(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 06 آذر 1392 - شماره 20650

تپه نورالشهدا در ورطه فراموشی ( یادداشت خبرنگار)
250 خشت طلا تعهد اهالی سرخس برای ساخت 3 ایوان حرم کاظمین
کوتاه از ایران
مرمت حسینیه دوره قاجار در شهرستان نایین
احداث 30 پروژه عمرانی از محل زکات در گنبدکاووس
تشکیل کمیته مالیاتی در منطقه آزاد انزلی
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان: بوروکراسی اداری مانع اجرای برنامه‌های شهری می‌شود
ورزشکار مازندرانی نایب قهرمان مسابقات جهانی پرورش اندام شد
عضو شورای شهر اراک: تخلف در ساخت و سازها باید آسیب‌شناسی شود
ارائه مقاله دبیر اهوازی در کنگره بین‌المللی فیزیولوژی تبریز
نمایش سمفونی «استخوان‌های ترک‌خورده» به جشنواره بین‌المللی فجر راه یافت
قطع برنامه‌های شبکه سیما در دهلران
با بازی هنرمندان انجمن نمایش شهرستان
اجرای نمایش خیابانیO+ در دهلران
مستندسازی عملیات بیت‌المقدس 2 در یزد
کرج شهری فاقد نماد فرهنگی
ورزشکار سمنانی نایب قهرمان تکواندوی جهان شد
انتصابات جدید در شهرستان ها
   


سال 1385 پیکر مطهر 5شهید گمنام در محل تپه نورالشهدای الیگودرز به خاک سپرده شد و مقبره‌ای هم توسط شهرداری در این محل ساخته شد و قرار بود که اطراف این تپه با احداث حسینیه و کتابخانه و غیره توسعه یابد اما خبری از اجرای طرح توسعه نشد و حتی سقف این بنا در حال فرو ریختن است و اطراف آن مکان امنی برای بزه و اقدامات مجرمان شده است، به راستی چگونه است که برای برگزاری هر برنامه، سمینار و همایش بی‌ثمری اعتبار موجود است اما وقتی به شهدا و ارزش‌ها می‌رسیم نبود اعتبار را بهانه می‌کنیم؟!
شهرداری می‌تواند با احداث چند باب مغازه در جنوب میدان امام حسین(ع) و مقابل یادمان شهدای گمنام علاوه بر رونق این محل، کسب درآمد کرده و بخشی از آن را صرف طرح توسعه تپه نورالشهداء کنونی که یقینا منافع آن از احداث مغازه‌های خالی پشت دادگستری و همچنین مخروبه‌های مقابل ترمینال بیشتر خواهد بود. یکی دیگر از مشکلات موجود این یادمان نبود رمپ برای تردد جانبازان و معلولان است و پدران و مادران سالخورده شهدا نیز با همین مشکل مواجه هستند.
کلام آخر اینکه، هر آنچه در قبال حفظ و حراست از ارزش‌ها هزینه کنیم یقینا کم است و هیچ نباخته‌ایم بیاییم میزبان خوبی برای شهدای گمنام باشیم.
الیگودرز- خبرنگار کیهان

 


سرخس- خبرنگار کیهان:
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سرخس گفت: تعهد این شهرستان در سال 92 برای ساخت 3 ایوان کاظمین 250 خشت طلا است که تاکنون 15 خشت طلا تامین شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سیستانی گفت: در سال 90 برای ساخت گنبد حرم کاظمین 110 هزار خشت طلا به ارزش هر خشت 2 میلیون و 500 هزار ریال نیاز بود که مردم استان خراسان رضوی ساخت این گنبد را قبول کردند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سرخس ادامه داد:در مرحله قبل سهمیه شهرستان سرخس 100 خشت طلا بود که با کمک‌های مردم سرخس توانستیم 250 خشت طلا را تحویل داده و از سهمیه استان استفاده کنیم. سیستانی با اشاره به اینکه پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس با اهدای 36 خشت طلا بالاترین اهداکننده در بین ادارات بوده است افزود: در بین روستاهای شهرستان سرخس روستای کچولی با اهدای 15 خشت طلا رتبه اول را در بین روستاها دارا است. وی در ادامه به دو صندوقچه جوادین اشاره و بیان کرد: برای ساخت این دو صندوقچه مردم شهرستان سرخس مبلغ 50 میلیون ریال اهدا کردند. مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان سرخس اعلام کرد: مردم شهرستان سرخس تاکنون 2 میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک کرده‌اند. سیستانی در ادامه تصریح کرد:‌تاکنون 54 خادم افتخاری از شهرستان سرخس به حرم‌های مقدسه عراق اعزام شده‌اند. وی به تعهد شهرستان سرخس در سال 92 اشاره و خاطرنشان کرد: ‌استان خراسان رضوی 16 هزار خشت‌طلا برای ساخت سه ایوان باب‌القبله، باب‌المراد و باب‌القریش در کاظمین تعهد دارد که تعهد شهرستان سرخس تامین 250 خشت طلا تا پایان سال 92 است.

 


بازدید از سد و نیروگاه دز
اندیمشک- خبرنگار کیهان: دانشجویان و دانش‌آموزان اندیمشک از مجموعه صنعتی سد و نیروگاه دز اندیمشک دیدن کردند.
از ابتدای مهرماه 92 تاکنون بیش از 2500 نفر از دانشجویان و دانش‌آموزان به صورت اردویی از این سد دیدن کردند.
ساخت بیمارستان کودکان
تبریز- خبرنگار کیهان: بزرگ ترین و مجهزترین بیمارستان فوق تخصصی کودکان در آذربایجان شرقی در زمینی به مساحت 8 هکتار توسط خیرین در تبریز ساخته می‌شود. لایحه اهدای زمین برای احداث بیمارستان فوق تخصصی در جلسه شورای شهر تبریز با اکثریت آرا به تصویب اعضا رسید.
درخشش تکواندوکاران سمنان
سمنان- خبرنگار کیهان: دو تکواندوکار باشگاه شهرداری سمنان در رقابت‌های جهانی برمه سه مدال کسب کردند. علی سمنانی در بخش انفرادی رده سنی 30 تا 39 سال عنوان سوم را کسب کرد. همچنین مهری صمدیان در همین رده سنی و در بخش تیمی مدال نقره را کسب کرد.
اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی
گنبدکاووس- خبرنگار کیهان: دومین کاروان دانش‌آموزی راهیان نور گنبدکاووس در سال تحصیلی جدید به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند. در این کاروان 370 دانش‌آموز پسر پایه دوم دبیرستان به همراه 45 نفر از مربیان و مبلغین در قالب درس آمادگی دفاعی به این مناطق اعزام شدند. پرونده اعزام دانش‌آموزان پسر دبیرستانی این شهرستان بسته شد و دور بعدی این اعزامها مختص دانش‌آموزان دختر خواهد بود.
شبکه جدید انتقال اطلاعات مخابراتی
شهرکرد- خبرنگار کیهان: شبکه جدید انتقال اطلاعات شرکت مخابرات استان چهارمحال بختیاری با هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. مدیر نگهداری و پشتیبانی شرکت مخابرات استان گفت:‌ با راه‌اندازی این شبکه ظرفیت این شبکه به بیش از 16 برابر افزایش پیدا کرد. حسن آقایی افزود: این شبکه علاوه بر رفع نیازهای مخابرات آماده پاسخگویی به نیازهای دیگر اپراتورها در سطح استان است.
برگزاری رزمایش عاشورائیان
آوج- خبرنگار کیهان: رزمایش بزرگ عاشورائیان در آوج برگزار شد. این رزمایش با شرکت گردان‌های سریع بیت‌المقدس، الزهرا، عاشورا به ظرفیت 450 نفر در ارتفاعات شهرستان آوج برگزار شد. در این رزمایش ضمن استفاده از انواع سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین، نیروها ضمن آشنایی با انواع سلاح‌های مختلف انواع تاکتیک‌های نظامی را نیز آموختند.
گازرسانی به 4 روستا
اراک- خبرنگار کیهان: عملیات گازرسانی به 4 روستای خنداب در استان مرکزی آغاز شد. برای اجرای طرح گازرسانی به روستاهای دارالنجیر، سیردر، قشلاق عبدالکریم و قشلاق عباس‌آباد هزینه‌ای بالغ بر 8 میلیارد و 909 میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.
هوشمندسازی واحدهای آموزشی
اراک- خبرنگار کیهان: 417 واحد آموزشی استان مرکزی در قالب 937 کلاس در استان مرکزی هوشمندسازی شد. مدیر آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: با این هوشمندسازی 20 درصد مدارس استان زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.
احمد عزیزی افزود: برای آشنایی دست‌اندرکاران این طرح نیز قرار است دوره 44 ساعته مهارت‌های هفت‌گانه آی‌تی برگزار شود.

 


نایین- خبرنگارکیهان:
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نایین گفت: حسینیه تاریخی پنجاهه متعلق به دوره قاجار در شهرستان نایین با هزینه‌ای بالغ بر 200میلیون ریال مرمت شد.
محمود مدنیان افزود: شهرستان نایین دارای هفت حسینیه و هفت محله جداگانه بوده که تا امروز کارکردهای گذشته خود را حفظ کرده‌اند.
وی اظهار داشت: حسینیه پنجاهه در سالهای اخیر دچار آسیبهایی شده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته کار مرمت این بنا با مشارکت هیئت امنای حسینیه به اتمام رسید.
مدنیان تصریح کرد: شهر نایین دارای هفت حسینیه در بافت قدیم خود است، این حسینیه‌ها اکثراً متعلق به دوره قاجار و دوره صفوی است. این حسینیه‌ها باب‌المسجد، نوآباد، کلوان، سران نو، کوی سنگ، چهل دختران و پنجاهه نام دارند. براساس همین گزارش به تبع این حسینیه‌ها بافت قدیم نایین دارای هفت محله به همین نام‌ها است، که مرکز این محله‌ها همین حسینیه‌ها و میدان روبه‌روی آن است.
وی خاطرنشان کرد: حسینیه پنجاهه نایین در سال 1385 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 


گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:
30 پروژه عمرانی از محل جمع‌آوری زکات در مناطق روستایی شهرستان گنبدکاووس در حال احداث است.
آخوند حاجی داشلی ایگدری، کارشناس زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) گنبدکاووس گفت: این پروژه‌ها که 8 مورد آن احداثی و 22 مورد آن مرمت و بهسازی است با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون ریال از محل زکات در حال احداث است.
آخوند ایگدری تصریح کرد: از مجموع پروژه‌های فوق 6 پروژه با اعتباری بالغ بر 940 میلیون ریال از محل زکات و 806 میلیون ریال از منابعی مانند صدقات و نذورات به بهره‌برداری رسیده است و بقیه پروژه‌ها نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ستاد زکات کمیته امداد گنبدکاووس مجموعا 8میلیارد و 500 میلیون ریال زکات جمع‌آوری کرده است که علاوه بر پروژه‌های عمرانی در دیگر بخش‌ها شامل تهیه جهیزیه، درمان، تحصیل، مسکن و کمک به نیازمندان هزینه می‌شود.
به گفته وی، از محل زکات جمع‌آوری شده طی سال جاری مجموعا مبلغ 5میلیارد و 402 میلیون و 961 هزار و 600 ریال برای تهیه 31 مورد جهیزیه، 52 مورد درمان، 369 مورد تحصیل، 41 مورد مسکن و 783 مورد کمک به نیازمندان هزینه شده است.

 


رشت- خبرنگار کیهان:
استاندار گیلان از تشکیل کمیته‌ای برای رفع مشکلات مالیاتی در منطقه آزاد انزلی، تعاونی‌های مرزنشینان و اصناف در استان خبر داد.
«کیهان هاشم‌نیا» در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: این کمیته که با حضور نمایندگان بخش دولتی و خصوصی تشکیل می‌شود، نسبت به رفع مسایلی همچون چگونگی اخذ مالیات برارزش افزوده و اعمال معافیت‌های مالیاتی در منطقه آزاد انزلی، تعاونی‌های مرزنشینان و اصناف تصمیم‌گیری می‌کند.
وی در ادامه به اجرای طرح‌های دریا در سواحل گیلان اشاره کرد و گفت: 300 کیلومتر حریم ساحل دریا در استان گیلان داریم که 130 کیلومتر از ساحل استان در اختیار هتل‌ها، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز زیربنایی مانند بنادر است. هاشم‌نیا گفت: 170کیلومتر از ساحل دریای گیلان آزاد است که به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای اجرای طرح سالم سازی دریا واگذار می‌شود.
استاندار گیلان بر ضرورت بهره برداری از سواحل استان به صورت عمومی در راستای توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد و اظهار داشت: براساس قانون و به منظور رعایت بیت‌المال حق تصرف انحصاری و خصوصی از سواحل وجود ندارد و بناهائی احداثی در حریم ساحل دریا در اختیار دولت بوده و ساخت و سازها در این مکان باید با مجور انجام شود.

 


همدان- خبرنگار کیهان:
وجود بوروکراسی اداری در دستگاههای اجرایی و شهرداریها، مانع پیشبرد برخی فعالیت های شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی می‌شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی همدان با اعلام این مطلب در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر افزود: در راستای رفع موانع مذکور، ستاد ساماندهی امور فرهنگی و اجتماعی در شهرداری همدان تشکیل خواهد شد.
رضا غلامی خجسته ادامه داد: در سال جاری 113 میلیارد ریال اعتبار به امور فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان اختصاص یافته است که 63میلیارد ریال آن برای احداث فرهنگ‌سراها و سالن‌های ورزشی صرف خواهد شد.
وی اضافه کرد: 74 محله شهر همدان برای احداث فرهنگ‌سرای چندمنظوره و سالن‌های ورزشی شناسایی شده است که سال گذشته با پیگیری کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر، زمین احداث 35 مورد از آنها توسط شهرداری تملک شد و هم‌اکنون با مشارکت شرکت عمران و مسکن سازان و سپاه ناحیه عملیات اجرایی 15 فرهنگ‌سرا و سالن در حال انجام است.

 


ساری- خبرنگار کیهان:
رئیس هیات پرورش اندام مازندران می‌گوید: حسن خسروی ورزشکار مازندرانی وزن 100کیلو تیم ملی پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران مدال نقره جهان را برگردن آویخت.
علی بابا درویش متولی افزود: تیم کشورمان در این رقابت‌ها به مقام اول مسابقات جهانی پرورش اندام 2013 در کشور مراکش دست یافت.
سرپرست تیم اعزامی پرورش اندام و بدنسازی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: بابک اکبرنیا، سجاد نیک‌نام و هادی چوپان طلایی‌های ایران بودند و حسن خسروی از مازندران نیز تنها مدال نقره ایران در مسابقات پرورش اندام قهرمانی جهان را به دست آورد و مصطفی گودرز ناصری و حسن رحمانیان نیز دو ورزشکار ایران بودند که به مدال برنز مسابقات رسیدند.

 


اراک-خبرنگارکیهان:
علل روی آوردن شهروندان اراکی به تخلف در ساخت‌وسازهای غیرمجاز باید آسیب‌شناسی شود.
رئيس کمیسیون امور حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی اراک، با بیان این مطلب افزود: دراین راستا باید راهکارهایی برای رفع و اصلاح روند طولانی صدور پروانه ساختمانی و مقررات دست و پاگیر شهرداری در نظر گرفته شود.
سیدرضا قریشی ایجاد دفاتر خدمات شهری را یکی از راهکارهای ساماندهی ساخت‌وسازها در اراک دانست و گفت: با واگذاری صدور پروانه ساختمانی به بخش خصوصی از مراجعه و ارتباط مستقیم شهروندان با کارمندان شهرداری جلوگیری می‌شود و روال قانونمندتر، طی خواهد شد.

 


اهواز- خبرنگار کیهان:
مقاله دبیر علوم تجربی آموزش و پرورش ناحیه 2 اهواز در کنگره بین‌المللی فیزیولوژی و فارماکولوژی تبریز ارائه شد.
مقاله ارائه شده تحت عنوان اثر محافظتی عصاره هیدروالکلی افدراماژور ephedra major بر فاصله qt قلب و پارامترهای کلینیکی، آزمایشگاهی و پاتولوژی، سیتوزی است که در جمع پژوهشگران متخصص و محقق در سالن کنفرانس دانشگاه تبریز ارائه شد.
به گزارش خبرنگار ما این پژوهش که پس از یک سال کار تحقیقی و با صرف هزینه شخصی انجام شد نتایج بسیار مثبتی در عدم پیشرفت بیماری سیروز صفراوی (کبد) در گروه‌های مختلف به دست آورده و در اختیار محققان و پژوهشگران این رشته قرار داده است.
مازیار حسن‌زاده دبیر علوم تجربی آموزش و پرورش اهواز، دارای مدرک کارشناسی ارشد زیست سلولی است که عناوین مختلفی از جمله کسب رتبه اول کشوری در جشنواره الگوهای تدریس برتر درس علوم تجربی، رتبه اول معلم پژوهنده در سطح کشور، کسب عنوان معلم نمونه در سطح کشور، استان و منطقه و غیره را در کارنامه خود دارد.

 


دهلران- خبرنگار کیهان:
نمایش صحنه ای سمفونی استخوان‌های ترک‌خورده کاری از انجمن نمایش شهرستان دهلران به جشنواره بین المللی تئاتر فجر کشور راه یافت.
سعید خیراللهی نویسنده و کارگردان این نمایش گفت: این نمایش کاری از گروه هنری «ری‌را» با موضوع آسیب‌های اجتماعی بعد از جنگ در جشنواره تئاتر منطقه یک کشور که با حضور 19 گروه نمایشی در یاسوج برگزار شد، به روی صحنه رفت و توانست مجوز ورود به جشنواره بین‌المللی فجر کشور را کسب کند. وی گفت: نمایش استخوان‌های ترک‌خورده در 5 بخش جشنواره نامزد کسب جوائز شد که در پایان توانست در بخش‌های طراحی گریم حائز رتبه اول دیپلم افتخار، در بخش نویسندگی مقام سوم و در بخش بازیگری مرد نیز توسط مصطفی کولیوندی مقام سوم را به خود اختصاص دهد.

 


مدتی است شبکه‌های سیما در شهرستان مرزی دهلران قطع می‌شوند و اهالی این شهرستان بیشتر برنامه‌های سیما به ویژه مسابقات پخش زنده ورزشی را نمی‌بینند. به طور مثال دهلرانی‌ها به علت قطع شدن شبکه 3 تلویزیون نتوانستند مسابقه فوتبال بین تیم‌های ایران و تایلند را که جمعه 24آبان برگزار شد تماشا کنند. همین موضوع سبب نارضایتی مردم به ویژه جوانان این شهر شد.
تعدادی از اهالی دهلران در تماس تلفنی با خبرنگار ما خواستار پیگیری این مسئله از طریق روزنامه شدند. این شهروندان اظهار داشتند دهلران از شبکه دیجیتال محروم است دیگر سزاوار نیست شبکه‌های آنالوگ نیز رویت نشود.
دهلران- خبرنگارکیهان

 


دهلران- خبرنگار کیهان:
نمایش خیابانی O+ به نویسندگی و کارگردانی سعید خیراللهی در شهرستان دهلران به اجرا درآمد.
سعید خیراللهی به خبرنگار ما گفت: موضوع این نمایش خیابانی دینی و مذهبی بود.وی افزود: این نمایش با بازیگری مصطفی کولیوندی و علی‌اصغر اسماعیلی از هنرمندان انجمن نمایش دهلران در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در جشنواره «صاحبدلان» اجرا شد.
خیراللهی گفت: نمایشO+ با استقبال عموم مردم مواجه شد.
وی با اشاره به حضور هنرمندان دهلرانی در جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی خواستار توجه بیشتر مسئولان به آنان شد.


 


یزد- خبرنگار کیهان:
به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع‌مقدس، مستندسازی عملیات بیت‌المقدس2 در استان یزد برگزار شد.
فرمانده تیپ مستقل 18 الغدیر استان یزد گفت: باتوجه به برنامه سپاه پاسداران مبنی بر مستندسازی عملیات‌های انجام شده در طول 8 سال دفاع مقدس، همه ساله در این ایام یکی از این عملیات‌ها به صورت مستند در یکی از استانها اجرا می‌شود که امسال در استان یزد شاهد برگزاری مستندسازی عملیات بیت‌المقدس2 بوده‌ایم.
سرتیپ محمدحسین فیاض با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس2 توسط تیپ الغدیر استان یزد انجام شده است، افزود: این عملیات در سال 1366 در منطقه شمال غرب کشور و با رمز یا زهرا(س) انجام شد.
فیاض، مکان برگزاری این عملیات را موقعیت شهید رشیدی اعلام کرد و گفت: این عملیات به همت سپاه الغدیر استان یزد در طول هفته دفاع‌مقدس هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

 


فرزانه سیداسحقی
کرج- خبرنگار کیهان
کرج که روزگاری یکی از باغ شهرهای کشور به شمار می‌رفت امروز به یکی از کلانشهرهای ایران تبدیل شده که دارای تنوع فرهنگی است.
شاید گزاف نگفته باشیم که بسیاری از شهروندان کرجی ریشه در دیار دیگر دارند. در حقیقت مردمی که از دیگر شهرها و مناطق کشور به کرج آمده‌اند یک بافت موزائیکی به ساختار اجتماعی این شهر بخشیده‌اند.
اکنون سال‌هاست که کرج به عنوان مرکز استان البرز شناخته می‌شود ولی برای مردم این شهر مهم است که شهرشان دارای سمبل هویتی باشد به همین دلیل به سراغ مردم و مسئولان استان البرز رفتیم تا نظر آنان را درباره نماد هویتی کرج جویا شویم.
علی جمشیدی 63 سال دارد و 50 سال است که ساکن کرج است، وی می‌گوید: هر شهری را با نمادین آن می‌شناسند. شیراز با دروازه قرآنش، اصفهان با 33 پل، همدان با غار علی صدر و...، اما البرز که صد سالی است از تهران جدا شده، هنوز هیچ نماد شهری ندارد که با آن خودنمایی کند.
وی می‌افزاید: مسئولان ذی ربط باید نمادی در ورودی کرج نصب کنند که نمایانگر ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این شهر باشد.
خانم نقیانی، فرهنگی بازنشسته است. وی در پاسخ به سوال ما در خصوص نماد فرهنگی کرج می‌گوید: کرج دارای بناهایی است که به دوره صفویه باز می‌گردد. البرز شاهراه زیباترین جاده‌های کشور است. جای دارد مسئولان در طراحی نماد شهر کرج به سلائق مردم توجه داشته باشند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کرج در همین رابطه می‌گوید: تعیین نمادی که با ویژگی‌های کرج هماهنگی بیشتری داشته باشد موضوعی است که توسط دستگاه‌های متولی از جمله سازمان زیباسازی شهرداری کرج به شدت دنبال می‌شود. وی اضافه می‌کند نماد شهری باید در ‌ذهن‌های مردم ماندگار شود و در تقویت هویت شهری نقش ایفا کند. یک کارشناس فرهنگی نیز با اشاره به تنوع مهاجران مقیم کرج گفت: شاید این موضوع یکی از دلایلی باشد که تاکنون اجازه نداده است برای کرج هویت مشخصی تعریف و نماد خاصی تعیین شود. با وجود این، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از دعوت هنرمندان این استان خبر داد و گفت: از این هنرمندان خواسته شده تا طرحی را به عنوان نماد البرز ارائه دهندکه نمایانگر هویت فرهنگی، ملی و مذهبی مردم این استان باشد. وی تصریح می‌کند: به نفرات برتر این فراخوان جوایز ارزنده‌ای اهداء خواهد شد.
کرج به لحاظ موقعیت ویژه‌ای که دارد از جمله قرار گرفتن در مسیر محورهای مهم کشور، نیاز جدی به نماد فرهنگی دارد که هویت تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آن را بیان کند.

 


سمنان- خبرنگار کیهان:
کارشناس شرکت برق منطقه‌ای سمنان نایب قهرمان تکواندوی جهان شد.
احمد اخلاقی در مسابقات تکواندوی پومسه جهانی کلمبیا در رده سنی زیر 49 سال با کسب عنوان دوم این مسابقات مدال نقره جهان را به گردن آویخت.
اخلاقی پس از رقابت با 23 پومسه رو از کشورهای شرکت‌کننده، به فینال این مسابقات راه یافت و با کسب 308 امتیاز صاحب دومین مدال طلای کشورمان در این مسابقات شد.

 


رشت- خبرنگار کیهان: طی مراسمی رضا مسرور به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد تجاری، صنعتی انزلی معرفی شد.
خلیل‌آباد- خبرنگار کیهان:اعضای شورای اسلامی کندر علی شمسایی را به عنوان شهردار کندر انتخاب و استاندار خراسان رضوی حکم وی را صادر کرد.
چهاردانگه- خبرنگار کیهان: طی مراسمی امیرالله حقیقی‌زاده به عنوان فرماندار اسلامشهر معرفی شد.
اوز- خبرنگار کیهان: طی مراسمی علی‌اکبر نجیب‌زاده به عنوان فرماندار جدید لارستان انتخاب شد.
شهریار- خبرنگار کیهان: در دو مراسم جداگانه با حضور استاندار تهران همت‌الله هادی‌زاده و محمد فردی به ترتیب به عنوان فرمانداران شهرهای شهریار و شهر قدس معرفی شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10