(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 26  آذر  1391 - شماره 20382

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سكانس آخر ! (يادداشت روز)
خجالت ! (گفت و شنود)
جدول زماني ثبت نام كانديداهاي رياست جمهوري و شوراها اعلام شد
واشنگتن پست مدعي شد
تصميم 1+5 به ارائه پيشنهادهاي جديد به ايران
ناطق نوري: كانديداي انتخابات رياست جمهوري نمي شوم
كيهان و خوانندگان
ديالوگ كاملا رمانتيك در نشريه شبه روشنفكر (خبر ويژه)
عارف: من اگر قانونمدارم نمي توانم براي نامزدي شرط بگذارم (خبر ويژه)
ايران سالهاست با موفقيت تحريم ها را دور مي زند (خبر ويژه)
تله گذاري دوباره رژيم اشغالگر قدس براي تركيه (خبر ويژه)
شيعيان اندونزي تحت فشار وهابيت از مذهب خود برگرديد وگرنه كشته مي شويد! (خبر ويژه)


سكانس آخر ! (يادداشت روز)

1- موضوع اين نوشته به مقوله «تحريم» هاي غيرقانوني آمريكا و اروپا عليه ايران اختصاص ندارد و تنها نكته اي در اين باره در ميان است كه به موضوع اصلي گره خورده است.
يادآور مي شود از 6 ماه مانده به انتخابات مجلس نهم، آمريكا و چند كشور غربي تحريم هاي يكجانبه اي را بر ضد جمهوري اسلامي تصويب كردند تا به زعم خود بر انتخابات 12 اسفند 90 تاثير بگذارند و البته بهانه آن تحريم ها هم مثل هميشه - در 10 سال گذشته- برنامه هسته اي ايران بود ولي طرفي نبستند و در تيرماه امسال، تحريم هاي موسوم به اول ژوئيه با مختصات ادعايي «فلج كننده» و «گزنده» را به صحنه آوردند آن هم با همان بهانه واهي برنامه هسته اي.
اكنون پس از گذشت ماه ها از تحريم نفتي و بانك مركزي كشورمان در اول ژوئيه- 11 تير 1391- آنچه عيان و محرز شده اين است كه آن تحريم ها، مردم ايران را نشانه رفته و همان طور كه از قبل قابل پيش بيني بود ارتباطي با برنامه هسته اي ايران نداشته است.
آنچه موضوع اين يادداشت است و در ادامه قرائن و شواهد مستند آن ذكر خواهد شد ماجراي «حقوق بشر» مورد ادعايي داعيه داران آن است كه سرنوشتي مانند داستان «تحريم» ها پيدا كرده است.
به عبارت روشن تر، دروغين بودن داستان «حقوق بشر» برملا شده و معلوم گرديده است كه دشمنان نشان دار جمهوري اسلامي با اهرم «حقوق بشر» مردم ايران را نشانه رفته اند؛ چرا؟
2- علت اين كه با ابزار و دستاويزي به نام حقوق بشر، مردم ايران را هدف گرفته اند براي آن است كه مهم ترين عامل شكست پروژه هاي آنها در مواجهه با جمهوري اسلامي، «مردم» بوده اند.
در پروژه تحريم هاي ضدايراني، اين مردم هستند كه با بصيرت و شناخت دشمن، بزرگ ترين پشتوانه براي مسئولان بوده و هستند تا از پيچ تحريم ها عبور نمايند.
دليل بارز و غيرقابل انكار اين ادعا، انتخابات سال گذشته بود كه علي رغم فضاي تحريمي عليه مردم و مشكلات اقتصادي و معيشتي، ملت ايران آگاهانه حضوري حداكثري داشتند و حماسه اي بزرگ را رقم زدند.
حماسه اي كه حتي رسانه هاي غربي و از جمله رويترز به صراحت پس از پايان انتخابات 12 اسفند 90 اعلام كردند مردم ايران پيروز انتخابات بودند.
خب، وقتي دشمن در عملياتي كردن پروژه هايش عليه ايران ناكام مي ماند و مي بيند كه حتي فشارها و تهديدها نتيجه معكوس داده و «مردم» پرشورتر در بزنگاه حساسي همچون انتخابات حضور دارند، نبايد از اين مردم انتقام بگيرد؟!
3- رد پاي اين انتقام به پروژه تحريم ها، فشارها و تهديدها ختم نمي شود و در ماجراي اتهام ساختگي نقض حقوق بشر عليه ايران نيز به وضوح قابل رويت است چرا كه؛ هر بار پروژه تحريم ها عليه ايران كليد مي خورد و لايه هاي متعدد آن به صحنه كشيده مي شود و اوج مي گيرد؛ موضوع «حقوق بشر» بر ضد جمهوري اسلامي هم بالا مي گيرد و با پروپاگانداي رسانه اي، دامنه دار مي شود.
اين هماهنگي تصادفي است؟ جاي كمترين ترديدي وجود ندارد كه پاسخ منفي است و تنها كافي است تحركات آمريكا و اروپا طي سال هاي اخير مورد واكاوي قرار بگيرد تا محرز شود كه ابزار «حقوق بشر» پيوست پروژه تحريم هاي ضد ايراني است. به عنوان نمونه و از باب يادآوري بايد گفت در سال گذشته به موازات اين كه در آستانه انتخابات مجلس نهم، تحريم ها اوج گرفت، قطعنامه حقوق بشري نيز عليه جمهوري اسلامي صادر شد. اكنون نيز كه از اول ژوئيه سال جاري ميلادي تحريم هاي ضد ايراني يكي پس از ديگري از سوي آمريكا و اروپا تصويب و اعمال مي شود موج حقوق بشري عليه ايران به راه افتاده است و سه هفته پيش نيز دفتر كميته سوم سازمان ملل كه به اصطلاح موضوعات حقوق بشري و فرهنگي را در دستور كار دارد بر ضد كشورمان قطعنامه حقوق بشري صادر كرد.
آيا اين نمونه ها اتفاقي است؟
4- اما اين روزها كه به بهانه 10 دسامبر- روز جهاني حقوق بشر- هجمه ها و اتهامات ناروا و بعضا مضحك عليه ايران و بخصوص دستگاه قضايي جمهوري اسلامي در فضاي رسانه اي ضد انقلاب و بيگانه پمپاژ مي شود اشاره به نمونه هايي از قضا مصادف و مقارن با اين فضا نشان مي دهد داعيه داران حقوق بشر در گرداب تناقض گرفتار شده اند و به دنبال انتقام از مردم مقاوم و پيروز ايران هستند و در اين ميان، داستان حقوق بشر اسم رمزي براي دسيسه ها و سناريوهاي فريبكارانه است. نمونه اول به هشت روز پيش برمي گردد كه خبر كشف بزرگترين محموله مواد مخدر از سوي نيروي انتظامي رسانه اي شد. اين خبر حاكي از آن بود كه با تلاش گسترده و شبانه روزي ماموران سختكوش نيروي انتظامي و پس از 18 روز كار عملياتي و در نهايت در يك درگيري 36 ساعته، بيش از 11 تن مواد مخدر در منطقه سيستان و بلوچستان كشف و ضبط شده است.
آنچه كه در ادامه اين اقدام ارزشمند اتفاق مي افتد؛ متهم شدن ايران به نقض حقوق بشر است! چرا؟ چون وقتي قاچاقچيان مواد مخدر طبق قانون به مجازات مي رسند و بسياري از آنها مشمول «مجازات اشد»- اعدام- مي شوند مدعيان حقوق بشر در بوق و كرنا مي كنند كه دستگاه قضايي ايران با متهمان خشونت آميز برخورد مي كند و چون به دار مجازات آويخته شده اند به اين نتيجه عجيب و غيرمنطقي مي رسند كه؛ «ايران ناقض حقوق بشر است»! خب، آيا دو سوي اين معادله، مضحك و البته حيرت آور نيست؟
در يكسو قاچاقچيان مواد مخدر و كساني كه به حقوق مردم تعدي كرده اند مورد حمايت داعيه داران حقوق بشر قرار مي گيرند و در سوي ديگر؛ جمهوري اسلامي ناقض حقوق بشر شناخته مي شود.!!
سؤال اصلي اين است كه در اين ميان «حقوق مردم» چه مي شود؟ و منظور غرب نقض حقوق كدام بشر است؟! چطور قاچاقچياني كه زندگي خانواده هاي بي شماري را نابود كرده اند داراي به اصطلاح «حقوق» هستند و اگر آنها طبق قانون و در فرآيند قضايي به مجازات برسند، دستگاه قضايي ناقض حقوق بشر مي شود؟! ولي مردمي كه زندگي آنها بر اثر جنايت قاچاقچيان به يغما رفته داراي حقوق نيستند؟
نكته گفتني ديگر اين است همين مدعيان حقوق بشر كه دم از مردم مي زنند و به اصطلاح بخاطر حقوق آنها يقه مي درانند به خواست بحق و عموم مردم پشت پا مي زنند و حاضر نيستند مجازات قاچاقچيان و اشرار و مفسدين را مورد حمايت قرار دهند. نمونه دوم كه در روزهاي اخير اتفاق افتاد دستور قانوني رئيس قوه قضائيه براي آغاز دور جديد برخورد با اشرار و زورگيران است كه نكته حائز اهميت تأكيد آيت الله آملي لاريجاني بر اين مطلب دقيق و عميق فقهي و قانوني است كه؛ «زورگيري با سلاح سرد مانند زورگيري با سلاح گرم است و مجازات يكسان دارد».
پس از اين دستور قانوني و مبتني بر آموزه هاي فقهي، باز مدعيان حقوق بشر به صحنه آمده و جمهوري اسلامي را بابت آنچه كه مجازات خشن مي نامند به نقض حقوق بشر متهم كرده اند.
البته پيش از اين نيز و در سال هاي اخير كه قوه قضائيه رويكرد مبارزه قاطعانه با اشرار، عربده كش ها و قداره بندها را در پيش گرفته است، داعيه داران حقوق بشر، وكيل مدافعان اشرار بوده اند و ناساز حقوق بشر را كوك كرده اند.
اكنون سؤال اين است كه با چه منطقي كميته سوم سازمان ملل، يا احمد شهيد با عنوان گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران، جمهوري اسلامي را به خاطر مجازات «اعدام» كه عمدتاً براي مجرمان مواد مخدر و قاچاقچيان است متهم به نقض حقوق بشر مي كند؟ در همين راستا بايد پرسيد چرا برخورد با اشرار و زورگيران و كساني كه با سلاح- اعم از گرم يا سرد- در جامعه ارعاب مي آفرينند نقض حقوق بشر قلمداد مي شود؟!
پاسخ پيچيده نيست؛ منطقي در كار نيست و تناقضات آشكار داعيه داران حقوق بشر نشان مي دهد آنها در ادامه تحريم ها، فشارها و تهديدها، مي خواهند با ابزار «حقوق بشر» مردم ايران را نشانه بروند و اگر غير از اين بود به جاي حمايت از مردم و حقوق آنها كه در اجراي مجازات اشرار و قاچاقچيان و زورگيران و مفسدان تبلور مي يابد با تعدي كنندگان به حقوق مردم و سلب كنندگان امنيت اجتماعي همراه نمي شدند.
اينجاست كه بايد گفت، داستان حقوق بشر به فصل پاياني خود رسيده است چون «مردم» و «افكار عمومي» به دروغين بودن تابلوي حقوق بشر باور دارند و آنها پيروز اين ميدان نيز خواهند بود.
حسام الدين برومند
 


خجالت ! (گفت و شنود)

گفت: يكي از پير و پاتال هاي سلطنت طلب به برخي گروه هاي اپوزيسيون اعتراض كرده است كه چرا حرمت رضا ربع پهلوي را نگه نمي دارند!
گفتم: پشه خودش چي هست كه فشار خونش باشه؟ آخه فرزند يك دزد غارتگر كه صدها هزار نفر را به قتل رسانده و اموال ملت را به غارت برده چه حرمتي مي تواند داشته باشد؟!
گفت: اين سلطنت طلب پير و پاتال برخي از گروههاي اپوزيسيون را احمق و بي شعور ناميده است.
گفتم: اين حرفش قابل قبوله.
گفت: ولي حماقت و بي شعوري در خود سلطنت طلب ها كه زبانزد همگان است.
گفتم: يارو كه از دست چند تا از نوكرهاش عصباني شده بود سر اونا داد كشيد و گفت؛ گوساله ها خجالت بكشيد! من جاي پدر شما هستم!
 


جدول زماني ثبت نام كانديداهاي رياست جمهوري و شوراها اعلام شد

وزير كشور جدول زمان بندي ثبت نام انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا را تشريح كرد.
مصطفي محمدنجار وزير كشور در حاشيه همايش معاونين سياسي، امنيتي استانداري هاي سراسر كشور كه در وزارت كشور برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه تقويم انتخابات به چه شكلي است اظهار داشت: همكاران ما در ستاد انتخابات كشور تمهيدات لازم را براي برگزاري انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر و روستا فراهم كردند و جدول انتخابات تنظيم و مقدمات كار فراهم شده و همانند گذشته مدت طولاني است كه همكاران ما اقدامات لازم را انجام مي دهند.
وي اظهار داشت: انتخابات روز جمعه 24 خرداد ماه سال 1392 برگزار خواهد شد و يك بار ديگر شاهد حضور گسترده ملت بزرگ ايران خواهيم بود.
محمدنجار گفت: ثبت نام داوطلبان رياست جمهوري از 17 ارديبهشت 92 تا 21 ارديبهشت به مدت 5 روز است و همزمان با ثبت نام از داوطلبان هيئت هاي اجرايي به مدت 3 روز از 17 ارديبهشت تا 19همين ماه تشكيل مي شوند.
وزير كشور با بيان اينكه مهلت ثبت نام در انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا از تاريخ 26 فروردين 92 تا اول ارديبهشت به مدت 7 روز خواهد بود، گفت: همزمان در 4 حوزه انتخابيه، انتخابات ميان دوره مجلس شوراي اسلامي را نيز داريم كه شامل حوزه هاي انتخابيه دماوند و فيروزكوه در استان تهران، شهرستان ايلام در استان ايلام، تويسركان در استان همدان و تنكابن و رامسر در استان مازندران خواهد بود.
وي ادامه داد: علاوه بر اين حوزه ها، در دو حوزه انتخابيه؛ انتخابات ميان دوره اي مجلس خبرگان رهبري را نيز خواهيم داشت كه در آذربايجان غربي و كهگيلويه و بويراحمد انجام مي شود.
وي همچنين در خصوص طرح بررسي قانون انتخابات افزود: ما به صراحت نظر دولت و وزارت كشور را در مجلس بازگو كرديم و اساساً بحثمان اين بودكه اين طرح خلاف قانون است و با اصل تفكيك قوا مغايرت دارد.
محمدنجار يادآور شد: البته با تعاملي كه با مجلس انجام شد ماده 35 حذف شد و در حال حاضر بحث روي ماده 31 است و بايد منتظر بود كه مواد باقيمانده چه سرنوشتي خواهند داشت.
وي با تأكيد بر اينكه ما مخالف اين طرح هستيم گفت: بحث هاي كارشناسي در اين زمينه هنوز ادامه دارد.
محمدنجار در پاسخ به سؤالي مبني بر برگزاري انتخابات به صورت رايانه اي اظهار داشت: كارهاي خوبي در وزارت كشور انجام شد و در انتخابات نهمين دوره مجلس، بخشي از كار را به صورت الكترونيكي و آزمايشي انجام داديم و در انتخابات آينده نيز به همين شكل، ما بخشي از انتخابات را به صورت الكترونيكي انجام مي دهيم تا برخي از مقدمات كار فراهم شود و در انتخابات آتي آن را به صورت كامل اجرا كنيم.
وي با بيان اينكه ما بايد در ستاد انتخابات كشور مقدمات انتخابات را فراهم كنيم يادآور شد: بايد در 31 استان، 400 فرمانداري و حوزه هاي انتخابيه كارهاي اجرايي ساماندهي شود و طبق قانون اين كارها از قبل در حال انجام است.
نجار در پايان خاطر نشان كرد: ما تجربه 10 انتخابات رياست جمهوري و 3انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا را داريم، در انتخابات مجلس نهم شاهد حضور 64 درصدي مردم بوديم؛ همه دستگاه ها بايد برابر قانون كار خود را انجام دهند و براي اجراي مرّ قانون و مراقبت از آن از طريق مراجع ذيربط اقدام خواهد شد.
تشريح هماهنگي هاي وزارت كشور با استانداري ها
خبر ديگر اينكه جانشين رئيس ستاد انتخابات وزارت كشور ضمن تشريح هماهنگي صورت گرفته ميان هيئت هاي اجرايي براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم و شوراي شهر گفت: طبق قانون هر روستايي كه بالاي 100 نفر جمعيت داشته باشد انتخابات در آن صورت مي گيرد.
حسنعلي نوري جانشين رئيس ستاد انتخابات وزارت كشور صبح ديروز در همايش معاونين امنيتي استانداري هاي سراسر كشور، ضمن تشريح هماهنگي هاي صورت گرفته ميان هيئت هاي اجرايي براي انتخابات رياست جمهوري يازدهم و شوراي شهر اظهار داشت: فرآيند انتخابات بعد از انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تعطيل نشد و ما پس از پايان جدول زمان بندي مجلس نهم كار انتخاباتي، انتخابات سال 92 را در دستور كار خود قرار داديم.
وي با اشاره به وجود دو ناظر براي انتخابات پيش رو گفت: يكي از دغدغه هاي انتخابات سال آينده كه گريبانگير ستادهاي اجرايي در تهران و ساير استانها بود وجود دو ناظر يكي مجلس شوراي اسلامي براي انتخابات و ديگري شوراي نگهبان براي رياست جمهوري بوده است كه نشست هايي را تاكنون هم با هيئت نظارت مجلس و هم با شوراي نگهبان براي هماهنگي بيشتر برگزار كرده ايم.
جانشين رئيس ستاد انتخابات وزارت كشور تعيين روستاهاي واجدشرايط براي برگزاري انتخابات شوراي شهر را يكي ديگر از دغدغه هاي وزارت كشور عنوان كرد و گفت: ملاك ما براي برگزاري انتخابات در روستاها آمار مركز آمار است كه طبق قانون هر روستايي كه بالاي 100 نفر جمعيت داشته باشد انتخابات در آن صورت مي گيرد. اما به منظور رفع تناقض آمارها به معاونين سياسي استانداري ها اعلام مي كنيم كه روستاهاي مناطق خود را بررسي كنند اگر تناقضي با آمار داشت ما براي تداركات، صورتجلسه و توزيع صندوق اقدام خواهيم كرد.
 


واشنگتن پست مدعي شد

تصميم 1+5 به ارائه پيشنهادهاي جديد به ايران

يك روزنامه آمريكايي به نقل از برخي مقامات اين كشور ادعا كرد كه احتمالاً اوايل هفته آينده كشورهاي 1+5 با ايران در خصوص بسته تشويقي به تهران وارد مذاكره شوند.
روزنامه واشنگتن پست در اين باره نوشت: آمريكا و 5 قدرت ديگر جهان با عجله براي گفت و گوهاي جديد احتمالي با ايران آماده مي شوند.
براساس اين گزارش، اين گفت وگوهاي آتي، اولين مذاكرات سطح عالي درباره برنامه هسته اي ايران از ماه ژوئن تاكنون محسوب مي شود.
هيچ گونه تأييدي از جانب مقامات ايراني در خصوص به تعويق انداختن گفت وگوها با قدرت هاي جهان صورت نگرفته است و روز جمعه، مصطفي دولتيار يكي از اعضاي تيم مذاكره كننده هسته اي ايران در خصوص توافق احتمالي با گروه 1+5 گفت: شخصاً، خوش بين نيستم. همه چيز تابع مذاكرات است.
براساس اين گزارش سه نفر از مقامات آمريكايي و اروپايي كه در خصوص آمادگي ها درباره مذاكرات ايران و 1+5 گزارش مي دادند، مي گويند كه مذاكره كنندگان ايران در حال مذاكره درباره يك جدول زماني براي گفت وگوهاي جديد هستند كه احتمالاً اين مذاكرات در استانبول برگزار خواهد شد.
به گفته آنها، نشست هاي مقدماتي اوايل هفته آينده آغاز مي شود، البته احتمال دارد كه اين گفت و گوها بعد از تعطيلات سال نو ميلادي انجام گيرد.
واشنگتن پست افزود: مقامات آمريكايي مي گويند كه هدف اين نشست، تمايل ايران براي كاهش نگراني هاي بين المللي از فعاليت هاي هسته اي است و در قبال اين اقدامات ايران، كمك هاي فني در زمينه برنامه صلح آميز هسته اي به ايران پيشنهاد مي شود و ممنوعيت خريد قطعات هواپيما از ايران برداشته مي شود.
اين مقامات آمريكايي كه نخواستند نامشان فاش شود، ادامه دادند كه اگر ايران با اين اقدامات موقتي موافقت كنند، يك نقطه آغازي براي «چانه زني بزرگ» در آينده به وجود مي آيد.
اين مقام آمريكايي مي گويد كه پيشنهاداتي كه به ايران ارائه مي شود در مقايسه با پيشنهادات گذشته به روز شده است و در پيشنهادات جديد در صورتي كه ايران در يافتن يك راه حل از خود اشتياق نشان دهد، ايده هايي براي شيرين تر كردن بسته تشويقي به ايران، وجود دارد.
وي افزود: بسته جديد همان استخوانبندي را دارد اما تفاوت هاي اندكي در آن وجود دارد. مي خواهيم ببينيم كه جايگاهي براي رسيدن به يك توافق وجود دارد.
براساس اين گزارش، از سوي ديگر «دنيس راس» از مشاوران ارشد سابق كاخ سفيد مدعي شد كه ايران در حال آماده كردن شرايط مذاكره است اما لزوماً اين به معني تصميم گيري در خصوص يك معامله هسته اي نيست.
واشنگتن پست ادامه داد كه ايران از زمان آخرين دور گفت و گوها در ژوئن سال جاري ميلادي تاكنون، پيشرفت هاي چشمگيري در زمينه برنامه هسته اي داشته است.
خبرگزاري شين هوا روز جمعه به نقل از «هونگ لي»، سخنگوي وزارت خارجه چين اعلام كرد: ما اميدواريم كه يك دور جديد از مذاكرات بين ايران و 1+5 در كم ترين زمان ممكن برگزار شود تا به يك راه حل جامع، بلندمدت و مقتضي دست يابيم.
اين مقام چيني تأكيد كرد: گفت و گو و همكاري تنها راه حل و فصل مناسب (اختلاف ها بر سر) موضوع برنامه انرژي هسته اي ايران است.
 


ناطق نوري: كانديداي انتخابات رياست جمهوري نمي شوم

حجت الاسلام والمسلمين ناطق نوري تاكيد كرد در انتخابات دوره يازدهم رياست جمهوري كانديدا نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر ناطق نوري در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه آيا در انتخابات رياست جمهوري يازدهم كانديدا خواهيد شد يا خير، تاكيد كرد كه در انتخابات كانديدا نخواهد شد.
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره شايعاتي كه راجع به كانديداتوري وي در رسانه ها و محافل سياسي مطرح شده بود نيز گفت كه در آينده درباره اين شايعات و همچنين موضوع انتخابات رياست جمهوري يازدهم صحبت خواهد كرد.
به گزارش تسنيم، پيش از اين از علي اكبر ناطق نوري به عنوان يكي از كانديداهاي احتمالي انتخابات رياست جمهوري سال 92 ياد مي شد. پيش تر دفتر ناطق نوري گمانه زني ها پيرامون كانديداتوري وي در انتخابات آتي را رد و تكذيب كرده بود.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30032320
¤ مردم مصر الگوي انقلاب اسلامي امام خميني(ره) را دارند و بايد خيلي حساب شده عمل كنند تا در دام فتنه هاي دهه 60 ما گرفتار نشوند.
9005-0913
¤ تفاله هاي انجمن حجتيه جديد و منحرفين به دنبال هرج و مرج جامعه هستند تا اوضاع را خراب كنند و بگويند بايد امام زمان بيايد و حكومت كند نه ولايت فقيه! به بصيرت افزايي مردم كمك كنيد.
9039-0917
¤ از رئيس محترم رسيدگي به امور مساجد انتظار مي رود براي مساجد سطح تهران روحانيون جوان پخته را برگزينند تا هم نيروهاي جوان محل و هم افراد مسن را در كنار يكديگر جمع كنند و ضمن حل مسائل و مشكلات محل، بر بصيرت افزايي هم تاثيرگذار باشند و رابطه حسنه اي با پايگاه هاي بسيج برقرار نمايند البته در مساجد فعال و پرتحركي چون مسجد شهيد بهشتي حجت الاسلام والمسلمين مقدسي با وجود سن بالا طوري با همه مسجدي ها رابطه دارد كه گويا همه فرزندان او هستند و لذا در اكثر مراسم مسجد بزرگ گنجايش افراد را ندارد.
1468-0938و 7250-0919 و 8696-0936
¤ مستند ارزشي «آخرين روزهاي زمستان» به ويژه با هنرمندي جذاب و كم نظير جواناني مانند آقاي مهدي زمين پرداز سبب كسب آبرو و عزت براي سينماي دفاع مقدس گرديد. اميدواريم با تشويق اين عزيزان كه چنين افتخاري آفريدند در آينده شاهد آثار فاخر بيشتري از اين دست باشيم. ان شاءالله
8516-0919
¤ پيشنهاد مي شود استان خليج فارس با مركزيت ابوموسي در دستور كار وزارت كشور قرار گيرد.
محمدي از شهرضا
¤ ازدحام سنگين تاكسي هاي تك سرنشين در محدوده طرح ترافيك تهران و برخي شهرهاي بزرگ از جمله مشهد از معضلاتي است كه نيازمند تدبير جدي و توزيع مناسب آنها در تمام خطوط و در صورت لزوم زوج و فرد كردن آنها همانند بقيه مردم است بسياري از افراد را مي شناسم كه فقط براي راحتي خود و خانواده اش تاكسي خريده و از حقوق و مزاياي بازنشستگي استفاده مي كنند و نيازي به مسافركشي ندارند ولي به راحتي در تمام مسيرهاي طرح ترافيك تردد مي كنند.
8949-0912
¤ چرا نمايندگان مجلس از هشدارهاي خانم دكتر دستجردي در مورد عدم تخصيص اعتبارات لازم حاصل از درآمد اجراي مرحله اول هدفمندي يارانه ها به دارو حمايت نمي كنند.
8575-0937
¤ فرزندم سه سال است كه در سازمان هوا-فضا به صورت نيروي شركتي كار مي كند ولي در حال حاضر ايشان و تعداد ديگري از كاركنان را مي خواهند بيرون كنند. با اينكه مدرك جانبازي خودم را ارائه كرده ام هيچ گونه ترتيب اثر نمي دهند.
زماني
¤ چرا ارتش استخدام در دانشگاه هاي افسري را به رشته هاي حرفه اي و فني اختصاص نمي دهد و فقط از رشته هاي نظري مثل كامپيوتر استخدام مي كند؟ مگر ما چه گناهي داريم كه در اين رشته ها درس خوانده ايم. لطفا ما را درك كنيد. ما عاشق خدمت در ارتش هستيم.
وحيد نظري- لرستان
¤ از شهرداري منطقه 12 درخواست تعمير و روكش آسفالت زيرپل چوبي را دارم اين محدوده داراي دست اندازهاي متعددي است و دريچه هاي آب جدول از سطح خيابان پايين تر قرار گرفته و مشكل ترافيكي ايجاد مي نمايد.
طاهري
¤ جولان موش ها در انتهاي خيابان پنجم نيروي هوايي اهالي و ساكنان را مستأصل كرده است و كار به جايي رسيده كه اين جانوران موذي حتي به منازل مردم هم رخنه كرده اند. تماس هاي متعدد با شهرداري ناحيه كه از قضا در همين خيابان هم واقع است به جايي نرسيده است. از مسئولين محترم مربوطه شهرداري منطقه 13 تقاضاي پيگيري عاجل داريم.
ساكنان خيابان پنجم نيروي هوايي
¤ چرا هيچ نظارتي بر ساخت وسازهاي قرچك نيست؟ از مسئولين امر درخواست مي شود به شهركهاي تابع قرچك از جمله زيباشهر، كارگر، الحديد و كه به ساخت وسازهاي غيرمجاز مبادرت مي ورزند و متاسفانه مامورين نيز به دليل نامعلومي به سادگي از كنار اين تخلفات عبور مي كنند رسيدگي و نظارت نمايند.
احمدي
¤ از شهرداري تهران مي خواهم بعدازظهرها سري به خيابان شهيد مدني تقاطع كهن بزنند و ببينند چقدر اهالي محل گرد و غبار مي خورند تا بزرگراه راه اندازي شود؟ چرا آبپاشي صورت نمي گيرد؟
4553---0912
¤ حق ما جانبازان ده درصد نيست كه هم از هيچ گونه مزايا و تسهيلات برخوردار نباشيم و هم بعد از سالها كه عوارض ناشي از جانبازي مان تشديد شده به امان خدا رها شويم، در يك كلام بنويسيد به طور كامل فراموش شده ايم.
7429---0937
¤ دولتمردان تركيه بدانند اگر بخواهند رفتار استعمارگران را در پيش بگيرند و به اصطلاح پيشرفت بكنند در آينده اي نه چندان دور زمين خواهند خورد. بنابراين از عذاب خدا بترسند.
3419-0935
¤ صبح ها توقف اتومبيل راهنمايي و رانندگي در قسمت خروجي بزرگراه همت به يادگار امام ترافيك شديدي ايجاد مي كند و صداي اعتراض همه را در مي آورد. لطفا رسيدگي شود.
1905-0912
¤ از واحد روشنايي برق مولوي درخواست مي شود نسبت به نصب چند پايه چراغ روشنايي در خيابان شهيد محسن آجانلو منشعب از خيابان مجاهدين اسلام بعد از بيمارستان شفا يحيائيان كه فاقد روشنايي است اقدام نمايد.
قديري
¤ اينجانب همانند همه هموطنان عزيز به وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ارتش جمهوري اسلامي قدرتمند و ولايتمدار كه با شكار هواپيماهاي بدون سرنشين جاسوسي آمريكاي جنايتكار و پشتيباني از ملل ستمديده به خصوص ملت مظلوم فلسطين لرزه به اندام پليد جنايتكاران و خائنين منطقه اي آنها انداخته اند افتخار مي كنم.
5461-0918
¤ سلام بر غيور مردان كشور، سربازان ولايت كه ماه آبان را وحشتناك ترين كابوس براي عموسام كردند؟
8847-0919
¤ در جمع آوري وانت هاي دوره گرد به بهانه ميوه فروشي آن قدر كوتاهي صورت گرفت كه گشت آنها در داخل شهر حق مسلم شناخته شده به طوري كه با كوچك ترين اعتراض به مزاحمت آنان جبهه گيري كرده و با تحكم برخورد مي كنند، خلاصه يك چيزي هم بدهكار مي شويم.
4087-0916
 


ديالوگ كاملا رمانتيك در نشريه شبه روشنفكر (خبر ويژه)

مبادله كلمات عاشقانه ميان دو مدعي روشنفكري در نشريه «نگاه پنج شنبه» شدت گرفت.
صادق زيباكلام در پاسخ اظهارات پيروز مجتهدزاده كه مصدق را شارلاتان خوانده بود، گفت كه او هذيان گوي رواني است. مجتهدزاده در مصاحبه با نشريه شبه روشنفكر نگاه پنج شنبه مصدق را به شارلاتان بازي و شامورتي بازي در قضاياي نهضت نفت متهم كرده و قهرمان خواندن وي را مزخرف توصيف كرده بود. او مي گويد «يارو به احمدشاه فلان فلان شده مي گويد شاه وطن پرست. به كسي كه در پاريس مي گويد من يك هويج را به سلطنت در ايران ترجيح مي دهم، مي گفتند شاه وطن پرست دموكرات. احمدشاه تنبان خودش را نمي توانست بالا بكشد چه برسد به اينكه شاه باشد و وطن پرست».
وي همچنين گفته بود «شايد خيلي بدشان بيايد. شايد نتوانيم بنويسيم اما مصدق در عمل بزرگترين شارلاتان ايران بود».
زيباكلام در پاسخ به اين اظهارات، خطاب به نشريه نگاه پنج شنبه كه خود نيز با آن همكاري دارد، نوشت: وقتي ديدم نگاه پنج شنبه از زبان پروفسور مجتهدزاده، مصدق را شارلاتان توصيف كرده، دلم براي خودم كه 6 ماه است در اين نشريه مي نويسم سوخت.
وي مجتهدزاده را پريشان رواني دانست و نوشت: اين دنيا پر از هذيان گوهاي رواني است. او در اين مصاحبه هذيان هاي تب آلود را به هم بافته است. مشكل من با سردبير نشريه سيدعلي ميرفتاح است كه جملاتش در مقدمه مصاحبه آتشم زد. او درباره رئيس مركز يوروسويك لندن مي نويسد «در باره آقاي دكتر مجتهدزاده يك نكته بارز است و آن اينكه او در اين سالها بيش از هر كارشناس ديگري سنگ منافع ملي را به سينه زده است». اين حرف ها توجيه آن توهين است.
 


عارف: من اگر قانونمدارم نمي توانم براي نامزدي شرط بگذارم (خبر ويژه)

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون در واكنش به طراحي انتخاباتي هاشمي رفسنجاني گفت: زمينه اي براي دولت وحدت ملي وجود ندارد.
موسوي لاري در گفت و گو با ايلنا و درباره جايگاه دولت وحدت ملي كشور هم گفت: مباني و منظور از تشكيل اين دولت مشخص نشده است. پيش از بحث روي گزينه هاي مختلف ابتدا بايد موضوع را تبيين كرد.
وزير كشور دولت اصلاحات افزود: در جنگ رسانه اي كه در كشور پا گرفته، دولت وحدت ملي زمينه اي براي حضور ندارد و زمينه براي كانديداهاي اين طرح مانند آقاي ناطق نوري وجود ندارد.
وي تاكيد كرد: طرح دولت وحدت ملي در اردوگاه اصولگرايان جايي ندارد.
موسوي لاري همچنين درباره زمزمه نامزدي محمدرضا عارف (معاون اول رئيس جمهور در دولت اصلاحات) گفت با شناختي كه از عارف دارم، برخلاف اجماع اصلاح طلبان در صحنه حضور پيدا نخواهم كرد.
همزمان، محمدرضا عارف شرط گذاري برخي تندروهاي مدعي اصلاحات و جريان فعال در فتنه سال 88 را رد كرد و گفت: من به ارزش ها و تمام اصول قانون اساسي اعتقاد دارم اگر براي انتخابات رياست جمهوري بيايم براي برد خواهم آمد. اگر مطمئن باشم كه 60 درصد نظرسنجي ها به سودم خواهد بود حتما مي آيم. اما نگاهم اين نيست كه به هر قيمتي پيروز شوم. برخي مي گويند اولين شرط ما آزادي زندانيان سياسي است و اين يعني به بن بست رسيدن. راهي كه من در پيش گرفته ام؛ سخت است. من هيچ شرطي براي ورود به انتخابات ندارم و چون مواضع اين چنيني نمي گيرم طرفدار دوآتشه هم ندارم.
وي كه در ديدار برخي اعضاي انجمن اسلامي دانشگاه علوم پزشكي شيراز سخن مي گفت، درباره شروطي كه برخي براي حضور اصلاح طلبان در عرصه انتخابات مطرح كرده اند نيز گفت: من كه مي گويم قانونمدارم نمي توانم شرط بگذارم كه اگر مثلا زندانيان آزاد شوند وارد انتخابات مي شوم. من راه حل مشكلات كشور را حضور پرشور مردم مي دانم و با اين كه كسي بخواهد شرط بگذارد مشكلات حل نخواهد شد.
وي ادامه داد: انتخابات پرشور مي تواند بخشي از مشكلات ما را در عرصه بين المللي حل كند و پس از آن حركت هايي نيز در داخل براي حل مشكلات مي توان انجام داد.
وي افزود: احساس مي كنم كه طرح اسم من هم در داخل و هم خارج از كشور تاثيرگذار است و اين كه ضد انقلاب ها ادعا مي كنند كه انتخابات تحريم شده است تحت الشعاع قرار مي گيرد. من اگر كاري انجام مي دهم سعي مي كنم به صلاح مردم و نظام باشد و حتي اگر احساس كنم حضورم در انتخابات تنها 10 درصد در حضور پرشور مردم تاثيرگذار خواهد بود، شركت خواهم كرد. آنچه مهم است حضور حداكثري مردم در اين انتخابات است.
معاون اول دولت خاتمي در واكنش به اظهارات اخير موسوي خوئيني ها كه مورد پرسش يكي از دانشجويان حاضر در نشست بود، گفت: ما اگر اعتقاد به آزادي داريم، بايد بين خودمان نيز به آن قائل باشيم. هركسي مي تواند نظر خود را مطرح كند من صلاح نظام را در اجماع مي دانم، چرا كه در اين صورت مردم نيز انگيزه بيشتري براي انتخابات پيدا خواهند كرد.
عارف درباره احتمال اجماع اصلاح طلبان و نامزد احتمالي در انتخابات رياست جمهوري يازدهم گفت: اجماع ايده آل ما است، اما اصلاح طلبان در سال 84 در اوج قدرت نتوانستند به اجماع برسند. ما ياد نگرفته ايم كه با تفاهم با يكديگر كار كنيم و فكر مي كنم اصلاح طلبان به اجماع نرسند.
وي در عين حال در پاسخ به پرسشي درباره اين كه آيا به جريان انحرافي اعتقاد داريد؟ گفت: جريان انحرافي چيز بي ربطي است كه بخشي از اصولگرايان آن را درست كرده اند. جريان انحرافي ساخته ذهن آنهاست براي اين كه مسائل و مشكلات پيش آمده را به دوش ديگري بيندازند.
اين بخش از اظهارات وي در حالي است كه وي چند روز پيش مدعي شده بود اگر اصلاح طلبان بايد از فتنه 88 توبه كنند اصولگرايان هم بايد از جريان انحرافي توبه كنند.
 


ايران سالهاست با موفقيت تحريم ها را دور مي زند (خبر ويژه)

محافل آمريكايي معتقدند ايران با موفقيت تحريم ها را دور مي زند و با وجود برخي فشارها از عهده تحريم برمي آيد.
وب سايت وابسته به انديشكده نومحافظه كار «بنياد دفاع از دموكراسي» در تحليلي خاطرنشان كرد: اتحاديه اروپا از اكتبر گذشته دور تازه اي از تحريم ها را عليه برنامه هسته اي ايران اعلام كرد و تدابير جديدي را نيز اجرايي كرده و شمار زيادي از شركت هاي ايراني را به فهرست سياه وارد كرده است. در همين حال، آمريكا نيز افراد و شركت هاي ايراني را به فهرست سياه وارد كرده و كنگره در تدارك تصويب قانون جديدي براي تشديد فشارها بر ايران است. اما آيا سياست وارد كردن شركت هاي ايران به فهرست سياه تاثير دارد؟ مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي اواخر نوامبر (اوايل آذر) اعلام كرد كه اين آژانس هيچ مدركي حاكي از تاثير تحريم ها بر فعاليت هاي هسته اي ايران مشاهده نكرده است.
اين انديشكده در تحليل خود كه از سوي امانوئل اتولونگي و مارك دابوويتز نگاشته شده، تصريح مي كند: ايران سالهاي مديد با تدابير مختلف تحريم ها را دور زده است. چالش پيش روي مقامات غربي اين است كه با اين موش و گربه بازي و بازي «اگه مي توني منو بگير» ايران هماوردي كنند. موفقيت هاي ايران در اين بازي براي اين كشور زمان مي خرد و شكاف هاي حقوقي فراهم مي كند كه شركت ها از طريق آنها مي توانند بدون ترس از تحريم و مجازات به معامله با ايران ادامه دهند.
اين تحليل مي افزايد: به عنوان مثال شركت «تايدواتر ميدل ايست» يك شركت بهره برداري از بنادر در ايران را درنظر بگيريد كه در ژوئن 2011 به عنوان شركتي متعلق به سپاه پاسداران در فهرست سياه آمريكا قرار گرفت. اتحاديه اروپا بيش از شش ماه پس از آن در ژانويه 2012 تحريم هايي عليه شركت مزبور اعمال كرد. فشار مشترك آمريكا و اتحاديه اروپا عليه تايدواتر مي بايست مبادلات تجاري با ايران را به ركود مي كشاند. شركت حقوقي بين المللي «هولمان فنويك ويلان» در ژوييه 2011 اعلام كرد «به دليل اينكه تايدواتر فعاليت هايي در هفت بندر اصلي ايران دارد، تحريم اين شركت احتمالا تاثيري بسيار جدي بر تجارت با ايران دارد اما اقدام مزبور تاثير جدي بر تجارت با ايران نداشت زيرا در مدتي كه سياستگذاران اتحاديه اروپا درباره مزايا و مضرات پيروي از اقدام آمريكا بحث مي كردند، تايدواتر در حال ايجاد شركت هاي وابسته (front company) بيشتري براي دور زدن تحريم هاي غرب بود.
تحليلگران بنياد دفاع از دموكراسي اضافه كردند: در اول ژوييه 2011هفت روز پس از اقدام آمريكا و تقريبا هفت ماه پيش از تحريم اتحاديه اروپا عليه تايدواتر، اداره كننده بندر مزبور يك شركت جديد بنام «فراز رويال قشم» را ثبت كرد و آن را مسئول پايانه كانتينرها معرفي كرد. شما مي توانيد تايدواتر را تحريم كنيد و تايد واتر تمام اموال و كارهاي خود را به فراز رويال قشم واگذار مي كند. پيش از اينكه با اين اقدام مواجه شويد ايران يك كلك ديگر سوار مي كند. آمريكا و متحدانش بايد شركت در اين بازي را متوقف كنند.
 


تله گذاري دوباره رژيم اشغالگر قدس براي تركيه (خبر ويژه)

روابط تركيه و رژيم صهيونيستي به صورت مخفيانه و محرمانه در حال بازسازي است.
روزنامه يني آسيا چاپ در تركيه با انتشار اين خبر نوشت: روابط تركيه و اسرائيل روز به روز، در پشت درهاي بسته گرم تر مي شود؛ نصب رادارهاي سپر موشكي در پايگاه نظامي «كوره جيك» در استان ملطيه در جنوب تركيه، در واقع هدفي جز تامين امنيت اسرائيل در برابر ايران ندارد. از ديگر همكاري هاي امنيتي تركيه با اسرائيل، مي توان استقرار موشك هاي پاتريوت در نزديكي مرزهاي تركيه با سوريه را نام برد. دولت تركيه پس از اين كه سوريه مرزهاي خود به روي حمل و نقل جاده اي اين كشور را بست، اعلام كرد كه پلي دريايي از بندر اسكندرون تا بندر حيفا ايجاد مي كند تا امكان انتقال كاميون هاي تركيه به فلسطين اشغالي و از آنجا به اردن و به ديگر كشورهاي عرب حاشيه خليج فارس فراهم شود. احداث اين پل در حالي صورت مي گيرد كه رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه از مصر به سبب مواضع اين كشور در قبال حمله به غزه انتقاد كرده بود و احمد داود اوغلو در سفر به غزه براي قربانيان حملات صهيونيست ها اشك تمساح مي ريخت.
اين روزنامه ترك زبان همچنين فاش كرد كه هاكان فيدان رئيس سازمان اطلاعات تركيه با رئيس موساد ديدار كرده و راهي براي ارتباط اطلاعاتي ميان تركيه و اسرائيل گشوده است؛ روابطي كه پس از حمله نظاميان رژيم صهيونيستي به كشتي تركيه اي مرمره و كشتار 9 فعال صلح تركيه اي به تيرگي گراييده بود.
برپايه اين گزارش، روابط تركيه و اسرائيل به افزايش همكاري اطلاعاتي محدود نشده و ازسرگيري روابط سياسي در دستور كار قرار دارد.
يني آسيا نوشت: اردوغان از يك سو از مواضع «اسرائيل» انتقاد و از سوي ديگر به طور محرمانه در زمينه هاي ديپلماتيك و اطلاعاتي با اسرائيل مذاكره مي كند؛ به همين سبب است كه شاهد گسترش همكاري هاي دوجانبه هستيم.
 


شيعيان اندونزي تحت فشار وهابيت از مذهب خود برگرديد وگرنه كشته مي شويد! (خبر ويژه)

شيعيان اندونزي به خاطر فشار وهابيت و گروه هاي تندرو در وضعيت دشواري به سر مي برند.
خبرگزاري فرانسه گزارش داد: گروه هاي متعصب سلفي در جاواي اندونزي، شيعيان را از روستاي خود اخراج كرده و شرط بازگشت آنها به خانه هايشان را دست كشيدن از اعتقادات خود و تغيير مذهب اعلام كرده اند. خانم صليحه كه توسط افراد تندرو از روستاي خود اخراج شد و هم اكنون به يك ورزشگاه متروكه پناه برده مي گويد تنها جرم و جنايت وي شيعه بودن است. در اين رابطه نزديك 200 تن از شيعيان به يك ورزشگاه متروكه در منطقه سامبانغ واقع در شرق جزيره جاوا پناه آوردند. اين عده از ماه اوت گذشته زندگي خود را با حداقل امكانات مي گذرانند. آنها پس از اينكه مقام هاي محلي اندونزي تأمين آب و مواد غذايي را براي آنها متوقف كردند، مجبور به استفاده از منابع بسيار محدود براي خريد نيازهاي حياتي خود شدند.
خانم رويا 21 ساله و خانه دار پس از فرار از روستاي خود تنها چيزي كه توانست با خود به همراه بياورد حلقه ازدواجش بود كه آن را فروخت تا مايحتاج خود و خانواده اش را خريداري كند. وي پس از تمام شدن پول خود گفت كه ديگر قادر نيست چيزي را خريداري كند و كودك شيرخوارش هم اكنون فقط آب مي خورد.
خانم صليحه 22 ساله به خبرگزاري فرانسه گفت: ما نمي خواهيم مانند پناهندگان زندگي كنيم، ما خواهان بازگشت به روستاي خود مي باشيم. مقام هاي محلي و مذهبي منطقه ياد شده، بازگشت اين عده به روستاي خويش را مشروط به ترك مذهب شيعه و روي آوردن به مذهب سني كردند. اين مقام ها گفتند كه اگر آنها اين شرط را نپذيرند بايستي منطقه را ترك كنند.
بوشوري مقسوم، رئيس شوراي محلي علماي اندونزي مي گويد شيعيان زنديق هستند و در منطقه سامبانغ از يك روستا به روستاي ديگر رفت و آمد مي كنند تا عقايد انحرافي خود را تبليغ كنند.
موناجي، رئيس روستاي سامبانغ در اين باره گفت: شيعيان، مكاني در اين منطقه ندارند مگر اينكه مذهب سني را برگزينند. البته پناهندگان شيعه به شدت با اين درخواست مخالفت كردند.
رويا يك زن شيعه در اين زمينه گفت: نمي دانم چه آينده اي براي ما رقم مي خورد ولي مي دانم كه من هرگز از مذهب خود عدول نخواهم كرد. البته نماز مي خوانم تا سني ها يك روزي ما را بپذيرند. ما همگان به يك خدا و يك پيامبر و يك قرآن ايمان داريم. پس چرا نمي توانيم با هم و با صلح و صفا زندگي كنيم؟
اين گزارش حاكي است شيعيان در اندونزي ده درصد جمعيت اين كشور را تشكيل مي دهند ولي تعيين تعداد آنها به دليل اينكه اغلب شيعيان اندونزي امور مذهبي خود را در خفا انجام مي دهند، تا حدودي مشكل است. اندونزي 240 ميليون نفر جمعيت دارد.
انستيتو سيتارا اعلام كرد خطرناكترين حمله به شيعيان اخيراً در سامبانغ اتفاق افتاد كه گروه هاي تندرو به شيعيان يورش برده و آنها را مجبور به پناه بردن به ورزشگاه متروكه كردند. مهاجمان خانه ها را به آتش كشيده و حداقل يك نفر را نيز به قتل رساندند. فرد كشته شده كه پدرخانم صليحه بود، تلاش داشت مهاجمان را آرام كند اما آنها او را كشتند.
يادآور مي شود پيش از اين روزنامه آسيا تايمز فاش كرد كه وهابيون سعودي با كمك دلارهاي تزريق شده، در تشديد فشار و سركوب عليه شيعيان اندونزي نقش آفريني مي كنند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10