(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 2  دی  1391 - شماره 20387

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نگراني كاخ سفيد از مهارت ايران در رهگيري پهپادها
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه:
رئيس جمهور آينده بايد به نداي رهبري لبيك گفته و در اين مسير حركت كند
درپرتو وحي
تلاش كنگره آمريكا براي جلوگيري از نفوذ ايران در آمريكاي لاتين
امام جمعه قم:
 9 دي روز تجلي قدرت خدا و مانور انقلاب اسلامي ايران بود
در واكنش به ادعاهاي مدعيان حقوق بشر
خزاعي: ايران تسليم فشار و ارعاب نمي شود
طي مراسمي در قم صورت گرفت
تجليل از آيت الله صافي گلپايگاني به عنوان پيرغلام اباعبدالله(ع)
پيكر مطهر بزرگ فرمانده 16 ساله جبهه ها تشييع شد
در نامه لاريجاني به رئيس جمهور مطرح شد
ارائه تسهيلات ارزي با نرخ مرجع هنگام عقد قرارداد غيرقانوني است
ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني علمي كاربردي از فردا
در ادامه سياست هاي ضدآزادي بيان اروپا
 «پرس تي وي» و «هيسپان تي وي» هم قطع شدند
از امروز در سراسر كشور امتحانات نهايي دي ماه آغاز شد
بروجردي: ايران در قبال 1+5 براساس منافع ملي خود تصميم مي گيرد
گفت وگوي تلفني وزراي خارجه ايران و مصر درباره تحولات منطقه
اخبار ادبي و هنري
آيت الله جوادي آملي:
افراد بي بصيرت نمي توانند حلال مشكلات ديگران باشند
در سن 101 سالگي خواهر مجتهده آيت الله طالقاني فوت كرد
با حضور وزير راه و شهرسازي انجام شد
شروع عمليات احداث 3 كلانتري در شهر جديد پرند
نماينده مردم فيروزآباد در مجلس شوراي اسلامي:
صندوق توسعه ملي تامين كننده اعتبار پتروشيمي هاي فارس معرفي شد
برگزاري سومين يادواره شهداي شهرداري هاي كشور در مشهد
در قم و سمنان
صدور كارت هوشمند ملي از فردا آغاز مي شود
انتقاد نماينده بناب
از بي برنامگي در حوزه پژوهش
انتشار 7500 ميليارد ريال اوراق مشاركت براي طرح هاي توليد نفت وگاز
رئيس مركز تحقيقات كشاورزي همدان:
افزايش قيمت، كاربرد سموم كشاورزي را كاهش داده است


نگراني كاخ سفيد از مهارت ايران در رهگيري پهپادها

يك انديشكده آمريكايي در گزارشي رديابي يك پهپاد آمريكايي توسط خلبانان ايراني را مورد بررسي قرار داد و اين اقدام را نشانه مهارت كامل اين خلبانان در رهگيري پهپادهاي آمريكايي دانست.
انديشكده مطالعات سياست خاور نزديك واشنگتن در گزارش خود نوشت نيروي هوايي ايران، ارتش آمريكا را با رهگيري يك فروند پهپاد «پريديتور» (predator) شگفت زده كرده است.
اين انديشكده كه هيئت تحريريه آن را شخصيت هاي برجسته ديپلماتيك و افراد تاثيرگذار در حوزه سياست گذاري تشكيل مي دهند در گزارشي تصريح كرده است رهگيري پهپاد MQ-1 متعلق به نيروي هوايي آمريكا توسط هواپيماهاي ايراني نشان دهنده كارآمدي خلبان هاي جنگي ايران است.
اين گزارش افزود، دو فروند جت جنگي su-25 كه اصالتا روسي و فاقد رادار بودند موفق شدند اين پهپاد predator را شناسايي و آن را رهگيري كنند.
در اين گزارش با تيتر «ايران استقلال هوايي ناوگان خليج فارس را تهديد مي كند» آمده است: با در نظر گرفتن همه جوانب، اين رهگيري بر فراز خليج فارس نشان دهنده مهارت هاي كامل خلباني و كنترل و همكاري موثر نيروي هوايي ايران بود.
«ادي باكس» (سرهنگ دوم نيروي هوايي آمريكا و كارشناس امور نظامي) «ميشل ايزنشتات» (تحليلگر مسائل نظامي و امنيتي در انديشكده واشنگتن) و «مايكل نايتز» (تحليلگر مسائل نظامي و امنيتي ايران، عراق و كشورهاي حوزه خليج فارس) كه اين گزارش را نوشته اند، تصريح مي كنند ارزيابي هاي طولاني مدت ارتش آمريكا كه ادعا مي كرد نيروي هوايي ايران نخواهد توانست همپاي هواپيماهاي غربي حركت كند نادرست از آب درآمده اند.

 


آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نمازجمعه:

رئيس جمهور آينده بايد به نداي رهبري لبيك گفته و در اين مسير حركت كند

امام جمعه موقت تهران گفت : رئيس جمهور آينده بايد به نداي رهبري لبيك گفته و در اين مسير حركت كند.
به گزارش فارس حجت الاسلام والمسلمين محمد امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادي سياسي جمعه ديروز تهران به مسئله بيداري اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: بيداري اسلامي به دو پشتوانه معنوي و مادي براي به نتيجه رسيدن نياز دارد.
امام جمعه موقت تهران بر همين اساس پشتوانه معنوي را اخلاق، مكارم اخلاق و توجه به خداوند دانست و تصريح كرد: در چنين صورت با حول و قوه الهي اين بيداري ها به نتيجه خواهد رسيد؛ البته جهان اسلام داراي مكتب اسلام است كه جامع مسائل اقتصادي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي است و توانايي اداره دنيا را دارد.
وي با بيان اينكه غير از اسلام در مسيحيت و يهوديت و مكتب هاي انساني خبري وجود ندارد، گفت: آنچه خبر است در اسلام و قرآن است و اگر جامعه از اين حقايق انحراف يابد اين حركت ها به نتيجه نمي رسد.
آيت الله امامي كاشاني با تاكيد بر اينكه حركت هاي بيداري در غير جهان اسلام نيز به نتيجه مي رسد، افزود: دنياي استكبار به قدري ستم كرده و مي كند كه دنيا را به حركت وادار كرده و اين حركت سنت خداست كه بايد پيش برود.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود به حديثي اشاره و تصريح كرد: از امام ششم پرسيدند چرا ظهور فرزند شما حضرت مهدي(عج) عقب مي افتد؟ و ايشان در پاسخ فرمودند براي اين است كه بر تمام دنيا معلوم شود مصلح كسي نيست و كسي نمي تواند و كساني كه ادعاي اسلام دارند دروغگو هستند؛ همچنين دنيا نياز حضرت مهدي(عج) را كاملا احساس كند و ما امروز اين نياز را كاملا احساس مي كنيم.
وي ادامه داد: اميدواريم هر روز اين حركت و اين بيداري در سطح جهان بيشتر شود و زمينه ظهور حضرت مهدي(عج) را فراهم كند.
آيت الله امامي كاشاني در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اينكه دنياي غرب از نظر پشتوانه مادي كاملا خود را مجهز كرده و صنعت و تكنولوژي را به خود اختصاص داده است، گفت: آنها لباس زيبايي را براندام يك گرگ و خوك پوشانده اند و شايد جوانان نيز فريفته لباس آنها شوند و بخواهند از روش آنها پيروي كنند ،از اين رو بايد اين لباس را از آنها گرفت.
امام جمعه موقت تهران به پيشرفت دانشگاه ها و مراكز علمي و آموزشي از نظر علمي در نظام جمهوري اسلامي ايران اشاره و اضافه كرد: اين پيشرفت ها و صنعت بايد همچنان ادامه يابد و با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري ، اقتصاد جامعه بايد در راستاي اقتصاد سالم باشد.
امام جمعه موقت تهران درباره انتخابات رياست جمهوري سال آتي بيان داشت: مردم به كساني راي مي دهند كه پشتوانه هاي مادي و معنوي از نظر اخلاق و ايمان و توجه به مشكلات جامعه را داشته باشند و در اين مسير حركت نمايند.
وي افزود: رئيس جمهور آينده بايد به نداي رهبري لبيك گفته و در اين مسير حركت كند.
آيت الله امامي كاشاني در بخش ديگري از سخنان خود درباره سازمان ثبت احوال و آمار كشور گفت: اين فناوري جديد و زحماتي كه در حال حاضر در اين زمينه كشيده مي شود بسيار ارزشمند است و مردم هم بايد حمايت كنند.
آيت الله امامي كاشاني در خطبه اول نماز ضمن تبريك ولادت امام موسي بن جعفر (ع) اظهار داشت: ماه صفر علاوه بر ولادت ايشان حوادث تلخي نيز دارد كه مي توان از آن جمله، اربعين حسيني، رحلت رسول اكرم و شهادت امام رضا(ع) و امام حسن (ع) را نام برد.
وي در ادامه به تعريفي از متقين پرداخت و گفت كه متقين كساني هستند كه در داشتن و نداشتن، خوشي و بدي دست از انفاق بر نداشته و خشم خود را مهار مي كنند.
خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينكه يكي از القاب امام موسي بن جعفر (ع)، كاظم است، تصريح كرد: كاظم به معناي فروبرنده خشم است. يعني غضبي كه از هيجان برخيزد و در حين هيجان حركات و سخناني را از خود بروز دهد.
برخي افراد كه فتنه 88 را قبول ندارند
قصد بازگشت
به سياست دارند
مشاور رييس جمهور با بيان اينكه برخي افراد كه فتنه 88 را قبول ندارند مي خواهند به سياست برگردند، گفت: آنها حوادث سال88 را يك بحران سياسي مي نامند درحالي كه رهبر انقلاب، آن را نتيجه عملكرد پانزده ساله دشمن مي دانند.
به گزارش فارس، حجت الاسلام سيد محمدرضا ميرتاج الديني مشاور رئيس جمهور در امور روحانيت در سخنان پيش از خطبه هاي ديروز نماز عبادي سياسي جمعه تهران با اشاره به سيره و زندگي اهل بيت(ع) گفت: زندگي اين عزيزان بايد الگوي جامعه اسلامي باشد و ما بايد در زندگي خود راه و روش آنها را به كار ببريم چراكه راه رسيدن به يك حيات طيبه و آرمان شهر، حفظ ارزش ها و معنويت در جامعه اسلامي و حركت در مسير زندگي اهل بيت عصمت و طهارت است.
حجت الاسلام مير تاج الديني گفت: ما براي رسيدن به يك حيات طيبه به ايمان و رفتار شايسته نيازمنديم اگر انسان ايمان داشته باشد اما عمل صالح در زندگي نداشته باشد نمي تواند به آن نقطه مطلوب برسد.
وي افزود: عمل صالح است كه انسان را جلو مي برد به آثار حيات آن در زندگي انسان ها تأثير مي گذارد.
مشاور رئيس جمهور در امور روحانيت با اشاره به ويژگي هاي يك حيات طيبه گفت: اولين نكته در اين خصوص اين است كه اين جامعه بايد زير نظر ولايت الهي باشد زيرا اگر يك جامعه در همه ابعاد پيشرفته باشد اما زير نظر ولايت طاغوت باشد به حيات طيبه نمي رسد.
وي افزود: يكي ديگر از ويژگي هاي جامعه كه به سمت حيات طيبه حركت مي كند آرامش و بصيرت دروني است جامعه اي كه با بصيرت و آرامش پيشرفت مي كند در روشنايي و روحانيت حركت مي كند.
حجت الاسلام ميرتاج الديني ادامه داد: مردم عزيز ما در فتنه سال 88 در كمال بصيرت رفتار كردند و رهبر عزيز ما نيز در آن سال جامعه را به بصيرت دعوت كردند كه در نهايت روز نهم دي ماه تبديل به تبلور اصلي بصيرت جامعه شد.
وي با اشاره به اينكه برخي از سياسيون و كساني كه فتنه سال 88 را قبول ندارند قصد بازگشت به سياست را دارند گفت: آنها در نهايت حوادث سال88 را يك بحران سياسي مي نامند در حالي كه رهبر معظم انقلاب به اين نكته اشاره كردند كه سابقه فتنه سال 88 نتيجه عملكرد پانزده ساله دشمن است.
مشاور رئيس جمهوردر امور روحانيت ادامه داد: ما در جامعه، برخي مواقع شاهد برخي بداخلاقي هاي انتخاباتي هستيم و برخي مطالب در سايت ها منتشر مي شود كه به هيچ عنوان واقعيت ندارد.
حجت الاسلام ميرتاج الديني با اشاره به ضرورت حفظ اخلاق در عرصه انتخابات گفت: كشورهاي غربي انتخابات دارند و ما نيز انتخابات داريم اما الگوي ما نبايد كشورهاي غربي باشند بلكه جامعه اسلامي براساس اخلاق اسلامي عمل مي كند و براي رسيدن به قدرت همديگر را تخريب نمي كنند.
وي افزود: در جامعه اسلامي همه با همديگر با مهرباني برخورد مي كنند و در مقابل دشمن با يكديگر متحد هستند و اين الگوي اخلاقي يك جامعه اسلامي است.
مشاور رئيس جمهور در امور روحانيت با اشاره به پيشرفت هاي وسيع ايران در زمينه هاي مختلف گفت: امروز دولت و مسئولان با تمام قدرت تلاش مي كنند تا مشكلات كشور را حل كنند و پيشرفت ايران نيز با ساير كشورها متفاوت است.
حجت الاسلام ميرتاج الديني گفت: در ساير كشورها همه از پيشرفت آنها حمايت مي كنند در حالي كه جمهوري اسلامي ايران امروز نيز به دليل مواضع خود تحت فشار و تحريم قرار دارد.
 


درپرتو وحي

غلبه مكر الهي
آنها (قوم صالح) نقشه مهمي (شيطاني) كشيدند. و ما هم نقشه مهمي كشيديم، در حالي كه آنها درك نمي كردند. پس بنگر عاقبت نقشه و توطئه شيطاني آنها چه شد، كه ما آنها و قومشان، همگي را نابود كرديم.
سوره النمل (آيه 51 - 50)
 


تلاش كنگره آمريكا براي جلوگيري از نفوذ ايران در آمريكاي لاتين

مجلس نمايندگان آمريكا، لايحه اي را به تصويب درآورده كه از طريق آن از گسترش روابط ديپلماتيكي و تجاري ايران و آمريكاي لاتين جلوگيري كند.
نمايندگان مجلس نمايندگان آمريكا در اقدامي با 386 راي موافق در مقابل 6 راي مخالف از وزارت خارجه آ مريكا درخواست كردند تا تحقيقات فوري درخصوص منافع ديپلماتيكي و تجاري ايران در آمريكاي مركزي و جنوبي انجام دهد.
لايحه مذكور با عنوان «مقابله با ايران در نيمكره غربي» به نوشته «جف دانكان» نماينده جمهوري خواه مجلس نمايندگان آمريكا بوده است.
نمايندگان كنگره آمريكا نگران هستند كه افزايش نفوذ ايران در آمريكاي لاتين به منافع آنها ضرر وارد آورد و تهديدي براي امنيت ملي آنها محسوب شود.
به گزارش فارس، آمريكا تا حد بسيار زيادي نگران افزايش ارتباطات ديپلماتيك ايران و كشورهاي آمريكاي لاتين است و پنتاگون اصرار دارد كه افتتاح سفارتخانه هاي جديد ايران در آمريكا ي جنوبي معادل گسترش تروريسم در سراسر جهان است.
علي رغم آنكه ايران بارها تاكيد كرده كه برنامه تسليحاتي هسته اي ندارد، اما غرب به ويژه آمريكا تلاش مي كنند با تسليحاتي جلوه دادن برنامه هسته اي ايران، فشارهاي اقتصادي به تهران را افزايش داده به اميد آنكه برنامه كاملا صلح آميز هسته اي ايران را متوقف كنند.
 


امام جمعه قم:

 9 دي روز تجلي قدرت خدا و مانور انقلاب اسلامي ايران بود

خطيب جمعه قم گفت: حماسه 9 دي به عنوان روز تجلي قدرت خداوند و مانور بزرگ قدرت انقلاب اسلامي ايران در برابر توطئه دشمنان، در تاريخ انقلاب ثبت شده است.
به گزارش ايرنا، آيت الله «سيدهاشم حسيني بوشهري» در خطبه هاي نمازجمعه قم خاطرنشان كرد: در روز 9 دي مردم ايران با بصيرت كامل، دشمن شناسي و درك لحظه هاي حساس وارد ميدان شده و همه توطئه هاي دشمنان داخلي و خارجي را خنثي كردند.
وي خطاب به مردم و نمازگزاران گفت: حوادث انقلاب اسلامي نشان داده كه همه مسائل نظام و انقلاب در دستان شما مي باشد و اگر عليه دشمنان نظام خشم كنيد آنها عقب نشيني خواهند كرد ولي در صورتي كه خداي ناكرده اقداماتي از برخي افراد سر بزند دشمنان نيز طمع خواهند كرد.
حسيني بوشهري خطاب به دشمنان نظام نيز گفت: ملت رشيد ايران در تمام صحنه هاي انقلاب حاضر بوده و با تمام وجود از انقلاب و نظام دفاع مي كنند.
خطيب جمعه قم همچنين به قيام مردم قم در 19دي اشاره كرد و گفت: روز 19 دي نيز روز بصيرت، آگاهي، دشمن شناسي، حضور مجاهدانه در صحنه و ناكام كردن دشمنان بود.
حسيني بوشهري به ميلاد حضرت مسيح(ع) اشاره كرد و گفت: ابرقدرت هايي كه مدعي پيروي از حضرت مسيح(ع) هستند چرا با جنگ هاي خانمان سوز برخلاف سيره آن حضرت گام برمي دارند.
وي گفت: حضرت مسيح(ع) منادي توحيد و عدالت بود ولي ابرقدرت ها بويي از عدالت و توحيد نبرده اند بلكه با جنگ افروزي به جان بشريت افتاده اند.
حسيني بوشهري خطاب به غربي ها گفت: ما همه انبياي الهي اعم از موسي، عيسي و محمد(ص) را پيامبران خداوند مي دانيم ولي شما به كليسا و آداب خشك انجام دادن بسنده كرده و آرامش جهان را به هم مي ريزيد و با اين اقدامات، به آرمان ها و اهداف بلند حضرت مسيح، خنجر مي زنيد.
وي با اشاره به ميلاد حضرت موسي ابن جعفر(ع) نيز گفت: امروز به روايتي ميلاد حضرت موسي بن جعفر(ع) و به روايت ديگر شهادت حضرت امام حسن مجتبي(ع) مي باشد و در اين زمينه بين برخي سازمان ها اختلاف وجود دارد و بزرگان بايد اين مسئله را حل كنند.
 


در واكنش به ادعاهاي مدعيان حقوق بشر

خزاعي: ايران تسليم فشار و ارعاب نمي شود

نماينده كشورمان در سازمان ملل با هشدار به بانيان قطعنامه هاي حقوق بشري عليه كشورمان تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران به هيچ وجه تسليم فشار و ارعاب نمي شود.
به گزارش خبرگزاري ها «محمد خزاعي» در جلسه مجمع عمومي سازمان ملل كه براي بررسي وضعيت حقوق بشر در جمهوري اسلامي ايران تشكيل شده بود، استفاده ابزاري از مفاهيم ارزشمند حقوق بشر توسط برخي كشورها را مايه تاسف دانست و توجهات را به وضعيت وخيم حقوق بشر در كانادا جلب كرد.
سفير و نماينده دائم كشورمان تاكيد كرد: هدف از طرح اين قطعنامه حمايت و يا ارتقاي حقوق بشر در ايران نيست، بلكه برخي كشورهاي مدعي حقوق بشر با نقض مكانيسم هاي حقوق بشري سازمان ملل به دنبال اقناع تمايلات سياسي خود با طرح قطعنامه عليه كشورها در شوراي حقوق بشر و مجمع عمومي سازمان ملل هستند.
خزاعي افزود: بانيان و مبتكران اينگونه قطعنامه ها ظرف سال هاي طولاني پيگيري اين سياست ها بايد آموخته باشند كه نه جمهوري اسلامي ايران و نه هيچ كشور ديگري تسليم فشار و ارعاب نخواهد شد، بلكه ما معتقديم همكاري، تفاهم متقابل و احترام بايستي در كانون تعاملات حقوق بشري قرار داشته باشد. بنابراين ما در اين زمينه 2 راه را پيش رو داريم، يا از طريق تعامل جدي به پيشرفت و ارتقاي حقوق بشر كمك كنيم و يا از طريق طرح قطعنامه هاي سياسي و غيرمتعادل نوعي عقبگرد را تجربه كنيم.
سفير و نماينده دائم كشورمان با انتقاد از ناديده گرفتن مكانيسم پروسه جهاني بازنگري حقوق بشر از سوي مدعيان حقوق بشر بويژه آمريكا، كانادا و اتحاديه اروپا، سيستم نظارتي كنوني حقوق بشر را زمينه ساز رفتارهاي مستبدانه، بخشي نگر و غيرسازنده دانست.
وي افزود: در نتيجه نبايد تعجب كرد كه در چارچوب سيستم كنوني كشور كانادا با سوابق سوال برانگيز خود در زمينه حقوق بشر بويژه در زمينه حقوق مهاجرين، آفريقايي تبارها، بوميان و همچنين به عنوان يك حامي سرسخت جنايت هاي رژيم اسرائيل عليه فلسطيني ها، خود را براي پيگيري روش منسوخ معرفي قطعنامه هاي وضعيت حقوق بشر در ايران محق بداند. اين در حالي است كه تنها چند ماه قبل كميسر عالي حقوق بشر كشور كانادا را در فهرست بدترين كشورها در زمينه حقوق بشر قرار داد و از حكومت كانادا براي محدود كردن آزادي تجمع انتقاد كرد.
خزاعي در پايان تاكيد كرد: اعمال سياست هاي خصمانه عليه جمهوري اسلامي ايران راه به جايي نخواهد برد.
 


طي مراسمي در قم صورت گرفت

تجليل از آيت الله صافي گلپايگاني به عنوان پيرغلام اباعبدالله(ع)

سرويس شهرستانها-
در چهارمين همايش سراسري تجليل از پيرغلامان در قم، از آيت الله صافي گلپايگاني به عنوان پيرغلام اباعبدالله الحسين(ع) تجليل شد.
به گزارش خبرگزاريها، در اين همايش كه نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشت، آيت الله صافي گلپايگاني در پيامي، مسئله شعر و شاعري را از عوامل مهم حفظ و بقاي نهضت كربلا تاكنون برشمرد و افزود: براي اشعار سيد حميري ها، دعبل خزاعي ها، كميت ها، محتشم ها و صدها شاعر شجاع و خودنفروخته نمي توان قيمت و ارزش مادي تعيين كرد.
در ادامه اين پيام آمده است: در اين دنياي زودگذر هركس بايد براي خود الگو و اسوه اي برگزيند تا در راه او قدم برداشته و دنباله رو او باشد. چه بهتر كه مولا و ارباب خود را از بهترين انسان ها و از پاكترين افراد روي زمين انتخاب كنيم. بهترين ارباب حسين است و بس، كه گدايي در اين درگاه و چاكري او، پادشاهي و بي نيازي از تمكن هاي مادي و قدرت هاي ظاهري است.
وي افزود: آخرين نكته اين كه شما چاكران درگاهش در درجه اول قدر و منزلت خود را بدانيد و آن را با هيچ يك از مناصب دنيايي و امتيازات ظاهري عوض نكنيد و خدا را بر اين افتخار بزرگ شاكر باشيد. شكر كنيد كه عمر خود را در اين راه مقدس مي گذرانيد و مشمول حديث شريف حضرت امام صادق(ع) هستيد كه «من بكي او ابكي او تباكي فله الجنه » و يا «من انشد للحسين عليه السلام شعرا افله الجنه »؛ شكر كنيد كه توانستيد هدف آن امام عزيز را - كه امر به معروف و نهي از منكر، اقامه صلوه و ايتاي زكات، احسان و انفاق به مردم، ايثار و فداكاري و بندگي و تقرب به خداوند است - به مردم آموختيد.
در اين مراسم علي لاريجاني نيز طي سخناني با اشاره به تجليل مرجع تقليدي چون آيت الله صافي گلپايگاني از پيرغلامان اباعبدالله(ع)، مكتب تشيع را تنها مكتب جهان دانست كه الگوهاي آن معصوم و بهترين مخلوقات خدا هستند.
در اين مراسم كه عصر پنجشنبه در مجتمع ياوران مهدي قم برگزار شد، رئيس مجلس از تمبر چهارمين همايش سراسري تجليل از پيرغلامان، جوان غلامان، نو غلامان، سخنرانان و مداحان حضرت سيدالشهدا«ع» رونمايي كرد و مهر مخصوص را بر روي آن زد.
 


پيكر مطهر بزرگ فرمانده 16 ساله جبهه ها تشييع شد

پيكر مطهر دانش آموز 16 ساله جبهه هاي حق عليه باطل روز پنجشنبه با حضور جمع كثيري از شهروندان قدرشناس تهراني تشييع و در بهشت زهرا(س) آرام گرفت.
مراسم تشييع شهيد «محمود مهاجر» از مقابل منزل خانواده آن شهيد در محله تختي برگزار شد.
شهيد محمود مهاجر دانش آموز 16 ساله تهراني در سال 1366 در شلمچه مفقودالاثر شد و پس از 25 سال در پي جست وجوهاي انجام شده توسط گروه هاي تفحص شناسايي و طي مراسم باشكوهي در قطعه 26 شهداي بهشت زهرا(س) به خاك سپرده شد.
مهاجر متولد 1350استان زنجان است و در عمليات كربلاي 8 در حالي كه فرمانده يك دسته 22 نفره بود به شهادت مي رسد.
همچنين به گزارش فارس جوانان و مردم شهيدپرور محله تختي چهارشنبه شب را تا صبح در كنار پيكر شهيد محمود به صبح رساندند.
 


در نامه لاريجاني به رئيس جمهور مطرح شد

ارائه تسهيلات ارزي با نرخ مرجع هنگام عقد قرارداد غيرقانوني است

رئيس مجلس طي نامه اي خطاب به رئيس جمهور ارائه تسهيلات ارزي با نرخ مرجع هنگام عقد قرارداد را غيرقانوني دانست.
در بخشي از نامه علي لاريجاني آمده است؛ با قطع نظر از اجزاء (1) و (2) بند (5) ماده واحده قانون بودجه سال 1391 كل كشور كه امكان پرداخت و بازپرداخت تسهيلات ارزي دريافتي از منابع صندوق توسعه ملي را در موضوعات خاص و تا سقف هاي معين شده در آن به صورت ريالي مجاز مي داند، به موجب تبصره (2) بند «ط» ماده (84) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه- مصوب 1389- «اعطاء تسهيلات موضوع اين ماده فقط به صورت ارزي است و سرمايه گذاران استفاده كننده از اين تسهيلات اجازه تبديل ارز به ريال در بازار داخلي را ندارند»، عليهذا، عبارات مندرج در بند(1) مصوبه از حيث اطلاق و مقيد نشدن به موضوعات و مبالغ مندرج در بند (5) قانون بودجه 1391 كل كشور، چون موجب توسعه شمول قانون است، مغاير قانون مي باشد.»
 


ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني علمي كاربردي از فردا

ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع علمي كاربردي از روز يكشنبه 3 دي آغاز مي شود.
به گزارش ايسنا، دكتر علي صدر، معاون سنجش، خدمات آموزشي و دانشجويي دانشگاه با بيان اينكه ثبت نام متقاضيان تا 10 دي ماه ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: ثبت نام دوره هاي كارداني فني و كارداني حرفه اي پودماني نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع علمي كاربردي در 292 رشته و 4131 كد رشته محل، در 682 مركز آموزش علمي كاربردي، 31 استان و ظرفيت پذيرش 265 هزار نفر در چهار گروه آموزشي صنعت، كشاورزي، مديريت و خدمات اجتماعي و فرهنگ و هنر انجام مي شود.
وي در ادامه تصريح كرد: داوطلبان ثبت نام در دوره هاي كارداني فني و كارداني حرفه اي پودماني نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع علمي كاربردي در مهلت مقرر مي توانند با مراجعه به پايگاه الكترونيكي سازمان سنجش آموزش كشور به آدرس www.sanjesh.org نسبت به مشاهده دفترچه، خريد الكترونيكي كارت اعتباري ثبت نام به وسيله كارت هاي بانكي عضو شبكه شتاب و ثبت نام خود اقدام نمايند.
معاون سنجش و خدمات آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي افزود: پذيرش اين دوره ها بدون كنكور و براساس معدل ديپلم انجام مي شود و به پذيرفته شدگان معافيت تحصيلي تعلق مي گيرد.
صدر در پايان گفت: اسامي پذيرفته شدگان دوره هاي كارداني فني و كارداني حرفه اي پودماني نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع علمي كاربردي نيمه اول بهمن ماه اعلام مي شود و شروع كلاس ها نيز از نيمه دوم بهمن خواهد بود.
 


در ادامه سياست هاي ضدآزادي بيان اروپا

«پرس تي وي» و «هيسپان تي وي» هم قطع شدند

شركت «هيسپا ست» شبكه هاي انگليسي زبان پرس تي وي و اسپانيايي زبان هيسپان تي وي ايران را به خاطر تحريم رئيس صداوسيماي ايران از فهرست پخش ماهواره اي خود در اسپانيا و امريكاي لاتين حذف كرد.
محمد سرافراز معاون برون مرزي سازمان صداوسيما با اعلام اين خبر، اين گونه تصميمات را نمايانگر ماهيت و چهره واقعي دولت هاي غربي دانست و گفت: آن ها تلاش دارند به شكل ناپخته اي صداي رسانه هاي ايراني را خاموش كنند.
وي همچنين تصريح كرد: روشي كه دولت هاي غربي در برخورد با رسانه هاي ايران در پيش گرفته اند از منظر حقوقي يادآور قانون جنگل و از نگاه آزادي بيان يادآور دوره قرون وسطي و تفتيش عقايد است كه در آن، دانستن جرم تلقي مي شد.
معاون برون مرزي صداوسيما همچنين هم زماني تصويب تحريم رسانه هاي ايران و تصويب صدها ميليون دلار در مجلس نمايندگان امريكا براي تجهيز زرادخانه موشكي اسرائيل را نشان گر اهميت يكسان محدود كردن آزادي رسانه ها و حمايت نظامي از صهيونيست ها توسط واشنگتن دانست و خاطر نشان كرد: تحريم صدا و سيما در پي فشار هاي لابي صهيونيستي بر كنگره امريكا به ويژه پس از شكست اخير اسرائيل در جنگ هشت روزه غزه و اصابت موشك هاي ايراني به قلب رژيم صهيونيستي است.
شركت اسپانيايي خدمات ماهواره اي «هيسپا ست» جمعه 21 دسامبر، اول دي، شبكه هاي انگليسي زبان پرس تي وي و اسپانيايي زبان هيسپان تي وي ايران را به خاطر آنچه تحريم رئيس صدا و سيماي ايران مي نامد، از فهرست پخش ماهواره اي خود در اسپانيا و امريكاي لاتين حذف كرد.
اين اقدام درحالي صورت گرفت كه شبكه هيسپان تي وي به عنوان يك مؤسسه رسانه اي، داراي مجوز رسمي است و طبق قوانين اتحاديه اروپا به فعاليت رسانه اي و پخش برنامه هاي خود مشغول بوده است.
دولت اسپانيا و شركت ماهواره اي هيسپا ست هيچ گونه دليل قانوني براي اين تصميم عنوان نكرده و به صورت كاملا يك طرفه اقدام به لغو قرارداد كرده اند.
هيسپان تي وي بر اساس قوانين اسپانيا و اتحاديه اروپا مرتكب هيچ تخلفي نشده و هيچ گونه اخطاري مبني بر تخلف و يا قطع پخش دريافت نكرده است.
بيش از ربع سهام شركت هيسپا ست توسط شركت فرانسوي يوتل ست خريداري شده است. رئيس يوتل ست كه گفته مي شود تابعيت فرانسوي-اسرائيلي دارد، به عنوان عامل اصلي حمله به رسانه هاي ايراني در اروپا شناخته مي شود.
پيش از اين، نهادهاي به اصطلاح نظارتي رسانه ها در انگليس و آلمان دستور قطع پخش برنامه هاي پرس تي وي در آن كشورها را صادر و اجرا كرده اند.
همچنين شركت آسيا ست كه بخشي از سهام آن توسط شركت هاي امريكايي خريداري شده، اقدام به قطع پخش شبكه پرس تي وي و ساير شبكه هاي ايراني در قاره آسيا كرده است. مصوبه مجلس نمايندگان امريكا پس از تاييد دولت آن كشور صورت اجرايي به خود خواهد گرفت.
 


از امروز در سراسر كشور امتحانات نهايي دي ماه آغاز شد

رئيس مركز آزمون آموزش و پرورش كشور از آغاز امتحانات نهايي دي ماه از امروز در سراسر كشور خبر داد و گفت: اين امتحانات تا 24 دي ماه ادامه خواهد داشت.
عبدالامير عرفي تاكيد كرد: امتحانات نهايي در كشور از امروز دوم دي آغاز و ساعت آغاز آن 30/8 صبح خواهد بود.
وي با بيان اينكه براي نخستين بار سوالات چندين امتحان دي ماه از بانك سوالات طراحي شده است، افزود: با برنامه ريزي كه مركز سنجش آموزش و پرورش انجام داده، در امتحانات پاياني خرداد ماه 92 سوالات همه امتحانات نهايي از بانك سوالات طراحي مي شود.
رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: امتحانات نهايي دي ماه براي دانش آموزان سوم دوره متوسطه سالي واحدي (روزانه، بزرگسالان، داوطلبان آزاد) و پيش دانشگاهي (بزرگسالان، داوطلبان آزاد) است.
وي با بيان اينكه در مقطع متوسطه، امتحانات به صورت كتبي برگزار مي شود، گفت: در 11 درس رشته علوم انساني و 10 درس رشته هاي علوم تجربي و رياضي سال سوم متوسطه و 4 درس پيش دانشگاهي، امتحان نهايي برگزار مي شود.
به گفته عرفي امتحانات نهايي حوزه هاي خارج از كشور نيز همزمان با امتحانات داخلي از دوم دي ماه آغاز و تا 28 دي ادامه خواهد داشت كه اين امتحانات در حدود 40 كشور برگزار مي شود، اما امتحانات نهايي خرداد ماه در بيش از 150 كشور كه حوزه امتحاني هستند، برگزار خواهد شد.
رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش درباره دانش آموزان پايه سوم متوسطه كه نتوانسته اند چند واحد خود را با موفقيت بگذرانند و داوطلبان كنكور 92 كه در مدارس بزرگسالان تحصيل مي كنند، بايد در امتحانات دي ماه شركت كنند.
قانون حذف كنكور فقط براي ديپلمه هاي نظري است
رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون حذف كنكور فقط شامل ديپلمه هاي نظري مي شود و هنرجويان هنرستان ها مشمول اين قانون نيستند.
«عبدالامير عرفي» روز پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: كنكور هنرجويان هنرستان ها به صورت جداگانه و در زمان و مكان متفاوتي برگزار مي شود بر اين اساس قانون حذف كنكور مشمول آن ها نمي شود.
وي اضافه كرد: سوابق تحصيلي دانش آموزان و تاثير 25 درصدي سوابق تحصيلي در قبولي كنكور براي رشته هاي نظري و پيش دانشگاهي است.
عرفي تصريح كرد: البته سوابق تحصيلي هنرجويان هنرستان ها در سيستم آموزش و پرورش موجود است اما اين سوابق تاثيري در قبولي آن ها در كنكور ندارد.
رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش گفت: سوابق تحصيلي و تاثير 5 2 درصدي آن در پذيرش كنكور، ويژه دانش آموزان ديپلم نظري و افرادي كه از سال 84 به بعد فارغ التحصيل شده اند، است و اين قانون مشمول هنرستاني ها و كساني كه در دانش سراي مقدماتي گذشته ديپلم گرفته اند، نمي شود.
 


بروجردي: ايران در قبال 1+5 براساس منافع ملي خود تصميم مي گيرد

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اعلام كرد كه خواسته گروه 1+5 از ايران، توقف غني سازي 20 درصد است اما جمهوري اسلامي در اين رابطه براساس منافع ملي خود تصميم مي گيرد.
«علاءالدين بروجردي» در گفت وگو با ايسنا درباره سياست تشويق و تنبيه همزمان در قبال ايران از سوي كشورهاي عضو 1+5 گفت: اين روش قديمي آنهاست و تلاششان اين است كه سياست جمهوري اسلامي در عرصه هسته اي در جهت خواست آنها و به ويژه آمريكايي ها مبني بر نوعي توقف يا اجراي درخواست هاي آنها كه در مقطع فعلي بيشتر توقف غني سازي 20درصد است، تغيير كند. وي همچنين تصريح كرد: جمهوري اسلامي در اين رابطه براساس مقررات آژانس، عهدنامه ان.پي.تي و چارچوب منافع ملي خود تصميم مي گيرد.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به طولاني شدن مذاكرات ايران و 1+5 خاطرنشان كرد: در هر صورت گفت وگوهاي هسته اي، گفت وگوهاي طولاني مدتي هستند و نبايد انتظار داشت با چند دور به پايان برسند.
وي اضافه كرد: مهم اين است كه گفت وگوهاي اخير با نمايندگان آژانس در تهران رضايت بخش بوده است و طرفين از نتايج گفت وگوها اعلام رضايت كردند.
 


گفت وگوي تلفني وزراي خارجه ايران و مصر درباره تحولات منطقه

وزير امور خارجه مصر در تماسي تلفني با همتاي ايراني خود درباره موضوعات مهم منطقه بويژه تحولات سوريه گفت وگو و تبادل نظر كردند.
«محمد كامل عمرو» وزير امور خارجه مصر پنجشنبه شب به منظور رايزني با وزير امورخارجه كشورمان، طي تماس تلفني با صالحي گفت وگو كرد.
در اين تماس، وزراي امور خارجه دو كشور پيرامون اوضاع منطقه بويژه بحران سوريه با يكديگر بحث و تبادل نظر كردند.
همچنين وزير امور خارجه كشورمان در گفت وگو تلفني با «هوشيار زيباري» همتاي عراقي خود نيز آخرين وضعيت سلامتي «جلال طالباني» رئيس جمهور عراق را جويا شد.
 


اخبار ادبي و هنري

بخش فيلمسازان «جنبش عدم تعهد» به جشنواره فجر اضافه شد
بخش آثار فيلمسازان «جنبش عدم تعهد» به بخش هاي بين الملل سي و يكمين جشنواره فجر اضافه شد.دبير اين رويداد سينمايي با اعلام اين خبر، گفت: با توجه به رياست سه ساله ايران بر جنبش عدم تعهد و اهميت شناخت ظرفيت هاي سينمايي موجود در كشورهاي عضو اين جنبش تصميم گرفتيم بخش آثار فيلمسازان «جنبش عدم تعهد» را امسال به قسمت بين الملل جشنواره اضافه نماييم تا در كنار نشست مقدماتي اتحاديه فيلمسازان جنبش عدم تعهد آثاري از اين كشورها در بخش جداگانه و به صورت غيررقابتي به نمايش دربيايد.به گفته محمدرضا عباسيان، ايجاد اتحاديه فيلمسازان كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد اين پتانسيل را دارد تا ظرفيت هاي تازه اي در حوزه هاي مشترك به كار گرفته شود و به توسعه مناسبات و مراودات سينمايي و شناسايي زمينه هاي جديد و فرصت هاي تازه كمك نمايد.بنابراين گزارش، نشست مقدماتي اتحاديه فيلمسازان كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد قرار است همزمان با سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در تهران برگزار شود.
داوران جشنواره عمار معرفي شدند
داوران بخش هاي مستند، انيميشن و نماهنگ جشنواره عمار معرفي شدند.بنابر اين گزارش، در بخش مستند، دكتر ابراهيم فياض (مردم شناس و استاد دانشگاه)، نادر طالب زاده (فيلمساز)، ابوالقاسم طالبي (كارگردان سينما و تلويزيون)، مهدي نصيري (نويسنده و روزنامه نگار) و مسعود رضايي (روزنامه نگار و تاريخ پژوه) به داوري آثار مي پردازند. همچنين در بخش انيميشن، محمدحسين نيرومند (فيلمنامه نويس و كاريكاتوريست)، شهريار بحراني (كارگردان سينما) و احسان محمدحسني (فعال رسانه اي) داوري آثار را برعهده دارند. بنا بر اعلام دبيرخانه سومين دوره جشنواره مردم فيلم عمار، در بخش نماهنگ نيز محمد گلريز (موسيقيدان و خواننده)، جهانگير خسروشاهي (داستان نويس و پژوهشگر) و تقي يازرلو (مستندساز) به داوري آثار مي پردازند. بنابر اين گزارش داوران بخش هاي فيلم هاي داستاني و فيلمنامه هنوز اعلام نشده و به گفته دبيرخانه جشنواره به زودي اعلام خواهد شد.
اعتراض انقلابيون تونس به رسانه هاي ضدانقلاب
شماري از مردم تونس در اعتراض به عملكرد رسانه هاي آن كشور، با تجمع در چند نقطه از ساحل بوجعفر در شهر ساحلي سوسه، تلويزيون هاي خود را به آب دريا سپردند.
به گزارش العالم، در اين فراخوان كه به همت كميته ارشادي انجمن حمايت از انقلاب در اين شهر برگزار شد، صدها شهروند تونس در اعتراض به عملكرد رسانه هاي آن كشور، طي يك حركت نمادين تلويزيون هاي منازلشان را به دريا انداختند. عماد دغيج، عضو انجمن «مردان انقلاب» كه شاخه انجمن مذكور در شهر الكرم در غرب پايتخت است، در تجمع مذكور گفت: اين اقدام، يك حركت نمادين براي تاكيد بر ضرورت پاكسازي رسانه هاست. دغيج افزود: ما بر اين باوريم كه در وضعيت كنوني، رسانه ها با جانبداري از ضدانقلاب و شخصيت هاي نظام سابق و رهبران فاسد حزب زين العابدين بن علي، به مانع اصلي در راه تحقق اهداف انقلاب تبديل شده اند. اين فعال انقلابي افزود: همان گونه كه در زمان انقلاب روماني رسانه ها، اقدام به تخريب وجهه انقلابيون مي كردند، رسانه هاي تونسي نيز امروزه اين نقش را ايفا مي كنند.
شكنجه گر معرفي كردن دولت آمريكا
در يك فيلم اعتراض سناتورها را برانگيخت
فيلم هاليوودي ساخته شده درباره قتل بن لادن، يك فيلم سفارشي است كه با حمايت سازمان سيا ساخته و اكران شده است، اما برخي از سناتورهاي اين كشور تحمل نمايش برخي از واقعيت هاي مسلم در اين فيلم را نداشته و به آن اعتراض كرده اند. فيلم «30 دقيقه بامداد» به كارگرداني كاترين بيگلو و محصول شركت سوني است كه با هدف تاثير گذاري بر انتخابات رياست جمهوري آمريكا، همزمان با اين رويداد، اكران عمومي شد كه اين اتفاق سفارشي بودن اين فيلم از سوي دولت را آشكار كرد. اما افشاي اين واقعيت كه دولت آمريكا از طريق شكنجه ديگران به اطلاعات مدنظر خود دست مي يابد در اين فيلم، اعتراض سه سناتور آمريكايي را برانگيخت. آن ها در نامه خود به «سوني» نوشته اند: هرچند «30 دقيقه بامداد» يك اثر سينمايي است، اما در ابتداي آن اشاره شده كه فيلم براساس رويدادهاي واقعي تهيه شده است. آن ها معتقدند: فيلم بيگلو اين توانايي را دارد كه به شكلي نگران كننده و گمراه كننده، افكار عمومي را شكل دهد. اين در حالي است كه شكنجه و برخوردهاي غيرانساني با متهمان در زندان هاي آمريكا، يك موضوع آشكار و متداول است و نمايش اين گونه واقعيت ها در برخي از فيلم هاي آمريكايي نيز با هدف قبح زدايي و عادي سازي شكنجه صورت مي گيرد.
پخش آزمايشي شبكه «تماشا» آغاز شد
شبكه تلويزيوني «تماشا» كه مختص سريال هاي ايراني و خارجي است از ديروز پخش آزمايشي خود را آغاز كرد. اين شبكه در آغاز فعاليت خود پخش بيش از 20 سريال را در دستور كار قرار داده است. شبكه «تماشا» از طريق مبدل هاي ديجيتال قابل دريافت است.
 


آيت الله جوادي آملي:

افراد بي بصيرت نمي توانند حلال مشكلات ديگران باشند

يكي از مراجع تقليد با بيان اينكه كسي كه بصيرت نداشته باشد تا هويت خود را بشناسد، نمي تواند مشكلات ديگران را حل كند، گفت: افرادي اهل بصيرت هستند كه گوهر خود را شناخته و آن را حفظ كنند.
آيت الله العظمي عبدالله جوادي آملي در ديدار جمعي از مسئولان و فرماندهان ارشد نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با وي در قم با بيان اينكه تا انسان گوهر و جان خود را حفظ نكند نمي تواند حافظ جان و مال ديگري باشد اظهار داشت: كسي كه بصيرت نداشته باشد تا هويت خود را بشناسد، هرگز توان آن را ندارد كه مشكلات ديگران را حل كند، افرادي اهل بصيرت هستند كه گوهر خود را شناخته و آن را حفظ كنند.
وي در ادامه گفت: همه خدمات كاركنان نيروي انتظامي ان شاءالله به احسن وجه پذيرفته خواهد شد.
استاد حوزه علميه قم در ادامه با طرح سوالي مبني بر اينكه چه اصراري است كه ما اهل بصيرت باشيم، افزود: اهل بصيرت بودن به اين دليل است كه ما يك دشمن داريم و او با ما در جنگ نابرابر قرار دارد، يك دشمن كينه توز قهار و قدر كه او ما را مي بيند و ما او را نمي بينيم و آن همان شيطان است.
وي با اشاره به آياتي از قرآن كريم اظهار داشت: در دين آمده است، توسل شما در تدين شماست، ولي شيطان مي گويد تمدن شما در غرب است.
آيت الله جوادي آملي بيان داشت: اگر انسان گوهر خود را حفظ كند، خدا را مي بيند، افرادي كه اهل بصيرت هستند درون آنها مثل كعبه است، اگر يك حرامي احرام بست و دور آن طواف كرد فورا طردش مي كند.
وي گفت: پرونده شهادت براي خيلي از افراد بسته شده ولي براي كاركنان نيروي انتظامي باز است، در مرزها و در درگيري با اشرار، هنوز پرونده شهادت براي كاركنان ناجا باز است كه خود يك افتخار است.
 


در سن 101 سالگي خواهر مجتهده آيت الله طالقاني فوت كرد

ورامين- خبرنگار كيهان:
خواهر آيت الله سيدمحمود طالقاني در سن 101 سالگي فوت كرد.
حاجيه خانم «اشرف السادات طالقاني» معروف به «عدالت منش» فرزند آيت الله سيدحسن طالقاني صبح جمعه بعد از اقامه نماز صبح دار فاني را وداع گفت. آن مرحومه كه تنها خواهر آيت الله طالقاني بود در سال 1340 در ورامين سكونت گزيد. مرحومه اشرف السادات طالقاني در سال 1341 با كمك خيران، زينبيه ورامين را تاسيس كرد كه در آن دروس قرآني، تفسير و علوم ديني به خواهران وراميني تدريس مي كرد.
اين بانوي عالمه كه تحصيلات حوزوي در حد اجتهاد داشت از سال 1342 در كنار برادرش مجاهد نستوه مرحوم آيت الله طالقاني عليه رژيم ستمشاهي وارد مبارزه شد.
وي پس از يك عمر تلاش در راه اسلام در اثر كهولت سن صبح ديروز نداي حق را لبيك گفت و به ديار باقي شتافت.
مردم قدرشناس ورامين پس از اقامه نماز جمعه، پيكر اين مادر شهيد را از مسجد صاحب الزمان (عج) تا زينبيه اين شهر تشييع كردند. آيت الله سيدمرتضي محمودي امام جمعه ورامين بر پيكر مرحومه اشرف السادات طالقاني نماز خواند. در اين مراسم امام جمعه ورامين گفت خدمات اين بانوي عالمه طي 4 دهه گذشته از آثار ماندگار مرحومه اشرف السادات طالقاني است. خاطرنشان مي شود پيكر مرحومه اشرف السادات طالقاني براي دفن در كنار برادرش به بهشت زهراي تهران انتقال يافت.
 


با حضور وزير راه و شهرسازي انجام شد

شروع عمليات احداث 3 كلانتري در شهر جديد پرند

با حضور وزير راه و شهرسازي عمليات اجرايي ساخت سه باب كلانتري و يك پايگاه بسيج با اعتباري بالغ بر 25 ميليارد ريال در شهر جديد پرند آغاز شد.
به گزارش خبرنگار مهر از رباط كريم، در نخستين روز از فصل زمستان و با حضور علي نيكزاد و جمعي از مسئولان رباط كريم و شهر جديد پرند محل احداث ساختمان نيروي انتظامي در فاز 4 اين شهر كلنگ زني و عمليات اجرايي آن آغاز شد.
مديرعامل شركت عمران شهر جديد پرند در حاشيه اين مراسم گفت: اين ساختمان كه اعتبار آن به طور كامل تامين شده در زميني به مساحت 5 هزار و 300 متر و با هزينه 850 ميليون تومان ساخته مي شود.
چاقروندي زيربناي اين ساختمان در فاز 4 را يك هزار و 400 متر عنوان كرد و اظهار داشت: 3 ساختمان كلانتري در فازهاي 3، 4 و 6 پرند ساخته مي شود كه يكي از آنها متعلق به پليس راهور است.
به گفته وي يك باب پايگاه بسيج نيز در فاز 6 شهر جديد پرند ساخته مي شود.
 


نماينده مردم فيروزآباد در مجلس شوراي اسلامي:

صندوق توسعه ملي تامين كننده اعتبار پتروشيمي هاي فارس معرفي شد

فيروز آباد- خبرنگار كيهان:
مبلغ يك ميليارد و 325 ميليون دلار اعتبار اجرايي از محل صندوق توسعه ملي براي پتروشيمي هاي فارس در نظر گرفته شد.
نادر فريدوني نماينده مردم فيروز آباد در مجلس شوراي اسلامي با اظهار اين مطلب به خبرنگار كيهان گفت: پتروشيمي فيروزآباد يكي از پروژه هاي مهمي است كه كمتر مورد توجه قرار گرفته است. و علي رغم گذشت 3 سال از تصويب پتروشيمي هاي شهرستان هاي فيروزآباد، جهرم، فسا و داراب منابع مالي و بانك هاي عامل آنها مشخص نشده بود و لذا به اتفاق نمايندگان شهرستان هاي مربوطه و در برخي موارد در معيت مجمع نمايندگان فارس جلسات متعددي با مسئولان ارشد كشوري و استاني، مديرعامل صندوق توسعه ملي، مديران و معاونان بانك هاي سپه و صادرات برگزار كرديم و پس از رايزني هاي متعدد بانك هاي سپه و صادرات به عنوان بانك هاي عامل در اجراي اين طرح ها معرفي و مبلغ يك ميليارد و 325 ميليون دلار اعتبار اجرايي از محل صندوق توسعه ملي براي آنها در نظر گرفته شد كه اميد است در آينده نزديك شاهد شروع به كار مجدد اين پروژه ها پس از حركت بسيار كندشان و اشتغال بخشي از جوانان منطقه باشيم.
 


برگزاري سومين يادواره شهداي شهرداري هاي كشور در مشهد

مشهد-خبرنگار كيهان:
سومين يادواره شهداي شهرداريهاي سراسر كشور در مشهد برگزار شد.
عضوخبرگان رهبري در اين مراسم با اشاره به اينكه مسئله شهدا افسانه و داستان تاريخ نيست اظهار داشت: جريان شهدا، جريان عيني است كه در زندگي ما صورت گرفته است.
آيت الله سيداحمد علم الهدي فرزندان شهدا را يادگاران افرادي دانست كه وجودشان را در مسير اهل بيت(ع) فدا كرده اند. وي افزود: يادواره شهدا تجليل خاطره و تذكر در مسئوليت است براي مسئوليني كه در عرصه مديريت شهري در فعاليت هستند.
وي با اشاره به عدم حضور مسئولان ذيربط در يادواره شهداي شهرداريهاي كشور اذعان داشت: در شرايط كنوني مديريت شهري كشور آيا منطبق و هماهنگ با محوري است كه شهدا به يادگار گذاشته اند و الهام گرفته از قرآن و احكام الهي است يا الگوي ما برگرفته از شهرهاي اروپايي، غرب و كشورهاي كافرنشين است.
شهردار مشهد نيز در اين مراسم با بيان اينكه امروز دشمن در هيچ لحظه اي دين حق را رها نمي كند، گفت: وظيفه ما در اين شرايط استمرار راه شهدا و بهبود شرايط در مسير توسعه و بالندگي ايران اسلامي است چراكه كشور ما شايستگي دستيابي به چنين شرايطي را در سطوح مختلف جهاني دارد.
محمد پژمان با اشاره به اينكه ما دشمن را مأيوس خواهيم كرد و نشان خواهيم داد دين ما، برترين دين دنياست، افزود: پاسداشت خون شهدا، وظيفه تك تك آحاد جامعه و همچنين از تكاليف همرزمان آنهاست.
شايان ذكر است در دوران دفاع مقدس 577 نفر از كاركنان بيش از 150شهرداري كشور به درجه رفيع شهادت نائل شدند كه 18 نفر از آنها از جمله شهيد مهدي باكري از شهرداران شهرهاي كشور بودند.
 


در قم و سمنان

صدور كارت هوشمند ملي از فردا آغاز مي شود

سمنان- خبرنگار كيهان:
مديركل ثبت احوال استان سمنان گفت: صدور آزمايشي كارت هوشمند ملي با صدور اين كارت براي نماينده ولي فقيه در استان و استاندار سمنان از سوم دي ماه آغاز مي شود.
عباسعلي طالب بيدختي افزود: صدور آزمايشي اين كارت در شهرهاي سمنان و قم و ابتدا براي كاركنان ثبت و احوال و سپس كارمندان دولت آغاز و در يك فرآيند به كل اقشار تسري داده مي شود.
وي با اشاره به ويژگي هاي منحصر به فرد اين كارت اظهار داشت: خدمات گيري جعلي از اين كارت حتي براي دوقلوهاي همسان هم امكان پذير نيست و ضريب امنيت آن به تاييد وزارت اطلاعات رسيده است.
مديركل ثبت احوال افزود: اين كارت قابليت ارتباط با 60 دستگاه و جايگزيني همه كارت هاي ديگر را دارد و با استفاده از آن مي توان تمام خدمات الكترونيك از جمله خدمات بانكها، سوخت گيري، اشتغال، ايثارگري و... را دريافت كرد.
طالب بيدختي درخصوص سطوح اطلاعات اين كارت از افراد گفت: كارت ملي هوشمند داراي تمام اطلاعات هويتي و تبارشناسي صعودي، ازدواج، شخصي و غيرهويتي، تطبيق اثر انگشت و امضا و نيز گواهي شهروندي است.
وي گفت: اين كارت فقط براي افراد بالاي 15 سال صادر خواهد شد و تا پايان سال 94 تمام ايرانيان در هر كجاي جهان صاحب كارت ملي هوشمند خواهند شد.
وي در پايان اضافه كرد: هزينه اوليه صدور اين كارت را 50 هزار ريال عنوان كرد و گفت: هزينه صدور المثني 300 هزار ريال است.
 


انتقاد نماينده بناب

از بي برنامگي در حوزه پژوهش

بناب-خبرنگار كيهان:
نماينده بناب در مجلس گفت: موفقيت ايران در برنامه هسته اي به خاطر عملياتي شدن پژوهش در اين حوزه است.
حجت الاسلام والمسلمين شيخ محمد باقري بنابي در آيين تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه بناب در جمع اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه با گراميداشت هفته پژوهش خاطرنشان كرد: در عرض 33 سال گذشته كارهاي بزرگي در كشور انجام شده و هركجا نگاه مي كنيم، موفقيت هاي نظام را شاهد هستيم.
وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در چشم انداز 1404 كه بايد از لحاظ علمي حرف اول را در دنيا بزنيم؛ گفت: شهرستان بناب به لحاظ داشتن استعداد و پتانسيل هاي لازم و زيرساخت هاي موجود بايد در طي 4 سال آينده بعد از تبريز از لحاظ آموزشي، علمي و پژوهشي حرف اول را در استان بزند و امكان آن نيز وجود دارد.
باقري بنابي با انتقاد از بي برنامگي در كشور خاطرنشان كرد: كشور از بي برنامگي خيلي رنج مي برد و اين موضوع بايد به عنوان يك كار پژوهشي بررسي شود كه در 30 سال گذشته در زمان جنگ، دوران سازندگي، دوران اصلاحات و در شرايط فعلي چقدر از دولتهاي ما برنامه محور بودند. و اصلي ترين مشكل جامعه ما بي برنامگي مسئولان است.
 


انتشار 7500 ميليارد ريال اوراق مشاركت براي طرح هاي توليد نفت وگاز

اهواز-خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب گفت: با مجوز بانك مركزي براي نخستين بار هفت هزار و 500 ميليارد ريال اوراق مشاركت براي اجراي پروژه هاي توليد نفت و گاز منتشر شد.
حميد بورد افزود: براساس برنامه ريزي صورت گرفته قرار است اين اوراق از شنبه دوم دي ماه به مدت يك روز كاري و قابل تمديد تا پايان هفته در شعب منتخب بانك تجارت به عنوان بانك عامل منتشر شود.
وي با بيان اينكه مشاركت عمومي از طريق انتشار اوراق قرضه يكي از روش هاي نوين، جذب سرمايه در صنعت نفت محسوب مي شود، عنوان كرد: با توجه به اينكه انتشار اوراق مشاركت در مناطق نفت خيز جنوب براي نخستين بار انجام مي شود پيش بيني مي كنيم با استقبال سرمايه گذاران مواجه شود.
بورد تأكيدكرد: طرح هاي توسعه ميادين و نگهداشت توان توليد در مناطق نفت خيز جنوب به دليل سودآوري، بالاترين نرخ بازگشت سرمايه را دارد.
مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب اظهار كرد: با توجه به اينكه بازگشت سرمايه در طرح ها و پروژه هاي مرتبط با توليد در اين شركت كمتر از يك سال است از شركت هاي سرمايه گذار دعوت مي كنيم كه اين اوراق را به صورت بلوكي خريداري كنند.
براساس شرايط اعلام شده از سوي بانك مركزي، مدت مشاركت اين اوراق چهار سال و با نرخ سود علي الحساب سالانه 20 درصد و معاف از ماليات خواهد بود، همچنين اين اوراق قابل بازخريد در بانك عامل در سال اول انتشار معادل 18درصد و پس از آن مشمول نيم واحد درصد جريمه نسبت به نرخ سود علي الحساب است.
 


رئيس مركز تحقيقات كشاورزي همدان:

افزايش قيمت، كاربرد سموم كشاورزي را كاهش داده است

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس مركز تحقيقات كشاورزي همدان گفت: افزايش قيمت، باعث كاهش استفاده از سموم كشاورزي شده است.
سيد حسين صباغ پور افزود: تا پيش از اجراي طرح هدفمندي يارانه ها، به علت پايين بودن قيمت، استفاده بي رويه از سموم توسط كشاورزان انجام مي شد و همين امر به علت غيراستاندارد بودن صدور محصولات ما را به ديگر كشورها با مشكل مواجه مي كرد.
وي ادامه داد: هم اكنون كاربرد سموم كاهش يافته كه هم موجب ارتقاي كيفيت محصولات مي شود و هم از نابودي حشرات مفيد موجود در چرخه طبيعت پيشگيري مي كند.
رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان همدان يادآور شد: اكنون در حال حركت به سوي مبارزه بيولوژيكي با آفات هستيم تا نياز به مصرف مواد سمي مضر نباشد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10