(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 6  دی  1391 - شماره 20391

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
12هزار متقاضي مسكن مهر در خوزستان
با حضور رئيس جمهور صاحب خانه شدند
رايزني هاي معاونان وزراي خارجه ايران و ارمنستان
درپرتو وحي
هديه به خوانندگان
ثبت نام آزمون دكتري دانشگاه آزاد تمديد شد
وحشت صهيونيست ها از احتمال فروش سامانه اس300 بلاروس به ايران
مدير اتاق خبر پرس تي وي مطرح كرد
حذف شبكه هاي برون مرزي صدا و سيما در دستور كار صهيونيست ها
آغاز رزمايش دريايي فجر 91 سلامي :
تاكتيك ها و تجهيزات تا روز مواجهه مخفي مي ماند
دريادار سياري:
توان زيردريايي ايران در سال 91 قابل مقايسه با قبل نيست
در نامه بسيج رسانه كشور خطاب به رئيس جمهور عنوان شد
ارائه 5 راهكار عملياتي براي مقابله با تحريم سناي آمريكا عليه صدا و سيما
توقف صدور معرفي نامه ارز براي دانشجويان پيام نور و آزاد
الهام: حمايت رهبري از دولت گفتماني است
عسگراولادي بار ديگر دبيركل جبهه پيروان شد
در آنكارا صورت گرفت
انتقاد مهمانپرست از اظهارات نادرست برخي شخصيت هاي تركيه
امتحانات نهايي دانش آموزان تا 24 دي ادامه دارد
اخبار ادبي و هنري
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس:
 70 درصد نارسايي هاي اقتصادي مربوط به بي تدبيري مسئولان است
با حضور معاون وزير بهداشت،
درمان و آموزش پزشكي بيمارستان صحرايي پاكدشت افتتاح شد
حجت الاسلام مجتبي ذوالنور:
 نبايد همه تقصيرها را بر گردن دولت انداخت
دانشجوي نخبه بسيجي محراب ديجيتال سخنگو ساخت
مديرعامل شركت پست جمهوري اسلامي ايران:
10 خدمت الكترونيكي در پست كشور آماده ارائه به مردم است
رئيس سازمان ثبت احوال اعلام كرد
 900 هزار ازدواج در برابر 150 هزار طلاق در كشور
استاندار گيلان اعلام كرد
اختصاص 100ميليون يورو براي خريد ريل راه آهن قزوين- رشت
معاون غذا و دارو:
غربي ها در عمل، غذا و دارو را هم تحريم كرده اند


12هزار متقاضي مسكن مهر در خوزستان

با حضور رئيس جمهور صاحب خانه شدند

رئيس جمهور دكتر محمود احمدي نژاد صبح ديروز براي افتتاح بخشي از طرح هاي مسكن مهر و چند طرح اقتصادي به استان خوزستان سفر كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، رئيس جمهور در مراسم افتتاح كارخانه 10 هزار تني شركت كشت و صنعت دهخدا گفت: تاريخ ايران نشان داده روش زورگيري با موفقيت همراه نيست از اين رو دشمنان تسليم شدن مردم ايران را نخواهند ديد.
محمود احمدي نژاد افزود: اگر دشمنان ما با تصميمات سياسي و اشغالگري به وجود آمده اند با طوفاني مختصر از ريشه كنده خواهند شد اما ملت ايران هزاران طوفان را از سر خود گذرانده است.
وي اظهار داشت: هدف دشمن از اين تحريم ها چيست؟ كشورهايي هستند كه به نسبت جمعيت و ظرفيت هاي اقتصادي از ما پائين تر بوده اما دست به ساخت بمب اتم زده اند معلوم است دشمن به دنبال هدف ديگري است.
چرا در كالاهاي اساسي فشارهايي بر مردم وارد مي كنند قطعاً مردم اين فشارها را به عنصر مثبتي تبديل خواهند كرد.
در ادامه سفر رئيس جمهور به خوزستان، با حضور در سايت 35 هكتاري مسكن مهر شهرستان اميديه، پروژه يك هزار و 870 واحدي مسكن مهر اين شهرستان را افتتاح كرد.
همزمان با افتتاح پروژه مسكن مهر اين شهرستان پروژه هاي ديگر مسكن مهر در شهرستان استان خوزستان به بهره برداري رسيد و تعداد واحدهاي مسكن مهر افتتاح شده در اين استان همزمان با سفر رئيس جمهور به بيش از 12هزار و 800 واحد مي رسد.
گفتني است كارخانه خمير مايه به عنوان يك واحد صنايع جانبي در مجموعه كشت و صنعت دعبل خزاعي در 25 كيلومتري جاده اهواز- آبادان با حضور محمود احمدي نژاد و هيئت همراه افتتاح شد.
كارخانه خميرمايه توسعه نيشكر كه بزرگترين كارخانه توليد خميرمايه كشور محسوب مي شود، ظرفيت آن10هزار تن در سال است.
شايان ذكر است در اين سفر كارخانه توليد MDF شوشتر و نيز بزرگترين تقاطع غيرهم سطح خاورميانه به وسعت 360هكتار به طول 15 كيلومتر با اعتباري بالغ بر 400 ميليارد ريال راه اندازي شد.
لازم به ذكر است احمدي نژاد را در اين سفر وزير راه و شهرسازي، وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي، وزير صنعت، معدن و تجارت، غلامحسين الهام سخنگوي دولت و شماري از معاونان وزيران همراهي مي كردند.
 


رايزني هاي معاونان وزراي خارجه ايران و ارمنستان

معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت خارجه ايران كه به ايروان سفر كرده با همتاي ارمني خود درخصوص گسترش مناسبات دوجانبه به رايزني پرداخت.
سيدعباس عراقچي معاون آسيا و اقيانوسيه وزارت امور خارجه كه به ايروان سفر كرده با «كوچاريان» همتاي ارمني خود ديدار و گفت وگو كرد.
در اين سفر كه به دعوت همتاي ارمني انجام شده، اجلاس كميته مشورتي سياسي دو كشور برگزار و در آن مسائل روابط دوجانبه در ابعاد مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي، كنسولي و حقوقي مورد مذاكره قرار گرفت.
به گزارش فارس، همچنين دو طرف به تبادل نظر درخصوص تحولات منطقه اي و بين المللي به ويژه مناقشه قره باغ و تحولات سوريه پرداختند.
 


درپرتو وحي

براي ازدواج مجردها
ساز و كار مناسب تهيه كنيد!
قرآن كريم:
مردان و زنان بي همسر خود را همسر دهيد، همچنين غلامان و كنيزان صالح و درستكارتان را.
(از فقر هم نترسند، زيرا) اگر فقير باشند (و ازدواج كنند) خداوند از فضل خودش آنها را بي نياز مي سازد (و بدانيد كه) خداوند گشايش دهنده و آگاه است.
سوره نور
آيه 32
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره): «مگر تحقق ديانت جز اعلام محبت و وفاداري نسبت به حق و اظهار خشم و برائت نسبت به باطل است؟ حاشا كه خلوص عشق موحدين جز به ظهور كامل نفرت از مشركين و منافقين ميسر شود.»
 


ثبت نام آزمون دكتري دانشگاه آزاد تمديد شد

مدت زمان ثبت نام دوره دكتري تخصصي با آزمون و بدون آزمون دكتري دانشگاه آزاد اسلامي تا شنبه 9دي ماه تمديد شد.
داوطلبان تا شنبه 9دي ماه مهلت دارند با مراجعه به سامانه www.azmoon.org نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند. خريد كارت اعتباري از همين سامانه امكان پذير است و مبلغ آن 95هزارتومان اعلام شده است.
آزمون دكتري تخصصي سال 92 دانشگاه آزاد سوم و چهارم اسفندماه برگزار خواهد شد.
 


وحشت صهيونيست ها از احتمال فروش سامانه اس300 بلاروس به ايران

آمادگي رئيس جمهور بلاروس براي فروش سامانه موشكي اس-300 به ايران و علاقه مندي اين كشور براي سرمايه گذاري در اين زمينه، مقامات رژيم صهيونيستي را نگران كرد.
به گزارش پايگاه خبري-اينترنتي «راس بالت»، امكان فروش سامانه هاي موشك هاي ضدهوايي «اس-300» از سوي بلاروس به ايران باعث نگراني جدي مقامات اسرائيلي شده است. در اسرائيل چنين معامله اي را از هم اكنون گسترش «محور شرارت» ناميدند.
اين در حالي است كه از مدتها قبل و براي رعايت قطعنامه مصوبه شوراي امنيت سازمان ملل، قرارداد فروش اين نوع موشك هاي مدرن به ايران را لغو شده اعلام كرد.
يك سايت خبري اسرائيلي در اين خصوص نوشته است: ظاهرا «الكساندر لوكاشنكو» رئيس جمهوري بلاروس كه از لحاظ ديدگاه نقاط مشتركي با مقامات تهران دارد، بطور علني اعلام كرده كه حاضر است تا اين تجهيزات نظامي را در اختيار ايران قرار دهد و امكان سرمايه گذاري در اين خصوص را از دست نخواهد داد.
كشور بلاروس تعدادي از موشك هاي «اس-300» را براساس طرح هاي مشترك تدافعي خود با روسيه، از مسكو دريافت كرده است.
 


مدير اتاق خبر پرس تي وي مطرح كرد

حذف شبكه هاي برون مرزي صدا و سيما در دستور كار صهيونيست ها

مدير اتاق خبر پرس تي وي گفت: صاحب «يوتل ست» اسرائيلي-فرانسوي بوده و پيگيري هاي ما نشان مي دهد كه لابي اسرائيل در اروپا به شدت به دنبال حذف شبكه هاي ايراني از روي ماهواره هاي غربي است.
حميدرضا عمادي با بيان اين كه گروه ماهواره اي هيسپاست كه به كشور اسپانيا تعلق دارد، شبكه هاي پرس تي وي و هيسپان تي وي را از پخش ماهواره اي اروپا حذف كرده است، افزود: هيسپاست دليل اين كار خود را تحريم هاي اتحاديه اروپا اعلام كرده است اما اتحاديه اروپا و مايكل مان، دستيار ارشد كاترين اشتون به هم صورت رسمي و هم از طريق ايميل و تلفني اعلام كردند كه اتحاديه اروپا رسانه هاي ايران را تحريم نكرده است و در بررسي مجددي كه انجام داديم متوجه شديم كه 28 درصد سهام هيسپاست توسط يوتل ست خريداري شده است و در واقع يوتل ست صاحب 28 درصدي هيسپاست است.
عمادي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اينكه يوتل ست شركت ماهواره اي بزرگي در فرانسه است كه هزاران شبكه ماهواره اي در دنيا را از طريق هاتبرد پخش مي كند، گفت: يوتل ست دو ماه پيش پرس تي وي و ساير شبكه هاي ايراني را از روي پخش ماهواره اي هاتبرد حذف كرد.
مدير اتاق خبر شبكه پرس تي وي ادامه داد: صاحب يوتل ست اسرائيلي- فرانسوي بوده و زماني كه يوتل ست پخش شبكه هاي ماهواره اي را قطع كرد پس از پي گيري متوجه شديم كه لابي اسرائيل در اروپا به شدت به دنبال حذف شبكه هاي ايراني از روي ماهواره هاي غربي است.
وي افزود: يوتل ست بزرگ ترين خريدار سهام هيسپاست محسوب مي شود. چرا كه بقيه سهام اين شبكه به صورت جزئي و به وسيله مردم خريداري شده و قطع پخش شبكه هاي ايراني از هيسپاست هم طبق دستور يوتل ست بوده است.
مدير اتاق خبر پرس تي وي ادامه داد: همين امر اثباتي بود بر اين كه لابي اسرائيل در تلاش است صداي شبكه هاي ايراني را قطع كند و حال اين سؤال مطرح مي شود كه مگر شبكه هاي ايراني چه مي گويند كه اسرائيل از چنين برخوردهايي حمايت مي كند؟ البته عملكرد پرس تي وي در جنگ اخير غزه نشان مي دهد كه اين شبكه ها از چه قدرت اطلاع رساني بالايي برخوردار هستند. پرس تي وي با شش خبرنگار از اقصي نقاط غزه و كرانه باختري به طور كامل وقايع را پوشش داده و جنايت هاي اسرائيل را نشان داد. همچنين قبل از آن افشاگري هايي در اروپا، انگلستان، آلمان، فرانسه و همچنين در آمريكا نيز داشته است.
وي با اشاره به اين كه اقدامات شبكه هاي ماهواره اي ايران براي اطلاع رساني در زمينه حركت هاي رژيم صهيونيستي باعث شد كه گفتماني توسط پرس تي وي در دنيا و بين مخاطبان اين شبكه در غرب ايجاد شود گفت: غرب و اسرائيل نمي خواهند اين گفتمان گسترش يابد چرا كه ما شاهد هستيم كه در حال حاضر هزاران وب سايت در اروپا و آمريكا همين گفتمان مورد نظر پرس تي وي را ترويج مي كنند.
 


آغاز رزمايش دريايي فجر 91 سلامي :

تاكتيك ها و تجهيزات تا روز مواجهه مخفي مي ماند

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: بسياري از تاكتيك ها و تجهيزات دريايي سپاه بايد تا روز مواجهه با تهديد، مستتر باقي بماند.
به گزارش فارس، سرتيپ پاسدار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه در حاشيه رزمايش دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه با نام «فجر 91» در منطقه عسلويه و پارس جنوبي در حال برگزاري است، تأكيد كرد: در روند تمرينات، آشكار سازي و رونمايي از تاكتيك ها و تجهيزات، هدفمندي و هوشمندي بايد به گونه اي باشد كه بسياري از اين تاكتيك ها و تجهيزات تا روز مواجهه با تهديد، مستتر باقي بماند.
وي ادامه داد: در تمرينات و ارتقاي آمادگي رزم، نوعي هوشمندي لازم است تا برخي از تاكتيكها و تجهيزات جديد تا روز مقابله عملياتي با تهديد، مخفي مانده و مشمول نگاه ويژه حفاظتي شود.
سلامي تصريح كرد: امروز در فاز نظامي و دفاعي در پرتو پيشرفت ها و آمادگي هاي ايجاد شده، بازدارندگي به سطحي رسيده است كه دشمن از تصور مواجهه نظامي با ما وحشت دارد لذا رونمايي عمومي از برخي تاكتيك ها ضرورت ندارد و بايد براي شرايط خاص مستتر باقي بماند.
آغاز رزمايش دريايي سپاه در منطقه ميدان مشترك گازي ايران و قطر
بنابراين گزارش رزمايش دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با نام «فجر 91» و با رمز «يا رسول الله(ص)» در منطقه ميدان مشترك گازي ايران و قطر آغاز شد و طي آن يگان هاي مختلف ساحلي، ساحل به دريا، تكاوري، شناوري، موشكي، جنگال و... با اجراي تاكتيك هاي عملياتي و رزمي، قابليت و توانمندي خود را براي اجراي تصميمات و برنامه هاي دفاعي و امنيتي به نمايش گذاشتند.
رزمايش دريايي فجر 91 سپاه پاسداران كه به مدت چهار روز در شعاع آب هاي داخلي در منطقه عسلويه و پارس جنوبي ادامه خواهد داشت، از جمله برنامه هايي است كه به صورت متناوب در مناطق مختلف نيروي دريايي سپاه به اجرا درمي آيد.
دريادار عليرضا ناصري فرمانده منطقه چهارم نيروي دريايي سپاه نيز اجراي تاكتيك هاي عملياتي در اين رزمايش را به منظور ارتقاي آمادگي يگان هاي مختلف دريايي سپاه مستقر در منطقه چهارم عنوان كرد و گفت: ما در طي اين برنامه ميزان و قابليت دفاعي نفرات و تجهيزات جديد خود را در ابعاد مختلف مورد آزمايش و ارزيابي قرار خواهيم داد.
وي خاطر نشان كرد: ما در شمال و جنوب كشور داراي بيشترين مرز دريايي هستيم و دفاع از اين حريم، مقتضياتي دارد كه تمرينات، حضور فعال در حوزه دريايي و كسب آمادگي هاي دفاعي در برابر تهديدات احتمالي، بخشي از اين مقتضيات است.
 


دريادار سياري:

توان زيردريايي ايران در سال 91 قابل مقايسه با قبل نيست

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: توانمندي هاي زيرسطحي و تاكتيك هاي كاملا بومي، توان زيردريايي ايران را در سال 91 در سطحي بسيار متفاوت از گذشته قرار داده است.
امير دريادار حبيب الله سياري در نشست خبري كه در آستانه انجام رزمايش اين نيرو برگزار شد، با اشاره به اهميت دريا در توسعه و پيشرفت كشور، خاطرنشان كرد: رزمايش تخصصي ولايت 91 از روز 8 دي ماه بمدت 6 روز در محدوده اي به وسعت يك كيلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالي برگزار مي شود كه فاصله بندرعباس تا شرق مدار 18 درجه 2000 كيلومتر خواهد بود.
وي نمايش اقتدار در عرصه دريا و توانمندي نيروهاي مسلح در دفاع از منافع نظام در عرصه درياها، توان دفاعي نيروي دريايي راهبردي براي دفاع از مرزهاي دريايي و نيز ارسال پيام صلح و دوستي به كشورهاي همسايه را از جمله اهداف اين رزمايش دانست و گفت: در رزمايش ولايت 91 همچنين ضمن تست سلاح ها و مهمات جديد، بكارگيري تاكتيك هاي نوين و انتقال تجربه به كاركنان صورت خواهد گرفت.
سياري با بيان اينكه اين رزمايش، در محدوده زيادي از آبهاي آزاد صورت مي گيرد، گفت: ما به هيچ وجه وارد مرزهاي كشورهاي همسايه نمي شويم.
سياري درخصوص تخصصي بودن اين رزمايش نيز اظهار داشت: در رزمايش هاي قبل از نيروهاي زيادي استفاده مي شد اما در اين رزمايش نيروهاي كمتر به ماموريت هاي تخصصي در نبردهاي سطحي و زيرسطحي مي پردازند كه البته هواناوها و يگان هاي پروازي نيز از جمله پهپادها و هواپيماهاي گشت دريايي در اين رزمايش حضور دارند.
وي با اشاره به ارتقاي چشمگير توان زيرسطحي ايران در ماه هاي اخير، گفت: تاكتيك هاي نبرد زيردريايي و سطحي ما كه در گذشته برگرفته از تاكتيك هاي خارجي بود امروز به صورت كاملا بومي درآمده و توان زيردريايي ما در سال 91 نسبت به رزمايش هاي گذشته اصلا قابل مقايسه نيست.
به گزارش فارس، فرمانده نيروي دريايي ارتش حضور يگان هاي شناوري ايران در آبهاي آزاد را موجب ارتقاي توانمندي اين نيرو دانست و افزود: براي نمونه حضور يگان دريايي ما در بندر سودان دستاوردهاي مهم و ارزشمندي داشت.
 


در نامه بسيج رسانه كشور خطاب به رئيس جمهور عنوان شد

ارائه 5 راهكار عملياتي براي مقابله با تحريم سناي آمريكا عليه صدا و سيما

در نامه بسيج رسانه كشور خطاب به رئيس جمهور پنج راهكار عملياتي براي مقابله با تحريم سناي آمريكا عليه رسانه ملي ارائه شد.
به گزارش خبرگزاري بسيج به دنبال تصويب تحريم هاي جديد در مجلس سناي آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران از جمله عليه صدا و سيما، سازمان بسيج رسانه كشور با ارسال نامه خطاب به رئيس جمهوري اسلامي ايران از وي خواست ضمن حمايت از احقاق حقوق رسانه ملي از طريق نهادها و سازمان هاي بين المللي، با اتخاذ تمهيدات لازم زمينه ساخت و پرتاب ماهواره راديويي و تلويزيوني كشور هرچه سريع تر فراهم شود.
در ابتداي اين نامه آمده است: همان گونه كه استحضار داريد دور جديد خصومت و دشمني استكبار جهاني به سركردگي آمريكاي جنايت كار عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران وارد مرحله مقابله با ابزارهاي رسانه اي كشور به ويژه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران شده است؛ در حالي كه دولت آمريكا در رويكردي تزويرآميز دم از مذاكره مستقيم با جمهوري اسلامي ايران مي زند، تصويب تحريم هاي جديد در مجلس سناي اين كشور عليه كشورمان از جمله عليه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، نشان از سياست يك بام و دو هواي واشنگتن در مواجهه با ملت سرافراز ايران دارد.
همچنين در اين نامه ضمن اينكه اقدام سناي آمريكا عليه سازمان صدا و سيما مغاير با قوانين مصرح بين المللي عنوان شده است، پنج راهكار عملياتي براي مقابله با تحريم سناي آمريكا عليه سازمان صدا و سيما ارائه شد؛ سازمان بسيج رسانه از رئيس جمهور خواسته با عنايت به مسئوليت قانوني خود و با هدف تحقق اصل خودكفايي و خوداتكايي و ارتقاء قدرت بازدارندگي نظام مقدس جمهوري اسلامي، در روند ساخت و پرتاب ماهواره ملي و همچنين فراهم ساختن زمينه توسعه زيرساخت هاي فني به منظور حمايت از فعاليت هاي ملي و بين المللي صدا و سيما دستور عاجل و عملي صادر نمايند.
 


توقف صدور معرفي نامه ارز براي دانشجويان پيام نور و آزاد

مديركل امور بورس دانشجويان خارج وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: فعلا فراخوان براي بورس 92 نداريم.
دكتر حسن مسلمي نائيني در گفت وگو با ايسنا افزود: در شرايط فعلي كه برخي دانشجويان بورسيه داخل هنوز مقرري خود را دريافت نكرده اند و دانشجويان بورسيه دانشگاههاي خارج از كشور نيز با مشكل مواجه هستند و بسياري از دانشجويان پذيرفته شده در بورس هاي سال هاي گذشته هنوز اعزام نشده اند، فعلا فراخواني براي بورس 92 نداريم.
وي ادامه داد: براساس مصوبه شوراي مركزي بورس در صورت بهبود وضعيت بودجه و حل مشكلات دانشجويان بورسيه، فراخوان بورس 92 اعلام مي شود.
وي با اشاره به مشكلات بودجه اي گفت: در اين رابطه هنوز حدود 300 نفر از دانشجويان بورسيه كه طي دو سال گذشته در فراخوان بورس قبول شدند، اعزام نشده اند، همچنين به دليل مشكل بودجه وضعيت حدود 600 دانشجوي بورسيه كوتاه مدت نيز مشخص نيست، در صورتي كه برخي از آنها براي انجام پروژه هاي تحقيقاتي بايد هرچه زودتر اعزام شوند.
مديركل امور بورسي دانشجويان خارج وزارت علوم با تاكيد بر ضرورت رفع مشكل دانشجويان بورسيه داخل و خارج، گفت: هنوز برخي بورسيه هاي سال 90 و 91 اعزام نشده اند و ثبت نام جديد در چنين شرايطي مشكلي را حل نمي كند چرا كه با انجام ثبت نام، تنها افراد جديدي به ليست دانشجويان قبلي اضافه مي شوند.
مسلمي در خاتمه با اشاره به نامه اخير بانك مركزي به اداره بورس وزارت علوم گفت: در اين نامه آمده است كه از اين پس از صدور هر گونه تاييديه اشتغال به تحصيل دانشجويان آزاد (غيربورسيه) به صورت غيرحضوري و يا نيمه حضوري و همچنين شاغل به تحصيل در واحدهاي خارج از كشور دانشگاه هاي پيام نور و آزاد جدا خودداري شود.
 


الهام: حمايت رهبري از دولت گفتماني است

سخنگوي دولت با اشاره به تشديد فشارها و تحريم هاي غرب عليه جمهوري اسلامي ايران خواستار همراهي گروه ها و جريان هاي سياسي با دولت براي عبور از شرايط كنوني شد.
«غلامحسين الهام» كه در جريان بازديد از موسسه ايران در جمع مديران و خبرنگاران اين موسسه سخن مي گفت، ايجاد تلقي وجود چالش ميان دولت و نظام را سياستي ضدانقلابي و به زيان نظام معرفي كرد و گفت: كساني كه از تريبون هاي داخلي بر اين گزاره مردود و نادرست اصرار مي كنند، دانسته يا ندانسته اشتباه بزرگي مرتكب مي شوند. اين اتهامات نتيجه اي جز ضربه به نظام ندارد. اين افراد بايد بدانند كه اقدامات و اظهارات شان قطعا مورد تائيد رهبري نيست.
وي با تاكيد بر اينكه دولت و نظام در دوره رياست جمهوري دكتر احمدي نژاد در وحدت گفتماني كامل به سر مي برند، گفت: مقام معظم رهبري از همه دولت هاي مستقر طي 20 سال گذشته، حمايت اجرايي داشته اند، اما دولت هاي نهم و دهم، تنها دولتي بودند كه از حمايت گفتماني رهبر انديشمند انقلاب بهره مند شده اند.
الهام با اشاره به تشديد مداوم تحريم هاي همه جانبه عليه جمهوري اسلامي ايران، از علاقه مندان نظام كه به هر دليل در بازه زماني كنوني در صف مخالفان دولت احمدي نژاد قرار دارند خواست، به جاي القاي گزاره مردود حاكميت دوگانه، اجازه دهند كشور از فرصت هاي بديعي كه گفتمان احمدي نژاد در سطح داخلي و جهاني ايجاد كرده و مكررا مورد تائيد مقام عظماي ولايت نيز بوده است، براي گذر از شرايط سخت كنوني حداكثر بهره مندي را ببرد.
 


عسگراولادي بار ديگر دبيركل جبهه پيروان شد

حبيب الله عسگراولادي به اتفاق آرا براي دور جديد فعاليت جبهه پيروان خط امام و رهبري به عنوان دبيركل اين تشكل انتخاب شد.
سيدكمال الدين سجادي سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري با اعلام اين خبر به ايسنا افزود: در جلسه شوراي مركزي جبهه پيروان ،حبيب الله عسگر اولادي بار ديگر به عنوان دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري انتخاب شد. همچنين محمدرضا باهنر به عنوان نايب رييس اول و منوچهر متكي به عنوان نايب رييس دوم انتخاب شدند.
سجادي همچنين از انتخاب خود به عنوان سخنگوي جبهه پيروان خبر داد و گفت: محسن كوهكن نيز به عنوان رييس واحد سياسي در اين جلسه انتخاب شد
 


در آنكارا صورت گرفت

انتقاد مهمانپرست از اظهارات نادرست برخي شخصيت هاي تركيه

سخنگوي وزارت امور خارجه با انتقاد از اظهارات نادرست اخير برخي شخصيت هاي تركيه اي ، برلزوم همكاري هاي دو كشور با هدف حل بحران هاي منطقه اي از طريق روش هاي دموكراتيك به جاي اظهارات اختلاف برانگيز تأكيد كرد.
به گزارش مهر،رامين مهمانپرست، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان كه به تركيه سفر كرده است، عصر دوشنبه با «مرات كاراكايا »مدير كل مطبوعات نخست وزيري جمهوري تركيه ديدار و گفت وگو كرد. مهمانپرست در اين ديدار تحولات منطقه به ويژه موضوع سوريه را مورد توجه قرار داد و ضمن تشريح سياست هاي جمهوري اسلامي ايران با بيان مخالفت كشورمان با دخالت كشورهاي غربي و با تأكيد بر همكاري هاي منطقه اي، توقف درگيريها وايجاد زمينه هاي گفتگوي ملي و برگزاري انتخابات آزاد و دموكراتيك را راه حل مشكل سوريه عنوان كرده و بر حق تعيين سرنوشت مردم سوريه تأكيد كرد.
وي استمرار بي ثباتي و ادامه خشونت ها در سوريه را خواست غربي ها در راستاي تأمين منافع رژيم صهيونيستي دانست.
مهمانپرست ضمن تأكيد بر لزوم هوشياري و مراقبت كشورهاي منطقه نسبت به اهداف كشورهاي غربي ، افزود: مقامات كشورهاي منطقه بايد مراقبت كنند تا اقدامات آنها زمينه ساز مداخلات نظامي كشورهاي غربي حامي رژيم صهيونيستي در منطقه قرار نگيرد.
وي اظهارات نادرست اخير برخي شخصيت هاي تركيه اي را مورد انتقاد قرار داد و برلزوم توسل به همكاري هاي دو كشور با هدف حل بحران هاي منطقه اي از طريق روش هاي دموكراتيك به جاي اظهارات اختلاف بر انگيز تأكيد كرد.
مرات كاراكايا نيز در اين ديدار با اشاره به اهميت روابط دو كشور ايران و تركيه ، برقراري ثبات وامنيت در منطقه را براي دو كشور مهم ارزيابي كرد.
وي با تأكيد بر اهميت رايزني ايران نزد مقامات تركيه ، اظهار داشت: عليرغم اختلاف نظر دو كشور در برخي موضوعات رايزني و تبادل نظر بهترين مسير براي حل مشكلات است.
وي با اشاره به مشتركات تاريخي و فرهنگي دو كشور، علاقه مندي كشورش را براي توسعه روابط وهمكاري ها ابراز داشت و تصريح كرد: گسترش همكاري هاي رسانه اي براي تبيين واقعيت هاي دو كشور بسيار مهم و موثر است.
 


امتحانات نهايي دانش آموزان تا 24 دي ادامه دارد

رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهايي دانش آموزان از دوم دي ماه آغاز شده و تا بيست وچهارم دي ماه ادامه خواهد داشت.
عبدالامير عرفي در گفت وگو با ايرنا افزود: از آن جايي كه تعداد فراواني شركت كنندگان در اين امتحانات نسبت به امتحانات شهريور و خردادماه كمتر است به ادارات كل آموزش و پرورش مناطق اعلام شده تا در اولين فرصت در تصحيح برگه هاي امتحاني اقدام كرده تا سوابق تحصيلي دانش آموزاني كه در دي ماه فارغ التحصيل مي شوند به سازمان سنجش ارسال شود.
رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: امتحانات نهايي دانش آموزان سال واحدي پايه سوم نظري، فني و حرفه اي، پيش دانشگاهي و مراكز از راه دور نيز دوم دي ماه در سراسر كشور به صورت هماهنگ آغاز شده است.
عرفي افزود: دانش آموزاني كه به شكل سالي واحدي تحصيل مي كنند و موفق به كسب نمره قابل قبول در امتحانات شهريورماه نشدند، همچنين افرادي كه در مدارس بزرگسال و از راه دور به شيوه نيم سالي تحصيل مي كنند و دانش آموزان سالي واحدي پايه سوم نظري، فني و حرفه اي و پيش دانشگاهي مي توانند در امتحانات دي ماه شركت كنند.
وي با بيان اينكه دستورالعمل برنامه امتحانات نهايي دي ماه به استانها ابلاغ شده است، گفت: در اين ابلاغيه از ادارات كل استان ها خواسته شده تا اين برنامه را بدون تغيير در معرض ديد افراد قرار دهند.
عرفي با بيان اينكه دوم دي ماه امتحانات مدارس خارج از كشور برگزار و تا 28 دي ماه ادامه خواهد داشت، گفت: امتحانات نهايي و هماهنگ پايه هاي دوم و سوم راهنمايي، پايه هاي اول و دوم متوسطه و امتحانات نهايي سوم نظري، فني و حرفه اي و پيش دانشگاهي در دو نوبت صبح به وقت تهران 10 صبح و ساعت 16 بعدازظهر برگزار مي شود.
عرفي در پاسخ به اين سوال كه چنانچه اين دانش آموزان در اين امتحانات نهايي قبول نشوند چه سرنوشتي خواهند داشت؟ گفت: اگر اين دانش آموزان در مدارس روزانه تحصيل كرده و در اين امتحانات پذيرفته نشوند در صورتي كه شرايط تحصيل را داشته باشند و مشمول نباشند، به مدارس بزرگسال مراجعه يا به شكل داوطلب آزاد ادامه تحصيل مي دهند.
 


اخبار ادبي و هنري

محمدجواد اردكاني:عمار، اشراف زده نمي شود
يكي از داوران جشنواره مردمي عمارگفت كه اين جشنواره از حركت به سمت فضاهاي اشرافي و لوكس پرهيز كرده است.
محمدجواد اردكاني در گفتگو اختصاصي با خبرنگار كيهان تأكيد كرد: در جشنواره عمار به مردم توجه شده است. در اين رويداد، يك پتانسيل بالقوه براي شناسايي هنرمندان و رشد آنها وجود دارد.
وي افزود: جشنواره عمار با حساسيت به مسائل سياسي و اجتماعي روز مي پردازد و فيلمساز و جامعه را به اين رويدادها توجه مي دهد.
محمدجواد اردكاني كه سال جاري فيلم شورشيرين را روي پرده سينماها داشت، اكنون در حال ساخت سريالي با موضوع صنعت نفت و عبور از تحريم ها است كه اوايل سال آينده از شبكه يك سيما پخش مي شود.
فعال حقوق بشر:اخبار شبكه هاي غربي
«كاملاً غيرقابل اعتماد» است
يك فعال حقوق بشر درباره قطع شبكه هاي ايراني از سوي غرب گفت: لابي هاي حامي صهيونيسم در آمريكا به دليل ترس از شكست در جنگ تبليغاتي، به دنبال محدود كردن فعاليت هاي شبكه هاي تلويزيوني جمهوري اسلامي هستند.
ويليام اسپرينگ در مصاحبه با شبكه «پرس تي وي» گفت: چرا لابي صهيونيستي در آمريكا بسيار مايل است فعاليت هاي پرس تي وي را محدود كند؟ به نظر من وحشتي واقعي بين اعضاي لابي صهيونيستي در آمريكا وجود دارد، زيرا اكنون اين لابي در حال شكست خوردن در جنگ تبليغاتي است.
وي گفت كه اين اقدام «مطابق با مفهوم سلطه كامل است» كه در حقيقت به دنبال اعمال برتري آمريكا در هوا، فضا، زمين و رسانه است.
اسپرينگ گفت كه اخبار بسياري از شبكه هاي تلويزيوني غرب «كاملاً غيرقابل اعتماد» است زيرا اين رسانه ها چشم انداز مناسبي نسبت به تحولات جهاني از جمله آنچه در سوريه روي مي دهد به مخاطبان ارائه نمي كنند.
دومين كنگره شعر پاسدار امروز برگزار مي شود
دومين كنگره شعر پاسدار همزمان با بزرگداشت حماسه نهم دي با شعرخواني و تجليل از شاعران برتر سپاه و سخنراني غلامعلي حدادعادل امروز در تالار همايش هاي سپاه محمدرسول الله(ص) برگزار مي شود.
در اين مراسم شعراي برتر سپاه در موضوعات معنويت، بصيرت، ولايتمداري، عزت و اقتدار ملي و پرداخت ادبي به شخصيت امام هادي(ع) به شعرخواني خواهند پرداخت.
فراخوان اين كنگره در تير امسال بعد از برگزاري اولين كنگره شعر پاسدار داده شد كه 194 نفر از شاعران پاسدار و خانواده هاي آنها 701 قطعه شعر خود را به اين كنگره ارسال كردند. در موضوع امام هادي(ع) نيز 35 قطعه شعر سروده و ارسال شده است.
حزب الله لبنان شبكه عبري راه مي اندازد
حزب الله لبنان براي معرفي چهره واقعي خود در بين محافل اسرائيلي، يك شبكه تلويزيوني عبري زبان تاسيس مي كند.
ايسنا گزارش داد، سايت خبري شيعه آن لاين در حال تدوين چندين برنامه تبليغاتي است تا افتتاح اين شبكه عبري زبان وابسته به حزب الله لبنان را اعلام كند. مسئولان شبكه عبري زبان حزب الله در تلاش هستند تا اين شبكه پا به پاي كانال هاي تاثيرگذار تلويزيوني عمل كند و تصوير واقعي حزب الله لبنان را در جامعه صهيونيستي به نمايش بگذارد. يكي از اعضاي «كادرهاي رسانه اي» حزب الله لبنان اعلام كرد: يقينا اين شبكه نه براي تبليغ بلكه براي پخش اخبار و برنامه هاي خبري و فرهنگي است. اين منبع در ادامه افزود: زمان آن فرا رسيده است تا ديدگاه ما به گوش اسرائيلي ها به غير از طريق رسانه هاي اسرائيلي كه كاملا از حقيقت به دور است، برسد.
انتشار نرم افزار «روز بصيرت»
نرم افزار چند رسانه اي «روز بصيرت» با فرا رسيدن سالگرد حماسه 9دي تهيه شد.
به گزارش خبرنگار كيهان نرم افزار چند رسانه اي «روز بصيرت» در چند بخش مختلف طراحي شده كه موضوعاتي همچون «بصيرت در قرآن و كلام اهل بيت(ع)»، نقش ولايت فقيه در حفظ نظام اسلامي، دشمن شناسي و مقابله با آن و وقايع نگاري اتفاقات دوران فتنه مي پردازد.
در يكي از بخش هاي مهم اين نرم افزار پرداختن به انتخابات يازدهم و دلايل اهميت انتخابات رياست جمهوري سال 1392 است.
در اين مجموع از حضور افرادي همچون آيت ا... احمد خاتمي، آيت ا... صديقي دكتر صفار هرندي، دكتر رجبي دواني و دكتر كوشكي استفاده شده است.
 


نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس:

 70 درصد نارسايي هاي اقتصادي مربوط به بي تدبيري مسئولان است

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: 70 درصد نارسايي هاي اقتصادي كشور ناشي از بي تدبيري بعضي مسئولان است.
منصور حقيقت پور ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اردبيل، اظهار داشت: اگر در شرايط فعلي 30 درصد مشكلات و نابساماني هاي اقتصادي را برگرفته از شرايط خاص تحريم بدانيم 70 درصد اين نابساماني ها با يك مديريت صحيح اقتصادي قابل برطرف شدن است.
وي تصريح كرد: در اين آشفته بازار اقتصادي دولت توان كنترل قيمت ارز را نداشته به طوري كه يك شبه قيمت آن تا 4 هزار تومان افزايش يافت كه در خوش بينانه ترين شرايط ما اين نابساماني ها را نشاني از بي تدبيري در برخي حوزه ها مي دانيم.
حقيقت پور خاطرنشان كرد: اگر بحث تحريم ها روي عرضه بسياري از كالاها نظير مرغ تاثيرگذار بود، چگونه ممكن است باور كنيم كه قيمت مرغ در مقطعي از سال به 8 هزار تومان رسيد ولي در شرايط كنوني اين رقم به حدود نصف تقليل يافته در حالي كه همان شرايط تحريم و حتي شديدتر از آن در حال حاضر بر اين كشور حاكم است.
نماينده مردم اردبيل در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از بي تدبيري دولت در قيمت گذاري نامناسب گندم و ذخيره سازي آن بيان كرد: ميزان توليد كشورمان 11ميليون تن است اما تنها 2 ميليون تن گندم داخلي خريداري و ذخيره سازي شده در حالي كه 9 ميليون تن مابقي به دليل تفاوت قيمت فاحش تضميني و داخلي يا به خوراك دام و طيور تبديل شده و يا از مرزهاي اين كشور خارج شده است.
وي در ادامه اضافه كرد: ما در اين شرايط اقتصادي و وضعيت ارزي كشور بايد 3 ميليارد دلار صرف واردات گندم از هند و پاكستاني كنيم كه گندم گنديده خود را به ما مي فروشند و ما نيز در نتيجه بي تدبيري مجبور هستيم اين گندم گنديده را خريداري و براي 3، 4 ماه آينده ذخيره سازي كنيم.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس يادآور شد: آيا چنين اقدامي بي تدبيري در كار نيست كه بخواهند بر آن نام آثار تحريم و تهديد استكبار بگذارند چرا كه عده اي در داخل اين كشور با رانت خواري تلاش مي كنند در روند اقتصادي كشور اختلال ايجاد كنند.
 


با حضور معاون وزير بهداشت،

درمان و آموزش پزشكي بيمارستان صحرايي پاكدشت افتتاح شد

بيمارستان صحرايي شهداي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با حضور معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در روستاي فيلستان شهرستان پاكدشت افتتاح شد.
به گزارش ايرنا، اين بيمارستان در مجتمع آموزشي شهيد نصيري روستاي فيلستان استقرار دارد و خدمات تخصصي خود را به طور رايگان به بيماران ارائه مي دهد.
رئيس بيمارستان صحرايي پاكدشت ديروز در حاشيه آيين افتتاحيه گفت: در اجراي اين طرح، بسيجيان جامعه پزشكي در قالب 50 تيم بهداشتي در روزهاي گذشته بيماران را در شهرها و روستاهاي شهرستان شناسايي كرده اند كه به معاينه و درمان آنان مي پردازند.
محمد نبي رضاپور افزود: اين بيمارستان با هدف خدمت رساني تخصصي به مردم محروم منطقه و ايجاد هماهنگي بين اعضاي بسيجي دانشگاه شهيد بهشتي به منظور حفظ آمادگي در مواقع بحراني و نيز بررسي امكانات و تجهيزات دانشگاه و قابليت سنجي استفاده از آن در زمان هاي بحران ايجاد شده است.
به گفته وي اين بيمارستان تا فردا (پنجشنبه) به صورت رايگان به بيماراني كه برگ ارجاع در دست دارند خدمات ارائه مي دهد. مدير امداد و درمان بسيج جامعه پزشكي درباره خدماتي كه بيمارستان صحرايي پاكدشت ارائه مي دهد گفت: اين بيمارستان در زمينه هاي مختلف از جمله ارتوپدي، دندانپزشكي، چشم، داخلي، جراحي و غيره به مردم خدمات ارائه مي دهد. مسعود جهانگيري افزود: در اين بيمارستان بيماران در شرايط بيمارستان صحرايي به درستي و با دقت معاينه و درمان خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري فارس جانشين سازمان بسيج جامعه پزشكي تهران هم گفت: در اين بيمارستان، علاوه بر درمانگاه هاي تخصصي و فوق تخصصي، بخش هاي آزمايشگاه، سونوگرافي، اكوكارديولوژي ECG، داروخانه، راديولوژي و اورژانس مستقر است.
 


حجت الاسلام مجتبي ذوالنور:

نبايد همه تقصيرها را بر گردن دولت انداخت

جانشين پيشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: در بحث مشكلات اقتصادي بوجود آمده عوامل متعددي دخيل هستند و نبايد همه تقصيرها را بر گردن دولت انداخته و فقط آن را مقصر بروز اين مشكلات بدانيم.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام «مجتبي ذوالنور» دوشنبه شب در نشست سياسي بصيرت در مسجد انصارالحسين قم با بيان اين مطلب افزود: امروز هر سه قوه بايد در كارزار اقتصادي حضور جدي داشته باشند تا ضعف در برخي قوانين اقتصادي و برخي سوء مديريت ها را برطرف كرده و با اخلالگران اقتصادي برخورد كنند.
وي با بيان اينكه بحث تحريم ها و كاهش فروش نفت مشكلاتي را در كشور ايجاد كرده است، خاطرنشان كرد: اقتصاد مقاومتي تنها راه گذر از تحريم هاي اقتصادي دشمنان است و البته اين يك رويكرد تدافعي و عقب نشيني نيست، بلكه حركتي به سمت استقلال، خودكفايي و اصلاح الگوي مصرف است.
جانشين پيشين نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: امروز تهديدات و تحريم هاي دشمنان رنگ باخته و هيچگاه نتوانسته است براي كشورمان مشكل جدي ايجاد نمايد، البته كسي نمي تواند وجود گراني ها و معضلات اقتصادي را انكار كند.
وي همچنين تصريح كرد: برخي تصور مي كنند گفتمان سياسي دولت و ايستادگي بر حقوق هسته اي ملت ايران باعث بوجود آمدن تحريم ها عليه كشورمان بوده اما بايد بدانيم كه اينها القائات دشمنان است و مستكبران غربي از ابتداي پيروزي انقلاب كشورمان را تحريم كرده و هيچگاه از دشمني خود دست بر نداشته اند.
وي با بيان اينكه انتخابات رياست جمهوري فرصتي براي دخالت ها و توطئه هاي دشمنان براي ايجاد صف بندي و حمايت از بدخواهان نظام اسلامي است، خاطرنشان كرد: 9 دي ماه حماسه بصيرت مردمي بود كه وقتي دست بيگانگان را در پشت صحنه فتنه عيان ديدند، به خيابان ها آمده و مشت محكمي بر دهان مستكبران كوبيدند.
جانشين پيشين نماينده ولي فقيه در سپاه در پايان با بيان اينكه امروز كشورمان تحت شديدترين هجمه هاي فرهنگي و اعتقادي دشمنان قرار گرفته است، تصريح كرد: امروز وظيفه و رسالت همه مردم و مسئولان در تقويت بنيان هاي اعتقادي و معنوي بسيار سنگين و حساس است و همه بايد در اين جهت آگاه و هوشيار باشند.
 


دانشجوي نخبه بسيجي محراب ديجيتال سخنگو ساخت


محراب ديجيتال سخنگو توسط يك دانشجوي نخبه بسيجي در ايران اختراع شد.
هاني محمودي سازنده اين محراب در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با بيان اينكه محراب ديجيتال سخنگو قابليت شناسايي حركات امام جماعت را از طريق سنسور چشمي دارد، افزود: اين محراب بدون نياز به مكبر، از طريق بلندگوي پيشرفته SPEAKER به اعلام اعمال و حركات نماز و ... مي پردازد و داراي در لولادار براي محدود كردن ميدان ديد چشمي به امام جماعت در اماكن پرجمعيت است.
عضو جامعه مجازي مخترعين ايران تصريح كرد: در راستاي ايجاد امنيت مادي و معنوي براي نمازگزاران، دستگاه داراي يك دوربين مخفي است كه فيلم را در حافظه MEMORY ذخيره مي كند و نيز داراي سنسورهاي هشدار دهنده مواد منفجره ULTRASENSITIVE است كه به محض حضور مواد منفجره در فضاي مسجد تا شعاع 10 متري اعلام خطر مي كند.
دبيركل كانون مطالعات راهبردي جهاد نرم و توليد محتواي اسلامي، اختراع مذكور را داراي يك دستگاه از نسل جديد و پيشرفته GPS ناميد كه از طريق آن به صورت اتوماتيك و طبق موقعيت جغرافيايي اوقات شرعي نيز تشخيص داده مي شود.
وي ادامه داد: اوقات شرعي در تابلوي LED روان كه در مقابل محراب نصب است نمايش داده مي شود.
به گفته محمودي، دستگاه مذكور داراي مهر سنسوردار است كه تعداد ركعات نماز را نيز در تابلو LED براي كساني كه تازه به نماز رسيده اند اعلام مي دارد و همچنين داراي يك عدد قطب نماي حرفه اي براي تشخيص صحيح قبله و نصب درست محراب است.
وي دقت فوق العاده در اعلام حركات نماز بدون اشتباه را از ديگر ويژگي هاي اين دستگاه دانست و گفت: گاهي اوقات مشاهده شده و اتفاق افتاده كه مكبر به دليل بي احتياطي و بيان اشتباه عمل نمازجماعت موجبات بي نظمي و يا بطلان نماز را فراهم كرده است اما اين دستگاه به صورت برنامه ريزي شده و دقيق اعمال امام جماعت را تشخيص مي دهد و از طريق speaker تعبيه شده در قسمت جلوي محراب اعلام مي كند.
اين عضو باشگاه پژوهشگران دانشجوي كشور، يادآور شد: اين محراب تمام اتوماتيك طراحي شده و تنها عمل روشن و خاموش كردن آن به عهده كليددار مساجد و يا اماكن مقدس است. نياز به آموزش هاي خاص نيست.
وي ادامه داد: طراحي شكل محراب به گونه اي قابل حمل و نصب در هر مكاني كه براي نمازجماعت اقدام مي شود، است.
 


مديرعامل شركت پست جمهوري اسلامي ايران:

 10 خدمت الكترونيكي در پست كشور آماده ارائه به مردم است

مديرعامل شركت پست جمهوري اسلامي ايران گفت: 10خدمت الكترونيكي از طريق سامانه پست كشور آماده ارائه به مردم است.
به گزارش ايرنا محمدحسن كرباسيان افزود: خريد و فروش اينترنتي، ارسال كارت پستال الكترونيك، رهگيري مرسولات پستي، تمبر شخصي، نصب جي پي اس، پست يافته ها و وب آگهي روستايي برخي از اين خدمات را شامل مي شود.
وي خاطرنشان كرد: استفاده از اين خدمات با ورود به سامانه اينترنتي اين شركت به نشاني www.Post.ir براي همگان امكان پذير است.
مديرعامل شركت پست جمهوري اسلامي ايران گفت: هدف از راه اندازي اين خدمات رقابت با بازارهاي جهاني، شتاب بخشي به عمليات پستي و به روز رساني امكانات به منظور ارائه به هموطنان است.
وي ادامه داد: اين شركت درصدد افزايش ديگر خدمات به حوزه پستي براي آسان سازي رفت و آمدها و صرفه جويي در وقت است كه با آماده كردن زيرساخت ها محقق مي شود.
كرباسيان گفت: اين شركت به صورت مشترك با 23 مركز خريد و فروش بخش خصوصي در راستاي خدمات اينترنتي فعاليت مي كند.
وي افزود: پست با شش هزار فروشگاه به صورت مجزا و مشترك قرارداد همكاري دارد تا كالاهاي مورد نياز مردم را با خريد از سامانه هاي مجازي در اختيار كاربران قرار دهد.
مديرعامل شركت پست جمهوري اسلامي ايران گفت: بيش از دوميليون قلم كالا سال گذشته از طريق اين سامانه ها مبادله شد كه ارزش ريالي آن 330 ميليارد ريال بود.
وي خاطرنشان كرد: اين مهم نشان از استقبال مردم از خدمات الكترونيكي و خريد و فروش اينترنتي دارد.كرباسيان گفت: رهگيري مرسولات پستي از طريق امضاء الكترونيكي در سامانه پست از ديگر خدمات اين شركت در افزايش ضريب امنيت و اطمينان مشتريان در جابجايي مرسولات است.
 


رئيس سازمان ثبت احوال اعلام كرد

900 هزار ازدواج در برابر 150 هزار طلاق در كشور

رئيس سازمان ثبت احوال گفت: در حال حاضر سالانه 900 هزار ازدواج و 150 هزار طلاق در كشور به ثبت رسيده و به اين ترتيب نرخ رشد جمعيت ايران 3/1 درصد است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، محمد ناظمي اردكاني ظهر ديروز در ديدار با آيت الله نوري همداني در قم گفت: به طور متوسط يك ميليون و 400 هزار ولادت و 400 هزار فوت در كشور روي مي دهد و ميزان ازدواج هم 900 هزار مورد و طلاق هم 150 هزار طلاق در كشور صورت مي گيرد بنابراين نرخ جمعيت ايران 3/1 درصد است.
وي با بيان اينكه اگر اين روند ادامه يابد پس از 30 سال ميزان ولادت و فوت در ايران برابر خواهد شد افزود: پس از آن نيز در صورت رسيدن جمعيت ايران به 80 ميليون نفر شاهد كاهش جمعيت خواهيم بود به همين دليل مسئولان كشور سياست هاي جمعيتي را اصلاح كرده و قانون كنترل جمعيت را حذف كرده اند و بسته هاي تشويقي براي افزايش جمعيت هم در نظر گرفته شده است.
رئيس سازمان ثبت احوال با اشاره به صدور مكانيزه شناسنامه هاي جديد و عدم امكان جعل آن ها گفت: اجراي كارت ملي هوشمند به دليل وجود زيرساخت هاي الكترونيكي خوبي كه در قم وجود دارد اجراي طرح به صورت پايلوت در قم شروع شده و از دهم بهمن ماه سال جاري به صورت رسمي در سطح كشور صادر خواهد شد.
 


استاندار گيلان اعلام كرد

اختصاص 100ميليون يورو براي خريد ريل راه آهن قزوين- رشت

رشت- خبرنگاركيهان:
استاندار گيلان از اختصاص 100 ميليون يورو براي خريد ريل راه آهن قزوين- رشت خبر داد.
كيهان هاشم نيا كه در نشست مجمع نمايندگان استان سخن مي گفت اظهار داشت: 160 ميليارد تومان بلوك اعتبارات از بابت فروش اوراق مشاركت براي اين راه آهن درنظر گرفته شده است.
وي در ادامه به ديدار اخير خود با رئيس جمهور اشاره كرد و افزود: مباحث مربوط به تسريع در ساخت سايت پشتيباني نفت و گاز سردار جنگل، تكميل آزادراه رشت- قزوين، تكميل سدهاي در دست احداث استان، راه آهن قزوين- رشت و رشت- آستارا، تكميل تصفيه خانه فاضلاب طرح مسكن مهر، پرداخت بدهي صيادان پره و بررسي مشكلات صيد و صيادي، مباحث مربوط به نوغانداري و منابع جانبي، موضوعات در خصوص ارتقاي امنيت مرزها و تجهيزات دريايي، سيستم هاي درماني و بهداشتي، مباحثي مربوط به چاي و چايكاران و طرح سيستم هشدار حريق براي جنگل از جمله مهمترين درخواست هايي بود كه به رئيس جمهور ارائه شد و ايشان نيز دستورات لازم براي پيگيري و رفع مشكلات را صادر كرد.
 


معاون غذا و دارو:

غربي ها در عمل، غذا و دارو را هم تحريم كرده اند

معاون غذا سازمان غذا و دارو گفت: غربي ها برخلاف ادعاهاي شان كه غذا، دارو و تجهيزات پزشكي را از تحريم ها مستثني مي دانند، با تحريم مبادلات ارزي در عمل باعث تحريم اين اقلام شده اند.
به گزارش ايرنا از قشم، بهروز جنت افزود: مشكل ناشي از اين موضوع كه ماهيتش ريشه در تبادلات ارزي دارد با همكاري دستگاه هاي ذيربط در حال برطرف شدن است.
وي با اشاره به اينكه مشكلي در تخصيص ارز براي غذا، دارو و تجهيزات پزشكي وجود ندارد تصريح كرد: ارزهاي مورد نياز براي واردات اين اقلام تخصيص داده شده و روند تخصيص ارز به آنها ادامه دارد.
به گفته جنت با توجه به اينكه هزينه هاي آزمايشگاه ها و مواد آزمايشگاهي مورد استفاده آنها فوق العاده سنگين است، مشكلات اقتصادي و نوسان هاي نرخ ارز در روند فعاليت هاي عادي آنها تأثيرگذار بوده ولي به علت اينكه دانشگاه هاي علوم پزشكي از تمام توانشان در اين خصوص استفاده مي كنند، مشكل خاصي ايجاد نشده است.
پنجمين نشست منطقه 9 معاونت هاي غذا و دارو دانشگاه هاي علوم پزشكي قطب خليج فارس شامل اهواز، بندرعباس، بوشهر، قشم، كيش و دزفول دوشنبه در محل مركز پژوهش هاي بيوتكنولوژي خليج فارس در جزيره قشم گشايش يافت.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10