(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 12  دی  1391 - شماره 20396

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رفع ايرادات شوراي نگهبان از اصلاح قانون انتخابات در دستور كار مجلس
تحليلگر آمريكايي تشريح كرد
پشت پرده امضاي قانون مقابله با ايران در آمريكاي لاتين
پيام تسليت سرلشكر سليماني در پي درگذشت حاج حسن خواجه
اهداي جايزه علمي اتريش به رئيس بيمارستان فارابي
تازه هاي قضايي در نشست خبري اژه اي
پرونده معوقات بانكي تا انتقال فائزه هاشمي به انفرادي
در مكتب امام
آيت الله العظمي حكيم و آنطوان بارا
پاي پياده راهي كربلاي معلي شدند
عزم ايران و الجزاير بر گسترش روابط تجاري و اقتصادي
هاآرتص:
عقب نشيني نتانياهو از لفاظي عليه ايران سؤال برانگيز است
برگزيدگان سومين جشنواره فيلم عمار معرفي شدند
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح:
سخنان مقام نظامي رژيم صهيونيستي به دروغ ژانويه شباهت دارد
در چهارمين روز از رزمايش دريايي ولايت 91
 پرتاب موفقيت آميز موشك رعد و اژدرهاي كاملا پيشرفته
بازتاب آزمايش موفقيت آميز موشك رعد در رسانه هاي خارجي


رفع ايرادات شوراي نگهبان از اصلاح قانون انتخابات در دستور كار مجلس

يك عضو هيئت رئيسه مجلس از ارجاع ايرادات شوراي نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات به كميسيون شوراها خبر داد و گفت: در يكي از جلسات علني هفته آينده اصلاحات مد نظر شوراي نگهبان مورد رسيدگي قرار مي گيرد.
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا اظهار داشت: بعد از تصويب طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري در مجلس، شوراي نگهبان در 12 الي 13 مورد به اين مصوبه ايراد گرفته و آن را براي مجلس ارسال كرده است كه روز يكشنبه اين موارد در حوزه معاونت اداره قوانين به كميسيون شوراها ارجاع شد و اين كميسيون بايد در نشستي با شوراي نگهبان اصلاحات مورد نظر شورا را اعمال كند.
وي در گفت وگو با ايسنا، افزود: اگر كميسيون شوراها در اين هفته تشكيل جلسه دهد و ايرادات شوراي نگهبان را رفع كند در اولين جلسه علني هفته آينده مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري در دستور كار خواهد بود البته با توجه به اينكه اين هفته نمايندگان براي سركشي به حوزه هاي انتخابيه شان رفته اند بعيد است اين جلسه تشكيل شود.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس يادآور شد: اگر جلسه كميسيون شوراها اين هفته تشكيل نشود كميسيون روز يكشنبه فرصت خواهد داشت در هماهنگي با شوراي نگهبان اصلاحات مورد نظر را انجام دهد و نهايتاً اين مصوبه سه شنبه و يا چهارشنبه در صحن علني بررسي مي شود.
وي همچنين خاطرنشان كرد: مصوبات مجلس بعد از ارجاع به شوراي نگهبان از دستور مجلس خارج نمي شود و اگر شورا به مصوبه مجلس ايرادي بگيرد ادامه كار تلقي شده و به دستور مجلس باز مي گردد لذا نيازي نيست كه اين موضوع خارج از نوبت رسيدگي شود.
سبحاني نيا با تأكيد بر اينكه ترجيح مجلس اين است كه ايرادات بين مجلس و شوراي نگهبان رفع شود و موضوع به مجمع تشخيص مصلحت كشانده نشود اضافه كرد: شوراي نگهبان كليت اين مصوبه را قبول كرده مثلاً در جايي كه بحث هيئت اجرايي مطرح بود اصل آن مورد ايراد قرار نگرفته و تنها ابهاماتي مطرح شده كه آن هم قابل رفع است به نظر ما اين موارد به نحوي نيست كه باعث اختلاف جدي بين مجلس و شوراي نگهبان باشد و بخواهد به مجمع تشخيص برود لذا تأكيد ما اين است كه اين مصوبه در مجلس اصلاح شود.
محمد جواد كوليوند نائب رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي كشور نيز از بررسي ايرادات شوراي نگهبان به اصلاح قانون انتخابات تا پايان دي خبر داد و گفت: موارد اعاده شده از سوي شوراي نگهبان پس از رفع اشكال در كميسيون مربوطه، خارج از نوبت در دستور كار صحن علني قرار مي گيرد و با توجه به اينكه ايرادات شوراي نگهبان تنها رفع اشكال است، بررسي اين طرح اصلاحي تا پايان دي ماه در مجلس به اتمام مي رسد.
نايب رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي كشور در ادامه اظهار داشت: رفع ايرادات شوراي نگهبان در طرح اصلاح قانون انتخابات پس از تصويب مجدد در صحن پارلمان به شوراي نگهبان ارسال خواهد شد و قطعاً اين اصلاحيه به انتخابات آتي رياست جمهوري مي رسد.
وي همچنين گفت: عمده ايراد شوراي نگهبان به ماده 4 و دو تبصره ماده 31 است كه در رايزني چند روز اخير اعضاي كميسيون بر تأمين نظر شوراي نگهبان درباره هيئت اجرايي در اين زمينه تأكيد شد.
محمد ابراهيم رضايي نماينده خمين نيز در اين زمينه گفت: تلاش مي كنيم تا اين مصوبه به مجمع تشخيص مصلحت نرود چرا كه در اين صورت نتيجه اي نخواهد داشت و مصوبه مجلس به انتخابات اين دوره رياست جمهوري نخواهد رسيد.
 


تحليلگر آمريكايي تشريح كرد

پشت پرده امضاي قانون مقابله با ايران در آمريكاي لاتين

يك تحليلگر آمريكايي درباره دلايل امضاي قانون مقابله با نفوذ ايران در آمريكاي لاتين، ايرا ن هراسي را علت اصلي اين موضوع عنوان كرد.
اين تحليلگر سياسي مي گويد، آمريكا براي دستيابي به اهداف جنگ طلبانه خود عليه ايران، تلاش مي كند تا به مردم آمريكا بقبولاند كه ايراني ها در حال تجاوز و تعدي به آمريكا هستند.
اظهارات اين كارشناس پس از آن بيان شد كه رئيس جمهور آمريكا با هدف مقابله با گسترش روابط رو به رشد ايران با كشورهاي آمريكاي لاتين قانوني را به امضا رساند.
لايحه «مقابله با نفوذ ايران در نيمكره غربي» كه جمعه گذشته (8 دي) با امضاي باراك اوباما به قانون مبدل شد از وزارت خارجه آمريكا مي خواهد ظرف 180 روز براي مقابله با آن چه كه «حضور و فعاليت رو به رشد ايران» در آمريكاي لاتين خوانده است راهبردي ارائه كند.
اين مصوبه همچنين تصريح مي كند سياست آمريكا بر مقابله با نفوذ ايران مطابق با راهبردي هماهنگ و هدفمند با استفاده از تمامي عوامل قدرت ملي از طريق ابزارهاي سياسي و ديپلماتيك استوار است. اين مصوبه همچنين از دولت آمريكا مي خواهد تا حضور ايران در نيمكره غربي را به دقت زير نظر داشته باشند.
به گزارش پرس تي وي، گلوريا استلا لاريوا، كارشناس مسائل آمريكاي لاتين از سانفرانسيسكو درباره دليل اصلي نگراني آمريكا گفت: باور ندارم كه اين مسئله دليل اصلي نگراني آمريكا و امضاي اين قانون جديد باشد، در حقيقت اين ترفندي براي ايجاد هراس در ميان مردم آمريكا به نحوي كه آن ها را به اين باور برساند كه ايراني ها در مرز كانادا و مكزيك مستقر و آماده ورود به آمريكا هستند شگرد بسيار خودخواهانه اي است.
به عبارتي ديگر من بر اين باورم كه زمان تغيير كرده است، به عنوان نمونه در اجلاس اخير كشورهاي «آمريكاي لاتين و آمريكا» كه آمريكا و كانادا هم حضور داشتند به كوبا اجازه داده نشده بود تا مانند هميشه در اين اجلاس حضور داشته باشد و بسياري از كشورهاي شركت كننده در اين اجلاس هشدار دادند كه اگر به كوبا اجازه مشاركت در اين اجلاس داده نشود اين اجلاس آخرين اجلاس خواهد بود.
آمريكا از نظر سياسي در انزواي روزافزون قرار گرفته است و با اين وجود از قدرت اقتصادي و نظامي و نفوذ زيادي برخوردار است و بنابر اين امضاي اين قانون جديد، بخشي از برنامه اي فراگير با هدف تجاوز عليه ايران است.
لاريوا درباره همكاري كشورهاي ضدامپرياليستي مانند ايران و كشورهاي آمريكاي لاتين گفت: به نظر من اين تنها مسير بقاي كشورهايي مانند آمريكاي لاتين و كشوري مستقل مانند ايران است. آمريكا هر كشوري را كه دست نشانده و يا در خدمت منافع آمريكا نباشد، ضدآمريكايي تلقي مي كند و نكته كليدي همين است، به همين دليل است كه اين كشور با قطر، بحرين و عربستان سعودي روابط گسترده تري دارد، چون چنين كشورهاي مستبدي كاملا تحت سياست هاي آمريكا قرار دارند.
و ائتلاف آلبا (كشورهاي ائتلاف بوليواري مردم آمريكاي ما) در آمريكاي لاتين بي سابقه است و ما هرگز قبل از اين در تاريخ آمريكاي لاتين چنين اتحادي را در ميان اين كشورها و همچنين نفوذ آنها را بر كشورهاي ديگر مانند آرژانتين و برزيل و شيلي شاهد نبوده ايم.
و اين آن چيزي است كه آمريكا را نگران مي كند، اين كه ديگر نتواند بر آمريكاي لاتين حكومت كند و بگويد كه شما بايد به برنامه بازار آزاد با ما پايبند باشيد و ما مرزهاي شما را خواهيم گشود و بازارهاي شما را رونق خواهيم داد. و با وجود اين ائتلاف روزافزون، اوضاع ديگر مانند سابق نيست و بر اين باورم كه اوضاع براي ايران نيز تغيير كرده است، شاهد هستيم كه در خاورميانه شكاف روي داده است و بار ديگر تنها مسير از طريق اتحاد با كشوري از خاورميانه مانند ايران امكان پذير است.
 


پيام تسليت سرلشكر سليماني در پي درگذشت حاج حسن خواجه

سرلشكر قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه در پيامي درگذشت حاج حسن خواجه را تسليت گفت.
در بخشي از پيام فرمانده نيروي قدس سپاه آمده است: عروج ملكوتي فرمانده پيشكسوت، رزمنده و پاسدار پرشور سال هاي دفاع مقدس برادر حاج حسن خواجه علمدار رزمندگان ولايتمدار شهرستان كهنوج كه به همراه فرزند دلبندش در آستانه اربعين حسيني دعوت حضرت دوست را لبيك گفت و پروانه وار به ديار باقي شتافت باعث تاثر و تالم گرديد.
حاج حسن خواجه برادري بود مدافع ارزش هاي اسلامي و الهي، كه به وجودش افتخار مي كرديم. اخلاص، سادگي و مسئوليت پذيري وي زبانزد عموم همرزمان بود.
 


اهداي جايزه علمي اتريش به رئيس بيمارستان فارابي

رئيس بيمارستان فارابي با بيشترين آمار عمل جراحي قوز قرنيه با استفاده از حلقه هاي داخل قرنيه در دنيا موفق به دريافت جايزه ابداع و ابتكار شد.
گفتني است اين جايزه از سوي شركت اتريشي سازنده حلقه هاي داخل قرنيه به دكتر جباروند، رئيس بيمارستان فارابي اهدا شده است.
 


تازه هاي قضايي در نشست خبري اژه اي

پرونده معوقات بانكي تا انتقال فائزه هاشمي به انفرادي

سخنگوي قوه قضاييه در نشست خبري خود با اصحاب رسانه به تشريح آخرين وضعيت مهمترين پرونده هاي قضايي از پرونده معوقات بانكي تا انتقال فائزه هاشمي به انفرادي و آخرين وضعيت سران فتنه پرداخت.
حجت الاسلام محسني اژه اي ديروز در اين نشست در مورد مسائل مطرح شده پيرامون وجود معوقات بانكي، گفت: يكي از وظايف ذاتي بانك ها، تخصيص منابع است و وظيفه مهم ديگر بانك ها اين است كه منابع را به گونه اي تخصيص دهند كه قابل برگشت باشد.
وي گفت: اگر در سه مرحله مسئولان ذي ربط كوتاهي كنند شرعا و قانونا مسئولند و يكي از اين سه مرحله، تخصيص منابع است، يعني بانك مجاز است تا سقف خاصي اعتبار تخصيص دهد. دومين مرحله اين است كه ضمانت لازمي براي تسهيلاتي كه ارائه مي شود اخذ شود كه اگر آن فرد به هر دليلي نتوانست وام خود را پس دهد يا اصلا فوت كرد بانك بتواند طلب خود را وصول كند.
سخنگوي قوه قضاييه افزود: مرحله بعدي اين است كه بانك بايد نظارت كند كه اين پول را براي چه مي دهد و ببيند آيا در همان زمينه مصرف مي شود يا خير؟
محسني اژه اي با بيان اينكه امروز يك عدد را به عنوان معوقات يا مطالبات غيرجاري بانك ها مطرح مي كنند، گفت: بانك ها سه نوع مطالبات دارند؛ يكي از آنها مطالبات سررسيد گذشته است يعني اينكه سررسيد پرداخت اقساط گذشته و مبلغي پرداخت نشده است. نوع دوم مطالبات معوق است كه در آن زماني بيش از شش ماه گذشته و قسطي پرداخت نشده است و نوع سوم هم مطالبات مشكوك الوصول است.
بانك ها پاسخگوي معوقات باشند
سخنگوي قوه قضاييه اظهار كرد: الان بدهي افراد به بانك ها و مطالبات غيرجاري بانك ها كه شامل اين سه قسمت است، يك عددي است كه خودشان اگر صلاح مي دانند بايد آن را اعلام كنند چون من نه عدد دقيق آن را مي دانم و نه براي اعلام آن موظف هستم.
وي تصريح كرد: در اينجا اولين سوال را بايد از بانك و دولت پرسيد و گفت شما چرا اين مقدار معوقه داريد؟ جناب آقاي رييس جمهور خودشان فرمودند و گفتند كه اينها سه دسته هستند؛ يك عده بدهكاران خرد هستند، يك عده هم كساني هستند كه واقعا پول براي ايجاد يك فعاليت اقتصادي صحيح گرفته اند و به هر دليل نتوانسته اند به دليل مشكلات موجود در بازار معوقات را پرداخت كنند و عده اي ديگر هستند كه به صورت متقلبانه چه بسا اين پول را گرفته اند و با اينكه مي توانند آن را بدهند ولي نداده اند.
محسني اژه اي ادامه داد: اولين سوال اين است كه آقايان بانك، مديران بانك، هيات مديره بانك، وزارت اقتصاد و دارايي، بانك مركزي، دولت هر كدام به سهم خود پاسخ بدهيد كه چرا بايد اين قدر معوقه داشته باشيد و چرا وثيقه مناسب براي دريافت پول نداشته باشيد.
خلاف بانك ها
سخنگوي قوه قضاييه ادامه داد: اولين خلاف شما اين است كه چرا با شيوه اي پول داده ايد كه الان قابل قبول و قابل برگشت نيست .
محسني اژه اي افزود: دوم اينكه بانك ها براي وصول مطالبات ابزار مختلف در اختيار دارند كه بايد پرسيد چرا از آنها استفاده نمي شود؟ من الان توضيح مي دهم كه از چه سالي تا حالا به ما - البته به صورت ناقص - اعلام شده معوقه وجود دارد. از سال 82 تاكنون مي گويند معوقه داريم، بايد پرسيد كه از سال 82 تاكنون چه اقداماتي كرده ايد؟ كه اين معوقات وصول نشده است؟ بياييد ببينيد بانك ها چه تعداد دادخواست به دادگستري داده اند و شكايت كرده اند؟ بسياري از موارد را هم دستگاه هاي نظارتي و اطلاعاتي گزارش داده اند و دستگاه قضايي وارد شده است، پس از چه كسي گله داريم، يعني خود آنها پيش قدم نمي شوند و دنبال نمي كنند.
سخنگوي قوه قضاييه تصريح كرد: مطلب بعدي اينكه بانك ها و موسسات اعتباري موظف هستند كه غير از اعتبارسنجي و گرفتن يك وثيقه مناسب، اگر كسي بدهي داشت محروميت ها و محدوديت هايي را براي او ايجاد كنند و دوباره به او وام ندهند در صورتي كه الي ماشاءالله اين مساله تكرار شده كه فردي از يك بانك بدهي داشته و از بانكي ديگر وام گرفته و يا حتي از خود همان بانك وام گرفته است!
اقدام دستگاه قضا
براي وصول برخي معوقات بانكي
محسني اژه اي گفت: زماني كه پرونده فساد بزرگ بانكي مطرح شد، ارتباط نزديكي را با كميسيون اصل نود برقرار كرديم. يك تعداد اسامي را در رابطه با پرونده فساد بانكي از آنها گرفتيم. نيمه اول سال 90 هم با يكي از معاونين اول رييس جمهور صحبت كرديم كه او به ما گفت خود ما پيش قدم مي شويم و پيشنهاد دادند كه كميسيوني را تشكيل دهيم و نماينده اي از آنها و نيز نماينده اي را از دادستاني كل كشور خواستند. دو ماهي گذشت و ما حدود 9 هزار ميليارد تومان از معوقات بانكي را وصول كرديم و بقيه آنها را رسيدگي مي كنيم. از آنها خواستيم كه اگر پرونده هايي كه معوقات بانكي شان را نداده اند، به دستگاه قضايي اعلام كنند تا دستگاه قضايي به آنها كمك كند.
وي تصريح كرد: مردادماه سال 90 معاونت ذي ربط نامه اي را در پاسخ به نامه من نوشت و گفت كه اين تعداد پرونده در دادگاه ها وجود دارد كه همه آنها مربوط به معوقات بانكي نيست و ليستي را به ما ارائه دادند كه تعدادي از افراد در مراكز مختلف كشور مرتكب تخلف و كلاهبرداري شده بودند و اين ليست، ليست معوقات بانكي نبود. محسني اژه اي ادامه داد: ما ليست را از معاونت ذي ربط گرفتيم و نسبت به افراد نيز حساسيت نشان داديم و بعضي از آنها را دستگير كرديم و بعضي هم حكم شان صادر شد. از جمله آقايي به نام »درمني« كه حكمش صادر شد به پرداخت وجوه و جريمه محكوم شد. آقاي ديگري به نام «رائودمند» نيز محكوم شد كه حكمش را گرفت و حكم وي نيز حبس و رد مال به بانك ها بود. دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: ما در زمينه پرونده فساد بانكي با سازمان ثبت هم صحبت كرديم و به كمك آقاي تويسركاني رييس سازمان ثبت اسناد و املاك در هشت ماهه اول سال جاري 12 هزار و 485 ميليارد و 105 ميليون و 406 هزار و 812 ريال معوقات بانكي را وصول كرديم كه در سال گذشته يعني 8 ماهه سال 90، در حدود 7 هزار ميليارد ريال معوقات بانكي بوده است و امسال اين رقم به 12 هزار ميليارد ريال رسيده، يعني بيش از 70 درصد رشد داشته است.
به برهم زنندگان امنيت جامعه امان نمي دهيم
محسني اژه اي در ادامه اظهار كرد: همان طوري كه مستحضر هستيد و اين روزها از زبان مسئولان شنيديد جامعه اسلامي ما انتظار دارد كه هيچگونه ناامني وجود نداشته باشد و خانواده ها و همه آحاد جامعه بتوانند با كمال آرامش زندگي كنند و اگر كسي مي خواهد به بانك يا مدرسه برود در روز و شب امنيت داشته باشد.
سخنگوي قوه قضاييه ادامه داد: براي هيچ كسي قابل قبول نيست كه به برهم زنندگان امنيت فرصت و امان داده شود، بنابراين دستگاه قضايي مصمم تر از گذشته با هر كسي كه بخواهد امنيت را بر هم بزند، برخورد خواهد كرد. وي تصريح كرد: در همين زمينه از ضابطين مسائلي خواسته شده و نيروي انتظامي هم به جد پاي كار است. از نيروهاي امنيتي هم خواسته شده تا كساني كه به صورت باندي فعاليت مي كنند را شناسايي كنند.
آخرين وضعيت پرونده بزرگ
فساد بانكي
محسني اژه اي با اشاره به پرونده فساد بزرگ مالي، اظهار كرد: اين پرونده واقعا بزرگ و پيچيده بود كه بخش هايي از بانك ها و غيربانك ها با آن مرتبط بودند و در آن هم مبلغ زياد مطرح بود و هم تخلفاتي كه انجام شده بود پيچيده بودند، به نحوي كه تنها دادنامه يك بخش از پرونده 1600 صفحه بود و كل پرونده هم حدود 30 هزار صفحه است.
وي با بيان اينكه در پرونده فساد بانكي تاكنون براي بيش از 100 نفر كيفرخواست صادر شده و 39 نفر محاكمه شده اند، گفت: متعاقب محاكمه 39 نفر در بخش اول پرونده، يازده نفر ديگر محاكمه و محكوم شدند كه برخي از آنها به حكم صادره اعتراض كردند و پرونده در مرحله تجديدنظرخواهي است و برخي از اين يازده نفر هنوز براي اعتراض فرصت دارند.
سخنگوي قوه قضاييه افزود: بقيه اين پرونده نيز مفتوح است و بقيه افراد در نوبت رسيدگي هستند كه تعدادي از پرونده ها هم در دادسرا مطرح است.
انتقال فائزه هاشمي به انفرادي
محسني اژه اي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا فائزه هاشمي در زندان به انفرادي رفته است يا خير؟ گفت: اصل مطلب درست است. استحضار داريد كه زندان يكسري مقرراتي دارد و اگر چنانچه آن مقررات زير پا گذاشته شود اقداماتي تنبيهي وجود دارد كه توسط خود زندان انجام مي شود و بر اساس آن چيزي كه من شنيده ام، ايشان اقداماتي داشتند كه به لحاظ همان مسائل تنبيهي از سه روز پيش به انفرادي رفتند.
وي در پاسخ به اين سوال كه اقدامات فائزه هاشمي چه بوده است، گفت: من جزئيات موضوع را نمي دانم اما بالاخره در داخل زندان ايشان مسائلي داشته اند كه خلاف مقررات زندان بوده و مسئولان زندان هم طبق ضوابط داخلي و نه بر اساس حكم دادگاه و طبق اختيارات سازمان زندان ها، از سه روز پيش او را به انفرادي فرستاده اند.
وضعيت پرونده مهدي هاشمي
وي همچنين در پاسخ به سوالي در مورد وضعيت پرونده مهدي هاشمي گفت: من شنيده ام كه كيفرخواست صادر شده يا در شرف اتمام است كه اگر ان شاءالله تمام شود سريع تر دادگاه تشكيل مي شود.
شرط اعلام جرم دادستاني
درباره نطق نمايندگان
خبرنگار ديگري از محسني اژه اي پرسيد كه آيا دادستان تهران اين اختيار را دارد كه نسبت به نطق نماينده اي در مجلس ورود پيدا كند و اعلام جرم كند؟ كه محسني اژه اي پاسخ داد: در قانون آمده كه اگر نماينده اي در راستاي انجام وظايف نمايندگي اش اظهارنظري كند قابل تعقيب نيست، ولي اگر نماينده اي در نطق خود مرتكب جرمي نسبت به ديگران شود، دادستان مي تواند به آن ورود كند.
صدور حكم رمال ها
خبرنگار ديگري در مورد پرونده رمال ها كه منتسب به دولت بود، پرسيد و گفت آيا حكمي در اين زمينه صادر شده است و از دادستان كل كشور خواستار توضيح شد كه محسني اژه اي پاسخ داد: اگرچه تحت اين عنوان امكان دارد اين موضوع در جامعه مطرح شود، ولي در كيفرخواست صادره، اين عنوان مجرمانه نبوده است. در دادگاه اين افراد محكوم شده اند كه بايد بگويم دو نفر از آنها پرونده شان به دادگاه رفته و حكم شان صادر شده است.
بحث آزادي مشروط جوانفكر
محسني اژه اي در پاسخ به سوالي ديگر در مورد بحث آزادي مشروط علي اكبر جوانفكر، اظهاركرد: من نشنيده ام كه با درخواست آزادي مشروط موافقت شده باشد، ولي شرايط آزادي مشروط در قانون آمده است اما در مورد اينكه درخواستي مطرح شده باشد و با آن موافقت شده باشد خبر ندارم.
عدم تغيير در وضعيت سران فتنه
دادستان كل كشور در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد آيا در وضعيت موسوي و كروبي تغييري ايجاد شده يا قرار نيست در وضعيت آنها تغييري داده شود؟ گفت: جواب هر دو سوال منفي است يعني تغييري حاصل نشده است.
واكنش به نقض حقوق شهروندان ايراني در كشورهاي ديگر
محسني اژه اي در مورد نقض حقوق شهروندان ايراني در كشورهاي ديگر، اظهار كرد: در اين رابطه هم اقدام سياسي و هم اقدام حقوقي مي توان انجام داد. از لحاظ سياسي، وزارت خارجه و هر دستگاهي كه متصدي است بايد اقدام كند و به تبع ستاد حقوق بشر قوه قضاييه هم قطعا بايد اقداماتي داشته باشد.
ايجاد ستادي در قوه قضاييه
براي پيشگيري از وقوع جرايم انتخاباتي
محسني اژه اي در پاسخ به سوالي در مورد اقدامات قوه قضاييه براي پيشگيري از وقوع جرايم انتخاباتي نيز ، گفت: قوه قضاييه، ستادي را تشكيل داد و الان هم اين ستاد فعال شده و در آينده نيز فعال تر خواهد شد.
وي با بيان اينكه ستاد مركزي و چند ستاد استاني در اين زمينه فعاليت مي كنند، اظهار كرد: اين ستادها چند وظيفه دارند از جمله اينكه ستادهاي انتخاباتي كه رصد مي كنند. دوم اينكه نامزدها را دعوت مي كنند و به آنها مي گويند مراقب باشند كه خداي ناكرده خلافي صورت نگيرد و اگر هم خداي ناكرده تخلفي صورت گيرد سعي مي شود خيلي سريع در شعبات مخصوص و به صورت خارج از نوبت به آنها رسيدگي شود.
 


در مكتب امام

هميشه بايد باب اجتهاد باز باشد
در حكومت اسلامي هميشه بايد باب اجتهاد باز باشد و طبيعت انقلاب و نظام همواره اقتضاء مي كند كه نظرات اجتهادي- فقهي در زمينه هاي مختلف ولو مخالف با يكديگر آزادانه عرضه شود و كسي توان و حق جلوگيري از آن را ندارد.
صحيفه نورـ ج 21ـ ص 47
 


آيت الله العظمي حكيم و آنطوان بارا

پاي پياده راهي كربلاي معلي شدند

آيت الله العظمي سيدمحمدسعيد حكيم، از مراجع شيعي در عراق و آنطوان بارا، نويسنده، روزنامه نگار و انديشمند مسيحي عصر روز 10 دي ماه، پاي پياده از نجف اشرف راهي كربلاي معلي شدند.
به گزارش ايكنا به نقل از خبرگزاري نون، آيت الله العظمي حكيم عصر يك شنبه با خيل عظيم زائران حسيني كه پاي پياده براي مشاركت در چهلمين روز شهادت سرور و سالار شهيدان، اباعبدالله الحسين(ع)، راهي كربلاي معلي هستند، همراه شد.
همچنين آنطوان بارا، نويسنده، روزنامه نگار و انديشمند مسيحي سوري الاصل ساكن كويت همراه با شماري از نمايندگان پارلمان كويت و همگام با خيل ميليوني زائران نيز پاي پياده راهي كربلا شد.
وي كه از نجف اشرف راهي كربلا شده است، در اين باره گفت: سنت پياده روي زائران امام حسين(ع) به سوي كربلاي معلي روح ها را پاك و تطهير و همچون مناسك حج اختلافات طبقاتي را از بين مي برد.
نويسنده مسيحي كتاب «حسين در انديشه مسيحي» صاحب مقوله مشهوري است كه مي گويد: اگر امام حسين(ع) از ما بود، در تمام زمين براي او منبر و پرچم برمي افراشتيم و مردم را با نام حسين(ع) به مسيحيت فرا مي خوانديم.
 


عزم ايران و الجزاير بر گسترش روابط تجاري و اقتصادي

در ديدار وزير امور خارجه كشورمان با رئيس كميسيون خارجي و همكاري هاي بين المللي مجلس الجزاير دو طرف بر گسترش روابط در عرصه هاي اقتصادي و تجاري تأكيد كردند.
علي اكبر صالحي در اين ديدار با اشاره به مشتركات فراوان تاريخي و فرهنگي و ديدگاه برادرانه و دوستانه بين دو ملت اظهار كرد: روابط جمهوري اسلامي ايران و الجزاير در سطح بسيار خوب و دوستانه اي قرار دارد و مسئولان دو كشور عزم و اراده جدي براي تسهيل و تسريع در روند توسعه و گسترش روابط در عرصه هاي اقتصادي و تجاري دارند.
وي با اشاره به نقش مهم و تأثيرگذار ايران و الجزاير گفت: تداوم رايزني و مشورت مسئولان دو كشور براي كمك به حل و فصل مسائل حساس جاري در منطقه در راستاي مصالح و منافع كشورها و مردم لازم است.
ما از مواضع خوب الجزاير در حمايت از ايران در عرصه هاي بين المللي از جمله موضوع فن آوري صلح آميز هسته اي تقدير مي كنيم.
ابراهيم بولحيه، رئيس كميسيون سياست خارجي و همكاري هاي بين المللي مجلس الجزاير نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از سفرش به ايران و مذاكرات بسيار خوب خود با مقامات و مسئولان ايراني، از سطح روابط سياسي ممتاز دو كشور مبتني بر مصالح و منافع مشترك ابراز رضايت كرد و بر ضرورت تداوم پيگيري و حمايت همه جانبه از روند توسعه روابط به خصوص از سوي مجالس دو كشور در زمينه هاي تجاري و اقتصادي تأكيد كرد.
او از پيشرفت هاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي مختلف علمي و فن آوري و صنعتي تجليل كرد و آمادگي كشورش براي تبادل تجربيات در همه زمينه ها با ايران را اعلام كرد.
محكوميت حمله تروريستي به اتوبوس زائران پاكستاني
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در پيامي حادثه تروريستي حمله به اتوبوس هاي حامل زائران پاكستاني حرم حضرت ثامن الحجج(ع) در شهر كويته پاكستان را محكوم كرد. وي در اين پيام، شهادت بيش از 30 زائر پاكستاني در اين حادثه را به دولت، ملت پاكستان و بازماندگان قربانيان تسليت گفت و براي مجروحان، سلامتي و شفاي عاجل مسئلت كرد.
 


هاآرتص:

عقب نشيني نتانياهو از لفاظي عليه ايران سؤال برانگيز است

يك روزنامه صهيونيستي در يادداشتي با اشاره به لفاظي هاي چند ماه گذشته نخست وزير رژيم صهيونيستي در قبال كشورمان و ترسيم نقاشي تهديد ايران از سوي وي در سازمان ملل، سكوت اخير نتانياهو در اين باره را سؤال برانگيز دانست.
روزنامه هاآرتص در اين يادداشت كه به قلم «عوزي بنزيمان» نوشته شده، آورده است: پيش از اين برنامه هسته اي ايران در تمام دوران نخست وزيري نتانياهو در رأس برنامه هاي وي قرار داشت و روش برخورد او با اين تهديد بسيار مشهود و قابل لمس بود.
نتانياهو در سخنراني سه شنبه گذشته خود و در آغاز مبارزات انتخاباتي حزب «ليكود-بيتينا» بار ديگر در مورد اين موضوع اما اين بار با ملايم ترين لحن ممكن صحبت كرد. هاآرتص افزود: وي ايران را يكي از چالش هاي فراوان پيش روي اسرائيل خواند كه فقط وي مي تواند با آن مقابله كند. همان كسي كه رقابت هاي انتخاباتي خود را به مسئله ايران گره زده بود اكنون تصميم گرفته است كاملاً از آن صرف نظر كند.
نويسنده اين مقاله گفت: بايد بدانيم دليل سكوت نتانياهو در اين زمينه چيست. آيا وي از تفكر اين كه سرنوشت اسرائيل به چگونگي مديريت در رويارويي با تهديدات ايران بستگي دارد دست برداشته است؟ آيا وي از حمله به تأسيسات هسته اي ايران منصرف شده است؟ آيا به حاشيه كشيدن موضوع ايران نشان مي دهد كه عزم وي در اين زمينه كم شده يا تسليم فشارهاي آمريكا شده است؟
تغيير سياست نتانياهو از قرار دادن ايران در صدر برنامه ملي (و بين المللي) به مدت طولاني تا حذف اين موضوع در مباحثات عمومي مانند مبارزات انتخاباتي غيرمعقول و عجيب به نظر مي رسد.
در ادامه اين يادداشت آمده است: مردم نمي توانند اين حقيقت را ناديده بگيرند كه رهبرشان يك سري اهداف ملي را تعيين كند، در مورد شيوه نظامي براي مقابله با آن تصميم گيري كند، از منابع زيادي براي اين هدف استفاده كند، مشكلات تحمل ناپذيري را به مردم خود تحميل كند، جهان را در پيش بيني هاي مأيوس كننده خود غرق كند و سپس ناگهان بدون هيچ توضيحي از اين مسئله فاصله بگيرد.
نويسنده اين مقاله افزود: مبارزات انتخاباتي احتمالاً فرصت خوبي براي ارزيابي توانايي نتانياهو براي رهبري اسرائيل است. آيا اظهارات وي درباره تهديد هسته اي تهران صحت داشت؟ آيا وي راه درستي را براي مقابله با اين تهديد انتخاب كرد؟
هاآرتص در پايان افزوده است: اما نمي توان اين ارزيابي را انجام داد زيرا نتانياهو سكوت كرده است و رهبران ديگر احزاب نيز به برخي دلايل، تصميم گرفته اند اين موضوع را ناديده بگيرند. اين سؤالات در مورد آنها نيز مطرح مي شود كه آيا آنها از نحوه برخورد نتانياهو با ايران راضي هستند؟ آيا راه هاي ديگري دارند؟ چرا در به حاشيه كشاندن اين موضوع در مباحثات عمومي با نتانياهو همكاري مي كنند؟
نويسنده يادداشت، صورت مسئله را خوب مطرح كرده است اما بايد به اين نكته اشاره مي كرد كه شكست مفتضحانه اخير رژيم صهيونيستي در جنگ 8 روزه غزه و تن دادن سران جنگ طلب اين رژيم به شروط آتش بس حماس نقش مهمي در اثبات پوچ و بي اساس بودن ادعاهاي نتانياهو، باراك و ليبرمن درباره حمله به ايران داشته است. اين شكست درس بزرگي به سران تل آويو داده است كه وقتي در مقابل يك جنبشي كه سالهاست در محاصره و تحريم قرار دارند اين چنين شكست مي خورند، رويارويي با ايران قدرتمند چه وضعيتي را براي آن ها متصور كرده است.
 


برگزيدگان سومين جشنواره فيلم عمار معرفي شدند

گروه ادب و هنر-
مراسم اختتاميه سومين جشنواره مردمي فيلم عمار شامگاه يكشنبه دهم دي با حضور جمعي از خانواده معظم شهدا، ايثارگران، فرماندهان دوران دفاع مقدس و هنرمندان داخلي و خارجي در سينما فلسطين برگزار شد.
در اين مراسم علاوه بر معرفي و تقدير از برگزيدگان، از داوود ميرباقري كارگردان سريال هايي چون «امام علي(ع)» و «مختارنامه» نيز تجليل به عمل آمد. ميرباقري پس از تجليل از سوي جشنواره طي سخناني گفت: ما هميشه مديون خون شهدا هستيم و من هرگز اين شب به ياد ماندني را كه خستگي دو دهه فعاليت طاقت فرسا از من گرفت را فراموش نمي كنم.
آقاي فرانچسكو و خانم بتيس از فيلمسازان ضد صهيونيست فرانسوي كه بعد از 20 سال فعاليت در اين زمينه از سوي كشور خود از ادامه كار محروم شدند ديگر ميهماناني بودند كه با حضور در اين جشنواره مورد تجليل قرار گرفتند.
در اين مراسم همچنين برگزيدگان سومين جشنواره مردمي فيلم عمار معرفي و تقدير شدند. در بخش انيميشن «آنها زنده اند»؛ ساخته محمد لطفعلي در موضوع تاريخ انقلاب، «نبرد خليج فارس»؛ ساخته فرهاد عظيما در موضوع تاريخ انقلاب و «پرواز غريب»؛ ساخته كامران رضايي در موضوع تاريخ انقلاب جايزه دريافت كردند.
همچنين «عطر ولايت»؛ ساخته مسعود صمدي با موضوع تاريخ انقلاب كه منتخب هيئت داوران شناخته شده و از «ابراهيم در آتش» ساخته فاطمه نصيرفرد در موضوع تاريخ انقلاب تقدير شد. در بخش كليپ از سه اثر «حضور»؛ ساخته سعيد خليلي در موضوع تاريخ انقلاب، «هنر امام» ساخته محمد حسين خوش بيان در موضوع تاريخ انقلاب و «اين آخرين قدم» ساخته علي حمزه با موضوع تاريخ انقلاب تقدير شد. همچنين در اين بخش سه اثر «بابا خون داد»؛ ساخته مهدي نقويان با موضوع تاريخ انقلاب، «عشق است به آسمان پريدن» ساخته علي حمزه در موضوع تاريخ انقلاب و «خاورميانه جديد خاورميانه اسلام» ساخته محمد حسين خوش بيان در موضوع بيداري اسلامي برگزيده شدند. در بخش داستاني از «24 ساعت مرخصي» ساخته ناصر شهرياري در موضوع جنگ نرم تقدير و سه اثر «وديگر هيچ نبود» ساخته محمدباقر مفيدي كيا در موضوع بيداري اسلامي، «11=1+1» ساخته سيد محمد طباطبايي در موضوع بيداري اسلامي و «به رنگ زندگي» ساخته «داوود جليلي» در موضوع نقد درون گفتماني برگزيده شدند. در بخش مستند تاريخ انقلاب اسلامي از دو اثر «پاهايم قلقلك را دوست دارد» ساخته سيد محمد ميركاني و «سميه كردستان» ساخته محمد علي مرداني تقدير شد و سه اثر «ثانيه هاي معكوس» ساخته محمد رمضاني، «آن مرد ايستاده است» ساخته عليرضا نوروزي خراساني و «بچه ها دو محله» ساخته مصطفي خسروي برگزيده شدند. همچنين در بخش مستند بيداري اسلامي و بين الملل 4 مستند برگزيده «جميله» ساخته مجيد كلهر، «99 درصد» ساخته محسن يزدي قلعه، «انديشه حيات» ساخته محسن اسلام زاده و سيدمحسن اصغرزاده، و «مدرسه» ساخته محمدرضا عباسيان اعلام شدند.
در بخش مستند نقد درون گفتماني نيز از «درد ويول» ساخته قربان علي طاهرفر تقدير شد و سه اثر «ميراث آلبرتا» ساخته حسين شمقدري، «آب شهر» ساخته ياسر طالبي و «مزيت دوم» ساخته مقداد رحيمي برگزيده اعلام شدند.
در بخش مستند جنگ نرم از «مويد» ساخته محمدرضا دهشيري و «همزاد عاشقان» ساخته تورج كلانتري تقدير شد و سه اثر «اخراجي هاي 4» ساخته محمد تقي رحمتي، «كوچه مقدس» ساخته جمال عود سيمين و «كاشانه» ساخته علي تاجيك برگزيده اعلام شدند.
در بخش مستند فتنه 88 دو اثر «ما بيشماريم» ساخته محمد محمدي سرشت و «انتخاب ده» ساخته مهدي نقويان برگزيده اعلام شدند. در بخش مستند تلويزيوني نيز سه اثر «جهانشهري ها» (ادگاردو)؛ ساخته شهريار اسفندياري، «آشفته سران» ساخته محمد اسكندرزاده و «غزه 85 مايل» ساخته سعيد صادقي برگزيده اعلام شدند.
 


معاون ستاد كل نيروهاي مسلح:

سخنان مقام نظامي رژيم صهيونيستي به دروغ ژانويه شباهت دارد

سرويس سياسي-
ادعاي فرمانده نيروي هوايي رژيم صهيونيستي مبني بر هدف قرار دادن قلب تهران، با واكنش معاون ستاد كل نيروهاي مسلح كشورمان روبرو شد.
سخنگو و معاون ستاد كل نيروهاي مسلح پيرامون اين تهديد گفت: سخنان فرمانده نيروي هوايي رژيم صهيونيستي، بيشتر به دروغ ژانويه شبيه است.
سرتيپ پاسدار سيد «مسعود جزايري» افزود: صهيونيستها در جنگ با حزب الله و جنگ 22 روزه و جدال اخير غزه دچار شكست هاي فاحش شدند و صداي طبل توخالي اين رژيم غاصب عالم گير شده است.
جزايري افزود: واقعيت اين است كه رژيم اشغالگر از درون دچار كرم خوردگي و پوسيدگي مزمن شده و به زودي اين حقيقت بر همگان آشكار خواهد شد.
 


در چهارمين روز از رزمايش دريايي ولايت 91

پرتاب موفقيت آميز موشك رعد و اژدرهاي كاملا پيشرفته

در چهارمين روز از رزمايش دريايي ولايت 91، جديدترين موشك هوا به سطح ارتش به نام «رعد» و اژدرهاي كاملا پيشرفته با موفقيت پرتاب شدند.
صبح ديروز و در چهارمين روز رزمايش دريايي ولايت 91، دريادار امير رستگاري سخنگوي رزمايش از اجراي حملات سنگين موشكي و پرتاب هاي موفقيت آميز از روي شناورهاي نيروي دريايي ارتش در چهارمين روز از رزمايش دريايي ولايت 91 بر عليه نيروهاي مهاجم خبر داد.
سخنگوي رزمايش با اعلام اين خبر گفت: پس از دفاع موفقيت آميز پدافند ساحلي و عقب نشيني شناورهاي دشمن، زيرسطحي هاي نيروي خودي با استفاده از اصل غافلگيري و با پرتاب اژدرهاي پيشرفته يگانهاي مهاجم را مورد اصابت قرار داده و همزمان واحدهاي سطحي با هدف در هم كوبيدن قواي نيروي مهاجم ضمن حملات سنگين موشكي شناورهاي آنها را تعقيب كردند.
وي اظهار داشت: اژدر كه از سلاح هاي بسيار راهبردي است، پس از شليك با موفقيت كامل هدف واقعي را منهدم كرد.
رستگاري در ادامه افزود: قدرت انهدام بسيار بالا و حجم مواد منفجره موجود در اژدر باعث مي شود تا پس از اصابت به هدف سامانه تحرك شناور را از كار انداخته و موجب غرق شدن آن شود.
همچنين صبح ديروز، جديدترين موشك سطح به هواي نيروي دريايي ارتش با نام «رعد» با موفقيت شليك شد.
سخنگوي رزمايش با اشاره به پرتاب موفقيت آميز اين موشك خاطر نشان كرد: موشك رعد كاملا توسط سازمان تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي دريايي ارتش بهينه سازي و بر روي ناو نصب شده است.
شليك موفقيت آميز موشك كروز دريايي «نصر»
موشك كروز دريايي سطح به سطح «نصر» ظهر دوشنبه همزمان با چهارمين روز برگزاري رزمايش تخصصي دريايي ولايت 91 شليك و با موفقيت هدف تعيين شده را منهدم كرد.
اين موشك سطح به سطح كوتاه برد از دقت بسيار بالايي عليه اهداف متحرك شناور در سطح دريا برخوردار است.
انهدام پهپادهاي مهاجم با موشك هاي ميثاق
امير دريادار امير رستگاري سخنگوي رزمايش دريايي ولايت 91 ظهر دوشنبه از انهدام پهپادهاي نيروي مهاجم در رزمايش دريايي ولايت 91 خبر داد و افزود: همزمان با چهارمين روز از رزمايش دريايي ولايت 91، پهپادهاي نيروي مهاجم در ساحل و دريا مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، وي ادامه داد: پهپادهاي نيروي مهاجم در دريا و ساحل قبل از نفوذ به مواضع نيروهاي خودي با آتش پرحجم دريادلان نيروي دريايي مواجه و در نهايت مورد اصابت موشك هاي دوش پرتاب «ميثاق» قرار گرفته و منهدم شدند.
سخنگوي رزمايش دريايي ولايت 91 تصريح كرد: پهپادهاي شناسايي و جنگي نيروي خودي نيز طي عمليات جداگانه اي با نفوذ به موقعيت استقرار نيروي مهاجم پس از شناسايي و كسب اطلاعات از ميزان آسيب يگان هاي مهاجم، شناورهاي آنها را مورد هدف قرار دادند.
ايجاد بيمارستان الكترونيكي
در ناو بالگردبر خارك
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، دريادار امير رستگاري سخنگوي رزمايش دريايي ولايت 91 در حاشيه چهارمين روز رزمايش اظهار داشت: توسعه بهداشت و درمان و طب رزمي يكي از مولفه هاي اصلي در نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران است.
وي افزود: براين اساس توجه به امور بهداشت و درمان، در سرپنجه هاي اين نيرو در مناطق جنوبي كشور اهميت داشته و اقدامات خوبي نيز در اين زمينه انجام شده است.
رستگاري تاكيد كرد: در همين راستا نيروي دريايي ارتش با استفاده از سامانه پزشكي از راه دور و ايجاد بيمارستان الكترونيكي در ناو بالگرد بر خارك براي امدادرساني به مجروحان احتمالي، اقدامات جديد و جالب توجهي ارايه داده است.
سخنگوي رزمايش دريايي ولايت 91 در پايان گفت: دوشنبه همزمان با چهارمين روز از رزمايش ولايت 91 طرح مردم ياري، كمك به مردم محروم منطقه و ارايه خدمات بهداشتي و درماني به آنان در محدوده برگزاري رزمايش، توسط دريادلان نيروي دريايي ارتش اجرا مي شود.
گفتني است، رزمايش تخصصي دريايي «ولايت 91» نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران از روز جمعه گذشته (هشتم دي ماه) با رمز «يا حسين(ع)» در شرق تنگه هرمز، درياي عمان و مدار 18 درجه شمال اقيانوس هند آغاز شد و طي امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه) ادامه دارد.
 


بازتاب آزمايش موفقيت آميز موشك رعد در رسانه هاي خارجي

آزمايش موفقيت آميز موشك سطح به هواي «رعد» توسط نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بازتاب وسيعي در رسانه هاي منطقه و جهان داشته است.
در همين ارتباط، شبكه تلويزيوني «فاكس نيوز» آمريكا به نقل از مقامات ايران اعلام كرد كه اين موشك از نمونه هاي روسي خود پيشرفته تر است و براي مقابله با هواپيماهاي جنگي، هواپيماهاي بدون سرنشين، موشك هاي كروز و بالگرد طراحي شده است.
شبكه آمريكايي «اي بي سي نيوز» نيز با اشاره به پيشرفته تر بودن اين موشك از مشابه هاي روسي آن اعلام كرد فرماندهان نظامي ايران معتقدند كه تمركز جنگ هاي آينده بر جنگ هاي هوايي و دريايي خواهد بود لذا در تلاشند توان دريايي و هوايي خود را تقويت كنند.روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» نيز با اشاره به رزمايش ولايت 91 نوشت: جمهوري اسلامي ايران در نزديكي تنگه هرمز موشك هاي ارتقاء يافته خود را آزمايش كرد كه موشك «رعد» يكي از آنها بود كه گفته مي شود قادر است در فاصله 22كيلومتري اهداف را منهدم كند.
خبرگزاري «ترند» جمهوري آذربايجان نيز در اين خصوص نوشت: ايران روز دوشنبه موشك ارتقا يافته خود «رعد» را با موفقيت آزمايش كرد.
به گزارش «مهر»، اين خبرگزاري در ادامه نوشت اخيرا ايران به خاطر تهديدات آمريكا و رژيم صهيونيستي تمرينات نظامي اش را افزايش داده است و بارها اعلام كرده است در صورتي كه مورد تهاجم قرار گيرد اسرائيل را با موشك هايي كه 2000 كيلومتر برد دارند هدف قرار خواهد داد.شبكه آمريكايي «بلومبرگ» نيز با اشاره به آزمايش موفقيت آميز موشك رعد در چهارمين روز برگزاري مانور ولايت 91 توسط جمهوري اسلامي ايران نوشت: موشك رعد كه ساخت داخلي ايران است جزو جديدترين موشك هاي نيروي دريايي ايران است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10