(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 11 بهمن  1391 - شماره 20418

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در آستانه مذاكرات ايران با 1+5
شايعه سازي غربي ها درباره فردو
ادعايي كه آمريكا هم آن را تائيد نكرد
انديشكده سياست خاور نزديك واشنگتن:
ايران قابليت غلبه بر صف آرايي نظامي آمريكا را دارد
صالحي : آمريكا سخنگوي آژانس شده است!
ابراز تأسف روسيه از به تعويق افتادن مذاكرات ايران و 1+5
رئيس جمهور در ديدار با اعضاي ستاد دهه فجر:
هر گروهي كه فكر كند حق مالكيت بيشتري نسبت به انقلاب دارد
خود اين انقلاب او را پاك و بيرون خواهد راند
در مكتب امام
ديدار و گفت وگوي مفتي اعظم سوريه با احمدي نژاد و لاريجاني
با حضور رئيس قوه قضائيه انجام شد
افتتاحيه مسابقات سراسري قرآن در مازندران
كدخدايي خبر داد
تائيد اصلاح قانون انتخابات در شوراي نگهبان
سردار جزايري:
جبهه مقاومت اجازه نابودي سوريه را به هيچ قدرتي نمي دهد
خزاعي: علت توجه رسانه هاي دنيا به ايران
 به خاطر تأثيرگذاري در معادلات بين المللي است
آيت الله يزدي : شعار «انتخابات آزاد» توطئه اي براي بعد از انتخابات است
تايمز اسرائيل گزارش داد
خشم مقامات صهيونيستي از توافق ايران و آرژانتين درباره حادثه «آميا»


در آستانه مذاكرات ايران با 1+5

شايعه سازي غربي ها درباره فردو
ادعايي كه آمريكا هم آن را تائيد نكرد

سرويس سياسي-
ادعاي برخي رسانه هاي غربي در مورد وقوع انفجاري قوي در تاسيسات هسته اي فردو به حدي مضحك و بچگانه بود كه صداي سخنگوي كاخ سفيد را هم درآورد.
روز يكشنبه هفته جاري، براي اولين بار روزنامه آلماني «دي ولت» در گزارشي به نقل از يك كارشناس مطلع و در عين حال گمنام! مدعي شد كه بر اثر انفجار مهيب در تاسيسات فردو، ارتباط 019 نفر با جهان خارج قطع شده است. البته در بخش ديگري از اين گزارش آمار مذكور 024 نفر اعلام شده است!
بنابه ادعاي اين روزنامه، انفجار حدود شش روز پيش، يعني يك روز پيش از انتخابات پارلماني در سرزمين هاي اشغالي رخ داده است.
بلافاصله پس از انتشار اين ادعا، سيدشمس الدين بريدودي ضمن تكذيب شايعه انفجار در تاسيسات فردو گفت، اين تاسيسات هيچ گونه انفجاري به خود نديده است.
علاالدين بروجردي، رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز ضمن تكذيب قاطع اين خبر، تصريح كرد: خبر دروغ وقوع انفجار در تاسيسات فردو، شو تبليغاتي غرب در آستانه مذاكرات هسته اي است تا بر روند و نتيجه مذاكرات اثر بگذارد.
در همين رابطه، دولت آمريكا كه پشت پرده اكثر شايعات عليه جمهوري اسلامي ايران را كارگرداني مي كند، اين بار خبر مربوط به انفجار در تاسيسات هسته اي فردو را غيرقابل تاييد خواند.
به گزارش خبرگزاري آلماني دويچه وله، «جي كارني»، سخنگوي كاخ سفيد، روز دوشنبه درباره انتشار خبري مبني بر وقوع انفجار در تاسيسات هسته اي فردو در برخي از سايت هاي خبري در جمع خبرنگاران گفت: ما اطلاعاتي مبني بر صحت و درستي خبر مربوط به انفجار در فردو در دست نداريم و تصور نمي كنيم كه اين خبر صحت داشته باشد.
«كان كافلين»، سردبير سرويس دفاعي روزنامه انگليسي تلگراف و كارشناس مطرح حوزه امنيت و تروريسم بين الملل نيز دراين باره، نوشت: چطور مي توان در خصوص گزارش هاي مربوط به وقوع انفجار در تاسيسات فردو ايران، خسارت فراوان و محصور شدن 024 نفر از كارگران اين تاسيسات در آن قضاوت كرد؟


 


انديشكده سياست خاور نزديك واشنگتن:

ايران قابليت غلبه بر صف آرايي نظامي آمريكا را دارد

يك انديشكده آمريكايي در گزارشي با بيان اينكه متحدان آمريكا در خليج فارس، در برابر توان موشكي ايران فاقد قدرت دفاعي هستند اعتراف كرد؛ ايران قابليت غلبه بر صف آرايي نظامي اخير سامانه دفاعي موشك هاي بالستيك آمريكا را دارد.
روزنامه آمريكايي «ورلد تريبيون» در گزاشي اختصاصي از فقدان قدرت هاي دفاعي كشورهاي حاشيه خليج فارس و تركيه عليه جنگ موشكي ايران خبر داد و با استناد به گزارش اخير ارائه شده توسط «انديشكده سياست خاور نزديك واشنگتن» نوشت كه شوراي همكاري خليج فارس با وجود سفارش توليد 20 ميليارد دلاري تجهيزات موشكي، دارايي كافي براي خنثي كردن جنگ موشكي ايران را در اختيار ندارد.
براساس اين گزارش، 6 كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس فاقد سكوهاي پرتاب و سيستم هاي كافي براي دفاع در برابر ايران هستند.
«مايكل آيزنشتات» يكي از محققان ارشد انديشكده سياست خاور نزديك واشنگتن در ادامه اين گزارش آورده است كه ايران قابليت غلبه بر صف آرايي نظامي اخير سامانه هاي دفاعي موشك هاي بالستيك آمريكا و همچنين سفارشات موشكي مطرح شده توسط ارتش كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس را دارد.
به گزارش فارس، در ادامه گزارش انديشكده سياست خاور نزديك واشنگتن كه تحت عنوان «محيط موشكي خاورميانه» منتشر شده، آمده است كه آمريكا و بسياري از متحدان واشنگتن در كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس در طول سال هاي اخير به تعداد زيادي از سامانه هاي دفاع موشكي مدرن دست پيدا كرده اند اما با اين حال تعداد اين سامانه ها براي شكست تاكتيك هاي اشباع ايران كافي نيستند.
اين گزارش در ادامه اشاره خود به عدم توان موشكي كشورهاي حاشيه خليج فارس در قبال توان موشكي ايران نوشته است كه كارهاي بيشتري بايد به منظور بستن اين شكاف موشكي عملي شود.
 


صالحي : آمريكا سخنگوي آژانس شده است!

وزير امور خارجه كشورمان در خصوص ادعاي برخي مقامات كاخ سفيد در خصوص شكست مذاكرات ايران و آژانس تأكيد كرد كه اين مذاكرات رو به جلو است و كسي نمي تواند از جانب خود سخنگو و متولي آژانس شود.
علي اكبر صالحي در اين باره گفت: مذاكرات ايران و آژانس رو به جلو است و اگر كسي در اين خصوص قصد اظهارنظر دارد بهتر است از جانب خود سخن بگويد نه به عنوان متولي و سخنگوي آژانس.
علي اكبر صالحي تصريح كرد: نمي دانم آمريكا چه دخالتي در امور آژانس بين المللي انرژي اتمي دارد؟ ما در حال مذاكره و صحبت با آژانس هستيم، آمريكا كه سخنگو و متولي آژانس نيست كه بخواهد از سوي اين نهاد بين المللي اظهارنظر كند.
وي خاطرنشان كرد: آمريكا اگر قصد دارد اظهارنظري كند بهتر است از جانب خود سخن بگويد نه از سوي آژانس بين المللي انرژي اتمي.
وي تأكيد كرد: بحث مذاكرات در مجموع مسائل حقوقي و پيچيده اي است كه در حال پيشروي و رو به جلو است و بايد با صبر و حوصله عمل كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، وزير امور خارجه گفت: اين جلسات اگر بنا به اظهار نظر برخي همچون آمريكا كه مدعي شكست مذاكرات هستند شكست خورده بود ادامه پيدا نمي كرد در حالي كه جلسات در حال برگزاري است و اين خود نشان از حركت رو به جلو مذاكرات دارد.
 


ابراز تأسف روسيه از به تعويق افتادن مذاكرات ايران و 1+5

وزير امور خارجه روسيه با اعلام اين كه نشست نمايندگان ايران و گروه 1+5 به دليل عدم توافق طرفين در مورد مكان برگزاري اين نشست به تعويق افتاده، از اين مسئله به شدت ابراز تأسف كرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، «سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه روسيه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اعلام كرد كه نشست نمايندگان كشورهاي عضو گروه «1+5» و ايران به دليل عدم توافق طرفين در خصوص محل برگزاري اين نشست به تعويق افتاده است.
لاوروف يادآور شد: اين ديدار قطعاً به زمان ديگري موكول شده است كه به عقيده من باعث تأسف زياد است. علت چنين تأخيري، به عقيده من، اصلاً مورد رضايت نيست؛ برخي شركاي ما در گروه «1+5» و طرف ايراني به هيچ وجه نتوانسته اند در اين خصوص به توافق برسند كه ديدار بعدي نمايندگان طرفين در كدام كشور و كدام شهر انجام شود.
وزير خارجه روسيه در بخش ديگري از اين گفت وگو با اشاره به بحران سوريه گفت: مقامات مسكو روي تفسيرهاي سازنده تر از سوي برخي شركاي غربي ما در خصوص مواضع روسيه در قبال حل و فصل بحران در سوريه حساب مي كنند.
لاوروف در واكنش به اظهارات اخير وزارت امور خارجه آمريكا در مورد مواضع روسيه درباره نظام سوريه گفت: ما اميدوار هستيم كه همتايان ما در آمريكا و ساير كشورها تفاسير درست و سازنده تري نسبت به موضع گيري روسيه در خصوص بحران در سوريه داشته باشند.
وي همچنين بار ديگر يادآور شد كه طرف روسي آمادگي آن را دارد تا براي حل و فصل اوضاع پيرامون مسئله هسته اي ايران در هر نقطه و هر چه سريعتر به گفت وگو بپردازد.
وزير خارجه روسيه گفت: من معتقدم كه اصل ادامه مذاكرات به مراتب مهمتر از مسائل حاشيه اي آن است و ما روي اين مسئله حساب مي كنيم كه عقل سليم حاكم شده و از چنين رفتارهاي بچه گانه اي دست برداشته شود.
 


رئيس جمهور در ديدار با اعضاي ستاد دهه فجر:

هر گروهي كه فكر كند حق مالكيت بيشتري نسبت به انقلاب دارد
خود اين انقلاب او را پاك و بيرون خواهد راند

رئيس جمهور با بيان اينكه هيچ كس نمي تواند ادعا كند كه صاحب دهه فجر و انقلاب است، گفت: هر گروه و قشري كه فكر كند، او حق و مالكيت بيشتري از انقلاب دارد، خود اين انقلاب او را پاك و بيرون خواهد راند.
به گزارش فارس محمود احمدي نژاد عصر روز دوشنبه در ديدار اعضاي ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي با تبريك ميلاد مبارك حضرت رسول اكرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و تقارن آن با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامي اظهار داشت: همه هستي متوجه اين لحظات است چرا كه كامل ترين انسان ها مي خواهد پا به عرصه دنياي مادي بگذارد.
رئيس جمهور انقلاب اسلامي كه در ايران اتفاق افتاد را حركتي از جنس كار انبياء الهي توصيف كرد و گفت: انقلاب اسلامي حركتي سياسي نبود كه گروهي عليه گروهي ديگر قيام كنند و حاكم شوند و حتي به معناي تغيير يك سيستم حكومتي هم نبود، بلكه انقلاب اسلامي بازگشت انسان ها به حقيقت خودشان بود به همين دليل متعلق به هيچ فرد، طبقه، گروه و يا حزبي نيست.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي متعلق به هيچ فرد و يا گروه خاصي نيست، گفت: همه گروه ها و اقشار و اقوام در انقلاب اسلامي نقش داشتند چرا كه انقلاب را از آن خود مي دانستند.
احمدي نژاد تاكيد كرد: جنس انقلاب اسلامي متعلق به انسان است و مرزبندي هاي ظاهري نبايد انسان ها را از هم جدا كند و همه بايد براي تعالي انسان و رسيدن به كمال تلاش كنند.
وي با بيان اينكه مراسم دهه فجر هر سال بايد متفاوت از سال گذشته باشد، گفت: اين تفاوت نبايد صرفا به لحاظ شكلي باشد، بلكه به گونه اي باشد كه اين احساس را ايجاد كند كه از نظر انسانيت، كمال، معنويت، شرافت و عزت در مرتبه بالاتري قرار گرفته ايم، اگر احساس كنيم كه از نظر اين ويژگي ها همچون سال گذشته هستيم، پس معلوم است كه يك سال عقب مانديم و چنانچه در فهم خدا و پيامبران، عدالت و همچنين براي نجات انسان در مرتبه بالاتري قرار بگيريم، پس پيشرفت داشتيم.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه فلسفه برگزاري مراسم دهه فجر در درجه اول يادآوري و در درجه دوم نشان دادن راه است، خاطرنشان كرد: نبايد مراسمات دهه فجر حالت شكلي و كليشه اي پيدا كند كه اين اتفاق هم نخواهد افتاد.
رئيس جمهور با بيان اينكه هيچ كس نمي تواند ادعا كند كه صاحب دهه فجر و انقلاب است، گفت: هر گروه و قشري كه فكر كند، او حق و مالكيت بيشتري از انقلاب دارد، خود اين انقلاب او را پاك و بيرون خواهد راند.
احمدي نژاد با طرح اين سوال كه مگر پيامبران متعلق به يك قوم خاصي بودند، گفت: ممكن است يك پيامبر ماموريتش، براي يك منطقه جغرافيايي يا قوم خاصي باشد، اما تعاليم پيامبران مخصوص آن قوم نبود، چون رسالت پيامبران انساني و جهاني است.
رئيس جمهور در ادامه با بيان اينكه رسالت انقلاب اسلامي ايران جهاني است، خاطرنشان كرد: ممكن است در دوره اي از انقلاب اسلامي، آثار ظاهري انقلاب در جهان به عينه مشخص و نمود پيدا نكرده باشد كه بايد توجه داشت كه انقلاب اسلامي در سال 1341 آغاز شد اما جهان در سال 56 و 57 انقلاب اسلامي را مشاهده كرد حال سؤال اين است كه آيا مي توان گفت كه در طول آن 15 سال توقف حاصل شده بود؟ و انقلاب به يكباره به وقوع پيوست قطعاً چنين نيست.
احمدي نژاد با بيان اينكه هيچ توقفي در مسير سير تكاملي انقلاب اسلامي حادث نشد، گفت: اگر توقف بوجود مي آمد، انقلاب اسلامي اتفاق نمي افتاد. انقلاب اسلامي از سال 1341 تا 1356 در جريان بود و در قلب و ذهن مردم رشد نمود و انديشه امام (ره) در دل و قلب مردم جاري شد و مردم با آن پيشرفت كردند.
رئيس جمهور با بيان اينكه جهان در فاصله سال هاي 1341 تا 1356 انقلاب اسلامي قرار دارد، اظهار داشت: امروز جهان در آستانه سال 56 و در دوره سال هاي 54 تا 56 ايران قرار دارد و به زودي به فضل الهي طوفان حركت انساني در دنيا به راه خواهد افتاد.
رئيس جمهور افزود: البته اين به معناي آن نيست كه در داخل كشور همچنان در فضاي انقلابي سال 57 به سر مي بريم منظور مردم و ملت بزرگ ايران نيستند بلكه مدعياني هستند كه فكر مي كنند مالك مردم، انقلاب، دين و حتي مالك خدا هستند، برخي چنين حسي دارند، سقف پرواز اين افراد دو ميليمتر هم نيست اما دوست دارند همه ملت زير پاي آنها پرواز كنند.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: به رغم وجود اشكالات، ضعف ها و نقايص باورم اين است كه توده هاي مردم در ايران و در كل جهان در حال حركت هستند و اين قابل مشاهده است.
رئيس جمهور تصريح كرد: مستكبرين طراحي مي كنند، تا انرژي در حال آزاد شدن ملت ها را آنطور كه خود مي خواهند، آزاد و هدايت كنند ولي اين اقدامات آنها بي فايده است چرا كه طوفان اصلي در راه است و اين طوفان نه مخرب، بلكه سازنده و نجات بخش و به سمت شكوفا شدن و حركتي انساني است.
وي خاطرنشان كرد: اميدواريم به روزي برسيم كه همه مرزها برداشته شود و همه تعصبات درهم شكسته شده و حقيقيت انسان با حقيقت انسان تعامل كند و اين امر در سايه عدالت خواهي و خداخواهي و عشق به انسان ها اتفاق خواهد افتاد.
دكتر احمدي نژاد خاطرنشان كرد: اگر چه هنوز جريان ها و قدرت هاي گوناگون در جهان جولان مي دهند و به آفريقا حمله مي كنند و خيال مي كنند كه مي توانند جامعه بشري را به عقب بازگردانند اما هرگز چنين چيزي ديگر اتفاق نخواهد افتاد.
احمدي نژاد با بيان اينكه جشن هاي دهه فجر بايد همه را به حال و هواي دوران انقلاب اسلامي و ويژگي هاي آن برگرداند، گفت: بايد هر سال در دهه فجر يك احساس جديد داشته باشيم و مطمئن هستم كه 22 بهمن امسال در يك افق بالاتر و شكوهي بيشتر و با نورانيت متعالي تري طلوع خواهد شد و اين 22 بهمن ميثاقي خواهد بود با پيامبران و ميراث دار همه پيامبران يعني امام عصر(عج) كه تنها باقي مانده از جنس پيامبران است و در واقع آغاز يك پرش بالاتر و والاتر خواهد بود.
رئيس جمهور در ادامه با اشاره به فلسفه خلقت انسان و مبعوث شدن پيامبران الهي خاطرنشان كرد: خداي متعال در مسير كمال براي انسان يك فرصت استثنايي قرار داده كه با ساير موجودات متفاوت است، چرا كه انسان را با اختيار و آزادانه و در مسير رشد، كمال، توحيد و عبوديت آفريده است و اين فرصتي براي انسان هاست كه شامل ديگر موجودات نمي شود.
احمدي نژاد افزود: ساير موجودات خلق شده از سوي خدا با انسان تفاوت دارند چرا كه موجودات ديگر در دنياي مادي در مسيري معين و مشخص حركت مي كنند ولي آنكه مي تواند با سرعت نور حركت كند و حق انتخاب دارد، انسان است، خدا انسان ها را براي رسيدن به رشد و كمال خلق كرده تا به جوار رحمت خدايي دست يابند.
رئيس جمهور گفت: شايد به تعبيري اگر انساني از حيث انساني خود ساقط شود بيشتر از همه خداوند متعال، ناراحت مي شود چون انسان را با هدف نيل به پيشرفت و تعالي خلق كرده است.
احمدي نژاد افزود: خداوند همه عالم را در تسخير انسان و براي انسان خلق كرده است و اگر بنا نبود كه انسان دنيا بيايد و به ارتقاء و كمال دست پيدا نكند او را خلق نمي كرد.
رئيس جمهور با بيان اين كه خدا انسان را در كانون هستي آفريده و لوازم كمال او را نيز فراهم كرده است، اظهار داشت: لوازم كمال انسان كه از سوي خدا براي هدايت انسان ها، آفريده شده در واقع وجود پيامبران الهي است كه در بين آنها كاملترين شان حضرت رسول اكرم(ص) است و البته همه پيامبران از يك جنس و هم مسير هستند.
احمدي نژاد با اشاره به اين كه خدا پيامبران را براي بيداري انسان ها و دستيابي به حقيقت فطري آنها آفريد، خاطرنشان كرد: پيامبران مي توانند در وجود همه انسان ها، جلوه خدا در عالم هستي شوند.
احمدي نژاد با بيان اينكه پيامبران آمدند تا فاصله ها را برداشته و غل و زنجيرها را از بين ببرند خاطرنشان كرد: حقيقت خلقت انسان ها يكي است، فطرت انساني در نهاد تك تك انسان ها قرار دارد و خدا خواسته است انسان ها بر آن فطرت بينديشند.
وي افزود: پيامبران آمدند تا انسان ها را از منيت ها و خودخواهي ها خارج كرده و انسان ها در فضايي ملكوتي با يكديگر تعامل كنند و گذشت و فداكاري را به انسان ها بياموزند.
رئيس جمهور انسان را اصل و سرچشمه همه اتفاقات در دنيا دانست و گفت: خارج از دايره تغييرات دروني انسان ها اتفاقي در محيط بيرون نمي افتد و هرگونه تغييري در واقع، ابتدا در وجود خود انسان ها رخ مي دهد كه باعث تغييرات بيروني هم مي شود.
رئيس جمهور با اشاره به مشكلات بشريت در طول تاريخ خاطرنشان كرد: قساوت، خودخواهي و غرور از مشخصه هايي است كه انسان ها در طول تاريخ دچار آن شدند و پيامبران براي رفع اينگونه مشكلات و نشان دادن مسير كمال به انسان ها فرستاده شدند.
وي گفت: دستورالعمل همه پيامبران الهي به يك جهت و يك سو بوده و تناقض و تزاحمي در پيام آنها وجود ندارد، بلكه بشر در هر مقطعي يك ظرفيتي دارد مثل انسان ها در مقاطع سنتي گوناگون كه نيازمند دستورالعمل هاي گوناگون براي حركت در مسير زندگي اند، جامعه بشري هم همين طور و به همين دليل بود كه خداوند براي هر مقطع زماني، پيامبري را فرستاد كه متناسب با شرايط آن زمان انسان ها را راهنمايي و هدايت كند.
 


در مكتب امام

اسلام واقعي را به مردم ارائه دهيد
(همه) يك وظيفه بسيار بزرگ در عهده داريم.
نه تنها ما، همه مسلمان ها و نه شما تنها، همه قشرهايي كه در ايران و در خارج ايران هستند و متعهد به اسلام هستند، وظيفه بزرگي داريم و آن اينكه: اسلام را آن طوري كه هست، آن طوري كه خداي تبارك و تعالي فرموده، آن طوري كه در روايات و قرآن ما هست، آن طور به مردم ارائه بدهيم.
صحيفه نو رـ ج 18 ـ ص 243
 


ديدار و گفت وگوي مفتي اعظم سوريه با احمدي نژاد و لاريجاني

در ايام هفته وحدت و ميلاد مسعود پيامبر اكرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) مفتي اعظم سوريه با رئيس جمهور و رئيس مجلس شوراي اسلامي كشورمان ديدار و گفت و گو كرد.
محمود احمدي نژاد در ديدار با «بدرالدين حسون» مفتي اعظم سوريه با اشاره به اين كه ملت ايران با مردم سوريه احساس همدلي و همدردي مي كند، تصريح كرد: اگر چه طراحي هاي استعماري و بين المللي شرايط سختي را براي مردم سوريه به وجود آورده، اما بي ترديد ملت سوريه با عزت از اين دوران عبور خواهند كرد، چرا كه دوران مستكبران و دشمنان ملت ها رو به پايان است.
احمدي نژاد با تاكيد بر اين كه صهيونيست ها هيچ راه نجاتي ندارند، اظهار اميدواري كرد؛ به فضل الهي در آينده اي نزديك منطقه از وجود صهيونيست ها پاك شده و عزت، آرامش و سرافرازي براي ملت سوريه و همه ملت هاي منطقه در راه است.
بدرالدين حسون مفتي اعظم سوريه نيز در اين ديدار ضمن تبريك ميلاد پيامبر اكرم(ص) و ايام گراميداشت پيروزي انقلاب اسلامي ايران، گفت: انقلاب اسلامي ايران نه تنها براي ملت ايران بلكه متعلق به همه مستضعفان جهان است.
مفتي اعظم سوريه با اشاره به فشارها و تحريم هاي دشمنان عليه ملت هاي مستقل و مقاوم از جمله ايران و سوريه اظهار داشت: ما در يك سنگر ايمان و مقاومت قرار داريم.
لاريجاني: رژيم صهيونيستي بيشترين نفع از تضعيف سوريه را خواهد برد
همچنين «علي لاريجاني» صبح (سه شنبه) در ديدار با مفتي سوريه، با تاكيد بر تداوم حمايت همه جانبه جمهوري اسلامي ايران از ملت و دولت سوريه، اظهار داشت: هيچ چيز نمي تواند مانع ادامه حمايت همه جانبه جمهوري اسلامي ايران از ملت و دولت سوريه در شرايط كنوني شود.
وي با بيان اين كه ملت و دولت سوريه در بحران كنوني مظلوم واقع شده اند، افزود: رژيم صهيونيستي بيشترين نفع را از تضعيف سوريه در شرايط كنوني منطقه خواهد برد.
رئيس مجلس در ادامه با تاكيد بر اهميت نقش روحانيون و علماي ديني در روشنگري و بيان حقايق تحولات كنوني، يادآور شد: با توجه به نفوذ روحانيون و علماي ديني، روشنگري و بيان حقايق و واقعيت هاي جاري و ماهيت گروه هاي تروريستي مي تواند در حل سريع تر مسئله سوريه بسيار موثر باشد.
«شيخ احمد حسون» مفتي سوريه نيز در اين ديدار ضمن تبريك ميلاد پيامبر اسلام، گفت: مشكلات و فشارهاي كنوني عليه ايران و سوريه به خاطر حمايت از مردم مظلوم فلسطين عليه تجاوزات رژيم اشغالگر قدس است.
وي در ادامه با قدرداني از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از مردم و دولت سوريه در شرايط كنوني، تصريح كرد: مردم سوريه هيچگاه پشتيباني هاي ايران را فراموش نخواهند كرد.
وحدت و همدلي
راه مقابله با توطئه هاي دشمنان در عراق
همچنين رئيس جمهور، رئيس مجلس شوراي اسلامي، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدارهاي جداگانه با رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق بر لزوم وحدت و همدلي ميان طوايف و گروه هاي عراقي براي مقابله با توطئه هاي تفرقه انگيز دشمنان در عراق تاكيد كردند.
محمود احمدي نژاد ظهر سه شنبه در ديدار سيدعمار حكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق با اشاره به اينكه بحران هاي موجود در منطقه را نبايد جداي از طراحي هاي غرب تفسير كرد، اظهار داشت: مستكبران بارها اعلام كردند كه به دنبال ايجاد خاورميانه بزرگ هستند و هدف آنها تنها نجات صهيونيست ها و تسلط دوباره بر منطقه بوده و بحران موجود به خاطر همين موضوع است.
رئيس جمهور با تاكيد بر لزوم يكپارچگي و وحدت ميان تمام طوايف و گروه هاي عراقي و هوشياري مردم عراق در برابر توطئه دشمنان تصريح كرد: امروز دشمنان با تفرقه افكني و تشديد اختلافات داخلي كشورهاي منطقه به دنبال اجراي نقشه هاي سلطه گرانه خود بدون پرداخت هيچ گونه هزينه اي هستند و ملت ها بايد با هوشياري توطئه مستكبران را خنثي كنند.
همچنين علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ملاقات خود با سيدعمار حكيم با اشاره به توطئه دشمنان در ايجاد تفرقه بين ملت عراق، تصريح كرد: مردم هوشيار و انقلابي عراق با پرهيز از اختلافات، اين نقشه ها را ناكام خواهند گذاشت.
رئيس مجلس با بيان اهميت موضوع وحدت ملي و اتحاد گروه ها و طوائف در كشور عراق، بر ضرورت پرهيز از اختلاف كه خواست دشمنان است، تاكيد كرد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در ديدار حجت الاسلام والمسلمين سيدعمار حكيم، رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق، با ابراز نگراني از اوضاع به وجود آمده در عراق، خواستار وحدت شيعي و سني و نيز همكاري احزاب، قوميت ها و مذاهب كشور عراق براي جلوگيري از سوءاستفاده قدرت ها و مداخله گران خارجي شد.
گفتني است، در اين ديدارها رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق ضمن ارائه گزارشي از اوضاع سياسي عراق و منطقه خواستار توسعه و ارتقاء روابط دو كشور شد.

 


با حضور رئيس قوه قضائيه انجام شد

افتتاحيه مسابقات سراسري قرآن در مازندران

مراسم افتتاحيه سي و پنجمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم با حضور رئيس قوه قضائيه در ساري برگزار شد.
در مراسم افتتاحيه اين دوره مسابقات از تمبر و انيميشن قرآني رونمايي شد. به گزارش خبرگزاري مهر از ساري، در حاشيه سي و پنجمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم نمايشگاه كتابي با موضوعات قرآني برپا شده است.
جانشين ستاد عالي سي و پنجمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم گفت: در اين مسابقات 189 خواهر و 198 برادر با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت كه داوري آن به عهده 18 برادر و 17 خواهر خواهد بود.
هادي ابراهيمي تصريح كرد: در اين مسابقات 8 قاري بين المللي به قرائت قرآن مي پردازند و 118 محفل انس با قرآن در سطح مازندران برگزار خواهد شد.
جانشين ستاد عالي سي و پنجمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم از آغاز عمليات اجرايي دروازه هاي قرآني در شش شهرستان استان مازندران خبر داد و گفت: اميدواريم با برگزاري اين مسابقات سراسري بخشي از ظرفيت هاي قرآني استان را معرفي كنيم.
مدير كل اوقاف و امور خيريه مازندران و دبير ستاد اجرايي مسابقات سراسري قرآن كريم استان مازندران نيز با اشاره به اينكه اين مسابقات از مرحله شهرستاني، استاني و كشوري برگزار شده است، افزود: 1929 مسابقه در مرحله شهرستاني با حضور 920 هزار شركت كننده در رشته هاي حفظ، قرائت، ترتيل و مفاهيم قرآن كريم برگزار شده است.
حجت الاسلام والمسلمين ستار عليزاده با بيان اينكه مرحله استاني مسابقات قرآن كريم از دهه ولايت تا پايان آذرماه با برگزاري 217 مسابقه در 31 استان كشور برگزار شده است، افزود: استقبال غير قابل انتظاري در خصوص حضور شركت كنندگان داشته كه از سه هزار نفر در سال گذشته به 41 هزار نفر شركت كننده در سال جاري افزايش يافته كه رشد هزار درصدي را نشان مي دهد.
وي با بيان اينكه مرحله كشوري مسابقات سراسري قرآن كريم در رشته هاي حفظ و مفاهيم قرآني برگزار مي شود، افزود: در رشته مفاهيم قرآني 211 نفر شركت كردند. نفرات برتر كشوري در ساري معرفي مي شوند.
مراسم اختتاميه سي و پنجمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم 12 بهمن در ساري برگزار مي شود.
 


كدخدايي خبر داد

تائيد اصلاح قانون انتخابات در شوراي نگهبان

سخنگوي شوراي نگهبان از تائيد طرح اصلاح قانون انتخابات و بيش از 14ايراد اعضاي شورا به مصوبه ممنوعيت دو يا چند شغله بودن خبر داد.
عباسعلي كدخدايي اظهار داشت: پس از اصلاحاتي كه مجلس در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري اعمال كرد، در آخرين نشست اعضاي شوراي نگهبان مغايرتي در اين اصلاحيه با شرع و قانون اساسي ملاحظه نشد.
وي افزود: هيئت اجرايي مركزي نيز در اين قانون باقي ماند؛ اگر چه ايراداتي را نسبت به اختيارات اين هيئت داشتيم كه مجلس آنها را اصلاح كرد و مقداري اختيارات مذكور محدود شده است.
سخنگوي شوراي نگهبان يادآور شد براساس طرح مجلس انتخابات رياست جمهوري توسط هيئت اجرايي مركزي انتخابات متشكل از نمايندگاني از 3 قوه و 7 نفر از چهره هاي ملي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي و به رياست وزير كشور اجرا مي شود.
كدخدايي در خصوص طرح مجلس درباره ممنوعيت عضويت كارمندان و مديران دستگاه هاي اجرايي در هيئت هاي مديره نيز توضيح داد: تفسير شوراي نگهبان مبتني بر اين بوده كه عضويت در شوراي نگهبان شغل محسوب نمي شود و اين تفسير همچنان بر جاي خود باقي است كه عضويت در شوراي نگهبان شغل نيست.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه چنين تفسيري از سوي شوراي نگهبان وجود دارد و بارها مطرح شده، ما تعجب كرديم كه چطور بحثي را كه مربوط به هيئت مديره ها و پرداخت هاي آنچناني كه دارند، مي باشد به حقوقدانان شوراي نگهبان نسبت مي دهند.
كدخدايي با يادآوري اينكه ماده 15طرح مجلس عيناً همان چيزي است كه پيشتر مجمع تشخيص مصلحت نظام به تصويب رسانده بود، اضافه كرد: قانوني كه به مجمع تشخيص مصلحت نظام رفته، چون با مخالفت شوراي نگهبان مواجه شده بود به مجمع رفت و در مجمع مصوباتي كه مربوط به اختلاف شورا و مجلس هست محدود به زمان مشخصي است و لذا نمي توانند دوباره آن را به شورا بياورند.
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: وقتي اين موضوع در مجمع تشخيص مصلحت مصوب شده، مجلس ديگر نمي تواند وارد اين مسئله شود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: اگر سوابق كار ما را بررسي كنيد دو سه مورد ديگر نيز در گذشته اين مسئله مطرح شده بود كه ايراد گرفته شد و الان هم بيش از 14ايراد به مصوبه موسوم به دو شغله بودن گرفته شد كه جزئيات آن به زودي اعلام مي شود.
قانون اصلاحي به انتخابات آينده مي رسد
رئيس كميسيون شوراهاي مجلس نيز با بيان اينكه ايرادات اوليه شوراي نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات را برطرف كرديم افزود: اصلاحات به انتخابات آينده مي رسد.
امير خجسته رئيس كميسيون شوراهاي مجلس در گفت و گو با فارس اظهار داشت: بعد از اينكه مجلس ايرادات شوراي نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات را برطرف كرد مجدداً طرح را براي تائيد به شوراي نگهبان فرستاديم.
وي افزود: ما نظرات شوراي نگهبان را در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات تأمين كرده ايم و بعيد است كه شورا بار ديگر ايراد بگيرد.
خجسته تأكيد كرد: اصلاحات مجلس براي قانون انتخابات به انتخابات آينده مي رسد چرا كه ما نظر شورا را تأمين كرده ايم.
 


سردار جزايري:

جبهه مقاومت اجازه نابودي سوريه را به هيچ قدرتي نمي دهد

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: سوريه مراحل حاد و بحران خاص را پشت سر گذاشته و علاوه بر مردم و دولت سوريه، جبهه مقاومت نيز اجازه انهدام سوريه را به هيچ قدرتي نخواهد داد.
سرتيپ پاسدار سيد «مسعود جزايري» معاون ستاد كل نيروهاي مسلح و دبير كميته نيروهاي مسلح ستاد دهه فجر در نشست خبري كه ظهر دوشنبه در محل شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي برگزار شد، با اشاره به رونمايي از دستاوردهاي نظامي ايران در دهه فجر اظهار داشت: بخشي از اين رونمايي ها مربوط به حوزه فضا است و اميدواريم خبرهاي خوشي براي جامعه در خصوص ماهواره ها داشته باشيم.
وي تاكيد كرد: همچنين از دستاوردهاي موشكي دوربرد، برد متوسط و برد كوتاه، جنگنده جديد و تانك و خودرو رونمايي خواهد شد.
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح همچنين انفجار در تاسيسات هسته اي فردو را تكذيب كرد.
جزايري با بيان اينكه به دكترين تهديد در برابر تهديد دست يافته ايم، اظهار داشت: دشمنان جمهوري اسلامي چنانچه تعرضي به نظام جمهوري اسلامي كنند مطمئنا با آنها برخورد مي كنيم. وي در خصوص اوضاع سوريه نيز گفت: سوريه مراحل حاد و بحران خاص را پشت سر گذاشته است و صف طويل دشمنان قادر نيستند مردم و دولت سوريه را تحت تاثير مخرب قرار دهند و پيروز اين بحران دولت و ملت سوريه هستند البته جبهه مقاومت اجازه انهدام سوريه را به هيچ قدرتي نخواهد داد.


 


خزاعي: علت توجه رسانه هاي دنيا به ايران

به خاطر تأثيرگذاري در معادلات بين المللي است

نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل با تأكيد بر اينكه ايران مورد توجه رسانه هاي دنياست گفت: جمهوري اسلامي در بسياري از معادلات بين المللي تأثيرگذار است.
محمد خزاعي سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد با بيان اينكه رياست ايران بر جنبش غيرمتعهدها يكي از بزرگترين اتفاقات سياسي در چند دهه اخير است اظهار كرد: به همين دليل با تدبير و درايت بايد در اين صحنه قدم برداريم و از اين فرصت براي ايجاد فضاي كارساز و كارآمد بين المللي براي ارزش هايي كه جزو اصول جنبش عدم تعهد (نم) بوده و بسياري از آنها را هم قبول داريم، حركت كنيم.
وي افزود: نم در صحنه بين المللي مي تواند بسيار كارساز باشد و اساساً علت به وجود آمدنش هم همين بوده است، اقبال كشورها به عضويت در آن هم نشان مي دهد اين جنبش بي خاصيت نيست.
نماينده كشورمان در سازمان ملل در برنامه گفت وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما در بخش ديگري از سخنان خود جمهوري اسلامي ايران را مورد توجه رسانه هاي دنيا دانست و گفت: علت اين امر حضور و نقشي است كه كشورمان در صحنه بين المللي دارد به گونه اي كه در سه دهه گذشته توانسته روي بسياري از معادلات تأثيرگذار باشد و برخي را به هم بزند و برخي را هم جا به جا كند.
خزاعي خاطرنشان كرد: ما به عنوان انقلاب اسلامي مفاهيمي را در دنيا مطرح كرديم يا اگر آن مفهوم وجود داشت، به آنها جان داديم كه اين مفاهيم منافع برخي ها را به خطر انداخته است.
 


آيت الله يزدي : شعار «انتخابات آزاد» توطئه اي براي بعد از انتخابات است

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه طرح شعار «انتخابات آزاد» توطئه اي براي بعد از انتخابات است، افزود: در فتنه 88، توطئه كردند و قبل از اينكه انتخابات برگزار شود، گفتند كه تقلب شده است.
آيت الله محمد يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت وگو با فارس با بيان اينكه طرح انتخابات آزاد توطئه اي براي بعد از انتخابات است، افزود: در فتنه 88 توطئه كردند و قبل از اينكه انتخابات برگزار شود، گفتند كه تقلب شده است.
وي با بيان اينكه برخي در انتخابات 88 بدون هيچ دليل و سندي ادعاي آزاد نبودن انتخابات را در افكار عمومي مطرح كردند و بعد از انتخابات اين توطئه را دنبال كردند، تصريح كرد: بعد از انتخابات 88، بارها مقام معظم رهبري مدعيان تقلب را به شوراي نگهبان و نهادهاي قانوني ارجاع دادند اما آقايان حتي به شوراي نگهبان رجوع هم نكردند.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم همچنين گفت: يادم هست كه از بين آقايان، فقط آقاي رضايي آنهم با اصرار آمدند، به ايشان گفتم، آقاي رضايي با شما كه مي توان معقول تر و منطقي تر صحبت كرد، بگوييد ادعايتان درباره تقلب در انتخابات چيست؟ بگوييد كجا تقلب شده است؟ آقاي رضايي چند حوزه انتخابيه را نام بردند، ما آن حوزه ها را بررسي كرديم، نتيجه نشان داد كه ادعاي ايشان درست نبوده است.
آيت الله يزدي در پايان گفت كه توطئه دشمن براي زير سؤال بردن سلامت انتخابات با هوشياري ملت ايران راه به جايي نخواهد برد.
 


تايمز اسرائيل گزارش داد

خشم مقامات صهيونيستي از توافق ايران و آرژانتين درباره حادثه «آميا»

رسانه هاي اسرائيل از خشم مقامات صهيونيستي براي بررسي مشترك حادثه «آميا» و تحركات مقامات اين رژيم در آرژانتين براي اثرگذاري بر اين توافق خبر دادند.
به گزارش فارس، رسانه هاي صهيونيستي از «خشم» اسرائيل به خاطر توافق ميان ايران و آرژانتين براي حل و فصل مناقشات مربوط به حادثه موسوم به «آميا» خبر دادند.
روزنامه صهيونيستي تايمز اسرائيل، به عنوان مثال، نوشت: «اسرائيل، روز سه شنبه از توافقي كه در هفته جاري بين آرژانتين و ايران براي انجام تحقيقات دو جانبه در خصوص حادثه بمب گذاري يك مركز يهوديان در «بوئنوس آيرس» صورت گرفت، خشمگين است.»
روز يكشنبه (8 بهمن) اعلام شد «علي اكبر صالحي» ـ وزير امور خارجه ايران ـ و «هكتور تيمرمن» ـ وزير امور خارجه آرژانتين ـ در حاشيه اجلاس سران اتحاديه آفريقا با صدور بيانيه اي اعلام كردند دو كشور براي تعيين چارچوبي براي پيگيري پرونده حادثه آميا به توافق رسيده اند. وزاري خارجه ايران و آرژانتين بر قصد خود مبني بر پايان دادن به اين موضوع تأكيد و بر عزم دو كشور براي روشن شدن حقيقت در اين خصوص از طريق همكاري هاي دوجانبه و با كمك حقوقدانان مستقل تأكيد كردند.
منظور از حادثه «آميا»، انفجار در مركز يهوديان «بوئنوس آيرس» است كه در سال 1994 به وقوع پيوست و در آن 85 نفر كشته و حدود 300 نفر زخمي شدند. اين انفجار در ساختماني هفت طبقه به نام «مركز همياري يهوديان» در شهر «بوئنوس آيرس» صورت گرفت كه مركز همكاري هاي اسرائيل و آرژانتين ( Asociacion Mutual Israellita Argentina ) وابسته به كميته يهوديان آمريكا با نام اختصاري «آميا» در آن قرار داشت و به همين سبب به «انفجار آميا» مشهور شد.
مقامات صهيونيستي از زمان اين حادثه تلاش كرده اند دولت آرژانتين را براي متهم كردن مقامات ايران در حادثه مذكور تحت فشار قرار دهند. به همين دليل خبر توافق ميان ايران و آرژانتين براي بررسي مشترك جزئيات اين حادثه واكنش منفي مقامات رژيم صهيونيستي را به همراه داشته است. مقامات صهيونيست در ادامه واكنش به اين توافق ميان ايران و آرژانتين ديروز اعتراض رسمي خود را به سفير آرژانتين در اسرائيل اعلام كرده اند. روزنامه تايمز اسرائيل گزارش مي دهد «ييزچاك شوهام» مدير امور آمريكاي لاتين وزارت خارجه اسرائيل، سفير آرژانتين را احضار كرده و واكنش تندي به وي داشته است.
به گزارش اين روزنامه صهيونيستي تاكنون جزئيات بيشتري از اين ديدار دو جانبه منتشر نشده است. اسرائيل در اقدامي ديگر از سفير اسرائيل در آرژانتين خواسته است با وزير خارجه آرژانتين جلسه اي ترتيب دهد و انگيزه هاي آرژانتين از اين اقدام را جويا شود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10