(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 18 فروردین 1392 - شماره 20458

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كوتاه از انتخابات
رئيس سازمان فضايي خبر داد
پرتاب 7 ماهواره ايراني با فناوري ويژه در سال 92
در مكتب امام
مجمع تشخيص تصويب كرد
روزآمدسازي برنامه هاي حوزه سلامت و ترويج شيوه زندگي سالم
بصيرت ،راه نجات از دام شياطين( 2 )
شگرد امروزين شيطان ها در رويارويي با حق
صابري: مجلس نامه احمدي نژاد و موضوع بركناري روساي 2 دانشگاه را پيگيري مي كند
سفير كشورمان در سازمان ملل تشريح كرد
دلايل مخالفت ايران با تصويب معاهده تجارت تسليحات
معاون اول رئيس جمهور:
روند خدمت به مردم با جديت تا پايان دولت دهم ادامه مي يابد
رئيس ديوان عدالت:
برخورد جدي دستگاه قضا با فساد اقتصادي لازمه تحقق شعار امسال است
تاجيكستان خواستار افزايش فعاليت هاي اقتصادي ايران در اين كشور شد


كوتاه از انتخابات

منحرف از اسلام
نمي تواند مجري نظام اسلامي باشد
حجت الاسلام نبويان بابيان اينكه حرف هاي ضد اسلامي حلقه انحرافي نمي تواند آنها را مجري اسلام كند تأكيد كرد ما نمي توانيم اجازه دهيم كسي كه از اسلام انحراف دارد مجري نظام اسلامي شود.
حجت الاسلام نبويان از شاگردان آيت الله مصباح يزدي در گفت و گو با فارس با دعوت از رحيم مشايي براي مناظره در انظار عمومي، وي را فردي التقاطي با انديشه هاي منحرف از اسلام خواند.
وي با ارائه استدلال هاي عقلي و براهين قرآني و نقلي، ليدر حلقه انحرافي را داراي نگاه هاي پلوراليستي و اومانيستي دانست كه خاستگاه آن مسئله فراماسونري است.
نبويان در اين گفت و گو با انتقاد از طرح مكتب ايراني اظهار كرد: وقتي كسي قائل به پلوراليست و اومانيست باشد، ايران را مي گذارد جاي اسلام و اين طبيعي است. آقاي مشايي پاسخ دهد كه فرزندان اين مملكت براي خاك جان خودشان را از دست دادند يا براي اسلام. اگر اسلام باشد ايران حفظ مي شود، اما اگر اسلام نباشد ايران هم حفظ نمي شود، نه تنها اعتبار ايران به اسلام است بلكه همه چيز ما اعتبارش را از اسلام مي گيرد. پس آقاي مشايي بداند اعتبار ما به امام رضا و حضرت سيدالشهدا عليهما السلام است نه به ايران. امروز اگر ايران در دنيا عزت پيدا كرده به بركت اسلام و امام حسين(ع) بوده است، البته ما افتخار مي كنيم ايراني هستيم چون مسلمانيم، لذا توجه داشته باشيم كه اسلام فراتر از ايران است.
وي خاطرنشان كرد: شاكله فكري مشايي از اسلام، انحراف دارد.
دوره شعارهاي فريبنده اصلاح طلبان سپري شده
بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي با صدور بيانيه اي در خصوص انتخابات رياست جمهوري، شعارهاي مطرح شده در سال 76 از سوي اصلاح طلبان را فريبنده خواند.
در اين بيانيه اعضاي بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به اينكه انتخابات عرصه مهم سياسي كشور است و حضور گروه ها و احزاب سياسي در اين عرصه خود، اوج دموكراسي را نشان مي دهد، آمده است؛ خوشبختانه و يا متأسفانه در اين برهه بر تعداد دغدغه مندان اين نظام اسلامي روز به روز افزوده مي شود و هر كه از جاي خود كه برمي خيزد از ولايتمداري مي گويد و گاهاً نيز در اين زمانه حساس با چرخش 180درجه اي اظهار به دارا بودن برخي شاخص هاي اساسي دارند كه شايد به ندرت در عمر عملكردي و اجراييشان چنين شاخص هايي را از خود بروز داده اند.
در اين ميان از يك سو حضور اصلاح طلبان را شاهد هستيم كه به مقسم كردن حزب اصلاحات پرداخته اند و خود را جداي از هم مسلكان خود مي دانند و با شعارهاي خوب و فريبنده از جنس شعارهاي محمد خاتمي در سال 76 پا به ميدان انتخابات گذاشته اند.
در ادامه اين بيانيه به حضور 8 ساله اصلاح طلبان در قوه مجريه اشاره شده و آمده است: لازم به ذكر است حضور 8 ساله اصلاحات در اين كشور به مثابه دور شدن از همه ارزش هاي اوليه نظام بود و خطوط قرمز نظام كه هيچ، بلكه از خطوط اساسي اسلام نيز گذشتند و كم بود رو به انكار خدا پيش بروند. ديدارهايي با جاسوسان آمريكايي و حضور برخي تئوريسين هاي برانداز در ميان آنها و عدم تمكين به قانون اساسي و رهبري همه ثمره تجديدنظرطلبي و اصلاحات در كارنامه چند ساله اصلاح طلبان(دوم خردادي ها) است. حال برخي از آنها با فراموش كردن همه اين عملكردها پا به ميدان گذاشته اند و خود را تافته جدا بافته از مسئولان آن زمان مي دانند، ولي ملت، مهاجراني ها و كديورها و سروش ها و گنجي ها و عبدالله نوري ها و... را فراموش نكرده است. اين ملت، فتنه 88 كه مجريان سينه چاك نقشه آمريكايي- اپوزيسيوني نظام در كشور اصلاح طلبان بودند را فراموش نخواهد كرد.
فتنه گران و منحرفين با هاشمي بازي نكنند
يك كانديداي احتمالي رياست جمهوري گفت: به فتنه گران و منحرفين توصيه مي كنم كه با مهره اي همچون هاشمي رفسنجاني بازي نكنند.
حجت الاسلام سيدمحمدباقر خرازي كانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ضمن تكذيب اخباري مبني بر حمايت جبهه حزب الله از هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: به نظر ما اينگونه اخبار و سخن پراكني ها مربوط به جريانات خاصي است كه درصدد تخريب شخصيت هايي همچون هاشمي رفسنجاني هستند چرا كه از صحبت هاي وي اين طور برداشت مي شود كه قصد نامزدي در انتخابات را ندارد.
وي افزود: اگر هاشمي رفسنجاني بخواهد منتخب جبهه حزب الله باشد با منشور انتخاباتي اين جبهه همخواني ندارد؛ چرا كه در منشور جبهه حزب الله آمده است كه كانديداي اين جبهه بايد از تشكيلات جبهه حزب الله باشد تا با پشتوانه تشكيلاتي دولت حزب الله را تشكيل بدهد.
فرصت يك ماهه براي كانديداتوري
17 ارديبهشت ماه 92 زمان آغاز ثبت نام از كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري خواهد بود و در حال حاضر تنها يك ماه به اين رويداد بسيار مهم باقي مانده است.
بر اين اساس انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا به صورت همزمان در 24خردادماه برگزار خواهد شد و با توجه به برگزاري دو انتخابات تعداد شعب از 50 هزار شعبه به 70 هزار شعبه افزايش خواهد يافت.
كانديداي جبهه پايداري مشخص شده
عضو جبهه پايداري از مشخص شدن كانديداي اصلح در اين جبهه خبر داد.
«حجت الاسلام حسين جلالي»، ضمن رد كردن پاره اي از اخبار مبني بر اينكه «مسعود ميركاظمي» به عنوان يكي از گزينه هاي جبهه پايداري براي انتخابات آينده مطرح شده است، اظهار داشت: كانديداي اصلح در جبهه پايداري مشخص شده است اما وي از پذيرش اين مسئله استنكاف مي كند.
عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي ادامه داد: در صورتي كه كانديداي ما احساس تكليف كند و اصلح بودنش را بپذيرد اين خبر توسط دبيركل جبهه اعلام خواهد شد. گفتني است كه پيش از اين كانديداتوري «كامران باقري لنكراني»، «سعيد جليلي» و «پرويز فتاح» در جبهه پايداري مطرح شده بود و بنابر برخي اخبار، نظر اين جبهه بر روي كانديداتوري سعيد جليلي است.
آغاز ثبت نام از داوطلبان ميان دوره اي مجلس
مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور اعلام كرد علاوه بر شعبه هايي كه در 4 حوزه انتخابيه براي انتخابات ميان دوره اي مجلس مستقر هستند يك شعبه نيز در وزارت كشور براي ثبت نام از داوطلبان مستقر شده است.
حسنعلي نوري مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور با بيان اينكه ثبت نام از داوطلبان نمايندگي نخستين ميان دوره اي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از 17 فروردين تا پايان روز جمعه 23 فروردين به مدت 7 روز برگزار خواهد شد، اظهار داشت: چهار حوزه انتخابيه 1- دماوند و فيروزكوه 2- تنكابن، رامسر و عباس آباد 3- تويسركان 4-ايلام، ايوان، شيروان چرداول، مهران و ملكشاهي حوزه هايي هستند كه در آنها انتخابات ميان دوره اي مجلس برگزار مي شود.
هنوز كانديدا نيستم
عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي اعلام كرد هنوز تصميمي براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري آينده نگرفته است.
اسحاق جهانگيري با اشاره به مطرح شدن نامش به عنوان يكي از كانديداهاي اصلاح طلبان براي انتخابات رياست جمهوري آينده، اظهار كرد: بنده هنوز تصميمي براي كانديداتوري در انتخابات آينده نگرفته ام.
وي در پاسخ به اين سوال كه پس احتمال دارد كه با گذشت زمان بيشتر در اين خصوص تصميم بگيريد، افزود: حالا بايد پيش برويم و شرايط را ببينيم چه مي شود. وزير صنايع و معادن دولت اصلاحات تصريح كرد: اين همه كانديداي ديگر براي انتخابات رياست جمهوري وجود دارند، بهتر است براي مصاحبه به سراغ آنها برويد؛ بنده فعلا تصميم گرفته ام زياد در اين خصوص مصاحبه نكنم.
فعاليت ستادهاي انتخاباتي يك كانديدا!
نماينده مردم لنگرود در مجلس با بيان اينكه در انتخابات هاي گذشته كانديداها براي اينكه خودشان را اثبات كنند ديگران را تضعيف مي كردند گفت: خوشبختانه قاليباف از اين روش استفاده نمي كند و اين نكته بارز فعاليت وي است.
مهرداد لاهوتي با اشاره به اينكه قاليباف خيلي جدي و با اهداف قوي برنامه هاي انتخاباتي خودش را بدون ايجاد تنش دنبال مي كند اظهار داشت: ستادهاي انتخاباتي شهرستاني قاليباف هم فعاليتشان را انجام مي دهند و بيش از 90درصد از اين ستادها شروع به فعاليت كرده اند. وي گفت: نشست نمايندگان مجلس با قاليباف ادامه دارد و به اعتقاد من اين فعاليت ها خوب پيش مي رود.
برنامه اي براي شوراي شهر ندارم
محسن هاشمي رفسنجاني مديرعامل سابق مترو تهران و حومه اعلام كرد برنامه اي براي كانديداتوري در انتخابات شوراي شهر ندارم.
محسن هاشمي رفسنجاني در پاسخ به اين پرسش كه شنيده شده در انتخابات شوراي اسلامي شهر تهران شركت مي كنيد؟ گفت: برنامه اي براي كانديداتوري شوراي شهر ندارم.
 


رئيس سازمان فضايي خبر داد

پرتاب 7 ماهواره ايراني با فناوري ويژه در سال 92

رئيس سازمان فضايي كشورمان از پرتاب 7 ماهواره تا پايان سال 92 خبر داد كه بخشي از ساخت و آماده سازي اين ماهواره ها با همكاري مستقيم دانشگاه ها و توسط آنها انجام مي شود.
«حميد فاضلي»، ماهواره «ناهيد» را يكي از ماهواره هايي دانست كه در سال 92 پرتاب مي شود و افزود: تاكنون صفحات ماهواره هايي كه توسط دانشمندان ايراني ساخته شده بر روي بدنه آن چسبيده بود اما در ماهواره ناهيد قابليت باز شدن صفحات ممكن شده است.
رئيس سازمان فضايي در گفت وگو با «مهر» با تاكيد بر اينكه «ناهيد» تنها ماهواره اي است كه صفحات آن به صورت خورشيدي باز مي شود، اظهار داشت: فناوري به كار گرفته شده در پرتاب اين ماهواره نوعي فناوري اكتسابي منحصر به فرد است و پيش بيني مي شود كه اين ماهواره در ارتفاع 250 كيلومتري حضيض و 370 كيلومتري اوج قرار گيرد.
فاضلي با اشاره به قابليت هاي فني و عملياتي ماهواره ناهيد، اظهار داشت: ماهواره ناهيد ماهواره اي تحقيقاتي در وزن 50 كيلوگرم است كه با هدف آزمون عمليات گسترش صفحات خورشيدي و دريافت و ارسال داده در باند KU طراحي و ساخته مي شود. اين ماهواره با پرتابگر سفير ب1 در مدار بيضوي قرار خواهد گرفت و گسترش صفحات خورشيدي و فيلمبرداري پس از رسيدن به شرايط مطلوب انجام خواهد شد.
رئيس سازمان فضايي ايران ماهواره فجر را از ديگر ماهواره هاي پرتابي در سال 92 ذكر كرد و ادامه داد: ماهواره فجر به عنوان اولين ماهواره با ماموريت انتقال مداري كشور با قابليت تغيير مدار 250 تا 450 كيلومتر بيضوي است كه با كمك ماهواره بر سفير B1 در سال 92 به فضا پرتاب مي شود.
فاضلي با اشاره به برنامه هاي سازمان فضايي در زمينه پرتاب ماهواره هاي دانشگاهي، خاطرنشان كرد: ماهواره هاي «آت ست»، «شريف ست»، «طلوع» و «ظفر» نيز در دستور پرتاب قرار دارد.
وي همچنين با اشاره به آخرين وضعيت ماهواره «آت ست» ادامه داد: اين ماهواره مراحل نهايي ساخت را طي مي كند و در سال 92 پرتاب خواهد شد.
به گفته رئيس سازمان فضايي اين ماهواره نسبت به ماهواره هاي ساخته شده در كشور در مدار بالاتري قرار مي گيرد ضمن آنكه با دارا بودن وزني برابر 85 كيلوگرم نسبت به ساير ماهواره ها از وزن بالاتري برخوردار است از اين رو سازمان فضايي در تلاش است تا به دانش بومي ساخت ماهواره برهاي با وزن بالا دست يابد.
فاضلي در اين باره تاكيد كرد: در اين راستا هم اكنون ساخت ماهواره بر «سيمرغ» و پس از آن ماهواره بر «ققنوس» را در برنامه داريم كه اين ماهواره برها محموله هاي سنگين تري را به فضا پرتاب خواهند كرد.
وي اظهار داشت: ماهواره ظفر كه از سوي دانشگاه علم و صنعت ايران طراحي و ساخته مي شود از جمله برنامه هاي پرتابي سازمان فضايي كه قرار است تا تابستان سال 92 به فضا پرتاب شود.
رئيس سازمان فضايي گفت: تصاوير ارائه شده از طريق ماهواره ظفر مي تواند در پايش ذخاير نفت، معادن، بررسي جنگل ها، بررسي زمين هاي شور و قليايي، بررسي امراض و آفات گياهي و استفاده از تصاوير در جهت بررسي بحران هاي طبيعي به كار برده شود.
وي از پرتاب ماهواره مصباح تا پايان سال 92 خبر داد و يادآور شد: ماهواره مصباح مراحل نهايي خود را طي مي كند و پيش بيني مي شود تا پايان سال 92، اين ماهواره پرتاب خواهد شد.
 


در مكتب امام

اسلام جلوي منافع شخصي گردن كلفتها را مي گيرد
اسلام است كه جلوي منافع شخصي را مي گيرد.
اسلام است كه نمي گذارد اين گردن كلفتها زندگي اشرافي بكنند.
يك زندگي آنجور كه دلشان مي خواهد بكنند. اسلام تعديل مي كند.
آئين انقلاب اسلامي - ص 458
 


مجمع تشخيص تصويب كرد

روزآمدسازي برنامه هاي حوزه سلامت و ترويج شيوه زندگي سالم

مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر روزآمدسازي برنامه هاي حوزه سلامت، نحوه فعاليت دستگاه ها در زمينه ترويج شيوه هاي زندگي سالم با محوريت ورزش و تغذيه را تصويب كرد.
نخستين جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام در سال 92، صبح ديروز با حضور اكثريت اعضاء تشكيل و بررسي و تدوين سياست هاي كلان حوزه سلامت پيگيري و بندهاي ديگري از آن تصويب شد.
در اين جلسه، علاوه بر اعضاي مجمع، وزير بهداشت و سرپرست وزارت كار و رفاه اجتماعي، رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس، رئيس فرهنگستان علوم پزشكي، قائم مقام سازمان نظام پزشكي، رئيس دانشكده طب سنتي دانشگاه علوم پزشكي تهران، مشاور فرهنگستان علوم پزشكي و جمعي از فعالان حوزه سلامت و بهداشت كشور حضور داشتند.
براساس اين گزارش، در اين نشست پس از بحث و بررسي اعضا و مدعوين در خصوص سياست هاي كلي حوزه سلامت، موارد ذيل به تصويب رسيد:
3- افزايش آگاهي، مسئوليت پذيري، توانمندي و مشاركت ساختارمند و فعالانه فرد، خانواده، جامعه و دستگاه هاي ذيربط در تأمين، حفظ و ارتقاي سلامت با نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و ساير مراجع ذيربط.
3-1- بهره گيري از ظرفيت هاي نهادها و سازمان هاي فرهنگي، علمي، تربيتي و رسانه اي به منظور ترويج شيوه هاي زندگي سالم با تأكيد بر ورزش همگاني و تغذيه سالم.
4- روزآمد كردن برنامه هاي سلامت مبتني بر ارتقاي سلامت، پيشگيري، كاهش عوامل خطر و افزايش سطح حفاظت كننده هاي سلامت جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي براساس آموزه هاي الهي- اسلامي و شواهد معتبر علمي به منظور دستيابي به جايگاه نخست در منطقه آسياي جنوب غربي در افق چشم انداز در بخش هاي مرتبط با شاخص هاي سلامت با تأكيد بر:
4-1- پايش، ارزشيابي و مراقبت مؤثر و مداخله براي پيشگيري و مهار رفتارهاي پرخطر، سرطان ها، بيماري هاي قلبي و عروقي، سوانح و حوادث و مصرف هرگونه مواد اعتيادآور از قبيل دخانيات، الكل، مواد مخدر و روان گردان هاي صنعتي غير دارويي به نحوي كه بيماري ها و اثرات سوء ناشي از آنها به كمترين سطح در بين كشورهاي منطقه در افق چشم انداز برسد.
4-2- كاهش مؤثر آلودگي هاي محيط زيست و مديريت پسماندها و برخوردار ساختن مردم از آب آشاميدني سالم و هواي پاك.
4-3- تدارك مراقبت سلامت رواني و اجتماعي، آموزش هاي اخلاقي و معنوي و توانمندسازي جامعه براي تحكيم بنيان خانواده، اصلاح الگوهاي ارتباطي و رفتارهاي با هدف ارتقاي سرمايه اجتماعي، كيفيت زندگي و نشاط جسمي و معنوي.
در ابتداي اين جلسه، آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني با تبريك آغاز سال جديد به اعضاي مجمع و مردم، ابراز اميدواري كرد كه سال جاري بهتر از سال گذشته در ابعاد داخلي و خارجي براي مردم ايران باشد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با توجه به نامگذاري امسال توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان «حماسه سياسي و حماسه اقتصادي» گفت: مقام معظم رهبري بر دو موضوع بسيار مهم و اساسي كشور تأكيد كردند.
هاشمي رفسنجاني افزود: ايشان در هر دو موضوع، سياسي و اقتصادي تعبير حماسه به كار بردند كه نشان مي دهد انتظاري بيش از حد معمول دارند و بايد همه مسئولان، دستگاه ها و نهادها، براي تحقق و تبيين اين دو موضوع، تلاش و برنامه ريزي بهتري انجام دهند.
وي با اعلام آمادگي اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام به عنوان مشاوران عالي رهبري براي كمك به تحقق عملي شعار امسال تصريح كرد: بايد در آغاز سال، برنامه ريزي و كار سريعي انجام شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از اعضاي كميسيون مشترك اين مجمع خواست با هماهنگي دفتر رهبر معظم انقلاب، موضوعات مدنظر رهبري در خصوص شعار سال را مشخص و پيش نويس سياست هاي كلي در اين مورد را به مجمع آورند تا اعضا در جلسات مجمع نظرات مشورتي خود را براي تحقق اين شعار در قالب سياست هاي كلي ارائه دهند.
هاشمي رفسنجاني در ادامه بر لزوم پرهيز از تحليل هاي شعاري و تفسيرهاي باندي و سياسي از سخنان و تأكيدات رهبر انقلاب در روزهاي آغازين سال جديد تأكيد كرد.
وي همچنين خواستار توجه همه دستگاه ها بر ضرورت برنامه ريزي و زمينه سازي به منظور تحقق عملي نظرات مقام معظم رهبري شد.
گفتني است محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در اين جلسه مجمع تشخيص حضور نداشت.
 


بصيرت ،راه نجات از دام شياطين( 2 )

شگرد امروزين شيطان ها در رويارويي با حق

اساس فرهنگ غربي بر اين استوار است كه مهمترين عنصر آن «حس گرايي» است. آنان مي گويند چيزهايي كه قابل حس است، علمي است! اگر چيزي حسي نباشد، يعني با چشم ديده نشود، علمي نيست و »علمي نيست« يعني اعتباري ندارد. «خدا» را كه با چشم نمي شود ديد، پس ولش كنيد، علمي نيست! «وحي» را كه نمي شود در آزمايشگاه تجربه كرد، پس علمي نيست! همچنين، حقايقي كه قوام دين به آنهاست و انبيا آمدند تا آنها را به مردم برسانند و به آنها بفهمانند، با برچسب غيرعلمي انكار كردند. به عقيده اينان علمي يعني آنچه را كه مي شود ديد! اين همان حرفي بود كه پيش تر بني اسرائيل به موسي گفتند. حضرت موسي بني اسرائيل را از چنگال فرعونيان نجات داد و فرعونيان با آن عظمتي كه دستگاه فرعون داشت در دريا غرق شدند. بدين ترتيب، بني اسرائيل كه پيش از آن به بيگاري كشيده شده بودند، آقا شدند. بعد از آن، حضرت موسي به آنان فرمود تا از اين پس خداي واحد را پرستش كنند. اما آنان گفتند: تا ما خدا را نبينيم قبول نمي كنيم: « و ذ قلتم يا موسي لن نّؤم ن لك حتّي نري اللّه جهره ً فأخذتكم الصّاع قه وأنتم تنظرون(1)» بني اسرائيل به همان موسايي كه آنها را از شرّ فرعون نجات داده بود، گفتند ما هرگز حرف تو را قبول نمي كنيم، مگر خدا را آشكارا ببينيم!
افراد جاهل و ضعيف كه عقلشان رشد نكرده است خيال مي كنند كه واقعاً واقعيت همان است كه با «حس» درك مي كنند. اينان در تحليل و تبيين مسائل از الفاظ خوشايند و تحريك كننده احساسات و ارضا كننده هوس هاي حيواني استفاده مي كنند، اما مواردي را كه معنايش خودداري و كنترل كردن احساسات و غرايز باشد غيرعلمي مي دانند.
يك نمونه از افتخارات آمريكا!
همه ما مي دانيم آنچه به عنوان فرهنگ جهاني بر جهان حاكم است و ريشه آن در آمريكاست، افتخارش اين است كه انسان به اسم آزادي به هر چه دلش مي خواهد عمل كند. بزرگترين افتخاري كه آمريكايي ها براي خود قائلند و به صورت هاي مختلف در فيلم ها، در سخنراني ها، در كتاب هاي علمي و در تبليغات فرهنگي و سياسي روي آن تأكيد مي كنند اين است كه ما مي خواهيم هركس به هر چه دلش مي خواهد عمل كند. اينجاست كه با اين نوع تفكر، شاهد صحنه هاي عجيبي در زندگي آمريكايي ها هستيم و تا كسي آنها را از نزديك نبيند، باور نمي كند. بنده در آمريكا از نزديك نمونه اش را ديده ام. مردها بزك مي كنند، صورتشان را مي تراشند، زير ابرويشان را برمي دارند، صورتشان را كرم مي زنند، شورت مي پوشند و خود را مثل زن مي آرايند و در خيابان خودشان را عرضه مي كنند!! اينها باشگاه، كتابفروشي، سينما، كتاب هاي تبليغاتي و حتي فلسفه دارند. ما براي سخنراني در يكي از دانشگاه هاي آمريكا دعوت داشتيم. به يكي از دوستان گفتيم كه خوب است در خيابان هاي واشنگتن يك سيري بكنيم و مثلاً به يك كتاب فروشي مهم برويم و چند كتاب بخريم. همچنانكه در خيابان مي گشتيم و از يك چهارراه عبور كرديم، كتابفروشي بزرگي(2) را ديدم. بنده به آن آقا گفتم كه خوب است اينجا پياده شويم و ببينيم چه كتاب مهمي وجود دارد كه هنوز به ايران نيامده است و آن را تهيه كنيم. او گفت: اينجا پياده نشويد. گفتم: چرا؟ چند متر كه رد شديم گفت: اينجا مركز هم جنس بازان است و اين كتابفروشي براي آنهاست. كساني هم كه آنجا هستند خودشان را عرضه مي كنند! وي گفت: اگر ما اينجا پياده شويم، متهم مي شويم.
به هر حال، در اين كشور براي يكي از زشت ترين كارهايي كه حتي بنده خجالت مي كشم نام آن را ببرم، آنها افتخار مي كنند، مركزي رسمي و باشگاه دارند و حتي رئيس جمهور براي كسب رأي اكثريت، خود را طرفدار هم جنس بازان مي داند. براي اين كار فلسفه هم درست كرده اند و جالب اينجاست كه به آن استدلال مي كنند و آن را بسيار خوب و حتي نوعي خدمت به جامعه مي دانند. نيز، از لحاظ روان شناسي، تاريخي و اقتصادي مباحثي را مطرح مي كنند تا وضعيت ازدواج دو هم جنس آسان تر شود! ضمن اينكه در اين باره بحث هايي نيز در روزنامه مطرح و منتشر مي شود.
شگرد شيطان: استفاده از سخن حق
براي هدف باطل
«يوح ي بعضهم لي بعض زخرف القول غرورًا» حرف هاي زيبا و فيلسوفانه، اشعار زيبا و چيزهايي كه افراد را تحريك مي كند و نيز سخن جاهلانه اي را به عنوان استدلال مطرح مي كنند تا نظر خود را اثبات كنند. كار آدميزاد از كجا به كجا مي رسد! در فساد آنچنان پيش مي رود كه حاضر است ميليون ها نفر انسان بي گناه كشته شوند تا يك چندي ديگر روي اين صندلي باقي بماند. صدام چقدر از انسان ها را در ايران و عراق به كشتن داد؟ ويراني هايي كه به بار آورد براي چه بود؟ به اميدي كه چند صباح ديگر رياست كند و عاقبت آن را همه ديدند. انبيا آمدند تا به بشر بفهمانند اين اشتباه كاري ها و فريب كاري ها از شيطان است. راه صحيح اين نيست. حرف هاي شيطان نادرست است، اما ظاهر زيبايي دارد. يكي از پيچيده ترين شگردهاي شيطاني اين است كه شعارهاي صحيح، معقول و خداپسند را براي اهداف پليد خود مطرح مي كند. كلمه آزادي، كلمه بسيار زيبا و خوشايندي است. چه كسي از آزادي بدش مي آيد؟ ما وقتي مي گوييم »آزادي« چه تصويري به ذهن ما مي آيد؟ مثلاً مرغي را در قفسي اسير كرده اند و كسي مي آيد درب قفس را باز مي كند و پرنده را آزاد مي كند. اين آزادي بسيار مطلوب است. البته درست نيست كه حيوان بي گناهي را حبس كنند و نگذارند در باغ و مرغزار پرواز كند و چه چه بزند!! ما از آزادي اين معني را مي فهميم كه بسيار مطلوب است كه انسان از قيد و بند رها شود، اما آزادي از نظر آنان اين است كه آدمي از قيد و بند عقل آزاد شود! آنها مي گويند هر كاري دلت مي خواهد بكن. يعني برخلاف عقل، مصلحت، برخلاف رضاي خدا و بر خلاف مصالح مردم رفتار كن و تو آزادي هر كاري كه مي خواهي بكني. آزادي يعني بي بند و باري، يعني رها بودن و افسارگسيختگي. يعني اينكه آدم قيد و بندي نداشته باشد و برده هواي نفس باشد. بنابراين، ديديم از آزادي كه يك كلام و واژه مقدس است چه معنايي را اراده مي كنند. غير از اين واژه، كلمات ديگر نيز همين طور است؛ جمله هاي بسيار زيبا كه معاني دل پسند و فريبنده اي دارد و آنها را در معنايي كه اراده مي كنند به كار مي برند كه نتيجه اي غلط به بار مي آورد. نمونه آن را ما در صدر اسلام هم داشته ايم.شيطان از هزاران سال پيشتر اينها را به شاگردانش ياد داده بود. خوارج در مقابل اميرمؤمنان چه گفتند؟
سخنراني آيت الله مصباح يزدي(دامت بركاته) در جمع ناظران شوراي نگهبان - 8/10/1391
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1). بقره 55.
(2). در كشورهاي اروپايي آمريكايي برخي از كتاب فروشي ها ساختماني چند طبقه دارند و هر طبقه به موضوعي اختصاص دارد.
زلال بصيرت دردهه فاطميه روزهاي فرد منتشر مي شود.
 


صابري: مجلس نامه احمدي نژاد و موضوع بركناري روساي 2 دانشگاه را پيگيري مي كند

رئيس كميته آموزش عالي مجلس از پيگيري نمايندگان مجلس از وزير علوم درباره موضوع بركناري روساي 2 دانشگاه خبر داد.
رضا صابري تاكيد كرد: فضاي كلي كميسيون آموزش بر محور مخالفت اعضا با انتشار نامه رئيس جمهور به وزير علوم در خصوص بركناري روساي دو دانشگاه تهران و تربيت مدرس قرار دارد.
وي احضار وزير علوم و روساي دانشگاه هاي تهران و تربيت مدرس را يكي از دستور جلسه هاي مهم فروردين ماه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس عنوان كرد.
وي در خصوص پيگيري كميسيون آموزش از اين جريان پايان سال 91، اظهار داشت: تنها افرادي كه مي توانند به ابهامات پيش رو پاسخ دهند، كامران دانشجو، فرهاد رهبر و بيژن رنجبر هستند.
به گفته اين عضو كميسيون آموزش مجلس، اين سه نفر به زودي در كميسيون آموزش حضور خواهند يافت.
به گزارش مهر، رسانه دولت در روزهاي پاياني سال 91، نامه سه ماه گذشته و خصوصي رئيس جمهور به وزير را رسانه اي كرد، در اين نامه احمدي نژاد با انتقاد از فضاي به وجود آمده در دو دانشگاه تربيت مدرس و تهران از كامران دانشجو خواسته بود تا روساي اين دو دانشگاه را بركنار كند.
وزير علوم از زمان انتشار اين نامه تاكنون سكوت اختيار كرده اما پيش از اين بارها بر عدم بركناري روساي اين دو دانشگاه كليدي تاكيد كرده است.
در همين حال، اتحاديه هاي بزرگ دانشجويي طي نامه اي به رياست جمهوري با اشاره به مخالفت خود با تغيير روساي دانشگاه ها اعلام كردند: رسانه اي كردن اين مسئله نشان از سناريوي احتمالي درباره تغييري ديگر در كابينه دولت دهم دارد.
در اين نامه دانشجويان اين اقدام را يك قطعه از پازل حاشيه سازي ها و حلقه حاشيه ساز درون دولت، در چند ماه اخير دانسته و تاكيد كرده اند: در روزهاي انتهايي سال 1391 و درست در زمان تعطيلي دانشگاه ها، نامه اي در رسانه ها (برخلاف عرف مرسوم) منتشر شد كه در آن دستور رئيس جمهور به وزير علوم براي بركناري روساي دانشگاه هاي تهران و تربيت مدرس آمده بود، براي دانشجويان اين مسئله سؤال است كه چرا در اين مقطع زماني و چند ماه مانده به انتخابات به فكر سياست زدگي و آزادي بيان در دانشگاه ها افتاده ايد!؟ پس از عزل افراد مذكور رؤساي بعدي كه حتما مطلوب رئيس جمهور هستند قرار است چه كار ويژه اي را در چند ماه باقي مانده از عمر دولت شما انجام دهند؟ قرار است چه رشد علمي و فرهنگي در «اين چند ماه» اتفاق بيفتد كه مسئولان فعلي از انجام آن ناتوان هستند؟ آيا اين اقدام يك قطعه از پازل حاشيه سازي هاي «حلقه حاشيه ساز درون دولت» در چند ماهه اخير نيست؟
در بخش ديگري از اين نامه اتحاديه هاي بزرگ دانشجويي خطاب به رئيس جمهور اعلام كردند: جناب آقاي احمدي نژاد، شواهد امر نشان مي دهد كه وزير علوم تصميمي براي جابجايي روساي مذكور در نامه ندارد ولي رسانه اي كردن نامه پس از مخالفت وزير با تغيير روسا، نشان از سناريوي احتمالي درباره تغييري ديگر در كابينه دولت دهم دارد.
در پايان اتحاديه هاي دانشجويي به نمايندگي از ده ها هزار دانشجوي دانشگاه هاي سراسر كشور، مخالفت خود را با تغيير روساي دانشگاه هاي تهران و تربيت مدرس در اين مقطع زماني اعلام مي دارد.
 


سفير كشورمان در سازمان ملل تشريح كرد

دلايل مخالفت ايران با تصويب معاهده تجارت تسليحات

سفير و معاون نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد، اعمال ملاحظات آمريكا و بي توجهي به نظرات ساير كشورها در تصويب معاهده تجارت تسليحات را از دلايل مخالفت ايران با اين مصوبه دانست.
غلامحسين دهقاني ضمن افشاي پشت پرده نيات اروپايي ها براي تصويب اين معاهده ضعيف، غيرمتوازن، يكجانبه و قابل سوءاستفاده، دلايل مخالفت تهران با تصويب آن در نشست تخصصي اين پيمان قبل از راي گيري در صحن مجمع عمومي سازمان ملل را برشمرد.
وي با بيان اينكه تجارت جهاني تسليحات بسيار پرسود است و ساليانه بيش از 70 ميليارد دلار براي كشورهاي صادركننده سلاح درآمدزايي دارد، اظهار داشت: نيمي از سهم بازار جهاني سلاح متعلق به آمريكا است و كشورهاي چين و روسيه نيز سهم بسزايي در اين بخش دارند.
دهقاني با اشاره به تلاش هاي اروپايي ها براي تصويب پيمان معاهده تجارت اسلحه در سازمان ملل، گفت: ارسال سلاح توسط چين و روسيه به برخي از كشورهاي آفريقايي و ساير نقاط ديگري كه چندان مورد خوشايند اروپايي ها نيست، دلايلي است تا آنها به بهانه جلوگيري از كشتار انسان هاي بي گناه و نسل كشي كه بسيار عامه پسند و مورد توجه و حمايت جامعه مدني و سازمان هاي غير دولتي واقع شد، اين معاهده را به تصويب برسانند.
سفير ايران در بخش ديگري از گفت و گوي خود با ايرنا ضمن انتقاد از جو سازي هاي رسانه اي برخي كشورهاي غربي بعد از مخالفت با ايران با تصويب اين پيمان اشاره كرد و گفت: سال گذشته كه آمريكا با تصويب اين معاهده مخالفت كرد، سازمان هاي غيردولتي و رسانه ها سكوت كردند اما امسال به دليل مخالفت ايران انتقادهاي تند و غيرمنطقي را مطرح كردند و اين مسئله نشان مي دهد كه سازمان هاي غيردولتي تا چه اندازه در اظهارنظرهاي حرفه اي خود مستقل و بي طرف هستند.
وي تنظيم تجارت تسليحات و جلوگيري از كشتار انسان هاي بي گناه را دو هدف مهم و كليدي اين معاهده دانست و گفت: متاسفانه متن سند نهايي معاهده توسط رئيس استراليايي به گونه اي تنظيم شد كه هيچ كدام از اين دو هدف را تامين نكرد.
دهقاني با بيان اينكه در اين معاهده به معيارهايي مانند، نسل كشي، جنايات عليه بشريت و برخي ديگر از موارد اشاره شده اما به مسايلي مانند تجاوز كه مورد تاكيد جمهوري اسلامي ايران هم بود، هيچ توجهي نشد، تاكيد كرد: از آفريقا گرفته تا منطقه ما به خاطر تجاوز، عده زيادي از مردم جان خود را از دست داده اند.
وي با بيان اينكه اشكالات كشورهايي مانند چين و روسيه درخصوص مفاد اين پيمان جزيي بود و نمي خواستند براي حل چنين مسئله اي خود را درگير كنند كه به آن راي ممتنع دادند، تصريح كرد: اما اين مسئله در مورد ايران متفاوت و مسايل بسيار اساسي بود از طرفي آنان تحت هيچ شرايطي حاضر نشدند براي تامين نظرات تهران مذاكره كنند و اگر در چنين شرايطي سكوت مي كرديم، متن در جلسه پيمان تجارت اسلحه تصويب مي شد و براي نخستين بار رويه اي در سازمان ملل ايجاد مي شد كه برخي كشورهاي غربي با استفاده از اعمال فشار و جنگ رسانه اي و تخريبي نظرات خود را به ديگران اعمال كنند.
وي افزود: اروپايي ها تلاش كردند كه آنچه نظر و خواسته خودشان است را به عنوان معاهده بين المللي بر جامعه جهاني تحميل كنند اما ايران با تحمل هزينه هاي آن اجازه نداد چنين رويه در سازمان ملل باب شود.
گفتني است، نهم فروردين ماه جاري با مخالفت جمهوري اسلامي ايران، سوريه و كره شمالي پيمان تجارت تسليحات تصويب نشد اما چند روز بعد با راي ضعيف اعضاي مجمع عمومي سازمان ملل به تصويب رسيد.
 


معاون اول رئيس جمهور:

روند خدمت به مردم با جديت تا پايان دولت دهم ادامه مي يابد

معاون اول رئيس جمهور گفت: روند خدمتگزاري به مردم با قدرت و جديت تا پايان دولت دهم ادامه خواهد داشت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، «محمدرضا رحيمي» ديروز در ديدار عيدانه كاركنان حوزه معاون اول رئيس جمهور ضمن تبريك و شادباش سال نو، از تلاشها و زحمات يك سال گذشته كاركنان تقدير و تشكر كرد و گفت: بي ترديد اگر گام مثبتي برداشته مي شود، با همكاري و همدلي و تلاش بي وقفه شما عزيزان است.
وي ادامه داد: دولت در سال 91 تلاش كرد هرچه در توان دارد براي خدمتگزاري بيشتر به مردم بكار گيرد و اين رويكرد با قدرت و جديت تا پايان دولت دهم نيز ادامه خواهد داشت.
معاون اول رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نامگذاري سال جديد از سوي رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «حماسه سياسي و حماسه اقتصادي» خاطر نشان كرد: حماسه در لغت به معناي به نمايش گذاشتن دلاوري و شجاعت است و همه بايد براي تحقق اين شعار تلاش كنيم و براي ارتقاء جايگاه سياسي و اقتصادي كشور بكوشيم.
رحيمي همچنين خدمت به مردم را فرصتي بزرگ برشمرد و افزود: قرار گرفتن در جايگاه خدمتگزاري توفيق بزرگي است كه نصيب هركس نمي شود و اميدواريم شخصي كه در انتخابات آينده به عنوان رئيس جمهور انتخاب مي شود، فردي شايسته و لايق باشد و بتواند روند خدمتگزاري را با قدرت بيشتر ادامه دهد.
 


رئيس ديوان عدالت:

برخورد جدي دستگاه قضا با فساد اقتصادي لازمه تحقق شعار امسال است

رئيس ديوان عدالت اداري تأكيد كرد: متأسفانه عدم ثبات اقتصادي، ضربه هاي محكمي را به كشور وارد مي كند و اين مهم در صورتي محقق خواهد شد كه زمينه هاي فساد از لحاظ قانوني و مديريتي از بين برود.
«حجت الاسلام والمسلمين محمد جعفر منتظري» درباره راهكارهاي تحقق شعار امسال اظهار داشت: حماسه سياسي و اقتصادي همانگونه كه از نامش پيداست بايد يك حركت جهادگونه باشد.
رئيس ديوان عدالت اداري در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران ادامه داد: براي تحقق حماسه سياسي و اقتصادي كشور بايد از لحاظ شرايط سياسي و اقتصادي به گونه اي باشد كه يك حركت جهشي و جهادگونه داشته باشد و همه دستگاه هاي اجرايي براي تحقق اين شعار تلاش كنند.
وي در رابطه باتحقق حماسه اقتصادي در سال جديد اظهار داشت: دستگاه هاي اجرايي بايد با برنامه ريزي، كنترل و از بين بردن فساد، زمينه رشد و اعتلاي اقتصاد را در كشور فراهم كنند و در كنار مديران اجرايي، قوه قضائيه نيز با جرايم و مفاسد اقتصادي برخورد خواهد كرد.
رئيس ديوان عدالت اداري با بيان اينكه مديران اقتصادي بايد برنامه ريزي هاي كلان و حساب شده اي را در مديريت اقتصادي تنظيم كنند، گفت: متأسفانه عدم ثبات اقتصادي، ضربه هاي محكمي را به كشور وارد مي كند و اين مهم در صورتي محقق خواهد شد كه زمينه هاي فساد از لحاظ قانوني و مديريتي از بين برود.
منتظري با تأكيد بر اينكه اميدواريم حماسه سياسي زمينه اي براي حماسه اقتصادي شود، خاطرنشان كرد: مسئولان اجرايي و مديران درصدد تلاش براي ايجاد بستر لازم براي رشد اقتصادي برآيند و دستگاه قضا نيز برخوردهاي لازم را با فساد خواهد داشت تا شعار امسال محقق شود.

 


تاجيكستان خواستار افزايش فعاليت هاي اقتصادي ايران در اين كشور شد

سخنگوي وزارت امور خارجه تاجيكستان گفت: ما از كشور بزرگ، دوست و همزبان خود ايران انتظار داريم در صحنه هاي مختلف كشورمان بخصوص زمينه هاي اقتصادي حضور فعال تري داشته باشد.
«دولت نذري اف» در دوشنبه پايتخت تاجيكستان افزود: پيوندها و روابط ناگسستني ايران و تاجيكستان ايجاب مي كند كه ارتباطات دو طرف عميق تر و مستحكم تر باشد از اين رو شهروندان تاجيك از كشور بزرگ و برادر ايران انتظار دارند كه حضور بيشتري در عرصه هاي مختلف از جمله اقتصادي تاجيكستان داشته باشند.
وي گفت: اگرچه جمهوري اسلامي ايران براي اجراي چند طرح بزرگ و تعدادي طرح هاي كوچك در تاجيكستان سرمايه گذاري كرده است اما قابليت هاي تاجيكستان براي سرمايه گذاري ايران بسيار بزرگتر و وسيعتر است.
نذري اف ابراز داشت: ما زماني با ايران در يك قلمرو بوديم بنابراين از نظر تاريخي هم پيوندي ناگسستني داريم از اين رو درهاي تاجيكستان به روي ايران به عنوان يك شريك استراتژيك باز است.
سخنگوي وزارت امور خارجه تاجيكستان نبود ارتباط زميني مستقيم بين دو كشور را مهم ترين مشكل براي برقراري مبادلات بيشتر اقتصادي دانست و افزود: چنانچه طرح خط آهن تركمنستان، تاجيكستان و افغانستان كه موافقتنامه آن چند وقت پيش به تصويب رسيد و همچنين طرح خط آهن مشهد- هرات و شمال افغانستان به سرانجام برسد، سطح مبادلات تجاري دو كشور به سطح خيلي خوبي خواهد رسيد.
به گزارش ايرنا، دولت نذري اف توانمندي هاي پزشكي، مهندسي و فناوري اطلاعات ايران را در سطح پيشرفته اي دانست و گفت: انتظار داريم كه ايران در اين زمينه ها بيشتر در تاجيكستان سرمايه گذاري كند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10