(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 26  آذر  1391 - شماره 20382

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
قدرداني ائتلاف گروه هاي فلسطيني مستقر در دمشق
از بيانات رهبر معظم انقلاب
هشدار سرلشكر صفوي به برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس
با دلارهاي نفتي نمي توان نقش آفريني كرد
پاي درس علي (ع)
ضريح مطهر حرم امام حسين(ع) وارد كربلا شد
ابراز همدردي مهمانپرست با خانواده هاي دانش آموزان آمريكايي
برترين هاي دومين كنگره «پيشگامان پيشرفت» معرفي و تقدير شدند
گري سيك:
غرب هرگز نمي تواند مانع از غني سازي در ايران شود
ميرتاج الديني:
نظر دولت ادغام وزارت ارتباطات يا تبديل آن به يك سازمان است
بارش نخستين برف پاييزي در تهران
گفت وگوهاي راهبردي ايران و هند براي توسعه روابط دوجانبه
در مراسم نكوداشت سردار ربوده شده ايران مطرح شد
عليرضا عسگري پناهنده نشده است
دعوت سفير ايران از اتباع آذربايجان براي سفر به جمهوري اسلامي
6 الي 8 تيرماه زمان قطعي برگزاري كنكور 92
قشقاوي خبر داد
آزادي 18 زنداني ايراني در تركمنستان
از سوي يك منبع آگاه صورت گرفت
تكذيب اظهارات منتسب به خيرت شاطر درباره ارتباط ايران با تحولات مصر
از سوي وزارت بهداشت نتايج مرحله اول آزمون دكتري اعلام شد
اخبار ادبي و هنري
رئيس ديوان عدالت كشور:
خراسان جنوبي به لحاظ پايبندي به مسائل ديني از استان هاي برتر كشور است
2 معاون وزير از معلمان حادثه ديده چهارمحال و بختياري عيادت كردند
نماينده مردم همدان در مجلس:
 90 درصد ظرفيت پژوهشي كشور بدون استفاده مانده است
با توافق ميان آموزش و پرورش و وزارت دفاع
برگزاري اردوهاي راهيان نور و درس آمادگي دفاعي بر عهده سپاه قرار گرفت
استقبال دانشجويان پزشكي 78 كشور از تحصيل در ايران
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شيراز:
كشورهاي همسايه متقاضي مصرف داروي ايراني هستند
كشاورز اسفرايني شلغم هاي دوكيلوگرمي برداشت كرد
شله مشهدي در فهرست ميراث معنوي ملي ثبت شد
تشخيص نارسايي هاي قلبي جنين در زنجان امكان پذير شد
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان:
 18درصد تردد كشور در محورهاي البرز است
بازگشت عكاسان مشهدي پس از ركابزني در 10كشور


قدرداني ائتلاف گروه هاي فلسطيني مستقر در دمشق

از بيانات رهبر معظم انقلاب

گروه هاي فلسطيني مستقر در دمشق با صدور بيانيه اي از فرمايشات اخير رهبر معظم انقلاب در تبريك پيروزي به ملت فلسطين و جهاد قهرمانانه آنها در جنگ غزه تشكر و قدرداني كردند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: رهبري ائتلاف گروه هاي فلسطيني و اعضا و مجاهدان آن به مبارزات و نقش جهادي شان در رويارويي با دشمن صهيونيستي ادامه مي دهند.
اين بيانيه كه پس از سخنان چند روز پيش حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، رهبر انقلاب اسلامي ايران با اساتيد دانشگاه، نخبگان و علماي شركت كننده در كنفرانس جهاني اساتيد دانشگاهي جهان اسلام و بيداري اسلامي منتشر شده، افزود: بعد از شنيدن سخنان امام خامنه اي، رهبري و اعضاي ائتلاف گروه هاي اسلامي از مواضع اصولي و عقيدتي ايشان كه حافظ حقوق ملت فلسطين و مقدسات و حقوق امت است، تقدير و تشكر مي كند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: اراده ملت ما و اراده مبارزان گروه هاي فلسطيني و هم چنين حمايت و پشتيباني پايگاه مقاومت در منطقه و در راس آن جمهوري اسلامي ايران، تاثير زيادي در مقابله با دشمن صهيونيستي و جنگ وحشيانه آن عليه نوار غزه داشته است. ما بر اين باوريم كه اين اراده و اين اتحاد مستحكم ميان گروه ها و دولت هاي مقاومت حافظ حقوق ملت و امت ما خواهد بود.
اين بيانيه افزود: تشكر امام خامنه اي و تبريك ايشان به ملت فلسطين به ما قدرت مي دهد تا در برابركليه تلاش هاي مشكوك و پروژه هاي آمريكايي صهيونيستي عليه مساله فلسطين و مسايل امت، بايستيم.
در اين بيانيه كه به امضاي دبيرخانه ائتلاف گروه هاي فلسطيني رسيده است، آمده است: ما تاكيد مي كنيم كه به كساني كه از ما حمايت مي كنند و نقش گسترده اي در تقويت و توسعه توان مقاومت در غزه و منطقه را دارند، وفادار خواهيم بود.
 


هشدار سرلشكر صفوي به برخي كشورهاي حاشيه خليج فارس

با دلارهاي نفتي نمي توان نقش آفريني كرد

سرلشكر صفوي با هشدار به كشورهاي كوچك حاشيه خليج فارس گفت: توصيه مي كنم حد و اندازه و مرز خودشان را متناسب با كشور و جمعيت شان بدانند زيرا دلارهاي نفتي و گازي نمي تواند براي آنها ايجاد نقش كند.
سرلشكر سيد يحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در نشست خبري كه صبح روز شنبه برگزار شد، با اشاره به اينكه 25 آذرماه روز پژوهش نامگذاري شده است، گفت: كشورهاي حاشيه خليج فارس به غير از ايران در ده سال گذشته بيش از 100 ميليارد دلار قرارداد خريد سلاح، انبار و ذخيره و هزينه كرده اند و ما مي دانيم كه سلاح هاي خريداري شده براي آزادي قدس و مقابله با رژيم صهيونيستي نيست بلكه اين پروژه آمريكايي و يا صهيونيستي است كه صورت گرفته است.
صفوي ادامه داد: امنيت پايدار در منطقه با مشاركت همه كشورها ايجاد مي شود و ايران تاكنون دست وحدت، برادري و مشاركت را به سوي اين كشورها دراز كرده است.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا تاكيد كرد: البته به كشورهاي جنوب خليج فارس توصيه مي كنيم سرنوشت شاه ايران براي آنها درس عبرت باشد زيرا سلاح هايي كه شاه از آمريكا خريداري كرد روزي به دست مردم ايران براي مقابله با آمريكايي ها افتاد و ممكن است اين اتفاق دوباره براي آنها نيز صورت بگيرد.
وي افزود: با توجه به اينكه بيش از 85 درصد تجارت جهاني مبتني بر حمل و نقل دريايي است، اين منطقه كانون توجه همه قدرت هاي جهاني است و جمهوري اسلامي ايران با داشتن 2025 كيلومتر ساحل از خليج گواتر تا دهانه اروندرود طولاني ترين ساحل را در منطقه دارد.
صفوي ادامه داد: ايران از لحاظ امنيتي به عنوان يك كشور مستقل و قدرتمند و با نفوذ در مقياس جهاني و منطقه اي، بالاترين نقش را در استمرار صلح و امنيت پايدار در منطقه خليج فارس دارد. اين امنيت پايدار تعامل و همكاري سازنده با 7 كشور ديگر و سازوكارهاي اقتصادي، امنيتي و پيشرفت در منطقه را مي طلبد و جمهوري اسلامي ايران محور و ستون اصلي براي مباحث امنيتي و توسعه منطقه مي تواند باشد.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در بخش ديگري از اين نشست خبري با اشاره به برگزاري دومين همايش سراسري جغرافيا، توسعه، دفاع و امنيت؛ فرصت ها و چالش هاي خليج فارس و تنگه هرمز، چشم انداز آينده گفت: دانشگاه جامع امام حسين(ع) به عنوان بزرگترين مركز علمي سپاه اين همايش را با 3 محور فرصت ها و چالش هاي توسعه اي، فرصت ها و چالش هاي دفاعي و فرصت ها و چالش هاي امنيتي برگزار مي كند.
وي خاطرنشان كرد: اين همايش در روزهاي 27 و 28 آذرماه در تالار اجتماعات غدير وزارت كشور برگزار خواهد شد.
صفوي درباره وضعيت منطقه نيز گفت: تغيير و تحولات در تركيه، سوريه، اردن و حتي يمن بر منطقه تاثيرگذار است كه بازيگر اصلي آن در مقياس جهاني آمريكا است. آمريكايي ها هم با حضورشان در منطقه خليج فارس ايجاد ناامني مي كنند و هم با دخالت هاي نابجاي خود در سوريه و ديگر كشورها و يا تحريك كشورهايي مثل تركيه براي دخالت در سوريه ناامني را توسعه مي دهند كه اين ناامني ها عليه منافع آمريكايي ها و رژيم صهيونيستي رقم خواهد خورد.
صفوي در ادامه خاطرنشان كرد: البته بازيگران امنيتي در مقياس منطقه اي ايران، تركيه، عربستان و عراق هستند و به كشورهاي كوچك توصيه مي كنم حد و اندازه و مرز خودشان را متناسب با كشورشان و جمعيت شان بدانند زيرا دلارهاي نفتي و گازي نمي تواند براي آنها ايجاد نقش كند.
به گزارش فارس، دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در بخش ديگري از سخنانش گفت: توسعه بنادر جنوبي ايران در منطقه چابهار و خليج فارس بسيار بيشتر از توسعه پاكستان در درياي عمان است. البته يكي از ضعف هاي كشور ما اين است كه استراتژي بحري ندارد و توجه ما به خشكي است.
صفوي تاكيد كرد: ايران با توسعه بنادرش مي تواند نقش اساسي در صادرات و واردات كالا در منطقه داشته باشد و از طرفي حضور نيروي دريايي ارتش و سپاه در آب هاي منطقه مي تواند دامنه نفوذ و حضور امنيتي ايران را توسعه دهد.
 


پاي درس علي (ع)

به نيازمندان
كمك كنيد !
فقيري كه نزد تو آمده، فرستاده خداوند است. كسي كه از ياري و كمك به او دريغ كند، از خداوند دريغ كرده است و كسي كه به او بخشش نمايد، به خداوند بخشيده است!
نهج البلاغه
حكمت 304
 


ضريح مطهر حرم امام حسين(ع) وارد كربلا شد

ضريح مطهر حرم حضرت امام حسين(ع) سحرگاه جمعه همراه با كاروان سفينه النجاه از طريق مرز مهران استان ايلام وارد شهر مقدس كربلا شد.
 


ابراز همدردي مهمانپرست با خانواده هاي دانش آموزان آمريكايي

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان حمله مسلحانه به مدرسه اي در آمريكا را تاسف بار خواند و با خانواده قربانيان اين حادثه ابراز همدردي كرد.
رامين مهمانپرست با ابراز همدردي با خانواده قربانيان اين اتفاق حزن انگيز، جامعه آمريكا را براي مشاركت در نهضت مقابله با جنگ افروزي و كشتار انسان هاي بي گناه كه در نقاط مختلف جهان به دست افراد مسلح و در حوادث تروريستي و جنون آميز اتفاق مي افتد فرا خواند.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با محكوم كردن قتل انسان هاي بي گناه و تروريسم در هر شكل آن اعم از دولتي و غيردولتي اظهار داشت: كودكان و نوجوانان قرباني اقدامات مسلحانه در غزه يا آمريكا، افغانستان يا پاكستان، عراق يا سوريه از نظر انساني تفاوتي با يكديگر نداشته و بايد همه تلاش نمايند تا صلح و امنيت و آرامش براي همه مردم جهان فراهم شود.
گفتني است، تيراندازي مرگبار صبح روز جمعه (14 دسامبر مصادف با 24 آذرماه جاري) در مدرسه شهر نيوتاون ايالت كانكنيكت آمريكا 27 كشته بر جاي گذاشت كه 18 نفر از قربانيان كودك بودند.
 


برترين هاي دومين كنگره «پيشگامان پيشرفت» معرفي و تقدير شدند

برترين هاي دومين كنگره پيشگامان پيشرفت در مراسم اختتاميه كنگره معرفي و تقدير شدند.
در اين كنگره دكتر واعظ زاده رييس مركز الگوي اسلامي ايراني پيشرفت گفت: پيشرفت هر كشور به سرمايه هاي ملي، برنامه پيشرفت، اراده عمومي و مديريت كشور وابسته است و مجموع سرمايه هاي ملي ايران در مقايسه با ساير كشورهاي دنيا كم نظير است.
وي افزود: سرزمين گسترده، جمعيت قابل توجه، نيروي انساني تحصيل كرده، منابع طبيعي فراوان و موقعيت سوق الجيشي استثنايي، سرمايه هاي ملي ما را در رتبه بالايي در دنيا قرار داده است. سرمايه طبيعي ايران شامل منابع متنوع اعم از نفت و گاز و معادن و جنگل ها و غيره ارزش فوق العاده اي دارد.
واعظ زاده يادآور شد: مجموع منابع نفت و گاز اثبات شده ايران در رتبه اول دنياست و ايران از نظر ميزان و تنوع مواد معدني از كشورهاي برتر دنيا به شمار مي رود.
رييس مركز الگوي اسلامي - ايراني پيشرفت با بيان اين كه كوير نمك و كوير لوت در مركز و شرق ايران داراي منابع عظيمي است كه هنوز ناشناخته است، افزود: بنابر يك قول موثق، ميزان منابع طبيعي ايران نسبت به جمعيت كشور، در رتبه دوم دنياست. فلات ايران، خشك و كم آب است ؛ اما از نظر مساعد بودن براي باغداري و توليد ميوه يكي از برترين ها در دنياست.
وي همچنين موقعيت جغرافيايي ايران در حد فاصل آبهاي گرم اقيانوس هند و مناطق سرد آسياي مركزي و روسيه و به لحاظ مسلط بودن بر حساس ترين نقطه نفت خيز جهان را بي نظير دانست و تصريح كرد: ايران در مركز چهار راه شمال - جنوب و شرق - غرب آسيا به اروپا قرار گرفته است كه هم به لحاظ سياسي و هم به لحاظ ترانزيت مزيت هاي زيادي دارد.
وي با اشاره به بيش از ده ميليون دانش آموخته دانشگاهي و دانشجو در كشور، نيروي انساني را سرمايه جوان و ارزشمندي دانست كه محصول انقلاب اسلامي است.
رييس شوراي عالي مركز الگوي اسلامي ايراني پيشرفت، سرمايه معنوي را عامل ضروري ديگر براي پيشرفت يك ملت برشمرد كه در مراجع علمي مربوط به توسعه متعارف از آن غفلت مي شود.
به گزارش ايسنا در پايان كنگره پيشگامان پيشرفت كه با حضور هزار دانشجو از سراسر كشور در مركز همايش هاي بين المللي دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد از ارائه دهندگان مقالات برگزيده و انجمن هاي علمي دانشجويي فعال در برگزاري كنگره با اعطاي لوح، تنديس و جايزه نقدي تقدير شد.
طي يك روز برگزاري اين كنگره، هشت نشست تخصصي برگزار شد كه در پايان هر نشست دو مقاله به انتخاب اساتيد و يك مقاله به انتخاب شركت كنندگان به عنوان آثار برتر برگزيده شدند.
 


گري سيك:

غرب هرگز نمي تواند مانع از غني سازي در ايران شود

مشاور اسبق امنيت ملي آمريكا در مصاحبه اي اذعان كرد كه كاخ سفيد هرگز نمي تواند مانع از انجام غني سازي اورانيوم در ايران شود.
«گري سيك» از مقامات سابق آمريكايي و يكي از كارشناسان مسائل ايران در دانشگاه كلمبيا در مصاحبه اي با مجله فارين افرز به برنامه هسته اي ايران پرداخت.
وي گفت: ما به خوبي مي دانيم كه سياست هسته اي كنوني ايران با سياست هسته اي در زمان شاه كاملا متفاوت است.
گري سيك ادامه داد: زماني كه شاه برنامه هسته اي ايران را به پيش مي برد آمريكا حتي به وي كمك مي كرد و در زمينه راكتورها و در زمينه ديگري كه مي توانستيم به وي كمك مي كرديم. آمريكا اين كار را انجام مي داد چون ايران در آن زمان دوست آمريكا بود.
اين مقام سابق آمريكايي اضافه كرد: حكومت كنوني ايران نيز در حال انجام همان كاري است كه در زمان شاه انجام مي شد و آنها هم اكنون نيز در حال ساخت راكتور هسته اي بوده و توانايي خود در اين زمينه را افزايش مي دهند.
وي تاكيد كرد:ايران اقدام جنون آميزي براي ساخت بمب [اتمي] نمي كند و اگرچه توانايي ساخت آن را دارد اما بمب نمي سازد.
گري سيك گفت: ايران هرگز غني سازي را به سطح 90درصد نخواهد رساند.
اين مقام سابق آمريكايي اذعان كرد: بايد اين نكته را به ياد داشته باشيم كه هرگز نخواهيم توانست كه آنها را به عقب برانيم و مانع از غني سازي اورانيوم توسط آنها شويم.
به گزارش فارس، وي گفت: ايرانيان هرگز نحوه غني سازي اورانيوم را فراموش نخواهند كرد اما مي توانيم شرايطي را ايجاد كنيم كه اورانيوم غني سازي شده را در خارج از اين كشور ذخيره كنيم و زماني كه آنها بخواهند به سوي ساخت سلاح اتمي بروند مدت زمان زيادي طول بكشد.
كشورهاي غربي مدعي هستند كه ايران در پي برنامه غني سازي اورانيوم خود به دنبال ساخت تسليحات اتمي است. ايران بارها اعلام كرده كه هرگز به دنبال ساخت اينگونه تسليحات نبوده و رهبر ايران نيز بارها تاكيد كرده كه ساخت تسليحات اتمي «حرام» است.
 


ميرتاج الديني:

نظر دولت ادغام وزارت ارتباطات يا تبديل آن به يك سازمان است

معاون رئيس جمهور در اجراي قانون اساسي گفت: تصميم نهايي ادغام وزارت ارتباطات با مجلس است.
حجت الاسلام محمدرضا ميرتاج الديني گفت: دولت براساس بررسي هاي كارشناسي به اين نتيجه رسيد كه وزارت ارتباطات را در وزارتخانه ديگري ادغام و يا آن را تبديل به يك سازمان كند اما اين كار منوط به تصويب در مجلس شوراي اسلامي خواهد بود.
وي در خصوص علت انتخاب وزارت ارتباطات براي ادغام، تصريح كرد: وزارت ارتباطات پس از واگذاري بخش هاي مهمي از آن مانند مخابرات با 15 هزار كارمند و واگذاري پست بانك و امور تصدي گري شركت پست در آينده عملا به وزارتخانه كوچكي تبديل خواهد شد كه تنها وظايف حاكميتي برعهده خواهد داشت.
وي با اشاره به اينكه پس از واگذاري ها تنها چند مجموعه باقي مي ماند كه وظايف حاكميتي برعهده خواهند داشت، خاطرنشان كرد: از اين بخش هاي حاكميتي كميسيون تنظيم مقررات هم به شوراي فناوري پيوست كه بنا به دستور رهبر معظم انقلاب تشكيل شده بود لذا عملا بخش هاي باقي مانده در حد يك وزارتخانه نخواهد بود كه تشكيلات و تجهيزات يك وزارتخانه را به خود اختصاص دهد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، معاون رئيس جمهور در اجراي قانون اساسي افزود: به اين دليل بود كه دولت تصميم گرفت اين وزارتخانه را در وزارتخانه ديگري ادغام و يا به يك سازمان مستقل تبديل كند كه تكليف قانوني خود را انجام داده باشد.
 


بارش نخستين برف پاييزي در تهران

بارش نخستين برف پاييزي روز شنبه مناطق شمال تهران را سفيدپوش كرد.
 


گفت وگوهاي راهبردي ايران و هند براي توسعه روابط دوجانبه

مدير كل دفتر مطالعات سياسي و بين المللي وزارت خا رجه كشورمان براي شركت در نهمين دور گفت وگوهاي راهبردي ايران و هند و امضاء چند موافقتنامه به دهلي نو سفر كرد.
مصطفي دولتيار در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: در اين گفت وگوها عموماً سه محور استاندارد شامل مباحث بين الملل و تحولات بين المللي،مباحث منطقه اي كه دو كشور بيشتر در آن نظر و منافع دارند و مباحث روابط دو جانبه تبادل نظر شد.
وي گفت: هر سال به اقتضاي شرايط، موضوعات خاصي به بحث گذاشته مي شود و امسال در دهلي نو تحولات تأثيرگذار در عرصه جهاني، بيشتر در قالب مباحث اقتصادي و بحران هاي مالي دنيا، بويژه آمريكا و اروپا و آثار آن بر كشورهاي در حال توسعه از جمله هند مورد بحث قرار گرفت.
اين مقام وزارت خارجه كشورمان درباره تأثير بحران هاي مالي جهاني بر اقتصاد هند اظهار داشت: هند هم براي حفظ رشد اقتصادي خود،نياز به بازار دارد و اگر بازارهاي جهاني نتواند توليدات هند را بخرد و نيازهايش را تأمين كند،اين كشور دچار مشكل مي شود.
مدير كل دفتر مطالعات سياسي وزارت خارجه افزود: در اين خصوص، رقابت هند با چين و رشد دو رقمي چين نيز كه از چند سال گذشته حفظ شده است، موضوع مهمي محسوب مي شود.
وي در توضيح بيشتر مباحث مطرح در دور اخير گفت وگوها گفت: در حوزه مسايل منطقه اي بحث افغانستان يكي از مباحث جدي بود و در اين خصوص ما نگراني هاي مشتركي در خصوص افغانستان داريم اما لزوماً را ه حل هايمان منطبق بر هم نيست.
به گفته دولتيار، بحث هاي مطرح در اين گفت وگوها بيشتر بين نخبگان و صاحبنظران دو كشور انجام مي گيرد.
وي با اشاره به نگاه هندي ها به بندر چابهار براي ارتباط با آسياي مركزي و افغانستان گفت: هندي ها بسيار علاقه مند هستند كه از طريق جاده و راه آهن ايران به آسياي مركزي راه پيدا كنند.
مدير كل دفتر مطالعات سياسي وزارت امور خارجه افزود: هندي ها اين علاقه مندي ها را دارند و نمي توانند خريد نفت از ايران را كاهش دهند و با آمريكا در اعمال تحريم ها همكاري كنند.
وي اظهار داشت: يكي از بحث هاي ما در اين جلسه اين بود كه اگر نگاه شما به واشنگتن باشد طبيعي است كه نمي توانيد با تهران راحت كار كنيد و در اين شرايط نبايد گله داشته باشند كه چرا چيني ها از آنها جلو زده اند يا آمريكايي ها مي توانند به ايران گندم بفروشند و آنهانمي توانند.
دولتيار افزود: در شرايط فعلي، بازار ايران به روي هند و همه كشورهاي جهان باز است و به اندازه كافي مشتري براي خريد نفت ايران وجود دارد.
 


در مراسم نكوداشت سردار ربوده شده ايران مطرح شد

عليرضا عسگري پناهنده نشده است

مراسم نكوداشت سردار ربوده شده ايران، عليرضا عسگري در موزه دفاع مقدس برگزار شد.
در اين مراسم سردار دقيقي رييس تامين اجتماعي سازمان قضايي نيروهاي مسلح و از همرزمان اين سردار گفت: عسگري هركجا باشد، سرباز ولايت و انقلاب است. او در دوران دفاع مقدس رشادت هاي فراواني به خصوص در كردستان و سردشت داشت و او در اسارت صهيونيست هاست و اميدوارم هرچه زودتر رها شود.
در ادامه سردار سلطان آبادي يكي ديگر از هم رزمان سردار عسگري به بيان بخشي از دوران زندگي سردار عسگري پرداخت و گفت: سردار عسگري در سال هاي 81 و 82 بنا به اتهامات 19 ماه در بازداشت به سر برد و بعد از 19 ماه از تمام اتهامات تبرئه شد. او با وجود تمام اين ناملايمات همواره در خدمت نظام و ولايت بود و شواهد و قرائن زيادي وجود دارد كه نشان مي دهد سردار عسگري در سال 85 وقتي براي انجام يك ماموريت به سوريه و پس از آن به تركيه رفته بود، توسط موساد ربوده شده است .
وي تاكيد كرد: برخلاف ترور شخصيتي كه عليه او كردند، او پناهنده نشده است و تاكنون هيچ علامتي كه نشان دهد او پناهنده شده است، وجود نداشته است و بالعكس تمام شواهد و قرائن نشان مي دهد كه او در هتل جيران توسط نيروهاي امنيتي اسرائيل با كمك سازمان اطلاعات تركيه بازداشت شده است. به طوري كه موساد در كتاب دستاوردهاي خود، دستگيري او را بيان كرده است.
در ادامه سردار احمدي مقدم فرمانده كل نيروي انتظامي كه از هم رزمان سردار عسگري بود طي سخناني گفت: سردار عسگري همواره پرتلاش بود. او هيچ گاه اهل عافيت طلبي نبود و ما نبايد به سادگي از كنار پرونده او عبور كنيم. سردار عسگري خدمات فراواني به نظام داشته است و به نظر مي رسد پرونده او در جمهوري اسلامي به كار بيفتد.
وي گفت: سردار عسگري پيش از آخرين سفر خود ديداري با من داشت و با توجه به اين كه با واسطه يكي از دوستانش در يكي از جلسات حزبي شركت كرده بود، از من خواست كه تحركات اين حزب را بيشتر مراقبت كنم. اين حزب بعدها نقش مهمي در فتنه داشت و اين پيش بيني سردار عسگري را نشان مي دهد و اين كه او تا پايان در خط ولايت بود.
در مراسم نكوداشت سردار ربوده شده ايراني، عليرضا عسگري جمعي از شخصيت هاي لشگري و كشوري از جمله امير دريابان علي شمخاني، سردار احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي و تعدادي از ياران و هم رزمان وي شركت كرده بودند.
عليرضا عسگري سردار بازنشسته در اوايل سال 85 طي سفري به تركيه ناپديد شد.
 


دعوت سفير ايران از اتباع آذربايجان براي سفر به جمهوري اسلامي

سفير كشورمان در باكو از اتباع جمهوري آذربايجان دعوت كرد تا در ايام تعطيلات سال نو به جمهوري اسلامي ايران و به خصوص استان هاي آذري زبان سفر كنند.
محسن پاك آيين در جمع دست اندركاران امور گردشگري با اشاره به اينكه اتباع آذربايجان مي توانند بدون اخذ ويزا از مرزهاي بين المللي وارد ايران شوند، افزود: عزيزان آذري با توجه به علايق مذهبي، مي توانند علاوه بر گردشگري با انگيزه هاي زيارت اماكن مقدسه به زيارت بارگاه امام هشتم (ع) در مشهد و مرقد حضرت معصومه(س) در قم مشرف شوند.
وي با تأكيد بر ضرورت ايجاد تسهيلات بيشتر براي سفر اتباع جمهوري آذربايجان به ايران، از مسئولان استان هاي همجوار (آذربايجان شرقي، اردبيل و گيلان) خواست در ايام تعطيلات سال نو با افزايش نيروي انساني و تجهيزات در مرزهاي دو كشور، شرايط سهل تري را براي ورود و خروج اتباع جمهوري آذربايجان فراهم كنند.
پاك آيين گفت: ايران به دليل داشتن طبيعت زيبا، آثار تاريخي و امكانات گردشگري مناسب، مورد توجه گردشگران آذري قرار دارد و بايد كمك كنيم تا اين عزيزان با خاطره خوش ايران را ترك كنند.
سفير ايران افزود: ايران يكي از اصلي ترين مقاصد گردشگران جمهوري آذربايجان بوده و شهرهاي مشهد، شيراز، اصفهان، تهران و استان هاي آذري زبان داراي جاذبه هاي بيشتر براي آنان هستند.
سفير ايران در جمهوري آذربايجان با پيش بيني افزايش گردشگران آذري در سال جاري، اظهار داشت: علاوه بر تردد جاده اي از طريق مرزهاي زميني آستارا، جلفا و بيله سوار، پرواز هاي روزانه منظم نيز بين باكو و تهران برقرار است و ساكنان جمهوري خودمختار نخجوان نيز از طريق مرزهاي زميني استان هاي آذربايجان شرقي و غربي مي توانند به ايران تردد كنند.
 


6 الي 8 تيرماه زمان قطعي برگزاري كنكور 92

مشاور عالي سازمان سنجش از تغيير زمان برگزاري آزمون سراسري سال 92 به دليل برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خبر داد.
دكتر حسين توكلي با اعلام اين خبر اظهار كرد: براساس استعلام از وزارت كشور براي برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در روز جمعه 24 خرداد 92 در سراسر كشور و براساس مواد 13 و 14 قانون انتخابات چنانچه در مرحله اول براي هيچ يك از داوطلبان اكثريت مطلق حاصل نشود انتخابات مرحله دوم در جمعه بعد از آن برگزار خواهد شد، با توجه به مراتب فوق آزمون سراسري سال 92 در صبح و بعداز ظهر روزهاي پنجشنبه ششم تير و جمعه هفتم تير و صبح شنبه هشتم تير برگزار خواهد شد.
گفتني است پيش از اين زمان برگزاري آزمون سراسري، در تاريخ هاي 30 و 31 خرداد و اول تيرماه اعلام شده بود.
وي با بيان اينكه مهلت ثبت نام آزمون سراسري امشب به اتمام مي رسد، اظهار كرد: تاكنون 710 هزار نفر در اين آزمون ثبت نام كرده اند.
وي با تاكيد بر تسريع داوطلبان براي ثبت نام در كنكور اظهار كرد: با تجميع آزمون هاي سراسري دانشگاه هاي دولتي و آزاد، امسال دانشگاه آزاد هيچ كنكور جداگانه اي برگزار نخواهد كرد بنابراين داوطلبان دانشگاه آزاد نيز بايد همزمان با ساير داوطلبان با مراجعه به سايت سازمان سنجش در كنكور ثبت نام كنند.
 


قشقاوي خبر داد

آزادي 18 زنداني ايراني در تركمنستان

معاون كنسولي، مجلس و امور ايرانيان خارج از كشور وزارت امور خارجه از آزادي 18 زنداني ايراني در تركمنستان خبر داد.
حسن قشقاوي معاون كنسولي، مجلس و امور ايرانيان خارج از كشور وزارت امور خارجه كشورمان در گفت وگو با فارس با اعلام اين خبر گفت: 18 زنداني ايراني در زندان هاي تركمنستان چهارشنبه (22 آذر ماه) به مناسبت سالروز اعلام بي طرفي تركمنستان و به دستور قربانقلي بردي محمداف رئيس جمهور اين كشور آزاد شدند.
وي افزود: اين 18 نفر با پيگيري هاي وزارت امور خارجه و سفارت جمهوري اسلامي ايران در عشق آباد و تعامل مثبت و سازنده دولت تركمنستان آزاد شدند.
 


از سوي يك منبع آگاه صورت گرفت

تكذيب اظهارات منتسب به خيرت شاطر درباره ارتباط ايران با تحولات مصر

يك منبع آگاه اظهارات منسوب به «خيرت شاطر» مسئول برجسته اخوان المسلمين مصر عليه ايران در كمك كردن به مخالفان مصري را كذب خواند.
اين منبع در گفت و گو با فارس افزود: خيرت شاطر در مصاحبه خود با روزنامه «روزاليوسف» كه روز يكشنبه هفته قبل انجام داده، گرچه به كشورهايي اشاره كرده كه در حوادث اخير به مخالفان مرسي كمك كرده اند، اما از هيچ كشوري نام نبرده است.
از سوي ديگر همين منبع يادآور شد: برخي از شخصيت هاي اخواني در اظهارات خود كشورهاي آمريكا، عربستان و امارات را از كشورهايي مي دانند كه در حوادث اخير از گروه هاي مخالف مرسي حمايت مالي و رسانه اي مي كنند.
وي افزود: حضور شفيق در امارات دليل واضحي در اين باره است و اظهارات آمريكايي ها نيز در حمايت از مخالفان مرسي و نيز توصيه به وي براي گفت وگو با آنها و قبول نظراتشان باعث نارضايتي اخواني ها و مرسي شده و چند روز قبل سفير آمريكا در قاهره به همين دليل احضار و مورد اعتراض مقامات مصري قرار گرفته است.
اين منبع با اشاره به برخي يادداشت ها و مقالاتي كه با استناد به اظهارات منسوب به خيرت شاطر در رسانه هاي كشورمان منتشر مي شود و تحليل وارونه اي را از حوادث اخير در مصر به خوانندگان خود ارائه مي دهند، گفت: علت اين موضوع استفاده از برخي ترجمه هاي مغرضانه و يا مقالات هدفداري است كه اخيراً برخي از نويسندگان عربي براي جلوگيري از نزديكي ايران و مصر منتشر مي كنند.
وي ادامه داد: از سوي ديگر اخبار دروغ ديگري درباره تماس ايران با مخالفان مرسي و يا سفر آنان به قصد دريافت كمك مالي از كشورمان در رسانه هاي مصر منتشر شده كه واقعيت ندارد و منابع آن كاملاً مجعول است.
 


از سوي وزارت بهداشت نتايج مرحله اول آزمون دكتري اعلام شد

نتايج مرحله اول آزمون دكتري تخصصي رشته هاي علوم پايه پزشكي و بهداشت اعلام شد.
جبرائيل نسل سراجي، رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت با اشاره به نتايج مرحله اول آزمون دكتري تخصصي رشته هاي علوم پايه پزشكي و بهداشت از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني www.sanjeshp.ir گفت: مرحله دوم اين آزمون از دوم تا هفتم دي ماه براي همه رشته ها به جز رشته هاي طب سنتي و آموزش پزشكي برگزار مي شود.
وي با اشاره به شركت 5400 داوطلب در اين دوره از آزمون، اظهار كرد: زمان حضور هر يك از داوطلبان در آزمون شفاهي بر روي كارت ورود به جلسه مصاحبه كه از فردا از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي توزيع مي شود، مشخص خواهد شد.
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت با بيان اينكه آزمون مرحله دوم شامل بررسي توانايي هاي علمي و قدرت انتقال مطالب و ارائه سوابق آموزشي و پژوهشي و تجارب حرفه اي است، از اعلام نتايج نهايي آزمون در چهارم بهمن ماه خبر داد.
آزمون دكتري تخصصي رشته هاي علوم پايه پزشكي و بهداشت 18 آبان ماه در 56 رشته و 8 شهر برگزار شد.
 


اخبار ادبي و هنري

فيلم هاي تبليغاتي كاخ سفيد
در صدر نامزدهاي گلدن گلوب
در صدر نامزدهاي هفتادمين جايزه گلدن گلوب فيلم هايي با رويكرد تبليغاتي براي سياست هاي دولت آمريكا قرار دارند.
به گزارش خبرنگار كيهان، بيشترين سهم كانديداتوري براي كسب جوايز اين دوره از جايزه سينمايي گلدن گلوب در حالي به فيلم هاي «آرگو»، «لينكلن» و «30دقيقه بامداد» اختصاص يافته كه هر سه، فيلم هايي تبليغاتي براي اهداف كاخ سفيد محسوب مي شوند. فيلم «آرگو» به كارگرداني بن افلك به زعم بسياري از منتقدان غربي فاقد ارزش سينمايي بالايي است و به نظر مي رسد كه صرفاً به خاطر داشتن محتواي ضد ايراني نامزد دريافت جايزه در اين آئين سينمايي شده است. همچنين فيلم «لينكلن» به كارگرداني استيون اسپيلبرگ، درباره آبراهام لينكلن، شانزدهمين رئيس جمهور تاريخ ايالات متحده آمريكاست. نكته جالب، حمايت مستقيم باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا از اين فيلم است. به طوري كه اوباما يك ماه پيش با دعوت از اسپيلبرگ و ساير عوامل توليد فيلم «لينكلن» به كاخ سفيد از اين اثر تقدير كرد. فيلم « 30 دقيقه بامداد» به كارگرداني كاترين بيگلو نيز يك اثر سفارشي درباره قتل بن لادن است. حتي بسياري از رسانه هاي غربي، اين فيلم را يك نمايش تبليغاتي براي كمك به پيروزي مجدد اوباما در انتخابات رياست جمهوري اخير آمريكا مي دانند.
گفتني است، جايزه گلدن گلوب كه توسط انجمن مطبوعات خارجي هاليوود برگزار مي شود، مقدمه اي براي جايزه اسكار محسوب مي شود. به طوري كه اكثر برگزيدگان اين جايزه را مي توان شانس هاي اصلي موفقيت در اسكار دانست. هرچند گلدن گلوب نيز مانند اسكار به دليل گزينش هاي سياسي خود، اعتبار هنري خود را از دست داده است.
تنها تريبون رسانه اي معترضان آمريكا در آستانه تعطيلي
تنها تريبون معترضان و عدالتخواهان در كشور آمريكا، به دليل فشارهاي مالي صهيونيست ها در آستانه تعطيلي قرار دارد.
مدير شبكه راديويي WPFW در آمريكا- شبكه اي كه از هنگام آغاز به كار در اوايل دهه 1950 سابقه اي طولاني در پخش برنامه هاي مرتبط با عدالت اجتماعي دارد- تصميم گرفته به بهانه مسائل و مشكلات مالي پخش برخي از برنامه هاي اين شبكه راديويي را متوقف كند.
«جان هيوز»، مديركل اين شبكه راديويي خواستار برگزاري جلسه اي غيررسمي در محوطه دانشگاه هاروارد شد تا در خصوص برنامه ها و اقداماتش توضيح دهد. اين جلسه كه با حضور كاركنان و مشتركان مالي اين شبكه راديويي و همچنين نمايندگان اقليت هاي قومي مختلف آمريكا و مخاطبان عام برگزار شد به تريبون اعتراض شركت كنندگان تبديل شد. معترضان با تأكيد بر اينكه WPFW تنها ابزار آنها براي رساندن صدايشان به گوش جامعه است با تصميم مديركل شبكه مذكور مخالفت كردند.
«لوك استوارت» مدير هماهنگي توليد WPFW در گفت و گو با خبرگزاري فارس مي گويد:«اين تغييرات، بخشي از تلاش هايي است كه براي خاموش كردن صداهاي پيشرفت خواهانه صورت مي گيرد كه مي خواهند اين صداها را با برنامه هايي جايگزين كنند كه محتواي آنها از پيش توسط شركت هاي بزرگي مانند مونسانتو، لاكهيد مارتين و نورتراپ گراموند تعيين شده است.»
بازداشت 28 اخلالگر فرهنگي
دبير ستاد حمايت و صيانت از محصولات فرهنگي و هنري از دستگيري 28 نفر از عوامل اخلال گر در حوزه فرهنگي كشور، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد.
انصاري، دبير ستاد حمايت و صيانت از آثار فرهنگي، هنري ضمن قدرداني از تلاش هاي سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگيري 28 نفر از عوامل اخلال گر در حوزه فرهنگي كشور، اين حركت را نشانه بيداري- دلسوزي و ولايتمداري محض اين عزيزان در دفاع از ارزش ها و كيان حوزه هاي فرهنگ متعالي و اسلام و ايران دانست.
 


رئيس ديوان عدالت كشور:

خراسان جنوبي به لحاظ پايبندي به مسائل ديني از استان هاي برتر كشور است

بيرجند- خبرنگاركيهان:
رئيس ديوان عدالت كشور دفتر نمايندگي در استان خراسان جنوبي را افتتاح كرد.
حجت الاسلام والمسلمين منتظري در جمع مسئولان اداري استان با اشاره به اهداف اين نهاد در راستاي تامين حقوق و رسيدگي به شكايات مردم براساس اصل 173 قانون اساسي اظهار داشت: هدف از راه اندازي دفاتر نمايندگي در استان ها انجام كارهاي مقدماتي شكايات بوده از اين حيث هيچ تفاوتي با ديوان در مركز ندارند.
به گزارش خبرنگار ما، وي در بخش ديگري از سخنان خود داشتن نظام اسلامي را از بزرگترين افتخارات دانسته و اذعان داشت: اگر دولت جمهوري اسلامي آن گونه كه قانون و شرع مقدس تعيين كرده به وظايفش عمل كند يك نظام مقتدر براي تحقق عدالت جهاني اسلام خواهد بود.
رئيس ديوان عدالت اداري كشور عمل به قانون را شاخص سنجش نظام اداري دانست و تاكيد كرد: هرچه انسان مسئوليت بالاتري داشته باشد بايد پايبندي و التزامش به قانون بيشتر است.
وي از رشد 13درصدي شكايات در سال جاري در استان خراسان جنوبي خبر داد و گفت: افزايش آمار در نظام ديوان عدالت اداري به معناي اين نيست كه نظام اداري كشور با تهديد مواجه است.
ايشان در پايان سخنان خود استان خراسان جنوبي را به لحاظ پايبندي به مسائل ديني، اعتقادي و فرهنگي از جمله استان هاي برتر كشور دانست.
 


2 معاون وزير از معلمان حادثه ديده چهارمحال و بختياري عيادت كردند

شهركرد - خبرنگاركيهان:
به نمايندگي از سوي وزير آموزش و پرورش دو تن از معاونان اين وزارتخانه از معلمان سانحه ديده چهارمحال وبختياري در بيمارستان عيادت و دلجويي كردند.
وحيد كيارشي معاون توسعه و پشتيباني و فاطمه قربان معاون آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش اظهار اميدواري كردند كه معلمان سانحه ديده در تصادف محور بروجن - لردگان هرچه زودتر سلامتي خود را باز يافته و فعاليتهاي آموزشي را ادامه دهند.
به گزارش خبرنگارما، نمايندگان وزير آموزش و پرورش همچنين ضمن حضور در منزل معلم مرحومه شكوفه عباسي كه در حادثه ياد شده جان خود را از دست داد به دلجويي از خانواده وي و ساير بازماندگان اين معلم فقيد پرداختند. براساس اين گزارش مديركل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري اعلام كرده است كه كليه هزينه هاي درماني مصدومان توسط بيمه هاي درماني پرداخت خواهد شد و در صورت نياز وزارت آموزش و پرورش از هيچ مساعدتي دريغ نخواهد كرد.
در حادثه ياد شده 32 نفر معلم مصدوم شدند كه 28 نفر آنان در بيمارستان بستري و 4 نفر ديگر پس از بهبودي كامل مرخص شدند.
 


نماينده مردم همدان در مجلس:

 90 درصد ظرفيت پژوهشي كشور بدون استفاده مانده است

همدان- خبرنگاركيهان:
تاكنون فقط 10درصد ظرفيت هاي پژوهشي كشور به ويژه دانشگاه ها مورد استفاده قرار گرفته و 90درصد ديگر بلااستفاده مانده است.
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين مطلب در مراسم آغاز هفته پژوهش و افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي استان همدان افزود: ارزش پژوهش در تبديل شدن آن به فناوري و ورود به چرخه توليد علم است و براي اين كار بايد همه نيروهاي علمي و پژوهشي وارد عرصه شوند در حالي كه هم اكنون تنها 10 تا 15درصد اساتيد ما فعاليت جدي دارند.
ابراهيم كارخانه اي بر تجاري سازي ابداعات و اختراعات و پژوهش ها تاكيد كرد و گفت: علاوه بر جشنواره هايي كه به پژوهش ها لوح تقدير مي دهند، بايد جشنواره تجاري سازي ابداعات و اختراعات نيز داشته باشيم.
وي يادآور شد: طبق قانون برنامه چهارم توسعه قرار بود سهم صنايع «هاي تك» از توليد صنعتي كشور به 26صدم درصد و سهم پژوهش از توليد ناخالص ملي به 2 درصد برسد كه در پايان برنامه، هدف مورد نظر محقق نشد و در دو مورد فوق به ترتيب فقط به ميزان 6 دهم درصد و 7دهم درصد رشد داشتيم.
نماينده مردم همدان در مجلس ادامه داد: يكي از مشكلات اين عرصه، فقدان نظام ملي چرخه توليد و علمي پژوهشي و فناوري است كه باعث پراكنده كاري شده و حتي در بودجه بندي سالانه، پژوهش و فناوري مستقل نبوده و زيرگروه امور عمومي قرار مي گيرد.
كارخانه اي افزود: ميانگين جهاني به كارگيري منابع انساني در توسعه حدود 63درصد است اما در ايران بيش از 30 درصد برآورد شده كه خيلي پايين است.
 


با توافق ميان آموزش و پرورش و وزارت دفاع

برگزاري اردوهاي راهيان نور و درس آمادگي دفاعي بر عهده سپاه قرار گرفت

با توافق وزارت آموزش و پرورش و وزارت دفاع و پشتيباني سپاه پاسداران مسئوليت برگزاري اردوي راهيان نور دانش آموزي و اجراي درس آمادگي دفاعي را بر عهده گرفت.
براساس اين توافق قرار شده است بخش هايي از اين درس كه نياز به حضور دانش آموزان در محيط هاي نظامي دارد، توسط سپاه و با مسئوليت نهاد در اردوگاه ها و مكان هاي هدف راهيان نور برگزار شود.
در ماده 7 اين آيين نامه آمده است: آن بخش از آموزش هاي عملي كه بنا به تشخيص وزارت آموزش و پرورش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي قابليت اجرا در محيط هاي آموزشي مدارس را دارند، با مسئوليت وزارت آموزش و پرورش در همان محيط اجرا مي شود و بخش هايي از اين درس كه نياز به حضور دانش آموزان در محيط هاي نطامي دارد، توسط سپاه و با مسئوليت سپاه در اردوگاه ها و مراكز آموزش نظامي مناسب(مكان هاي هدف راهيان نور) برگزار خواهد شد.
اين آيين نامه كه در 11ماده و 9 تبصره در تاريخ هفتم آبان 91 به تصويب رسيده و توسط معاون اول رياست جمهوري به دستگاه هاي اجرايي و نظارتي ابلاغ شده است، آموزش دفاعي را معادل 2 ماه خدمت نظام وظيفه تلقي كرده و مسئوليت اجراي برنامه هايي كه در محيط مدرسه انجام مي پذيرد برعهده وزارت آموزش و پرورش و بخش عملي آن را كه خارج از مدرسه اردوگاه ها، محيط هاي نظامي يعني مناطق عملياتي دفاع مقدس، برگزار مي شود بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نهاده است.
 


استقبال دانشجويان پزشكي 78 كشور از تحصيل در ايران

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از استقبال دانشجويان علوم پزشكي 78 كشور دنيا براي تحصيل در كشورمان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، «مرضيه وحيد دستجردي» در مراسم افتتاح خوابگاه هاي دانشجويان بين الملل دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: درخواست شش هزار دانشجوي علوم پزشكي از 78 كشور دنيا براي تحصيل در دانشگاه علوم پزشكي تهران نشان از سطح بالاي علمي علوم پزشكي در كشور و رتبه بالاي اين دانشگاه در دنيا دارد.
وي افزود: دانشگاه علوم پزشكي تهران در برخي زمينه ها داراي رتبه هاي 300 و 400 و زير آن در دنياست.
وزير بهداشت با بيان اينكه دانشكده بين الملل دانشگاه علوم پزشكي تهران در سال 86 راه اندازي شد و در 11 شعبه اين دانشگاه ها در كل يك هزار و يكصد دانشجو در آن زمان داشتيم در حالي كه هم اكنون فقط يك هزار دانشجو به تنهايي در اين دانشكده تحصيل مي كنند، گفت: امروز شاهديم كه 40 دانشجوي خارجي از 13 كشور در دانشگاه علوم پزشكي تهران تحصيل مي كنند و ديگر بايد گفت دانشگاه ملي تهران به دانشگاه بين الملل پزشكي بدل شده است.
دستجردي ادامه داد: مهم اينست كه وقتي دانشجويي از يك كشور خارجي به ايران مي آيد امكانات تحصيلي و اقامتي و رفاهي وي در حد بسيار خوبي باشد.
وي با اعلام اينكه بايد به جايي برسيم كه 40 درصد دانشجويان دانشگاه هاي بين الملل خارجي باشند، اظهار داشت: اين دانشجويان هم پيام رسان علمي و هم پيام رسان فرهنگي انقلاب ما در برگشت خود به كشورهايشان خواهند بود.
وزير بهداشت گفت: وقتي مي بينيم از 10 نفر اول آزمون هاي جامع علوم پايه دندانپزشكي 2 نفر از دانشكده بين الملل هستند متوجه مي شويم كه سطح تحصيل در اين دانشكده بالا بوده است و جاي سرمايه گذاري بيشتري در اين خصوص وجود دارد.
 


معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شيراز:

كشورهاي همسايه متقاضي مصرف داروي ايراني هستند

شيراز- خبرنگار كيهان:
اغلب كشورهاي همسايه متقاضي مصرف داروي ايراني هستند و اين در حالي است كه قيمت داروي ايراني به مراتب كمتر از مشابه خارجي است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اين مطلب گفت: ميزان تاثيرگذاري همه داروها اعم از وارداتي و توليدي داخل كشور قبل از ورود به بازار مصرف كنترل و آناليز مي شود. به گزارش خبرنگار ما، وي اظهار داشت: از مجموع 43 درصد خريد داروهاي داخل كشور 10 درصد از خريدها از توليدات دارويي استان فارس انجام گرفته و هم اكنون علاوه بر شركت هاي فعال در زمينه توليد دارو 10 شركت نيز در نوبت گرفتن مجوز توليد هستند.
افشين اميني افزود: براي تامين داروهاي مورد نياز بيماران خاص، تالاسمي و بيماران ام اس گام هاي موثري برداشته شده و از جمله آن توليد داروي ايكس جيت كه جايگزين داروي دسفرال مورد مصرف در بيماران تالاسمي شده است و نتايج خوبي نيز به همراه داشته است.
 


كشاورز اسفرايني شلغم هاي دوكيلوگرمي برداشت كرد

يك كشاورز اسفرايني موفق به برداشت شلغم هايي به وزن دو كيلوگرم از كشتزار خود شد.
به گزارش ايرنا، مصيب مرادي اهل روستاي كبوترخانه از توابع بخش مركزي اسفراين توانسته در مزرعه يك هكتاري خود حدود 50 تن محصول شلغم توليد كند.
وي راز رسيدن به اين ركورد را عمل به توصيه كارشناسان و رعايت اصول بهزراعي عنوان و بيان كرد: سال قبل به علت ناديده گرفتن اصول كشت، محصول چنداني از مزرعه خود برداشت نكرده بودم.
رئيس اداره توليدات گياهي مديريت جهاد كشاورزي اسفراين با اشاره به درشتي محصول توليدي، برداشت 50 تن محصول از اين مزرعه را دور از انتظار ندانست.
مهندس خليل عاقبتي، رعايت تاريخ كشت، استفاده صحيح و به اندازه از كودهاي شيميايي، آلي و ريزمغذي و آبياري و وجين به هنگام را از عوامل توفيق اين كشاورز اسفرايني برشمرد.
شلغم يكي از سبزي هاي بسيار مقوي و مغذي است كه به سبب دارا بودن 10 درصد مواد قندي و سرشار بودن از املاح مفيدي مانند كلسيم و منيزيم در رديف مواد غذايي بسيار با ارزش به حساب مي آيد.
شلغم از پاك كننده ها و سازنده هاي خون بوده و املاح كلسيم و منيزيم موجود در آن موجب جلوگيري از ابتلا به بيماري هاي خطرناكي مانند سرطان مي شود. هم چنين شوره موجود در آن باعث تصفيه خون، كاهش قند آن و دفاع بدن در برابر بيماري هاي عفوني مي شود.
افزايش اشتها، تسكين سرفه، علاج بيماري هاي پوستي، درمان برونشيت، گلودرد و جوش صورت، تقويت حافظه، رفع شب كوري و كم خوني، كمك به رشد و نمو استخوان ها و... از ديگر فوايدي است كه براي شلغم برشمرده اند.
 


شله مشهدي در فهرست ميراث معنوي ملي ثبت شد

مشهد-خبرنگاركيهان:
سنت طبخ شله مشهدي در ششمين اجلاس سراسري شوراي سياست گذاري ثبت آثار كشور در فهرست ميراث معنوي ملي ثبت شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، در اين اجلاس كه با محوريت بررسي پرونده هاي آيين هاي عاشورايي كشور برگزار شد، از خراسان رضوي علاوه بر سنت طبخ شله مشهدي كه پس از طرح با اكثريت آرا در فهرست ميراث معنوي ملي به ثبت رسيد، حدود 13 ميراث معنوي ديگر از جمله آيين پرده خواني خليل آباد، آيين دسته بني اسد كاشمر، آيين نخل بندي بجستان، مراسم علم گرداني روستاهاي نيشابور، مراسم نخل گرداني نقاب گناباد و... مطرح شد.
 


تشخيص نارسايي هاي قلبي جنين در زنجان امكان پذير شد

زنجان- خبرنگار كيهان:
با استفاده از دستگاه اكو كارديوگرافي مي توان نارسايي هاي قلبي نوزادان را قبل از تولد آنان تشخيص داد.
دكتر باشا مساعد فوق تخصص قلب اطفال مركز آموزشي درماني تخصصي و فوق تخصصي آيت الله موسوي درباره استفاده از دستگاه اكو كارديوگرافي گفت: با استفاده از اين دستگاه مي توان نارسايي هاي قلبي جنين را در مراحل اوليه رشد تشخيص داد.
وي اظهار داشت: تشخيص نارسايي ها در 18 هفتگي حاملگي قابل انجام است كه با استفاده از اين روش مي توان از تولد نوزاداني با نارسايي هاي پيچيده قلبي جلوگيري كرد.
دكتر مساعد افزود: اين روش به ويژه در مادراني كه سابقه ناهنجاري هاي قلبي و يا مشكلات وراثتي در خود و يا خانواده دارند اهميت و كاربرد فراواني دارد.
وي گفت: در صورت تشخيص يك نارسايي پيچيده قلبي كه غيرقابل درمان باشد از همان مراحل اوليه تشخيص با اجازه پزشك قانوني، حاملگي ختم مي يابد.
دكتر مساعد خاطرنشان كرد: استان زنجان از مراكز پيشرو در ارائه خدمات فوق تخصصي سلامت قلب جنين و تشخيص ناهنجاري هاي قلبي پيش از تولد در كشور است.
 


مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان:

 18درصد تردد كشور در محورهاي البرز است

كرج- خبرنگاركيهان:
18درصد تردد كشور در محورهاي استان البرز است در حالي كه اين استان 2 درصد جاده هاي كشور را دارد.
مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان البرز پيش از ظهر ديروز در نشست خبري با بيان اين مطلب افزود: استان البرز در مسير تردد مسافران 14 استان شمالي، غربي و شمال غربي كشور و چهار محور پرتردد كشور در اين استان واقع شده است.
محمدجواد عطرچيان با اشاره به اينكه حمل و نقل جاده اي به طور 100درصد در دست بخش خصوصي است اظهار داشت: در اين راستا با هوشمندسازي جاده هاي اين استان مي توان معضلات تردد را كاهش داد.
وي به اجراي طرح كنترل نامحسوس ناوگان حمل و نقل عبوري از محورهاي اين استان خبر داد و گفت: به زودي 7دوربين نظارت تصويري در محورهاي اين استان به بهره برداري مي رسد و برنامه ريزي براي افزايش اين دوربين ها به 15 دستگاه در حال انجام است.
 


بازگشت عكاسان مشهدي پس از ركابزني در 10كشور

مشهد-خبرنگار كيهان:
سفر يك ساله عكاسان دوچرخه سوار مشهدي به 10كشور جاده ابريشم به پايان رسيد.
حميد سلطان آباديان، فريد دولت آبادي و محمد اديبي 360 روز را در كشورهاي هند، چين، مالزي، تايلند، تاجيكستان، قرقيزستان و... ركاب زدند و همچون سفيراني فرهنگي ورزشي به تبادل فرهنگي با مردم اين كشورها پرداختند.
انتقال پيام صلح و دوستي و لبخند ايرانيان به مردم دنيا به خصوص كشورهاي آسيايي و معرفي شهر مشهد به عنوان پايتخت معنوي جهان اسلام در سال 2017 نيز از مهمترين اهداف سفرشان بود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10