(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 4 بهمن  1391 - شماره 20413

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آژانس اعلام كرد
دور بعدي مذاكرات با ايران 13 فوريه برگزار مي شود
در صحن علني مجلس صورت گرفت
اعتراض نمايندگان به تاخير لايحه بودجه
در مكتب امام
هاشمي رفسنجاني:
احزاب ضربه گيرهاي نظام سياسي هستند
روسيه: ايران و 1+5 درباره مكان مذاكرات به توافق نرسيده اند
خارج از دستور
مواضع جامعه مدرسين از طريق رئيس و بيانيه اعلام مي شود
رئيسي:
هدف دستگاه قضايي از برخورد با مجرمان برقراري آرامش در جامعه است
در حاشيه اجلاس بين المجالس صورت گرفت
رايزني هاي لاريجاني با مقامات كشورهاي اسلامي
ميزگرد برنامه هسته اي ايران
در نشست پيش مقدمه كنفرانس امنيتي مونيخ
اذعان كارشناس صهيونيست:
اغلب فرماندهان نظامي و سران نهادهاي امنيتي باحمله به ايران مخالفند
زاكاني در پرسش و پاسخ دانشجويي :
مخالفت با ردصلاحيت فتنه گران چشم بستن به حقايق است
غالب قنديل:
حمايت ايران از مقاومت عامل اصلي پيروزي بر رژيم صهيونيستي است
همكاري ايران و روسيه براي مبارزه با جرايم سازمان يافته
دريادار سياري در جلسه كميسيون امنيت ملي مجلس:
نيروي دريايي ارتش در آب هاي آزاد نفس قدرت هاي سلطه گر را گرفته است


آژانس اعلام كرد

دور بعدي مذاكرات با ايران 13 فوريه برگزار مي شود

سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام كرد كه دور بعدي مذاكرات اين نهاد با ايران با يك روز تاخير در 13 فوريه (25 بهمن) برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، آژانس بين المللي انرژي اتمي روز دوشنبه اعلام كرد كه نشست بعدي گفت وگوها در تهران روز 13 فوريه [25 بهمن] و نه 12 فوريه [24 بهمن] كه هفته پيش اعلام شده بود، برگزار مي شود. «گيل تودور» سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي به خبرگزاري فرانسه گفت: در واقع گفت وگوها به جاي 12 فوريه، روز 13 فوريه برگزار خواهد شد. سخنگوي آژانس بين المللي انرژي اتمي هيچگونه دليلي براي اين تغيير اعلام نكرد. آژانس بين المللي انرژي اتمي و ايران چهارشنبه و پنجشنبه گذشته (27 و 28 دي) در تهران نشستي را برگزار كردند و براساس اعلام «علي اصغر سلطانيه» نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي، اين نشست با گام هاي مثبتي همراه بود.
 


در صحن علني مجلس صورت گرفت

اعتراض نمايندگان به تاخير لايحه بودجه

سرويس سياسي-
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز مجلس از دولت خواست تا لايحه بودجه را در اسرع وقت تقديم مجلس كند.
در حالي كه طبق قانون دولت موظف بود لايحه بودجه 92 را تا 15 آذر به مجلس بياورد اين كار تاكنون صورت نگرفته است و از اين رو نمايندگان ملت بارها از دولت خواسته اند كه لايحه دو دوازدهم بودجه را همراه با لايحه بودجه تقديم مجلس كند.
نايب رئيس اول مجلس كه در نبود لاريجاني رياست جلسه را بر عهده داشت در ابتداي جلسه علني ديروز خانه ملت درباره لايحه بودجه سال 92 گفت: از 8 مهر سال جاري با تاكيد و تصويب هيئت رئيسه مجلس بنده نامه اي را براي رئيس جمهور ارسال كردم ضمن تاكيد بر اين كه بودجه در زمان خودش براي بررسي مطلوب تقديم مجلس گردد بر محورهاي مهمي تاكيد شد كه پيرو نامه تقديمي جلساتي با حضور معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري و معاون ايشان و برخي همكاران مجلس داشتم و بر محورهايي تاكيد شد.
ابوترابي ادامه داد: امروز هم بر همين محورها و اصول تاكيد داريم كه بودجه سال آينده در اسرع وقت با رعايت اين محورها تقديم مجلس شود.
وي با اشاره به برخي از اين محورها يادآور شد: رعايت ماده 219 برنامه پنجم توسعه در خصوص ارائه لايحه بودجه سال سوم برنامه به صورت بودجه عملياتي، از دغدغه هاي مشترك مجلس و دولت است كه بايد به طور جدي در اين راه قدم برداريم.
وي همچنين رعايت الزامات ماده 234 قانون برنامه در خصوص قطع وابستگي هزينه هاي جاري دولت به درآمدهاي حاصل از نفت و گاز را از ديگر محورها برشمرد و افزود: اين موضوع از دغدغه مشترك مجلس و دولت است و تحريم ها يك فرصت استثنايي را براي ما فراهم كرده است كه در اين مسير حركت كنيم.
در جلسه علني ديروز احمد توكلي نماينده تهران نيز در تذكري آئين نامه اي با استناد به ماده 188 آئين نامه داخلي مجلس گفت: طبق قانون چنانچه بودجه تا تاريخ 15 آذر تقديم مجلس نشود دولت موظف است لايحه چند دوازدهم بودجه را همراه با لايحه بودجه تقديم مجلس كند.
توكلي خطاب به ابوترابي فرد كه رياست جلسه مجلس را بر عهده داشت، گفت: از شما مي خواهم كه ماده 188 آئين نامه داخلي مجلس را به دولت تذكر دهيد كه همراه لايحه بودجه، لايحه چند دوازدهم بودجه را نيز تسليم مجلس كند.
نماينده تهران در مجلس همچنين خواستار ارائه جدول مصارف و منابع ارزي به مجلس شد
حجت الاسلام ابوترابي فرد نايب رئيس اول مجلس نيز در پاسخ به توكلي گفت: تذكر شما وارد است، مطلب موردنظر شما به دولت منعكس شده است اما باز هم از همين تريبون اعلام مي كنيم كه دولت در اسرع وقت لايحه بودجه سال 92 و لايحه بودجه چند دوازدهم را تقديم مجلس كند.
اجازه نمي دهيم نرخ بنزين يك شبه 2500 تومان شود
ناصر قاضي پور نماينده اروميه در مجلس نيز در تذكري آئين نامه اي اظهار داشت: در زمان اجراي فاز اول قانون هدفمندسازي يارانه ها با پافشاري مجلس قرار شد اجراي اين قانون پلكاني باشد اما يك شبه انجام شد.
وي افزود: ما مخالف سرسخت اجراي فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها تا پايان سال جاري هستيم و نظرمان اين است كه بايد فاز دوم به صورت پلكاني و با در نظر گرفتن جامعه آسيب پذير اجرايي شود؛ ما اجازه نمي دهيم قيمت بنزين يك شبه به 2 هزار يا 2 هزار و 500 تومان برسد.
قاضي پور همچنين يادآور شد: اجازه دهيد طبق قانون مصوب مجلس تا پايان سال جاري هيچ گونه افزايش قيمتي نداشته باشيم.
حجت الاسلام ابوترابي فرد در پاسخ به اين تذكر قاضي پور گفت: قطعاً در همين چارچوب بايد عمل شود. نظر نمايندگان بايد در كميسيون هاي تخصصي دريافت شود و آنچه در صحن علني به تاييد برسد، ملاك عمل است.
مخالفت مجلس با ايجاد رديف جديد در بودجه 91
نمايندگان مجلس در ادامه جلسه علني ديروز خود بررسي طرح دو فوريتي اصلاح بند 43 قانون بودجه سال 91 كل كشور را در دستور كار خود قرار دادند.
بعد از اينكه موافقان و مخالفان اين طرح نظراتشان را ارائه دادند در نهايت بهارستان نشينان با 107 راي موافق، 28 راي مخالف و 20 راي ممتنع از مجموع 226 نماينده حاضر در صحن با بررسي دو فوريتي اين طرح مخالفت كردند.
تعيين مجازات براي مجريان مصوبات غيرقانوني
نمايندگان ملت در ادامه جلسه علني ديروز دو فوريت و يك فوريت طرح الحاق يك تبصره به قانون نحوه اجراي اصول 85 و 138 قانون اساسي در رابطه با مسئوليت هاي رئيس مجلس را مورد بحث وكلاي ملت با 126راي موافق، 50 راي مخالف و 17 راي ممتنع از 226 نماينده حاضر در جلسه، دو فوريت اين طرح را تصويب نكردند و با 118 راي موافق، 33 راي مخالف و 16 راي ممتنع از 229 نماينده حاضر در جلسه، يك فوريت آن را به تصويب رساندند.
اين طرح كه به امضاي 42 نفر از نمايندگان مجلس رسيده، شامل يك مقدمه توجيهي و يك ماده واحده است كه در صورت تصويب نهايي، همه مقامات و كاركنان دستگاه هاي اجرايي در صورت اجراي تمام يا قسمتي از مصوبه اي كه توسط رئيس مجلس مغاير با قانون بودن آن اعلام شده و بعد از اتمام مهلت مذكور در اين قانون اصلاح نشده باشد، با رعايت ماده 96 قانون مديريت خدمات كشوري مصوب 1386، به انفصال موقت از خدمات دولتي از 2 تا 5 سال و جزاي نقدي از 10ميليون ريال تا 20ميليون ريال محكوم مي شوند اين حكم درباره مصوبات هيئت وزيران از ابتداي سال 1380نيز جاري است.
در صورتي كه جرم فوق به امر آمر قانوني واقع شده باشد آمر نيز به مجازات مذكور محكوم مي شود.
 


در مكتب امام

قرآن كريم براي تربيت انسان است
اسلام:
نه دعوتش به خصوص معنويات است
و نه دعوتش به خصوص ماديات است.
هر دو را دارد.
يعني اسلام و قرآن كريم آمده اند كه:
انسان را به همه ابعادي كه انسان دارد بسازند او را، تربيت كنند او را.
آئين انقلاب اسلامي - ص 83
 


هاشمي رفسنجاني:

احزاب ضربه گيرهاي نظام سياسي هستند

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام احزاب را ضربه گيرهاي نظام سياسي خواند و گفت : لازم است كه احزاب و تشكل هاي كوچك با تشكيل جبهه ها و ائتلاف ها، كارآمدي و مسئوليت پذيري خود را بالا ببرند تا اگر ضعفي متوجه اداره كشور شد، اصل نظام صدمه نبيند .
آيت الله هاشمي رفسنجاني ، تأكيد روزافزون گروه ها، احزاب و شخصيت هاي دلسوز كشور بر مشي اعتدال گرايي را نتيجه مباحث قرآني، فقهي، فلسفي و تجربه تاريخ خواند و گفت: رسيدن مجموعه جامعه به مشي اعتدال از مجراي تجربه ها و منابع متعدد، اين اميد را مي دهد كه كشور با تلاش و كوشش و همراهي علاقه مندان و دلسوزان به اين سمت حركت كند .
وي در ديدار با جمعي از فعالان سياسي، با بيان اينكه «در سراسر قرآن كريم و سيره ائمه معصوم(ع) تأكيد بر اعتدال و عقلانيت به روشني بيان شده است»، آيه مباركه «و جعلناكم امه وسطا لتكونوا شهدا علي الناس» را بهترين دليل لزوم حركت صدر تا ذيل جامعه اسلامي بر مبناي اعتدال عنوان كرد .
هاشمي رفسنجاني در همين رابطه خاطرنشان كرد: با وجود تفاسير متعددي كه از اين آيه شريفه شده است، اما غالب ديدگاه ها مبين اين امر است كه خواست خداوند اين است جامعه اسلامي اعتدال داشته باشد و در دامن افراط و تفريط نيفتد و اگر چنين شد، جامعه اسلامي الگو و نمونه براي تاريخ و مردم ساير جوامع خواهد بود .
اين عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به آيه شريفه «...فبشر عبادي الذين يستمعون القول و يتبعون احسنه» تأكيد كرد: بندگان خوب خدا و كساني كه مدال افتخار بندگي و خدمت به خدا و خلق را به دست مي آورند، كساني هستند كه با بالا بردن آستانه تحمل و شنيدن سخنان ديگران، بهترين سخنان را بدون تعصب و افراط و تفريط مي پذيرند تا تعادل و اعتدال جامعه حفظ و خدمت به كشور و مردم امكان پذير شود .
هاشمي رفسنجاني احزاب را ضربه گيرهاي نظام سياسي خواند و با تأكيد بر لزوم حضور و پذيرش احزاب فراگير، برنامه دار و كارآمد گفت: كليت تعاليم اسلام و همچنين قانون اساسي كه بر مبناي تعاليم دين مبين اسلام است، تحزب، انتخابات و حقوق مردم را پذيرفته و مورد توجه جدّي قرار داده و لازم است كه احزاب و تشكل هاي كوچك با تشكيل جبهه ها و ائتلاف ها، كارآمدي و مسئوليت پذيري خود را بالا ببرند تا اگر ضعفي متوجه اداره كشور شد، اصل نظام صدمه نبيند.

 


روسيه: ايران و 1+5 درباره مكان مذاكرات به توافق نرسيده اند

معاون وزيرخارجه روسيه اعلام كرد كه ايران و قدرت هاي جهاني نمي توانند درباره محل مذاكرات آتي ايران و گروه1+5 در ماه جاري به توافق برسند.
به گزارش مهر به نقل از « بلومبرگ» ، « ميخائيل بوگدانف» معاون وزير خارجه روسيه اعلام كرد ايران و قدرت هاي جهاني نتوانسته اند درخصوص محل مذاكرات آتي هسته اي كه قرار است در اين ماه برگزار شود به توافق برسند . وي ديروز در مسكو در جمع خبرنگاران گفت : ما كم و بيش درباره زمان مذاكرات به توافق رسيده ايم اما درباره مكان آن به توافق نرسيده ايم . معاون وزيرخارجه روسيه در ادامه افزود :براي اينكه مذاكرات به تعويق نيافتد بايد تا اوايل اين هفته درباره محل مذاكرات به توافق برسيم .
 


خارج از دستور

تذكر 172 نماينده به رئيس جمهور
172 نفر از نمايندگان در تذكري به رئيس جمهور خواستار رسيدگي به وضعيت زلزله زدگان زهان خراسان جنوبي شدند.
در اين تذكر نمايندگان از رئيس جمهور خواستار اقدام فوري جهت رسيدگي به وضعيت زلزله زدگان زهان در خراسان جنوبي، تهيه وسايل ضروري جهت حفظ در مقابل سرما، تهيه آذوقه و كانكس و نيازهاي اساسي و هم چنين بازسازي سريع واحدهاي مسكوني تخريب شده شدند.
ارائه گزارش سفر به ميانمار
در جلسه غيرعلني
رئيس هيئت پارلماني اعزامي كشورمان به ميانمار در نشست غيرعلني صبح ديروز مجلس گزارشي از سفر هيئت ايراني به ميانمار ارائه داد.
منصور حقيقت پور نماينده مردم اردبيل و رئيس هيئت اعزامي ايران به ميانمار، در جلسه غيرعلني ديروز پارلمان، گزارشي از سفر هيئت پارلماني جمهوري اسلامي ايران به اين كشور را به نمايندگان ارائه داد.
هيئت پارلماني ايران در سفر به ميانمار شامل منصور حقيقت پور، ابراهيم آقامحمدي و احمد بخشايش كه از اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي هستند، بودند.
همچنين مسئولاني از وزارت امور خارجه، كميته امداد امام خميني و جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران، هيئت پارلماني كشورمان در سفر به ميانمار را همراهي مي كردند.
 


مواضع جامعه مدرسين از طريق رئيس و بيانيه اعلام مي شود

مسئول دفتر جامعه مدرسين با ارسال نامه اي اعلام كرد كه مواضع جامعه مدرسين فقط از طريق رئيس، بيانيه و وب سايت رسمي اعلام مي شود.
در پي انتشار برخي اخبار و اطلاعات مختلف در مورد مواضع جامعه مدرسين، اين تشكل نامه اي به امضاي علي ابراهيمي مسئول دفتر جامعه مدرسين منتشر و اعلام كرد مواضع جامعه مدرسين صرفا از طريق رئيس، بيانيه و وب سايت رسمي اعلام مي شود.
در اين نامه آمده است: با توجه به اظهارنظرهاي مختلف در رسانه ها در ارتباط با مسائل مطرح شده در جلسات جامعه مدرسين حوزه علميه قم، به اطلاع مي رساند همانطور كه قبلا اعلام شده بود؛ جامعه مدرسين حوزه علميه قم مواضع خود را صرفا از طريق رئيس جامعه مدرسين و يا به صورت بيانيه رسمي اعلام مي كند.
 


رئيسي:

هدف دستگاه قضايي از برخورد با مجرمان برقراري آرامش در جامعه است

معاون اول قوه قضاييه با اشاره به اينكه حاشيه امني براي هيچكس وجود ندارد و همه در برابر قانون يكسان هستند، گفت: هدف دستگاه قضايي از برخورد با مجرمان برقراري آرامش در جامعه است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضاييه در مراسم توديع و معارفه معاون قضايي اين قوه ثبات در جامعه را لازمه آرامش دانست و گفت : تصميم گيري هاي سياسي و اقتصادي در جامعه نيز بايد ثبات داشته و داراي پشتوانه علمي باشد تا جامعه دچار تشويش و اضطراب نشود. وي با اشاره به اينكه تصميمات صحيح و عادلانه قضات موجب رفع اضطراب و نگراني در جامعه مي شود، اظهار داشت: تصميمات و آراي قضايي جداي از اينكه از كجي ها جلوگيري مي كند، مي تواند موجب ثبات اجتماعي در جامعه شود.
رئيسي معاونت قضايي را مهمترين ركن در دستگاه قضايي و به عنوان بازوي اجرايي رئيس قوه قضاييه دانست و بيان داشت: معاونت قضايي خدمات ارزشمندي در طول مدت فعاليت خود انجام داده است كه از آن جمله مي توان به رسيدگي دقيق به پرونده هاي مشمول ماده 18 اشاره كرد. در پايان اين مراسم از تلاش هاي حجت الاسلام والمسلمين كريمي در طول مدت فعاليت خود در معاونت قضايي تقدير و حجت الاسلام والمسلمين حصاري به عنوان معاون قضايي جديد قوه قضاييه معرفي شد. گفتني است حجت الاسلام والمسلمين حصاري پيش از اين مديركل عفو و بخشودگي قوه قضاييه بود.
 


در حاشيه اجلاس بين المجالس صورت گرفت

رايزني هاي لاريجاني با مقامات كشورهاي اسلامي

رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه برگزاري هشتمين دوره اجلاس اتحاديه بين المجالس اسلامي در خارطوم، با مقامات و هيئت هاي مختلفي از كشورهاي اسلامي ديدار و گفت وگو كرد.
علي لاريجاني كه در رأس هيئت پارلماني جمهوري اسلامي ايران به سودان سفر كرده است، در ديدار با «وليد سكريه» رئيس كميسيون روابط خارجي مجلس لبنان گفت: اين ديدار براي ما بسيار مغتنم است زيرا لبنان در جبهه مقاومت نقش درخشاني را برعهده دارد.
وي در ادامه با بيان اينكه در مورد سوريه موضع ايران دستيابي سوريه به يك راه حل سياسي داخلي است اظهار كرد: البته معتقديم كه دموكراسي در سوريه بايد حاكم باشد و مخالف دخالت نظامي در سوريه هستيم، اين دخالت نظامي نه تنها در سوريه بلكه در هيچ كشور ديگري همچون بحرين نيز نبايد اتفاق بيافتد.
در اين ديدار رئيس هيئت پارلماني لبنان در اجلاس بين المجالس اسلامي نيز با انتقاد از كشورهاي غربي كه در منطقه به دنبال درگيري مذهبي هستند گفت: كشورهايي كه باعث تنش در سوريه مي شوند، بايد دست از اين كار برداشته و در جهت صلح و آرامش منطقه قدم بردارند.
به گزارش خبرگزاري ها، همچنين علي لاريجاني با حضور در مجلس ملي سودان، با «احمد ابراهيم الطاهر» رئيس پارلمان اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.
رئيس قوه مقننه كشورمان در اين ديدار با اشاره به گسترش روابط ايران و سودان گفت: ما از افزايش روابط اقتصادي با سودان استقبال مي كنيم. نمونه اين افزايش روابط ساخت پلي بر روي رودخانه نيل است كه توسط مهندسان ايراني در حال ساخت مي باشد.
لاريجاني خاطرنشان كرد: ايران آمادگي دارد تا به سودان براي پروژه هاي كشاورزي كمك كند كه اين نوع حمايت به صورت مستقيم و يا از طريق در اختيار قرار دادن تكنولوژي ها خواهد بود.
رئيس مجلس ملي سودان نيز در اين ديدار انقلاب اسلامي در ايران را تجربه موفق مقابله با دشمنان دانست و اظهار كرد: همزمان با بهار عربي ما به انقلابيون توصيه كرديم كه از تجربه موفق انقلاب اسلامي درس بگيرند چرا كه دشمنان تلاش مي كنند با محاصره آنها اخلال در كشورشان ايجاد كنند اين در حالي است كه انقلاب اسلامي ايران نشان داد كه يك رهبر قدرتمند و مردمي مي تواند حكومت مردمي داشته باشد و كسي نمي تواند از آن سوءاستفاده كند.
احمد ابراهيم الطاهر تاكيد كرد كه اين انقلاب اسلامي مي تواند در ساختارهاي سياسي كشورهاي عربي منطقه تاثيرگذار باشد.
وي با بيان اينكه بسياري از كشورهاي منطقه با نگراني به اين انقلاب ها نگاه مي كنند، گفت: توصيه بنده به اين كشورها آن است كه تغييرات و تحولات را به آهستگي انجام دهند چرا كه دشمنان به دنبال هرج و مرج هستند. مطمئنا با تعامل با ايران مي توان به عنوان يك الگوي اسلامي موفق در برابر تمامي چالش ها ايستادگي كرد.
بازديد از پروژه ايراني در سودان
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سفر خود به سودان از پروژه احداث پل بر روي رودخانه نيل كه توسط يك شركت ايراني در حال اجراست، بازديد كرد.
وي در جريان اين ديدار، گزارش پيشرفت كار اين پروژه را از مسئولان ايراني آن شنيد و در جريان ساخت و اجراي اين پروژه قرار گرفت.
با احداث پروژه پل بر روي رودخانه نيل، جزيره طوطي و جزيره خارطوم به هم وصل مي شوند.
پيشنهادات ايران در محكوميت ترور دانشمندان هسته اي و حفظ استقلال سوريه تصويب شد
قطعنامه هشتمين دوره اجلاس بين المجالس اسلامي در سودان به تصويب اعضا رسيد كه در اين قطعنامه يكي از بندهاي پيشنهادي مجلس ايران نيز مورد پذيرش قرار گرفت كه بر اين اساس در اين قطعنامه بر محكوم كردن ترور دانشمندان هسته اي تاكيد شد .
به گزارش ايسنا، قطعنامه هشتمين دوره اجلاس اتحاديه بين المجالس اسلامي در سودان با حضور 48 عضو اين اتحاديه در دومين روز اين اجلاس و در مراسم اختتاميه به تصويب اعضا رسيد .
اين قطعنامه كه 17 بند دارد، در مورد مسائل مختلف منطقه و جهان اسلام تاكيداتي را ذكر كرده است .
يكي از اين بندهاي قطعنامه در مورد لزوم استفاده صلح آميز از فناوري هسته يي و تبديل منطقه خاورميانه به منطقه عاري از سلاح هاي كشتار جمعي و به ويژه سلاح هاي هسته يي است كه مجلس ايران اين پيشنهاد را مطرح كرد كه به تصويب رسيد .
در اين بند بر حق مسلم تمامي كشورها در استفاده از انرژي هسته يي براي اهداف صلح آميز تاكيد شده است .
يكي از موارد مهم اين بند محكوم كردن ترور دانشمندان هسته يي در جهان اسلام و همچنين ابراز نگراني شديد نسبت به توان هسته يي رژيم صهيونيستي است .
از ديگر موارد ذكر شده در اين بند، تاكيد مجدد بر اهميت حفظ وحدت ملي، استقلال و تماميت ارزي سوريه و همچنين ضرورت حمايت از غيرنظاميان در اين كشور و احترام به حقوق بشر براساس قطعنامه هاي بين المللي است .
لزوم اتخاذ اقدامات لازم براي توقف خشونت حاكم از طريق راه سياسي در سوريه نيز در اين قطعنامه ذكر شده است .

 


ميزگرد برنامه هسته اي ايران

در نشست پيش مقدمه كنفرانس امنيتي مونيخ

نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي، در حاشيه ميزگردي كه به عنوان پيش مقدمه چهل و نهمين كنفرانس امنيتي مونيخ به عنوان برنامه هسته اي ايران در برلين برگزار شد، هديه اي جالب از طرف ايران به ولفگانگ ايشينگر، رييس اين كنفرانس اهدا كرد.
ميزگرد برنامه هسته اي ايران، دوشنبه شب با حضور علي اصغر سلطانيه نماينده دائم ايران در سازمان بين المللي انرژي اتمي، روپرشت پولنس، رييس كميسيون سياست خارجي مجلس آلمان و ولفگانگ ايشينگر رييس كنفرانس امنيتي مونيخ به عنوان ميزبان در محل نمايندگي ايالت بايرن در شهر برلين برگزار شد.
علي اصغر سلطانيه،در پايان اين ميزگرد كه با تبيين سياست هاي جمهوري اسلامي در رابطه با برنامه هسته اي و همچنين پاسخگويي به ادعاها و اظهارات نماينده مجلس آلمان همراه بود،هديه اي كوچك و در عين حال جالب از طرف ملت ايران به رسم يادبود به ايشينگر،پولنس و همچنين خانم اميليا مولر وزير امور اروپا در ايالت بايرن به عنوان ميزبان هاي اين ميزگرد اهدا كرد.
سلطانيه در پاسخ به اين سوال كه به مقام هاي آلماني چه چيزي هديه داده است،گفت:اين هديه كوچك و در عين حال بزرگ، نمونه و نمادي از سانتريفيوژ نطنز است كه به صورت يك مجموعه مينياتوري كوچك با كارايي هاي متعدد طراحي شده است.
وي افزود: اين هديه در واقع هم يك چراغ قوه است،هم پاورپوينت و هم حاوي اشعه ماوراء بنفش است كه مي توان از آن براي كنترل خطوط نامرئي و همچنين تشخيص اسكناس استفاده كرد.
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود: بر روي اين هديه جمله مهم انرژي هسته اي براي همه و سلاح هسته اي براي هيچكس حك شده و پرچم مقدس جمهوري اسلامي نيز زينت بخش آن است.
سلطانيه تاكيد كرد: من اين هديه كوچك را به مجري كنفرانس و ميزبان ها هديه كرده و به آنها گفتم كه با اين وسيله مي توانيد خطوط نامرئي را ببينيد،اين هديه راه تاريك شما را روشن مي كند تا بهتر بتوانيد فرهنگ ملت ما و برنامه صلح آميز هسته اي كشور ما را درك كنيد.
در اين نشست همچنين در اقدام جالب ديگري، نسخه هايي از كتاب بند طلايي غير متعهدها كه حاوي مجموعه اي از بيانيه هاي جنبش عدم تعهد در حمايت از برنامه صلح آميز هسته اي ايران است از طرف عليرضا شيخ عطار سفير جمهوري اسلامي ايران كه در اين ميزگرد حضور داشت،بين شركت كنندگان كه يكي از آنها ديتر لوكاس نماينده آلمان در گروه 1+ 5 در مذاكرات هسته اي بود، توزيع شد.
 


اذعان كارشناس صهيونيست:

اغلب فرماندهان نظامي و سران نهادهاي امنيتي باحمله به ايران مخالفند

استاد تاريخ خاورميانه دانشگاه عبري گفت: اغلب كارشناسان و فرماندهان نظامي و سران نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي اسرائيل با حمله به ايران مخالفند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره عرب، «الداد باردو» در گفت و گو با اين شبكه تصريح كرد: اغلب كارشناسان و فرماندهان نظامي و سران نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي اسرائيل با حمله نظامي به ايران مخالف هستند و توصيه مي كنند كه اسرائيل خود را وارد جنگ با ايران نكند اما نتانياهو به صورت شخصي عقيده اي ديگر دارد و شايد اين مسئله ناشي از عقده هاي وي باشد. بنابراين نمي توان به صورت قطعي گفت اسرائيل به ايران حمله نظامي مي كند يا نه. وي افزود: از آنجا كه راي دهندگان اسرائيلي در حال حاضر بيشتر به مسائل اجتماعي و اقتصادي توجه دارند و به مسئله ايران توجه چنداني نشان نمي دهد نتانياهو نيز در فعاليت هاي تبليغاتي اش درباره ايران سكوت كرده است.
باردو گفت: به نظر نمي رسد اسرائيل بدون اخذ موافقت آمريكا اقدام به حمله نظامي عليه ايران كند.
اين كارشناس اسرائيل خاطرنشان كرد: بنيامين نتانياهو در سپتامبر گذشته در مجمع عمومي سازمان ملل متحد سخنراني كرد و آن عكس كذائي از بمب هسته اي ايران را نشان داد و گفت: ما تا بهار آينده بيشتر وقت نداريم بر اين اساس اگر نتانياهو بخواهد از اين برگ در انتخابات بهره بگيرد با اين خطر مواجه است كه اعتبارش را از دست بدهد.
از يك سو نتانياهو به دنبال ايجاد تنش با آمريكاست زيرا وي مي خواهد خود را به عنوان يك مرد قدرتمند و باهوشي نشان دهد كه زبان انگليسي را به خوبي صحبت مي كند و بلد است با نيروهاي سياسي درون آمريكا چگونه بازي كند. از سوي ديگر باراك اوباما جان كري را كه از بازها نيست به عنوان وزير امور خارجه دولت خود برگزيده است و بر اين اساس وضعيت حساسي ايجاد شده است. وي در پايان گفت: همان طور كه گفتيم نتانياهو مي خواهد خود را به عنوان فردي باهوش جلوه دهد از اين رو جنگ اخير غزه را سريع پايان بخشيد ولي بايد حقيقت را گفت كه وي امتيازهاي زيادي به جنبش حماس داد.
 


زاكاني در پرسش و پاسخ دانشجويي :

مخالفت با ردصلاحيت فتنه گران چشم بستن به حقايق است

دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: نمي شود شخصي بيايد و بگويد كسي كه عامل فتنه گري هاي 88 بوده و اين جنايت ها را رقم زده، دليلي براي رد صلاحيتش وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاري تسنيم ، اعضاي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور چندي پيش در راستاي ديدارهاي انتخاباتي خود، با عليرضا زاكاني دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي ديدار كردند و در اين ديدار ضمن بيان ديدگاه هاي خود، سئوالاتي را نيز از وي مطرح كردند.
وي در اين ديدار اظهار داشت : نمي شود شخصي بيايد و بگويد كسي كه عامل اين كارها بوده و اين جنايت ها را رقم زده، دليلي براي رد صلاحيتش وجود ندارد. اين چشم بستن به حقايق و وقايع پيش آمده است. اين اتفاق دو بخش داشت: روز دوم تير در مجلس گزارش ديدار با هاشمي و موسوي و كروبي و رضايي را شرح داديم. من آن جا گفتم كه ما (در ميان افرادي كه به خيابان آمدند) با يك جمعيت قابل توجه مواجه هستيم، كه نظام وظيفه دارد پاسخگو باشد.
زاكاني گفت : در ميان افرادي كه بيست و پنج خرداد اعتراض كردند، اقليت آشوب گري هستند كه روز 25 خرداد، 13 آبان، 16 اذر و عاشورا آشوب كردند و مسئوليت نظام نسبت به آنها برخورد قاطع است.وي افزود : مقام معظم رهبري آبان ماه 88 فرمودند نظام درست عمل كرد. با روشنگري كه صورت گرفت، اكثريت افراد كه 25 خرداد آمدند، روز نهم دي هم حضور داشتند و به فتنه اعتراض كردند. تحليل هايي كه صورت مي گيرد، كساني را كه بايد عذرخواه رهبري و متن جامعه به واسطه جرم و جنايت باشند، مدعي مي كند كه بايد بيايند و وارد صحنه انتخابات شوند.
 


غالب قنديل:

حمايت ايران از مقاومت عامل اصلي پيروزي بر رژيم صهيونيستي است

مدير مركز مطالعات استراتژيك عربي و بين المللي، حمايت ايران را عامل اصلي پيروزي فلسطيني ها بر رژيم صهيونيستي دانست و از مشاركت قطر و عربستان سعودي در محاصره غزه انتقادكرد.
«غالب قنديل» دراين باره گفت: كشورهاي عربي دنباله رو آمريكا در منطقه مي خواهند از دست مقاومت راحت شوند. اينها بر اين باورند كه از زمان تولد مقاومت، حل مسئله فلسطين با ديكته آمريكا به پايان رسيد. آنها در خدمت سياست هاي رئيس جمهور آمريكا عمل مي كنند. دستورات سازمان اطلاعات مركزي آمريكا را اجرا مي كنند و يك كارمند دون پايه در يكي از سفارت خانه هاي آمريكا در منطقه كافي است تا دستوراتي را به امرا و رؤساي جمهور و پادشاهان بدهد و دستور انجام كارهاي مورد نظر آمريكا را به آنها ديكته كند.
قنديل تصريح كرد: آنها مقاومت را مانعي قلمداد مي كنند براي حل مسئله فلسطين و لغو حق بازگشت آوارگان فلسطيني. اين كشورها مقاومت را مانعي در راستاي به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي مي دانند. اين دغدغه آنهاست به همين دليل آنچه اين روزها در نوار غزه رخ مي دهد توطئه اينهاست.
به گزارش تسنيم، مدير مركز مطالعات استراتژيك عربي و بين الملل در لبنان پيرامون ورود موشك و ديگر تسليحات به نوار غزه نيز گفت: هيچ كس نمي داند كي و چگونه و در شرايطي كه نوار غزه از همه جا در محاصره بود اين تسليحات و موشك ها به نوار غزه وارد شده است. رژيم صهيونيستي از سودان سخن مي گويد. و اين فرضيه مطرح است كه از سودان به مصر و سپس به نوار غزه رسيده است. سودان به طور مرتب توسط رژيم صهيونيستي مورد حمله قرار مي گيرد اما هرگز گزينه خود يعني حمايت از مقاومت را تغيير نداده است زيرا اين كشور در رويارويي با هيمنه استعمار ثابت قدم است. سودان بهاي گراني در اين زمينه داد و آمريكا و رژيم صهيونيستي به اين كشور فشارهاي زيادي وارد آوردند و جنوب اين كشور را جدا كردند و به دنبال كنترل منابع نفتي و منابع كشاورزي اش هستند.
وي افزود: پايبندي سودان به حمايت از مقاومت و رويارويي با رژيم صهيونيستي در راستاي رويارويي با استعمار و در راستاي آزادي خواهي است. هيچ كشور عربي را نمي توان تصور كرد كه آزاد و مستقل باشد و در برابر هيمنه استعمار قرار گرفته باشد و با اين رژيم رويارويي نكند.
تحليلگر لبناني در پايان با اشاره به سخنان يكي از رهبران مقاومت فلسطين در مورد حمايت تسليحاتي ايران از فلسطيني ها در نوار غزه گفت: زياد النخاله معاون دبير كل جهاد اسلامي گفت كه تسليحات مقاومت در غزه از فشنگ تا موشك آن از ايران رسيده است و اگر اين حمايت نبود فلسطيني ها زير پاي صهيونيست ها لگدمال مي شدند. آنچه اين مبارز فلسطيني گفته عين واقعيت است.
همگان مي دانند كه آنچه باعث شد دشمن در زمان دولت «آريل شارون» نخست وزير سابق رژيم صهيونيستي از نوار غزه فرار كند مقاومتي بود كه با حمايت ايران و سوريه قدرتش بيشتر شد و قوي تر گرديد. اكنون نيز مقاومت با حمايت ايران و سوريه توانست در برابر رژيم صهيونيستي بايستد.
 


همكاري ايران و روسيه براي مبارزه با جرايم سازمان يافته

وزراي دو كشور جمهوري اسلامي ايران و فدراسيون روسيه با امضاي يك توافقنامه امنيتي، بر لزوم همكاري بيشتر دو كشور در زمينه هاي مختلف به ويژه مبارزه با جرايم سازمان يافته تاكيد كردند.
مصطفي محمدنجار پس از امضاي موافقتنامه امنيتي بين ايران و روسيه تاكيد كرد: با توجه به نقش اثرگذار ايران و روسيه و همكاري هاي مناسبي كه بين دو كشور وجود دارد، بايد از اين نقش در رابطه با تحولات منطقه استفاده كنيم.
مصطفي محمدنجار با بيان اينكه «وزير كشور روسيه در پاسخ به دعوت اينجانب و سفر بنده در سال گذشته به روسيه به جمهوري اسلامي ايران تشريف آوردند»، خاطرنشان كرد: مذاكرات سازنده و خوبي در حوزه منطقه اي و بين المللي و مسائل في مابين و همچنين مسائل مربوط به حوزه درياي خزر، مرزها و مبارزه با جرايم سازمان يافته، قاچاق انسان و مواد مخدر بين ايران و روسيه انجام شد و مذاكرات سازنده با وزير كشور فدراسيون روسيه منجر به امضاي موافقتنامه امنيتي بين دو وزارتخانه شد.
وزير كشور با اشاره به اينكه بين ايران و روسيه همكاري هاي استاني در جريان است و در تعدادي از استان هاي مرزي همكاري هاي اقتصادي و بازرگاني وجود دارد، ادامه دارد: بين ايران و روسيه همكاري هاي اقتصادي، سياسي و بازرگاني وجود دارد و ديدگاه هاي مشتركي در اين عرصه ها ديده مي شود كه اميدواريم اثر مطلوبي در سطح منطقه و بين الملل داشته باشد.
به گزارش ايسنا، در ادامه وزير كشور فدراسيون روسيه ضمن تشكر از مصطفي محمدنجار و تاييد صحبت هاي او درباره همكاري هاي دو وزارتخانه گفت: ايران و روسيه داراي مشكلات مشترك در زمينه مبارزه با جرايم هستند كه فقط مختص اين منطقه نيست بلكه جرايمي سازمان يافته و فراملي هستند.
ولاديمير كلوكولتفس افزود: دو كشور ايران و روسيه همسايه هستند و داراي مرز مشترك مي باشند و مبارزه با جرايم براي هر دو كشور داراي اهميت است.
 


دريادار سياري در جلسه كميسيون امنيت ملي مجلس:

نيروي دريايي ارتش در آب هاي آزاد نفس قدرت هاي سلطه گر را گرفته است

كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي از حضور مقتدرانه نيروي دريايي جمهوري اسلامي در آب هاي آزاد و بين المللي و رزمايش تخصصي ولايت 91 تقدير كرد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با تسنيم گفت: در جلسه ديروز كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي امير دريادار سياري و معاونين وي حضور داشتند.
سيدحسين نقوي حسيني ادامه داد: در ابتداي اين جلسه علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در سخناني به تحولات قابل توجه و پيش رونده نيروي دريايي جهت حضور مقتدرانه در آب هاي جمهوري اسلامي و درياهاي آزاد و بين المللي اشاره و از برگزاري رزمايش تخصصي ولايت 91 تقدير كرد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس، گفت: در ادامه جلسه دريادار سياري گزارش مفصلي از اهميت و شرايط مرزهاي آبي جمهوري اسلامي و درياهاي در اختيارات و اقدامات نيروي دريايي جمهوري اسلامي ارائه كرد.
نقوي حسيني به صحبت هاي فرمانده نيروي دريايي ارتش در اين جلسه اشاره كرد و گفت: دريادار سياري در اظهاراتش تاكيد كرد كه نيروي دريايي جمهوري اسلامي امروز با تدابير فرمانده معظم كل قوا توانسته در درياهاي آزاد و مديترانه حضور پيدا كند و نه تنها در آب هاي درياي عمان و خزر بلكه در ساير درياهاي دنيا نفس قدرت هاي سلطه گر را گرفته و اثبات كرده كه براي تامين امنيت در اين مناطق نيازي نيست قدرت هر سلطه گر حضور پيدا كنند. حضور نيروي دريايي سپاه پاسداران در آب هاي نيلگون خليج فارس نيز با همين اقتدار، حافظ امنيت تمام عيار منطقه است.
وي گفت كه امير دريادار سياري در پايان گزارش نيازها و ضرورت هاي نيروي دريايي را مطرح و نقطه نظرات اعضاي كميسيون را استماع كرد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10