(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 21  دی  1391 - شماره 20403

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
از سوي رهبر انقلاب صورت گرفت
ابلاغ سياست هاي كلي خودكفايي دفاعي امنيتي ، صنعت و كشاورزي
اخبار ادبي و هنري
عباسي:نيروگاه اتمي بوشهر به ظرفيت 100 درصدي خود رسيده است
چشم به راه سپيده
تمبر يادبود شهداي هسته اي رونمايي شد
هديه به خوانندگان
48 زائر ربوده شده ايراني آزاد شدند
برگزاري دومين كنگره شعر زنان عاشورايي
رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره خبر داد
بررسي طرح اسد و بحران سوريه در سفر صالحي به مصر
مباركي خبر داد
استخدام 90 هزار نفر در مراكز بهداشتي درماني كشور
5 اسفند آغاز ثبت نام آزمون مدارس استعدادهاي درخشان
شرايط و نحوه بومي گزيني در رشته هاي بدون كنكور اعلام شد
مخبر دزفولي خبر داد
تصويب 2 راهبرد كلان سند مهندسي فرهنگي كشور
امام جمعه شيراز در جمع اعضاي بسيج رسانه فارس:
آرامش جامعه بستگي به نوشته هاي اصحاب رسانه دارد
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي در مراسم شب هفت آيت الله تهراني در كرمانشاه:
امروز گفتمان ولايت فقيه در كشور ما غالب است
آيت الله شبيري زنجاني بر توجه جامعه مدرسين
بر تقويت فقاهت و اخلاق در حوزه تاكيد كرد
گروهي از خانواده هاي شهدا و ايثارگران خراسان رضوي پياده عازم مشهد شدند
معاون رئيس جمهوري:
برگزاري انتخابات آزاد ، سخن دشمن از زبان دوستان است
روستائيان كشور با سامانه دما ، اطلاعات بيمه اي دريافت مي كنند
مدير كل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي خبر داد
 برگزاري جشنواره ملي داستان هاي قرآني در مشهد
ساخت سد مخزني حوضيان اليگودرز تعطيل شد
ساخت كارخانه فولاد زاگرس فيروزآباد آغاز شد
مجوز استخدام 90هزار نفر در وزارت بهداشت و درمان صادر شد
پيست هاي اسكي كشور جمعه و شنبه تعطيل هستند


از سوي رهبر انقلاب صورت گرفت

ابلاغ سياست هاي كلي خودكفايي دفاعي امنيتي ، صنعت و كشاورزي

سياست هاي كلي خودكفايي دفاعي و امنيتي،صنعت و كشاورزي از سوي رهبر معظم انقلاب ، پس از تاييد، ابلاغ شد.
دراجراي بند يك اصل 110 قانون اساسي و پس از مشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام، سياست هاي كلي «خودكفايي دفاعي و امنيتي» به شرح ذيل از سوي معظم له مصوب و ابلاغ شد:
سياست هاي كلي خودكفايي دفاعي و امنيتي
1- توسعه و تعميق فرهنگ خودباوري، خودكفايي، نوآوري و خلاقيت در تمام سطوح و ابعاد دفاعي و امنيتي.
2- ترويج نهضت نرم افزاري، توليد و توسعه علوم و فناوري و تحقيقات دفاعي و امنيتي و حركت در مرزهاي دانش با تاكيد بر بومي سازي و روزآمدي.
3- دستيابي به فناوري هاي برتر مورد نياز دفاعي و امنيتي حال و آينده با تاكيد بر نوآوري و پشتيباني از توسعه آنها.
4- تاكيد بر خودكفايي كشور در سامانه ها، كالاها و خدمات اولويت دار دفاعي و امنيتي توام با بهسازي تجهيزات موجود و افزايش قابليت و كارآيي آن.
5- ممنوعيت تامين نيازهاي دفاعي و امنيتي از خارج كشور مگر در حد ضرورت و حتي الامكان با رعايت ملاحظات زير:
- با اولويت انتقال فناوري.
- تامين آموزش و پشتيباني.
- تامين از منابع متنوع.
6- برون سپاري و جلب مشاركت ساير بخش ها اعم از دولتي و غير دولتي در تامين نيازهاي نيروهاي مسلح با رعايت ملاحظات امنيتي و حفاظتي.
7- جذب، توانمندسازي و به كارگيري نيروهاي مستعد و نخبه با فراهم نمودن زمينه هاي رشد و تقويت آنان براي ارتقاء قابليت هاي توسعه فناوري هاي دفاعي و امنيتي مورد نياز كشور.
8- برقراري ارتباط و همكاري با ديگر كشورها در زمينه هاي علمي، توليدي و تجاري كالاها و خدمات دفاعي و امنيتي براي دستيابي به اهداف سياست هاي كلي خودكفايي دفاعي و امنيتي.
9- مقرون به صرفه سازي مسير توسعه صنايع و فناوري هاي دفاعي و امنيتي كشور و ايجاد هم افزايي در فناوري هاي مورد نياز.
همچنين دراجراي بند يك اصل 110 قانون اساسي و پس از مشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام، سياست هاي كلي «صنعت» به شرح ذيل از سوي معظم له مصوب و ابلاغ گرديد:
سياست هاي كلي صنعت
1- افزايش سهم بخش صنعت در توليد داخلي و افزايش ارزش افزوده بخش صنعت، با :
- دستيابي به رشد مطلوب سرمايه گذاري صنعتي
- انتخاب فرآيندهاي صنعتي دانش محور
- ارتقاء منزلت كار، تلاش و كارآفريني.
2- افزايش توان رقابت پذيري صنعت ملي، براساس :
- گسترش مالكيت و مديريت بخش غيردولتي
- رعايت اندازه اقتصادي بنگاه ها
- لغو امتيازات خاص و انحصارات غير ضرور.
3- افزايش بهره وري عوامل توليد بويژه نيروي كار و سرمايه
4- ارتقاء سطح فناوري صنايع كشور و دستيابي به فناوري هاي پيشرفته و راهبردي، با :
- گسترش تحقيق و توسعه
- ايجاد قدرت طراحي
- تقويت همكاري مراكز علمي، آموزشي، پژوهشي و صنعتي كشور
- تعامل سازنده با مراكز پيشرفته علمي و صنعتي جهان
- بهره گيري از مزيت هاي نسبي موجود و كشف و آفرينش مزيت هاي جديد نسبي و رقابتي
5- توسعه تشكل هاي تخصصي و افزايش نقش آنها در تصميم سازي ها با نهادينه سازي داوري هاي تخصصي و حرفه اي.
6- انسجام و تعادل منطقه اي در كشور، از طريق: حمايت و ايجاد زير ساخت ها و زيربناها و برقراري مشوق هاي مناسب با رعايت اصول آمايش سرزميني و امنيتي.
7- رشد مستمر صادرات كالا و خدمات صنعتي كشور، با:
- ارتقاء كيفيت كالاها
- شناسايي و تحصيل بازار
- حمايت هاي مؤثر مالي، سياسي و مقرراتي از صادرات صنعتي.
8- گسترش صنايع دستي بويژه صنايع داراي محتواي فرهنگي و هنري و بهره گيري از صنعت گردشگري.
9- ايجاد خوشه هاي صنعتي، از طريق : تقويت صنايع كوچك و متوسط و برقراري پيوند آنها با صنايع بزرگ به منظور هم افزايي صنعت و ارتقاء توان رقابتي.
همچنين دراجراي بند يك اصل 110 قانون اساسي و پس از مشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام، سياست هاي كلي «كشاورزي» به شرح ذيل از سوي معظم له مصوب و ابلاغ گرديد:
سياست هاي كلي كشاورزي
1- توسعه پايدار كشاورزي با حفاظت از منابع طبيعي پايه و صيانت و توانمندسازي منابع انساني.
2- تامين امنيت غذايي با تكيه بر توليد از منابع داخلي و نيل به خودكفايي در محصولات اساسي،ارتقاء سطح سلامت مواد غذايي تا استاندارد جهاني، اصلاح و بهينه نمودن الگوي مصرف و حمايت موثر از توليد و صادرات در محصولات داراي مزيت هاي نسبي و ايجاد مزيت هاي جديد (از جمله هدفمندنمودن يارانه ها در جهت توليد و صادرات).
3- اصلاح ساختار و نظام بهره برداري بخش كشاورزي با تشويق كشاورزان به رعايت اندازه هاي فني - اقتصادي واحدهاي توليدي متناسب با نوع فعاليت و شرايط مختلف اجتماعي، اقتصادي واقليمي كشور و تاكيد بر جهت گيري حمايتي دولت از اين سياست ها بويژه در واگذاري منابع آب و خاك.
4- نوسازي نظام توليد كشاورزي بر مبناي دانش نوين و بومي سازي فناوري هاي روز، تربيت، حفظ و تجهيز نيروي انساني مورد نياز، توسعه و تقويت تعاوني ها و ساير تشكل هاي اقتصادي، اجتماعي، صنفي و تخصصي با مشاركت آحاد جامعه و رقابتي نمودن فعاليت ها در بخش.
5- ارتقاء بهره وري از آب در توليد محصولات كشاورزي و استفاده علمي و بهره برداري بهينه از ساير نهاده هاي توليد.
6- گسترش زيرساخت ها و ايجاد انگيزه براي جذب و توسعه سرمايه گذاري در بخش كشاورزي با پوشش مناسب بيمه، كاهش احتمال زيان توليد، اجراي سياست هاي حمايتي و متعادل كردن سطح سودآوري كشاورزي با ساير بخش هاي اقتصادي.
7- حمايت موثر از ساماندهي فرآيند توليد و اصلاح نظام بازار محصولات كشاورزي با هدف بهبود رابطه مبادله بخش با ساير بخش ها، افزايش بهره وري، كاهش هزينه هاي توليد، رعايت قيمت تمام شده محصولات اساسي، تامين درآمد توليد كنندگان و منافع مصرف كنندگان و بهبود كيفيت مواد و فرآورده هاي غذايي.
8- تخصيص يارانه هدفمند به بخش كشاورزي در جهت تحقق خودكفايي، حمايت از ساخت زيربناها، مراعات معيارهاي زيست محيطي، قابليت انعطاف در شرايط محيطي مختلف و ارتقاء قدرت رقابت در بازارهاي داخلي و بين المللي.
9- ارتقاء سطح درآمد و زندگي روستاييان، كشاورزان و عشاير، توسعه پايدار روستاها و مناطق كشاورزي و رفع فقر با تقويت زيرساخت هاي مناسب توليد و تنوع بخشي و گسترش فعاليت هاي مكمل و اقتصادي بويژه صنايع تبديلي و روستايي و خدماتي نوين.
 


اخبار ادبي و هنري

كارگردان سينما:
جريان روشنفكري در سينماي ايران
جايگاهي ندارد
مسعود اطيابي گفت: جريان روشنفكري غرب زده و غرب گرا از ابتدا هم كه پا به عرصه گذاشت جايگاهي نداشت اما سعي مي كنند براي خودشان جايگاه دروغين در ذهن مردم بسازند.
تهيه كننده فيلم اختاپوس در گفت وگو با خبرنگار كيهان با بيان اينكه جريان روشنفكري در اين چند سال اخير بعضي اوقات نمود بيشتري داشته، افزود با حضور فيلمسازهاي ملي و مسلمان، عناصر اين جريان به حاشيه رفته اند.
وي تصريح كرد: سينماي روشنفكري به دنبال اين است كه با ترسيم غرب به عنوان يك مدينه فاضله كاذب آمال و آرزوهاي جوان ها را به سمت غرب هدايت كند.
اما بيشتر فيلمسازان ما آن هايي هستند كه به هويت ملي و ارزش هاي اسلامي اهميت مي دهند.
اطيابي تاكيد كرد: هم توده مردم و هم جامعه هنري و سينمايي روي خوشي به آن ها نشان نمي دهند و دنبال اين جريان را نمي گيرند.
تهيه كننده فيلم سينمايي اختاپوس در ارتباط با جشنواره سي ويكم فجر به خبرنگار كيهان گفت: با كساني كه مي گويند جشنواره فجر دولتي است مخالفم.
جشنواره فجر يك جشنواره ملي است و بايد تلاش كنيم كه بيش از اين در سطح دنيا مطرح شود.
وي يادآور شد: همينكه با اين جشنواره دشمني هايي وجود دارد و تلاش مي كنند مطرح نشود يعني اينكه اين جشنواره مي تواند جايگاه خيلي خوبي در عرصه بين المللي داشته باشد.
يك بازيگر ديگر فرانسه، روس مي شود!
پس از تغيير مليت ژرارد دوپارديو، بازيگر فرانسوي به مليت روسي آن هم پس از سختگيري هاي ماليات هاي سالانه براي افراد با درآمد بالاي يك ميليون يورو در فرانسه بريجيت باردو، ديگر بازيگر فرانسوي نيز از عزم خود براي تغيير مليتش خبر داد.
به گزارش جوان آنلاين و به نقل از گاردين، اين بازيگر سابق مشهور فرانسوي نه در واكنش به افزايش ماليات در فرانسه بلكه در اعتراض به نحوه مراقبت از فيل هاي يك سيرك دولت كشورش را تهديد كرده است كه به زودي براي هميشه از فرانسه به خاك روسيه نقل مكان مي كند و مليتش را تغيير مي دهد.
اين بازيگر كهنه كار فرانسوي در حالي براي صدور پاسپورت روسي خود اقدام كرده است كه وي پس از كناره گيري از عرصه سينما زندگي خود را وقف كانون حمايت از حقوق حيوانات كرده و اكنون پس از مشاهده برخوردهاي خشن با حيوانات يك سيرك به فاصله يك روز پس از روسي شدن ژرارد دوپارديو تصميم به تغيير مليتش گرفته است!
سايت «مصطفاي شهيد» رونمايي شد
در آستانه سالگرد شهادت مظلومانه دانشمند جوان هسته اي كشورمان، شهيد مصطفي احمدي روشن از پايگاه اطلاع رساني «مصطفاي شهيد» رونمايي شد.
بنابر اين گزارش، اين سايت حاوي اطلاعات كاملي از زندگي و شهادت اين دانشمند هسته اي كشورمان، از جمله تصاوير منتشر نشده، خاطرات، نامه ها و دست نوشته هاي وي است.
همچنين مجموعه كاملي از كليه كليپ هاي صوتي و تصويري، پوسترها، اشعار، دلنوشته ها و اخبار مربوط به شهيد مصطفي احمدي روشن در اين پايگاه اينترنتي گردآوري و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. اين سايت كه به همت جمعي از دانشجويان و جوانان علاقمند به آن شهيد بزرگوار طراحي و راه اندازي شده است، هم اكنون به آدرس www.mostafayeshahid.ir در دسترس عموم قرار دارد.
يك سال حبس در انتظار
سازندگان فيلم ضد ايراني
مدير حقوقي سازمان سينمايي گفت: سازندگان «يك خانواده محترم» با شكايت اين سازمان به دادگاه احضار شده اند و طبق قانون مجازات چنين فيلمي لغو مجوز تهيه كننده و تا يك سال حبس سازندگان آن است.
«بهزاد ابتهاج» مدير حقوقي سازمان سينمايي در گفت وگو با فارس درباره شكايت سازمان سينمايي از عوامل سازنده فيلم «يك خانواده محترم» گفت: تمامي سازمان ها و ارگان ها از جمله مجلس شوراي اسلامي، صدا و سيما و... در صحبت هايشان تاكيد داشتند كه پيگير فيلم «يك خانواده محترم» هستند اما سازمان سينمايي كشور طبق قانون شكايت خود را از سازندگان اين فيلم مطرح و ارائه كرد.
وي افزود: «يك خانواده محترم» در قالب يك فيلم سي و پنج ميليمتري ساخته شده و قالب تله فيلم ندارد و بايد مجوز ساخت و اكران از مرجع قانوني مربوطه كه سازمان سينمايي است اخذ مي كردند اما اين كار توسط سازندگان فيلم انجام نشده و بر اين اساس شكايت مطرح شده است.
وي در ادامه افزود: شكايت تنظيم شده نسبت به عدم اخذ مجوز از سازمان سينمايي و محتواي فيلم است كه نسبت به دفاع مقدس و نظام بسيار توهين آميز است. شكوائيه مطرح كرديم و طبق قانون مسئولين ساخت فيلم كه تهيه كننده و كارگردان است بايد پاسخگو باشند.
ابتهاج در ادامه گفت: شكايت در دادسراي فرهنگ و رسانه مطرح شد و دوشنبه (18دي) احضاريه براي تهيه كننده و كارگردان از سوي دادگاه فرستاده شده است. از زماني كه احضاريه به دست افراد برسد يك هفته فرصت دارند تا به دادگاه بروند و پاسخگو باشند.
وي درباره مجازات عدم دريافت پروانه ساخت و نمايش از وزارت ارشاد گفت: طبق قوانين جزايي هر فيلمي كه براي ساخت و اكران مجوز از وزارت ارشاد اخذ نكند مجازاتش لغو پروانه فعاليت تهيه كننده و سازنده اثر است و اگر دادگاه تشخيص دهد كه فيلم توهين به مقدسات كشور و نظام باشد و عليه سياست هاي كلي نظام آماده شده باشد تا يك سال براي تهيه كننده و كارگردان حبس درنظر گرفته مي شود.
بازداشت كتابفروش شيعه مصري
يكي از رهبران شيعه مصر از بازداشت كتابفروش شيعه مصري خبر داد و گفت: اين كتابفروش مصري اهل قاهره توسط امنيت ملي مصر دستگير شده و كتاب هاي شيعي همراه وي مصادره شده است.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري روزنامه مصري الدستور، محمد الدريني از رهبران شيعه مصر اعلام كرد مركز بازجويي امنيت ملي مصر دوشنبه گذشته «يحيي شفيق» چاپخانه دار و كتابفروش مصري اهل قاهره را در جريان سفرش به شهر بني سويف دستگير كرده است.
وي با بيان اينكه كتاب هاي شيعي همراه با اين فعال شيعي مصادره شده است، افزود: در اين اقدام تعدادي از برادران شيعه مصري نيز دستگير شده اند و نكته مهم اين است كه اين بازداشت بدون بيان هرگونه اتهامي عليه آنان بوده است و سرنوشت كتاب ها و مطبوعات همراه آنها نامعلوم است.
الدريني با انتقاد از اقدامات امنيت ملي مصر، تاكيد كرد: امنيت ملي مصر فشارها و محدوديت هاي بسياري را عليه پيروان اهل بيت(ع) دارد و بدون احترام به آزادي، به آنها ظلم مي كنند.
نخستين جشنواره پويانمايي بسيج
برگزار مي شود
«نخستين جشنواره پويانمايي بسيج» چهارم تا ششم ارديبهشت سال 1392 برگزار مي شود.
مركز بسيج سازمان صدا و سيما اين جشنواره را در راستاي اجراي برنامه هاي راهبردي سازمان بسيج مستضعفين به منظور شناسايي، معرفي و حمايت از هنرمندان و بسيجيان در بخش هاي مسابقه (بلند و نيمه بلند، كوتاه و فيلمسازان بسيجي) و جنبي (كارگاه هاي تخصصي و بزرگداشت ها) برگزار مي كند.
اين جشنواره آثار پويانمايي ايراني كه با موضوعات تبيين امامت و ولايت فقيه، احكام و شعائر ديني (نماز، امر به معروف و نهي از منكر، حجاب و عفاف و...)، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، سبك زندگي ايراني اسلامي، پيشرفت و عدالت، اقتصاد مقاومتي، توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، مقاومت، بيداري اسلامي و مقابله با تهديدات نرم، فرهنگ بسيج و كاركردهاي بسيج در عرصه و اقشار مختلف، راهيان نور و اردوهاي جهادي توليد شده اند را در بخش هاي مختلف خود به رقابت مي گذارد.
 


عباسي:نيروگاه اتمي بوشهر به ظرفيت 100 درصدي خود رسيده است

رئيس سازمان انرژي هسته اي با بيان اينكه نيروگاه اتمي بوشهر با قدرت در حال كار كردن است تاكيد كرد كه اين نيروگاه به ظرفيت 100 درصدي خود رسيده و با قدرت نامي 1000 مگاوات به شبكه سراسري برق كشور وصل شده است.
فريدون عباسي دواني معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي هسته اي در حاشيه مراسم نخستين سالگرد شهيد «مصطفي احمدي روشن» و «رضا قشقايي» در جمع خبرنگاران درباره نشست آتي نمايندگان ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي اظهار كرد: اگر نمايندگان آژانس بدون پيشداوري وارد مذاكرات شوند و هدفشان روشن كردن حقيقت به صورت منصفانه و عادلانه باشد و حقوق ملت ايران را نيز به رسميت بشناسند، حتما به نتيجه خواهيم رسيد.
وي افزود: البته براي رفع ابهامات نياز است طرف مذاكره كننده مدارك مستند ارائه كند تا ما آنها را بررسي كنيم و لازم است مدارك آنها براساس قانون و مقررات باشد.
رئيس سازمان انرژي اتمي در پاسخ به سؤالي درباره اين كه آيا ايران در مذاكرات با آژانس، تعهدي را فراتر از NPT قبول خواهد كرد و يا نه گفت: ما هر تعهدي كه خارج از چارچوب NPT باشد را نخواهيم پذيرفت و فقط در راستاي منافع كشورمان حركت مي كنيم.
عباسي درباره اتهامات مداوم غربي ها درباره اهداف نظامي برنامه هسته اي ايران، اظهار كرد: ايران هيچگونه برنامه مرتبط با اهداف نظامي ندارد و غربي ها نيز تاكنون در اين زمينه نتوانسته اند مدركي را ارائه كنند. وي در پاسخ به سؤال ديگري درباره اينكه آيا ترور دانشمندان كشورمان توانسته است تاثيري در برنامه هسته اي ايران داشته باشد، افزود: برنامه هسته اي ايران عقبه اي در تمام دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي و صنعتي دارد و موضوع به اين گستردگي با حذف چند دانشمند به صورت فيزيكي ممكن نيست.
رئيس سازمان انرژي اتمي ادامه داد: در سه سال گذشته و پس از شهادت استاد علي محمدي و دانشمنداني همچون شهيد احمدي روشن و شهيد شهرياري تمام فعاليت هاي برنامه هسته اي ايران در تمام ابعاد فني و علمي و لجستيكي ادامه دارد و انشاءالله در سال آينده شاهد دستاوردهاي جديدي در عرصه هسته اي كشور خواهيم بود.
عباسي افزود: تا دو سه سال آينده ما مي توانيم نيروگاه اتمي بوشهر را از طرف روسي به طور كامل تحويل گرفته و به نيروهاي خودمان بسپاريم.
معاون رئيس جمهور درباره نيروگاه بوشهر و راه اندازي مجدد آن گفت: الان نيروگاه بوشهر تا جايي كه اطلاع دارم با 100 درصد قدرت در حال كار است و برق آن به شبكه سراسري متصل شده و از شنبه هفته جاري برق نيروگاه بوشهر با توان نامي 1000 مگاوات مجددا به شبكه سراسر كشور متصل شده است. رئيس سازمان انرژي اتمي با اشاره به توان غني سازي ايران تاكيد كرد: توان غني سازي ما تا 5 درصد در سايت نطنز ادامه دارد و در نطنز و فردو غني سازي 20 درصد را مطابق نيازمان ادامه داده و خواهيم داد.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اين كه قرار است ايران 11 نيروگاه هسته اي بسازد با بيان اين كه سؤال شما اشتباه است اذعان كرد: ما در برنامه هامان ساخت 11 نيروگاه نداريم، بلكه در برنامه ما توليد 20 هزار مگاوات برق هسته اي وجود دارد. اگر راكتورهاي هزار مگاواتي هدف ما باشد نياز به 20 نيروگاه داريم و اگر بر روي راكتورهاي با توان متوسط متمركز شويم شايد به 60 نيروگاه هم برسد. اين يك برنامه درازمدت است كه ما براساس منافع و منابع مان در زمان خودش تصميم گيري مي كنيم.
عباسي درباره تركيب و نوع مذاكره كنندگان آژانس انرژي اتمي نيز خاطرنشان كرد: هنوز در اين باره چيزي اعلام نشده است، اما به احتمال زياد معاون آقاي آمانو به اين مذاكرات خواهند آمد و تيمي نيز ايشان را همراهي خواهند كرد.
 


چشم به راه سپيده

Email: SEPIDEHkayhannews.ir
تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر كه با روزهاي پرسوز و گداز رحلت رسول خدا(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) و علي بن موسي الرضا(ع) همراه است، با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

باز هم هواي تو
منتظر به راه تو، هفته، ماه مي شود
وعده مي دهم به دل رو به راه مي شود
نيمه هاي شب كه دل، بي قرار كوچه هاست
سايه خميده ام، بي پناه مي شود
دوري ات به باد داد، ذره ذره مرا
پا به سر تمام من، شكل آه مي شود
اين مني كه سالهاست، بي تو دربه در شده
قول مي دهم كه باز، سر به راه مي شود
باز هم هواي تو مي كنيم و نيمه شب
دل به ياد چشم تو پرگناه مي شود
يكقدم به پل هنوز، يك نفر نشسته است
منتظر به راه تو، هفته ماه مي شود
سهيلا زرندي
¤¤¤
گل افشان
دل را ز كمند تن رهانديم بيا
در مروه تو را به شوق خوانديم، بيا
تو غنچه نرگسي و ما در ره تو
تا كعبه گل لاله فشانديم، بيا
¤¤¤
مي آيد
يك روز به هيبت سحر مي آيد
باسوز دل و ديده تر مي آيد
يك روز به انتقام هفتاد و دو دشمن
با سيصد و سيزده نفر مي آيد
¤¤¤
آمار
من به آمار زمين مشكوكم...
اگر اين سطح پر از آدم هاست
پس چرا مهدي زهرا تنهاست؟!
¤¤¤
تا بيايد
يك نكته اي هست!
بايد به راه بياييم، تا او از راه بيايد
¤¤¤
تعطيلي جمعه
ما جمعه را به عشق تو تعطيل كرده ايم
اي روز بازگشت تو، آغاز عيدها
¤¤¤
دير مي شود
آنقدر منتظر و مشتاقم
كه اگر زود بيايي دير است
 


تمبر يادبود شهداي هسته اي رونمايي شد

تمبر يادبود شهداي هسته اي كشور، «مصطفي احمدي روشن» و «رضا قشقايي» با حضور خانواده هاي اين دو شهيد در سازمان انرژي اتمي رونمايي شد.
رونمايي از اين تمبر يادبود در حاشيه مراسم نخستين سالگرد عروج ملكوتي شهداي عرصه دانش و جهاد علمي و با حضور فريدون عباسي، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي هسته اي كشور انجام شد.
گفتني است، مراسم سالگرد شهادت شهيد احمدي روشن و شهيد قشقايي با حضور مقامات كشوري؛ لشكري و عموم مردم در مسجد سازمان انرژي اتمي برگزار شد.
در ا ين مراسم همسر شهيد قشقايي، همسر شهيد احمدي روشن و شهيد رضايي نژاد نيز حضور داشتند.
 


هديه به خوانندگان

مرحوم آيت الله بهجت (در پاسخ كساني كه گفتند آقاي خامنه اي براي رهبر شدن جوان است):همان يك بار كه گفتند حضرت علي عليه السلام براي رهبر شدن جوان است و ايشان را از خلافت منع كردند براي هفت پشتمان كافي است.
 


48 زائر ربوده شده ايراني آزاد شدند

روزگذشته 48زائر ايراني كه به دست گروه هاي مسلح در سوريه ربوده شده بودند آزاد شدند.
در همين ارتباط ديروز شبكه خبري العالم به نقل از بولنت يلدرم رئيس هيئت امداد رساني و كمك هاي بشردوستانه تركيه از موفقيت ميانجيگري براي انجام قرارداد مبادله بازداشت شدگان بين نظام سوريه و معارضان مسلح خبر داد.
بولنت يلدرم در اين رابطه گفت :اين تبادل از مدت ها پيش مورد پيگيري و بررسي طرف ها قرار گرفته بود.
بر اساس اين گزارش 2130فرد بازداشتي در زندان هاي سوريه از جمله تعدادي از اتباع تركيه در مقابل 48زائر ايراني ربوده شده آزاد شدند.
سايت خبري تركيه نيز در اين زمينه گزارش داد زائران ربوده شده ايراني در منطقه اي به نام دوما در دمشق آزاد شدند و اين افراد را عزت شاهين از مسوولان مركز امدادرساني تركيه همراهي كرده است.
از سوي ديگر در حالي كه برخي رسانه ها مدعي شده بودند 48 زائر ايراني در سوريه با چهار خلبان ترك دستگير شده در سوريه معاوضه شده اند اين خبر از سوي وزارت خارجه تركيه تكذيب شد .
بيانيه وزارت امور خارجه
درباره آزادي 48 زائر ايراني
وزارت امور خارجه كشورمان به مناسبت آزادي 48زائر ربوده شده ايراني در سوريه بيانيه اي صادر كرد.
در اين بيانيه وزارت امور خارجه ، ضمن تقدير از تلاش هاي كشور دوست و برادر سوريه و مساعدت كشورهاي قطر و تركيه در آزادي اين زائران و با تأكيد مجدد بر ضرورت احترام به اصول بشر دوستانه تصريح شده در كنوانسيون هاي بين المللي مبني بر پرهيز از تعرض به افراد بي گناه و بي دفاع، گروگان گيري زائران ايراني را اقدامي مغاير با اصول انساني، مخل امنيت و ثبات منطقه اي و برخلاف تعاملات مبتني بر همزيستي مسالمت جويانه دانسته است.
وزارت امور خارجه در اين بيانيه اظهار اميدواري كرده است كه با توقف هر چه سريع تر درگيري ها و خشونت ها در سوريه و آغاز روند گفت وگوهاي ملي به ويژه در سايه طرح سياسي حل بحران توسط دولت سوريه، شاهد برقراري آرامش و امنيت فراگير و پايدار در اين كشور باشيم .
اميدواريم 2 مهندس ايراني نيز
بزودي آزاد شوند
نشست خبري «محمد رضا رئوف شيباني» سفير جمهوري اسلامي ايران در دمشق به مناسبت آزادي 48 زائر ايراني آزاد شده برگزار شد.
در اين نشست كه با حضور نمايندگان رسانه ها و مطبوعات برگزار شد، شيباني ابراز اميدواري كرد كه 2مهندس ايراني كه چندي پيش توسط افراد مسلح وابسته به گروهك تروريستي ارتش آزاد سوريه به گروگان گرفته شدند، آزاد شوند.
وي همچنين با بيان اينكه همه 48 زائر ايراني آزاد شده در سلامت كامل به سر مي برند، از بازگشت قريب الوقوع آنها به ايران خبر داد و گفت كه زائران آزاد شده به زودي به آغوش گرم خانواده خود باز مي گردند.
استقبال از زائران ايراني
در هتل شرايتون دمشق
همچنين محمدرضا رئوف شيباني به همراه نماينده ولي فقيه در سوريه، از زائران ايراني آزاد شده در هتل شرايتون دمشق استقبال كردند.
تعدادي از ايرانيان مقيم سوريه، برخي از شخصيت هاي سوري و رسانه هاي گروهي خارجي مستقر در دمشق نيز به پوشش خبري و تصويري اين رويداد پرداخته اند.
تروريست هاي مسلح پيش از اين با حمله به يك دستگاه اتوبوس حامل زائران ايراني همه 48سرنشين آن را در مسير فرودگاه دمشق ربوده بودند.
 


برگزاري دومين كنگره شعر زنان عاشورايي

دومين كنگره شعر زنان عاشورايي و انقلاب اسلامي با تجليل از سيمين دخت وحيدي برگزار شد.
به گزارش ايسنا، در ابتداي اين مراسم، فرحروز فاتحي رئيس شوراي سياستگذاري اين كنگره گفت: اولين كنگره شعر زنان عاشورايي را در سال 84 برگزار كرديم كه با استقبال خوبي روبه رو شد. امسال هم اين كنگره دوباره مورد استقبال واقع شده است.
در ادامه، كريم نجفي برزگر معاون روابط بين الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كه سخنراني خود را با عنوان «عاشورا در شبه قاره هند» ارائه مي كرد، گفت: شعر عاشورايي در شبه قاره هند جايگاه باشكوهي دارد و در آنجا همايش هاي بسياري درباره شعر در رثاي اهل بيت(ع) برگزار شده است.
وي افزود: وقتي اسلام وارد هند شد، زبان و ادب فارسي و پيام هاي قرآني و پيام هاي بزرگان و اديبان كه از ايران به هند وارد شدند، تاثيرات شگرفي بر آن سرزمين گذاشتند؛ به طوري كه بسياري از بزرگان در هند افتخار مي كردند كه لقب سعدي و فردوسي بگيرند.
سپس عليرضا قزوه- شاعر- كه از جانب مجري با لقب «زبان شعر انقلاب» معرفي شد، گفت: در مجلسي كه با نام زن و زينب(س) تشكيل شده است، من نبايد خيلي حرف بزنم. ما مردان حق زنان را چندان ادا نكرده ايم. دوست داشتم در اين چند سال كه از انقلاب گذشت، حداقل چند زن به رتبه هاي بالاتر از وزارت دست يابند، اما دريغ است براي دولتي كه حق زنان را ادا نكرد.
 


رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره خبر داد

بررسي طرح اسد و بحران سوريه در سفر صالحي به مصر

رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره تاكيد كرد صالحي در سفر به قاهره، بحران سوريه و طرح اسد را با مرسي بررسي مي كند
مجتبي اماني در گفت وگو با «الشرق الأوسط» گفت وزيرخارجه كشورمان در سفر به قاهره با «محمد مرسي» رئيس جمهور و «محمد كامل عمرو» وزير خارجه مصر ديدار و پس از آن نيز نشستي را با «اخضر ابراهيمي» فرستاده سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه و نيز برخي ديگر از شخصيت هاي مصري برگزار خواهد كرد.
اماني سفر صالحي به قاهره را مهم ارزيابي كرد و افزود: رايزني هايي در خصوص سوريه و طرح مصر در اين زمينه وجود دارد كه مربوط به نشست مصر، ايران و تركيه است و همچنين تشريح ديگر موضوعات همانند طرح ابتكاري بشار اسد وجود دارد و همه چيز در ميز گفت وگو و ديدارها مطرح خواهد شد.
اماني در پاسخ به اين سوال كه آيا در اين ديدارها به موضوع اجلاس اسلامي كه قرار است در مصر برگزار شود، پرداخته خواهد شد، اظهار داشت : ايران در اين اجلاس كه قرار است در ماه آينده برگزار شود، حضور فعالي خواهد داشت.
رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا رئيس جمهور ايران در اين اجلاس شركت خواهد كرد؟ گفت: هنوز سطح مشاركت مشخص نشده است اما ايران تمايل دارد كه در سطح عالي در اين اجلاس شركت كند.
تقدير نخست وزير سوريه
از مواضع و حمايت هاي ايران
محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور كشورمان و «وائل الحلقي» نخست وزير سوريه در گفت وگويي تلفني، بر لزوم رايزني هاي مسئولان دو كشور و تقويت مناسبات طرفين تاكيد كردند.
معاون اول رئيس جمهور در اين گفت وگوي تلفني اظهار داشت: تروريست ها و بيگانگان بايد بدانند كه ملت سوريه خواهان صلح و اصلاحات است و دخالت خارجي در امور اين كشور را به هيچ عنوان نمي پذيرد.
رحيمي با اشاره به سخنان اخير بشاراسد رئيس جمهور سوريه مبني بر انجام اصلاحات در اين كشور گفت: جمهوري اسلامي ايران از اين موضوع حمايت مي كند و آن را گامي در جهت استقرار ثبات و امنيت در سوريه مي داند.
وي همچنين با تاكيد بر لزوم ملاقات و رايزني هاي مستمر مسئولان دو كشور، به سفر نخست وزير سوريه به تهران در آينده نزديك اشاره و اظهار اميدواري كرد اين سفر ضمن تقويت و استحكام هرچه بيشتر روابط ميان دو كشور، سطح مبادلات تجاري و همكاري هاي اقتصادي تهران-دمشق را بيش از گذشته ارتقاء دهد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، «وائل الحلقي» نخست وزير سوريه نيز در اين مكالمه تلفني ضمن قدرداني از مواضع جمهوري اسلامي ايران در حمايت از ملت سوريه، گفت: مردم سوريه محكم و استوار در مقابل دشمنان و تجاوزگران ايستاده اند و به بيگانگان اجازه دخالت در امور اين كشور را نخواهند داد.
وي با اشاره به سفر قريب الوقوع خود به ايران افزود: در اين سفر مسئولان دو كشور از نزديك با يكديگر مذاكره و روند اجراي توافقات فيمابين را پيگيري خواهند كرد.
 


مباركي خبر داد

استخدام 90 هزار نفر در مراكز بهداشتي درماني كشور

مديركل منابع انساني و پشتيباني وزارت بهداشت از اخذ مجوز استخدام 90 هزار نيروي موردنياز مراكز بهداشتي درماني كشور براي 3 سال متوالي خبر داد.
حسين مباركي گفت: قرار است با برگزاري آزمون استخدام حدود 30 هزار نفر در سال 91، يك سوم ديگر سال آينده و بقيه در سال 93 جذب شوند. وي با بيان اين كه هدف از اين استخدام جذب و تامين نيروي موردنياز مراكز بهداشتي و درماني سراسر كشور است، گفت: پرستاران شركت نفت نيز از اجرا نشدن قانون ارتقاء بهره وري گلايه مند بودند كه عنوان شد، مسئولان وزارت بهداشت تاكنون مكاتبات و پيگيري هايي با مسئولان ذيربط در شركت نفت داشته اند و سازمان نظام پرستاري هم در اين باره پيگير است.
مديركل منابع انساني و پشتيباني وزارت بهداشت مشكل اصلي پرستاران استان هاي خوزستان و كهگيلويه و بويراحمد را كمبود نيروي انساني و پرداخت نشدن مطالبات برشمرد و افزود: مطالبات همه مراكز با تاخير پرداخت مي شود. مباركي يادآور شد: عده اي نيز مدعي بودند كه قانون ارتقاي بهره وري خدمات نيروهاي باليني به صورت كامل اجرا نمي شود كه بر اجراي صحيح قانون تاكيد شد ضمن اينكه روي مفاد قانون بحث و ابهامات موجود در اجرا برطرف شد تا مسئولان اجرايي بيمارستان ها نسبت به مزاياي اجراي آن آگاه شوند.
 


5 اسفند آغاز ثبت نام آزمون مدارس استعدادهاي درخشان

رئيس مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان از آغاز ثبت نام آزمون مدارس استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي از 5 اسفند امسال خبر داد.
مهري سويزي، رئيس مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان در گفت وگو با فارس گفت: در راستاي سياست گذاري اين مركز و در اجراي اساسنامه مدارس نمونه دولتي، آزمون ورودي مدارس استعدادهاي درخشان و مدارس راهنمايي، دبيرستان ها و هنرستان هاي نمونه دولتي براي سال تحصيلي 93-92 در قالب يك آزمون ورودي مشترك برگزار مي شود. وي با بيان اينكه ثبت نام داوطلبان آزمون از 5 تا 23 اسفند ماه امسال در مدارس محل تحصيل فعلي دانش آموزان انجام مي شود، افزود: آزمون ورودي مدارس متوسطه استعدادهاي درخشان، دبيرستان هاي فني و حرفه اي نمونه دولتي رأس ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 19 ارديبهشت ماه 92 و آزمون ورودي مدارس راهنمايي استعدادهاي درخشان و نمونه دولتي رأس ساعت 9 صبح روز جمعه 20 ارديبهشت ماه 91 به طور همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود. وي به شرايط ثبت نام دانش آموزان در اين آزمون اشاره كرد و گفت: دارا بودن معدل كل حداقل 19 در پايه پنجم ابتدايي جهت ورود به دوره راهنمايي تحصيلي استعدادهاي درخشان و معدل كل حداقل 16 در پايه پنجم براي ورود به مدارس راهنمايي نمونه دولتي ضروري است.
معاون وزير آموزش و پرورش اضافه كرد: دارا بودن معدل كل حداقل 19 در سال دوم راهنمايي براي ورود به دبيرستان هاي استعدادهاي درخشان و معدل كل حداقل 15 در سال دوم راهنمايي براي ورود به دبيرستان ها و هنرستان هاي فني و حرفه اي نمونه دولتي ضروري است.
 


شرايط و نحوه بومي گزيني در رشته هاي بدون كنكور اعلام شد

مشاور عالي سازمان سنجش نحوه گزينش بومي داوطلبان دوره اي بدون آزمون كنكور را تشريح كرد.
حسين توكلي در گفت وگو با ايسنا ضمن اشاره به اهداف بومي گزيني براي پذيرش در رشته محل هاي بدون آزمون كنكور، گفت: كاهش مشكلات اقامتي و معيشتي دانشجويان و دانشگاه نظير مشكل كمبود خوابگاه، افت تحصيلي ناشي از دوري خانواده و مشكلات اقتصادي از جمله اهداف بومي گزيني است. وي كاهش مهاجرت هاي درون كشوري را از جمله اهداف بومي گزيني عنوان كرد و افزود: گزينش بومي موجب مي شود داوطلبان هر ناحيه با امتيازات در نظر گرفته شده بتوانند از امكان قبولي بيشتر در رشته هاي بومي بهره مند شوند.
توكلي با اشاره به نحوه گزينش رشته هاي تحصيلي در دانشگاه هاي پيام نور و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي گفت: حدود 80 درصد ظرفيت دانشگاه هاي غيردولتي و غير انتفاعي به داوطلبان بومي ناحيه براساس جدول دسته بندي نواحي بومي كشور اختصاص دارد.
مشاور عالي سازمان سنجش درباره ملاك هاي تعيين استان بومي داوطلبان نيز اظهار داشت: در صورتي كه محل اخذ مدرك تحصيلي سه سال آخر دوره متوسطه براي داوطلبان نظام قديم و محل اخذ مدرك پيش دانشگاهي و دو سال آخر دبيرستان براي داوطلبان نظام جديد در يك بخش، شهر و يا استان باشد، داوطلبان بومي آن بخش، شهر و استان تلقي مي شود.
وي افزود: در صورتي كه محل اخذ مدرك تحصيلي 3 سال آخر داوطلبي در يك بخش، شهر يا استان نباشد، بخش، شهر و استان محل تولد داوطلب به عنوان محل بومي براي آن در نظر گرفته مي شود.
توكلي با بيان اينكه داوطلباني كه سه سال آخر محل تحصيل را در خارج از كشور گذرانده اند استان محل تولد به عنوان استان بومي تلقي مي شود تصريح كرد: داوطلباني كه سه سال آخر محل تحصيل را در خارج از كشور گذرانده و همچنين استان تولدشان خارج از كشور بوده است، استان بومي اين داوطلبان تهران خواهد بود.
به گزارش ايسنا، ثبت نام براي پذيرش بدون آزمون كنكور تا 24 دي ماه در سايت سازمان سنجش به نشاني sanjesh.org ادامه دارد.
 


مخبر دزفولي خبر داد

تصويب 2 راهبرد كلان سند مهندسي فرهنگي كشور

اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه بررسي سند مهندسي فرهنگي كشور، دو راهبرد كلان اين سند را تصويب كردند.
به گزارش تسنيم، محمدرضا مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به جزييات هفتصد و بيست و هشتمين جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه به رياست علي لاريجاني تشكيل شد، گفت: در ادامه بررسي و تصويب سند مهندسي فرهنگي كشور، بخش اولويت هاي فرهنگي اين سند به تصويب رسيد.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد: اولويت هاي فرهنگي شامل موضوعات راهبردي، مسائل و چالش هايي است كه ناظر به ارزش ها، الگوهاي رفتاري، محصولات و نمادهاي فرهنگي كشور در سطوح فرهنگ ملي (اسلامي-ايراني)، عمومي و حرفه اي است.
وي افزود: اين اولويت ها معيار و مبناي تخصيص منابع و امكانات كشور براي تحقق اهداف فرهنگي كشور محسوب مي شوند.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي اظهار داشت: در ادامه اين جلسه راهبرد كلان اول و دوم سند مهندسي فرهنگي نيز مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه بخش زيادي از اقدامات ملي اين دو راهبرد كلان پس از اظهارنظرهاي صورت گرفته و انجام اصلاحات لازم به تصويب نهايي رسيد.
 


امام جمعه شيراز در جمع اعضاي بسيج رسانه فارس:

آرامش جامعه بستگي به نوشته هاي اصحاب رسانه دارد

شيراز-خبرنگار كيهان:
جامعه امروز ما قبل از هر چيزي و بيش از هر زمان ديگري نياز به آرامش و وحدت دارد.
حضرت آيت الله اسدالله ايماني نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز با بيان اين مطلب در جمع اعضاي بسيج رسانه فارس با اشاره به اينكه آرامش جامعه در نوشته هاي اصحاب رسانه منعكس و آن را به عنوان هديه به مردم ارائه كنيد افزود: تمام تلاش دشمن اين است كه جامعه ما را تنش دار معرفي كند و تقابل بين گروهها و مردم با مسئولان را مطرح كند. وي با بيان اينكه دشمن از آرامش و مقاومت ملت ما هراس دارد گفت: دشمن مي خواهد جامعه ما متشنج باشد و وحدت ما را بشكند. امام جمعه شيراز اظهار داشت: توانمندي هاي فراواني كه نظام پس از انقلاب به دست آورده بي سابقه است و لذا دشمن بنا دارد براي رسيدن به اهداف شوم خود اين دستاوردهاي عظيم را كمرنگ جلوه دهد.

 


حجت الاسلام والمسلمين رئيسي در مراسم شب هفت آيت الله تهراني در كرمانشاه: امروز گفتمان ولايت فقيه در كشور ما غالب است

معاون اول قوه قضائيه گفت: امروز گفتمان غالب در كشور ما، گفتمان ولايت فقيه است و سخن ولايت از عشق و دلسوزي نسبت به آزادي، استقلال و خداپرستي است.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمانشاه به مناسبت هفتمين روز ارتحال آيت الله حاج آقا مجتبي تهران، مراسمي از طرف حضرات آيات مصطفي علما، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه، حسن ممدوحي، نماينده مردم كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبري، محمد حسين زرندي، عبدالجليل جليلي، سيدمجتبي ميبدي، عبدالخالق عبداللهي و محمد حجتي در مسجد آيت الله بروجردي شهر كرمانشاه برگزار شد.
حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي در اين مراسم اظهار داشت: بسياري از شاگردان حاج آقا مجتبي در جايگاه هاي عالي نظام مشغول به خدمت هستند.
رئيسي ادامه داد: حاج آقا مجتبي عالم عامل بود و جوان ها را گرد خود جمع مي كرد و در تربيت نفوس مستعد بود.
وي صاحب نظران بصير را كساني دانست كه كلام آن ها نوراني و انسان ساز است و بيان كرد: امروز جامعه ما نياز به چنين افرادي دارد.
وي با اشاره به علماي بزرگ كرمانشاه، افزود: استان كرمانشاه امتحان خود را در وفاداري به نظام پس داده است و شهداي بسياري را تقديم انقلاب كرده است.
رئيسي 19 دي را آغاز حركت انقلاب دانست و خاطرنشان كرد: آيت الله تهراني به درس اهميت مي داد و مردم را به سوي خدا دعوت مي كرد و در دل مردم جا گرفته بود.
رئيسي علما را سنگرداران فكري و اخلاقي انقلاب دانست و تصريح كرد: امروز گفتمان غالب در كشور ما، گفتمان ولايت فقيه است و سخن ولايت از عشق و دلسوزي نسبت به آزادي، استقلال و خداپرستي است.
 


آيت الله شبيري زنجاني بر توجه جامعه مدرسين

بر تقويت فقاهت و اخلاق در حوزه تاكيد كرد

سرويس شهرستان ها-
مرجع تقليد شيعيان جهان بر توجه بيشتر جامعه مدرسين به تقويت فقاهت و اخلاق در حوزه هاي علميه تاكيد كرد.
آيت الله سيد موسي شبيري زنجاني در ديدار شوراي سياست گذاري همايش نيم قرن حضور كه به مناسبت پاسداشت پنجاه سال تلاش علمي، فرهنگي و سياسي جامعه مدرسين برگزار مي شود؛ در سخناني اظهار داشت افراد بسياري بودند كه در جامعه مدرسين حوزه علميه قم حضور داشتند و منشأ خدمات فراواني براي اسلام، انقلاب و حوزه علميه بودند.
وي با تاكيد بر توجه ويژه حوزه هاي علميه به مسئله فقه و اصول افزود: مباحث علمي در حوزه و بين طلاب بايد تقويت شود و شما بايد به اين امر بيش از گذشته عنايت داشته و برنامه ريزي كنيد.
مرجع تقليد شيعيان جهان ادامه داد: برگزاري جلسات اخلاق و موعظه براي روحانيون و طلاب ضروري است كه اين مسئله در گذشته نيز وجود داشته و دروس اخلاق امام خميني(ره) در هر هفته موجب تقويت بعد معنوي طلاب مي شد.
آيت الله شبيري زنجاني، تقويت فقه و اصول در كنار اخلاق و تهذيب نفس را دو اصل مهم در حوزه برشمرد و اظهار داشت: مسئولان و مديران حوزه بايد در راستاي شناسايي نخبگان حوزوي اهتمام ويژه اي داشته و آنها را مورد حمايت قرار دهند.
در ابتداي اين ديدار آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور و رئيس شوراي سياست گذاري همايش نيم قرن حضور گفت: اين همايش با حضور علما و شخصيت هاي برجسته حوزوي از سراسر كشور در دو روز 25 و 26 بهمن ماه سال جاري در شهر مقدس قم و در مدرسه امام خميني(ره) برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحسن صالح دبيرهمايش نيز گفت: تاكنون 65 عنوان مقاله در موضوعات مختلف به دبيرخانه همايش ارسال شده است و پايان نامه هاي مرتبط با موضوعات فراخوان مقاله در حال جمع آوري است.
 


گروهي از خانواده هاي شهدا و ايثارگران خراسان رضوي پياده عازم مشهد شدند

مشهد-سرويس شهرستانها:
در آستانه فرا رسيدن رحلت جانسوز نبي مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا(ع) كارواني متشكل از يك هزار نفر از خانواده هاي شهداء و ايثارگران خراسان رضوي با پاي پياده به مشهدالرضا مشرف شدند.
به گزارش روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي، وارثان ايثار و شهادت از شهرستانهاي خراسان رضوي با پاي پياده همدوش با مردم ولايتمدار خطه خورشيد با عشق و ارادت قلبي خويش به ساحت مقدس ائمه معصومين(ع)، رهسپار مشهدالرضا(ع) شدند تا در سالروز رحلت آخرين فرستاده خدا، پيامبر اكرم(ص) و دومين امام شيعيان جهان امام حسن مجتبي(ع) و هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت امام رضا(ع) بر سر و سينه زده و با ريختن اشك ماتم با بي بي دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) همدردي كرده و اين سه مصيبت جانكاه را به محضر امام زمان(عج) و نائب بر حقش حضرت آيت الله خامنه اي تسليت عرض كنند.
 


معاون رئيس جمهوري:

برگزاري انتخابات آزاد ، سخن دشمن از زبان دوستان است

معاون رئيس جمهوري در اجراي قانون اساسي با اشاره به اظهارات برخي سياسيون مبني بر برگزاري انتخابات آزاد در كشور گفت: اجراي انتخابات آزاد حرف دشمن است كه از زبان دوستان داخل كشور زده مي شود.
به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام «سيدمحمدرضا ميرتاج الديني» شامگاه سه شنبه در جمع اصولگرايان خميني شهر در مسجد «قائميه» اين شهر افزود: مگر انتخابات گذشته ايران آزاد نبوده كه اينك خواستار برگزاري آزاد آن شده اند.
وي با بيان اينكه در انتخابات رياست جمهوري، حرف آخر را مردم مي زنند، اظهار كرد: موضوعات ولايت فقيه، استكبارستيزي، تبليغات رسانه هاي غربي و اشراف گرايي شاخصه هاي شناخت فتنه در زمان انتخابات آينده است.
مشاور رئيس جمهوري در امور روحانيون گفت: دشمن از هم اكنون تلاش زيادي مي كند تا انتخابات سال آينده ايران به عنوان انتخابات غيرآزاد معرفي شود.
وي تصريح كرد: از نمونه هاي انتخابات آزاد رياست جمهوري، انتخابات نهم بود كه در آن دكتر احمدي نژاد در دوران اصلاحات به پيروزي رسيد.
حجت الاسلام ميرتاج الديني تاكيد كرد: در نظام جمهوري اسلامي، انتخابات رياست جمهوري از جمله مهم ترين انتخابات است كه با حضور شوراي نگهبان و ناظرين به هيچ وجه امكان تخلف، خرابكاري و دست كاري در آن وجود ندارد.
وي افزود: شايد در انتخابات ديگر در بعضي از مناطق كوچك مشكلاتي بوجود آيد ولي در انتخابات رياست جمهوري امكان هيچ تخلفي نيست.
معاون رئيس جمهوري با بيان اينكه تشخيص خطوط سياسي زمان كنوني با زمان امام خميني(ره) قابل مقايسه نيست، گفت: شرايط امروز ما خيلي سخت تر از زمان امام خميني است.
وي با اشاره به اينكه در زمان امام خميني (ره) كسي انقلابي تر از آن بزرگوار نبود، اظهار كرد: آن زمان كسي مقابل امام(ره) مقاومت نمي كرد حتي اگر ثمره عمر ايشان، قائم مقام يا با هر عنوان و درجه علمي بالاي كشور و سوابق سياسي و مبارزاتي بود، قادر به مقاومت و مخالفت با بنيانگذار جمهوري اسلامي نبود.
حجت الاسلام ميرتاج الديني تصريح كرد: در زمان رهبر معظم انقلاب نوع نگاه مردم به ولايت فقيه همان نگاه به جايگاه امام(ره) بود اما عده اي در اين زمان خود را همرديف رهبري مي دانند.
 


روستائيان كشور با سامانه دما ، اطلاعات بيمه اي دريافت مي كنند

مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير كشور گفت: با راه اندازي سامانه دريافت متمركز الكترونيكي اطلاعات بيمه اي (دما)، روستائيان مي توانند اطلاعات بيمه اي خود را از طريق اين سامانه دريافت كنند.
به گزارش ايرنا، سيدمجيد موسويان افزود: اين سامانه، تمام اطلاعات روستائيان بيمه شده و افراد تحت تكفل آن ها، شامل اطلاعات هويتي، مشخصات شناسنامه اي و اطلاعات پرداخت هاي آنان را ارائه مي دهد.
به گفته وي، دسترسي به اين سامانه از دو راه تلفن همراه و ورود به پايگاه اطلاع رساني اين صندوق امكان پذير است.
موسويان اظهار كرد: روستائيان بيمه شده با ارسال كد ملي به شماره 300027 مي توانند اطلاعات مربوط به پرداخت هاي قبلي، آينده، ماه جاري و تاخيرهاي خود را دريافت كنند.
وي ادامه داد: همچنين آنان مي توانند با ورود به پايگاه اطلاع رساني اين صندوق، با وارد كردن كد ملي در فضايي كه براي آن ها تدارك ديده شده، كارنامه خود را با تمام اطلاعات دريافت كنند.
موسويان، تعداد بيمه شدگان تحت پوشش اين صندوق را يك ميليون و 80 هزار خانوار بيان كرد و گفت: اين افراد اختياري بيمه شده اند.
مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير كشور اضافه كرد: اين صندوق براي سه موقعيت بيمه شدگان مستمري تدارك ديده كه شامل دوران كهنسالي، از كار افتادگي و فوتي است.
وي ادامه داد: هميشه فردي كه درآمدي دارد، بيمه مي شود و افراد تحت تكفل آن ها نيز، تبعه آن هستند.
موسويان افزود: شرايط عضويت در اين صندوق براي مردان و زنان از 18 تا 55 سال است و حتي اعضاي خانواده آن ها نيز به طور مجزا مي توانند بيمه شوند و از مزاياي آن بهره مند شوند.
وي با اشاره به اين كه 151 كارگزار بيمه اين صندوق در كشور فعاليت دارند، گفت: روستائيان با مراجعه به يكي از اين كارگزاري ها، دهياري ها و شوراهاي اسلامي روستاها مي توانند اطلاعات بيمه اي خود را دريافت كنند.
 


مدير كل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي خبر داد

برگزاري جشنواره ملي داستان هاي قرآني در مشهد

مشهد-خبرنگار كيهان:
مدير كل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي از برگزاري جشنواره ملي داستان هاي قرآني در بهمن ماه جاري در مشهد خبر داد.
سعيد سرابي با اعلام مطلب فوق گفت: مهلت ارسال آثار به اين جشنواره تا پايان دي ماه جاري عنوان كرد و اظهار داشت: تاكنون قريب به 400 اثر در قالب داستان كوتاه و 40 اثر نيز در قالب رمان به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است.
وي همچنين از برگزاري جشنواره ملي فيلم كوتاه و انيميشن قرآني با عنوان «شنيم آيات» در اسفند ماه جاري خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به دبيرخانه اين جشنواره نيز تا نيمه نخست اسفند ماه خواهد بود.
 


ساخت سد مخزني حوضيان اليگودرز تعطيل شد

اليگودرز - خبرنگاركيهان:
به دليل عدم تامين اعتبار عمليات اجرايي سد مخزني حوضيان اليگودرز تعطيل شد.
در همين رابطه تعدادي از كارگران سد مذكور اظهار داشتند: چند ماه است كه هيچ گونه حقوق و مزايايي دريافت نكرده ايم و بخشي از طلب پيمانكار اصلي و پيمانكار جزء نيز پرداخت نشده است.
همچنين اوايل سال جاري تعداد 50 نفر ديگر از كارگران در طرح تعديل نيرو قرار گرفته و از كار بيكار شدند.
عمليات سد مخزني حوضيان با هدف تامين آب كشاورزي، صنعتي و به منطقه در سال 1383 آغاز و مقرر شد در مدت زمان 4 سال تكميل شود اما هم اكنون عليرغم پيشرفت 70 درصدي به دليل عدم اعتبار تعطيل و نزديك به 130 نفر از كارگران بيكار شدند.
 


ساخت كارخانه فولاد زاگرس فيروزآباد آغاز شد

فيروزآباد- خبرنگار كيهان:
با حضور مسئولان استاني و شهرستاني كلنگ احداث كارخانه فولاد زاگرس فيروزآباد كه توسط بخش خصوصي احداث خواهد شد به زمين زده شد.
مدير اين پروژه در گفت وگوي اختصاصي به خبرنگار ما گفت: اين كارخانه در زميني به مساحت 12480 مترمربع و زيربناي 4990 مترمربع احداث كه با بهره برداري از آن ساليانه 12000 تن تيرچه فلزي و شبكه فولادي توليد خواهد شد.كاووس مرادي ميزان سرمايه گذاري پروژه را 5 ميليارد تومان اعلام و گفت: خوشبختانه اعتبار مورد نياز تامين شده و تمامي دستگاه ها و تجهيزات مورد نياز پروژه خريداري شده كه براساس قرارداد منعقده با پيمانكار، كار احداث ساختمان و نصب تاسيسات در مدت زمان 5 ماه به اتمام خواهد رسيد و از ارديبهشت ماه 1392 اين كارخانه فعاليت خود را در 3 شيفت كاري آغاز خواهد كرد كه با بهره برداري از آن براي 40 نفر به صورت مستقيم ايجاد اشتغال خواهد شد.

 


مجوز استخدام 90هزار نفر در وزارت بهداشت و درمان صادر شد

مديركل منابع انساني وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشكي از صدور مجوز استخدام 90هزار نفر در وزارت بهداشت در قالب طرح مهرآفرين خبر داد.
دكتر حسين مباركي در حاشيه همايش منطقه اي پرستاران استان هاي خوزستان و كهگيلويه و بويراحمد در آبادان در گفت وگو با ايرنا افزود: استخدام اين تعداد نيرو در طول سه سال متوالي با برگزاري دو آزمون در پايان سال جاري و در ابتداي سال آينده و نيز سال 93 انجام خواهد شد. وي گفت: با استخدام اين تعداد نيرو و اجرايي شدن طرح مهرآفرين، بخش مهمي از نيازها و كمبود نيروي انساني اين وزارتخانه در مراكز درماني و پايگاه هاي اورژانس شهري و جاده اي كشور و دانشگاه ها مرتفع خواهد شد.
مباركي گفت: صدور چنين مجوزي تاكنون سابقه نداشته و اين لطف دولت بوده كه بحمدالله شامل حال وزارت بهداشت شده تا بتوانيم اين تعداد نيرو را در تمام نقاط كشور جذب كنيم.
وي در خصوص افزايش حقوق كارمندان وزارت بهداشت و درمان اظهار داشت: حقوق تمام كارمندان وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشكي كه اختلاف داشته اند يكسان سازي شده است.
مديركل منابع انساني وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشكي به تشريح طرح ارتقاي بهره وري پرداخت و هدف از اجراي آن را ارتقاي كيفيت خدمت به بيماران ذكر كرد و گفت: در اجراي اين طرح ساعت كار پرستاران كاهش يافت تا آنها بتوانند وقت كاري خود را با انرژي بيشتري براي بيماران بكار گيرند. وي علت اجرا نشدن طرح ارتقاي بهره وري در برخي از استان ها را كمبود نيرو و اعتبار اعلام كرد.
 


پيست هاي اسكي كشور جمعه و شنبه تعطيل هستند

دبير فدراسيون اسكي گفت: پيست هاي اسكي كشور از جمله پيست بين المللي ديزين كرج روزهاي جمعه و شنبه آينده 22 و 23 دي ماه تعطيل است.
«علي عمران سولقاني» ديروز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در كرج افزود: اين تعطيلي به علت مصادف شدن روزهاي ياد شده با سالروز رحلت حضرت رسول اكرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبي (ع) و امام رضا(ع) است. وي خاطرنشان كرد: بعد از اين ايام پيست هاي اسكي كشور براي اسكي بازان و علاقه مندان به اين رشته فعال خواهد بود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10