(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 14 اسفند  1391 - شماره 20445

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در سفر به تهران صورت گرفت
 رايزني هاي وزير خارجه سوريه با احمدي نژاد و جليلي
هديه به خوانندگان
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
خزاعي در مصاحبه با سي ان ان:
تهديد و فشار در موضوع هسته اي نتيجه معكوس مي دهد
واشنگتن پست:
امتيازات آمريكا به ايران همه تلاش هاي چند سال گذشته را برباد مي دهد
مجتبي اماني:
روابط ايران و مصر به سمت رفع موانع دوران مبارك است
برگزاري گردهمايي پنج هزار نفري
 راهيان نور دانشگاه هاي آزاد در شلمچه
با حضور وزير كشور
بيمارستان صحرايي مديريت بحران كرمان به بهره برداري رسيد
خانه محتشم كاشاني اثر ملي شد
كنفرانس بين المللي
چالش هاي زيست محيطي در كيش برگزار شد
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام:
مشاركت بيش از 58 درصدي مردم در انتخابات آينده قطعي است
توافق مديران گمرك آستاراي گيلان و آذربايجان براي ساخت پل
جوان صومعه سرايي مقام برتر مداحي كشور را كسب كرد
افتتاح نخستين نيروگاه مقياس كوچك شهري كشور
در منطقه سپاد خراسان
نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان:
تصميم غرب براي تغيير سبك زندگي اسلامي- ايراني قطعي است
راه اندازي نخستين مدرسه شبانه روزي حفظ نهج البلاغه در كاشان
درگذشت همكار خوب كيهاني
جنگل هاي مازندران
اكسيژن 19 ميليون نفر را تأمين مي كند
زن گيلاني از پوست بادمجان رنگ توليد كرد


در سفر به تهران صورت گرفت

رايزني هاي وزير خارجه سوريه با احمدي نژاد و جليلي

وليد معلم وزير خارجه سوريه كه براي رايزني با مقامات كشورمان به تهران سفر كرده است با احمدي نژاد و جليلي ديدار و گفت وگو كرد.
رئيس جمهور كشورمان با تاكيد بر ضرورت توقف خشونت و آغاز گفت وگوي ملي در سوريه اظهار داشت: گفت وگو و تفاهم ملي تنها راه حل بحران سوريه و راه عزت و پيروزي ملت سوريه است.
محمود احمدي نژاد در ديدار وليد معلم وزير خارجه سوريه، گفت: بايد خشونت و دخالت ها در سوريه متوقف شده و طرفين با گفت وگو با هم به تفاهم برسند و اين يك راه عاقلانه و انساني است كه اميدواريم هرچه زودتر آغاز شود.
رئيس جمهور تصريح كرد: بايد كساني كه با توسل به اسلحه و تجاوزگري دست به آدم كشي مي زنند و همزمان شعار دموكراسي سر مي دهند، خلع سلاح شوند.
احمدي نژاد اظهار اميدواري كرد؛ هرچه زودتر، امنيت و ثبات در سوريه مستقر شود تا مردم بتوانند بازسازي را شروع كرده و به زندگي عادي خود بازگردند.
وليد معلم وزير خارجه سوريه نيز در اين ديدار با ارائه گزارشي از آخرين تحولات سوريه، اظهار داشت: سوريه در معرض يك توطئه جهاني گسترده به سركردگي ايالات متحده است و رژيم صهيونيستي از اين توطئه سوءاستفاده مي كند البته امروز ديگر ابعاد اين توطئه بر همگان آشكار شده و مردم سوريه از اين رهگذر بر محور حكومت خود گرد آمده و در مقابل توطئه ها پايداري و استقامت مي كنند.
همچنين سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي در ديدار با وليد معلم وزير امور خارجه با اشاره به حمايت اكثر كشورهاي جهان از روند سياسي در سوريه اظهار داشت: نبايد اجازه داد چند كشور محدود خود را نماينده جامعه جهاني در حمايت از تروريست ها معرفي كنند، همان طور كه تروريست ها سعي مي كنند خود را به دروغ نماينده اكثريت مردم سوريه نشان دهند.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با بيان برخي دستاوردها و موفقيت هاي جبهه مقاومت تاكيد كرد كه حلقه مقاومت امروز به مراتب از گذشته قدرتمندتر و مستحكم تر است و چشم انداز آينده بسيار روشن و اميدآفرين است.
وليد معلم، وزير امور خارجه سوريه نيز با ارائه گزارشي از آخرين تحولات ميداني در خصوص سوريه ضمن تشكر از مواضع سازنده جمهوري اسلامي ايران در قبال كشورش اظهار داشت: سوريه هرگز حمايت هاي ملت و دولت ايران در شرايط دشوار را فراموش نخواهد كرد.
وليد معلم پيش از اين با صالحي وزير امور خارجه كشورمان نيز ديدار و گفت وگو كرد.
 


هديه به خوانندگان

رهبر معظم انقلاب: نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري بايد واقعا وابسته و دلبسته نظام و قانون اساسي باشند و بخواهند حقيقتا قانون اساسي را اجراء كنند، چرا كه رئيس جمهور در اين زمينه قسم مي خورد و طبعا نمي تواند قسم دروغ بخورد.
 


درپرتو وحي

از غافلان نباش
قرآن عظيم:
پروردگارت را:
- در دل خود
- از روي تضرع و خوف
- آهسته و آرام
- صبحگاهان و شامگاهان، ياد كن و از غافلان نباش!
سوره اعراف
آيه 205
 


اخبار ادبي و هنري

دبير جايزه شهيد غني پور:
اعتبار جشنواره باعث شد
مسائل مالي تعيين كننده نباشد
دوازدهمين جايزه ادبي شهيد حبيب غني پور امروز در حالي برگزار مي شود كه دبير اين جايزه اعلام كرد: مسائل مادي هيچ گاه در جشنواره حبيب غني پور تعيين كننده نبوده و نخواهد بود.
محمد ناصري دبير دوازدهمين جايزه شهيد غني پور با عنوان اينكه امسال نهادهاي دولتي دچار كمبود بودجه شده اند و تاكنون هيچ يك كمكي نكرده اند، به خبرنگار كيهان گفت: البته ما هم هيچ گونه انتظاري نداريم. اگر كسي كمك كرده وظيفه خودش را انجام داده است. وي با عنوان اينكه جايزه ادبي شهيد غني پور به ياد اين شهيد و با هدف گرامي داشت شهداي انقلاب اسلامي راه اندازي شد، افزود: در ابتدا و دو دوره نخست، با بضاعت ادبي و هنري جامعه ادبي كشور اين جشنواره برگزار شد. وي درخصوص دور سوم جشنواره حبيب گفت: در سال سوم افراد و سازمان هايي از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و حوزه هنري اعلام كردند مي خواهند به اين جشنواره كمك كنند و به صندوقي كه براي اين جشنواره اختصاص داده بوديم كمك هايي كردند و طي 11 دوره گذشته به اين صندوق كمك هايي شده است.
وي درخصوص داوري هاي جايزه غني پور نيز اظهار داشت: داوري ها مستقل انجام مي شود و كساني كه به اين جشنواره كمك كرده اند هيچ گونه دخل و تصرفي در نحوه برگزاري و داوري ها نداشته و ما هم اجازه اين كار را نداده ايم. محمد ناصري درخصوص جوايز دوره دوازدهم جشنواره حبيب غني پور گفت: بضاعت صندوق شوراي نويسندگان جوادالائمه(ع) به قدري است كه امسال براي برگزيده جشنواره دو ميليون تومان و براي نويسندگان شايسته تقدير بك ميليون تومان در نظر گرفته شده است.
دبير جشنواره از قول شوراي نويسندگان مسجد جوادالائمه(ع) گفت: در سال بعد و در سال هاي بعدي به شما اطمينان مي دهم كه اين جشنواره تا روزي كه در واقع دوستان شهيد غني پور زنده اند ادامه خواهد داشت و از كسي چشم داشتي نخواهيم داشت و دنبال اين هستيم. ما نماد مسجدي را همواره خواهيم داشت و كتاب هاي جشنواره را همواره معرفي خواهيم كرد.
وي درخصوص برگزيدگان جشنواره افزود: تمام كساني كه برنده شده اند از قديمي ترها تا افرادي كه در اختتاميه امسال معرفي مي شوند اين جشنواره را به خاطر مسائل مادي اش مد نظر ندارند بلكه عمدتا به خاطر نفس اين جريان و اينكه منتسب به شهيد غني پور و مسجد جوادالائمه (ع) است اين جشنواره را دوست دارند و معتبر مي دانند. پس از قول من بنويسيد مسائل مادي هيچ گاه در اين جشنواره تعيين كننده نبوده و نخواهد بود.
همچنين محمد ناصري درخصوص تفاوت اين دوره با دوره قبلي گفت: در اين دوره يك شاخه به شاخه هاي جشنواره افزوده شده و امسال بخش خاطره با موضوع انقلاب و دفاع مقدس را به شاخه هاي قبلي اضافه كرده ايم.
گفتني است، دوازدهمين جايزه ادبي شهيد غني پور امروز ساعت 30:15 در تالار سوره حوزه هنري برگزار مي شود.
شمقدري: جامعه صنفي سينمايي
در مراحل نهايي شكل گيري است
رئيس سازمان سينمايي اعلام كرد: در اساسنامه تشكل «جامعه صنفي سينمايي» نامي از خانه سينما نيامده، و نام اين تشكل «خانه سينماي جمهوري اسلامي ايران» خواهد بود.
جواد شمقدري رئيس سازمان درخصوص اظهارات روزهاي اخير از سوي تني چند از اعضاي هيئت تدوين اساسنامه خانه سينما توضيحاتي داده است كه روشنگر پاره اي از ابهامات موجود است. وي با تاكيد بر اينكه همه ما علاقه منديم وضعيت تشكل قانوني جامعه اصناف سينمايي ايران به مراحل پاياني خود برسد، تصريح كرده است؛ اين اشتياق نبايد باعث زايمان زودرس شود چون دوباره شاهد موجود ناقص الخلقه اي خواهيم بود. بنابراين بايد با متانت و دقت و به دور از هيجانات لحظه اي مراقبت كرد كه فرآيندهاي قانوني به خوبي حل شود. رئيس سازمان سينمايي در ادامه يادآور شد: در حال حاضر اساسنامه «جامعه صنفي سينمايي» هم در مسير ثبت و تصويب قرار دارد كه در آن اساسنامه نامي از خانه سينما نيامده اما در اساسنامه اي كه توسط هيئت هفت نفره رئيس جمهوري تدوين شده پيشنهادي مطرح است كه نام اين تشكل «خانه سينماي جمهوري اسلامي ايران» باشد.
وي يادآور شد: دليل استفاده از اين نام به خاطر آن است كه در بعضي مجامع بين المللي و در تشكيلات وابسته به بعضي از افراد اپوزيسيون برانداز خارج نشين از نام «خانه سينما» در راستاي اهداف خلاف منافع ملي كشورمان سوءاستفاده مي شود. رئيس سازمان سينمايي در پايان با اظهار تاسف از اينكه بعضي از اعضاي محترم هيئت شرط عدم مصاحبه و اظهارنظر را تا پايان كار و به نتيجه رسيدن آن رعايت نكرده اند، اين اقدام را دليل اصلي بروز حاشيه هاي اخير دانسته است. وي در ادامه خاطرنشان كرد: باز هم پيشنهاد مي كنيم ديگر كسي در كم و كيف موضوع صحبتي نكند كه در اين صورت قطعا كار به نتيجه مطلوب نخواهد رسيد.
شمقدري گفت: معتقدم در اين مرحله كار به اتمام رسيده و تصميم در موارد اختلاف به مراحل بعدي كه در سير قانوني قرار مي گيرد واگذار شود.
 


خزاعي در مصاحبه با سي ان ان:

تهديد و فشار در موضوع هسته اي نتيجه معكوس مي دهد

نماينده دائم ايران در سازمان ملل تاكيد كرد هر نوع اعمال فشار و تهديد عليه ايران نه تنها كمكي به حل موضوع هسته اي نمي كند، بلكه ممكن است جواب عكس دهد.
«محمد خزاعي»، نماينده ايران در سازمان ملل در گفت وگو با شبكه خبري سي ان ان تاكيد كرد: تهديد كردن ايران فايده اي ندارد.
به گزارش شبكه تلويزيوني بلومبرگ، خزاعي جنگ هشت ساله ايران و عراق را مثال زد و گفت كه حمله صدام به ايران «جنگي بود كه اگر به خاطر داشته باشيد تحت حمايت آمريكا و كشورهاي غربي و حتي برخي كشورهاي عربي قرار داشت».
نماينده ايران در سازمان ملل گفت كه اگرچه ايران مذاكرات مستقيم با آمريكا درباره موضوع هسته اي اش را مي پذيرد هرگونه فشار اضافي براي كشاندن ايران به ميز مذاكرات نتيجه معكوس خواهد داشت.
خزاعي گفت: ايران از مذاكرات و گفت وگوي مستقيم با آمريكا استقبال مي كند به شرطي كه ما مطمئن شويم كه آمريكا جدي است و رفتار خلاف آن نشان نمي دهد. مسئله اصلي اين است كه شما مي گوييد براي گفت وگو و كار با ما آماده ايد و در عين حال ما را تنبيه مي كنيد و به ما و مردم مان فشار وارد مي كنيد. ايران نمي تواند چنين چيزي را بپذيرد.
بنابراين گزارش ايران و گروه 1+5 هفته گذشته پس از دو روز مذاكره در آلماتي قزاقستان در زمينه برگزاري مذاكرات بيشتر در اسفند ماه و فروردين ماه به توافق رسيدند.
گفتني است، نماينده ايران در سازمان ملل در گفت وگو با سي ان ان، ديدگاه ايران مبني بر اينكه اين مذاكرات كه باحضور نمايندگان آمريكا، انگليس، روسيه، فرانسه، چين و آلمان برگزار شد يك «نقطه عطف» بود را تكرار كرد.
نماينده دائم ايران در سازمان ملل همچنين در ادامه درباره فيلم سينمايي «آرگو» اظهار داشت: «آرگو» يك فيلم ضعيف و البته توهين آميز نسبت به مردم ايران است.
وي در اين باره گفت: اشتباهاتي كه كارگردان در نمايش ايران پس از انقلاب و رفتار مردم با يكديگر مرتكب شده، نشان مي دهد سازندگان «آرگو» با فرهنگ ايران آشنا نبوده اند.
خزاعي اظهار داشت: فكر مي كنم تهيه كننده «آرگو» كه شنيده ام سفير صلح است، بايد از ساخت چنين فيلمي شرمنده باشد.
سفير دائم ايران در سازمان ملل همچنين گفت: مي خواهم كارگردان و تهيه كننده فيلم «آرگو» را به ايران دعوت كنم، چون پس از آن آنها بابت ساخت چنين فيلم ضعيفي از ملت بزرگ ايران عذرخواهي خواهند كرد.
فيلم «آرگو» به تهيه كنندگي «جورج كلوني» در جوايز اسكار جايزه بهترين فيلم و همچنين بهترين فيلمنامه اقتباسي و تدوين را كسب كرد.
 


واشنگتن پست:

امتيازات آمريكا به ايران همه تلاش هاي چند سال گذشته را برباد مي دهد

 يك روزنامه آمريكايي با انتقاد از رويكرد كاخ سفيد در قبال مذاكرات هسته اي نوشت: دادن امتياز به ايران همه تلاش ها عليه برنامه هسته اي اين كشور را برباد خواهد داد.
روزنامه واشنگتن پست در گزارشي انتقادي نوشت: عليرغم پيشرفت غيرمنتظره در مذاكرات هسته اي ايران و گروه 1+5، آمريكا و اتحاديه اروپا در مسير دشواري در زمينه توافق احتمالي با ايران قرار دارند.
در همين زمينه مقامات آمريكايي و تحليلگران هشدار دادند كه بي اعتمادي عميق در هر دو طرف تهديدي براي عقب نشيني و حتي از بين رفتن دستاوردهاي متوسطي است كه تاكنون به دست آمده است.
براساس اين گزارش، يك روز بعد از اينكه ايران، مذاكرات آلماتي را نقطه تحول در موضوع هسته اي خواند، ديپلمات ها و تحليلگران به ارائه يك ارزيابي محتاطانه از موانع موجود در راه توافق، از جمله مبارزه جناحي در داخل ايران و اختلافات موجود بر سر چگونگي توافق با غرب پرداختند.
واشنگتن پست با اشاره به سخنان امام جمعه تهران نوشت: نگاهي به بحث هاي داخلي نشان مي دهد كه ديدگاه هاي متناقضي درباره فعاليت هاي هسته اي ايران وجود دارد. امام جمعه تهران از حق بي قيد و شرط ايران براي دستيابي به انرژي هسته اي و رد هرگونه پيشنهادي كه فعاليت هاي هسته اي ايران را محدود كند سخن گفته است. اين در حالي است كه «علي اكبر صالحي» وزير خارجه ايران ابراز اطمينان كرده است كه ايران و گروه 1+5 به توافق مي رسند. همچنين دولت آمريكا از قول يك مقام ارشد خود مذاكرات آلماتي را سازنده خواند.
از طرف ديگر، نمايندگان محافظه كار آمريكا بعد از مذاكرات آلماتي شروع به انتقاد از پيشنهادات و امتيازاتي كه طرف غربي در آلماتي به ايران داد كردند. آنها تأكيد كردند كه هنوز بسيار زود است كه از كاهش فشارها و تحريم ها عليه ايران حرف بزنيم. يكي از نگراني هاي اصلي منتقدان دولت، برداشتن تحريم هايي است كه مبادلات نفت ايران با طلا را محدود كرده است.
سناتور «مارك كرك» در بيانيه اي اعلام كرد كه صدور مجوز آغاز دوباره مبادله نفت در برابر طلا، همه تلاش هاي ما براي محدود كردن برنامه هسته اي ايران را برباد خواهد داد.
اين در حالي است كه ديگر تحليلگران معتقدند كه دادن امتيازات براي هرگونه موفقيت ديپلماتيك لازم خواهد بود.
«داريل كيمبل» مدير اجرايي انجمن كنترل تسليحات آمريكا نيز گفت: چنين استدلالهايي از نظر سياسي مناسب هستند اما غير واقع بينانه هستند. روزنامه واشنگتن پست روز شنبه نيز با انتشار گزارشي به انتقاد شديد از رويكرد باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا در قبال برنامه هسته اي ايران پرداخت.
اين روزنامه آمريكايي نوشت: «دولت اوباما بازي خطرناكي را آغاز كرده كه سطح مطالباتش از ايران را پايين آورده تا ايران را براي رسيدن به نوعي توافق بر سر برنامه هسته ايش وسوسه كند.»
به گزارش فارس واشنگتن پست چنين توافقي با تهران را نوعي «توافق ساختگي» دانسته است زيرا نه تنها برنامه هسته اي ايران را متوقف نمي كند بلكه رهبران سياسي ايران را هم به مطالبه امتيازات بيشتر ترغيب مي كند.
 


مجتبي اماني:

روابط ايران و مصر به سمت رفع موانع دوران مبارك است

رئيس دفتر حافظ منافع ايران در مصر با تاكيد بر نقش و اهميت تهران و قاهره در معادلات منطقه خاورميانه گفت: به دنبال روابطي طبيعي و برطرف كردن موانع ايجاد شده در زمان حكومت حسني مبارك با مصر هستيم.
مجتبي اماني در نشستي خبري در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص حضور ايرانيان در مصر خاطرنشان كرد: اگر نسبت به حضور ايراني ها در مصر حساسيتي وجود دارد به خاطر تاثيرگذاري و اهميت جمهوري اسلامي ايران است و اينكه نزديكي بين دو كشور مي تواند منافع نامشروع برخي از اين گروه ها را تحت الشعاع قرار دهد.
وي، شرايط دولت مرسي را شرايطي دانست كه نمي خواهد حتي يك دشمن داشته باشد و افزود: از نظر ما دولت مرسي، دولتي اسلام گرا است ولي به دليل نوع نگاه عمل گرايانه آنها نبايد توقع زيادي داشته باشيم؛ اعتقاد دارم كه در مدت عملكرد دولت مرسي و تثبيت آن، ظواهر اسلام گرايي در حكومت بارزتر خواهد شد.
رئيس دفتر حافظ منافع ايران با يادآوري طرح ايجاد كميته چهارجانبه محمد مرسي براي حل بحران سوريه كه عربستان سعودي از آن كناره گرفت، تصريح كرد: موضوع سوريه باعث شده تا رفت و آمدها و رايزني ها بين تهران و قاهره افزايش پيدا كند.
اين ديپلمات ايراني در پاسخ به سوال ديگري درباره انتخابات آتي در مصر و اين كه در اين انتخابات احزاب و گروه هاي غير اسلام گرا به قدرت برسند، آيا سياست تهران در قبال آنها تغيير خواهد كرد، گفت: جمهوري اسلامي ايران با هر حكومتي كه با راي مردم سركار بيايد، كار مي كند و مشكلي با آن نداريم.
اماني افزود: ما با حكومت هايي مشكل داريم كه راي سازي مي كنند يا فقط گروه هاي محدودي در آنها قدرت را به دست مي گيرند.
 


برگزاري گردهمايي پنج هزار نفري

راهيان نور دانشگاه هاي آزاد در شلمچه

با حضور دانشجويان دانشگاه هاي آزاد سراسر كشور،گردهمايي پنج هزار نفري راهيان نور در شلمچه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرمشهر، گردهمايي پنج هزار نفري دانشجويان راهيان نور دانشگاه هاي آزاد سراسر كشور صبح ديروز در مشهد شهداي شلمچه برگزار شد.
در اين گردهمايي دانشجويان دانشگاه هاي آزاد سراسر كشور به همراه اساتيد خود در محل يادمان شهداي شلمچه حاضر شدند و به مقام شامخ شهداي هشت سال دفاع مقدس اداي احترام كردند.
در اين گردهمايي همچنين مسئولان دانشگاه هاي آزاد نيز حضور دارند.
دانشجويان دانشگاه هاي آزاد سراسر كشور تا چهاردهم اسفندماه در خرمشهر حضور خواهند داشت.
پس از اين برنامه قرار است دانشجويان و اساتيد آنها در مسجد جامع خرمشهر نماد مقاومت اين شهرستان نيز حضور يابند.
 


با حضور وزير كشور

بيمارستان صحرايي مديريت بحران كرمان به بهره برداري رسيد

بيمارستان صحرايي مديريت بحران كرمان با حضور وزير كشور، استاندار و جمعي از مسئولان محلي افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري فارس مسئول پايگاه امدادي پشتيباني منطقه جنوب شرق در كرمان در حاشيه اين آئين در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين بيمارستان شامل اتاق عمل، آي سي يو، بخش عفوني، بخش بستري زنان و مردان و راديولوژي است.
كيوان عليزاده، وسعت اين بيمارستان را 400 متر مربع ذكر كرد و افزود: بيمارستان صحرايي مديريت بحران كرمان از 11 كانكس تشكيل شده است و در مدت 24 ساعت در منطقه آسيب ديده برپا مي شود.
وي عنوان كرد: اين بيمارستان داراي ژنراتور و هواساز است و نصب و پشتيباني آن توسط جمعيت هلا ل احمر و تامين تيم پزشكي هم توسط دانشگاه علوم پزشكي صورت مي گيرد.
عليزاده گفت: 15 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات ستاد بحران وزارت كشور، براي راه اندازي بيمارستان صحرايي مديريت بحران كرمان، هزينه شده است.
وي كرمان را استان معين براي استان هاي هرمزگان، سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي ذكر كرد و ابراز داشت: بيمارستان صحرايي در 9 استان ديگر كشور ايجاد شده است.
عليزاده همچنين به توضيح در مورد پايگاه امدادي پشتيباني منطقه جنوب شرق در كرمان پرداخت و افزود: اين پايگاه در زميني به مساحت پنج هكتار احداث شده است.
وي بيان داشت: پايگاه امدادي پشتيباني منطقه جنوب شرق در كرمان داراي فضاي انبار به مساحت 8 هزار متر مربع است.
عليزاده، سردخانه 50 تني و آشيانه استاندارد براي هلي كوپتر را از ديگر امكانات پايگاه امدادي پشتيباني منطقه جنوب شرق در كرمان ذكر كرد و اذعان داشت: اين پايگاه داراي 75 دستگاه خودرو امدادي سبك و سنگين است.
وي با بيان اينكه از 45 نيروي مورد نياز فقط 18 نفر در اين پايگاه مشغول به فعاليت هستند، خاطرنشان كرد: در مجاورت اين پايگاه مركز آموزش هاي تخصصي امداد و نجات در حال ساخت است.
به گزارش فارس، وزير كشور روز گذشته از تعدادي از طرح هاي عمران شهري كرمان از جمله قلعه دختر و قلعه اردشير، تقاطع هاي غيرهمسطح و پايانه مسافربري زميني بازديد به عمل آورد.
مصطفي محمد نجار، همچنين با حضور در گلزار شهداي كرمان با آرمان هاي شهدا و امام راحل بيعت كرد.
 


خانه محتشم كاشاني اثر ملي شد

كاشان-خبرنگار كيهان:
سرپرست اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كاشان از ثبت خانه محتشم كاشاني، مرثيه سراي بزرگ تاريخ ادبيات ايران در فهرست آثار ملي خبر داد.
حسين يزدان مهر گفت: طبق اظهارات متواتر مالكان و وراث خانه كه منسوب به نسل محتشم كاشاني هستند، اين خانه محل سكونت اصلي اين شاعر نام آوازه بوده است.
وي گفت: فضاهاي زيرزمين خانه، جرزها و بدنه هاي اتاق هاي سه دري و سرپوشيده طبقه همكف خانه مربوط به دوره صفوي بوده و پوشش هاي طبقه همكف نيز به دوره قاجاريه تعلق دارد كه پس از خرابي هاي ناشي از زلزله دوره زنديه در كاشان به وجود آمده است.
وي با تاكيد بر قدمت بالاي اين اثر در بين خانه هاي تاريخي كاشان تصريح كرد: خانه هاي تاريخي كاشان به طور غالب مربوط به دوره قاجاريه است ولي اين خانه 415 متر مربعي متعلق به عصر صفوي است.
 


كنفرانس بين المللي

چالش هاي زيست محيطي در كيش برگزار شد

كيش- خبرنگاركيهان:
كنفرانس چالش هاي زيست محيطي در منطقه دريايي با حضور 8 كشور حاشيه خليج فارس و نماينده ژاپن در جزيره كيش آغاز به كار كرد.
در اين كنفرانس امارات متحده عربي، قطر، عمان، بحرين، كويت، عراق، عربستان، ايران و نماينده محيط زيست ژاپن حضور دارند.
در اين كنفرانس 3 روزه 300كارشناس و محقق محيط زيست و مهندسان شركت هاي نفتي درباره آلودگي خليج فارس و درياي عمان با يكديگر بحث و بررسي خواهند كرد.
گفتني است اين كنفرانس يكشنبه شروع شد و تا سه شنبه اين هفته ادامه خواهد داشت.
 


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام:

مشاركت بيش از 58 درصدي مردم در انتخابات آينده قطعي است

همدان - خبرنگار كيهان:
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: براساس نظرسنجي ها، مشاركت بيش از 58 درصدي مردم در انتخابات آينده قطعي است.
«محمدحسين صفارهرندي» در جمع ناظران شوراي نگهبان همدان، افزود: دشمن براي عرض اندام در انتخابات رياست جمهوري ايران و زير سوال بردن انقلاب اسلامي سه راهبرد را در عرض يكديگر و به صورت موازي طراحي كرده است.
وي ادامه داد: انجام اقداماتي براي جلوگيري از برگزاري انتخابات، تلاش براي كمرنگ كردن حضور مردم در صحنه و راه اندازي فتنه، راهبردهاي مورد اشاره دشمن محسوب مي شوند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه كرد: دلسرد كردن مردم نسبت به نظام، وارد آوردن فشار اقتصادي، رواج برخي تبليغات مبني بر عدم حمايت از نظام مساوي با حذف تحريم ها، و... بخشي از فضاسازي هاي دشمن در آستانه انتخابات به شمار مي رود.
صفارهرندي مردم هوشيار و بصير ايران را همواره مدافع نظام و آرمان هاي آن دانست و اظهار داشت: براساس نتايج نظرسنجي هايي كه تاكنون در زمينه حضور مردم در انتخابات انجام شده، درصد مشاركت قطعي مردم بيش از 58 درصد است و درصد احتمالي نيز تا 71 درصد پيش بيني مي شود. البته شدت و ضعف حضور مردم در انتخابات در همه كشورهاي مدعي دموكراسي نيز مشاهده مي شود اما از آنجا كه دشمنان از هر موضوع و ترفند براي مقابله با جمهوري اسلامي استفاده مي كنند، كاهش درصد مشاركت نيز با تبليغات سوء عليه كشور ما همراه خواهد بود.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه خاطرنشان ساخت، لازم است هر بهانه اي را از دست دشمن بگيريم و در اين راستا نبايد صحنه رقابت خالي بماند بلكه گروه هاي رقيب با سلايق مختلف بايد در چارچوب قانون اساسي در صحنه حضور يابند.
وي افزود: به دليل اصلاح طلب بودن فردي، نمي توان مانع از كانديداتوري وي شد اما چون فتنه از خانواده اصلاح طلبان بيرون آمده، اين افراد براي رفع قضيه از ساحت خود بايد به اعلام برائت از جريان فتنه بپردازند و اين يك پيش شرط براي حضور آنان به عنوان نامزد در انتخابات است.
صفارهرندي تاكيد كرد: البته در نهايت مردم خود بايد به نتيجه لازم برسند كه كدام جريان اهل كار و عمل است و چه جرياني فقط شعار مي دهد.
وي سپس به مطرح كردن انتخابات آزاد از سوي برخي افراد اشاره كرد و اظهار داشت: نبايد با ايجاد اختلاف و بيان تعابيري همچون انتخابات آزاد و با پنجه انداختن به صورت يكديگر، باعث دلسردي مردم شويم.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: بيان تعبير انتخابات آزاد از سوي رئيس دولت باعث تاسف است و زير سوال بردن خود محسوب مي شود چرا كه برگزاري انتخابات هر دوره به عهده دولت است.
وي يادآور شد: واژه انتخابات آزاد از دل اجلاس منحوس پراگ بيرون آمده و مي تواند اسم رمزي براي ايجاد آشوب در انتخابات آينده باشد.
صفارهرندي ادامه داد: اين واژه براي نخستين بار توسط هاشمي رفسنجاني به كار برده شد كه پس از تذكر رهبر انقلاب، از به كار بردن آن خودداري كرد اما پس از آن تعبير برگزاري انتخابات مطابق استانداردهاي بين المللي را مطرح ساخت كه آن هم تعبير مخدوش و معنادار است.
وي دقت و توجه مردم در انتخاب رئيس جمهور آينده را بسيار مهم دانست و گفت: اگر فردي داراي سوابق خوبي باشد اما نسبت به آرمان ها و مباني ارزشي انقلاب كمترين ترديدي به خود راه بدهد قطعا نبايد به وي رأي بدهند.
 


توافق مديران گمرك آستاراي گيلان و آذربايجان براي ساخت پل

رشت- خبرنگار كيهان:
مديران گمرك آستاراي گيلان و آستاراچاي كشور آذربايجان براي ساخت يك دهنه پل مسافري بر روي رودخانه آستاراچاي به توافق رسيدند.
مديركل گمرك آستارا با اعلام اين خبر اظهار داشت: ساخت يك دهنه پل مسافري بر روي رودخانه آستاراچاي در كنار پل فلزي قديمي، نخستين توافق مديران 2 گمرك مرزي بود ضمن اين كه در اين نشست مقرر شد كه ساعت كاري 2 گمرك مرزي از ساعت 30/8 صبح تا 30/19 عصر باشد.
جهانگير بخشي اضافه كرد: در جريان اين نشست توافق شد كاميون هاي ايراني داراي مشكل اسنادي به سمت ايران عودت داده نشوند و فقط اسناد مشكل دار براي اصلاح و رفع نواقص به اداره گمرك ايران ارجاع شود.
 


جوان صومعه سرايي مقام برتر مداحي كشور را كسب كرد

رشت- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان صومعه سرا گفت: جوان صومعه سرايي مقام برتر مداحي كشور را از آن خود كرد.
احمدي پور اضافه كرد: در آيين «سوگواره نواها و نغمه هاي آييني» از بين 120 مداح جوان شركت كننده، سينا پورمحسن، مقام نخست مداحي كشور را كسب كرد.
وي ادامه داد: اين دوره از مسابقات، با حضور 120 مداح از سراسر كشور در «تالار انديشه» تهران برگزار شد.
 


افتتاح نخستين نيروگاه مقياس كوچك شهري كشور

در منطقه سپاد خراسان

نخستين نيروگاه مقياس كوچك شهري كشور در مشهد مقدس در منطقه گردشگري سپاد خراسان با حضور آيت ا... علم الهدي و جمعي ديگر از مسئولان كشوري و استاني افتتاح شد.
نخستين نيروگاه مقياس كوچك شهري كشور يكشنبه در مراسمي در محل منطقه گردشگري سپاد خراسان با حضور آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان، سيدمهدي درهمي مديرعامل شركت سپاد خراسان، محمدحسن متولي زاده مديرعامل شركت برق منطقه اي خراسان رضوي، حميد جلالوندي رئيس سازمان حفاظت محيط زيست خراسان رضوي و جمعي ديگر از مسئولان افتتاح شد.
به گزارش فارس اين نيروگاه با مساحتي هشت هزار مترمربعي، نخستين نيروگاه مقياس كوچك شهري كشور محسوب مي شود.
توليد همزمان حرارت و انرژي سبب افزايش راندمان در اين نيروگاه شده كه عدد متوسط 35 درصد راندمان در سطح كشور را به 90 درصد مي رساند.
همچنين ظرفيت توليد نيروگاه سه مگاوات برق بوده كه در مرحله نخست تا 12 مگاوات و در مرحله بعد تا 25 مگاوات توليد آن قابل افزايش است.
براي راه اندازي و بهره برداري از نخستين نيروگاه كوچك مقياس شهري كشور 60 ميليارد ريال هزينه صورت گرفته و نيز اين نيروگاه با راندمان 44 درصدي انرژي الكتريكي و راندمان 45 درصدي انرژي حرارتي همراه است.
 


نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان:

تصميم غرب براي تغيير سبك زندگي اسلامي- ايراني قطعي است

نماينده ولي فقيه در اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان گفت: تصميم قطعي غرب براي رويارويي با سرمايه عظيم زندگي ايراني- اسلامي با هدف انحراف ايرانيان از اين شيوه زندگي قطعي و آماده اجراست.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد حاج علي اكبري ظهر ديروز در همايش تربيت و سبك زندگي اسلامي در سالن ولايت سپاه اردبيل اظهار داشت: موضوعي كه رهبر معظم انقلاب به عنوان سبك زندگي ايراني- اسلامي مطرح كردند موضوعي اساسي و كليدي است كه در تراز اول و جايگاه بنيادين قرار دارد كه در ساختن تمدن ايراني- اسلامي نيز بسيار موثر و كارآمد است.
وي خاطرنشان كرد: در شرايطي كه جهان غرب انديشه زندگي مادي گرايانه خود را به سرعت در حال ترويج است تغيير سبك ايراني پيام خوب و روشني بود كه رهبر فرزانه انقلاب آن را مطرح كردند تا بتوانيم در عبور از چالش هاي زندگي غربي و فرهنگ منحط به آنها بتوانيم با تكيه بر فرهنگ اصيل خودمان زندگي اجتماعي مان را محتوا و غنا ببخشيم.
حاج علي اكبري ميدان هاي تحقق سبك زندگي ايراني را خانه، مدرسه، مسجد و رسانه اعلام كرد و گفت: البته بقيه عوامل بر روي اين اصول تاثيرگذار هستند اما اين چهار عنصر اگر اصلاح و تبيين حقيقي شود بهتر مي توانيم سبك زندگي را پياده كرده و عملياتي كنيم.
 


راه اندازي نخستين مدرسه شبانه روزي حفظ نهج البلاغه در كاشان

كاشان- خبرنگاركيهان:
مديرعامل موسسه فرهنگي قرآني اميرالمومنين (ع) كاشان از راه اندازي نخستين مدرسه شبانه روزي حفظ يك ساله نهج البلاغه در اين شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده در جمع خبرنگاران گفت: اين موسسه با راه اندازي نخستين مدرسه شبانه روزي حفظ يك ساله نهج البلاغه در كاشان، تحول شگرفي را در عرصه ترويج نهج البلاغه در سطح كشور رقم مي زند.
وي افزود: راه اندازي نخستين مدرسه شبانه روزي حفظ يك ساله نهج البلاغه در كاشان در راستاي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب و همچنين تحقق تبديل شهرستان كاشان به شهر نهج البلاغه انجام مي شود.
وي، اين موسسه را مجري طرح تخصصي حفظ، ترجمه و تفسير قرآن، نهج البلاغه و صحيفه سجاديه اعلام كرد و ادامه داد: اين موسسه بعد از يك دهه فعاليت در عرصه حفظ نهج البلاغه كشور علاوه بر تربيت بيش از 20 حافظ كل نهج البلاغه براي نخستين بار در جهان تشيع توانسته چندين حافظ قسمت هايي از اين كتاب شريف را پرورش دهد.
حسن زاده گفت: موسسه فرهنگي قرآني اميرالمومنين(ع) كاشان تاكنون موفق به كسب بيش از 40 رتبه برتر كشوري در مسابقات ملي حفظ نهج البلاغه شده است.
 


درگذشت همكار خوب كيهاني

محمود پادگان خبرنگار كيهان در شهريار صبح ديروز دعوت حق را لبيك گفت و به ديار باقي شتافت.
مرحوم محمود پادگان از سال 1352 به صورت افتخاري همكاري خود را با روزنامه كيهان شروع كرد. وي معلمي بود كه بسياري از بچه هاي ديروز شهريار او را مي شناسند. چهره اش آرام بود و كلامش همسويي عجيبي با چهره اش داشت. حدود 40 سال سابقه همكاري با كيهان او را به معلم خبرنگاران تازه كار تبديل كرده بود.
مرحوم محمود پادگان با اخلاق و تواضعي كه داشت با روي گشاده دست جوانان علاقه مند به حرفه خبرنگاري را مي گرفت. اما بيماري، چند ماهي او را از عرصه فعاليت هاي فرهنگي دور نگه داشت و سرانجام صبح يكشنبه دعوت حق را لبيك گفت و به ديار باقي شتافت.
كيهان مصيبت درگذشت همكار خود را به خانواده آن مرحوم و ساير بازماندگان تسليت مي گويد.
 


جنگل هاي مازندران

 اكسيژن 19 ميليون نفر را تأمين مي كند

ساري-خبرنگار كيهان:
مديركل منابع طبيعي مازندران گفت: جنگل هاي مازندران اكسيژن 19 ميليون نفر را تأمين مي كند.
عباسعلي نوبخت به خبرنگار كيهان گفت: سطح عرصه منابع طبيعي مازندران يك ميليون و هفتصدهزار هكتار است كه 500هزار هكتار آن در منابع طبيعي شهرستان نوشهر و يك ميليون و 200 هزار هكتار در منابع طبيعي ساري است.
وي ادامه داد: مازندران به دليل دارا بودن جنگل هاي هيركاني داراي دو اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري است.
نوبخت با اشاره به اينكه به منظور جلوگيري از رشد زمين خواري و عدم تخريب منابع طبيعي بايد زمين هاي كشاورزي، غيركشاورزي و منابع طبيعي كه در قالب طرح هاي سرمايه گذاري به افراد واگذار شده است و به دليل عدم انجام فعاليت هاي سرمايه گذاري بلاتكليف مانده است، به كساني كه طرح هاي سرمايه گذاري به معناي واقعي دارند اختصاص داده شود.
وي در ادامه با اشاره به اينكه به دليل محدوديت هايي كه در عرصه منابع طبيعي به دليل بهره برداري ها مواجه هستيم در سال 2050 با بحران اكسيژن و آب در دنيا مواجه خواهيم بود، گفت: در مازندران نيز گونه هاي منحصر به فرد گياهي و جنگلي وجود دارد كه بايد از آن محافظت شود.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران با اعلام اينكه مازندران اكسيژن 19 ميليون نفر را تامين مي كند، اظهار داشت: از طرف ديگر استان نيز براي توسعه نياز به سرمايه گذاري دارد كه همه اين مسائل تصميم گيري در حوزه واگذاري اراضي را سخت مي كند.
نوبخت به رويش گونه هاي علفي دافنه در جنگل هاي فريم اشاره كرد و افزود: اين گونه علفي در دنيا نادر است.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران-ساري با اشاره به اينكه 9 پروژه حفاظتي براي عرصه هاي جنگلي در كشور و مازندران وجود دارد گفت: راه اندازي يگان حفاظتي عرصه منابع طبيعي در كشور، گشت، مراقبت و اطلاع رساني، ساختمان هاي حفاظتي، ارتباط راديويي و آفات و بيماري از جمله پروژه هاست.
نوبخت يادآور شد: تاكنون بالغ بر 80گونه درختي در جنگل هاي ايران شناسايي شده كه داراي ارزش هاي زيست محيطي، اكولوژيكي، ژنتيكي و اقتصادي بوده و در حفاظت آب و خاك و تلطيف آب و هوا در اين ناحيه داراي اهميت بسزايي است.
 


زن گيلاني از پوست بادمجان رنگ توليد كرد

رشت-خبرنگار كيهان:
بانوي 40 ساله گيلاني از پوست بادنجان رنگ طبيعي توليد كرد.
پروين عليپور اهل روستاي نصيرمحله شفت با جوشاندن پوست بادنجان در آب رنگ طبيعي توليد مي كند كه مي توان از آن در صنايع غذايي و پخت شيريني استفاده كرد.
به گفته دكتر متقي طلب رئيس پارك علم و فناوري استان گيلان ابتكار اين زن گيلاني در توليد رنگ طبيعي در اداره ثبت اختراعات كشور به ثبت رسيده است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10