(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 28 بهمن  1391 - شماره 20431

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خطيب جمعه تهران:
 مسئولي كه با ولايت فاصله بگيرد از چشم مردم مي افتد
هديه به خوانندگان
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
توضيح سازمان انرژي اتمي درباره مصاحبه دكتر عباسي
لاريجاني: دولت همراه بودجه لايحه چند دوازدهمي هم بدهد
امام جمعه قم:
 آرمان هاي انقلاب به نسل نو انتقال يافته است
افتتاح 4623 پروژه صنعتي و عمراني در بوشهر با حضور رئيس جمهور
واكنش مهمان پرست به ادعاي بي اساس سعودالفيصل
ادامه محكوميت وقايع 22 بهمن قم
برگزاري هفتمين جشنواره بين المللي شعر فجر در كرمان
وزير جهاد كشاورزي خبر داد
ابلاغ دستورالعمل قانون جديد سند زمين هاي كشاورزي
با حضور وزير راه و شهرسازي
 طرح گازرساني به فاز 11 پرديس شروع شد
آيت الله مصباح يزدي:
اگر اسلام نباشد ناسيوناليسم ايراني هم فايده ندارد
رئيس سازمان بسيج مستضعفين:
دغدغه اصلي آمريكا شيرهاي نفت ايران است
پس از 2 روز همايش نهج البلاغه
 در زاهدان به كار خود پايان داد
رونمايي از اولين سفال شب تاب دنيا در خوزستان
افتتاح نمايشگاه سراسري تخصصي كودكان و نوجوانان در همدان
جشنواره بين المللي اينترنتي
داستان كوتاه دفاع مقدس در كاشان به كار خود پايان داد
مراسم جشن سالروز ميلاد سيدالكريم برگزار شد
مدير باشگاه دانش آموزي نانو:
دانش آموزان ايران رتبه نخست نانوي جهان را دارند
در بين 52 كشور جهان
كاريكاتوريست لرستاني رتبه اول را كسب كرد


خطيب جمعه تهران:

 مسئولي كه با ولايت فاصله بگيرد از چشم مردم مي افتد

امام جمعه موقت تهران گفت: مردم ايران همه مسئولان را با ولايت مي سنجند و هر مسئولي كه با ولايت باشد محبوب دل مردم است اما اگر كسي كمترين زاويه اي با ولايت داشته باشد از چشم مردم مي افتد و منفور مي شود.
به گزارش فارس آيت الله سيداحمد خاتمي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادي سياسي جمعه تهران با اشاره به مناسبت هاي پيش رو به ولادت حضرت امام حسن عسگري(ع)، سالگرد وفات حضرت معصومه(س) قيام افتخارآفرين 29 بهمن مردم قهرمان تبريز و اربعين درگذشت حاج آقامجتبي تهراني اشاره كرد و اظهار داشت: روز گذشته همايش نيم قرن حضور جامعه مدرسين در قم برگزار شد كه رهبر معظم انقلاب پيام بسيار عميق و متيني براي آن صادر كردند.
امام جمعه موقت تهران به راهپيمايي پرشكوه 22 بهمن امسال اشاره كرد و ادامه داد: دشمن حدود يك سال است كه با جنگ رواني مي خواهد مردم را از انقلابشان جدا كند و در اين راه از تحريم و رفتارهاي نادرست رسانه اي استفاده مي كند از اين رو منتظر 22 بهمن بود اما مردم با بصيرت باشكوه به صحنه آمدند.
آيت الله خاتمي با اشاره به واكنش مقامات آمريكايي درباره اين حضور مردمي گفت: يكي از مقامات بلندپايه آمريكا گفته است كه نمي دانم چه بگويم؛ ايراني ها من را به ياد ميخ مي اندازند كه هرچه بر آن مي كوبي سفت تر مي شود. از اين رو روانشناسي آنها مقاومت است كه در هيچ كتابي تعريف نشده است.
عضو مجلس خبرگان با بيان اينكه ولايت مداري در راهپيمايي 22 بهمن موج مي زد و شعار سراسري ملت ايران شعار «اين همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده» بود گفت: همه بدانند كه براي مردم فقط محور ولايت اهميت دارد.
وي تاكيد كرد: مردم ايران همه را با ولايت مي سنجند و هر مسئولي كه با ولايت باشد محبوب دل مردم است اما اگر كسي كمترين زاويه اي با ولايت داشته باشد از چشم مردم مي افتد و منفور مي شود.
وي پيام استقامت و مقاومت مردم و استكبارستيزي را از پيام هاي ديگر اين راهپيمايي دانست و اضافه كرد: مردم نشان دادند كه فرسوده شدني نيستند اما دشمن خود را فرسوده خواهند كرد. از اين رو در همه كشور صداي مرگ بر آمريكا شنيده شد.
آيت الله خاتمي با اشاره به اظهارات معاون رئيس جمهور آمريكا كه گفته بود ما فشارها را بر ايران تشديد مي كنيم و در عين حال خواهان مذاكره با ايران هستيم يادآور شد: برخي ساده لوحان اين را فرصتي طلايي خواندند اما بايد بدانند كه آمريكا در پي مذاكره نبوده و درصدد سلطه است و مي خواهد ايران را پاي ميز مذاكره بكشاند و از اين طريق انقلابيون منطقه را نااميد كند.
وي افزود: دشمن مي خواهد ايران اسلامي را از پا درآورد اما بايد بداند كه ما آنها را بيچاره خواهيم كرد.
آيت الله خاتمي تاكيد كرد: پرونده آمريكا فقط به دست رهبر معظم انقلاب است و هيچ كس در هيچ مقامي نمي تواند كمترين اقدامي بدون اجازه مقام معظم رهبري در اين زمينه انجام دهد.
آيت الله خاتمي پيام ديگر اين راهپيمايي را خطاب به مسئولان دانست و گفت: مردم به مسئولان نشان دادند كه پاي انقلاب خود هستند اما گفتند كه مسئولان نيز بايد از بگومگوهاي تنفرآور دست بردارند چرا كه از اين دعواها خسته اند.
وي در ادامه خطبه دوم به حادثه قم و حرم حضرت معصومه(س) در 22 بهمن اشاره كرد و آن را حادثه اي بسيار تلخ و ناروا دانست و گفت: اگر مي خواهيد وزن كار خود را ببينيد به رسانه هاي بيگانه نگاه كنيد.
آيت الله خاتمي ادامه داد: اين درخواستي كه از مقامات امنيتي، انتظامي و مقامات قضايي وجود دارد كه با اين مسئله كاملا قانوني برخورد كنند كه نه در قم و در هيچ كجاي كشور شاهد چنين حوادثي نباشيم.
وي در ادامه با اشاره به حوادث بحرين و سوريه گفت: ما در رابطه با تمام اين مسائل منطقي داريم كه هيچ خردورزي نمي تواند آن را رد كند ما معتقد به حاكميت مردم هستيم. در مورد مسئله فلسطين ما معتقديم كه هر فلسطيني يك رأي و در مورد بحرين نيز اينچنين است.
خطيب ديروز نمازجمعه تهران تصريح كرد: در بحرين خانداني كه اصالتا بحريني نيستند و اهل نجد واقع در بيابان هاي عربستان است به زور بر گرده مردم سوار شده اند و دست بردار هم نيستند.
آيت الله خاتمي ادامه داد: كميسارياي عالي حقوق بشر مي گويد 100 نفر شهيد شده اند و هزار و 600 نفر نيز اعم از دانشجو، عالم و استاد دانشگاه در زندان هستند. اين مردم حرف منطقي دارند. حرف ما به مردم بحرين اين است كه مقاومت كنيد پيروزي از آن شماست.
آيت الله سيداحمد خاتمي هم چنين در خطبه اول نماز با اشاره به اينكه تلاش در جهت صميميت و صلح و آشتي در جامعه مورد تأكيد قرآن است، گفت: تلاش در اين جهت جزئي از تقوا است.
وي افزود: در خطبه هاي گذشته بحث سبك زندگي را مطرح كرديم يكي از اصول مهم سبك زندگي اسلامي اصل انصاف است. بايد در تمام عرصه ها انصاف به عنوان يك فضيلت بالا و ارزشمند مطرح شود.
خطيب نمازجمعه تهران تصريح كرد: از جمله مباحث لازم در اين موضوع حق گريزي است. گريزگاه هاي بي انصافي است بايد ديد كه چه عوامل باعث بي انصافي انسان و نديدن حق مي شود.
آيت الله خاتمي گفت: بر طبق آيات صريح قرآن 3 عامل سبب بي انصافي مي شود، عامل اساسي، هواي نفس خود و ديگران است، اگر انسان خود را معبود و بالاتر از همه چيز ديد سبب مي شود تا محور را خود ببيند.
وي افزود: در اين صورت چنين كسي كور مي شود و واقعيت را نمي بيند. آن چيزهايي كه بايد بفهمد را نمي فهمد. اين هواي نفس گاهي وقت ها هواي نفس باندي است هواي نفس جناحي است اين بدتر از هواي نفس خود است در روايت است بدبخت كسي است كه به خاطر هواي نفس ديگران خود را جهنمي مي كند.
خطيب ديروز نمازجمعه تهران ادامه داد: ما به فضاي انتخابات رياست جمهوري نزديك مي شويم، ما چطور رفتار مي كنيم آيا براي رئيس جمهور شدن كسي كه دوست داريم بايد خودمان را تباه كنيم؟
خطيب نمازجمعه ديروز تهران در پايان خطبه ها گفت: در وضعيت فعلي جامعه انصاف به عنوان يك فضيلت بالا و يكي از اركان سبك زندگي اسلامي است كه بايد همگي به آن توجه كنيم.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره)؛ ما از خدا هستيم همه، همه عالم از خداست، جلوه خداست و همه عالم به سوي او برخواهد گشت. پس چه بهتر كه برگشتنش اختياري باشد و انتخابي و انسان انتخاب كند شهادت را در راه خدا.
 


درپرتو وحي


از آنچه اطلاع و آگاهي نداري پيروي نكن!
قرآن مجيد:
از آنچه به آن آگاهي و اطلاع نداري پيروي (كوركورانه) نكن!
زيرا: گوش و چشم و دل، همه مسئولند!
سوره اسراء -آيه 36
 


اخبار ادبي و هنري

برگزيدگان جبهه رسانه اي سينماي انقلاب
در جشنواره فيلم فجر
نمايندگان جبهه رسانه اي سينماي انقلاب، برترين فيلم هاي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر را انتخاب كردند.
در يك نظرسنجي كه سايت رجانيوز از 50 منتقد و سينمايي نويس ايران انجام داده است در نهايت سه فيلم «تنهاي تنهاي تنها» ساخته «احسان عبدي پور» (با 306 امتياز)، «سر به مهر» ساخته «هادي مقدم دوست» ( با 256امتياز) و «دربند» ساخته «پرويز شهبازي» (با 150 امتياز) به عنوان سه فيلم برتر «جبهه رسانه اي سينماي انقلاب» انتخاب شدند. آرا با اولويت يك، دو و سه از دوستان اخذ شده و فيلم هاي اول با ضريب 10 فيلم هاي دوم با ضريب 9 و فيلم هاي سوم با ضريب 7 تجميع شده است. دو فيلم «دهليز» (با 142 امتياز) و «خسته نباشيد» (با 114 امتياز) هم در رده هاي چهارم و پنجم قرارگرفتند.
گفتني است، در اين نظرسنجي شخصيت هايي چون سعيد مستغاثي (رئيس سابق انجمن منتقدان)، وحيد يامين پور (مجري سابق سيما و مدرس دانشگاه)، سهيل كريمي (مستندساز) و نويسندگاني از رسانه هايي چون كيهان، فارس، رجانيوز، جوان، سينمارسانه، مهر، 9 دي، نسيم، تسنيم، جبهه فكري انقلاب اسلامي، راديو گفتگو، مركز سفير و ... بهترين فيلم هاي جشنواره سي و يكم فجر را معرفي كرده اند.
آغاز به كار نخستين نمايشگاه
رسانه هاي ديجيتال انقلاب اسلامي
نخستين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال انقلاب اسلامي از سوي حزب الله سايبر و مجمع بازي سازان انقلاب اسلامي چهارشنبه شب در مصلاي تهران آغاز به كار كرد.
مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حميدرضا مقدم فر معاون فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سردار سعيد قاسمي از فرماندهان دفاع مقدس، عليزاده رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال و مشاور رئيس جمهور شب گذشته در محل مصلي امام خميني تهران آغاز به كار كرد و تا سوم اسفند ماه جاري برپا است.
اين نمايشگاه در شش بخش معارف اسلامي، انقلاب اسلامي، دفاع مقدس، جنگ نرم، بيداري اسلامي و سبك زندگي ايراني اسلامي در فضايي بالغ بر شش هزار مترمربع، ميزبان 200 غرفه است. افزايش چشمگير حجم كيفي رسانه هاي ديجيتال مرتبط با انقلاب اسلامي از جمله دلايلي است كه برپاكنندگان اين نمايشگاه براي برپايي آن به شكل تخصصي عنوان كرده اند.
مقدم فر در اين مراسم گفت: راه اندازي جبهه رسانه اي انقلاب اسلامي يك آرزو و يك ضرورت براي وضعيت رسانه اي ما در شرايط جنگ نرم است.
در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه تخصصي سيدمحمد حسيني وزير ارشاد نيز آرمان گرايي و واقع بيني را دو اصلي عنوان كرد كه براي رسيدن به وضع مطلوب در حوزه رسانه هاي ديجيتال بايد به آن توجه كرد و به اندازه نياز از آنها بهره برد.
براساس اين گزارش، در مراسم افتتاحيه نخستين نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال انقلاب اسلامي از بازي رايانه اي ايراني «نجاتگر» رونمايي شد. اين بازي با هدف شناسايي فعاليت هاي غيرانساني آمريكا، اسرائيل و انگليس و خنثي سازي و از بين بردن توطئه ها و جنايات اين كشورها توليد شده است.
 


توضيح سازمان انرژي اتمي درباره مصاحبه دكتر عباسي

درپي مصاحبه فريدون عباسي رئيس سازمان انرژي اتمي كه چهارشنبه گذشته در جمع خبرنگاران انجام شد و خبرگزاري ها آن را انعكاس دادند اين سازمان در جوابيه اي به كيهان اعلام كرده عين اين بخش از سخن دكتر عباسي درباره «كاركنان آژانس بين المللي انرژي» بدين شرح است:
«برخي از كارمنداني كه در آژانس فعاليت مي كنند از خود آژانس حقوق نمي گيرند و از كشورهاي خود حقوق مي گيرند و در واقع اين كارمندان به آژانس كمك مي كنند و وابستگي به كشور خود دارند در آژانس افرادي از مليت هاي گوناگون حضور دارند و بعضا اين اطلاعات را در اختيار كشورهاي خود و يا سرويس هاي امنيتي قرار مي دهند و بايد از اين موضوع جلوگيري شود و ما به آقاي آمانو در اين ارتباط حذر داده ايم.»
در اين توضيح تاكيد شده است در مصاحبه آقاي عباسي الفاظ «جاسوس» يا «كاركنان آژانس عضو سرويس هاي اطلاعاتي هستند» ديده نمي شود.
 


لاريجاني: دولت همراه بودجه لايحه چند دوازدهمي هم بدهد

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه تأخير در ارائه بودجه بررسي آن را در مجلس مشكل تر مي كند گفت: دولت بايد دو لايحه بودجه، يعني هم كل بودجه و هم چند دوازدهم را به مجلس ارائه دهد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با يادآوري تأخير دولت در ارائه لايحه بودجه سال 92 كل كشور، اظهار كرد: به طور حتم تأخير و تعلل دولت در تقديم اين لايحه، براي كشور مشكلات و تبعات منفي بسياري به دنبال دارد.
وي در گفت وگو با خانه ملت ادامه داد: دولت بايد دو نوع لايحه بودجه بدهد، يعني هم كل بودجه و هم چند دوازدهم، به تبع آن هرچه ارائه لايحه با تأخير مواجه شود، بررسي آن در مجلس مشكل تر خواهد شد.
لاريجاني خاطرنشان كرد: به طور حتم اختصاص تنخواه براي كشور تبعات منفي بسياري دارد.
 


امام جمعه قم:

 آرمان هاي انقلاب به نسل نو انتقال يافته است

امام جمعه قم گفت: انقلاب توانسته است آرمان ها و ارزش هاي مورد نظر خود را به نسل هاي بعدي منتقل كند و اين مسئله موجب هراس دشمنان شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته قم كه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به همايش نيم قرن در قم اظهار داشت: جامعه مدرسين حوزه علميه قم نهادي مقدس است كه در راستاي گسترش حقايق و تربيت طلاب و فضلايي براي هدايت جامعه تأسيس شده است.
خطيب جمعه قم در ادامه به حماسه بزرگ ملت ايران در راهپيمايي 22بهمن امسال اشاره كرد و گفت: اين گردهمايي بزرگ ملي داراي ابعادي گوناگون است؛ نخست اينكه پس از گذشت 34 سال از پيروزي انقلاب شاهد بوديم همه اقشار جامعه حتي اقليت هاي مذهبي وارد ميدان شدند و اين حضور حماسي بيانگر علاقه مردم به انقلاب و آرمان هاي امام است.
متولي آستان مقدس حضرت معصومه(س) نتايج راهپيمايي 22بهمن رامورد توجه قرار داد و گفت: غلبه انقلاب اسلامي بر همه تهديدات طي 34 سال گذشته و نيز استواري مردم بر آرمان هاي اوليه انقلاب از جمله نتايج اين حضور گسترده بود.
وي ادامه داد: انقلاب اسلامي ايران علاوه بر تثبيت در داخل كشور بر بيداري اسلامي منطقه هم تأثيرگذار بوده و به الگويي براي همه مسلمانان و مظلومان جهان تبديل شده است.
سعيدي با اشاره به حادثه اي كه در پايان راهپيمايي 22بهمن قم روي داد اظهار داشت: ضمن عرض تسليت به دليل اين واقعه تلخ كه حرمت حرم مطهر، جشن انقلاب، سخنران مراسم و مردم را شكست اعلام مي كنيم كه راهپيمايان واقعي هيچ گاه اين چنين حرمت شكني نمي كنند و اعتراض خود را اين گونه اعلام نمي دارند؛ اين كار توسط عده اي خاص صورت گرفت و مسئولان بايد ريشه هاي آن و نيز عوامل به وجود آوردنده اين حادثه را شناسايي و به مردم معرفي كنند.
امام جمعه قم با اشاره به سخنراني خود در آن روز گفت: فضاي شبستان در آن لحظه بسيار متشنج بود، زيرا پرتاب مهر و كفش به سمت سخنران سابقه نداشت؛ توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در آن موقعيت مجال اين را نداشت كه بر ضد حركت اين گروه يا هر مسئله ديگري سخنراني كند و حتي امكان اين نبود كه عليه حرمت شكني در حرم صحبت شود، زيرا اين شائبه به وجود مي آمد كه توهين به سخنران مراسم اهميتي نداشته در حالي كه اين امر هم بسيار زشت بود بنابراين در خصوص انقلاب و دستاوردهاي آن سخنراني صورت گرفت و امروز توضيحات لازم پس از فروكش كردن التهابات عنوان شد.
اين مسئول در پايان گفت: مسئولان بايد گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشند و از كشاندن اختلافات به ميان جامعه بپرهيزند و در عين حال مردم نيز نبايد وارد مسائل حاشيه اي شوند
 


افتتاح 4623 پروژه صنعتي و عمراني در بوشهر با حضور رئيس جمهور

رئيس جمهور از تبديل شدن جزيره سيري به مركز صادرات گاز خبر داد و گفت: انتظار مي رود در آينده شرايط طراحي و اجراي پروژه هاي بين المللي نفت توسط متخصصان ايراني فراهم شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران كه به منظور بهره برداري از پروژه جمع آوري و فراورش گازهاي همراه نفت (NGL) (پنج شنبه) به جزيره سيري واقع در خليج فارس سفر كرده بود، در جمع كاركنان، متخصصان و كارشناسان نفتي اين پروژه گفت: امروز به منظور دو هدف افتخار يافتم تا در جمع خانواده نفت و همه عزيزاني كه تلاش كردند تا اين پروژه بزرگ به بهره برداري برسد حضور يابم، ابتدا اينكه از مديران، كارشناسان، كارمندان و همه كساني كه به ساختن ايران عزيز دل داده اند، تشكر كنم.
وي افزود: هدف دوم اين بود كه به ملت عزيز ايران درباره فعاليت هاي شما مطالبي بگويم، چرا كه فرزندان ملت ما با ايمان، همت و اتحاد براي ساختن ايران عزيز تلاش مي كنند.
به گفته احمدي نژاد روزانه در ميادين نفتي و گازي كشور 60 ميليارد تومان گاز به همراه نفت سوخت مي شود كه بايد جلوي اين روند را گرفت. وي تاكيد كرد: هرچه در اين بخش سرمايه گذاري شود براي اقتصاد كشور به صرفه است.
اين گزارش حاكي است، اين كارخانه از ظرفيت توليد روزانه يك هزار و 500 بشكه پنتان، چهار هزار بشكه بوتان، يك هزار و 400 بشكه ميعانات گازي و هشت هزار بشكه پروپان برخوردار است كه هر بشكه از اين محصولات بين 600 تا 700 دلار در بازارهاي جهاني خريد و فروش مي شود.
براي طراحي، ساخت، نصب و راه اندازي كارخانه NGL سيري حدود 500 ميليون دلار سرمايه گذاري شده است.
با بهره برداري و راه اندازي نهايي و تكميلي اين كارخانه، مشعل هاي گاز در چهار ميدان نفتي ايران در منطقه خليج فارس خاموش شد، به طوري كه در حال حاضر به طور متوسط روزانه با خاموش شدن اين مشعل ها حدود 100 تا 104 ميليون فوت مكعب گاز خشك به جاي سوزاندن، جمع آوري مي شود.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از سنندج، همزمان با سراسر كشور رئيس جمهور از طريق ويدئو كنفرانس 680 طرح عمراني روستايي را در كردستان نيز افتتاح كرد.
اين طرح ها شامل 328 طرح دهياري، 102 طرح جهاد كشاورزي، 67 طرح راه و شهرسازي، 50 طرح گاز رساني، 26 طرح آب و فاضلاب روستايي، 26 طرح بهداشتي و درماني، 24 طرح منابع طبيعي، 23 طرح بسيج سازندگي، 11 طرح مخابراتي، هفت طرح برق رساني، چهار طرح بنياد مسكن، دو طرح كميته امداد امام خميني«ره» و دو طرح نوسازي مدارس هستند.
 


واكنش مهمان پرست به ادعاي بي اساس سعودالفيصل

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان با بي اساس خواندن ادعاي سعودالفيصل وزير امور خارجه عربستان درخصوص تلاش ايران براي ساخت بمب اتمي، بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي كشورمان تاكيد كرد.
«رامين مهمان پرست» سخنگوي وزارت امور خارجه ايران با ابراز تعجب از اظهارات منسوب به وزير خارجه عربستان درخصوص تلاش جمهوري اسلامي ايران براي ساخت بمب هسته اي، ضمن بي اساس دانستن آن، بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي كشورمان تاكيد كرد.
مهمان پرست افزود: جمهوري اسلامي ايران براساس معاهده NPT به تمامي تعهدات بين المللي خود پايبند بوده و محلي براي نگراني در اين زمينه وجود ندارد.
سعودالفيصل در صحبت هاي اخير خود در ادعايي بي اساس درباره مسئله هسته اي ايران گفته بود كه دستيابي به توافق بين ايران و جامعه بين المللي امري ضروري است.
وزير خارجه عربستان در اظهارات خود بدون توجه به پيوستن ايران به توافق نامه هاي بين المللي گفت: عربستان با هرگونه كنار آمدن نسبت به برنامه هسته اي ايران مخالف است. در صورتي كه تهران به سلاح هسته اي دست پيدا كند كشورهاي ديگر نيز در منطقه به اين سلاح دست پيدا مي كنند.
سعودالفيصل بدون توجه به زرادخانه هاي هسته اي اسرائيل و اقدامات اين رژيم كه ناقض قوانين بين المللي و داراي سلاح هاي كشتار جمعي است، از ايران خواست كه به توافق نامه هاي بين المللي احترام بگذارد.
 


ادامه محكوميت وقايع 22 بهمن قم

آيت الله موسوي اردبيلي و نماينده آيت الله سيستاني از شكستن قداست روز 22 بهمن در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار تاسف و تاثر كردند.
آيت الله موسوي اردبيلي از مراجع تقليد در تماس تلفني با علي لاريجاني از اسائه ادب به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، شكستن قداست روز 22 بهمن و جسارت به رئيس مجلس اظهار تاسف و تاثر كرد.
به گزارش خانه ملت، اين مرجع تقليد خواستار پيگيري قانوني اين نوع آشوب طلبي ها كه موجب هتك حرمت نظام مقدس جمهوري اسلامي مي شود، شد.همچنين حجت الاسلام والمسلمين سيدجواد شهرستاني نماينده حضرت آيت الله سيستاني در ايران طي تماس تلفني با رئيس مجلس شوراي اسلامي با اظهار ناراحتي و نگراني شديد نسبت به جسارتي كه به ساحت مقدس حرم حضرت معصومه(س) در روز 22 بهمن انجام شد، گفت: روز 22 بهمن روز وحدت مردم انقلابي ايران است، با اين اعمال دشمنان انقلاب شادمان و دوستداران و مومنين به انقلاب اسلامي، متاسف و متاثر شدند.
 


برگزاري هفتمين جشنواره بين المللي شعر فجر در كرمان

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: جشنواره هاي شعر، فرصت مناسبي براي شناخت استعدادها و ظرفيت هاي جوان هستند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، سيدمحمد حسيني شامگاه پنجشنبه در همايش منطقه اي هفتمين جشنواره بين المللي شعر فجر در تالار عماد كرمان اظهار داشت: جشنواره هاي شعر فرصت مناسبي براي شناخت بيشتر استعدادهاي جوان و سرشار كشور را فراهم مي كنند.
وي با استناد به آيات قرآن كريم مبني بر اينكه «همه عزت و سربلندي در نزد خداوند است»، ابراز داشت: براساس آيات قرآن كلمه اي كه طيبه باشد به سوي خدا اوج مي گيرد و اين كلمه توحيد و كلام انبيا و ائمه(ع) است و ديگران نيز مي توانند مصداق آن باشند.
حسيني با برشماري ويژگي هاي سخن و كلام تصريح كرد:كسي كه اهل شعر است، موهبت الهي در اختيار دارد و خداوند نعمتي به او عطا كرده كه مي تواند به زيبايي، فصاحت و شيريني از اين استعداد خود استفاده كند. اين مسئول ابراز داشت: اگر كلام بخواهد در بين مردم محبوب شود، بايد از دل برآيد و صرفا با نگاه مادي كسي نمي تواند در دل ها جاي بگيرد و ماندگار شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه قريحه سخن و شعر بايد خدادادي باشد، عنوان كرد: كلام لطيف و موزون مورد توجه مردم قرار مي گيرد.
به گزارش فارس، لوح تقدير، تنديس جشنواره و جايزه نقدي همايش منطقه اي هفتمين جشنواره بين المللي شعر فجر به مختار حقيقي از سيستان و بلوچستان، سيدعلي اميري از يزد و عليجان سليماني و غلامرضا كافي از كرمان اهدا شد و 13 شاعر نيز با توجه به آثار ارائه داده به جشنواره قابل تقدير شناخته شدند.
 


وزير جهاد كشاورزي خبر داد

ابلاغ دستورالعمل قانون جديد سند زمين هاي كشاورزي

وزير جهاد كشاورزي در شهر سوادكوه گفت: دستورالعمل قانون جديد سند زمين هاي كشاورزي ابلاغ شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس از سوادكوه، صادق خليليان بعدازظهر ديروز در واحدهاي روغن كشي، خزرشير و شهرك صنعتي بشل سوادكوه حضور يافت و با توانمندي ها و مشكلات آن آشنا شد.
وي با اشاره به مشكلات مالي اين واحدها گفت: تسهيلات خريد مواد اوليه به واحدهاي توانمند صنعتي، كشاورزي و دامپروري داده مي شود تا از همه توانمندهاي خود در اشتغال زايي و توليد استفاده كنند.
خليليان با اشاره به مشكلات كشاورزان و منابع طبيعي در بحث سند زمين ها افزود: دستورالعملي تهيه و به استان ها بخشنامه كرديم تا حال كشاورزان مراعات شود و در عين حال دولت هم متضرر نشود و با زمين خواران هم به شدت برخورد شود.
وي افزود: قانون مربوط به سند زمين هاي كشاورزي نياز به بازنگري دارد.
عضو كابينه دولت دهم به پيگيري هاي نمايندگان و مسئولان براي اختصاص زمين 200 هكتاري براي شهرك صنعتي بشل سوادكوه اشاره كرد و گفت: براي اختصاص 200 هكتار از منابع طبيعي به شهرك صنعتي بشل، كارگروهي تشكيل مي شود تا با بررسي شرايط به نتايج كارشناسي دست يابد.
 


با حضور وزير راه و شهرسازي

طرح گازرساني به فاز 11 پرديس شروع شد

با حضور وزير راه و شهرسازي و شماري ديگر از مسئولان كشوري و استاني، كلنگ گازرساني به سايت مسكن مهر فاز 11 پرديس آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شرق استان تهران، وزير راه و شهرسازي و هيئت همراه ديروز براي بازديد از پروژه هاي مسكن مهر، تقاطع غيرهمسطح و تونل هاي شهر جديد پرديس به اين شهر سفر كرد.
در اين بازديد، نيكزاد، ضمن بررسي روند احداث پروژه هاي مسكن مهر با حضور در سايت «انجمن انبوه سازان» كلنگ آغاز به ساخت خط لوله گاز اين سايت را به زمين زد.
اين طرح به عنوان نخستين پروژه دستگاه هاي خدماتي در سايت 80 هزار واحد مسكن مهر شهر جديد پرديس از امروز كار خود را آغاز كرد.
از ديگر طرح هاي مهم مورد بازديد در اين سفر اهدا ي قرارداد پيش فروش مسكن مهر پروژه 80 هزار واحدي پرديس بود.
در اين آيين علي نيكزاد به صورت نمادين قرارداد پيش فروش چهار واحد مسكن مهر واقع در سايت دره بهشت را به مالكان تحويل داد.

 


آيت الله مصباح يزدي:

اگر اسلام نباشد ناسيوناليسم ايراني هم فايده ندارد

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) گفت: انگيزه ناسيوناليستي مي تواند در شرايطي ابزاري براي شرايط عالي تر قرار گيرد ولي قابل پذيرش نيست كه ايراني گري را جاي اسلام بگذاريم.
به گزارش خبرگزاري فارس، آيت الله محمد تقي مصباح يزدي در همايش ملي سبك زندگي اسلامي كه در مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني برگزار شد با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اظهار كرد: انگيزه براي طرح اين مسئله از سوي رهبر انقلاب نگراني هايي است كه از رفتارهاي اجتماعي وجود دارد كه با بينش هاي اسلامي سازگار نبوده و به ضرر جامعه است بنابراين كساني كه مي توانند بايد براي جبران اين نقيصه ها تلاش كنند.
وي خاطرنشان كرد: در گام نخست لازم است كمبودهاي اجتماعي را تقسيم بندي كنيم و سپس براي برطرف شدن مشكلات و كمبودها چاره انديشي كنيم.
آيت الله مصباح يزدي با تأكيد بر تعيين اولويت ها در مشكلات گفت: لازم است راه هاي تحكيم ريشه ها شناسايي شود و سپس پايه هاي آن مستحكم شود زيرا اگر ريشه هاي اصلي در جامعه اصلاح نشود و تنها از بروز شاخه هاي خلاف جلوگيري شود افراد از يك شاخه خلاف به شاخه ديگري مي روند.
وي با بيان اينكه اگر به ريشه مفاسد و اصلاح آنها توجهي نشود اميد ريشه كني آنها وجود ندارد عنوان داشت: مفاسد ريشه هاي بنياديني دارد كه بايد اصلاح شود بنابراين وجود برنامه اي براي شناسايي آنها ضروري است.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني به تحريم كالاهاي دشمن به عنوان يك روش مبارزاتي اشاره كرد و افزود: به عنوان مثال گاندي از انگيزه ملي و ناسيوناليستي براي جلوگيري از استعمار دشمنان استفاده كرد و اين انگيزه بر مبناي عقل شكل گرفته است.
آيت الله مصباح يزدي ضمن مقايسه گرايش به ملي گرايي و معارف اسلامي گفت: گرايش به اين موضوعات به بينش افراد نسبت به معارف اسلامي بستگي دارد ولي در شرايط كنوني اصالت با بينش اصلي اسلام است و اگر مسائل مادي مي تواند ابزاري براي پيشرفت اسلام باشد ولي بايد توجه داشت هدف اصلي اسلام است.
وي تصريح كرد: اگر اصالت اسلامي در ميان نباشد برخي اوقات افراد براي افزايش ثروت و انگيزه هاي شخصي خود مي جنگند و اين موضوع در بين نيروهاي عراقي در جنگ با ايران مشهود بود.
 


رئيس سازمان بسيج مستضعفين:

دغدغه اصلي آمريكا شيرهاي نفت ايران است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: دغدغه آمريكايي ها براي توطئه عليه ايران نه حقوق بشر و دموكراسي و انرژي اتمي است، بلكه دغدغه اصلي آن ها شيرهاي نفت است كه بعد از انقلاب به روي آنان بسته شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، سرتيپ پاسدار محمدرضا نقدي ظهر پنجشنبه در رزمايش «الي بيت المقدس» در بوشهر اظهار داشت: آمريكا با تمام اعضا و جوارحش عليه ملت ايران توطئه مي كند و فقط به زبان مي گويد مذاكره، و گفته هاي آنان با اعمالشان كه حمايت از تروريست، صهيونيست و را در دستور كار دارند همخواني ندارد.
وي افزود: مذاكره يك خدعه و فريب است و ملت ايران آن را باور ندارد و در 22 بهمن پاسخ خدعه آمريكا را دادند . نقدي ادامه داد: آمريكا در 34 سال گذشته چيزي از توطئه و خصومت عليه ملت ايرا ن كم نگذاشته اما نتيجه اين خصومت ها در راهپيمايي 22 بهمن و حضور بسيجيان در رزمايش الي بيت المقدس مشخص شد.
وي گفت: اگر كشوري اهل مذاكره و انسانيت و دوستي با بقيه ملت باشد بايد در عمل ثابت كند.
 


پس از 2 روز همايش نهج البلاغه

 در زاهدان به كار خود پايان داد

نخستين كنگره ملي نهج البلاغه با حضور انديشمنداني از 19استان كشور به مدت 2 روز در شهر زاهدان برگزار شد.
اين همايش با برگزاري كارگاه هايي با محوريت 4 موضوع «جايگاه زن از ديدگاه نهج البلاغه، امام علي(ع) از ديدگاه خلفا، ورزش و جوانان و كار و سرمايه از ديدگاه نهج البلاغه» آغاز به كار كرد.
بنياد بين المللي غدير نمايندگي سيستان و بلوچستان با همكاري محوري اداره كل ورزش و جوانان، جهاد دانشگاهي و مؤسسه روايت عشق براي برگزاري اين كنگره فراخوان مقاله داده بودند.
از 150مقاله رسيده به دبيرخانه، 50 مقاله به هيئت داوران ارائه شد كه 20 مقاله برتر براي قرائت در اين كنگره انتخاب شد.
اين تعداد مقاله طي 2 روز در همايش قرائت شد و سرانجام 3 مقاله از سوي هيئت داوران مقالات برتر شناخته شد.
اين كنگره ملي با هدف ترويج فرهنگ نهج البلاغه و تأثير آن در همه شئون زندگي و ابعاد مديريتي برگزار شد.
طبق نظر هيئت داوران، نخستين كنگره ملي نهج البلاغه، از بين 20مقاله قرائت شده، مقالات «سيدرضا بلاغت» و «زهرا معين» از زاهدان توانستند رتبه نخست را از آن خود كنند و مقالات «فاطمه كهكي» و «الهام علي احمدي» از زاهدان رتبه دوم و مقاله «عباس زارع نژاد اشكذري» از تهران حائز رتبه سوم شد و از 17 مقاله باقي مانده نيز با اهداي لوح، تقدير به عمل آمد.
نخستين كنگره ملي نهج البلاغه با حضور شركت كنندگاني از استان هاي كرمانشاه، چهارمحال و بختياري، يزد، اصفهان، خراسان جنوبي، همدان، ايلام، لرستان و شهرهاي مختلف استان سيستان و بلوچستان در سالن اجتماعات تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان برگزار شد.
در اين كنگره 2 روزه، 3 كارگاه آموزشي «نهج البلاغه شناسي، علي شناسي و ازدواج و آيين همسرداري از ديدگاه حضرت علي(ع)» برگزار شد كه كاربردي كردن اين مقالات در زندگي، تأثيرات مفيدي در جامعه خواهد داشت.
 


رونمايي از اولين سفال شب تاب دنيا در خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
اولين سفال شب تاب دنيا ساخته دست هنرمندان خوزستاني در اهواز رونمايي شد.
مبدع سفال شب تاب در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: سفال را هميشه و همه جا ديده ايد و مي شناسيد و در زمره محصولات فرهنگي اين مرز و بوم بوده و هست اما دغدغه هميشه من اين بوده كه بتوانيم اثري در كشور خلق بكنيم تا علاوه بر ميراث گذشته نشانه اي از هنر و هويت هزاره سوم را نيز در خود داشته باشد.
بهروز سلمان افزود: در حوزه پدافند غيرعامل مواد شيميايي وجود دارد كه امكان شب تاب شدن را به برخي از محصولات مي دهد از اين رو براي نخستين بار در دنيا توانستيم لعاب شب تاب را در حوزه آزمايشگاهي آماده و در مرحله بعد توانستيم سفال ها را بدان آغشته كنيم.
اين هنرمند خوزستاني خاطرنشان كرد: امروز به عنوان سرمايه گذار اين طرح اعلام مي كنم كه ما قابليت شب تاب كردن هر چيزي را كه در مخيله انسان مي گنجد داريم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا سفال براي اين منظور انتخاب شد گفت: گروه سرمايه گذاري سلمان در راستاي بحث حمايت از سرمايه گذاري در استان خوزستان به اين نتيجه رسيد كه حمايت از صنايع دستي را در اولويت سرمايه گذاري خود قرار دهد. وي از توليد فرش شب تاب با حمايت سازمان ميراث فرهنگي استان خوزستان خبر داد و افزود: همچنين بررسي نسخ خطي تجارت ايران خاص شهرستان شوشتر را در دست انجام داريم كه اميدواريم در نوروز امسال شاهد رونمايي اين طرح نيز باشيم.
 


افتتاح نمايشگاه سراسري تخصصي كودكان و نوجوانان در همدان

همدان - خبرنگار كيهان:
دوازدهمين نمايشگاه سراسري تخصصي كودك و نوجوان در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي استان همدان آغاز به كار كرد.
مديرعامل نمايشگاه بين المللي همدان در اين زمينه گفت: نمايشگاه در فضايي عمومي بالغ بر 14 هزار متر مربع و به صورت مفيد در 5 هزار متر مربع در سالن هاي الوند، هگمتانه و ابن سينا با رويكرد آموزشي، ورزشي و تفريحي آماده ارائه خدمات به بازديدكنندگان است.
محمدرضا بياناتي حضور فعال اداره كل آموزش و پرورش ناحيه 2، اداره بهزيستي شهرستان، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي استان (هميار پليس)، شركت توزيع برق همدان را از نقاط قوت اين نمايشگاه برشمرد و اظهار داشت: موسسه هاي تيزهوشان، كانون هاي زبان، كودك برتر و مركز خانه بازي و آموزش در اين نمايشگاه حضوري جدي براي استعداديابي كودكان و نوجوانان در موضوعات مختلف دارند.
وي تصريح كرد: در مجموع بيش از 110 نماينده از استان هاي همدان، تهران، اصفهان، خراسان رضوي و فارس آخرين متدها، تحقيقات، دستاوردهاي آموزشي، وسايل تفريحي و سرگرمي را با ايجاد زمينه اي براي ارائه ايده ها و طرح هاي جديد و همچنين ايجاد بستري مناسب براي آشنايي خانواده ها با سرگرمي هاي آموزشي نوين در اختيار عموم قرار داده اند.
شايان ذكر است دوازدهمين نمايشگاه تخصصي كودك و نوجوان، اسباب بازي و سرگرمي، تفريحي، ورزشي، لوازم و تجهيزات كمك آموزشي تا 4 بهمن ماه همه روزه از ساعت 10 الي 20 پذيراي بازديدكنندگان است.
 


جشنواره بين المللي اينترنتي

داستان كوتاه دفاع مقدس در كاشان به كار خود پايان داد

كاشان- خبرنگار كيهان:
مراسم اختتاميه پنجمين جشنواره بين المللي اينترنتي داستان كوتاه كوتاه دفاع مقدس با معرفي نفرات برگزيده و تجليل از آنها در خانه تاريخي عباسيان كاشان برگزار شد.
مجري و طراح جشنواره اينترنتي داستان كوتاه كوتاه دفاع مقدس در اين مراسم اظهار داشت: يك هزار اثر متعلق به ايرانيان داخل و خارج از كشور به دبيرخانه جشنواره ارسال شد كه نسبت به دوره قبل از لحاظ تعداد 80 درصد افزايش داشته است.
شيرين ارتجايي افزود: همچنين 104 داستانك از داستان نويسان خارجي از كشورهاي پاكستان، افغانستان، كانادا، آمريكا، اسپانيا، دانمارك و آلمان به پست الكترونيكي جشنواره ارسال شد كه پس از ترجمه، مورد بررسي قرار گرفت.
وي با اشاره به داوري آثار توسط اعضاي هيئت داوران ابراز داشت: در مرحله نهايي از بين 100 اثر برگزيده، 10 اثر انتخاب كه سه اثر به عنوان اول تا سوم و هفت داستانك هم شايسته تقدير شناخته شد.
مجري و طراح تنها جشنواره بي ستاد كشور ادامه داد: الناز حسن زاده از كشور دانمارك، محمدرضا پاكزادان از دهلران و فهيمه مصدرالامور از تهران به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند كه به آنها تنديس جشنواره لوح تقدير و مدال طلا اهدا شد. به گفته وي، سمير كتف از كرج، مريم اكبري سيستاني از شيراز، بهزاد آقاجاني از نيشابور، اكبر صحرايي از شيراز، نيلوفر انسان از تهران، فاطمه آليسي از آمريكا و رها چرخچي از اهواز، هفت برنده قابل تقدير ديگر بودند كه به آنها تنديس جشنواره، لوح تقدير و سكه اهدا شد.
 


مراسم جشن سالروز ميلاد سيدالكريم برگزار شد

جشن سالروز ميلاد حضرت عبدالعظيم حسني پنج شنبه با حضور گسترده مردم ري و زائران آن حضرت در حرم مطهر عبدالعظيم برگزار شد.
به گزارش ايكنا مراسم جشن ميلاد با سعادت، نماينده امام هادي(ع) در سرزمين ري، محدث و مجاهدي پارسا از فرزندان اميرالمومنين(ع)، حضرت عبدالعظيم الحسني(ع)، پنج شنبه 26 بهمن ماه، همزمان با سوم ربيع الثاني در بارگاه ملكوتي حضرتش برگزار شد.
مراسم شب ميلاد با سعادت حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين دكتر رفيعي و شعرخواني مداحان اهل بيت همراه بود.
بنا به سنت ديرينه، اهالي شهرستان ري، اين روز را عيد مي گيرند و با پخش نقل و شيريني ميلاد باسعادت اين خورشيد آسمان سرزمين ري را به يكديگر تبريك مي گويند.
 


مدير باشگاه دانش آموزي نانو:

دانش آموزان ايران رتبه نخست نانوي جهان را دارند

مدير باشگاه دانش آموزي نانو گفت: ايران از نظر گستردگي فعاليت دانش آموزان در حوزه فناوري نانو رتبه نخست جهان را دارد.
«فائقه اسلامي پور» در گفت وگو با ايرنا در بجنورد اظهار داشت: هم اكنون بيش از 16 هزار دانش آموز كشور در باشگاه دانش آموزي در حوزه فناوري نانو فعاليت دارند.
وي افزود: در سال جاري راه اندازي آزمايشگاه تخصصي نانو در هفت استان كشور برنامه ريزي شده كه اين خود مي تواند موجب گسترش بيشتر فعاليت دانش آموزان در اين زمينه شود.
اسلامي پور گفت: براي راه اندازي هر آزمايشگاه تخصصي توسط اين باشگاه 800 ميليون ريال تخصيص يافته و اعتباري نيز از سوي استان ها تامين و هزينه شده است.
وي محل راه اندازي اين آزمايشگاه ها را استان هاي تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوي، خراسان شمالي، همدان و سمنان عنوان كرد كه چهار مورد آن افتتاح شده و مابقي نيز تا پايان سال به بهره برداري خواهند رسيد.
 


در بين 52 كشور جهان

 كاريكاتوريست لرستاني رتبه اول را كسب كرد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
كاريكاتوريست لرستاني در بين 52 كشور جهان رتبه اول را كسب كرده است.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان افزود: آرش فروغي كاريكاتوريست لرستاني در مسابقه جهاني با شركت 52 كشور موفق به كسب رتبه اول شد.
حجت الاسلام والمسلمين اسماعيليان گفت: آرش فروغي تاكنون آثار تأمل برانگيز فراواني از صدام، اوباما و ديگر چهره هاي بحران آفرين جهان خلق كرده كه مورد توجه افكار عمومي قرار گرفته است.
اين هنرمند لرستاني تاكنون صدها اثر ارزنده هنري به علاقه مندان ارائه كرده است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10