(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 6  دی  1391 - شماره 20391

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
يك روحاني اصلاح طلب افشا كرد
برنامه ريزي فتنه گران خارج نشين براي 22بهمن
تاكيد مجدد مجلس
بر ممنوعيت اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها
در مكتب امام
لنكراني خطوط قرمز جبهه پايداري را تشريح كرد
فعالان سياسي تشريح كردند
قيام مردمي 9دي دفاع از ولايت و قانون بود
لاريجاني :
ظرفيت هاي مناسبي براي توسعه همكاري ها ميان ايران و ويتنام وجود دارد
پاسخ رسايي به بيانيه دادستان تهران
سردار جزايري:
آمريكا و دولت هاي منافق منطقه بدون ترديد قرباني تروريست هاي سوريه خواهند شد
محمدحسين رجبي دواني رئيس كتابخانه مجلس شد


يك روحاني اصلاح طلب افشا كرد

برنامه ريزي فتنه گران خارج نشين براي 22بهمن

يكي از روحانيون وابسته به اردوگاه اصلاح طلبان با افشاي برنامه هاي جديد ضدانقلاب خارج نشين گفت كه مهم ترين برنامه آنها، فشار بر جمهوري اسلامي براي رفع حصر از سران فتنه در آستانه 22 بهمن است.
به گزارش فارس، يك روحاني اصلاح طلب با ابراز نگراني از اهداف و برنامه هاي جديد فتنه گران خارج نشين اظهار داشت: «آن چند نفر كه به آمريكا رفته اند، كاملاً رنگ و بوي اپوزيسيون مقيم آمريكا را گرفته اند و تكليف شان را هم با ما و هم با حكومت (جمهوري اسلامي) مشخص كرده اند».
وي افزود: «اقدامات چند نفري كه به اسم اصلاح طلب در پاريس و لندن اقامت كرده اند و از طرف اصلاح طلبان تصميم مي گيرند، به ضرر اصلاح طلبان تمام مي شود و بهانه به دست حكومت مي دهد تا براي كل جبهه اصلاحات، موانع و محدوديت هاي جديد ايجاد كند و كار خودش را پيش ببرد».
اين روحاني اصلاح طلب تصريح كرد: «برايم خيلي عجيب است كه بعضي دوستان داخلي آن افراد هم به آنها مشكوك شده اند و در خفا مي گويند كه آنها يا آدم حكومت هستند يا براي خارجي ها كار مي كنند اما با اين حال طرح هاي آنها را دنبال مي كنند».
وي ادامه داد: «آنها حتي پيش ما (روحانيون اصلاح طلب) مي آيند و مي خواهند كه طرح هاي اجق وجق آن افراد مشكوك (اپوزيسيون برانداز خارج نشين) را پياده كنيم!».
اين روحاني وابسته به اردوگاه اصلاح طلبان در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به نمونه اي از خواسته هاي تيم مذكور گفته است: «چند روز پيش يكي از همين مشاركتي ها پيش من آمد و گفت بيائيد هرچه زودتر به حصر موسوي و كروبي اعتراض كنيد و رفع حصر را از حكومت و رهبري بخواهيد».
وي افزود: «گفتم حالا چه اتفاقي افتاده و چه چيزي عوض شده كه با اين عجله بيايم اين موضوع را مطرح كنيم؟ او اول جواب هاي بي سروته داد و وقتي ديد من قانع نشدم، گفت كه اين موضوع بخشي از يك برنامه جامع است كه دوستان ما در پاريس برنامه ريزي كرده اند و وقتي زمانش برسد، چند دولت اروپايي و چند سازمان بين المللي و رسانه هاي مختلف خارجي هم به كمك خواهند آمد».
اين روحاني اصلاح طلب افزود كه پيك حزب منحأه مشاركت به او گفته است «اوج كار ما در 25 بهمن خواهد بود كه تا آن مقطع، اين دو نفر را به قطع و يقين از حصر خارج مي كنيم و با فضايي كه در داخل و خارج ايجاد مي شود و حمايتي كه خارجي ها قولش را داده اند، وارد مقطع انتخابات مي شويم و حكومت را مجبور مي كنيم كانديداتوري خاتمي يا برادرش را بپذيرد و بالاخره انتخابات را مي بريم!».
وي اضافه كرد: «از اين شخص (پيك مشاركتي ها) پرسيدم دوستان خارج شما يعني چه كساني؟ يعني شيرين عبادي و حقيقت جو و شوهرش مي خواهند اين همه كار را انجام دهند؟ آن فرد پاسخ داد: نه؛ شيرين عبادي فقط بخش حقوق بشري را دنبال خواهد كرد و مسئوليت كمپين آزادي موسوي و كروبي را به عهده مي گيرد».
اين روحاني اصلاح طلب گفت :«كه اصل طرح توسط اردشير اميرارجمند و اعضاي شوراي هماهنگي راه سبز اميد طراحي شده و با خانواده هاي آن دو نفر هم هماهنگ شده كه اول آنها اعتراضات و نامه نگاري ها را شروع كنند و بلافاصله شخصيت هاي روحاني و سياسي اصلاح طلب ، همين درخواست را بيان كنند و در مرحله بعدي قرار است گروه هاي اصلاح طلب مثل حزب مشاركت، مجاهدين انقلاب، نهضت آزادي و ملي - مذهبي ها و روحانيون مبارز و ... خواهان رفع حصر موسوي و كروبي شوند».
اين روحاني وابسته به اردوگاه اصلاح طلبان گفت: «پرسيدم مگر احزابي به نام مشاركت، مجاهدين انقلاب و نهضت آزادي هم وجود دارد كه موضع بگيرند؟ خانواده هاي كروبي و موسوي و بعضي از افرادي كه اسم برديد هم كه هميشه دارند همين حرف ها را مي زنند و حكومت هم هيچ اعتنايي نمي كند».
وي ادامه داد: «از آن شخص پرسيدم چرا ما را وارد معركه اي مي كنيد كه سرتاپايش مشكوك و دردسر درست كن است؟ چرا كاري مي كنيد كه اين يك ذره احترامي هم كه حكومت براي امثال ما قائل است، از بين برود؟».
اين روحاني اصلاح طلب با ابراز نگراني شديد از برخي اقدامات مشكوك حلقه تندروهاي اصلاح طلب گفت: «من كه قانع نشدم چنين كاري را انجام دهم و به دوستان خودمان هم مي گويم خيلي مواظب باشند كه به دام خارجي ها يا به دام اطلاعاتي هاي حكومت (جمهوري اسلامي) نيفتيد!».
به نظر مي رسد بخشي از طرح حلقه لندن فتنه گران عملاً آغاز شده و اخيراً برخي افراد و جريانات موسوم به اصلاح طلب و برخي اعضاي خانواده سران فتنه ،مضاميني از برنامه هاي فوق الذكر در چارچوب مطالبات خود مطرح و دنبال كرده اند .
 


تاكيد مجدد مجلس

بر ممنوعيت اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها

نمايندگان مجلس در جلسه غيرعلني ديروز بارديگر بر ممنوعيت اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها تأكيد كردند.
اسماعيل جليلي نماينده مسجد سليمان با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه غيرعلني گفت: رئيس كميسيون برنامه و بودجه در جلسه غيرعلني به اثرات نامطلوب اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها اشاره كرد و گفت درآمدهاي حاصل از اجراي مرحله اول اين قانون كمتر از يارانه هاي پرداختي بوده است.
وي افزود: مصباحي مقدم همچنين اظهار داشت كه فشار حاصل از اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها بر دولت موجب افزايش شديد قيمت حامل هاي انرژي مي شود كه اين مسئله گسترش بيكاري، ركود و افزايش نقدينگي را به همراه دارد.
براساس اين گزارش رئيس كميسيون بودجه در ادامه صحبت هاي خود همچنين مطرح كرد كه اين افزايش بيكاري و حجم نقدينگي بحران در جامعه و اختلال در حوزه اقتصادي را به همراه دارد، از سوي ديگر فشار ايجاد شده از اين افزايش نقدينگي تعادل نظام اقتصادي را بر هم مي زند.
جليلي در ادامه گزارش خود از جلسه غيرعلني گفت: براي جلوگيري از اين اتفاق مجلس تلاش مي كند تا در مرحله دوم هدفمندي يارانه ها، هدفمندي به گونه اي انجام شود كه شاهد اثرات نامطلوب آن بر اقتصاد نباشيم.
دو پيشنهاد توكلي
به روايت كوچك زاده
مهدي كوچك زاده نماينده تهران نيز از دو پيشنهاد احمد توكلي براي جلوگيري از اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه ها در جلسه غيرعلني خبر داد. وي در گفت وگو با فارس اظهار داشت: توكلي در جلسه غيرعلني گفت 5 نفر به نمايندگي از كل مجلس پيش رئيس جمهور بروند و به وي بگويند كه اگر بخواهيد فاز دوم قانون هدفمندي را اجرا كنيد مجلس جلوي اين اقدام مي ايستد كه اين پيشنهاد، پيشنهادي است كه سرانجامش به دعوا ختم مي شود.
كوچك زاده ادامه داد: توكلي همچنين پيشنهاد ديگري داد و گفت كه همه نمايندگان مجلس نامه اي را به رهبري بنويسيم و از ايشان بخواهيم تا جلوي اين اقدام را بگيرد كه اين پيشنهاد هم درست نيست و در واقع با اين راهكار و با استناد به امضاي نمايندگان، براي رهبري تعيين تكليف مي شود كه اين پيشنهاد هم درست نيست. كوچك زاده دو پيشنهاد توكلي را در جهت اجراي فتنه دانست.
همچنين به گزارش مهر در جلسه غيرعلني ديروز باهنر در سخنان خود با انتقاد در اظهارات رئيس جمهور گفت: در صورتي كه آنچه احمدي نژاد مي گويد اجرايي شود قيمت نان سنگك به 15هزار تومان مي رسد و چيزي به نام توليد و كشاورزي باقي نمي ماند.
حجت الاسلام سيدمهدي موسوي نژاد نماينده دشتستان نيز گفت: براساس مسائلي كه در جلسه غيرعلني مطرح شد نمايندگان با اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها مخالفت كردند.
اجراي فاز دوم تا پايان سال ممنوع است
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس با تأكيد بر اينكه اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها تا پايان سال جاري ممنوع است، بر لزوم همفكري ميان نخبگان جامعه و قواي سه گانه درباره موضوعات مختلف تأكيد كرد.
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس در ادامه سخنانش متذكر شد: سياست هاي مقام معظم رهبري بايدمبناي بودجه ريزي كشور باشد؛ كردبچه نيز درباره افزايش درآمدها در بودجه و كاهش هزينه ها در بودجه 92 مباحثي را مطرح كرد و آقاي ممبيني نيز گزارشي از هزينه هاي عمراني و جاري و ميزان تخصيص آنها در 9 ماهه اول سال 91 ارائه داد و بر تأمين صددرصدي بودجه هاي جاري به ميزاني كه دولت در نظر گرفته تا پايان امسال تأكيد كرد وگفت كه جايي براي نگراني در زمينه هزينه هاي جاري وجود ندارد.
مصري اضافه كرد: آقاي باهنر نيز درباره اثرات اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها و مباحثي كه اخيراً مطرح شده، مطالبي را مطرح كرد و تقريباً نصف زمان جلسه غيرعلني به موضوع اجراي قانون يارانه ها اختصاص يافت و اينكه اگر قرار است مطلبي تحت عنوان هدفمندسازي يارانه ها به مردم اعلام شود، بايد دو طرف سكه را بيان كنيم.
هيچگونه افزايش قيمتي در حامل هاي انرژي نخواهيم داشت
عبدالرضا مصري همچنين در پاسخ به پرسشي درباره فاز دوم قانون هدفمندسازي يارانه ها، گفت: برابر قانون، تا پايان سال جاري اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها ممنوع است و طبق قانون هيچگونه افزايش قيمتي در حامل هاي انرژي يا ساير كالاها و خدمات مشمول اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها تا پايان سال جاري نخواهيم داشت و افزايش قيمت نيازمند قانون جديد است.
شايد مجبور به تصويب بودجه دو دوازدهم شويم
وي افزود: آماده شدن يا نشدن لايحه بودجه، طبق آئين نامه داخلي بر عهده مجلس نيست، اما از روزي كه لايحه بودجه به مجلس برسد، بايد آيين نامه را درباره آن رعايت كنيم، يعني زمانبندي در نظر گرفته شده در آيين نامه بايد اجرايي شود.
مصري ادامه داد: بودجه بالاخره به مجلس ارائه مي شود اما ممكن است يك زماني تقديم مجلس شود كه ما ناچار به تصويب بودجه يك يا دو دوازدهم شويم ولي اميدواريم هرچه سريع تر لايحه بودجه تقديم مجلس شود و براساس شرايط موجود با يك تعامل و همفكري بودجه اي بنويسيم كه تحقق آن در سال 92 نزديك به صددرصد باشد، چرا كه تحقق در بودجه مهم است تا خود چار چوبي كه بودجه طبق آن ارائه مي شود.
نماينده كرمانشاه در خانه ملت در ادامه سخنانش در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه بودجه چند دوازدهم بي انضباطي هاي مالي زيادي به وجود مي آورد، آيا امسال باز هم شاهد همين بي انضباطي هاي مالي خواهيم بود؟ توضيح داد: بعد از تدوين بودجه با گذشت بيش از 30 سال از پيروزي انقلاب، انتظار و توقع ما اين است كه روندها در زمان خودش انجام شود البته بايد مقداري هم واقعيات را در نظر بگيريم و البته نبايد فرصت ها را از دست دهيم.
بودجه تا پايان دي هم به مجلس نمي آيد
از سوي ديگر جليل جعفري نماينده خلخال نيز در زمينه تقديم بودجه 92 به مجلس گفت: در صحبت هاي نمايندگان دولت در جلسه غيرعلني صراحتاً اشاره اي به زمان ارائه لايحه بودجه سال 92 به مجلس نشد اما آنچه كه از صحبت هاي آنان برداشت مي شود اين است كه لايحه بودجه سال 92 تا اواخر ديماه به مجلس نخواهد آمد.
نامه اقتصاددانان مجلس به ضرغامي
نمايندگان اقتصاددان مجلس طي نامه اي به رئيس رسانه ملي خواستار وقت براي پاسخ كارشناسي به اظهارات رئيس جمهور درباره فاز دوم هدفمند كردن يارانه ها شدند.
اين نمايندگان با اعلام اينكه اظهارات رئيس جمهور درباره فاز دوم هدفمند كردن يارانه نادرست و غيركارشناسي بوده است، تأكيد كرده اند كه پاسخ كارشناسي به اظهارات رئيس جمهور در رسانه ملي ضرورت دارد.
اين نمايندگان خواستار حضور نمايندگان اقتصاددان مجلس در رسانه ملي شدند.
درخواست كميسيون امنيت ملي از دولت
كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي از وزارت كشور و وزارت خارجه خواست تا اجازه ورود و استقرار و تردد غيرمجاز به هيچ يك از اتباع خارجي ندهد و با خاطيان برخورد لازم صورت پذيرد.
جوابيه هاشمي
تقديم مجلس شد
جوابيه دفتر آيت الله هاشمي رفسنجاني به نطق رسايي تقديم علي لاريجاني شد.
براساس اين گزارش، با جوابيه دفتر آيت الله هاشمي، نطق حجت الاسلام رسايي در هيئت رئيسه بررسي خواهد شد و در صورت تشخيص توهين آميز بودن آن، جوابيه در صحن علني قرائت خواهد شد.
 


در مكتب امام

لحظه اي هم مسئول ضد اسلام را تحمل نمي كنيم!
اگر در يك ميليون احتمال، يك احتمال ما بدهيم كه حيثيت اسلام با بودن فلان آدم (مسئول) يا فلان قشر در خطر است، ما مأموريم كه جلويش را بگيريم، تا آن قدري كه مي توانيم. هر چه مي خواهند به ما بگويند، بگويند.
صحيفه نور - ج 16 - ص 212
 


لنكراني خطوط قرمز جبهه پايداري را تشريح كرد

سخنگوي جبهه پايداري با تاكيد بر مرزبندي با جريان فتنه و انحراف گفت: مرزبندي سوم جبهه پايداري با كساني است كه در مقابل جريان انحرافي و فتنه به وظيفه خود عمل نكرده اند.
كامران باقري لنكراني درباره مسئله غلامحسين الهام در جبهه پايداري و حضور وي در كنار رئيس جمهور به عنوان سخنگوي دولت اظهار كرد: آقاي الهام تلقي اش اين است كه حضورش در دولت به خدمت رساني بيشتر منجر مي شود، ما به تشخيص ايشان احترام مي گذاريم هر چند تشخيص ما چيز ديگري بود.
وي در خصوص احتمال ائتلاف ميان سعيد جليلي، فتاح و خودش با عنوان كانديداي جبهه پايداري تصريح كرد: هنوز وارد شدن به مباحث مصداقي را زودهنگام مي دانيم و تلاش كنوني جبهه تشريح برنامه هاي دولت يازدهم است.
لنكراني با بيان اين كه جبهه پايداري مرزبندي هاي مشخصي دارد، در خصوص ائتلاف با دولت افزود: يكي از مرزبندي هاي ما با جريان فتنه است مرزبندي ديگر ما با جريان انحرافي است كه از تفكرات اصيل ديني فاصله گرفته يا براي چسبندگي به قدرت كار مي كنند.
سخنگوي جبهه پايداري تصريح كرد: مرزبندي سوم با كساني است كه در مقابل جريان انحرافي و فتنه به وظيفه خود عمل نكرده اند.
وي در ادامه گفت: جبهه پايداري با هيچكدام از اين سه مرزي كه به عنوان خط قرمز تلقي مي شوند تعامل انتخاباتي ندارد.
لنكراني در گفت و گو با مهر، در خصوص موضوع هماهنگي صورت گرفته ميان حداد عادل، قاليباف و ولايتي گفت: ان شاءالله اين همراهي يك همراهي در راستاي اهداف انقلاب اسلامي باشد البته نگراني هايي در خصوص پايداري و باقي ماندن اين ائتلاف داريم.
 


فعالان سياسي تشريح كردند

قيام مردمي 9دي دفاع از ولايت و قانون بود

در آستانه قيام مردمي 9دي، تحليلگران و فعالان سياسي زوايايي از اين قيام بزرگ و ماندگار كه منجر به مهار فتنه 88 شد را تشريح كردند.
در همين رابطه، علي محمد نائيني، رئيس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دي در همايش بزرگداشت حماسه نهم دي كه در سازمان تبليغات اسلامي برگزار شد، اظهار داشت: دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در تاريخ انتخابات ايران و حتي در جهان بي نظير و شگفت انگيز بود. اين انتخابات بسيار پرشور و با مشاركت قريب به چهل ميليون و 85 درصد از مردم ايران برگزار شد.
وي با بيان اينكه متاسفانه بلافاصله پس از اعلام نتايج انتخابات، برخي از كانديداها و احزاب سياسي شكست خورده در انتخابات، كه بازيگران اقدام طراحي شده دشمن در داخل بودند، شروع به اعتراض كردند، افزود: آنها در يك جبهه واحد با قدرت هاي غربي و ضدانقلاب، با اعتراض به نتيجه انتخابات از طريق اقدامات غيرقانوني و ضدامنيتي برخي از شهرهاي ايران به ويژه شهر تهران را دستخوش ناآرامي و اعتراض كردند.
نائيني اوج حرمت شكني هاي فتنه گران در روز عاشورا را يادآور شد و اظهار كرد: جريان فتنه و ضدانقلاب، با شعارهاي خود در روزقدس (شعار نه غزه، نه لبنان) و حرمت شكني هاي روز 13 آبان و 16 آذر (با شعارهاي حمايت از آمريكا و پاره كردن عكس حضرت امام خميني رضوان الله عليه و حرمت شكني بزرگ عاشورا (آتش زدن خيمه امام حسين(ع) و رقص و پايكوبي در خيابان ها) ماهيت ضدديني و ضدانقلابي خود را نشان دادند.
رئيس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دي تاكيد كرد: حرمت شكني روز عاشورا و حمايت سران فتنه از اراذل و اوباش صبر مردم خداجوي را به سرآورد و مردم عاشورايي با حضور پرشور خود در راهپيمايي بي نظير 9دي 1388، انزجار خود را از توطئه مشترك آمريكا و جريان فتنه نشان داد.
نائيني به عوامل زمينه ساز حماسه 9دي اشاره كرد و افزود: مديريت رهبر معظم انقلاب مهم ترين عامل آفرينش حماسه 9دي و مهار فتنه بود. رهبر معظم انقلاب با آشكارسازي ماهيت فتنه، با بهره گيري از راهبرد مقابله نرم و قدرت مردمي نظام، انرژي و ظرفيت جامعه را به جريان انداخت و با مديريت مردمي و انقلابي بساط فتنه را جمع كردند. پيام ها، بيانات و تبيين هاي ايشان اثرات شگرفي داشت و ملت ايران را براي آفريدن حماسه پرشكوه بدون دعوت و فراخوان رسمي برانگيخت.
رئيس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دي ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب جريان فتنه را با ظرافت و هوشمندي در شرايطي كه برخي نااميد بودند از طريق كار تبييني، مرحله به مرحله و با ريزش در بدنه فتنه، مردم را براي آفريدن يك حماسه بزرگ با همبستگي ملي آماده كرد، در 9 دي قدرت و ظرفيت عظيم اجتماعي يكبار ديگر به نمايش گذاشته شد.
نائيني با تاكيد بر اينكه پيام 9دي اين بود كه در نظام جمهوري اسلامي ايران امكان فروپاشي از درون نيست و به همين خاطر پروژه انقلاب رنگي در 9دي رنگ باخت، گفت: در 9دي همه كساني كه در 22 خرداد راي دادند، آمدند. آن روز براي دفاع و حمايت از كانديداي خاصي نبود. شعارهاي ملت ايران در 9 دي مشخص كرد كه مردم به هيچ جناحي گرايش ندارند و صرفا دفاع از انقلاب و رهبري هدف آنهاست.
رئيس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دي افزود: آنچه بايد از فتنه 88 عبرت گرفت، اين است كه به بركت ولايت و رهبري مي توان از پيچيده ترين فتنه ها عبور كرد. قيام مردمي 9دي دفاع از ولايت و قانون بود.
وي با اشاره به اينكه حماسه 9دي نشان داد كه جوانان مهم ترين نيروي آينده ساز در تمام مناسبات سياسي و اجتماعي هستند، گفت: نظام سلطه با پيام و مدل انقلاب اسلامي مشكل دارد و براي مهار آن از همه ظرفيت هاي خود بهره مي گيرد. همچنان كه اخيرا كلينتون وزير خارجه آمريكا مطرح كرد؛ ايران بزرگترين مشكل آمريكا در حوزه قدرت نرم است. لذا غربي ها بايد بدانند با هيچ روشي نمي توانند «نفوذ ايدئولوژيك» جمهوري اسلامي ايران را مهار كنند.
رئيس ستاد بزرگداشت حماسه نهم دي با بيان اينكه آمريكا مي خواهد ايران الگوي انقلاب هاي منطقه نباشد و جريان فتنه با بيانيه ها و نامه نگاري هاي خود همين خواسته را پيگيري مي كنند، يادآور شد: آمريكا مي خواهد با ايجاد يك جريان اعتراضي و جنبش اجتماعي در داخل كشور همراه با سياست هاي تحريم و به بهانه نقض حقوق بشر و مباحث هسته اي دايره فشار داخل و خارج را بر نظام افزايش دهند و جريان فتنه نيز درست همين خط را دنبال مي كند.
وي تاكيد كرد: فتنه 88 براندازي و يك اقدام ضدامنيت ملي بود. عده اي در طراحي نقش داشتند، عده اي در مديريت و عده اي هم حمايت كردند. برخي به صورت طلبكارانه، بدون پذيرش عملكرد ضدامنيتي خود انتظار دارند، خيانت جريان دوم خرداد در فتنه 88 توسط مردم و نظام ناديده گرفته شود. خيانت كساني كه هيچ تغييري در مواضع آنها ديده نمي شود. قطعا اين يك مطالبه بي جهت است.
نائيني با اشاره به انتخابات رياست جمهوري كه قرار است در سال 92 برگزار شود، گفت: در انتخابات 1392 سياست آمريكا باز توليد جريان فتنه است. نظام سلطه مي خواهد قبل از انتخابات مسئولان كشور را دچار اشتباه محاسباتي كند تا از طريق تعامل و مذاكره اهداف خودش را كه قطعا تسليم و عقب نشيني نظام جمهوري اسلامي است، تحميل كنند. همچنين نظام سلطه و جريان فتنه با القاء ناكارآمدي نظام و برجسته كردن آثار تحريم هاي اقتصادي و ضعف هاي داخلي مي خواهد مردم را نااميد و در حمايت از نظام از طريق مسائل اقتصادي و معيشتي مايوس سازد. در نهايت مشاركت مردم در انتخابات آتي كاهش يابد.
وي خاطر نشان كرد: فلسفه ستاد بزرگداشت حماسه نهم دي يادآوري يك رويداد تاريخي بي نظير و كمك به تبيين يك حركت مردمي بي نظير در تاريخ انقلاب اسلامي است. ستاد تلاش مي كند تا روح حركت مردم و حرف اصلي مردم در 9دي، مورد غفلت قرار نگيرد. نقش اصلي را در ماندگاري اين حماسه خود مردم دارند.
بيزاري از فتنه گران
در همين حال، حجت الاسلام والمسلمين حسين ابراهيمي عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز مولفه هاي اصلي 9دي را دين داري مردم و بيزاري از فتنه گران متعرض به دين دانست و گفت: نظام ما كه بر مبناي دين شكل گرفته، حافظ دين است و اگر اين نظام از بين مي رفت دين هم عامل حفاظت و حراست نداشت؛ بنابراين حفظ نظام از ديگر عوامل حماسه مردمي 9دي است.
وي اظهار داشت: اگر 9دي نبود، فتنه گرها كشور را ناامن و ملتهب مي كردند و اين شرايط نمي گذاشت كه هيچ كار مثبتي در كشور صورت بگيرد؛ امروز نيز معلوم نبود سرنوشت ما به كدام سمت كشيده مي شد.
ابراهيمي با بيان اينكه مردم با بصيرت هستند و در همه زمينه ها هدايت هاي رهبرمعظم انقلاب را مورد توجه قرار مي دهند، اظهار داشت: معتقدم كه همه چاره ها در عمل كردن به رهنمودهاي رهبري است و اگر به اين رهنمودها توجه شود، فتنه قابل تكرار نيست و انسجام ملت به اختلاف نخواهد انجاميد.
وي تاكيد كرد: بالاترين و بهترين راهي كه ما را از اينگونه فتنه ها مصون مي دارد، تبعيت از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب است.
سعيد زمانيان نماينده مردم شهركرد در مجلس شوراي اسلامي نيز در گفت وگو با فارس خروش مردم انقلابي در 9دي را سرمشق تحولات آتي كشور دانست و گفت: اين حركت بزرگ بايد سرمشق همه مردم كشور اعم از خواص و غيرخواص براي جريانات و تحولات آينده كشور باشد.
زمانيان خاطر نشان كرد: حماسه 9دي نشان داد كه شعور و فهم مردم بالاتر از خواصي است كه در جريان فتنه ساكت بودند و از اين ناحيه مردم از خواص خيلي جلوتر هستند. گفتني است، در سومين سال بزرگذاشت حماسه نهم دي نشست ها و همايش هاي تحليلي با موضوعات روشنگري و تبيين اين حضور مردمي در سراسر كشور برگزار مي شود.
 


لاريجاني :

ظرفيت هاي مناسبي براي توسعه همكاري ها ميان ايران و ويتنام وجود دارد

رئيس مجلس ديروز در ديدار با رئيس كميته دفاع و امنيت ملي مجلس ويتنام گفت: ظرفيت هاي مناسبي براي توسعه و گسترش همكاري هاي ميان جمهوري اسلامي ايران و ويتنام وجود دارد.
به گزارش اداره اخبار مجلس شوراي اسلامي، علي لاريجاني در ديدار با نگوين كيم خوآ رئيس كميته دفاع و امنيت ملي مجلس ويتنام با اشاره به اهميت تقويت و تحكيم مناسبات دوجانبه در عرصه هاي سياسي و اقتصادي اظهار داشت:
ظرفيت هاي مناسبي براي توسعه و گسترش همكاري هاي ميان جمهوري اسلامي ايران و ويتنام وجود دارد و مجلس شوراي اسلامي بر توسعه روز افزون مراودات دوستانه دو طرف به ويژه روابط پارلماني تأكيد دارد.
وي در ادامه افزود: فرصت هاي فراواني در زمينه هاي صنعتي و تكنولوژي دو كشور وجود دارد كه بايد با گسترش ارتباطات بخش هاي مختلف اجرايي شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان تقويت مراودات بخش هاي خصوصي دو كشور را سبب آشنايي و تعاملات هر چه بيشتر ميان تجار و بازرگانان ايران و ويتنام و تقويت همكاري ها در عرصه هاي اقتصادي، صنعتي و كشاورزي دانست.
در ادامه اين ديدار نگوين كيم خوآ با ابراز خشنودي از سفر به ايران بر ضرورت شناخت هر چه بيشتر مردم دو كشور از يكديگر تأكيد كرد و گفت: ظرفيت هاي خوبي در بخش هاي اقتصادي و كشاورزي ويتنام وجود دارد كه مي توان با تسهيل تبادلات اقتصادي و صنعتي زمينه بهره گيري از آنها را در راستاي تحكيم همكاري هاي دو كشور فراهم كرد.
رئيس كميته دفاع و امنيت ملي مجلس ويتنام در پايان روابط سياسي و پارلماني ميان ويتنام و ايران را دوستانه خواند و تصريح كرد: رفت و آمد مقامات سياسي و پارلماني دو كشور سبب بسط و توسعه مراودات دوستانه در عرصه هاي مختلف به ويژه روابط پارلماني مي شود
 


پاسخ رسايي به بيانيه دادستان تهران

حجت الاسلام حميد رسايي نماينده تهران در مجلس در واكنش به اعلام جرم دادستاني تهران عليه وي به خاطر نطق هفته گذشته اش در مجلس به بيانيه دادستاني تهران پاسخ داد.
در اين جوابيه آمده است : به عنوان نماينده مردم و بر اساس قسمي كه در مجلس ياد كرده ام به هيچ وجه با هدف تخريب دستگاه قضا يا توهين به كسي نطقم را ارائه نكردم، بلكه در راستاي ايفاي وظايف نمايندگي، سخني كه در دل و زبان مردم بود و دوست داشتند نماينده آنها اين عقده در دل را از تريبون عمومي بيان كند، بر زبان آوردم.
رسايي در بخش ديگري از پاسخ 14 بندي خود تصريح كرده است : در بند يك بيانيه خود نوشته ايد »اظهارات رسايي مبني بر اينكه آقازاده فراري همواره از مصونيت آهنين برخوردار بوده، كذب محض است« و نشانه آن را رسيدگي به پرونده وي در حال حاضر دانسته ايد. از دستگاه قضا در حال حاضر متشكريم اما همه مي دانند كه پرونده اتهامي مهدي هاشمي مربوط به رفتارهاي غيرقانوني وي به ويژه در خصوص مسائل اقتصادي و امنيتي در سال هاي اخير نيست، بلكه بخش مهمي از اين پرونده، مربوط به حدود 20 سال قبل است. آيا اين واقعيت را انكار مي كنيد؟ اگر به پرونده قديمي وي رسيدگي شده، لطفاً اعلام كنيد حكمش چه بوده است؟
اين نماينده مجلس نوشته است : در بند سوم بيانيه تصريح كرده ايد »ادعاي رسايي مبني بر اينكه مهدي هاشمي با بهانه بيماري قلبي خود را به بيمارستان مي رساند كذب محض است«؛ يعني معتقديد كه مهدي هاشمي در ادعاي بيماري قلبي اش صادق بود يا معتقديد كه وي به بيمارستان نرفته! كدام ادعاي بنده كذب است؛ در حالي كه دادستان كل كشور در مصاحبه مورخ 22 آبان 91 مي گويد: »خانواده مهدي هاشمي اصرار داشت او به بيمارستان منتقل شود اما وقتي دكتر مورد اعتماد خانواده، مهدي را در محيط زندان مورد معاينه قرار داد، اعلام كرد كه ناراحتي قلبي مشاهده نمي شود ولي در عين حال وي به بيمارستان منتقل شد!». روشن است كه بنده اعتراض نكردم چرا سيستم قضايي او را براي معاينه روانه بيمارستان كرده بلكه گفتم وي تمارض كرده و دروغ گفته است. آيا دروغگويي او كذب است؟
وي تاكيد كرده است : دستگاه قضايي ترديد نكند كه رسيدگي به پرونده مهدي هاشمي در حقيقت بازگشايي رمز رسيدگي به اتهام تمام دانه درشت ها از هر جريان، حزب، گروه و خانواده اي است.
رسايي درپايان پاسخ خود تاكيد كرده است : لازم به ذكر نيست كه بنده به هيچ وجه در خصوص اهانت به اشخاص حقيقي يا حقوقي براي نمايندگان -از جمله خودم- مصونيت قائل نيستم اما روشن است كه نطق بنده در ضمن حمايت از تلاش هاي قوه قضائيه، نقدي مستند و مستدل نسبت به احتمال كوتاه آمدن در برابر برخي فشارهاي طاقت فرسا بوده كه انشاء الله با صدور حكمي قاطع از شما دور است.
 


سردار جزايري:

آمريكا و دولت هاي منافق منطقه بدون ترديد قرباني تروريست هاي سوريه خواهند شد

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: اگر اروپا، آمريكا و دولت هاي منافق منطقه مانع آتش افروزي سوريه نشوند، بدون ترديد خود قرباني جنايت هاي آنها خواهند شد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني ستاد كل نيروهاي مسلح، سرتيپ پاسدار «سيد مسعود جزايري» پيرامون دخالت بيگانگان در كشور سوريه اظهار داشت: تلاش آمريكا و صهيونيست ها و ارتجاع عرب و بخصوص دولت هاي منافق منطقه كه به اسم اسلام درصدد نابودي مقاومت هستند به نتيجه مطلوب جبهه استكبار منجر نخواهد شد و مقاومت هرگز اجازه چنين اتفاقي را نخواهد داد و بزودي اين رژيم ها تاوان خون هاي به ناحق ريخته مردم سوريه و خساراتي كه بر اين كشور وارد كرده اند را خواهند داد.
وي بيان داشت: عملكرد شتابزده همسايه سوريه كه داعيه اسلام گرايي داشت، سبب شد افكار عمومي در زماني كوتاه پي به منويات دروني اين رژيم كه همانا جايگزين سازي مدلي براي انقلاب اسلامي ايران بود، ببرد و لذا هر چند جنگ در سوريه، مشكلات زيادي بوجود آورد، ليكن رو شدن دست اين عناصر وابسته، از جلد دستاوردهاي مثبت اين رويداد به حساب مي آيد. براين اساس ملت هاي منطقه بايد با حساسيت بيشتري تحولات جاري را مورد بررسي قرار دهند و مراقب فريبكاري ارتجاع منطقه باشند.
جزايري گفت: كساني كه وضعيت سوريه را مانند وضعيت داخلي كشور خود مي دانند در آينده از عاقبت جنايت بزرگ خود پشيمان خواهند شد.
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح پيش بيني كرد: چنانچه اروپا درك درستي از تروريسم امروز منطقه نداشته باشد و يا بر اين متصور باشد كه با حمايت از بعضي گروهها و سازمان هاي تروريستي موجود خواهد توانست به منويات سياسي خود دست يابد، ضربه بزرگي به خود وارد آورده است، بدون ترديد اين تروريسم دست پرورده روزي بلاي جان اروپا و آمريكا خواهد شد.
وي در خاتمه خطاب به مردم و دلسوزان جامعه اروپا اظهار داشت: اگر امروز مانع آتش افروزي دولت هايشان در غرب آسيا نشوند، فردا توسط همين تروريست ها مورد ضربه قرار خواهند گرفت.
 


محمدحسين رجبي دواني رئيس كتابخانه مجلس شد

رئيس مجلس در حكمي محمدحسين رجبي دواني را به عنوان رئيس كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس منصوب كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي طي حكمي محمدحسين رجبي دواني را به عنوان رئيس كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس معرفي و از زحمات حجت الاسلام رسول جعفريان تقدير و تشكر كرد
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10