(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 26 اسفند 1391 - شماره 20455

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خطيب جمعه تهران : «رجعت» مدال دولتي نيست كه به سينه هر كس بچسبانند
درپرتو وحي
انتقاد امام جمعه قم از ادبيات پيام رئيس جمهور درباره چاوز
هديه به خوانندگان
رئيس كميسيون تلفيق بودجه مجلس شوراي اسلامي:
ايران در رتبه هفدهم اقتصادي جهان قرار دارد
اخبار ادبي و هنري
محموله اهدايي گيلانيان روانه عتبات عاليات شد
جانشين سازمان بسيج مستضعفين: حمايت بسيج از كانديداي خاص شايعه است
وزارت آموزش و پرورش: درباره تعطيلي 14 فروردين اطلاع رساني مي كنيم
قائم مقام متولي آستان قدس رضوي خبر داد
پيش بيني ورود 7 ميليون زائر در ايام نوروز به مشهد
رئيس مركز انديشه و راهبردي بسيج:
موفق جلوه دادن نظام سكولار مهمترين هدف دشمن است
معاون وزير راه و شهرسازي: افزايش نرخ خدمات حمل و نقل در ايام نوروز مقطعي است
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس: پزشكان از تجويز راديوگرافي هاي زائد خودداري كنند
مديرعامل منطقه ويژه پارس جنوبي خبر داد
اجراي 100درصدي فازهاي پارس جنوبي توسط متخصصان داخلي
به گفته استاندار تهران شهر جديد پرند رباط كريم پايتخت اداري كشور شد
در قالب طرح آرامش بهاري مراسم تحويل سال نو در 81 امامزاده تهران برگزار مي شود
فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي ايران: مرزهاي غربي و جنوبي كشور با پهپاد كنترل مي شود
معاون وزارت ارتباطات: شركت پست سال 93 به بخش خصوصي واگذار مي شود


خطيب جمعه تهران : «رجعت» مدال دولتي نيست كه به سينه هر كس بچسبانند

دبير شوراي نگهبان قانون اساسي در خطبه هاي نماز جمعه تهران با اشاره به آزاد و قانونمند بودن انتخابات در ايران گفت: تأييد صلاحيت ها قانون خود را دارد و هيچ كس بدون قانون نمي تواند اظهارنظر كند.
به گزارش فارس، آيت الله احمد جنتي خطيب نماز جمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به برخي از مناسبت هاي پيش رو و همچنين دعوت مردم به تقوا و حفظ حرمت الهي گفت: ما در هفته جاري ولادت حضرت زينب(س) و روز پرستار را داريم. من اين روز را به پرستاران محترم تبريك عرض مي كنم چرا كه مسئوليت بسيار حساسي را برعهده دارند تا بيماران شفاي خود را پيدا كنند.
آيت الله جنتي همچنين به بحث بمب گذاري در پاكستان و كشتار شيعيان اين كشور اشاره كرد و گفت: به نظر من كسي نمي تواند باور كند كه آمريكا در اين مسئله نقشي نداشته است. هدف اصلي از اين كار اختلاف بين شيعه و سني است و همچنين آواره كردن شيعيان از خانه و كاشانه خود است. من از حوزه هاي علميه، علما و مراجع كه در قبال اين مسئله عكس العمل داشتند تشكر مي كنم. همچنين صدا و سيما نيز در اين باره فعال بود.
وي در ادامه با اشاره به پيام رئيس جمهور به مناسبت درگذشت هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا اشاره كرد و گفت: اگر دغدغه تكرار چنين مسئله اي نبود من به هيچ عنوان وارد آن نمي شدم. اي كاش برخي ها كه مي خواستند برخي مسائل را مطرح كنند 4 تا كتاب مي خواندند و 4 روز به حوزه علميه مي رفتند و بين مسائل نقلي و عقلي تفاوت قائل مي شدند. رجعت از مسائل نقلي است و با دليل نقلي ثابت مي شود و نياز به حديث و استناد به قرآن دارد. اين درجه دولتي نيست كه به سينه هركس كه بخواهد بچسباند.
دبير شوراي نگهبان قانون اساسي ادامه داد: بعد هم علما، مراجع و مسلمين را ناراحت كند، به چه مبنايي اين حرف را مي زند، چه دليلي دارد كه آدم هرچه به دهانش مي آيد بگويد. چاوز از لحاظ سياسي كاملاً قابل قبول بود، مردمي، ضد آمريكايي و با خصلت هاي مردمي بسيار خوب بود اما بالاخره نامسلمان است. اصلاً مسلمان هم باشد، ما چگونه مي توانيم بگوييم كه كسي رجعت مي كند يا نمي كند. اميدوارم اين بدعت بار ديگر تكرار نشود. اين كارها درست نيست. مردم ناراحت مي شوند.
آيت الله جنتي همچنين با اشاره به بحث انتخابات گفت: حرف در اين باره بسيار زياد است در هر صورت مسلم است كه ما به مدت 32 سال انتخابات آزاد داشته ايم و مردم سالاري ديني حاكم بوده و البته در دنيا نيز يك الگو بوده است.
وي افزود: آنچه در انتخابات ديده ايم هر كس كه توانسته است با يك شناسنامه و 4 تا عكس ثبت نام كرده است، تأييد صلاحيت ها نيز قانون خود را دارد و هيچكس بدون قانون نمي تواند اظهارنظر كند و رأي دادن هم كاملاً آزاد است.
دبير شوراي نگهبان قانون اساسي ادامه داد: آنچه ما از انتخابات مي خواهيم اين است كه يك انتخابات آزاد و آرام داشته باشيم تا مردم بتوانند تصميم خود را بگيرند، همچنين اين انتخابات قانوني باشد و با شركت گسترده مردم باشد. يك انتخابات الگو باشد تا ما بتوانيم آن را به رخ بكشيم و ان شاءالله نيز همينگونه خواهد شد چرا كه مردم همواره اين راه را طي كرده اند و مي كنند.
آيت الله جنتي با اشاره به اينكه رسانه ها بايد در بحث انتخابات رعايت جهات لازم را بكنند گفت: من واقعاً جايز نمي دانم رسانه ملي از كساني كه در معرض كانديداتوري هستند مصاحبه كند. چرا كه اين نوعي تبليغات است، تبليغات زودرس است و ما اميدواريم كه اين كارها تكرار نشود.
دبير شوراي نگهبان با اشاره به ضرورت جلوگيري از تخريب شخصيت ها گفت: بعضي ها از اين تخريب ها نتايجي گرفته اند، تخريب اشخاص خلاف شرع است. خلاف قانون است و خلاف اخلاق است، هركسي كه اين كار را انجام دهد، صلاحيت براي هيچ پستي ندارد. به غير از بحث انتخابات و مجلس آيا آبروي افراد را بردن و اختلاف ايجاد كردن كه مقام معظم رهبري آن را خيانت عنوان كردند، درست است.
وي در ادامه با اشاره به بحث مسئله گراني گفت: گراني كمرشكن است و آدم نمي تواند واقعاً از افراد بي بضاعت غفلت كند. نمي دانيم در آينده بهتر شود يا بيشتر شود. اميدواريم كه وضعيت بهتر شود.
دبير شوراي نگهبان قانون اساسي با اشاره به عوامل اين گراني ها گفت: يكي از اين عوامل تحريم است، اما عده اي مي خواهند همه را به گردن تحريم ها بياندازند كه افراد صاحب نظر اين مسئله را قبول ندارند. تحريم بوده است اما سوءمديريت و سياست هاي غلط نيز بوده است و اينها همه دست به دست هم داده و اين وضعيت را به وجود آورده است.
وي افزود: در خصوص مبارزه با فساد كه دستور مقام معظم رهبري بود عمل نشد و كار به اينجا كشيد، اگر اين دستور اجرا مي شد كار به اينجا نمي كشيد.
دبير شوراي نگهبان قانون اساسي ادامه داد: ما بايد مشكلات را تحمل كنيم، سخت هم است و حرفي در آن نيست، ولي چاره اي هم نيست چه كار كنيم سر و صدا راه بياندازيم، آشوب كنيم، نظام را زير سؤال ببريم، قند در دل اروپا و آمريكا آب كنيم و اين كار درست نيست.
آيت الله جنتي ادامه داد: آنها به چند چيز دل بسته بودند، اولين مسئله تحريم فلج كننده بود كه اين كار نشد، دوم آنها به اين مسئله دل بسته بودند كه مردم از نظام با سختي ها دل بكنند. در 22 بهمن آن راهپيمايي يك مشت محكم به دهان آمريكا بود. ما بايد واقعاً نعمات خدا را شكر كنيم و ببينيم كه يك راهپيمايي نصف روزه چه كرده است.
همچنين آيت الله احمد جنتي در خطبه اول ضمن توصيه به تقوا و پرهيزگاري اظهار داشت: در اين خطبه در نظر دارم به موضوعي كه مقام معظم رهبري آن را به نام سبك زندگي تعبير كردند، بپردازم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينكه پرداختن به اين بحث بسيار بجا بود و رسانه ها و تريبون ها در اين موضوع كار كردند، ادامه داد: موضوع سبك زندگي در وسائل الشيعه جلد هشتم مورد توجه قرار گرفته و در 166 باب در اين زمينه به آن پرداخته است.
آيت الله جنتي با بيان اينكه يكي از عناوين سبك زندگي كه در قرآن و احاديث به آن اشاره شده، ايذاء، و آزار رساندن است اظهار داشت: اذيت كردن شكل هاي متفاوتي دارد و از گرفتن حق مردم تا آزار مالي، جاني و قلمي را در برمي گيرد و حتي در قرآن آزار به خدا ذكر شده است.
امام جمعه موقت تهران غيبت كردن، تهمت زدن، مسخره كردن افراد، متلك گفتن، استهزا و خنديدن، سبك و تحقير كردن انسان ها و خجالت زده كردن آنها را از مصاديق آزار رساندن و جزو محرمات دانست و افزود: پيامبر(ص) فرمودند كه اگر كسي مؤمني را اذيت كند مرا اذيت كرده است.
 


درپرتو وحي

انفاق كنيد!
قرآن كريم:
به خدا و رسول او ايمان بياوريد!
و از آنچه شما را جانشين و نماينده (خود) در آن (اموالتان) قرار داده است، انفاق كنيد! (بدانيد كه) كساني كه از شما ايمان بياورند و (به فقرا و نيازمندان) انفاق كنند، اجر بزرگي دارند.
سوره حديد- آيه 7
 


انتقاد امام جمعه قم از ادبيات پيام رئيس جمهور درباره چاوز

امام جمعه قم خواستار حل مشكلات و نابساماني هاي اقتصادي به جاي وارد شدن به مباحث اعتقادي از سوي دولت شد و گفت: مردم هم همين انتظار را دارند و از اين طريق مي توان منويات رهبري را عملي كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري ديروز در خطبه نخست نماز جمعه قم كه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به تاكيد روايات اسلامي بر صله رحم اظهار كرد: نوروز فرصت مناسبي براي انجام اين واجب الهي و تجديد ديدارها است.
وي در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به روند مذاكرات هسته اي جمهوري اسلامي با گروه 1+5 گفت: در مذاكرات مسكو طرف غربي خواسته هاي فراواني از جمله تعطيلي سايت فردو، تعطيلي غني سازي 20 درصد، ارسال سوخت هاي تهيه شده به خارج از كشور و عملي شدن تحريم ها را خواسته بود و ايران هم در مقابل در پنج محور همچون به ثبت جهاني رسيدن فتواي رهبري در خصوص عدم ساخت سلاح هاي هسته اي، شفاف سازي نقاط مبهم براي غربيان، لغو تحريم هاي سازمان ملل و تحريم هاي يكجانبه آمريكا پيشنهاداتي را مطرح كرد اما در مذاكرات آلماتي مشاهده كرديم غرب از برخي مواضع خود عقب نشيني كرد و سخني از بعضي ديگر از خواسته ها به ميان نياورد ولي همان طور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند اين تنها بخشي از خواسته هاي ملت ايران است و بايد تا زمان مذاكرات بعدي يعني 28 اسفند و فروردين ماه صبر كنيم.
مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور تصريح كرد: در خصوص مذاكرات ملت ايران است كه حرف آخر را مي زند و همگان ديدند كه با مقاومت و استواري سرانجام دشمنان صداي مردم را از زبان مسئولان عالي رتبه خواهند شنيد.
وي در ادامه به مسائلي كه پس از درگذشت هوگو چاوز روي داد اشاره كرد و گفت: چاوز رئيس جمهوري ضداستعمار و مبارز بود و اگر در پيامي به مناسبت درگذشت او روي همين مسائل و نيز آنچه ملت ايران بر آن توافق دارند تاكيد مي شد مشكلي به وجود نمي آمد؛ چرا بايد وارد مباحثي چون رجعت شويم كه ناراحتي مراجع و مردم را در پي داشته باشد؟
امام جمعه قم در بخش ديگر از سخنانش گفت: تحريم ها و برخي مسائل داخلي موجب نابساماني ها و معضلات اقتصادي شده است؛ دولت بايد با نظارت و تلاش بيشتر و دقيق تر در روزهاي آخر سال و نيز در ماه هاي ابتدايي سال آينده مشكلات اقتصادي ملت نجيب ايران را كه همواره در كنار ولايت و انقلاب بوده اند برطرف سازد.حسيني بوشهري كشتار شيعيان در عراق، پاكستان و ساير كشورها را محكوم كرد.
 


هديه به خوانندگان

حضرت امام خميني(ره): آن قدري كه اسلام تأكيد كرده است براي اينكه منافقين را از بين ببرد يا اصلاحشان كند، براي كفار اينطور نيست. انسان مي داند با آدم كافر چه بكند، اما با منافقين نمي داند چه كند؟
 


رئيس كميسيون تلفيق بودجه مجلس شوراي اسلامي:

ايران در رتبه هفدهم اقتصادي جهان قرار دارد

حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم در سخنراني پيش از خطبه نمازجمعه تهران گفت: در حال حاضر به گفته نهادهاي بين المللي بانك جهاني و صندوق بين المللي پول ايران جايگاه هفدهم اقتصادي دنيا را دارد.
به گزارش فارس غلامرضا مصباحي مقدم در خطبه هاي پيش از نمازجمعه تهران به تشريح مزايا و معايب بودجه سال 92 پرداخت.
رئيس كميسيون تلفيق بودجه مجلس با بيان اينكه اتكا بودجه امسال به نفت نسبت به سال گذشته كمتر شده است، گفت: آنچه كه دولت در سال 91 در لايحه پيشنهادي تصويب كرده بود اتكاء 2 ميليون و 300 هزار بشكه صادرات نفت بود اما در لايحه پيشنهادي دولت در بودجه 92 اين ميزان به يك ميليون و 300 هزار بشكه كاهش يافته است.
مصباحي مقدم گفت: در بودجه پيش بيني شده كه 20 درصد حقوق كاركنان دولت اضافه شود، اگرچه اين ميزان با نرخ تورم فاصله دارد اما افزايش بيش از اين باعث كسري بودجه مي شود كه بلاي حاصل از آن بسيار بزرگ تر و باعث تورم بيشتر مي شود.
رئيس كميسيون ويژه در ادامه به معايب بودجه سال 92 اشاره كرد و گفت: در اين بودجه انبساطي عمل شده است و اگر چه عملكرد صدهزار ميليارد تومان در بودجه آمده اما رقم پيش بيني شده 192 هزار ميليارد تومان است، يعني 90 درصد بيشتر از اعداد و ارقام را شاهديم.
وي ادامه داد: بودجه بايد واقعي و شفاف باشد و مجلس اين كار را انجام خواهد داد.
مصباحي مقدم همچنين به پيش بيني درآمد 120 هزارميليارد تومان از اصلاح قيمت هاي انرژي با اجراي هدفمندي يارانه ها در بودجه 92 اشاره كرد و گفت: اين ميزان درآمد شوك تورمي را در جامعه ايجاد خواهد كرد و البته بايد مجلس آن را تصويب كند تا به مرحله اجرا برسد.
رئيس كميسيون ويژه يكي از معايب بودجه پيشنهادي 92 را پيش بيني تورم بالاتر در جامعه عنوان كرد كه مجلس بايد به آن بپردازد.
مصباحي مقدم در ادامه صحبت هاي خود به گزارش اوضاع اقتصادي كشور پرداخت.
وي گفت: در حال حاضر به گفته نهادهاي بين المللي بانك جهاني و صندوق بين المللي پول ايران جايگاه هفدهم اقتصادي دنيا را دارد.
رئيس كميسيون ويژه گفت: اين در شرايطي است كه كشور ما طي سي و چند سال اخير تحريم بوده و اين اواخر هم تحريم ها تشديد شده است.
وي ادامه داد: همچنين براساس گزارش سيا ايران جايگاه هيجدهم اقتصادي دنيا را دارد.
وي همچنين با اشاره به رشد علمي ايران گفت: ايران جايگاه شانزدهم علمي دنيا را براساس اعلام نهادهاي بين المللي دارد كه طي دو سال گذشته به دليل جهش هاي علمي از جايگاه بيستم به شانزدهم رسيده است.
 


اخبار ادبي و هنري

دليل انتخاب عنوان «شرح اسم»
براي زندگي نامه رهبر انقلاب
نويسنده كتاب «شرح اسم» گفت: در اصطلاحي در علم منطق گفته مي شود اگر نتوانيم به ذات يك حقيقت پي ببريم به شرح آن مي پردازيم و دليل انتخاب عنوان كتاب «شرح اسم» نيز همين است.
به گزارش فارس، هدايت الله بهبودي در جلسه تحليل و بررسي كتاب شرح اسم كه در محل فرمانداري بيرجند برگزار شد، اظهار كرد: در كتاب «شرح اسم» خاطرات سفر مقام معظم رهبري به خراسان جنوبي آورده شده و چون كه نخستين مأموريت سياسي مقام معظم رهبري از بيرجند آغاز شده و همچنين نخستين دستگيري معظم له هم در همين استان بوده كه اين بخش از كتاب خيلي شيرين است.وي ادامه داد: نخستين كنش هاي سياسي مقام معظم رهبري پس از ورود به خراسان جنوبي آغاز شده و بيرجند ميزبان نخستين مأموريت سياسي مقام معظم رهبري در سال 42 بوده است.
بهبودي تصريح كرد: در كتاب شرح اسم خاطرات مقام معظم رهبري از سال 41 تا 57 در سه بخش تولد تا پيروزي، پيروزي تا انقلاب و انقلاب تا رهبري آمده است.نويسنده كتاب «شرح اسم» اذعان داشت: تعداد 50 هزار نسخه در چاپ نخست كتاب شرح اسم منتشر شده است.وي اضافه كرد: محتواي ذاتي كتاب شرح اسم در ارتباط با چهره اي است كه در جهان تأثيرگذار بوده و چون در زمان حيات مقام معظم رهبري است با ساير كتاب ها متفاوت است.وي متذكر شد: محتواي كتاب شرح اسم شبيه يك قله است و اگر بخواهيم قضاوتي در مورد اين كتاب داشته باشيم بايد تمام سرفصل هاي آن را پيوسته بخوانيم.
علي نصيريان: تحريم ها تأثيري بر ملت قهرمان ما ندارد
علي نصيريان بازيگر پيشكسوت سينما، تلويزيون و تئاتر گفت: تحريم هاي غرب عليه ايران،تأثيري بر ملت قهرمان ما ندارد.
اين پيشكسوت عرصه بازيگري در گفت و گو با روابط عمومي رسانه ملي گفت: اين تحريم ها چه معنايي براي يك ملت بزرگ و قهرمان مانند ملت ايران مي تواند داشته باشد؟ زماني كه با وجود اين همه تحريم ها و فشار از سوي استكبار جهاني هر روز شاهد پيشرفتي جديد و اتفاقي نو در كسب علم و فناوري، پزشكي، صنعتي و ورزشي در ايران هستيم ديگر مردم ما از تحريم هاي جديد نگراني نخواهند داشت و اين استكبار جهاني است كه بايد در برابر اين ملت عاقلانه تر رفتار كند.نصيريان افزود: استكبار در حقيقت با اعمال تحريم هاي اقتصادي و فرهنگي مانند قطع شبكه هاي ايراني از روي ماهواره ها خود را با بيش از 75 ميليون انسان آزاده خواه و حق طلب مواجه كرده است و مطمئناً اين رويارويي عواقب خفت باري براي آنان دارد.
قشر كم درآمد از سينما محروم مي شوند
منابع خبري از افزايش قيمت بليت سينما در سال آينده خبر دادند.
به گزارش خبرنگار كيهان، در حالي كه افزايش قيمت بليت سينما در سال هاي اخير موجب شده تا قشر كم درآمد جامعه امكان رفتن به سينما را از دست بدهند، از مسئولين سينمايي كشور انتظار مي رفت تا از بيشتر شدن اين هزينه جلوگيري كنند. اما متأسفانه منابع خبري گزارش داده اند كه بليت سينما در سال جديد نيز افزايش خواهد يافت. بدون ترديد، اين اتفاق باعث پايين تر آمدن آمار مراجعه مردم و به ويژه خانواده ها به تالارهاي نمايش فيلم خواهد شد.افزايش قيمت بليت سينما همچنين اعتراض بسياري از اهالي هنر هفتم را نيز برانگيخته است. هنرمندان سينماي ايران طي روزهاي اخير در گفت و گوهاي جداگانه با خبرگزاري ها نارضايتي خود از اين مسئله را بروز دادند و از سازمان سينمايي خواستند تا به نحوي مانع بالا رفتن هزينه بليت سينما شوند.
البته كيفيت فيلم هاي توليد شده سينمايي در حدي است كه بسياري از كارشناسان معتقدند قيمت ها و تعرفه هاي كنوني براي فيلم هاي سينمايي نيز، هزينه زيادي است و پول دادن براي تماشاي برخي فيلم ها، تلف كردن وقت و پول است.
 


محموله اهدايي گيلانيان روانه عتبات عاليات شد

رشت - خبرنگار كيهان:
محموله 80 تني ميلگرد اهدايي گيلانيان به عتبات عاليات روانه نجف اشرف شد.
مدير ستاد بازسازي عتبات عاليات استان گيلان با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين مقدار ميلگرد به ارزش يك ميليارد و 700 ميليون ريال، توسط 4 دستگاه تريلي به نجف اشرف ارسال شد.
حاتمي با بيان اينكه اين دومين كاروان اهدايي مردم گيلان است كه در سال جاري به عراق ارسال شده، گفت: قرار است ميلگردهاي اهدايي مردم گيلان براي ساخت صحن مطهر حضرت فاطمه(س) در جوار حضرت اميرالمومنين(ع) استفاده شود.
 


جانشين سازمان بسيج مستضعفين: حمايت بسيج از كانديداي خاص شايعه است

جانشين سازمان بسيج مستضعفين گفت: حمايت بسيج از يك كانديداي خاص شايعه است و شايعه هم پاسخي ندارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، سرتيپ علي فضلي پيش از ظهر جمعه در مرحله اصلي رزمايش 25 هزار نفري «الي بيت المقدس» بسيجيان استان كرمان اظهار داشت: در پي فرمان رهبر معظم انقلاب كه توجه به بخش رزمي و نظامي دريادلان بسيجي مورد عنايت بوده است، رزمايش هايي در سراسر ايران برگزار مي شود.
وي عنوان كرد: امروز مفتخر به اين هستيم كه دريادلان بسيجي به همراه ديگر گردان هاي امام حسين(ع)، امام علي(ع)، عاشورا و الزهرا(س) و اقشار مختلف بسيج استان كرمان در ميدان پادگان شهيد بهشتي كرمان رزمايش «الي بيت المقدس» را برگزار مي كنند.
فضلي ابراز داشت: رزمايش «الي بيت المقدس» بيعتي دوباره با امام مسلمين است و 25 هزار دريادل بسيجي در استان، شهرستان ها و نواحي كرمان تجمع كرده اند و لبيك به نداي رهبري را سر مي دهند.
وي با اشاره به اينكه رزمايش 25 هزار نفري «الي بيت المقدس» سي و يكمين رزمايش در سال جاري است، بيان كرد: شاهد شكوفايي و حضور چشمگير بسيجيان در استان ها هستيم كه با حضور در اردوگاه تمريناتي را انجام مي دهند.
فضلي خاطرنشان كرد: بسيجيان در دوران دفاع مقدس به صورت همه جانبه از نظام مقدس اسلامي حفاظت كردند و در عرصه هاي مختلف از جمله جنگ نرم، نيمه سخت و جنگ سخت اداي وظيفه مي كنند.
وي با بيان اينكه حركت دشمن در زمين، آسمان و دريا در شبانه روز رصد مي شود، تصريح كرد: رزمايش 25 هزار نفري «الي بيت المقدس» هم گونه اي از اعلام آمادگي رزمندگان ولايتمدار استان كرمان است.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين همچنين در حاشيه برگزاري اين رزمايش گفت: بسيجيان در عرصه انتخابات بايد گوش به فرمان رهبري باشند هر آنچه كه از تراوشات فكري ايشان استنتاج مي كنند، عامل به آن باشند تا در برابر خدا، معصومان(ع) و شهدا شرمنده نباشند.
وي در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبني بر اينكه برنامه هاي بسيج مستضعفين براي مقابله با تهديدهاي خارجي و شيطنت هاي داخلي در ماه هاي منتهي به انتخابات ايران چيست، ابراز داشت: اميدواريم دشمنان خارجي و احياناً عناصري در داخل ايران حماقت نكنند.
فضلي اذعان داشت: اگر شرايطي پيش آيد، بسيجيان اثبات كردند كه هميشه آماده اند و امروز گوشه اي از اين آمادگي را در كرمان به نمايش گذاشتند و اين آمادگي را تمام استان ها از روزهاي نخستين سال تا به امروز به نمايش گذاشته اند.
وي بيان كرد: دريادلان بسيجي همراه با خانواده نيروهاي مسلح براي دفاع همه جانبه از كشور در عرصه تهديد سخت، نيمه سخت و تهديد نرم آماده هستند و اين امر را مردم بسيجي ما در ميدان آزمايش براي دشمنان و عناصر فتنه گر داخلي در فتنه عميق 88 ثابت كردند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين تصريح كرد: گرچه بعضي از مسئولان در فتنه 88 تجديد و مردود شدند، اما مردم سربلند شدند.
وي در پاسخ پرسش خبرنگار فارس در مورد شايعات مطرح شده در مورد حمايت بسيج از يك كانديداي خاص ابراز داشت: همان طور كه مي گوييد اين فقط شايعه است و شايعه هم پاسخي ندارد.
 


وزارت آموزش و پرورش: درباره تعطيلي 14 فروردين اطلاع رساني مي كنيم

رئيس مركز اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش قطعي بودن تعطيلي مدارس در 14 فروردين را منوط به تصميم هيئت دولت دانست.
علي فرهادي در گفت وگو با فارس ضمن اعلام موافقت ضمني وزير آموزش و پرورش با تعطيلي روز چهارشنبه 14 فروردين گفت: پيشنهاد تعطيلي مدارس در روز ياد شده را كه بين دو تعطيلي 13 فروردين و پنجشنبه 15 فروردين قرار دارد به هيئت دولت ارائه خواهد كرد. وي افزود: آموزش و پرورش تابع تصميم هيئت دولت است و در صورت تاييد دولت از طريق رسانه هاي جمعي به خانواده ها اطلاع رساني خواهد شد.
 


قائم مقام متولي آستان قدس رضوي خبر داد

پيش بيني ورود 7 ميليون زائر در ايام نوروز به مشهد

مشهد - خبرنگار كيهان:
قائم مقام آستان قدس رضوي، از ورود بيش از 7 ميليون زائر در ايام نوروز 92 به شهر مقدس مشهد خبر داد.
احمد علوي در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اينكه تمامي واحدهاي آستان قدس آماده ارائه خدمات در اين ايام بويژه در لحظه تحويل سال به زائران و مجاوران حرم رضوي هستند، گفت: قريب به 40 هزار نفر در حرم مطهر خدمات رساني مي كنند.
وي با بيان اينكه بودجه سال آينده آستان قدس رضوي با رقمي بالغ بر 892 ميليارد تومان به تصويب رسيده است، اظهار داشت: بر اساس اين رقم، در حوزه اماكن متبركه بودجه خدمات زائر با رشد 36 درصدي نسبت به سال 91 به 62 ميليارد تومان در سال 92 افزايش يافته است.
علوي تصريح كرد: 75 درصد بودجه آستان قدس هر سال صرف خدمات زائر، توسعه صحن ها و رواق ها و فعاليتهاي فرهنگي-پژوهشي در حرم مطهر رضوي مي شود. قائم مقام متولي آستان قدس رضوي همچنين از رشد 57 درصدي حريم حرم مطهر در سال آينده خبر داد و گفت: 100 هزار متر مربع فرش دستباف نيز از سوي آستان قدس براي مفروش كردن حرم رضوي در سال 92 توليد مي شود.


رئيس مركز انديشه و راهبردي بسيج:

موفق جلوه دادن نظام سكولار مهمترين هدف دشمن است

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس مركز انديشه و راهبردي سازمان بسيج كشور گفت: موفق جلوه دادن نظام ليبرال و سكولار در جهان، مهمترين هدف دشمن است.
سرتيپ دكتر محمد فرهادي در اولين جلسه مجمع بسيج استان همدان افزود: انواع تهديدات سخت و نرم در دهه چهارم انقلاب كه دهه عدالت و پيشرفت ناميده شده بر ضد نظام جمهوري اسلامي در جريان است.
وي ادامه داد: تهديدات نرم بر روي هنجارها و ارزش ها و اعتقادات متمركز است و دشمن درصدد تخريب باورهاي برآمده از انقلاب و نيز ناكارآمد جلوه دادن حكومت ديني به مسلمانان و جهانيان است.
وي اضافه كرد: از سوي ديگر دشمن تمام تلاش خود را جهت موفق جلوه دادن نظام ليبرال و سكولار در جهان دارد و اين مهمترين هدف آنها به شمار مي رود.
دكتر فرهادي خاطرنشان ساخت: امروز وظيفه ما در بسيج، كارآمد كردن نظام در ابعاد مختلف سياسي، اجتماعي، اقتصادي و... است تا به دنيا نشان بدهيم كه نظام ديني مي تواند، زندگي مردم را به خوبي اداره كند.
وي تاكيد كرد: به تعبير رهبر معظم انقلاب، وجود بسيج براي پر كردن خلأهاست و لذا مجمع بسيج استان در اين راستا وظيفه خطيري برعهده دارد.
رئيس مركز انديشه و راهبردي بسيج كشور در پايان با اشاره به هدف از گرفتن مسئوليت ها، در جمهوري اسلامي، يادآور شد: در نظام جمهوري اسلامي ايران، مسئوليت ها جهت خدمت به مردم است و نه رياست كردن، كه اين همان مردم سالاري ديني است.
در اين جلسه، سرتيپ پاسدار غلامعلي ابوحمزه فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) گفت: هدف از تشكيل شوراي مجمع بسيج استان، تعيين سياستگزاري ها و رصد آسيب ها و تهديدات نظام و انقلاب و نيز ارائه راهكارهاي مورد نياز است.
وي افزود: براي همه اقشار در استان، بسيج تشكيل شده و لذا از سال آينده بايد به سمت و سويي برويم كه محتواي بسيج هم از نظر كميت و هم كيفيت و تاثيرگذاري و بازخوردهاي عملي براي هر قشر، ارتقاء پيدا كند.
 


معاون وزير راه و شهرسازي: افزايش نرخ خدمات حمل و نقل در ايام نوروز مقطعي است

معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور از افزايش مقطعي نرخ خدمات حمل و نقل عمومي كشور تا پايان روز 16 فروردين سال 92 خبر داد و گفت: اين نرخ پس از تعطيلات نوروزي به نرخ مصوب سال 91 برمي گردد.
شهريار افندي زاده روز جمعه در حاشيه آيين بهره برداري از چهار دستگاه پل ارتباطي محور هراز در محدوده استان مازندران در گفت وگو با خبرنگاران افزود: نرخ جديد خدمات حمل و نقل سال 92 براساس نرخ تورم تا پايان فروردين سال آينده تعيين و اعمال خواهد شد.
وي در توضيح مربوط به افزايش مقطعي نرخ حمل و نقل اظهار كرد: از آنجا كه در تعطيلات نوروزي وسايل نقليه عمومي به طور كلي با ازدحام مسافر در سفر رفت مواجه و بازگشت آنها به مبدا با كمبود مسافر همراه است، افزايش 20 درصدي نرخ خدمات در اين ايام به منظور جلوگيري از زيان فعالان اين بخش اعمال مي شود.
وي تاكيد كرد: افزايش نرخ خدمات حمل و نقل عمومي، هدف تشويق شركت هاي خدماتي براي ارائه خدمات بهتر در سفر نوروزي را دنبال مي كند.


عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس:

پزشكان از تجويز راديوگرافي هاي زائد خودداري كنند

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: از تجويز راديوگرافي هاي بي مورد براي بيماران توسط پزشكان بايد خودداري شود.
عابد فتاحي در گفت و گو با خبرنگار فارس در اروميه اظهار داشت: بايد از تجويز راديوگرافي، آزمايش و مواردي اين چنين كه زائد و غيرضروري قلمداد مي شود خودداري كنند تا به اين ترتيب بودجه اي كه براي حوزه سلامت كشورمان تخصيص پيدا كرده است اتلاف نشود.
وي از تجويز بي رويه راديوگرافي، آزمايش و امثال آن توسط بعضي از پزشكان انتقاد كرد و افزود: با توجه به اينكه بعضي از پزشكان با كثرت مراجعه كننده روبه رو مي شوند براي اينكه رويه ويزيت بيماران را تندتر انجام دهند به تجويز اين قبيل موارد روي مي آورند ليكن انتظار وجود دارد اين روش ها تعديل شود.
اين نماينده مجلس بر لزوم برنامه ريزي صحيح و نظام مند در حوزه هاي مختلف به ويژه بخش سلامت تأكيد كرد و گفت: بايد نظام سلامت كشورمان به صورتي طرح ريزي شود و زيرسازي ها به صورتي انجام گيرد، كه امكان استفاده از امكانات درماني براي همه اقشار جامعه فراهم شود و به دليل تجويز غيراصولي صف طولاني در مراكز درماني ايجاد نشود.
فتاحي بر لزوم تحقق بخشيدن به آرمان عدالت در مراكز درماني تأكيد كرد و بيان داشت: چنانچه پزشكان از تجويزهاي غيراصولي خودداري كنند بستري فراهم مي شود كه همه اقشار جامعه از امكانات درماني، پزشكي و دارويي كشورمان استفاده كنند و آرمان عدالت تحقق پيدا كند.
 


مديرعامل منطقه ويژه پارس جنوبي خبر داد

اجراي 100درصدي فازهاي پارس جنوبي توسط متخصصان داخلي

مديرعامل منطقه ويژه پارس از اجراي 100درصد فازهاي پارس جنوبي توسط شركت ها و متخصصان داخلي خبر داد.
«مسعود نصوري» در گفت و گو با خبرنگار فارس در عسلويه با اعلام اين خبر اظهار داشت: در حال حاضر تمام فازهاي در دست اجرا توسط شركت ها و متخصصان داخلي اجرايي شده و به بهره برداري مي رسد كه نشان دهنده توانمندي بالاي متخصصان داخلي است. وي افزود: با برنامه ريزي صورت گرفته تعداد 28 فاز پالايشگاهي در منطقه ويژه پارس اجرايي مي شود كه تاكنون 10 فاز در مدار توليد قرار دارد و در آينده نزديك نيز شاهد راه اندازي فازهاي جديد خواهيم بود. نصوري گفت، حضور متخصصان داخلي در توسعه فازهاي پارس جنوبي پررنگ است و درچند سال اخير بيشترين حجم فعاليت هاي پالايشگاهي با دستان متخصصان توانمند داخلي انجام مي شود.
وي با بيان اينكه 60 درصد قطعات مورد استفاده پارس جنوبي ساخت داخل است، اظهار داشت: براساس برآوردهاي صورت گرفته در شرايط كنوني بيش از 60 درصد قطعات مورد نياز پارس جنوبي توسط متخصصان داخلي تأمين و ساخته شده كه يك موفقيت بزرگ است.
 


به گفته استاندار تهران

شهر جديد پرند رباط كريم پايتخت اداري كشور شد

تصويب طرح انتقال پايتخت اداري كشور با امضاي 152 نماينده مجلس موجب شد كه تعدادي از وزارتخانه ها به شهر جديد پرند منتقل شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي فرمانداري رباط كريم، مرتضي تمدن اظهار داشت: هم اكنون مكان يابي جهت انتقال وزارتخانه ها به شهر جديد پرند انجام شده و امروز 400 هكتار زمين در پرند براي انتقال و ايجاد پايتخت اداري ديده شده است.
اين مسئول با اشاره به اين كه اين طرح موضوعي فانتري و خيالي نيست، افزود: براساس اين تصميم گيري ساختمان وزارتخانه ها به شهر پرند منتقل مي شود و براساس مطالعات و جانمايي شكل گرفته اين اقدام بايد هرچه سريعتر صورت پذيرد.
تمدن در پاسخ به اين كه آيا شما اعلام مي كنيد كه وزارتخانه از امروز مي توانند ساختمان خود را در پرند بنا كنند گفت: بله قطعا همين است مثلا وزارت نفت مي تواند برود، زمين را ببيند و جانمايي كند؛ امروز پرند به مترو، فرودگاه و بزرگراه ها دسترسي دارد و با توجه به اين كه هر وزارتخانه در تهران چندين ساختمان دارند تمامي ساختمان هاي وزارتخانه ها تجميع مي شوند.
استاندار تهران درباره رفت و آمد كاركنان دولت پس از اجرايي شدن اين طرح عظيم اعلام كرد: با راه اندازي مترو و حمل و نقل عمومي اين مسئله خيلي سخت نيست و سبك سازي به آن جهت است كه وقتي فرد يا گروهي براي جلسات يا كارهاي اداري از تهران و ساير استان ها به وزارتخانه ها مراجعه مي كنند ديگر سرازير به تهران نمي شوند و مستقيم به پرند مي روند.
 


در قالب طرح آرامش بهاري مراسم تحويل سال نو در 81 امامزاده تهران برگزار مي شود

مراسم تحويل سال نو در 81 امامزاده تهران همراه با برنامه هايي از قبيل تلاوت قرآن كريم، پخش دعا و فرمايشات رهبر معظم انقلاب از سوي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان تهران برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا محمدزاده مديركل اوقاف و امور خيريه استان تهران با اعلام خبر فوق گفت: «سازمان اوقاف براي سومين سال متوالي طرح آرامش بهاري را در جوار امامزادگان با هدف حضور هر چه بيشتر و بهتر مردم و استفاده هدفمند هموطنان از امكانات امامزادگان و بقاع متبركه برگزار مي كند».
حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به اينكه كليه بقاع متبركه استان تهران آمادگي پذيرايي زائران را دارند و بسترهاي مورد نياز با توجه به استعدادها و امكانات هر امامزاده براي اقشار مختلف زائران آماده شده است گفت: امامزادگاني كه در ورودي استان تهران قرار گرفته اند از لحاظ تغديه ،اسكان و ارائه امكانات بهداشتي در آمادگي كامل هستند.
وي در ادامه حضور تاثيرگذار روحانيون در طرح آرامش بهاري را از نكات مثبت اين طرح برشمرد و افزود: «بيش از يكصد مبلغ در كليه بقاع متبركه استان تهران به عنوان كارشناس مسائل فرهنگي و ديني در قالب طرح آرامش بهاري فعاليت مي كنند.»
حجت الاسلام محمدزاده برگزاري 20 خيمه معرفت در 20 امامزاده شاخص و ارائه مشاوره هاي روان شناسي، ازدواج، خانواده، حفظ قرآن، داستان نويسي و اهداي جوايز به كودكان را از جمله برنامه هاي ديگر اين سازمان در ايام نوروز در بقاع متبركه عنوان كرد و افزود: «برپايي نمايشگاه ها و فروشگاههاي عرضه محصولات فرهنگي در 60 بقعه و امامزاده، برپايي ايستگاههاي صلواتي در سطح 50 امامزاده هم از ديگر اقدامات اختصاصي اين مركز در اين ايام است.»
حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به تقارن ايام فاطميه با ايام نوروز گفت: با توجه به اينكه در نيمه اول فروردين سالروز شهادت حضرت زهرا(س) را داريم و از سويي چيدن سفره هفت سين به عنوان يكي از آداب و رسوم ملي ما نزد مردم اهميت ويژه اي دارد اين اداره هفت سين قرآني و فاطمي را طراحي كرده كه در امامزادگان برپا مي شود.
 


فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي ايران:

مرزهاي غربي و جنوبي كشور با پهپاد كنترل مي شود

فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي گفت: با ايجاد و اتمام زيرساخت ها در آينده نزديك مرزهاي غربي و جنوبي كشور با استفاده از پهپاد كنترل مي شود.
سرتيپ حسين ذوالفقاري ديروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ايلام اظهار داشت: در سال جاري اعتباراتي از سوي دولت براي انسداد مرزها پرداخت شده است.
وي ادامه داد: افزون بر اين قرار است طي روزهاي آينده نيز مبالغي براي صرف اين موضوع مهم در مرزهاي كشور پرداخت شود.
اين فرمانده مرزباني خاطرنشان كرد: اخيرا ديداري با رئيس جمهور داشتيم كه دستورات لازم براي پرداخت اعتبارات از سوي وي صادر شد.
فرمانده مرزباني جمهوري اسلامي تصريح كرد: در ارتباط با استفاده از پهپاد در نظارت بر مرزهاي غربي و جنوبي كشور در حال ايجاد زيرساخت ها هستيم.
وي در پايان عنوان كرد: قاعدتا در آينده با تكميل زيرساخت هاي لازم از پهپاد براي كنترل مرزهاي غربي استفاده خواهد شد.
 


معاون وزارت ارتباطات: شركت پست سال 93 به بخش خصوصي واگذار مي شود

معاون توسعه، مديريت و هماهنگي و امور پشتيباني وزارت ارتباطات، فناوري و اطلاعات گفت: شركت پست كشور سال 93 به بخش خصوصي واگذار مي شود.
به گزارش ايرنا، «سعيد شريف زاده» عصر پنج شنبه در جلسه معارفه مديركل جديد التاسيس ارتباطات و فن آوري و اطلاعات چهارمحال و بختياري بيان داشت: در راستاي تحقق اصل 44 قانون اساسي شركت پست نيز همانند شركت مخابرات به بخش خصوصي واگذار مي شود.
وي گفت: با توجه به كوچك سازي دولت، وزارت فناوري و اطلاعات با هدف حفظ امنيت شبكه، ادارات كل را در استان ها تاسيس كرده است.
شريف زاده ادامه داد: اداره كل فناوري و اطلاعات چهار محال و بختياري آخرين اداره كل تاسيس شده از اين دست در كشور است.
وي افزود: اولويت برنامه اي اين ادارات توسعه دولت الكترونيك و تحقق برنامه پنجم توسعه و افق 1404 است.
شريف زاده تاكيد كرد: هم اكنون كه دشمنان به دنبال جنگ در فضاي سايبري عليه ايران اسلامي هستند و بايد كار در فضاي الكترونيك با امنيت كامل به مردم توسط رسانه ها، دانشگاه ها، مدارس و حتي مساجد آموزش داده شود.


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10