(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 شهريور 1388- شماره 19458
 

حديث دشت عشق
صدرنشين ليگ دوباره از شيراز آمد اتفاقات جالب در خاص ترين بازي تاريخ فوتبال
اخبار كوتاه از فوتبال
ساخت نخستين واحد توليدكننده سوخت سبز كشور در دامغان آغاز شد
تيم ملي واليبال براي قهرماني آسيا استارت زد
مشحون : به سالن استاندارد بين المللي نياز داريم
ليگ دسته اول فوتبال ايران قرعه كشي شد
خواندني از ورزش ايران
ميزبانان رقابت هاي كشتي مشخص شدند



حديث دشت عشق

به ياد معلم شهيد «حسن تردست»
آموزگار حيات جاويدان
معلم شهيد «حسن تردست»، سال 1340 در سرآسياب شهر كوهبنان از توابع كرمان و در خانواده اي مستضعف به دنيا آمد. وي تحصيلات دوره ابتدايي را در روستاي افزاد به پايان رساند و پس از آن وارد مدرسه راهنمايي اميركبير كوهبنان شد و سپس جهت ادامه تحصيل در مقطع متوسطه به بخش پابدانا رفت و در همانجا ديپلم گرفت تحصيلات خود را در رشته ادبيات فارسي در مركز تربيت معلم شهيد رجايي كرمان ادامه داد و به كسوت شريف معلمي نائل آمد. او بسيار مؤمن و صادق بود و همگان را به قرائت قرآن و خواندن نماز اول وقت سفارش مي كرد و در مشكلات زندگي همواره به خدا توكل مي كرد. از خصوصيات اخلاقي او مي توان به شجاعت، قناعت و بردباري اش اشاره نمود و بزرگترين آرزويش شهادت در راه خدا بود. حسن در بحبوبه انقلاب با خواندن اعلاميه ها و شنيدن سخنان امام خميني با تفكر ديني و انقلابي ايشان آشنا شد و فعاليت هاي انقلابي خود را آغاز كرد. در سال 1360 به خدمت نظام وظيفه رفت. در جريان جنگ تحميلي، داوطلبانه به جبهه هاي نبرد حق عليه باطل شتافت و سرانجام پس از حضور مستمر در جبهه ها در عمليات بدر به آرزوي ديرينه اش دست يافت و به ديدار حق شتافت.

 



صدرنشين ليگ دوباره از شيراز آمد اتفاقات جالب در خاص ترين بازي تاريخ فوتبال

سرويس ورزشي - صدرنشيني يك تيم شيرازي مثل فصل گذشته، پيروزي تيم استقلال مقابل سايپا كه دوشنبه شب آغاز شد و بامداد سه شنبه به پايان رسيد و همچنين كسب يك امتياز ارزشمند ازسوي تيم پيروزي مقابل ذوب آهن كه در اصفهان بدست آمد ازجمله اتفاقات مهمي بود كه در هفته پنجم مسابقات فوتبال ليگ برتر رقم خورد.
هفته پنجم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي پرگل مقاومت سپاسي شيراز و صعود اين تيم به صدر جدول رده بندي پيگيري شد تا ماجراي فصل گذشته تكرار شود و اين بار مقاومت به جاي برق در صدر جدول قرار بگيرد.
تيم مقاومت كه امسال فراتر از انتظار ظاهر شده و همچون تيم برق كه در فصل گذشته شروعي طوفاني و خيره كننده داشت توانست اين هفته تيم ملوان را با نتيجه پرگل چهار بر صفر شكست دهد و به لطف توقف ذوب آهن و تفاضل گل بهتر به صدر جدول تكيه بزند. ملوان كه دومين شكست چهار بر صفر را در اين فصل تجربه مي كند در دقيقه 67 اين ديدار يك پنالتي را توسط سيدجلال رافخايي ازدست داد.
تيم پيروزي كه طي چندسال اخير مقابل تيم ذوب آهن در اصفهان شكست را پذيرا شده بود در شبي كه با برنامه و هدفي مشخص پا به ورزشگاه فولادشهر گذاشته بود موفق شد با تساوي يك بر يك و كسب يك امتياز ارزشمند راهي تهران شود. ابراهيم زاده سرمربي ذوب آهن با اشاره به بازي خوب پيروزي در پايان بازي تأكيد كرد كه تاكنون پيروزي را هيچ وقت خوب و با برنامه نديده است وي همچنين غيبت محمدرضا خلعتبري مهاجم ملي پوش تيمش را در اين ديدار تأثيرگذار عنوان كرد. در ديدار استقلال تهران با سايپا كه خاص ترين بازي تاريخ فوتبال ايران بود، آبي پوشان پايتخت روز دوشنبه با سايپا مساوي كردند و بامداد سه شنبه در ثانيه هاي پاياني بازي به پيروزي رسيدند. در اين بازي كه در حضور 45هزار تماشاگر و با برتري دو بريك استقلال به پايان رسيد. اتفاقاتي رقم خورد كه در نوع خود جالب بود، حضور 20دقيقه اي آرش برهاني كه گلش در دقيقه 20 بامداد روز سه شنبه منجر به برتري استقلال شد، باز شدن دروازه استقلال از ابتداي ليگ تاكنون پس از 438 دقيقه كه توسط صادقي كاپيتان سايپا شكل گرفت، اولين بازي جان واريو براي استقلال در ليگ نهم كه با مصدوميت اجباري روانخواه در دقيقه 20 رقم خورد و همچنين استفاده از تاكتيك ارسال از جناحين توسط مرفاوي كه با 32 ارسال در طول بازي استقلال هر دو گلش را روي اين تاكتيك به ثمر رساند ازجمله مواردي بود كه در اين بازي به چشم آمد. البته به اين موارد بايد به عملكرد ضعيف مهاجمان استقلال هم اشاره كرد كه در جمع 10 تيم بالاي جدول رده بندي ضعيف ترين خط حمله را با 4 گل زده دراختيار دارند.مرفاوي در پايان اين ديدار علت اين ضعف را وجود فشار روحي و رواني روي مهاجمانش بيان كرد وگفت اين مشكل به زودي برطرف خواهد شد. پرويز مظلومي كه پس از پيروزي تيمش مقابل پاس همدان تا حدودي از بحران خارج شده بود اين هفته در بازي خارج از خانه مقابل تيم سابقش يعني صباي قم دست به كار بزرگي زد وبا نتيجه سه بر يك به پيروزي رسيد. اخراج اسدي كاپيتان صباي قم در دقيقه 5 كه دو دقيقه پس از به ثمر رسيدن گل تيم ميزبان رقم خورد باعث شد تا مظلومي با تدابير هجومي تيمش را در نيمه دوم به ميدان بفرستد و شكست را با پيروزي عوض كند.
در ديدار راه آهن با استيل آذين هم علي كريمي دوباره مرد اول تيمش و ميدان بود و درحاليكه شاگردان استيلي با گل دقيقه 20 اين بازيكن از روي نقطه پنالتي خود را در صدر جدول مي ديدند بازيكن تعويضي راه آهن ، فريد عابدي به داد «ارني برندتس» هلندي رسيد و در دقيقه 89 با به ثمر رساندن گل تساوي از يك طرف مانع چهارمين شكست پياپي راه آهن و ازطرف ديگر مانع صدرنشيني استيل آذين شد.
در ساير ديدارها تيم پيكان در شرايطي كه از حضور حمايت تماشاگران قزويني به علت حكم كميته انضباطي محروم بود با يك گل از سد تيم تراكتورسازي گذشت و به رده چهارم جدول صعود كرد و جدال دو تيم فولاد خوزستان وسپاهان اصفهان هم با تساوي بدون گل به پايان رسيد. هرچند كه اين تساوي براي هر دو تيم با توجه به موقعيت شان در جدول حكم شكست را داشت اما باتوجه به ميزبان بودن تيم فولاد در اين ديدار شرايط تيم لوكابوناچيچ كه تيمش تاكنون بردي را در ليگ نهم بدست نياورده، شرايط پيش از گذشته براي نماينده خوزستان بحراني شد. كمتر كسي تصور مي كرد كه تيم فولاد با مربيگري بوناچيچ در پايان بازي هاي هفته پنجم ليگ در رده هفدهم جدول قرار بگيرد.
نتايج ديدارهاي هفته پنجم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ ذوب آهن اصفهان 1- پيروزي 1
گل ها: سيدمحمد حسيني(58) براي ذوب آهن و كريم باقري (52) براي پيروزي
¤ فولاد خوزستان صفر- سپاهان اصفهان صفر
¤ پيكان قزوين يك- تراكتورسازي تبريز صفر
گل: ايمان رزاقي راد(3)
اخراج: محمد نصرتي (76) تراكتورسازي
¤ راه آهن شهرري1- استيل آذين 1
گل ها: فريد عابدي (89) براي راه آهن و علي كريمي (20- پنالتي) براي استيل آذين
¤ مقاومت سپاسي شيراز 4- ملوان بندرانزلي صفر
گل ها: شهرام گودرزي (4)، محمدرضا پورمحمد (16 و 26) و سعيد چاه جويي (72)
¤ صباي قم يك- مس كرمان 3
گل ها: عباس محمد رضايي (3) براي صبا- پيروز قرباني (59)، فراز فاطمي (73) و مهدي رجب زاده (90) براي مس
اخراج: مرتضي اسدي (5) صباي قم
¤ استقلال تهران 2-سايپا كرج 1
گل ها: هادي شكوري (77) و آرش برهاني (4+90) براي استقلال- ابراهيم صادقي (78) براي سايپا

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ياوري رسماً سرمربي شاهين بوشهر شد
پس از توافق نهايي با مسئولان باشگاه شاهين بوشهر محمود ياوري رسماً به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال اين باشگاه انتخاب شد.
محمود ياوري كه ساعت 21 دوشنبه شب وارد بوشهر شده بود، بلافاصله با مسئولان باشگاه شاهين بوشهر وارد مذاكره شد و در پايان اين نشست كه تا پاسي از شب ادامه داشت، در نهايت اين مربي با مسئولان باشگاه شاهين به توافق رسيد و قرارداد يكساله اي را با آنها امضاء كرد.
بر اين اساس محمود ياوري صبح ديروز در هيئت فوتبال استان بوشهر حضور يافت و قرارداد رسمي اش را با اين باشگاه به ثبت رساند. وي عصر ديروز بصورت رسمي به بازيكنان شاهين بوشهر معرفي شد و تمرينات اين تيم را زيرنظر گرفت. ناصر رفيعي سرپرست تيم فوتبال شاهين بوشهر ضمن تأييد اين خبر گفت: به احتمال فراوان ياوري يك دستيار ايراني هم با نظر خود به كادر فني تيم اضافه خواهد كرد.
سجادي: از دايي بي خبريم
مديرعامل باشگاه سايپا گفت: هرچند علي دايي از هيئت مديره سايپا استعفا نداده اما، اطلاعي از او نداريم.حميد سجادي پس از بازي سايپا برابر استقلال در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال كه آيا علي دايي استعفا داده است يا خير؟ گفت: دايي استعفا نداده اما، در جلسات هيئت مديره هم شركت نمي كند. از او اطلاع چنداني نداريم. تنها از راه دور جوياي احوال او هستيم.
مهدوي كيا و دو پيشنهاد اماراتي
مهدي مهدوي كيا، بازيكن ايراني تيم فوتبال آينتراخت فرانكفورت با پيشنهاد دو تيم فوتبال اماراتي مواجه شده است.مهدوي كيا كه تاكنون فصل بدي را در اينتراخت پشت سر گذاشته و درفهرست اسامي اين تيم حضور نيافته است، به خروج از فوتبال آلمان علاقه اي ندارد اما شرايطي كه پيش پاي او گذاشته شده، چندان جالب نيست.از اين رو مدير برنامه اين بازيكن، به دنبال يك راه منطقي براي جلب رضايت مديران آينتراخت هستند. آنها عقيده دارند كه پيشنهاد مالي اماراتي ها براي جذب كيا كافي نيست و اين رقم بايد بالاتر برود. مهدوي كيا يكي از گران ترين بازيكنان آينتراخت است و علت اصلي مشكلات او نيز همين دستمزد بالاست.
قلعه نويي: ناچار شويم با تيم ملي قطع همكاري مي كنيم
امير قلعه نويي با بيان اينكه ازمسئولين فدراسيون مي خواهم كه توجه ويژه اي به تيم هاي باشگاهي داشته باشند گفت: براساس قوانين و اساس نامه، بازيكناني كه از باشگاه ها در اختيار تيم ملي هستند، بايد 48 ساعت قبل از مسابقه باشگاهي خود به جمع نفرات تيم اضافه شوند. اگر تيم سپاهان به خاطر گذاشتن بازيكنانش در اختيار تيم ملي، لطمه ببيند ما نيز به ناچار همكاري خود را با اين تيم قطع خواهيم كرد.
سرمربي تيم سپاهان درباره علل توقف تيمش مقابل فولاد خوزستان گفت: علت اصلي اين نتيجه را مي توان خستگي برخي بازيكنان از ديدارهاي تيم ملي و استفاده نكردن به موقع از موقعيت هاي به دست آمده دانست. اميدواريم در رقابت هاي آينده چنين مشكلاتي براي تيم پيش نيايد.
وي در پايان گفت: ديدارهاي تداركاتي تيم ملي بايد هدفمند برگزار شود تا باعث بروز مشكلات در فوتبال باشگاهي ما نگردد. لزومي نداشت ما حريف تمريني بحرين شويم و اين تيم را براي پلي آف آماده سازيم. ما مي توانستيم روز چهارشنبه 11 شهريور ماه مسابقات ليگ و روز شنبه 14 شهريورماه مسابقات تيم ملي را برگزار كنيم تا مجبور نشويم بدون بازيكنان اصلي خود رقابت هاي خود را انجام دهيم.
اسپانيا، انگليس و صربستان در آستانه صعود به جام جهاني
تيم هاي ملي فوتبال انگليس، صربستان و اسپانيا در صورت پيروزي در مسابقات امشب، جواز صعود به جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي را كسب خواهند كرد.اين سه تيم در صورت صعود، مي توانند تعداد تيم هاي راه يافته به جام جهاني را به عدد 11 برسانند. اگر در گروه ششم شاگردان شكست ناپذير «فابيو كاپلو» در تيم ملي انگلستان بتوانند در ورزشگاه ويمبلي لندن، كرواسي را مغلوب كنند راهي جام جهاني خواهند شد.
در گروه هفتم تيم ملي فوتبال صربستان در ورزشگاه 55 هزارنفري ماراكانا تيم ملي فرانسه نايب قهرمان جام جهاني 2006 را پيش روي دارد كه با كسب 3 امتياز در اين ديدار مي تواند به صورت مستقيم به جام جهاني 2010 راه يابد.قهرمان اروپا يعني اسپانيا كه همانند انگليس هفت مسابقه قبلي خود را در گروه پنجم برده است، مي تواند با غلبه بر استوني در «مريدا» و برد تركيه مقابل تيم دوم گروه يعني بوسني صعود كند. در صورت پيروزي، تركيه، يك تساوي هم اسپانيا را راهي فينال جام جهاني مي كند. گفتني است در پايان مسابقات مرحله مقدماتي جام جهاني در اروپا، تيم هاي صدرنشين 9 گروه به طور خودكار راهي آفريقاي جنوبي مي شوند و تكليف هشت تيم دوم گروه ها بعد از برگزاري چهارمسابقه پلي آف (بصورت رفت و برگشت) مشخص خواهد شد.

 



ساخت نخستين واحد توليدكننده سوخت سبز كشور در دامغان آغاز شد

مديرعامل كارخانه ميلادگستر پارسيان دامغان از آغاز ساخت نخستين كارخانه توليدكننده سوخت سبز «بيو اتانول» بنزين از گياهان مختلف كشور در شهر خبر داد.
«يحيي الهي» روز يكشنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در سمنان افزود: اين واحد با استفاده از گياهان مختلف از جمله ذرت، سيب زميني و گياهي با نام سويج گراس قادر به توليد بنزين گياهي يا بيواتانول است.
وي گفت: در مرحله اول قرار است با استفاده از 15درصد بنزين معمولي و 85 درصد بيواتانول توليدي، اين واحد نوعي بنزين و سوخت سبز توليد كند كه استفاده از آن بويژه در كلان شهرها در كاهش ميزان آلودگي هوا بسيار موثر است.
وي گفت: كلنگ احداث اين واحد چندي قبل توسط وزير صنايع در دامغان به زمين زده شد و در حال حاضر با تصويب وام ارزي 21ميليون يورو تسهيلات ارزي از طريق بانك صنعت و معدن به اين واحد اختصاص يافته است.
الهي افزود: ماشين آلات اين واحد از كشور آلمان تامين مي شود و همزمان با انجام كارهاي ساختماني اين ماشين آلات نيز وارد كشور مي شود.
رئيس سازمان صنايع و معادن استان سمنان نيز با بيان اينكه اين واحد با حمايت سازمان گسترش صنايع ايران ايجاد مي شود گفت: براي ايجاد اين واحد با زيربناي 70 هزارمترمربع 200هزار مترمربع زمين به اين واحد اختصاص يافته است.
«عباس رستمي» نيز به خبرنگار ايرنا گفت: براي ايجاد اين واحد در مجموع 880 ميليارد ريال سرمايه گذاري مي شود كه 40درصد از سهام آن متعلق به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و بقيه به مجتمع كشت و صنعت ميلاد خراسان اختصاص دارد.
وي با بيان اينكه تسهيلات اين طرح از محل آمايش صنعت و معدن تامين مي شود گفت: بيواتانول سوختي، خوراك آماده دام، ظروف يك بار مصرف پوسيدني گياهي، نشاسته هاي اصلاح شده (گرانول براي ساخت ظروف پوسيدني) توليد نشاسته و محصولات نشاسته اي از ذرت از توليدات اين كارخانه است.
وي ظرفيت اين واحد را سالانه 155هزار تن اعلام كرد و افزود: مواد اوليه اين واحد ضايعات ذرت، پوست سيب زميني، ضايعات نيشكر و نظاير آن است كه از منابع داخلي تامين مي شود.

 



تيم ملي واليبال براي قهرماني آسيا استارت زد

اردوي آماده سازي تيم ملي واليبال كشورمان به منظور حضور در مسابقات جام ملت هاي آسيا از اواخر هفته جاري با حضور تمام بازيكنان اعزامي به ديدارهاي انتخابي جهان آغاز مي شود.
بازيكنان تيم ملي واليبال ايران كه به تازگي از حضور در مسابقات انتخابي جام جهاني 2010 ايتاليا و ليگ جهاني رها شده اند بعد از چند روز استراحت بايد مجدداً تمرينات خود را براي شركت در پيكارهاي بين المللي ديگري از سر بگيرند و اين بار براي جام ملت هاي آسيا.
مسابقات واليبال جام ملت هاي آسيا از 4 مهرماه در فيليپين آغاز مي شود. تيم ملي كشورمان كه در دوره پيشين اين رقابت ها و در اندونزي به مقام پنجم آسيا بسنده كرد در مانيل بايد با تيم هاي سريلانكا، ويتنام، هنگ كنگ و چين ديدار كند. اين تيم از اواخر هفته جاري تمرينات خود را آغاز مي كند.

 



سعيدلو به خواسته بحق بسكتبال جامه عمل بپوشاند مشحون : به سالن استاندارد بين المللي نياز داريم

رئيس فدراسيون بسكتبال گفت: براي تداوم موفقيت ها و روند رو به رشد بسكتبال، گسترش زيرساخت هاي لازم و حمايت مسئولان ورزش از اين رشته حياتي است.
محمود مشحون با تمجيد از عملكرد محمد علي آبادي در طول مدت حضورش در سازمان تربيت بدني، اظهار كرد: مسئولان فدراسيون بسكتبال هيچ توقع شخصي از رئيس جديد سازمان تربيت بدني ندارند، اما با توجه به موفقيت هاي چشمگيري كه در چند سال اخير توسط خانواده بسكتبال نصيب كل ورزش كشور شده، اين توقع را داريم كه در تهران يك سالن منطبق با استانداردهاي بين المللي در مركز شهر در اختيار فدراسيون قرار گرفته و در همه مراكز استان ها هم يك سالن اختصاصي براي هيئت ها درنظر گرفته شود. چرا كه براي رشد و توسعه بسكتبال و تداوم موفقيت ها داشتن زيرساخت هاي لازم حياتي است. سالني كه هم اكنون در اختيار فدراسيون قرار دارد فاقد استانداردهاي بين المللي است و اميدواريم «سعيدلو» رئيس جديد سازمان تربيت بدني به اين خواسته بحق جامعه بسكتبال كشور جامه عمل بپوشاند.
مجلس از قهرمانان تيم ملي بسكتبال
تجليل مي كند
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طي مراسمي به مناسبت عيدسعيد فطر از قهرمانان تيم ملي بسكتبال ايران در تكرار عنوان قهرماني جام ملتهاي آسيا تجليل خواهند كرد.
اين مراسم قرار است همزمان با عيد فطر و با حضور علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، جمعي از اعضاي فراكسيون ورزش مجلس، علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني، مسئولان فدراسيون و اعضاي تيم ملي بسكتبال كشورمان در مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود.
در اين مراسم رئيس مجلس و جمعي از نمايندگان به پاس قدرداني از اعضاي تيم ملي بسكتبال در تكرار عنوان قهرماني اين تيم در مسابقات جام ملتهاي آسيا در چين هدايا و پاداش ويژه اي را به ملي پوشان بسكتبال اهداء خواهند كرد.
تيم ملي بسكتبال ايران اواخر مردادماه گذشته با پيروزي قاطع مقابل چين ميزبان مسابقات به عنوان قهرماني بيست و پنجمين دوره رقابت هاي بسكتبال جام ملت هاي آسيا دست يافت.

 



ليگ دسته اول فوتبال ايران قرعه كشي شد

مراسم قرعه كشي مسابقات ليگ دسته اول فوتبال ايران در حالي ظهرديروز در محل فدراسيون برگزار شد كه تيم ها، گروه ها و حريفان خود را شناختند.
در گروه اول تيم هاي مس رفسنجان، شموشك نوشهر، پيام خراسان، داماش لرستان، كاوه تهران، شاهين اهواز، شهرداري تبريز، تربيت يزد، نفت آبادان، اتكا گرگان، ايران جوان بوشهر، پيام مخابرات شيراز، شهرداري بندرعباس و سپاهان نوين اصفهان حضور دارند.
در گروه دوم نيز تيم هاي آلومينيوم هرمزگان، فولاد گستر تبريز، پتروشيمي تبريز، برق شيراز، كوثر تهران، نفت تهران، مهركام پارس تهران، نساجي مازندران، فولاد اهواز، داماش گيلان، شيرين فراز كرمانشاه، مس سرچشمه رفسنجان، شن سا اراك و گل گهرسيرجان با يكديگر همگروه شدند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم كشتي آزاد منتخب همدان به نمايندگي از كشورمان در رقابت هاي بين المللي جام سركسيان ارمنستان شركت مي كند. با درخواست هيئت كشتي استان همدان و موافقت فدراسيون كشتي قرار است تيم كشتي آزاد منتخب اين استان به نمايندگي از كشورمان در رقابت هاي بين المللي جام سركسيان كه روزهاي اول و دوم آبان ماه در شهر ايروان برگزار مي شود، شركت كند.
¤ دو مربي تيم هاي ملي دووميداني پس از تصميم هيئت رئيسه اين فدراسيون ايران را ترك خواهند كرد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بنابر اعلام مسئولان فدراسيون دووميداني، قرار است هيئت رئيسه اين فدراسيون اين هفته در ارتباط با قطع همكاري با دو مربي ملي خود تصميم گيري كند.
¤ براي نخستين بار در تاريخ ورزش كشور، هيئت شطرنج استان تهران هزار ورزشكار آماتور را گردهم مي آورد تا در رقابت فشرده در صفحه 64 خانه اي شطرنج با يكديگر مبارزه كنند. اين مسابقه 9 مهر ماه سال 88 در پارك «فدك» كه يكي از پارك هاي شرق تهران واقع در محدوده ميدان رسالت است، برگزار مي شود.

 



ميزبانان رقابت هاي كشتي مشخص شدند

شهرهاي همدان، شيراز و مشهد به عنوان ميزبان رقابتهاي كشتي قهرماني كشور در رده هاي سني بزرگسالان و جوانان انتخاب شدند.
همدان روزهاي 15 تا 17 مهرماه ميزبان رقابتهاي كشتي آزاد قهرماني بزرگسالان كشور خواهد بود و قرار است بلافاصله در دو هفته ابتدا رقابتهاي كشتي فرنگي جوانان در شيراز و پس از آن رقابتهاي كشتي آزاد جوانان در مشهد برگزار شود. قرار است رقابتهاي كشتي فرنگي نوجوانان نيز در مهرماه يا آبان ماه در استان كهگيلويه و بوير احمد برگزار شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14