(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 06 آذر 1392 - شماره 20650

حدیث دشت عشق
نقش لابی‌های پشت پرده در انتخاب بهترین‌های آسیا
حق فوتبال ایران را در شرق‌دورخوردند!
اخبار کوتاه از فوتبال
برگزاری هفته چهارم لیگ وزنه‌برداری با قوانین سابق امتیازدهی
رئیس فدراسیون والیبال: با بدشانسی چهارم جهان شدیم
ممنوعیت حضور بازنشسته‌ها در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی
نوروزی تا المپیک در 66 کیلو کشتی می‌گیرد
کاهش سهمیه دوومیدانی‌کاران در المپیک 2016 برزیل
روایت نایب قهرمان المپیک از حضور در کمیسیون ورزشکاران IOC
چهارمین استعفا طی یک ماه در فدراسیون تنیس روی میز
خواندنی از ورزش ایران
   


به یاد طلبه بسیجی شهید «حسین کرباسی»
رزمنده سپاه خیبرگشا
رفت و رفت تا رسید به مجنون‌ترین جزیره دنیا و در آنجا تنهای تنها ماند تا سالیانی که تابوتی سبکبار را تشییع کردند و در جنت‌الشهدای نجف‌آباد آرام گرفت.
شهید «حسین کرباسی» پس از طی دوران راهنمایی، در مدرسه الحجه نجف‌آباد ثبت نام نمود و در حال خواندن مقدمات علوم حوزوی بود که نایره جنگ زبانه کشید. حسین که اطاعت از فرمان امام خمینی(ره) را فرض‌العین می‌دانست، به سوی جبهه حرکت کرد و با حضور در عملیات خیبر در کنار رزمندگان اسلام خیبرگشای جبهه‌های نور شد.
حسین از همان کودکی، در وضعیت معیشتی نه چندان مناسبی زندگی می‌کرد؛ خانه محقر و زندگی ساده اما روحی بزرگ! او کم توقع، باوقار، اهل تلاوت قرآن و دعای بسیار بود. همواره به شهادت عشق می‌ورزید و از خدای بزرگ، آن را آرزو می‌کرد.
طلبه بسیجی شهید «حسین کرباسی»، سال 1346 در نجف‌آباد متولد شد و در 7/12/1362 در عملیات خیبر (جزیره مجنون) به شهادت رسید.

 


سرویس ورزشی-
بهترین های فوتبال آسیا در شرایطی انتخاب شدند که حتی نام یک نماینده ایران هم در میان آنها به چشم نمی‌خورد تا بیش از پیش نقش لابی‌های کشورهای مختلف در تشکیلات قاره کهن مشخص شود!
مراسم انتخاب برترین‌های سال فوتبال آسیا بعد از‌ظهر دیروز در هتل «مندرین» شهر کوالالامپور برگزار شد. در این مراسم علی کفاشیان و جواد نکونام به همراه برخی دیگر از مسئولان و نمایندگان فوتبال ایران حضور داشتند. کنفدراسیون فوتبال آسیا فهرست نهایی نامزدهای جوایز سال 2013 در این قاره را در حالی اعلام کرد که فوتبال ایران در 6 بخش بهترین بازیکن فوتبال و فوتسال سال، بهترین تیم فوتبال و فوتسال سال، بهترین تیم باشگاهی فوتسال سال و بهترین کمک داور سال نامزد دریافت جایزه شده بودو امید بسیاری می رفت که حداقل یکی ، دو جایزه به ایران برسد اما در کمال شگفتی چنین اتفاقی رخ نداد. در زیر برترین های فوتبال آسیا را در بخش‌های مختلف مشاهده می کنید:
*جایزه الماس آسیا: دکتر چونگ مونگ جون *جایزه رویای AFC: فدراسیون فوتبال میانمار *جایزه فوتبال جوانمردانه: فدراسیون فوتبال چین * تیم فوتسال سال: چونبوری تایلند * بازیکن فوتسال سال: سوفوآت (چونبوری تایلند) * بهترین بازیکن خارجی حاضر در لیگ‌های آسیایی: لوئیز گیلمرو داسیلوا (گوانگژو - برزیل) * بهترین لژیونر آسیایی: یوتو ناگاتومو (ژاپن - اینترمیلان) * بهترین کمک‌ داور مرد آسیا: ناگی توشی یوکی (ژاپن) * بهترین داور مرد آسیا:بنجامین ویلیامز (استرالیا) * بهترین تیم باشگاهی: گوآنگژو (چین) * بهترین آکادمی فوتبال آسیا: فدراسیون فوتبال ژاپن * بهترین تیم فوتبال زنان: تیم ملی زیر 19 سال کره‌جنوبی * بهترین تیم فوتبال مردان: تیم زیر 20 سال عراق * بهترین مربی مرد آسیا: چوی یونگ سو (کره‌جنوبی) * بازیکن جوان آسیا: علی عدنان خادم (عراق) * بهترین بازیکن سال آسیا: ژنگ ژی (چین - گوآنگژو).
نقش پررنگ لابی‌های پشت پرده
کنفدراسیون فوتبال آسیا کاملا بی تفاوت از کنار موفقیت‌‌های یک سال اخیر فوتبال ایران عبور کرد تا بازهم نقش پررنگ لابی‌های پشت پرده در قاره کهن مشخص شود. همان طور که پیش از این نیز در روزنامه کیهان اشاره شده بود، ای اف سی از جمله تشکیلاتی است که لابی کردن در آن امری بدیهی است اما متاسفانه دراین میان فدراسیون فوتبال کشورمان نقش یک بازیگر خنثی را دارد زیرا از تمام مسئولان فوتبالی ما که سالی دهها سفر خارجی می روند حتی یک نفر از آنها سمت بالا و پرقدرتی در کنفدراسیون فوتبال آسیا ندارد! ناراحتی اهالی فوتبال از اتفاقاتی که در شرق دور رقم خورد، زمانی بیشتر می شود که به یاد می‌آوریم همین چند هفته قبل سپ بلاتر رئیس فیفا و شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا میهمان ما درتهران بودند و میلیون‌ها تومان صرف پذیرایی و اهدای هدایا به این میهمانان سرشناس شد! حداقل انتظاری که می‌رفت این بود که مسئولان فدراسیون فوتبال ما ارتباطات خوبی با بلاتر و شیخ سلمان ایجاد می کردند تا این چنین آشکارا حق ما تضییع نشود. جالب اینکه سال گذشته ما بدون داشتن بلاتر و شیخ سلمان عنوان بهترین فدراسیون فوتبال آسیا را از آن خود کرده بودیم اما امسال...
نکونام: حقمان را خوردند
این اتفاق ناراحتی عمیق جواد نکونام کاپیتان تیم ملی را هم به دنبال داشت. وی روز گذشته در گفت و گویی اظهار داشت: به نظرم این جایزه حق من بود و باید به من می‌دادند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و دست‌مان از تمام جایزه‌ها کوتاه ماند. به نظرم جایزه بهترین بازیکن و بهترین تیم ملی حق ایران بود. باید قوی‌تر از این عمل کنیم تا به افتخارات برسیم. باید کارهایی را بکنیم که همه کشورها انجام می‌دهند، وگرنه همین طور بدون جایزه می‌آییم و می‌رویم. ببینید کشور چین نه به جام جهانی صعود کرده و نه صعودش به جام ملت‌های آسیا قطعی شده اما همه جایزه‌ها را گرفته است. نکونام ادامه داد: امیدوارم در سال‌های بعد وضعیت طور دیگری باشد. متاسفم که ایران هیچ جایزه‌ای نگرفت. این خوب نیست که نمایندگان ما را به اینجا می‌آورند و هیچ جایزه‌ای نمی‌دهند. کشور ما لیاقتش بیشتر از این بود. وی در ادامه گفت: در این زمینه فقط فدراسیون نیست که تاثیرگذار خواهد بود بلکه ما باید در AFC کرسی‌هایی داشته باشیم که در این زمینه به ما یاری دهند.

 


اهدای جایزه اخلاق با نام «پرویز دهداری»
در مراسم بزرگداشت پرویز دهداری پیشنهاد شد در پایان هر فصل لیگ برتر جایزه‌ای به نام و احترام این معلم اخلاق فوتبال ایران به بااخلاق‌ترین بازیکن داده شود. روز گذشته جمعی از دوستان و شاگردان پرویز دهداری در بیست‌ویکمین سالروز درگذشت او یاد و خاطره‌اش را گرامی داشتند. حاضران در این مراسم تاکید داشتند جای خالی دهداری در فوتبال پرحاشیه امروز ایران بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.
4 سهمیه ایران در آسیا قطعی شد
در نشست کميته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، 4 سهمیه ايران تائيد و براي تصويب که کميته اجرايي AFC ارسال شد که سهمیه نهايي پس از نشست هيات اجرايي اعلام مي شود.
بازی با آمریکا هنوز لغو نشده است
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت‌های نبی که گفته بازی تیم ملی با آمریکا مقدور نیست، گفت: این طور نیست. بازی با آمریکا را هنوز کنار نگذاشته‌ایم. اتفاقا آمریکا کشوری است که نزدیک آمریکای جنوبی و برزیل است و ما در برنامه‌هایمان بازی تدارکاتی با آمریکا را در نظر گرفته‌ایم و بعد از قرعه‌کشی احتمالا آنجا تورنمنتی خواهد بود که ما امیدواریم در آنجا بازی تدارکاتی داشته باشیم.
سفر سرمربی تیم ملی به برزیل
کارلوس کی‌روش که برای سفری به موزامبیک و آفریقای جنوبی رفته بود، دیروز ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی را به مقصد برزیل ترک کرد. کی‌روش تا یکشنبه موزامبیک بود و سپس به آفریقای جنوبی رفت. او به منظور عقد قرارداد نهایی فدراسیون فوتبال ایران با کمپی که در برزیل هماهنگ کرده بود و همچنین حضور در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی راهی برزیل شد.
غیبت صادقیان و عالیشاه در تبریز
تیم فوتبال پرسپولیس در هفته شانزدهم لیگ برتر روز جمعه این هفته در تبریز به مصاف تراکتورسازی می‌رود و با توجه به حضور هر دو تیم در رتبه‌های بالای جدول، حساسیت این بازی بیشتر از هر زمانی شده است. بیش از این غیبت پیام صادقیان به دلیل محرومیت در این بازی قطعی بود اما دیروز هم مشخص شد که امید عالیشاه به دلیل مصدومیت نمی‌تواند سرخپوشان پایتخت را در این بازی همراهی کند.
رای بوفون، پیرلو است
کاپیتان تیم ملی ایتالیا اعلام کرد برای انتخاب برترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2013 به آندره‌آ پیرلو رای داده است.
جذب یک بازیکن برزیلی از سوی استقلال
استقلال براي تقويت تيم خود در نيم فصل دوم با يک هافبک برزيلي قرارداد داخلي بست. به گفته مديرعامل استقلال قرارداد اين بازيکن زماني که زمان نقل‌و‌انتقالات بازيکنان خارجي فرا برسد ثبت رسمي مي شود و او مي تواند تا چند هفته ديگر با فرا رسيدن زمان نقل و انتقال بازيکنان خارجي براي استقلال به ميدان برود.
اطمینان ریبری از کسب توپ طلا
ریبری هافبک فرانسوی بایرن‌مونیخ از کسب توپ طلای 2013 اطمینان دارد. او گفت که رونالدو تنها چند هفته است که می‌درخشد اما او یک فصل است که در اوج به سر می‌برد.
مرگ داور سودانی در میدان مسابقه
یک داور سودانی در حال قضاوت بازی به یکباره به زمین افتاد و جان خود را از دست داد تا جامعه فوتبالی سودان عزادار شود.«عوض طلب» در نیمه دوم دیدار الاتحاد برابر الاصلاح در ورزشگاه «الحصاحیصا» در لیگ دسته اول سودان به زمین افتاد و بیهوش شد و تنها پس از 15 دقیقه حضور در بیمارستان نفس‌های آخر خود کشید و جان سپرد.
تمایل مسی برای بازی در منچستر سیتی
پابلو زابالتا مدافع آرژانتینی منچستر‌سیتی در گفت‌وگو با روزنامه «میرر» انگلیس گفت:‌ من همیشه با لیونل مسی نزدیک بوده‌ام. سال‌هاست که همدیگر را می‌شناسیم. زمانی که در اسپانیول بازی می‌کردم خیلی به او نزدیک بودم و اغلب در کنار هم بودیم. مسی همیشه درباره منچستر‌سیتی از من سوال می‌کند. اما من نمی‌توانم خیلی اطلاعات به او تحویل دهم زیرا خودم هم چیز زیادی از این باشگاه نمی‌دانم. به نظرم او دوست دارد تا به منچستر‌سیتی بیاید.
دستگیری مهاجم آرسنال
مهاجم دانمارکی آرسنال بار دیگر خبرساز شد. بنتنر دیروز به دلیل خرابکاری در خانه خود در منطقه بوشی‌اریا دستگیر شد. البته پلیس اعلام کرد تنها به بنتنر اخطار خواهد داد و نیازی نیست این بازیکن در دادگاه حاضر شود. این مهاجم بداخلاق پیش‌تر به خاطر رانندگی در حالت نا‌متعادل و بدون گواهینامه از رانندگی در انگلیس محروم شده بود.

 


هفته چهارم مسابقات لیگ وزنه‌برداری باشگاه کشور به میزبانی تیم مناطق نفت خیز جنوب و در سالن ملی‌حفاری در اهواز برگزار می‌شود.
رقابت‌های هفته چهارم لیگ وزنه برداری طی روزهای 7 و 8 آذر ماه در سالن وزنه‌برداری ملی‌حفاری و به میزبانی مناطق نفت خیز جنوب برگزار می‌شود و تیم ها باید روز ششم آذر ماه محل برگزاری رقابت‌ها حاضر باشند.تا پایان رقابت‌های هفته سوم لیگ وزنه برداری تیم پیکان تهران با 105.26 امتیاز صدرنشین است و تیم شرکت ملی حفاری ایران با 103.92 امتیاز به عنوان جدی‌ترین تعقیب کننده صدرنشین در مکان دوم قرار دارد. تیم های نیروی زمینی ارتش، مناطق نفت خیز جنوب، عقاب نیروی هوایی، هیات وزنه برداری بوشهر و پدافند هوایی نیز به ترتیب در رده های سوم تا هفتم ایستاده‌اند. طبق نامه فدراسیون قرار است امتیازبندی این رقابت‌ها از هفته چهارم به روال سابق بازگشته و تمام نفرات شرکت کننده در اوزان صاحب امتیاز شوند.

 


تیم ملی والیبال ایران بعد از کسب عنوان چهارم جام قهرمانان قاره‌ها ساعت 10:50 دیروز با بیش از یک ساعت تأخیر در میان استقبال پرشور مردم از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور بازگشت.
رئیس فدراسیون والیبال درمورد نتایج تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها اظهار داشت: خوشبختانه بازهم بازیکنان و تیم ملی والیبال توانست برای ایران افتخارآفرینی کند. محمدرضا داورزنی ادامه داد: تیم‌های بزرگ و قدرتمندی در این دوره از مسابقات حضور داشتند که پیروزی بر هر کدام از این تیم‌ها به عنوان یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شد که خوشبختانه تیم ایران توانست 3 پیروزی کسب کند. داورزنی با بیان اینکه با بدشانسی تیم ایران چهارم شد، افزود: متاسفانه شرایط به گونه‌ای پیش رفت که تیم ایتالیا با 2 پیروزی و سه شکست در جایگاه سوم قرار گرفت و ایران با 3 پیروزی و دو شکست چهارم شد. اگر شرایط کمی تغییر می‌کرد ایران می‌توانست در جایگاه سوم قرار بگیرد. رئیس فدراسیون والیبال ایران گفت: اگر دو بازیکن خوب و کلیدی ایران به نام‌های محمد موسوی و امیر غفور مصدوم نمی‌شدند قطعا اوضاع بهتر و متفاوت می‌شد؛ اما به هر حال بازهم تیم ملی نتایج خوبی کسب کرد و توانست بازهم نام ایران را بر سر زبان‌ها بیندازد.

 


وزارت ورزش و جوانان موضع خود را در قبال نامزدهای بازنشسته برای حضور در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی اعلام کرد.
سال‌ها است که سازمان بازرسی کل کشور در مورد مقوله ممنوعیت حضور مدیران بازنشسته و دو شغله مواضع خود را اعلام کرده، اما هیچ گاه این قانون در ورزش و در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی اعمال نشد. بر این اساس، پس از برگزاری جلسات متعدد در حوزه معاونت ورزشی وزارت ورزش و جوانان، قرار شده در وهله نخست به چهار فدراسیون هاکی، اسکی، کوهنوردی و ورزش‌های سه‌گانه اعلام شود که کاندیداهای بازنشسته چنانچه مجوز از هیات دولت نداشته باشند، نمی‌توانند در مجمع حاضر شوند و در انتخابات شرکت کنند. پس از نام نویسی از کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیون‌های ورزشی، روسای بازنشسته فدراسیون‌ها با مراجعه به وزارت ورزش و جوانان به دنبال جلب رضایت مسئولان ورزش هستند تا دوباره در انتخابات شرکت کنند، اما مسئولان وزارت ورزش و جوانان به دنبال نامه سازمان بازرسی کل کشور قصد دارند این بار مانع از حضور بازنشسته‌های بدون مجوز در مجمع انتخابات شوند. انتخابات چهار فدراسیون مربوطه در حالی از شانزدهم آذر ماه آغاز خواهد شد که بهرام شفیع در هاکی، صبور در سه گانه، شعاعی در کوهنوردی و ساوه شمشکی در اسکی بازنشسته هستند و در شرایطی که نتوانند مجوز از هیات وزیران بگیرند، نباید در انتخابات حضور داشته باشند.

 


قهرمان وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک لندن می‌خواهد تا المپیک ریودوژانیرو در وزن 66 کیلوگرم کشتی بگیرد.
امید نوروزی که پس از 14 - 15 ماه دوری از کشتی در رقابت‌های جایزه بزرگ آذربایجان در وزن 66 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت ، اظهار داشت: استارت حضور در وزن 66 کیلوگرم را از رقابت‌های باکو زدم و قصد دارم تا المپیک آینده در این وزن کشتی بگیرم. من نسبت به حضور در وزن 66 کیلوگرم خیلی امیدوارم. البته سختی دارد اما من از نظر بدنی مشکلی ندارم و می‌توانم با برنامه‌ریزی در این وزن هم به موفقیت برسم. وی افزود: بعد از 14 ماه دوری از تشک سوم شدن در جایزه بزرگ آذربایجان نتیجه بدی نبود. من تنها با 30 درصد آمادگی در این رقابت‌ها شرکت کردم و برای اولین بار در قانون جدید کشتی گرفتم. حضور در این رقابت‌ها باعث شد که نقاط ضعف و قوت خودم را شناسایی کنم. ان‌شاءالله با یک برنامه‌ریزی مناسب در همه رقابت‌های پیش رو از جمله جام جهانی، آسیایی و جهانی حضور خواهم داشت.

 


تعداد مسابقه دهندگان دوومیدانی در المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل نسبت به المپیک 2012 لندن ریزش حدودا 200 نفری خواهد داشت.
در المپیک 2012 لندن ، 2231 ورزشکار دوومیدانی مسابقه دادند. اما IOC تعداد ورزشکاران دوومیدانی را که می‌توانند در المپیک 2016 برزیل شرکت کنند، به دو هزار نفر کاهش داد. دوومیدانی تنها ورزشی است که سهمیه‌اش برای بازی‌های 2016 برزیل کاهش یافته است. دبیر فدراسیون بین‌المللی دوومیدانی (IAAF) می‌گوید:مشکلی در این باره نداریم و این تصمیم با مشورت و حمایت ما صورت گرفته است. ما همیشه معتقد بودیم که دو هزار نفر باید در مسابقات دوومیدانی المپیک شرکت کنند. سهمیه بیش از دو هزار نفر در لندن نیز اشتباه بود.سباستین کو، نایب رئیس IAAF اظهار داشته است که تصمیم IOC را درک می‌کند و اگر تنها جدی‌تر عمل کنند تعداد شرکت کنندگان در مسابقات دوومیدانی کمتر نیز خواهد شد، همان طور که در المپیک 1992 بارسلونا این رقم 1725 نفر بود.

 


نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن می‌گوید مشکلات ورزشکاران ایرانی به مراتب کمتر از ورزشکاران کشورهایی چون کویت، عراق و سوریه است.
احسان حدادی درباره سفر اخیر خود به همراه سوریان به کویت، برای حضور در کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک ، گفت: در این جلسه ورزشکاران مختلفی حضور داشتند که درباره مشکلات خود و چگونگی تمریناتشان صحبت کردند و قرار شد موضوعاتی که در این جلسه مطرح شده به IOC گزارش داده شود.ما در آنجا متوجه شدیم که شرایط ورزشکاران ایرانی نسبت به ورزشکاران دیگری همچون کشورهای کویت، عراق، سوریه و مصر که در این جلسه حضور داشتند بهتر بود. چون ما از نظر ورزشی سطح بالاتری نسبت به این کشورها داریم و عنوان هفدهم المپیک را به دست آورده‌ایم. آنقدر مشکلات این ورزشکاران بزرگ بود که مشکلات ما به چشم نمی‌آمد. به طور مثال آنها می‌گفتند وقتی در حال تمرین هستیم در نزدیکی محل تمرین‌مان بمب اصابت می‌کند.

 


با استعفای داور بین‌المللی تنیس روی میز از کمیته داوران، شمار استعفاهای این فدراسیون طی یک ماه اخیر به عدد 4 رسید.
حمید رضا صباغیان که در مسابقات تنیس روی میز بازی‌های المپیک لندن هم حضور داشت با عنوان کردن بی عدالتی و رعایت نشدن انصاف در کمیته مسابقات و داوران از مسئولیتی که کمیته داوران داشت، کناره‌گیری کرد. در هر صورت استعفای صباغیان، چهارمین استعفایی است که طی دو ماه گذشته در فدراسیون انجام شده است.پیش از این ابراهیم علیدخت مسئول روابط عمومی و عضو کمیته فنی (مجید احتشام‌زاده) از سمت‌های خود کناره گیری کردند.

 


* اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی دیروز با وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفت‌وگو کردند.
* با حکم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، عبدالله عراقی به عنوان رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای نیروهای مسلح انتخاب شد.
* حسین ملاقاسمی، ناظر کمیته ملی المپیک در کشتی فرنگی گفت: درهای فدراسیون به روی «بنا» باز است. آرزو می‌کنم هر چه زودتر ایشان در خانه کشتی فعالیت خود را شروع کند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10