(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 11 بهمن  1391 - شماره 20418

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در جمع مسئولان نظام و ميهمانان كنفرانس اسلامي
رهبر انقلاب : راه مقابله با استكباراتحاد مسلمانان است
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
اختتاميه بيست و ششمين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي برگزار شد
به مناسبت ميلاد پيامبر اعظم(ص) و سالگرد پيروزي انقلاب صورت گرفت
موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفيف مجازات تعدادي از محكومان
در مراسم اختتاميه المپياد قرآن و حديث صورت گرفت
تجليل از مقام علمي آيت الله جعفر سبحاني
سرلشكر صفوي:ايران در برابر فشارهاي خارجي ظرفيت قوي دارد
ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد تا 21 بهمن ماه
هديه به خوانندگان
حاشيه هاي ديدار فعالان رسانه اي اصلاح طلب با هاشمي رفسنجاني
حداد عادل شايعه خروج از ائتلاف سه گانه را تكذيب كرد
در همايش شركاي ماندگار مطرح شد
مشاركت شرعي، درصد معوقات بانكي را به پايين ترين ميزان مي رساند
پورمختار خبر داد
پرونده تخلف بيمه و بانك پارسيان در دستور كار كميسيون اصل90
در مراسم اختتاميه دومين جشنواره جام جم عنوان شد
رئيس صدا و سيما: تلويزيون هوشمند راه اندازي مي شود
پايان جشنواره زمستاني همدان با تجليل از قهرمانان المپيك
كوتاه از دهه فجر
بازديد گروه جهادي ولي امر از زلزله زدگان قاين


در جمع مسئولان نظام و ميهمانان كنفرانس اسلامي

رهبر انقلاب : راه مقابله با استكباراتحاد مسلمانان است

در خجسته سالروز ميلاد سراسر نور پيامبر رحمت، حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي (ص) و فرزند گرامي ايشان، حضرت امام صادق (ع)، جمعي از مسئولان نظام، ميهمانان خارجي شركت كننده در بيست و ششمين كنفرانس وحدت اسلامي، سفراي كشورهاي اسلامي و قشرهاي مختلف مردم روزسه شنبه با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار كردند.
رهبر انقلاب اسلامي در اين ديدار ضمن تبريك هفدهم ربيع الاول سالروز ميلاد پيامبر اعظم اسلام (ص) و حضرت امام جعفرصادق (ع)، اتحاد اسلامي را يك شعار مقدس و وحدت ميان امت اسلامي را مهمترين پيام رسالت نبي مكرم اسلام (ص) دانستند و با اشاره به حركت بيداري اسلامي در دنياي اسلام بويژه در شمال افريقا، آن را بخشي از تحقق وعده الهي دانستند و تأكيد كردند:امروز اصلي ترين سياست دنياي استكبار براي مقابله با بيداري اسلامي، ايجاد اختلاف و به جان هم انداختن مسلمانان دركشورهاي اسلامي است ، بنابراين وظيفه خطير نخبگان ديني، سياسي و دانشگاهي جهان اسلام تشريح طراحي دشمن براي امت اسلامي و تلاش جدي براي تحقق شعار اتحاد اسلامي است.
حضرت آيت الله خامنه اي، ماه ربيع الاول را بواسطه ميلاد پيامبر اسلام (ص) و امام صادق (ع)، بهار زندگي و حيات خواندند و خاطرنشان كردند:گرامي داشتن اين ميلاد بزرگ، فقط به جشن و شادي صرف نيست بلكه دنياي اسلام بايد رابطه معنوي، قلبي و عاطفي خود را با نبي مكرم (ص) روز به روز تقويت كند.
ايشان يكي ديگر از ضروريات گراميداشت هفدهم ربيع الاول را تبعيت امت اسلامي از دستورات پيامبر اسلام (ص) دانستند و افزودند: مسلمانان بايد دستورات آن بزرگوار را در زندگي خود پياده و در مسير دستورات ايشان براي تربيت فردي و اجتماعي و رفتار سياسي در جامعه، حركت كنند.
رهبر انقلاب اسلامي شرايط دنياي اسلام را براي پيروي عملي از دستورات حضرت خاتم النبيين(ص) را بواسطه آغاز حركت بيداري اسلامي، مهيا و آماده خواندند و تأكيد كردند: بعد از دهها سال فشار و سلطه غربيها بر دنياي اسلامي، اينك مسلمانان احساس مي كنند كه اسلام، زمينه ساز تحقق عزت، سربلندي و استقلال آنها است و همه آرزوهاي امت اسلامي، مي تواند به بركت اسلام برآورده شوند.
حضرت آيت الله خامنه اي، شكل گرفتن احساس توانايي ايستادگي در مقابل استثمار و استكبار دولتهاي غربي، در ميان مسلمانان، و وادار كردن غربيها به عقب نشيني را از بركات بيداري اسلامي برشمردند و افزودند: بيداري اسلامي كه سي و چهار سال قبل در ايران آغاز شد و اكنون در دنياي اسلام در حال گسترش است، از نشانه هاي تحقق وعده الهي و حركت به سمت پيروزي است.
ايشان خاطرنشان كردند: دنياي استكبار از همان ابتداي حركت بيداري اسلامي تلاش كرده است تا در مقابل آن مشكل و سد ايجاد كند اما اگر مسلمانان به خداوند متعال توكل كنند و عزم جدي براي حركت رو به جلو داشته باشند، سد دشمنان، قطعاً مانع حركت دنياي اسلام نخواهد شد و آنان گام به گام به پيروزيهاي بيشتري خواهند رسيد.
تلاش دشمنان
براي مقابله با بيداري اسلامي
رهبر انقلاب اسلامي، ايجاد اختلاف و مشغول كردن مسلمانان به يكديگر را اصلي ترين تلاش دشمنان براي مقابله با بيداري اسلامي دانستند و افزودند: در زمان پيروزي انقلاب اسلامي ايران نيز از همان ابتدا سياست ايجاد اختلاف دنبال شد اما جمهوري اسلامي با قاطعيت در مقابل اين توطئه ايستاد و پرچم اتحاد اسلامي را برافراشت.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: امام خميني(ره) در طول حيات خود بارها تأكيد كردند كه ما معتقد به برادري اسلامي هستيم و اين مسير، بعد از ايشان نيز تا به امروز، ادامه داشته است.
ايشان تأكيد كردند: تنها راه مقابله با توطئه ايجاد اختلاف، احساس اتحاد ميان مسلمانان و همچنين در ميان گروهها، مذاهب و جناحهاي مختلف داخل هريك از كشورهاي اسلامي است.
رهبر انقلاب اسلامي نتيجه اختلاف ميان مسلمانان را به حاشيه رفتن مسئله فلسطين و لزوم ايستادگي در مقابل زياده خواهي آمريكا و غرب دانستند و افزودند: حركت جديدي كه امروز غربيها در آفريقا براي تسلط بر ملتهاي آفريقايي آغاز كرده اند، نتيجه اختلافات و مشغول بودن مسلمانان به يكديگر است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نمونه هايي از نتايج ايجاد اختلاف در ميان مسلمانان از جمله فجايع پاكستان، جنگ و كشتاردر سوريه، بايكوت شدن صداي مردم در بحرين، و در مقابل هم قرار گرفتن مردم در مصر، تأكيد كردند: هر حركت اختلافي در ميان ملتهاي مسلمان و يا در داخل هر كشور اسلامي، بطور قطع و يقين ، بازي كردن در زميني است كه دشمن طراحي كرده است .
ايشان نخبگان ديني، سياسي، دانشگاهي و حوزوي كشورهاي اسلامي را به جدي گرفتن موضوع وحدت فراخواندند و افزودند: نخبگان امت اسلامي بايد ضمن تشريح طراحي خطرناك دشمن براي ايجاد اختلاف، خود نيز از هرگونه اختلاف و يا تحريك احساسات سطحي و عاميانه پرهيز كنند، زيرا برافروختن آتش اختلافها، سرنوشت ملتها را سياه مي كند.
دعوت به اتحاد
و پرهيز ازاختلافات
رهبر انقلاب اسلامي، شعار «اتحاد اسلامي» را يك شعار مقدس خواندند و تأكيد كردند: اگر امروز پيامبر اسلام (ص) در ميان ما بودند، همه مسلمانان را به اتحاد و پرهيز از اختلافات دعوت مي كردند.
در ابتداي اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور در سخناني ضمن تبريك سالروز ميلاد نبي مكرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع)، پيامبر اسلام را ادامه دهنده و تكميل كننده راه همه انبياي الهي براي سعادت بشريت دانست و گفت: تنها راه رستگاري امت اسلامي تبعيت از پيامبر (ص) است.
رئيس جمهور با اشاره به دعوت همه پيامبران الهي بويژه حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي(ص) به توحيد، خاطرنشان كرد: هدف اصلي مستكبران جهاني و صهيونيستهاي بي فرهنگ غارت جهان و سيطره بر آن، از طريق ايجاد اختلاف است، بنابراين وحدت مهمترين موضوع در دنياي اسلام و حتي در جهان است. در پايان اين ديدار رهبر انقلاب اسلامي با حضور در ميان جمعي از ميهمانان شركت كننده در كنفرانس وحدت اسلامي از نزديك با آنان ديدار و گفت وگو كردند.
 


درپرتو وحي

پاداش و جزا وفق عمل است
قرآن كريم:
هر كس در محضر پروردگارش خطاكار حاضر شود، آتش دوزخ براي اوست؛ در آنجا، نه مي ميرد و نه زندگي مي كند.
و هر كس با ايمان نزد او آيد و اعمال صالح انجام داده باشد، چنين كساني درجات عالي دارند. باغهاي جاودان بهشت، كه نهرها از زير درختانش جاري است، در حالي كه هميشه در آن خواهند بود.
اين است پاداش كسي كه خود را پاك نمايد.
سوره طه
آيات 76-74
 


اخبار ادبي و هنري

ناسزاهاي ماني حقيقي
به ديگران و خودش
يك سينماگر مدعي روشنفكري در جلسه نقد و بررسي فيلمش گفت: فيلم من پر است از تحقير، شماتت و بي ادبي نسبت به اقشار محروم جامعه! ماني حقيقي كه براساس سنت خانوادگي خود مانند ابراهيم گلستان (جاسوس سرويس اطلاعات خارجي انگليس) براي بزرگنمايي و شهرت حتي به خودش نيز فحش مي دهد، در اين جلسه ادامه داد: «فيلم «رنگ خدا» (ساخته مجيد مجيدي) نيز يكي از امل ترين فيلم هاي تاريخ سينماي ماست. اين كارگردان كه با رانت هاي بسيار و بودجه هاي كلان موفق به ساختن چند اثر ضعيف شده، براي انتقام از عدم اقبال مردم به فيلم هايش به فحاشي عليه مخاطبان خود روي آورده است.
تقدير از الماسي و طالب زاده
در افتتاحيه جشنواره فيلم فجر
سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر امروز طي مراسمي گشايش مي يابد. در اين مراسم كه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مديران و هنرمندان سينمايي برگزار خواهد شد، در بخش بزرگداشت هنرمندان از جمشيد مشايخي، جهانگير الماسي، مهري شيرازي و نادر طالب زاده تقدير مي شود. همچنين در اين مراسم جوايز بخش اقلام تبليغي اهدا و از سه نقاش پيشكسوت كه سر در سينماها را نقاشي مي كردند، نيز تقدير خواهد شد.
گفتني است، آيين افتتاحيه سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر امروز 11 بهمن ماه از ساعت 19 در تالار وحدت آغاز مي شود.
جشنواره حضرت عبدالعظيم(ع)
برگزار مي شود
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران گفت: جشنواره حضرت عبدالعظيم(ع) يك جشنواره معنوي با ساختار فرهنگي - هنري است كه همزمان با سالروز ميلاد حضرت عبدالعظيم(ع) در سه حوزه اصلي و دو بخش جانبي برگزار مي شود.
سيداحسان قاضي زاده هاشمي افزود: در اين جشنواره علاوه بر پرداختن به شخصيت ايشان به عنوان يك چهره از خاندان امامت و ولايت، دو نگاه ويژه داريم: يك نگاه ويژه به اثرگذاري تاريخي، فرهنگي و سياسي ري داريم و نگاه دوم، محوريت موضوع زيارت و معنويت ميان مردم تهران است.
وي ادامه داد: حوزه هاي «علمي پژوهشي» شامل مقالات و كتاب هاي مرتبط با ري و حضرت عبدالعظيم، «هنري» و «كودك و نوجوان» جشنواره امسال را تشكيل مي دهند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران گفت: اختتاميه جشنواره در شب تولد حضرت عبدالعظيم(ع) در 26 بهمن در آستان آن حضرت برگزار مي شود و علاوه بر برگزيدگان جشنواره، از خادمان فرهنگي- هنري ري و حضرت عبدالعظيم(ع) نظير داود ميرباقري (كارگردان سريال مسافر ري) تجليل مي شود.
ازدواج دو مجري همجنس باز
شبكه وابسته به انگليس
سايت صهيونيستي بالاترين خبري را در خصوص ازدواج اميد خليلي و تيام بصير از عوامل شبكه موسوم به «من و تو» منتشر كرد.
به گزارش جام، چندي پيش اخباري در خصوص گرايش عوامل و مسئولان شبكه من و تو به خصوص رها اعتمادي، اميد خليل و تيام بصير به همجنس گرايي در وبلاگ شخصي يكي از عوامل اين شبكه منتشر گرديد كه همين امر موجي از اعتراضات بينندگان شبكه را به همراه داشت. تا اينكه چند روز پيش پيام تبريك ازدواج دو مجري مرد اين شبكه در صفحه مجازي يكي از دست اندركاران شبكه من و تو منتشر شد.
گفتني است كليه اعضا و كاركنان شبكه موسوم به «من و تو» از اعضاي سازماني صهيونيستي هستند كه يكي از شرايط عضويت در آن، احترام به حقوق همجنسگرايان است.
 


اختتاميه بيست و ششمين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي برگزار شد

اختتاميه بيست و ششمين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي با سخنراني رئيس مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
به گزارش رسا، آيين اختتاميه بيست و ششمين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي با حضور آيت الله محسن اراكي دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، آيت الله محمد علي تسخيري مشاور مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام، حجت الاسلام والمسلمين ري شهري، غلامعلي حداد عادل و لاله افتخاري از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و جمعي از انديشمندان و متفكران جهان اسلام برگزار شد.
اين اختتاميه به رياست آيت الله اراكي و نايب رئيسي حجت الاسلام والمسلمين آصف محسني از علماي افغانستان و با تلاوت آياتي از قرآن آغاز گرديد و پس از آن دبيران كميسيون هاي كنفرانس به ارائه گزارشي از گفت وگوهاي خود پرداختند.
در ادامه آيت الله اراكي پيرامون نتايج كنفرانس سخنراني كرد و پس از وي چند تن از انديشمندان از كشورهاي مختلف سخناني را ايراد داشتند. سپس علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي پيرامون اوضاع مسلمين در شرايط كنوني و لزوم وحدت سخنراني كرد و در پايان اين اختتاميه چند تن از شعرا از جمله غلامعلي حداد عادل و قزوه ابياتي در رساي شخصيت والاي پيامبر اكرم(ص) شعر قرائت كردند و در پايان اين اختتاميه متن بيانيه كنفرانس قرائت و از سوي حضار تأييد شد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي طي سخناني در اين مراسم گفت: پيامبر(ص) فرمودند امت من تا زماني كه يكديگر را دوست بدارند و امانتداري كنند، سعادتمند مي شوند و كنفرانس وحدت اسلامي نيز در پي اين است كه امت وحدت اسلامي را محقق كند.
لاريجاني با بيان اينكه امروز بيداري مسلمانان و پيروزي انقلاب ها را در بلاد اسلامي شاهديم، گفت: امروز جهان از نظر سياسي بيدار شده است؛ تجربه انقلاب ايران در مقابل شگردهاي مختلف آمريكا و غرب، شرايط را براي ساير مسلمانان در كشورهاي ديگر فراهم كرد.
لاريجاني اظهار داشت: كشورهاي اسلامي تكنولوژي و منابع انرژي دارند و عامل اراده براي وحدت كشورهاي اسلامي حول محور اسلام مي تواند آنها را موفق كند.
وي افزود: كساني كه امروز در سوريه بحران ايجاد مي كنند بايد بدانند كه تئوري تجزيه سراغ آنها هم مي آيد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اختلاف دو طايفه مسلمان در اصول نيست بلكه در فروع است و حتي در برخي فروع هم با هم متحد هستند.
وي افزود: جاي تأسف دارد برخي به نام اسلام بخش زيادي از مسلمانان را متهم به شرك و كفر مي كنند و به قتل آنها فتوا مي دهند.
لاريجاني گفت: كنفرانس هايي مانند كنفرانس وحدت اسلامي اگر نتيجه عملي نداشته باشد بيشتر به يك كنفرانس تشريفاتي تبديل مي شود؛ اين كنفرانس ها بايد باعث تقويت اسلام شود.
بازتاب برخي ديدگاه ها
لازم به ذكر است در بيست و ششمين كنفرانس بين المللي وحدت اسلامي، علماي شيعه و سني به ابراز نظرات خود در باب راهكارهاي وحدت در جهان اسلام پرداختند. حجت الاسلام عرفاني، از نواب مجلس افغانستان عنوان داشت: ما بايد به قرائت هاي غلطي كه از دين مي شود پاسخ دهيم. همچنين حمد عثمان صالح مفتي اعظم سودان بر ضرورت وحدت، برابري و برادري مسلمين و مقابله با دشمنان تأكيد كرد و عنوان داشت: بايد وقايع تلخ گذشته را فراموش كنيم و با هم در مقابل دشمن متحد شويم. صلاح الدين اوزگوندوز، رهبر شيعيان تركيه نيز اظهار داشت: هزار و چهارصد سال است كه ما برادر بوديم و از وقتي اسرائيل يك خطر جدي براي اسلام شده است ما دشمن شده ايم و چند زماني است كه قتل ما واجب شده است اين در حالي است كه مشتركات اعتقادي ما بسيار است. همچنين احمد بدرالدين حسون، مفتي اعظم سوريه در سخناني با اشاره به نقش ايران در مسئله وحدت اسلامي گفت: از جمهوري اسلامي ايران، رهبري و مردم با محبت آن تشكر مي كنم كه پرچم وحدت اسلامي را در جهان عالم برافراشته است. وي با تأكيد بر مسئله استكبار ستيزي و اولويت آن براي جامعه اسلامي خاطرنشان كرد: ما در انتظار آزادي فلسطين از چنگال ظالمان و اقامه نماز جماعت به امامت امام مهدي(عج) در قدس شريف هستيم.
 


به مناسبت ميلاد پيامبر اعظم(ص) و سالگرد پيروزي انقلاب صورت گرفت

موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفيف مجازات تعدادي از محكومان

رهبر معظم انقلاب به مناسبت ميلاد پيامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و در آستانه سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، با پيشنهاد عفو و تخفيف مجازات 1298 نفر از محكومان محاكم قضايي موافقت كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر رهبر معظم انقلاب، همزمان با ايام ميلاد پيامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و سي و چهارمين سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، آيت الله آملي لاريجاني طي نامه اي به رهبر انقلاب پيشنهاد عفو و تخفيف مجازات 1298 نفر از محكومان محاكم عمومي و انقلاب، سازمان قضايي نيروهاي مسلح و تعزيرات حكومتي را ارائه كرد.
رهبر معظم انقلاب با پيشنهاد عفو و تخفيف مجازات اين محكومان كه در كميسيون مربوطه واجد شرايط لازم تشخيص داده شده اند، موافقت كردند.
 


در مراسم اختتاميه المپياد قرآن و حديث صورت گرفت

تجليل از مقام علمي آيت الله جعفر سبحاني

همزمان با برگزاري مراسم اختتاميه المپياد قرآن و حديث از مقام علمي آيت الله جعفر سبحاني تجليل شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در اين آيين كه با حضور طلاب غير اني جامعه المصطفي برگزار شد آيت الله حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور با اشاره به اينكه آيت الله سبحاني در كلام، فقه و اصول صاحب كمال هستند اظهار كرد: اين مرجع تقليد به واقع علامه مجلسي و شيخ مفيد عصر ما است.
وي با اشاره به اينكه آيت الله سبحاني در حوزه حكومت اسلامي و سياست اهل نظر هستند، تصريح كرد: شاگردان اين مرجع بزرگوار ايشان را مظهر نظم مي دانند.
آيت الله حسيني بوشهري با تاكيد بر اينكه آيت الله سبحاني شخصيت جامعي دارند، اضافه كرد: اين مرجع بزرگوار در هر زماني كه جامعه اسلامي نيازمند بوده، در علوم اسلامي كتاب تاليف كرده است.
آ يت الله جعفر سبحاني هم گفت: هدف از تشكيل اين مراسم تقدير از خادمان قرآني است و من افتخار مي كنم كفش جفت كن كساني باشم كه به قرآن خدمت مي كنند.
وي تصريح كرد: تا زماني كه با قرآن باشيم دشمنان نمي توانند براي ما عرض اندام كنند.
براساس اين گزارش، در مراسم اختتاميه هجدمين دوره المپياد قرآن و حديث از برگزيدگان اين المپياد كه بيش از 51 هزار نفر از 07 مليت در آن شركت كرده بودند تقدير به عمل آمد.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا صالح معاون فرهنگي جامعه المصطفي العالميه گفت: با برگزاري المپياد قرآن و حديث در برخي از كشورهايي كه مخاطبان آن اهل سنت هستند شاهد همكاري حوزه هاي علميه شيعه و اهل سنت، تقريب مذاهب و وحدت هستيم كه از مكتب انقلاب اسلامي سرچشمه مي گيرد.
وي افزود: اين المپياد پيام اسلام را در فراسوي مرزهاي ايران اسلامي منتشر كرده است. در اين مراسم كليپي از ديدار طلاب غير ايراني با رهبر معظم انقلاب در سفر سال 98 ايشان به قم پخش شد.
 


سرلشكر صفوي:

ايران در برابر فشارهاي خارجي ظرفيت قوي دارد

مشاور عالي رهبر معظم انقلاب با تاكيد بر افول دشمنان ملت ايران گفت: ملت ما در برابر مشكلات داخلي و فشارهاي خارجي ظرفيت قوي دارد.
سرلشكر سيد يحيي صفوي دستيار و مشاور عالي رهبر معظم انقلاب در كنگره ملي سردار شهيد مجيد بقايي فرمانده قرارگاه كربلا در دفاع مقدس با اشاره به اينكه بيداري اسلامي در منطقه از نتايج انقلاب اسلامي ايران است اظهار كرد: آمريكا، كشورهاي غربي، صهيونيست ها و برخي از كشورهاي عربي با پول هاي خود دشمنان ايران را ياري مي كنند. اين بيداري اسلامي كه در بعضي از كشورها رخ داد، نتيجه انقلاب ما و هشت سال دفاع مقدس ما بوده است و همه ما به اعتقادي كه از سال 57 تاكنون داشته ايم و همچنين به فرمايشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب وفادار مانده و خواهيم ماند.
صفوي خاطرنشان كرد: ملت ما در برابر مشكلات داخلي و فشارهاي خارجي ظرفيت قوي دارد. دشمن به خيال خام خود مي خواهد ما را شكست دهد اما بايد بداند آن كه رو به افول مي رود، دولت و حكومت شرك و كفر است. مسير انقلاب ما حق است و چون حق هستيم به ما ظلم مي كنند.
 


ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد تا 21 بهمن ماه

ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد 92 دانشگاه آزاد اسلامي كه از نهم بهمن آغاز شده تا شنبه 21 بهمن ماه ادامه دارد.
ثبت نام آزمون كارشناسي ارشد 92 دانشگاه آزاد اسلامي امسال نسبت به سال گذشته 49 درصد افزايش در رشته محل ها و ظرفيت ها دارد به طوري كه تعداد رشته محل ها به 3220 مورد افزايش يافته و ظرفيت پذيرش نيز نسبت به سال گذشته 70 هزار نفر شده است.
داوطلبان آزمون امسال مي توانند براساس علاقه خود 20 رشته محل را انتخاب كنند كه اين انتخاب ها بايد از يك مجموعه امتحاني صورت گيرد.
پذيرش دانشجو در رشته محل هاي انتخابي داوطلبان صرفاً براساس نمره كل آنهاست و سطح رشته شهر در انتخاب اول وضعيتي را به لحاظ رقابتي ايجاد نمي كند.
امسال مركز آزمون 46 حوزه امتحاني در سطح كشور در نظر گرفته است و داوطلبان مي توانند بدون توجه به 20 رشته محل انتخابي خود حوزه امتحاني را مشخص كنند.
زمان برگزاري آزمون سراسري كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد نهم، دهم و يازدهم خرداد ماه سال 92 و اعلام نتايج پذيرفته شدگان در شهريور ماه سال 92 است.

 


هديه به خوانندگان

مرحوم علامه سيد محمد حسين طباطبائي: ببينيد در شبانه روزي كه بر شما گذشته چه چيزي اندوخته ايد؟ چه گفته ايد؟ يك يك رفتار و گفتارتان را حساب برسيد، از نادرستي ها استغفار كنيد و براي آنچه شايسته و صالح و به فرمان حاكم عقل بوده خدا را شاكر باشيد.
 


حاشيه هاي ديدار فعالان رسانه اي اصلاح طلب با هاشمي رفسنجاني

دعوت از هاشمي رفسنجاني براي نامزدي در انتخابات، بحراني نشان دادن شرايط كشور و حضور برخي مدعوين با دستبند سبز از جمله حاشيه هاي ديدار اخير هاشمي با فعالان رسانه اي اصلاح طلب است.
عصر روز يكشنبه هفته جاري جمعي از خبرنگاران و وبلاگ نويسان مدعي اصلاح طلبي براي دعوت از آيت الله 78 ساله جهت نامزدي در انتخابات رياست جمهوري 92 به ديدار اكبر هاشمي رفسنجاني رفتند.
اما دعوت سازماندهي شده از هاشمي رفسنجاني، همه محور اين ملاقات نبود بلكه مدعوين- به جز معدودي خبرنگار رسانه هاي اصولگرا- آمده بودند تا با طرح برخي حرف ها، حمايت خود را از دولت وحدت ملي اعلام كنند. اين ديدار حاشيه هاي فراواني داشت كه برخي از آنها به شرح ذيل است؛
به گزارش فارس، خبرنگاران اين بار برخلاف شغل حرفه اي خود به حكم كوزه گر از كوزه شكسته آب مي خورد در بدو ورود به مجمع تشخيص مصلحت نظام به درخواست مسئولان روابط عمومي مجمع ضبط ها و تلفن هاي همراه خود را به مسئولان حفاظت تحويل دادند. قبل از شروع مراسم نيز اعلام شد از جمع حاضر، 15 نفر تقاضاي صحبت كردند كه در نهايت از ميان آنها 8 خبرنگار و وبلاگ نويس همسو اجازه طرح ديدگاه ها و سؤالاتشان را يافتند و از اين منظر فعالان رسانه اي اصولگرا در اقليتي نجيب قرار گرفتند.
مجري برنامه پيش از ورود هاشمي رفسنجاني به محل نشست از حاضران كه برخي از آنان با دستبندهاي سبز در جلسه حضور يافته بودند، خواست در بدو ورود آيت الله شعار غيراستاندارد سر ندهند!
تك مضراب سخن همه سخنرانان جلسه دعوت از هاشمي رفسنجاني براي ورود به صحنه انتخابات جهت خروج از وضع موجود بود و البته رئيس مجمع تشخيص مصلحت هم اين دعوت را رد نكرد و اگر چه گفت فعلاً بناي ورود ندارم اما گفت كه اگر اطمينان يابد فقط او مي تواند در شرايط موجود تغيير ايجاد كند، لحظه اي ترديد نكرده و نامزد انتخابات رياست جمهوري مي شود.
«بحراني نشان دادن كشور و قرار داشتن در شرايطي مشابه وضعيت جنگي» مطلع كلام سخنرانان اين جلسه بود كه از هاشمي به عنوان «فرمانده كل قوا در زمان جنگ»، «سردار سازندگي پس از جنگ»، «يكي از ستون هاي اصلي نظام اگر گفته نشود ستون اصلي نظام»، «بزرگ قوم»، «مبدع و محور دولت وحدت ملي» خواستند كه براي تغيير در اين شرايط با كمك خاتمي، حسن خميني، ناطق نوري، حسن روحاني و عبدالله نوري مجمعي را تشكيل دهند و مديريت انتخابات آينده را در دست گيرند.
يكي از سخنرانان نيز هاشمي را مردي در كنار مردم و سخنگوي جنبش اعتراضي در شرايط حصر رهبران اين جنبش معرفي كرد و نقش وي را در تنفس بخشي به معترضان در اين ايام تاريخي دانست و از هاشمي خواست به جاي بحث هاي تئوريك،عملا اقدامي براي تغيير وضع موجود انجام دهد!
سخنران ديگري خود را برآمده از متن جامعه معرفي كرد و بدون اشاره به منبع اطلاعاتي خود به هاشمي رفسنجاني گفت كه نه تنها محبوبيت وي در بين مردم كم نشده بلكه برخي محدوديت ها و زنداني شدن فرزندانش [ به اتهامات امنيتي و مالي] براي وي آبرو آورده است! اين فرد از هاشمي رفسنجاني به عنوان «آخرين شانس مردم ايران در انتخابات آينده!» ياد كرد و سخن خود را اينگونه پايان داد: ماه درخشنده چو پنهان شود
شب پره بازيگر ميدان شود؛ حضرت آيت الله! پنهان نشويد.
سخنران ديگري در خلال سخنانش ادعاي سران فتنه مبني بر تقلب در انتخابات 88 را تكرار كرد! و از قول روزنامه نگاران دوم خردادي اعلام كرد كه هنوز نمي دانند تكليف انتخابات گذشته چه شد و راي آنها كجا رفت و لذا چشمداشتي هم به انتخابات آينده ندارد.
اين فرد كه از هاشمي رفسنجاني خواست تكليف او را براي شركت يا عدم شركت در انتخابات يازدهم روشن كند، سخنانش را اينگونه تمام كرد كه «آقاي هاشمي! اگر حوادث گذشته دوباره تكرار شد، چه كار كنيم؟ آيا به خدا پناه ببريم يا شيوه ديگري در پيش بگيريم؟» هاشمي رفسنجاني البته در جواب سخنان اين فعال رسانه اي دوم خردادي بدون اشاره به نام كسي گفت كه راه او تفاوت دارد و او بهترين كار را همكاري و صحبت با رهبري مي داند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت همچنين آغاز فعاليت هاي هسته اي در كشور را به دوران مسئوليت خود منتسب كرد و خاطره اي نيز در اين زمينه گفت: آن روزها هم ما با آژانس مذاكره داشتيم و هر وقت بحثي پيش مي آمد آقاي امرالهي [ رئيس وقت سازمان انرژي اتمي] مي رفت و با زبان يزدي با آنها صحبت مي كرد و حوصله شان را هم سر نمي برد و موضوع حل مي شد اما از وقتي گفتيم عضو باشگاه اتمي شديم، مشكلات آغاز شد!
 


حداد عادل شايعه خروج از ائتلاف سه گانه را تكذيب كرد

حداد عادل انتشار برخي اخبار مبني بر كناره گيري وي از ائتلاف 2+1 را تكذيب كرد و گفت: شايعه كنار كشيدن من «كذب محض» است.
عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان در گفت وگو با خبرگزاري تسنيم در پاسخ به انتشار اخباري مبني بر اينكه غلامعلي حداد عادل در يك جلسه انتخاباتي اعلام كرده است حاضر است در آينده نزديك به نفع علي اكبر ولايتي عضو ديگر ائتلاف 2+1 كناره گيري كند، اظهار داشت: چنين توافقي صحت ندارد و «كذب محض» است.
غلامعلي حداد عادل افزود: ائتلاف ما همچنان در وضع قبلي قرار دارد و چنين توافقي به هيچ وجه صورت نگرفته و همچنان هر سه نفر ما در اين ائتلاف حضور داريم.
عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان تاكيد كرد: تاكنون هيچ تصميم خاصي درخصوص انتخاب كسي گرفته نشده و هر تصميمي موكول به آينده است.
حداد عادل در پاسخ به اينكه اعلام متعلق بودن 60 درصد آراي مردم به اعضاي ائتلاف سه نفره با واكنش تعداد زيادي از فعالان سياسي مواجه شده است، گفت: بنده راي 60 درصدي ائتلاف سه گانه را براساس نظرسنجي ها اعلام كردم.
پيشتر غلامعلي حداد عادل در جمع حقوقدانان بسيجي گفته بود وقتي در نظرسنجي ها مشخص شد كه 60درصد آرا متعلق به اين 3 نفر است، تصميم گرفتيم ائتلاف كنيم و در نهايت 2 نفرمان تصميم بگيريم براي خدا كانديداي رياست جمهوري نشويم.

 


در همايش شركاي ماندگار مطرح شد

مشاركت شرعي، درصد معوقات بانكي را به پايين ترين ميزان مي رساند

اهواز- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در بانك مهر اقتصاد گفت: بانكداري اسلامي يك مفهوم بسيار بزرگ و با عظمت است كه به آساني به دست نمي آيد زيرا در راستاي اين نوع بانكداري تمام ظواهر و باطن بايد به معناي واقعي اسلامي باشد.
حجت الاسلام والمسلمين حسين مهدوي در همايش شركاي ماندگار بانك مهر اقتصاد اظهار داشت: تاكيد ما در بانكداري اسلامي و بانك مهر اقتصاد بر زدودن ربا و مشتري مداري مبتني بر انسان و نه مبتني بر پول است.
وي افزود: اگر مي خواهيد سرمايه و منابع و سود شما با بركت باشد به مردم سخت نگيريد و با قانون هاي دست و پا گير مشتري را آزار ندهيد. البته اين بدان معنا نيست كه ضوابطي براي بازگشت سرمايه مردم در نظر نگيريد.
مهدوي خاطرنشان كرد: تا زماني كه بانك هاي ما سود را به سرمايه مي بندند ربا ريشه كن نخواهد شد بايد سهم خود را از سود حاصله اي كه به وسيله مشاركت، مضاربه، جعاله، مضارعه، مساقات و عقود مبادله اي بدست مي آيد حساب كنند تا حلال باشد.
نماينده ولي فقيه در بانك مهر اقتصاد با بيان اينكه تاكنون 204 ميليارد تومان به مشتريان خود پرداخت كرده ايم، افزود: اگر مشاركت شرعي اتفاق بيفتد درصد معوقات بسيار پايين مي آيد و دليل معوقات ما اين است كه روند كار به درستي انجام نمي شود مردم بايد سود قطعي خود را از بانك ها مطالبه كنند.
 


پورمختار خبر داد

پرونده تخلف بيمه و بانك پارسيان در دستور كار كميسيون اصل90

رئيس كميسيون اصل 90 گفت: اين كميسيون به پرونده تخلف پولشويي بانك و بيمه پارسيان رسيدگي خواهد كرد.
محمدعلي پورمختار در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران تصريح كرد: اگر بحث يا شكايت جديدي نيز در اين راستا به كميسيون اصل 90 ارجاع شود مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
در اين رابطه حسينعلي حاجي دليگاني نماينده شاهين شهر نيز با اشاره به تخلف پولشويي بانك و بيمه پارسيان گفت: كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اين تخلف بانك و بيمه پارسيان را در دستور كار خود قرار داده و پيگيري خواهد كرد.
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: اين كميسيون آمادگي دارد تا مستندات مربوط به تخلف بانك و بيمه پارسيان را دريافت كرده و در بررسي هاي خود از اين مستندات نيز استفاده كند.
حاجي دليگاني خاطر نشان كرد: پس از بررسي موضوع راهكارهاي مقابله با اينگونه تخلف ها نيز بررسي خواهد شد.
 


در مراسم اختتاميه دومين جشنواره جام جم عنوان شد

رئيس صدا و سيما: تلويزيون هوشمند راه اندازي مي شود

گروه ادب و هنر-
مراسم اختتاميه دومين جشنواره تلويزيوني جام جام همزمان با شب ولادت پيامبر اعظم(ص) و با حضور رئيس و مديران رسانه ملي و جمعي از هنرمندان در تالار همايش هاي صداوسيما برگزار شد.
رئيس سازمان صداوسيما در مراسم اختتاميه دومين جشنواره تلويزيوني جام جم از تغيير ماهيت تلويزيون در ايران خبر داد و گفت: از يك تا دو سال ديگر تلويزيون هوشمند در ايران راه اندازي خواهد شد.
مردم با تلويزيون زندگي مي كنند. شادي و غم مردم دنيا با تلويزيون است و روز و شبشان با آن مي گذرد؛ بنابراين تلويزيون تلاش مي كند تا همه نيازهاي مخاطبانش را برطرف كرده و نيز برنامه هاي جذاب تر و بهتري را تدارك ببيند. تلويزيون براي مردم خيلي نقش دارد.
سيدعزت الله ضرغامي افزود: خوشحالم از اينكه اين جلسه به حضور چهار خانواده شهيد مزين شده است؛ شهدايي كه هر يك از آنها مشعلي فروزان هستند. شخصيت هاي عظيمي كه در دوره خودشان حماسه ها آفريدند و من امشب را يك جشن بزرگ براي خانواده سيما تلقي مي كنم؛ جشني كه شما چهره هاي باسابقه و ارزشمند دور هم جمع شده ايد.
وي ادامه داد: فعلا توان ما در همين 20 شبكه تلويزيوني است، اما ان شاءالله در آينده به تعداد شبكه هايمان اضافه مي كنيم. جا دارد در همين جا از آقاي فرجي به عنوان دبير جشنواره تشكر ويژه داشته باشم چرا كه ايشان لياقت نشان دادند و تا همين حالا جشنواره را به خوبي اداره كردند.
ضرغامي همچنين خطاب به مردم و همه كساني در مراسم اختتاميه دومين جشنواره تلويزيوني جام جم حضور داشتند نويد اتفاقات نو و جديدي را در تلويزيون داد و گفت: ما امشب براي جشنواره تلويزيوني دور يكديگر جمع شده ايم. تلويزيوني كه در آينده قرار است با آن مواجه شويم ديگر تلويزيوني نيست كه حال شاهد آن هستيم چرا كه قرار است به زودي ماهيت آن عوض شود. صدا و سيما براي راه اندازي چنين طرحي خودش را آماده كرده تا يك تلويزيون هوشمند به خانه هاي مردم بياورد و ممكن است اين اتفاق سال آينده يا دو سال ديگر به طور رسمي انجام شود.
در پي اين مراسم، ضمن تقدير از خانواده هاي شهدا در ابتدا از خانواده شهيد بابايي تقدير به عمل آمد كه دختر اين شهيد به نمايندگي از مادرش روي سن حاضر شد و طي سخناني كوتاه ضمن تبريك ميلاد با سعادت حضرت محمد(ص) خاطر نشان كرد: اميدوارم روزگاري خوش و لب هاي خندان داشته باشيد؛ ضمن اينكه از تمامي حضار و مديران صدا و سيما تشكر فراوان را دارم. همچنين در ادامه لوح يادبودي به خانواده شهيد حسن باقري، شهيد علي صيادشيرازي، شهيد حسن تهراني مقدم اهدا و از آنها تقدير به عمل آمد.
در مراسم اختتاميه دومين جشنواره تلويزيوني جام جم، صداوسيما از 17 هنرمند تقدير كرد؛ داريوش ارجمند، ايرج طهماسب، حميد جبلي، سيروس مقدم، محمدرضا شريفي نيا، رويا تيموريان، شهره لرستاني، امير جعفري، ريما رامين فر، حسين سهيلي زاده، عليرضا افخمي و محمدرضا ورزي از جمله هنرمنداني بودند كه از سوي رئيس سازمان صدا و سيما مورد تقدير قرار گرفتند.
در اين مراسم همچنين برگزيدگان به اين شرح معرفي شدند: در بخش فيلم هاي تلويزيوني، بهترين فيلمنامه: ابراهيم فروزش براي فيلم تلويزيوني سنگ اول، بهترين كارگرداني: بهروز شعيبي براي فيلم تلويزيوني پيش خواهد آمد، بهترين فيلم: اكبر تحويليان براي فيلم تلويزيوني ساعت به وقت صفر، بهترين بازيگر مرد: محسن تنابنده (سنگ اول) و سيامك صفري (پيش خواهد آمد)، بهترين بازيگر زن: انديشه فولادوند براي فيلم تلويزيوني سنگ اول، بهترين آهنگساز: بهنود يخچالي.
بخش سريال هاي طنز: بهترين فيلمنامه: عليرضا بذرافشان / سارا خسروآبادي براي سريال نابرده رنج، بهترين كارگرداني: حميد نعمت الله براي سريال وضعيت سفيد، بهترين سريال: الهام غفوري براي سريال پايتخت، بهترين بازيگر اول مرد: يونس غزالي براي بازي در وضعيت سفيد، بهترين بازيگر اول زن: افسانه بايگان براي بازي در سريال وضعيت سفيد، بهترين بازيگر مكمل زن: مرجانه گلچين براي بازي در سريال شمس العماره، بهترين بازيگر مكمل مرد: هوشنگ حريرچيان براي بازي در سريال ساختمان پزشكان و آشپزباشي، بهترين تصويربرداري: مسعود كلاري براي سريال آشپزباشي، بهترين موسيقي: امين هنرمند براي سريال آشپزباشي، بهترين دكور و صحنه: محمدرضا شجاعي براي سريال وضعيت سفيد، بهترين جلوه هاي ويژه: رضا ميثاقي براي سريال مسير انحرافي، بهترين تدوين: خشايار موحديان و سودابه سعيدنيا براي سريال وضعيت سفيد. در بخش مسابقه و سرگرمي: بهترين اجرا: مسعود روشن پژوه، دكور: حسين فردرو، خلاقيت و پژوهش: سعيد ابوطالب/ محمد حسيني، مسابقه حضوري: سعيد ابوطالب، مسابقه غيرحضوري: علي اكرمي. در بخش تركيبي ها: بهترين بازيگر: محمد مسلمي، علي فروتن، حميد گلي، بهترين مجري: داريوش فرضيايي و اميرمحمد متقيان، بهترين نويسنده: محمدرضا حيدري، بهترين دكور: مونا ترابي. همچنين هيئت داوران جايزه ويژه خود را به مرجان اشرفي زاده، عليرضا خمسه، ناهيد دل آگاه، محسن تنابنده، سيامك صرافت، محمد داودي و عليرضا سبط احمدي اهدا كردند.
 


پايان جشنواره زمستاني همدان با تجليل از قهرمانان المپيك

همدان- خبرنگار كيهان:
ششمين جشنواره زمستاني همدان با تجليل از قهرمانان ادوار مختلف المپيك پايان يافت.
استاندار همدان در مراسم اختتاميه اين جشنواره كه در محل مجتمع فرهنگي هنري بوعلي سينا برگزار شد گفت: ششمين جشنواره زمستاني همدان امسال با شعار همبستگي، گردشگري و ورزش در استان ملقب به پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين برگزار شد و نشان داد كه زمستان هاي اين شهر با همه سرمايي كه دارد با حضور مهمانان و گردشگران از همه نقاط، گرمابخش خواهد بود.
علي محمد آزاد افزود: در كنار آثار باستاني و نقاط گردشگري و فرهنگي بسياري كه همدان دارد، وجود چهار فصل متمايز ويژگي ديگري است كه مشتاقان ديدن فصول مختلف را جذب مي كند.
وي ادامه داد: اميدواريم اين جشنواره به اهداف خود كه توسعه گردشگري استان در فصول سرد سال و معرفي بيشتر ظرفيت هاي آن به همه مردم ايران و ملل جهان است، برسد.
در اين مراسم رئيس كميسيون گردشگري كميته ملي المپيك نيز اظهار داشت: گرد آوردن جمعي از قهرمانان المپيك كشور در دوره هاي مختلف به همراه خانواده ها و تجليل از آنان در جشنواره زمستاني همدان، رويداد بزرگ و بي نظيري است كه طي 60 سال گذشته، از زمان حضور ايران در بازي هاي المپيك تاكنون، سابقه نداشته است.
سيدكوروش مجتبوي افزود: اين رويداد، همدان را هم به عنوان اولين قطب گردشگري ورزشي و زمستاني ايران و هم به عنوان الگو و مدلي جهت ادامه گردهمايي قهرمانان المپيك و خانواده هاي آنان در ساير نقاط كشور، معرفي كرده است.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان در جريان برگزاري ششمين جشنواره گردشگري زمستاني سفرا و كارداران فرهنگي 29 كشور جهان از باغ موزه دفاع مقدس همدان ديدار كردند.
در اين ديدار، مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس همدان، ضمن خوش آمدگويي به مهمانان جشنواره زمستاني، افزود: ديدار مهمانان اين جشنواره از باغ موزه دفاع مقدس، فتح بابي براي معرفي رويدادهاي دوران جنگ تحميلي ايران و نيز كهن شهر همدان به شمار مي رود.
جعفر زمرديان اضافه كرد: در كشورهاي مختلف موزه هاي جنگ معمولا نمادي از خشونت و ستيز است اما در باغ موزه دفاع مقدس همدان، تلفيقي از زيبايي هاي مادي و معنوي، از جمله فضاي سبز و آبكاري ها و نمادهاي ديني و بارگاه شهيد گمنام را با سختي ها و نازيبايي هاي جنگ مي توان مشاهده كرد.
وي وجود بارگاه شهيد گمنام 18 ساله در باغ موزه را نمونه اي از اداي احترام به شهدا به عنوان يكي از ويژگي هاي ايرانيان، دانست.
همچنين طي مراسمي با حضور جمعي از قهرمانان المپيك حاضر در جشنواره زمستاني، از 4 نوع سوغات خوراكي ثبت ملي شده همدان رونمايي شد.
در اين مراسم، 4 نوع خوراكي استان شامل حلوا زرده، كماج، شيرمال و انگشت پيچ به عنوان سوغاتي هاي قديمي و سنتي كه در جريان برگزاري جشنواره زمستاني ثبت ملي شدند، مورد رونمايي قرار گرفت.
همسر مرحوم ناصر گيوه چي نايب قهرمان كشتي المپيك 1952 هلسينكي، همسر مرحوم توفيق جهانبخت، دارنده مدال برنز المپيك 1952 مسعود مصطفي جوكار نايب قهرمان المپيك 2004 آتن و تيمور غياثي از اعضاي تيم پرش ارتفاع اعزامي به المپيك 1976 مونترال از اين 4 سوغات همدان رونمايي كردند.
 


كوتاه از دهه فجر

همدان - خبرنگار كيهان: دومين پرچم بزرگ جمهوري اسلامي ايران به مناسبت دهه فجر در همدان به اهتزاز در مي آيد.
در همين راستا در آستانه دهه مبارك فجر، ايام هفته وحدت و همزمان با برگزاري ششمين جشنواره زمستاني همدان، دومين پرچم بزرگ ايران برفراز مجتمع توريستي و تفريحي عباس آباد اين شهر برافراشته مي شود.
تبريز - خبرنگار كيهان: 375 پروژه عمراني با بيش از 11 هزار ميليارد ريال اعتبار افتتاح مي شود.
معاون عمراني استانداري آذربايجان شرقي افزود: پيشرفت فيزيكي طرحها در مجموع 60 درصد برآورد مي شود و از پروژه هاي آزادراه ميانه - مياندو آب (آذربايجان غربي) و بيمارستان هاي ورزقان، چاراويماق و مرند به عنوان 4 مورد طرح مهر ماندگار نام برد كه در دهه فجر امسال به بهره برداري و افتتاح مي رسند.
سنندج - خبرنگار كيهان: شهرهاي شويشه، صاحب و 18 روستاي مرزي كردستان به مناسبت دهه فجر گازرساني مي شوند.
مديرعامل شركت گاز كردستان با اعلام مطلب فوق افزود: با گازرساني به اين روستاها تا پايان دهه مبارك فجر مجموعا 92 روستا از توابع شهرستان بانه و 66 روستاي شهرستان سقز از گاز طبيعي بهره مند خواهند شد.
شهركرد - خبرنگار كيهان: 28 طرح صنعتي همزمان با دهه مبارك فجر در چهار محال و بختياري به بهره برداري مي رسد.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اعلام اين مطلب گفت: با بهره برداري از اين طرح ها زمينه اشتغال 328 نفر فراهم مي شود.
وي افزود: براي ساخت و تكميل اين طرحها 293 ميليارد ريال هزينه شده است.
اهواز - خبرنگار كيهان: نخستين كتابخانه عمومي شهر فتح المبين شوش به مناسبت دهه فجر افتتاح مي شود.
رئيس اداره كتابخانه عمومي شوش افزود: اين كتابخانه با زيربناي 135 متر مربع از سوي مدير شركت دشت نرگس به اداره كتابخانه هاي عمومي واگذار شده است.
وي تصريح كرد: اين كتابخانه با عنوان «شهيد آويني» براي جمعيت 17 هزار نفري مردم فتح المبين پيش بيني شده است.
ساري - خبرنگار كيهان: مديركل ورزش و جوانان مازندران از كلنگ زني دومين سالن سرپوشيده بزرگ ايران در دهه فجر خبر داد.
احمد سعادتمند در خصوص برنامه هاي فجر اين اداره كل اظهار داشت: 10 برنامه بزرگ و 500 برنامه شهرستاني در دستور كار اداره كل ورزش و جوانان مازندران قرار دارد.
وي يادآور شد: همچنين 12 سالن و فضاي ورزشي در دهه فجر امسال، در مازندران افتتاح مي شود.
مانه و سملقان - خبرنگار كيهان: 67 پروژه عمراني به مناسبت دهه فجر در شهرستان مانه و سملقان به بهره برداري رسيد.
فرماندار مانه و سملقان با اشاره به اعتبارات 67 پروژه مورد بهره برداري گفت: اين پروژه ها با اعتبار هفت ميليارد و 734 ميليون تومان در شهرستان مانه و سملقان آماده بهره برداري شده اند.
درچه - خبرنگار كيهان: دومين جلسه تخصصي كميته دانش آموزي فرهنگيان استان اصفهان برگزار شد.در اين جلسه هماهنگي لازم جهت اجراي 22 برنامه شاخص استان بصورت متمركز به تصويب رسيد و تاكيد شد نسبت به تهيه و نصب روز شمار انقلاب اسلامي كه توسط موسسه كيهان منتشر مي شود همكاري ويژه صورت گيرد تا دانش آموزان نسبت به حوادث روزهاي انقلاب آشنايي بيشتري پيدا كنند.
كرج - خبرنگار كيهان: 15 هزار واحد مسكن مهر به مناسبت دهه فجر در استان البرز افتتاح مي شود.
استاندار البرز با اعلام خبر فوق افزود: تمامي تمهيدات لازم براي ارائه خدمات به شهرهايي كه خانه هاي مسكن مهر در آنها ساخته مي شود انديشيده شده است.
مشهد - خبرنگار كيهان: همايش تجليل از 8 شهيد دوران انقلاب در مشهد برگزار مي شود.
معاون فرهنگي شهرداري مشهد افزود: بزرگترين نقاشي پرچم جمهوري اسلامي به طول 270 متر و همچنين 900 طيف رنگ به كار رفته در آن نيز، در طول دهه فجر در محل پل جمهوري اسلامي مشهد در قالب پل گالري به نمايش درخواهد آمد.
نيشابور- خبرنگار كيهان: 115طرح و پروژه عمراني با اعتبار 742 ميليارد ريال در نيشابور به مناسبت دهه فجر به بهره برداري رسيد.
فرماندار نيشابور افزود: اين پروژه ها شامل بهره برداري از 44 طرح و پروژه كشاورزي و دامي، 22 طرح خدماتي و رفاهي شهرداري ها، بهره برداري از 3 طرح بزرگ گازرساني و افتتاح مركز بهره برداري خطوط انتقال گاز، 6 طرح خدمات بهداشتي و درماني، بهره برداري از 64 واحد مسكن مهر شهر خرو، 11طرح آبرساني شهري و روستايي، 6 طرح ساخت، نوسازي و بهسازي مدارس، 6 طرح ميراث فرهنگي و گردشگري و 4 طرح برق رساني است.
ايوان غرب-خبرنگار كيهان: 54طرح عمراني، كشاورزي به مناسبت دهه فجر در شهرستان ايوان غرب به بهره برداري رسيد. فرماندار ايوان غرب افزود: 54 طرح عمراني، كشاورزي، رفاهي، صنعت و معدن با اعتباري بالغ بر 31ميليارد ريال به بهره برداري رسيد. همچنين يكصد برنامه فرهنگي- ورزشي و نيز ديدار با خانواده هاي معظم شهدا از ديگر برنامه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي است.
اهواز- خبرنگار كيهان: به مناسبت دهه فجر 59 پروژه آب و خاك در خوزستان به بهره برداري مي رسد مدير آب و خاك و امور فني سازمان جهاد كشاورزي خوزستان اعتبار هزينه شده جهت اجراي پروژه هاي ياد شده را 462 ميليارد و 930 ميليون ريال ذكر كرد و افزود: از اين مبلغ 439ميليارد و 290ميليون آن از اعتبارات عمراني و زيربنايي و بقيه از طريق تسهيلات بانكي تأمين و هزينه شده است. به گفته اين مقام مسئول ميزان اشتغال زايي پروژه هاي مذكور 6 هزار و 846 نفر است.
اصفهان-خبرنگار كيهان: اولين بازارچه مشاغل خانگي در دهه فجر افتتاح مي شود. در همين رابطه، نماينده كميته امور بانوان و خانواده ستاد دهه فجر استان اصفهان با اشاره به برگزاري همايش سرپرست خانوار توسط امور بانوان كميته امداد امام خميني(ره)، از اهداي 500 كمك جهيزيه به مددجويان تحت پوشش كميته امداد خبر داد.
سرخس-خبرنگار كيهان: كميته روستايي و عشايري ستاد دهه فجر سرخس تشكيل شد. مسئول اين كميته مهمترين برنامه هاي كميته را در آغاز سي و پنجمين سالگرد انقلاب اسلامي، آذين بندي روستاها و مراكز دهستان، برگزاري مسابقات قرآني، فرهنگي، هنري و ورزشي، به صدا درآوردن زنگ انقلاب در مدارس روستايي، غبارروبي مزار شهدا و تجليل و ديدار از خانواده هاي محترم شهيدان، تجليل از زنان موفق در تعاوني هاي روستايي، مددكاران و تسهيلگران جهاد كشاورزي، خدمات رساني اكيپ هاي رايگان دامپزشكي در روستا براي واكسيناسيون دام سبك، افتتاح پروژه هاي توليدي، عمراني و تخفيف به جوانان روستايي براي ثبت نام در آموزشگاه هاي فني و حرفه اي شهرستان عنوان كرد.
تبريز-خبرنگار كيهان: جشن انقلاب اسلامي ايران در ارمنستان برگزار مي شود.
استاندار آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق افزود: براي نخستين بار، اين جشن در مركز ايالت سيونيك ارمنستان ترتيب مي يابد و هنرمندان آذربايجان شرقي در آن هنرنمايي خواهند كرد.
 


بازديد گروه جهادي ولي امر از زلزله زدگان قاين

قاين- خبرنگار كيهان:
گروه جهادي ولي امر از روستاهاي زلزله زده زهان قاين بازديد و از نزديك در جريان چگونگي كمك رساني و بازسازي خانه هاي زلزله زدگان قرار گرفتند.
در اين بازديد كه آيت الله اصفهاني امام جمعه قاين و سرهنگ نظري فرماندهي سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبي و مسئولان محلي حضور داشتند گزارشي از آخرين وضعيت بازسازي و نيازهاي مردم زلزله زده جهت تسريع در كار تهيه شد.
احمدي مسئول گروه جهادي ولي امر در پايان بازديد خود با ابراز خرسندي از حضور در قاينات گفت: با عنايت به پيگيري هاي امام جمعه قاين و نامه ايشان به رهبر انقلاب تصميم بر اين شد تا از نزديك شاهد اوضاع زلزله زدگان باشيم و گزارشي از روند اقدامات انجام شده را به مسئولان در تهران ارائه كنيم تا تصميمات مقتضي گرفته شود.
وي مردم زلزله زده قاين را بسيار قانع، كم توقع و كم نظير ياد كرد و افزود: در امر كمك رساني به مردم نبايد سهل انگاري صورت گيرد.
سرهنگ نظري فرماندهي سپاه انصارالرضا(ع) نيز در سخناني ضمن تاكيد بر افزايش سرعت عمل نهادها در امر بازسازي گفت: گزارش مبسوط اين بازديد بايد به سمع و نظررهبر انقلاب برسد و در صورت لزوم ما از تمام توان خود در امر بازسازي و كمك به زلزله زدگان استفاده خواهيم كرد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10