(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 27  آذر  1391 - شماره 20383

بحرين چالشي بزرگ براي آمريكا تهديدي براي حكام آل سعود
افزايش بازداشت مخالفان آل سعود در شرق عربستان
آغاز به كار مجلس جديد كويت
رأي مثبت مردم مصر به قانون اساسي اسلامگرايان
ميخ هاي بعدي برتابوت اسرائيل درراه است
اعتراف تروريست ها در سوريه شيوخ سلفي فتواي قتل مي دهند
بيانيه دانشجويان كانادايي براي تحريم كالاهاي اسرائيلي
480 نماينده پارلمان ژاپن انتخاب شدند
هزاران نفر در پايتخت پرتغال عليه دولت به خيابان ها ريختند
در حمله به فرودگاه پيشاور اتفاق افتاد
 10 كشته و 50 مجروح در تازه ترين جنايت سلفي ها
جان كري جانشين هيلاري كلينتون مي شود


بحرين چالشي بزرگ براي آمريكا تهديدي براي حكام آل سعود

يك مقام سابق پنتاگون انقلاب مردم بحرين را چالشي بزرگ براي امريكا و تهديدي براي حكام آل سعود عنوان كرد.
به گزارش شبكه «پرس تي وي»،«مايكل مالوف»، يكي از مقامات سابق پنتاگون اظهار داشت، ما شاهد يك جنبش واقعي، حقيقي و اصلاح طلبانه در بحرين هستيم اما بحرين براي امريكا و عربستان سعودي و ديگر پادشاهي هاي حاشيه خليج فارس از نظر راهبردي بسيار اهميت دارد و آن ها در اين برهه زماني هيچ حرفي از اعمال اصلاحات يا تغيير رژيم در اين پادشاهي ها نمي زنند . وي افزود، در كشور بحرين جنبشي دموكراتيك وجود دارد اما سكوت واشنگتن در قبال مسائل جاري در آن كشور نااميد كننده است. اين تحليل گر سياسي تصريح كرد، اگر رژيم بحرين سقوط كند، اين امر ديگر پادشاهي هاي منطقه را تهديد خواهد كرد و به همين دليل است كه عربستان سعودي به اين كشور نيرو فرستاده است؛ پادشاهي هاي منطقه از جمله عربستان در وضعيت متزلزلي به سر مي برند.
 


افزايش بازداشت مخالفان آل سعود در شرق عربستان

منابع خبري از ادامه بازداشت هاي گسترده مخالفان آل سعود از سوي نيروهاي امنيتي در شرق عربستان خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، نيروهاي رژيم عربستان سعودي، «ماجد آل نصيف» از جوانان مبارز را در شهر «العواميه» در شرق اين كشور بازداشت و به نقطه نامعلوم منتقل كردند.براساس اين گزارش به نقل از شاهدان عيني، نيروهاي امنيتي سوار بر خودروي شخصي خود را به نزديك ماجد رساندند و درحالي كه وي درحال قدم زدن در خيابان بود، افراد مسلح پس از انتقالش به خودروي پليس او را با خود بردند.در همين حال يك جوان عربستاني، شامگاه شنبه در يكي از خيابانهاي جزيره «تاروت» در استان ناآرام «القطيف» با ريختن بنزين برروي لباس هاي خود، اقدام به خودسوزي كرد. علت آتش سوزي اين جوان 20ساله معلوم نيست، اما بنابر گزارش منايع بي طرف، ساكنان منطقه شرق عربستان كه بيشترشان شيعه هستند، از ظلم و تبعيض هاي رژيم آل سعود به ستوه آمده و به انحاي مختلف مخالفت خود را با سياست هاي آل سعود نشان مي دهند.

 


آغاز به كار مجلس جديد كويت

نخستين جلسه پارلمان جديد كويت روز يكشنبه با حضور پادشاه اين كشور گشايش يافت.
به گزارش شبكه خبري العالم، «شيخ صباح الاحمد الجابر الصباح» پادشاه كويت طي سخناني با اشاره به دغدغه هاي مردم كويت براي انتخابات چهاردهمين دوره قانونگذاري مجلس «الامه» بر تقويت وحدت ملي در كشورش تاكيد كرد.
براساس اين گزارش پس از رسميت يافتن مجلس، انتخابات براي تعيين رئيس مجلس الامه برگزار و «علي فهد الراشد» با 33 راي انتخاب شد.
علي الراشد كه سابقه حضور در چند دوره مجلس الامه را دارد به عنوان يك حقوقدان برجسته مورد قبول بسياري از گروه هاي سياسي است.
براساس نتايج رسمي انتخابات پارلماني كويت در مجموع 17 نماينده شيعه كه 24 درصد پارلمان را تشكيل مي دهند به مجلس الامه در دوره چهاردهم راه يافته اند كه اين امر در تاريخ كويت بي سابقه است.
از سوي ديگر، علي رغم تدابير امنيتي شديد، جمعي از مخالفان دولت با تجمع در منطقه «البلوكات» در نزديكي پارلمان، خواستار انحلال پارلمان جديد و كناره گيري دولت شدند.
«مسلم البراك» از نمايندگان سابق پارلمان در اين گردهمايي گفت: نمايندگان پارلمان جديد تحت حمايت ارتش به قانون اساسي سوگند خوردند.
اين در حالي است كه 50نماينده منتخب مجلس الامه روز يكشنبه بدون تدابير خاص امنيتي به پارلمان وارد شده و به كارهاي روزمره خود پرداختند.
 


رأي مثبت مردم مصر به قانون اساسي اسلامگرايان

نتايج شمارش آرا نشان داد كه اسلامگرايان در دور اول همه پرسي قانون اساسي به پيروزي رسيدند.
به گزارش شبكه هاي خبري براساس نتايج به دست آمده از شمارش آرا در مصر 57 درصد از مصري ها به قانون اساسي جديد اين كشور كه اسلام و شريعت را منبع قانونگذاري مي داند، راي مثبت دادند و 43 درصد بقيه آن را نپذيرفتند.
براساس اين گزارش بسياري از رسانه هاي مصر عناوين خود را به موضوع انتخابات و پيروزي اسلامگرايان اختصاص دادند و با تيترهاي درشت نوشتند: «مردم مصر موضع خود را در قبال بحران قانون اساسي اعلام كردند.»
برخي از منابع خبري نيز آمار تائيد قانون اساسي جديد از سوي مصري ها در اين همه پرسي را بيش از 60 درصد اعلام كردند و به غير از دو استان قاهره و الغربيه، مردم مصر با اكثريت قاطع به قانون اساسي جديد راي مثبت دادند.
گزارش هاي دريافتي، نيز حاكي است كه روند شمارش آرا در كميته هاي فرعي و استاني به طور رسمي پايان يافته است و قرار است نتايج كامل آن پس از برگزاري دور دوم انتخابات كه شنبه آينده در 17 استان ديگر برگزار مي شود، اعلام شود.
همچنين به علت استقبال زياد مردم از انتخابات، كميته عمومي انتخابات روز يكشنبه مجبور شد دو بار زمان پايان راي گيري را تمديد كند و به همين علت مراكز راي گيري كه قرار بود درهاي خود را در ساعت 7 عصر ببندند در ساعت 11 شب به كار خود پايان دادند.
گزارش شبكه خبري الجزيره حاكي است بيش از هشت ميليون از 26 ميليون مصري واجدشرايط براي شركت در مرحله اول انتخابات همه پرسي پاي صندوق هاي راي در 10 استان حضور يافتند.
«حزب آزادي و عدالت» وابسته به اخوان المسلمين اعلام كرد 57 درصد راي موافق و 43 درصد راي مخالف داده اند. پايگاه اينترنتي، حزب قانون اساسي به رياست «محمد البرادعي» نتايج را 56 درصد موافق و 44 درصد مخالف اعلام كرده است.
همچنين استان «سوهاج» بيشترين موافقان قانون اساسي را دارد و 79 درصد در اين استان به قانون اساسي جديد راي موافق و فقط 21 درصد راي مخالف داده اند. استان قاهره و الغربيه بيشترين مخالف با قانون اساسي را دارد.
57 درصد در قاهره با قانون اساسي مخالف و 43 درصد موافق بوده اند، اين آمار گوياي آن است كه در استان الغربيه نيز 52 درصد مخالف و 48 درصد موافق بوده اند.
وزارت بهداشت مصر نيز اعلام كرد كه در جريان همه پرسي 18 نفر در درگيري هاي مختلف زخمي و روانه بيمارستان شده بودند.
معاون وزير دادگستري مصر نيز بر شفافيت انتخابات تاكيد كرد و گفت: همه شكايت هايي كه در روز اول همه پرسي از سوي نهادهاي مسئول دريافت شده است، مورد بررسي قرار خواهد گرفت و روساي حوزه هاي راي گيري، قضات و رسانه هاي جمعي بر روند آن اشراف كامل داشتند.
در همين حال جبهه نجات ملي متشكل از احزاب و گروه هاي مخالف دولت اعلام كرد كه برخي تخلف ها در مراحل راي گيري مشاهده شد و از جمله آن استفاده از برگه هاي تقلبي و جوهرهاي نامرئي بود.
«عمروموسي» نامزد پيشين انتخابات رياست جمهوري و از مخالفان محمد مرسي در صفحه شخصي خود نيز اعلام كرد كه گزارش هايي به دست وي و ديگر رهبران مخالف رسيده كه نشان دهنده تقلب در انتخابات است.
همچنين خبرهاي دريافتي در روز يكشنبه حكايت از اين داشت كه طرفداران «حازم ابواسماعيل» يكي از شخصيت هاي پرنفوذ مصري، مقر «حزب الوفد» در شهر «الدقي» را به آتش كشيدند و در پي آن نيروهاي امنيتي با شليك گلوله و پرتاب گاز اشك آور با آنها درگير شدند.
از سوي ديگر روزنامه مصري، «المصر الجديده» در گزارشي با اشاره به پيروزي اسلامگرايان در صحنه انتخابات قانون اساسي اعلام كرد كه روند اين حوادث، مسئولان رژيم صهيونيستي را سردرگم و نگران كرده است.
به نوشته اين روزنامه، با توجه به پايين كشيده شدن پرچم صهيونيست ها از ساختمان سفارت اين رژيم در قاهره از سوي مردم، انتظار مي رود، به زودي شاهد اخراج نهايي سفير و نابودي اين سفارتخانه در مصر باشيم.
«عصام العريان» معاون رئيس حزب آزادي (شاخه سياسي اخوان المسلمين) در واكنش به حضور گسترده مردم در پاي صندوق هاي راي تاكيد كرد: ملت مصر ثابت كرد اميد خود را براي تغيير حقيقي با اعتماد به اسلامگرايان از دست نداده است. تحليلگران نيز گفتند: همه پرسي روز يكشنبه، گامي در جهت برقراري ثبات در كشور مصر است.
 


ميخ هاي بعدي برتابوت اسرائيل درراه است

دبيركل حزب الله لبنان اعلام كرد سراشيبي سقوط اسرائيل از سال 2000 آغاز شد وميخ هاي بعدي برتابوت اسرائيل در راه است.
به گزارش خبرگزاري فارس، «سيد حسن نصرالله»، دبيركل حزب الله لبنان كه روزگذشته در مراسم جشن سالانه فارغ التحصيلي دانشجويي در مجتمع «سيد الشهداء» در جنوب لبنان سخن مي گفت با بيان اين كه شكست اسرائيل در سال 2000 و عقب نشيني آن از خاك لبنان ميخي بر تابوت اسرائيل بود گفت ميخ هاي بعدي نيز در راه است.
سيد حسن نصرالله درباره پيروزي اي كه مقاومت در غزه محقق كرد، اظهار داشت: ما جنگ جولاي را براي شما متذكر مي شويم چه چيزي پس از آن گفته شد، حزب الله پيروز نشد و اسرائيل شكست نخورد؛ برخي ها نمي خواهند به پيروزي ما اعتراف كنند، اسرائيل ده ها تيم تشكيل داد تا درس عبرت بگيرند و ارتش جديد با امكانات جديد تشكيل شد و از سال 2006 تا به امروز آموزش ديدند و در تاريخ اسرائيل تاكنون چنين آموزشي نديده بودند با اين اعتبار كه اسرائيل قوي تر خواهد شد و در هر جنگي پيروز مي شود و در سال 2012 درس عبرت را گرفت و با چشمان خود مشاهده كرديم كه چگونه 2 يا سه موشك به تل آويو شليك شد و 3 موشك رهبران اسرائيلي را مجبوركرد كه به پناهگاه بروند وباعث شد كه در برابر نوار غزه بي سلاح و محاصره شده تسليم شوند.
وي تصريح كرد: در حقيقت اسرائيل شكست خورد و اين نشان مي دهد كه آنچه در سال 2006 و 2009 رخ داد بي فايده نبوده و در نهايت نيز اتفاق 2012 رخ داد و ما بايد بدانيم كه اسرائيل قدرتمند و رعب انگير تا ابد به پايان رسيد.
نصرالله تاكيد كرد: مسير سراشيبي اسرائيل از سال 2000 آغاز شد؛ زماني كه اسرائيل شكست خورده و با تحقير و خواري بدون قيد و شرط عقب نشيني كرد و اين ميخي در تابودي اسرائيل بود و ميخ هاي بعدي نيز در راه است.
همچنين دبيركل حزب الله لبنان با اشاره به كمك هاي جمهوري اسلامي ايران به مقاومت فلسطين تاكيد كرد كه ايران بنا به دلايل اعتقادي وبدون هيچ چشم داشتي به مقاومت فلسطين كمك مي كند گفت: در مورد جنگ غزه كساني بودند كه سخنان زيادي گفته و در خصوص رابطه بين حماس، حزب الله و ايران شك و شبهه ايجاد كردند و تحليل هاي زيادي بود مبني بر اين كه حماس آغوش ايران را رها كرده و به آغوش اعراب آمده است و ما بر اساس تجربه مي دانيم كه همه اين ها تنها اميد و آرزوست و واقعيت ندارد.
وي افزود: من درباره اين رابطه مي گويم كه اين روابط طبيعي و عادي است و هيچ چيزي عوض نشده و درباره ايران بايد گفت كه اين كشور به وظايف عقايدي خود عمل مي كند و اگر رهبران گروه هاي فلسطيني موردي را پيدا كردند كه ايران در امور داخلي فلسطين دخالت مي كند، مي توانند بگويند.
دبير كل حزب الله دربخش ديگري ازسخنانش درباره بحران سوريه گفت: آمريكا خواهان پايان بحران سوريه نيست.
وي افزود: اوضاع در سوريه به سمت پيچيدگي بيشتر بيش مي رود و كساني كه تصور مي كنند، معارضان مي توانند قدرت را در سوريه به دست گيرند، اشتباه مي كنند، چون اختلاف بين نظام و مردم نيست و اين نمي تواند توصيف حالت و وضعيت سوريه باشد.
دبيركل حزب الله لبنان اظهار داشت: هم اكنون در سوريه از يك سو نظام و مردمي قرار دارند كه از آن حمايت مي كنند و از سوي ديگر گروه هايي قرار داردند كه از نيروها و قدرت هاي منطقه اي و بين المللي كمك مي گيرند و همين موجب رويارويي مسلحانه بين آنها شده است.
وي افزود: من از هركس كه در امور اخلاقي دستي دارد، اين سوال را مطرح مي كنم كه آيا اهالي حلب يا جرمانا يا بسياري از شهرهاي ديگر، سوري نيستند؟ پس چطور معارضان كه خود را سوري مي نامند، راضي مي شوند كه هنگام بازگشت دانش آموزان از مدرسه و كارگران به منازلشان راه آنها را بمب گذاري كنند. اين نهايت رذالت است. من از آنها سوال مي كنم به نظر شما مردم سوريه در قبال كشتار آنها توسط معارضان يا از بالاي ساختمان ها به پايين انداختن آنان، آن هم مقابل ديد دوربين ها يا از بين بردن و ترور هويت آنها بايد چه موضع اخلاقي اتخاذ كنند.
دبير كل حزب الله همچنين گفت: رد مذاكرات وگفت وگوها توسط معارضان مسلح به معناي خواست آنها براي ادامه نبرد مسلحانه و ريختن خون هاست.
سيد حسن نصر الله با مطرح كردن اين پرسش كه چرا معارضان مسلح راه حل سياسي را رد مي كنند، گفت: ما مي دانيم كشورهايي هستند كه داراي اموال و پول هاي كلاني هستند و برخي قدرت هاي منطقه اي از اين نزاع و درگيري پيش آمده بين ما و القاعده استفاده مي كنند.
دبيركل حزب الله لبنان افزود: حتي اگر در نظر بگيريم كه اين جماعت ها بتوانند موفقيتي را هم احراز كنند، اين سوريه است كه بهاي آن را مي پردازد، همانطور كه كشورهاي ديگر آن را پرداخت كردند.
سيد حسن نصرالله ازسوي ديگر با اشاره به مسائل داخلي لبنان ، هدف گروه 14مارس از تعطيل كردن دولت را تصويب نشدن قانون انتخابات دانست وگفت كه بايد كارگروهي فراسياسي متشكل از تمامي گروه هاي داخلي فارغ از اختلافات سياسي براي حل مشكلات اجتماعي نظير فقر و فروپاشي اجتماعي تشكيل شود.
وي افزود: امروز نيز در حالي كه سال 2012 است، باز هم مي بينيم كه آنها مانند نواري اين سخنان را تكرار مي كنند و حتي خون رفيق حريري نيز به عنوان ابزاري براي ضربه زدن به مقاومت مورد استفاده واقع شده است.
وي ادامه داد: در سال هاي اخير تمامي بازي ها براي براندازي مقاومت و جنگ هاي نظامي عليه آن به شكست رسيده و همه مي دانند كه اين مقاومت بود كه اسرائيل را شكست داد، مقاومت الان جرياني ريشه اي است كه در وجدان و ضمير اهالي خود نقش بسته و قوي تر از آن است كه توطئه ها بتوانند آن را از بين ببرند.
 


اعتراف تروريست ها در سوريه شيوخ سلفي فتواي قتل مي دهند

يكي از تروريست هاي بازداشت شده در سوريه در اعترافات خود اذعان كرد كه شيوخ سلفي كه وابسته به القاعده هستند فتواي كشتار نظاميان و غيرنظاميان را صادر مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس، اخيراً تعدادي از تروريست هايي كه در شهر حلب شهروندان بي گناه حلب را به قتل رسانده و اموال آنان را غارت كردند بازداشت شدند و اعتراف كردند كه چيزي به نام ارتش آزاد در شهر حلب وجود ندارد بلكه تروريست هاي موجود وابسته به القاعده هستند.
اين افراد پذيرفتند كه طراح نقشه عمليات نظامي، ساخت بمب ها و گردانندگان اصلي اقدامات خرابكارانه اتباع كشورهاي افغانستان، پاكستان و ليبي هستند و دستورات خود را از شيوخ سلفي وابسته به القاعده دريافت مي كنند.اين تروريست ها حمايت مالي و نظامي خود را از سوي آمريكا، فرانسه، انگليس، عربستان و قطر دريافت مي كنند.
اين اعترافات در حالي صورت مي گيرد كه ده ها فرد مسلح تروريست در مناطق مختلف شهر حلب و اطراف آن در حملات نيروهاي ارتش سوريه كشته شدند.
نيروهاي ارتش همچنين از حمله افراد مسلح به اردوگاه يرموك در استان دمشق جلوگيري و تدابير امنيتي را در ورودي هاي پايتخت تشديد كردند.
ده ها فرد تروريست نيز در شهر حمص در درگيري با نيروهاي ارتش كشته شدند و مهمات و خودروي آنها منهدم شد.
خبرگزاري سوريه از هلاكت يوسف الجادر سركرده گروهك تروريستي موسوم به لواء التوحيد در حومه حلب خبر داد.
تلويزيون سوريه تصاويري پخش كرد كه نشان مي دهد شورشيان مورد حمايت خارجي ها كودكان را در جنگ با دولت دمشق به كار گرفته اند.
خبر ديگر اينكه وليد المعلم وزير خارجه سوريه در مذاكره با يك مقام ارشد سازمان ملل متحد در دمشق تأكيد كرد كه تحريم هاي غرب عامل درد و رنج مردم كشورش است.
وي در ديدار با «والري آموس» معاون دبيركل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه گفت، سازمان ملل بايد براي اطمينان از لغو تحريم هاي آمريكا و سازمان ملل دخالت كند.
ساير رويدادها
¤ در ميان تروريست هاي بازداشت شده از سوي ارتش سوريه يك زن تبعه عربستان نيز به چشم مي خورد.
¤ دبيركل ناتو گفت، استقرار سامانه موشكي در تركيه با سوريه تنها يك واكنش دفاعي محض است.
¤ سخنگوي وزارت خارجه روسيه بار ديگر تأكيد كرد، مسكو موضع خود را نسبت به بحران سوريه تغيير نداده است.
 


بيانيه دانشجويان كانادايي براي تحريم كالاهاي اسرائيلي

دانشجويان كانادايي با تحريم كالاهاي اسرائيلي مخالفت خود را با رژيم نژادپرست اسرائيل ابراز كردند.
به گزارش خبرگزاري پرس تي وي، اتحاديه دانشجويان دانشگاه تورنتوي كانادا با پيوستن به كمپين جهاني تحريم محصولات اسرائيلي مخالفت خود را با رژيم نژادپرست اسرائيل به نمايش گذاشتند.
در بيانيه اين اتحاديه آمده است، دانشجويان دانشگاه تورنتو همچون دانشجويان ساير دانشگاه هاي كانادا به اين كمپين پيوسته اند تا انزجار خود را از رفتار نژادپرستانه رژيم اشغالگر قدس و نقض حقوق فلسطينيان نشان دهند.
از سوي ديگر، دانش آموزان دبيرستاني در جنوب فرانسه به سوي معلم يهودي كه در حال درس دادن بود يك بمب آتش زا پرتاب كردند.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از روزنامه صهيونيستي معاريو، اين معلم يهودي گفت كه پيشتر نيز وي هدف حملات دانش آموزان قرار گرفته است.
معاريو نوشت، فعاليت هاي ضدصهيونيستي در كشورهاي اروپايي در حال افزايش است و موجي از نگراني را در بين مقامات رژيم صهيونيستي و رهبران يهودي ايجاد كرده است.
اين روزنامه صهيونيستي از موج جديد انزجار از رژيم صهيونيستي با عنوان «سونامي ضد يهودي در اروپا» نام برد و افزود: جنگ هاي 33 روزه، 22 روزه و اخيرا 8 روزه اسرائيل عليه مقاومت باعث شد تا اين رژيم بيش از پيش در نزد جهانيان منفور شود و حس تنفر از اين رژيم در جهان افزايش يابد.
از سوي ديگر، صدها فلسطيني با هدف اعلام همبستگي با اسيران فلسطيني كه در زندان هاي رژيم صهيونيستي اعتصاب غذا كرده اند در نوار غزه تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان از چشم پوشي سازمان هاي بين المللي در قبال اقدامات رژيم صهيونيستي عليه اسيران فلسطيني و شرايط نامساعد آنان در زندان هاي اين رژيم هشدار دادند و خواستار آزادي فوري آنان شدند.
همچنين ده ها تن از فعالان فلسطيني به منظور حمايت از اسيران در بند اسرائيل درپايگاه هاي مختلف اينترنتي فراخوان دادند.
اين در حالي است كه گروه هاي مختلفي از فلسطيني ها از تشكيل گردان هاي اتحاد ملي در الخليل خبر داده و سخنگوي اين گروه ها اعلام كرد مبارزه را تا اخراج اشغالگران و آزادي تمام فلسطين ادامه خواهند داد.
ساير رويدادها
¤ منابع آگاه فلسطيني اعلام كردند امير قطر روز جمعه به اردن و از آنجا به رام الله در كرانه باختري سفر خواهد كرد.
¤ روزنامه صهيونيستي جروزالم پست نوشت بنيامين نتانياهو در حال بررسي انتصاب داني ايالون معاون كنوني وزارت خارجه به عنوان وزيرخارجه جديد اسرائيل است.
¤ جنبش حماس اعلام كرد، اسرائيل در تجاوز اخير به غزه از فسفر سفيد استفاده كرده است.
¤ سخنگوي گردان هاي قسام اظهار داشت، عمليات شهادت طلبانه عليه دشمن صهيونيستي همچنان ادامه خواهد يافت.
¤ يك نظامي صهيونيست اعتراف كرد ارتش اسرائيل در برابر تظاهرات خشمگين فلسطيني ها وحشت زده مي شود.
¤ جريان سلفي اردن، رژيم صهيونيستي را به عمليات انتحاري تهديد كرد.
 


480 نماينده پارلمان ژاپن انتخاب شدند

چهل و ششمين دور انتخابات مجلس نمايندگان ژاپن در سراسر ژاپن برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها انتخابات پارلمان ژاپن براي كسب 480 كرسي در سراسر اين كشور برگزار شد. در مجموع 1504 كانديدا براي به دست آوردن 480 كرسي پارلمان با يكديگر رقابت كردند.
در اين دور از انتخابات حزب دموكراتيك حاكم ژاپن 267 نامزد و حزب رقيب ليبرال دموكراسي 338 نامزد معرفي كرده بودند. نامزدهاي ديگري نيز از احزاب مستقل حضور داشتند.
گزارش هاي منتشر شده از روند برگزاري انتخابات پارلماني ژاپن حكايت از مشاركت بسيار ضعيف مردم دارد.
نظرسنجي شبكه تلويزيوني «ان اچ كي» ژاپن از راي دهندگان نشان مي دهد كه احتمالا حزب حاكم دموكراتيك شكست خواهد خورد.
براساس پيش بيني ها، در اين انتخابات محافظه كاران كه در اكثر دوره هاي پس از جنگ جهاني دوم بر ژاپن حاكم بودند، قدرت را دوباره در اختيار مي گيرند و براساس نظرسنجي ها حزب ليبرال دموكرات بيشتر كرسي هاي مجلس 480 عضوي نمايندگان را كسب خواهد كرد. در پارلمان قبلي بيشتر كرسي ها در اختيار حزب دموكراتيك بود.
در صورت پيروزي ليبرال دموكرات ها پست نخست وزيري ژاپن دوباره به «شيزو آبه» جنگ طلب خواهد رسيد. اين مسئله موجب بروز نگراني هاي فزاينده اي درباره روابط ژاپن و چين كه هم اكنون نيز تيره است، شده است.
حزب ليبرال دموكراسي كه مهمترين حزب مخالف حزب حاكم ژاپن در انتخابات پارلماني ديروز بود اعلام كرده است كه در صورت پيروزي با حزب «كوميتو» براي انتخاب نخست وزير متحد خواهد شد.

 


هزاران نفر در پايتخت پرتغال عليه دولت به خيابان ها ريختند

هزاران پرتغالي به دنبال فراخوان بزرگترين اتحاديه كارگري اين كشور تظاهرات ضددولتي برگزار كردند.
قربانيان سياست هاي رياضت اقتصادي در «ليسبون» پايتخت پرتغال روز شنبه هم به خيابان ها آمدند و با حضور در تظاهرات گسترده ضد دولتي مخالفت خود را با ادامه سياست هاي رياضتي نشان دادند.
به نوشته خبرگزاري «آسوشيتدپرس» در اين تظاهرات كه با فراخوان بزرگترين اتحاديه كارگري پرتغال برگزار شد، معترضان خواستار توقف اجراي طرح هاي اقتصادي شدند كه پارلمان اين كشور در ماه نوامبر در قالب تصويب بودجه سال 2013 بر مردم تحميل كرده است.
طبق اين طرح، ماليات در سال آينده بار ديگر افزايش و همزمان حقوق و دستمزد كارمندان و كارگران كاهش مي يابد. دولت براي جبران بخشي از كسري بودجه سر به فلك كشيده خود اعلام كرده بايد 100 ميليارد دلار از محل اجراي چنين طرح هايي صرفه جويي كند. تظاهركنندگان درنهايت مقابل كاخ رياست جمهوري پرتغال تجمع و عليه رئيس جمهور شعار دادند. كاركنان شهرداري هاي يونان نيز «نگران از اخراج شدن» در خيابان هاي آتن تظاهرات ضددولتي برگزار كردند.
به گزارش سايت شبكه تلويزيوني پرس تي وي، معترضان خشمگين يونان با تجمع مقابل ساختمان پارلمان اين كشور شعارهايي عليه دولت «آنتونيس ساماراس» نخست وزير اين كشور سر دادند. به گفته معترضان و طبق برنامه هاي رياضتي دولت ساماراس به طور قطع 25 هزار كارگر در سال 2013 شغل خود را از دست خواهند داد و پس از آن نوبت به كاركنان شهرداري ها خواهد رسيد.
اين تظاهرات پس از نشست سران صندوق بين المللي پول و اتحاديه اروپا و توافق روي اختصاص 7/43 ميليارد يورو كمك به يونان برگزار شد.
صندوق بين المللي پول و اتحاديه اروپا تنها در صورتي حاضرند به كشورهاي بحران زده وام بدهند كه طرح هاي رياضتي مدنظر آنها اجرا شود!
 


در حمله به فرودگاه پيشاور اتفاق افتاد

 10 كشته و 50 مجروح در تازه ترين جنايت سلفي ها

حمله انتحاري شبه نظاميان طالبان به فرودگاهي در پيشاور پاكستان 10 كشته و بيش از 50 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، شنبه شب پنج تن از شبه نظاميان طالبان به بخش نظامي فرودگاه بين المللي پيشاور حمله كردند؛ يكي از مهاجمان با انفجار خودروي بمب گذاري شده قصد داشت راهي ميان ديوار و موانع براي ورود به داخل فرودگاه باز كند. اما چهار مهاجم قبل از آنكه بتوانند وارد فرودگاه شوند هدف قرار گرفتند و كشته شدند. علاوه بر اين پنج مهاجم، پنج تن ديگر نيز در اين عمليات جان باختند. همزمان با اين حمله تروريست ها به سمت فرودگاه مذكور، پنج فروند موشك شليك شد كه دو موشك به باند فرودگاه اصابت كرد. در پي اين حمله، تمامي پروازهاي داخلي و بين المللي فرودگاه لغو شد. طالبان پاكستان مسئوليت اين عمليات را برعهده گرفت. تعداد مجروحان حادثه نيز 50 تن اعلام شده است.
حمله به فرودگاه اولين حادثه در نوع خود در شمال غرب پاكستان است. شهر پيشاور و نوار قبايلي شمال غرب پاكستان طي سال هاي اخير شاهد حملات تروريستي پي درپي شبه نظاميان طالبان بوده است. اين حملات اكنون در مقايسه با سال هاي قبل اندكي كاهش يافته است.
ناظران سياسي منطقه اين حادثه را تازه ترين جنايت سلفي ها در پيشاور پاكستان ارزيابي كرده اند.
اين سلفي ها وابسته به سعودي ها هستند و از آنها براي قتل و كشتار دستور مي گيرند.
 


جان كري جانشين هيلاري كلينتون مي شود

رسانه هاي آمريكايي اعلام كردند رئيس جمهور آمريكا «جان كري» سناتور دموكرات را به عنوان وزيرخارجه اين كشور مدنظر قرار داده است.
به نوشته رسانه هاي آمريكايي، پس از انصراف «سوزان رايس» نماينده و سفير آمريكا در سازمان ملل، باراك اوباما- رئيس جمهور آمريكا- سناتور جان كري را به عنوان وزير خارجه انتخاب كرده و به زودي آن را رسما اعلام خواهد كرد.
شبكه هاي تلويزيوني سي ان ان و اي بي سي نيوز نيز اعلام كردند، جان كري از سوي رئيس جمهور جانشين «هيلاري كلينتون» شده است.
جان فوربزكري، متولد 11دسامبر 1943، سناتور دموكرات ايالت ماساچوست در مجلس سناي آمريكاست. وي از سال 2009 رياست كميته روابط خارجي سناي آمريكا را برعهده دارد. «جان كري» درسال 2004 به عنوان نامزد حزب دموكرات به رقابت با جرج بوش پرداخت اما مغلوب وي شد.
از «هيلاري كلينتون»، وزير خارجه فعلي آمريكا نيز خبر رسيده كه وي به خاطر بيماري كه چند هفته است گريبانگيرش شده، روز گذشته از هوش رفت و به بيمارستان منتقل شده است.
بنابر اعلام شبكه تلويزيوني سي ان ان، وزارت خارجه آمريكا خبر بيهوشي كلينتون را تاييد و اضافه كرده كه وي بر اثر «نارسايي مغزي خفيف» از هوش رفته است. «فيليپ راياتر» يكي از معاونان كلينتون نيز در اين باره گفت: خانم كلينتون از ناحيه معده دچار نوعي بيماري ويروسي شده كه اين ويروس باعث از دست دادن مقدار زيادي از آب بدن وي شده است. به گفته «راياتر» كلينتون در حال حاضر در منزل خود تحت مراقبت قرار دارد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10