(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 20  دی  1391 - شماره 20402

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در جلسه علني مجلس صورت گرفت
مخالفت نمايندگان با مسكوت ماندن طرح ممنوعيت اشتغال به بيش از يك شغل
در مكتب امام
خارج از دستور
سفير جديد ايران در واتيكان منصوب شد
سلطانخواه اعلام كرد
تشكيل 66 كانون هماهنگي دانش و صنعت در كشور
شكايت عليه ممنوعيت پخش شبكه هاي ايراني
حاكم شرع دادگاه ويژه روحانيت:
شكايت هاشمي رفسنجاني از رسايي به زودي رسيدگي مي شود
سخنگوي هيئت رئيسه خبر داد
جزئيات جلسه علني با حضور رئيس جمهور
حسن بيگي:
جمهوري اسلامي محور اصلي منظومه جديد جهاني است
اشتاينيتز در واشنگتن؛
نتانياهو در قدس اشغالي تلاش هاي كور ضد ايراني رژيم صهيونيستي
تصويب لايحه الحاق جزيره هرمز به منطقه آزاد
قشم در كميسيون امنيت ملي مجلس
تشكر رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح از رسانه ملي
فاصله انسان با بهشت ودوزخ برزخي خود
پدر شهيد احمدي روشن در ديدار با سردار نقدي:
مواضع شهيد در برابر فتنه گران بسيار محكم بود
سردار بكايي مطرح كرد
ايران قدرت اول موشكي منطقه


در جلسه علني مجلس صورت گرفت

مخالفت نمايندگان با مسكوت ماندن طرح ممنوعيت اشتغال به بيش از يك شغل

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با پيشنهاد مسكوت ماندن بررسي طرح ممنوعيت اشتغال به بيش از يك شغل براي كاركنان دستگاه ها و نهادها مخالفت كردند.
بررسي طرح يك فوريتي ممنوعيت كارمندان و مديران دستگاه هاي اجرايي از عضويت در هيئت هاي مديره و مديريت عامل كه پس از بررسي در كميسيون اجتماعي عنوان آن به طرح ممنوعيت اشتغال به بيش از يك شغل تغيير كرده است در دستور كار جلسه روز سه شنبه نمايندگان قرار داشت.
كليات اين طرح در جلسه روز يكشنبه مجلس به تصويب رسيده بود و در جلسه ديروز بررسي جزئيات اين طرح آغاز شد اما برخي از نمايندگان معتقد بودند طرح مصوب كميسيون اجتماعي تغييرات زيادي با طرح اوليه دارد به طوري كه طرح اوليه فقط شامل يك ماده واحده بود اما آنچه در كميسيون اجتماعي به تصويب رسيده طرح را از حالت ماده واحده خارج كرده و طرح مذكور شامل 18 ماده شده است.
بررسي ماده يك اين طرح زمان زيادي را از مجلس گرفت و پيش از آنكه براي ماده يك راي گيري شود جمعي از نمايندگان پيشنهاد مسكوت ماندن اين طرح را به مدت يك ماه ارائه كردند.
محسني ثاني نماينده سبزوار به عنوان يكي از متقاضيان مسكوت ماندن در سخناني گفت اين طرح ابهامات زيادي دارد و بهتر است براي بررسي بيشتر و براي اينكه از غناي بيشتري برخوردار باشد بررسي آن يك ماه به تعويق افتاد تا مجددا در كميسيون اجتماعي بررسي شود.
حسيني صدر نماينده خوي در مخالفت با اين تقاضا گفت يكي از مشكلات امروز كشور بحران بيكاري است از طرف ديگر افراد زيادي دو شغله هستند در صورتي كه اين طرح از دستور كار خارج شود برگشت آن به صحن زمان خواهد برد يا اصلا مطرح نمي شود زيرا بررسي بودجه در دستور كار مجلس قرار مي گيرد و در نهايت طرح مذكور به صحن بر نمي گردد.
وي گفت: بهتر است اگر مواد اين طرح داراي اشكال است طبق آئين نامه بررسي آنها مسكوت بماند و به كميسيون بازگردد اما كليات طرح در مجلس مورد رسيدگي قرار داده شود.
نمايندگان مجلس پس از استماع سخنان موافق و مخالف با 86 راي موافق، 90 راي مخالف و 9 راي ممتنع از 220 نماينده حاضر با مسكوت ماندن بررسي اين طرح به مدت يك ماه موافقت نكردند.
بي اعتنايي به تقاضاي 50 نماينده
يونس اسدي نماينده مردم مشكين شهر در مجلس طي تذكري از هيئت رئيسه خواست تا به نامه اي كه وي با امضاي 50 نماينده به هيئت رئيسه داده تا طرح مورد نظرش در دستور كار قرار گيرد ترتيب اثر داده شود.
علي لاريجاني رئيس مجلس در پاسخ به تذكر اسدي اعلام كرد كه بنده اين تذكر را وارد نمي دانم و تشخيص اداره جلسه به عهده هيئت رئيسه است.
وي گفت: در جريان بررسي يك دستور در صحن علني نمي توان دستور ديگري را وارد كرد.
در همين زمينه يونس اسدي در گفت وگو با فارس گفت: طرح انتزاع وظايف بخش كشاورزي از حوزه عملكرد وزارت صنعت، معدن و تجارت دو ماه پيش در كميسيون كشاورزي به تصويب رسيد و با توجه به اينكه طرح مذكور براي در اولويت قرار گرفتن در صحن علني مجلس به امضاي 50 نفر از نمايندگان رسيده اما تاكنون اين امر محقق نشده است.
طرح ممنوعيت اشتغال
بيش از يك شغل دوشوري شود
احمد توكلي نماينده مردم تهران در جلسه علني ديروز طي تذكري با استناد به مواد 142، 143 و 145 آئين نامه داخلي مجلس خواستار دو شوري شدن طرح ممنوعيت اشتغال به بيشتر از يك شغل شد.
وي با بيان اينكه طرح اوليه ممنوعيت اشتغال بيش از يك شغل يك ماده واحده داشت اما طرح فعلي متشكل از 12 ماده است، تصريح كرد: با توجه به اينكه اين طرح كاملا تغيير كرده و نمايندگان درباره طرح جديد پيشنهادهاي لازم را ارائه نكرده اند از رئيس مجلس مي خواهند با استفاده از اختيارات خود در ماده 144 آئين نامه مجلس اين طرح را دو شوري كنند.
توكلي با بيان اينكه طرح اوليه ممنوعيت اشتغال بيش از يك شغل نياز به بررسي بيشتر در كميسيون تخصصي دارد، خواستار ارجاع به طرح كميسيون مربوطه به منظور بررسي بيشتر شد.
علي لاريجاني در پاسخ به تذكر توكلي گفت: هيئت رئيسه اين اختيار را دارد كه اين طرح را دو فوريت كند اما بايد بررسي كنيد كه اهميت اين كار چه قدر است.
اعلام وصول 4 طرح و يك سوال ملي
4 طرح و يك سوال ملي دو نماينده از وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در خصوص عدم پرداخت مطالبات بازنشستگي در جلسه علني ديروز اعلام وصول شد.
حمايت مجلس از طرح دولت سوريه
رئيس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود با اشاره به اينكه طرح سه مرحله اي دولت سوريه نشان از عزم جدي در تغييرات و اصلاحات سياسي دارد گفت: اين طرح قابليت حل مسئله را دارد و مجلس شوراي اسلامي از اقدامات اصلاحي بر مبناي راي ملت در سوريه استقبال مي كند.
علي لاريجاني گفت: از ابتداي رفتارهاي ماجراجويانه غرب و برخي كشورهاي منطقه جمهوري اسلامي تاكيد نمود اصلاحات دموكراتيك در سوريه بايد با اراده ملت سوريه و همفكري گروه هاي مختلف صورت گيرد و اين امر احتياج به امنيت دارد.
وي گفت: متاسفانه در اين دو سال اين كشورها با ارسال سلاح و امكانات وسيع ديگر ناامني در سوريه را دامن زده اند، عده اي با تصور اينكه به يكي از كشورهاي مقاوم در مقابل رژيم صهيونيستي لطمه مي زنند و برخي هم با توهم تسلط بر منطقه دست به اين اقدامات مي زنند.
رئيس مجلس ادامه داد: اينك پس از دو سال كه به ملت سوريه لطمات جاني و مالي سنگيني وارد كردند حداقل اين معنا را بايد فهم كرده باشند كه با دسيسه چيني و فرصت طلبي و اعزام نيرو و سلاح آن هم از كشورهايي كه بويي از دموكراسي به مشام شان نخورده نمي توانند تغييراتي در سوريه دهند، حال در معرض آزموني ديگر قرار گرفته اند؛ طرح سه مرحله اي دولت سوريه نشان داد كه دولت سوريه عزم جدي در تغييرات و اصلاحات سياسي دارد و طبعا بايد زمينه هاي امنيتي آن فراهم شود. اين طرح قابليت حل مسئله را دارد.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به قيام 19 دي قم تاكيد كرد: بايد پذيرفت روشنگري روحانيت و پيوند مردمي و استقلال آن علت موجده انقلاب بوده و علت مبقيه آن نيز هست، سياستمداران اصيل انقلابي اين نعمت كشور را درك مي كنند عده اي تصور نكنند با حرف هاي سطحي و بي مبنا مي توانند با ابهام آفريني از اين دژ اعتقادي ارزشمند عبور نمايند كه اين گونه اعمال عاقبت خوشي ندارد.
نبايد كشور را در اختيار
مخالفان اصولگرايي قرار داد
غلامعلي حداد عادل نماينده تهران نيز در نطق ميان دستور خود تاكيد كرد نبايستي اقدامي انجام دهيم كه مخالفان اصولگرايي با هر نام و عنواني اختيار اين كشور را به دست گيرند.
حداد عادل با اشاره به فتنه 88 تاكيد كرد كه ما نبايستي اين فتنه را فراموش كنيم؛ عده اي كه اين فتنه را آفريده اند حال به جاي عذرخواهي مدعي شده و طلبكارند.
رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره مجدد به جريان اصولگرايي اظهار داشت: اكنون مخالفان اصولگرايي از تفرقه اصولگرايان خوشحال مي شوند و اين اتفاق آنها را به پيروزي اميدوار خواهد كرد كه بايستي تلاش كنيم اين اتفاق نيفتد.
حداد عادل افزود: تعدد كانديداهاي اصولگرايان در انتخابات شايد زمينه را براي شكست آنها فراهم كند پس بايستي مراقب بود.
وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه ملت ايران بار ديگر از آزمون انتخابات 92 سربلند بيرون آيد.
نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به بودجه سال 92 تاكيد كرد كه بودجه 92 بايستي با واقع بيني و دقت هاي لازم تنظيم شود؛ مجلس هم نبايد با تكيه بر درآمدهاي مشكوك بودجه را تنظيم كند.
حداد عادل از مجلس خواست كه نسبت به گراني ها و وضعيت معيشتي مردم حساسيت بيشتري از خود نشان داده و در اين زمينه گام هاي محكم تري بردارد.
 


در مكتب امام

آن چيزي كه روحانيون هرگز نبايد از آن عدول كنند و نبايد با تبليغات ديگران از ميدان به در روند:
حمايت از محرومين و پابرهنه هاست.
چرا كه هر كسي از آن عدول كند از عدالت اجتماعي اسلام عدول كرده است.
ما بايد تحت هر شرايطي خود را عهده دار اين مسئوليت بزرگ بدانيم و در تحقق آن اگر كوتاهي بنماييم، خيانت به اسلام و مسلمين كرده ايم.
آئين انقلاب اسلامي - صفحه 293
هركس از حمايت محرومين عدول كند
از عدالت اجتماعي اسلام عدول كرده است
 


خارج از دستور

دولت بايد دو نوع لايحه بودجه بدهد
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت بايد لايحه بودجه را 15 آذر تقديم مجلس مي كرد و از نظر آئين نامه بايد دو نوع لايحه به مجلس داده شود.
وي در حاشيه جلسه علني و در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه آيا قرار است رئيس جمهور، بودجه را هم در زمان حضورش در مجلس ارائه كند يا خير، اظهار داشت: خير چنين بحثي نبود. اصولا بودجه بايد 15 آذر داده مي شد و از نظر آئين نامه بعد از آن بايد دو نوع لايحه به مجلس داده شود؛ يكي لايحه بودجه و هم لايحه چند دوازدهم.
رئيس قوه مقننه در خصوص گمانه زني هاي مطرح در مورد حضور رئيس جمهور در مجلس براي متقاعد كردن نمايندگان جهت اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها اظهار داشت: من رجال الغيب نيستم؛ من از اين سوال تعجب مي كنم كه مي گوييد آيا مجلس براي فاز دوم هدفمندي متقاعد مي شود يا نه؛ پيشنهاد رئيس جمهور اين است كه گزارشي را به مجلس ارائه دهد و در نامه اي كه به ما ارسال شده اين موضوع آمده است و ما هم از اين موضوع استقبال مي كنيم كه رئيس جمهور به مجلس بيايد و در مورد مسائل مختلف كشور گزارشش را ارائه دهد و البته رئيس جمهور نظرات نمايندگان را هم خواهد شنيد.
رئيس قوه مقننه در پاسخ به سوال ديگري در خصوص احتمال برگزاري جلسه غيرعلني مجلس با رئيس جمهور هم گفت: درخواستي كه دولت از مجلس داشته در آن برگزاري جلسه غيرعلني ذكر نشده بود؛ البته اگر بخواهند مي توانند جلسه غيرعلني هم داشته باشند. ولي جلسه مجلس و رئيس جمهور علني است.
جلسه مشترك با مسئولان
سه وزارتخانه
رئيس مجلس همچنين با وزراي جهاد كشاورزي، سرپرست وزارت بهداشت و معاونين وزير صنعت، معدن و تجارت جلسه مشترك برگزار كرد.
گفتني است وزير جهاد كشاورزي پيش از اين در پاسخ به سوال محمد دهقان نماينده ترقبه و چناران در خصوص استفاده پودرهاي شيميايي براي محصولات كشاورزي به مجلس شوراي اسلامي آمده بود كه مجلس فرصتي به وي داد تا مشكلات برخي محصولات كشاورزي كه در اثر استفاده از كودهاي شيميايي به وجود آمده است را رفع كند.
 


سفير جديد ايران در واتيكان منصوب شد

محمدطاهر رباني به پيشنهاد علي اكبر صالحي وزير امور خارجه و با تاييد رييس جمهوري، به عنوان سفير فوق العاده و نماينده تام الاختيار جمهوري اسلامي ايران در واتيكان منصوب شد.
رباني پيش از اين، سفير جمهوري اسلامي ايران در كشور آفريقايي گينه و مديركل امور مجلس و قوانين وزارت امور خارجه بود.
به گزارش اداره كل ديپلماسي رسانه اي وزارت امور خارجه، وي همچنين سفير جمهوري اسلامي ايران در قطر بود و مسئوليت اداره كل ارزشيابي، نظارت و بازرسي و اداره كل ديپلماسي عمومي را برعهده داشت.
پيش از اين، علي اكبر ناصري سفير جمهوري اسلامي ايران در واتيكان بود.
 


سلطانخواه اعلام كرد

تشكيل 66 كانون هماهنگي دانش و صنعت در كشور

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور بر لزوم تصويب اسناد كانون هاي هماهنگي دانش و صنعت در كارگروه حمايت از توليد دولت تاكيد كرد.
به گزارش فارس، نسرين سلطانخواه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور صبح ديروز در سومين اجلاس سراسري رؤساي كانون هاي هماهنگي دانش و صنعت در سالن اجلاس سران، افزود: براي ايجاد ضمانت هاي پيگيري و اجراي كانون هاي هماهنگي دانش و صنعت نياز است استناد اين كانون ها در كارگروه حمايت از توليد دولت تصويب شود.
وي با بيان اينكه در حال حاضر 66 كانون هماهنگي دانش و صنعت در كشور شكل گرفته است، گفت: اين كانون ها محصول محور هستند و به صورت تخصصي يك محصول را دنبال مي كنند.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور خاطرنشان كرد: در دومين اجلاس سراسري رؤساي كانون هاي هماهنگي دانش و صنعت 15 نقشه راه اين كانون ها رونمايي شد و امروز نيز در سومين اجلاس 10 نقشه راه ديگر نيز رونمايي مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در مجموع 25 نقشه راه براي كانون هاي هماهنگي دانش و صنعت تدوين شده است.
سلطانخواه بيان داشت: كانون هاي هماهنگي دانش و صنعت زمينه لازم براي ارتباط صنايع با فناوران را فراهم كرده است و ارتباط صنعت و دانش را در كشور ايجاد كرده اند.
وي تصريح كرد: در ستاد راهبردي نقشه جامع علمي كشور 4 سند فناوري نانو، زيست فناوري، هوافضا و علوم شناختي تصويب شده است و سندهاي سلول هاي بنيادي و گياهان دارويي و طب سنتي نيز در حال تصويب هستند.
 


شكايت عليه ممنوعيت پخش شبكه هاي ايراني

شركت ماهواره اي بين المللي «شبكه ارتباطات ماهواره اي» از اقدام غيرقانوني شركت هيسپاست براي حذف برنامه هاي شبكه هاي «پرس تي وي» و «هيسپان تي وي» ايران از روي ماهواره، شكايت مي كند.
شبكه ارتباطات ماهواره اي (اس تي ان) در بيانيه اي اعلام كرد كه ممنوعيت پخش برنامه هاي اين دو شبكه غيرفارسي زبان ايران بايد هرچه زودتر متوقف شود.
اين تصميم شركت بين المللي شبكه ارتباطات ماهواره اي كه مقر آن در اسلووني است پس از آن گرفته شد كه شركت هيسپاست فرستنده آن شركت را كه برنامه هاي دو شبكه ماهواره اي ايراني از آن پخش مي شد، مسدود كرد.
شركت بين المللي شبكه ارتباطات ماهواره اي در نامه اي به شركت ماهواره اي هيسپاست نوشت: «ما مبناي قانوني درخواست شما را ارزيابي كرديم و هيچ زمينه قانوني براي پايان دادن به ارسال برنامه هاي آن دو شبكه بر روي ماهواره نيافتيم.»
شبكه ارتباطات ماهواره اي گفت درخواست هاي شركت هيسپاست مبني بر حذف برنامه هاي اين دو شبكه ايراني را پيشتر يك بار در 23 فروردين 1390 (12 آوريل 2011) و دومين بار در 4 فروردين (23مارس 2012) براساس مقررات اتحاديه اروپا براي «اعمال اقدام هاي محدودكننده عليه افراد، نهادها و سازمان هاي خاص ايراني» مورد بررسي قرار داد.
بنابراين گزارش، شركت اسپانيايي هيسپاست شبكه هاي پرس تي وي و هيسپان تي وي را از 1 دي (21 دسامبر) از ماهواره خود حذف كرد.
اين شركت همچنين به شركت اورون، ديگر شركت خدمات ماهواره اي دستور داده است تا ارسال امواج اين دو شبكه بين المللي را متوقف كند.
گفتني است، بخشي از سهام شركت هيسپاست متعلق به شركت يوتل ست است؛ مديرعامل فرانسوي- اسرائيلي يوتل ست عامل موج اخير حملات عليه رسانه هاي ايران در اروپا دانسته مي شود.
 


حاكم شرع دادگاه ويژه روحانيت:

شكايت هاشمي رفسنجاني از رسايي به زودي رسيدگي مي شود

حاكم شرع دادگاه ويژه روحانيت با بيان اينكه رسيدگي به پرونده شكايت هاشمي رفسنجاني از رسايي و اعلام جرم دادستان عليه وي بصورت يكجا در دادگاه ويژه روحانيت انجام مي شود گفت: اين پرونده به زودي در دستور كار قرار مي گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين محمد جعفر منتظري، حاكم شرع دادگاه ويژه روحانيت با اعلام مطلب فوق به «فارس» گفت: رسيدگي به پرونده شكايت هاشمي رفسنجاني از رسايي و اعلام جرم دادستان عليه وي هنوز در دادگاه ويژه روحانيت مطرح نشده است.
گفتني است، در 28 آذر امسال حميد رسايي نماينده مردم شهر تهران در نطق خود در مجلس شوراي اسلامي از آزادي مهدي هاشمي و نحوه رسيدگي به اتهامات اين فرد انتقاد كرد.
تنها يك روز بعد دادستان عمومي و انقلاب تهران جعفري دولت آبادي به اين نطق واكنش نشان داد و بخش هايي از اين نطق را مجرمانه دانسته و به اين ترتيب از حميد رسايي به دادسراي ويژه روحانيت اعلام جرم كرد.
پس از اعلام جرم دادستاني تهران خانواده رفسنجاني هم در واكنش به نطق حميد رسايي از نماينده مردم تهران به دادسراي ويژه روحانيت شكايت كردند.
 


سخنگوي هيئت رئيسه خبر داد

جزئيات جلسه علني با حضور رئيس جمهور

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس با بيان اينكه جلسه مجلس با رئيس جمهور علني خواهد بود گفت: در اين جلسه علاوه بر احمدي نژاد تعدادي از نمايندگان هم صحبت مي كنند.
عبدالرضا مصري با بيان اينكه جلسه رئيس مجلس با رئيس جمهور در روز چهارشنبه 27 دي برگزار خواهد شد، گفت: در اين جلسه قرار شده است كه علاوه بر تعيين فرصت براي صحبت هاي رئيس جمهور، نمايندگان نيز اظهارات خود را مطرح كنند.
وي در گفت وگو با ايسنا، افزود: هنوز تعداد نمايندگاني كه مي توانند در جلسه با رئيس جمهور صحبت كنند مشخص نشده است ولي طبيعتا از بين درخواست كنندگان قرعه كشي انجام مي شود. هنوز موضوع صحبت هاي نمايندگان نيز مشخص نشده و آنها به تبع صحبت هاي رئيس جمهور ، اظهاراتشان را مطرح مي نمايند.
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس در پاسخ به اين پرسش كه صحبت هاي رئيس جمهور حول چه محوري است، گفت: رئيس جمهور مسئول كل امور اجرايي كشور است و طبيعتا مي تواند در تمامي امور سياسي، اقتصادي و اجتماعي صحبت كند. ممكن است رئيس جمهور در اين جلسه يك گزارش كلي ارائه كرده و يا در حوزه خاصي اظهارات خود را مطرح كند.
مصري افزود: رئيس جمهور طبق ضرورت و تشخيصي كه مي دهد و نسبت به برخي موارد كه احساس مي كند مجلس از آن خبر ندارد صحبت هايي را مطرح مي كند.

 


حسن بيگي:

جمهوري اسلامي محور اصلي منظومه جديد جهاني است

رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي با بيان اينكه هم اكنون شاهد ظهور منظومه هاي جديدي در عالم هستيم، گفت: جمهوري اسلامي ايران محور منظومه جهاني است.
ابراهيم حسن بيگي در گفت وگو با تسنيم ، در خصوص مؤلفه هايي كه مي تواند در پيشبرد اهداف تحول در هندسه قدرت جهاني اهميت ويژه اي داشته باشد، اظهار داشت: جهان در حال گذار از يك پارادايم به پارادايم جديد است؛ پارادايم جاري و حاكم، تسلط قدرت هاي استكباري بر ملت هاي مستضعف جهان است و با وجود اينكه آمريكايي ها در طول دو دهه بعد از فروپاشي شوروي و نظام دو قطبي تلاش كردند كه نظام تك قطبي و حاكميت خود را بر جهان حاكم كنند، خوشبختانه موفق نشدند و تمام تلاش هاي آنها با شكست مواجه شد.
وي با بيان اينكه آنچه در حال شكل گيري است، منظومه هاي قدرتي است كه اجازه نخواهد داد سلطه تك قطبي آمريكا بر جهان ادامه پيدا كند، گفت: هم اكنون شاهد ظهور منظومه هاي جديدي در عالم هستيم و به دليل اينكه منطقه غرب آسيا و شمال آفريقا منطقه مهمي است، اگر بخواهد نظم نوين جهاني شكل بگيرد، قطعاً بايد در اين مناطق منظومه هاي مختلفي شكل بگيرد تا نظام جهاني ايجاد شود.
رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي با اشاره به اينكه منظومه هاي جديدي در جهان در حال شكل گيري است، عنوان كرد: به دليل ويژگي هاي خاص كشورهاي اسلامي منطقه ، از مهمترين و مؤثرترين اين منظومه ها، منظومه جهان اسلام است .
 


اشتاينيتز در واشنگتن؛

نتانياهو در قدس اشغالي تلاش هاي كور ضد ايراني رژيم صهيونيستي

در حاليكه «يووال اشتاينيتز» وزير دارايي رژيم صهيونيستي با سفر خود به واشنگتن در تلاش است تا مقامات آمريكائي را قانع سازد كه تحريم هاي بيشتري را عليه كشورمان وضع كنند؛ نخست وزير اين رژيم نيز در سخنراني در قدس اشغالي، در همان راستا گام برداشت.
به نوشته جروزالم پست، وزير دارايي رژيم صهيونيستي در نشستي خبري پيش از ملاقات با «تيموتي گايتنر» وزير دارايي آمريكا در جمع خبرنگاران گفت «امروز زماني است كه رئيس جمهور اوباما بايستي به ايران ضرب الاجلي فوري بدهد و روشن سازد كه در صورت عدم پيروي آنان تهديد نظامي وجود خواهد داشت.»
وي اظهار داشت كه وي و همتاي آمريكائي اش از تحريم هاي ضد ايراني وضع شده رضايت دارند و آن را مفيد مي دانند.
اشتاينيتز ادعا كرده رژيم صهيونيستي خواهان وضع تحريم هاي ضد ايراني تا حدي است كه اقتصاد ايران با فروپاشي مواجه شود و مدعي شد كه «امروز ايرانيان براي نخستين بار متوجه شده اند كه پيگيري برنامه هسته اي براي شان هزينه سنگيني در بر خواهد داشت.»
از سوي ديگر »بنيامين نتانياهو« نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز بار ديگر در نشست خبري خود در قدس اشغالي ادعاهايش عليه ايران را تكرار كرده و در اين خصوص به فرافكني پرداخت.
نتانياهو مدعي شد: سلاح هسته اي ايران و نيز سلاحهاي شيميايي سوريه تهديد واقعي براي جامعه بين المللي هستند و توجهات بايد روي اين مسائل متمركز شوند. نخست وزير اسرائيل در ادامه ادعاهايش گفت: تل آويو مي داند چگونه با اين تهديدها مقابله كند و از جامعه جهاني مي خواهد در زمينه مقابله با اين تهديدها با اسرائيل همكاري كند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، بنيامين نتانياهو همچنين اعلام كرده بود سلاحهاي شيميايي سوريه تهديدي براي كل منطقه است.
بنيامين نتانياهو مدعي شده بود اسرائيل مسئله سلاحهاي شيميايي سوريه را با دقت پيگيري مي كند و در اين ارتباط با رهبران كشورهاي مختلف از جمله آمريكا و روسيه گفتگو كرده است.
 


تصويب لايحه الحاق جزيره هرمز به منطقه آزاد

قشم در كميسيون امنيت ملي مجلس

سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس از تصويب لايحه الحاق جزيره هرمز به منطقه آزاد قشم در كميسيون متبوعش خبر داد.
سيدحسين نقوي نماينده مردم ورامين و سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشي از جلسه عصر سه شنبه اعضاي كميسيون متبوعش و اظهار داشت: در اين جلسه، لايحه الحاق جزيره هرمز به منطقه آزاد قشم مورد بررسي قرار گرفت و به تصويب كميسيون رسيد كه در صورت تصويب نهايي اين لايحه در صحن علني، جزيره هرمز به منطقه آزاد قشم ملحق مي شود.
وي افزود: لايحه مذكور به عنوان كميسيون فرعي در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مورد بررسي قرار گرفت.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس يادآور شد: جزيره هرمز از جزاير تاريخي با وسعت 42 كيلومتر مربع مساحت و حدود 7 هزار جمعيت در دهانه تنگه هرمز قرار گرفته است.
نقوي در ادامه از بررسي و تصويب لايحه گذرنامه در اين جلسه خبر داد و تصريح كرد: طبق مصوبه امروز كميسيون امنيت ملي، رئيس، معاونان و مديران كل منطقه اي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، رايزنان و وابستگان فرهنگي كه به خارج از كشور اعزام مي شوند، از گذرنامه سياسي برخوردار مي شوند.
وي در خاتمه گفت كه در پايان اين جلسه، كميته هاي كميسيون تشكيل جلسه دادند.
 


تشكر رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح از رسانه ملي

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح از رسانه ملي به خاطر نشر فرهنگ دفاع مقدس تشكر كرد.
سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي در نامه اي به عزت الله ضرغامي، تلاش هاي رئيس و كاركنان صدا و سيما در گروه هاي مختلف را در به تصوير كشيدن حماسه هشت سال دفاع مقدس قابل توجه و ارزشمند خواند.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در نامه خود آورده است: رويكرد راهبردي در ارائه طرح و توليد از ابعاد مختلف دفاع مقدس به ويژه در گراميداشت سي ودومين سالگرد دفاع مقدس در سال 1391 و پاسداشت ياد و خاطره فرماندهي كل قوا، حضرت امام خميني(ره) در زمان جنگ، شهيدان، جانبازان، آزادگان، ايثارگران، رزمندگان و پيشكسوتان، اهتمام رسانه را در تبيين بهتر گفتمان ارزش هاي دفاع مقدس به منصه ظهور رساند.
 


فاصله انسان با بهشت ودوزخ برزخي خود

انسان جهنمي وقتي كه مرد، مستقيم وارد جهنّم(برزخي) مي شود. بين ورود به جهنّم و خود جهنّم يك نفس كشيدن و نفس قطع شدن، فاصله است. اينطور نيست كه وقتي انسان مرد، بعد از ساليان متمادي او را به دوزخ ببرند ! اين دوزخ برزخي اش در كنار بستر او در سردخانه هست؛ اينچنين نيست كه منتظر باشد او را دفن بكنند، بعد قيامت قيام بكند، بعد عذاب ببيند ! آن مال عذاب قيامت است، آن حشر اكبر است، آن قيامت كبري است، آن عذاب اكبر است: النّار يعرضون عل يها غدوّاً و عش ياً (1)، بعد وقتي يوم تقوم السّاع ه شد، ادخ لوا آل ف رعون اشدّ العذاب (2)؛ انسان همين كه مرد، وارد قبر مي شود، يعني وارد برزخ مي شود.
اين قبر گورستان، يك قبر فقهي است؛ آن قبري كه در سردخانه هست، در آب هم هست، در هوا هم هست؛ آن قبر، قبر كلامي است. اينهائي كه در هوا مي ميرند، اينچنين نيست كه بعد بايد بياورند زمين و جسدشان را پيدا كنند و دفن كنند، بشود قبر؛ اينها در همان هوا، همين كه مردند؛ يا در روضه اي از رياض بهشتند، يا در حفره اي از حفر نار ! آنهائي هم كه در آب غرق مي شوند، همين طور است؛ در جريان غرق شدن قوم نوح فرمود: اغر قوا فادخ لوا ناراً (3). اينها غرق شدند، در همان آب مستقيماً رفتند در آتش؛ اينطور نيست كه آتش برزخي در آب نباشد يا در هوا نباشد و بايد در جاي خشكي باشد ! با (فا) فرمود نه با (ثمّ) ! فرمود: اغر قوا فادخ لوا ناراً؛ اينها غرق شدند و در همان آب، در آتش رفتند.
مرگ، سرآغاز زندگي جاودان
اين معارف كه انسان كيست، بعد از مرگ چه خبر است، آيا انسان كه مرد مي پوسد يا از پوست به در مي آيد؛ اينها اگر براي غرب روشن بشود كه پيامبر اين معارف را آورده، هرگز دست به آن كار نخواهند زد! بسياري از اينها خيال مي كنند مرگ پايان زندگي است، غافل از اينكه مرگ اوّل زندگي بعدي است، ميلاد جديد است، هجرت جديد است ! اين حرف ها كه در كتاب هاي افراد عادي نيست، فرمود: پيامبر اين حرف ها را براي شما آورده. و ذات مقدّسش هم از طرف ذات أقدس له مأمور شده آنطوري كه در سوره يونس هست، فرمود: به مردم بگو، قل لو شآء الله ما تلوته عليكم و لا ادراكم ب ه فقد لب ثت ف يكم عمراً م ن قبل ه افلا تعق لون (4). فرمود: من ساليان متمادي، 40 سال در بين شما بودم، از اين حرف ها نمي زدم. شما من را ديديد، شناختيد؛ سوابق من، لواحق من، رفتار و گفتار من، همه را ديديد؛ من از اين حرف ها نداشتم ! در بين شما هم به صداقت و امانت معروف بودم؛ اگر خدا نمي خواست من اين حرف ها را نمي خواندم و اگر او نمي خواست اين حرف ها را او به شما نمي فهماند ! درايت شما به ا دراي اوست، شنيدن شما به تلاوت من است؛ شما حرف را از من مي شنويد، معنا را از او تحويل مي گيريد: قل لو شآء الله ما تلوته عليكم، اگر خدا مي خواست كه من اين حرف ها را نخوانم، هرگز نمي خواندم؛ يك. و لا ادراكم ب ه؛ » ادري » فعل ماضي است، مدر ي همان خداست. فرمود: اگر او نمي خواست، نه من مأموريت مي يافتم كه اين آيات را تلاوت كنم و نه درايت را او به شما مي داد؛ او مدري است، او معلّم است، او درايت بخش است.
خداي سبحان، معلّم اصلي و حقيقي انسان ها
تلاوت را از من دريافت مي كنيد، درايت را از او مي گيريد، او در جان شما اين معارف را مي گذارد؛ چون مستحضريد علم را كسي از استاد نمي گيرد، از كتاب نمي گيرد ! استاد، آن سخنران، آن گوينده تمام تلاش و كوشش اش اين است كه اين آهنگ ها را، اين كلمات را، اين جمله ها را به سطح سامعه مخاطب برساند وبس ! آن نويسنده هم تلاش و كوشش اش اين است كه نقوش اين مكتوبات را به باصره خواننده برساند، امّا محصول اين آهنگ ها و نقوش كه علم است، يك امر مجرد است، ماوراء طبيعي است؛ اين نه از گفتن گوينده و نه از نوشتن نويسنده بر نمي آيد، اين را ديگري در جان عطا مي كند. فرمود: درايت بخش، ديگري است، ما كارمان تلاوت است.
البتّه آنها كه انسان كاملند، مظهر ولايت الهي دارند؛ آنها در تصرّف باطني هم ب ا ذن الله سهيمند، ولي بالأخره كار رسمي مدرّسين، انتقال اين الفاظ و آهنگ ها است، كار رسمي مصنّفين انتقال اين نقوش است؛ تا سطح گوش به عهده استاد، تا سطح چشم به عهده نويسنده است؛ از آن به بعد كه هزارها فرسخ فاصله است، انسان بايد تحليل كند؛ به دست كسي است كه در درون اثر مي گذارد. نه معلّم چنين كاري از او بر مي آيد، نه مصنّف ! فرمود: قل لو شآء الله ما تلوته عليكم و لا ادراكم ب ه؛ اگر خدا مي خواست كه اين حرف ها مطرح نشود، نه من تلاوت مي كردم و نه او درايت بخش بود ! الآن كه شما مي بينيد هم من تلاوت مي كنم، هم او درايت بخشي دارد؛ محصول مشيّت اوست.
غرق شدن در ظلمت جهالت، دليل اهانت هاي غرب
به ساحت مقدّس پيامبر (ص)
اگر غرب مي فهميد كه پيامبر يعني چه، پيامبري يعني چه و اينكه جهان الآن يك ظلمتكده اي بيش نيست، و به جان هم افتاده اند؛ چون دست و پايشان را نمي بينند، خود را گم كرده اند؛ اگر غرب مي فهميد، هرگز دست به اين كاريكاتور نمي زد ! ذات أقدس له در سوره مباركه نور فرمود: آنهائي كه در تاريكي غرق شدند؛ نه تنها ديگران را نمي بينند، جامعه را نمي بينند، اوضاع گذشته و حال را نمي بينند؛ خودشان را هم نمي بينند، با خودشان مشكل جدّي دارند. يك كسي كه غرق شده، در تاريكي هست، شب تار هست، شب مه آلود هست: ا ذا اخرج يده لم يكد يراها (5). اگر يك چنين آدمي در آب غرق بشود، اگر دستش را بيرون بياورد؛ نه تنها دستش را نمي بيند، نزديك ديدن هم نيست؛ با اينكه دست تقريباً نزديك ترين عضو است براي او نسبت به باصره.بالا و پائين بردنش، جلو و عقب بردنش، ظاهر و باطن كردنش، فراز و فرودش به تعبير شيخ عطار؛ همه در اختيار انسان است. فرمود: ا ذا اخرج يده لم يكد يراها؛ اين دست خودش را نمي بيند، اين چگونه دو قدم آن طرف تر را ببيند ؟! الآن واقعاً اينها حقيقتشان، عنصرشان، هويتشان را نمي بينند؛ لذا دست به اين كارها مي زنند.
رسالت انديشمندان در تبليغ معارف نبوي
اين حرف ها را مسئولان حوزوي و دانشگاهي بايد به جامعه غرب منتقل كنند و بدانند آزادي بيان غير از هتك حرمت است، يك؛ و بهترين حرف را انبياء آوردند كه آرام بخش ترين سخنان، سخنان انبياء است، دو. آنچه را كه موساي كليم و عيساي مسيح و سائر انبياي ابراهيمي (ع) آوردند، همه را صاحب جوامع الكلم: اعط يت جوام ع الكل م(6)، آورده است به احسن وجه از طرف ديگر؛ آنگاه هرگز دست به چنين كاري نمي زنند.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در جلسه درس اخلاق در ديدار با جمعي از طلاب، دانشجويان و اقشار مختلف مردم ـ قم ؛ اسفند 1384
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1و2) غافر/ 46 (3) نوح/ 25
(4) يونس/ 16 (5) نور/ 40
( 6 ) كتاب الخصال/ 292 ؛ بحار الأنوار/ 8/ 38
خوان حكمت روزهاي يك شنبه منتشر مي شود.
 


پدر شهيد احمدي روشن در ديدار با سردار نقدي:

مواضع شهيد در برابر فتنه گران بسيار محكم بود

پدر شهيد احمدي روشن در ديدار با سردار نقدي گفت: موضع گيري هاي شهيد در فتنه 88 مقابل فتنه گران بسيار سخت و محكم بود چرا كه اصلي ترين موفقيت مصطفي ولايت مداري وي بود.
در آستانه اولين سالروز شهادت جهادگر علمي كشور شهيد مصطفي احمدي روشن، سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين با حضور در بيت پدري اين شهيد با والدين و خانواده اين شهيد ديدار و گفتگو كردند.
رحيم احمدي روشن پدر شهيد در اين ديدار گفت: مصطفي هميشه زندگي در ايران را زندگي در گوشه اي از بهشت مي دانست و با اينكه مشكلات كاري زياد داشت ولي هيچگاه مشكلات را به خانواده منتقل نمي كرد.
اين پدر شهيد تاكيد كرد: مصطفي با مردم بود و شبانه روز براي اين مردم كار مي كرد و آثار يأس و نااميدي را در چهره اين بچه، من نديدم.
وي با اشاره به كار يكسره شهيد و همكارانش به صورت شبانه روزي در مسئله اي اظهار داشت: مصطفي در حالت عادي در روز سه چهار ساعت بيشتر استراحت نمي كرد و هميشه در حال فعاليت بود.
رحيم احمدي روشن كنار رفتن پرده هاي امنيتي را سبب مطلع شدن مردم از خدمات اين شهدا عنوان كرد و افزود: اكثر مطالبي را كه ما از فعاليت هاي شهيد مي دانيم بعد از شهادت او فهميديم و خدا را شكر مي كنم.
وي به موضع گيري ها در فتنه 88 اشاره و بيان كرد: موضع گيري هاي شهيد در جريانات فتنه در مقابل فتنه گران بسيار سخت بود چرا كه اصلي ترين موفقيت مصطفي ولايت مداري وي بود و براي حضرت آقا ارزش بسياري قائل مي شد و به ايشان عشق و محبت داشت.
پدر شهيد بر معرفي شهداي جوان علمي به عنوان دانشمند هسته اي در جهان تاكيد و خاطرنشان كرد: وقتي حضرت آقا به منزل ما تشريف آوردند فرمودند كه شهادت اين جوان دل ما را شكاند و آنجا بود كه ما فهميديم آقا با واسطه يا بي واسطه ايشان را مي شناسند.
رحيم احمدي روشن تعيين خط و مشي شهدا براي ما را يك واقعيت دانست و تصريح كرد: خط قرمز مصطفي، ولايت بود. تا آنجا كه مصطفي يك جوان فعال و پرنشاط بود اما با همه افكار و عقايد در جهت تاثيرگذاري گام بر مي داشت و اگر كسي مي خواست وارد اين خط قرمز بشود مصطفي ديگر شادي و خنده و سرحال بودن را كنار گذاشته و موضع گيري مي كرد.
به گزارش فارس، پدر شهيد احمدي روشن تاكيد كرد: شهيدان خط و مشي ولايت مداري و بصيرت را براي ما ترسيم كرده اند و ما هم بايد اينجوري باشيم چرا كه هر چه مصطفي در قبال فتنه مي گفت همان مواضع حضرت آقا بود كه واقعيت داشت.
وي با يادآوري مشغله كاري مصطفي خاطر نشان كرد: مصطفي با وجود كارهاي بسيار در حماسه نهم دي حضور فعال داشت و كارهايش را فقط براي خدا انجام مي داد.
 


سردار بكايي مطرح كرد

ايران قدرت اول موشكي منطقه

جانشين وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: ايران امروز به بركت رهبري هاي داهيانه فرماندهي معظم كل قوا، در بهترين وضعيت به لحاظ دفاعي قرار دارد و هم اكنون به قدرت اول موشكي منطقه تبديل شده است.
سرتيپ پاسدار مجيد بكايي جانشين وزير دفاع در مراسم آغاز تصويربرداري فيلم سينمايي آواز پر جبرئيل با بيان اينكه اين فيلم سينمايي يك كار ارزشمند و فاخر است، افزود: تاكنون آثار ارزشمندي درباره دفاع مقدس توليد و ساخته شده است ولي توجه شايسته اي به خدمات بي بديل سنگرهاي پشت جبهه نشده است.
وي اظهار داشت: اگر از هر كسي در خصوص دفاع مقدس و نحوه شهادت شهداي دفاع مقدس سوال كنيم، خاكريز و جبهه برايش تداعي مي شود، اما اين در حالي است كه پشت جبهه و در داخل شهرها خدمات ارزشمند برخي جهادگران و شهدا تاكنون به تصوير كشيده نشده و در اين فيلم سعي بر اين است تا گوشه اي از ايثارگري و دلاوري هاي پشت جبهه در داخل شهرها نمايش داده شود.
وي با بيان اينكه شهيد اسلامي حق بزرگي بر گردن ايران اسلامي دارد، خاطر نشان كرد: صدام در اواخر جنگ تحميلي با موشك باران شهرها قصد داشت ايران اسلامي را از موضع ضعف به پاي ميز مذاكره بكشاند چرا كه در آن زمان هيچ كشوري حاضر نبود به ايران موشك و تجهيزات پيشرفته جنگي بدهد.
سردار بكايي با بيان اينكه در دي و بهمن سال 1366 حملات موشكي دشمن به شهرهاي ايران به اوج خود رسيد، تاكيد كرد: شهيد اسلامي در اوايل سال 67 با تلاشي بي وقفه و عجيب و با اعتقاد قلبي به آرمان هاي والاي انقلاب اسلامي در يك شرايط بسيار سخت و خطرناك، اولين موشك ساخت ايران را با موفقيت با برد بيش از 170 كيلومتر تست كرد.
وي ادامه داد: بعد از تست اين موشك، شرايط جنگ كاملا عوض شد و كشورهايي كه حاضر نبودند با ايران همكاري كنند، تغيير موضع دادند و عملا جنگ وارد مرحله جديدي شد.
جانشين وزير دفاع گفت: دشمنان مي دانستند اگر بر اثر فشار ناشي از حملات موشكي به شهرها، ايران اقدام به توليد انبوه موشك كند ديگر توانايي ايستادگي در برابر ما را ندارند لذا پذيرش آتش بس را مطرح كردند.
وي با بيان اينكه ايران امروز به بركت رهبري هاي داهيانه فرماندهي معظم كل قوا (مدظله العالي) در بهترين وضعيت به لحاظ دفاعي قرار دارد، تاكيد كرد: شهيد اسلامي براي ساخت موشك تلاش بسياري كرد و هم اكنون با توسعه اينكار به قدرت اول موشكي منطقه رسيده ايم. لذا بايد در ساخت و توليد فيلم هاي دفاع مقدس، خدمات تلاشگران عرصه تحقيقات و صنعت دفاعي پشت جبهه جنگ نيز ديده شود چرا كه تاكنون نسبت به آن بي توجه بوده ايم. وي اظهار اميدواري كرد فيلم سينمايي آواز پرجبرئيل يك كار ارزشمند و درخور توجه و تماشاگرپسند به ويژه براي دانشگاهيان و پژوهشگران و همه علاقه مندان به كمك ارتقاء قدرت دفاعي نظام مقدس جمهوري اسلامي باشد و از همه عوامل ساخت اين فيلم تقدير و تشكر كرد.
فيلم سينمايي آواز پر جبرئيل با موضوع روايتي از زندگي شهيد مهندس اصغر اسلامي يكي از متخصصين صنعت دفاعي كشور در بيمارستان شهيد چمران وزارت دفاع در حال ساخت است.
گفتني است، فيلمنامه اين اثر دفاع مقدس را محمد بيرانوند به نگارش درآورده است و حسين قاسمي جامي كارگرداني آن را برعهده دارد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10