(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 25  دی  1391 - شماره 20405

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با امضاي طوماري جهاني انجام شد
حمايت 99 درصدي ها از مواضع هسته اي ايران
درپرتو وحي
مادر شهيد احمدي روشن در ديدار جمعي از وبلاگ نويسان و فعالان مجازي:
 عليرضا گام هايش را با ديدگاه هاي حضرت آقا تنظيم مي كرد
كارشناسان آمريكايي مطرح كردند
تكذيب ادعاي دخالت ايران در حملات سايبري به واشنگتن
حاميان شعر تجليل مي شوند
هديه به خوانندگان
جكي چان: آمريكا فاسدترين كشور جهان است
نمايش فيلم «بيداري» براي روزنامه نگاران
بازداشت بازيگر سريال تلويزيوني
واكنش رسانه هاي غربي به تصميم ساخت فيلم 13 آبان در ايران
همكاري يك هتاك با فيلمساز مجرم!
ثبت نام رشته هاي بدون آزمون كنكور تمديد شد
شايعه سفر سرلشكر سليماني به قاهره تكذيب شد
تشييع پيكر شهداي گمنام در برف و كولاك مرند
نصب پلاك افتخار شهدا در محلات شمال تهران
شيخ الاسلام:
مذاكره ايران با آمريكا درباره افغانستان شايعه رسانه هاي خارجي است
سازمان پزشكي قانوني:
52 درصد مرگ هاي غيرطبيعي مربوط به تصادفات است
زمين لرزه بلداجي 42 ميليارد ريال به واحدهاي مسكوني خسارت وارد كرد
رئيس سازمان انرژي اتمي در همدان:
اگر سلاح هسته اي قدرت مي آورد در مقابل آمريكا با دست خالي پيروز نمي شديم
خيرين 21 دستگاه دياليز اهدا كردند
اصفهان ميزبان چهارمين جشنواره بين المللي قصه گويي رضوي شد
نماينده مردم زنجان در مجلس:
كاهش تعطيلات براي جبران عقب ماندگي ها ضروري است
به نسبت سال گذشته تشرف زائران پياده به مشهد 12درصد افزايش يافت
رهاسازي زباله ها منجر به عفونت هاي تنفسي و گوارشي در كودكان مي شود
پيكر جانباز 70 درصد ساروي تشييع شد
از اول 92 اجرا مي شود
ممنوعيت شماره گذاري خودروهاي توليدي فاقد يورو 4


با امضاي طوماري جهاني انجام شد

حمايت 99 درصدي ها از مواضع هسته اي ايران

فعالان جنبش ضدجنگ آمريكا با پيوستن به كمپين «موضع 99 درصدي ها در مورد مذاكرات 1+5 با ايران» حمايت خود از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي را اعلام كردند.
طي مراسمي در يكي از كليساهاي شهر نيويورك به مناسبت هشتادوپنجمين سالگرد تولد «رمزي كلارك» دادستان سابق آمريكا و بيستمين سالگرد تاسيس «مركز اقدام بين الملل»، رهبران و فعالان جنبش ضدجنگ با امضاء و تاييد بيانيه اي تحت عنوان «موضع 99 درصدي ها در مورد مذاكرات 1+5 با ايران» حمايت خود از مواضع ايران در اين مذاكرات را اعلام كردند.
در اين بيانيه كه به ابتكار كمپين «همبستگي با ايران» تهيه شده و بدوا توسط رمزي كلارك و «سارا فلاندرز» از موسسين و رهبران مركزي «مركز اقدام بين الملل» به امضاء رسيد، از فعالين جنبش جهاني صلح تقاضا شده خواهان لغو فوري تحريم هاي اقتصادي و متوقف كردن تهديدات نظامي عليه ايران شوند و از قدرت هاي سلطه گر بخواهند كه حق ايران براي توسعه انرژي هسته اي با اهداف صلح آميز را به رسميت بشناسند.
در بخشي از اين تومار آمده است؛ «در اين مجادله دو طرف حضور دارند. يك طرف متشكل است از ايالات متحده و متحدينش در اتحاديه اروپا كه ايران را به تلاش براي توليد سلاح هاي هسته اي متهم مي كنند - و كوچك ترين دليل و سند معتبري بر اثبات ادعاي خود ارائه نمي دهند - و طرف ديگر ايران قرار دارد كه تلاش دارد از حق خود براي دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي مطابق اساسنامه «آژانس بين المللي انرژي هسته اي» حراست كند.
يك طرف اين مجادله كه تحت رهبري آمريكا مي باشد، سعي دارد با استفاده از يك اتهام بي اساس زمينه لازم را براي اقدامات تهاجمي فراهم كند و طرف ديگر ايران قرار دارد كه قرباني تحريم هاي ضدانساني و جنايت باري مي باشد كه جان ده ها ميليون شهروند بي گناه ايران را به خطر انداخته است.
در پايان اين بيانيه تاكيد شده است؛ با آگاهي از اين واقعيات و مواضع حقيقي هر يك از طرفين اين منازعه، چگونه يك دوستدار آزادي مي تواند در مورد «مذاكرات» اين دو طرف مجادله سكوت اختيار كند و بي طرف بماند؟ در اين مذاكرات يك طرف ظالم است و يك طرف مظلوم. يك طرف در پي استيلا و استثمار و غارت كشورهاست، در حاليكه طرف ديگر در پي حفظ و حراست از حق تعيين سرنوشت و استقلال و حاكميت خويش است.
يك طرف مدافع منافع و امتيازات طبقات و نيروهاي سرمايه داري بزرگ است كه 1% از جمعيت جهان را تشكيل مي دهد و ديگري در حال مبارزه براي صلح، استقلال و عدالت است كه اهدافي هستند منطبق با منافع 99 درصدي ها.
بدين خاطر است كه ما طرف ايران را مي گيريم و از تمام فعالين جنبش جهاني صلح تقاضا مي كنيم كه اين طومار را امضاء كرده و خواستار آن شوند كه:
- همه تحريم هاي عليه ايران را فورا لغو كنيد و تهديدات جنگي عليه ايران را متوقف كنيد!
- منصفانه با ايران رفتار كنيد؛ حق مردم ايران براي توليد انرژي هسته اي با اهداف صلح آميز را به رسميت بشناسيد!
- دست ها از ايران كوتاه!
 


درپرتو وحي

پاداش هجرت در راه خدا
قرآن كريم:
و كساني كه در راه خدا هجرت كردند، سپس كشته شدند يا به مرگ طبيعي از دنيا رفتند، خداوند به آنها روزي نيكو مي دهد.
زيرا او، بهترين روزي دهندگان است.
سوره حج آيه 58
 


مادر شهيد احمدي روشن در ديدار جمعي از وبلاگ نويسان و فعالان مجازي:

عليرضا گام هايش را با ديدگاه هاي حضرت آقا تنظيم مي كرد

عليرضا بسيار ولايتمدار بود و تمام رفتارها و گامهايش را با ديدگاههاي حضرت آقا تنظيم و هماهنگ مي كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان: مادر شهيد عليرضا احمدي روشن كه در ديدار جمعي از وبلاگ نويسان و فعالان فضاي مجازي سخن مي گفت ضمن اعلام مطلب فوق، در پاسخ به سوال يكي از جوانان حاضر كه شنيده ايم شما حاضر به حضور آقاي هاشمي رفسنجاني در منزل خود نشده ايد، ضمن تاييد اين مطلب، اظهار داشت: ما براي آقاي هاشمي رفسنجاني به خاطر خدمات و زحماتش در دوران هشت ساله رياست جمهوري اش احترام قائليم و بابت آن خدمات از او تقدير مي كنيم اما به خاطر مواضع و ديدگاههاي او بخصوص در جريان فتنه 88 نه به ديدن او رفتيم و نه اجازه داديم كه او به ديدار ما بيايد.
وي در پاسخ به سوال يكي ديگر از فعالان فضاي مجازي كه به مناسبت سالگرد شهادت فرزندش به منزل آنان رفته بودند، درباره فعاليتهاي علمي - فرهنگي شهيد احمدي روشن اظهار داشت: عليرضا، هم يك دانشجوي سختكوش و مقيد به تحصيل و فراگيري علم بود و هم در بسيج دانشگاه و مسجد فعاليت موثر داشت و هم در خانواده احترام فوق العاده اي به پدر و مادر و خواهرانش مي گذاشت.
مادر شهيد احمدي روشن با اين حال گفت: عليرضا هم مثل بقيه جوانان، شيطنتهايي داشت كه من گاهي با او مخالفت مي كردم از جمله مخالف موتورسواري او، ديرتر از غروب آمدنش به منزل بجز در مواقعي كه به مسجد مي رفت و... بودم كه البته او هم به احترام من، رعايت مي كرد.
در اين ديدار، رحيم احمدي روشن پدر عليرضا نيز با اشاره به بخشي از فعاليتهاي فرزند شهيدش كه اجازه نقل داشت - به چهار ويژگي او از جمله احترام فوق العاده به پدر و مادر، تابع محكم دستورات رهبر بودن، سرباز خوب بودن براي ملت و بنده خوب بودن براي خدا اشاره كرد و گفت: عليرضا هم مثل همه بندگان خوب خدا، سه محور را در زندگي ادامه داد: دينداري، ولايتمداري و خدمت به مردم.
وي تاكيد كرد: اگر صبح تا شب و شب تا صبح سينه بزنيد و عزاداري كنيد اما ولايتمدار نباشيد، اين عزاداري، شما را به جايي رهنمون نخواهد شد.
همسر شهيد احمدي روشن نيز با اشاره به اينكه عليرضا از ابتداي زندگي از او قول گرفته بود كه در سختيهاي احتمالي پيش رو تحمل و شكيبايي داشته باشم، خطاب به دانشجويان و فعالان مجازي حاضر در جلسه گفت: توجه داشته باشيد كه شما را در انجمن هاي اسلامي يا بسيج دانشگاهتان به گونه اي بشناسند كه با شنيدن نام شما، همزمان سختكوشي در علم آموزي و وضعيت درسي قوي و نيز دينداري و اخلاق انساني و مهرباني به ذهنشان متبادر شود نه خداي نكرده كسي كه درس نمي خواند اما خوب شعارهاي ديني و سياسي مي دهد.
اين جلسه با عكس دسته جمعي وبلاگ نويسان و فعالان مجازي با خانواده شهيد عليرضا احمدي روشن پايان يافت.
گفتني است حضور اين وبلاگ نويسان در منزل شهيد احمدي روشن همزمان شده بود با پخش مستند «تولدت مبارك» كه براي اولين بار از سيما پخش مي شد به همين دليل تا پايان پخش اين فيلم كه فرزند كوچك شهيد و سه كودك ديگر در جلوي تلويزيون خيره به آن نگاه مي كردند، پدر، مادر و همسر شهيد و بسياري از حضار منقلب شده و گريه مي كردند.
 


كارشناسان آمريكايي مطرح كردند

تكذيب ادعاي دخالت ايران در حملات سايبري به واشنگتن

در پي واكنش نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل به فضاسازي اخير رسانه هاي آمريكايي مبني بر حملات سايبري ايران به مؤسسات مالي آمريكا در واشنگتن، كارشناسان آمريكايي هر نوع حملات سايبري به بانك هاي اين كشور را تكذيب كردند.
پايگاه اينترنتي «لايوساينس» به نقل از رابرت ديويد گراهام، مسئول اجرايي ارشد مركز امنيتي «اراتا» واقع در آتلانتا گفت: من هر حمله اي را كه بتوانم در وقت آزادم انجام دهم، يك حمله تحت حمايت دولت در نظر نمي گيرم.
به گزارش ايسنا، در عين حال جورج اسميت، عضو ارشد مركز «گلوبال سكيوريتي» ادعا كرد كه اين حمله ممكن است كارگروهي از كساني باشد كه با ايران و خاورميانه همدردي مي كنند و از دخالت آمريكا در آنجا عصباني اند.
پيشتر روزنامه نيويورك تايمز در گزارش صفحه اول خود در روز چهارشنبه ادعاي برخي سياستمداران و مقامات دولتي آمريكا را مبني بر دست داشتن ايران در اين حملات منتشر كرد. هنوز هيچ مقامي هيچ مدركي كه اين ادعا را اثبات كند، ارايه نداده است. نيويورك تايمز با اين وجود به نقل از برخي كارشناسان مدعي شده است كه ابعاد و پيچيدگي حمله به شكلي بي سابقه است و اين برداشت را ايجاد مي كند كه دولت از آن حمايت كرده است.
 


حاميان شعر تجليل مي شوند

دبير هفتمين جشنواره بين المللي شعر فجر، از تجليل حاميان شعر در پنج بخش مجزا در اين دوره جشنواره شعر فجر خبر داد و گفت: تجليل از حاميان شعر امسال براي نخستين بار در جشنواره بين المللي شعر فجر صورت مي گيرد.
رضا حميدي دبير هفتمين جشنواره بين المللي شعر فجر، از تجليل از حاميان شعر در پنج بخش مجزا در اين دوره از جشنواره شعر فجر خبر داد و گفت: تجليل از حاميان شعر امسال براي نخستين بار در جشنواره بين المللي شعر فجر صورت مي گيرد.
وي ادامه داد: نخستين جلسه كميته علمي اين جشنواره با حضور آقايان محمود اكرامي فر، محمدرضا عبدالملكيان، فاضل نظري، محمدعلي بهمني، بيژن ارژن، سعيد بيابانكي، يوسفعلي ميرشكاك و دبير جشنواره در محل دبيرخانه جشنواره شعر فجر برگزار شد و در پايان، اعضاي جلسه به اتفاق آراء محمد علي بهمني را به عنوان رئيس شوراي علمي جشنواره انتخاب كردند.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه: دشمن اصلي اسلام و قرآن كريم و پيامبر عظيم الشأن- صلي الله عليه وآله وسلم- ابرقدرت ها، خصوصاً آمريكا و وليده فاسدش اسرائيل است.
 


جكي چان: آمريكا فاسدترين كشور جهان است

جكي چان، بازيگر مطرح سينماي اكشن جهان كه چندي پيش نسبت به سفر به ايران ابراز تمايل كرده بود، آمريكا را فاسدترين كشور جهان توصيف كرد.
وي كه در واكنش به رسانه هاي آمريكا و اتهامات آنها به چين درباره وجود فساد در اين كشور صحبت مي كرد، افزود: آمريكا خود فاسدترين كشور در جهان است.
به گزارش مهر، جكي چان كه با تلويزيون فونيكس چين صحبت مي كرد، افزود: اين شكست بزرگ (فساد اقتصادي) از كجا مي آيد؟ اين مسئله از جايي غير از چين آمده است و آن آمريكاست.
 


نمايش فيلم «بيداري» براي روزنامه نگاران

فيلم سينمايي «بيداري» به كارگرداني فرزاد موتمن در مجتمع فرهنگي-هنري سيد الشهدا(ع) اكران مي شود.
برنامه نمايش اين فيلم عصر فردا -26 دي- راس ساعت 30/16 توسط انجمن روزنامه نگاران مسلمان و مشاركت موسسه فرهنگي- هنري شاهد برگزار مي شود.
 


بازداشت بازيگر سريال تلويزيوني

سايت مشرق نوشت: در خبرها آمده است بازيگر يك سريال تلويزيوني كه براي يك سفارتخانه اروپايي كار مي كند چندي قبل مدتي را در بازداشت به سر برده است. وي كه از كارمندان محلي اين سفارت است ماموريت دارد ضمن برقراري ارتباط با هنرمندان و برپايي مهماني، آنان را براي حضور در جشنواره هاي هنري و دريافت مدال و جايزه از كشورهاي غربي و مجامع اروپايي سازماندهي كند.
 


واكنش رسانه هاي غربي به تصميم ساخت فيلم 13 آبان در ايران

در حالي كه هنوز هيچ اقدام عملي براي ساخت فيلم حماسه فتح لانه جاسوسي در ايران صورت نگرفته و تنها يك خبر درباره تصميم ساخت چنين فيلمي منتشر شده، رسانه هاي مشهور غربي واكنش نشان دادند.
چندي پيش خبرگزاري مهر از تصميم حوزه هنري براي ساخت فيلمي در پاسخ به فيلم ضد ايراني «آرگو» درباره حماسه 13 آبان 58 خبر داد كه اين خبر در روزنامه گاردين و شبكه فاكس نيوز بازتاب يافت.
روزنامه گاردين گزارش مفصلي درباره ساخت فيلمي در پاسخ به «آرگو» منتشر كرده و در آن آورده است: دولت ايران نمي خواهد فيلم بن افلك آخرين حرفي باشد كه درباره گروگان گيري سال 1979 زده مي شود.
همچنين فاكس نيوز، با اشاره به گزارشي كه گاردين در اين زمينه منتشر كرده نوشت يك دفتر هنري دولتي قصد دارد تا فيلم خودش را كه نسخه ايراني اين ماجرا است، بسازد.
در اين گزارش آمده: فيلم «آرگو» هر چند با نقدهاي مثبتي روبه رو شده، اما به دليل عدم صحت چندين مورد تاريخي با نقدهايي هم روبه رو شده است.
نشريه گاردين در نقل قولي كه از سر جان گراهام سفير وقت بريتانيا در ايران آورده بر اين مساله تاكيد مي كند كه اين فيلم داراي اشتباه هاي تاريخي بزرگي است از جمله اين كه بريتانيا و نيوزيلند را نسبت به اين مساله بي تفاوت نشان داده است. او تاكيد كرد كه از اشتباه هاي تاريخي اين فيلم خيلي عصباني شده و هنوز هم از اين مساله ناراحت است.
گفتني است، فيلم «ستاد مشترك» به كارگرداني عطا سلمانيان و به تهيه كنندگي حوزه هنري در پاسخ به فيلم ضد ايراني «آرگو» توليد خواهد شد.
 


همكاري يك هتاك با فيلمساز مجرم!

يك كارگردان هتاك به ساحت مقدسات، از يك فيلم ساز مجرم خواست تا از طريق اسكايپ فيلم اش را كليد بزند.
محمد -ر كه پارسال قصد داشت نمايشنامه سراپا هتاكي اش به مقدسات را به روي صحنه ببرد، نخستين فيلم خود را در كانادا و با احترام به يك فيلم ساز معاند آغاز كرد.
فيلم ساز معاند- جعفر پناهي- در سال 88 قصد داشت تا در زيرزمين خانه اش ادعاهاي واهي مهدي كروبي در خصوص شكنجه در زندان را، واقعيت نمايي كند!

 


ثبت نام رشته هاي بدون آزمون كنكور تمديد شد

ثبت نام پذيرش دانشجو در رشته هاي بدون آزمون مقطع كارشناسي دانشگاه هاي پيام نور و غيرانتفاعي كه از 18 دي ماه آغاز شده بود تا چهارشنبه 27 دي ماه تمديد شد.
دكتر حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش در گفت و گو با ايسنا، با اشاره به ثبت نام در پذيرش 6 هزار رشته محل بدون آزمون دوره كارشناسي دانشگاه هاي پيام نور و غيرانتفاعي از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org، گفت: تاكنون 32 هزار نفر در اين دوره ها ثبت نام كرده اند.
وي با بيان اين كه در اين دوره 300 هزار نفر براي نيمسال دوم سال تحصيلي جاري پذيرش مي شوند، گفت: دفترچه راهنماي ثبت نام نيز از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org منتشر شده است.
توكلي با اشاره به آغاز مهلت ويرايش اطلاعات ثبت نامي از 20 دي ماه، گفت: داوطلبان مي توانند پس از ثبت نام تا 26 دي ماه براي مشاهده اطلاعات و در صورت لزوم ويرايش به سايت سازمان سنجش مراجعه كنند.
وي با اشاره به نحوه انتخاب رشته در مهلت ثبت نام، اظهار داشت: داوطلبان مي توانند حداكثر 50 كد رشته محل را از ميان كد رشته محل هاي تحصيلي مورد علاقه خود انتخاب و به ترتيب اولويت علاقه در فرم ثبت نامي درج كنند.
توكلي در پايان از اعلام نتايج اين مرحله در اواخر بهمن ماه از طريق سايت سازمان سنجش خبر داد.
 


شايعه سفر سرلشكر سليماني به قاهره تكذيب شد

معاون امور خارجه رئيس جمهور مصر، شايعه سفر فرمانده نيروهاي قدس سپاه پاسداران ايران به قاهره را كذب و بي اساس خواند.
«عصام الحداد» در واكنش به ادعاي روزنامه انگليسي «تايمز» درباره سفر سرلشكر «قاسم سليماني» فرمانده نيروهاي قدس سپاه پاسداران ايران به مصر، اين گزارش را كاملا جعلي خواند و آن را رد كرد.
به گزارش پايگاه «اهرام آنلاين»، الحداد با ابراز عصبانيت از انتشار چنين گزارشي، با صدور بيانيه اي از طريق سفارت مصر در لندن گفت: سرلشكر سليماني هرگز وارد خاك مصر نشده است.
گفتني است، روزنامه تايمز روز هشتم ژانويه نوشت كه قاسم سليماني طي يك سفر دو روزه به قاهره با الحداد معاون امور خارجه و رئيس جمهور مصر ديدار و گفت وگو كرد و هدف از اين سفر را «ارسال پيام ايران به آمريكا از طريق مصر» توصيف كرد.
تايمز در تاييد گزارش خود ادعا كرد: دو تن از اعضاي جماعت اخوان المسلمين اين خبر را تاييد كرده و گفتند مقام امنيتي ايران از سوي جماعت اخوان المسلمين و دولت قاهره دعوت شده بود.
 


تشييع پيكر شهداي گمنام در برف و كولاك مرند

مرند- خبرنگار كيهان:
پيكر 3 تن از شهداي گمنام جنگ تحميلي كه در عمليات والفجر هشت به شهادت رسيده بودند در تپه شهداي تفرجگاه يوموري مرند به خاك سپرده شدند.
به گزارش خبرنگار ما، در مراسم پيكر پاك شهداي گمنام، با وجود شرايط نامساعد جوي و وجود برف و كولاك شديد، امت شهيدپرور حضور يافتند و وفاداري خويش را به شهداي دفاع مقدس به نمايش گذاشتند.
گفتني است، اين شهيدان از شهداي عمليات والفجر هشت در منطقه فاو بودند.
 


نصب پلاك افتخار شهدا در محلات شمال تهران

بيش از يكهزار و 200 پلاك افتخار شهدا بر كوچه هاي محلات شمال تهران نصب مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك، مهندس «بهروز رضايي» قائم مقام شهردار منطقه يك با اعلام اين خبر گفت: خانواده معظم شهدا، پاسداران واقعي اسلام و انقلاب و منبع عظيم توليد فرهنگ ايثار هستند و از اين رو ياد شهيدان هميشه بايد در فضاي جامعه زنده بماند.
وي تصريح كرد: پلاك افتخار اين شهدا به همت پايگاه مقاومت بسيج شهرداري منطقه يك در قالب تابلوي فلزي طراحي شده كه بر روي آن، عكس و اطلاعاتي از مشخصات شهيد، تاريخ و محل شهادت درج شده است.
قائم مقام شهردار منطقه يك افزود: تاكنون پلاك افتخار 60 شهيد آماده نصب در محلات شده كه ابتداي كوچه اي كه مزين به نام شهيد است يا كنار در منازل خانواده هاي معظم شهدا نصب مي شود. وي گفت: تا پايان سال كليه تابلوها در معابر جانمايي مي شوند.
 


شيخ الاسلام:

مذاكره ايران با آمريكا درباره افغانستان شايعه رسانه هاي خارجي است

مشاور رئيس مجلس شوراي اسلامي در امور بين الملل انتشار خبري مبني بر مذاكره ميان آمريكا و ايران پيرامون افغانستان را شايعه سازي رسانه هاي خارجي دانست.
حسين شيخ الاسلام، مشاور رئيس مجلس شوراي اسلامي در امور بين الملل با بيان اينكه گفته هاي برخي رسانه هاي خارجي در مورد انجام مذاكره با آمريكا در خصوص افغانستان صحت ندارد، عنوان كرد: اگر آمريكايي ها قصد دارند به صورت كامل از افغانستان خارج شوند ايران اين آمادگي را دارد تا همان طور كه در عراق با آنها و در حضور خود عراقي ها نشستي انجام داد اين بار در افغانستان هم همين روند را دنبال كند.
اين كارشناس مسائل منطقه با بيان اينكه ادامه حضور آمريكايي ها در افغانستان بهانه اي در دست گروه هاي مخالف دولت اين كشور است، گفت: طالبان و نيروهاي مخالف دولت افغانستان وجود پايگاه هاي خارجي را بهانه اي براي ادامه حركت ها و عضوگيري در بين جوانان افغان قرار داده و به عنوان مقابله با حضور خارجي ها به تنش هاي جامعه دامن بزنند.
شيخ الاسلام درگفت و گو با ايسنا خاطرنشان كرد: ضرر بروز هرگونه تشنج در افغانستان پس از مردم اين كشور متوجه ايران و ساير همسايگان مي شود بنابراين نيروهاي آمريكايي بايد درك درستي از وضعيت منطقه داشته و متوجه باشند حضورشان در افغانستان چه تنش هايي را به همراه خواهد داشت.
وي با اشاره به ورود پهپادهاي آمريكايي به آسمان جمهوري اسلامي تأكيد كرد: پايگاه هاي آمريكا در افغانستان تهديدي براي همسايگان اين كشور است، به عنوان نمونه هنگامي كه پهپاد آمريكايي وارد ايران شد در واقع از پايگاه هاي نظامي آمريكا در افغانستان بلند شده بود و اقدامي جدي عليه امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شد اما وقتي در عالي ترين سطح به مقامات افغانستان اعتراض مي كنيم كه چرا از طريق پايگاه هاي مستقر در كشور شما عليه امنيت ما اقدام مي شود، آنها مي گويند كه ما قدرتي نداشته و نداريم و آمريكايي ها هر تصميمي بگيرند آن را عملي خواهند كرد در هر صورت اين قبيل اقدامات مي تواند براي ما مشكلاتي را ايجاد كند.

 


سازمان پزشكي قانوني:

 52 درصد مرگ هاي غيرطبيعي مربوط به تصادفات است

سازمان پزشكي قانوني اعلام كرد: در 8 ماهه امسال 27 هزار و 128 نفر به دلايل غيرطبيعي جان خود را از دست داده اند كه 52 درصد اين مرگ ها به تلفات حوادث رانندگي اختصاص دارد.
به گزارش روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني، هرچند مرگ هاي ناشي از حوادث رانندگي در سال هاي اخير روند كاهشي داشته و از 23 هزار و 249 مرگ در سال 1389 به 20 هزار و 68 مرگ در سال 1390 رسيده است، اما در بين علل مختلف مرگ هاي غيرطبيعي، همچنان كشته هاي حوادث رانندگي بيشترين سهم را داراست، به طوري كه فقط در 8 ماهه نخست امسال 14 هزار و 126 نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند. البته ذكر اين نكته ضروري است كه آمار 8 ماه امسال نيز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8/5 درصد كاهش داشته است.
بنابراين گزارش پس از مرگ هاي حوادث رانندگي و تصادفات، مرگ هاي ناشي از سوءمصرف مواد مخدر دومين و مهمترين علت مرگ هاي غيرطبيعي است به نحوي كه در 8 ماهه امسال مرگ هاي ناشي از سوءمصرف مواد مخدر با هزار و 753 مورد، 4/6 درصد مرگ هاي غيرطبيعي را دربرگرفته و اين در حالي است كه مرگ و مير ناشي از سوءمصرف مواد مخدر در كشور از سال 1384 تاكنون با سير نزولي مواجه بوده است.
براساس اين گزارش از مجموع مرگ هاي غيرطبيعي 8 ماهه امسال، علاوه بر حوادث رانندگي و سوءمصرف مواد مخدر، هزار و 236 مورد مربوط به سوختگي، 919 مورد مربوط به غرق شدگي، 473 مورد مربوط به برق گرفتگي، 285 مورد مربوط به گازگرفتگي و 8 هزار و 264 مورد مربوط به ساير موارد است.
در 8 ماهه سال جاري 40 هزار و 191 مورد مرگ در مراكز پزشكي قانوني كشور ثبت شده كه 27 هزار و 128 مورد آن توسط كارشناسان اين سازمان، غيرطبيعي تشخيص داده شده است.
 


زمين لرزه بلداجي 42 ميليارد ريال به واحدهاي مسكوني خسارت وارد كرد

معاون امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري گفت: زمين لرزه در بخش بلداجي شهرستان بروجن، حدود 42 ميليارد ريال به واحدهاي مسكوني خسارت وارد كرد.
به گزارش ايرنا، محمود عيدي افزود: براساس ارزيابي كارشناسان، در زمين لرزه روز شنبه 180 واحد مسكوني در روستاي «سناجان» گندمان و بخش بلداجي بين 30 تا 70درصد آسيب ديده است.
وي افزود: تيم هاي امدادي و نيروهاي هلال احمر از دقايق ابتدايي وقوع زلزله در محل حاضر شده و به خدمت رساني به مردم پرداختند و خدمات عمومي نظير آب، برق، گاز و شبكه ارتباطي تلفن ثابت و همراه در منطقه برقرار شد.
معاون امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري تصريح كرد: با توجه به سرماي هوا، عمليات بازسازي واحدهاي مسكوني آسيب ديده در سريع ترين زمان ممكن آغاز مي شود.
فرماندار بروجن نيز با بيان آماده باش كامل نيروهاي امدادي، گفت: جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري، دو مدرسه شهرستان را براي اسكان اضطراري آسيب ديدگان تجهيز كرده است.
«فتاح كرمي» ادامه داد: اكيپي از بخشداري هاي شهرستان، نيروي انتظامي، استانداري، هلال احمر و بنياد مسكن تشكيل شده و در حال برآورد خسارت واحدهاي مسكوني آسيب ديده منطقه است.
زمين لرزه پنج و دو دهم ريشتري ساعت شش و 55دقيقه و دو زلزله متعاقب آن با شدت كمتر، روز گذشته بخش بلداجي واقع در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختياري را لرزاند.
بلداجي در فاصله 64 كيلومتري جنوب شرقي شهركرد واقع است.

 


رئيس سازمان انرژي اتمي در همدان:

 اگر سلاح هسته اي قدرت مي آورد در مقابل آمريكا با دست خالي پيروز نمي شديم

همدان-خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران گفت: هدف دشمن از ترورها، ايجاد رعب علمي در دل دانشمندان ايراني است.
دكتر فريدون عباسي در مراسم بزرگداشت اولين سالگرد شهادت دانشمند هسته اي شهيد مصطفي احمدي روشن در حسينيه امام خميني(ره) همدان، افزود: ريشه موفقيت هاي علمي امروز كشور به تلاش هاي 33 ساله گذشته برمي گردد كه علي رغم مواجه شدن ملت با انواع توطئه ها از اول انقلاب تاكنون، از جمله جنگ تحميلي دشمن، دست زدن به ترور و خشونت و وقوع بيش از 17 هزار ترور شهروندان و مسئولان در كشور، اختلاف افكني هاي قومي و حزبي، تحريم هاي گوناگون و ... همچنان در حال رشد و پيشرفت هستيم.
وي ادامه داد: در سال هاي پس از پيروزي انقلاب، در همه ابعاد مانند كشاورزي، صنعت، آموزش و پرورش و باسوادي، آموزش عالي، بهداشت و درمان و... رشد چشمگير داشتيم و همه اين پيشرفت ها را در زمان بحرانها بدست آورده ايم و ادامه تلاش ها منجر به اين شده كه امروز عليرغم تحريم همه جانبه، متكي به خارجي ها براي حمل سوخت و بار خود نيستيم.
وي يادآور شد: اكنون دستيابي به دستاوردهاي علمي در فكر و ذهن مردم و جوانان ما نهادينه شده به طوري كه علوم هسته اي تنها فيزيك اتمي را شامل نمي شود بلكه پيشرفت در رشته هاي برق و الكترونيك قدرت و صنعت، مكانيك سيالات و جامدات، مهندسي شيمي، مهندسي متالوژي، فيزيك هسته اي، صنعت سراميك و صنايع ديگر نيز براي كشور ما حاصل پيشرفت در دانش هسته اي است.
عباسي بحث بر سر قدرت هسته اي را بحث اصلي دشمنان ندانست و اظهار داشت: ما نشان داديم كه سلاح هسته اي قدرت نمي آورد زيرا اگر غير از اين بود وضعيت آمريكا الان به اين صورت نبود و ما با دست خالي در دفاع مقدس پيروز نمي شديم.
وي خاطر نشان ساخت: ما به موضوعي بالاتر از سلاح اتمي دست يافتيم و آن ايمان و اعتقاد مردم و حفظ فرهنگ و سنت ها و رسيدن به خودكفايي با تكيه بر اين باورها و نيز الگو شدن براي كشورهاي ديگر است.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران، تاكيد كرد: دشمنان جلوي كار ما را مي گيرند اما برخي دانشگاههاي ايران در كمتر از 20 سال توانستند به مراكزي براي جذب دانشجويان دوره دكترا در بالاترين رشته ها از سراسر دنيا تبديل شوند.
وي تصريح كرد: در چرخه سوخت هسته اي از اكتشافات و استخراج، توليد كيك زرد، فرآوري اورانيوم، غني سازي و... كاملا خودكفا شده و بي نياز از ديگر كشورها هستيم.
عباسي اظهار داشت:اين ها همه مديون تلاش و مقاومت مردم از ابتداي انقلاب و جنگ تحميلي و دوران تحريم فعلي و به ويژه اراده دانشمندان و شهداي عرصه علمي كشور است كه شهيد مصطفي احمدي روشن متولد و بزرگ شده شهر عالم پرور همدان، يكي از آنهاست.
وي شهداي علوم هسته اي را پرورش يافته در داخل كشور عنوان كرد و گفت: شهيدان علي محمدي و شهرياري تمام مراتب علمي را در داخل كشور طي كرده و تا استاد تمامي رسيدند و هنگامي كه شهيد احمدي روشن 10 ساله بوده، شهيد علي محمدي جايي را پايه گذاري كرد تا زمينه را براي ورود جوانترها در 12 سال بعد به عرصه فناوري هسته اي فراهم كند و شهيد رضايي نژاد نيز در چادر عشايري تولد يافت و مدارج دانشمند شدن را طي كرد.
وي ادامه داد: مهمترين دليل دشمن براي انجام اين ترورها، ايجاد رعب علمي در دل دانشمندان ما و در ميان مردم بود اما آنها روحيه ما را نشناخته بودند و ديديم كه به جاي ايجاد رعب، اين شهيدان، رشد و پيشرفت علمي و صنعتي كشور را بيمه كردند و باعث رويش هاي جديد در عرصه علم و فناوري شدند.
دكتر عباسي تاكيد كرد: توطئه ها و تهديدات دشمن به ويژه در عرصه صنايع و علوم راهبردي و استراتژيك مانند نفت، هسته اي، برق و ... همچنان ادامه دارد و خون شهيد احمدي روشن و ديگر شهداي عرصه علم و دانش هسته اي به ما هشدار مي دهد كه نوع جنگ تغيير يافته و جبهه علمي و فني و فكري باز شده است.
يادآوري مي شود مراسم اولين سالگرد شهادت شهيد مصطفي احمدي روشن از سوي شهرداري و شوراي اسلامي شهر همدان ترتيب يافته بود كه با حضور خانواده آن شهيد و جمع كثيري از مردم اين شهر برگزار شد.
 


خيرين 21 دستگاه دياليز اهدا كردند

تعداد 21 دستگاه دياليز از سوي مجمع خيرين سلامت خريداري و به شهرستان هاي مختلف ارسال شد.
بنا به گزارش روابط عمومي و اطلاع رساني مجمع خيرين سلامت تعداد 21 دستگاه دياليز از سوي مجمع خيرين سلامت كشور با مشاركت بنياد امور بيماري هاي خاص و همت جمعي از خيرين خصوصاً مجمع خيرين سلامت گيلان خريداري و براي استفاده بيماران ارسال شد.
بنا بر همين گزارش اين 21 دستگاه دياليز در شهرهاي استان گيلان و استان هاي همدان، سمنان، آذربايجان غربي، هرمزگان شهرستان بشاگرد و خراسان رضوي شهرستان گناباد نصب و راه اندازي خواهد شد.
همين گزارش مي افزايد هزينه خريد اين دستگاه ها را خيرين با مشاركت مجمع خيرين سلامت كشور و بنياد امور بيماريهاي خاص تأمين نمودند. هزينه هر دستگاه دياليز هم اكنون با توجه به نوسانات ارزي بالغ بر 500 ميليون ريال مي باشد. شايان گفتن است طي يك سال گذشته تعداد بيش از 40 دستگاه دياليز از سوي مجمع خيرين سلامت با مشاركت بنياد امور بيماري هاي خاص و خيرين تهيه و در مناطق مختلف كشور نصب و راه اندازي شده است.
 


اصفهان ميزبان چهارمين جشنواره بين المللي قصه گويي رضوي شد

مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اصفهان گفت: اصفهان ميزبان چهارمين جشنواره بين المللي قصه گويي رضوي با هدف آشنايي كودكان و نوجوانان با امام رضا(ع) است.
حامد عسگري فر ديروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در اصفهان از برگزاري جشنواره بين المللي قصه گويي رضوي در اصفهان، خبر داد و اظهار داشت: برگزاري اين جشنواره مي تواند سبب ترويج فرهنگ رضوي در ميان كودكان و نوجوانان شود و همچنين تأثير ايجاد اين پيوند عاطفي كه به واسطه برگزاري اين جشنواره ايجاد مي شود، قابل توجه است.
وي ادامه داد: اصفهان شهريورماه سال آينده ميزبان چهارمين جشنواره بين المللي رضوي است و همچنين برگزاري اين جشنواره تقويت فعاليت هاي قصه گويي در مراكز فرهنگي و هنري كانون و همچنين گسترش فرهنگ قصه گويي در كشور و معرفي قصه گويان برتر ملي و بين المللي است.
مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اصفهان در ادامه متذكر شد: جشنواره قصه گويي كه آذرماه در اصفهان برگزار شد با استقبال خوبي مواجه شد كه از نشانه هاي علاقه بچه هاي اصفهاني به قصه گويي است.
اين مسئول در پايان اذعان داشت: جشنواره بين المللي قصه گويي رضوي جشنواره اي براي بيان ترويج آشنايي با امام رضا(ع) است كه براي تدارك برگزاري اين جشنواره در اصفهان اقدامات لازم انجام مي شود تا به خوبي برگزار شود.

 


نماينده مردم زنجان در مجلس:

كاهش تعطيلات براي جبران عقب ماندگي ها ضروري است

نماينده مردم زنجان در مجلس بالا بودن آمار تعطيلات را در كشور برخلاف اهداف توسعه اي اعلام كرد.
محسن عليمرداني ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان تعطيلي هاي رسمي و غيررسمي را به ضرر توليد، كار مفيد و معادلات بازرگاني اعلام و تصريح كرد: مسئولان بايد به دنبال راه كاري براي كم كردن تعطيلات در كشور باشند.اين نماينده بر لزوم كم شدن تعطيلات در كشور تاكيد كرد و گفت: ميزان اين تعطيلات بايد به تعداد كشورهاي توسعه يافته برسد و يا كمتر از آنها باشد، زيرا كم شدن تعطيلات براي جبران عقب ماندگي هاي ناشي از كم كاري ها براي توسعه كشور ضروري به نظر مي رسد.
عليمرداني خسارت هاي ناشي از تعطيلات را در كشور غيرقابل اغماض عنوان كرد و گفت: براي حل اين موضوع بايد اقداماتي انجام پذيرد و در صورت نياز مجلس هم بايد به اين امر وارد شود. نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به غيركاربردي بودن برخي اقدامات از جمله تعطيلي شهرها به هنگام بروز مشكلي مانند آلودگي هوا اضافه كرد: مسئولان به هنگام بروز مشكل اقدام به كارهاي غيرعلمي مي كنند.
 


به نسبت سال گذشته تشرف زائران پياده به مشهد 12درصد افزايش يافت

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري خراسان رضوي از افزايش 12درصدي تشرف زائران پياده به مشهد طي دهه پاياني ماه صفر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، محمدحسن واحدي اظهار كرد: در راستاي ورود خيل مشتاقان زيارت امام هشتم(ع) به مشهد مقدس طي اين مدت، ستاد تسهيلات سفر زائران استان، شامل 10 كميته از اربعين حسيني سال جاري تاكنون، در راستاي برنامه ريزي، ساماندهي، سرويس دهي و پذيرايي از زائران، فعال بوده و برعملكرد دستگاه هاي خدمت رسان نظارت داشته است.
وي از افزايش 12درصدي تشرف زائران پياده به مشهد الرضا(ع) طي دهه پاياني ماه صفر در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: تا عصر روز شنبه 136هزار زائر پياده در قالب 888 كاروان به مشهد مقدس وارد شده اند.
محمدحسن واحدي با اشاره به حضور همه گرو هاي سني در ميان شيفتگان و دلسوختگان امام هشتم(ع) كه با پاي پياده طي مسير كردند، گفت: 62درصد از زائران پياده مرد، 38درصد زن و 70درصد مجموع اين تعداد، جوانان بودند، همچنين مسن ترين زائر پياده، 85ساله و از هم استاني هاي اهل جوين بوده است.
وي در ادامه، از رشد چشمگير سفر شيفتگان امام هشتم(ع) در اين ايام از طريق وسايل نقليه خبر داد و اظهار كرد: تعداد 2ميليون و 309هزار نفر طي هشت روز گذشته، از طريق وسايل نقليه عمومي شامل؛ حمل ونقل ريلي، جاده اي، هوايي و همچنين خودروهاي شخصي به مشهد سفر كرده اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته، نشانگر رشد
5/12درصدي در اين حوزه است.
 


رهاسازي زباله ها منجر به عفونت هاي تنفسي و گوارشي در كودكان مي شود

اهواز- خبرنگاركيهان:
يك پزشك متخصص اطفال گفت: آلودگي هاي ناشي از مواد زباله منجر به عفونت هاي تنفسي و گوارشي در كودكان مي شود.
دكتر فاطمه طالبي در گفت وگو با كيهان اظهار داشت: توجه به محيط زيست يك مقوله دولتي نيست، بلكه يك مسئله مردمي است كه مستقيما سلامت اقشار جامعه را در معرض خطر قرار مي دهد.
وي با تاكيد بر مشاركت مردم در صيانت از محيط زيست و ايجاد محيطي سالم براي يك زندگي سالم، اظهار داشت: هيچ نهاد و يا سازماني به تنهايي و بدون مشاركت مردم قادر به حل مشكلات محيط زيست نخواهند بود.
اين پزشك متخصص اطفال در ادامه با انتقاد از رهاسازي زباله در خيابان هاي شهر، عنوان كرد: با توجه به اين كه كودكان بيشتر از بزرگسالان به عفونت ها حساسيت دارند؛ آلودگي هاي ناشي از مواد زباله مي تواند حاوي ميكروب هايي باشد كه به صورت معلق در هوا سبب عفونت هاي تنفسي و گاهي گوارشي در كودكان شوند.
دكتر طالبي با تاكيد بر عدم رهاسازي زباله در اطراف درختان و گياهان گفت هنگامي كه شيرابه هاي زباله در اطراف درختان ريخته مي شود، اين مواد شيميايي وارد گياه شده و پس از مدتي اين آلودگي ها به بدن خودمان رسوخ مي كند. يكي از دلايل اين كه به رغم بالا رفتن كيفيت غذاها ما از سلامت كافي برخوردار نيستيم همين آلودگي هاي پنهاني است كه وارد بدنمان مي شود؛ چرا كه در چرخه طبيعت هر مواد آلوده اي كه وارد محيط مي كنيم مجددا به سمت خودمان بازمي گردد.
 


پيكر جانباز 70 درصد ساروي تشييع شد

ساري- خبرنگار كيهان:
پيكر پاك جانباز 70 درصد ساروي با حضور مسئولان استان مازندران و شهرستان ساري تشييع شد.
مراسم تشييع پيكر شهيد سيف الله رحمتي همزمان با سالروز شهادت امام هشتم شيعيان در زادگاهش روستاي پايين جاده ساري برگزار شد. در اين مراسم مديركل بنياد شهيد مازندران، مسئولان اداري شهرستان، خانواده هاي شهدا و مردم روستاهاي جورجاده تيركلا و افراپل حضور داشتند.
شهيد رحمتي متولد 1338 اهل روستاي پايين جاده شهرستان ساري بوده كه در سن 27 سالگي و هنگام جنگ تحميلي در سال 65 مجروح و قطع نخاع شد. اين جانباز جنگ تحميلي پس از انجام 50 عمل جراحي و تحمل 55 روز كما در بيمارستان خاتم الانبياي تهران به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
وي كه 25 سال از زندگي خود را با بيماري ناشي از جراحات تركش هاي خمپاره و مواد شيميايي گذرانده بود در دامان خود سه دختر و يك پسر پرورش داده است.
 


از اول 92 اجرا مي شود

ممنوعيت شماره گذاري خودروهاي توليدي فاقد يورو 4

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: طبق مصوبه دولت خودروسازان بايد تا پايان سال 91 و وزارت نفت تا پايان سال 92 به تعهداتشان عمل كنند.
محمد جواد محمدي زاده در حاشيه مراسم گراميداشت هفته هواي پاك اظهار كرد: خودروسازان نمي توانند قانون را دور بزنند و ما از سال 92 به هيچ وجه اجازه شماره گذاري خودروهاي غير يورو 4 را نخواهيم داد.
محمدي زاده با بيان اينكه در حال حاضر در پالايشگاه شازند 15 ميليون ليتر بنزين با استاندارد يورو 4 توليد مي شود، افزود: مشاهدات نشان مي دهد توليد بنزين استاندارد در تهران خوب بوده و در آينده پالايشگاه آبادان، كرمانشاه، تبريز، اصفهان و بندرعباس نيز تا پايان سال 92 بنزين، گازوئيل، نفت سفيد و سوخت هواپيما مطابق با استاندارد يورو 4 توليد خواهند كرد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10