(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 12 اسفند  1391 - شماره 20443

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:
درصد غني سازي ما به كسي ربطي ندارد
هديه به خوانندگان
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
امام جمعه قم:
جمهوري اسلامي برنده نهايي مذاكرات آلماتي است
خزاعي به بان كي مون هشدار داد؛
 وخامت شرايط زندانيان فلسطيني در زندان هاي غيرقانوني اسرائيل
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح:
هزاران موشك دوربرد آماده دفاع از ايران اسلامي است
صالحي در ديدار بان كي مون تاكيد كرد:
آمادگي ايران براي كمك به حل بحران سوريه
رئيس مجلس در جمع ايرانيان مقيم هند:
گول صداي بلند غربي ها را نخوريد ، پشت پرده پيغام هاي ديگر مي دهند
سردار فضلي:
بيداري اسلامي از الگوي بسيج الهام گرفته است
اژه اي در واكنش به فضاسازي برخي رسانه ها:
استفتايي درباره حكم اعدام متهمان پرونده فساد مالي نشده است
سردار سليماني در يادواره پرچمداران دو كوهه:
مشكل سوريه اين است كه همت و خرازي ندارد
رئيس سازمان داوطلبان هلال احمر:
سبد عيدانه از نيمه دوم اسفندماه به در خانه نيازمندان مي رود
در پنجاه و چهارمين سالگرد انتشار مجله انجام شد
تجليل از پايه گذاران مجله مكتب اسلام
تاكيد وزير ارتباطات بر راه اندازي مركز ملي اطلاعات فردي كشور
در آستانه سفر وزير آموزش و پرورش به نيشابور صورت گرفت
درد دل هاي يك معلم جانباز شيميايي نيشابوري
دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور:
سال گذشته هر ايراني 5/2 جلد كتاب خواند
اهداي نخستين جايزه شهيد رهنمون
 به خانواده هاي شهداي جامعه پزشكي
ماهي قرمز كاشان وارد بازار شد
معاون وزير علوم
خواستار ايجاد دانشگاه هاي تخصصي در كشور شد


حجت الاسلام صديقي در خطبه هاي نماز جمعه تهران:

درصد غني سازي ما به كسي ربطي ندارد

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اين كه ايران هيچ گاه از حقوق مسلم هسته اي خود كوتاه نخواهد آمد، گفت: درصد غني سازي ما به كسي ربطي ندارد.
به گزارش فارس حجت الاسلام كاظم صديقي با اشاره به مذاكرات هسته اي ايران و كشورهاي 1+5 گفت: مذاكرات آقاي جليلي با 1+5 نشان داد كه موضع ايران ثابت و تزلزل ناپذير است و در اين اجلاس 1+5 به پيشنهاد پنج ماده اي ايران در اجلاس روسيه پاسخ داد و مواضع 1+5 نسبت به گذشته بهتر و واقع بينانه تر بوده است.
خطيب ديروز نماز جمعه تهران ادامه داد: البته پاره اي از خبرگزاري ها ياوه هايي گفته اند كه ايران با توقف غني سازي 20 درصد موافقت كرده است، اين حرف اساسي ندارد، ملت ايران هسته اي شده و آن را حق مسلم خود مي داند.
آيت الله صديقي گفت: درصد غني سازي ما به كسي ارتباطي ندارد و ملت ايران براساس نياز خود از حقوق اساسي اش استفاده مي كند و از هيچ قدرتي هم نمي ترسد.
وي با اشاره به اظهارات اخير رئيس جمهور آمريكا افزود: رئيس جمهور آمريكا در اظهارات خود گفته است كه هرگز نخواهيم گذاشت ايران به سلاح هسته اي دست يابد. پاسخ ما اين است كه اگر ايران دستيابي به سلاح هسته اي را در برنامه خود قرار نداده و اين موضوع به خاطر اين نيست كه منتظر اجازه رئيس جمهور آمريكاست بلكه به خاطر فتواي حرمت سلاح هسته اي از سوي مقام معظم رهبري است كه توليد سلاح هسته اي را جنايت بر عليه بشريت مي داند.
خطيب ديروز نماز جمعه تهران تصريح كرد: دين و اخلاق انساني دست ما را بسته است چرا كه در غير اين صورت هيچ قدرتي حتي ابرقدرت جنايتكاري مثل آمريكا قدرت جلوگيري از اين مسئله را نداشت.
آيت الله صديقي ادامه داد: پاكستان و هندوستان سلاح هسته اي دارند و كره شمالي هم اخيرا به سلاح هسته اي دست يافته است، شما در برابر اين كشورها نتوانستيد هيچ كاري انجام دهيد تا چه رسد به ملتي كه 34 سال است با تمام قدرت ها معارضه كرده و جنگ تحميلي 8 ساله را با پيروزي پشت سر گذاشته است.
وي تصريح كرد: مواضع ما در مورد استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي تزلزل ناپذير است و هر پيشنهادي كه نافي حقوق اساسي ملت باشد از سوي هيچ مقام و شخصيتي پذيرفته نيست و هيچ كس حق هيچ گونه سازشي را در اين باره نخواهد داشت.
آيت الله صديقي در ادامه با اشاره به رزمايش پيامبر اكرم(ص) گفت: اين رزمايش پيام اقتدار ملت ما و حركت به سوي سلاح هاي بازدارنده اي است كه دشمن را نسبت به ما مايوس مي كند.
وي افزود: پيام ديگر رزمايش سپاهيان غيور به كشورهاي منطقه اين است كه يك كشور قدرتمند همچون جمهوري اسلامي ايران در كنار آنها است و روابطي برادرانه و سازنده با آنها دارد و در روزهاي سخت براساس روابط اسلامي و برادرانه كنار آنها خواهد بود.
خطيب نماز جمعه تهران پيام سوم اين رزمايش را خطاب به كشورهايي دانست كه مرتب از بودن گزينه ها بر روي ميز دم مي زنند و ادامه داد: ما با داشتن سپاه غيور و دانشمنداني كه در زمينه ساختن تجهيزات دفاعي فعال هستند پيشرفت هايي جهشي داشتيم و با اتكا به اين حركت هاي جهشي و با ايمان عميق و اعتقادات راسخ در مقابل تمام قدرت هاي متجاوز خواهيم ايستاد.
آ يت الله صديقي در ادامه سخنان خود با اشاره به تقديم لايحه بودجه سال 92 به مجلس شوراي اسلامي گفت: انتظار ما از دولت و از مجلس اين است كه برنامه ريزي ها به گونه اي باشد كه اولويت هاي كشور در صدر برنامه ريزي ها قرار داشته باشد، اولويت هاي ما تامين معيشت طبقات كم درآمد، كنترل قيمت ها و نظارت دقيق بر بازار، توصيه كافي به تاكيدات مقام معظم رهبري در توجه به توليد ملي و سرمايه ايراني، مسئله بيكاري و بالا بردن ارزش پول ملي و ايجاد ثبات در بازار ارز است.
وي با اشاره به اينكه بي ثباتي در بازار ارز علاوه بر گراني سبب سردرگمي توليدكنندگان و تجار مي شود گفت: اين بي ثباتي آنها را با مشكلات فراواني رو به رو مي كند و سبب مي شود تا برنامه ريزي آنها از دست برود.
خطيب نماز جمعه تهران گفت: ما انتظار داريم تا بگومگوها و حاشيه سازي ها تمام شود چرا كه هر نوع بر هم زدن آرامش در اين شرايط به تعبير مقام معظم رهبري خيانت است.
آيت الله صديقي ادامه داد: ما انتظار داريم تا برنامه ها براساس ظرفيت كشور و اقتصاد مقاومتي و حركت بر اساس پيشرفت باشد و نهايت همكاري در اين زمينه بين دولت و مجلس انجام شود.
وي افزود: از رسانه ملي نيز توقع ما اين است كه اين فضا را حفظ كند تا آرامش كشور از بين نرود و رسانه هاي ديگر و ديگر قلم به دستان نيز به اين مسئله توجه كنند.
حجت الاسلام صديقي با اشاره به در پيش بودن هفته احسان و نيكوكاري ادامه داد: از اينكه در مالتان با خداوند شريك شويد بايد افتخار كنيد و ان شاءالله مردم عاطفي، مهربان و سربلند ما و حتي اقشار كم درآمد براي رضاي خدا سهم كوچكي را در اين راه در نظر بگيرند.
وي با اشاره به رحلت آيت الله خوشوقت تصريح كرد: هنوز داغ آيت الله انواري فروكش نكرده بود كه ما مبتلا به داغ حاج آقا مجتبي شديم و بعد از ايشان يك ركن ركين يعني آيت الله خوشوقت از ميان ما رفت.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره): همه با هم قيام كرديم كه اسلام را در اينجا زنده كنيم و انشاءالله به ساير جاها نيز صادر كنيم.
 


درپرتو وحي

پاداش تمسك به قرآن
قرآن مجيد:
و كساني كه به كتاب (خدا= قرآن) تمسك بجويند
و نماز را بر پا دارند
(پاداش بزرگي خواهند داشت؛ زيرا) ما پاداش مصلحان را ضايع نخواهيم كرد.
سوره اعراف
آيه 170
 


اخبار ادبي و هنري

رونمايي از نگاره علامه جزايري
نگاره تصويري محدث كبير علامه سيد نعمت الله جزايري و نقش تمبر آن در آيين اختتاميه كنگره بزرگداشت اين شخصيت فقيد، با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رونمايي شد.
كنگره بزرگداشت علامه سيد نعمت الله جزايري به مدت دو روز در استان خوزستان و دو شهر شوشتر و اهواز برگزار شد.
در اين كنگره دو روزه كه با استقبال علما و فضلا، دانشگاهيان و حوزويان مواجه شد، 18 مقاله تأييد شده توسط هيئت داوران، ارائه شد.
سيدنعمت الله جزايري در سال 1050هجري قمري در صباغيه، يكي از جزاير پيرامون بصره، به دنيا آمد. ايشان در كنار درس، بحث و تحقيق به نسخه برداري از كتاب ها، تصحيح نسخه ها و حاشيه نويسي فعاليت داشت. سيدنعمت الله جزايري به مدت چهار سال در محضر علامه مجلسي به دريافت مباني علوم اسلامي و همكاري با ايشان در تأليف كتاب بحارالانوار مشغول بود. از وي بيش از 60 اثر جمع آوري شده است كه الانوار النعمانيه في بيان معرفه النشاه الانسانيه ، انيس الفريد في شرح التوحيد، زهر الربيع و مشكلات المسائل از جمله آثار ايشان است. سيدنعمت الله جزايري در 22 شوال 2111 هجري قمري چشم از دنيا فرو بست.
ليدر حلقه انحرافي
و ترديد در سياسي بودن جايزه اسكار
مشايي، در سياسي بودن اسكار و اهداي جايزه بهترين فيلم اسكار به فيلمي ضد ايراني ايجاد ترديد كرد!
اسفنديار رحيم مشايي در حاشيه جلسه اخير هيئت دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه پرسيد نظرتان درباره تعلق گرفتن جايزه اسكار به فيلم ضد ايراني آرگو چيست و اين اسكار چقدر سياسي است؟ گفت: من عادت ندارم حرفي بزنم كه كلي باشد و همه چيز مصداق آن باشد.
به گزارش مهر، وي افزود: اينكه سياست در اين نوع چيزها نقشي دارد ترديدي نيست ولي اينكه هر اقدامي صد درصد سياسي باشد اين طور هم نيست و نمي شود قضاوت كرد. مشايي گفت: من اين فيلم را نديده ام و فقط شنيدم كه عليه ايران است اما نديدم كه ابعاد و عليه ايران بودنش چيست.
خبرنگار در ادامه سؤال خود گفت: اين فيلم هوش ايراني را زير سؤال برده است؟ مشايي پاسخ داد: اگر هوش ايراني را زير سؤال برده خطايي بزرگي كرده اگر ايراني هوش بزرگي نداشت الان نامي از ايران نبود.
اين در حالي است كه بسياري از كارشناسان سينمايي و شخصيت هاي فرهنگي اين روزها بر ماهيت صهيونيستي و سياسي بودن جوايز اسكار تأكيد كرده اند.
توجيه حضور عجيب همسر اوباما
در اسكار !
سخنگوي همسر رئيس جمهور آمريكا در پاسخ به جنجال هايي كه به خاطر حضور او در مراسم اسكار راه افتاده است، گفت: آكادمي علوم و هنرهاي سينمايي به «ميشل اوباما» به عنوان يكي از دوستداران سينما چنين پيشنهادي داد.
به گزارش فارس، بامداد روز دوشنبه به وقت ايران، هشتاد و پنجمين مراسم اسكار با حواشي مختلف برگزار شد؛ يكي از اين حواشي اعلام جايزه اسكار بهترين فيلم براي فيلم ضد ايراني «آرگو» توسط «ميشل اوباما»، همسر رئيس جمهور آمريكا از كاخ سفيد بود.
تنها ساعاتي پس از انتشار اين خبر، اكثر رسانه هاي داخلي و خارجي، اين مسئله را امري غيرمتعارف دانسته و آن را مورد انتقاد قرار دادند، برخي چون واشنگتن پست و نيويورك تايمز آن را كاري دور از شأن رئيس جمهور و همسرش دانستند و برخي چون سي ان ان او را ميهمان ناخوانده اسكار ناميدند.
منتقد سينمايي هاليوود ريپورتر نيز نوشت: ترجيح مي دادم كه «ميشل اوباما» را در اين مراسم نبينم.
«كريستينا چاك»، سخنگوي «ميشل اوباما» نيز در پاسخ به اين جنجال ها گفت: آكادمي اسكار پيشنهاد حضور در اين مراسم را به «ميشل اوباما» داد.
وي افزود: آكادمي اسكار با حضور او در اين مراسم خواست از او به عنوان يكي از علاقمندان فيلم و سينما تقدير كند و همچنين از هنرمنداني كه با دلسوزي، مهارت و انديشه خود، الهام بخش ما بالاخص جوانان هستند، تجليل شود.
نظارت بر صداوسيما
ضمانت اجرايي پيدا مي كند
با تصويب طرح اداره سازمان صداوسيما، نظارت بر اين سازمان ضمانت اجرايي پيدا مي كند.
سيدعلي طاهري، سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس كه طرح اداره بر سازمان صداوسيما را در دست بررسي دارد، دراين باره به ايسنا گفت: يكي از مهمترين تغييراتي كه در طرح اداره سازمان صداوسيما نسبت به قبل وجود دارد مربوط به نظارت است، در حقيقت اين مسئله مطرح مي شود كه نظارتي موثر بر سازمان صداوسيما اعمال مي شود.
او ادامه داد: تا به حال، اختيار شوراي نظارت فقط در همين حد بود كه آن چه به نظرش اشكال مي رسيد به رئيس سازمان صداوسيما منتقل مي كند اما اگر رئيس سازمان تذكرات شوراي نظارت را عمل نكند هيچ ضمانت اجرايي وجود ندارد.
سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس، خاطر نشان كرد: در طرح جديدي كه نوشته مي شود و ان شاءالله به قانون تبديل مي شود، براي اين مسئله تدبير شده و راهكاري ديده شد، تا تذكراتي كه شوراي نظارت به رئيس سازمان مي دهد موثر واقع شود.
طاهري تاكيد كرد: در اين طرح، شرايطي فراهم مي شود تا اگر شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما تذكري داد، پيگيري آن راهكار داشته باشد اما تا به حال اين راهكار وجود نداشته است.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس درباره مراحل بررسي طرح اداره سازمان صدا و سيما هم اين چنين توضيح داد: اصل طرح از مجلس هشتم شروع شد؛ در اين مجلس، كار گروه طرح را تمام كرد و به كميسيون داد اما اوايل بررسي قانون اداره سازمان بوديم كه عمر مجلس هشتم تمام شد و طرح به مجلس نهم منتقل شد.
او ادامه داد: در مجلس نهم بايد از ابتدا طرح را در كميسيون بررسي مي كرديم. در اواسط اين طرح هم برنامه هاي ديگري مثل سوال از وزير يا بازديد از دستگاه هاي فرهنگي داشتيم كه باعث شد بررسي قانون صداوسيما كمي طولاني شود، اما حالا در مراحل پاياني هستيم و تا چند جلسه آينده كميسيون هم، بررسي مواد الحاقي به پايان خواهد رسيد.
هنرپيشه معروف انگليسي
به كودك آزاري متهم شد
يك هنرپيشه معروف انگليسي روز چهارشنبه به اتهام تجاوز و سوءاستفاده جنسي از كودكان دادگاهي شد.
به گزارش ايرنا به نقل از منابع محلي، مايكل ترنر معروف به مايكل لي كه بيش از 03 سال سابقه بازيگري در تلويزيون را دارد، به 91 فقره سوءاستفاده جنسي، تماس بي شرمانه و تجاوز متهم است.
اين اتهامات مربوط به سال هاي 1002 تا 0102 ميلادي مي باشد و شاكي پرونده نيز كه يك دختر جوان است در زمان وقوع اين جرايم زير 61 سال سن داشته است.
نخستين جلسه دادگاه مايكل ترنر در يكي از شعب دادگاه هاي بدوي شهر منچستر برگزار شد و وي تا جلسه بعدي دادگاه به قيد وثيقه آزاد است.
ترنر 84 ساله كه داراي دو فرزند است، سال گذشته از همسر خود جدا شد. وي بويژه به خاطر بازي در مجموعه تلويزيوني «كورونيشن استريت» كه از شبكه «آي تي وي» پخش مي شود، مشهور شده ولي اين شبكه تلويزيوني امروز اعلام كرد كه با توجه به اتهامات مطرح شده، فعلا از اين هنرپيشه استفاده نخواهد كرد.
 


امام جمعه قم:

جمهوري اسلامي برنده نهايي مذاكرات آلماتي است

امام جمعه قم گفت: حضور ميليوني مردم در راهپيمايي 22بهمن پشتوانه تيم مذاكره كننده ايران بود و جمهوري اسلامي ايران برنده نهايي مذاكرات آلماتي خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم در شبستان امام خميني(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به مذاكرات هسته اي ايران و گروه 1+5 اظهار داشت: هيئت مذاكره كننده ايراني پيشنهادات خود را در پنج محور به گروه 1+5 داد و آنها براي پاسخ به اين پيشنهادات درخواست مهلت كردند.
وي با بيان اينكه گروه مذاكره كننده با بسته پيشنهادي ناظر به پيشنهادات ايران به آلماتي خواهد آمد گفت: هرچند بسته پيشنهادي آنها اعلام نشده اما تمام رسانه هاي دنيا مخابره كردند كه پيشنهادات اين مرحله به پيشنهادات ايران نزديك است.
وي با ذكر اين مطلب كه ما از حق مسلم خود كوتاه نمي آئيم و اهل منطق هستيم عنوان كرد: نزديك بودن پيشنهادات اين مرحله به پيشنهاد ايران مويد آن است كه جمهوري اسلامي برنده نهايي مذاكرات خواهد بود.
حسيني بوشهري افزود: ما دنبال سلاح هسته اي نيستيم و آنگونه كه رهبر انقلاب اعلام كردند اگر به دنبال سلاح هسته اي بوديم هيچ قدرتي نمي توانست جلوي توليد ما را بگيرد. ما پايبند و معتقد به شعار «انرژي هسته اي براي همه؛ سلاح هسته اي براي هيچ كس» هستيم و معتقديم تمام انبارهاي مملو از سلاح هاي هسته اي در سراسر دنيا بايد بدون هيچ تبعيضي از بين برود.
عضو مجلس خبرگان رهبري خطاب به غرب و آمريكا ابراز كرد: به صداقت ايران اعتقاد پيدا كرده و دست از شيطنت و شرارت برداريد و با دشمنان ما همراه نشويد.
وي خطاب به آمريكائيان گفت: حسن نيت خود را نشان دهيد و آن موقع ملت ما در مورد برخورد با شما تصميم خواهد گرفت.
حسيني بوشهري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تقديم لايحه بودجه سال 92 به مجلس اظهار داشت: مجلسيان در تصويب بودجه به وضعيت محرومان توجه كنند تا زير چرخهاي گراني و تورم له نشوند.
وي تصريح كرد: اشتغال بايد دغدغه جدي مجلسيان باشد و با در نظر گرفتن قدرت خريد مردم، اقتصاد مقاومتي را جدي گرفته و بر ارزش پول ملي پافشاري كنند.
خطيب جمعه قم خطاب به دولت خواستار نظارت جدي بر بنگاه هاي اقتصادي و موسسات معاملاتي شد و تاكيد كرد: مردم ناگزير از خريد هستند و دولت بايد به گونه اي نظارت كند كه بازار افسار گسيخته نباشد.
حسيني بوشهري با اشاره به مصادف شدن نوروز امسال با ايام فاطميه بيان داشت: مسئولان صدا و سيما و رسانه ها طوري عمل كنند كه مردم هم سنت بومي خود را گرامي بدارند و هم ارادت خود را به فاطمه زهرا(س) نشان دهند.
وي با بيان اينكه فاطميه نبايد تحت الشعاع قرار گيرد عنوان كرد: زندگي مردم بايد براساس فرهنگ فاطمي شكل بگيرد و هنر صدا و سيما اين است كه هم نوروز مردم نوروز باشد و هم عشق به اهل بيت(ع) در جامعه موج بزند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اهداي جايزه به فيلم ضدايراني آرگو عنوان كرد: اينها مي گويند نبايد سياست با هنر مخلوط شود در حاليكه بيشترين حركت سياسي را در هاليوود انجام مي دهند كه اين حكايت از سياست دوگانه و دروغ پردازي هاي آنهاست و به چيزي كه به نفع خودشان است جايزه مي دهند.
 


خزاعي به بان كي مون هشدار داد؛

وخامت شرايط زندانيان فلسطيني در زندان هاي غيرقانوني اسرائيل

سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورك در نامه اي به بان كي مون لزوم اقدام فوري سازمان ملل براي توقف تعدي رژيم صهيونيستي عليه زندانيان فلسطيني را خواستار شد.
محمد خزاعي به عنوان رئيس مركز هماهنگي جنبش عدم تعهد در سازمان ملل طي نامه اي به بان كي مون دبيركل اين سازمان از شرايط وخيم هزاران زنداني فلسطيني كه به صورت غيرقانوني در زندان هاي رژيم اسرائيل اسيرند، شديدا ابراز نگراني كرد و بر وادار كردن رژيم صهيونيستي به اجراي مقررات بين المللي در قبال زندانيان تاكيد كرد.
وي در نامه خود كه رونوشت آن براي رئيس مجمع عمومي، رئيس شوراي امنيت، رئيس شوراي حقوق بشر و كميسر عالي حقوق سازمان ملل ارسال شده است، خواستار توجه اركان و نهادهاي سازمان ملل و جامعه بين المللي به وضعيت بد و شرايط دشواري كه زندانيان فلسطيني، با آن مواجه هستند، شده است. خزاعي همچنين با اشاره به مرگ يك زنداني فلسطيني (عرفات جرادات) در زندان هاي رژيم اسرائيل، به شرايط دستگيري، بازپرسي اجباري و كتك زدن وي در حين بازداشت اشاره و اضافه كرد: جنبش عدم تعهد خواستار تحقيقات مستقل، بي طرفانه و شفاف در مورد اين حادثه توسط نماينده ويژه دبيركل و انتشار فوري نتايج تحقيقات تحت نظارت سازمان ملل است.
سفير ايران در سازمان ملل خاطرنشان كرد: جنبش عدم تعهد خواستار آزادي تمامي زندانيان فلسطيني در بند رژيم اسرائيل بوده و تاكيد مي كند كه رژيم صهيونيستي براساس قوانين بين المللي از جمله كنوانسيون چهارم ژنو در قبال زندانيان و شهروندان فلسطيني متعهد است و بر اين اساس از دبيركل سازمان ملل مي خواهد كه رژيم اسرائيل را براساس قطعنامه هاي مربوطه، منشور ملل متحد و قوانين بين المللي مجبور سازد تا به تعهدات خويش عمل كند.
وي تصريح كرد: همچنين سازمان ملل بايد به رژيم اسرائيل اعلام كند كه به واسطه نقض حقوق بين المللي در قبال جامعه جهاني مسئول بوده و بايد پاسخگو باشد.
به گزارش ايسنا، رئيس مركز هماهنگي جنبش عدم تعهد در پايان نامه خود تاكيد كرده است: علاوه بر اقدامات دبيركل و نماينده ويژه ايشان، لازم است ديگر اركان سازمان ملل از جمله شوراي امنيت و شوراي حقوق بشر بر اساس منشور ملل متحد و قطعنامه هاي مربوطه، به مسئوليت هاي خود در قبال زندانيان فلسطيني، كه به طور غيرقانوني توسط رژيم اسرائيل در حبس هستند، عمل كرده و انتظارات جامعه بين المللي را در اين رابطه برآورده سازند.
وي همچنين از دبيركل سازمان ملل خواسته است تا اين نامه به عنوان سند رسمي مجمع عمومي و شوراي امنيت سازمان ملل ثبت و منتشر شود.
 


معاون ستاد كل نيروهاي مسلح:

هزاران موشك دوربرد آماده دفاع از ايران اسلامي است

معاون عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: منتظر فرمان رهبر معظم انقلاب هستيم تا هزاران موشك دوربرد را بر سر دشمناني كه در پشت مرزهاي ايران اسلامي، افكار شوم تهاجم را در سر دارند، بريزيم.
به گزارش مركز خبر حوزه، سردار «علي شادماني» عصر پنج شنبه در اولين نشست مقدماتي يادواره طلاب و فضلاي شهيد استان همدان كه در سالن همايش جامعه مدرسين حوزه علميه قم برگزار شد، با اشاره به اينكه شرايط كنوني كشور همانند روزهاي هشت سال دفاع مقدس است، افزود: بايد همواره در ركاب رهبر فرزانه انقلاب به فرياد مردم برسيم و فرهنگ هاي ناب اسلام را نهادينه سازيم.
وي با بيان اينكه ملت ايران جهاد في سبيل الله را در ايام جنگ به تصوير كشيدند، خاطرنشان كرد: اگر دشمن، كشور ما را همانند عراق و افغانستان كنوني اشغال مي كرد، از ما چه چيزي باقي مي ماند و بايد به چه چيز افتخار مي كرديم؟
شادماني با بيان اينكه خداوند در پرتو انقلاب اسلامي نعمتي مانند نعمت جهاد، شهادت و غيرت ديني به اين ملت عنايت كرد، گفت: دشمن، پشت مرزهاي ما با انواع سلاح هاي پيشرفته به دنبال فرصتي براي تجاوز است، اما انديشه تجاوز نيز آنها را مي ترساند كه زير گلوله هاي آتشين اين ملت قرار گيرند. وي، مراجع عظام تقليد و علماي بزرگوار را فرمانده جريان مقابله با تهاجم فرهنگي دانست و تصريح كرد: روحانيون وظيفه دارند كه مردم را از گزند آسيب هاي فرهنگي دشمن در امان بدارند.
شادماني همچنين با اشاره به وظيفه سنگين دغدغه مندان حفظ ارزش ها، اظهار داشت: در شرايط كنوني كشور، مهمترين وظيفه ما ترسيم راه شهداست.
 


صالحي در ديدار بان كي مون تاكيد كرد:

آمادگي ايران براي كمك به حل بحران سوريه

وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با دبير كل سازمان ملل از آمادگي تهران براي كمك به توقف خونريزي ها در سوريه خبر داد.
«بان كي مون» دبير كل سازمان ملل متحد در اين ملاقات كه در حاشيه نشست وين برگزار شد، با اشاره به نقش مهم ايران در گفت وگوي تمدنها، از شركت ايشان در اين اجلاس كه زير نظر سازمان ملل برگزار مي شود تشكر كرد.
بان كي مون با تقدير از حمايت كشورمان از تلاشهاي اخضر ابراهيمي، از روند گفت وگوهاي سياسي و اعلام آمادگي مخالفين و دولت براي شركت در آن استقبال كرد.
وي با تاكيد مجدد بر حق استفاده صلح آميز ايران از دانش هسته اي خواستار سرعت بيشتر مذاكرات ايران و 1+5 شد و خوشبيني خود را از اين مذاكرات اعلام نمود.
صالحي نيز در اين ديدار اظهار داشت: ما آمادگي داريم از طريق ابزارهاي بين المللي مورد توافق طرفين براي رفع نگراني هاي هسته اي كشورمان اقدام كنيم لكن به رسميت شناختن حق ما از طرف مقابل خيلي مهم خواهد بود.
وزير خارجه كشورمان همچنين تنها راه حل بحران سوريه را انجام گفت وگوهاي بين مخالفين و موافقين دانست و اعلام نمود ما آمادگي داريم تا هر كمكي بكنيم تا خونريزي در سوريه متوقف شود.
صالحي در مورد تحولات منطقه اي بيان داشت: ثبات و امنيت منطقه اي براي ما بسيار اهميت دارد و جمهوري اسلامي ايران به تماميت ارضي همه كشورها احترام مي گذارد و در رابطه با بحرين نيز گفت وگوهاي جدي بين مخالفين و دولت را مفيد دانسته و توصيه مي كند.
 


رئيس مجلس در جمع ايرانيان مقيم هند:

گول صداي بلند غربي ها را نخوريد ، پشت پرده پيغام هاي ديگر مي دهند

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: غربي ها زماني حرف هاي تندتري مي زدند ولي اين حرف هاي كلفت دل هاي انقلابيون را نتوانست بلرزاند.
علي لاريجاني در جمع ايرانيان مقيم هند اظهار داشت: غربي ها در برهه اي از زمان حرف هاي تندتري مي زدند كه اراده هاي سست را به لغزش وامي داشت اما به دليل هدايت مسائل استراتژيك كشور از سوي رهبري حرف هاي كلفت آنها نتوانست دل هاي انقلابيون را بلرزاند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فشارهاي اقتصادي بر جمهوري اسلامي اضافه كرد: شرايط ما شرايط خاصي است و ما بايد از اين گردنه عبور كنيم، قطعا ملت ايران سرافرازانه اين مسير را طي خواهد كرد؛ چرا كه ما پيش از اين سختي هاي بيشتري داشتيم اما از طريق همدلي و استقامت نتيجه گرفتيم، قطعا در جنگ شرايط سخت تر بود اما رشادت، شجاعت و توكل به خدا ما را از آن مسير عبور داد.
لاريجاني فشارهاي سياسي عليه كشورمان را در عرصه بين الملل، درندگي سياسي توصيف و تصريح كرد: مي بينيد كه چه جفايي به ملت ايران مي كنند. قطعا ما مي توانيم با داشتن نيروي انساني متعهد و عالم از اين گردنه عبور كنيم؛ لذا بايد خود را براي اين كار آماده كنيم و در اين مسير بيش از همه به جواناني نياز داريم كه دو بال تدين و تخصص را با هم داشته باشند.
پيام هاي جنگ طلبانه را جدي نگيريد
رئيس مجلس در پنجمين روز سفر كاري خود به هند در نشستي خبري گفت: پيام هاي جنگ طلبانه را جدي نگيريد.
لاريجاني در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران رسانه هاي هندي مبني بر اينكه «يك سال پيش بحث جنگ با ايران بوده اما اكنون وضعيت تغيير كرده و ايران به كشوري جذاب در غرب آسيا تبديل شده» پاسخ داد: پيام هاي جنگ طلبانه را خيلي جدي نگيريد در دنياي امروز آنهايي كه صداي كلفت و بلند سر مي دهند در پنهان پيغام هاي ديگري مي دهند.
وي ادامه داد: استراتژي جمهوري اسلامي مسير روشني را طي مي كند و ما معتقديم دوره قلدرمآبي در صحنه بين المللي به سرآمده و بايد به فرهنگ هاي مختلف احترام گذاشت، اما برخي كشورهاي بزرگ نمي خواهند واقعيت را بپذيرند مگر اينكه مجبور شوند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي در مورد افغانستان نيز به عملكرد آمريكايي ها در اين كشور اشاره و خاطرنشان كرد: آنها در مبارزه با موادمخدر فضاحت كردند به طوري كه بعد از حضور آمريكا، توليد موادمخدر در افغانستان 40 برابر شده، شما بايد پيدا كنيد كه آنها از كجا اين موادمخدر را بيرون مي برند و سود آن به كجا مي رسد، بعضي از آن از راه زمين و درياست، اما قسمت اعظم آن از سه فرودگاه بگرام، كابل و قندهار منتقل مي شود و به جزيره ديوگارسيا مي رود و از آنجا به ساير مناطق پخش مي شود. آيا مي دانيد اين سه فرودگاه در دست چه كساني است؟ معلوم است آنها مايه خوبي براي كاسبي موادمخدر دارند و اگرچه شعار مي دهند اما در عمل كار ديگري مي كنند.
شرايط ايران شرايط خاصي است
لاريجاني همچنين در جمع دانشجويان ايراني در خانه فرهنگي جمهوري اسلامي در دهلي نو با اشاره به مشكلاتي كه امروز در كشور وجود دارد، گفت: گاهي در مسير انقلاب اسلامي چنين مسائلي پيش مي آيد كه بايد از آنها عبور كنيم. براي مثال در مسئله هسته اي كه غربي ها ماجراجويي هايي را به راه انداخته اند، گاهي حرف هاي تندتر از اين هم زده اند، اما با درايت رهبر فرزانه انقلاب هميشه در مسير درست حركت كرده ايم.
لاريجاني با بيان اينكه رفتارهاي موذيانه اي در مذاكرات از غربي ها ديده مي شود، گفت: براي مثال آنها در خلوت چيز ديگري مي گويند و در مذاكرات مسائل ديگري را مطرح مي كنند، اما اين رفتارها نمي تواند ما را از مسير انقلاب منحرف كند.
رئيس جمهور هند: به حل منازعات سوريه
از طريق گفت وگو معتقد هستيم
رئيس جمهور هند نيز در ديدار با رئيس مجلس شوراي اسلامي ابراز اميدواري كرد كه منازعات سوريه از طريق گفت وگو حل و آرزوهاي دموكراتيك مردم از طرق مسالمت آميز برآورده شود.
پراناب موكرجي با اشاره به بحران مالي اخير جهان و بي ثباتي حوزه پولي يورو و تاثير آن بر ديگر كشورهاي جهان گفت: اين مسئله ضرورت همكاري اقتصادي كشورهاي منطقه، بخصوص كشورهايي را كه با يكديگر به طور سنتي دوست هستند، نشان مي دهد.
گفتني است علي لاريجاني با حضور در سمينار بين المللي ميراث ادب فارسي هند در دانشگاه دهلي از اساتيد زبان فارسي هند تقدير كرد.
وي در پايان سفر 6 روزه به هند پس از رايزني هاي گسترده با مقامات هند به كشور بازگشت.
 


سردار فضلي:

بيداري اسلامي از الگوي بسيج الهام گرفته است

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: بسيج در ميادين گوناگون به عنوان الگوي موفق عمل كرده و امروز بيداري اسلامي در منطقه، از الگوي بسيج الهام گرفته است.
به گزارش ايسنا سرتيپ پاسدار «علي فضلي» در مراسم صبحگاه مشترك رزمايش الي بيت المقدس بسيجيان استان قم با اشاره به اين كه «امروز بيداري اسلامي، جهان اسلام و دنياي آزادانديش را فرا گرفته است» بيان كرد: هشت سال دفاع مقدس و فتنه 88 آزمايشي براي اين بود كه آمادگي فرزندان انقلاب و سپاه به دنيا نشان داده شود.
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور، گفت: بسيج افتخار دارد كه پيرو مكتب عاشورايي است و به عنوان تداوم بخش اين نهضت براي اعتلاي ارزش هاي اسلامي سر از پا نمي شناسد و همواره آماده جانفشاني هستند.
وي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس، افزود: ويژگي اصلي پيروزي رزمندگان در جنگ حق عليه باطل، داشتن معرفت ديني و بصيرت سياسي در سايه قرآن و ولايت بود.
سردار فضلي افزود: اكنون كه دشمنان اسلام با جنگ نرم افزاري خود، ايمان، اعتقاد و افكار ما را نشانه گرفته است بايد كاملاً هوشيار باشيم و بسيجيان و عنصر و حوزه هاي فرهنگي ما بايد با داشتن آگاهي، بصيرت ديني و حضور در خط مقدم كه همان پيروي از امام و بيعت با ولي فقيه است بتوانند توطئه هاي دشمنان قسم خورده اسلام را خنثي كنند.
وي با اشاره به الگو بودن بسيجيان سلحشور و بصير در ميدان هاي گوناگون جهاد علمي، اقتصادي و فرهنگي و نظامي گفت: امروز بيداري اسلامي در منطقه، از الگوي بسيج الهام گرفته است.
فضلي با تأكيد بر اين كه «به لطف الهي، امروز آحاد مردم انقلابي كشور، آمادگي كامل براي مقابله با توطئه هاي دشمنان را دارند» بيان كرد: مسئولان بايد حقيقتاً قدردان چنين مردم شجاع، بصير و ولايت مداري باشند و با خدمت گزاري و وحدت خود، قدردان اين نعمت عظيم باشند.
 


اژه اي در واكنش به فضاسازي برخي رسانه ها:

 استفتايي درباره حكم اعدام متهمان پرونده فساد مالي نشده است

سخنگوي قوه قضاييه گفت: در مورد اعدام متهمان پرونده فساد مالي استفتاء نشده است بلكه در مورد توامان بودن محاربه و افساد في الارض از مراجع سوال شده است.
حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي در حاشيه برنامه سفر مسئولان عالي قضايي به استان گلستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر «متهم بودن سعيد مرتضوي به معاونت در قتل» گفت: اين اتهام در كيفرخواست آمده است. اتهام تفهيم شده ولي هنوز در جلسه اول موقع دفاع شان نرسيده است.
وي گفت: در جلسه اول دادگاه قضات كهريزك، شكات شكايت شان را مطرح كردند و دفاع متهمين براي جلسه بعد است.
محسني اژه اي درباره زمان اجراي احكام پرونده فساد بزرگ مالي گفت: پرونده از طرف دادگاه به اجراي احكام فرستاده شده است و مقدمات اداري بايد طي شود چون محكومان پرونده هم رد مال و هم جزاي نقدي دارند و همين كه در جهت محكوميت شخصي چه حبس باشد و چه اعدام، بايد مقدمات فراهم شود ولي پرونده از طرف قاضي سراج به دادسرا براي اجرا فرستاده شده است.
سخنگوي قوه قضائيه گفت: بخشي از احكام هم كه نقض شده بايد به شعبه هم عرض فرستاده شود تا به آن رسيدگي شود. مواردي كه نقض شده هم دو دوسته اند. در يكسري از موارد مجازات تتميمي نقض شده است. موارد ديگري هم هست كه اگر احيانا دادگاه تجديدنظر ضروري بداند و در جايي سوالي نشده باشد رسيدگي مي شود.
وي در مورد تشكيل پرونده جديد براي فائزه هاشمي گفت: پرونده وجود داشته و به دادگاه هم رفته، ولي هنوز وضعيت تعيين تكليف آن را نمي دانم.
محسني اژه اي در پاسخ به سوالي درباره انتشار خبر تكذيب استفتاء از مراجع تقليد در مورد احكام پرونده فساد مالي اظهار كرد: رسانه ها اين مطلب را بد منعكس مي كنند. اصلا در هيچ موردي استفتاء نمي شود كه آيا حكم اين متهم اعدام است يا خير؟ در اينجا بحث اين است كه آيا محارب و مفسد في الارض بايد توامان باشند يا خير؟
وي افزود: در ماده 4 قانون تشديد مجازات مرتكبين ارتشاء، اختلاس و كلاهبرداري رسما پيش بيني شده كه اگر به صورت شبكه اي، باند و تشكيلاتي باشد و كسي رياست شبكه را به عهده داشته باشد حكمش مي تواند كلاهبرداري، اختلاس، ارتشاء تا مفسد في الارض باشد و پيش بيني شده كه اگر افساد في الارض ثابت شود، حكم مفسد في الارض صادر مي شود.
محسني اژه اي گفت: در قانون مبارزه با اخلال گران ارزي نيز عبارت «چنانچه كسي با قصد ضربه زدن به نظام يا با علم به نتيجه...» مفسد في الارض شناخته مي شود و به اعدام محكوم مي شود و اگر اين ثابت نشد به پنج تا 20 سال حبس محكوم مي شود كه اتفاقا در اين پرونده افرادي هستند كه همين عنوان اتهامي را داشتند ولي به حبس محكوم شدند.
وي گفت: استفتايي هم كه شده در مورد اين است كه محارب چيست و...؟ وگرنه در مورد فرد كه اصلا استفتاء نمي شود.
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سوال ديگري در مورد زمان برگزاري دادگاه مهدي هاشمي گفت: من اطلاعي ندارم، ولي قاعدتا اگر مقدمات فراهم باشد هر چه زودتر برگزار مي شود.
به گزارش ايسنا محسني اژه اي در پاسخ به اين سوال كه «آيا فيلم دادگاه قضات كهريزك به دست شما رسيده است يا خير؟» گفت: نبايد به دست من برسد. قرار نيست فيلمي به دست من برسد.
 


سردار سليماني در يادواره پرچمداران دو كوهه:

مشكل سوريه اين است كه همت و خرازي ندارد

فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران اظهار داشت: اگر كشور و دولت سوريه يك حاج همت، يك حسين خرازي و يك كاظمي از خودشان مثل شهداي ما داشت، اين كشور بيمه بود.
سرلشكر پاسدار حاج «قاسم سليماني» در مراسم يادواره يكصد و چهل تن از فرماندهان و مسئولين واحد لشكر 27 محمد رسول الله(ص) با عنوان پرچمداران دو كوهه كه در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد اظهار داشت: شايد پس از انقلاب هيچ صحنه اي جامع تر از جنگ در معرفي حقيقت اسلام در همه ابعاد نداشته ايم يعني صحنه اي كه يك جا بخواهد حقيقت اسلام و به خصوص تشيع را چه در بعد جمعيت و چه در بعد زمان معرفي كند، مانند جنگ نبوده كه در همه ابعاد نيز مي توان اين موضوع را ثابت كرد.
فرمانده نيروي قدس سپاه يادآور شد: هيچ چيز جنگ دروغي نبود، يعني عرفان حقيقي، معنويت حقيقي، اسلام شناسي حقيقي، انسان سازي حقيقي، اسلام ناب حقيقي، تبعيت و ولايت پذيري حقيقي در تمام ابعاد ساري و جاري بود؛ شايد در بين تمام مشخصه هاي جنگ، چند مشخصه جامع تر بودند كه اين مشخصه ها، ويژگي هاي ديگر جنگ را تحت تأثير خود قرار داده بود.
وي اظهار داشت: از ويژگي دفاع مقدس تأثيرگذاري جنگ هم از لحاظ دروني در ميان افراد رزمنده و هم از لحاظ بيروني در بازگشت افراد و تأثيرگذاري آنها بر جامعه بود، لذا يكي از كانون هاي اصلي مذهبي جامعه ما جنگ بود؛ يعني آمد و شدهاي خيل بسيجيان به داخل جبهه و بازگشت به جامعه تحول عظيمي را در كشورمان به وجود آورد و شايد هيچ عاملي مانند جنگ تا به حال اينگونه در حركت جامعه به سوي كمال و معنويت تأثير نداشته است.
فرمانده نيروي قدس سپاه، افزود: سومين ويژگي «تغيير ملاك هاي جنگ» بود زيرا يكي از اتفاقات درون اين جنگ و نقاط قوتي كه باعث شكسته شدن بن بست ها علي رغم نابرابري با دشمن و تفاوت امكانات، «ويژگي معنويت فرماندهان» ما بود.
سردار سليماني با بيان اينكه از 12 لشكر تأسيس شده در دوران دفاع مقدس، 7 فرمانده شهيد شدند، افزود: در جنگ وقتي فرمانده اي به نيروها مي گفت «بيا»، مانند ملكه زنبورعسل بودكه دور او مي چرخيدند؛ در جنگ اداره و مديريت كار با اين حالت صورت مي گرفت و بن بست شكني انجام مي شد.
فرمانده نيروي قدس سپاه اظهار داشت: نقش معنويت فرماندهان در دفاع مقدس بي نظير بود و اگر از فرماندهان شهيد زنده موجود سؤال كنيد مي گويند كه در اخلاق، رفتار، دين، معنويت و صبر بدون استثنا كساني مانند همت، متوسليان، چراغي، كريمي و .... در قله بودند؛ اين تأثير يك انسان صالح در رأس يك ساختار است كه تحول اساسي به وجود مي آورد.
وي تصريح كرد: اگر در رأس انقلاب اسلامي ما در ابعاد مختلف انسان هاي صالحي مانند امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري نبودند، هيچ وقت اين حجم ارزش ها در نظام بوجود نمي آمد، لذا جنگ به دليل اينكه در راس آن امام راحل و فرماندهان به عنوان انسان هاي صالح حضور داشتند جنگي پر افتخار و تأثيرگذار شد.
فرمانده نيروي قدس سپاه افزود: كساني كه هم اكنون در ميان لبناني ها و فلسطيني ها با آمريكا و اسرائيل مي جنگند با الهام از اين سرچشمه معنوي مبارزه مي كنند.
سردار سرلشكر سليماني خاطرنشان كرد: مشكل دولت و كشور سوريه اين است كه كساني مانند شهيد همت، شهيد خرازي و شهداي ديگر از خودشان ندارند.
 


رئيس سازمان داوطلبان هلال احمر:

سبد عيدانه از نيمه دوم اسفندماه به در خانه نيازمندان مي رود

رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر از توزيع سبدهاي عيدانه به نيازمندان از نيمه دوم اسفندماه جاري خبر داد.
«فرحناز رافع» در گفت و گو با ايرنا، افزود: سبدهاي عيدانه از طريق جمع آوري كمك هاي نقدي و غيرنقدي خيرين نيكوكار، دريافت منابع داوطلبي و خدمات اجتماعي براي توزيع در بين جامعه هدف توزيع مي شود.
وي گفت: جامعه هدف و بهره مندان اين طرح ملي شامل خانواده هاي بي سرپرست، بد سرپرست، زنان مطلقه يا داراي همسراني مفقود و زنان همسر از دست داده در مناطق كم برخوردار و نيازمند است.
رافع اضافه كرد: طرح سبدهاي عيدانه، امسال براي چهارمين سال متوالي در شعب جمعيت هاي هلال احمر و خانه هاي داوطلب هلال احمر در سراسر كشور به اجرا درمي آيد.
وي افزود: با برنامه ريزي هاي انجام شده و براي نخستين بار اين سبدهاي عيدانه همچنين در مناطق زلزله زده استان هاي خراسان جنوبي و آذربايجان شرقي نيز توزيع خواهد شد.
رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر توضيح داد: امسال نيز جمع آوري كمك هاي مردمي در طرح ملي فرشتگان رحمت از دهه مبارك فجر آغاز و تا روز 15 اسفندماه كه مقارن با جشن نيكوكاري است، ادامه خواهد داشت.
وي گفت: همچنين توزيع اين كمك ها از شامگاه 15 اسفندماه تا شب اول فروردين سال 92 (شب عيد) براي نخستين بار با مشاركت داوطلبان حامي انجام خواهد شد.
وي ارزش ريالي سبدهاي اهدايي به نيازمندان جامعه در طرح ملي فرشتگان رحمت را براي يك خانوار چهار نفره 2 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: سبدهاي اهدايي شامل برنج، روغن، قند و شكر، رب گوجه فرنگي، چاي و ماكاروني خواهد بود.
مقام مسئول در هلال احمر اظهار كرد: طرح ملي سبدهاي عيدانه با شعار از مردم براي مردم به اجرا درآمده و به همين منظور، شماره حساب 99999 جمعيت هلال احمر نزد بانك ملت در سراسر كشور آماده دريافت وجوه نقدي مردم نوع دوست و خير است.
رافع افزود: هموطنان خير و نيكوكار مي توانند براي مشاركت در اين طرح ملي با شماره تماس 88919130 سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر در تهران تماس گيرند.
 


در پنجاه و چهارمين سالگرد انتشار مجله انجام شد

تجليل از پايه گذاران مجله مكتب اسلام

همايش گراميداشت 54 سال انتشار مجله درس هايي از مكتب اسلام با حضور آيت الله جعفر سبحاني از مراجع تقليد و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پنجشنبه در سالن همايش هاي جامعه مدرسين برگزار شد.
به گزارش گروه فرهنگي خبرگزاري تسنيم، در اين مراسم كه جمعي از علما و فضلاي حوزه هاي علميه و شماري از نويسندگان و هيئت تحريريه مجله درس هايي از مكتب اسلام در قبل و بعد از انقلاب اسلامي حضور داشتند، از بيش از 50 سال خدمات ارزشمند و گرانقدر آيت الله سبحاني و آيت الله مكارم شيرازي در پايه گذاري، مديريت و نويسندگي اين مجله وزين ديني و مذهبي تجليل شد.
همچنين در اين مراسم از حجج اسلام خسروشاهي، پيشوايي، فرج اللهي و مرحوم دواني و نيز محمود حكيمي از نويسندگان پيشكسوت مجله مكتب اسلام و حسيني خواه از توزيع كنندگان قديمي مجله و خانم فتاحي نويسنده پايان نامه با موضوع مجله مكتب اسلام با اهداي لوح تقدير و تنديس همايش تجليل شد.
در پايان اين مراسم نيز از تمبر يادبود نشريه درس هايي از مكتب اسلام باحضور آيت الله سبحاني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مسئولين كشوري، استاني و حوزوي رونمايي شد.
مجله درس هايي از مكتب اسلام، نشريه اي مذهبي در سال هاي پيش از انقلاب اسلامي است كه با همت جمعي از فضلاي حوزه علميه قم در سال 1337 هجري شمسي با هدف مبارزه با فساد اخلاقي و اجتماعي كار خود را آغاز كرد و با ارائه رويكرد اصلاح ديني جامعه، به شدت مورد توجه مردم قرار گرفت و توانست در شكل دادن هويت ديني مردم بخصوص نسل جوان تاثير بسزايي داشته باشد.
 


تاكيد وزير ارتباطات بر راه اندازي مركز ملي اطلاعات فردي كشور

وزير ارتباطات در همايش ملي قشم جزئيات عملكرد شبكه اطلاعات فردي هر ايراني را تشريح كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قشم، محمدحسن نامي در آيين اختتاميه همايش ملي قشم به تشريح برنامه هاي جديد وزارت ارتباطات پرداخت و گفت: توسعه سازمان فناوري اطلاعات ايران يكي از مهم ترين كارهاي وزارتخانه است و ضروري است اين سازمان به سرعت براي ايجاد مركز ملي اطلاعات كشور دست به كار شود.
وي وظيفه اين مركز را ايجاد يك پايگاه اطلاعاتي مناسب براي هر فرد و خانوار ايراني دانست و افزود: هر فرد ايراني كه به دنيا مي آيد اطلاعات و مشخصات فردي و تخصصي او در صفحه اول اين پايگاه قرار مي گيرد.
در صفحه دوم اين پايگاه اطلاعات مربوط به سلامت، بهداشت و درمان شخص به طور كامل درج مي شود.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه تصريح كرد: صفحه سوم اين پايگاه اطلاعاتي مربوط به فعاليت هاي اقتصادي هر ايراني خواهد بود كه در صورت اجرايي شدن آن، انقلابي در اقتصاد رخ خواهد داد، به طوري كه پس از آن ما نيازي به فروش نفت نيز نخواهيم داشت.
نامي، صفحه چهارم اين پايگاه اطلاعاتي را مختص مسائل امنيتي و قضايي افراد دانست و يادآور شد: در بسياري از كشورهاي پيشرفته دنيا، تمامي سوابق و مشخصات امنيتي و قضايي افراد در اين نوع پايگاه ها نگهداري و مورد استفاده مراجع ذي ربط قرار مي گيرد.
وي ايجاد شبكه پرسرعت اينترنت در سطح كشور را يكي از مهم ترين ويژگي هاي شبكه ارتباطي جديد عنوان كرد و گفت: اين شبكه قادر خواهد بود افزون بر دو هزار و 500 خدمات مختلف از انواع بازي هاي رايانه اي بچه ها گرفته تا آموزش هاي مختلف و اطلاعات همه سازمان هاي دولتي را در اختيار خانوارهاي ايراني قرار دهد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات جلوگيري از مراجعه ايراني ها به سازمان ها و ادارات براي انجام كارهاي اداري و استفاده از خدمات مختلف را يكي از مهم ترين اهداف راه اندازي اين پايگاه اطلاعاتي دانست و خاطر نشان كرد: تمامي ارتباطات فعلي مردم نيز از طريق اين پايگاه مي تواند انجام شود.
 


در آستانه سفر وزير آموزش و پرورش به نيشابور صورت گرفت

درد دل هاي يك معلم جانباز شيميايي نيشابوري

نيشابور- خبرنگاركيهان:
در حالي كه 18 جانباز شيميايي آموزش و پرورش نيشابور در رنج هستند، اما متاسفانه هيچ گونه امكاناتي در اختيار اين جانبازان قرار نگرفته است.
معلم ايثارگر و جانباز شيميايي دوران دفاع مقدس نيشابوري ضمن عنوان مطلب فوق گفت: به عنوان يك ايثارگر تشكر مي كنم كه يادواره شهداي فرهنگي و دانش آموز نيشابور برگزار مي شود، ولي بايد بگويم ارزش گذاري وجود ندارد و فقط يك افتخار بر دوش مسئولان مي گذارد كه اين كار را انجام دهند اما دين بر گردن آنها مي ماند كه اين حرفها تاثيرگذار نخواهد بود و عمل نيست و شعار است.
كاظم كول آبادي افزود: دردهايي در دل خانواده ايثارگران باقي مانده و چه خوب است اين كارهايي كه انجام مي شود مرهمي بر دل خانواده ايثارگران باشد.
اين ايثارگر بسيجي گفت: ما در آموزش و پرورش 18 جانباز شيميايي هستيم و هنوز زخمها همچنان آنها را از پاي درمي آورد، اما متاسفانه آموزش و پرورش هيچگونه امكاناتي را در اختيار اين جانبازان قرار نداده و هزينه اي را هم تقبل نكرده و بيمه طلايي نيز هيچگونه جوابگويي ندارد و هر زمان كه مراجعه مي كنيم مي گويند نداريم و جزو هزينه هاي ما نيست.
وي گفت: اين هزينه ها روي دست بچه ها مانده است، آقاي وزير شما كه مي خواهيد تشريف بياوريد نيشابور به عنوان يك مسئول، آيا فكر كرده ايد كه يك جانباز شيميايي همكار شما با اين تورم بالا و حقوق پايين در زندگي خودش چگونه زندگي مي كند؟ پول اسپري ها و داروهاي آنچناني كه هيچ كدام را كسي تقبل نمي كند، حتي كسي از زندگي من نيامده سر بزند به عنوان يك جانباز و ايثارگر فرهنگي، با اين تورم چه كنم؟ نه تنها من بلكه 17 جانباز شيميايي ديگر.
وي يادآور شد: آقاي وزير آيا فكر اين را كرده ايد كه آه يك جانباز پشت سر شماست؟ آيا فكر كرده ايد كه تورم دارد كمر مي شكند؟
كول آبادي به عدم توجه مسئولان پرداخت و گفت: من پيش چه كسي رو بيندازم. مثل من يكي از جانبازان كه دارند روده اش را برمي دارند، و ديگر دوستم را 3 روز پيش مغزش را عمل كردند و دهها مورد ديگر. آيا تا بحال شده در آموزش و پرورش به يكي از اينها سر بزنيد؟ يا به خانه آنها بياييد و ببينيد چه خبر است؟ آيا همكاران شما خبري گرفتند از اين همكاران دردمند؟ حرف زدن زياد است اما عمل به وظايف متاسفانه مشكلات زيادي دارد.
وي در پايان اظهار داشت: ان شاءالله برگزاري يادواره شهدا ذره اي تاثيرگذار باشد و آنها هم راضي و خشنود باشند.
 


دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور:

سال گذشته هر ايراني 5/2 جلد كتاب خواند

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور گفت: در سال گذشته ميانگين مطالعه هر ايراني 5/2 جلد كتاب بود.
منصور واعظي با ابراز اميدواري از اينكه با راه انداري ايستگاه مطالعه ميزان مطالعه كتاب به 5/3 جلد برسد گفت: در هر ايستگاه به طور ميانگين 15 هزار جلد كتاب دارد كه مردم مي توانند اين كتاب ها را براي مطالعه امانت بگيرند و در صورت تمايل به مالكيت با پرداخت 20 هزار ريال به شماره حساب مندرج در پشت جلد كتاب صاحب كتاب شوند.
وي با اشاره به گشايش اولين شهر مطالعه در كشور گفت: در مرحله نخست 4 شهر يزد، اروميه، اهواز و كرج كه به لحاظ شاخص هاي كتاب و كتابخواني بالاترين ميزان را به خود اختصاص داده اند به رقابت خواهند پرداخت به طوري كه تا شهريورماه سال 94 اين رقابت ادامه خواهد داشت و از بين اين 4 شهر هر كدام به لحاظ فعاليت و گرايشات كتابخواني مانند برگزاري مسابقات كتابخواني، خلاصه نويسي كتب، نوشتن كتاب و... بهترين عملكرد را ارائه دهد صاحب كتاب زرين خواهد شد و آن شهر به عنوان شهر مطالعه برگزيده مي شود.
واعظي از طراحي و ساخت كتابخانه هاي استاندارد خبر داد و اظهار داشت: كتابخانه خانواده در آينده راه اندازي مي شود. اين كتابخانه به گونه اي طراحي خواهد شد تا افراد بتوانند به صورت خانوادگي به مطالعه بپردازند.
 


اهداي نخستين جايزه شهيد رهنمون

به خانواده هاي شهداي جامعه پزشكي

نخستين دوره جايزه ملي شهيد رهنمون به 4 خانواده شهيد جامعه پزشكي كشور اعطا شد.
به گزارش فارس، در اين مراسم كه عصر پنجشنبه در «بيمارستان صحرايي خاتم الانبيا(ص)» و محل شهادت شهيد رهنمون برگزار شد از خانواده هاي چهار شهيد پرستار، امدادگر، پزشك و مدير پزشك با اهداي جايزه ملي شهيد رهنمون تجليل شد.
شهيد رهنمون دانش آموخته دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني جندي شاپور اهواز بود كه در دوران دفاع مقدس رئيس بيمارستان صحرايي خاتم الانبيا(ص) بوده و در همين محل نيز به فيض شهادت نائل آمد.
دبير «جايزه ملي شهيد رهنمون» در مراسم اعطاي اين جايزه ملي گفت: ستاد اجرايي جايزه ملي شهيد رهنمون به تصويب رسيده است و اهداي اين جايزه، همه ساله ادامه خواهد داشت.
سردار سرتيپ پاسدار حسن عراقي زاده افزود: اين سومين سالي است كه دور هم جمع مي شويم و به ياد دكتر شهيد رهنمون اينجا هستيم، پارسال براي اين كه ايثارگري هاي گروه جامعه پزشكي حفظ شود سازوكاري درنظر گرفته شد و قرار شد هر ساله برنامه اي براي پاسداشت و گراميداشت شهداي پزشكي برگزار شود. سپس هيات امنايي تحت عنوان جايزه ملي شهيد رهنمون تشكيل شد كه هدف از اهداي اين جايزه، تقديس فرهنگ ايثار و شهادت، تجليل از مقام شهيدان، معرفي الگوهاي جاويد پزشكي، تجليل از برجستگان جنبش نرم افزاري و تجليل از فعالان عرصه خدمات بهداشت و درمان است.
همچنين كنگره طب رزم و تروما ديروز پيش از آيين اهداي نخستين دوره جايزه ملي شهيد رهنمون در بيمارستان صحرايي امام حسين(ع) آبادان برگزار شد.
سردار سرلشكر فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در حاشيه اين مراسم، هدف از برگزاري كنگره طب رزم و تروما و اهداي جايزه ملي شهيد رهنمون را ايجاد يك نهضت فرهنگي براي احياي مجاهدت و ايثار جامعه پزشكي و بهداشتي و درماني بيان كرد و افزود: اين نهضت فرهنگي و اجتماعي آن اسوه ها و الگوها را به جوانان معرفي مي كند و هم به نوعي قدرداني از اين ايثارگريها است.
طريقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز هدف از برگزاري اين كنگره را يادآوري دوران دفاع مقدس از يكسو و همچنين كسب آمادگي براي موارد اضطراري بيان كرد.
 


ماهي قرمز كاشان وارد بازار شد

كاشان- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره بهبود توليدات دامي مديريت جهاد كشاورزي شهرستان كاشان از ورود ماهي قرمز كاشان به بازار فروش شب عيد خبر داد.
مجيد كافي زاده پيش بيني كرد تا پايان سال جاري 33 ميليون قطعه ماهي زينتي از 500 واحد پرورش ماهي در شهرستان كاشان توليد شود.
وي ميزان توليد ماهيان زينتي سال گذشته در كاشان را 30 ميليون قطعه اعلام كرد و گفت: توليد ماهي زينتي در اين شهرستان در سال جاري نسبت به سال گذشته 10 درصد افزايش يافته است.
وي با بيان اين كه اين شهرستان با 500 واحد توليد انواع ماهيان زينتي، بزرگترين توليدكننده ماهي هاي زينتي در كشور به شمار مي رود، افزود: شهرستان كاشان 70 درصد توليد ماهيان زينتي استان اصفهان و بيش از 40 درصد توليد ماهيان زينتي كشور را به خود اختصاص داده است.
وي يادآور شد: ماهيان زينتي شهرستان كاشان علاوه بر تامين بازار داخل كشور به كشورهاي خليج فارس و آسياي ميانه نيز صادر مي شود.
كافي زاده با اشاره به اين كه در شهرستان كاشان بيش از يك هزار و 500 نفر به پرورش ماهي زينتي اشتغال دارند عنوان كرد: توليد حدود 90 درصد ماهيان زينتي اغلب در استخرهاي پرورش ماهي در مناطق راوند و فين صورت مي گيرد.
به گفته وي از 500 واحد پرورش ماهي زينتي در شهرستان كاشان حدود 300 واحد ماهي زنده زا و بقيه واحدها تخم گذار هستند.
وي افزود: با وجود مصوبه هيئت دولت تاكنون مشكل تامين زمين و آب شهرك ماهيان زينتي شهرستان كاشان برطرف نشده است.
 


معاون وزير علوم

خواستار ايجاد دانشگاه هاي تخصصي در كشور شد

معاون اداري مالي و مديريت منابع وزير علوم، تحقيقات و فناوري خواستار همكاري و مشاركت همه جانبه مسئولان براي ايجاد دانشگاه هاي تخصصي در كشور شد.
به گزارش ايرنا، علي اكبر متكان پنجشنبه در آيين گشايش نخستين دانشكده ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شمال كشور در نوشهر افزود: با ايجاد اين مراكز علمي تخصصي و راه اندازي رشته هاي مرتبط با نياز جامعه بخش عمده اي از مشكلات از جمله معضل بيكاري در كشور حل خواهد شد.
وي افزود: در اين ارتباط كميته اي از سوي مسئولان نهادهاي مرتبط تشكيل شده است كه اميدوارم هرچه زودتر براي محقق شدن اين مهم گام هاي موثري در كشور برداشته شود.
متكان با اشاره به ظرفيت هاي بسيار مطلوب مازندران در بخش هاي مختلف به ويژه در زمينه منابع ذخاير عظيم دريايي و گردشگري گفت: تاكنون به علت نبود رشته هاي مرتبط متناسب با نياز و موقعيت اين منطقه به نحو مطلوب و بهينه از اين منابع استفاده نشده است.
وي اظهار اميدواري كرد كه با بهره برداري اين دانشكده و راه اندازي رشته هاي مربوط شاهد استفاده بهينه از ظرفيت هاي موجود در اين منطقه باشيم.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10