(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 4 بهمن  1391 - شماره 20413

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بهره برداري از 19 طرح عمراني
با حضور رئيس جمهور در استان همدان
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
برگزاري رزمايش مشترك دريايي ايران و عمان
خريد نفت از ايران افزايش يافت
بي اعتنايي پكن و سئول به تحريم هاي آمريكا
هديه به خوانندگان
رئيس سابق پارلمان مصر:
انقلاب اسلامي ايران الهام بخش تمامي انقلاب هاي منطقه است
اولين همايش بزرگداشت مفاخر ائمه جماعات استان تهران برگزار شد
ايران اقدام تروريستي در الجزاير را محكوم كرد
حاجي بابايي: توسعه پايدار نيازمند آموزش و پرورش توانمند است
در يك نظرسنجي اعلام شد
رضايت 69درصدي مردم از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها
معاون وزير جهاد كشاورزي:
كمبود اعتبارات، ساخت سدهاي خاكي را تعطيل كرد
فعاليت هلال احمر در زندان اوين
اعتراف معاون مطبوعاتي وزير ارشاد
به مشكلات اقتصادي و فشار سنگين به مطبوعات
با حضور علما و مراجع تقليد انجام شد
برگزاري مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمين سيد مسيح شاهچراغي در قم
درخواست كمك جانبازان و ايثارگران توليدكننده محصولات كشاورزي از رئيس جمهوري


بهره برداري از 19 طرح عمراني

با حضور رئيس جمهور در استان همدان

همدان- خبرنگاركيهان:
رئيس جمهور در همدان گفت: مديران و مسئولان و حاكمان اندازه توان خود را سقف رشد و پرواز ملت ايران قرار ندهند.
دكتر محمود احمدي نژاد كه صبح ديروز براي افتتاح چند پروژه عمراني و زيربنايي به همدان سفر كرده بود در مراسم بهره برداري از اين پروژه ها در محل سالن اجتماعات فرودگاه اين شهر افزود: ظرفيت ها و قابليت هاي موجود در كشور و ملت ايران بسيار بالا بوده و استعدادهاي فراوان در آن نهفته است.
وي ادامه داد: يك ويژگي افتخارآميز ايران اين است كه ما تنها ملتي هستيم كه در تاريخ چندين هزار ساله خود هيچ نشانه اي از بت پرستي و برده داري نداريم و هيچ گاه از وارد شدن سختي ها و بدي ها به ملت هاي ديگر خوشحال نشده و نمي شويم.
وي يادآور شد: ما روي درياي ثروت مادي، معنوي و انساني قرار داريم و نبايد فقر داشته باشيم بلكه با مديريت خوب، از امكانات و ثروت هاي طبيعي خدادادي بايد استفاده بهينه كنيم.
وي وجود 3/187ميليون هكتار زمين مفيد حاصلخيز يا داراي آب، معدن، مرتع و... را يكي از نعمت هاي بزرگ خداوند براي ملت ايران دانست و اظهار داشت: بيش از 45 ميليون هكتار اين زمين ها قابل كشت است اما فقط 14 ميليون هكتار آن را كشت مي كنيم در حاليكه نبايد به سمتي برويم كه عده قليلي كار انجام بدهند و بقيه مصرف كننده باشند.
رئيس جمهور تاكيد كرد: از 20 ميليون خانوار كشور، 5 ميليون داراي زمين هستند و بهتر است براي سهيم كردن همه در توليد كشور، به هر يك از 15 ميليون خانوار باقي مانده، يك هكتار زمين براي آباد كردن و توليد مايحتاج زندگي تعلق بگيرد چرا كه ثروت اصلي مردم زمين است و اگر هواي پاك، زمين تميز و زندگي سالم مي خواهند بايد خود اقدام كنند.
وي خاطرنشان ساخت: توانمندي ها بسيار بالاست اما گاهي مواقع تا طرح هاي بزرگ ارائه مي دهيم، عده اي كه خود را كوچك مي بينند به مخالفت مي پردازند و اشكال و ايراد مي گيرند و مانع ايجاد مي كنند در حاليكه كه خود كوچك هستند و بزرگي و توان ملت را نمي بينند.
احمدي نژاد ملت ايران را در صحنه هاي تاريخ گذشته، انقلاب، دفاع مقدس و سرانجام هدفمندي يارانه ها آزمايش پس داده و سربلند توصيف كرد و گفت: تهديد دشمن اين است كه نفت شما را نمي خريم ما مي گوييم كه نخريد بهتر!، اگر مردم را به ميدان بياوريم آن وقت ما هستيم كه نفت را نمي فروشيم.
وي تصريح كرد: مگر در تاريخ چند هزار ساله ايران، ملت ما با آن همه پيشرفت و افتخار، با تكيه بر نفت زندگي كرده است؟
رئيس جمهور افزود: افتخارات علمي و دانشگاهي فراواني داريم كه با دستاوردهاي خود مي توانند چندين برابر پول نفت را به جيب مردم سرازير كنند.
احمدي نژاد ادامه داد: بايد ظرفيت و توانمندي مردم را باور و رها كنيم و در اين راستا، بهتر است كه مديران و حاكمان و دستگاه ها و نمايندگان مجلس، توان خود را سقف پرواز و رشد ملت قرار ندهند و معيار اندازه گيري توانمندي هاي مردم را طبق معيار خود نسنجند.
وي يادآور شد: اگر به ملت اتكا كنيم، دست دشمن كوتاه و او تحقير مي شود و مي توان به جايي رسيد كه سهم مبادلات خارجي و آثار نوسانات قيمت ارز در زندگي مردم به حداقل برسد.
رئيس جمهور اظهار داشت: ملت ايران در حال حركت به سوي قله است اما دشمنان و بدخواهان و كوته بينان نمي خواهند به قله برسيم، لذا هم ما را تحت فشار قرار داده اند و هم ياس پراكني و تفرقه افكني مي كنند.
وي تاكيد كرد: بايد با همدلي و تفاهم و اميدواري عمل كنيم زيرا ما ملت امام زمان(عج) هستيم و هر ملتي كه براي خدا حركت كند، شكست ندارد.
وي در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به فرارسيدن ماه ربيع الاول، آن را ماه حقيقت بهار هستي و اهداي حضرت رسول(ص) از سوي خداوند به جهانيان و نيز آغاز امامت منجي عالم بشريت حضرت امام زمان(عج) به عنوان حاكم كننده بهار بر جهان هستي ناميد و گفت: تقارن سفر به همدان با اين ماه شادي بخش و مبارك نيز بسيار مناسب است چرا كه اين استان از پايه گذاران تمدن انساني و توحيدي با قدمت چندين هزار ساله است كه مردم مومن و فداكار و ارزش مدار آن همواره در همه صحنه ها حاضر بوده و ايستاده اند.
احمدي نژاد بيان داشت: سرعت سازندگي نيز در اين استان بالاست كه البته امسال با توجه به شرايط خاص و فشار دشمن، منابع مالي دچار آسيب شد و آن گونه كه خواست ملت بود، پيش نرفت.
وي درباره افتتاح پروژه هاي مسكن مهر، گفت: طرح مسكن مهر به عنوان طرح ضربتي و فوري و تسكين دهنده براي يك درد مزمن بود تا با ايجاد يك آرامش موقت 5 تا 10 ساله، بتوان برنامه هاي بهتر و اساسي تري اجرا كرد.
رئيس جمهور خاطرنشان ساخت: قرار بود آورده مردم براي واحدهاي مسكن مهر 50 ميليون ريال باشد اما به لحاظ شرايط، هزينه ها بيشتر شد، لذا درصدد هستيم كاري كنيم كه ميزان اقساط وام ها كاهش يابد تا به متقاضيان كه از اقشار متوسط به پايين جامعه هستند فشار بيشتري وارد نشود.
وي ادامه داد: از امروز ريل گذاري راه آهن تهران- همدان به عنوان يك پروژه ملي و حتي فراملي آغاز مي شود كه طبق اعلام مسئولان وزارت راه و شهرسازي، تا پايان تابستان سال 1392 به بهره برداري مي رسد و از مهرماه سال آينده نيز ريل گذاري راه آهن همدان- سنندج آغاز خواهد شد و همچنين در همين سفر مقرر شد كه براي راه آهن ملاير به نهاوند نيز ريل گذاري شروع شود.
افتتاح و آغاز به كار پنج پروژه عمراني
در سفر رئيس جمهور به همدان
در اين مراسم مهندس نيكزاد وزير مسكن و شهرسازي اعلام كرد: امروز با حضور آقاي رئيس جمهور تعداد 19 هزار و 870 واحد مسكن مهر شهرهاي بالاي 25 هزار نفر جمعيت و زير اين ميزان جمعيت، بافت فرسوده و مسكن روستايي در استان افتتاح شد كه تعداد كل واحدهاي مسكن مهر مورد بهره برداري همدان تاكنون به 26 هزار و 370 واحد رسيده است.
وي افزود: براي اين واحدهاي مسكوني، 2 ميليون مترمربع ساخت و ساز با سرمايه گذاري 6400 ميليارد ريال در استان انجام گرفته است.
نيكزاد ادامه داد: همچنين 55 كيلومتر از باند دوم آزادراه ساوه- همدان و تكميل اين پروژه، 108 كيلومتر راه روستايي، 23 كيلومتر از قطعه اول بزرگراه همدان- سنندج، طرح توسعه و بهسازي ميادين پروازي فرودگاه همدان، به دست رئيس جمهور مورد بهره برداري قرار گرفت كه براي اجراي پروژه هاي مذكور، مجموعا يك هزار و 321 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
وي يادآور شد: ريل گذاري راه آهن تهران- همدان و راه آهن ملاير به نهاوند نيز به دستور رئيس جمهور در اين سفر آغاز شد.
وزير راه و شهرسازي خاطرنشان ساخت: هم اكنون 3290 كيلومتر آزادراه و 13هزار و 850 كيلومتر راه آهن در سطح كشور در دست اجرا داريم كه در طول تاريخ راه هاي كشور بي نظير است.
بهره برداري از 19 طرح بهسازي
و آسفالت راه روستايي
همزمان با سفر رئيس جمهور به همدان 19طرح بهسازي و آسفالت راه روستايي در استان به بهره برداري رسيد. يوسف رضا نوروزي مدير ساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي همدان در اين باره گفت: طول راه هاي بهسازي و آسفالت شده در اين تعداد طرح 108 كيلومتر است كه با 220 ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي و استاني اجرا شده است.
مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي استان همدان با اشاره به بهره برداري از 4 طرح راهداري با حضور رئيس جمهور گفت، اين طرح ها شامل سيستم روشنايي در محور ملاير- همدان و محور فامنين- همدان در 6 كيلومتر با اعتبار 5 ميليارد ريال است.
رئيس جمهور: هديه خبرنگاران
تا پايان امسال پرداخت مي شود
رئيس جمهوري در جمع خبرنگاران در ملاير گفت: هديه خبرنگاران تا پايان امسال پرداخت خواهد شد.
بهره برداري از طرح توسعه باند فرودگاه همدان
طرح توسعه باند فرودگاه همدان با حضور رئيس جمهور و جمعي از مسئولان كشوري و استاني به بهره برداري رسيد.
اين طرح شامل تطويل، اصلاح، روكش آسفالت و استريپ سازي باند به طول سه هزار و 952 متر است.
افتتاح مسكن مهر ملاير
پس از ورود رئيس جمهور به ملاير، پروژه مسكن مهر اين شهرستان با اهداي نمادين كليد يكي از اين منازل به مالك آن مورد بهره برداري قرار گرفت.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز براي افتتاح چند پروژه عمراني كه به برخي از آنها اشاره شد به استان همدان سفر كرد.
 


درپرتو وحي

زير بار ذلت نرويد !
قرآن كريم:
پس هرگز سست نشويد و (ذليلانه دشمنانتان را) به صلح دعوت نكنيد.
زيرا شما برتريد!
و خداوند با شماست و چيزي از (ثواب) اعمالتان را كم نمي كند.
سوره محمد
آيه 35
 


اخبار ادبي و هنري

عدالت خواهي 75 كاريكاتوريست جهان در ايران
119 كاريكاتور با موضوع عدالت از 75 كاريكاتوريست ايران و جهان در پنجمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر به نمايش گذاشته مي شود.
بهمن عبدي، دبير بخش كاريكاتور جشنواره فجر با اعلام اين خبر گفت: هيئت انتخاب و داوري اين بخش متشكل از كامبيز درم بخش، غلامعلي لطيفي، جواد عليزاده، مسعود شجاعي طباطبايي و محمدحسين نيرومند پس از ارزيابي آثار از ميان 736 اثر، 119 كاريكاتور را براي جشنواره پذيرفت.
وي افزود: آثار پذيرفته شده از 75 هنرمند است كه 29نفر هنرمندان از 19كشور خارجي هستند و 46 كاريكاتوريست، ايراني هستند.
به گفته وي، كاريكاتوريست هاي كشورهاي اندونزي، آذربايجان، اوكراين، ازبكستان، بلژيك، برزيل، بلغارستان، تركيه، پرتغال، گرجستان، روماني، روسيه، صربستان، فرانسه، كوبا، مكزيك، قبرس، آنتيگوا و عراق در كنار 74 اثر از كاريكاتوريست هاي ايراني با موضوع عدالت در جشنواره به نمايش گذاشته مي شود.
گفتني است، پنجمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در رشته هاي نقاشي، خوشنويسي، نگارگري، سفال، مجسمه سازي، پوستر، كاريكاتور، عكاسي و تصويرسازي 14 بهمن تا 12 اسفند برگزار مي شود.
فيلم حضرت خديجه(س)
توليد مي شود
آيين اختتاميه جشنواره بين المللي حضرت خديجه(س) روز گذشته با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از هنرمندان برگزار شد.
وزير ارشاد در اين مراسم به ارسال 422 مقاله و اثر به نخستين جشنواره حضرت خديجه(س) در بخش هاي مختلف اشاره و آن را نشانگر اقبال خوب نسبت به اين جشنواره دانست.
سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، به برخي برنامه ها و اقدامات انجام شده درباره معرفي جايگاه و شخصيت ائمه اطهار(ع) اشاره و در ادامه از تدوين فيلمنامه درباره حضرت خديجه خبر داد كه به زودي آماده پخش خواهد شد.
در ادامه اين مراسم با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، مجتهدزاده نماينده رئيس جمهور در امور بانوان و عفت شريعتي مشاور وزير ارشاد در امور بانوان و دبير جشنواره حضرت خديجه(س) از دو كتاب با عنوان هاي «كتاب شناسي موضوعي حضرت خديجه(س) و «آثار جشنواره فرهنگي- بصيرتي بانوي فضيلت، حامي رسالت خديجه(س) رونمائي و از برگزيدگان جشنواره تجليل شد.
1400عكس انقلاب اسلامي
منتشر خواهد شد
1400 عكس درباره انقلاب اسلامي، در قالب يك مجموعه و يا مقدمه محمدحسين صفارهرندي به مناسبت دهه فجر، به زودي منتشر خواهد شد.
كتاب «سال سي» كه حاصل تلاش پنج ساله بيش از 300 هنرمند عكاس در فاصله سال هاي 1357 تا 1387است، حدود 1400 عكس جذاب و ديدني دارد كه بيننده را به متن رخدادهاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي اين سال ها مي برد. در شوراي سياست گذاري اين مجموعه، افرادي همچون رضا طاهرخاني، محمد دروديان، فرهاد سليماني، سيداحمد محيط طباطبايي، سيدعباس ميرهاشمي و مريم جلالي حضور داشته اند. مقدمه اين كتاب به قلم محمدحسين صفارهرندي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي نوشته شده است. مراسم رونمايي از اين كتاب در دهه فجر در تالار وحدت با حضور آحاد هنرمندان و علاقمندان به انقلاب اسلامي برگزار خواهد شد.
كارگردان سوري
فيلم ايراني مي سازد
يك پايگاه سوري اعلام كرد كه يوسف رزق، كارگردان سوري فيلم ايراني «ابرهاي سياه» را درباره غزه و محاصره اين باريكه مي سازد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري سيريانيوز، يوسف رزق، كارگردان سوري گفته است كه تهيه كنندگي اين فيلم را ايران برعهده دارد و كارهاي آماده شدن فيلم در حال اتمام است و حدود دو ماه ديگر فيلمبرداري آغاز مي شود.
بنابر اين گزارش، يوسف رزق در سال 1954 در شهر حمص سوريه به دنيا آمد و مدرك كارگرداني سينما را از دانشگاه لهستان و مدرك كارگرداني تئاتر را از آكادمي هنرهاي مصر دريافت كرد و كارهاي سينمايي و تلويزيوني متعددي در كارنامه وي ديده مي شود.
هنرمندان داخلي حاضر در فيلم ضد ايراني چه كساني هستند؟
دو هنرمند فعال در داخل كشور كه در جشنواره هاي دولتي نيز جايزه گرفته اند، از جمله عوامل توليد يك فيلم ضد ايراني ساخته شده در خارج كشور هستند.
تورج اصلاني (تصويربردار) و كيهان كلهر(آهنگساز) در ساخت فيلمي صهيونيستي كه با هدف تقسيم و جداسازي بخش هايي از خاك كشورمان توليد شده مشاركت كرده اند. فيلم ضد ايراني «كرگدن» به كارگرداني بهمن قبادي كه با هزينه صهيونيست ها ساخته شده، در پي ايجاد اختلافات قومي است. يكي از نقشه هاي نظام سلطه جهاني در آنچه «خاورميانه» جديد مي نامند جدا كردن بخش هايي از خاك كشور عزيزمان است كه فيلم «كرگدن» نيز در همين راستا توليد شده است.
نكته قابل توجه اين است كه تورج اصلاني به رغم حضور در اين فيلم ضد ملي چند روز قبل در جشن منتقدان، از جشنواره هاي داخلي جايزه مي گيرد و از تريبون صدا و سيما براي گفتن ديدگاه هايش بهره مي برد.
تجليل از فيلمساز وابسته
در يك روزنامه
يكي از روزنامه هاي زنجيره اي به بهانه برگزاري نمايشگاهي از آثار عباس كيارستمي در استراسبورك فرانسه مصاحبه اي را از او منتشر كرده است. در اين مصاحبه به صورت ناشيانه اي تلاش شده است اين كارگردان به عنوان «فيلمسازي كه با هنرش براي نزديكي فرهنگ ها مي كوشد» معرفي شود.
اين در حالي است كه تماشاچيان فيلم «شيرين» كه به تازگي در معدودي از سينماهاي تهران به نمايش در آمده با شكستن شيشه هاي سينما اعتراض خود را نسبت به فضاي شبهه روشنفكرانه و نامتعارف اين فيلم نشان دادند.
گفتني است بدليل استقبال نشدن از آثار اين كارگردان در كشور وي مجبور شده آخرين فيلم خود را در ژاپن و با عوامل و بازيگران آن كشور توليد كند!
 


برگزاري رزمايش مشترك دريايي ايران و عمان

رزمايش دريايي امداد و نجات مشترك جمهوري اسلامي ايران و كشور عمان با حضور واحدهاي منتخب شناور و پروازي نيروي دريايي دو كشور در كمتر از 45 دقيقه در جنوب جزيره هرمز برگزار شد.
فرمانده رزمايش دريايي امداد و نجات مشترك ايران و عمان از اجراي عمليات جستجو و نجات در مدت زماني كمتر از 45 دقيقه خبر داد و با بيان اين كه اين زمان دقيقا متناسب با استانداردهاي جهاني و همچنين پيش بيني هاي به عمل آمده است، گفت: صبح ديروز بخشي از واحدهاي منتخب شناور و پروازي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران و كشور عمان، پس از استقرار در محل هاي از پيش تعيين شده اين رزمايش را در محدوده آب هاي ايران و در جنوب جزيره هرمز به اجرا گذاشتند.
ناخدا يكم عرشه «رامين تقي پور» گفت: در اين رزمايش يك فروند كشتي تجاري حامل مواد نفتي قابل اشتعال با 20 نفر خدمه كه از بندر عباس به مقصد «بندر صلاله» عمان در حركت بود، به علت نشت سوخت دچار حريق گسترده شده و قادر به حركت نبود كه در همين راستا پيام درخواست كمك اين كشور از طريق پايگاه امداد و نجات دريايي بندرعباس (MRCC) به نيروي دريايي ارتش اعلام شد.
تقي پور خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه دو كشور ايران و عمان در مسير يكي از پرترددترين آبراه هاي بين المللي قرار دارند؛ رزمايش ساليانه امداد و نجات دريايي به صورت مشترك به منظور اتحاد منطقه اي و جهت تامين ايمني و امنيت در ابعاد مختلف به ويژه در دريا بين اين دو كشور دوست و برادر انجام مي شود كه امسال در محدوده آب هاي داخلي جمهوري اسلامي ايران اجرا شد.
گفتني است، براساس قرارداد جمهوري اسلامي ايران و كشور سلطنتي عمان هر سال نيروي دريايي دو كشور تمرين عمليات امداد و نجات دريايي برگزار مي كنند.
بنابراين گزارش پارسال اين عمليات در آب هاي سرزمين عمان برگزار شد.

 


خريد نفت از ايران افزايش يافت

بي اعتنايي پكن و سئول به تحريم هاي آمريكا

آمارهاي منتشر شده نشان مي دهد علي رغم تحريم هاي آمريكا، چين و كره جنوبي واردات نفت خود از ايران را افزايش داده اند.
گمرك چين ديروز اعلام كرد در ماه دسامبر گذشته 593 هزار و 390 بشكه نفت در روز از ايران وارد شده است.
اين رقم در مقايسه با دسامبر سال 2011 ميلادي سه مميز شش دهم درصد رشد داشته است.
ميزان واردات نفت چين در دسامبر 2012 از ايران 39درصد از نوامبر 2012 نيز بيشتر بوده است.
پيشتر در نيمه اول سال 2012 و در يكي از ماه ها چين 633 هزار بشكه نفت از ايران وارد كرده بود.
گمرك چين اعلام كرده كه يكي از دلايل افزايش واردات نفت از ايران بالا رفتن توان اين كشور در حمل و نقل و صادرات انرژي است.
گزارش گمرك چين مي افزايد، جمهوري اسلامي ايران همچنان سومين تأمين كننده بزرگ نفت اين كشور است.
در همين حال به گزارش رويترز، كره جنوبي هفت ميليون و 720هزار بشكه نفت خام يا به عبارت ديگر روزانه 184هزار و 645 بشكه نفت در ماه دسامبر از ايران وارد كرده است كه اين 8/24درصد بيشتر از سال قبل است.
پالايشگاه هاي كره جنوبي اواخر ماه سپتامبر واردات نفت خام ايران را پس از دو ماه توقف و پس از يافتن راهي براي دور زدن ممنوعيت اتحاديه اروپا بر پوشش بيمه محموله هاي نفتي، از سر گرفتند.
كره جنوبي پنجمين خريدار نفت خام ايران است.
آمريكا هفتم دسامبر گذشته لغو 180 روزه اي را برتحريم هاي ايران براي كشورهاي چين، هند، كره جنوبي و برخي ديگر از كشورها در پي اقدام آنها دركاهش خريدنفت از ايران اعمال كرد.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره): در اسلام معيار، رضايت خداست و نه شخصيت ها. ما شخصيت ها را با حق مي سنجيم و نه حق را با شخصيت ها، معيار، حق و حقيقت است. ما معيارها را بايد معيارهاي الهي قرار بدهيم.
 


رئيس سابق پارلمان مصر:

انقلاب اسلامي ايران الهام بخش تمامي انقلاب هاي منطقه است

رئيس سابق پارلمان مصر و رئيس حزب آزادي و عدالت اين كشور انقلاب سال 57 ايران را سرمنشا تمامي انقلاب هاي مردمي منطقه طي دو سال اخير دانست.
به گزارش شبكه تلويزيوني المنار «محمد سعد الكتاتني»، رئيس حزب آزادي و عدالت مصر، در حاشيه هشتمين اجلاس عمومي اتحاديه بين المجالس اسلامي در خارطوم، پايتخت سودان، با علي لاريجاني، رئيس مجلس جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفت وگو كرد.
وي در اين ديدار بر مخالفت مردم مصر با هرگونه مداخله خارجي در امور داخلي ايران تاكيد و سياست هاي دوگانه غرب در قبال جمهوري اسلامي ايران و رژيم صهيونيستي را محكوم كرد.
الكتاتني با اشاره به عزم كشورهاي آفريقاي شمالي به تحكيم روابط خود با ايران، اصول مشترك دو كشور را به عنوان زمينه اي براي تقويت بيشتر روابط دوجانبه ستود.
وي كه با پرس تي وي گفت وگو مي كرد، در بخش ديگري از سخنانش گفت: انقلاب ايران در سال 1979 ميلادي به عنوان منبع الهام تمامي انقلاب هاي مردمي در منطقه طي دو سال اخير به شمار مي رود. وي در ادامه با انتقاد از معيارهاي دوگانه جامعه بين الملل در تعامل با ايران و اسرائيل بر حق ايران براي دستيابي انرژي هسته اي تاكيد كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ايران نيز در اين ديدار به اهميت مصر در نظر ايران اشاره و اظهار اميدواري كرد اصلاحات سياسي در كشورهاي شمال آفريقا منجر به پيروزي مردم اين مناطق بشود.
لاريجاني همچنين افزود: از زمان آغاز تحولات در مصر، ايران به دقت شرايط و تغييرات داخلي مصر را دنبال كرده و پيروزي دولت مصر را با زلزله سياسي براي اين كشور محسوب مي كند.
پس از امضاي قرارداد كمپ ديويد در سال 1978 ميان مصر و رژيم صهيونيستي و همچنين پذيرش پناهندگي شاه مخلوع در مصر، ايران روابط دوجانبه خود با مصر را متوقف كرده بود. البته انقلاب مردمي مصر در سال 2011 كه به بركناري حسني مبارك، ديكتاتور مصر منجر شد؛ باب روابط دوجانبه ميان تهران و قاهره را مجددا گشود.
محمد مرسي، رئيس جمهور مصر شهريورماه سال جاري به منظور شركت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد به تهران سفر كرد و قرار است طي روزهاي آينده محمود احمدي نژاد هم براي حضور در اجلاس سران كشورهاي اسلامي به مصر سفر كند.
 


اولين همايش بزرگداشت مفاخر ائمه جماعات استان تهران برگزار شد

رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد، در آئين تجليل از مفاخر ائمه جماعات استان تهران، بزرگداشت آيت الله حاج شيخ علي اكبر برهان، از تداوم چنين برنامه هايي خبر داد و اعلام كرد: تجليل از مفاخر ائمه جماعات استان تهران در دستور كار جدي معاونت فرهنگي مركز رسيدگي به امور مساجد است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، اولين همايش بزرگداشت مفاخر ائمه جماعات استان تهران، بزرگداشت آيت الله حاج شيخ علي اكبر برهان، موسس مسجد لرزاده، شب دوم بهمن ماه با حضور آيت الله مهدوي كني، رئيس مجلس خبرگان رهبري، حجت الاسلام والمسلمين محمد جواد حاج علي اكبري، رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد، خانواده و علاقه مندان مرحوم برهان در مسجد لرزاده تهران برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين محمد جواد حاج علي اكبري، رئيس مركز رسيدگي به امور مساجد، در اين مراسم با ابراز خرسندي از اينكه آغاز برنامه تجليل از عالمان بزرگوار و اكثراً ناشناخته، با ياد و نام شخصي ارزشمند كه در ايمان تهرانيان نقش مهمي داشته است آغاز مي شود، از تداوم اين برنامه خبر داد و عنوان كرد: اين برنامه يك آغاز براي سلسله برنامه هايي است كه در مساجد محوري تهران برگزار و با كمك مردم و مسئولان از عالمان بزرگوار تجليل مي شود.
وي تجليل از مفاخر ائمه جماعات استان تهران را دستور جدي معاونت فرهنگي مركز رسيدگي به امور مساجد اعلام و عنوان كرد: هدف از اين برنامه ها قدرشناسي از كساني است كه با محور قرار دادن مسجد، يعني پايگاه حفظ دين، ترويج آثار مهدوي و... توانسته اند منشأ خدمات علمي، تربيتي، اجتماعي و سياسي باشند.
آيت الله مهدوي كني، يكي از شاگردان مرحوم آيت الله برهان نيزطي سخناني به تشريح ويژگي هاي اخلاقي و رفتاري آيت الله برهان پرداخت و با تأكيد بر اينكه ايشان داراي سبك خاص تربيتي بودند، گفت: آيت الله برهان در زماني كه مدارس علميه تعطيل شده و موقوفات مربوط به آنها از بين برده شده بود و روحانيت احترامي نداشت با دست خالي اقدام به ساخت مدرسه لرزاده كرد.
وي به سبك زندگي بسيار ساده آيت الله برهان اشاره و اظهار كرد: ايشان معتقد بودند سبك زندگي طلبه بايد ساده باشد كه اگر ساده نباشد روح گذشت و تواضع در وي ايجاد نمي شود.
 


ايران اقدام تروريستي در الجزاير را محكوم كرد

وزارت امور خارجه ايران حوادث تروريستي در الجزاير و به گروگان گرفته شدن تعدادي از كاركنان يك تاسيسات اقتصادي در اين كشور را محكوم كرد.
به دنبال بروز حوادث اخير در منطقه عين اميناس الجزاير و به گروگان گرفته شدن تعدادي از كاركنان يك تاسيسات اقتصادي در اين كشور، رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان اين اقدام تروريستي را محكوم و مراتب همدردي و همبستگي مردم و دولت جمهوري اسلامي ايران را با خانواده هاي گروگان هاي كشته شده و دولت و ملت الجزاير ابراز داشت.
وي اين حادثه را موجب گسترش ناامني و بي ثباتي در منطقه حساس شمال آفريقا دانست و بر ضرورت قطع كمك هاي فرامنطقه اي به تروريست ها و تلاش در جهت خشكاندن ريشه هاي پديده شوم تروريسم تاكيد كرد.
مهمان پرست با اشاره به اين كه اقداماتي از اين دست، كمكي به تحقق خواسته هاي گروه هاي تندرو نخواهد كرد، خواستار تلاش مشترك مجامع بين المللي و سازمان هاي منطقه اي به منظور جلوگيري از گسترش اين پديده وارداتي شد.
 


حاجي بابايي: توسعه پايدار نيازمند آموزش و پرورش توانمند است

تبريز - خبرنگار كيهان:
وزير آموزش و پرورش روز دوشنبه در اجتماع آموزگاران ميانه گفت: اجراي طرح هوشمند سازي مشكل اعتبار دارد.
حميدرضا حاجي بابايي ضمن اشاره به اجراي اين طرح در 23 هزار مدرسه در طول 3 سال اخير در سطح كشور افزود: آموزش و پرورش قوي به توسعه پايدار كمك مي كند و در واقع توسعه پايدار نيازمند آموزش و پرورش توانمند است.
وزير آموزش و پرورش افزود: يكي از مهمترين اركان سند تحول بنيادين تلاش براي ارتقاي منزلت اجتماعي معلمين و جايگاه علمي معلمان و نيز بحث تكريم اساتيد، فرهنگيان و فن آوران است.
حاجي بابايي تصريح كرد: ولايت مدار واقعي كسي است كه عملا هماهنگ با رهبري، به وظايف خود عمل كند و با اشاره به جايگاه شهدا و ضرورت ترويج فرهنگ شهادت و ارزش هاي ديني در جامعه، از مجلس، دولت و قوه قضائيه خواست تا مانع پايمال شدن حق نظام و شهدا شوند.
وي همچنين در همايش «نيمكت هاي سوخته» كه در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامي ميانه برگزار شد گفت: اين همايش خدايي، و از جنس نور است و حقيقت آن بايد براي مردم دنيا تشريح شود. جنس انقلاب اسلامي نيز الهي است و ريشه قرآني دارد.
وزير آموزش و پرورش با حضور در دبيرستان زينبيه و گلزار شهداي زينبيه به مقام شهدا اداي احترام كرد و ضمن دلجويي از بازماندگان بمباران اين دبيرستان دستور ساخت موزه فرهنگ مقاومت را در محل دبيرستان زينبيه صادر كرد. شايان ذكر است كه در بمباران 2 مدرسه زينبيه و ثارالله شهرستان ميانه توسط هواپيماهاي رژيم بعثي عراق در 12 بهمن سال 65، 34 دانش آموز و خدمتگزار مدرسه شهيد شدند.


 


در يك نظرسنجي اعلام شد

رضايت 69درصدي مردم از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها

بنا به نتايج يك نظرسنجي درباره ابعاد هدفمندي يارانه ها 69 درصد از عملكرد دولت در كنترل قيمت ها هنگام اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در يك سال اول ابراز رضايت كرده اند.
به گزارش ايسنا، براساس اين نظرسنجي كه از سوي انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعي دانشگاه تهران و با درخواست رئيس جمهور مبني بر ضرورت نظرخواهي اقتصادي از مردم انجام شده است، 69درصد از عملكرد دولت در كنترل قيمت ها هنگام اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در يك سال اول ابراز رضايت كرده اند، از نظر اين عده روند افزايش قيمت ها در يكسال گذشته بيشتر ناشي از تحريم ها و مسئله ارز بوده است تا اجراي قانون هدفمندي يارانه ها.
پس از زمينه يابي مشكلات اخير اقتصادي توسط مردم، اكثر پاسخگويان خواستار اصلاح سيستم اقتصادي كشور شده اند به طوري كه ضرورت مقابله با دلالان اقتصادي، اصلاح قوانين اقتصادي و نظارت مؤثرتر بر بانك ها و همدلي و حل اختلافات مسئولين از مهمترين پيشنهادهاي ارائه شده توسط مردم بوده است. به علاوه مردم با تخريب دستاوردهاي طرح هدفمندي يارانه ها مخالف بوده اند و بر حذف طبقاتي كه نيازي به دريافت يارانه ندارند تأكيد كردند.
در اين گزارش مجموعه نظرات مردم درباره مسائل و مشكلات اقتصادي، تحريم ها، نقاط ضعف دولت، دلالان و مافياي اقتصادي و نيز نگرش مردم به قانون هدفمندي يارانه ها بررسي شده است كه از جهات مختلف مي تواند مورد توجه دولت قرار گيرد تا در اصلاح ضعف هاي سيستم اقتصادي كشور مصمم تر وارد ميدان بشود و از سوي ديگر، مجموعه نيروهاي مخالف دولت از جهت گيري ها و نظرات مردم و اولويت هاي آنان جمع بندي واقعي تري داشته باشند.
در نظرسنجي هاي انجام شده سطح ملي طي سه ماهه اخير، اكثر مردم معتقد بوده اند كه پيشرفت ايران (79درصد)، رشد علمي ايران (78درصد)، دشمني آمريكا با ايران (75درصد)، دستيابي به انرژي هسته اي (71درصد)، جلوگيري از الگو شدن ايران براي كشورهاي ديگر (69درصد) و نقش ايران در بيداري اسلامي (67درصد) به عنوان مهمترين عوامل در اعمال تحريم ها عليه ايران محسوب مي شود.
در مواجهه با تحريم ها و تأثيراتي كه در اقتصاد و معيشت مردم خواهد گذاشت اكثريت مردم (77درصد) خواستار در پيش گرفتن توأمان سياست ديپلماسي و مقاومت هستند و تنها 20درصد مردم به مذاكره با آمريكا و كنار آمدن با آن اشاره كرده اند.
ارزيابي مردم از وضعيت كشور معطوف به در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت است به طوري كه علاوه بر اين كه اكثر مردم مشكلات اقتصادي اخير را ملموس مي دانند همين تعداد نيز (78درصد) بر حركت كشور در مسير پيشرفت اذعان دارند.
بر اين اساس، در ريشه يابي بروز مشكلات اقتصادي اخير، در صدر عواملي كه مردم آنها را به عنوان عوامل اصلي معرفي كرده اند، سه محور تحريم ها، ضعف هاي سيستم اقتصادي كشور و دلالان و مافياي اقتصادي قرار دارد و جالب اين كه سه عامل در ديدگاه مردم داراي وزن تقريباً يكساني هستند.
در ارزيابي از تأثير هدفمندي بر گراني هاي اخير 67درصد معتقدند اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در گراني هاي اخير نقش زيادي نداشته است. 69درصد نيز از عملكرد دولت در كنترل قيمت ها هنگام اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در يك سال اول ابراز رضايت كرده اند از نظر اين عده روند افزايش قيمت ها در يكسال گذشته بيشتر ناشي از تحريم ها و مسئله ارز بوده است تا اجراي قانون هدفمندي يارانه ها.
پس از زمينه يابي مشكلات اخير اقتصادي توسط مردم، اكثريت پاسخگويان خواستار اصلاح سيستم اقتصادي كشور شده اند به طوري كه ضرورت مقابله با دلالان اقتصادي (81درصد)، اصلاح قوانين اقتصادي (75درصد) و نظارت مؤثرتر بر بانك ها(73درصد) و همدلي و حل اختلافات مسئولين (71درصد) از مهمترين پيشنهادهاي ارائه شده توسط مردم بوده است.
حدود 68 درصد مردم شهرنشين و 76درصد روستايي خواهان اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها هستند. اكثر مردم نيز اجراي طرح هدفمندي يارانه ها را به نفع كشور دانسته و معتقدند منجر به اصلاح نظام اقتصادي و پيشرفت كشور خواهد شد. همچنين اكثر مردم بر اين باورند كه اجراي قانون هدفمندي يارانه ها با دستاوردهاي مثبتي همراه بوده است كه مهمترين آنها تأثير بر اصلاح الگوي مصرف مردم بوده است.
اكثر مردم با تخريب دستاوردهاي طرح هدفمندي يارانه ها مخالفند. به طوري كه 75درصد مردم با اين گزينه كه تخريب طرح هدفمندي يارانه ها باعث تضعيف روحيه خطرپذيري مسئولان و مردم در انجام طرح هاي كلان اقتصادي در كشور مي شود موافق هستند. 66 درصد مردم نيز نقش تخريب دولت توسط مخالفان را از عوامل مؤثر بر بروز مشكلات اخير ذكر كرده اند.
در يك نظرسنجي كه در شهريور 91و در مراكز استان ها (سطح ملي) انجام شده است، 67درصد مردم معتقدند دولت قانون هدفمندي يارانه ها را (به طور كامل يا نسبي) اجرا كرده است و 18درصد نيز معتقدند دولت در بخش كوچكي اين قانون را اجرا كرده است در ادامه نيز تنها 14درصد مردم معتقدند دولت قانون هدفمندي يارانه ها را «اصلاً» اجرا نكرده است.
يكي از مواردي كه اكثر افكار عمومي بر آن تأكيد دارند و آن را مصداق اجراي عدالت مي دانند حذف طبقاتي است كه نيازي به دريافت يارانه ندارند و مي بايست اين هزينه ها به دهك هاي پايين پرداخت شود. در اين راستا 77 درصد مردم با حذف برخي دهك هاي اقتصادي از پرداخت يارانه موافق هستند و آن را به نفع طبقات محروم جامعه مي دانند.
بنابراين گزارش« آنچه از مجموع نظرات مردم حاصل شده، ضرورت اصلاح سيستم اقتصادي كشور است كه مورد تأكيد همه صاحب نظران اقتصادي است، از اين رو فراهم كردن بستر اجراي دقيق طرح تحول اقتصادي توسط همه مسئولان كشور از مطالبات همه مردم است اگر چه برخي مخالفان، افزايش يارانه هاي نقدي را از مزيت هاي نسبي دولت بر انتخابات آينده مي دانند، اما جلوگيري از اصلاح سيستم اقتصادي كشور به بهانه هاي سياسي، مانع انجام كارهاي بزرگ در كشور شده و روحيه مردم و مسئولين را تضعيف مي كند.
 


معاون وزير جهاد كشاورزي:

كمبود اعتبارات، ساخت سدهاي خاكي را تعطيل كرد

معاون آب و خاك وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به وضعيت بحراني كه در روند اجراي برخي سدهاي خاكي به وجود آمده است نسبت به تأمين اعتبار اين پروژه ها از محل اعتبارات ملي قول مساعد داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كهگيلويه، سيدرحيم سجادي در حاشيه بازديد از سد خاكي كوه برد دهدشت با اشاره به نقش حياتي و تأثيرگذار سدهاي خاكي در تأمين آب كشاورزي و جلوگيري از فرسايش زمين هاي زراعي اظهار داشت: يكي از سياست هاي اصلي دولت، توسعه سدها به منظور توسعه بخش كشاورزي و جلوگيري از هدر رفت آب هاي جاري است.
وي خاطرنشان كرد: يكي از اصلي ترين مشكلاتي كه دامنگير سدهاي خاكي شهرستان هاي كهگيلويه و بهمئي شده كمبود اعتبارات است كه باعث تعطيلي و ركود در روند اجراي اين پروژه ها شده است.
اين مقام مسئول در وزارت كشاورزي با بيان اينكه اين پروژه ها از محل اعتبارات استاني تأمين مي شدند، تصريح كرد: سعي خواهيم كرد با تخصيص اعتبارات ملي به سدهاي خاكي آنها را دوباره فعال كنيم.
 


فعاليت هلال احمر در زندان اوين

رئيس سازمان جوانان هلال احمر از ورود كانونهاي بشردوستانه هلال احمر به زندانهاي كشور خبر داد و افزود: بر اساس تفاهم نامه با سازمان زندانها بعد از استقرار هلال احمر در كانونهاي اصلاح و تربيت از دهه فجر فعاليت كانونها وارد زندانها مي شود.
محمد جعفريان در گفتگو با مهر اعلام كرد: همزمان با آغاز دهه فجر بر اساس تفاهم نامه ميان هلال احمر و سازمان زندانهاي كشور كانون بشردوستانه هلال احمر در بند جوانان زندان قزلحصار تشكيل مي شود.
وي افزود: البته اين كانونها پيش از اين در كانونهاي اصلاح و تربيت راه اندازي شده بود كه هم اكنون وارد بخش جوانان در زندانها هم شده ايم.
جعفريان گفت: تاكنون در زندان ها و كانون هاي اصلاح و تربيت 30 استان كشور حدود 40 كانون بشر دوستانه تشكيل شده كه پيش بيني مي شود اين رقم تا پايان امسال به 100كانون افزايش يابد.
رئيس سازمان جوانان هلال احمر اظهار داشت: آموزش هاي امداد و كمك هاي اوليه، آشنايي با فعاليت هاي بشر دوستانه و فعاليت هاي فرهنگي بخشي از برنامه كانون هاي بشر دوستانه هلال احمر در بند جوانان زندان ها است كه در پايان هر دوره به مددجويان زندان ها يا كانون هاي اصلاح و تربيت، گواهينامه پايان دوره ارائه مي شود.
 


اعتراف معاون مطبوعاتي وزير ارشاد

 به مشكلات اقتصادي و فشار سنگين به مطبوعات

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
مشكلات مالي و اقتصادي فشار سنگين بي امان به مطبوعات وارد مي كند كه تحملش براي بسياري از همكاران سخت شده است.
محمد جعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در دومين كارگاه آموزشي و هم انديشي تربيت مدرس روزنامه نگاري تحت عنوان رسانه نگار انقلابي و هوشمند سخن مي گفت، افزود: تاثير افزايش قيمت ها بر وضعيت اقتصادي حاكم بر مطبوعات فوق العاده سنگين است و مطبوعات با آگهي كم و درآمد پايين با فشار و سنگيني مضاعف مواجه هستند.
وي با اشاره به فشار روزافزون اقتصادي به مطبوعات گفت: اين بدان معنا نيست كه دست روي دست بگذاريم و فشار به مطبوعات تشديد شود، بلكه تلاش مي كنيم از آن بكاهيم.
محمدزاده با اشاره به افزايش سرسام آور قيمت كاغذ گفت: كاهش قيمت كاغذ به دليل اينكه ما توليدكننده نيستيم و مصرف كننده ايم در اختيار ما نيست اما با گراني مقابله مي كنيم و بايد مقاومت كرد. چرا كه پيروزي از آن كساني است كه در شرايط سخت مقاومت كرده و از گردنه سخت عبور مي كنند.
معاون وزارت فرهنگ و ارشاد تربيت روزنامه نگار انقلابي و هوشمند و ارتقاي كيفي و تهذيب رسانه ها را محور تلاش اين وزارت خانه برشمرد و گفت: هوشمندي به معناي درك مقتضيات زمان، نياز روز و فرهنگ جامعه است و بايد توجه كنيم كه در شرايط دشوار اقتصادي امروز چه تكليفي داريم.
 


با حضور علما و مراجع تقليد انجام شد

برگزاري مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمين سيد مسيح شاهچراغي در قم

مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمين مرحوم شاهچراغي در مسجدالمهدي(عج) قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمين مرحوم سيد مسيح شاهچراغي از علماي برجسته دامغان دوشنبه شب در مسجد المهدي (عج) قم و با حضور علما و مراجع تقليد برگزار شد.
در اين مراسم آيت الله نوري همداني از مراجع تقليد آيت الله حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور، حجت الاسلام والمسلمين سعيدي امام جمعه قم و متولي استان مقدس حضرت معصومه(س)، نمايندگاني از دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بيت آيت الله صافي گلپايگاني و نيز حجت الاسلام عرب انصاري معاون سياسي امنيتي استاندار قم، سرتيپ مهدوي نژاد فرمانده سپاه علي بن ابيطالب(ع) و حجت الاسلام اكبري مسئول دفتر حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه قم حضور داشتند.
در اين مراسم، حجت الاسلام گنجي از اساتيد حوزه علميه قم با بيان اينكه مقام حضرت محمد(ص) را نمي توان با انسان هاي عادي مقايسه كرد گفت: عالمان ديني هم نسبت به افراد عابد چنين مرتبه اي دارند و در مقايسه با آن ها افضل هستند.
وي افزود: حجت الاسلام والمسلمين سيد مسيح شاهچراغي مصداق بارز عاش سعيدا و مات سعيدا بود و امروز همه به نيكي از وي ياد مي كنند زيرا عالم تربيت شده بود و مي توانست ديگران را نيز به خوبي تربيت كند؛ رفتار و گفتار مرحوم شاهچراغي اين ويژگي را داشت و بسياري از مردم را در مسير حق قرار داد.
حجت الاسلام والمسلمين مرحوم سيد مسيح شاهچراغي از علماي برجسته شهرستان دامغان بود كه در سال 1302 در روستاي حسن آباد اين شهر متولد شد. وي پس از گذراندن تحصيلات مقدماتي در روستاي محل تولد عازم حوزه علميه دامغان شد و از محضر اساتيدي چون آيت الله ميرزا آقا ترابي بهره برد.
رهد و تقواي مرحوم شاهچراغي زبان زد خاص و عام بود و علاوه بر علوم حوزوي در سرودن اشعار مذهبي نيز دست توانايي داشت ضمن اينكه سابقه مبارزاتي او در پيش از انقلاب نيز ستودني است.
اين عالم بزرگ پدر شهيد عاليقدر سيد حسن شاهچراغي نماينده ولي فقيه و سرپرست اسبق مؤسسه كيهان بود كه رهبر معظم انقلاب در وصف اين شهيد فرموده است: «شهيد شاهچراغي، پرچم افتخاري براي ملت ايران است.»
حجت الاسلام والمسلمين مرحوم شاهچراغي پس از يك عمر تلاش خستگي ناپذير در حوزه علوم ديني و دفاع از ولايت در 25 دي ماه سال جاري و در سن 89 سالگي دارفاني را وداع گفت.
 


درخواست كمك جانبازان و ايثارگران توليدكننده محصولات كشاورزي از رئيس جمهوري

سرويس شهرستانها-
جانبازان و ايثارگران توليدكننده محصولات كشاورزي در كردان كرج به دليل فقدان آب كافي و مناسب و پرداخت بدهي هاي بانكي، مجبور به توقف فعاليت و فروش اثاثيه زندگي خود شده اند.
مديرعامل شركت تعاوني ايثارگران كردان با اعلام اين خبر به خبرنگار كيهان افزود: تعدادي از جانبازان و ايثارگران استان البرز در سال 86 با هدف توليد محصولات كشاورزي از جمله توت فرنگي با اخذ مجوزهاي قانوني از سازمان جهاد كشاورزي كرج اقدام به تاسيس شركت تعاوني ايثارگران كردان كردند. اين افراد با دريافت تسهيلات از بانك كشاورزي هشتگرد فعاليت خود را آغاز كردند اما به دليل عدم تشخيص و كارشناسي درست اوليه يك دستگاه اجرايي در خصوص سنجش كيفيت و سلامت آب منطقه و همچنين كاهش نزولات آسماني در سال هاي اخير و افت شديد سفره هاي زيرزميني و كاهش كيفيت آب مصرفي اين واحد توليدي و به رغم استفاده از دستگاه آب شيرين كن امكان توليد محصول فراهم نشد.
پوراصغري گفت: به دنبال اين مشكل، بازپرداخت اقساط تسهيلات دريافتي از بانك نيز براي اعضاي اين تعاوني غيرممكن شد و حتي جريمه نيز بدان تعلق گرفت و تقاضاي تمديد بدهي نيز مورد موافقت بانك كشاورزي قرار نگرفت.
وي گفت: تقاضاي كمك اعضا از برخي مسئولان دولتي و نماينده مردم كرج در مجلس براي رفع مشكلات موجود تاكنون بي نتيجه بوده است.
مديرعامل شركت تعاوني ايثارگران كردان افزود: اكنون بانك كشاورزي با تعيين ضرب الاجلي كه به پايان رسيده قصد اجراي اقدامات قانوني و توقيف وثايق جانبازان و ايثارگران عضو اين تعاوني را دارد كه نتيجه آن نابودي زندگي اين افراد خواهد شد كه با هدف خدمت به كشاورزي كشور و توليد ملي و تحصيل رزق حلال تمام سرمايه خود را به ميدان آورده اند.
اين در حالي است كه امكان زنداني شدن برخي از اعضا به اتهام صدور چك بلامحل در ازاي توديع وثيقه به بانك از سوي صاحبان اموال غيرمنقول نيز وجود دارد.
اين افراد استفاده از اعتبارات بلاعوض وزارت جهاد كشاورزي، كمك هاي فني و اعتباري سال جاري براي بخشودگي سود بانكي و ساير متعلقات آن از سال 89 و بخشودگي اصل تسهيلات را تنها راهكار رفع مشكل جانبازان و ايثارگران مي دانند.
جانبازان و ايثارگران عضو اين تعاوني در نامه اي از رئيس جمهوري تقاضا كرده اند كه وزارت جهاد كشاورزي نسبت به تامين منابع اعتباري مورد نياز از محل كمك هاي فني و اعتباري سال جاري به منظور بخشودگي اصل تسهيلات و سود، جريمه و ساير متعلقات آن، اعضاي تعاوني را ياري دهد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10