(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 27  آذر  1391 - شماره 20383

بارش برف پاييزي بسياري از مناطق كشور را سفيدپوش كرد
سخنگوي شوراي شهر در گفت و گو با خبرنگاران :
دولت و شهرداري در باره آلودگي هوا هردو مقصر هستند
11 مصدوم در آتش سوزي پاركينگ
حوادث كوتاه از كشور
مدير نظارت و صدور پروانه هاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز:
برخي داروهاي مصرفي در باشگاه هاي ورزشي اعتيادآور هستند
افتتاح 6 بازار ميوه و تره بار در تهران
آزادراه قم- تهران امروز مسدود است
ساكن همين ساختمانم ،در را باز كنيد
47 هنرجو پس از رنگ كردن موي خود راهي بيمارستان شدند
29 و 30 آذر برگزار مي شود
كنگره سالانه اخلاق و حقوق باروري با رويكرد سقط جنين درماني
هنرمندي كه از ترس سارقان اسكارش را بخشيد
سقوط مرگبار هواپيما
باز هم هفت تيركشي در آمريكا
مراسم دعا براي چاوز
سقوط اتوبوس مسافران ايراني
محمد و فاطمه رايج ترين نام ها در تركيه


بارش برف پاييزي بسياري از مناطق كشور را سفيدپوش كرد

رئيس مركز كنترل و فرماندهي پليس راهور گفت: در اكثر محورهاي نيمه شمالي كشور بارش برف و باران گزارش شده است.
سرهنگ رضا سلبي رئيس مركز كنترل و فرماندهي پليس راهور در اين رابطه گفت: با توجه به بارش برف در اكثر محورهاي شمال، شمال غربي و همچنين شمال شرقي كشور از رانندگان درخواست مي شود كه در اين محورها از سفرهاي غيرضروري بين شهري تا حد امكان خودداري كنند.
وي ادامه داد: در صورت ضرورت اقدام به سفر حتما وسايل ايمني از قبيل زنجير چرخ و وسايل گرمايي و مواد غذايي همراه داشته باشند.
رئيس مركز كنترل و فرماندهي پليس راهور همچنين اعلام كرد كه سه محور شمشك به ديزين، تونل به خلخال و محور عباس آباد به كلاردشت به دليل بارش سنگين برف و كولاك تا اطلاع ثانوي مسدود است.
نجات 3500 نفر در طرح
امداد و نجات زمستانه
با نجات 3500 نفر در طي 5 روز از برگزاري طرح امداد و نجات زمستانه در طي روزهاي 20 تا 24 آذرماه سال جاري در مجموع 365 عمليات امداد و نجات صورت پذيرفته است كه در اين عمليات ها از مجموع 3537 نفر حادثه ديده، 3494 نفر نجات يافته اند. همچنين از مجموع 386 مصدوم حوادث رخ داده شده 212 نفر توسط نيروهاي امداد و نجات به مراكز درماني انتقال داده شدند.
به گزارش روابط عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال احمر، همزمان با آغاز طرح زمستاني امداد و نجات، نيروهاي امداد و نجات جمعيت هلال احمر با حضور در حوادث به امدادرساني و انتقال مصدومان اقدام كردند.گزارش هاي حاكي از اين است در طي روزهاي 20 تا 24 آذرماه سال جاري در مجموع 356 عمليات امداد و نجات صورت پذيرفته است كه 233 عمليات جاده اي، 18 عمليات برف و كولاك، 18 عمليات كوهستان، 15 عمليات شهري، 14 عمليات سيل و آبگرفتگي را شامل مي شود.
بنابراين گزارش در اين عمليات ها از مجموع 3537 نفر حادثه ديده، 3494 نفر نجات يافته اند. همچنين از مجموع 386 مصدوم حوادث رخ داده شده 212 نفر توسط نيروهاي امداد و نجات به مراكز درماني انتقال داده شدند. يادآور مي شود در اين عمليات ها 493 نفر نيز اسكان داده شده اند.
ترافيك سنگين در بزرگراه ها و خيابان هاي شمالي تهران
جانشين رئيس پليس راهور تهران از حجم سنگين ترافيك در بزرگراه ها و خيابان هاي شمالي شهر و كاهش سرعت تردد در اين معابر در روز گذشته خبر داد.
سرهنگ جمال بذرافشان با اشاره به افزايش ترافيك در بزرگراه هاي پايتخت و مناطق شمالي گفت: ترافيك در خيابان ها و معابر شهري منطقه يك و در شمال پايتخت به علت بارش برف سنگين و تردد خودروها با مشكل مواجه بود ضمن اينكه تمامي بزرگراه هاي پايتخت داراي بار ترافيكي نيمه سنگين بودند.
جانشين رئيس پليس راهور از رانندگان خواست در روزهاي باراني و برفي بدون شتاب و عجله در سطح شهر رانندگي كنند و با توجه به اينكه در بسياري از معابر شمال شهر و بزرگراه ها ترافيك وجود دارد از انجام حركات خطرناك براي رهايي از ترافيك و برهم زدن نظم عبور و مرور خودداري كنند.
آمادگي ستاد برف روبي
شرق تهران
شهردار منطقه 8 از راه اندازي ستاد پيشگيري، هماهنگي و برنامه ريزي به منظور خدمت رساني مطلوب به شهروندان در روزهاي برفي خبر داد.
محمدمهدي شادالوئي با اشاره به لزوم ايجاد ساختاري مشخص، به منظور كنترل پيامدهاي ناشي از بارش برف گفت: ستاد برف روبي با هدف بهبود خدمات رساني به شهروندان و پيشگيري از بروز مشكلات و آمادگي در مواجهه با پيامدهاي ناشي از بارش برف همچنين فراهم سازي شرايط ايمن براي عبور و مرور شهروندان در زمان بارش نزولات آسماني در شرق تهران راه اندازي شد.
وي تصريح كرد: در يك برنامه ريزي دقيق تمام نقاط برف گير و داراي مشكل در سطح محدوده شناسايي شده و با راه اندازي سايت مركزي و با بكارگيري عوامل خدمات شهري و ماشين آلات و ادوات براي فصل يخبندان و سرما آماده ارائه خدمات مرتبط با شهروندان است.
شادالوئي افزود: براساس تمهيدات صورت گرفته در سطح محلات شرق تهران، براي استقرار خودروها و تجهيزات و ملزومات برف روبي شامل 3 دستگاه گرايدر، 1 دستگاه باب كت، ديگر ادوات و مخازن حاوي بسته هاي شن مخصوص به همراه نيروي انساني مورد نياز در نقاط برف گير و حساس درنظر گرفته شده است تا در زمان بارش برف با حداقل زمان ممكن به سطح محلات اعزام شوند.
ركورد بارش هاي 10ساله
شكسته شد
با ثبت 79 ميليمتري بارندگي در 85 روز گذشته (ابتداي سال آبي جاري تاكنون)، حد نصاب جديدي در ميزان بارش هاي پاييزي در 10 سال گذشته به ثبت رسيد.
جديدترين آمارهاي منتشر شده از سوي وزارت نيرو نشان مي دهد حجم بارش هاي كشور از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 91) تاكنون به 79ميليمتر رسيده است.
بارش 79ميليمتري در سال آبي جاري در مقايسه با دوره مشابه سال آبي گذشته 16درصد افزايش و در قياس با دوره مشابه درازمدت نيز 46درصد افزايش يافته است.
بارش ها در دوره مشابه سال آبي گذشته 68 ميليمتر و دوره درازمدت 43 ساله 54 ميليمتر ثبت شده بود.
همچنين در هفته گذشته 13ميليمتر بارش در كشور رخ داده است.
در پايان هفته گذشته بيشترين افزايش بارندگي در مقايسه با دوره درازمدت به ايستگاه دهلران در ايلام و بيشترين ميزان كاهش بارندگي در مقايسه با دوره درازمدت به ايستگاه چابهار سيستان و بلوچستان اختصاص داشته است.براساس پيش بيني وزارت نيرو، انتظار مي رود بارش هاي پاييزي با پراكنش مناسب در مناطق مختلف كشور تا پايان آذرماه جاري تداوم داشته باشد.
برف در شهرستان ها
به گزارش خبرنگار كيهان از سمنان، بارش سنگين برف در استان سمنان سبب تعطيلي مدارس و مراكز آموزش عالي در شهرهاي سمنان، مهديشهر، شهميرزاد و بخش ها و دهستان هاي تابعه شد و چند ساعتي برق شهرها و مناطق مزبور را قطع كرد. بارش بي سابقه برف در استان سمنان، طبيعت زيبايي را بوجود آورد و درختان زيرسنگيني برف سر خم كردند. اما تعدادي از درختان نتوانستند سنگيني برف را تحمل كنند و بيش از هزار اصله درخت اوكاليپتوس، كاج، زيتون و ساير درختان درهم شكستند. بارش برف در استان سمنان خوشحالي مردم و كشاورزان را به همراه داشت. همچنين سبب كندي تردد شهروندان در معابر عمومي شد. با وجود اين، كودكان و نوجوانان از ساعات اوليه صبح ديروز در بوستان ها و محله هاي مسكوني به برف بازي مشغول شدند.
براساس گزارش روابط عمومي اداره كل هواشناسي استان سمنان ميزان بارش برف در شهر سمنان به 22 سانتي متر رسيد كه از ساير شهرها و مناطق استان بيشتر اعلام شده است.
مديركل آموزش و پرورش استان سمنان در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: مدارس شيفت صبح ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان شاهرود، فولاد محله، درجزين، چاشم، افتر، بيابانك، لاسجرد، ديباج و منطقه سرخه ديروز تعطيل شدند. مدير آموزش و پرورش دامغان نيز گفت: براساس نظر رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يكشنبه تمام مدارس صبح و بعدازظهر مقطع ابتدايي در سطح دامغان تعطيل شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از اردبيل، آموزش و پرورش استان اردبيل مدارس در مقاطع ابتدايي و راهنمايي در نير، نمين، هير و اردبيل و كليه مقاطع تحصيلي در سرعين، گرمي و انگوست و مقطع ابتدايي در مشگين شهر، اصلاندوز و پارس آباد را ديروز تعطيل اعلام كرد.
ارتفاع برف در روستاي موئيل مشگين شهر به نيم متر رسيده است، همچنين بر اثر بارش برف و كولاك راه هاي ارتباطي 20 روستاي مشگين شهر مسدود شده بود كه با تلاش راهداران بازگشايي شد.
پارس آباد مغان به عنوان گرمسيرترين منطقه استان اولين بارش برف پائيزي را شاهد بود.
به دليل بارش برف، كولاك و سرما براساس اعلام اداره كل راه و ترابري استان كليه محورهاي ارتباطي استان يخبندان بوده و عليرغم نمك پاشي سرما مانع از عملكرد مناسب نمك شده است. هرچند كه با تلاش مأمورين راهداري كليه راه هاي استان باز است اما استفاده از زنجير چرخ و وسائل ايمني براي خودروهايي كه قصد عبور از محورهاي استان اردبيل را دارند لازم و ضروري اعلام شده است.
به گزارش خبرنگار كيهان از تبريز، بارش برف سبب شد مدارس پيش دبستاني و ابتدايي تبريز، ورزقان، اسكو، شهر جديد سهند، كليبر، مراغه، ايلخچي، هوراند، خواجه و مهربان تعطيل اعلام شود.
به گزارش فارس مدير روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران هم اعلام كرد: به دليل بارش برف نوبت عصر مدارس ابتدايي شهريار، شهر قدس، ملارد و فيروزكوه يكشنبه تعطيل شد.
حميدرضا مختارنژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مدارس ابتدايي و پيش دبستاني نوبت صبح و عصر جاجرود، بومهن، پرديس و تمام مقاطع تحصيلي بخش سولقان و روستاهاي تابعه آن ديروز تعطيل شد.
رئيس اداره راه و شهرسازي گرمي مغان از نجات سرنشينان ده ها دستگاه خودروي گرفتار شده در برف و كولاك در گردنه هاي برفگير اين شهرستان خبر داد.
صديف فرمان شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا درگرمي استان اردبيل افزود: با اجراي عمليات برف روبي و نمك پاشي در جاده هاي مواصلاتي گرمي ده ها خودرو گرفتار در برف و كولاك به مسيرهاي خود هدايت شدند.
وي گفت: امكانات رفاهي در يكي از راهدارخانه هاي گرمي فراهم و 6 گروه گشت در جاده هاي مواصلاتي و برفگير اين شهرستان فعال شده است.
رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان اشنويه در آذربايجان غربي گفت: گروه هاي امداد و نجات هلال احمر استان شنبه شب 31 مسافر را از محاصره برف و كولاك در محور اشنويه- اروميه نجات دادند.فخرالدين مام علي افزود: اين افراد عصر شنبه از اشنويه عازم اروميه بودند كه به علت بارش سنگين برف در منطقه «ديزج مرگور» گرفتار شدند.وي ادامه داد: با اقدام به موقع گروه امداد و نجات، هفت نفر از مسافران كه بيشتر زن و كودك بودند با آمبولانس هلال احمر به پايگاه امداد جاده اي اسكان اضطراري، انتقال يافتند.
بارش برف از نخستين ساعات بامداد شنبه در بيشتر نقاط استان آذربايجان غربي آغاز شد كه در برخي شهرستان ها تا 50 سانتي متر برف بر زمين نشسته است.
سرپرست اداره راه و شهرسازي چاراويماق گفت: بارش برف راه ارتباطي 50 روستاي اين شهرستان را مسدود كرد. بهمن خليل زاده با اشاره به تلاش راهداران براي باز نگهداشتن راه هاي ارتباطي اين روستاها اظهار داشت: در مناطق كوهستاني و برفگير اين شهرستان ارتفاع برف به بيش از 25 سانتيمتر رسيده و بارش سنگين برف تردد روستائيان را با مشكل مواجه كرده است.
وي افزود: در محورهاي هشترود- چاراويماق نيز حركت وسايل نقليه برون شهري بدون زنجير چرخ امكان پذير نيست. همچنين سرپرست اداره راه و شهرسازي مراغه گفت: محور ارتباطي 22 روستاي اين شهرستان در پي بارش برف و كولاك مسدود شد. ناصر حميدي ديروز افزود: بارش برف موجب اختلال در تردد وسايل نقليه در تمام مسيرهاي اين شهرستان شده و 6 گروه راهداري با استقرار در محورهاي اصلي اقدام به مسيرگشايي راه هاي ارتباطي كرده اند.
وي ادامه داد: هم اكنون تردد وسايط نقليه در محور مراغه- هشترود به همت راهداران اين شهرستان برقرار بوده و در برخي نقاط اين محور تردد تنها با زنجير چرخ امكان پذير است.
بخشدار «بلده» از توابع شهرستان نور نيز گفت: بارش برف سنگين راه ارتباطي 18 روستاي اين منطقه ييلاقي و كوهستاني را با مركز بخش مسدود كرده است. محمدرضا رودكي ارتفاع برف در اين منطقه را بيش از 60 سانتي متر برآورد كرد و گفت: تا حوالي ظهر يكشنبه، بارش برف سنگين سبب بسته شدن بسياري از محورهاي ارتباطي با مركز بخش از جمله گردنه لاووش، تك ووش و سياه سنگ شده است.
وي افزود: همچنين تردد خودروها در مسيرهاي ارتباطي مناطق دوآب- پل زنگوله نيز بسيار با كندي و دشواري صورت مي گيرد.

 


سخنگوي شوراي شهر در گفت و گو با خبرنگاران :

دولت و شهرداري در باره آلودگي هوا هردو مقصر هستند

سخنگوي شوراي شهر تهران با اشاره به گزارش نماينده وزارت بهداشت در صحن شورا در خصوص وضعيت آلودگي هواي تهران گفت: آمارهاي وزارت بهداشت و گزارش هاي شهرداري در اين رابطه تفاوت ها و تناقض هاي آشكار داشت.
به گزارش خبرنگار ما خسرو دانشجو ديروز در گفت و گو با خبرنگاران در باره مصوبات و بحث هاي مربوط به جلسه غير علني شوراي شهر در اين باره افزود: در اين جلسه كاظم ندافي رئيس مركز سلامت محيط كار وزارت بهداشت گزارشي در خصوص وضعيت آلودگي هواي تهران ارائه كرد، گفت: در گزارشي كه وي ارائه كرد مغايرت هاي آشكاري با گزارشي داشت كه از سوي شهرداري به ما ارسال شده بود .
وي اضافه كرد: از نگاه غيركارشناسانه اين روزها شهروندان تهراني با هواي ناسالم درگير هستند و ما هر ساله در زمستان مشكل آلودگي هوا را به دليل سرما و وارونگي هوا داريم. ما به عنوان نمايندگان مردم تهران از مسئولان اجرايي مي خواهيم هر فعاليتي در حوزه هاي حمل و نقل عمومي، سوخت ، ساخت اتومبيل با استانداردهاي روز جهاني و مسائل عمراني شهرها براي كمك به رفع آلودگي انجام دهند .
سخنگوي شوراي شهر با بيان اينكه در اين جلسه اعضاي شورا خواستار مشخص شدن مبناي آمار فوتي هاي ناشي از آلودگي هوا شدند، گفت: نماينده وزارت بهداشت توضيح داد گزارشي در اين رابطه وجود ندارد و در هيچ موردي اعلام نمي شود فوت شخص به دليل آلودگي هوا بوده بلكه تنها براساس مدلي جهاني مي توان گفت كه اين ميزان آلودگي چقدر مرگ و مير ايجاد مي كند كه اعضاي شورا خواستار تعيين استانداردهاي اين مدل علمي شدند.
وي با بيان اينكه كار آلودگي هواي تهران به جايي رسيده كه پليس مجبور است از ابزارهاي سلبي مانند عدم پلاك كردن خودروهاي غير استاندارد استفاده كند، گفت: نبايد كار به اينجا برسد و اين نشان از ناهماهنگي دستگاه هاي اجرايي در حوزه آلودگي هوا دارد .
دانشجو در اين رابطه هم دولت را مقصردانست هم شهرداري و تصريح كرد :ما در شورا ضمن رعايت انصاف تلاش كرده ايم وارد اين دعواها نشويم و نظرات خود را به طور شفاف به شهرداري و دولت گفته ايم . اجزاي دولت مي توانستند به مترو اعتبار بيشتري دهند و از طرفي شهرداري مي توانست هزينه هاي ميلياردي خود را صرف پروژه دوطبقه كردن صدر و تونل نيايش كه بيشتر مورد استفاده حمل و نقل شخصي است اختصاص ندهند .
دانشجو در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري در خصوص تاثير عدم تخصيص اعتبارات دولتي به توسعه عمراني مترو و يارانه هاي بليت اتوبوس و مترو گفت: درست نيست هر گاه صحبت از آلودگي هوا مي شود اين سوال كليشه اي مطرح شود ما انتظارمان از دولت اين است كه در حوزه حمل و نقل عمومي كمك بيشتري داشته باشند اما درخواست ما نيز از مديران شهري اين است كه اگر با مشكلات اعتباري در حوزه توسعه حمل و نقل عمومي روبرو هستند كمتر اعتبارات خود را در حمل و نقل خصوصي هزينه كنند.
وي در عين حال به نواقصي كه شهرداري تهران در حوزه حمل ونقل عمومي دارد هم اشاره كرد و گفت: شوراي شهر انتظار دارد كه شهرداري در راستاي برنامه هاي پيش بيني شده براي حمل ونقل عمومي حركت كند. به عنوان مثال در شرايطي كه اعتبار كافي براي توسعه حمل و نقل عمومي وجود ندارد و مترو و اتوبوسراني با مشكل مواجه است، آيا منطقي است كه پروژه عظيمي همچون صدر - نيايش كه تبعا بيشتر توسط خودروهاي شخصي اشغال مي شود، استفاده كنيم .
وي با اشاره به حوادث اخير ناشي از گود برداري هاي غيراستاندارد، درباره آخرين وضعيت لايحه ضوابط گودبرداري، گفت: هنوز به رغم تذكراتي كه اعضاي شوراي شهر داده اند، چنين لايحه اي به دست ما نرسيده است .
دانشجو افزود: اين طور مواقع آرزو مي كنم كه اي كاهش شورا، مركز مطالعاتي قوي در اختيار داشت و خودش مي توانست نيازهاي خود را برطرف كند؛ چرا كه بسياري از نيازهايي كه از شهرداري خواسته ايم، بي پاسخ مانده است. اميدوارم نمايندگان دوره بعد شوراي شهر براي راه اندازي چنين مركزي اقدام كنند .
 


11 مصدوم در آتش سوزي پاركينگ

مدير روابط عمومي اورژانس تهران از وقوع آتش سوزي در پاركينگ ساختماني در خيابان شيخ بهايي خبر داد.
حسن عباسي در اين باره گفت: در پي دريافت اولين تماس مبني بر وقوع آتش سوزي در پاركينگ اين ساختمان در ساعت 44:10 پنج دستگاه آمبولانس به شهرك والفجر اعزام شد.
مدير روابط عمومي اورژانس تهران افزود: نيروهاي اورژانس با حضور در محل حادثه اقدام به نجات 11 مصدوم اين حادثه كردند كه از اين بين پنج تن از آنان به طور سرپايي و در محل درمان شدند.
عباسي با بيان اينكه شش تن ديگر از مصدومان اين حادثه به بيمارستان فيروزگر منتقل شدند، گفت: ميزان سوختگي مصدومان بالا نيست اما براي رفع مشكل تنفسي ناشي از استنشاق دود تحت درمان هستند.
سيد جلال ملكي، سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از وقوع آتش سوزي در يك ساختمان مسكوني هفت طبقه در خيابان «شيخ بهايي» خبر داد و گفت: ستاد فرماندهي آتش نشاني ساعت 32:10 يكشنبه در جريان يك مورد حادثه آتش سوزي در ساختمان مسكوني قرار گرفت و در پي آن آتش نشانان سه ايستگاه 10، 49 و 43 به همراه گروه نجات 3 را به همراه تجهيزات تنفسي و نردبان هيدروليكي به محل حادثه اعزام شدند.
وي افزود: آتش نشانان پس از حضور در محل حادثه متوجه شدند يك دستگاه خودرو در پاركينگ اين ساختمان دچار آتش سوزي شده و دود غليظي تمام محوطه را فرا گرفته است.
سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران در ادامه گفت: آتش نشانان در اين عمليات، 33 تن را از جمله چهار مرد و 29 زن و كودك را نجات دادند كه از اين بين 11 تن به عوامل اورژانس تحويل داده شدند.
 


حوادث كوتاه از كشور

حمله گرگ هاي گرسنه به روستا
اردبيل- خبرنگار كيهان:
گرگ هاي گرسنه در تاريكي شب با ورود به آغل گوسفندان در روستاي بابك بيله سوار مغان 18 رأس گوسفند را تلف كردند و به سه گوسفند ديگر نيز آسيب رساندند.
اين حادثه پيش از 100 ميليون ريال خسارت به روستاييان وارد كرد.
محور قاين- گناباد باز هم حادثه آفريد
قاين- خبرنگار كيهان: گردنه نوزاج يا سليماني در مسير جاده آسيايي قاين-گناباد باز هم حادثه آفريد و 4 نفر ديگر را به كام مرگ كشيد. 3 تن از قربانيان اين تصادف مرگبار فرهنگي بودند.
تصادف مرگبار پژو و تريلي
خبرگزاري فارس: ساعت 10:20 دقيقه روز پنجشنبه در محور ايرانشهر در اثر برخورد يك دستگاه پژو 405 با تريلي بنز، 4 تن از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.
علت وقوع حادثه انحراف به چپ راننده پژو در مسير دو طرفه اعلام شده است.
دستگيري 11 نفر سارق و معتاد در نيشابور
نيشابور- خبرنگار كيهان: مأموران انتظامي نيشابور، در راستاي اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده، با انجام اقدامات اطلاعاتي، شناسايي منازل و اماكن عرضه و توزيع مواد مخدر 11 نفر را دستگير كردند.
ناكامي قاچاقچيان در حمل مواد مخدر به كشور
زاهدان- خبرنگار كيهان: با هوشياري مأموران كنترل نوار مرزي در زابل در دو فقره درگيري با قاچاقچيان حامل مواد مخدر در نقطه صفر مرزي مقابله شد و آنان ضمن برجاي گذاشتن محموله مواد مخدر به وزن 189 كيلوگرم مجبور به فرار به داخل خاك پاكستان شدند.
قاتل فراري دستگير شد
خرم آباد- خبرنگار كيهان: قاتل فراري پس از 2 سال گريز شهر به شهر و زندگي مخفي با تلاش كارآگاهان پليس لرستان شناسايي و دستگير شد.
وي براي فريب مأموران با جعل هويت و تغيير مكرر محل سكونت به استان هاي كرمان، تهران، مازندران و... نقل مكان كرده بود، با پيگيري مأموران آگاهي استان شناسايي و دستگير شد.
فرد مذكور شهريور 89 در مورد مسايل خانوادگي به فردي مظنون شد و علاوه بر به قتل رساندن وي به ضرب گلوله، با استفاده از اسلحه، همسر، مادر همسر و برادر همسر خود را مجروح كرد كه برادر همسرش براثر اصابت گلوله قطع نخاع شده است.
انهدام باند سرقت در خرم آباد
خرم آباد- خبرنگار كيهان: باند سارقان بالاسري در خرم آباد متلاشي شد و دو عضو اين باند و 4 نفر مالخر كه اجناس مسروقه را به قيمت ارزان از سارقين مي خريدند، دستگير شدند. افراد باند ياد شده هنگامي كه اعضاي خانه در خواب بودند وارد محل شده و ابتدا وجوه نقد و زيورآلات را جمع آوري كرده و سپس ديگر لوازم منزل را به سرقت مي بردند.

 


مدير نظارت و صدور پروانه هاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز:

برخي داروهاي مصرفي در باشگاه هاي ورزشي اعتيادآور هستند

شيراز- خبرنگاركيهان:
برخي داروهايي كه در باشگاه هاي ورزشي به جوانان ارائه مي شود اعتيادآور است.
مدير نظارت و صدور پروانه هاي دانشگاه علوم پزشكي شيراز با بيان اين مطلب گفت: استفاده از مواد محرك انرژي و توان فرد را بالا مي برد اما اين مسئله به قيمت تخريب سلول هاي مغز تمام مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، رامين افشاري نسبت به عرضه برخي مواد محرك و اعتيادآور در باشگاه هاي ورزشي هشدار داد و اظهار داشت: در برخي موارد در باشگاه هاي ورزشي براي كم كردن وزن مواد افيوني توصيه مي شود كه استفاده از آنها اعتياد و عوارض جدي در پي دارد.
رئيس هيئت پزشكي ورزشي استان فارس نيز در اين خصوص گفت: كارشناسان تربيت بدني با گذراندن دوره تغذيه در دانشگاه توانايي مشاوره دادن در زمينه تغذيه به ورزشكاران را ندارند و تنها كارشناسي كه در رشته تغذيه تحصيل كرده است شايستگي ارائه مشاوره در اين زمينه را دارد.
«احمدرضا حسام» اظهار داشت: بر اين اساس هيچ مربي ورزشي در باشگاه ها اجازه ارائه مشاوره تغذيه به ورزشكاران را ندارد و در صورت انجام اين فعاليت مرتكب جرم شده است.
 


افتتاح 6 بازار ميوه و تره بار در تهران

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران از احداث و افتتاح 6بازار ميوه و تره بار خبر داد .
وي گفت: با احداث اين بازارها علاوه بر 15 ميدان اصلي، تعداد بازارهاي ميوه و تره بار به 169 مورد افزايش مي يابد.
حسين صفايي افزود: اين بازارها شامل بازارهاي كارون، حكيميه، جلفا، چيتگر، شهيد رجايي و پيامبر است كه بترتيب در مناطق 10، 4، 3، 22، 18 و 5 واقع شده اند.
 


آزادراه قم- تهران امروز مسدود است

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان قم گفت: آزادراه قم- تهران امروز به منظور جمع آوري سازه نگهبان پل روگذر راه آهن گار مانوري در كيلومتر 5 مسدود است.
به گزارش ايسنا، سرهنگ نوري افزود: آزادراه قم- تهران، امروز از ساعت 8 صبح الي 4 بعد از ظهر به منظور جمع آوري سازه نگهبان پل روگذر راه آهن گار مانوري در كيلومتر 5 اين آزادراه مسدود است.
وي در تشريح اين محدوديت ها گفت: باند شرقي آزادراه قم- تهران از مبدأ بهشت معصومه(س) تا تقاطع غيرهمسطح مهتاب(كيلومتر 20) مسدود خواهد بود. بدين منظور رانندگاني كه قصد تردد از مبدا محور آزادراه قم به تهران را دارند مي بايست از تقاطع غيرهمسطح بهشت معصومه(س) وارد محور جاده قديم قم- تهران شده و در كيلومتر 20 از تقاطع غيرهمسطح مهتاب وارد آزادراه قم- تهران شده و ادامه مسير دهند.
وي گفت: باند غربي آزادراه قم- تهران از تقاطع غيرهمسطح علي آباد (كيلومتر 50) تا عوارضي آزادراه قم- تهران مسدود خواهد بود، لذا رانندگاني كه از تهران به مقصد قم در حال حركت هستند، مي بايست از تقاطع علي آباد كيلومتر 50 از مبدا قم آزادراه خارج گشته و از طريق جاده قديم قم- تهران، ادامه مسير دهند.
نوري افزود: به منظور كاهش ترافيك محور قديم قم- تهران، تمامي وسايل نقليه باربري اعم از كاميونت، كاميون و تريلي كه قصد عزيمت به تهران از مسير جاده قديم قم- تهران را دارند در زمان انسداد محور بايستي از مسير سلفچگان، ساوه، تهران و بالعكس تردد كنند.
 


ساكن همين ساختمانم ،در را باز كنيد

سارقي كه زنگ در خانه هاي مجتمع هاي مسكوني را مي زد و ادعا مي كرد كه پشت در مانده و از اهالي همان ساختمان است اقدام به سرقت انبارهاي مجتمع مي كرد، به دام پليس افتاد.
سرهنگ محمدحسن خليلي، رئيس كلانتري 106 نامجو گفت: ماموران اين كلانتري برحسب اعلام خبري از مركز پيام مقر مبني بر دستگيري يك نفر سارق منزل توسط شهروندان آن ساختمان كمتر از 5 دقيقه خود را به محل اعلام شده در آدرس خيابان اجاره دار رساندند.
اين مقام مسئول انتظامي در ادامه اظهار داشت: با ورود ماموران در محل يكي از اهالي ساختمان به واحد گشت مراجعه واظهار كرد فرد دستگير شده ابتدا زنگ در خانه وي را زده و ادعا كرده كه پشت در مانده و از اهالي ساختمان است و ايشان نيز در را بر روي وي باز كرده و با آشنايي كامل بر روي همسايگان خود به شخصي مشكوك و او را تحت نظر مي گيرد.
وي ادامه داد: شاهد ماجرا مشاهده مي كند فرد مذكور وارد زيرزمين و قسمت انباري گشته با شكستن قفل هاي آن اقدام به سرقت لوازم داخل آن كه شامل برنج و ديگر وسايل انباري نمود كه با آگاه سازي همسايگان او را دستگير و به فوريت هاي پليسي اطلاع مي دهند.
خليلي در خاتمه خاطرنشان كرد: ماموران پس از بازجويي از فرد متهم، وي معترف به سرقت خود شده و بلافاصله دستگير و به كلانتري انتقال داده مي شود كه در بازجويي تخصصي خود را به هويت امير معرفي مي نمايد و به چندين فقره سرقت مشابه نيز اعتراف مي كند.

 


47 هنرجو پس از رنگ كردن موي خود راهي بيمارستان شدند

اصفهان - خبرنگار كيهان:
انتشار گاز منوكسيدكربن در همايش آموزشگاه هاي آزاد اصفهان، موجب مسموميت هنرآموزان و انتقال آنها به بيمارستان شد.
مركز فوريتهاي پزشكي اصفهان در خصوص اين حادثه اعلام كرد: در حادثه مسموميت شركت كنندگان در همايش آرايشگران اصفهان، 47 نفر به بيمارستان سطح شهر اعزام و 5 نفر نيز در محل حادثه درمان شدند.
در اثر اين حادثه 47 خانم به علت مسموميت به بيمارستان هاي الزهرا(س) شريعتي، عيسي بن مريم و خورشيد منتقل شدند.
اين گزارش حاكيست، 5 مصدوم نيز توسط كارشناسان اورژانس 115 در محل حادثه درمان شدند همچنين در ميان مصدومان يك خانم باردار و 2 كودك 6 ماهه و 2 ساله نيز حضور داشتند.
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان اصفهان با بيان اينكه اين اداره كل هيچ نقش و تقصيري در مسموميت شركت كنندگان در جشنواره آرايش و پيرايش نداشته است، اظهار داشت: برگزاركننده اين همايش انجمن صنفي آموزشگاه هاي آزاد اصفهان بود و علت مسموميت شركت كنندگان نيز بسته بودن درها و استفاده از وسايل شيميايي مربوط به رنگ مو بوده است.
محمدعلي زارع اضافه كرد: در جشنواره آرايش و پيرايش انجمن صنفي آموزشگاه هاي آزاد اصفهان تعداد 40 كارشناس زن و 40 هنرجو حضور داشتند كه با در نظر گرفتن افراد همراه، تعداد حاضران در سالن در نهايت به 100 تا 150 نفر مي رسيد.وي اظهار داشت: شركت كنندگان در همايش به دليل حفظ امنيت و پوشش اسلامي سالن، هر دو در بزرگ را به طور كامل بسته و پرده ها را كشيده بودند و سپس با استفاده از مواد شيميايي رنگ مو و اكسيدان، به كار رنگ آميزي موهاي هنرجويان پرداختند كه از آنجايي كه اين مواد شيميايي بوي شديدي از خود منتشر مي كند لذا منجر به مسموميت تعداد زيادي از حاضران در همايش شد.

 


29 و 30 آذر برگزار مي شود

كنگره سالانه اخلاق و حقوق باروري با رويكرد سقط جنين درماني

كنگره سالانه اخلاق و حقوق باروري با رويكرد سقط جنين درماني و كاهش جنين يادواره دكتر سعيد كاظمي آشتياني 29 و 30 آذر در سالن همايش هاي پژوهشگاه رويان برگزار مي شود.
در اين كنگره آيت الله محقق داماد، دكتر سيد حسين صفايي، دكتر محمود عباسي، دكتر عباس كريمي و شماري ديگر از استادان دانشگاه و حقوقدانان برجسته سخنراني خواهند داشت.
گفتني است همايش ساعت 30/8 چهارشنبه 29 آذر آغاز و ساعت 17 روز پنج شنبه به پايان خواهد رسيد.
 


هنرمندي كه از ترس سارقان اسكارش را بخشيد

«بهانو آتايا» طراح لباس و ستاره معروف سينماي هند (باليوود) كه نخستين زن هندي برنده جايزه اسكار محسوب مي شود، به علت ابتلا به بيماري خطرناك و از بيم آن كه مجسمه اسكارش دزديده شود، اين مجسمه را به «آكادمي علوم و هنرهاي تصاوير متحرك آمريكا» بازگرداند.
به گزارش خبرگزاري آلمان از دهلي نو، روزنامه «تايمز آو اينديا» نوشت آتايا (86ساله) كه به تومور مغزي مبتلاست هفته گذشته مجسمه اسكار را به آكادمي علوم و هنرهاي آمريكا در لس آنجلس بازگرداند تا مانع سرقت آن شود. وي گفت: نمي خواهد اين مجسمه با ارزش به سرنوشتي شبيه مدال جايزه نوبل «رابندرونات تاگور» شاعر و نمايشنامه نويس هندي دچار شود كه در سال 2004 در ايالت بنگال غربي به سرقت رفت و هنوز پيدا نشده است. آتايا كه در سال 1982به علت نقش داشتن در فيلم «گاندي» ساخت هنرمند انگليسي «ريچارد اتينبرگ» برنده جايزه اسكار شد،گفت: مي خواهم اين جايزه در آينده درجايي امن باشد.
وي افزود: در هند كسي نيست كه بتوانم به او اعتماد كنم، چون براي اين چيزها ارزش قائل نمي شوند.
 


سقوط مرگبار هواپيما

بر اثر سقوط يك فروند هواپيما در نيجريه چند تن از مقامات ارشد اين كشور كشته شدند.
در اين حادثه كه در مناطق جنوبي نيجريه اتفاق افتاد، فرماندار ايالت «كادونا» و پنج تن ديگر از مقامات ارشد اين كشور جان خود را از دست دادند.پليس نيجريه با اعلام اينكه هواپيماي نيروي دريايي به سمت منطقه «پورت هاركورت» پرواز مي كرد، تصريح نمود: بررسي جزئيات علت وقوع اين حادثه در حال انجام است.
بررسي ها نشان مي دهد نيجريه از نظر امنيت حمل و نقل هوايي از وضعيت مناسبي برخوردار نيست.به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري بي بي سي، در ماه مارس نيز يك فروند بالگرد پليس اين كشور دچار حادثه شد كه درپي آن چهار تن جان خود را از دست دادند.
 


باز هم هفت تيركشي در آمريكا

رسانه هاي محلي كاليفرنيا اعلام كردند يك مرد مسلح با ورود به پاركينگ فروشگاهي در جنوب اين شهر، حداقل 50 گلوله شليك كرده است.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، تيراندازي يك فرد مسلح در پاركينگ فروشگاهي واقع در جنوب كاليفرنيا، مردم حاضر در اين منطقه را وحشت زده كرد. اين فرد 50 گلوله شليك كرده، اما هيچ يك از آنها به كسي برخورد نكرده است. پليس فرد تيرانداز را دستگير و به بازداشتگاه منتقل كرده است.تيراندازي ديروز در جنوب كاليفرنيا در حالي انجام شده كه روز جمعه نيز جواني 20 ساله با حمله به دبستاني در ايالت «كانتيكت» و به رگبار بستن دانش آموزان، 27نفر را كشت. 20 نفر از كشته شدگان در اين حادثه كودكان 5 تا 10ساله بودند.
يك پايگاه محلي كاليفرنيا اعلام كرده است كه تيراندازي در فروشگاه «فشن آيلند» موجب شده تا مردم به داخل اتاق هاي تعويض لباس فرار كنند.به گفته «كتي لو» سخنگوي پليس منطقه «نيوپورت بيچ،» مردي كه در كنار يك خودرو ايستاده بود ناگهان به سمت آسمان و زمين شليك كرده است.پليس اعلام كرده اين مرد 42 ساله بوده، امامشخصات وانگيزه وي اعلام نشده است.
 


مراسم دعا براي چاوز

مردم ونزوئلا روز پنجشنبه براي سلامتي هوگوچاوز، رئيس جمهوري اين كشور دعا كردند.
هوگو چاوز روز سه شنبه در كوبا تحت عمل جراحي قرار گرفت. مقامات ونزوئلا اعلام كردند كه وي «دوران نقاهت» سختي در پيش دارد و احتمالاً در مراسم تحليف بيستم دي ماه شركت نمي كند.
«ارنستو ويلگاس، وزير اطلاعات ونزوئلا با بيان اينكه به دليل پيچيدگي و عوارض عمل جراحي، دوران بهبود چاوز طولاني خواهد بود، گفت: براي جلوگيري از خونريزي اقدام لازم انجام شده و اوضاع تحت كنترل است.
چاوز 58 ساله، تاكنون چهار بار دركوبا تحت درمان سرطان قرار گرفته است. وي در ماه اكتبر بار ديگر در انتخابات رياست جمهوري پيروز شد، اما اكنون با توجه به وضعيت سلامت وي، ترديدهايي بر سر توانايي اش در اداره كشور ايجاد شده است.
 


سقوط اتوبوس مسافران ايراني

يك دستگاه اتوبوس حامل مسافران ايراني در جمهوري ارمنستان به دره سقوط كرد؛ اين حادثه يك كشته و 15زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش مركز اطلاع رساني هنگ مرزي جلفا، در اين حادثه يك نفر از سرنشينان اتوبوس به نام «مهرداد سعيدنژاد» كشته و 15مسافر ديگر به شدت زخمي شدند.مجروحان حادثه به بيمارستان شهر مرزي ارمنستان انتقال يافتند و در آنجا بستري شدند.علت حادثه انحراف به چپ اتوبوس در پيچ تند و ناتواني راننده در كنترل آن اعلام شده است.اين اتوبوس حامل مسافران ايراني از ايروان (مركز ارمنستان) به تهران در حال حركت بود كه دچار حادثه شد. مسافران اتوبوس همگي اهل تهران هستند.جمهوري ارمنستان از طريق مرز نوردوز در شهرستان جلفا با كشورمان مرز مشترك دارد.
 


محمد و فاطمه رايج ترين نام ها در تركيه

الشرق نوشت براساس آمار رسمي در تركيه «محمد» و «فاطمه» رايج ترين اسامي براي كودكاني بوده اند كه در فاصله سال هاي 1923 تا 2010 در اين كشور متولد شده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه چاپ قطر در پايگاه اينترنتي خود به نقل از قدس پرس نوشت: بنا بر اعلام مدير ثبت جمعيت و شهروندي (ثبت احوال) تركيه، جمهوري تركيه از زمان شكل گيري در سال 1923تا سال 1970 شاهد تقاضاهاي زيادي براي نامگذاري نوزادان پسر به «محمد»، «مصطفي»، «احمد» و «علي» و نامگذاري نوزادان دختر به «فاطمه»، «عايشه»، «امينه»،«خديجه» و «زينب» بوده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10