(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 22  آذر  1391 - شماره 20379

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حجت الاسلام سعيدي:
خواسته اصلي رهبري ايجاد آرامش و پرهيز از التهاب در جامعه است
ولي امر مسلمين در ديدار ميهمانان اجلاس اساتيد و بيداري اسلامي :
دشمن از اسلام ناب مي ترسد نه از اسلام برده دلار
درپرتو وحي
از اين پس سازمان سنجش كنكور دانشگاه آزاد را برگزار مي كند
تاكيد ايران و سريلانكا بر افزايش همكاري هاي اقتصادي و تجاري
فعالان سياسي جهان اسلام:
مي خواهيم در مسير انقلاب ايران حركت كنيم
دانشگاه آزاد اعلام كرد
آغاز انتخاب رشته تكميل ظرفيت كارشناسي ارشد از امروز
اعتراف چند باره نتانياهو:
هيچ نشانه اي از اثرگذاري تحريم ها بر فعاليت هاي هسته اي ايران مشاهده نمي شود
گاردين گزارش داد
اسرائيل با توطئه «نمودار هسته اي» اعتبار آژانس را زير سوال برد
اخبار ادبي و هنري
وزير بهداشت خبر داد
وصول يك ميليارد دلار ارز دارو و تجهيزات پزشكي
موفقيت دانش آموز تكواندوكار همداني در مسابقات جهاني
با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح
نمايشگاه بين المللي صنايع هوايي و هوانوردي افتتاح شد
25 تا 30 آذر برگزار مي شود
نمايشگاه دستاوردهاي جهاد دانشگاهي در هفته پژوهش
دستيار ويژه رئيس جمهور:
100 طرح مهر ماندگار در كشور به بهره برداري رسيده است
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
دبيرخانه دائمي جشنواره خليج فارس در هرمزگان استقرار مي يابد
معاون وزير جهاد كشاورزي:
واسطه هاي خرما بايد حذف شوند
استاندار لرستان:
سال آينده دولت پروژه جديدي شروع نمي كند
مديركل تدوين استاندارد سازمان ملي استاندارد ايران:
ايران نخستين استاندارد بين المللي نانو را تدوين كرد


حجت الاسلام سعيدي:

خواسته اصلي رهبري ايجاد آرامش و پرهيز از التهاب در جامعه است

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: نبايد مسائل كشور را تفسير كرد؛ امروز آنچه مدنظر رهبر معظم انقلاب است، ايجاد آرامش و پرهيز از التهاب در جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي صبح ديروز در حاشيه مراسم توديع و معارفه رئيس سازمان بسيج طلاب و روحانيون در خصوص لزوم ايجاد آرامش و ثبات و پرهيز از التهاب در جامعه گفت: نبايد مسائل كشور را تفسير كرد اما آنچه مدنظر رهبر معظم انقلاب است ايجاد آرامش و پرهيز از التهاب در جامعه است و سران قوا نيز در اين مسير نبايد اختلافات خود را رسانه اي كنند؛بلكه بايد در جمع خصوصي مشكلات را حل كنند.
سعيدي در بخش ديگري از صحبت هاي خود به جنگ 8 روزه غزه اشاره كرد و گفت: اين جنگ قابل پيش بيني نبود و نشان داد كه اسرائيلي ها در تصورات خود دچار اشتباه شدند.
نماينده ولي فقيه در سپاه افزود: آنها فكر مي كردند توانسته اند سوريه را از مقاومت جدا كرده و ايران را تضعيف كنند، همچنين با بمباران كارخانه اسلحه سازي سودان و قطع ماهواره ها و ايجاد تحريم فكر كردند پشتيباني از غزه كمرنگ شده و مي توانند كار فلسطيني ها را يكسره كنند؛ اما آنچه در اينجا اتفاق افتاد نشان داد كه سيستم امنيتي و اطلاعاتي اسرائيل به خطا رفته است.
گفتني است؛ در اين مراسم، حجت الاسلام علي رضايي طي حكمي از سوي نماينده ولي فقيه در سپاه به عنوان رئيس سازمان بسيج طلاب و روحانيون منصوب و از زحمات حجت الاسلام عليزاده رئيس اين سازمان تقدير به عمل آمد.
 


ولي امر مسلمين در ديدار ميهمانان اجلاس اساتيد و بيداري اسلامي :

دشمن از اسلام ناب مي ترسد نه از اسلام برده دلار

رهبر معظم انقلاب اسلامي روز سه شنبه، در ديدار صدها تن از استادان، نخبگان و انديشمندان شركت كننده در اجلاس جهاني «اساتيد دانشگاه هاي جهان اسلام و بيداري اسلامي» ضمن تبيين اهميت عنوان «بيداري اسلامي»، تحليلي جامع در خصوص جايگاه اسلام و شريعت اسلامي و همچنين مردم در كشورهاي انقلاب كرده و آسيب ها و خطرات پيش روي آنها ارائه كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نقش خواص و انديشمندان جامعه در سعادت و نجات ملتها تاكيد كردند: از اين منظر، اجلاس «اساتيد دانشگاه هاي جهان اسلام و بيداري اسلامي» از اهميت ويژه اي برخوردار است.
رهبر انقلاب اسلامي شرط اصلي نقش آفريني اساتيد، نخبگان و فرزانگان براي حركت جامعه به سمت سعادت و نجات را اخلاص، شجاعت، هوشياري، كار و تلاش و نبود طمع دانستند و خاطرنشان كردند: بيداري اسلامي و رسوخ اين بيداري در امت اسلامي، حادثه بزرگي است كه امروز دنيا با آن مواجه و در برخي كشورها نيز منجر به انقلاب و تغيير رژيم هاي فاسد شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي بيداري اسلامي را عميق و گسترده خواندند و با اشاره به هراس دشمنان از عبارت «بيداري اسلامي» افزودند: آنها تلاش بسياري مي كنند تا عنوان «بيداري اسلامي» براي حركت عظيم كنوني در منطقه بكار نرود زيرا دشمنان از بروز اسلام حقيقي و واقعي به شدت وحشت دارند.
ايشان تاكيد كردند: آنها از اسلام برده دلار، اسلام غرق در فساد و اشرافي گري و اسلامي كه در توده مردم امتداد ندارد، نگران نيستند ولي از اسلام عمل و اقدام، اسلام توده مردم، اسلام توكل بر خدا و اسلام حسن ظن به وعده الهي به لرزه مي افتند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: ما معتقديم حركت عظيم كنوني يك بيداري حقيقي اسلامي و داراي امتداد است كه به اين آساني ها هم منحرف نخواهد شد.
راي به اسلامگراها
حضرت آيت الله خامنه اي در تبيين علت «اسلامي» ناميدن اين بيداري افزودند: شعارهاي اسلامي مردم در انقلاب هاي منطقه و نقش معتقدان به اسلام در شكل گيري اجتماعات گسترده و ساقط كردن رژيم هاي فاسد، همه مويد اين است كه اين حركت، اسلامي است.
ايشان دليل ديگر بر اسلامي بودن اين حركت را، راي مردم به اسلام گراها در انتخابات اين كشورها دانستند و تاكيد كردند: امروز اگر در بيشتر مناطق دنياي اسلام، يك انتخابات آزاد و خوب برگزار شود و رهبران و سياسيون اسلامي نيز در وسط ميدان باشند، مردم به اسلام گراها راي خواهند داد.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه، برخي نكات را در خصوص حركت ها و انقلاب هاي منطقه متذكر شدند.
آسيب شناسي اين حركت ها و انقلاب ها بخصوص در مصر، تونس و ليبي اولين نكته اي بود كه حضرت آيت الله خامنه اي به آن اشاره كردند و گفتند: در كنار آسيب شناسي بايد هدف هاي اين انقلاب ها نيز تبيين شوند زيرا اگر هدفها مشخص نباشند، سردرگمي بوجود خواهد آمد.
ايشان، «رهايي از شر سلطه جهاني» را يكي از هدف هاي بيداري اسلامي برشمردند و تاكيد كردند: اين موضوع بايد با صراحت اعلام شود زيرا هرگونه تصوري مبني بر اينكه استكبار جهاني به سردمداري آمريكا ممكن است با حركت هاي اسلامي كنار بيايد، خطا است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: هر جا كه اسلام و اسلام گراها باشند، آمريكا با همه وجود تلاش خواهد كرد تا آنها را از بين ببرد و البته در ظاهر هم لبخند خواهد زد.
حد فاصل
با استكبار جهاني
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه انقلاب هاي منطقه بايد حد فاصل خود را با استكبار جهاني مشخص كنند، خاطرنشان كردند: ما نمي گوييم آنان به جنگ استكبار بروند اما اگر حد فاصل خود را نيز مشخص نكنند، فريب خواهند خورد.
ايشان با اشاره به استفاده استكبار جهاني از ابزار پول، سلاح و علم براي تسلط بر جهان افزودند: با وجود اين ابزارها، يكي از مشكلات بزرگ كنوني دنياي غرب، نداشتن فكر و انديشه نو براي ارائه به بشريت است در حالي كه دنياي اسلام، داراي ايده نو و نقشه راه است.
رهبر انقلاب اسلامي، اسلام را داراي نقشه راه و انديشه هاي جديد دانستند و خاطرنشان كردند: اين موضوع، نقطه قوت دنياي اسلام است كه با ترسيم شدن هدف ها بر پايه اين انديشه ها، ديگر، سلاح، پول و علم غرب، همچون گذشته تاثيرگذاري نخواهند داشت.
حضرت آيت الله خامنه اي يكي ديگر از هدف هاي مهم بيداري اسلامي را، محوريت اسلام و شريعت اسلامي برشمردند و افزودند: تلاش گسترده اي در جريان است تا اينگونه وانمود شود كه شريعت اسلامي با پيشرفت، تحول و تمدن سازگاري ندارد در حالي كه اسلام جوابگوي همه نيازهاي انسانها و براي همه قرنها و همه دورانهاي پيشرفت بشريت است.
ايشان با اظهار تاسف فراوان از برخي جريان هاي متحجر كه با سخنان و اقدامات خود زمينه ساز شكل گيري تصور سازگار نبودن اسلام با پيشرفت مي شوند، خاطرنشان كردند: آنچه كه مهم است، تفكري است كه جوابگويي اسلام به نيازهاي بشريت را قبول داشته باشد.
حركت به سمت نظام سازي
رهبر انقلاب اسلامي، نظام سازي را يكي ديگر از اهداف بيداري اسلامي دانستند و با اشاره به برخي تجربه هاي تاريخي منطقه شمال آفريقا كه به دليل نبود نظام سازي با شكست مواجه شدند، افزودند: اگر در كشورهاي انقلاب كرده، نظام سازي نشود و مبناي مستحكمي بوجود نيايد، خطر آنها را تهديد خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي يكي از مسائل مهم در انقلاب هاي منطقه را حفظ پشتيباني هاي مردم برشمردند و تاكيد كردند: قدرت حقيقي در دست مردم است، و هر جا كه مردم همدل و يكصدا، پشتيبان رهبران و مسئولان خود باشند، آمريكا و بزرگتر از آمريكا هيچ غلطي نمي توانند بكنند.
ايشان با تاكيد بر لزوم حفظ مردم در صحنه افزودند: روشنفكران، نويسندگان، شاعران و بويژه علماي دين نقش مهم و برجسته اي دارند و بايد با تشريح اهداف انقلاب ها، و موانع و دشمنان آنها، مردم را آگاه و با بصيرت نگاه دارند.
رهبر انقلاب اسلامي تربيت علمي جوانان و پيشرفت علمي و فناوري، براي قدرتمند شدن را از جمله مسائل بسيار ضروري براي كشورهاي اسلامي بويژه كشورهاي انقلاب كرده دانستند و خاطرنشان كردند: اين كار، امكان پذير است و تجربه عملي و موفق آن، جمهوري اسلامي ايران است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: ايران، قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در رده هاي بسيار پايين علمي قرار داشت اما اكنون به بركت اسلام و انقلاب در رتبه هاي علمي بالاي دنيا قرار دارد و آمارهاي مراكز علمي و معتبر بين المللي، اين حركت شتابان علمي را تاييد مي كنند.
ايشان تاكيد كردند: بايد اين تجربه موفق، در كشورهاي اسلامي، ادامه پيدا كند و دنياي اسلام به مرحله اي برسد كه در جايگاه مرجع علمي دنيا قرار گيرد.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: نظام اسلامي در ايران اثبات كرد كه مي توان براساس اسلام و شريعت اسلامي، به شتاب و جايگاه علمي بالا رسيد.
حضرت آيت الله خامنه اي، وحدت را يكي از مسائل اساسي و موردنياز دنياي اسلام دانستند و افزودند: غرب و آمريكا تلاش دارند تا تحت عناوين «شيعه و سني»، «قوميت ها» و «مليت ها» ميان مسلمانان ايجاد اختلاف كنند، بنابراين همه، بايد هوشيار باشند، و مسائل را با اين ديد، مورد بررسي قرار دهند و نسبت به آنها موضعگيري كنند.
آيا 10 سال پيش باوركردني بود؟
ايشان با تاكيد بر اين كه با وجود تلاش ها و توطئه هاي جبهه استكبار، دنياي اسلام در حال پيشروي است، خاطرنشان كردند: يكي از نشانه هاي اين پيشروي، جنگ هشت روزه است كه يك طرف آن فلسطيني هاي ساكن در يك منطقه بسيار كوچك جغرافيايي به نام غزه قرار داشتند و در طرف ديگر، دولت صهيونيستي مدعي قوي ترين ارتش جهان، كه در هنگام آتش بس، طرفي كه شرط گذاشت، فلسطيني هاي غزه بودند.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: آيا ده سال پيش چنين اتفاقي، باوركردني بود؟
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند:آفرين بر فلسطيني ها، آفرين بر حماس و جهاد اسلامي و گردان هاي مبارز فلسطيني در غزه كه از خود اينگونه شجاعت نشان دادند.
ايشان افزودند: من به سهم خود از همه مبارزان فلسطيني به خاطر اين فداكاري و تلاش و صبر تشكر مي كنم.
رهبر انقلاب اسلامي جنگ هشت روزه غزه را يك درس مهم براي مردم فلسطين و همچنين همه مسلمانان دانستند و تاكيد كردند: جنگ غزه نشان داد كه اگر همه با هم متحد باشند و در سختي ها صبر كنند، وعده الهي مبني بر فرج و آساني، بعد از سختي، محقق خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي به موضوع بحرين نيز اشاره كردند و فرمودند: متاسفانه در قضيه بحرين، شاهد سكوت دنياي اسلام هستيم كه ناشي از نگاه غلط به اين موضوع است.
ايشان خاطرنشان كردند: نگاه برخي به قضيه بحرين، از دريچه مسائل مذهبي است و بر همين اساس دفاع از ملتي كه بر ضد يك حكومت فاسد قيام كرده، جايز شمرده مي شود مگر آن كه همچون مردم بحرين، شيعه باشند!
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: نگاه صحيح، به قضاياي منطقه، نگاه براساس طراحي دشمن و ابزارها و حيله هاي او است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اين كه موضع ايران در قضيه سوريه، از همين ديدگاه ناشي مي شود، افزودند: جمهوري اسلامي ايران با ريخته شدن يك قطره خون از هر مسلماني، مخالف است، اما مقصران وضعيت كنوني در سوريه، كساني هستند كه آن را به جنگ داخلي و تخريب و برادركشي كشانده اند.
ايشان در پايان خاطرنشان كردند: همه خواسته هاي ملت ها بايد از روش هاي متعارف و به دور از خشونت برآورده شوند.
محورهاي مطرح شده سخنان انديشمندان مسلمان
در ابتداي اين ديدار 7 نفر از انديشمندان و اساتيد كشورهاي اسلامي به بيان ديدگاههاي خود در خصوص تحولات كنوني منطقه و بيداري اسلامي و آسيب هاي پيش روي آنها پرداختند.
آقايان:
- دكتر منير شفيق- انديشمند و نظريه پرداز از فلسطين
- دكتر مجدي حسين- مبارز انقلابي و رئيس حزب الشعب مصر
- دكتر راشد الراشد- پژوهشگر و فعال سياسي از بحرين
- دكتر بابا اينوياي- پژوهشگر و وزير اسبق امور مذهبي سنگال
- دكتر علي فياض- نماينده مجلس لبنان
- دكتر عمر الشاهد- استاد دانشگاه و فعال سياسي از تونس
- و خانم دكتر عابد علي- رئيس بخش روابط بين الملل دانشگاه قائد اعظم پاكستان در سخنان خود به محورهاي زير اشاره كردند:
- جمهوري اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره) آغازگر بيداري اسلامي در جهان بود.
- وحدت ميان مسلمانان، تنها راه حل اصلي براي غلبه بر توطئه ها و مشكلات است.
- لزوم استفاده مناسب از موفقيت ها، پيروزي ها و ظرفيت هاي سال هاي اخير دنياي اسلام و جبهه مقاومت
- نظام اسلامي در ايران الگوي اجتناب ناپذير حركت ها و انقلاب هاي منطقه است.
- مبناي حركت ها و انقلاب هاي منطقه، اسلام است.
- اهميت توجه به جوانان در بيداري اسلامي و روشنگري براي آنها
- لزوم اتخاذ مواضع شفاف و صريح در قبال استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي، در كشورهاي انقلاب كرده
- ضرورت توجه به حركت و پيشرفت علمي در كشورهاي اسلامي
- انتقاد از سكوت مجامع بين المللي و دنياي اسلام در قبال كشتار مردم بحرين
- و هوشياري در قبال توطئه ايجاد بي ثباتي و آشوب در منطقه بويژه در كشورهاي انقلاب كرده
همچنين در ابتداي اين ديدار آقاي دكتر ولايتي دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي ضمن اشاره به سابقه تشكيل اين مجمع و نشست هايي كه تاكنون برگزار شده است تاكيد كرد: در اجلاس جهاني «اساتيد دانشگاه هاي جهان اسلام و بيداري اسلامي» با شعار «پيشرفت، عدالت و مردم سالاري ديني» و با حضور بيش از 500 تن از اساتيد و پژوهشگران كشورهاي اسلامي مهم ترين مسائل جهان اسلام و تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
دكتر ولايتي مواردي از جمله تغيير معادلات منطقه اي و تاثير آن بر مساله فلسطين، مشخصه هاي نظام هاي مردم سالاري ديني، ضرورت ها و اولويت هاي دولت هاي نوپا در جهان اسلام، فرصت هاي جنبش بيداري اسلامي، ضرورت بهره گيري از تجربيات انديشمندان جهان اسلام را از سرفصل هاي مهم اين اجلاس بيان كرد.
 


درپرتو وحي

وزنه اعمال خوبتان را
سنگين كنيد!
قرآن كريم:
كساني كه وزنه اعمال (خوب) شان سنگين است، همان رستگارانند.
و آنهايي كه وزنه اعمالشان سبك باشد
كساني هستند كه:
سرمايه وجود خود را از دست داده اند
و در جهنم جاودانه خواهند ماند.
شعله هاي سوزان آتش (مثل شمشير) به صورتهايشان زده مي شود و (از شدت درد و ناراحتي) در دوزخ چهره اي عبوس دارند.
سوره مومنون
آيات 104-102
 


از اين پس سازمان سنجش كنكور دانشگاه آزاد را برگزار مي كند

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به تصويب حذف كنكور براي حدود 10هزار كد رشته محل دانشگاه هاي آزاد، پيام نور و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي در كارگروه ماده 4 كنكور، گفت: با اجراي اين مصوبه نحوه ورود به دانشگاه ها و نظام پذيرش دانشجو دچار تحول شد.
دكتر ابراهيم خدايي با بيان اينكه سازمان سنجش به دنبال ايجاد تنوع در پذيرش دانشجو با هدف ايجاد رقابت در بين داوطلبان است گفت: اسامي كد رشته محل هاي بدون آزمون تا 15دي ماه منتشر مي شود، با اين حال در صورت افزايش يا كاهش رقابت داوطلبان در كد رشته هاي امتحاني، احتمال كاهش يا افزايش كد رشته هاي بدون آزمون براي سال هاي آينده وجود دارد.
وي با بيان اينكه پذيرش دانشجو در رشته هاي بدون آزمون براساس سوابق تحصيلي تعريف شده در قانون پذيرش دانشجو مصوب مجلس انجام مي شود گفت: اين مصوبه از نيم سال دوم سال تحصيلي جاري آغاز مي شود و طي آن شرايط، ضوابط، نام و عنوان كد رشته محل هاي مذكور نيمه دوم دي ماه از طريق سايت سازمان سنجش و مركز آزمون دانشگاه آزاد منتشر مي شود.
وي با بيان اينكه از اين پس پذيرش آزمون دانشجو در سال دو بار صورت مي گيرد، گفت: ثبت نام براي ورودي مهرماه در نيمه دوم مردادماه و ثبت نام براي ورودي هاي نيم سال دوم در نيمه دوم دي ماه صورت مي گيرد.
خدايي حذف كنكور را شامل رشته هاي علوم پزشكي و دوره هاي تحصيلات تكميلي ندانست و گفت: ثبت نام براي كد رشته محل هاي بدون آزمون دانشگاه پيام نور و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي توسط سازمان سنجش و براي كد رشته محل هاي دانشگاه آزاد، توسط مركز آزمون دانشگاه مذكور صورت مي گيرد.
رئيس سازمان سنجش با بيان اينكه براي پذيرش دانشجو در رشته هاي با آزمون، كنكور دانشگاه هاي آزاد و سراسري تجميع شده است، گفت: ثبت نام و پذيرش رشته محل هاي آزموني دانشگاه آزاد براي سال تحصيلي 93-1392 از طريق سازمان سنجش انجام مي شود، به عبارت ديگر دانشگاه آزاد براي سال 92 ثبت نام و آزمون مجزايي نخواهد داشت.
وي با اشاره به نحوه ثبت نام در كد رشته هاي با آزمون، تصريح كرد: داوطلبان متقاضي كد رشته محل هاي با آزمون دانشگاه آزاد بايد همزمان با داوطلبان آزمون سراسري در كنكور ثبت نام كنند، بنابراين بايد تا روز شنبه 25 آذر از طريق سايت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام كنند.
دكتر خدايي در خاتمه تصريح كرد: شرايط ثبت نام و پذيرش داوطلبان دانشگاه آزاد نيز همانند شرايط آزمون سراسري است كه در دفترچه راهنماي ثبت نام و شركت در كنكور 92 درج شده است.
 


تاكيد ايران و سريلانكا بر افزايش همكاري هاي اقتصادي و تجاري

وزير امور خارجه كشورمان و وزير صنعت و تجارت سريلانكا بر آمادگي دو كشور براي توسعه همكاري هاي اقتصادي و تجاري تاكيد كردند.
ريشاد بديع الدين، وزير صنعت و تجارت سريلانكا كه در راس هيئتي اقتصادي در كشورمان به سر مي برد با علي اكبر صالحي، وزير امور خارجه ديدار و گفت وگو كرد.
صالحي در اين ديدار ضمن اشاره به اراده سياسي روساي جمهور دو كشور بر توسعه و تحكيم هرچه بيشتر روابط فيمابين، آمادگي جمهوري اسلامي ايران را جهت حمايت و توسعه بيش از پيش همكاري ها در زمينه هاي سياسي، اقتصادي، تجاري، ترانزيت و سرمايه گذاري مشترك اعلام كرد.
وزير صنعت و تجارت سريلانكا نيز در اين ديدار با تشكر از مقامات كشورمان بر توسعه همكاري هاي فيمابين تاكيد نمود و افزود: مايليم حجم همكاري هاي تجاري و اقتصادي بويژه در زمينه انرژي را ارتقا دهيم.
 


فعالان سياسي جهان اسلام:

مي خواهيم در مسير انقلاب ايران حركت كنيم

دبيركل حزب كار مصر گفت: بيداري اسلامي دشمناني فراتر از ديكتاتورهاي دست نشانده همچون مبارك و بن علي دارد كه آن آمريكا و رژيم صهيونيستي است.
مجد احمدحسين اظهار داشت: خاورميانه قلب تپنده جهان است و آمريكا مي خواهد براي حكومت بر جهان اين قلب را تسخير كند.
وي گفت: آنها در حال ايجاد انقلاب ساختگي در مصر براي ناكامي انقلاب مردم هستند. احمد حسين افزود: امريكاييها در اين توطئه به مرسي رئيس جمهور مصر تحميل مي كنند كه به غزه كمك نكند، به رژيم صهيونيستي گاز صادر و امنيت صهيونيست را تضمين كند.
وي گفت: دشمن مردم و بيداري اسلامي فقط ديكتاتورها نيستند بلكه دشمني فراتر از بن علي و مبارك وجود دارد كه آن آمريكا و رژيم صهيونيستي است.
دبيركل حزب كار مصر افزود: آمريكا و رژيم صهيونيستي نمي خواهند انقلاب هاي منطقه به ثمر بنشينند.
وي دوشنبه شب در برنامه گفت وگوي ويژه خبري، گفت: بيداري اسلامي رابطه تنگاتنگي با ارزش هاي اجتماعي و كرامت انساني دارند كه در اسلام بر آنها تاكيد شده است.
دبيركل حزب كار مصر اضافه كرد: مردم مصر اسلام را مي خواهند.
«عمر الشاهد» نويسنده تونسي نيز در اين برنامه گفت: در پنج دهه گذشته ديكتاتورهاي حاكم بر تونس آموزه ها و ارزش هاي اسلامي را زير سوال بردند اما جواناني كه در حكومت فاسد بن علي متولد شدند و در دانشگاه هاي آن درس خواندند اين حكومت را سرنگون كردند.
وي گفت: هيچ كس نتوانست ريشه و هويت اسلامي را در تونس از بين ببرد.
الشاهد افزود: ما از انقلاب هاي اسلامي منطقه براي سرنگوني بن علي الگو گرفتيم. وي گفت: انقلاب تونس غربي ها را شوكه كرد و همان زمان گفتند كه چنين انقلابي در مصر نيز روي مي دهد اما نتوانستند جلوي آن را بگيرند.
وي گفت: غربي ها مي خواهند انقلاب تونس را كم اهميت جلوه دهند.
اين نويسنده تونسي افزود: آمريكا و صهيونيست ها مانند ايران هراسي مردم مصر را از اخوان المسلمين مي ترسانند كه مردم مصر نبايد به اين رسانه ها توجه كنند.
از سوي ديگر؛ استاد دانشگاه مصر، نقش ايران در منطقه را محوري توصيف و تاكيد كرد انقلاب هاي عربي متاثر از انقلاب ايران است.
«جمال زهران» در گفت وگو با شبكه تلويزيوني العالم گفت: « من معتقدم ايران يك كشور محوري و بزرگي در منطقه عربي و اسلامي است و نقش بسزايي در تحولات منطقه ايفا مي كند.»
زهران افزود: «ايران مي تواند از انقلاب هاي عربي حمايت كند و در كنار امت عرب و اسلام بماند. ما تاكنون شاهد آن بوده ايم كه انقلاب هاي رخ داده در برخي از كشورهاي عربي و اسلامي از جمله در مصر، ليبي، تونس و يمن تحت تاثير انقلاب اسلامي ايران صورت گرفته است.»
وي در همين حال به وقوع نسخه بدلي بيداري اسلامي در سوريه اشاره كرد و انقلاب در اين كشور را غيرواقعي دانست.
 


دانشگاه آزاد اعلام كرد

آغاز انتخاب رشته تكميل ظرفيت كارشناسي ارشد از امروز

انتخاب رشته تكميل ظرفيت كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد براي بهمن ماه سال91 از امروز آغاز شد و تا 2 دي ماه ادامه دارد.
ناصر اقبالي، رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد گفت: تمامي افراد حاضر در جلسه آزمون كارشناسي ارشد سال 91 اين دانشگاه كه در مرحله اول اعلام نتايج در شهريور ماه موفق به پذيرش در واحدهاي دانشگاه آزاد نشده اند و يا افرادي كه در مرحله دوم اعلام نتايج پذيرفته شده اند، اما در واحد دانشگاهي محل پذيرش ثبت نام نكرده اند، مجاز به انتخاب رشته در مرحله تكميل ظرفيت هستند.
وي بيان داشت: واجدين شرايط مي توانند با مراجعه به سايت مركز آزمون دانشگاه آزاد به نشاني www.azmoon.org، كارت اعتباري 12هزار توماني را خريداري كرده و نسبت به انتخاب رشته خود اقدام كنند.
رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد خاطرنشان كرد: داوطلبان مي توانند 10 كد رشته محل را براساس علاقه انتخاب كرده و در سايت ثبت نام كنند.
اقبالي تأكيد كرد: انتخاب و پذيرش واجدين شرايط صرفاً براساس نمره كل و اولويت هاي 10گانه داوطلبان صورت مي گيرد، لذا از داوطلبان خواسته مي شود در اولويت بندي خود براساس علاقه دقت لازم را به كار گيرند.
وي به داوطلبان توصيه كرد: داوطلبان لازم است قبل از خريد كارت اعتباري به سايت مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي مراجعه كرده و از پذيرش تكميل ظرفيت رشته محل مورد نظرشان مطمئن شوند و بعد از آن اقدام به خريد كارت اعتباري كنند، زيرا در غير اين صورت امكان استرداد وجه ثبت نام وجود ندارد و علاقه مندان متضرر مي شوند.
رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي بيان داشت: اعلام نتايج پذيرفته شدگان مرحله تكميل ظرفيت نيمسال دوم، در نيمه دوم دي ماه اعلام خواهد شد و اين داوطلبان از بهمن ماه سال جاري مشغول به تحصيل مي شوند.
 


اعتراف چند باره نتانياهو:

هيچ نشانه اي از اثرگذاري تحريم ها بر فعاليت هاي هسته اي ايران مشاهده نمي شود

نخست وزير رژيم صهيونيستي بار ديگر اذعان كرد كه هيچ مدركي كه نشان دهنده تاثير تحريم هاي ضد ايراني بر توقف پيشرفت برنامه هسته اي ايران باشد، وجود ندارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، نخست وزير رژيم صهيونيستي بار ديگر مدعي شد كه ايران در حال نزديكي بيشتر به قابليت توليد بمب هسته اي است و بايد در سال 2013 با مشكل برنامه هسته اي ايران مقابله كرد.
نخست وزير اسرائيل در سخنراني روز دوشنبه براي روزنامه نگاران خارجي مدعي شد كه تل آويو همچنان روي خط قرمزي كه در ماه سپتامبر جاري و هنگام سخنراني در سازمان ملل درباره اينكه ايران نبايد اورانيوم غني شده لازم براي توليد حتي يك كلاهك هسته اي داشته باشد به آن اشاره كرده است، تاكيد دارد.
گفتني است، رژيم صهيونيستي در حالي به آمريكا تاكيد دارد كه براي برنامه هسته اي ايران خط قرمز تعيين شود تا در صورت عبور احتمالي ايران از اين خط قرمز، مداخله نظامي آمريكا حتمي شود كه كاخ سفيد با رد اين پيشنهاد، بر رويكرد ديپلماسي و مذاكره با ايران تاكيد مي كند.
نتانياهو با تكرار ادعاهاي مطرح شده در سازمان ملل گفت: هيچ شكي وجود ندارد كه اين موضوع به چالش بزرگي تبديل خواهد شد كه سال آينده بايد به آن پرداخته شود.
اين مقام صهيونيستي در ادامه اظهارات خود گفت كه هيچ مدركي مبني بر اينكه تحريم ها منجر به توقف برنامه هسته اي ايران شده باشد، وجود ندارد.
 


گاردين گزارش داد

اسرائيل با توطئه «نمودار هسته اي» اعتبار آژانس را زير سوال برد

روزنامه انگليسي گاردين با انتشار گزارشي اعلام كرد «نمودار هسته اي» جعلي كه چندي پيش عليه فعاليت هسته اي ايران منتشر شد، كار اسرائيل بوده و اين توطئه اعتبار آژانس را هم زير سوال برده است.
روزنامه انگليسي «گاردين» درز مطلبي به نقل از ديپلمات هاي غربي نوشت: اسرائيل براي جلب همراهي جامعه بين المللي براي اقدام عليه تهران، اطلاعات حساسي را درباره برنامه هسته اي ايران افشاء كرده است. به گفته آنها، اين اقدامات اسرائيل نتيجه معكوس داشت و تحقيقات آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته اي ايران را مختل كرد.
اين ديپلمات ها افزودند: اسرائيل اين اطلاعات را افشا كرد چرا كه از تاخير اقدامات بين المللي براي مقابله با ايران صبر خود را از دست داده بود.
روزنامه گاردين در ادامه نوشت: درز اطلاعات كه توسط خبرگزاري آسوشيتدپرس صورت گرفت، نموداري بود كه فيزيك انفجار هسته اي را نمايش مي داد اما دانشمندان سريعا اعلام كردند وجود يك اشتباه ابتدايي و فاحش در اين نمودار، اعتبار آن را دچار ترديد كرده است. همين موضوع موجب شد سوالاتي درباره تحقيقات انجام شده از سوي بازرسان آژانس اتمي به وجود آيد چرا كه نمودار افشاء شده، بخشي از پرونده اطلاعاتي آژانس درباره فعاليت هسته اي ايران بود!
مقامات غربي مي گويند با توجه به برخي دلايل، اسرائيل در پشت افشاء اين اطلاعات و نيز درز يكسري اطلاعات پيشين از تحقيقات آژانس قرار دارد.
به گزارش فارس، گاردين نوشت: درز اين اطلاعات موجب شد جنگ پنهان بر سر برنامه هسته اي ايران در وين تشديد شود. سازمان جاسوسي اسرائيل يعني موساد، ايران و ساير آژانس هاي جاسوسي بزرگ جهان در وين به شدت فعال هستند.
در بخش ديگري از اين گزارش آمده: اسرائيل به درخواست براي اظهارنظر در اين باره پاسخ نداد و خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز منبع درز اطلاعات راجع به برنامه هسته اي ايران را صرفا يكي از منتقدان برنامه هسته اي ايران اعلام كرد.
يك منبع غربي گفت: خلاصه اطلاعاتي كه همراه با نمودار افشاء شد، شبيه به تلاش براي توجيه ترور دانشمندان هسته اي ايران بوده است.
به گفته يك ديپلمات اروپايي، تاثير اصلي اين درز اطلاعات اين بود كه تحقيقات آژانس درباره نظامي بودن برنامه هسته اي ايران را به خطر انداخت.
تحليل گران بر اين باورند اين اتفاق (درز اطلاعات) دست آژانس را رو كرد و نشان داد اين نهاد چه چيزهايي مي داند و چه چيزهايي را نمي داند و در نتيجه موقعيت بازرسان آژانس را به شدت كاهش داد و مذاكره با مقامات ايراني درباره فعاليت هاي هسته اي گذشته اين كشور را بي ثمر ساخت.
ديويد آلبرايت، كارشناس هسته اي در موسسه امنيت بين المللي و علوم واشنگتن با اشاره به اينكه نظري درباره عامل افشاء اين اطلاعات ندارد، اظهار داشت: اين اتفاق به اعتبار آژانس اتمي آسيب رساند و فعاليت براي آن را دشوار ساخت.
 


اخبار ادبي و هنري

جليلي:«يك خانواده محترم» خانواده محترم مديريت فرهنگي را رسوا كرد
يك منتقد فرهنگي با اشاره به حضور تهيه كننده يك خانواده محترم در صدا و سيما، سيمافيلم، ارشاد، حوزه هنري و شهرداري گفت: اين فيلم فرصتي است كه چشممان را باز كنيم وخانواده محترم مديريت فرهنگي را بشناسيم.
به گزارش فارس، وحيد جليلي در سخناني در سالن همايش هاي دانشگاه امام صادق(ع) در پاسخ به چرايي ساخت يك خانواده محترم ادامه داد: به همان دليل كه بدون دخترم هرگز ساخته شد؛ به همان دليلي كه حلبچه بمباران شد؛ به همان دليل ملت مظلوم ايران در چند دهه گذشته مورد حمله سياسي، تبليغاتي، اقتصادي و سينمايي بوده است و تازه اين بخشي از آن است.
وي افزود: يكي از مديراني كه به كن رفتند مدير سينمايي سوره است. وي در 15مهر 91 با خبرگزاري مهر مصاحبه كرده و مي گفت فيلم 23 نفر به كارگرداني جعفري و تهيه كنندگي آفريده (تهيه كننده يك خانواده محترم) با سرمايه گذاري سوره ساخته مي شود. گويا يك خانواده محترم كافي نبوده است؛ بعد برادر عزيزمان مي گويد اجازه اكران فلان فيلم را نمي دهيم، توليد نكنيد اكران پيش كش.
عصبانيت رسانه هاي غربي از استقبال گسترده
نسبت به كتاب «مفاتيح الحيات»
استقبال گسترده مردم از كتاب «مفاتيح الحيات» آيت الله جوادي آملي با واكنش عصبي رسانه هاي ضد ايراني مواجه شده است.
به گزارش منابع خبري، پس از ثبت آمار خيره كننده رسيدن به چاپ شصت و هشتم كتاب «مفاتيح الحيات» در كمتر از شش ماه، برخي از رسانه هاي وابسته، اخباري منفي و توهين آميز را درباره اين كتاب منعكس كردند كه بيش از هر چيز گوياي خشم آنها نسبت به موفقيت اين كتاب است. از جمله سايت «راديو فردا» وابسته به سازمان سيا با انتشار مطلبي تحت عنوان «چگونه يك اثر در ايران پرفروش مي شود يا نمي شود؟» با كنار هم قرار دادن دلايلي عجيب و غيرمنطقي تلاش كرده است تا ضمن كاستن از جايگاه علمي كتاب مفاتيح الحيات و نويسنده آن، استقبال از آن را نيز غيرواقعي جلوه دهد. اين رسانه همچنين به مردم كشورمان توهين كرده و پرفروش شدن آثار مذهبي را ناشي از سطح پايين شعور مردم معرفي كرده است.
راه اندازي شبكه فيلم و سريال «تماشا» و يك نكته!
در حالي كه شبكه هاي جديد سيما همچون «نمايش»، «پويا»، «مستند» و... جايگاه ثابتي را نيافته اند، معاونت سيما قصد راه اندازي يك شبكه ديگر پخش فيلم و سريال را دارد.
شبكه «تماشا» كه از آن به عنوان كانال پخش فيلم و سريال هاي تلويزيوني ياد مي شود، به زودي به جمع شبكه هاي تخصصي سيما خواهد پيوست. اين در حالي است كه ساير شبكه هاي تازه تأسيس شده تلويزيون كه از طريق سامانه ديجيتال دريافت مي شوند، هنوز سر و شكل مشخصي پيدا نكرده و به گونه اي فعاليت مي كنند كه گويي نيمه كاره رها شده اند. اميد است شبكه جديد «تماشا» سرنوشت ديگر كانال هاي تازه تأسيس را پيدا نكند و بتواند با نمايش برنامه هايي در شأن مردم كشورمان، نقش مؤثري را در جريان سازي فرهنگي ايفا نمايد.
مجسمه غيراخلاقي؛ نماد ايران در نمايشگاه يونسكو!
در نمايشگاهي كه در يونسكو برگزار شده است، مجسمه اي غيراخلاقي به عنوان نماد كشور ايران به نمايش درآمده است!
به گزارش خبرنامه دانشجويان ايران، شكل اين نمايشگاه به اين صورت است كه خرس ها دست در دست هم داده اند و بر روي بدن هر يك از خرس ها توسط مسئولان هر كشور نماد كشورشان طراحي و نقاشي شده است و در نمايشگاهي كه همه كشورها سعي مي كنند به بهترين وجه و زيركانه فرهنگ، تمدن و سمبل هاي خويش را به ديگران عرضه كنند جاي تأسف و تأثر است كه نماد و سمبل ايران مجسمه «زني نيمه عريان» است و نكته اي كه هر بيننده را به خود جلب مي كند «كور بودن يكي از چشمان ايران» است.
اسپانسر طراحي و نقاشي خرس متعلق به كشور ايران، در اين نمايشگاه سفارت جمهوري اسلامي ايران در برلين و طراحانش افرادي به نام هاي دكتر «فدوي» و دكتر «نوروزي طلب» بوده اند.
دروغ گويي كارگردان فيلم موهن به جاي عذرخواهي از مردم!
كارگردان فيلم «يك خانواده محترم» در واكنش به اعتراض هاي صورت گرفته به اين اثر، به جاي عذرخواهي به خاطر توهين هاي گسترده اين فيلم به مردم و اعتقادات و آرمان هايشان نكات كذب و موهومي را در توجيه كار خود منتشر كرده است.به گزارش خبرنگار كيهان، مسعود بخشي در حالي مدعي شده كه اين فيلم دعوت به ترميم اخلاقي جامعه (!) است كه در آن به صراحت، ارزش هاي اسلامي به تمسخر گرفته شده اند.
وي همچنين مدعي شده «يك خانواده محترم» فيملي در نقد حرص و طمع، احتكار، رانت خواري، اختلاس و مادي گرايي است، اما واقعيت اين است كه در اين فيلم، خصوصيات منفي مذكور را به خانواده شهدا نسبت داده است!
بخشي همچنين ادعا كرده كه «فيلم يك خانواده محترم» با احترام به همه قوانين سينمايي مكتوب ايران ساخته شده و با احترام به همان قوانين، نمايش داده و يا نداده خواهد شد.» اما اين فيلم را بدون هيچ مجوزي به جشنواره هاي خارجي ارسال شده بود.يك خانواده محترم هدف اعتراض سينماگران ايراني در كن قرار گرفت و در عوض؛ در جشنواره ضد ايراني ابوظبي با اقبال روبرو شد!
 


وزير بهداشت خبر داد

وصول يك ميليارد دلار ارز دارو و تجهيزات پزشكي

وزير بهداشت گفت: از مجموع 5/2 ميليارد دلار ارز موردنياز براي دارو تاكنون حدود يك ميليارد دلار ارز تامين شده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت مرضيه وحيد دستجردي با اعلام اين خبر گفت: يك سوم ارز موردنياز دارو تامين شده است.
وي افزود: 150 ميليون دلار ارز نيز براي تهيه ملزومات و تجهيزات پزشكي موردنياز تامين شده است كه در مجموع مي توان گفت از شهريور امسال به اين طرف بانك مركزي يك ميليارد دلار ارز مرجع براي تامين دارو و ملزومات پزشكي به وزارت بهداشت اختصاص داده است.
وي با انتقاد از روند اولويت بندي اختصاص ارز مرجع به صنايع مختلف اظهار داشت: تجهيزات پزشكي و دارو آن طور كه لازم است در اين اولويت بندي ها لحاظ نشده است. متاسفانه حتي در ويرايش هاي مختلف فهرست اولويت بندي ها، نقش وزارت بهداشت جدي گرفته نشده است.
 


موفقيت دانش آموز تكواندوكار همداني در مسابقات جهاني

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون تربيت بدني آموزش و پرورش همدان گفت: دانش آموز تكواندوكار همداني مدال نقره مسابقات جهاني را كسب كرد.
عبدالله جعفري اعلام كرد: در هفتمين دوره مسابقات پومسه قهرماني جهان كه با حضور برترين پومسه روهاي دنيا به مدت 4 روز در سالن «سن آنتونيو» شهر تونجاي كلمبيا برگزار شد، محمدمهدي جمشيدي دانش آموز مدرسه راهنمايي خليج فارس همدان توانست با غلبه بر رقباي خود مدال نقره جهان را كسب كند.
وي افزود: در روز نخست اين رقابتها جمشيدي، ملي پوش پومسه رو كشورمان، در رده سني زير 17 سال به مصاف رقباي خود رفت و در گروه A اين مسابقات با حريفاني از كشورهاي آلمان، مكزيك، كلمبيا، اوكراين، دانمارك، هلند، ويتنام، كانادا و پرو به رقابت پرداخت و در نهايت با قرار گرفتن در بين 5 شركت كننده نهايي، به دور بعدي راه يافت.
جعفري ادامه داد: همچنين 5 نماينده از گروه B به اين مرحله راه يافتند كه در پايان نماينده كره جنوبي با 49/7 امتياز اول شد، محمدمهدي جمشيدي با 32/7 امتياز دوم و نماينده كشور ميزبان با 22/7 امتياز سوم شد.
لازم به ذكر است جمشيدي در مسابقات آسيايي كه در خرداد ماه امسال برگزار شد نيز مقام دوم آسيا را از آن خود كرده بود.

 


با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح

نمايشگاه بين المللي صنايع هوايي و هوانوردي افتتاح شد

كيش-خبرنگار كيهان:
ششمين نمايشگاه بين المللي صنايع هوايي و هوانوردي ايران با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در جزيره كيش افتتاح شد.
اين نمايشگاه كه در فضايي بالغ بر 4 هزار متر مربع در محل دائمي نمايشگاه بين المللي كيش برپا شده است بيش از 90 شركت و موسسه داخلي و 6 شركت خارجي از كشورهاي جهان از جمله روسيه و چين شركت دارند.
در مراسم افتتاحيه نمايشگاه بين المللي صنايع هوايي و هوانوردي ايران در كيش كه مقامات كشوري و لشكري و همچنين نمايندگان برخي سفارتخانه هاي خارجي حضور داشتند، جديدترين دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در صنعت هوايي و هوانوردي به نمايش گذاشته شد.
ساخت هواپيماهاي 2 و 4 نفره، بالگرد 8 نفره، هواپيماي 6 نفره، هواپيماي با قابليت فرود بر روي آب و جديدترين دستاوردهاي 300 شركت دانش بنيان از جمله توانمندي هايي هستند كه در نمايشگاه كيش در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاري فارس، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در مراسم افتتاحيه نمايشگاه صنايع هوايي و هوانوردي كيش گفت: اين صنعت، يك صنعت ويژه و راهبردي است. صنعتي كه به عنوان صنعت تاثيرگذار در سياست بين المللي امروز عمل مي كند.
سرتيپ احمد وحيدي با بيان اينكه فناوري هاي هواپيماهاي نظامي و غيرنظامي بسيار به يكديگر نزديك هستند گفت: ما در حوزه پيشرانه ها دستاوردهايي داريم كه هم در حوزه نظامي و هم غيرنظامي استفاده مي شود به عنوان مثال پيشرانه اي كه درجنگنده اف 5 استفاده مي شود در هواپيماي فالكن 20 نيز استفاده مي شود.
وزير دفاع تاكيد كرد: علاوه بر هواپيماهاي جنگنده كه در كشور توليد مي كنيم، انواع ديگري نيز در دستور كار است و گام هاي جديد برداشته ايم. ما هم در حوزه هواپيماهاي آموزشي و هم جنگنده محصولاتي در آينده نه چندان دور خواهيم داشت.
وحيدي افزود: در حوزه ريزسامانه ها نيز اقدامات بسيار خوبي صورت گرفته، از جمله در حوزه بالگردها، پهپادها، مخابرات و رادارهاي هوايي.
وي ادامه داد: كارهاي بزرگي در كار است و دانشگاه هاي مختلف مشغول كار هستند كه افتتاح آزمايشگاه هوايي و تست بندلي پروان نيز در اين راستا بود.
مدير عامل سازمان هوايي وزارت دفاع در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه گفت: دولت سرمايه گذاري خوبي بر روي صنعت هوايي كرده و كارگروه تخصصي صنعت هوايي به رياست معاون اول رئيس جمهور تشكيل شده كه پنجشنبه نيز اين كارگروه در جزيره كيش جلسه اي با حضور محمدرضا رحيمي خواهد داشت. منوچهر منطقي ادامه داد: ما در بخش طراحي و توليد در سه حوزه بالگرد، هواپيما و پهپادها پرداخته ايم، همچنين ايران در حوزه اورهال پيشرفت هاي بسيار خوبي دارد و تمام هواپيماهاي پهن پيكر در داخل اورهال مي شوند و هر هواپيمايي كه به كشورمان وارد مي شود در حوزه سازه، موتور، ارائه فرود و غيره توجه به اورهال آن در دستور كار قرار مي گيرد.
وي تاكيد كرد: اكنون بيش از 300 شركت دانش بنيان و 200 مركز نخبگي و فناوري در حوزه صنعت و هوايي فعاليت دارند كه عمدتا خصوصي هستند و ما پيش بيني مي كنيم طي دو سال آينده جزو صادركنندگان قطعات هوايي باشيم.
منطقي افزود: ما در حوزه بالگرد نيز بر روي بالگرد متوسط و نيمه سنگين تمركز كرده ايم كه در اين نمايشگاه دو نوع بالگرد رونمايي خواهد شد.
وي ادامه داد: در حوزه هواپيماهاي تجاري نيز بر روي هواپيماهاي منطقه اي و تك راهرو تمركز داريم كه ايران 140 از اين نوع است و همچنين ساخت هواپيماهاي 100 و 150 نفره را در دستور كار داريم.
منطقي با بيان اينكه در حوزه پهپادها به دستاوردهاي خوبي رسيده ايم اظهار داشت: ما در اين راستا به دنبال پهپادهايي با برد، حجم محمول، ساعت پروازي و ارتفاع پروازي بالا هستيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: در بخش هوانوردي عمومي نيز مدل هواپيماي 6 نفره در اين نمايشگاه رونمايي مي شود و دو هواپيماي دوزيست آبي و خاكي نيز ارائه خواهد شد.
منطقي در پايان اظهار داشت: ما در توسعه صادرات روند رو به رشدي داريم كه در حوزه بالگرد، ريزسامانه ها و غيره صورت گرفته و هواپيماي 52 نفره مان نيز امسال صادراتي مي شود.
نمايشگاه بين المللي صنايع هوايي و هوانوردي ايران در كيش تا 24 آذر ماه ادامه خواهد داشت. در اين مدت حركت هاي نمايشي هواپيماهاي سبك، انواع بالگرد-گلايدر-پاراموتور-كايت موتوردار و چتر پرشي در محوطه فرودگاه بين المللي كيش انجام مي شود.
 


25 تا 30 آذر برگزار مي شود

نمايشگاه دستاوردهاي جهاد دانشگاهي در هفته پژوهش

سرويس اجتماعي-
رئيس جهاد دانشگاهي از عرضه دستاوردهاي جهاد دانشگاهي در كنار نمونه خارجي آن در نمايشگاه هفته پژوهش خبر داد.
به گزارش كيهان، محمدحسن يادگاري، ديروز در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در سال هاي اخير به دنبال اين بوده ايم كه مسئله برقراري ارتباط با صنعت را بيش از پيش تكميل كنيم.
وي ادامه داد: با توجه به نياز براي آشنا كردن جامعه اسلامي و متخصصان با توانايي هاي جهاد دانشگاهي، زمينه اي را فراهم كرديم تا دستاوردهاي جهاد دانشگاهي را در نمايشگاه هفته پژوهش به معرض نمايش بگذاريم.
رئيس جهاد دانشگاهي اظهار داشت: با توجه به تقارن سالگرد تاسيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در روز 19 آذر و هفته پژوهش در روز 25 آذر تصميم گرفتيم كه دستاوردهاي جهاد دانشگاهي را در 3 حوزه پژوهشي، فرهنگي و آموزشي به معرض نمايش بگذاريم.
وي گفت: در اين نمايشگاه زمينه اي فراهم شده كه دستاوردها با نمونه خارجي در يك محل عرضه شوند تا صنعتگران خواهان دستاوردهاي جهاد دانشگاهي در همان محل قرارداد را منعقد كنند.
در ادامه اين نشست، محمدحسين ايماني خوش خو، معاون آموزشي جهاد دانشگاهي با بيان اينكه نمايشگاه دستاوردهاي شاخص جهاد دانشگاهي از 25 تا 30 آذرماه در بوستان گفت وگوي تهران برگزار مي شود، گفت: در حال حاضر بيش از 500 هزار نفر در دوره هاي آموزشي فراگير جهاد دانشگاهي در حيطه هاي تخصصي و غيرتخصصي شركت دارند كه به مناسبت هفته پژوهش افرادي كه از نمايشگاه دستاوردهاي جهاد دانشگاهي بازديد كنند با دريافت كارت ثبت نام از 30درصد تخفيف اين دوره ها برخوردار مي شوند. وي گفت: بر اين اساس 247 فعاليت و طرح تحقيقاتي در حوزه پژوهشي 80 طرح در حوزه فرهنگي و 45 طرح آموزشي در اين نمايشگاه ارائه مي شود.
 


دستيار ويژه رئيس جمهور:

 100 طرح مهر ماندگار در كشور به بهره برداري رسيده است

از مجموع يك هزار طرح ملي در قالب 900 طرح مهر ماندگار دركشور، تاكنون يك صد طرح به بهره برداري رسيده است.
به گزارش ايرنا، دستيار ويژه رئيس جمهور شامگاه دوشنبه در حاشيه نشست بررسي طرح هاي مهر ماندگار استان بوشهر با اعلام اين خبر، افزود: از مجموع 170 هزار ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده طرح هاي مهر ماندگار تاكنون 32هزار ميليارد تومان محقق شده است.
علي اكبر محرابيان بيان كرد: با وجود شرايط سخت بودجه اي در سال جاري، دولت مصمم به بهره برداري از همه طرح هاي موجود در طرح مهر ماندگار است و مانعي براي تحقق يافتن اين طرح در كشور وجود ندارد.
دستيار ويژه رئيس جمهور بيان كرد: در طرح مهر ماندگار طرح هاي زيربنايي مانند آب، برق، نيروگاه ها، پتروشيمي، انتقال گاز، صنعت، بهداشت و درمان، مسكن، ميراث فرهنگي و خطوط ريلي تعريف شده است كه با شتاب چشمگيري در دست اجرا هستند.
استان بوشهر 35 طرح كلان ملي مهر ماندگار كشور با سرمايه گذاري 370 هزار ميليارد ريال را به خود تخصيص داده است.
حوزه هاي تعريف شده در مهر ماندگار استان بوشهر در بخش هاي انرژي، آب، كشاورزي، بهداشت و ورزش است.
 


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

دبيرخانه دائمي جشنواره خليج فارس در هرمزگان استقرار مي يابد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: دبيرخانه دائمي جشنواره بين المللي خليج فارس در هرمزگان و شوراي سياست گذاري در تهران استقرار مي يابد.
به گزارش خبرنگار مهر از بندرعباس سيدمحمد حسيني دوشنبه شب در جلسه اي با موضوع سومين جشنواره بين المللي خليج فارس كه با حضور استاندار و جمعي از مسئولان هرمزگان برگزار شد، گفت: جشنواره خليج فارس يكي از مهم ترين فعاليت هاي فرهنگي- هنري كشور با رويكرد دفاع از هويت ملي و ميهني است و استان هرمزگان به خوبي نشان داده كه ميزبان شايسته اي براي اين رويداد مهم فرهنگي- هنري كشور است.
وي افزود: ضرورت دارد همه دستگاه ها و نهادهاي استاني و ملي جهت برگزاري با كيفيت جشنواره خليج فارس متحد و هم صدا شوند كه در اين راستا نيازمند تدبير و تقسيم وظايف جهت افزايش كيفيت جشنواره هستيم.
حسيني از تجميع جشنواره هاي موضوعي خليج فارس در كشور خبر داد و اظهار داشت: مديريت واحد جشنواره هاي خليج فارس مي تواند باعث اثرگذاري بيشتر و افزايش كيفيت شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان خواستار استقرار هرچه سريع تر دبيرخانه جشنواره در هرمزگان و برگزاري مستمر جلسات شوراي سياست گذاري شد و اظهار داشت: مشاركت تمامي ارگان ها و سازمان ها در برگزاري جشنواره خليج فارس ضرورت دارد.
در ادامه استاندار هرمزگان نقش جشنواره خليج فارس را در تثبيت هويت ملي و تاريخي مردم ايران و معرفي آن به جهانيان بسيار حائز اهميت دانست و گفت: اين جشنواره بايد در دو بخش مذهبي و ملي برگزار شود و راه اندازي دبيرخانه دائمي آن مي تواند سرآغاز تحولي شگرف در اين حوزه باشد.
 


معاون وزير جهاد كشاورزي:

واسطه هاي خرما بايد حذف شوند

تبريز-خبرنگاركيهان:
معاون وزارت جهاد كشاورزي در بازديد از كارخانه شهدياب پارس خواستار حذف واسطه ها از روند خريد خرما شد.
رحيم سجادي در جريان بازديد از بزرگترين كارخانه توليد قند مايع خرماي جهان در تبريز گفت: به منظور حذف واسطه ها، اين كارخانه بايد مستقيما خرماي جنوب را خريداري كند.
وي افزود: اين امر در كيفيت كار و توليد به ويژه سرعت در توليد و كاهش هزينه ها موثر است.
سجادي تصريح كرد: در حال حاضر سالانه يك ميليون تن خرما در ايران توليد مي شود و كشور ما يكي از بزرگترين توليدكنندگان خرما در دنياست.
به گفته معاون آب و خاك وزير جهاد كشاورزي با افزايش ظرفيت كارخانه فوق مي توان 35 هزار تن خرماي درجه3 و 4 را قند مايع خرما، كنسانتره خرما، بلوك مكمل خوراك دام تبديل كرد.
 


استاندار لرستان:

سال آينده دولت پروژه جديدي شروع نمي كند

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
براساس توافق دولت و مجلس در سال آينده پروژه جديد در كشور شروع نمي شود.
استاندار لرستان در جلسه بررسي روند پروژه هاي مهرماندگار در لرستان افزود: در بودجه سال 92 شروع پروژه هاي جديد حذف شده است اما علي رغم اين تصميم با توجه به لزوم رفع عقب نگه داشتگي هاي ديرينه لرستان تلاش مي كنيم با ارائه كار كارشناسي مجوز اجراي پروژه هاي مورد نياز استان را بگيريم.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر حبيب اله دهمرده با بيان اين مطلب كه وضع خزانه دولت نسبت به ماه هاي قبل بهتر شده است، گفت: اعتبارات تخصيصي به پروژه ها پرداخت مي شود.
استاندار لرستان با بيان اين مطلب كه فلسفه مهر ماندگار فرصت طلايي براي كشور و لرستان است، خاطرنشان ساخت: استانهايي كه بيشتر تلاش كنند از اين فرصت طلايي بهره بيشتر مي برند.
وي تصريح كرد: بر اين اساس در استان علاوه بر تلاش مستمر پرشتاب در پيشبرد پروژه ها، شيفت شبانه نيز راه اندازي شد كه امسال در هر يك از بخش ها بيش از 100ميليارد تومان كار انجام گرفته و جلسات سنگين در تهران با مسئولان كشور براي تحول اساسي در لرستان در جريان است.
 


مديركل تدوين استاندارد سازمان ملي استاندارد ايران:

ايران نخستين استاندارد بين المللي نانو را تدوين كرد

مديركل تدوين استاندارد سازمان ملي استاندارد ايران گفت: ايران تاكنون 12استاندارد بين المللي تدوين كرده است كه تدوين نخستين استاندارد بين المللي نانو يكي از اين استانداردها است.
به گزارش خبرگزاري فارس آزيتا خضرايي در نخستين كارگاه آموزشي تدوين استانداردهاي ملي درسالن خليج فارس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان اظهارداشت: بسياري از استانداردهاي بين المللي تدوين شده توسط ايران در زمينه آرايشي و بهداشتي هستند.
وي خاطر نشان كرد: از مجموع 12استاندارد بين المللي دو استاندارد در زمينه زعفران هستند و علاوه بر اين 12مورد، هشت مورد ديگر نيز دردست تدوين قراردارند.
وي نقش ايران را در عرصه هاي منطقه اي و بين المللي چشمگير توصيف كرد و افزود: در عرصه منطقه اي ايران رئيس كميته منطقه اي واژگان و دبير كميته منطقه اي كشاورزي كشورهاي اسلامي است.
خضرايي با اشاره به تصويب قانون ارتقاي كيفيت خودرو و توليدات صنعتي گفت: كالاهاي مشمول استاندارد اجباري از 650 قلم به 10هزار قلم افزايش يافتند و بديهي است كه با حدود 2هزار كارمند در كل كشور نمي توان استانداردهاي ملي را تدوين و حتي بر نحوه اجراي آنها نظارت داشت.
وي تاكيد كرد: سازمان ملي استاندارد ايران در راستاي نيل به اهداف و وظايف سازماني خود از توان بخش خصوصي بهره مي برد و در همين راستا شركت هاي بازرسي، آزمايشگاه ها و كارشناسان حقيقي و حقوقي با اين سازمان همكاري مي كنند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10