(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 22  آذر  1391 - شماره 20379

حديث دشت عشق
روز گذشته سرپرستان جديد كميته فوتسال و جوانان معرفي شدند
موج تازه اي از تغييرات در فدراسيون فوتبال!
تماس سرپرست تيم فوتبال جوانان با كيهان
من به سفارش سرمربي تيم انتخاب شدم ، نه پسر كفاشيان
اخبار كوتاه از فوتبال
ايران-بحرين تلاش براي كسب جواز صعود
اظهار بي اطلاعي فدراسيون از قطع همكاري
بنا از سرمربيگري تيم ملي كشتي فرنگي كناره گيري كرد؟!
انتخاب يك هنرمند به عنوان سخنگوي فدراسيون!
خيرآبادي ، سرمربي تيم ملي كشتي آذربايجان
آغاز رقابت هاي دو و ميداني كاران در مسابقات غرب آسيا
خواندني از ورزش ايران


حديث دشت عشق

به ياد جانباز شهيد «يزدان جعفري پالندي»
دو بار مجروحيت در يك روز
جانباز شهيد «يزدان جعفري پالندي»، سال 1343 در شهرستان سوادكوه از توابع قائمشهر چشم به جهان گشود از همان اوان كودكي علاوه بر فعاليت هاي كشاورزي و كمك به پدر، به تحصيل نيز مي پرداخت. پس از قبولي در دانشگاه تصميم گرفت كه تحصيل را رها كرده و به نبرد عليه دشمن متجاوز بپردازد. در تاريخ 17/10/1364 با شروع عمليات به همراه چند تن از دوستانش زخمي شد. هنگام انتقال به بيمارستان به علت برخورد خمپاره با آمبولانس قطع نخاع شد. ولي با اين وجود بار ديگر وارد عرصه علم و دانش شد و در رشته كتابداري به ادامه تحصيل پرداخت تا اين كه در تاريخ 29/3/1373 با وخيم شدن حالش و خونريزي كليه ها ديدار حق را لبيك گفت و به لقاءا... پيوست.

 


روز گذشته سرپرستان جديد كميته فوتسال و جوانان معرفي شدند

موج تازه اي از تغييرات در فدراسيون فوتبال!

سرويس ورزشي-
با معرفي روساي جديد برخي كميته ها به نظر مي رسد موج تازه اي از تغييرات در فدراسيون فوتبال به راه افتاده اما بايد به اين موضوع توجه داشت عملكرد فدراسيون فوتبال به اندازه اي ضعيف بوده كه شايد اين تغييرات نيز راضي كننده نباشد!
جلسه هيات رئيسه فدراسيون فوتبال از آن دسته جلسات پرسروصداي اين فدراسيون بود. از انتصاب سرپرست جديد براي برخي كميته ها گرفته تا درخواست كفاشيان براي برگزاري مجمع فوق العاده، همه و همه از جمله تصميماتي بود كه در اين جلسه اتخاذ شد. نشست هيات رئيسه فدراسيون فوتبال از ساعت 30:10 ديروز با حضور علي كفاشيان، مهدي محمدنبي، هادي آيت اللهي، غلامرضا بهروان، فريده شجاعي، عليرضا رحيمي، شهاب الدين عزيزي خادم، فريدون اصفهانيان، حيدر بهاروند و اميرحسين حسيني در دفتر رئيس فدراسيون آغاز شد. در ابتداي اين نشست، علي كفاشيان با اشاره به سفرش به مقر كنفدراسيون فوتبال آسيا و شركت در جلسات مختلف اين كنفدراسيون توضيحاتي را به اعضا ارايه داد. پس از صحبت هاي كفاشيان بود كه موضوع برخي تغيير و تحولات در كميته هاي فدراسيون فوتبال مطرح شد و در نهايت اعضا تصميم به معرفي 3 فرد جديد گرفتند. ميرشاد ماجدي به عنوان سرپرست كميته جوانان، هوشنگ نصيرزاده به عنوان سرپرست كميته حقوقي و تدوين مقررات و افتخاري به عنوان سرپرست موقت كميته فوتسال انتخاب شدند.
تغييراتي كه راضي كننده نيست
انتخاب ماجدي سرپرست استقلال در شرايطي بود كه پيش از اين فريدون معيني از سرپرستي كميته جوانان استعفا كرده بود. همچنين به واسطه تاييد استعفاي عباس ترابيان بود كه اعضا تصميم گرفتند افتخاري را به عنوان رئيس كميته فوتسال معرفي كنند. عباس ترابيان پس از بازگشت از جام جهاني تايلند استعفا كرد اما كفاشيان، رئيس فدراسيون هنوز به جمع بندي نهايي براي اين تصميم نرسيده بود.ناكامي تيم ملي فوتسال در دفاع از عناوين قهرماني اش در مسابقات قهرماني آسيا و همچنين حذف از مرحله پلي آف جام جهاني 2012 فوتسال در تايلند علت اصلي اين تصميم بود. هيات رئيسه پس از موافقت با استعفاي ترابيان گزينه هاي مختلف را براي سپردن مسئوليت رياست كميته فوتسال بررسي كرد ودر نهايت مسئوليت اين كميته را به افتخاري سپرد. با معرفي روساي جديد برخي كميته ها به نظر مي رسد موج تازه اي از تغييرات در فدراسيون فوتبال به راه افتاده اما بايد به اين موضوع توجه داشت كه عملكرد فدراسيون فوتبال به اندازه اي ضعيف بوده كه شايد اين تغييرات نيز راضي كننده نباشد، هر چند كه كميته هاي جوانان و فوتسال از جمله كميته هايي بودند كه لزوم تغييرات فوري در آنها احساس مي شد. البته اين نكته را نيز نبايد از ياد برد كه پيش از اين اعتراض هاي زيادي نسبت به حضور افرادي چون ماجدي و نصيرزاده در فدراسيون فوتبال صورت گرفته بود و جالب اينكه در دور جديد تغييرات آنها نه تنها ديگر يك عضو ساده فدراسيون فوتبال نيستند بلكه رياست برخي كميته ها را نيز عهده دار شده اند!
برگزاري مجمع فوق العاده
اما ديگر موضوعي كه در اين جلسه مطرح شد بحث برگزاري مجمع فوق العاده فدراسيون فوتبال بود. يكي از اعضاي هيات رئيسه فدراسيون فوتبال در اين باره گفت: پيشنهاد كفاشيان اين بود كه مجمع فوق العاده فدراسيون فوتبال تشكيل شود، اما اكثريت اعضاي هيئت رئيسه با اين موضوع مخالف بودند. وي ادامه داد: پس از مخالفت اعضاي هيات رئيسه بود كه مقرر شد جلسه اي با عباسي وزير ورزش داشته باشيم تا درباره تاريخ مجمع تصميم گيري كنيم. اين عضو هيات رئيسه كه علاقه بسياري نيز به انجام مصاحبه دارد در بخش ديگري از گفت و گويش با خبرگزاري فارس خاطرنشان كرد: مطلوب ترين حالت در زمان كنوني برگزاري مجمع فوق العاده است. كفاشيان اعلام كرد كه نمي خواهد با چنين شرايطي بماند و مي خواهد برود. نظر كفاشيان بر تشكيل مجمع فوق العاده بود تا تكليف را روشن كند.
 


تماس سرپرست تيم فوتبال جوانان با كيهان

من به سفارش سرمربي تيم انتخاب شدم ، نه پسر كفاشيان

به دنبال چاپ خبري با عنوان « انتخاب سرپرست به توصيه پسر رئيس فدراسيون» سرپرست تيم فوتبال جوانان با روزنامه كيهان تماس گرفت و توضيحاتي را ارايه كرد.
چند روز قبل خبري با عنوان « انتخاب سرپرست به توصيه پسر رئيس فدراسيون» در روزنامه كيهان به چاپ رسيد. در مطلب چاپ شده بدون اشاره به نام فدراسيون فوتبال و تيم جوانان اطلاعاتي در خصوص سرپرست اين تيم و چگونگي حضورش در جمع جوانان ارايه شد. همين موضوع سبب شد كه روز گذشته حسين مرادي در تماس با كيهان توضيحاتي را ارائه كند كه گزيده اي از آن در ادامه مي آيد: ¤ در تمام قسمت هاي فدراسيون فوتبال صحبت از خبري بود كه در خصوص من در روزنامه كيهان به چاپ رسانده بوديد. شما نامي از بنده نبرديد اما نشانه هايي كه داده بوديد به گونه اي بود كه همه متوجه شدند كه منظورتان حسين مرادي است. ¤ بنده به واسطه آشنايي با اكبر محمدي وارد فدراسيون فوتبال شدم نه آقاي احسان كفاشيان. پسر كفاشيان در دانشگاه همكلاسي من بود اما ارتباطاتمان به گونه اي نبود كه سفارش مرا پيش پدرش كند! پسر رئيس فدراسيون فوتبال در طول يك ترم تنها 3 بار در كلاس هاي دانشگاه حاضر شد و آنقدر مغرور بود كه با ما سلام و عليك هم نمي كرد. ¤ فريدون معيني سرپرست كميته جوانان در ابتدا مخالف حضور من در تيم جوانان بود اما وقتي تلاش و پشتكارم را ديدند، قراردادم را امضاء كردند. ¤ تجربه فوتبالي نداشتم اما از تجربه مديريتي در صنعت بهره مند بودم. ما در كار اسباب بازي هستيم و به خوبي با اصول مديريت آشنا هستيم! ¤ در اصل كارهاي اجرايي تيم جوانان را انجام مي دادم. سرپرست تيم ما آقاي لطفي با 80 سال سن بودند اما در نهايت تمام وظايف سرپرستي برعهده من بود. درمسابقات امارات هم با اينكه بنده سرپرست بودم آقاي لطفي روي نيمكت نشست.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

رئيس فدراسيون فوتبال با قرار تامين آزاد است
دادستان عمومي و انقلاب تهران از آزادي رئيس فدراسيون فوتبال با قرار تامين مناسب خبر داد. به گزارش فارس، عباس جعفري دولت آبادي، دادستان عمومي و انقلاب تهران ديروزدرباره بازجويي 24 ساعته از علي كفاشيان و آزادي رئيس فدراسيون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: اين فرد هم اكنون با قرار تأمين مناسب آزاد شده است اما رسيدگي به پرونده وي همچنان ادامه دارد. علي كفاشيان هفته گذشته براي اداي توضيحاتي در مورد پرونده مشاور سابقش به دادسرا فراخوانده شده بود. كفاشيان بعد از حضور در دادسرا اعلام كرد به عنوان مطلع احضار شده نه متهم.
اختلاف در داوران همچنان پابرجاست
اعضاي كميته داوران فدراسيون فوتبال در كلاس داوران ليگ برتري شركت نكردند. كلاس داوران و كمك داوران ليگ برتري از روز گذشته در آكادمي تيم هاي ملي آغاز شد و حسين عسگري و فريدون اصفهانيان رئيس دپارتمان و كميته داوران به عنوان مدرسان اين كلاس كار خود را آغاز كردند.از نكات قابل توجه اين كلاس غيبت دو مدرس رسمي داوري آسيا يعني مسعود مرادي و مسعود عنايت در اين كلاس بود و مدرسان اين كلاس داوري خود مسئولان اصلي داوري فدراسيون بودند.ضمن اينكه در اين كلاس كه از برخي نخبگان داوري تجليل شد اثري از محمد فنايي كمك داور ايراني كه اتفاقا عضو كميته داوران هم هست نبود. در افتتاحيه كلاس نيز هيچ يك از اعضاي كميته داوران يعني رضا غياثي، محمد فنايي، مسعود مرادي و اسماعيل صفيري حضور نداشتند تا مشخص شود كه اختلاف در داوري فوتبال ما همچنان پابرجاست.
قد و قواره ژوزه به پرسپوليس نمي خورد
رئيس هيات مديره باشگاه پرسپوليس با بيان اينكه قد و قواره مانوئل ژوزه به پرسپوليس نمي خورد، گفت: مصلحت نيست كه ژوزه بماند. در جمع بندي كه با مديرعامل باشگاه داشتيم، رويانيان هم اين مسئله را پذيرفت. فدا حسين مالكي در خصوص آخرين وضعيت كادر فني باشگاه پرسپوليس تصريح كرد: نتايج پرسپوليس با اين همه هوادار در شان هواداران نيست. بايد ساز و كار را عوض كنيم. من قبلا هم اين موضوع را گفته بودم.
نكونام در استقلال ماندني شد
جواد نكونام كه پيش از اين اعلام كرده بود احتمال جدايي اش از استقلال وجود دارد صبح ديروز در جلسه اي با علي فتح الله زاده شركت كرد و در خصوص مسائل مختلف به صحبت پرداخت.در اين جلسه هافبك ملي پوش تيم استقلال صحبت هايش را با مديرعامل آبي پوشان انجام داد كه در نهايت خروجي جلسه به ماندن اين بازيكن در استقلال منجر شد. همچنين ديروز امين منوچهري و ميثم حسيني جلسه اي را با فتح الله زاده برگزار كردند و در پايان مقرر شد اين دو بازيكن به صورت توافقي از جمع استقلالي ها جدا شوند.
استعفاي مديرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان
مديرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان علت استعفاي خود را حضور يك شخص در هيئت مديره دانست.خليل صالحي در خصوص استعفاي خود از مديرعاملي باشگاه صنعت نفت آبادان عنوان كرد: مشكل من با فردي است كه از قبل عضو هيئت مديره بود و بعد هم ابقا شد وگرنه مشكلي با هيئت مديره جديد ندارم. به علت حضور اين شخص نمي توانستم كار خود را دنبال كنم و از اين كار كنار كشيدم. در مدتي كه در آبادان بودم از جانب آن فرد همه تهمت ها و افتراها به من وارد شد. طبيعتا نمي توانستم با آن آدم سر يك ميز بنشينم و در مورد سرنوشت صنعت نفت كه خود آقايان اين وضعيت را براي آن به وجود آورده اند تصميم بگيرم و آن را از بحران خارج كنم.
رويانيان گردان را مجاب به ماندن كرد
دروازه بان تيم فوتبال پرسپوليس پس از نشست با محمد رويانيان مجاب شد تا در اين تيم بماند و از امروز در تمرينات سرخپوشان حاضر شود. شهاب گردان در خصوص جلسه اش با رويانيان ضمن بيان مطلب فوق گفت: ترجيح دادم خودم مشكلم را حل كنم و به همين خاطر در جلسه اي با محمد رويانيان حاضر شدم و حرف هايم را به مديرعامل باشگاه گفتم.ايشان هم صحبت هايي را مطرح كرد و با وجود اينكه چند پيشنهاد از تيم هاي ليگ برتري داشتم، در نهايت تصميم گرفتم در پرسپوليس بمانم.
گل محمدي:اگر سرمربي باشم مستقل كار مي كنم
سرمربي موقت پرسپوليس مي گويد اگر قرار باشد با تصميم كميته فني و باشگاه، هدايت پرسپوليس را بر عهده بگيرد، مستقل كار مي كند.يحيي گل محمدي اظهار كرد: من هنوز مانوئل ژوزه را سرمربي پرسپوليس مي دانم و تنها با توجه به درخواست باشگاه تيم را تمرين مي دهم. اميدوارم هر اتفاقي كه مي افتد خير پرسپوليس در آن باشد.گل محمدي در مورد اين كه چقدر براي خود شانس قائل است تا سرمربي پرسپوليس شود گفت: همه اين ها مربوط به تصميم كميته فني و باشگاه مربوط است، اما اگر قرار است من به عنوان سرمربي كار كنم، مستقل كار خواهم كرد و مفهوم سرمربي مشخص است.
 


ايران-بحرين تلاش براي كسب جواز صعود

تيم هاي ملي فوتبال ايران و بحرين در حالي امشب و در بازي دوم از مرحله گروهي مسابقات غرب آسيا، پانزدهمين نبرد تاريخي خود را برگزار مي كنند كه هر دو تيم براي صعود به مرحله بعدي به پيروزي فكر مي كنند.
تيم ملي فوتبال كشورمان چهارشنبه شب دومين ديدار خود در مرحله گروهي هفتمين دوره مسابقات فوتبال غرب آسيا را مقابل بحرين برگزار مي كند، تيمي كه در سال هاي اخير به خاطر نتايجي كه مقابل ايران كسب كرده است، به گربه سياه تيم ملي تبديل شده است. تيم ملي ايران در حالي برابر اين تيم عربي صف آرايي مي كند كه با توجه به تساوي برابر عربستان در گام نخست، براي صعود از مرحله گروهي بايد در اين بازي پيروز شود. مردان كي روش كه در نخستين بازي خود در اين رقابتها عملكرد قابل قبولي نداشتند، در صورت از دست دادن امتياز در اين بازي، كارشان براي صعود به مرحله نيمه نهايي به اما و اگر كشيده مي شود. در نقطه مقابل اما بحرين كه نخستين ديدارش در اين جام را با پيروزي پشت سرگذاشته است، در صورت پيروزي برابر ايران صعودشان به جمع تيم هاي مرحله نيمه نهايي را قطعي تر كرده و انتقام حذف از گردونه مسابقات انتخابي جام جهاني را هم از تيم كشورمان خواهند گرفت. تيم هاي ملي فوتبال ايران و بحرين تا به امروز 15مرتبه برابر همديگر صف آرايي كرده اند. در اين بين تيم كشورمان هفت بار مقابل بحريني ها به پيروزي رسيد، چهار بار شكست خورده و در چهار بازي به نتيجه تساوي رضايت داده است. در اين13 بازي تيم كشورمان 30 بار دروازه بحرين را گشوده و 12 گل هم از اين حريف دريافت كرده است.
در دومين ديدار گروه B هم تيم هاي عربستان و يمن در ورزشگاه «عل صباح السالم» برابر هم به ميدان مي روند، مسابقه اي كه مي تواند شانس صعود عربستان به مرحله بعدي اين جام را بيشتر كند. تيم هاي ملي فوتبال عراق و اردن هم در گروه C اين مسابقات برابر هم به ميدان رفتند كه تيم عراق با تك گل دقيقه 61 حمادي احمد برابر اردن به پيروزي دست يافت.
 


اظهار بي اطلاعي فدراسيون از قطع همكاري

بنا از سرمربيگري تيم ملي كشتي فرنگي كناره گيري كرد؟!

در حالي كه هر روز بر وخامت اوضاع مالي فدراسيون كشتي افزوده مي شود، يكي از نزديكان محمد بنا از اعتراض او به اين شرايط و قطع همكاري اش به محض ورود به ايران خبر داد!
محمد بنا حدود دو ماه پيش براي ملاقات با خانواده اش راهي اسپانيا شد و اين در حالي بود كه در اين مدت، دو اردوي آماده سازي هم بدون حضور او در خانه كشتي براي فرنگي كاران برپا شد. البته محمد بنا در اين مدت مدام با همكارانش در كادر فني در تماس بود و تمام برنامه هاي آماده سازي فرنگي كاران با نظارت دورادور او انجام مي شد. به هر ترتيب اين شرايط ادامه داشت تا اينكه محمد بنا از طريق همكارانش اعلام كرد تا بامداد روز 28 آذرماه به تهران بازمي گردد و با حضور در سومين اردوي تيم ملي در كنار شاگردانش خواهد بود. اما به گفته يكي از نزديكان محمد بنا، با توجه به وضعيت كنوني و به ويژه مشكلاتي كه در مبالغ جوايز فرهنگي كاران رخ داد، محمد بنا نيز به شدت از وضعيت مذكور عصباني و ناراضي است و امكان قطع همكاري او با فدراسيون كشتي بسيار بيشتر شده است. اين خبر زماني قطعي تر به نظر رسيد كه به گفته همين منبع آگاه، محمد بنا چند روزي است كه پاسخ تماس برخي همكاران خود را هم نمي دهد و شايعه شده شايد اين اتفاق به تأخير بيشتر در بازگشت او به ايران منجر شود! از سويي ديگر عارف ربطي دبير فدراسيون كشتي نيز در گفتگو با خبرنگار مهر از اين موضوع اظهار بي اطلاعي كرد وگفت: هنوز هيچ خبر قطعي در اين رابطه به فدراسيون كشتي نرسيده ولي مطمئنم محمد بنا همچون گذشته با احساس مسئوليتي كه دارد در رأس امور كشتي فرنگي خواهد ماند. هر چند اظهارات دبير فدراسيون كشتي ممكن است كمي از نگراني هاي اهالي كشتي را كاهش دهد، اما هنوز فراموش نكرده ايم كه محمد بنا پس از نشست آخر خود با رسول خادم صراحتاً به همه گفت: همچنان به صورت موقت به كشتي فرنگي بازگشته ام!
 


انتخاب يك هنرمند به عنوان سخنگوي فدراسيون!

داريوش ارجمند بازيگر نام آشناي سينما و تئاتر كشورمان صبح ديروز طي حكمي از سوي محمدرضا طالقاني به عنوان سخنگوي فدراسيون پهلواني و زورخانه اي منصوب شد.
اين حكم در حالي از سوي محمدرضا طالقاني سرپرست فدراسيون پهلواني و زورخانه اي صادر شد كه وي صبح ديروز رسما كار خود را در اين فدراسيون آغاز كرد. طالقاني همزمان با حضورش در محل فدراسيون، محمد خوش جان را نيز به عنوان نائب رئيس اين فدراسيون منصوب كرد.
اهالي ورزش با شناختي كه از محمدرضا طالقاني دارند، اميدوارند شرايط بهتري بر فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي حاكم شود. قطعا براي رسيدن به اين مهم گزينش همكاران مناسب و كار كشته بسيار مهم است، چيزي كه شايد در نخستين حكم صادر شده از سوي طالقاني چندان رعايت نشده است. داريوش ارجمند از هنرمندان شناخته شده سينما و تلويزيون كشور است و انتخاب وي به عنوان سخنگو شايد از نظر تبليغاتي كار خوبي به حساب آيد اما آيا در آينده جوابگوي فعاليت هاي فدراسيون خواهد بود؟!
 


خيرآبادي ، سرمربي تيم ملي كشتي آذربايجان

مربي سابق تيم ملي كشتي فرنگي ايران به عنوان سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي آذربايجان انتخاب شد.
جمشيد خيرآبادي، مربي سابق تيم ملي كشتي فرنگي ايران و دستيار اول محمد بنا در چند سال اخير با فدراسيون كشتي آذربايجان به توافق رسيد و قرارداد خود را به عنوان سرمربي امضا كرد. اما اين مربي كردستاني يك كادر فني 10 نفره را هم به همراه خود به آذربايجان مي برد. ناصر نوربخش، سرمربي سابق تيم ملي جوانان و يكي از برنامه ريزهاي اصلي تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان در سال هاي اخير به عنوان دستيار اول خيرآبادي به آذربايجان مي رود. همچنين جعفر نظافت دوست و سيدفوائد سيدرحماني نيز به عنوان دستيار در كنار خيرآبادي خواهند بود. چهره شاخص اين كادر فني ايوانف، سرمربي سابق تيم ملي وزنه برداري ايران است كه به عنوان مربي بدنساز با كادر ايراني تيم ملي آذربايجان همكاري خواهد كرد.
 


آغاز رقابت هاي دو و ميداني كاران در مسابقات غرب آسيا

تيم ملي دووميداني ايران براي شركت در دومين مسابقات غرب آسيا صبح ديروز تهران را به مقصد امارات ترك كرد.
تيم ملي دووميداني كشورمان با بيش از 40 ورزشكار صبح ديروز عازم امارات شد و از آنجا كه برخي از مواد اين مسابقات در سطحي پايين تر نسبت به مسابقات قهرماني آسيا برگزار مي شود، فدراسيون دووميداني نفرات دوم تيم ملي دووميداني و نفرات آينده دار را به اين رقابت ها اعزام كرد. تيم ملي دووميداني ايران در نخستين دوره اين رقابت ها كه در شهر حلب سوريه برگزار شد، پس از بحرين به مقام نايب قهرماني دست يافت. مسئولان برگزاري مسابقات اعلام كردند كشورهاي ايران، عراق، سوريه، كويت، لبنان، فلسطين، عربستان، اردن، عمان، قطر، بحرين و امارات ميزبان اين رقابت ها در اين مسابقات شركت خواهند كرد. در اين شرايط بيش از 400 ورزشكار در سه روز با يكديگر پيكار مي كنند. مسابقات از امروز به مدت چهار روز برگزار مي شود و بيش از 90 درصد ورزشكاران اعزامي به اين مسابقات كمتر از 20 سال سن دارند.
 


خواندني از ورزش ايران

 ¤حسين رضازاده، رئيس فدراسيون وزنه برداري كشورمان براي حضور در اجلاس فدراسيون جهاني وزنه برداري صبح ديروز تهران را به مقصد باكو پايتخت آذربايجان ترك كرد.
¤اردوي تيم ملي دوچرخه سواري براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا از دو هفته ديگر آغاز مي شود.مسابقات قهرماني دوچرخه سواري 2013 آسيا اسفندماه امسال به ميزباني هند و در رشته هاي پيست و جاده مردان و زنان برگزار مي شود.
¤ مرحله دوم اردوي آمادگي تيم كشتي فرنگي جوانان براي شركت در رقابت هاي آسيايي و جهاني از 25 آذرماه تا هفتم دي ماه در خانه كشتي تهران برگزار مي شود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10