(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 6 اسفند  1391 - شماره 20438

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پس از اقامه نماز به امامت رهبر انقلاب صورت گرفت
تشييع باشكوه پيكر آيت الله خوشوقت بر دوش مردم قدرشناس تهران
هديه به خوانندگان
پاي درس علي (ع)
اخبار ادبي و هنري
نامه اعتراضي كارشناسان پيشين امنيتي و نظامي آمريكا
اظهارات رئيس جديد سيا درباره برنامه هسته اي ايران نابخردانه بود
ميهمان مهر؛
بسته خبري- گزارشي سفر رهبرانقلاب به كرمانشاه منتشر شد
سازمان انرژي اتمي اعلام كرد
كشف منابع جديد اورانيوم و شناسايي 16ساختگاه نيروگاهي
دستاوردهاي جديد هسته اي كشور
مهمان پرست عنوان كرد
پيگيري عدم بازگشت كارمند اداري سفارت ايران در اسلو
سنگ قبر جالب انديشمند آلماني
پاسداشت عماد مغنيه در تهران برگزار شد
تحليلگر سياسي مصر مطرح كرد
ضرورت افتتاح خطوط پرواز مستقيم تهران و قاهره
بيانيه جامعه زينب(س) در لبيك به بيانات رهبر انقلاب
ساخت پايگاه حفاظتي گل سوسن چلچراغ در رودبار
آغاز به كار جشنواره بين المللي فيلم رشد در استان سمنان
مادر شهيد شيرودي درگذشت
با حضور معاون اول رئيس جمهور
 6 پروژه عمراني، زيربنايي و سرمايه گذاري در خوزستان به بهره برداري رسيد
عيدانه وزارت علوم براي دانشجويان غير ايراني
آغاز پلاك گذاري خودروهاي تاريخي
جانشين سازمان بسيج مستضعفين:
رزمايش طلايه داران بصيرت در 28 استان برگزار شد
دبيركل اتحاديه صنايع بازيافت ايران:
پسماندها هم وارد بورس مي شوند
بارش برف و باران در برخي جاده هاي كشور
تأكيد معاون اول رئيس جمهوري بر حل مشكلات چاي و ابريشم گيلان
تأمين فوري داروهاي نيازمندان از سوي هلال احمر
عقاب مجروح پس از بهبودي به طبيعت بازگردانده شد
كاشت نهال رايگان در منازل شرق تهران


پس از اقامه نماز به امامت رهبر انقلاب صورت گرفت

تشييع باشكوه پيكر آيت الله خوشوقت بر دوش مردم قدرشناس تهران

مراسم تشييع پيكر آيت الله عزيزالله خوشوقت معلم اخلاق و معرفت صبح ديروز با حضور پرشور دوستداران و ارادتمندان به ايشان در دانشگاه تهران برگزار شد.
در اين مراسم باشكوه كه با حضور مسئولان كشوري و لشكري و خيل عظيم مردم برگزار شد پس از اقامه نماز بر پيكر آيت الله خوشوقت توسط رهبرمعظم انقلاب پيكر آن مرحوم روي دست دوستداران و مردم عزادار پايتخت تشييع شد.
پيكر اين عالم رباني از خيابان طالقاني تا ميدان فلسطين تشييع و سپس براي خاكسپاري به حرم حضرت عبدالعظيم منتقل شد.
گفتني است آيت الله عزيزالله خوشوقت كه براي انجام حج عمره در سرزمين وحي به سر مي برد پانزدهم بهمن ماه سال جاري به علت عفونت حاد ريوي و نارسايي كليوي و قلبي در شهر مكه مكرمه بستري شد.
سرانجام اين عالم رباني ساعت 7 صبح دوم اسفندماه به ملكوت اعلي پيوست.
اقامه نماز رهبرانقلاب
بر پيكر آيت الله خوشوقت
رهبرمعظم انقلاب صبح ديروز با حضور در دانشگاه تهران بر پيكر مطهر آيت الله خوشوقت نماز خواندند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبرمعظم انقلاب اسلامي صبح شنبه در مراسم تشييع پيكر مطهر عالم رباني و سالك الي الله آيت الله حاج شيخ عزيز الله خوشوقت(رضوان الله عليه) در دانشگاه تهران حضور يافتند.
در اين مراسم كه با حضور پرشور مردم قدرشناس، روساي قواي سه گانه و مسئولان لشكري و كشوري و در فضايي آكنده از حزن و اندوه برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامي بر پيكر آن عالم جليل القدر نماز اقامه كردند.
به همين مناسبت مجلس بزرگداشتي از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي، روز يكشنبه 6 اسفندماه در حسينيه امام خميني(ره) برگزار مي شود.
 


هديه به خوانندگان

مرحوم علامه محمدتقي جعفري(ره): فريب دادن خويشتن يعني مبارزه با خود و مبارزه با خود يعني؛ نپذيرفتن واقعيت هستي خويش. اگر كسي خود را نفريبد، فريب ديگران را نمي خورد.
 


پاي درس علي (ع)

تأثير بهار بر انسان ها
در آغاز سرما، خود را بپوشانيد
و در پايانش از آن استقبال كنيد
زيرا (نسيم بهاري) با بدنها همان مي كند كه با برگ درختان خواهد كرد:
آغاز كار (سرما) مي سوزاند
و پايان كار (سرما) مي روياند.
نهج البلاغه
حكمت 128
 


اخبار ادبي و هنري

بحراني: بدون هدايت رهبري
توان مقابله با دشمن در سينما را نداريم
كارگردان سريال «مريم مقدس» اظهار داشت: بايد بدانيم بدون عمل به شيوه رهبري و بدون هدايت هاي ايشان، توان مقابله با دشمن را نداريم.
شهريار بحراني به تسنيم گفت: رهبري فرمودند، بايد با لباس و زره تقوا وارد عرصه جنگ نرم شويم. اگر تهذيب نفس و تزكيه نفس نباشد، اگر استغاثه و نماز شب نباشد، اگر پناه بردن به خدا نباشد، موفقيتي در اين عرصه حاصل نمي شود.
اگر با اين زره وارد نشويم به دره سقوط خواهيم كرد. هيچ كس نمي تواند در شرايط فعلي وارد دنيايي پر از خطر و بدون زره شود، زيرا به سرعت سقوط خواهد كرد.
كارگردان «ملك سليمان» با توجه به سخنان رهبري در خصوص فكر دشمن براي تخريب، افزود: دشمن با فكر وارد شده است و قصد آنها تخريب اعتقادات و مسائل فرهنگي و ديني و اعتقادي ما است. بايد در مقابل اين دشمن با زيركي وارد شد اما بدون حاشيه. بايد بدون حاشيه جلو رفت و كار انجام داد. بايد برنامه هاي منظم چند ساله ريخت تا بتوان در عرصه فرهنگ جلو رفت. بايد كارهاي هنري چند ساله اي را طرح ريزي كرد. كارهايي كه از نظر هنري قوي باشند.
كتابفروشي هاي تعطيل شده انگليس
دو برابر كتابفروشي هاي افتتاح شده
در سال 2012 بريتانيا در حالي شاهد تعطيل شدن 73 فروشگاه كتابفروشي بود كه 39 كتابفروشي جديد در اين سرزمين شروع به كار كردند.
به گزارش مهر به نقل از بوك تريد، تيم گادفراي، رئيس اتحاديه كتابفروشان بريتانيا اين اتحاديه با صدور بيانيه اي ضمن اعلام اين آمار از بسته شدن كتابفروشي ها اظهار تاسف كرد.
جشنواره خوشنويسي محمد رسول الله(ص)
پاسخي هنرمندانه به هتاكان نبي اكرم(ص)
دبير اجرايي نخستين جشنواره خوشنويسي «محمد رسول الله؛ جلوه گاه ارادت خوشنويسان به ساحت نبي اكرم(ص)» گفت: اين رويداد هنري با استفاده از ابزار هنر در صدد پاسخگويي به هتاكان نبي اكرم(ص) است.
رضا صفري در نشست خبري اين جشنواره با بيان اينكه جشنواره خوشنويسي به صورت غيردولتي و خودجوش از سوي هنرمندان برگزار مي شود، عنوان كرد: اين محفل هنري پيش از اين هم نمايشگاهي دو سال پيش براي حمايت از سيل زدگان پاكستان برگزار كرده بود و اين بار هم در واكنش به اقدام هتاكانه كشورهاي اروپايي و دشمنان اسلام و پيامبر اسلام قصد دارد، اين نمايشگاه را برگزار كند.
اين هنرمند خوشنويس خاطرنشان كرد: براي برگزاري اين جشنواره از تمام استادان هنر كشور در روز 10 آذر دعوت به عمل آمد، تا با همفكري پيشنهادها و نظرات فعالان اين عرصه گردآوري شود. در نهايت مقرر شد تا آثار توليدي سال 91 هنرمندان خوشنويس تا اول بهمن به دبيرخانه جشنواره ارسال شود.
اين هنرمند خوشنويس يادآور شد: در ميان آثار پيشكسوتان آثار هنرمنداني چون سلطان علي مشهدي، ميرعماد، ميرزا غلامرضا اصفهاني، علي نقي شيرازي، عبدالرشيد و خوشنويسان برجسته كشور تركيه چون حافظ عثمان و احمد كمال در اين بخش به نمايش گذاشته مي شود.
وي به حضور هنرمندان برجسته اي چون استادان اخوين، خروش، اميرخاني، رسولي و سلحشور در اين نمايشگاه اشاره كرد و افزود: در عرصه هنرمندان داخلي نيز 178 اثر از 123 نفر از خوشنويسان سراسر كشور شامل هنرمنداني از نسل هاي مختلف در اين نمايشگاه عرضه مي شود كه شامل آثاري در رشته هاي نستعليق، شكسته نستعليق، ثلث، كوفي، نقاشيخط و نسخ است.
به گفته وي مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه كه به صورت غيررقابتي است، هفت اسفند در موسسه فرهنگي هنري صبا آغاز مي شود و نمايشگاه آن تا 28 اسفند برپا خواهد بود.
انتقاد آيت الله نوري همداني
از برخي سبك هاي روضه خواني
آيت الله نوري همداني در ديدار اعضاي ستاد مركزي هيئت رزمندگان اسلام گفت: خواندن روضه هاي زمان سلطان حسين صفوي جايگاهي در جامعه امروزي ندارد، بايد روضه ها و مرثيه هايي متناسب با زمان حال خوانده شود.
به گزارش فارس، آيين اختتاميه هفتمين سوگواره نواها و اشعار آييني عصر روز گذشته با حضور علي دارابي معاون سازمان صدا و سيما، علي آهي، يدالله بهتاش و علي اكبر مداحي مدير ستاد مركزي هيئت رزمندگان اسلام و با حضور جمعي از شاعران و مداحان كشور در تالار انديشه حوزه هنري برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم، فيلم ديدار اعضاي ستاد هفتمين سوگواره نواها و اشعار آييني با آيت الله نوري همداني براي حضار پخش شد.
آيت الله نوري همداني در اين ديدار اظهار داشت: عمل هر فردي تابع عقيده، جهان بيني و فرهنگ اوست و كار مداحان، كاري فرهنگي و ساختن جامعه است كه براي اين موضوع چند مقدمه نياز داريم.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه دشمن به جنگ نرم روي آورده است، تصريح كرد: خواندن روضه هاي زمان سلطان حسين صفوي جايگاهي در جامعه امروزي ندارد، بايد روضه ها و مرثيه هايي متناسب با زمان حال خوانده شود و بايد افراد را به اين سمت تشويق كنيم و اگر مداحان و شعراي ما در اين راستا گام برداشتند موفق و تاثيرگذار خواهند بود.
در ادامه مراسم، علي اكبر مداحي مدير ستاد مركزي هيئت رزمندگان اسلام با ارائه گزارش عملكرد هفتمين سوگواره نواها و اشعار آييني پرداخت و گفت: از ميان 500 اثري كه براي ما ارسال شده بود 50 نفر به مرحله نهايي راه يافتند كه منتخبان در پنج گروه سني 12 تا 30 سال انتخاب شدند.
اعتراض صداوسيما
به پخش سريالي از تلويزيون تركيه
امور بين الملل صداوسيما در نامه اي اعتراض خود را به پخش سكانس هاي ضدايراني در تلويزيون تركيه اعلام كرد.
مركز امور بين الملل صداوسيما در نامه اي خطاب به رئيس شوراي عالي نظارت بر راديو تلويزيون هاي تركيه، به پخش سكانس هايي از فيلم «دره گرگ ها» در شبكه ATV تركيه اعتراض كرد.
سيدمحمد حسيني در اين نامه آورده است: بخش هايي از اين سريال با دستمايه قرار دادن موضوعي انتزاعي، چهره ناپسندي از سركنسولگري ايران در استانبول و ديپلمات هاي ايراني ارائه مي كند كه خلاف واقعيت است.
رئيس مركز امور بين الملل صداوسيما در اين نامه متذكر شده است، از آنجا كه اين فضاسازي هاي غيرواقعي مي تواند در درازمدت تاثير ناپسندي بر افكار عمومي مردم تركيه داشته باشد و متقابلا بازتاب هاي آن در ميان مردم ايران باعث تغيير نگرش آنان شود، لازم است اين اقدامات با جديت و توجه عميق تري واكاوي شود. وي در اين نامه از دست اندركاران تلويزيون تركيه خواسته در مسير همدلي و همبستگي دو ملت مسلمان ايران و تركيه گام بردارند.
واكنش فيلمساز فلسطيني
به بازداشت در آمريكا
كارگردان فلسطيني، در واكنش به بازداشت موقتش در فرودگاه لس آنجلس، گفت: اين رفتاري است كه صهيونيست ها هر روز با مردم فلسطين انجام مي دهند و ما به اين گونه رفتارها عادت داريم.
به گزارش ايسنا، «عماد برناط»، كارگردان و مستندساز فلسطيني كه براي مستند «پنج دوربين شكسته» نامزد جايزه اسكار شده است، روز چهارشنبه پس از ورود به آمريكا جهت حضور در مراسم اسكار به همراه همسر و فرزندش بازداشت شد، اما پس از دو ساعت بازجويي و البته با وساطت «مايكل مور»، اجازه ورود به خاك آمريكا را گرفت. «عماد برناط» در واكنش به اين اقدام پليس آمريكا گفت، به اين نوع برخوردها عادت داريم چرا كه مردم فلسطين اين وضعيت را هر روز تجربه مي كنند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، وي در ادامه گفت: من اولين فلسطيني نامزد اسكار هستم و نگه داشتن من و خانواده ام در فرودگاه و بازجويي از ما عملي غيرطبيعي است، اما ما چنين شرايط غيرطبيعي را هر روز در فلسطين و تحت اشغال اسرائيلي ها تجربه مي كنيم.
گفتني است، مسئولين امنيتي و مرزي آمريكا از اظهارنظر در اين مورد به بهانه قوانين سرباز زدند.
 


نامه اعتراضي كارشناسان پيشين امنيتي و نظامي آمريكا

اظهارات رئيس جديد سيا درباره برنامه هسته اي ايران نابخردانه بود

جمعي از مقامات پيشين امنيتي و نظامي آمريكا در نامه اي به رئيس كميته اطلاعات مجلس سنا از اظهارات «جان برنان» نامزد رياست سازمان جاسوسي اين كشور درباره برنامه هسته اي ايران به شدت انتقاد كردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از «كامن دريمز» نويسندگان اين نامه در انتقاد از دولت اوباما درمورد نامزدي «برنان» براي كسب اين مقام افزوده اند: «ما اين نامه را در مورد نامزدي جان برنان پيش از آنكه اشتباه ترين اقدام از سوي كميته اطلاعات سنا در مورد احتمال انتخاب وي به مقام رياست سيا انجام شود به شما مي نويسيم. اشتباه ترين اقدام برنان راي مثبت او به حمله آمريكا عليه عراق و آغاز جنگ در آن كشور بود.»
در ادامه نامه نسبت به عواقب انتخاب «جان برنان» بعنوان رئيس سازمان سيا هشدار داده شده است و نويسندگان نامه افزوده اند: «انتخاب وي به اين مقام مي تواند باعث ايجاد فاجعه اي در مورد ايران شود. وي در اقدامي نابخردانه سعي كرده تا برنامه هسته اي و موشكي ايران و كره شمالي را با يكديگر مقايسه نمايد و اين برخلاف موضع رسمي آمريكا در قبال برنامه هسته اي ايران است.»
نويسندگان اين نامه در ادامه با اذعان به صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران افزوده اند: «هيچ گونه شواهدي وجود ندارد كه ثابت كنند ايران در پي دستيابي به قابليت توليد سلاح هسته اي است. ايران عضو پيمان منع گسترش سلاح هاي كشتار جمعي است. ايران هرگز دست به آزمايش موشكي خطرناكي نزده است و برد موشك هايش از جمله موشك «سجيل» در حدود 2200كيلومتر است. حتي برنامه فضايي ايران نيز نشان مي دهد كه آن كشور قصد تهديد كشورهاي ديگر را ندارد. ايران همواره يك عضو غيردارنده سلاح هسته اي در پيمان منع گسترش سلاح هاي كشتار جمعي بوده است. جمهوري اسلامي ايران نه تنها همواره تاكيد نموده كه در پس دستيابي به سلاح هسته اي نيست بلكه هميشه اظهار داشته كه پيگيري اين هدف نيز امري غيراخلاقي خواهد بود.»
نويسندگان نامه با انتقاد از اظهارنظرهاي خصمانه اخير «جان برنان» در قبال برنامه هسته اي ايران افزوده اند: «چنين اظهاراتي از سوي برنان ترديدهاي جدي اي را در مورد شايستگي وي براي احراز مقام رياست سيا برانگيخته است. شما مي دانيد كه اظهارنظر اخير برنان تضاد اساسي با اهداف دولت آمريكا دارد. 16 دستگاه اطلاعاتي آمريكا اخيرا در گزارش هاي خود با اطمينان بالايي اظهار داشته اند كه ايران هيچ گونه تلاشي در جهت ساخت سلاح هسته اي صورت نداده است.
نويسندگان اين نامه «لري جانسون» رئيس بخش سيا و مشاور بخش دفاعي، «فيل گيرالدي» مدير پيشين عمليات سازمان سيا» «كارن كوياتكووسكي» سرهنگ بازنشسته نيروي هوايي ارتش آمريكا، «ديويد مك مايكل» تحليلگر سازمان سيا و شوراي امنيت ملي آمريكا، «تام مائرتنز» افسر خدمات خارجي براي منع گسترش سلاح هاي كشتار جمعي، «ري مك گاورن» بازنشسته اداره اطلاعات سازمان سيا، «اليزابت موري» معاون پيشين سازمان اطلاعات ملي آمريكا و «كالين راولي» مامور پيشين بخش عمليات ويژه اف بي آي هستند.
 


ميهمان مهر؛

بسته خبري- گزارشي سفر رهبرانقلاب به كرمانشاه منتشر شد

بيانات رهبرمعظم انقلاب در سفر به استان كرمانشاه درقالب كتاب «ميهمان مهر» به كوشش و گردآوري ايرج نظافتي منتشر شد.
ايرج نظافتي مولف و گردآورنده اين كتاب گفت: در اين اثر به تحليل و بررسي سفر نه روزه ولي امر مسلمين جهان به استان كرمانشاه در ابعاد داخلي و خارجي پرداخته شده است.
وي تصريح كرد: در اين اثر ابعاد مختلف سفر رهبري مورد بحث و بررسي قرار گرفته است. در ابعاد محلي به بركات اين سفر و مصوبات دولت در زمان حضور حضرت آقا در كرمانشاه و نوع بودجه هاي اختصاص داده شده براي توسعه اين استان و تعداد طرح ها و پروژه هاي عمراني مورد بررسي قرار گرفته است.
نظافتي به ابعاد خارجي سفر رهبر انقلاب به استان كرمانشاه اشاره كرد و گفت: در ابعاد ملي و منطقه اي نيز به بازتاب هاي رسانه اي اين سفر و پاسخ هاي معظم له به دشمنان نظام و انقلاب و نحوه جريان سازي استكبارجهاني براي به حاشيه بردن پيام انقلاب اسلامي در زمان اين سفر به كرمانشاه پرداختيم و در بخش پاياني مجموعه اي از عكس ها و تصاوير زيباي اين سفر تاريخي را منعكس كرديم كه خود عكس ها نيز حرف هاي فراواني براي گفتن دارند.
غزل واره ديدار، مقدمه و پيشگفتار، موقعيت تاريخي و جغرافيايي استان كرمانشاه، مژده وصل، بيانات رهبرانقلاب در ديدارهاي مردمي و جلسات برگزارشده، فراخوان هيئت دولت به كرمانشاه به دستور حضرت آيت ا... خامنه اي، ره آورد و بركات اين سفر به استان كرمانشاه، تحليل و بررسي سفر ولي امر مسلمين جهان به استان كرمانشاه و گالري تصاوير، عناوين فصل هاي اين كتاب را به خود اختصاص مي دهند.
«ميهمان مهر» شامل 462 صفحه به قطع وزيري در قالب دو هزار نسخه به بهاي يكصد هزار ريال و با حمايت استانداري و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه منتشر شده است.
 


سازمان انرژي اتمي اعلام كرد

كشف منابع جديد اورانيوم و شناسايي 16ساختگاه نيروگاهي
دستاوردهاي جديد هسته اي كشور

سازمان انرژي اتمي در بيانيه اي از افزايش 5 برابري ذخاير جديد اورانيوم و شناسايي 16 خاستگاه جديد نيروگاهي در مناطق ساحلي درياي خزر، خليج فارس، درياي عمان، خوزستان و شمال غرب كشور خبر داد.
براساس اطلاعيه سازمان انرژي اتمي كه ديروز در حاشيه دومين همايش ساليانه مديران صنعت هسته اي كشور منتشر شد اعلام شد: با تلاش شبانه روزي و جهادي متخصصان صنعت هسته اي، منابع اورانيوم كشف شده در كشور به چندين برابر ميزان موجود افزايش يافته تا جايگاه ايران باز هم در عرصه فناوري هسته اي در ميان كشورهاي داراي اين صنعت ارتقاء مضاعفي پيدا كند.
براساس اين اطلاعيه با اكتشاف هاي جديد در يك و نيم سال اخير و پس از بررسي هاي دقيق ذخاير و منابع معدني كشور با ثبت ركورد 4 و نيم برابري نسبت به 35 سال گذشته از هزار و 527 به 4 هزار و 400تن منابع جديد اورانيوم افزايش يافت و در حوزه منابع زمين شناسي با به دست آمدن ركورد 5 برابري نسبت به سه دهه گذشته از 6 هزار و 650 تن به 33 هزار تن ذخاير جديد اورانيوم رسيد.
سازمان انرژي اتمي ايران ضمن تبريك اين موفقيت بزرگ به محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامي و آرزوي علو درجات براي شهداي صنعت هسته اي كشور، اين دستاورد ارزشمند را تحقق عيني فرمايش گهربار «ما مي توانيم» امام راحل دانسته و آن را در آستانه سال جديد به عنوان «عيدي» خدمتگزاران صنعت هسته اي به پيشگاه ملت سربلند، قدرشناس و هميشه در صحنه ايران تقديم مي نمايد.
در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است: فعاليت هاي اكتشافي ايران در اين حوزه از سال 1355 توسط شركت هاي خارجي آغاز و با پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال 1357 متوقف شد و مجددا پيگيري اين اقدامات تا پايان دفاع مقدس در سال 1367 شروع و با روند آرامي تا سال 1385 ادامه يافت.
در اين دوره زماني 30ساله مجموع منابع كشف شده در حوزه ذخاير معدني (كه با دقت بالا كشف و قابليت استخراج داشتند) قريب به 1527 تن اورانيوم و همچنين منابع كشف شده در حوزه منابع زمين شناسي (كه براساس مطالعات متعدد اكتشافي در سطح زمين با اعمال روش هاي تخصصي به دست آمده) نيز حدود 6650 تن اورانيوم ارزيابي گرديد.
اين اطلاعيه مي افزايد: از سوي ديگر پس از بازنگري برنامه جامع اكتشاف، استخراج و فرآوري اورانيوم در سال هاي 1385 تا 1389 و به دليل توسعه حوزه تحريم هاي بين المللي عليه جمهوري اسلامي ايران و به ويژه تحريم فعاليت هاي صلح آميز هسته اي كشور و اعمال انواع روش هاي غيرقانوني و مغاير با اصول اخلاقي و بشردوستانه مثل تحريم راديو داروهاي مورد نياز بيماري هاي سرطاني، بنا به تصميم مسئولين كشور، اتكا به توان داخلي و ظرفيت هاي تامين مواد اوليه مورد نياز در صنعت هسته اي با رويكرد بومي، در دستور كار قرار گرفت.
از ابتداي سال 1390 و با اجراي سياست جديد ابلاغي، سازمان انرژي اتمي با بسيج همه امكانات داخلي، شامل ظرفيت هاي بخش دولتي و به ويژه استفاده حداكثري از توان بخش خصوصي و با بهره گيري از شيوه هاي ابتكاري و برنامه هاي گسترده، عمليات اكتشاف اورانيوم را در پهنه گسترده اي از جغرافياي كشور در دستور كار قرار داد.
برنامه كشف ذخاير جديد اورانيوم در كشور كه با روش هاي مختلفي مثل پيمايش زميني گروه هاي اكتشافي، اتمام مطالعات زيرسطحي و... عملياتي شد، به ياري حضرت حق، همچون ساير عرصه هايي كه به استقلال و خودكفايي كشور منجر شده، نتايج عظيم و دستاوردهاي غيرقابل تصوري را براي صنعت به ارمغان آورد.
در پايان اين اطلاعيه آمده است: به دست آمدن اين ركورد تاريخي در اكتشاف اورانيوم كه در مناطق مركزي، جنوب، جنوب شرق، شمال شرق، غرب و شرق كشور محقق شده، منجر به افزايش چند برابري ظرفيت هاي داخلي تامين منابع اوليه صنعت استراتژيك هسته اي گرديد.
 


مهمان پرست عنوان كرد

پيگيري عدم بازگشت كارمند اداري سفارت ايران در اسلو

سخنگوي وزارت امور خارجه موضوع برنگشتن يكي از كارمندان سفارت جمهوري اسلامي ايران در اسلو را در دست پيگيري عنوان كرد.
«رامين مهمان پرست»، سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالي درباره برنگشتن يكي از كارمندان اداري سفارت جمهوري اسلامي ايران در اسلو پس از پايان دوره ماموريت خود، گفت: يكي از كاركنان بخش اداري سفارت كشورمان در اسلو پس از اتمام ماموريت خود، به دليل برخي مشكلات شخصي از جمله ادامه تحصيل فرزند و مشكلات خانوادگي هنوز به تهران بازنگشته است.
وي افزود: با توجه به اتمام دوره ماموريت، روال اداري در خصوص خاتمه ماموريت وي انجام و جانشين نامبرده نيز چندي قبل به نروژ اعزام شده است.
رامين مهمان پرست گفت: اين موضوع اداري همچنان در دست پيگيري است.
 


سنگ قبر جالب انديشمند آلماني

برسنگ قبر انديشمند آلماني حديثي از اميرالمؤمنين(ع) نقش بسته است.
به گزارش خبرگزاري ها، بر روي سنگ قبر «آنه ماري شيمل» با خط زيباي نستعليق اين كلمات نوراني از حضرت علي(ع) نقش بسته است كه:
(الناس نيام فاذا ماتوا انتبهو. مردم خوابند و وقتي مي ميرند بيدار مي شوند).
آنه ماري شيمل يكي از معدود مستشرقاني بود كه بسياري از وجوه تاريخ اسلام را با انصاف نگريسته است به گونه اي كه برخي او را عاشق جهان اسلام تلقي مي كنند.
 


پاسداشت عماد مغنيه در تهران برگزار شد

در پنجمين سالگردشهادت عماد مغنيه، بر نقش اين فرمانده حزب الله لبنان در تحول سازمان هاي اطلاعاتي تاكيد شد.
صفي الدين در پنجمين سالگرد شهادت عماد مغنيه كه جمعه شب در تهران برگزار شد، افزود: نمي شود اقدامات وسيع عماد مغنيه را فاش كرد. فقط در يك نمونه اشاره كنم كه اين شهيد در روز شهادت شهيد صدر و خواهرش در عراق به همراه چند جوان هم سن و سالش كاري كرد كه ظرف دو تا شش ماه حزب بعث را فلج كرد و اين حزب در سرزمين لبنان به كلي از بين رفت.
وي اظهار داشت: زندگي و شهادت عماد مغنيه در مظلوميت مطلق بود ولي عملكرد وي موجب تحول در سازمان هاي اطلاعاتي جهان شد.
به گزارش ايسنا همچنين در اين مراسم سردار مسجدي از فرماندهان دوران دفاع مقدس طي سخناني اظهار داشت: موازنه مقاومت و وحشت به صورت توامان توسط حزب الله لبنان در عرصه هاي داخلي، منطقه اي و بين المللي رقم خورده است و امروز لبنان خط مقدم جمهوري اسلامي ايران در منطقه خاورميانه است. به اذعان يكي از فرماندهان نظامي آمريكا كه چندي پيش گفته بود، امروز اسرائيل در محاصره جمهوري اسلامي ايران است و آن زمان كه از نيل تا فرات در محاصره اين كشور بود به سر آمده است.
اين سردار هشت سال دفاع مقدس با بيان اينكه سازمان اطلاعاتي آمريكا و سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي براي به دست آوردن اطلاعاتي از شهيد مغنيه ميليون ها دلار جايزه تعيين كرده بودند، گفت: وظيفه تجليل، قدرشناسي و ياد شهدا را برعهده داريم. شهدا بهترين سرمايه زندگي شان كه جان شان بود را تقديم كردند اما تنها كسي كه مي تواند از شهدا قدرشناسي كند، فقط خداست و شهيد عماد مغنيه يكي از سرداران شهيد و يكي از فرزندان مكتب تشيع بود.
 


تحليلگر سياسي مصر مطرح كرد

ضرورت افتتاح خطوط پرواز مستقيم تهران و قاهره

استاد علوم سياسي مصر با تاكيد بر اهميت روابط دو كشور ايران و مصر گفت: افتتاح خطوط پرواز مستقيم تهران و قاهره ضرورت دارد.
«جمال زهران» استاد علوم سياسي و عضو مجلس الشعب (پارلمان) سابق مصر اظهار كرد: صحيح نيست كه ما تاكنون بدون خط پرواز مستقيم بين تهران و قاهره مانده ايم به ويژه كه اخيرا رئيس جمهور ايران در جريان سفر خود به مصر لغو ويزا براي گردشگران و تجار مصري جهت سفر به تهران را اعلام كرد و همين امر جنب و جوش سياسي در داخل جامعه مصري در خصوص اهميت ازسرگيري روابط بين تهران و قاهره به راه انداخت.
وي افزود: ضرورت دارد سطح نمايندگي ديپلماتيك بين مصر و تهران به سطح سفرا ارتقا يافته و سفارت هاي دو طرف در پايتخت هاي اين دو كشور افتتاح و تردد بين آنها و دريافت ويزا و گردشگري ديني براي ملت ايران جهت سفر به مصر تسهيل شود.
زهران در گفت و گو با فارس خاطرنشان كرد: در صورت از سرگيري سفرهاي توريستي از ايران به مصر سود حاصله از آن نزديك به 5 ميليارد پوند مصري در سال خواهد بود كه اين بسيار بهتر از گدايي كردن از برخي كشورهاي حوزه خليج فارس است.
 


بيانيه جامعه زينب(س) در لبيك به بيانات رهبر انقلاب

هيئت موسس جامعه زينب(س) طي بيانيه اي بر اطاعت از بيانات رهبر معظم انقلاب تاكيد كرد.
در اين بيانيه آمده است؛ بيانات روشنگر و ناصحانه مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي بار ديگر نسيمي حيات بخش را در كالبد رنجيده امت ولايي دميد. با فرمايشات آن قائد عظيم الشأن حياتي تازه گرفتيم و استوار و پرخروش در صف مرصوص پيروان ولايت همچون گذشته ايستاده ايم.
اين بيانيه افزوده است؛ اعضاي جامعه زينب(س) بر خود واجب مي داند همراه با امت ولايت مدار جهت حفظ اركان و شئونات نظام اسلامي گوش به فرمان رهبر معظم قدم بردارد.
در اين بيانيه با تاكيد بر اينكه اعضاي جامعه زينب(س) در انتخابات يازدهم رياست جمهوري با اطاعت از فرامين مقام معظم رهبري انجام وظيفه خواهد كرد، تصريح شده است: در پايان معرفي و صدور اطلاعيه درخصوص اعلام هر داوطلبي از جامعه زينب(س) را تكذيب مي نمايد.
 


ساخت پايگاه حفاظتي گل سوسن چلچراغ در رودبار

رشت- خبرنگار كيهان:
كار ساخت پايگاه حفاظتي گل سوسن چلچراغ نادرترين گل جهان در شهرستان رودبار به زودي به اتمام مي رسد.
فرماندار شهرستان رودبار با اعلام اين خبر گفت: گل سوسن چلچراغ يك گونه منحصر به فرد جهاني است كه پايگاه حفاظتي آن هم اكنون در حال ساخت است و مراحل پاياني ساخت اين پايگاه به زودي به اتمام مي رسد.
ايرج مؤذني اضافه كرد: سال قبل براي ساخت اين پايگاه 300 ميليون ريال اعتبار اختصاص يافت تا با استقرار نگهبان بيش از گذشته از گل سوسن چلچراغ شهرستان رودبار حفاظت شود.
 


آغاز به كار جشنواره بين المللي فيلم رشد در استان سمنان

سمنان- خبرنگار كيهان:
چهل و دومين جشنواره بين المللي فيلم رشد ديروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش، فرهنگيان و دانش آموزان استان سمنان در سينماي ابريشم شهرستان گرمسار افتتاح شد.
مديركل آموزش و پرورش استان سمنان با اعلام اين خبر افزود: اين جشنواره تا 10اسفند ماه ادامه دارد و در طول آن 103 فيلم به نمايش گذاشته مي شوند.
محمد بنائيان سفيد گفت: مهمترين اهداف برگزاري اين جشنواره آشنايي دانش آموزان و معلمين با شيوه هاي نوين ياددهي و يادگيري، تبادل فرهنگي و هنري بين ملل ايران و جهان و نيز تشويق هنرمندان و دانش آموزان براي توليد فيلم هاي آموزشي و تربيتي و نيز آشنايي با تحولات و نوآوري هاي علمي، آموزشي و تربيتي است.
وي اظهار داشت: در اين مدت فيلم هاي جشنواره همزمان در شهرهاي سمنان، گرمسار- شاهرود و مهديشهر اكران مي شود.
 


مادر شهيد شيرودي درگذشت

تنكابن - خبرنگار كيهان:
مادر خلبان شهيد علي اكبر شيرودي در سن 87 سالگي دارفاني را وداع گفت.
مرحومه شهربانو حسين شيرودي شامگاه جمعه در اثر كهولت سن فوت كرد. قرار است پيكر مادر شهيد علي اكبر شيرودي را ساعت 9 صبح يكشنبه (امروز) از مقابل مصلاي شهيد بهشتي تنكابن به طرف امامزاده سيدحسين شيرودي تشييع تا در گلزار شهداي شيرود در كنار فرزند شهيدش به خاك سپرده شود.
در مراسم تشييع پيكر اين مرحومه جمعي از مقامات كشوري، لشكري و مديران استان در كنار ساير اقشار مردم متدين و قدرشناس مازندران حضورخواهند داشت. شهيد علي اكبر شيرودي از خلبانان مشهور سال هاي دفاع مقدس بود كه در ارديبهشت ماه سال 1360 به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
 


با حضور معاون اول رئيس جمهور

 6 پروژه عمراني، زيربنايي و سرمايه گذاري در خوزستان به بهره برداري رسيد

با حضور معاون اول رئيس جمهوري پروژه تاسيسات و زيرساخت اراضي پشتيباني منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني(ره) كه از مجموعه پروژه هاي عمراني، زيربنايي و سرمايه گذاري اداره كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان است به بهره برداري رسيد.
به گزارش ايرنا، «محمدرضا رحيمي» به همراه «رستم قاسمي» و «علي نيكزاد» وزراي نفت و راه و شهرسازي پس از افتتاح بندر تجاري شادگان اين پروژه را نيز در بندر امام خميني به طور رسمي مورد بهره برداري قرار داد.
افتتاح پروژه هاي عمراني، زيربنايي و سرمايه گذاري اداره كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان با هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و 884 ميليون ريال و با هدف ايجاد اشتغال سه هزار و 765 نفر ظهر ديروز شنبه به بهره برداري رسيد.
پيش از اين معاون اول رئيس جمهوري در ادامه سفر خود به استان خوزستان با حضور در مسجد سليمان به طور همزمان هفت هزار واحد مسكوني مهر و بندر تجاري شادگان و جاده دسترسي با اعتبار بالغ بر 250 هزار ميليون ريال با ميزان اشتغالزايي 780 نفر را افتتاح كرد.
افزايش ظرفيت باربري اسكله ها با اعتبار بالغ بر 76 هزار ميليون ريال و ميزان اشتغالزايي 130 نفر، احداث ساختمان جست وجو و نجات دريايي اروند كنار با اعتبار 40 هزار ميليون ريال و ميزان اشتغالزايي 125 نفر، احداث دايك B6 و خيابان هاي پيرامون آن با اعتبار 150 ميليون ريال با ميزان اشتغالزايي 375 نفر از جمله طرح هايي هستند كه با حضور معاون اول رئيس جمهوري مورد بهره برداري قرار گرفت.
احداث دلفين ايستگاه راهنمايي خورموسي با نصب بيكن هاي خورموسي و بهمن شير با اعتبار 17 هزار ميليون ريال و اشتغالزايي يك صد نفر از جمله پروژه هاي عمراني، زيربنايي و سرمايه گذاري استان خوزستان به بهره برداري رسيدند.
برپايه همين گزارش، در ادامه اين سفر معاون اول رئيس جمهور محمدرضا رحيمي سه پروژه عمراني منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني را افتتاح كرد.
از جمله پروژه هايي كه امروز با حضور رحيمي افتتاح شد، شركت سپهر صنعت درنا در راستاي خصوصي سازي و گسترش توان عملياتي بندر امام خميني با اعتبار بالغ بر 248 هزار ميليون ريال كه شامل احداث دو انبار ذخيره غذا به مساحت 19 هزار و 968 متر مربع و احداث 12 مخزن ذخيره روغن خوراكي به ظرفيت كل 37 هزار و 200 تن است.
شركت خط نقره اي قشم با هدف راه اندازي تاسيسات و تجهيزات و بارگيري فرآورده هاي نفتي سبك به صورت حمل يكسره با استفاده از
loading-arm و با اعتباري بالغ بر 60 هزار ميليون ريال و با اشتغال زايي 250 نفر از ديگر پروژه هاي عمراني منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني با حضور معاون اول رئيس جمهوري افتتاح شد.
كارخانجات نفت پاسارگاد با هزينه بالغ بر يكصد و 30 هزار ميليون ريال و با ميزان اشتغال زايي 225 نفر نيز به بهره برداري رسيد.
 


عيدانه وزارت علوم براي دانشجويان غير ايراني

معاون سازمان امور دانشجويان وزارت علوم برنامه هاي اين سازمان را براي دانشجويان غيرايراني شاغل به تحصيل در دانشگاه هاي داخل كشور در نوروز 92 تشريح كرد.
مجتبي بذرافشان در گفت وگو با ايسنا، از برگزاري اردوهاي استاني براي دانشجويان غير ايراني خبر داد و گفت: طبق روال هر سال اردوهاي نوروزي براي اين دانشجويان در نظر گرفته شده است كه از دهه سوم اسفند ماه آغاز مي شود.
وي افزود: براي دانشجويان غير ايراني دانشگاه هاي تهران، محل اردو در شهر اصفهان در نظر گرفته شده است.
بذرافشان با اشاره به آمار 500 نفري دانشجويان غيرايراني دانشگاه هاي تهران، تصريح كرد: دانشجوياني كه برايشان مقدور باشد مي توانند در اين طرح شركت كنند و اجباري در كار نيست.
وي درباره هزينه ثبت نام در طرح نوروزانه دانشجويان غير ايراني، گفت: براي ثبت نام از دانشجويان هزينه ناچيزي دريافت مي شود، اما هزينه دريافتي در قبال هزينه اي كه سازمان پرداخت مي كند بسيار ناچيز است و هزينه دريافتي صرفا جهت مشاركت در طرح است.
وي ادامه داد: همچنين براي دانشجويان غيرايراني دانشگاه هاي شهرستان از جمله دانشگاه بين المللي امام خميني(ره)، فردوسي مشهد، اصفهان و شيراز محل ديگري در نظر گرفته شده كه هماهنگي ها از سوي خود دانشگاه ها انجام مي شود.
معاون سازمان امور دانشجويان وزارت علوم همچنين درباره اجراي طرح «خانواده امين» اظهار داشت: براساس اين طرح دانشجويان غيرايراني ميهمان خانواده هاي ايراني مي شوند تا طي آن با آداب و رسوم ايراني ها آشنا شوند. البته اين طرح در برخي دانشگاه ها انجام مي شود، همچنين اين طرح با توجه به مسائل فرهنگي كشور ما اجرا مي شود.
بذرافشان با بيان اينكه در اين زمينه نمي توان عينا از طرح دانشگاه هاي غربي به شكل «هاست فاميلي» كپي برداري كرد، تصريح كرد: مسائل محرم و نامحرمي در غرب وجود ندارد اما در فرهنگ ما اين طرح نياز به بومي سازي دارد.
 


آغاز پلاك گذاري خودروهاي تاريخي

پلاك گذاري اتومبيل هاي تاريخي پس از گذشت بيش از 2 سال كش و قوس در دست اندازهاي اداري بالاخره براي عبور آزاد در شهرها در سرازيري افتاد و رئيس پليس راهنمايي و رانندگي از پلاك گذاري خودروهاي تاريخي تا پيش از پايان امسال خبر داد.
به گزارش فارس، دولت براي صيانت از خودروهاي تاريخي و جلوگيري از اسقاط آنها ارديبهشت ماه سال 1389 آيين نامه شناسايي و صيانت از خودروهاي تاريخي را مصوب و ابلاغ كرد. مصوبه اي كه بر اساس آن قرار بود خودروهاي تاريخي مجوز تردد در خيابان ها بگيرند.
در حال حاضر با گذشت 2 سال از ابلاغ اين آيين نامه و امروز و فردا كردن هاي مسئولان، اسكندر مومني، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي خبر از رونمايي پلاك اين خودروها در ماه جاري مي دهد.
خودروهاي تاريخي در آيين نامه مصوب دولت، اين گونه معرفي شده اند: خودروهاي تاريخي به خودروهايي اطلاق مي شود كه ضمن حفظ اصالت از سلامت فني كامل برخوردار باشند و انواع خودروهاي تاريخي شامل خودروهاي نفيسي هستند كه بيش از 50 سال از توليد آن گذشته باشد و يا خودروهاي قديمي كه بيش از 25 سال از توليد آن گذشته باشد و از لحاظ طراحي و مهندسي ساخت و يا كاربردي بي نظير باشند و همچنين خودروهايي كه داراي بعد فرهنگي باشند، شامل اين آيين نامه مي شوند.
يكي از كاربردهاي پلاك گذاري خودروهاي تاريخي، استفاده از آنها براي تردد گردشگران است. منوچهر جهانيان، معاون گردشگري كشور از توافق با راهور ناجا براي تبديل اتومبيل هاي كلاسيك و تاريخي به تاكسي گردشگران با صدور پلاك هاي ويژه مي گويد.
وي ادامه مي دهد كه طرح ما اين است كه از اتومبيل هاي كلاسيك و تاريخي با نظرات فني راهور ناجا به عنوان تاكسي گردشگران خارجي استفاده شود.
به گفته معاون گردشگري كشور اين خودروها با پلاك ويژه اي كه بر روي آنها نصب مي شود به راحتي مي توانند در محدوده طرح ترافيك و خط ويژه نيز تردد داشته باشند.
جهانيان با بيان اينكه اين خودروها بايد موتور استاندارد يورو 4 و ايربگ و ترمز ABS داشته باشند مي گويد: در گام اول اين تاكسي هاي ويژه در استان هاي پرگردشگر استفاده خواهند شد.
 


جانشين سازمان بسيج مستضعفين:

 رزمايش طلايه داران بصيرت در 28 استان برگزار شد

رزمايش طلايه داران بصيرت با رويكرد آموزش هاي نظامي و رزمي بسيجيان، تاكنون در 28 استان كشور با موفقيت برگزار شده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالي، سرتيپ علي فضلي در جمع بسيجيان حاضر در اين رزمايش در بجنورد، گفت: چهار استان يزد، قم، كرمان و آذربايجان غربي نيز تا پايان سال اين رزمايش را برگزار خواهند كرد.
وي اظهار كرد: در ساليان اخير تا حدودي از افزايش توان رزمي بسيجيان غفلت شده بود كه رهبر معظم انقلاب بر توجه ويژه به آموزش هاي نظامي و رزمي بسيجيان تاكيد فرمودند.
سردار فضلي گفت: با هدف تحقق فرمان ولي امر مسلمين،20هزار بسيجي خراسان شمالي با شركت در رزمايش طلايه داران بصيرت، آمادگي خود در حوزه رزم سخت و نرم را به رخ دشمنان كشيدند.
وي همچنين با اشاره به استقبال باشكوه و تاريخي مردم خراسان شمالي از مقام عظماي ولايت در جريان سفر معظم له به اين استان افزود: مردم ولايتمدار اين استان در مهر امسال بار ديگر با آرمان هاي امام خميني و انقلاب و نظام تجديد بيعتي دوباره كردند.
رزمايش طلايه داران بصيرت در روزهاي پنجشنبه و جمعه با شركت 20هزار بسيجي خراسان شمالي در قالب گردان هاي بيت المقدس، عاشورا، امام علي(ع)، امام حسين(ع) و الزهرا(س) به صورت همزمان در هفت شهرستان اين استان برگزار شد.
 


دبيركل اتحاديه صنايع بازيافت ايران:

پسماندها هم وارد بورس مي شوند

دبيركل اتحاديه صنايع بازيافت ايران گفت: مراحل كارشناسي و توجيه اقتصادي براي ورود پسماندهاي قابل بازيافت به بازار بورس انجام شده و ارديبهشت سال آينده بورس بازيافت فعاليت خود را آغاز مي كند.
به گزارش ايرنا از بندرعباس، حميدرضا ملكي افزود: اولين تالار بورس بازيافت در تهران خواهد بود و با گردش اقتصادي بالاي خود زمينه بسيار خوبي براي جذب سرمايه هاي سرگردان ايجاد مي كند.
وي ادامه داد: با توجه به بازيافت سالانه چهار ميليون تن انواع فلزات، تنها گردش اقتصادي بازيافت اين بخش بيش از 20 هزار ميليارد ريال برآورد مي شود.
ملكي خاطرنشان كرد: در كنار بازيافت فلزات، گردش مالي حاصل از بازيافت سالانه حدود 300 هزار تن لاستيك فرسوده و هشت ميليون تن روغن سوخته نيز ورود صنايع بازيافت به معاملات بورس را كاملا توجيه پذير كرده است.
دبير كل اتحاديه بازيافت ايران همچنين از آمادگي اين مجموعه براي راه اندازي شهرك بازيافت در استان هاي مختلف خبرداد و يادآور شد: هر استاني كه زمين لازم را در اختيار اتحاديه قرار دهد شهرك بازيافت در آن ايجاد خواهد شد.
به گفته ملكي اكنون اين اتحاديه 200 عضو فعال دارد كه تلاش آنان علاوه بر پويايي اقتصادي، نتايج بسيار خوبي در زمينه حفاظت از محيط زيست داشته است.
 


بارش برف و باران در برخي جاده هاي كشور

رئيس مركز كنترل ترافيك راهور ناجا از بارش برف و باران در برخي محورهاي مواصلاتي كشور خبر داد.
سرهنگ رضا سلبي رئيس مركز كنترل ترافيك راهور ناجا در گفت وگو با فارس افزود: طبق آخرين گزارشات واصله از پليس راه هاي كشور از محور ايلام به كرمانشاه در استان ايلام، محور اسلام آباد و گردنه قلندر در استان كرمانشاه و محور توره در استان مركزي بارش خفيف برف گزارش شده است. وي در ادامه افزود: همچنين از اكثر محورهاي مواصلاتي استان هاي لرستان و مركزي بارش پراكنده باران گزارش شده است.
سرهنگ سلبي با اشاره به تردد عادي و روان در تمام جاده هاي كشور گفت: تمام جاده ها باز است اما از رانندگان درخواست مي شود حتما وسايل ايمني هنگام سفرهاي برون شهري همراه خود داشته باشند.
 


تأكيد معاون اول رئيس جمهوري بر حل مشكلات چاي و ابريشم گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
كارگروه رسيدگي به مسائل مختلف استان گيلان با حضور معاون اول رئيس جمهور به منظور بررسي موانع پيشرفت و توسعه استان در تهران تشكيل جلسه داد.
در اين نشست معاون اول رئيس جمهور طي سخناني با اشاره به ضرورت توجه بيشتر به كشاورزي گيلان برحل مشكلات دو محصول استراتژيك و مهم چاي و ابريشم تأكيد كرد.
رحيمي در ادامه با توجه به آماده بودن زمين مورد نياز سايت پشتيباني نفت و گاز سردار جنگل رودسر گفت: از مسئولان استان مي خواهم كه هرچه زودتر عمليات اجرايي اين سايت را آغاز كنند و من هم به منظور تسريع در ساخت اين سايت و همچنين تشكيل صندوق توسعه چاي، معاون هماهنگي و نظارتي ام را به گيلان مي فرستم.
وي اضافه كرد: اعتبارات لازم براي بهره برداري از سد شهر بيجار كه از طرح هاي مهر ماندگار است به زودي پرداخت و اوراق مشاركت آن توسط بانك مركزي منتشر مي شود.
استاندار گيلان هم پس از اين نشست با اشاره به دستور معاون اول رئيس جمهور مبني بر كاهش آورده سرمايه گذار سد شفارود براي تسهيل در اجراي اين طرح اظهار داشت: براي تسريع در ساخت سد پلرود نيز 500 ميليارد ريال اوراق مشاركت اختصاص يافته است.
كيهان هاشم نيا همچنين از اختصاص اوراق مشاركت براي اجراي طرح فاضلاب رشت خبر داد و افزود: دولت تلاش مي كند هرچه سريعتر مرز دريايي بندرآستارا را در كار گروه مشخص كند.
برپايه اين گزارش اين كارگروه بنا به دستور رئيس جمهور و براي شتاب بخشيدن به پيشرفت و آباداني گيلان تشكيل شده است.
 


تأمين فوري داروهاي نيازمندان از سوي هلال احمر

رئيس سازمان تداركات پزشكي جمعيت هلال احمر از برنامه هاي اين سازمان براي تأمين فوري داروهاي مورد نياز بيماران خبر داد.
«ظاهر رستمي» گفت: در زمان حاضر و با توجه به تحريم هاي اعمال شده از سوي دشمنان نظام اسلامي عليه كشورمان و سلامت بيماران نيازمند دريافت خدمات دارويي، اين سازمان به تجارت و سوداندوزي سازماني نمي انديشد.
وي با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته براي تأمين به موقع داروهاي مورد نياز مردم از تعلل سازمان هاي بيمه گر در پرداخت مطالبات داروخانه هاي هلال احمر و طولاني شدن زمان انتقال ارز مورد نياز براي خريد داروهاي خارجي انتقاد كرد و اظهار اميدواري كرد اين مشكلات در آينده اي نزديك برطرف شود.
رستمي اعلام كرد، تأمين داروهاي حياتي و كمياب از منابع معتبر خارجي و توزيع به موقع آنها براي درمان بيماران و افراد كم برخوردار و توسعه مراكز توزيع دارو در سراسر كشور از جمله برنامه هاي مهم اين سازمان است.
رستمي افزود: سازمان تداركات پزشكي جمعيت هلال با دارا بودن شركت هاي تجهيزات پزشكي هلال ايران (سها يك)، داروسازي سها، كشت وصنعت و فرآوري گياهان دارويي (سها جيسا)، بازرگاني سهاكيش و شركت پخش سها هلال، نقش حياتي و كليدي در تهيه، توليد و توزيع داروهاي شيميايي، گياهي، تجهيزات پزشكي و مواد اوليه دارويي در كشور دارد.
 


عقاب مجروح پس از بهبودي به طبيعت بازگردانده شد

رحيم آباد - خبرنگار كيهان:
يك قطعه عقاب از گونه هاي حفاظت شده دررودسر به دامان طبيعت بازگردانده شد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست رودسر با اعلام اين خبر افزود: يك قطعه عقاب سنقر تالابي به صورت مجروح در ساحل دريا از سوي محيط بانان اين اداره پيدا شد كه پس از درمان و معالجه كامل به دامان طبيعت بازگردانده شد. بهمن رئيسي گفت: عقاب سنقر تالابي از گونه هاي حفاظت شده محيط زيست است كه به منظور جلوگيري از نابودي نسل آن به شدت مورد مراقبت و حفاظت قرار دارد.
 


كاشت نهال رايگان در منازل شرق تهران

معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 8، از اجراي طرح كاشت نهال رايگان در منازل شهروندان شرق تهران، همزمان با اجراي طرح استقبال از بهار خبر داد.
حميدرضا فرخي با اعلام اين خبر گفت: به منظور توسعه فضاي سبز در باغچه هاي منازل شهروندان، عمليات كاشت و داشت انواع نهال هاي درخواستي از سوي شهروندان به طور رايگان انجام مي شود.
وي با اشاره به توسعه فضاي سبز در شرق تهران افزود: به همين منظور با استفاده از ظرفيت ها، اقدامات مناسبي در جهت توسعه فضاي سبز و آموزش و فرهنگ سازي مناسب براي آگاه سازي شهروندان انجام شده است.
فرخي گفت: فرهنگ سازي در ارتباط با توسعه فضاي سبز به ويژه فضاي سبز عمومي از نيازهاي ضروري شرق تهران با بافت مسكوني و جمعيتي متراكم و فشرده است اما ضرورت مشاركت شهروندان در توسعه و نگهداري مطلوب از آن نيز نبايد فراموش شود.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10