(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 06 آذر 1392 - شماره 20650

هوای تهران به مرز هشدار رسید
تصویب بودجه 3 هزار میلیارد و 449 میلیون تومانی برای شهرداری تهران
خروج قطار باری از ریل در سوادکوه
رویدادهای خارجی
گوشه‌هایی از جعلیات هولوکاست
حوادث کوتاه از کشور
بالگرد نیروی انتظامی در منطقه مرزی سراوان سقوط کرد
با حکم رئیس سازمان محیط زیست
عنصر فعال در جریان فتنه 88 و مجلس ششم مشاور در امور زنان شد!
آخر هفته تهران بارانی می‌شود
سهم کودکان ایرانی از 16 واکسن جهان تنها 9 واکسن است
حفاظت عجیب نماینده پارلمان لیبی
جنجال فیلم مزاحمین نوامیس
مسمومیت دانش‌آموزان هندی
55 نفر قربانی انفجار خط لوله
اسلام در آنگولا ممنوع!
   


هوای تهران با افزایش ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون در شرایط هشدار قرار گرفته است.
صبح دیروز دکتر یوسف رشیدی اعلام کرد: شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون با قرار گرفتن روی عدد 143، هوای پایتخت را تا آستانه هشدار برده است.
وی افزود: این شاخص نسبت به روز گذشته که روی عدد 118 ایستاده بود افزایش 25 واحدی نشان می‌دهد و با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری شرایط جوی در بیشتر نقاط کشور طی سه روز آینده و انباشت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی پر جمعیت پیش‌بینی می‌شود روند افزایش آلاینده‌ها در پایتخت ادامه داشته باشد.
براساس این گزارش مسئولان حوزه محیط زیست و آلودگی هوای شهرداری تهران با توجه به نشانه‌های افزایش آلودگی هوا اعلام کردند باید جلسه کمیته اضطرار برگزار شود.
در همین رابطه حسن کریمی معاون استاندار تهران در گفت‌وگو با مهر گفت: باید محیط زیست تهران رسماً درخواست برگزاری کمیته را ارسال کند تا جلسه تشکیل شود.
محمدهادی حیدرزاده مدیر کل محیط زیست استان تهران هم در پاسخ به گفته‌های مسئولان شهری گفت: تا ساعت 13 منتظر آخرین گزارش هواشناسی و کنترل کیفیت هوای تهران هستیم. البته دولت موافق تعطیلی مدارس نیست ولی احتمال دارد طرح زوج و فرد از درب منزل و لغو فروش طرح ترافیک روزانه مصوب شود. با این حال بعد از ساعت 13 تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا فردا یا امروز عصر جلسه کمیته اضطرار برگزار می‌شود یا خیر.
گفتنی است مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، پایداری جوی و وارونگی دما که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود، تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

 


در جریان بررسی لایحه متمم بودجه سال 92 شهرداری تهران از سوی کمیسیون تلفیق، پیشنهاد بودجه 3هزار میلیارد و 449 میلیون تومانی در شهرداری تهران با 19 رای به تصویب اعضای شورای شهر رسید.
در بیست و پنجمین جلسه از چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پورزرندی، معاون مالی اداری شهرداری تهران در ارائه گزارش خود گفت: بودجه سال 92، 12 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود اما شورا به درستی برخی کدها را حذف کرد و بودجه به 10 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان تبدیل شد که البته توصیه داشتند در صورت تحقق در کدها می‌توان متمم تصویب کرد و بودجه را افزایش داد.
وی ادامه داد: از زمانی که بودجه مصوب شد، کمیته‌های درآمدی به طور مرتب فعال بوده و یک روز هم در حوزه درآمدی شهرسازی کار متوقف نشده است.
معاون مالی اداری شهرداری تهران در ادامه بیان داشت: در عملکرد 6 ماهه در بودجه نقد 110 درصد و در غیرنقد 115 درصد، در 7 ماهه 120 درصد و غیرنقد 140 درصد و همچنین در 8 ماهه در نقد 121 درصد و در غیرنقد 140 درصد بوده که مجموعا 135 درصد محقق شده است.
پورزرندی افزود: 50 درصد بودجه شهرداری که بدون تصمیم‌گیری در مورد آن عمل می‌شده در این دوره در اختیار شورای شهر قرار گرفته و از سال گذشته نیز درآمدی غیرنقدی در سیستم ویژه‌ای بررسی می‌شود که اعضای شورا در صورت تمایل می‌توانند تمام موارد و تهاترهای مناطق مختلف را برای بررسی بیشتر شاهد باشند.
وی با بیان اینکه از سال گذشته در شهرداری تهران خزانه غیرنقدی نیز ایجاد کردیم گفت: از 100 درصد آن تاکنون 60 درصد محقق شده که ان‌شاالله با راهنمایی اعضای شورای شهر و نظام بودجه‌ای شفاف بتوانیم همه آن را محقق کنیم.
معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم بودجه شهرداری با نظام حسابرسی منطبق باشد باید این بودجه عملیاتی شده و قیمت تمام شده پروژه‌ها در بودجه دیده شود، ما نیز به دلیل اجرای نظام حسابداری می‌توانیم بودجه عملیاتی را ارائه دهیم.
وی در توضیح بودجه غیرنقدی نیز اظهار کرد: به عنوان مثال مجتمع‌های ایستگاهی مترو یکی از منابع درآمدی متروست، این مجتمع‌ها در زیرزمین است اما لازم است شهرداری آن را خریده و در اختیار مترو قرار دهد، به همین دلیل بودجه غیرنقدی برای مترو در نظر می‌گیریم تا در ازای ملک مجتمع ایستگاهی، از آن بودجه کم کنیم، به همین دلیل بودجه غیرنقدی در نظر گرفته می‌شود.
پورزرندی افزود: بخشی از بودجه پروژه‌های عمرانی به صورت نقدی و بخشی دیگر به صورت غیرنقدی است که در بخش غیرنقد باید ملکی را در ازای کار به پیمانکار واگذار کنیم و در واقع دارایی اختصاصی شهرداری با این اقدام به دارایی عمومی مثل پل، بزرگراه‌، مترو و... تبدیل می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در شهرداری مزایده یا فروش اموال یا دارایی نداشته و تنها تهاتر اموال داریم گفت: سازمان مشارکت‌های شهرداری نیز به پروژه‌های مشارکتی می‌پردازد که طبق مصوبه شورای سوم مقرر شد پروژه‌هایی که بیش از 40 درصد آن تکمیل شده به بخش خصوصی واگذار شود امسال نیز در این بخش 550 میلیارد تومان داریم.
پورزرندی در ادامه با اشاره به موضوع تراکم و کاربری اشاره کرد و گفت: میزان ارائه شده در این بخش در همان سقفی است که بیش از این برای بودجه ارسال کرده بودیم و در واقع همان 30درصد افزایش بودجه را در این بخش نیز در نظر گرفتیم.
معاون مالی و اداری شهرداری به مساله مجوز دریافت وام‌های داده شده به شهرداری اشاره کرد و گفت: شورای شهر اضافه دریافت 10 درصد وام به شهرداری داده است که این میزان بیشتر نشده البته ممکن است گاهی وامی را تسویه کرده و سپس وام جدیدی دریافت می‌کنیم که باز هم از سقف 10 درصد تجاوز نمی‌کند.
وی تصریح کرد: براساس قانون شهرداری نمی‌تواند چک‌هایی را که از شهروندان دریافت می‌کند پشت‌نویسی کرده و به پیمانکاران بدهد به همین دلیل طی توافقی با بانک‌ چک‌های دریافتی را به بانک داده و معادل آن برات کارت می‌گیریم و برات کارت را به پیمانکار می‌دهیم، هم‌اکنون نیز به جای چک‌های ارائه شده به بانک 150 میلیارد تومان برات کارت خواسته‌ایم.
پورزرندی تصریح کرد: به هیچ عنوان 1200 میلیارد تومان وام مجوز داده شده به شهرداری به میزان یک ریال هم افزایش نمی‌یابد و مابقی برات کارت است، در بودجه سرفصلی به نام برات کارت نداشتیم به همین دلیل این موضوع با نام وام در بودجه قرار گرفته است.
دنیامالی عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بررسی لایحه متمم بودجه سال 92 اظهار داشت: متمم تابعی از بودجه تصویب شده که از شورای سوم است و در اینجا انتقادی به شهرداری وجود دارد که در قبال 13 هزار و 500 میلیون تومان تفریغ 12 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.
وی ادامه داد: پیشنهاد شهرداری 3 هزار و 500 میلیارد تومان است و در کل 13 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه خواهد شد و در نتیجه به ارزش سال گذشته 20 درصد به حجم عملیات در حوزه سرمایه‌ای حمل و نقل و عمرانی کاهش ظرفیت خواهیم داشت.
سالاری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جریان بررسی لایحه متمم بودجه سال 92 تهران بیان داشت: تنها راهکار ایجاد درآمد پایدار در پروژه‌های مشارکتی بخش خصوصی تا در آینده از محل اجاره پروژه‌ها شهر را اداره کنیم.
گفتنی است، در ادامه بررسی لایحه متمم بودجه سال 92 شهرداری تهران اعضای شورای اسلامی شهر تهران موافقت و مخالفت خود را اعلام کردند که در نهایت پیشنهاد کمیسیون تلفیق مبنی بر بودجه 3 هزار میلیارد و 449 میلیون و 200 هزارتومان برای شهرداری در سال 92 مطرح شد که با 19 رای به تصویب اعضا رسید.

 


فرماندار سوادکوه شمالی از خروج واگن‌های قطار باری از ریل راه‌آهن در این شهرستان خبر داد و گفت: این حادثه خسارت جانی نداشت.
«کمال رستمعلی» دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت 7 و نیم صبح 2 واگن قطار باری در منطقه تپه سر شهرستان سوادکوه شمالی از مسیر خارج شد.
وی ادامه داد: این قطار حامل قیر از سوادکوه به سمت قائمشهر در حرکت بود که در اثر رانشی شدن جاده در حال ساخت در جوار ریل راه‌آهن از مسیر خارج شد.
فرماندار سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه بیش از 20 کیلومتر از خط راه‌آهن سراسری از شهرستان سوادکوه شمالی می‌گذرد گفت: اجرای طرح 4 بانده کردن محور سوادکوه - تهران به عنوان طرح ملی تحت نظارت فرمانداری سوادکوه شمالی نیست ولی فرمانداری این شهرستان از ماه‌های قبل با تشکیل تیم کارشناسی نقاط آسیب‌پذیر این محور را شناسایی کرد.
رستمعلی گفت: در نامه‌نگاری‌های انجام شده با نهادهای مسئول آسیب‌پذیر بودن برخی از نقاط این طرح به راه‌آهن اعلام شده است.
وی اظهار داشت: خط‌آهن مسیر شهرستان سوادکوه شمالی روزانه محل تردد مسافران و واگن‌های باری بسیاری است.
فرماندار سوادکوه شمالی به تذکرات نمایندگان حوزه انتخابیه و امام جمعه شهرستان سوادکوه شمالی در مورد خطرناک بودن روند اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: مراحل قبل و حین انجام کار و نظارت در حوزه راهسازی در اجرای این طرح ضعیف است.

 


به تازگی در فرانسه مهد تمدن و آزادی قانونی تصویب شده که علاوه بر انکار هولوکاست «شک در هولوکاست» نیز موجب زندانی شدن می‌شود.
اکنون با تصویب چنین قانونی «آزادی اندیشه» نیز به مسلخ صهیونیسم رفته است.
به گزارش مشرق این در حالی است که تصاویر منتشر شده حاکی از جعلی بودن آنهاست. برای مثال در تصویری جعلی نازی‌ها یک مادر یهودی روستایی را به دار آویخته‌اند و بی‌توجه به ضجه‌های فرزندش حیوانات او رابه سرقت می‌برند. در حالی که کاملاً مشخص است این تصویر ساختگی است و با فتوشاپ بر روی تصویر دیگری قرار گرفته است.
در تصویر دیگر یک یهودی نحیف را که از گرسنگی در اردوگاه‌های نازی مرده است در کوره می‌سوزانند در حالی که تصویر حقیقی یک اردوگاه کار در شوروی سابق است و ربطی به یهودیان و نازی‌ها ندارد.

 


واژگونی خودرو
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: شب دوشنبه گذشته یک دستگاه سواری پیکان در محور داران به عسگران در حوزه پلیس راه نجف‌آباد استان در حرکت بود که از جاده منحرف و واژگون شد.
سرهنگ رضا رضایی افزود: در این حادثه راننده پیکان به دلیل شدت صدمات وارده در دم فوت کرد.
وی همچنین به واژگونی یک دستگاه سواری ال‌90 در محور نیکن در حوزه شهرستان گلپایگان استان خبر داد و گفت: در این حادثه خودروی ال90 که دو نفر سرنشین داشت یکی از سرنشینان در دم فوت کرد و یک نفر دیگر به شدت مصدوم شد.
انفجار منجر به قطع عضو
بجنورد- فارس: فرمانده عملیات آتش‌نشانی بجنورد گفت: برش‌کاری روی مخزن گاز مایع، در بجنورد باعث انفجار و قطع عضو شد.
به گزارش سازمان آتش‌نشانی بجنورد، عباس جفاکش اظهار کرد: صبح دیروز با اعلام حادثه، 2 اکیپ امدادی در محل انفجار حضور یافته و عملیات نجات را آغاز کردند.
فرمانده عملیات آتش‌نشانی بجنورد بیان داشت: در محل مورد نظر 2 مرد با انجام برش‌کاری روی مخزن گاز مایع، باعث این انفجار شده و از ناحیه پا دچار قطع عضو شدند.
وی خاطرنشان کرد: بعد از حضور پرسنل اورژانس در موقعیت حادثه، 2 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.
قاتل نامرئی قربانی گرفت
قم- فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: بر اثر استنشاق گاز منواکسیدکربن یک نفر جان خود را از دست داد.
محمدجواد باقری افزود: در این حادثه یک نفر دیگر هم دچار مسمومیت شده بود که توسط آمبولانس به یکی از مراکز درمانی قم انتقال داده شد.
مرگ در جاده
اراک- خبرنگار کیهان: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پراید در جاده قدیم ساوه- همدان یکی از سرنشینان خودرو در دم کشته و 4 سرنشین دیگر مصدوم شدند.
ناتوانی راننده در کنترل خودرو به علت سرعت غیرمجاز علت این سانحه اعلام شد.
همچنین در بزرگراه ساوه- همدان یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس با عقب ماک برخورد کرد و واژگون شد.
در این سانحه یکی از سرنشینان خودرو سواری جان باخت و 2 سرنشین دیگر نیز مجروح شدند.
انهدام باند قاچاق
ساری- فارس: کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر مازندران از کشف 20 کیلوگرم ماده مخدر شیشه در یک کارگاه در شهرستان بابلسر خبر داد. محمد حسین‌زاده افزود: باند توزیع مواد مخدر در زندان‌های مازندران متلاشی شد.
کشف داروی غیرمجاز
اراک- خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در پی دریافت اطلاعات مردمی مبنی بر اینکه فردی در پارکینگ خانه مسکونی خود در امر تهیه، نگهداری و توزیع داروهای شیمیایی و گیاهی غیرمجاز فعالیت دارد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
ایرج کاکاوند افزود: با تحقیقات گسترده پلیس از محل نگهداری این مواد 19 هزار و 388 قلم داروی غیرمجاز به ارزش 900 میلیون ریال کشف و ضبط شد و در این ارتباط دو نفر دستگیر شدند.

 


یک فروند بالگرد نیروی انتظامی در شهرستان سراوان در زمان برگشت از ماموریت به دلیل نقص فنی در حومه این شهر سقوط کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، یک فروند بالگرد نیروی انتظامی صبح دیروز در زمان بازگشت از ماموریت در فاصله 5 کیلومتری شهر سراوان دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.فرماندار سراوان با تایید این خبر اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به مهارت خلبان و ارتفاع کم پروازی سقوط این بالگرد هیچ تلفات جانی در بر نداشت و خسارات وارده به این بالگرد شدید نیست.محمد شریف خالقی ایرندگانی دلیل سقوط این بالگرد در حومه سراوان را نقص فنی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تمامی 4 سرنشین این بالگرد صحیح و سالم هستند.براساس این گزارش، خلبان برای جلوگیری از سقوط احتمالی بالگرد بر فراز ساختما‌ن‌های مسکونی در منطقه به خارج از شهر تغییر مسیر داد و در فاصله 30 کیلومتری اقدام به فرود اضطراری کرد که با وجود تلاش خلبان، بالگرد هنگام نشستن با دیوار گلی یک باغ برخورد کرد و واژگون شد.

 


رئيس سازمان محیط زیست یکی از عناصر فعال در جریان فتنه سال 88 و جریان تحصن نمایندگان مجلس در دوره ششم را به‌عنوان مشاور رئيس این سازمان در امور زنان و خانواده منصوب کرد.
معصومه ابتکار در این حکم برای خانم شهربانو امانی وظایفی از قبیل، جلب مشارکت بانوان در حفاظت از طبیعت و محیط زیست، توجه به محوریت خانواده در اصلاح شیوه‌های زندگی و الگوی مصرف، ارتقا و آگاهی‌ها و تقویت فرهنگسازی در این زمینه و به ویژه بهره‌مندی از سرمایه اجتماعی عظیم دختران و زنان کشور در نظر گرفته است.
این حکم در حالی صادر شده است که شهربانو امانی از جمله نمایندگان مخالف لایحه حمایت از خانواده در مجلس ششم بود.
وی از دوم خردادی‌های حامی خاتمی و از صحنه گردان های اصلی تحصن نمایندگان مجلس ششم در حمایت از نامزدهای رد صلاحیت شده بود.
وی در اظهاراتی در این رابطه تصریح کرده بود در صورت تایید صلاحیت نشدن نامزدهای مورد نظرشان انتخابات را تحریم خواهند کرد.
امانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 نیز در حمایت از میرحسین موسوی هم صدا با معترضین به انتخابات و همراه با عوامل خارجی فتنه در به آشوب کشیده شدن کشور به ویژه در تهران سهم ویژه‌ای داشت به طوری که در پای نامه درخواست تعدادی از سران احزاب افراطی اصلاح‌طلب مبنی بر راهپیمایی در روز 22 خرداد در مخالفت با نتیجه انتخابات امضای وی نیز مشاهده می‌شود.
شهربانو امانی به خاطر تلاش‌هایی که در این جریان داشت بازداشت اما پس از یک هفته با قرار وثیقه آزاد شد.

 


کارشناس هواشناسی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده بر غلظت آلاینده‌های هوا افزوده شود، از ورود موج جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: بر همین اساس اواخر هفته پایتخت بارانی می‌ شود.
محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تا پنجشنبه هفته جاری، شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های هوا به خصوص در کلانشهرهای کشور خواهیم بود.
کارشناس هواشناسی افزود: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در تهران، اصفهان، کرج، تبریز و اراک باشیم.

 


سرویس اجتماعی-
رئیس انجمن فوق تخصصی عفونی کودکان با اشاره به اینکه در جهان نزدیک به 16 واکسن برای کودکان تزریق می‌شود، تأکید کرد: در ایران به علت ارزبری تنها 9 واکسن در برنامه واکسیناسیون کشوری وجود دارد.
به گزارش کیهان، دکتر محمدرضا بلورساز دیروز در نشست خبری نهمین همایش سالانه انجمن عفونی کودکان و پنجمین بزرگداشت استاد دکتر سید احمد سیادتی، اظهار داشت: بارها درباره ضرورت ورود واکسن‌های جدید به کشور سخن گفته‌ایم، اما متأسفانه برخی تحریم‌ها از ورود واکسن‌های ضروری کشور ممانعت کرده است.
وی در خصوص نبود قطره فلج اطفال در کشور نیز گفت: نبود قطره فلج اطفال برای یکی دو ماه مشکلی ایجاد نمی‌کند به دلیل اینکه فلج اطفال در کشورمان ریشه‌کن شده و به تاریخ پیوسته است.
رئیس اداره عفونت بیمارستانی وزارت بهداشت در ادامه این نشست شیوع عفونت‌های بیمارستانی را در کشورهای توسعه یافته بین 6 تا 11 درصد اعلام کرد و گفت: در کشورهای در حال توسعه این آمار به 25 تا 30 درصد می‌رسد اما در ایران بین 10 تا 15 درصد است.
دکتر حسین معصومی اصل نقش آنتی‌بیوتیک‌ها در جلوگیری از مرگ و میرها را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: میکروب‌ها و ویروس‌ها در مقابل دریافت آنتی‌بیوتیک‌ها مقاومت می‌کنند و اگر فکری در برابر مقاومت ضد میکروبی آنتی‌بیوتیک‌ها نشود، تمام خاصیت آنتی‌بیوتیک‌ها از دست می‌رود و به دورانی خواهیم رسید که آنتی‌بیوتیک وجود نداشته است.
وی در ادامه به مفهوم مقاومت ضد میکروبی اشاره کرد و گفت: زمانی که میکروب در مقابل آنتی‌بیوتیک مقاومت می‌کند و زنده می‌ماند اصطلاحاً به آن مقاومت ضد میکروبی آنتی بیوتیک می‌گوییم. متأسفانه این امر در تمام دنیا رو به گسترش است و یکی از اصلی‌ترین کارها برای مقابله با آن پرهیز از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها تحت هر شرایطی است.
دکتر پرویز طباطبایی نیز در این نشست عفونت‌های تنفسی از جمله سرماخوردگی و گوش درد را شایع‌ترین علت مراجعه کودکان به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها دانست.
وی افزود: سینوزیت و گوش درد میانی از جمله شایع‌ترین عوارضی است که ممکن است پس از ابتلا به سرماخوردگی، گریبان بیمار را بگیرد، لذا توصیه اکید می‌کنیم خانواده‌ها به هیچ وجه بطور خودسرانه آنتی‌بیوتیک مصرف نکنند زیرا باعث بروز مقاومت میکروبی شده و درمان بیماری را با مشکل مواجه می‌کنند.

 


یک نماینده زن پارلمان لیبی اعتراف کرد برای حفاظت از جانش همواره نارنجک با خود حمل می‌کند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، شورای محلی (شهرداری) شهر طرابلس در صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشت: چهارشنبه قبل زمانی که خانم «سعاد سلطان» یکی از نمایندگان زن کنگره ملی لیبی قصد داشت به جلسه شورای شهر وارد شود، کیف دستی وی در ورودی سالن اجتماعات از سوی نیروهای امنیتی همچون دیگر شرکت‌کنندگان توسط دستگاه مورد بازرسی قرار گرفت که آژیر خطر به صدا درآمد.
هنگامی که یکی از نیروهای امنیتی از خانم نماینده پرسید که چیز خاصی در کیف خود دارد «سعاد سلطان» پاسخ داد که یک نارنجک را به منظور دفاع از خودش، حمل می‌کند.

 


فراخوان چند دختر عربستانی در توییتر برای انتشار فیلم مزاحمین نوامیس در اینترنت، جنجال جدیدی را در این کشور به راه انداخت.
به گزارش شبکه العالم؛ پس از به راه افتادن این فراخوان، برخی حامیان، انتشار این فیلمها را باعث کاهش یافتن این پدیده زشت در عربستان می‌دانند، اما عده‌ای معتقدند که این اقدام فقط باعث ریختن آبروی مرتکبان اینگونه جرایم می‌شود.
در این فراخوان که با عنوان «فیلمبرداری از مزاحم و بی‌آبرو کردن وی» در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است، از دختران سعودی خواسته شده است فیلم جوانان مزاحم را منتشر کنند تا آنها به جامعه و پلیس معرفی شوند.به تازگی انتشار چند فیلم از مزاحمت برای دختران عربستانی، جنجالی تازه در این کشور به راه انداخته است.
شماری از جوانان ضمن همراهی با طرح مزبور، تصویر برخی مزاحمین و شماره خودرو آنان را منتشر کردند.
تاکنون هزار و 100 مورد از چنین فیلم‌هایی در توییتر به نمایش درآمده است.اما برخی فعالان، انتشار تصاویر مزاحمین را مغایر با قوانین و نظام جرایم دانسته و می‌گویند، فردی که آبرویش ریخته شده حق شکایت به دادگاه را دارد.
این در حالی است که «ابوزید السعیدی»، مبلغ سعودی، مدتی قبل خواستار ایجاد مزاحمت ناموسی برای زنان شاغل یا بانوانی شده بود که درصدد رانندگی هستند؛ امری که خشم شمار زیادی از شهروندان این کشور را برانگیخت

 


رسانه‌های هند از مسمومیت بیش از 400 دانش‌آموز پس از مصرف میان وعده در یکی از مدارس شهر «بمبئی» خبر دادند.
بنا بر اعلام مقامات محلی شهر بمبئی، این دانش‌آموزان پس از خوردن میان وعده به علائم شدید مسمومیت غذایی مبتلا و به بیمارستان منتقل شدند.
این حادثه تنها چهار ماه پس از توزیع غذای آلوده در میان دانش‌آموزان یکی از مدارس ایالت «بیهار» و مرگ 23 کودک بر اثر این اتفاق، رخ داده است.
مدیر این مدرسه گفت: بلافاصله پس از بروز علائم مسمومیت غذایی این دانش‌آموزان را به بیمارستان منتقل کردیم تا تحت درمان قرار گیرند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، این دانش‌آموزان با حالت تهوع و درد شکم به بیمارستان منتقل شدند اما به گفته پزشکان وضعیت آنان رو به بهبود است.

 


تعداد قربانیان انفجار خط لوله نفت در شرق چین به 55 نفر افزایش یافت.
به گفته مقامات محلی تعداد قربانیان انفجار خط لوله نفت در استان «شاندونگ» واقع در شرق چین به 55 نفر رسیده و 136 نفر نیز زخمی در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.بنا به این گزارش 6 نفر هم ناپدید هستند.
این انفجار حدود ساعت 10 و 30 دقیقه صبح جمعه در نزدیکی شهر «خوان دائو» واقع در استان «شاندونگ» رخ داد.
کارگران مشغول تعمیر خط لوله بودند که این فاجعه اتفاق افتاد.

 


آنگولا اولین کشور در جهان است که دین اسلام را غیرقانونی اعلام کرد و قصد دارد تمامی مساجد این کشور را تخریب کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، «رزا کروز سیلوا» وزیر فرهنگ آنگولا گفت: دین اسلام توسط وزارت دادگستری و حقوق‌بشر آنگولا مورد تایید واقع نشده است، به همین سبب این دین و پیروانش غیرقانونی اعلام شده و قصد داریم تمامی مساجد مسلمانان را تخریب کنیم.
وی تاکید کرد: این اقدام براساس مبارزه با فرقه‌های مذهبی صورت گرفته است، این مبارزات خستگی‌ناپذیر علیه مذاهب غیرقانونی است که آداب و رسوم آن خلاف فرهنگ آنگولاست.
سیلوا در ادامه افزود: لیست ادیانی که توسط وزارت دادگستری غیرقانونی اعلام شده‌اند در روزنامه دولتی آنگولا منتشر شده و همچنین در کنار آن لیست صدها برنامه و اقدامات قانونی نیز اعلام خواهد شد.
«خوزه ادواردو دوس سانتوس» رئیس جمهور آنگولا گفت: غیرقانونی اعلام شدن دین اسلام، پایانی به نفوذ این دین در آنگولا است.
وی تصریح کرد: مسلمانان به هیچ عنوان در آنگولا مورد استقبال واقع نخواهند شد، و هرگز دولت وجود مساجد آنان را در این کشور قانونی اعلام نخواهد کرد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10