(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 7  آذر  1391 - شماره 20366

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله مكارم شيرازي: گنبد آهنين اسرائيل افسانه بود
فرمانده برجسته حماس :
ايران شريك بزرگترين پيروزي در تاريخ ملت فلسطين است
در مكتب امام
آيت الله مصباح يزدي :
عنصر فريب مهم ترين ابزار دشمنان در جنگ نرم است
اينديپندنت:
شكست اسرائيل در جنگ غزه حمله به ايران را غيرممكن ساخت
ديروز برگزار شد
گردهمايي بيش از 20 هزار نفر از زنان عاشورايي در ميدان امام حسين (ع)
دريادار سياري خبر داد
ناو موشك انداز سيناي 7 جديدترين دستاورد ارتش
گزارش خبري
معاون وزير نيرو خبر داد
ساخت نيروگاه زغال سنگي با سرمايه گذاري خارجي
حيدرپور:
شوراي امنيت عليه تحركات آمريكا در خليج فارس قطعنامه صادر كند
مصباحي مقدم خبر داد
كاهش يك ميليون بشكه اي اتكا به صادرات نفت در بودجه 92
سردار جزايري:
زنگ مرگ رژيم صهيونيستي به صدا در آمده است


آيت الله مكارم شيرازي: گنبد آهنين اسرائيل افسانه بود

يكي از مراجع تقليد طي پيامي با اشاره به شكست اسرائيل در جنگ هشت روزه غزه عنوان كرد: افسانه ارتش شكست ناپذير و گنبد آهنين اسرائيل بر باد رفت.
به گزارش خبرنگار مهر، در پيام آيت الله ناصر مكارم شيرازي آمده است: مقاومت قهرمانانه دلير مردان غزه در ايام عاشوراي حسيني، ايام پيروزي خون بر شمشير در برابر ارتش اسرائيل كه از زمين و آسمان آتش بر سر آنها ريختند و به هيچ كس حتي كودكان شيرخوار رحم نكردند با تمام تلخي هايش ثمرات شيرين و ماندگاري داشت.
در ادامه آمده است: از يكسو ثابت شد كه عمر شكست هاي جنگي اسرائيل روز به روز كوتاه تر مي شود اگر مقاومت حزب الله در لبنان سي و سه روز به طول انجاميد تا شاخ غول اسرائيل شكسته شد در جنگ بيست و دو روزه غزه به كمتر از آن كاهش يافت و اين بار بيش از هشت روز طول نكشيد كه اسرائيل تلخ شكست را چشيد و به آتش بس گردن نهاد و اگر در آينده اين خطا را تكرار كند به يقين عمر شكستش كوتاه تر خواهد بود.
در ادامه اين پيام تاكيد شده است: از سوي ديگر افسانه ارتش شكست ناپذير و گنبد آهنين و سرزمين امن و امان به كلي بر باد رفت و همه دنيا با نهايت تعجب ديدند كه موشك هاي مقاومت اعماق اسرائيل را هدف قرار مي دهد و هواپيماي جاسوسي مي تواند تا عمق آن پيشروي كند و بنابراين ديگر تهديد مقاومت لبنان يا كشور ايران با اين رسوايي بزرگ در برابر ارتش ظاهرا كوچك غزه جز يك رجزخواني مسخره بيش نيست.
آيت الله مكارم شيرازي تاكيد كرد: از سوي ديگر آمريكا با حمايت بي قيد و شرط خود از جنايات اسرائيل روز به روز در صحنه جهان منفورتر مي شود و اين بهاي سنگيني است كه آمريكا بايد در برابر حمايت بي قيد و شرط از اسرائيل بپردازد.
اين مرجع تقليد در ادامه افزوده است: از سوي ديگر همه دنيا فهميدند كه تنها حامي مردم مظلوم فلسطين در عمل كه از هيچ گونه كمكي مضايقه ندارد ايران است در حالي كه سران مرتجع عرب فقط حرف زده اند و مقاومت غزه با صراحت اعتراف كرد در اين نبرد ايران تمام كمك را به آنها كرده است و به اين ترتيب اتحاديه عرب و گروه هاي وابسته كه با پول هاي سعودي و قطر تغذيه مي شدند، كاملا رسوا شدند و به عنوان تنها يار وفادار مسلمانان مظلوم شناخته شد و اين افتخار بزرگي براي جمهوري اسلامي ايران است.
آيت الله مكارم شيرازي در پايان اين پيام آورده است: در اينجا تاكيد مي كنيم كه آنها يقين داشته باشند در سوريه نيز شكست خواهند خورد چرا كه همه مي دانند هدفشان نجات مردم سوريه نيست بلكه خدمت به آمريكا و اسرائيل است و اين هدف محكوم به شكست است. به علاوه عمر اين رژيم هاي وابسته نيز به سر رسيده و به زودي شاهد فروپاشي آنها خواهيم بود.
 


فرمانده برجسته حماس :

ايران شريك بزرگترين پيروزي در تاريخ ملت فلسطين است

يكي از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامي فلسطين، جمهوري اسلامي ايران را مهمترين شريك پيروزي مقاومت اسلامي در برابر تجاوز اخير رژيم صهيونيستي به نوار غزه دانست.
«خالد البطش» در گفت وگو با گروه «مهر» در رابطه با مهمترين شاخصهاي اين پيروزي گفت: يكي از بارزترين شاخص هاي اين پايداري و پيروزي و شايد مهمترين شاخص آن، وحدت ميداني است كه بين مبارزان فلسطيني از گروه ها و جنبشهاي مختلف در رويارويي با رژيم صهيونيستي به وجود آمده بود، همچنين وحدت مردمي و اقشار مختلف فلسطيني كه چهره آن را در ميان تمام فلسطينيان از غزه گرفته تا نوار غزه، قدس اشغالي، مناطق اشغالي سال 1948 و خارج از فلسطين ديديم از ديگر شاخصهاي مهم اين پيروزي بود.
وي افزود: رسيدن برد موشك هاي مقاومت به تل آويو و بيت المقدس، پيروزي استراتژيكي است كه از سال 1948 بي سابقه بوده است و تاكنون موشك هاي كشورهاي عربي به اين نقطه از فلسطين اشغالي نرسيده بودند. اما امروز موشكهاي مقاومت به اين نقاط اصابت مي كنند تا اعلام كنند معادلات كلا بر هم خورده است و با ثبت اين پيروزي معادلات جديدي در رويارويي با دشمن صهيونيستي شكل گرفته است.
رهبر برجسته جنبش جهاد اسلامي فلسطين در ادامه تاكيد كرد: ملت فلسطين در اين مقاومت و پيروزي خود تنها نبود، بلكه طرفهاي ديگري نيز شريك اين پيروزي بودند كه جمهوري اسلامي ايران و حزب الله در راس اين طرف ها محسوب مي شوند.
شكست اسرائيل با موشك هاي ايراني فجر 3 و 5
سخنگوي گروهان هاي قدس با قدرداني از جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد كه مقاومت با موشك هاي ايراني فجر3 و 5 اسرائيل را غافلگير كرد.
به گزارش شبكه العالم؛ «ابواحمد» سخنگوي گروهان هاي قدس تاكيد كرد: سلاح گروهانهاي قدس در جنگ 8 روزه، و به ويژه موشكهاي فجر 5 و 3 ايراني است؛ و سوريه و حزب الله نيز در اين حمايتها نقش بزرگي دارند.
وي با تاكيد بر ادامه آموزش براي ارتقاي توانايي هاي مقاومت خاطر نشان كرد: مقاومت با استفاده از موشكهاي فجر 5 و فجر 3 و موشكهاي كورنت، و موشك هاي ضد هواپيما دشمن را غافلگير كرد؛ البته مقاومت امكانات غافلگيركننده بسيار بزرگي در اختيار دارد كه در زمان مناسب آنها را به نمايش خواهد گذاشت.
سخنگوي گروهان هاي قدس اظهار داشت: آمريكا از رژيم صهيونيستي با سلاح حمايت مي كند؛ بنابراين اعراب نيز بايد براي حمايت از مقاومت فلسطين شتاب كنند.
 


در مكتب امام

به رفع وابستگي ها قيام كنيد!
بايد هوشيار و بيدار و مراقب باشيد كه سياست بازان پيوسته به غرب و شرق با وسوسه هاي شيطاني شما را به سوي اين چپاولگران بين المللي نكشند.
و با اراده مصمم و فعاليت و پشت كار خود به رفع وابستگي ها قيام كنيد.
صحيفه نور ـ ج 21 - ص 185
 


آيت الله مصباح يزدي :

عنصر فريب مهم ترين ابزار دشمنان در جنگ نرم است

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني بر هوشياري و آگاهي مردم و نخبگان نسبت به دام هاي دشمن در پروژه جنگ نرم تاكيد كرد.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي هفته گذشته در ديدار با جمعي از دانشجويان سراسر با اشاره به جنگ نرم دشمنان عليه اسلام و ايران اظهار داشت: وجوب شركت در جنگ نرم همانند واجب بودن حضور در جنگ نظامي با دشمنان است و در اين ميان آنچه اهميت دارد خلوص نيت افراد است زيرا مال و ثروت و سلاح هرچند مي توانند تأثيراتي داشته باشند اما گرايش هاي واقعي در اشخاص ايجاد نمي كنند.
رئيس مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني با بيان اينكه آگاهي هاي ديني و سياسي هر فرد در جامعه اسلامي بايد افزايش يابد گفت: دوران هاي مختلف تاريخي اقتضائات خاص خود را داشته و در عصر ما نيز كه جنگ نرم در دستور كار دشمنان قرار دارد عنصر فريب يكي از عوامل اساسي مستكبران براي نفوذ در جوامع گوناگون به شمار مي رود.
وي ادامه داد: فريب سبب مي شود كه افراد جامعه هدف همان كاري را انجام دهند كه مدنظر بيگانگان است بنابراين فرهيختگان كشور بايد دام هاي دشمنان را به خوبي بشناسند هر چند آنچه امروز در اين زمينه مشاهده مي شود بيشتر شامل اقدامات موسمي است.
آيت الله مصباح يزدي با اشاره به ابزارها و شعارهاي دشمنان در جنگ نرم خاطرنشان كرد: توسعه سياسي و اقتصادي، گسترش دموكراسي و مواردي از اين دست از جمله راهكارهاي غرب براي جهاني سازي و بسط قدرت به شمار مي روند كه نمود بارز آن همان فرهنگ آمريكايي است.
مصباح يزدي با اشاره به فلسفه تحريم هاي جمهوري اسلامي ايران ابراز كرد: غرب سعي مي كند با اين حربه مردم را به سمت خود متمايل كند تا صداي اعتراض ملت عليه نظام بلند شود و در اين شرايط برخي از خائنان منافق در داخل نيز با آن ها همراهي مي كنند زيرا گراني هاي اخير عادي نبوده و اقدامات سودجويان بخشي از آن را به وجود آورده است.
رئيس مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به چراغ سبز برخي افراد در داخل نسبت به مذاكره با آمريكا خاطر نشان كرد: يكي از مسئولان آمريكايي اخيراً اعلام كرده است كه ما با سران اپوزيسيون داخلي بر سر گراني ها كنار آمده ايم.
وي با اشاره به تحركات و تلاش آمريكا در بوجود آوردن شرايط سخت اقتصادي گفت: مردم بايد هوشيار باشند.
مصباح يزدي بيان داشت: دشمنان اعلام كرده اند كه حتي اگر يك روز به پايان زمان رياست جمهوري كنوني باقي مانده باشد بايد رأي به عدم كفايت او داده شده و اشتباه رهبري در تاييد او ثابت شود.
به گزارش رجا ،رئيس مؤسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) با تاكيد بر افزايش بصيرت به ويژه در ميان دانشجويان گفت: نبايد هيچ گاه قطب نماي رهبري را از دست بدهيم زيرا ولايت فقيه بزرگ ترين نعمتي است كه در اختيار ما قرار گرفته و دليل شكست تلاش هاي مردم كشورهايي چون افغانستان و تركيه با وجود مجاهدت هاي فراوان فقدان همين مسئله بوده است.
 


اينديپندنت:

شكست اسرائيل در جنگ غزه حمله به ايران را غيرممكن ساخت

يك روزنامه انگليسي در تحليلي با اشاره به ناكامي رژيم صهيونيستي در جنگ اخير غزه اعلام كرد كه اين شكست تهديد هاي اسرائيل عليه ايران را نيز نخ نما كرد.
روزنامه اينديپندنت در مطلبي به قلم «پاتريك كاكبرن»، تحليلگر مشهور خود نوشت: به محض اينكه بمباران غزه تمام شد، مقامات اسرائيلي و آمريكايي از دورنماي حمله هوايي به ايران در چندماه آينده سخن به ميان آوردند. اين موضوع تعجب آور است. اين تهديد در گذشته به نفع تل آويو و واشنگتن بود چرا كه آنها را قادر مي ساخت به عنوان جايگزين جنگ، ساير كشورها را به اعمال تحريم عليه ايران ترغيب كنند. بنابراين، اين ادعا كه تا رويارويي نهايي با ايران چند ماه بيشتر فاصله نيست، موضوعي كهنه و نخ نماست.
كاكبرن در ادامه مطلب خود آورده؛ چند ساعت پس از اعلام آتش بس، منابع آمريكايي و اسرائيلي، كه نامي از آنها نيامده، مدعي شدند، حملات هوايي به غزه پيش زمينه اي براي حمله به ايران بوده است. «مايكل اورن»، سفير اسرائيل در آمريكا آنچه اين ماه در غزه رخ داد را با بحران موشكي كوبا در سال 1962 قياس كرد و گفت، «در بحران موشكي كوبا، آمريكا با كوبا نمي جنگيد بلكه با اتحاد جماهير شوروي مبارزه مي كرد. در عمليات ستون ابرها نيز اسرائيل با ايران مي جنگيد نه با غزه»!
وي افزود: غزه منطقه اي بي دفاع با يك ميليون و 700 هزار نفر جمعيت است كه در محدوده اي به طول 25 مايل در عرض 6 مايل زندگي مي كنند. با وجود همه سخنان درباره زرادخانه موشكي مرگبار حماس، توانايي حماس براي حمله موشكي بسيار محدود است. اما ماجراي ايران بسيار متفاوت است. اين كشور يك هزار مايل از تل آويو فاصله دارد. اگر اسرائيلي ها بخواهند تاسيسات هسته اي ايران را تخريب كنند، ديگر دير شده است چرا كه ايراني ها مدتهاست هر آنچه را مي خواستند در اعماق زمين پنهان كرده اند.
اين تحليلگر ايرلندي ادامه داد: اگر نيروي هوايي آمريكا به اسرائيلي ها بپيوندند، آنها صرفا مي توانند آسيب هايي به ايران وارد كنند. اما همين امر نيز بعيد است چرا كه يكي از چيزهايي كه راي دهندگان آمريكايي خواستار آن نيستند، جنگي ديگر در خاورميانه است. اين امر حياتي است چرا كه حمايت آمريكا براي امنيت اسرائيل بسيار مهم است. با وجود همه سخناني كه درباره حمله يكجانبه اسرائيل عليه ايران مطرح مي شود، اين اتفاق رخ نمي دهد زيرا منابع اسرائيل بسيار اندك و وابستگي آن به آمريكا بسيار زياد است.
طبق تحليل كاكبرن، مشكلات سياسي كه اسرائيل در انجام عمليات كوچكي نظير «ستون ابرها» عليه دشمني ضعيف با آنها روبرو شد، مويد مشكلاتي است كه تل آويو در صورت حمله به ايران با آنها روبرو خواهد شد.
كاكبرن نوشت: از آنچه در غزه رخ داد بايد يك درس ديگر نيز گرفت و آن اينكه به رغم همه لفاظي هاي نتانياهو، او سياستمداري محتاط است. وي بحران اخير را خيلي سريعتر از همه پيشينيان خود نظير «ايهود اولمرت» در سال 2006 و 2008 يا «شيمون پرز» در سال 1996 پايان داد. او قمارباز نيست و همين امر احتمال ريسكي نظير حمله به ايران را بعيد مي سازد.

 


ديروز برگزار شد

گردهمايي بيش از 20 هزار نفر از زنان عاشورايي در ميدان امام حسين (ع)

مدير كل امور بانوان شهرداري تهران گفت: ششمين گردهمايي زنان عاشورايي در ميدان امام حسين با حضور بيش از 20هزار نفر از بانوان عاشورايي برگزار شد.
نرگس معدني پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، افزود: اين گردهمايي با حضور بانوان شهروند و هيئت مذهبي بانوان محلات شهر تهران و خواهران بسيج سپاه محمد رسول الله با رويكرد ترويج فرهنگ عفاف و حجاب برگزار مي شود.
وي تصريح كرد: اين گردهمايي با همكاري سازمان بسيج جامعه زنان سپاه محمد رسول الله و اداره كل امور بانوان شهرداري تهران ششم آذرماه مصادف با يازدهم محرم در ميدان امام حسين برگزار شد.
وي با اشاره به اينكه ماه محرم ظرفيت هاي عظيمي براي فرهنگ سازي دارد افزود: وقايع عاشورا زمينه هاي الگويي بسياري براي جامعه دارد كه در اين بين نقش زنان در خور توجه است،ايثار،صبر، استقامت و خطبه هاي دشمن شكن حضرت زينب (س) نه تنها در آگاهي مردم آن دوران بلكه در آگاهي دادن به تمامي انسان ها در تمامي دوران از اهميت ويژه اي برخوردار است.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به روند رو به گسترش هيئت هاي مذهبي بانوان در جامعه امروز برگزاري برنامه هايي چون گردهمايي زنان عاشورايي ضمن ايجاد زمينه هايي براي الگوسازي مناسب براي هيئت هاي مذهبي بانوان زمينه ارتقاء كارآيي، اثربخش و كيفيت تبليغات ديني در بين بانوان و تبيين قيام امام حسين و نقش حضرت زينب(س) در انتقال پيام را فراهم خواهد ساخت.
 


دريادار سياري خبر داد

ناو موشك انداز سيناي 7 جديدترين دستاورد ارتش

فرمانده نيروي دريايي ارتش از عملياتي شدن ناو موشك انداز سيناي 7 به عنوان جديدترين دستاورد ارتش جمهوري اسلامي ايران در آستانه روز نيروي دريايي خبر داد.
امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در نشست خبري كه در آستانه هفتم آذر روز نيروي دريايي برگزار شد با اشاره به مطلب فوق افزود: سازه اصلي ناو موشك انداز سينا 7 و مرحله دوم ساخت آن چهارشنبه رونمايي مي شود و همچنين در آن روز شاهد الحاق دو فروند هوا ناو به نام هاي «BH7» و «تندر» به يگان دريايي ارتش خواهيم بود.
وي با بيان اينكه در روز چهارشنبه، 2 فروند زيردريايي جديد كلاس غدير نيز عملياتي خواهند شد، اظهار داشت: براي ارتقاي مهارت كاركنان زيردريايي، به شبيه ساز پيشرفته اي براي كلاس غدير دست يافتيم كه حاصل تلاش متخصصان وزارت دفاع و نيروي دريايي است كه رونمايي خواهد شد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش درخصوص جديدترين دستاوردهاي اين نيرو گفت: در 29 شهريور 91، سازه اصلي ناوشكن سهند با فرمان رهبر معظم انقلاب در بندرعباس به آب افتاد كه در روز چهارشنبه فاز دوم ساخت اين ناوشكن رونمايي مي شود.
دريادار سياري با اشاره به استقرار نيروي دريايي ارتش در مساحت 2 ميليون و 100 هزار كيلومتر مربع در منطقه حساس شمال اقيانوس هند گفت: در طول اين مدت كه 23 ناوگروه نيروي دريايي مناطقي نظير درياي سرخ، خليج عدن و شمال اقيانوس هند اعزام شده اند، هزار و 500 فروند اسكورت انواع شناورها را داشتند كه شامل بيش از 110 مورد درگيري شديد با دزدان دريايي بود.
وي در پاسخ به سوالي درخصوص اعزام ناوهواپيمابر آمريكايي استنيز به خليج فارس كه بنا بر اعلام منابع آمريكايي 4 ماه زودتر و به منظور مقابله با تهديدات ايران به منطقه اعزام شده است، گفت؛ آنچه مسلم است، هيچ ناو هواپيمابري حق نزديكي به ناوگان ايران را ندارد و آنها هم بنا بر قراردادهايي كه با برخي از كشورها دارند، تنها از آب هاي آزاد استفاده مي كنند و به همان كشورها مي روند.
فرمانده نيروي دريايي ارتش ادامه داد: اينكه گفته مي شود اين ناو هواپيمابر، 4 ماه زودتر به منطقه اعزام شده به دليل نقص فني است كه ناو قبلي داشت و اخيرا از منطقه خارج شد.
سياري اظهارات مقامات آمريكايي درخصوص ايران را در راستاي ايران هراسي دانست و گفت: اين در حالي است كه ما بارها اعلام كرده ايم توانمان هيچ تهديدي براي كشورهاي منطقه نيست و ارتقاي توان ما در راستاي دفاع از منافع مان است.
وي تصريح كرد: آنها نمي توانند ادعاي برقراري امنيت در منطقه را داشته باشند چرا كه جمهوري اسلامي ايران به تنهايي و يا با كمك كشورهاي دوست و همسايه مي تواند امنيت منطقه را برقرار كرده و هيچ احتياجي به آنها نيست. چرا كه حضور آنها در هيچ كجا از جمله عراق و افغانستان امنيت را به همراه نياورده است.
سياري خاطرنشان كرد: نيروي دريايي ارتش و نيروي دريايي سپاه يك توان بالايي را ايجاد كردند كه مي توانند امنيت را به خوبي برقرار كنند.
وي در ادامه با بيان اينكه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران تمام تحركات ناوهاي مربوط به كشورهاي منطقه و فرامنطقه اي را از زماني كه وارد حيطه مسئوليتي اين نيرو در درياي عمان مي شوند، رصد مي كند، گفت: تاكنون اجازه نداده ايم، هيچ ناوي از كشورهاي منطقه يا فرامنطقه اي به مرزهاي دريايي كشورمان نزديك شود.
وي افزود: تحركات نيروهاي هر كشوري كه در آب هاي آزاد منطقه حضور دارند و مي خواهند حضور داشته باشند، به صورت لحظه اي رصد مي شود.
سياري در پاسخ به اين سوال كه رزمايش جديد نيروي دريايي كي و در چه وسعتي انجام مي شود، گفت: نيروي دريايي ارتش آمادگي انجام رزمايش را دارد و مطمئنا هر رزمايشي كه امسال انجام شود، فراتر و گسترده تر از رزمايش ولايت 90 است.
 


گزارش خبري

دستاوردهاي مقاومت غزه
تهاجم 8 روزه رژيم صهيونيستي و جنگ نابرابر عليه مردم بي دفاع غزه اگرچه خسارت ها و تلفات زيادي را برجاي گذاشت اما از لحاظ سياسي اهداف اين رژيم را محقق نكرد و دستاوردهاي زيادي براي حماس به همراه داشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، جنگ 8 روزه رژيم صهيونيستي عليه مردم بي دفاع غزه به رژيم صهيونيستي ثابت كرد كه حماس يك جنبش مردمي با پشتوانه و حمايت مردم است و به قدرتي در معادلات فلسطين تبديل شده است كه ديگر نمي توان آن را ناديده گرفت.
در همين رابطه روزنامه صهيونيستي هاآرتص نوشت، حماس يك تشكيلات تروريستي نيست بلكه يك جنبش مردمي است كه در انتخاباتي كه با موافقت جامعه بين الملل برگزار شد پيروز شده است.
اگرچه رژيم صهيونيستي در جنگ 8 روزه عليه نوار غزه موفق شد احمد الجعبري معاون فرمانده گردان هاي قسام شاخه نظامي حماس را ترور كند اما نتيجه ناخواسته اي كه از اين جنگ به دست آمد تقويت جايگاه حماس و بالا بردن سطح آن به سطحي است كه از امروز به بعد ديگر نمي توان در صحنه بين المللي حماس را ناديده گرفت و بالاتر از آن تضعيف تشكيلات خودگردان فلسطين است و به تعبير ديگر دولت نتانياهو در بلندمدت سلام فياض و دولت وي را قرباني اسماعيل هنيه كرد.
با حمله اسرائيل به غزه حماس از انزواي كامل خارج شد و از ديدگاه مصر، تركيه، قطر و به طور غيرمستقيم آمريكا به يك طرف مركزي و اصلي تبديل شد.
دولت نتانياهو كه به دليل شك و ترديدها نسبت به فايده گفت وگوها با تشكيلات خودگردان حاضر به مذاكره مستقيم با اين تشكيلات نشده بود و حتي بحث و گفت وگو در خصوص طرح صلح عربي يا هر پيشنهاد جايگزين آن را نپذيرفت در نهايت به طور غيرمستقيم حماس را به رسميت شناخت و با اين كار جايگاه حماس را تقويت كرد به طوري كه حتي برخي از طرف هاي غربي را بر آن داشت كه به جاي تشكيلات خودگردان به طور مستقيم با حماس وارد گفت وگو شوند.
از سوي ديگر موشك هاي مقاومت فلسطيني حدود 750 هزار صهيونيست را تهديد كرد و روند زندگي طبيعي و رفت و آمد آنها در تمام مناطق جنوب سرزمين هاي اشغالي را مختل كرد كه همين امر موجب وارد آمدن خسارات مستقيم و غيرمستقيم به اقتصاد رژيم صهيونيستي شد كه مهمترين خسارات اقتصادي مستقيم را بايد در تامين هزينه ساخت مناطق و تاسيسات آسيب ديده در جنگ ملاحظه كرد.
اما خسارات غيرمستقيم شامل تامين هزينه غيرنظامي جنگ است كه خسارات وارده به كارخانه ها و تاسيسات و مراكز تجاري و بازرگاني آسيب ديده از جنگ را دربر مي گيرد و به طور معمول تامين هزينه اين مراكز و تاسيسات بسيار بيشتر از خسارات اقتصادي مستقيم است.
روزنامه صهيونيستي «يسرائيل هيوم» فاش كرد كه طي يك هفته گذشته از آغاز تهاجم رژيم صهيونيستي به نوار غزه، يك ميليارد و200 هزار دلار به اقتصاد اين رژيم خسارت وارد آمده است.
رسانه هاي صهيونيستي همچنين اعلام كردند كه 6000 گردشگر، سفر خود به سرزمين هاي اشغالي را به دليل جنگ غزه لغو كردند.
لغو شمار زيادي از بليت هاي رزرو شده به سرزمين هاي اشغالي، افزايش ماليات براي اسرائيلي ها، كاهش درآمدهاي ناخالص داخلي، اخلال در بازار بورس و بيمه از ديگر پيامدهاي شكست اسرائيل در جنگ 8 روزه عليه غزه است كه باعث ركود در بسياري از بخش هاي اقتصادي اسرائيل شد.
 


معاون وزير نيرو خبر داد

ساخت نيروگاه زغال سنگي با سرمايه گذاري خارجي

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي از ساخت نيروگاه زغال سنگي طبس با فاينانس چين و فعاليت نيروگاه زرند با پودر زغال سنگ خبر داد.
محمد بهزاد در گفت وگو با ايسنا با تاكيد بر اهميت نيروگاه هاي زغال سنگي و جدي گرفتن اين مقوله در دنيا اظهار كرد: احداث نيروگاه هاي زغال سنگ حدود 4 تا 5 سال زمان نياز دارد.
وي افزود: در حال حاضر نيروگاه زرند كرمان كه 39 سال پيش به بهره برداري رسيده بود با پودر زغال كار مي كند مي توانست هم نيروگاه گازي و هم زغال سنگي باشد اما بخش زغال آن راه نيفتاده بود.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با اشاره به وارد مدارشدن بخش زغال سنگي نيروگاه زرند كرمان در چندماه گذشته گفت: نيروگاه زرند در حال حاضر با پودر زغال سنگ هم كار مي كند.
بهزاد با بيان اين كه اجراي نيروگاه طبس از طريق فاينانس چين پيگيري مي شود، اظهار كرد: با بازشدن LC مي توان گفت كه اين نيروگاه تا حدو د 4 سال ديگر به بهره برداري مي رسد.
وي تاكيد كرد: نيروگاه طبس، نيروگاهي زغال سنگي است و منتظر گشايش LC براي آن هستيم.
معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در پاسخ به اين پرسش كه آيا نوسان نرخ ارز روي بازپرداخت وام ها تاثير نمي گذارد، تاكيد كرد: خير! اعتبار به صورت ارزي داده و به صورت ارزي نيز برگردانده مي شود بنابراين وقتي به صورت ارزي باشد ديگر مهم نيست كه ارز چه قيمتي داشته باشد.
بنابراين گزارش: با استفاده از زغال سنگ براي توليد برق، سبد انرژي كشور متنوع تر مي شود و امكان استفاده بيشتر از سوخت مايع و گاز طبيعي براي توليد برق صادراتي و ايجاد ارزش افزوده بيشتر در صنايع انرژي را ايجاد مي كند.
از سوي ديگر به كارگيري نيروگاه هاي زغال سنگي باعث كاهش بار پيك شبكه گاز كشور در فصل زمستان مي شود. اشتغال زايي در منطقه زغال خيز مانند طبس نيز از ديگر مزيت هاي احداث نيروگاه است.
در حالي كه موافقان اين گونه طرح ها مي گويند، احداث نيروگاه زغال سنگي صرفه اقتصادي دارد و كشورها به اين سوخت روي مي آورند اما برخي ديگر معتقدند كه قيمت تمام شده برق در نيروگاه زغال سنگي در مقايسه با ساير روش هاي توليد برق بالاتر است و صرفه اقتصادي ندارد.
 


حيدرپور:

شوراي امنيت عليه تحركات آمريكا در خليج فارس قطعنامه صادر كند

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: شوراي امنيت سازمان ملل بايد عليه اقدامات غير قانوني و تحريك آميز آمريكايي ها در خليج فارس قطعنامه صادر كند.
عوض حيدرپور نماينده مردم شهرضا درباره اقدامات غير قانوني و تحريك آميز آمريكا در خليج فارس گفت: آمريكايي ها در حركتي ايذايي و غيرحرفه اي حريم هوايي و آبي ايران در خليج فارس را نقض مي كنند.
وي افزود: نيروي دريايي ايران نسبت به اين موضوع به آمريكايي ها هشدار داده اما آنها به اين اخطارها و هشدارها توجه نكردند و لذا ايران پيگيري ديپلماتيك موضوع را در دستور كار قرار داد.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: ايران در اقدامي رسمي با سازمان ملل مكاتبه كرد تا ضمن محكوم كردن اقدام آمريكايي ها، مانع از اقدامات تحريك آميز آنها شود.
حيدرپوربه فارس گفت: شوراي امنيت بايد مانند دوران جنگ تحميلي با صدور قطعنامه نسبت به اقدامات غير قانوني و غير انساني آمريكا در خليج فارس واكنش جدي نشان دهد.
در روزهاي اخير محمد خزاعي نماينده ايران در سازمان ملل در نامه اي نسبت به «اقدامات غير قانوني و تحريك آميز نيروي دريايي آمريكا در خليج فارس و درياي عمان» اعتراض كرد.
 


مصباحي مقدم خبر داد

كاهش يك ميليون بشكه اي اتكا به صادرات نفت در بودجه 92

رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس با بيان اينكه احساس نگراني نسبت به لايحه بودجه 92 نداريم گفت: دولت تصميم دارد ميزان اتكاي بودجه 92 به صادرات نفت را يك ميليون بشكه در روز كاهش دهد.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم، نماينده مردم تهران و رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به لايحه بودجه سال 1392 كل كشور، اظهار داشت: دولت طبق قانون آيين نامه داخلي مجلس، بايد بودجه سنواتي را تا نيمه آذر ماه هر سال براي بررسي، تصويب و طي مراحل قانوني تقديم مجلس كند.
وي افزود: درباره ارائه به موقع بودجه سال 1392كل كشور به مجلس نيز با آقاي مرادي معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور هم گفت وگوي شفاهي و هم گفت و گوهاي ديگري داشتيم و درخواست كرديم كه بودجه 92 را به موقع تقديم مجلس كنند و آقاي مرادي هم قول مساعد داد كه بودجه به موقع به مجلس ارائه مي شود.
وي تأكيد كرد كه در مورد تركيب بودجه 92 و مسائل موجود، ما احساس نگراني نسبت به بودجه 92 نداريم و تحريم نفت را فرصتي تلقي مي كنيم تا اتكاي بودجه را به نفت قطع كنيم و يا كاهش دهيم.
مصباحي مقدم در گفت و گو با فارس تصريح كرد: البته نگاه دولت نيز همين است و بنا، براين دارد كه ظاهراً با توجه به اخبار موجود، ميزان صادرات نفت در بودجه 92 را به يك ميليون بشكه در روز كاهش و اتكاي بودجه 92 به صادرات نفت را با يك ميليون بشكه تنظيم كند، البته اگر با هم توافق كنيم و به كمتر از اين ميزان هم كاهش دهيم، بهتر است. وي همچنين در گفت و گويي ديگر از پيشنهاد تشكيل ستاد ويژه مبارزه با آثار تحريم ها موسوم به قرارگاه اقتصادي خبر داد.
 


سردار جزايري:

زنگ مرگ رژيم صهيونيستي به صدا در آمده است

معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، گفت: در جنگ 8 روزه غزه، گنبد آهنين كه پس از نفوذ پهپاد حزب الله به عمق سرزمين هاي اشغالي ترك برداشته بود، با ناكارآمدي برابر موشك هاي مقاومت اسلامي فرو ريخت.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني ستاد كل نيروهاي مسلح؛ سردار سرتيپ پاسدار سيدمسعود جزايري افزود: با زير سؤال رفتن هيمنه و عملكرد سامانه پر هزينه و افسانه اي گنبد آهنين، امنيت شهرك هاي يهودي نشين در سرزمين هاي اشغالي با تهديد جدي رو به رو شد.
وي خاطرنشان كرد:اين موضوع به گونه اي است كه سركردگان رژيم صهيونيستي تا مدت ها قادر نخواهند بود احساس امنيت را براي آنها بازآفريني نمايند.
معاون ستادكل نيروهاي مسلح، پيامدهاي جنگ 8 روزه غزه و شكست ذلت بار رژيم صهيونيستي و حاميان غربي و عربي آن در اين جنگ را مورد تحليل قرار داد و گفت: پس از جنگ 8 روزه غزه موازنه قدرت به نفع مقاومت تغيير كرد.
سردار جزايري در ادامه خاطرنشان كرد: موج جديد بيداري اسلامي و هوشمندي مقاومت، اجازه تغيير موازنه قدرت در منطقه را به نفع غرب و صهيونيست ها نخواهد داد.
وي تصريح كرد: تن دادن رژيم صهيونيستي به شرايط حماس براي برقراري آتش بس يك پيروزي بزرگ براي مقاومت اسلامي فلسطين و در عين حال شكستي سخت و خفت بار براي صهيونيست ها است.
سردار جزايري با بيان اين كه مقاومت اسلامي در نبرد اخير توانست بخشي از خواسته هاي به حق خود را به رژيم صهيونيستي تحميل كند، گفت: مقاومت اسلامي همچنين با نشان دادن قدرت دفاعي و تهاجمي خود اثبات كرد كه اسراييلي هاي اشغالگر نمي توانند ادعا كنند كه در عرصه نظامي، در خاورميانه دست برتر را دارند.
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: پيامدهاي جنگ 8 روزه وضعيت جديدي را پديد آورده است كه در آن بيش از هر مقوله اي تغيير موازنه به نفع مقاومت اسلامي ديده مي شود.
سردار جزايري اظهارداشت: اين معادله جديد نقطه عطفي در تاريخ مبارزات مردم فلسطين برابر اشغالگران بشمار رفته و به صهيونيست ها هشدار مي دهد كه هر گونه اقدام نظامي عليه كشورهاي اسلامي هزينه هاي سنگين و متنوعي را براي آنها به همراه خواهد داشت.
وي اظهارداشت: زنگ مرگ رژيم صهيونيستي به صدا در آمده است و بدون ترديد حاميان اين رژيم و ارتجاع عرب در باتلاق خود ساخته غرق خواهند شد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10