(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 26  آذر  1391 - شماره 20382

حديث دشت عشق
از غرب آسيا هم حذف شديم
ناكامي هاي فوتبال ملي همچنان ادامه دارد
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز دور برگشت ليگ برتر واليبال با نبرد خودروسازان
مهلت فيلا ديروز تمام شد تعليق كشتي ايران؟
قوي ترين مرد جهان زير تيغ جراحي
سليمي: بايد در درمانم وسواس داشت
مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي
سپاهان و ذوب آهن ميهمان شدند
وعده جديد داورزني در خصوص زمان بازگشت ولاسكو


حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «رضا فروتن»
هنوز ورد زبان هاست استقامتتان
عاشق جبهه و شهادت بود. لذا پس از اتمام دوره سوم راهنمايي عازم جبهه شد و همان جا تحصيلاتش را هم ادامه داد. فردي شجاع و نترس بود. در همه كارها پيش قدم مي شد. آن قدر به جبهه رفت تا سرانجام به آرزويش رسيد.
شهيد «رضا فروتن» در 18 اسفند سال 1347 در تهران به دنيا آمد و در دهم شهريور سال 1365 در منطقه حاج عمران به شهادت رسيد. پيكر پاك اين شهيد سرانجام پس از گذشت 9 سال مفقوديت در مزار شهداي لنگرود به خاك سپرده شد.
قسمتي از وصيتنامه:
خدايا! قدرت خود را به نمايش بگذار تا دشمنان ما بفهمند كه تو با ما هستي و ما براي تو مي جنگيم و براي تو به شهادت مي رسيم. خدايا! تو را به چهره مظلوم و شهادت طلب رزمندگان دعاي مرا مستجاب گردان.
 


از غرب آسيا هم حذف شديم

ناكامي هاي فوتبال ملي همچنان ادامه دارد

تيم ملي فوتبال ايران كه با تركيبي از بازيكنان جوان و باتجربه خود راهي رقابت هاي غرب آسيا شده بود، با وجود پيروزي برابر يمن از دور اين رقابت ها حذف شد تا ناكامي هايش پس از مسابقه هاي انتخابي جام جهاني 2014 همچنان ادامه داشته باشد .
هفتمين دوره رقابت هاي فوتبال غرب آسيا كه به ميزباني كويت برگزار مي شود، عصر ديروز با برگزاري رقابت هاي پاياني مرحله مقدماتي پيگيري شد كه طي آن تيم ملي فوتبال ايران در ديدار سوم خود برابر يمن به ميدان رفت و در نهايت موفق شد اين تيم را با نتيجه 2 بر يك شكست دهد. اميد نظري(41) و يعقوب كريمي(53) براي ايران گل زدند و «فواد» (45) براي يمن گل زد.
در اين ديدار كه كارلوس كي روش برخلاف دو بازي ابتدايي روي نيمكت تيم ملي نشسته بود، ملي پوشان كشورمان حملات زيادي را روي دروازه يمن برنامه ريزي كردند اما مشكل گل نزني كه در دو ديدار گذشته نيز وجود داشت، در اين بازي هم تيم ملي را آزار داد و شاگردان كي روش نتوانستند به تيم نه چندان مطرح يمن گل هاي زيادي بزنند.
ايران در بازي با يمن در ابتدا با حامد لك، محمدرضا خانزاده، پژمان منتظري، مهرداد پولادي، اميد ابراهيمي، وحيد اسماعيل بيگي، اميد نظري، قاسم دهنوي، مهرداد اولادي، احمد حسن زاده و يعقوب كريمي به ميدان رفت.
تيم ملي فوتبال ايران كه در دو بازي ابتدايي خود برابر تيم هاي عربستان و بحرين به تساوي بدون گل دست پيدا كرده بود، تنها در شرايطي مي توانست به مرحله نيمه نهايي اين رقابت ها صعود كند كه با اختلاف دو گل يمن را شكست دهد و در ديدار ديگر همزمان بحرين و عربستان به تساوي دست پيدا كنند.
اما در ديدار همزمان كه تاثير مستقيمي در سرنوشت تيم ملي ايران داشت، بحرين موفق شد با نتيجه يك بر صفر عربستان را شكست دهد تا اين تيم 7 امتيازي شود و به عنوان تيم اول راهي مرحله نيمه نهايي شود. عربستان با 4 امتياز و ايران با 5 امتياز نتوانستند به عنوان تيم دوم برتر گروه هاي سه گانه راهي مرحله بعد شوند چرا كه كويت با 6 امتياز در گروه ديگر تيم دوم برتر بود در گروه كويت، تيم ملي عمان به عنوان تيم اول صعود كرد.تيم عراق هم ديگر تيم حاضر در مرحله نيمه نهايي اين مسابقات است.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

چرا كاپيتان تيم ملي مي خواهد از استقلال جدا شود؟!
اين روزها براي طرفداران استقلال اين سوال مطرح است كه جواد نكونام به چه دليل قصد ترك استقلال را دارد و در پس حرفهاي عجيب وي چه مسايلي وجود دارد؟! بازيكن گرانقيمت استقلالي ها ديروز در جلسه اي با مديرعامل باشگاهش شركت مي كند تا درباره ماندن يا رفتن از اين تيم با وي به جمع بندي برسد؛ هرچند كه فتح الله زاده و قلعه نويي هردو مخالف جدي جدايي جواد هستند. اما پس از گذشت چند روز از حضور جواد نكونام در برنامه نود و طرح آن صحبت هاي مهم و مبهم، دليل اصلي دلخوري وي فاش مي شود؛ دليلي كه همگان را به شگفتي و تاسف وامي دارد . ماجرا از اين قرار است كه در فضاي داخلي تيم فوتبال استقلال مدتهاست كه برخي بازيكنان مطرح و برخي از جوانان اين تيم با يكديگر بيش از حد طبيعي شوخي مي كنند و زياده روي آنان در شوخي كردن تا جايي پيش رفته كه در خلال اين رفتارها نسبت به يكديگر از الفاظي ناشايست استفاده مي كنند كه نه در شان يك بازيكن تيم مردمي است و نه برازنده باشگاهي چون استقلال. حتي خبر دار شده ايم كه امير قلعه نويي در روزهاي ابتدايي حضورش روي نيمكت استقلال با علم به اين اپيدمي غير اخلاقي به بازيكنان خود اولتيماتومي جدي مي دهد كه البته چندان اثر نمي كند و برخي از بازيكنان مطرح استقلال دست از اين شوخي كردن ها بر نمي دارند. اين داستان وقتي بيشتر خودنمايي مي كند كه مي دانيم باشگاه هاي ما جملگي پيشوند فرهنگي دارند و افرادي تحت عناوين مسئول امور فرهنگي در آنها - و در همين باشگاه استقلال- فعاليت مي كنند و حقوق مي گيرند!
اتمام حجت با سرمربي اخراجي
محمد رويانيان گفت ژوزه به اندازه كاري كه در پرسپوليس انجام داده بايد پول بگيرد نه بيشتر.مديرعامل باشگاه پرسپوليس درباره روند مذاكرات خود با مانوئل ژوزه براي فسخ قرارداد اظهار كرد: ژوزه فعلا روي حرف خودش پافشاري مي كند و هنوز بر سر مباحث مالي با هم به توافق نرسيده ايم.وي درباره اين موضوع كه ژوزه از وضعيتي كه برايش پيش آمده ناراحت است و مي خواهد كل مابقي قراردادش را بگيرد، گفت: ما هم از نتايجي كه او با پرسپوليس به دست آورده راضي نيستيم. به هر حال معتقديم كه ژوزه به اندازه كاري كه كرده بايد پول بگيرد نه بيشتر.رويانيان ادامه داد: در چند روز آينده باز هم با هم جلسه خواهيم داشت و همان طور كه خود ژوزه به من گفته بود با هم دعوا نداريم و با توافق با يكديگر موضوع را حل و فصل مي كنيم.
آمادگي سازمان ليگ براي برگزاري ديدار گهر و استقلال در خرم آباد
بهروان از آمادگي و اصرار سازمان ليگ براي برگزاري مسابقه استقلال و گهر دورود در استان لرستان خبر داد.رييس كميته مسابقات فدراسيون فوتبال در واكنش به درخواست مسئولان تيم فوتبال گهر مبني بر برگزاري مسابقه شان با استقلال تهران در ورزشگاه دورودگفت: طبق بازديدي كه ناظران ما همين يكي، دو هفته پيش از اين استاديوم داشتند، هنوز شرايط نسبتا مساعدي براي برگزاري مسابقه ندارد و در فاصله زماني كه تا ديدار استقلال و گهر مانده بعيد است تا آن زمان كاملا آماده شود، هرچند اگر مسئولان آنجا با تلاش بيشتر بتوانند ورزشگاه را در اين مدت كوتاه آماده كنند، باز هم ما مقاومتي نخواهيم داشت.
كاظميان، معدنچي و آقازماني درليست مازاد پرسپوليس
حضور سه بازيكن ديگر پرسپوليس در ليست مازاد اين تيم قطعي شد. پس از آنكه افشين اسماعيل زاده و سعيد قدمي اجازه حضور در تمرين هاي پرسپوليس را نيافتند در تمرين روز شنبه پرسپوليس هم مهرزاد معدنچي، جواد كاظميان و سامان آقازماني نتوانستند با تيم تمرين كنند.البته كاظميان به محل تمرين رفته بود اما پس از صحبت با گل محمدي ورزشگاه درفشي فر را ترك كرد.همان طور كه گل محمدي چند روز پيش اعلام كرده بود 7 - 8 بازيكن پرسپوليس در نيم فصل از اين تيم جدا مي شوند تاكنون نام اين 5 نفر به عنوان بازيكنان مازاد قطعي شده و به احتمال فراوان دو سه بازيكن ديگر هم از جمع سرخ پوشان جدا خواهند شد.
بستري شدن سمير نصري به دليل ميگرن
بازيكن فرانسوي تيم فوتبال منچسترسيتي ميگرن دارد و سرما وضعيت اين بازيكن را بدتر مي كند تا آنجا كه حتي اين احتمال وجود دارد وي بستري شود. سمير نصري سه روز اول اين هفته را به دليل ميگرن قادر به تمرين با منچسترسيتي نبوده است. سان گزارش داده، اين بازيكن 25 ساله با تيم خود به نيوكاسل سفر كرده اما بايد شرايط وي مورد ارزيابي واقع شود تا معلوم شود مي تواند مقابل اين تيم بازي كند يا نه.
ونگر رسانه هاي انگليسي را دروغگو خواند
سرمربي آرسنال آنچه از سوي رسانه هاي انگليسي در مورد اختلاف وي با دستيارش استيو بولد منتشر شده را دروغ خواند. پس از حذف آرسنال از رقابت هاي جام اتحاديه، رسانه هاي انگليسي گزارش دادند كه بين آرسن ونگر و دستيار وي استيو بولد اختلاف افتاده است حال آنكه سرمربي آرسنال اين اخبار را شايعه خوانده است. مربي فرانسوي آرسنال پيش تر در پاسخ به انتقاداتي كه از وي شده گفته كه عملكرد تيم وي بايد در رقابت هاي ليگ برتر، ليگ قهرمانان اروپا و جام حذفي مورد ارزيابي واقع شود.
 


آغاز دور برگشت ليگ برتر واليبال با نبرد خودروسازان

دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر واليبال از عصر امروز با برگزاري 6 ديدار در شهرهاي مختلف كشور برگزار خواهد شد.
در مهمترين بازي از هفته نخست دور برگشت ليگ برتر واليبال، تيم هاي قدرتمند پيكان و سايپا در نبرد سنتي خودروسازان به مصاف هم مي روند.
پيكان در دور رفت سايپا را شكست داده بود و بازيكنان نامدار و باتجربه به اين تيم انگيزه زيادي دادند تا براي دومين بار جوانان جوياي نام سايپا را مغلوب كنند. در مقابل شاگردان نفرزاده در سايپا در دور رفت نشان دادند كه اگرچه نسبت به غول هاي واليبال بودجه به مراتب كمتري دارند اما در عمل و ميدان مسابقه چيزي از مدعيان قهرماني كم ندارند و با چنگ و دندان براي راهيابي به پلي آف مي جنگند. خانه واليبال تهران از ساعت 17 امروز شاهد مصاف خودروسازان خواهد بود و بايد ديد اين بار نبرد تجربه پيكاني ها و نشاط و جنگندگي سايپايي ها به سود كدام تيم تمام مي شود.
در يكي ديگر از ديدارهاي مهم اين هفته، تيم واليبال پيشگامان كوير يزد صدرنشين كنوني ليگ برتر بايد در خانه آلومينيوم المهدي به مصاف اين تيم برود. آلومينيوم در فصل جاري همواره در خانه نتايج خوب و قابل قبولي مقابل تيم هاي مطرح ليگ كسب كرده كه اين كار را براي شاگردان ميرحسيني دشوارتر خواهد كرد.
برنامه رقابت هاي هفته دوازدهم ليگ برتر واليبال به اين شرح است:
يكشنبه 26 آذر 1391 ساعت 17
¤ شهرداري اروميه- ميزان خراسان
¤ كاله مازندران- نوين كشاورز
¤ آلومينيوم المهدي- پيشگامان كوير
¤ جواهري گنبد- شهرداري تبريز
¤ پيكان تهران- سايپا البرز
¤ باريج اسانس- متين ورامين
جدول رده بندي ليگ برتر واليبال: 1-پيشگامان كوير يزد 24 امتياز 2-پيكان تهران 22 امتياز 3-متين ورامين 22 امتياز 4-كاله مازندران 21 امتياز و...
 


مهلت فيلا ديروز تمام شد تعليق كشتي ايران؟

مهلت فيلا به فدراسيون كشتي ايران براي اصلاح اساسنامه، ديروز تمام شد تا يك بار ديگر آينده اين فدراسيون در هاله اي از ابهام قرار گيرد.
فدراسيون جهاني كشتي چند ماه پيش در نامه اي به فدراسيون كشتي كشورمان تا 25 آذرماه براي اصلاح اساسنامه مهلت داد و اعلام كرد در غير اين صورت كشتي ايران با تعليق مواجه خواهد شد؛ كه ديروز آخرين روز اين مهلت بود.
مسئولان فدراسيون كشتي مدعي هستند اساسنامه تدوين شده و براي تاييد به فدراسيون جهاني كشتي ارسال شده است. با توجه به اينكه فدراسيون كشتي كشورمان پيش از اين هم، يك بار ديگر اساسنامه اش را به فيلا ارسال كرده بود كه مورد تاييد قرار نگرفت، اين احتمال نيز وجود دارد كه فدراسيون كشتي به دنبال خريدن وقت از فيلا است.
به هرحال بايد منتظر ماند و ديد كه آيا اساسنامه ارسال شده مورد تاييد فيلا قرار مي گيرد يا اينكه فدراسيون جهاني كشتي تهديدش را عملي خواهد كرد؟
اين اساسنامه در 65 ماده و 11 فصل توسط يك تيم كارشناسي مركب از هوشنگ نصيرزاده، كارشناس مديريت ورزش و دكتر اكبري يزدي و دكتر محمدي از اساتيد مديريت ورزش در دانشگاه با تطبيق اساسنامه فيلا تدوين شد و هفته گذشته در اختيار فدراسيون كشتي قرار گرفت.
براساس برنامه ريزي انجام شده قرار است اين اساسنامه پس از تاييد وزارت ورزش و جوانان، به فيلا ارسال شود.
تعليق فدراسيون كشتي دور از ذهن است
نايب رئيس فدراسيون كشتي بحث تعليق اين فدراسيون را بسيار دور از ذهن دانست و گفت: در اين مدت مكاتبات خوب و مثبتي با فيلا داشته ايم و چون ميزبان جام جهاني هستيم و در المپيك لندن نتايج بسيار خوبي كسب كرده ايم و همچنين جزو قدرت هاي كشتي دنيا به حساب مي آييم فيلا با ما تعامل خوبي داشته و نتيجه مكاتباتمان مثبت بوده و بحث تعليق دور از ذهن خواهد بود.
حسن رنگرز درباره تدوين اساسنامه فدراسيون كشتي گفت: آقاي خطيب در بيرون از مجموعه فدراسيون با تعدادي از دوستان كار مطالعاتي خوب و پخته اي انجام داده اند كه البته اين اساسنامه بايد به تاييد هيات رئيسه، مجمع و وزارت ورزش و جوانان برسد كه البته براي انجام زودتر روند اين قضيه مي توان مجمع فوق العاده برگزار كرد.
 


قوي ترين مرد جهان زير تيغ جراحي

سليمي: بايد در درمانم وسواس داشت

كتف راست بهداد سليمي آسيب ديده و پزشكان متخصص فدراسيون پزشكي ورزشي در كارگروهي ويژه تصميم گرفته اند اگر تا دو هفته آينده فيزيوتراپي موثر نباشد كتف او را جراحي كنند.
بهداد سليمي، قهرمان دو دوره فوق سنگين دنيا و قوي ترين مرد جهان كه چندي پيش از ناحيه كتف آسيب ديده احتمال دارد تا هفته هاي آتي براي عمل جراحي زير تيغ پزشكان متخصص برود. اين عمل به قدري مي تواند براي قهرمان المپيك حساس باشد كه بر روي آينده ورزشي او نيز مي تواند تاثير بگذارد.
بهداد سليمي با حمايت فدراسيون وزنه برداري و فدراسيون پزشكي ورزشي چندي است كه درمان خود را آغاز كرده، اما پزشكان متخصص مختلف نظرات متفاوتي نسبت به آسيب ديدگي سليمي اعلام كرده اند.
به دليل وجود نظرات متفاوت (عمل جراحي يا فيزيوتراپي) دكتر پوركاظمي، به عنوان رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي تصميم گرفته تا كارگروه ويژه اي را براي مداواي ستاره ورزش ايران تشكيل دهد. گويا اين كميسيون نيز پس از بررسي تمامي مدارك و تصاوير MRI تصميم گرفته اند كه بهداد سليمي دو هفته فيزيوتراپي هاي ويژه را انجام دهد. اگر تا دو هفته آينده فيزيوتراپي ها تاثيرگذار نباشد، بهداد سليمي بايد مورد عمل جراحي قرار گيرد. عملي كه مي تواند براي اين قهرمان بزرگ كشورمان پرمخاطره باشد، چرا كه ناحيه كتف از حساس ترين نقاط در وزنه برداري است و وجود آسيب در اين نقطه مي تواند تاثيرات زيادي در عملكرد يك وزنه بردار داشته باشد. به هر حال نكته بسيار مهمي كه كارشناسان فدراسيون پزشكي بر آن تاكيد مي كنند اين است كه بهترين روش درمان براي بهداد سليمي در نظر گرفته شود، چرا كه اين موضوع در مورد يكي از سرمايه هاي بزرگ ورزش ايران است.
بهداد سليمي قهرمان المپيك و ركورددار حركت يك ضرب دسته فوق سنگين وزنه برداري دنيا در اين خصوص گفت: برخي معتقدند كه روي كتفم بايد عمل جراحي صورت گيرد و برخي نيز معتقدند مشكل با فيزيوتراپي و كارهاي درماني حل خواهد شد اما هنوز تكليف نهايي براي اين كه چگونه مشكل آسيب ديدگي ام بهبود پيدا كند، مشخص نشده است. سليمي ادامه داد: من به پزشكان و متخصصان فدراسيون پزشكي اعتماد دارم و اميدوارم كه بهترين روش و بهترين كار براي رفع مشكل آسيب ديدگي ام صورت گيرد چرا كه اين آسيب در نقطه حساسي است و اگر با دقت و وسواس مورد بهبودي قرار نگيرد، شايد بتواند در آينده در عملكرد ورزشي ام تاثيرگذار باشد.
 


مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي

سپاهان و ذوب آهن ميهمان شدند

قرعه كشي تعيين ميزبان ديدارهاي مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي در حالي برگزار شد كه تيم هاي سپاهان، ذوب آهن و صباي قم ديدارهاي خود در اين مرحله را در خارج از خانه برگزار مي كنند.
قرعه كشي 4 ديدار از مرحله يك هشتم نهايي بيست و ششمين دوره رقابتهاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور كه ميزبانان آنها مشخص نبود، ديروز با حضور نماينده اين تيم ها در محل سازمان ليگ برگزار شد.
بر اساس اين قرعه كشي تيم فجرسپاسي شيراز تنها تيم ليگ برتري بود كه ميزبان شد و در ورزشگاه خانگي پذيراي سايپا شمال خواهد بود اما سپاهان اصفهان در زمين مس سرچشمه به ميدان مي رود، ذوب آهن در ياسوج ميهمان شهرداري اين شهر است و صباي قم در مشهد به مصاف ابومسلم خواهد رفت.
همچنين طبق اعلام علي كاظمي دبير سازمان ليگ به علت وضعيت نامناسب نور ورزشگاه هاي تيم هاي ليگ دسته اولي، هنوز ساعت قطعي برگزاري اين ديدارها اعلام نشده است.
بر اساس اين قرعه كشي برنامه ديدارهاي مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي به شرح زير مشخص شد:
پنجشنبه :30/09/91
¤ صنعت نفت آبادان - راه آهن تهران
¤ داماش گيلان - تراكتورسازي تبريز
¤ فجرسپاسي شيراز - سايپا شمال
¤ شهرداري ياسوج - ذوب آهن اصفهان
¤ ابومسلم مشهد - صباي قم
¤ مس رفسنجان - سپاهان اصفهان
جمعه : 01/10/91
¤ گهر دورود - استقلال تهران
همچنين آخرين ديدار مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور، بين تيم هاي نفت تهران با برنده بازي پرسپوليس - ملوان برگزار مي شود كه زمان و محل برگزاري اين بازي متعاقبا اعلام مي شود.
 


وعده جديد داورزني در خصوص زمان بازگشت ولاسكو

رئيس فدراسيون واليبال ايران از بازگشت ولاسكو سرمربي تيم ملي واليبال كشورمان تا دو هفته آينده خبر داد و گفت: شيطنت هايي كه عمدتاً اروپايي ها باعث آن هستند، منجر به نيامدن ولاسكو به ايران تا اين لحظه شده است.
محمدرضا داورزني در خصوص زمان حضور «خوليو ولاسكو» سرمربي تيم ملي واليبال در ايران ضمن بيان مطلب فوق گفت: احتمالاً طي يكي دو هفته آينده ولاسكو به ايران مي آيد. شيطنت هايي كه عمدتاً اروپايي ها باعث آن هستند، منجر به نيامدن ولاسكو به ايران تا اين لحظه شده است.
وي با اشاره به اينكه رسانه هاي غربي مشكل ارز و ديگر مسائل را بهانه كرده و مي گويند ولاسكو به ايران نرود، اضافه كرد: البته براي جامعه بين المللي، حضور ايران در ليگ جهاني با توجه به فشارهايي كه در آن قرار دارد، خيلي سخت است. ضمن اينكه تا اين لحظه با ولاسكو به جمع بندي هايي مبني بر حضورش در ايران رسيده ايم.
رئيس فدراسيون واليبال ايران در پاسخ به اين پرسش كه آيا براي حضور ولاسكو در ايران مشكل مالي و يا ارزي داريد؟، اظهار داشت: از بابت مشكلات ارزي نگران نيستيم؛ چرا كه هميشه به تعهدهايمان نيز عمل كرده و مطمئناً هم در آينده چنين مشكلي نخواهيم داشت.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10