(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 27  آذر  1391 - شماره 20383

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تانك بيار تفنگ ببر ! (يادداشت روز)
قابلمه ! (گفت و شنود)
وزير امور خارجه :
موشك هاي پاتريوت در تركيه تحريك كننده است ، نه بازدارنده
دادستان تهران خبر داد
اشد مجازات در انتظار چهار زورگير
معاون سياسي وزير كشور:
تمهيدات لازم براي چاپ و انتشار تعرفه هاي انتخابات رياست جمهوري آينده فراهم شده است
مهمان پرست :
پارلمان اروپا به جاي سياسي كاري به موارد نقض حقوق انساني در اروپا بپردازد
كيهان و خوانندگان
سفير اسرائيل: القاعده را بر حكومت بشار اسد ترجيح مي دهيم (خبر ويژه)
قدرت انتقام ايران چالش مهم آمريكاست (خبر ويژه)
پايان عمر سياسي به روايت سايت هاشمي (خبر ويژه)
پشت صحنه آن تيتر و آن عكس ! (خبر ويژه)
تودهني همسر آيت الله خزعلي به خبرنگار زنجيره اي خارج نشين (خبر ويژه)


تانك بيار تفنگ ببر ! (يادداشت روز)

1- مي گويند در جريان جنگ جهاني دوم، يكي از سربازان انگليسي با عجله و در حالي كه نفس نفس مي زد خود را به فرمانده گردان رساند و يك قبضه تفنگ ساخت آلمان را كه اسلحه سازماني نظاميان ارتش نازي بود، به وي نشان داد و گفت؛ قربان! اين تفنگ را از دشمن غنيمت گرفته ام. فرمانده گردان به شجاعت وي آفرين گفت و براي تشويق اين سرباز شجاع و ترغيب ساير سربازان به وي يك هفته مرخصي تشويقي داد. چند هفته بعد، باز هم، همان سرباز انگليسي با يك تفنگ آلماني ديگر نزد فرمانده گردان رفت و به خاطر شجاعتي كه به خرج داده بود، يك هفته ديگر مرخصي گرفت. اين ماجرا چند بار ديگر نيز تكرار شد و فرمانده گردان كه از شجاعت سرباز تحت امر خود به وجد آمده بود در مراسم صبحگاه و در حالي كه تمامي پرسنل گردان و تيپ و لشكر حضور داشتند، سرباز را صدا كرد و بعد از تشويق فراوان به وي گفت؛ حالا مي خواهم تاكتيكي را كه در غنيمت گرفتن تفنگ سربازان آلماني به كار مي بري براي همه پرسنل توضيح بدهي تا بقيه هم از اين تاكتيك استفاده كرده و ارتش آلمان را زمين گير كنند! سرباز انگليسي پشت تريبون رفت و گفت: قربان! تاكتيك پيچيده اي نيست، اتفاقا خيلي آسان و بي خطر نيز هست. من هر بار يكي از تانك هاي ارتش خودمان را به آلماني ها مي دهم و در مقابل، يك تفنگ از آنها مي گيرم! به همين سادگي!
2- اين روزها، با نزديك شدن زمان انتخابات يازدهم رياست جمهوري، سران و عوامل فتنه آمريكايي-اسرائيلي 88 با اين توهم كه مي توانند وطن فروشي آشكار و خيانت هاي بي پرده خود را از اذهان مردم پاك كنند، بار ديگر با سازي كه از آن سوي مرزها كوك شده است، دهان باز كرده و در مدح و ستايش خويش ترانه اي چند صدايي آغاز كرده اند! يكي از اين صداها، بهره گيري از كينه توزي آمريكا و متحدانش در تحريم كشورمان و زير سؤال بردن سياست خارجي و هسته اي جمهوري اسلامي ايران است. مدعيان اصلاحات در اين بخش از مأموريت خود ادعا مي كنند كه سياست خارجي و هسته اي هوشمندانه!! آنها در دوران اصلاحات مانع از خصومت آمريكا و متحدانش بوده است و تحريم ها و تهديدهاي اين روزها ناشي از سياست خارجي و هسته اي كنوني جمهوري اسلامي ايران است! اين در حالي است كه به گواهي اسناد ثبت و ضبط شده موجود، تعدادي از افراد شاخص جبهه مدعي اصلاحات نه فقط در جريان فتنه 88 بلكه در دوران حاكميت خود بر دولت و مجلس نيز سوداي فروش ايران اسلامي و سلطه دوباره آمريكا بر كشور را داشته اند. مردم فراموش نكرده اند كه اين جماعت، آن روزها براي آمريكا فرش قرمز پهن مي كردند، و به صراحت از «پايان عمر خط امام»! سخن مي گفتند؟ «دوران اسلام را تمام شده مي ناميدند»، جمهوري اسلامي ايران را «حكومت لمپنيسم» معرفي مي كردند، با صراحت مي نوشتند «قلم فقها، در طول تاريخ آغشته به خون آزادانديشان بوده است»، «قرآن را قابل نقد» مي دانستند، با وقاحت مي نوشتند «خدا هم حق حاكميت بر مردم را ندارد»، مظاهر ديني نظير «حجاب و حياي زنان را نشانه عقب افتادگي» معرفي مي كردند، «هيئت هاي مذهبي را عامل و منشأ خشونت» مي دانستند، اعلام مي كردند كه «معصومين عليهم السلام هم بايد تحت نظارت باشند تا از انحراف آنها جلوگيري شود»... و صدها نمونه ثبت و ضبط شده و غيرقابل انكار ديگر از اين دست كه هيچگاه- تاكيد مي شود كه هيچگاه- نه فقط با كمترين اعتراض سردمداران و گروه هاي اصلي جبهه اصلاحات نظير حزب مشاركت، حزب سازندگي، مجمع روحانيون، سازمان مجاهدين انقلاب و... روبرو نشد بلكه همه اين اراجيف در روزنامه ها و نشرياتي نوشته شده و يا در مصاحبه و سخنراني هاي كساني مطرح مي شد كه از مسئولان دولت اصلاحات، نمايندگان مجلس ششم و ياران نزديك آقاي خاتمي بوده اند. اكنون سؤال اين است كه وقتي سردمداران دولت و مجلس مدعي اصلاحات چنين باورهايي را ترويج و تبليغ مي كردند، ديگر آمريكا چه نيازي به فشار و تحريم و تهديد داشت! آنها با پاي خود در پي تسليم كردن ايران اسلامي به آمريكا و متحدانش بودند. مگر آمريكا غير از اين چه مي خواست؟! مدعيان اصلاحات حتي به اندازه آن سرباز انگليسي در صدر اين نوشته نيز غيرت و دغدغه ملي و ميهني نداشتند تا در مقابل تانكي كه به دشمن مي دهند، لااقل يك تفنگ قراضه و فكسني دريافت كنند! بايد از مدعيان اصلاحات- مخصوصا از سردمداران اين جبهه- پرسيد كه آيا تسليم شدن در مقابل باج خواهي هاي آمريكا و متحدانش و تلاش براي تحويل كشور به آنان افتخار! دارد كه با افتخار از آن ياد مي كنيد؟!
و اما، اگرچه فتنه 88 كمترين ترديدي درباره وطن فروشي بسياري از مدعيان اصلاحات باقي نگذاشت كه به آن پرداخته و باز هم خواهيم پرداخت ولي موضوع يادداشت پيش روي، خيانت اين جماعت و زمينه سازي آنها براي تحويل ميهن اسلامي به دشمنان بيروني است و فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 شرح جداگانه اي دارد.
3- بعد از آن كه مجمع عمومي سازمان ملل متحد به اتفاق آراء پيشنهاد آقاي خاتمي براي نامگذاري اولين سال هزاره سوم- 2001- را به نام «سال گفت وگوي تمدن ها» تصويب كرد، مدعيان اصلاحات رأي مثبت آمريكا به اين پيشنهاد را نشانه ابتكار در سياست خارجي دولت اصلاحات دانسته و درباره آن داد سخن دادند! اما مدتي بعد، ماجراي 11 سپتامبر و انفجار برج هاي دوقلوي تجارت جهاني در نيويورك اتفاق افتاد و همين آقاي بوش كه اصلاح طلبان براي رويكرد مثبت او به طرح گفت وگوي تمدن ها نوشابه باز مي كردند و تشتك پپسي مي پراندند، ايران را يكي از «محورهاي شرارت»! معرفي كرد و از «آغاز جنگ صليبي»! سخن گفت! و نشان داد كه ابتكار آقاي خاتمي چه وزني داشته است! البته سخن درباره نقد ابتكار آقاي خاتمي نيست بلكه كف و هوراي اصلاح طلبان براي بوش با توجه به ماهيت جنايتكارانه وي، مورد نظر است.
4- بوش بعد از واقعه 11سپتامبر و به بهانه آن ماجرا تصميم گرفت به افغانستان لشكركشي كند. بهانه حمله نظامي آمريكا به افغانستان مبارزه با تروريسم و محو القاعده و طالبان بود. بوش عربده مي كشيد كه «بن لادن و ملاعمر را مي خواهم، زنده يا مرده» اگرچه در حمله آمريكا به افغانستان تنها كساني كه كمترين آسيبي نديدند بن لادن و ملاعمر بودند.
و اما، بلافاصله بعد از آن كه جرج بوش، تصميم خود را براي حمله به افغانستان اعلام كرد، همين آقايان مدعي اصلاحات پيشنهاد كردند كه جمهوري اسلامي ايران به حمايت از طالبان وارد جنگ با آمريكا شود! تعجب آور نيست؟ هست! اصلاح طلباني كه تا چند ماه قبل و پس از آن نيز تا آخر دوران حاكميت خود بر دولت و مجلس ششم، براي آمريكا فرش قرمز پهن مي كردند و همه مشكلات را ناشي از عدم رابطه ايران با آمريكا مي دانستند، و هرگونه مقابله با آمريكا را تنش آفريني معرفي مي كردند، يكباره ضد آمريكايي شده و عليه آمريكا شيپور جنگ مي نواختند! آنهم در كنار طالبان. حتي مرحوم خواجه حافظ هم كه گفته مي شود پاي خود را از شيراز بيرون نگذاشته است مي دانست طالبان يك جريان موازي ساخت آمريكا براي مقابله با انقلاب اسلامي است. گفتني است مدعيان اصلاحات در حالي از حمايت طالبان در جنگ با آمريكا سخن مي گفتند، كه به پيروي از تبليغات رسانه هاي آمريكايي و صهيونيستي به افراد مؤمن و انقلابي انگ «طالباني» و به اسلامگرايي تهمت «طالبانيسم» مي زدند. اما اين پيشنهاد با چه انگيزه اي مطرح شده بود؟!
5- بعد از حمله نظامي آمريكا به افغانستان و هنگامي كه جرج بوش در اوايل سال 2003 ميلادي- 1381- تصميم خود براي حمله به عراق را مطرح كرد، باز هم مدعيان اصلاحات با اعلام اين كه صدام حسين اگرچه جنايتكار بوده است ولي اكنون در جايگاه «خالدبن وليد» قرار گرفته، پيشنهاد كردند كه جمهوري اسلامي ايران به حمايت از صدام وارد جنگ با آمريكا شود! صدامي كه عامل مستقيم آمريكا بود و با اشاره آمريكا و اسرائيل جنگ 8ساله را به كشورمان تحميل كرده و صدها هزارتن از جوانان اين مرز و بوم - بخوانيد اولياءالله- را به قتل رسانده بود. تعجب نفرمائيد. اين پيشنهاد را همين مدعيان اصلاحات داده بودند. همان ها كه امروزه شعار تنش زدايي آنها گوش فلك را كر كرده است! و اصولگرايان را متهم مي كنند كه چرا در مقابل آمريكا دست به مقاومت زده و باعث تحريم ها و تهديدهاي اخير شده اند... اما، چرا...؟! بخوانيد!
6- تا قبل از فتنه 88 كه مدعيان اصلاحات آشكارا و بي پرده در خدمت مثلث آمريكا و اسرائيل و انگليس درآمدند و از نتانياهو لقب «بزرگترين سرمايه اسرائيل در ايران» و از اوباما، مدال «تنها اميد آمريكا» را گرفتند، تصور اين بود كه پيشنهادهاي مورد اشاره از سوي مدعيان اصلاحات ناشي از كج فهمي و كم داني آنهاست ولي فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 كمترين ترديدي باقي نگذاشت كه دو پيشنهاد جنگ با آمريكا به حمايت از طالبان و صدام يك پروژه بيروني براي براندازي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، آنهم با رسوايي حمايت از طالبان و صدام بوده است! چرا كه بلافاصله بعد از ورود ايران به اين پيشنهاد خائنانه، انقلاب اسلامي در آموزه ها، «رنگ» طالبان- يعني اسلام آمريكايي- مي گرفت و در مقاومت مثال زدني و جهاد 8 ساله، به «انگ» قدرت طلبي- هويت صدام- نواخته مي شد؟! آيا غير از اين است؟! گفتني است مدعيان اصلاحات كم هوشتر از آنند كه پروژه ياد شده طراحي خود آنها باشد!
حالا به آساني مي توان درباره شعار تنش زدايي مدعيان اصلاحات قضاوت كرد و بدون كمترين ترديدي به اين نتيجه رسيد كه اين جماعت در پي نابودي ميهن اسلامي، محو انقلاب اسلامي و پايمال كردن جان و مال و ناموس مردم اين مرز و بوم زير چكمه نظاميان آمريكايي بوده اند.
و عجيب آن كه اين روزها و بعد از آن همه وطن فروشي و خيانت در دوران اصلاحات و در جريان فتنه 88 از نامزد شدن براي انتخابات هم دم مي زنند!
7- و اما، نگارنده اين سطور خود را بسيار كوچكتر از آن مي داند كه درباره نقش بي بديل و پيامبرگونه رهبر معظم انقلاب اظهارنظر كند ولي به مصداق «آب دريا را اگر نتوان كشيد، هم به قدر تشنگي بايد چشيد»، عبور از كنار اين واقعيت را جفا و گناه مي دانم كه اگر رهبري الهي حضرت آقا نبود، امروزه ترفندهاي رنگارنگ و پيچيده دشمنان بيروني و دروني، نامي از اسلام ناب محمدي(ص) و انقلاب باقي نگذاشته بود و بايستي شاهد دست و پا زدن مردم شريف و پاكباخته كشورمان زير چكمه نظاميان اجنبي باشيم. دقيقا از همين زاويه است كه روزنامه آمريكايي يو.اس.اي. تودي به نقل از گزارش امريكن اينترپرايز مي نويسد «بزرگترين مشكل آمريكا در ايران، حضور يك ابرحريف - SUPER OPPONANT- به نام آيت الله خامنه اي است كه نقشه راه ما را مي شناسد و مردم كشورش به او اعتماد آميخته به اعتقاد دارند».
حسين شريعتمداري
 


قابلمه ! (گفت و شنود)

گفت: مي گويند يكي از نمايندگان مجلس گفته است چون وزير بهداشت برخلاف نظر رهبري درباره كمبود دارو مباحثي را مطرح كرده است از رئيس جمهور مي خواهيم او را بركنار كند!
گفتم: توصيه رهبري درباره تامين دارو بوده است و اعتراض وزير بهداشت اين بود كه چرا به جاي دارو با ارز مربوطه لوازم آرايش و دسته بيل و ماشين هاي لوكس وارد كرده اند!
گفت: از اين گذشته، ابتدا يك مقام بانك مركزي اين موضوع را مطرح كرد و البته به جاي اشاره به متهم اصلي، سعي كرد وزارت بهداشت را متهم كند كه وزير بهداشت با ارائه اسناد نشان داد مقام بانك مركزي موضوع را وارونه مطرح كرده است.
گفتم: اما، رهبر معظم انقلاب توصيه كرده بودند كه تغييرات در دولت داده نشود بنابراين سخنان نماينده مزبور مخالف صريح نظر حضرت آقاست و نه تاكيد وزير بهداشت بر ضرورت تامين دارو.
گفت: برخي از خبرها و شواهد هم حاكي از آن است كه از چند هفته قبل، بركناري وزير بهداشت در دستور كارقرار داشته و ظاهرا سخنان نماينده مزبور هم زمينه چيني براي همين اقدام بوده است كه البته ناشيگري كرده است !
گفتم: چه عرض كنم؟! در مسابقه 20 سؤالي به طرف گفته بودند جواب قابلمه است ولي تو بايد بعد از چند سؤال به پاسخ نزديك شوي. اما، طرف در اولين سؤال پرسيد؛ جاندار است؟ مجري گفت؛ نه! طرف بلافاصله گفت؛ خوب معلومه ديگه جواب قابلمه است!
 


وزير امور خارجه :

موشك هاي پاتريوت در تركيه تحريك كننده است ، نه بازدارنده

رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان تاكيد كردكه استقرار موشك هاي پاتريوت در تركيه بيشتر تحريك كننده است تا بازدارنده.
علي اكبر صالحي عصر يك شنبه در جمع خبرنگاران درباره استقرار موشك هاي پاتريوت گفت: استقرار موشك هاي پاتريوت به طور يقين كمك به استقرار امنيت و ثبات در منطقه نمي كند؛ اگر هدف اين است اين اقدام توجيهي ندارد. كساني كه اين تصميمات را گرفتند بايد ديد چه تحليلي دارند اما تحليل ما اين است كه اين اقدام جز ايجاد تحريك بيش تر و خداي نكرده وادارشدن به يك اقدام غيرحساب شده به چيز ديگري راه پيدا نمي كند.
او در پاسخ به سوالي ديگر درباره مذاكرات ايران و آژانس كه پنج شنبه هفته گذشته برگزار شد، گفت: نشست خوبي بود و در ارتباط با مداليته صحبت شد. بخش عمده اي از نظرات دو طرف مورد تاييد قرار گرفت و به نقاط مشترك فراواني رسيدند و نشست بعدي موكول شد به 27 دي ماه.
وزير امور خارجه ايران درباره بازديد از سايت پارچين گفت: بايد اول مداليته تدوين شود، سپس در اين باره صحبت شود.
وي درباره پي گيري هاي وزارت خارجه در مورد سرنوشت عليرضا عسگري خاطرنشان كرد: ما اقدامات بسياري داشته ايم، به صليب سرخ نامه نوشتيم و با همكاران و دوستان مان در تركيه به ويژه وزير خارجه اين كشور، بنده صحبت كردم و اين پيگيري ها در يكي دو سال گذشته ادامه داشته است. با هر جا كه توانسته ايم صحبت كرده ايم اما تا كنون به آن صورت كه ما بتوانيم ردپايي پيدا كنيم نتيجه اي به دست نيامده است. در عين حال پيگيري هاي مان با سازمان هاي بين المللي و مربوطه ادامه دارد.
صالحي درباره آنچه به نقل از وي در رسانه ها درباره سوريه مطرح شده بود مبني بر اين كه اجازه نمي دهيم حكومت بشار اسد سرنگون شود، اظهار كرد: اين مردم سوريه هستند كه براي خود تصميم مي گيرند. جمهوري اسلامي در راستاي تحقق آرزوهاي مردم سوريه عمل مي كند و قصد دخالت در امور داخلي كشورها را ندارد ولي ايران، روسيه و چين اصرار بر اين امر دارند كه نگذارند يك پيشينه بد در تعاملات بين المللي گذاشته شود و به عبارت ديگر نسخه پيچي از خارج از سوريه براي اين كشور صورت نگيرد و تا جايي كه امكان دارد اين سه كشور تلاش دارند چنين سنت ناپسنديده اي جا نيفتد.
 


دادستان تهران خبر داد

اشد مجازات در انتظار چهار زورگير

دادستان عمومي و انقلاب تهران درباره پرونده زورگيري اخير در تهران تصريح كرد كه اتهام محاربه براي متهم اصلي و سرقت مسلحانه براي سه متهم ديگر به آنها تفهيم شده است.
عباس جعفري دولت آبادي درباره جزييات پرونده 4 زورگير اظهار كرد: اين افراد در پرونده خود سابقه سرقت داشته اند و اين نشان از اقدامات مجرمانه متهمان است.
وي ادامه داد: بلافاصله پس از دستگيري متهمان، بازپرس پرونده و سرپرست دادسراي جنايي از متهمان تحقيقات را آغاز كردند و در جريان اين تحقيقات متهمان به سرقت هاي قبلي و اقدام اخير خود اعتراف كردند.
دادستان تهران با اشاره به مجازات متهمان اين پرونده خاطرنشان كرد: براي متهم اصلي محاربه و سه متهم ديگر سرقت مسلحانه تفهيم اتهام شده است و مجازات اشد در انتظار آنهاست.
وي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه اتهام اين متهمان بسيار سنگين است گفت: حتما ظرف يك هفته و حداكثر 10 روز آينده پرونده متهمان در رابطه با اتهام اصلي به دادگاه ارسال خواهد شد.
جعفري دولت آبادي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چه مجازاتي در انتظار متهمان خواهد بود اظهار داشت: قانون در مورد محاربه مجازات هاي متعددي پيش بيني كرده كه يكي از آنها اعدام است.
همچنين، دادستان عمومي و انقلاب تهران در برنامه تلويزيوني گفت وگوي ويژه خبري با اشاره به تشكيل ستاد جرايم خاص در قوه قضاييه گفت: اين ستاد به صورت ماهانه تشكيل جلسه مي دهد و اين هفته به دليل رسيدگي به پرونده اخير زورگيري و پرونده هاي مهم، جلسه فوق العاده برگزار كرد.
جعفري دولت آبادي با بيان اينكه در جرايم مهم مردم انتظار سرعت در رسيدگي را دارند، اظهار كرد: اگر امروز قتلي رخ دهد كه سبب به هم ريختن امنيت شهر شود نمي توان چند سال بعد اين متهم را مجازات كرد. مردم توقع دارند در حوادث مهم سرعت در رسيدگي وجود داشته باشد.
وي ادامه داد: برخورد با جرايمي همچون قدرت نمايي با چاقو، حمل چاقو، استفاده از چاقو و ارتكاب جرم با چاقو در قوانين ما پيش بيني شده است بنابراين كساني كه از طريق چاقوكشي و قدرت نمايي با چاقو مرتكب جرم مي شوند اشد مجازات براي آنها اعمال مي شود.
دادستان تهران خاطرنشان كرد: از لحاظ قوانين فقهي و قوانين موضوعي كشور هركس كه سلاح بكشد و مردم را بترساند محارب محسوب مي شود و در فقه و قانون مجازات اسلامي، مجازات محارب، اعدام است. ترساندن مردم با اسلحه گرم يا سرد از مصاديق بارز محاربه است و مجازات سنگيني در انتظار متهمان خواهد بود.
گفتني است؛ هفته گذشته به دنبال پخش فيلمي در ارتباط با زورگيري 4 نفر در تهران با سلاح سرد، رئيس قوه قضاييه دستور داد تا دور جديد برخورد با اشرار و زورگيران از سوي نيروي انتظامي آغاز شود.
آيت الله آملي لاريجاني تاكيد كرد كه مجازات زورگيري با سلاح سرد فرقي با سلاح گرم ندارد و حكمش اعدام است.
 


معاون سياسي وزير كشور:

تمهيدات لازم براي چاپ و انتشار تعرفه هاي انتخابات رياست جمهوري آينده فراهم شده است

معاون سياسي وزير كشور اعلام كرد: تمهيدات لازم براي چاپ و انتشار تعرفه ها، تامين صندوق هاي راي و ساير ملزومات برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري فراهم شده است.
«سيد صولت مرتضوي» در گردهمايي معاونين سياسي امنيتي استانداري هاي سراسر كشور با بيان اينكه برنامه ريزي هاي لازم براي برگزاري انتخابات شوراها و رياست جمهوري انجام شده است، افزود: در حوزه انفورماتيك نيز زيرساخت هاي الكترونيكي فراهم شده است.
وي بر ترميم شكاف هاي سياسي در جامعه و پرهيز از ايجاد اختلاف در كشور تاكيد كرد و گفت: از اين طريق مي توانيم كشور را به سوي وحدت و انسجام ملي پيش ببريم.
معاون سياسي وزير كشور با يادآوري بيانات رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه انتخابات نقطه قوت جمهوري اسلامي ايران است، افزود: يكي از اهداف مهمي كه در دستور كار استكبار جهاني است تلاش براي ناامن سازي كشور، ايجاد اختلاف بين رجال سياسي و برگزاري انتخاباتي بسيار كم رونق و ضعيف در جمهوري اسلامي ايران است.
مرتضوي تصريح كرد: اين نظام با تدابير و تحليل عالمانه رهبر فرزانه و همكاري و همراهي قوا توانسته است از بخش قابل توجهي از مشكلات با توفيق عبور كند.
معاون سياسي وزير كشور برگزاري همايش مديران كل آموزش استانداري هاي سراسر كشور در وزارت كشور را يادآور شدو گفت: از كارگزاران برگزاري امر انتخابات، مديران ستادي استانداري ها، فرمانداري ها، بخشداري ها و عوامل شعب خواسته ايم براي كاهش چالش هاي سياسي و امنيتي نسبت به برنامه ريزي آموزش بر محور قانون مداري و تبديل آن به يك باور عمومي اقدام كنند.
مرتضوي با بيان اينكه بايد با فراهم كردن بستر هاي لازم، شرايط را جهت تداوم مطلق بي طرفي در امر انتخابات فراهم كرد، اضافه كرد: اثبات بي طرفي در رفتار سياسي و اجتماعي تبلور مي يابد.
 


مهمان پرست :

پارلمان اروپا به جاي سياسي كاري به موارد نقض حقوق انساني در اروپا بپردازد

سخنگوي وزارت خارجه در واكنش به اعطاي جايزه ساخاروف به دو محكوم قضايي گفت: پارلمان اروپا بهتر است به جاي اعطاي جايزه با اهداف سياسي به موارد متعدد نقض حقوق انساني در كشورهاي اروپايي بپردازد.
رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص اعطاي جايزه ساخاروف به دونفر ازمحكومان قضايي اظهار داشت: متأسفانه اتحاديه اروپايي و نهادهاي ذيربط، نگاه گزينشي و ابزاري به مقوله حقوق بشرداشته و با طرح چنين مسائلي، اهداف سياسي را دنبال مي كنند.
به گزارش فارس، سخنگوي وزارت امور خارجه چشم پوشي پارلمان اروپايي از جنايات صهيونيست ها در سرزمين هاي اشغالي و تمركز آنها بر موضوعات خاص را بيانگر نگاه گزينشي اين پارلمان دانست و خاطرنشان كرد: پارلمان اروپايي بهتر است به جاي اعطاي جايزه با اهداف سياسي، به موارد متعدد نقض حقوق انساني در كشورهاي اروپايي از جمله وضعيت ناگوار پناهندگان و مهاجران، تبعيض عليه مسلمانان و سركوب مطالبات و خواسته هاي به حق اجتماعي و اقتصادي شهروندان اروپايي بپردازد
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ اوباما گويا دلي هم دارد كه براي كودكان قتل عام شده توسط يك آمريكايي بسوزاند! از ايشان بپرسيد كودكان تكه و پاره و جزغاله شده افغانستان، عراق، بحرين، سوريه، غزه و ... كه هزاران برابر اين كودكان بودند و هستند چطور دل شما را به درد نمي آورد.
8313---0919 و 8584---0912
¤ جنايت هولناك بچه هاي بيگناه آمريكايي را به ملت آمريكا تسليت عرض كرده و خود را شريك غم آنها مي دانم. همان طوري كه براي رونق بخشي توليد اسلحه، خريد و حمل سلاح در آمريكا آزاد است بچه هاي همنوعان شما در جنگ تحميلي ايادي آمريكا در ايران و لشكركشي به افغانستان و عراق هزاران برابر بچه هاي آمريكايي براي رونق صنايع نظامي بخش مذكور قرباني بردگان بي غيرت و درنده خوي سرمايه داري شدند.
گل محمد نوراني از مهديشهر
¤ مسئولين وزارت ارشاد اعلام كردند كه يارانه مطبوعات پرداخت مي شود عرض بنده اين است چرا يارانه از بيت المال بايد به برخي از مطبوعاتي كه به پايگاه دشمن تبديل شده و جز يأس و نااميدي و همراهي با دشمنان ملت گام برنمي دارند بايد به آنها تحويل شود؟! و نشريات متعهد از اين يارانه ها كمتر بهره ببرند و مجبور به تقليل صفحات شوند؟
مرداني
¤ وقتي اظهارات جديد و تكراري رئيس محترم دستگاه قضا در رابطه با اشرار را ديدم به ياد زمان شروع به كارشان افتادم كه همين اظهارات را مطرح و موجب رضايتمندي و شادي مردم شد كه پس از چندي به بوته فراموشي سپرده شد. بالاخره اگر قانون قانون است نبايد به تكرار مطرح و به مرور كمرنگ شود واقعا اگر در همان زمان اين موارد اجرا مي شد الان كسي جرأت تكرار اين گونه كارها را داشت؟ كاركنان ناجا نيز كاسه صبرشان لبريز شده از بس كه اين گونه افراد را دستگير و پس از چندي آزاد كرده اند و آن افراد نيز جسورتر از گذشته مشغول اوباش گري خويش اند.
محمودي
¤ از حضرت آيت الله جنتي تشكر مي كنم كه اعلام كردند فتنه گران صلاحيت ندارند كه بخواهند كانديداي انتخابات شوند.
عليمرداني
¤ افزايش تحريم ها همزمان با مذاكره هسته اي مي تواند يك درس آموزنده براي كساني باشد كه در مقابل جنايت كاران آمريكايي كودك كش صهيونيستي و دزدان دريايي اروپايي كم آورده اند و از رابطه با اين شيطان دم مي زنند. به ياري خداوند از تحريم ها هم عبور خواهيم كرد.
1107---0911
¤ اگر امثال موسوي لاري، شهيد مظلوم لاجوردي را مي شناختند هرگز حامي جريان صهيونيستي فتنه و انحراف نمي شدند. در مظلوميت اين شهيد بزرگوار همين بس كه مانند جدش پس از شهادت نيز مظلوم است.
مهدي درخشنده
¤ از خبري كه بخش خبري 30:20 در مورد در حال نابودي قرار گرفتن كتب نفيس و قديمي در زيرزمين كتابخانه آيت الله گلپايگاني پخش كرد شوكه شديم. چرا بايد براي فيلم هاي بدون محتواي داخلي و خارجي آن همه سرمايه گذاري بكنيم ولي در اين مورد هيچ كس دل نسوزاند و دست روي دست بگذاريم.
9505---0918
¤ تحليل گراني كه نان بي بي سي را مي خورند و به ميل اربابان انگليسي خود صحبت مي كنند لااقل حرف هايي بزنند كه دروغ از آب درنيايد و بتوانند آبروي ريخته شده خويش را تا حدي جمع بكنند.
6091---0915
¤ در كتاب زبان فارسي سوم دبيرستان امسال جمله اي از كتاب «بوف كور» صادق هدايت معلوم الحال مشاهده كردم اين كتاب بسيار پوچ گرايانه و توهين آميز است شايسته نيست آثار پوچ گرايان در كتب دانش آموزان چاپ شود. از مسئولين آموزش و پرورش درخواست اصلاح آن را دارم.
زهرا كامرانيان از تهران
¤ دولتمردان تركيه هر چقدر هم نقش دلال و ميانجي را براي كشورهاي اروپايي بازي كنند و به آنها سواري بدهند باز هم به عضويت اتحاديه اروپا درنخواهند آمد. اروپايي ها هرگز تحمل وجود يك كشور مسلمان در بين خود را نخواهند داشت. هيچ بعيد نيست كه سرانجام يك نسل كشي مشابه بوسني را در تركيه راه بيندازند.
يك پيام
¤ در سر راه مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خصوص تشويق و ايجاد تسهيلات براي ازدياد نسل سنگ اندازي مي شود و اجازه نمي دهند اين مصوبات به دستگاه هاي دولتي برسد و اجرايي شود. چه كسي مسئول است و بايد پاسخگو باشد؟
1776---0913
¤ هزينه خدمات و لوازم پزشكي نسبت به سال 90 بسيار بالا رفته چرا مسئولين امر به فكر ايجاد گشايش در امور درماني مردم نيستند.
1195---0911
¤ علي رغم اين كه مراجع بزرگوار تقليد دريافت جريمه ديركرد توسط بانك ها را حرام دانسته اند متاسفانه بانك مسكن علاوه بر دريافت ديركرد سود ديركرد را هم از مشتريان بانك مي گيرد.
2609---0919
¤ وزير محترم بهداشت پس از قريب به 9 ماه از آغاز سال 91 در هفته پيش و در اخبار 30:20 اعلام مي كند با توافق به عمل آمده با بانك مركزي قرار شده يك سوم ارز تخصيصي امسال را بگيريم؟! چرا پس از 9 ماه مسئولين توجهي به نياز مردم نكرده اند؟ ضمن اين كه اقلام دارويي اكثرا هم داخلي اند و ربطي به تحريم ها ندارند. از مسئولين درخواست مي شود تامين اقلامي را كه با سلامت و بهداشت مردم سر و كار دارند، جدي بگيرند و با بي تفاوتي از كنار آنها نگذرند.
دكتر طوسي زاده
¤ در زير تابلو پارك اتومبيل جانبازان هميشه اتومبيل هاي متفرقه پارك شده است. جالب تر اينكه اتومبيل بنده را كه پلاك مخصوص جانبازان دارد بارها به خاطر پارك در كنار خيابان جريمه كرده اند. يعني گاهي درست برعكس عمل مي كنند.
3671---0912
¤ وقتي شهرداري با فروش روزانه طرح ترافيك به افزايش آلودگي تهران كمك مي كند، توصيه به شهروندان در خصوص اهميت دادن به سلامتي خود در فضاي آلوده پايتخت جايي ندارد.
1574---0912
¤ از مسئولين دادگستري آذربايجان شرقي درخواست مي شود به شكايات متعدد مردم از ايران خودرو رسيدگي و با متخلف برخورد كنند.
6287---0912
¤ متاسفانه بعد از گذشت 7 سال هنوز شهرك نقش جهان پيشوا گاز ندارد. از مسئولين امر درخواست مي شود براي كودكان اين شهر هم كه شده مشكل گاز را حل نمايند.
2645---0912
¤ مدت دو ماه مي باشد كه در منطقه ميدان شهرزيبا خيابان مرادي تلفن هاي اين محدوده قطع مي باشد و مسئولين مخابرات اين منطقه هيچ گونه اقدامي براي درست كردن خطوط تلفن ننموده اند. لطفا اين مشكل را برطرف كنيد.
زماني
¤ بعد از سالها انتظار، سرانجام بخشنامه تبديل اسناد عادي به اسناد رسمي در شهرستان اهواز اجرايي شد ولي هزينه اين كار به حدي بالا و كمرشكن است كه خيلي ها انصراف مي دهند. با توجه به اين كه متقاضيان اين كار اكثرا ساكنين حاشيه شهر و افراد ضعيف جامعه هستند جا دارد مسئولين امر تجديدنظر داشته باشند.
4751---0916
¤ چرا راجع به سهام عدالت كارگران فصلي اطلاع رساني شفاف صورت نمي گيرد هر وقت به كافي نت ها سر زديم گفتند سايت بسته است. از مسئولين بپرسيد به كجا سر بزنيم.
5219---0937
¤ چرا از خرداد تاكنون دولت سهم بيمه طلايي فرهنگيان را واريز نكرده است؟ از مسئولين امر درخواست پيگيري و حل موضوع را دارم.
6792---0918
 


سفير اسرائيل: القاعده را بر حكومت بشار اسد ترجيح مي دهيم (خبر ويژه)

سفير رژيم صهيونيستي در آمريكا گفت ترجيح مي دهد حكومت بشار اسد سرنگون شود حتي اگر القاعده و گروه هاي تندرو روي كار بيايند.
اظهارات مايكل اورن در حالي است كه مقامات رژيم صهيونيستي تظاهر به بي طرفي در بحران سوريه و القاي نگراني نسبت به تحركات گروه هاي مسلح وابسته به القاعده مي كردند.
به گزارش بلومبرگ، اورن گفته است: سقوط حكومت سوريه، موهبتي براي اسرائيل خواهد بود، حتي اگر با سرنگوني وي، گروه هاي تندرو تلاش كنند خلأ قدرت را پر كنند.
وي با اشاره به احتمال تلاش نيروهاي تندرو براي كسب قدرت پس از سرنگوني رژيم اسد، گفت: «ما معتقديم هرگونه وضعيتي بهتر از اوضاع كنوني است كه رژيم سوريه داراي ائتلاف راهبردي با ايران و گروه حزب الله لبنان است.
به نوشته بلومبرگ، مقامات آمريكايي بارها نگراني خود را از حضور نيروهاي تندرو در ميان گروه هاي مخالف سوريه ابراز و اعلام كرده اند كه واشنگتن به همين دليل خواستار ارسال سلاح به مخالفان سوري نيست.
«ويكتوريا نولاند» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا مي گويد:«جبهه النصره صرفا نام ديگري براي القاعده عراق است كه تلاش مي كند به سوريه راه يابد.» اما اورن در ضيافت ناهاري كه روزنامه آمريكايي «كريستين ساينس مانيتور» برگزار كرده بود، به خبرنگاران گفت: از زمان قرار گرفتن در جايگاه سفير اسرائيل در واشنگتن در سال 2009، يعني قبل از آغاز بحران سوريه در مارس 2011، مقامات كاخ سفيد را از ديدگاه هاي اسرائيل درباره اين كه اسد «ائتلاف راهبردي قوي با ايران و حزب الله» تشكيل داده و اين كه حكومت وي بي ثبات كننده و متعدي و بي پروا است، مطلع كرده بود.
به نوشته بلومبرگ، اورن كه مورخ مسائل خاورميانه است، اظهار داشت «حافظ اسد پدر رئيس جمهوري كنوني سوريه نيز متعدي، اما تا اندازه اي قابل پيش بيني و مسئوليت پذير بود، ولي پسرش گستاخ و بي پروا است».
وي افزود: بشار اسد با ايران، دشمن قسم خورده اسرائيل هم پيمان است كه ضمن پيگيري برنامه هسته اي مخفيانه اش، به گروه هاي تروريستي مانند حماس پناه داده و حزب الله را به هزاران موشك مجهز كرده است.
اين پايگاه خبري با اشاره به اين كه حافظ اسد نيز ضمن هم پيماني با ايران در حمايت و مسلح كردن حزب الله، ميزبان تعداد فراواني از گروه هاي فلسطيني بود، به نقل از اورن افزود: «بركناري اسد به نفع اسرائيل خواهد بود زيرا به طور همزمان به ايران و حزب الله ضربه وارد خواهد آورد.»
اظهارات سفير رژيم صهيونيستي در آمريكا بار ديگر نشان مي دهد كه دولت هاي قطر و عربستان سعودي و تركيه به عنوان مباشر طرح هاي رژيم صهيونيستي در منطقه و عليه جبهه مقاومت اسلامي عمل مي كنند و در واقع القائاتي نظير مبارزه با دموكراسي و مردم سالاري دروغي بيش نيست.
همزمان با اظهارات اورن، نشريه اشپيگل در تحليلي، احتمال پيروزي شورشيان را ضعيف توصيف كرد و نوشت: رژيم سوريه توانسته ضرباتي را دوام آورد كه هر حكومت ديكتاتوري اگر بود، كمرش زير اين ضربات مي شكست. حاكميت سوريه همچنان مي تواند روي حاميان خود در منطقه نظير ايران و حزب الله و روسيه حساب كند اما اين احتمال وجود دارد كه جنگ داخلي در سوريه طولاني شود.
 


قدرت انتقام ايران چالش مهم آمريكاست (خبر ويژه)


آمريكا در برنامه اي سه مرحله اي طرح براندازي در ايران را دنبال مي كند اما اين فقط اميد و آرزوست و موفقيت آن دشوار مي باشد.
مؤسسه مطالعات بين المللي چين (CIIS) با ارائه تحليل فوق نوشت: آمريكا اعتقاد راسخ دارد كه منافع حياتي آن در سرتاسر جهان حاضر است و مدعي است كه سرنوشت مقرر آمريكا حاكميت بر جهان و «تغيير جهان» با استفاده از سيستم، مدل و ايدئولوژي غربي است. ايران در مقابل تمدني باستاني با تاريخي طولاني است كه فرهنگ هاي درخشاني در طول زمان خلق كرده است. انقلاب اسلامي سال 1979كه يكي از حوادث بزرگ تاريخ اسلام و روابط بين المللي معاصر بود، توازن قدرت را در جهان اسلام و خاورميانه تغيير داد.
دونگ مانيوان معاون مؤسسه مطالعات بين المللي چين در اين تحليل خاطرنشان كرد: خاورميانه از زمان جنگ سرد يكي از كانون هاي تمركز راهبردي آمريكا بوده و اهداف راهبردي آمريكا در اين منطقه شامل مواردي از قبيل حفظ بقا و امنيت اسرائيل، كنترل منابع نفت و بازارها و گذرگاه هاي راهبردي در منطقه خاورميانه بخصوص خليج فارس و نيز مهار و تغيير رژيم ايران بوده است. ايجاد ائتلاف هاي منطقه اي براي مهار و سرنگوني رژيم ايران در فرصت مقتضي به يكي از هدف هاي راهبردي آمريكا تبديل شده است.
وي مي افزايد: دولت هاي مختلف آمريكا از زمان ريگان ايران را بزرگترين مانع بر سر راه اجراي راهبردهاي خاورميانه اي آمريكا به شمار آورده اند. اما اين اهداف راهبردي آمريكا در خاورميانه با بلندپروازي هاي راهبردي ايران در تعارض هستند و اين تعارض ها موجب تناقض هاي ساختاري و آشتي ناپذير شده اند.
پژوهشگر مؤسسه مطالعات بين المللي چين در ادامه با ذكر مواردي از محورهاي انديشه امام خميني (ره) مي نويسد: اين انديشه ها در دستور كار سياست خارجي ايران بخصوص در سياست مربوط به خاورميانه قرار گرفته اند. اين سياست ها اقدام تلافي جويانه اي در برابر سياست خاورميانه اي آمريكا به شمار مي روند و بر روندهاي آينده خاورميانه تأثير خواهند گذاشت.
نويسنده اين تحليل با اشاره به اينكه ايران تحولات انقلابي منطقه را برخلاف ادبيات آمريكايي، «بيداري اسلامي» توصيف مي كند، مي افزايد: خصوصيات نبرد آمريكا و ايران راهبردي است اكنون برنامه هسته اي ايران به كانون اصلي مناقشه آمريكا- ايران تبديل شده است و اين در حالي است كه رقابت هاي راهبردي بين آمريكا و ايران در حال پيچيده ساختن مسائل مربوط به كانونهاي داغ حوادث منطقه اي است به طوري كه هر زمان ايران با فشار آمريكا رو به رو مي شود در مسائل منطقه اي دست به حمله متقابل مي زند.
وي در ادامه به بررسي چشم اندازهاي آينده رقابت هاي راهبردي بين آمريكا و ايران مي پردازد و مي نويسد: در كوتاه مدت، آمريكا و ايران قادر به شكست دادن يكديگر نيستند هرچند كه يكديگر را دشمن مي دانند. ايران سازش ناپذير است و در حال تجميع و يكپارچه سازي منابع و در انتظار پيدا كردن پاشنه هاي آشيل (نقاط آسيب پذير) آمريكا مي باشد.
دونگ مانيوان خاطرنشان كرد: از آنجا كه تغيير رژيم در ايران يك شبه امكان پذير نيست، آمريكا مايل به تضعيف توانايي منطقه اي ايران به طور مرحله به مرحله است. گام اول سرنگوني رژيم سوريه و نابودسازي ائتلاف راهبردي ايران- سوريه است. مرحله دوم عبارت از اين است كه از فرصت استفاده كرده و براي از بين بردن تأسيسات هسته اي ايران تلاش كند. گام سوم عبارت است از گسترش ائتلاف هاي منطقه اي براي مهار ايران و كمك به تحريك شورش هاي شهري در ايران و در نهايت مداخله نيروهاي خارجي براي براندازي و تحقق هدف «خاورميانه بزرگ».
پژوهشگر مؤسسه مطالعات بين المللي چين افزود: ايران در ماجراي سوريه بيكار نمي نشيند و بدون شك براي تلخ كردن شرايط آمريكا در سوريه تلاش خواهد كرد. همچنين براي آمريكا امكان پذير است كه سياست دوم را در دستور كار قرار دهد اما ايران انتقام مي گيرد و آمريكا را مجبور خواهد كرد كه بهاي سنگيني در خاورميانه و سراسر جهان بپردازد. اما سياست سوم، اين تنها اميد و آرزوي آمريكا است و موفقيت آن دشوار است. اگر اين سياست اجرايي شود، آمريكا احتمالاً بجاي رسيدن به مقصود خود، خاورميانه را وارد تنش ها و جنگ هاي بيشتري خواهد كرد.

 


پايان عمر سياسي به روايت سايت هاشمي (خبر ويژه)

سايت هاشمي رفسنجاني در مطلبي به قلم همكار روزنامه زنجيره اي شرق نوشت: بهتر آن است كه پايان عمر سياسي هاشمي رفسنجاني با حالت منجي گرايانه براي كشور همراه باشد.
به گزارش مشرق، سايت هاشمي رفسنجاني با انتشار يادداشتي به قلم عليرضا خامسيان، نوشت؛ وضعيت افتصادي كشور به گونه اي است كه كسي كه سكان دولت بعدي را برعهده مي گيرد لاجرم بايد سياست سازندگي را دنبال كند. و راهبري اين سياست نيز از توان فردي از جنس آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني برمي آيد.
نويسنده اين مقاله تاكيد مي كند: وضعيت اقتصادي به گونه اي است كه كسي كه سكان دولت بعدي را برعهده مي گيرد لاجرم بايد سياست سازندگي را دنبال كند. و راهبري اين سياست از توان فردي از جنس آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني برمي آيد اگرچه نزديكان او تاكيد كردند آيت الله برنامه اي براي انتخابات ندارد ولي به باور نگارنده بهتر آن است كه پايان عمر سياسي هاشمي رفسنجاني با حالت منجي گرايانه براي كشور همراه باشد و اين البته به تدبير حاكميت براي استفاده از چنين ظرفيتي برمي گردد.
يادآور مي شود نرخ تورم در دولت سازندگي به ركورد بي سابقه و تكرار نشده 49 درصدي رسيد.
روزنامه شرق در سال 84 جزو جرياني بود كه حضور هاشمي در انتخابات را تشويق مي كرد اما پس از ناكامي وي در سرمقاله اي تصريح كرد، اين سياست اشتباه بود و هاشمي بايد از نيمكت به اداره مسابقه مي پرداخت و نه به عنوان بازيكن.
 


پشت صحنه آن تيتر و آن عكس ! (خبر ويژه)

روزنامه زنجيره اي اعتماد در صفحه اول شماره روز شنبه خود- 25/9/91- تصويري بزرگ از حضرت آيت الله جنتي را با قدي خميده چاپ كرد و از ميان اظهارات اخير ايشان در مصاحبه با مجله «آدينه» اين تيتر را برگزيده و با حروف درشت روي تصوير آيت الله جنتي نشاند «جنتي: بيمار نيستم، كهولت سن دارم». انتخاب اين عكس و تيتر اگرچه به تنهايي از بي ادبي روزنامه اعتماد نسبت به يك عالم روحاني وارسته و بزرگوار خبر مي دهد و درخور ملامت است ولي ماجرا به همين جا ختم نمي شود بلكه انتخاب تيتر و عكس مورد اشاره، پشت صحنه ديگري نيز دارد و از كينه متراكم و خشم عميق مدعيان اصلاحات نسبت به حضرت آيت الله جنتي خبر مي دهد.
گفتني است مدير مسئول روزنامه اعتماد نمونه هاي افشا شده اي از زد و بند با مفسدان اقتصادي و همراهي سوال برانگيز با رسانه هاي بيگانه را در كارنامه خود دارد كه دريافت يكصد و هفتاد ميليون تومان از شهرام جزايري يكي از آن نمونه هاست. بديهي است كه شهرام جزايري اين مبلغ كلان -معادل چند ميليارد تومان امروز- را بي علت و بلاعوض به مديرمسئول روزنامه اعتماد نداده بود. اما، در مقابل چه امتيازي گرفته بود؟!
از سوي ديگر، روزنامه اعتماد به عنوان يكي از روزنامه هاي زنجيره اي وابسته به مدعيان اصلاحات، مقاله ها و مطالب شبكه دولتي بي بي سي انگليس را با تغيير نام نويسنده آن به چاپ مي رساند. آيا اين همكاري نزديك با شبكه رسمي دولت انگليس اتفاقي بود؟!
روز شنبه، روزنامه اعتماد با انتخاب تيتر و عكس مورد اشاره، يكي از پرحجم ترين تبليغات رسانه هاي بيگانه و سايت هاي وابسته به گروه هاي ضد انقلاب و عوامل فتنه 88 عليه حضرت آيت الله جنتي را منعكس كرده است.
توضيح آن كه، نگاهي گذرا به خروجي رسانه هاي فارسي زبان آمريكا، انگليس، اسرائيل و نيز رسانه ها و سايت هاي وابسته به فتنه گران، طي نزديك به يك سال گذشته به وضوح نشان مي دهد بخش قابل توجهي از مطالب آنها به كينه توزي و ناسزاگويي عليه آيت الله جنتي اختصاص يافته و در تمامي اين ناسزاگويي ها و فحاشي ها روي دو محور تاكيد شده است. اول؛ ابراز نگراني شديد از انعطاف ناپذيري آيت الله جنتي در مقابل عوامل و جريانات ضد انقلاب و تاكيد بر رد صلاحيت آنان و دوم؛ كهولت سن ايشان و آرزوي كناره گيري اين عالم وارسته از جايگاه كنوني خود در شوراي نگهبان. از اين روي و با توجه به سوابق روزنامه اعتماد نمي توان تيتر و عكسي را كه اين روزنامه براي انعكاس مصاحبه اخير حضرت آيت الله جنتي برگزيده است، تصادفي! و يا برخاسته از سليقه مطبوعاتي تلقي كرد.
گفتني است چند ماه قبل حضرت آيت الله جنتي در پاسخ تلويحي به آرزوي اعلام شده فتنه گران و يكي از عوامل حلقه انحرافي كه آرزوي بركناري ايشان را كرده بودند، گفته بود؛ اگر من هم نباشم، جانشين من و ساير اعضاي شوراي نگهبان، با استناد به قانون از تاييد صلاحيت فتنه گران و منحرفان جلوگيري خواهند كرد.
 


تودهني همسر آيت الله خزعلي به خبرنگار زنجيره اي خارج نشين (خبر ويژه)

مادر مهدي خزعلي، اقدامات فرزند خود در همكاري با فتنه گران را به كسي تشبيه كرد كه مي خواهد خود را از پشت بام پايين بيندازد.
«ف-ق» همكار فراري نشريات زنجيره اي اصلاح طلب، مدت هاست كه در خارج كشور كشف حجاب كرده و با پايگاه اينترنتي روزآن لاين وابسته به اپوزيسيون مقيم پاريس همكاري مي كند. وي و برخي از همكاران متواري او مدت هاست به شكل افراد ناشناس يا در پوشش خبرنگار داخلي و... با افراد مختلف تماس مي گيرند. آنها بعضا اقدام به تخليه تلفني مي كنند و در برخي مواقع نيز دنبال گرفتن مواضع تند عليه نظام و انقلاب از سوي افراد خاص هستند.
چند روز پيش «ف-ق» در همين چهارچوب با خانم طاهره كلباسي همسر آيت الله خزعلي تماس گرفته و سعي مي كند ضمن تحريك عواطف ايشان به بهانه بازداشت مهدي خزعلي، سوژه اي براي رسانه متبوع خود دست و پا كند. اما همسر آيت الله خزعلي در پاسخ وي جواب هاي قاطعي مي دهد. خانم كلباسي مي گويد «يك ماه پيش با مهدي صحبت و احوالپرسي كرديم اما هيچ كاري براي ايشان نكرده ام چون خودش عاقل و بالغ است.»
وي درباره ادعاي اعتصاب غذاي مهدي خزعلي مي گويد: نكند اين كار را. اعتصاب غذا مشكلي را حل نمي كند. خودش به بدنش ظلم مي كند.
وي همچنين درباره اين سوال كه «نوع ديدگاه و مواضع سياسي آقا مهدي متفاوت است با خانواده شما و حاج آقا. اما به هرحال حاج آقا پدر ايشان هستند و مي خواهم بپرسم آيا پيگير پرونده ايشان هستند؟» مي گويد: نه خير اصلا پيگير پرونده نيستند. چون چندين بار با ايشان صحبت كرده. به ايشان گفتند كه راهتان غلط است، راهتان اشتباه است. اين راه را نرويد اما ايشان گوش نكردند. به ايشان هم گفتند كه اگر گرفتار شويد من كاري به كارتان ندارم. به خودشان اين را گفته اند. به بچه ها و خانم اش هم گفته بودند كه اگر اين بار برود زندان من كاري ندارم.
«ف-ق» مي پرسد: يعني دفعات پيش، پيگير بودند؟ و خانم كلباسي پاسخ مي دهد: بله دفعات پيش پيگيري كردند. صحبت كردند. وقت ملاقات گرفتند. عيد صحبت كردند گفتند چند روز مرخصي بدهيد بيايد با زن و بچه اش باشد. ايشان آمد و آنها خودشان ديگر نبردند او را. آزادش كردند حالا سفارش بوده يا چي سفارش اطلاعات يا قوه قضاييه ولي ايشان را نبردند. 7 ماه آزاد بود باز تمام كارهايش را شروع كرد. خب اين با دست خودش اين كار را كرد. از اطلاعات به او خبر دادند گفتند اين فراخواني كه نوشتيد اين اشتباه است نكنيد. اما او با اطلاع خودش رفت زندان. با خواسته خودش رفت زندان. كسي كه خودش مي خواهد يك نفر مي خواهد خودش را از پشت بام بيندازد پايين كاري نمي توان كرد.
همسر آيت الله خزعلي در پاسخ اين پرسش كه «آيا از نظر شما اين نوع برخورد با منتقدين درست است؟ زندان پاسخ انتقاد است؟» گفت: من بايد تكليف معين كنم يا نظام تكليف معين كند؟ مگر نظام دست ماست؟ ما بايد معين كنيم كه نظام چكار بايد بكند يا نظام معين كند؟ من و شما چكاره هستيم توي اين مملكت كه تعيين كنيم نظام چه بكند. هر كشوري نظام دارد و نظام اش هم مسئول دارد مسئولانش هم تعيين مي كنند. ما كه نبايد براي آنها تكليف معين كنيم.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10