(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28  آذر  1391 - شماره 20384

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
علي لاريجاني:
 رفتار آمريكا درباره مذاكره با ايران فريبكاري است
حداد عادل :
از ميان من، ولايتي و قاليباف يك نفر كانديدا مي شود
در مكتب امام
با حضور وزير دفاع صورت گرفت
رونمايي از ده ها طرح پژوهشي در دانشگاه صنعتي مالك اشتر
نماينده ايران در امور درياي خزر:
هر تصميمي درباره درياي خزر بايد از اجماع 5 كشور ساحلي برخوردار باشد
آغاز برنامه ريزي تبليغات انتخاباتي در رسانه ملي
مهمان پرست: تحريم ها مردم ايران را نشانه گرفته اند
نمايشگاه محيط زيست با حضور 500 شركت آغاز به كار مي كند
سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران
در هرات فعاليت خود را از سر گرفت
دهقان خبر داد
بررسي طرح ممنوعيت حمل سلاح در كميسيون قضايي مجلس
زائران ايراني دهه سوم دي به عمره مفرده اعزام مي شوند
گاردين : مشوق هاي جديد 1+5 به ايران سطحي و تزييني است
مسئول شوراي سياستگذاري جشنواره عمار:
وضعيت سينماي ايران غيرطبيعي است


علي لاريجاني:

 رفتار آمريكا درباره مذاكره با ايران فريبكاري است

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به رويكرد آمريكايي ها در مذاكرات هسته اي با ايران و ادعاي آمادگي براي مذاكره در رسانه ها، اين رفتار را فريبكارانه خواند.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه همايش «نقش پژوهش در فرآيند قانونگذاري» در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالي در خصوص هواپيماهايي كه از ايران به مقصد سوريه رفته اند و در عراق متوقف مي شوند، اظهار داشت: اين مسئله ربطي به قانون ندارد و مربوط به مراودات ديپلماتيك با كشورها است. وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا طرح اصلاح قانون انتخابات توسط شوراي نگهبان تائيد مي شود يا خير، اظهار داشت: در خصوص اين موضوع بايد از شوراي نگهبان سؤال بپرسيد؛ علي الخصوص آقاياني كه با من صحبت كردند گفتند ما مشكل مهمي در اين زمينه نداريم. البته ممكن است در بندهاي مختلف ملاحظاتي هم داشته باشند و اگر مشكلي داشته باشد آن را به مجلس برمي گرداند.
لاريجاني در خصوص ورود مجلس براي حل مشكلات اقتصادي مردم و عدم ورود به مسائل حاشيه اي مثل استيضاح وزرا و طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: البته استيضاح وزير كه در مجلس مطرح نبوده است و خود وزرا هستند كه عزل مي شوند و ما كسي را استيضاح نكرديم.
وي افزود: البته چند قانون مهم در مجلس در مورد مسائل اقتصادي در همين فاصله كم تصويب شده است؛ چندين جلسه وزراي مربوطه در مجلس خواسته شدند و از آنها سؤال شد و جلسات مشترك و غيرعلني هم براي حل مشكلات اقتصادي برگزار كرديم. در يكي از اين جلسات بيشتر وقت صرف بررسي موضوع گندم شد تا قيمت گذاري مناسبي صورت بگيرد. همچنين در يكي از جلسات در مورد مسائلي كه در مورد ارز به وجود آمد بحث و بررسي كرديم. از سوي ديگر هم چند مصوبه مهم در حوزه اقتصاد داشتيم از جمله آنها در خصوص گام دوم هدفمندي يارانه ها بود كه ما در مجلس مصلحت ندانستيم كه فعلاً انجام شود.
نماينده مردم قم در ادامه اظهار داشت: معني انجام گام دوم اين بود كه قيمت آب، برق و گازوئيل چندين برابر شود كه ما آن را به مصلحت ندانستيم چرا كه با اين كار بر مردم فشار مي آمد.
لاريجاني همچنين گفت: ما درآمدهاي مربوط به مابه التفاوت نرخ ارز را صرف توليد كشور كرديم و در حال حاضر هم طرح ديگري مطرح است كه مربوط به رونق توليد است و مركز پژوهش ها و كميسيون صنايع آن را تدوين كردند و در دستور كار مجلس است.
به گزارش فارس رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين سؤال كه آمريكا بسته پيشنهادي جديدي را براي ايران مطرح كرده؛ با توجه به اينكه پاسخ مناسبي به بسته پيشنهادي ايران در مسكو داده نشده، چه ارزيابي در اين خصوص داريد، اظهار داشت: آمريكايي ها بسته جديدي را مطرح نكردند و ايران بسته پيشنهادي مطرح كرد؛ شايد آنها توهم پيدا كردند؛ البته كار آنها بيشتر جنبه منفي دارد، با وجود اينكه در رسانه ها مي گويند ما آماده مذاكره هستيم، اما در جلسات تا آنجايي كه ما اطلاع داريم نقش ايجابي نداشتند و اين خودش يك رفتار فريبكارانه است كه آنها دنبال مي كنند.
 


حداد عادل :

از ميان من، ولايتي و قاليباف يك نفر كانديدا مي شود

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر لزوم اتحاد اصولگرايان گفت: اصولگرايان نبايد با بيش از يك كانديدا در انتخابات شركت كنند، زيرا رقابت بين اصولگرايان منجر به شكست مي شود.
غلامعلي حدادعادل نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در جمع شوراي اصولگرايان استان كرمان با اشاره به طراحي سازوكاري كه درجريان اصولگرايي تعدد كانديدا براي انتخابات رياست جمهوري وجود نداشته باشد، اظهار كرد: آقايان ولايتي و قاليباف و من با هم رقابت نخواهيم كرد و هر سه وارد عرصه نخواهيم شد، بلكه ساز و كاري را طراحي مي كنيم كه براساس مشروعيت و مقبوليت و كارآمدي، هركس مناسب است بيايد و تعدد كانديدا اتفاق نيفتد.
وي تعدد كانديداهاي اصولگرايان را موجب خوشحالي اصلاح طلبان دانست و افزود: اصلاح طلبان تجديد نفس كرده اند و با آرايش تازه اي وارد ميدان مي شوند و با مشكلات اقتصادي اخير مايلند توده مردم را مخاطب قرار داده و از اين اوضاع بهره برداري كنند و برخي نيز توقع دارند براي كساني كه به امام و رهبري جفا كردند و در فتنه 88 آنچنان كردند، فرش قرمز پهن كنيم و عذرخواهي كنيم و مملكت را به آنها بسپاريم.
همچنين حداد عادل در مراسم گراميداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در پاسخ به سوال دانشجويان دانشگاه باهنر كرمان در خصوص ائتلاف اصولگرايان گفت: در اين زمينه ديدارهايي را با آيت الله مهدوي كني و آقاي قاليباف داشته ام.
رئيس فراكسيون اصولگرايان افزود: اعتقاد دارم كه اصولگرايان نبايد با بيش از يك كانديدا در انتخابات شركت كنند، زيرا رقابت بين اصولگرايان منجر به شكست مي شود.
از سوي ديگر، عليرضا زاكاني سخنگوي فراكسيون اصولگرايان در گفت وگويي در خصوص انتخابات رياست جمهوري يازدهم گفت: فراكسيون اصولگرايان هيچ بحثي درباره مصداق نامزد انتخابات نداشته و بعيد است كه در انتخابات آتي، گزينه داشته باشد.
وي افزود: فراكسيون اصولگرايان براي همگرايي درباره تصميمات مجلس تشكيل شده و اصولا براي انتخابات رياست جمهوري تشكيل نشده است.
دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: ممكن است برخي اعضاي فراكسيون اصولگرايان مجلس نظراتي درباره انتخابات رياست جمهوري داشته باشند اما اين نظرات، نظر فراكسيون اصولگرايان نيست.
 


در مكتب امام

ما با جميع فرق مسلمين برادريم
برنامه ما كه برنامه اسلام است، وحدت كلمه مسلمين است. اتحاد ممالك اسلامي است.
برادري با جميع فرق مسلمين است.
در تمام نقاط عالم، هم پيماني با دول اسلامي است در سراسر جهان مقابل صهيونيست، مقابل اسرائيل، مقابل دول استعمارطلب.
صحيفه نورـ ج1 ـ ص 84
 


با حضور وزير دفاع صورت گرفت

رونمايي از ده ها طرح پژوهشي در دانشگاه صنعتي مالك اشتر

همزمان با هفته پژوهش و فناوري، با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، از دهها طرح پژوهشي در دانشگاه صنعتي مالك اشتر رونمايي شد.
اين طرح هاي پژوهشي در حوزه هاي هوافضا، ليزر، برق، الكترونيك، شيمي و مواد پيش ران، مواد پيشرفته، دفاع سايبري و پدافند غيرعامل است.
در مراسم رونمايي از طرح هاي پژوهشي دانشگاه صنعتي مالك اشتر وزارت دفاع، سردار وحيدي طي سخناني گفت: موفقيت هاي وزارت دفاع مرهون جهاد علمي و عملي اساتيد، پژوهشگران و دانشجويان دانشگاه صنعتي مالك اشتر است.
وزير دفاع، پژوهش تقاضامحور و توليد دانش بنيان را از رويكردهاي اصلي وزارت دفاع برشمرد و تأكيد كرد: دانشگاه صنعتي مالك اشتر وزارت دفاع با اين رويكرد منشأ خدمات بزرگي در كشور است.
وي با قدرداني از تلاش هاي علمي و عملي اساتيد، دانشجويان و پژوهشگران اين دانشگاه گفت: اقتدار و توسعه جمهوري اسلامي ايران در سايه مجاهدت علمي و عملي دانشمندان و متخصصان كشور در حوزه هاي مختلف تثبيت شده است.
گفتني است، در پايان اين مراسم به نفرات برتر در موضوعات مختلف از جمله طرح پژوهشي برتر، مقاله برتر، فناوري برتر، كتاب برتر، پايان نامه دانشجويي، لوح تقدير اهدا شد.
 


نماينده ايران در امور درياي خزر:

هر تصميمي درباره درياي خزر بايد از اجماع 5 كشور ساحلي برخوردار باشد

نماينده ويژه ايران در امور درياي خزر تاكيد كرد كه هر تصميم و توافقي كه در مورد درياي خزر اتخاذ مي شود، بايد با هماهنگي و اجماع نظر همه پنج كشور ساحلي درياي خزر صورت گيرد.
«محمدمهدي آخوندزاده» در مصاحبه با فارس در عشق آباد، ضمن اعلام مطلب فوق، تصريح كرد: بعد از هماهنگي هاي انجام شده بين نمايندگان پنج كشور ساحلي درياي خزر، سي و يكمين نشست تدوين كنوانسيون رژيم حقوقي درياي خزر در عشق آباد با حضور نماينده ويژه دولت هاي حوزه درياي خزر آغاز شد.
وي با اشاره به اينكه كشورهاي ساحلي درياي خزر در مورد رژيم حقوقي همچنان اختلاف نظر دارند، گفت: سعي مي كنيم كه در هر جلسه اي نسبت به جلسات قبل به پيشرفت هاي ملموسي دست يابيم و اين در حالي است كه پيشرفت هاي خوبي در اين زمينه در گذشته بوده است.
آخوندزاده تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران به بحث حفظ محيط زيست توجه ويژه اي دارد و كنوانسيون تهران به عنوان يك مبنا براي همكاري بايستي مورد توجه قرار گيرد.
وي تصريح كرد: ما در نشست مذكور به طور قطع با پيشنهاداتي تازه و نو شركت كرده و خواستار تحولي پويا در رسيدن به نتيجه نهايي هستيم.
نماينده ويژه ايران در امور خزر و معاون حقوقي و بين المللي وزارت خارجه كشورمان در بخش ديگر اين مصاحبه كه در محل ساختمان وزارت خارجه تركمنستان انجام شد، بر ضرورت عدم اجازه كشورهاي ساحلي مبني بر ورود كشوري ثالث به منطقه خزر تاكيد كرد.
وي در ادامه گفت: پيش نويس كنوانسيون امنيتي درياي خزر در واقع در نشست سران كشورهاي ساحلي درياي خزر در باكو ارائه شد و هم اكنون اين سند از سوي پارلمان هاي كشورهاي ساحلي درياي خزر از جمله مجلس شوراي اسلامي نيز در حال بررسي است تا در نهايت از سوي دولت هاي كشورهاي مذكور تصويب شود.
آخوندزاده گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره تاكيد بر آن دارد كه معاهده 1921 و 1940 مبناي حقوقي فعاليت هاي ما در درياي خزر است و حاضر نيستيم ذره اي از حق حاكميت خود كوتاه بياييم.
نماينده ويژه ايران در امور خزر و معاون حقوقي و بين المللي وزارت خارجه ايران در پايان مصاحبه مذكور تاكيد كرد: كشورهاي ساحلي درياي خزر بايد به نقش و ظرفيت هاي خود اعتقاد داشته باشند، زيرا همين كشورها مي توانند، در سايه روابط خوبي كه بين روساي جمهور و بين دستگاه هاي مختلف است، خود را از هر گونه ورود كشوري ثالث به خزر بي نياز كنند.
لازم به ذكر است كه سي و يكمين نشست كار گروه ويژه تدوين كنوانسيون رژيم حقوقي درياي خزر صبح ديروز در محل وزارت خارجه تركمنستان در سطح معاونان وزراي خارجه و نمايندگان ويژه در امور كشورهاي ساحلي خزر آغاز به كاركرد و امروز (سه شنبه) به كار خود پايان مي دهد.
 


آغاز برنامه ريزي تبليغات انتخاباتي در رسانه ملي

اولين نشست مشترك شوراي نظارت در صداوسيما با عزت الله ضرغامي و معاون سياسي وي براي برنامه ريزي هاي تبليغات انتخاباتي يازدهمين دوره رياست جمهوري عصر ديروز برگزار شد.
در اين جلسه كه در محل شوراي نظارت بر صداوسيما برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي رئيس اين شورا بر ضرورت برگزاري هرچه باشكوه تر انتخابات آينده رياست جمهوري تاكيد كرد.
سيدعزت الله ضرغامي رئيس سازمان صداوسيما نيز با ارائه گزارش مشروحي از برنامه ريزي هاي تبليغاتي و رسانه اي انجام شده در اين سازمان براي انتخابات آينده گفت كه در اين انتخابات مهمترين دغدغه رسانه ملي رعايت اصول و منويات رهبر معظم انقلاب در مشاركت حداكثري مردم و ايجاد فضاي سالم براي رقابت هاي انتخاباتي است.
به گزارش فارس، در اين جلسه همچنين آخوندي معاون سياسي سازمان صداوسيما كه رياست ستاد انتخابات رسانه ملي را نيز عهده دار است گزارش مشروحي از برنامه هاي پيش بيني شده براي تبليغات انتخابات يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ارائه كرد.
 


مهمان پرست: تحريم ها مردم ايران را نشانه گرفته اند

سخنگوي وزارت خارجه ايران گفت: ادعاي غرب در مورد اين كه مردم ايران هدف تحريم ها نيستند و اين تحريم ها را با هدف فشار آوردن به دولت ايران اعمال مي كنند دروغ است.
رامين مهمان پرست، سخنگوي وزارت خارجه ايران در نشست سياسي كاركنان سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح با عنوان «وزن استراتژيك ايران در منطقه» سخن مي گفت، اظهار كرد: ظرف دو سال گذشته اتفاقاتي كه در قالب بيداري اسلامي رخ داد، برنامه هاي دنياي استكبار را به هم ريخت. از سوي ديگر بحران هاي بزرگي نيز در غرب در زمينه هاي مختلف سياسي و اقتصادي رخ داد. بنابراين دنياي غرب با افول در اقتدار مواجه شده است و از سوي ديگر در دنياي اسلام شاهد افزايش اقتدار و نقش آفريني مردم هستيم.
او با بيان اين كه در اين شرايط مديريت كردن بسيار اهميت دارد، ادامه داد: اگر جهان استكبار موفق شود كه اين شرايط را تحت كنترل خود درآورد و جريان هاي اسلامي و حركت مردمي را مديريت، متوقف يا منحرف كند آن زمان مي تواند مشكلات زيادي را براي مردم ايجاد كند و حركت هاي اسلامي در منطقه را براي مدت ها متوقف كند و اگر مردم در مديريت اين شرايط موفق شوند و از آن عبور كنند تبديل به قدرت جديدي مي شوند كه براي آينده حرف هاي زيادي براي گفتن دارند. مهمان پرست افزود: از نظر غرب ريشه اين مسائل در انقلاب اسلامي ايران است كه امروز در بسياري از حوزه ها مستقل عمل مي كند و با حضور و مشاركت مردم به استقلال دست يافته است. بنابراين نوك تيز حملات استكبار، جمهوري اسلامي ايران است. آن ها تلاش مي كنند كه بيداري اسلامي متوقف شود و به كشورهاي ديگر سرايت نكند.
سخنگوي وزارت خارجه ايران با بيان اين كه تكيه اصلي جريان آمريكايي صهيونيستي، ايران است، خاطرنشان كرد: نوك تيز فتنه ها متوجه ملت ماست و جرم ملت ما اين است كه مي خواهد از ارزش ها و استقلال خود دفاع كند.
مهمان پرست در عين حال گفت: راه ديگري كه غرب آن را براي ايجاد فتنه دنبال مي كند ايجاد مسائلي است كه از داخل دچار مشكل شويم. غرب دروغ مي گويد كه تحريم ها را صرفا براي دولت ايجاد كرده است و مردم هدف شان نبوده اند. هدف اصلي آن ها در واقع مردم هستند. آن ها مي خواهند كاري كنند كه اين فشارها مردم را به درگيري و نارضايتي بكشاند و در سايه اين درگيري ها بتوانند ضربه اي به نظام وارد كنند.
وي تاكيد كرد: بحث هسته اي صرفا بهانه اي است. اگر مشكل فعاليت هاي هسته اي ايران بحث حقوقي يا فني بود، به سرعت حل مي شد. همان طور كه در گفت وگوهايي كه با آژانس داشتيم اين موضوع در حال پي گيري است و قرار است اواخر دي ماه مذاكرات ديگري در اين باره انجام شود. اما اگر آن ها حقوق ما را محترم بشمارند، رويكرد فني و حقوقي داشته باشند، بسيار زود به نتيجه مي رسيم. بحث 1+5 با ما سياسي است؛ زيرا آن ها فكر مي كنند به بهانه ي فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشورمان مي توانند به ما فشار آورند و ما را تحريم كنند كه اين تحريم ها باعث ايجاد نارضايتي بين مردم شود.
 


نمايشگاه محيط زيست با حضور 500 شركت آغاز به كار مي كند

 سرويس اجتماعي-
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از برگزاري نمايشگاه بين المللي اين سازمان با حضور 500 شركت از تاريخ 29 آذر الي 2 دي ماه در نمايشگاه بين المللي خبر داد.
به گزارش كيهان، محمدجواد محمدي زاده پيش از ظهر ديروز در اولين نشست خبري خود در سال جاري در اين رابطه گفت: علي رغم تحريم موجود و هدف دشمنان براي فلج كردن فعاليت هاي اقتصادي، دوازدهمين نمايشگاه بين المللي محيط زيست با كيفيتي برتر نسبت به نمايشگاه هاي پيشين برگزار مي شود.
وي افزود: وسعت نمايشگاه امسال 12 هزار متر مربع و با حضور 500 شركت برگزار مي شود.
محمدي زاده با اشاره به افزايش كيفيت نمايشگاه امسال اظهار كرد: امسال دستاوردها و يافته هاي جديد علمي به معرض نمايش گذاشته مي شود.
وي در ادامه با اشاره به معضل آلودگي هوا آن را اصلي ترين چالش زيست محيطي خواند و گفت طرح جامع كاهش آلودگي هوا در شهرهاي بزرگ كشور در حال انجام است و ما از روند كار راضي هستيم.
محمدي زاده ادامه داد: طالب اين بوديم كه خودروهاي اسقاطي زودتر و بيشتر از چرخه حمل و نقل عمومي خارج مي شد اما ظرفيت هاي كشور چنين اجازه اي را نداد.
معاون رئيس جمهور گفت: فرآيند اصلاح خطوط صنعتي خودرو به دليل شرايط تحريم فشار بسيار سنگيني را به صنايع وارد كرد. 700 ميليارد تومان اعتبار نياز است كه خط هاي توليد خودرو در كشور اصلاح شود اما در اين شرايط تامين اين منبع به سختي انجام مي شود.
محمدي زاده با اشاره به جلسه روز گذشته شوراي شهر تهران گفت: در شوراي شهر تهران درباره آلودگي هوا بحث هاي فراوان بوده. نمي دانم چرا بعضي ها اصرار دارند كه بگويند در مشكل آلودگي هوا تعدادي فوت كرده اند.
وي گفت: مرجع اعلام اين مسائل در كشور وزارت بهداشت است و دكتر ندافي اعلام كرده است كه هيچ گونه مطالعه اي كه علت مرگ را آلودگي هوا اعلام كند، وجود ندارد.
البته گروه آسيب پذير سالمندان و كودكان و زنان باردار همچنان در خطرند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه اگر قرار است آماري در كشور داده شود مرجع آن بايد اعلام كند، گفت: سازمان حفاظت محيط زيست مرجع اعلام روزهاي آلوده در كشور است.
معاون رئيس جمهور افزود: به عنوان مثال در گاز CO در سال 90 تنها 251 روز پاك داشتيم و در سال جاري تعداد روزهاي پاك به 254 روز رسيده است.
محمدي زاده ادامه داد: همچنين در گاز NO2 در سال گذشته 23 روز پاك و در سال جاري 117 روز پاك را پشت سر گذاشته ايم. فقط در موضوع ريزگردها وضعيت متفاوت است و تعداد روزهاي پاك كمتري داشتيم.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه در تهران 30 درصد كيفيت هوا نسبت به سال گذشته بهتر شده است، ادامه داد: تعطيلي به خاطر آلودگي هوا به اين دليل است كه نمي گذاريم شرايط به مرز اضطرار برسد.
وي گفت: طرح هايي كه براي مقابله با آلودگي هوا در كشور استفاده مي شود حاصل تجربيات كشورهايي همچون مكزيك و ساير كشورهاي جهان است، امكانات در كشور محدود است و با توجه به شرايطي كه در حال حاضر داريم كساني كه راه حل جدي دارند بگويند تا ما از آن استفاده كنيم.
 


سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران

در هرات فعاليت خود را از سر گرفت

بنابر در خواست مردم و وزارت امور خارجه افغانستان، سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران پس از چند روز تعطيلي فعاليت خود را از سر گرفت.
مسئولان سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران در شهر هرات اعلام كردند كه بنابه درخواست «جانان موسي زي» سخنگوي وزارت امور خارجه افغانستان، كنسولگري ايران در هرات دوباره شروع به كار كرده است.
بنابراين گزارش، «حسين ميراسكندري» مسئول بخش مطبوعاتي سركنسولگري ايران در شهر هرات اعلام كرد: در پي تقاضاي مردم هرات اين نهاد سياسي تصميم به بازگشايي مجدد كنسولگري گرفته است.
«رحيم محمدي يكتا» سركنسول جمهوري اسلامي ايران در هرات گفت: حمله به اين كنسولگري علاوه بر ايجاد خسارات به اين نهاد، موجب از بين رفتن امنيت رواني كارمندان آن اداره شده است.
وي افزود: ايران در روزهاي اخير طي يك نامه رسمي از دولت افغانستان خواهان جبران خسارات وارده به سركنسولگري ايران در هرات شده است.
سركنسول جمهوري اسلامي ايران در هرات، مسئولان محلي اين شهر را به كم كاري در مورد حفاظت از نمايندگي سياسي ايران متهم كرد و گفت: آنان به وظايف قانوني خود در قبال حفاظت از سركنسولگري ايران در هرات عمل نكردند.
اين در حالي است كه اين مسئله از سوي مقامات امنيتي ولايت هرات رد شده است.
«محي الدين نوري» سخنگوي والي هرات مي گويد كه نهادهاي امنيتي اين ولايت پس از اين تظاهرات هماهنگ نشده،تمام تلاش خود را براي حفاظت از سركنسولگري ايران انجام دادند.
گفتني است، روز يكشنبه هفته گذشته چند تن از ساكنان مناطق مرزي افغانستان با حمله به سركنسولگري ايران در هرات، آن كشور را متهم كردند كه جنازه 13 تن از نزديكان آن ها را كه به ادعاي خودشان وارد خاك ايران شده و در آنجا كشته شده اند را به دولت افغانستان تحويل دهد.
 


دهقان خبر داد

بررسي طرح ممنوعيت حمل سلاح در كميسيون قضايي مجلس

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس گفت: طرح ممنوعيت حمل، فروش، توزيع و ساخت سلاح سرد در نوبت رسيدگي اين كميسيون قرار دارد.
محد دهقان با اشاره به اقدامات پيشگيرانه مجلس شوراي اسلامي در وقوع جرايم اظهار كرد: براساس طرحي حمل، فروش، ساخت و واردات انواع سلاح سرد همچون قمه، شمشير، خنجر پنجه بوكس، چاقو ضامن دار، زنجير مخصوص نزاع و هرگونه سلاح سردي كه نوعا در درگيري ها به كار مي رود، ممنوع بوده و مرتكب تحت تعقيب كيفري و مجازات قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: با توجه به مجازات تعيين شده در اين طرح براي توليد، خريد، فروش و واردات و حمل هرگونه سلاح سرد مي توان اميدوار بود كه در صورت تصويب نهايي اين طرح از وقوع بسياري از جرايم مربوط به جرح و قتل در كشور جلوگيري شود.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس به ايسنا گفت: با توجه به تمامي اين موارد كميسيون حقوقي و قضايي مجلس در دوره هشتم اين طرح را جدا از لايحه مربوط به تشديد مجازات قاچاق و خريد و فروش اسلحه و مهمات تهيه كرد كه به آن دوره براي رسيدگي نرسيد به همين دليل اين طرح در دوره كنوني در نوبت رسيدگي كميسيون حقوقي قرار گرفته است.
دهقان با تاكيد بر اينكه مجازات بكارگيري سلاح سرد با حمل سلاح سرد متفاوت است گفت: در حال حاضر در قانون مجازات اسلامي، مجازاتي براي بكارگيري سلاح سرد در نظر گرفته شده است اما در مورد ممنوعيت حمل، خريد و فروش و سا خت سلاح سرد هيچ قانوني وجود ندارد.

 


زائران ايراني دهه سوم دي به عمره مفرده اعزام مي شوند

سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران با صدور اطلاعيه اي از آغاز ثبت نام زائران ايراني براي اعزام به سرزمين وحي خبر داد و همچنين زمان اعزام زائران ايراني را دهه سوم دي ماه اعلام كرد.
به گزارش فارس، سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران با صدور اطلاعيه اي از آغاز ثبت نام زائران ايراني براي اعزام به سرزمين وحي خبر داد و همچنين زمان اعزام زائران ايراني را دهه سوم دي ماه اعلام كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به هماهنگي وتمهيدات به عمل آمده و در صورت تحقق تمامي موارد پيش بيني شده ان شاءالله اعزام زائران به عمره از دهه سوم دي ماه آغاز خواهد شد.
اين اطلاعيه مي افزايد: درعمليات عمره سال
1392-1391 امكان اعزام تمامي افرادي كه داراي اولويت هاي 1 تا 300 ثبت نامي در سال 1387 عمره در بانك ملت باشند و نيز آن دسته از افرادي كه در گروه هاي اعزامي حد فاصل 10/4/91 تا 29/4/91 ثبت نام و واريز وجه كرده و به دليل عدم صدور رواديد مشرف نشده اند در گروه هاي عمره فراهم شده است.
در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است: براي دارندگان قبوض بانك ملي مربوط به سنوات 1386 و ماقبل آن متعاقباً تصميم گيري و اطلاع رساني لازم صورت خواهد گرفت. همچنين تمام افرادي كه در حد فاصل 05/01/1387 تا 05/03/1387 در شعب بانك ملت ثبت نام اوليه را انجام داده اند اينك با روش هاي مراجعه به سامانه اينترنتي بانك ملتwww.bankmellat.ir ، ارسال شماره ثبت نام خود به مركز پيام بانك ملت (شماره 200034)از طريق پيامك، تماس با مركز ارتباط تلفني بانك ملت به شماره 1556، مراجعه حضوري به يكي از شعبه هاي بانك ملت مي توانند از اولويت خود مطلع شوند.
اين سازمان تاكيد كرده است: تمامي افراد پس از اطلاع از اولويت خود، آن را حتماً بر روي كارت ثبت نامي خود درج كنند تا در زمان ثبت نام براساس اولويت هاي اعلام شده به همراه گذرنامه معتبر (داراي حداقل 7ماه اعتبار نسبت به زمان پرواز واعزام) به يكي از كارگزاران اعلام شده مراجعه داشته باشند.
اعلام گروه ها وثبت نام به صورت دو مرحله اي پيش بيني و در جرايد استاني درج خواهد شد، كه ان شاءالله اطلاعات تكميلي ولازم در اين خصوص متعاقباً ظرف چند روز آينده از طريق رسانه ها و جرايد به اطلاع عموم و واجدان شرايط تشرف خواهد رسيد.
اين نام نويسي براي افرادي است كه در سال هاي گذشته ثبت نام داشته اند و هم اينك مي توانند براي اعزام به سرزمين وحي جهت انجام مناسك عمره مفرده انتخاب كاروان كنند و سازمان حج و زيارت در حال حاضر نام نويسي جديدي براي اعزام به عمره مفرده ندارد.
 


گاردين : مشوق هاي جديد 1+5 به ايران سطحي و تزييني است

روزنامه گاردين نوشت كه بسته جديد پيشنهادي 1+5 به ايران شامل مشوق هايي سطحي و تزييني است.
روزنامه گاردين نوشت: به نظر مي رسد آمريكا بر اين باور است كه امكان دارد تحريم ها براي واداشتن ايران به محدود كردن غني سازي اورانيوم بدون نياز به مصالحه هاي مهم جديد كافي باشد.
پيش از اين واشنگتن پست گزارش كرد كه مذاكرات جديد ميان 1+5 و ايران ممكن است به زودي و احتمالا در استانبول از سرگرفته شود. نشست هاي مقدماتي ممكن است اوايل هفته آينده آغاز شود اگرچه احتمال بيش تري وجود دارد كه پس از تعطيلات سال نو ميلادي آغاز شود.
گاردين افزود: انتظار مي رفت دور جديد اواخر نوامبر بلافاصله بعد از انتخابات رياست جمهوري آمريكا آغاز شود اما مادامي به تعويق افتاد كه گروه مذا كره كننده متشكل از شش كشور (آمريكا، انگليس، فرانسه، آلمان ، روسيه و چين) آن چه را قرار بود روي ميز قرار گيرد بررسي مي كردند.
بر اساس گزارش واشنگتن پست (آن چه قرار است روي ميزقرار گيرد) خيلي شبيه به چيزي است كه در گفت وگوهاي ناكام تابستان روي ميز قرار گرفت: تحريمي جديد اعمال نمي شود، لغو ممنوعيت فروش قطعات هواپيما به ايران و كمك به توليد انرژي هسته يي صلح آميز در ازاي توقف توليد اورانيوم بيست درصدي يا « اورانيوم با غناي متوسط»، انتقال ذخاير موجود بيست درصدي و تعطيلي تاسيسات فردو.
از محتواي مقاله واشنگتن پست مي توان فهميد كه در اين پيشنهاد به روز شده براي ايران قرار است مشوق ها در ازاي اقدامات ايران در آينده تقويت شوند. انگيزه هاي بسيار بزرگ تر نظير لغو تحريم و پذيرش نهايي حق ايران براي توليد اورانيوم با غناي پايين در انتهاي مسير در ازاي مصالحه هاي بيش تر ايران در دسترس خواهند بود.
در هر حال در كوتاه مدت به ايران چيز كم تري پيشنهاد مي شود.
اين نقل قول مهم يكي از مقامات عالي رتبه دولتي در مقاله واشنگتن پست است: اين بسته همان استخوان بندي را خواهد داشت اما برخي خالكوبي هاي اندكي متفاوت را نيز همراه خواهد داشت.
گاردين افزود: اگر اين درست باشد اين رويكرد سخت تري در مقايسه با چيزي است كه در ماه اكتبر انتظارش وجود داشت. در آن زمان به نظر مي رسيد كه لغو تحريم ها مهم ترين پيشنهاد مي شود. به نظر مي رسد واشنگتن معتقد است كه تحريم هاي فشرده و رو به تعميق عليه ايران براي واداشتن ايران به توقف غني سازي بيست درصدي و متوقف كردن اقدام نظام اسراييل كافي است. اين چيزي است كه يك مقام عالي رتبه آمريكايي به واشنگتن پست گفت: ارزيابي ما اين است كه امكان دارد آن ها آماده معامله باشند. مطمئنا فشار ادامه دارد. به گزارش ايسنا، گاردين ادامه داد : اگر معامله اي بر اين مبنا انجام شود، دولت هاي غربي آن را تاييد كننده سياست تحريم هاي شديد سال گذشته در نظر خواهند گرفت اما اين رويكرد از ريسك بالايي برخوردار است و در صورتي كه ايران احساس كند تحقير شده است نتيجه معكوس خواهد داد.
بر عكس به نظر مي رسد اين خالكوبي ها براي كاري خلاف اين طراحي شده اند و بر مشوق هايي سطحي و تزييني در پيشنهاد جديد تاكيد مي كند.
اين چيزي است كه گمان مي رود در حال رخ دادن باشد. به دليل نبود يك وزير امورخارجه جديد، آمريكا تصميم نهايي درباره يك رويكرد جديد نخواهد داشت.
بايد منتظر ماند و ديد. ايران در گذشته با نشست هايي موافقت كرد و تحقيقاتي را به عنوان راهي براي كاهش فشار پذيرفت و سپس سعي كرده بدون دادن چيز مهمي توپ را حفظ كند. اين چيزي متفاوت با اتخاذ تصميمات استراتژيك مهم تحت فشار خارجي است.
 


مسئول شوراي سياستگذاري جشنواره عمار:

وضعيت سينماي ايران غيرطبيعي است

مسئول شوراي سياستگذاري جشنواره عمار گفت كه سينماي شمال تهران شناسنامه اي با عنوان سينماي ايران براي خود جعل كرده است و در مجموع؛ وضعيت سينماي ايران مصنوعي و غيرطبيعي است.
به گزارش خبرنگار كيهان، وحيد جليلي در نشست خبري سومين دوره جشنواره سينمايي عمار افزود: جشنواره فيلم عمار در دفاع از سينماي اصيل در برابر سينماي به شدت سياسي و ايدئولوژي روشنفكري برگزار مي شود. اين جشنواره براي مناطق محروم و دورافتاده ايران و مورد حمايت ملت ايران است نه مورد حمايت دولت آمريكا و فرانسه.
جليلي با انتقاد از سياست گذاري هاي فرهنگي تاكيد كرد: فيلم تاثيرگذاري همچون «بازمانده» به مخاطب منطقه اي معرفي نمي شود اما فيلم يك خانواده محترم كه ضدانقلابي ترين فيلم سينماي ايران است به عنوان نماينده جمهوري اسلامي به جشنواره هاي خارجي راه مي يابد.
دبير جشنواره فيلم عمار نيز با تاكيد بر اينكه فيلم هاي ارسالي به دبيرخانه جشنواره داراي كيفيت فني و هنري بالايي است افزود: بچه هاي مذهبي آثاري تهيه كرده اند كه رسانه ملي عادت به نمايش اين آثار ندارد.
نادر طالب زاده اظهار اميدواري كرد با جشنواره عمار بتواند تحمل رسانه را براي نقد بالا ببرد و با پخش آن در رسانه ملي اعتماد ملي افزايش يابد.
وي افزود: صدا و سيما علي رغم نظر رهبري، فيلم هاي كمي در ارتباط با فتنه 88 پخش كرد اما جشنواره عمار يك حركت انقلابي براي استفاده صحيح از رسانه است.
جشنواره فيلم عمار از سوم تا نهم دي ماه در سينما فلسطين بطور همزمان در مراكز فرهنگي سراسر كشور برگزار مي شود. در سومين دوره اين جشنواره، از داوود ميرباقري، بهزاد بهزادپور و رحيم مخدومي تجليل و قدرداني مي گردد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14