(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 12  دی  1391 - شماره 20396

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در ديدار اعضاي مجمع خيرين سلامت كشور
رهبر انقلاب : مسئولان خيال مردم را از مسئله درمان آسوده كنند
پاي درس علي (ع)
اخبار ادبي و هنري
حكم جديد احمدي نژاد براي غلامحسين الهام
فدراسيون بين المللي روزنامه نگاران تحريم شبكه هاي ايراني را محكوم كرد
ثبت نام براي پذيرش بدون كنكور دانشجو از دوشنبه آينده
هديه به خوانندگان
تمديد ثبت نام در آزمون دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي
طي نامه اي به رهبر معظم انقلاب صورت گرفت
 تقدير 200 نماينده مجلس از رئيس دانشگاه آزاد
نمايندگان كنگره: اقتصاد آمريكا در لبه پرتگاه ايستاده است
درناهاي خاكستري از استان مركزي رفتند
پيام تقدير وزير كشور از هسته هاي گزينش
آلودگي هوا در اصفهان و مشهد به مرز هشدار رسيد
محمد حسين صفار هرندي:
دولت حق ندارد براي رئيس جمهور بعدي تكليف مشخص كند
تاكيد آيت الله صافي گلپايگاني برتفكيك جنسيتي در دانشگاه ها
احداث 88 مدرسه توسط بنياد بركت در كشور
جانباز بروجردي به فرزند شهيدش پيوست
به دليل ازدحام متقاضيان فرمانداري مهران
از زائران خواست پس از اربعين به كربلا بروند
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد
اختصاص 200 ميليارد تومان براي فعاليت هاي قرآني
فيروزآبادي: مردم در دفع فتنه 88 نقش اول را داشتند
عضو كميسيون انرژي مجلس:
افزايش قيمت بنزين در مناطق مرزي توجيه اقتصادي ندارد
1750 واحد مسكن مهر در شهر جديد مجلسي اصفهان به بهره برداري رسيد


در ديدار اعضاي مجمع خيرين سلامت كشور

رهبر انقلاب : مسئولان خيال مردم را از مسئله درمان آسوده كنند

روز دوشنبه اعضاي مجمع خيرين سلامت كشور با حضرت آيت الله العظمي خامنه اي ديدار كردند.
رهبرمعظم انقلاب با اشاره به نقش تعيين كننده مردم در تمام صحنه هاي مهم اعم از سياست، اقتصاد، سلامت، فرهنگ و آموزش و پرورش خاطرنشان كردند: اصل انقلاب اسلامي نيز متكي به همين حضور مردمي بود و چنانچه مردم به ميدان نقش آفريني وارد نمي شدند، كاري از سياستمداران و جريان هاي سياسي ساخته نبود.
ايشان با تأكيد بر اولويت داشتن مسئله سلامت، بهداشت و درمان بر بسياري از مسائل كشور، افزودند: مسئولان و دلسوزان بايد به نحوي برنامه ريزي كرده و مسائل را در عرصه اجرايي دنبال كنند كه خيال مردم از مسئله درمان آسوده شود.
رهبر انقلاب اسلامي حفظ ساختار مردمي در اين گونه مجامع خيريه را مهم و ضروري برشمردند و افزودند: نبايد با غلبه دادن ساختارهاي بسته اداري، پويايي و نشاط را از مجامع مردمي سلب كرد.
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در بخش پاياني سخنان خود، بزرگترين مشوق براي خيرين را، به ثمر نشستن و بروز آثار عيني كارهاي خير خواندند و تصريح كردند: اين فعاليت هاي خيرخواهانه، رضاي خداوند متعال را نيز بدنبال خواهد داشت و هر كار خيري در ميزان الهي محفوظ است و از نظر دور نخواهد ماند.
در ابتداي اين ديدار، آقاي سيدرضا نيري دبيركل مجمع خيرين سلامت كشور، گزارشي از ساختار، فعاليت ها و خدمات، برنامه ها و نيازهاي اين مجمع بيان كرد و اظهار داشت: اساس تشكيل و مبناي رويكرد مجمع خيرين سلامت كشور در طول سه سال فعاليت آن، براساس توصيه رهبر انقلاب مبني بر استفاده از ظرفيت هاي مردمي در حوزه سلامت بوده است.
 


پاي درس علي (ع)

اثر شوم بخل و خساست
بخل ورزيدن
كانون همه عيب ها
و مهاري است كه انسان را به سوي هر بدي مي كشاند.
نهج البلاغه-حكمت 378
 


اخبار ادبي و هنري

دومين جشنواره كاريكاتور «هولوكاست»
در پاسخ به كاريكاتورهاي موهن برگزار مي شود
مسعود شجاعي طباطبايي اعلام كرد كه در پاسخ به اقدام نشريه فرانسوي در انتشار كاريكاتورهاي موهن به پيامبر اعظم(ص) دومين دوره جشنواره بين المللي كاريكاتور «هولوكاست» برگزار مي شود.
مجله «شارلي هبدو» فرانسه روز يكشنبه اعلام كرد قصد دارد در شماره ويژه روز چهارشنبه خود به صورت مسخره آميز به زندگي پيامبر اسلام بپردازد كه طي آن از طرح هاي جديد اهانت آميز به پيامبر نيز استفاده خواهد كرد. در همين راستا مسعود شجاعي طباطبايي مديرخانه كاريكاتور ايران نيز در گفت وگو با فارس اعلام كرد كه در پاسخ به اين اقدام توهين آميز نشريه فرانسوي، براي برگزاري دومين دوره جشنواره كاريكاتور «هولوكاست» اقدام خواهد كرد.
وي گفت: دوره اول اين جشنواره هولوكاست چند سال پيش در پاسخ به اقدام يك نشريه دانماركي كه طرح هايي توهين آميز نسبت به پيامبر گرامي اسلام منتشر كرده بود، برگزار شد كه واكنش هاي بسياري را در سطح دنيا به همراه داشت و حتي ما را تهديد به قتل نيز كردند.
شجاعي طباطبايي تأكيد كرد: لازم است تا بار ديگر كساني را كه نسبت به مقدسات مسلمانان جهان رفتار توهين آميز دارند، گوشمالي بدهيم و به همين جهت دومين دوره جشنواره كاريكاتور هولوكاست را با همكاري نهادهاي مختلف برگزار خواهيم كرد.
شجاعي ابراز اميدواري كرد كه اين دوره نيز با همكاري نهادهاي مختلف با كيفيت خوب و در سطح بين المللي برگزار شود.
يك بازيگر: سازندگان يك فيلم ضدارزشي ما را فريب دادند
محسن تنابنده كه به تازگي از پروژه توليد فيلم «آئينه شمعدون» انصراف داده است مدعي شد كه سازندگان اين فيلم ضدارزشي او را فريب داده اند.
محسن تنابنده بازيگر نقش اصلي اين فيلم درباره ادامه همكاري خود در گفت وگويي با مهر عنوان كرد: من بيش از دو ماه براي اين پروژه وقت گذاشتم اما فيلمنامه دچار تغيير و تحولاتي شده است. آنها با يك فيلمنامه مجوز ساخت گرفتند، با متن ديگري با ما قرارداد بستند و حالا فيلمنامه جديد هم دچار اصلاحات و تغييرات زيادي شده است.
وي افزود: سر فيلمبرداري من بارها در صحنه هايي تاكيد مي كردم كه اين سكانسها را فيلمبرداري نكنيد غيرقابل پخش است. در صورتي كه آنها مي گفتند ما براي همين متن پروانه ساخت گرفتيم. يكي از مشكلات من با گروه اين بود كه عوامل را به نوعي فريب دادند. اين مشكلي است كه گريبان من را در اين پروژه گرفته است.
تنابنده درباره مشكلات مالي پيش آمده در اين پروژه اشاره كرد: مشكل مالي فقط درباره من نيست. همه پروژه همين مشكل را با كمالي پور دارند. هيچ چكي سر تاريخ پاس نشده است. به عقيده من پرونده كمالي پور خيلي روشن است. از يك جايي به بعد به اين نتيجه رسيدم كه نبايد با اين پروژه همكاري كنم و آبرويم برايم اهميت بيشتري داشت. من لزومي نمي بينم تحت هر شرايطي در جشنواره فجر فيلمي داشته باشم.
اين بازيگر و نويسنده تاكيد كرد: دوستاني به من مي گويند بهتر است به دليل سرمايه اي كه وي گذاشته است، سر كار برگرديد. ولي بحث سرمايه يك چيز است، بحث وقت گذاشتن هم بحث ديگري است. همچنين اينكه من بايد از كار ديگرم زمان بگذارم آنهم براي يك فيلم كه به اعتقادم ارزش هنري چنداني ندارد، من احساس خوبي ندارم.
تنابنده همچنين تاكيد كرد كه آنچه سر صحنه گرفته مي شد با فيلمنامه اي كه در اختيار بازيگران قرار گرفته بود فرق داشت، عنوان كرد: برخي صحنه ها كه مي خواستند ضبط كنند، مطمئن بودم اداره نظارت و ارزشيابي و ديگران با اين صحنه ها مشكل خواهند داشت. به اعتقاد خودم هم اين صحنه ها با ارزش هاي نظام و اسلام مغاير بود و بارها در همين ارتباط توضيح دادم.
وي در پايان تاكيد كرد: من تحت هيچ شرايطي به پروژه «آينه و شمعدون» كه از هر لحاظ براي من مردود است برنخواهم گشت فيلم به لحاظ انديشه مشكل است. ما مدام اينها را توضيح مي داديم. اما آنها مي گفتند، سازمان سينمايي و اداره نظارت پروانه ساخت داده است. شما چي كار داريد؟ من از آنها شكايت خواهم كرد. چون با وقت و انرژي من بازي كرده اند. 70 ميليون از تهيه كننده چك دارم.
وزير فرهنگ فلسطين : اكران فيلم هاي جشنواره عمار موجب تقويت سينماي ما مي شود
نمايش فيلم هاي جشنواره عمار در غزه شنبه شب با حضور وزير فرهنگ فلسطين آغاز شد.
در مراسم افتتاحيه اين برنامه كه با عنوان «روزهاي سينماي مقاومت» و با حمايت وزارت فرهنگ دولت حماس در سالن «سعيد المسحال» در غزه در حال برگزاري است، محمد المدهون وزير فرهنگ حماس و رهبران جريان ها و احزاب فلسطيني، كارگردانان و روزنامه نگاران حضور داشتند.
محمد المدهون در اين مراسم در سخناني گفت: موسسات هنري نيازمند بسيج شدن براي تقويت سينماي فلسطين هستند تا آن را در رساندن چهره واقعي مردم فلسطين و فداكاري مستمر آنها و مقاومت دائمي شان تقويت كند.
وي با بيان اينكه سينما در دوره اخير جايگاه خوبي در فلسطين به دست آورده است، افزود: از همه جريان ها و مراكز سينمايي مي خواهم كه از سينماي مقاومت فلسطين حمايت كنند.
وزير فرهنگ حماس با اشاره به توافقنامه امضا شده خود با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي براي حمايت از مسئله فلسطين و توليد فيلم هاي سينمايي از موسسات هنري اين كشور خواست از اين اتفاقيه براي تقويت انديشه مقاومت در ملت فلسطين و نشان دادن سبوعيت دشمن صهيونيستي استفاده كنند.
وي با تشكر از وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوري اسلامي در حمايت از مسئله فلسطين از طريق توليد فيلم هايي درباره فلسطين، افزود: جمهوري اسلامي ايران هم اكنون در حال ساخت فيلمي درباره جنگ 22 روزه است.
المدهون همچنين از موسسه «خانه هنر» و «دبيرخانه جشنواره عمار» و «دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي» در شكل گيري «روزهاي سينماي مقاومت» در فلسطين تشكر كرد و ادامه داد: برگزاري چنين اتفاقات فرهنگي به ميزباني جشنواره عمار تقويت سينماي مقاومت و سينماي فلسطين خواهد بود.
در همين حال نضال البرعي نماينده جشنواره عمار در غزه و مسئول «شركت خانه هنر» با تشكر از «دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب» و «دبيرخانه جشنواره عمار» و وحيد جليلي براي اعطاي فرصتي اين چنيني براي برگزاري چنين مراسمي در غزه گفت: اين مراسم در تقويت سينماي فلسطين موثر خواهد بود.
تشكيل كارگروه اجرايي رهنمودهاي
رهبر انقلاب در نمايشگاه كتاب
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اولين جلسه شوراي سياستگذاري بيست وششمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران كه روز دوشنبه يازدهم دي با حضور رئيس و اعضاي شورا برگزار شد به تشكيل كارگروه اجراي رهنمودهاي حضرت آقا درخصوص نمايشگاه كتاب تهران تاكيد كرد.
سيدمحمد حسيني گفت: مطالعه علمي مفهومي درباره استقبال مردم از نمايشگاه كتاب و شناسايي علل اين حضور و ارزيابي محتوايي آثار عرضه شده از مطالبات جدي مقام معظم رهبري در نمايشگاه كتاب بيست وپنج است كه بايد قطعا نسبت به اين رهنمودها و منويات پاسخگو باشيم و تشكيل اين كارگروه مي تواند به اين موضوع كمك كند.
همچنين از ديگر مصوبات اين جلسه، تعيين زمان و مكان برگزاري جشنواره بود. براساس اين گزارش، بيست وپنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران 11 تا 21 ارديبهشت سال 1392 در مصلي بزرگ امام خميني(ره) برگزار خواهد شد.
 


حكم جديد احمدي نژاد براي غلامحسين الهام

رئيس جمهور در حكمي غلامحسين الهام را به عنوان نماينده رئيس جمهور در شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما منصوب كرد.
در متن حكم محمود احمدي نژاد آمده است؛ به استناد اصل 175 قانون اساسي و در اجراي بند 1 ماده 2 قانون نحوه اجراي اصل مزبور، جناب عالي را كه از تجارب ارزنده در امور رسانه اي برخوردار هستيد به عنوان «نماينده رئيس جمهور در شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران» منصوب مي نمايم.
انتظار دارد با اعمال نظارت شايسته بر برنامه هاي رسانه ملي، مديريت سازمان صدا و سيما را در جهت ترويج و تحكيم مباني ديني، اخلاقي و هويت ملي و نيز تبيين گفتمان دولت اسلامي ياري دهيد و روند امور و تحليل محتوايي برنامه هاي رسانه ملي را به طور نوبه اي به اينجانب گزارش نماييد.
پيش از اين علي اكبر جوانفكر عهده دار اين سمت بود كه رئيس جمهور در نامه جداگانه اي از تلاش هاي او در دوره تصدي مسئوليت در شوراي نظارت بر صدا و سيما تشكر و قدرداني كرد.
گفتني است؛ غلامحسين الهام، هم اكنون عهده دار سخنگويي دولت، رئيس شوراي اطلاع رساني دولت، مشاور حقوقي و معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور نيز هست.
 


فدراسيون بين المللي روزنامه نگاران تحريم شبكه هاي ايراني را محكوم كرد

فدراسيون بين المللي روزنامه نگاران، تحريم اعمال شده بر شبكه هاي خبري ايران توسط برخي از اپراتورهاي ماهواره اي كشورهاي غربي را محكوم كرد.
«ارنست ساگاگا» يكي از مقامات بخش ارتباطات و حقوق بشر اتحاديه هاي تجاري فدراسيون بين المللي روزنامه نگاران كه در پاريس مستقر است، تحريم هايي كه با انگيزه هاي سياسي عليه شبكه هاي خبري جمهوري اسلامي اعمال شده است را محكوم كرد.
به گزارش پرس تي وي، وي در همين رابطه گفت: «من اميدوارم كه اين تحريم خيلي زود برداشته شود چرا كه هيچ هدف مفيدي را دنبال نمي كند و صرفا محدود كردن منبع اطلاعات براي بسياري از مردم محسوب مي شود كه كار خوبي نيست.»
هيسپاست در تاريخ 21 دسامبر (جمعه يكم دي ماه) پخش برنامه هاي پرس تي وي و هيسپان تي وي را متوقف كرد و به اورون (Overon) كه يك شركت خدمات ماهواره اي زيرمجموعه آن محسوب مي شود دستور داد تا پخش برنامه هاي اين دو كانال تلويزيوني بين المللي ايراني را متوقف كند.
اورون اعلام كرد كه تحريم شبكه هاي تلويزيوني پرس تي وي و هيسپان تي وي به دنبال اقدام مشابهي از سوي شركت فرانسوي يوتل ست، انجام شده است.
يوتل ست پيشتر پخش برنامه هاي چند كانال تلويزيوني ماهواره اي و چند ايستگاه راديويي ايران را متوقف كرده و مدعي شده است كه اين كانال ها به خاطر «تعبير گسترده تر از قوانين اتحاديه اروپا»، حذف شدند.
 


ثبت نام براي پذيرش بدون كنكور دانشجو از دوشنبه آينده

مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور زمان ثبت نام پذيرش دانشجوي بدون كنكور در بيش از 10هزار كد رشته محل را روز دوشنبه 18دي اعلام كرد و گفت: نتايج اين دوره اواخر بهمن اعلام مي شود.
حسين توكلي مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با خبرگزاري فارس با بيان اينكه براساس مصوبه كارگروه ماده (4) قانون پذيرش دانشجو، پذيرش دانشجو در تعدادي از كدرشته محل هاي تحصيلي دانشگاه هاي آزاد، پيام نور و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي، بدون برگزاري آزمون و براساس سوابق تحصيلي صورت مي گيرد، گفت: پذيرش براي اين كد رشته محل ها در سال جاري و از نيم سال دوم سال تحصيلي 92-91 شروع خواهد شد.
به گفته وي شرايط، ضوابط، نام و عنوان اين كد رشته محل ها از 10 دي ماه روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور قرار مي گيرد.
مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با تاكيد بر اينكه پذيرش بدون آزمون دانشجو سالي 2 بار است، خاطرنشان كرد: ثبت نام بدون آزمون كنكور از دوشنبه 18 دي ماه آغاز مي شود و تا يكشنبه 24 دي ماه ادامه دارد و اطلاعيه شرايط و ضوابط ثبت نام دانشگاه پيام نور و موسسات غيرانتفاعي در روز دوشنبه 16دي ماه بر روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور منتشر مي شود.
به گفته وي كنكور براي بيش از 10هزار كد رشته محل حذف شده است و داوطلبان براساس معدل ديپلم پذيرش مي شوند.
توكلي با تاكيد بر اينكه كد رشته محل هاي بدون آزمون كه پذيرش آنها از طريق سوابق تحصيلي صورت مي گيرد، شامل كد رشته محل هاي علوم پزشكي نمي شود، گفت: ثبت نام براي كد رشته محل هاي بدون آزمون دانشگاه پيام نور و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي توسط سازمان سنجش آموزش كشور و براي كد رشته محل هاي دانشگاه آزاد اسلامي، توسط مركز آزمون دانشگاه مذكور صورت مي پذيرد.
وي ادامه داد: كد رشته محل هايي كه پذيرش آنها از طريق سوابق تحصيلي صورت مي گيرد از هيچ روش ديگري (آزمون، فراگير و...) پذيرش نخواهند داشت و داوطلباني كه از طريق سوابق تحصيلي براي رشته محل پذيرش مي گيرند، اجازه انتقال يا تغيير رشته به رشته محل ديگري را كه پذيرش آنها با آزمون است، ندارند.
مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور خاطرنشان كرد: پذيرش بدون آزمون شامل آزمون هاي دوره هاي تحصيلات تكميلي (كارداني به كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري) نمي شود.
به گفته مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور داوطلبان مي توانند در زمان ثبت نام تا 50 كد رشته محل را با توجه به اولويت علاقه خود انتخاب كنند، نتايج اين مرحله از پذيرش دانشجو در هفته آخر بهمن ماه توسط سازمان سنجش آموزش كشور منتشر مي شود.
وي خاطرنشان كرد: ثبت نام و پذيرش رشته محل هاي آزموني دانشگاه آزاد اسلامي براي سال تحصيلي 93-1392 از طريق سازمان سنجش آموزش كشور انجام خواهد گرفت و براي سال تحصيلي 93-1392 دانشگاه آزاد اسلامي ثبت نام و آزمون مجزايي نخواهد داشت. لذا داوطلبان علاقه مند به انتخاب كد رشته محل هاي با آزمون دانشگاه آزاد اسلامي لازم است كه در آزمون سراسري سال 1392 ثبت نام كنند.
 


هديه به خوانندگان

رهبر معظم انقلاب:
ارزش شهادت، بالاترين ارزش هاست و زمان همه چيز به جز خون شهيد را كهنه مي كند.
 


تمديد ثبت نام در آزمون دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي

به گزارش سازمان سنجش نام نويسي در آزمون دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي ( dpt) تا هجدهم دي ماه جاري تمديد شد.
پيش از اين زمان نام نويسي در اين آزمون تا دهم دي ماه جاري اعلام شده بود كه به منظور نام نويسي افرادي كه تاكنون اقدام نكرده اند، اين زمان تا هجدهم دي ماه جاري تمديد شد.
البته افرادي كه تاكنون نام نويسي كرده اند تا 18 دي ماه فرصت دارند اطلاعات وارد شده را ويرايش كنند اما افرادي كه تاكنون نام نويسي نكرده اند فقط مي توانند نام نويسي كرده و فرصت ويرايش ندارند بر اين اساس بايد در ثبت اطلاعات خود نهايت دقت را به عمل آورند.
دارا بودن دانشنامه كارشناسي ارشد (فوق ليسانس در رشته فيزيوتراپي) و عدم اشتغال به تحصيل در تمام موسسات آموزشي و تحقيقاتي كشور از شرايط اختصاصي شركت در اين آزمون است.
اين آزمون به دو صورت كتبي و تستي برگزار مي شود و 26 و 27 دي ماه كارت ورود به جلسه به صورت اينترنتي توزيع و آزمون نيز روز پنجشنبه 28 دي ماه برگزار مي شود.
 


طي نامه اي به رهبر معظم انقلاب صورت گرفت

تقدير 200 نماينده مجلس از رئيس دانشگاه آزاد

200نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي نامه اي خطاب به رهبر معظم انقلاب از تلاش ها و اقدامات دكتر فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد اسلامي تقدير و تشكر كردند.
در بخشي از اين نامه با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر اهميت آموزش توأم با تزكيه و تربيت صحيح اسلامي و ساماندهي امور بويژه در بخش آموزش عالي كشور كه فراهم كننده بستر علمي براي توسعه و پيشرفت همه جانبه كشور مي باشد آمده است : بدينوسيله اينجانبان امضاكنندگان ذيل از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تقدير و تشكر خود را از تلاش ها و اقدامات ارزنده مديريت جديد دانشگاه آزاد اسلامي جناب آقاي دكتر فرهاد دانشجو در جهت تحقق آرمان هاي اصيل ديني در اين مركز معظم، در كنار توسعه تحسين برانگيز جنبه هاي علمي آن اعلام مي داريم.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه اين نامه تاكيد كرده اند : اقداماتي كه در سايه آن در مدتي كوتاه ضمن كسب رتبه ممتاز در مسابقات قرآن و رتبه اول اقامه نماز در مراكز آموزشي، موفق گرديد تا بيش از پنج آزمون سراسري را در كمال دقت، نظم و سلامت برگزار نمايد.
در بخش ديگري از اين نامه آمده است : گذشته از اينكه در راستاي كاهش هزينه هاي مالي و اجتماعي دانشجويان و خانواده هاي آنان نسبت به جابجايي و انتقال دائم بيش از 14 هزار دانشجو به محل سكونت خود اقدام نموده و با استقرار انضباط مالي و اصلاح الگوي مصرف نسبت به اعمال تخفيف هاي هدفمند در هزينه تحصيل دانشجويان همت گمارده است و همزمان بيش از 1500 رشته تحصيلي را متناسب با نيازهاي مناطق مختلف در مراكز ذي ربط ايجاد كرده كه بي گمان برگ زريني در عملكرد اين دانشگاه بزرگ مردمي محسوب مي گردد.
نمايندگان ملت همچنين تاكيد كرده اند : مع الوصف تداوم اين موفقيت ها در گرو حمايت و هماهنگي مسئولان عالي كشور مي باشد كه ان شاءالله با رهنمودهاي گره گشاي حضرتعالي شاهد تحقق بيش از پيش اين مهم و شكوفايي هر چه شايسته تر اين نهاد علمي خواهيم بود.
 


نمايندگان كنگره: اقتصاد آمريكا در لبه پرتگاه ايستاده است

بدهي چندين هزار ميليارد دلاري، افزايش هزينه هاي دولت ، كسري بودجه، بيكاري و ... آمريكا را با بزرگترين بحران اقتصادي در سال جديد روبرو كرده است.
به گزارش خبرگزاري ها، بحران اقتصادي آمريكا به حدي پيچيده شده كه هفته اخير تعطيلات اوباما رئيس جمهور آمريكا نيمه تمام ماند تا وي مجبور شود هاوايي را به مقصد واشنگتن ترك كند.
بن بست مالي آمريكا دو بعد دارد؛ نخست افزايش ناگهاني ماليات ها و ديگري افت شديد 2/1 هزار ميليارد دلاري هزينه هاي بودجه است، كه اين مسئله تأثير منفي شديدي بر فعاليت هاي اقتصادي و تجاري اين كشور خواهد داشت. بي شك اگر ركود اقتصادي ديگري در آمريكا رخ دهد، تعداد بيكاران اين كشور به شدت افزايش خواهد يافت و اين مسئله بار مالي بيشتري را بر بودجه دولت وارد خواهد كرد.
كارشناسان مستقل اقتصادي بر اين باورند كه در صورت ادامه بن بست مالي آمريكا در سال 2013 بيش از 500 ميليارد دلار هزينه، بر اقتصاد اين كشور تحميل خواهد شد.
از سوي ديگر اختلاف كنگره و كاخ سفيد بر سر اجراي بسته كاهش هزينه ها و افزايش ماليات، موجب تشديد نگراني شهروندان و ماليات دهندگان اين كشور شده است كه هزينه هاي سنگين لشگركشي هاي نظامي واشنگتن را در نقاط مختلف جهان متحمل شده اند.
اقتصاد آمريكا كه هم اكنون سنگيني بدهي انباشته شده 4/16هزار ميليارد دلاري را تحمل مي كند، بازهم بايد براي ورشكستگي دولتي متحمل بدهي هاي بيشتري شود. براساس آمار لحظه اي، كسري بودجه ماه نوامبر (آبان، آذر) دولت آمريكا در بامداد آخرين روز سال 2012 به بيش از 172ميليارد دلار رسيد كه 74/8 درصد فراتر از مدت مشابه سال 2011 است. از سوي ديگر رهبران دموكرات و جمهوري خواه كنگره براي جلوگيري از پرتگاه مالي سرگرم تلاش براي دستيابي به نقاط مشترك هستند و مأيوسانه براي دستيابي به نوعي سازش تلاش مي كنند.
نيويورك تايمز نوشت: مذاكرات پرفراز و نشيب سناي آمريكا درباره پرتگاه مالي اين كشور نتيجه خاصي نداشته است. پايگاه اينترنتي اين روزنامه آمريكايي در مقاله اي به قلم جاناتان ويسمن نوشت: با وجود مذاكرات فراوان دموكرات ها و جمهوري خواهان در هفته گذشته و نيز تلاش فراوان جو بايدن معاون رئيس جمهور براي جلوگيري از اجرايي شدن قانون افزايش ماليات ها و كاهش هزينه هاي دولت در سال 2013 همچنان سناي آمريكا در دستيابي به توافق درباره پرتگاه مالي اين كشور ناتوان بوده است.
آمريكا مجبور است پس از انقضاي قانون مالياتي دوره بوش، ماليات بر درآمد ثروتمندان را افزايش دهد. بوش براي احياي اوضاع اقتصادي آمريكا قانوني تصويب كرد كه براساس آن ماليات بر درآمد ثروتمندان كاهش مي يافت. اين قانون به منظور تشويق ثروتمندان براي سرمايه گذاري بيشتر در اقتصاد آمريكا تصويب شده بود كه در سي و يكم دسامبر 2012 لغو شد. با اين وجود چشم انداز توافق درباره پرتگاه مالي آمريكا تيره است. پس از اين كه جمهوري خواهان اعلام كردند براي دستيابي به توافق درباره پرتگاه مالي آمريكا، دولت بايد در شيوه محاسبه تورم تجديد نظر كند، دموكرات ها مذاكرات را متوقف كردند.
سناتور چاك شومر در اين باره مي گويد: بديهي است كه همه ما توافق بزرگ چهار تريليون دلاري را ترجيح مي دهيم و امكان چنين توافقي در دقيقه آخر وجود دارد. اما براي اجتناب از افتادن به ورطه پرتگاه مالي و براي جلوگيري از افزايش ماليات ها براي اقشار متوسط و مردم آمريكا و همچنين اجتناب از آنچه به عقيده من نوعي ضبط اموال است، مي توان به توافقي عادي دست يافت. چهار مسئله پيش روي ما قرار دارند كه هر يك از آنها را مي توان به نوعي فيصله داد. نخست آنكه به اعتقاد ما تخفيف مالياتي براي افرادي كه بيش از 1250هزار دلار در سال درآمد دارند، بايد برداشته شود و ماليات براي اين افراد افزايش يابد. در خصوص ماليات هاي دولتي نيز اختلاف نظر وجود دارد و ما سطح ماليات هاي سال 2009 را ترجيح مي دهيم. همين طور درباره پرداخت بيمه و حقوق بيكاري اختلاف نظر داريم و نهايتاً اينكه آيا دولت بايد بخش اندكي از درآمد حاصل از افزايش ماليات ها را براي پيش پرداخت برخي هزينه ها از يك سال جلوتر استفاده كند؟ اين چهار مسئله اي است كه دو حزب بايد بر سر آن به توافق برسند. البته به نظر من در برخي حوزه ها توافق دارند.
 


درناهاي خاكستري از استان مركزي رفتند

مديركل حفاظت محيط زيست استان مركزي گفت: كوچ درناهاي خاكستري به دليل سرد شدن هوا، از زيستگاه هاي اين استان به نواحي گرمسيري جنوب كشور و آفريقا آغاز شد.
به گزارش ايرنا، امير انصاري افزود: بارش برف، سرماي شديد و كاهش دسترسي به منابع غذايي بستر مهاجرت درناهاي خاكستري را از زيستگاه هاي استان در هفته جاري مهيا كرده است.
وي اظهار كرد: هر ساله بين 10 تا 12 هزار قطعه درناي خاكستري در آبان ماه در مسير مهاجرت از زادگاه خود (سيبري) به زيستگاه هاي طبيعي استان مركزي مي آيند و با بارش نخستين برف به مناطق گرم جنوبي پر مي گشايند.
انصاري اظهار كرد: اين پرندگان در اوايل بهار در مسير بازگشت به سيبري نيز بطور موقت در زيستگاه هاي استان مركزي بويژه تالاب ميقان اراك اقامت مي كنند.
مديركل حفاظت محيط زيست استان مركزي اضافه كرد: امسال 10 هزار قطعه درنا به تالاب ها و زيستگاه هاي اين استان كوچ كرده اند كه تاكنون حدود 30 درصد آن ها در دسته هاي كوچك و بزرگ به نواحي جنوبي كشور پرگشوده اند.
انصاري توضيح داد: درناي معمولي گونه شاخص و تحت حمايت بين المللي است و تالاب ميقان اراك به عنوان يكي از زيستگاه هاي مهم مسير كوچ اين پرنده مطرح است.
وي يادآور شد: امسال هنوز برف سنگيني در اراك نباريده و احتمال اينكه بخشي از درناها زيستگاه هاي منطقه شامل تالاب ميقان اراك، سد الغدير ساوه، سد پانزده خرداد دليجان و درياچه سد كمال صالح را براي زمستان گذراني انتخاب كنند، وجود دارد.
 


پيام تقدير وزير كشور از هسته هاي گزينش

وزير كشور در پيامي از تلاش ها و فعاليت هاي دبير، اعضاء و كاركنان هيئت مركزي گزينش و هسته هاي گزينش استاندارهاي سراسر كشور و سازمان هاي تابعه تقدير كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، «مصطفي محمدنجار» در اين پيام با گراميداشت پانزدهم دي ماه سالروز صدور فرمان تاريخي حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه در امر گزينش، توفيق روز افزون همه فعالان در عرصه گزينش را در ظل توجهات حضرت وليعصر (عج) و تحت هدايت هاي حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در تحقق اهداف عاليه انقلاب اسلامي و اجراي سياست ها و برنامه هاي دولت خدمتگزار در بخش جذب نيروهاي متعهد، معتقد و متخصص را از درگاه خداوند متعال خواستار شد.
 


آلودگي هوا در اصفهان و مشهد به مرز هشدار رسيد

آلودگي هوا در اصفهان و مشهد به مرز هشدار رسيده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، مديركل ستاد مديريت بحران استانداري اصفهان ديروز گفت: هواي غبارآلود اين شهر كه روز دوشنبه در اصفهان فعال شده است تا چهارشنبه اين هفته ادامه خواهد داشت. منصور شيشه فروش افزود: سازمان محيط زيست اعلام كرده كه وضعيت هوا در اصفهان به مرز هشدار رسيده است.
وي ادامه داد: تاكنون چندين جلسه براي اين وضعيت گرفته و نيز چندين مورد از جمله تشديد طرح زوج و فرد، كاهش فعاليت ورزشي در محوطه باز و كاهش خروج افراد آسيب پذير سالمند و كودكان از منزل را به دستگاه هاي استان اعلام كرده ايم.
معاون محيط انساني اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي نيز گفت: با وجود گاهش آلاينده ها در مقايسه با روزهاي شنبه و يكشنبه هفته جاري، هواي ديروز مشهد همچنان در وضعيت هشدار قرار دارد. به گزارش ايرنا از مشهد، وي افزود: در اين شرايط شهروندان بايد مواردي از جمله استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي، حذف ترددهاي غيرضروري و استفاده نكردن از سوخت هاي غيرمتعارف را همچنان در دستور كار خود قرار دهند.
 


محمد حسين صفار هرندي:

دولت حق ندارد براي رئيس جمهور بعدي تكليف مشخص كند

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: شوراي نگهبان به جريان هاي فتنه گر و منحرف جواز ورود به انتخابات را نمي دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، محمد حسين صفار هرندي در همايش بصيرت افزايي در مسجد فاطمه(س) اين شهر با اشاره به 9 دي ماه سال 88 اظهار داشت: عزاداران امام حسين(ع) در نهم دي ماه براي دفاع از امام حسين(ع) به خيابان ها آمدند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، بسياري از افراد گرفتار در فتنه را داراي سوابق خوب دانست و خاطرنشان كرد: بعضي از افراد يار رهبري و ايثارگر بودند اما اگر كسي پيشاني خود را به خدا نسپارد در وسط راه خراب مي شود.
صفار هرندي در ادامه انحراف و فتنه را يكي خواند و اضافه كرد: آنها كه فتنه كردند به انحراف كشيده شدند و منحرفان نيز فتنه گر مي شوند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي به رفتار دولت در بعضي از موضوع ها اشاره كرد و يادآور شد: شاكله دستگاه هاي دولتي پاك و خوب است اما افرادي هستند كه كار را خراب مي كنند.
وي اتفاق هاي روي داده در بعضي از امور را محصول تفكر غلط دانست و اظهار داشت: آزادسازي قيمت ها تفكر اشتباه است و افزايش يارانه روند توليد را مختل مي كند.
صفار هرندي همچنين به انتخابات سال آينده اشاره كرد و افزود: طبق نظرسنجي ها تا اول آذرماه سال جاري قطعاً 57 درصد مردم در انتخابات شركت مي كنند و 30 درصد ديگر در حال تصميم گيري هستند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه دولت حق ندارد براي دولت بعدي تكليف مشخص كند، تصريح كرد: به ملت نمي توان امري را تحميل كرد و مردم با شناخت خود به افراد رأي مي دهند.
 


تاكيد آيت الله صافي گلپايگاني برتفكيك جنسيتي در دانشگاه ها

سرويس شهرستان ها-
آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني گفت: هزينه مالي اجراي تفكيك جنسيتي در دانشگاه ها هرچه هم سنگين باشد، قابل تحمل است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني اين مرجع تقليد آيت الله صافي گلپايگاني در پاسخ به سوالي درخصوص هزينه تفكيك جنسيتي در دانشگاه ها افزود: ملت مسلمان ما كه براي برقراري نظام اسلامي و احكام اسلام ، ده ها هزار شهيد والامقام تقديم داشته اند، از اين هزينه ها استقبال مي كند و مسئولان بايد از هزينه هاي غيرضروري و اسراف گرانه بكاهند و به اين موارد حساس و اساسي اختصاص دهند.
وي همچنين در پاسخ به سوالي درخصوص حد پوشش دختران و پسران در محيط دانشگاه ها و ديگر مراكز علمي تحقيقاتي بيان كرده است: به طور كلي پوشش اسلامي؛ چه در رفت وآمدهاي بيرون از منزل و چه در داخل منزل و چه در دانشگاه و چه در مراسم رسمي، در سفر و حضر براي مرد و زن و پير و جوان، در حضور غير همسر بايد براساس وقار و حيا باشد.
وي افزود: پوشش هايي كه روز به روز در جامعه مسلمانان در اثر تقليد از بيگانگان رايج، و هويت اسلامي ما را خدشه دار مي نمايد و پوشش هايي كه وضع اندام را در معرض ديد ديگران قرار مي دهد، لباس حيا نيست و مسلمان با حيا از پوشيدن آن شرم مي كند.
آيت الله صافي گلپايگاني تاكيد كرد: البته غرض ما اعلام حرمت همه لباس هايي كه متداول شده، نيست، ولي مي گوييم اين نوع پوشش با حياي اسلامي همسو نيست و بعض صور آن تا حد حرام هم مي رسد، حاصل اين كه مطابق تربيت ديني در محيط اسلامي، پوشش عام زن و مرد براساس حياي شخص است و بهترين پوشش براي زن مسلمان، چادر است.
 


احداث 88 مدرسه توسط بنياد بركت در كشور

سمنان-خبرنگار كيهان:
معاون بنياد بركت از احداث 88 مدرسه با بيش از 810 كلاس درس در استان هاي مختلف كشور به ويژه در مناطق محروم خبر داد.
«محمدرضا شريف نيا» روز دوشنبه در حاشيه افتتاح مدرسه سه كلاسه در روستاي محمد آباد شهرستان ميامي گفت: هم اكنون 314 مدرسه توسط اين بنياد در دست احداث است كه با بهره برداري از آنها شمار كلاس هاي درس ايجاد شده به يك هزار و 359 كلاس مي رسد.
وي ساخت يك هزار مدرسه را از برنامه هاي بنياد بركت دانست و گفت: اين بنياد در 30 استان كشور طرح مدرسه سازي دارد و تمركز آن بر روي مناطق محروم است.
شريف نيا گفت: بيشترين تعداد مدرسه هاي احداثي اين بنياد در استان سيستان و بلوچستان بوده است.
معاون بنياد بركت گفت: تاكنون براي ساخت واحدهاي آموزشي در كشور 750 ميليارد ريال هزينه شده است.

 


جانباز بروجردي به فرزند شهيدش پيوست

بروجرد- خبرنگاركيهان:
جانباز 50 درصد به نام رمضان لشني پارسا معروف به عمو رمضان از فرماندهان سپاه در 8 سال دفاع مقدس به همرزمان و فرزند شهيدش پيوست.
پيكر پاك اين جانباز از حسينيه صاحب الزمان(عج) تا گلزار شهداي گوشه بروجرد با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران تشييع و به خاك سپرده شد.
شايان ذكر است فرزند، داماد و نوه اين جانباز سرافراز نيز از شهداي دفاع مقدس هستند.
 


به دليل ازدحام متقاضيان فرمانداري مهران

از زائران خواست پس از اربعين به كربلا بروند

روابط عمومي فرمانداري مهران اعلام كرد: زائران حسيني با توجه به ازدحام متقاضيان براي سفر به كربلاي معلا، برنامه سفر خود را پس از اربعين حسيني موكول كنند.
به گزارش ايرنا از مهران در اطلاعيه روابط عمومي آمده است: با توجه به محدوديت ظرفيت سخت افزاري و نرم افزاري در دو سوي پايانه مرزي جمهوري اسلامي ايران در مهران و كشور عراق از جمله صدور رواديد و حمل و نقل، بويژه از مرز مهران تا كربلا و تكميل ظرفيت، از هموطنان استدعا دارد برنامه سفر خود را به پس از اربعين موكول كنند.
پايانه بين المللي مهران در 85 كيلومتري جنوب باختري شهر ايلام محل ورود و خروج كالا و زائر است.
با توجه به برداشتن ممنوعيت سفر انفرادي زوار به شهرهاي مذهبي عراق در هفته گذشته، اكنون روزانه بيش از 8 هزار زائر ايراني از راه مرز رسمي مهران به كشور همسايه تردد مي كنند.
 


معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد

اختصاص 200 ميليارد تومان براي فعاليت هاي قرآني

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: 200 ميليارد تومان از محل نيم درصد اعتبارات وزارتخانه ها و استان ها در سال 90 به فعاليت هاي قرآني اختصاص يافته كه امسال در حال هزينه است.
به گزارش ايرنا از زاهدان، حجت الاسلام والمسلمين «حميد محمدي» يكشنبه شب در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: اين اعتبار در پايان سال گذشته به حساب واريز شد كه در سال 91 در حال توزيع و هزينه كردن است.
وي ادامه داد: تاكنون بودجه هاي محدودي به اين حوزه اختصاص مي يافت اما از سال گذشته وضعيت بهتر شده به گونه اي كه فعاليت هاي قرآني در سال جاري 5 برابر سال هاي گذشته بوده است.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: از مجموع اعتبار ياد شده 45 ميليارد تومان به آموزش و پرورش، 22 ميليارد تومان به آموزش عالي و 12 ميليارد تومان به نهاد نمايندگي ولي فقيه و بقيه اين اعتبار نيز به ساير دستگاه هاي دست اندركار تخصيص يافته است.
محمدي تصريح كرد: تربيت «حافظ حامل عامل» از مهمترين برنامه هاي اين حوزه است كه در صورت تحقق اين برنامه و همچنين مثلث سه ضلعي «ارتقا ايمان به قرآن، معرفت به قرآن و عمل به قرآن» توسعه فرهنگ قرآني محقق مي شود.
وي ادامه داد: به همين منظور شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال 88 منشور توسعه فرهنگ قرآني كشور را تصويب و ابلاغ كرد كه براي اجرايي شدن آن نيز شوراي توسعه فرهنگ قرآني كشور تشكيل شد كه تمام مصوبات اين شورا قانون محسوب مي شود.
 


فيروزآبادي: مردم در دفع فتنه 88 نقش اول را داشتند

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با تاكيد بر اينكه در دفع فتنه 88 مردم نقش اول را داشتند گفت: بسيج شجره طيبه مردمي است كه در اين پيروزي نقش محوري را ايفا كرد.
سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي با اشاره به وظيفه بسيج براي مقابله با فتنه ها اظهار كرد: بسيج بايستي دشمن شناسي خود را تقويت كرده و موقع شناس و با بصيرت باشد. وي افزود: نقش مردم در دفع فتنه 88 نقش اول بوده و بسيج شجره طيبه مردمي است كه در اين پيروزي نقش محوري ايفا كرد.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: بسيج بايد خطوط اعلام شده توسط حضرت امام خامنه اي عزيز را براي خود ملكه كند و هرگاه يك دقيقه انحراف از خط ولايت پيدا شد با آن مقابله كند، ابتدا با امر به معروف و دوستي و ملاطفت، بعد با نهي از منكر و دوستي و ملاطفت و بعد در آنجايي كه لازم است تحت كنترل يگان هاي مختلفي كه از سلسله مراتب فرماندهي دستور مي گيرند، وارد عمل شود.
 


عضو كميسيون انرژي مجلس:

افزايش قيمت بنزين در مناطق مرزي توجيه اقتصادي ندارد

عضو كميسيون انرژي مجلس گفت: طرح دولت مبني بر افزايش قيمت بنزين در مناطق مرزي هيچ توجيه اقتصادي و اجتماعي ندارد و قابل قبول نيست.
به گزارش خبرگزاري فارس، عبدالله تميمي اظهار كرد: دولت درنظر دارد طرحي را مبني بر افزايش قيمت بنزين در مناطق مرزي اجرايي كند كه البته با مخالفت نمايندگان مردم در مجلس شهرهاي مرزي كشور روبه رو شده است.
وي افزود: دولت هدف از تحقق اين طرح را مبارزه با قاچاق سوخت عنوان كرده در حالي كه اين امر خود باني و مسبب قاچاق از مناطق مركزي و ارزانتر كشور به مناطق مرزي مي شود.
عضو كميسيون انرژي و نماينده مردم شادگان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: به طور مثال اگر جمعيت قاچاقچيان سوخت مناطق مرزي 10 هزار نفر باشد و قصد كنترل اين تعداد جمعيت را داشته باشيم نبايد به 16ميليون نفر شهروند عادي ديگر ضرر مالي و اقتصادي وارد كنيم!
تميمي همچنين عنوان كرد: در كشوري كه بنزين پايه قيمت گذاري آن است با گرانتر شدن قيمت سوخت مطمئنا ديگر اقلام نيز با افزايش قيمت مواجه خواهند شد.
نماينده مردم شادگان در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: وابستگي گراني به بنزين 60 درصد بوده و با تحقق طرح افزايش قيمت در مناطق مرزي مردم اين شهرها با مشكلات بيشتري دست و پنجه نرم مي كنند.
 


1750 واحد مسكن مهر در شهر جديد مجلسي اصفهان به بهره برداري رسيد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
وزير مسكن، راه و شهرسازي در سفر به اصفهان 1750 واحد مسكن مهر شهر جديد مجلسي اين شهر را ديروز مورد بهره برداري قرار داد.
براي احداث 1750 واحد مسكن مهر بالغ بر 610 ميليارد تومان هزينه شده است.
علي نيكزاد ضمن بازديد از روند ساخت مسكن مهر شهر جديد مجلسي با حضور در مجتمع مسكوني ترنج به صورت نمادين كليد دو واحد مسكوني را به صاحبان اين واحدها اهدا كرد.
در جريان بازديد وزير مسكن، راه و شهرسازي برخي از ساكنان اين واحدها نسبت به فقدان آب و فاضلاب، بهداشت به ويژه مسائل درماني گلايه مند بودند.
مردم معتقد بودند كه آب موجود در شهر جديد مجلسي موجب بروز برخي از امراض از جمله اسهال شده است كه ناگزيرند براي درمان به پزشكان متخصص مباركه مراجعه كنند.
در اين بازديد وزير مسكن، راه و شهرسازي قول داد نسبت به رفع تمامي مشكلات موجود اقدامات لازم بعمل آورد.
به گزارش خبرگزاري فارس، وزير مسكن، راه و شهرسازي در اين سفر باند غربي كمربندي خميني شهر- نجف آباد را افتتاح كرد.اين مسير به طول 20 كيلومتر با عرض 12 متر است كه 5/2كيلومتر كاهش مسافت و صرفه جويي را به همراه دارد. براي راه اندازي اين پروژه 8ميليارد تومان هزينه شده است.
يكي از مزاياي اين جاده هدايت و كاهش بار ترافيكي بلوار آزادگان اصفهان و خميني شهر است.
اجراي اين طرح سبب كاهش حوادث مالي و جاني در اتوبان ورودي شهر اصفهان و بلوار آزادگان خميني شهر مي شود. همچنين راه اندازي باند شرقي اين كمربندي تاكنون 80درصد پيشرفت فيزيكي داشته و 5 ميليارد تومان تاكنون نيز براي آن هزينه شده است و 10ميليارد تومان ديگر نياز است تا باند شرقي نيز تكميل شود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10