(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 25  دی  1391 - شماره 20405

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مجلس تصويب كرد
انفصال موقت يا دائم از خدمت ؛ مجازات 2شغله ها
در مكتب امام
خارج از دستور
گزارش جديد يك موسسه رژيم صهيونيستي:
ايران همچنان با ارسال موشك حماس را قدرتمند مي كند
سردار فضلي: سفر كاروان هاي راهيان نور حج بصيرت است
رئيس جمهور از طريق پارلمان انتخاب شود
مصري : جلسه رئيس جمهور با مجلس 4 ساعته و علني است
حاجي بابايي: مسئول هرگونه اتفاقي در مدارس شخص وزير است
لاريجاني در ديدار با اعضاي فراكسيون دانشگاهيان:
حذف كنكور عاملي در جهت بهبود طرح مدرك گرايي در كشور است
در نامه اي به احمدي نژاد
سرپرستي نيكزاد بر وزارت ارتباطات غيرقانوني اعلام شد
نامه فروزنده به لاريجاني براي حضور احمدي نژاد در مجلس
همايش ملي طلايه داران دفاع مقدس برگزار مي شود
در پنجمين تمرين تاكتيكي جنگ نوين انجام شد
 آزمايش تسليحات و دستاوردهاي جديد سپاه در منطقه يكم نيروي دريايي
جلسه كميسيون قضايي مجلس با آملي لاريجاني
براي بررسي اختيارات قاضي القضات


مجلس تصويب كرد

انفصال موقت يا دائم از خدمت ؛ مجازات 2شغله ها

نمايندگان مجلس در ادامه رسيدگي به جزييات طرح ممنوعيت اشتغال به بيش از يك شغل مصوب كردند متخلفان از اين قانون به انفصال دائم يا موقت از خدمات دولتي محكوم شوند.
نمايندگان مجلس در جلسه علني صبح ديروز در ادامه رسيدگي به جزييات طرح ممنوعيت اشتغال به بيش از يك شغل، ماده 8 اين طرح را بررسي كرده و به تصويب رساندند.
طبق مصوبه مجلس متخلف از اين قانون در صورت ارتكاب در مرتبه اول به انفصال موقت از خدمات دولتي به مدت 6 ماه تا 2 سال و استرداد وجوه دريافتي به جز حقوق و مزاياي شغل اصلي و در صورت تكرار به انفصال دائم از خدمات دولتي و استرداد وجوه دريافتي از بابت شغل ديگر محكوم خواهد شد.
بهارستان نشينان با 175 راي موافق، 11راي مخالف و 11راي ممتنع از 234 نماينده حاضر در جلسه، اين ماده را به تصويب رساندند.
تكليف جديد براي سازمان بازرسي
و ديوان محاسبات
نمايندگان مجلس در ادامه رسيدگي به طرح ممنوعيت كارمندان و مديران دستگاه هاي اجرايي از عضويت در هيئت هاي مديره و مديريت عامل را ادامه داده و ماده 7 اين طرح را نيز به تصويب رساندند.
به موجب مصوبه مجلس، مقامات اداري مربوطه و نهادهاي نظارتي از جمله سازمان بازرسي كل كشور، ديوان محاسبات و سازمان حسابرسي و نهادهاي حراستي و امنيتي مكلفند بلافاصله پس از اطلاع از وقوع تخلف موضوع اين قانون، مورد را به مراجع قضايي صالح اطلاع دهند و مرجع قضايي مربوطه نيز مكلف است خارج از نوبت به موضوع رسيدگي و حكم مقتضي صادر كند.
مجازات صادركنندگان احكام استخدام
نمايندگان در ادامه با تصويب ماده 9 اين طرح مقرر كردند آمر و صادركننده احكام استخدام، انتصاب و عضويت مشمولان ممنوعيت هاي مقرر در اين قانون در صورت علم و اطلاع، به انفصال موقت از 6 ماه تا 2 سال از خدمات دولتي و جزاي نقدي 360 ميليون ريال تا 550 ميليون ريال و در صورت تكرار به انفصال دائم از خدمات دولتي و جزاي نقدي از 550 ميليون ريال تا يك ميليارد ريال محكوم مي شوند.
با تصويب ماده 10 اين طرح نيز مقرر شد: مسئولان واحدهاي مالي و ذي حسابان دستگاه هاي اجرايي در صورت پرداخت حقوق و مزايا بابت شغل ديگر، در صورت مطلع بودن از شغل اول به انفصال موقت از خدمات دولتي از 6 ماه تا 2 سال محكوم شوند.
نمايندگان در ادامه رسيدگي به جزييات طرح ممنوعيت كارمندان و مديران دستگاه هاي اجرايي از عضويت در هيئت هاي مديره و مديريت عامل، ماده 11 اين قانون را بررسي كرده و به تصويب رساندند.
به موجب مصوبه مجلس، انتصاب مستقيم افراد مشمول اين قانون از سوي رهبر معظم انقلاب در مورد مسئوليت انتصابي از جانب ايشان از شمول حكم اين قانون مستثني است.
طبق مصوبه نمايندگان مجلس در ماده 12 طرح ممنوعيت اشتغال بيش از يك شغل نيز تاكيد شده است كه مجازات هاي مقرر در اين قانون قابل تعليق، تبديل و تخصيص نمي باشد.
بررسي استعفاي نمايندگان دو شغله در مجلس
طبق مصوبه مجلس همچنين در صورتي كه نماينده مجلس شوراي اسلامي همزمان شغل ديگري در دستگاه هاي موضوع اين قانون را تصدي نمايد به منزله استعفا از نمايندگي است و در اين صورت بررسي استعفا در دستور كار مجلس قرار خواهد گرفت.
بر اين اساس نمايندگاني كه علاوه بر نمايندگي مردم شغل ديگري را به غير از استثناهايي كه در طرح ممنوعيت اشتغال به بيش از يك شغل ذكر شده اختيار نمايند مستعفي محسوب شده و مجلس درباره استعفاي آنها تصميم گيري خواهد كرد.
ماده 13 طرح ممنوعيت اشتغال بيش از يك شغل با 165 راي موافق، 24 راي مخالف و 19 راي ممتنع به تصويب مجلس رسيد.
چند شغله ها ظرف 3 ماه يك شغل انتخاب كنند
طبق مصوبه مجلس در ماده 14 اين طرح كساني كه به موجب اين قانون مشمول ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل مي شوند، بايد حداكثر ظرف سه ماه از تاريخ لازم الاجرا شدن اين قانون، يكي از مشاغل مورد تصدي را انتخاب كنند و از ساير مشاغل استعفا دهند، هرگونه پرداخت اين افراد به جز حقوق و مزاياي مربوط به يك شغل مزبور ممنوع است، جانبازان حالت اشتغال در مورد يك شغل از شمول اين قانون مستثني هستند.
وزير كشاورزي كارت زرد گرفت
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در ادامه جلسه علني ديروز خود سوال ملي مجتبي رحماندوست نماينده مردم تهران از صادق خليليان وزير جهاد كشاورزي را مورد بررسي قرار دادند.
سوال رحماندوست از خليليان در مورد علت عدم واگذاري شركت هاي وابسته به موسسات جهاد توسعه، جهاد استقلال و جهاد نصر بود.
صادق خليليان وزير جهاد كشاورزي طي سخناني در صحن علني مجلس در پاسخ به سوال مجتبي رحماندوست درباره علت عدم واگذاري سهام شركت هاي وابسته به موسسات جهاد توسعه، جهاد استقلال و جهاد نصر در صحن علني مجلس اظهار داشت: سه موسسه ياد شده جزء موسسات عمومي غيردولتي هستند كه در چارچوب واگذاري هاي اصل 44 قرار نمي گيرند.
بعد از اينكه خليليان و رحماندوست در صحن علني مجلس در رابطه با سوال مطرح شده نظراتشان را ارائه دادند در نهايت نمايندگان مجلس با 116 راي موافق، 80 راي مخالف و 21 راي ممتنع از مجموع 244 نماينده حاضر در صحن علني اعلام كردند كه توضيحات خليليان را قانع كننده نمي دانند. بر همين اساس وزير جهاد كشاورزي اولين كارت زردش را از مجلس نهم دريافت كرد.
مخالفت مجلس با دو فوريت طرح صيانت از جنگل ها
نمايندگان مجلس در جلسه علني ديروز پارلمان دو فوريت طرح حفظ و صيانت از جنگل هاي كشور را مورد بحث و بررسي قرار داده و با فوري بررسي شدن اين طرح مخالفت كردند.
وكلاي ملت با 62 راي موافق، 93 راي مخالف و 21 راي ممتنع از 230 نماينده حاضر در جلسه، دوفوريت اين طرح را به تصويب نرساندند.
نمايندگان همچنين با فوريت بررسي طرحي مخالفت كردند كه در صورت تصويب نهايي هزينه هاي درماني ايثارگراني كه در موسسات خصوصي فعاليت مي كنند تامين مي شود.
نمايندگان در ادامه با فوريت بررسي طرح مجازات مرتكبين عمليات بيمه اي غيرمجاز مخالفت كردند.
 


در مكتب امام

اختلافات بشر براي عدم تزكيه است
همه اختلافاتي كه در بشر هست براي اين است كه تزكيه نشده است.
غايت بعثت اين است كه تزكيه كند مردم را تا بواسطه تزكيه هم تعلم حكمت كند و هم تعلم قرآن و كتاب.
و اگر چنانچه (انسان ها) تزكيه بشوند، طغيان پيش نمي آيد.
آئين انقلاب اسلامي - ص 55
 


خارج از دستور

هشدار 219نماينده
به مطرح كنندگان انتخابات آزاد
219 نفر از نمايندگان مجلس در بيانيه اي ضمن حمايت از بيانات اخير رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: به تمام چهره ها و بلندگوهاي داخلي كه از لزوم انتخابات آزاد دم مي زنند هشدار مي دهيم كه از عاقبت فتنه گران عبرت بگيرند.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: ملت ايران كه در مقابله با فتنه 88 با عمل به توصيه هاي امام امت از ولي فقيه خود پيروي نمودند و با حضور ميليوني در يوم الله 9 دي طومار فتنه اي كه با رمز تقلب كليد خورده بود را درهم پيچيد، اين بار نيز در برابر فتنه انتخابات آزاد و يا هر فتنه احتمالي سياسي، اقتصادي و يا امنيتي ديگر در ميدان بصيرت حاضر خواهد بود و هرگز نائب امام خود را تنها نخواهند گذاشت.
مجلسي ها در ادامه اين بيانيه تأكيد كردند: ما نمايندگان مردم در خانه ملت به همه آنهايي كه خواسته يا ناخواسته در شيپور انتخابات آزاد مي دمند، يادآور مي شويم كه تمام انتخابات جمهوري اسلامي ايران به بركت خون شهدا و تدبير ولي امر مسلمين و مردمي بودن مجري و ناظر انتخاباتي آزاد بوده و القاء آزاد نبودن انتخابات در حقيقت همسويي و همنوايي با دشمنان ملت و رمز فتنه جديد است.
قدرداني 240نماينده از برگزاري مقتدرانه رزمايش ولايت 91
240نماينده مجلس طي بيانيه اي از برگزاري مقتدرانه رزمايش ولايت 91 قدرداني كردند.
براساس اين گزارش نمايندگان ضمن اعلام حمايت و تشكر از نيروي دريايي ارتش اعلام كردند: اين رزمايش در تنگه هرمز و اقيانوس هند به وسعت يك ميليون مترمربع و با بكارگيري شيوه هاي نوين و متكي به فناوري روز از جمله موشك هاي دوربرد «نور» و «قادر» صورت گرفته كه نمايندگان از اين رزمايش تشكر و قدرداني مي كنند.
لاريجاني يك مصوبه دولت را
غيرقانوني اعلام كرد
رئيس مجلس در نامه اي خطاب به رئيس جمهور يك مصوبه دولت در خصوص اصول 44 و 138قانون اساسي را خلاف قانون عنوان كرد.
در بخشي از اين نامه آمده است:
نظر به اينكه جزء «الف» بند (19) ماده واحده قانون بودجه سال 1390 به تصريح صدر بند مذكور، در جهت اجراي بندهاي (1) و (3) ماده (28) قانون اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي بوده و در بندهاي (1) و (3) ماده مذكور نيز، نهادهاي مشخصي مسئوليت اجرا را بر عهده دارند، عليهذا، مصوبه مذكور از حيث اخلال در وظايف دستگاه هاي مذكور، مغاير قانون است.
حاجي بابايي به مجلس رفت
حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش با حضور در جلسه علني مجلس با نمايندگان به بحث و گفت وگو پرداخت.
عبدالوحيد فياضي از طراحان استيضاح وزير آموزش و پرورش در گفت و گو با ايسنا، اظهار كرد: با توجه به اينكه بحث هاي مربوط به استيضاح ايشان شتاب بيشتري گرفته ايشان به مجلس آمدند تا در اين باره با نمايندگان تعامل كنند.
قاسم جعفري عضو هيئت رئيسه كميسيون آموزش نيز در همين رابطه گفت: با توجه به اينكه 6 ماه به پايان دولت باقي است اين استيضاح چه سودي براي مملكت خواهد داشت؟ وي در پايان گفت: با تعامل همه كارها شدني است.
بايد شبهات هدفمندي يارانه ها رفع شود
نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: بايد ايرادات و شبهات اجراي هدفمندي يارانه ها در مرحله اول برطرف شود.
غلامرضا تاجگردون در مصاحبه با مهر گفت: اگر قرار باشد براي اجراي فاز دوم هدفمندي برنامه ريزي كنيم يكي از برنامه هاي مطرح در مجلس اين است كه اجراي آن را پس از سه ماهه اول سال 92 پيشنهاد بدهيم كه شبهات سياسي بر آن وارد نباشد.
 


گزارش جديد يك موسسه رژيم صهيونيستي:

ايران همچنان با ارسال موشك حماس را قدرتمند مي كند

روزنامه صهيونيستي «آروتز شوا» با اشاره به گزارش هاي جديد اعلام كرد كاهشي در حمايت نظامي ايران از جنبش حماس بوجود نيامده و موشك هاي ايران همچنان به دست حماس مي رسد.
روزنامه صهيونيستي «آروتز شوا» با اشاره به گزارش موسسات اين رژيم، اعلام كرد كاهشي در روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و حماس و ارسال سلاح از سوي ايران به آن جنبش بوجود نيامده است.
اين گزارش همچنين از همكاري ايران و حماس در جريان تجاوز اخير رژيم صهيونيستي به نوار غزه به عنوان «نقطه عطفي» در روابط فيمابين ايران و رژيم صهيونيستي ياد كرده است.
اين گزارش در ادامه اشاره مي كند كه حماس در جنگ اخير با رژيم صهيونيستي از تجهيزات نظامي ايراني از جمله از موشك هاي با برد متوسط «فجر-5» استفاده كرده است.
اين روزنامه صهيونيستي مدعي شده كه گزارش اخير مركز اطلاعات تروريسم رژيم صهيونيستي نشان مي دهد كه جمهوري اسلامي ايران سلاح ها «را از طريق سودان و مصر به نوار غزه انتقال داده است.» و در ادامه گزارش مدعي شده كه در ميان جنگ افزارهاي ارسالي از سوي ايران «ضدموشك مدل C704» نيز وجود داشته است كه مي توانند در هدف قرار دادن شهرهاي اشدود و اشكلون مورد استفاده قرار گيرند.
در ادامه اين گزارش همچنين اذعان شده است كه «وابستگي نظامي حماس به حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران همچنان هم قدرتمند است و شواهد نشان مي دهند كه ما (رژيم صهيونيستي) بايستي توان نظامي خود و كاستي هاي بوجود آمده در عمليات ستون ابرها را جبران نمائيم.»
در اين گزارش همچنين به اظهارات «سيدحسن نصرالله» رهبر جنبش مقاومت اسلامي «حزب الله» لبنان و همچنين اظهارنظر «رمضان شلح» دبيركل جنبش جهاد اسلامي اشاره شده است كه هر دو از «ادامه حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از حماس و ارسال سلاح هاي پيشرفته تر و بيشتر به جنبش اسلامي فلسطين» خبر داده بودند.
 


سردار فضلي: سفر كاروان هاي راهيان نور حج بصيرت است

جانشين سازمان بسيج مستضعفين كشور تاكيد كرد كه اردوهاي راهيان نور نتايج ارزشمند و ثمربخش در جامعه و جوانان دارد و سفر كاروان هاي راهيان نور «حج بصيرت» است.
سردار «علي فضلي» فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور كشور در دوره آموزشي تخصصي مديران كاروان هاي اردويي بسيج خواهران ضمن ارزشمند دانستن مقصد اردوهاي راهيان نور و با اشاره به الهي بودن آن، نتايج ثمربخش آن را در جامعه و جوانان بسيار موثر دانست.
وي با ذكر خاطره اي از عمليات كربلاي 5 و حساسيت آن با اشاره به پيام روح بخش امام راحل (قدس سره) و تاثير آن بر فرماندهان وقت، گفت: عمليات كربلاي 5 در شرايطي انجام شد كه مدت زمان كوتاهي از عمليات كربلاي 4 گذشته بود و با توجه به موانع سختي كه پيش رو داشتيم، فرماندهان به تكليف الهي خويش عمل كردند و اينك ما براي پاسداشت اين رشادت ها بايد تكليف الهي خويش عمل كنيم.
فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور سپاه و بسيج در بخش ديگري از سخنان خود افزود: سفر كاروان هاي راهيان نور حج بصيرت است و سالانه هزاران نفر در طرح هاي جهادي داوطلبانه به كمك هموطنان خود در سراسر كشور اعزام مي شوند.
فضلي ادامه داد: بسيج مستضعفين تلاش مي كند با سازماندهي منسجم و عالمانه نسبت به برگزاري چنين اردوهايي همت بيشتري داشته باشد.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: اگر در سال هاي قبل 50 نفر از اساتيد دانشگاهي در اين اردوها شركت مي كردند اينك با افتخار مي گوييم 200 هزار نفر داوطلب حضور در اين اردوها هستند. حضور دانشجويان در سال هاي گذشته 60 هزار نفر بود كه امروز اين تعداد به 200 هزار نفر رسيده است.
به گزارش فارس، فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور سپاه و بسيج به اين نكته اصلي اشاره داشت كه دعوت ما، دعوت عام است و تمامي ظرفيت هاي ما براي برگزاري اين دوره ها و اردوها نتيجه شور و شوق ملت در اين سال ها بوده است.
 


رئيس جمهور از طريق پارلمان انتخاب شود

آيت الله جعفر سبحاني با تأكيد بر اينكه گزينش مستقيم رئيس جمهور، پيامدهايي را به همراه دارد، خواستار برگزيني رئيس جمهور كشور از طريق نظام پارلماني شد.
آيت الله سبحاني از مراجع تقليد قم، با اشاره به نحوه انتخاب رئيس جمهور از طريق رأي مستقيم مردم در شرايط كنوني، اين شيوه گزينش را داراي پيامدهايي دانست و تقسيم نيروهاي سياسي كشور به دو گروه و اسراف و هزينه هاي فراوان تبليغات را از اشكالات اصلي اين نحوه انتخاب برشمرد.
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم، ناديده گرفتن اصول اخلاقي و تخريب شخصيت هاي برجسته كشور و تمركز نداشتن دستگاه هاي اجرايي كشور روي مسائل لازم و حياتي مردم در ماههاي منتهي به انتخابات را از ديگر نكات ضعف انتخاب مستقيم رئيس جمهور ذكر كرد.
آيت الله سبحاني انتخاب رئيس جمهور از طريق مجلس را موجب مرتفع شدن دوگانگي ميان خانه ملت و رياست جمهوري دانست و از صاحب نظران خواست تا با بررسي علمي اين پيشنهاد، براي دوره هاي بعدي انتخابات تدبيري بيانديشند.
 


مصري : جلسه رئيس جمهور با مجلس 4 ساعته و علني است

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس گفت: جلسه مجلس با رئيس جمهور به مدت 4 ساعت و علني خواهد بود و به صورت مستقيم از راديو پخش مي شود.
عبدالرضا مصري در حاشيه جلسه علني مجلس در جمع خبرنگاران گفت: تاكنون تصميم بر آن بوده كه تمام جلسه روز چهارشنبه يعني 4 ساعت مختص به موضوع حضور رئيس جمهور و صحبت ايشان باشد.
وي ادامه داد: قرار است در اين جلسه علاوه بر رئيس جمهور تعدادي از وزراء و نمايندگان نيز صحبت كنند.
مصري با بيان اين كه معاونت رئيس جمهور براي حضور احمدي نژاد در مجلس سه بار نامه به هيئت رئيسه داده است گفت: بنابر قانون اساسي حق مسلم رئيس جمهور حضور در مجلس براي ارائه گزارش است كه دفعه اول نامه اي به هيئت رئيسه با اين مضمون ارائه شد و در نامه دوم زمان حضور ايشان به تعويق افتاد. مجددا در نامه سوم كه هفته گذشته به هيئت رئيسه ارجاع شد درخواست حضور رئيس جمهور براي ارائه گزارش مطرح شد كه با موافقت هيئت رئيسه ان شاءالله احمدي نژاد در روز چهارشنبه هفته جاري در مجلس حضور خواهند داشت.
وي در توضيح روال اداري جلسه در روز حضور رئيس جمهور در مجلس گفت: طبق مصوبه مجلس اين جلسه علني خواهد بود تا تمامي مذاكرات مستقيم پخش شود؛ مگر آنكه تقاضاي ديگري براي غيرعلني بودن اين جلسه از سوي رياست جمهوري مطرح شود؛ با اين وجود اصل بر برگزاري جلسه علني است مگر آنكه استثناهايي بنا بر ضرورت جامعه وجود داشته باشد.
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه آيا رئيس جمهور قرار است در مورد اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي در مجلس صحبت كند گفت: در درخواست مكتوبي كه توسط معاونت رئيس جمهور به هيئت رئيسه داده شده است هيچ موضوعي در مورد مفاد صحبت هاي رئيس جمهور مثلا در خصوص هدفمندي يارانه ها و بودجه ذكر نشده است و صرفا تقاضاي حضور رئيس جمهور در مجلس براي ارائه گزارش مطرح شده است.
وي خاطرنشان كرد: اگر رئيس جمهور زمان را محدود كند و تنها بخواهد يك ساعت صحبت نمايد قاعدتا انتظار تعامل نمي رود و باز هم موضوعات يكطرفه خواهد شد؛ نقطه قوت زماني است كه مجلس و دولت با همديگر تعامل داشته باشند يعني هر دو طرف حرف ها و دغدغه هاي مردم را در عرصه هاي مختلف مطرح و آن را بررسي كنند تا بتوانند در فضاي بسيار صميمي و دوستانه به نتايج بسيار خوبي دست پيدا كنند.


 


حاجي بابايي: مسئول هرگونه اتفاقي در مدارس شخص وزير است

وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: هرگونه اتفاقي كه در داخل مدارس رخ مي دهد مسئول اصلي آن در درجه اول شخص وزير است.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي ديروز در مراسم گراميداشت هفته هواي پاك كه در مجتمع آموزشي شهداي هفتم تير برگزار شد، تصريح كرد: هر اتفاقي كه در مدارس رخ دهد اولين مسئول آن شخص وزير است اما آنچه در خارج از مدارس اتفاق مي افتد به عهده ما نيست. وي خطاب به دانش آموزاني كه در اين مراسم و در هواي سرد حياط مدرسه ايستاده بودند گفت: بنابراين مواظب باشيد دچار سرماخوردگي نشويد چرا كه اينجا هر اتفاقي كه براي شما بيفتد ما مسئول هستيم و يقه ما را مي گيرند. وزير آموزش و پرورش در حاشيه اين مراسم در پاسخ به سؤال خبرنگاران افزود؛ حادثه آتش سوزي مدرسه روستاي شين آباد هم كاملا به من مربوط مي شود و تا آخرين لحظه پاي آن خواهم بود.
وي تاكيد كرد: مصدومين اين حادثه تحت كنترل و نظارت دقيق تيم پزشكي قرار دارند و همانطور كه از روز اول اعلام كردم در خصوص درمان اين دانش آموزان به هر مبلغ، هر جاي دنيا و هر پزشكي كه نياز داشته باشند تا آخر عمرشان در خدمتشان هستيم.
وزير آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگاري در خصوص مطرح شدن مجدد طرح استيضاحش از سوي نمايندگان مجلس تصريح كرد: جاي نمايندگان مجلس روي سر ماست و هر تصميمي كه بگيرند موجب خوشحالي من است.
وي همچنين در مورد هزينه سرويس مدارس نيز گفت: ما مسئول عبور و مرور و رفت و آمد به وسيله اتوبوس ها و ميني بوس ها نيستيم و تنها مسئوليت داخل مدارس را عهده داريم و مدير مدرسه تنها به عنوان يك عضو براي پيوند ميان دانش آموزان و دستگاه هاي مربوطه به منظور رفت و آمد آنها توسط سرويس مدارس اقدام مي كند.
زنگ هواي پاك نواخته شد
رئيس سازمان محيط زيست در اين مراسم اظهار داشت: تا چند سال گذشته، 18 ميليون هكتار جنگل در كشور وجود داشت كه اكنون به 14 و نيم ميليون هكتار كاهش يافته است كه بايد با برنامه ريزي هاي اصولي اين كمبود را جبران كنيم.
وي اظهار داشت: يكي از روزهاي هفته هواي پاك به موضوع جنگل كاري اختصاص داده شده كه در آن روز هزاران اصله نهال در سراسر كشور كاشته مي شود. محمدي زاده گفت: بايد فرهنگ سازي حفظ محيط زيست را در مدارس نهادينه كنيم تا شاهد طبيعتي سبز و محيط زيستي سالم در كشور باشيم. وي با بيان اينكه متأسفانه عادت كرده ايم با موضوع محيط زيست به صورت فانتزي برخورد كنيم، افزود: بايد با توجه به تأكيدات مقام معظم رهبري در راستاي حفظ محيط زيست تلاش كنيم و ايجاد فضاي سبز را در مجتمع هاي آموزشي جزو برنامه هاي اصلي قرار دهيم. رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تأكيد كرد: در راستاي داشتن هواي پاك بايد خودروسازان، خودروهاي استاندارد و وزارت نيرو سوخت استاندارد توليد كند.
وي ادامه اداد: اميدواريم تا سال 92 مصرف بنزين كشور كه حدود 60 ميليون ليتر در روز است تماماً با استانداردهاي يورو 4 باشد؛ در حال حاضر در حدود 12 تا 13 ميليون ليتر يورو 4 توليد مي شود و مابقي يورو 2 است و اميدواريم تا پايان امسال به 50 درصد برسد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست توضيح داد: تا آخر اين هفته گازوئيل در پالايشگاه شازند حدود 15، 16 ميليون ليتر يورو 4 توليد مي شود، در پالايشگاه تهران توليد بسيار خوب است، در پالايشگاه آبادان كرمانشاه، تبريز و اصفهان و بندرعباس تا پايان سال 92، بنزين، گازوئيل، نفت سفيد و بنزين هواپيما را با استانداردهاي يورو 4 و يورو 5 توليد خواهند كرد كه اين مستلزم اصلاح فرايند جدي در صنعت توليد فرآورده است و حدود 15 ميليارد دلار سرمايه گذاري نياز داشته است به مرور وزارت نفت اقدام مي كند.
وي در واكنش به اين موضوع كه «خودروسازها زير بار يورو 4 نمي روند»، گفت: ما هم زير بار نمي رويم كه آنها اقدام نكنند، توافق دولت است و بخشنامه شده است و خودروسازان بايد اجرا كنند و نمي توانند دور بزنند؛ مطمئن باشيد كه از سال 1392، ما اجازه هيچگونه شماره گذاري به خودرويي كه استاندارد يورو 4 را پاس نكند، نخواهيم داد.
 


لاريجاني در ديدار با اعضاي فراكسيون دانشگاهيان:

حذف كنكور عاملي در جهت بهبود طرح مدرك گرايي در كشور است

رئيس مجلس حذف كنكور را عاملي در جهت بهبود طرح مدرك گرايي در كشور دانست و گفت: اگر كنكور از آموزش عالي حذف شود، كساني كه وارد دانشگاه مي شوند، صرفاً به دليل دريافت مدرك به دانشگاه نمي روند.
به گزارش اداره اخبار مجلس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با اعضاي فراكسيون دانشگاهيان، اظهار داشت: درباره وضعيت آموزش كشور چند نكته مهم وجود دارد و مهمترين آن اصلاح هرم آموزشي كشور است كه بحث آن از سال هاي قبل و در زمان تأسيس دانشگاه آزاد و به دنبال آن دانشگاه هاي پيام نور و علمي كاربردي وجود داشته است و هم اكنون به صورت معكوس قرار دارد.
وي افزود: افزايش نرخ بيكاري از آنجا ناشي شده است كه در كشور فارغ التحصيلان به ويژه در رشته هاي علوم انساني به شدت افزايش يافته و نرخ آمار در سطح فوق ليسانس و دكترا هم قابل توجه است، اما بازار كار براي آنها وجود ندارد كه اين امر به طور حتم موجب واگرايي سياسي و فرهنگي در جامعه مي شود.
رئيس مجلس ادامه داد: نكته مهم ديگر مربوط به نقشه علمي كشور است كه هم اكنون تدوين و به تصويب شوراي انقلاب فرهنگي رسيده است اما نياز به تهيه مواد يعني همان قانون دارد.
وي با يادآوري ضرورت اجرايي شدن هر چه سريع تر نقشه علمي، از اعضاي فراكسيون خواست تا با همكاري كميسيون آموزش و تحقيقات پيش نويس قوانين نقشه علمي را تهيه كند.
لاريجاني با تأكيد بر تأسيس شركت هاي دانش بنيان، گفت: اجراي اين امر و حضور چنين شركت هايي در دانشگاه ها كمك مؤثري به توسعه صنعت در كشور مي كند.
رئيس دستگاه قانونگذاري كشورمان تأكيد كرد: آنچه كه خيلي به توليد كمك مي كند و متأسفانه در كشور ما مورد غفلت قرار گرفته است، مؤسسات توسعه و تحقيقات است كه رابط مهمي ميان بخش صنعت و دانشگاه هستند و در اصل نخبگان جذب اين مؤسسات شده و صنعتگران مجبورند براي استفاده از تكنولوژي هاي بومي از اين مؤسسات و دانش آنان استفاده كنند.
وي همچنين گفت: مؤسسات توسعه و تحقيق مي توانند بخش تجاري سازي علم را تحقق بخشند.
رئيس مجلس با يادآوري نقش آموزش در ارتقاي سطح بهره وري كشور، متذكر شد: هرم آموزشي كه سال هاي قبل در شوراي انقلاب فرهنگي تصويب شده، نياز به اصلاح و بازنگري دارد.
رئيس مجلس در خاتمه حذف كنكور را عاملي در جهت بهبود طرح مدرك گرايي در كشور دانست و متذكر شد: اگر مثل خيلي از كشورهاي پيشرفته، كنكور از آموزش عالي حذف شود، كساني وارد دانشگاه خواهند شد كه علاقه به تحصيل داشته و صرفاً به دليل دريافت مدرك و گرفتن عنوان به دانشگاه نمي روند.
 


در نامه اي به احمدي نژاد

سرپرستي نيكزاد بر وزارت ارتباطات غيرقانوني اعلام شد

معاون نظارت مجلس ادامه سرپرستي علي نيكزاد در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات را خلاف قانون اعلام و در نامه اي به رئيس جمهور، خواستار معرفي فردي جايگزين وي شد.
به گزارش مهر، حسين مظفر با استناد به قانون اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه مصوب 6 دي ماه 1391 طي نامه رسمي از رئيس جمهور خواست با توجه به خلاف قانون بودن ادامه سرپرستي علي نيكزاد در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات جايگزين وي را معرفي كند .
در اين نامه تأكيد شده، طبق قانون مذكور هيچ وزيري نمي تواند به طور همزمان سرپرست وزارتخانه ديگري باشد و در تبصره 2 ماده 53 غير قانوني بودن ادامه سرپرستي نيكزاد در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح شده است .
 


نامه فروزنده به لاريجاني براي حضور احمدي نژاد در مجلس

لطف الله فروزنده معاون پارلماني رياست جمهوري، در نامه اي خطاب به علي لاريجاني نحوه حضور احمدي نژاد در جلسه روز
چهارشنبه 27 دي ماه را اعلام كرد.
در اين نامه آمده است:
جناب آقاي دكتر لاريجاني
رياست محترم مجلس شوراي اسلامي
سلام عليكم
احتراما پيرو نامه شماره 203805 مورخ 18/10/1391 و در اجراي اصل هفتادم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، به
استحضار مي رساند؛ رياست محترم جمهور در نظر دارد روز چهارشنبه مورخ 7 2/10/1391 از ساعت 30:10 لغايت 12 ضمن حضور در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي مطالبي را درخصوص مسائل جاري كشور به استماع نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي برسانند، خواهشمند است دستور فرماييد هماهنگي لازم صورت و نتيجه را به اين معاونت اعلام فرمايند.
 


همايش ملي طلايه داران دفاع مقدس برگزار مي شود

مديرعامل باغ موزه دفاع مقدس تهران از برگزاري همايش ملي طلايه داران دفاع مقدس تا پايان سال جاري خبر داد.
سردار خضرايي با اعلام اين خبر افزود: همايش بزرگ طلايه داران دفاع مقدس با هدف ترويج فرهنگ مقاومت و استفاده از تجربيات ارزشمند دفاع مقدس و ايجاد زمينه هاي علمي در جهت انجام رسالت خطير تذكار دائمي فرهنگ سلحشوران عاشق در روزگار پس از جنگ برگزار خواهد شد.
وي اظهار كرد: از آنجا كه يكي از اولويت هاي فرهنگي نظام جمهوري اسلامي ايران حفاظت و بهره برداري از آثار و ارزشهاي دفاع مقدس و ثبت حماسه هاي جاودانه امت اسلام و آثار آن در شئون فرهنگي، سياسي، اجتماعي، اقتصادي، نظامي و جلوگيري از نابودي و تحريف و يا به فراموشي سپرده شدن ميراث گرانبهاي خون پاك ايثارگران اسلام و دستاوردهاي دفاع مقدس است، در همين راستا «همايش بزرگ طلايه داران دفاع مقدس» در موزه دفاع مقدس تا پايان سال جاري در تهران برگزار مي شود.
مديرعامل «باغ موزه دفاع مقدس تهران» خاطرنشان كرد: ضرورت بهره گيري از نظرات و ديدگاههاي ارزشمند مدعوين مورد نظر، ايجاب مي كند تا در همايش مذكور كه با حضور حداكثري فرماندهان، مسئولان و راويان دفاع مقدس به عنوان پيشگامان ايثار و شهادت برگزار خواهد شد موردتوجه قرار گيرد و از ارائه آنچه كه بازتاب دهنده تاريخ و فرهنگ دفاع مقدس سرزمين ما است بهره گرفت مانند: بيان تجارب و آموزه هاي مديريتي دوران دفاع مقدس تا آموز ه هاي فرهنگي، اقتصادي و جامعه شناختي، بررسي اسناد، فرامين و نشانه هاي مختلف و
خضرايي در پاسخ به اينكه مخاطبين و يا شركت كنندگان در اين همايش از چه قشري هستند گفت: مخاطبين ما از چهره هاي ماندگار و يادگاران دوران شكوهمند دفاع مقدس، روايتگران، واقعه نگاران و هنرمندان عرصه دفاع مقدس، مقامات و مسئولان ذيربط در سازمان ها و نهادهاي پشتيبان دفاع مقدس، صاحب نظران علمي و دانشگاهي ذيربط و مديران موزه هاي دفاع مقدس و در سراسر كشور مي باشند.
وي درخصوص اهداف اين همايش اظهار كرد: ما در ادامه اين همايش طي برنامه ريزي بعمل آمده و هماهنگي هايي كه صورت خواهد گرفت، اقدام به برگزاري نشست هاي تخصصي بصورت هفتگي با صاحب نظران خواهيم نمود.
 


در پنجمين تمرين تاكتيكي جنگ نوين انجام شد

 آزمايش تسليحات و دستاوردهاي جديد سپاه در منطقه يكم نيروي دريايي

در پنجمين تمرين تاكتيكي جنگ نوين منطقه يكم نيروي دريايي، تسليحات و دستاوردهاي جديد سپاه مورد آزمايش و بهره برداري قرار گرفت.
با هدف كسب آمادگي و افزايش توان رزم و آشنايي با دستاوردهاي جديد در جنگ نوين، افزايش سرعت عمل، عمل به موقع در برابر حوادث طبيعي و غيرطبيعي و آشنايي با كاركرد سلاح هاي جديد با حضور دريادار ترابي فرمانده منطقه يكم دريايي سپاه اين تمرين تاكتيكي جنگ نوين برگزار شد.
در اين تمرينات با توجه به نيازسنجي هاي قبلي نقاط ضعف و قوت گروه ها شناسايي و با توجه به توانمندي هاي افراد بررسي و رفع شد و با توجه به حضور كليه نيروهاي يگان هاي منطقه در رسته هاي مختلف از چند گردان جنگ نوين تجهيزات جديد مورد آزمايش و بهره برداري قرار گرفت.
دريادار ترابي فرمانده منطقه يكم ندسا در حاشيه اين تمرينات ضمن تاكيد بر حفظ آمادگي و ارتقاي توان دفاعي و عملياتي، گفت: بحمدلله امروز توان ما غير قابل مقايسه با توان ديروز ماست، امروز جوانان ما با بهره گيري از تجربيات گذشته و علم به روز توانسته اند توانايي خود را به جهانيان اعلام كنند و در مقابل هرگونه تهديد آماده باشند.
به گزارش روابط عمومي سپاه، وي اضافه كرد: ما در منطقه يكم ندسا تواني مضاعف بر آن چه نياز هست داريم و با توجه به ورود نيروها و تجهيزات جديد اين توان و آمادگي در حال افزايش است.
 


جلسه كميسيون قضايي مجلس با آملي لاريجاني

براي بررسي اختيارات قاضي القضات

اعضاي كميسيون حقوقي و قضايي مجلس براي بررسي اختيار رئيس قوه قضائيه در نقض احكام خلاف شرع با آيت الله آملي لاريجاني ديدار كردند.
اللهيار ملك شاهي رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس درباره جلسه ديروز اين كميسيون به فارس گفت كه اين جلسه به منظور بررسي يكي از مواد طرح اصلاح آئين دادرسي كيفري در دفتر رئيس قوه قضائيه برگزار شد.
وي افزود: يكي از مهم ترين محورهاي لايحه آئين دادرسي كيفري كه مورد ايراد شوراي نگهبان قرار گرفته بود، اختيار رئيس قوه قضائيه در رسيدگي مجدد به پرونده هايي است كه براي آنها احكام قطعي صادر شده است.
رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس گفت: بر اساس ماده 18 قانون تشكيل دادگاه هاي عمومي و انقلاب، هر گاه رئيس قوه قضائيه حكمي را خلاف شرع تشخيص دهد، اجراي حكم را متوقف كرده و دستور به رسيدگي مجدد به آن مي دهد.
ملك شاهي افزود: شوراي نگهبان معتقد است اين دستور به منزله نقض حكم صادره نيست و اعضاي كميسيون براي استماع نظرات رئيس قوه قضائيه جهت اصلاح اين ماده و تأمين نظر شورا، امروز با آيت الله آملي لاريجاني ديدار كردند. .
وي تصريح كرد: در اين نشست پس از بررسي موضوع تفاهم شد كه اگر رئيس قوه قضائيه حكمي را خلاف شرع تشخيص داد، تنها آن را به منظور اعاده دادرسي به شعب خاصّ ديوانعالي كشور ارجاع دهد..
رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس گفت كه با نهايي شدن اين موضوع در كميسيون در روز سه شنبه اين هفته يا يكشنبه هفته آينده، لايحه براي شوراي نگهبان ارسال خواهد شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10