبه با فاكس نيوز باز گفته است بولتون با بيان اينكه جنگ غزه در واقع نبرد ايران و اسرائيل بود، تصريح كرد: ايران خواست بگويد در صورت حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران مي تواند از دو جبهه حماس و حزب الله لبنان به اسرائيل حمله كند.»
وي يادآور شد: «نيروي هوايي اسرائيل كار بسيار دشواري براي حمله به ايران دارد چون اين نيرو نمي تواند همزمان در سه جبهه غزه، دره بقاع لبنان و آسمان ايران بجنگد.»
بولتون با اشاره به توان موشكي حماس و حزب الله در حمله به عمق رژيم صهيونيستي، گفت: «اگر ايران تكنولوژي موشك هاي هدايت شونده در اختيار حزب الله و حماس قرار دهد آن وقت موشك هاي حماس و حزب الله مي توانند تهديدي به مراتب بيشتر عليه اهداف دوردست تر از تل آويو و اورشليم (قدس) ايجاد كنند.
در همين حال خبرگزاري رويتر در گزارشي نوشت: جنگ غزه را نمي توان با جنگ عليه ايران مقايسه كرد. حزب الله ديگر متحد ايران بالغ بر 60 هزار موشك دارد كه همگي اسرائيل را نشانه رفته اند.
روزنامه نيويورك تايمز هم معتقد است: موشك هاي ايراني فجر به حماس و ديگر جنبش ها در غزه اجازه داد كه قلب اسرائيل را نشانه بروند. همين مسئله باعث فرار ساكنان فلسطين اشغالي به پناهگاه ها شد. در حاليكه كمك هاي سياسي و و مالي به فلسطين انجام مي شد اما رهبران گروه هاي فلسطيني مي گفتند كه كمك نظامي ايران كمك بزرگتري است. اين مسئله اعتبار ايران را افزايش داده است. براي نخستين بار شهرهاي مهم اسرائيل هدف موشك ها قرار گرفت. اين موضوع شرايط را به نفع ايران عوض مي كند.
روزنامه القدس العربي ديگر روزنامه اي است كه به موضوع جنگ غزه پرداخته و با بيان اينكه «اسرائيل شكست خورده جنگ غزه است»، نوشت: «در جنگ دوم غزه، معادله جنگ به كلي فرق كرده و اين بار اسرائيل و ديگران از اينكه حماس به سلاح هاي مدرن و به روز مجهز شده بود، غافلگير شدند، به اين ترتيب مقاومت موفق شد ترس و نگراني را در دل تل آويو قرار دهد و مانع از انجام تهديدات ارتش در مورد تجاوز زميني به غزه شود. تانك هاي اسرائيل نيز در ورود به نوار غزه و حتي نزديك شدن به آن به خود لرزيدند، چرا كه آنها از موشك هاي ضد زره كورنيت مي ترسيدند، ما حتي وجود موشك هاي ضدهوايي در دست مقاومت را بعيد نمي دانيم، چرا كه كساني كه موشك هايي را به مقاومت فلسطين داده اند كه موازنه قوا را تغيير داده است، در مجهز كردن اين مقاومت به موشك هاي ضدهوايي نيز ترديد نخواهد كرد، دست كم منطق اين را نشان مي دهد. منظور از اين طرف، همان ايران است كه خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش حماس و رمضان عبدالله دبيركل جنبش جهاد اسلامي در كنفرانس خبري مشترك خود از آن قدرداني و تشكر كردند.»
از سوي ديگر روزنامه فايننشال تايمز با تصريح بر افزايش مشروعيت جنبش حماس پس از مقاومت اخير خاطر نشان كرد: اسرائيل در هيچ يك از 3 جنگ اخير با حزب الله و حماس به پيروزي روشن دست نيافته است. آن جنگ ها به عمليات زميني منجر شد با اين آرزو كه اسرائيل يكبار براي هميشه تهديد ناشي از حماس و حزب الله را از سر رفع كند. اما اين بار اسرائيل تصميم گرفت تا عقب نشيني كند، پيش از پيشروي تانك ها به سوي نوار غزه آتش بس را بپذيرد و بيشتر تحليلگران نظامي نيز باور دارند اين تصميم درستي است. عمليات زميني در لبنان دستاوردهايي ناچيز و هزينه هاي فراواني داشت و در عين حال موقعيت بين المللي اسرائيل را نيز تخريب مي كرد. اين جنگ درس هايي براي اسرائيل در برداشت؛ از جمله اينكه حماس بازيگر مشروعي در منطقه است. ممكن است حماس هنوز در فهرست سازمان هاي تروريستي اسرائيل، آمريكا و اتحاديه اروپا باشد، اما آنها ديگر نمي توانند به اين شكل با اين سازمان برخورد كنند. حماس در جهان عرب و بين مسلمانان موقعيت خود را مدت ها قبل بهبود بخشيده است.
يادآور مي شود به گزارش كانال 2 تلويزيون اسرائيل و براساس نظرسنجي انجام گرفته در فلسطين اشغالي از هر 5 صهيونيست تنها يك نفر (20 درصد) معتقدند اسرائيل در جنگ غزه پيروز شده و 29 درصد حماس را پيروز جنگ معرفي كرده اند. 46 درصد نيز مي گويند جنگ پيروزي نداشته است. گزارش راديوفردا از نظرسنجي روزنامه معاريو نيز حاكي از آن است كه «اكثر شهروندان اسرائيل از نتايج اين جنگ ناراضي هستند».
 


وقتي B.B.C دست به افشاگري عليه مديرمسئول كيهان مي زند! (خبر ويژه)

فشار به برخي همكاران سرويس جاسوسي ام آي6 و سازمان سيا به روخواني برخي انشاهاي از پيش تهيه شده، باعث افتضاح تازه براي شبكه دولتي انگليس شد.
شبكه بي بي سي اخيرا با تهيه فيلمي به نام اعترافات اجباري با حضور مازيار بهاري، فرج سركوهي، علي افشاري و رامين جهانبگلو تلاش كرد تا اعترافات مستند اين افراد به هنگام محاكمه در ايران را تحت فشار معرفي كند اما از آنجا كه بازيگران اين فيلم (افراد ياد شده) سناريوي تدوين شده توسط حلقه ديگري را بازي و روخواني مي كردند، ادعاهاي شاخداري مطرح كرده اند كه دروغ بودن آن محرز است. بي بي سي در اين فيلم سعي مي كند همه اعترافات افراد مذكور را زير سر كيهان معرفي كند و طبق روش سابق و برخلاف واقعيات، مديرمسئول اين روزنامه را بازجو جا بزند.
در نمايش ظاهرا مستند بي بي سي، فرج سركوهي (همكار روزمزد بي بي سي در سالهاي اخير) كه سال 75 به جرم جاسوس بازداشت شد، ادعا مي كند روابط خصوصي اش با همسرش «شنود» شده است، در حالي كه سركوهي در خاطرات سال 1375 و 1376 مي نويسد، همسرش در خارج از كشور به سر مي برد و اصلا در ايران حضور نداشته است، بنابراين معلوم نيست كه شنود مورد ادعاي وي كجا كار گذاشته شده و به دست مديرمسئول كيهان افتاده است؟!
علي افشاري از عناصر فرصت طلب دفتر تحكيم نيز كه سالهاست حتي مورد التفات اپوزيسيون قرار ندارد، در فيلم بي.بي.سي ادعا مي كند در زندان مقاله اي از روزنامه «كيهان» و با عنوان «براندازي در سكوت»، را به او داده اند تا براساس آن متن اعترافاتش را تنظيم كند. دروغ وي آنجا است كه مقاله «براندازي در سكوت» اساسا پس از انتشار اعترافات اين به اصطلاح فعال اپوزيسيون به چاپ رسيده است!
رامين جهانبگلو در فيلم مذكور تصريح مي كند ضربه اي كه حسين شريعتمداري در روزنامه كيهان به جريان هاي غيرمذهبي زد، غيرقابل جبران است و مي گويد پيام فضلي نژاد كه نويسنده كيهان و تحت مديريت شريعتمداري است، با نوشتن كتاب شواليه هاي ناتوي فرهنگي، زمينه بازداشت وي را فراهم كرده است و حال آن كه اين كتاب بعد از بازداشت وي چاپ و منتشر شده بود و البته، كيهان از 8 سال قبل در اخبار ويژه و گزارش ها و يادداشت هاي خود با ارائه اسناد غيرقابل ترديد و آشكار هويت جهانبگلو را به عنوان جاسوس «سيا» فاش كرده بود.
يادآور مي شود تلاش براي زيرسوال بردن اعترافات عناصر مشابه در زمينه همكاري با شبكه هاي جاسوسي و براندازي در حالي است كه اولا اين اعترافات مستند به انواع اسناد و مدارك و تصاوير است و ثانيا روند فعاليت اين عده در خارج از كشور نيز نشان مي دهد اغلب آنها پس از فرار از كشور سعي كرده اند در خدمت فعاليت هاي مربوط به براندازي نرم و كودتاي مخملين قرار گيرند، هر چند كه اغلب آنها پس از فرار از كشور معمولا اهميت خود را براي سرويس هاي جاسوسي از دست داده و تبديل به مهره هاي اسقاطي شده اند. ثالثا تهيه و پخش اين فيلم توسط شبكه دولتي انگليس كه با سياستگذاري MI6 و وزارت خارجه انگليس صورت مي گيرد، خود به اندازه كافي از سنديت و حقانيت فيلم كذايي حكايت مي كند!
و سرانجام اينكه غير از بودجه هاي كلاني كه هر ساله به طور رسمي براي براندازي در ايران به تصويب دولت و كنگره آمريكا مي رسد و رديف هاي مصرف مشخص در سازمان هاي خاص را دارد، بسياري از عناصر متهم در اين زمينه (نظير علي افشاري و رامين جهانبگلو و فرج سركوهي و مهرانگيزكار و...) نيز نان خور سازمان هاي مذكور محسوب مي شوند. آيا اين استخدام ها و مواجب بگيري ها نيز تحت فشار و اجبار جمهوري اسلامي يا مديرمسئول كيهان انجام گرفته است؟!
گفتني است شبكه تلويزيوني بي.بي.سي، اين به اصطلاح فيلم مستند را طي هفته گذشته چندين بار و در ساعات مختلف پخش كرده است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10