(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 18 شهريور 1388- شماره 19458
 

روابط عمومي كميته امداد اعلام كرد كمك 50 ميليون ريالي رئيس قوه قضائيه به ايتام
آيت الله آملي لاريجاني خواستار اعطاي مرخصي به زندانيان واجد شرايط شد
با اجراي طرح مهر رمضان انجام شد مرمت و ساماندهي 88 مسجد و مكان مذهبي در شمال تهران
رئيس ستاد ساماندهي مسافربرهاي شخصي: 50 هزار راننده تاكسي دوشغله هستند
حوادث كوتاه از كشور
رئيس جديد سازمان حفاظت محيط زيست: حل مساله محيط زيست نيازمند عزم ملي است
نشت گاز مسافرخانه اي در زنجان را به آتش كشيد
همايش تخصصي آسم برگزار مي شود
بازار گيلان در تسخير برنج هاي خارجي
سه گلوله ميني كاتيوشا از خاك عراق به بارانداز شلمچه اصابت كرد
مدير مسئول اعتماد ملي 12 مهر دادگاهي مي شود
موتورسيكلت دفتر روزنامه كيهان در كيش به سرقت رفت
اعتراض فرمانداري به مصوبه رسيدگي به خانواده هاي آسيب ديده حوادث اخير
مرگ يك مسلمان در حمله اوباش انگليسي
آتش سوزي در جنگل هاي ايتاليا
گلابي هاي بودا



روابط عمومي كميته امداد اعلام كرد كمك 50 ميليون ريالي رئيس قوه قضائيه به ايتام

همزمان با هفته اطعام نيازمندان و اكرام ايتام، رئيس قوه قضائيه مبلغ 50 ميليون ريال جهت اطعام و افطار كودكان يتيم كمك كرد.
به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام خميني(ره)، همزمان با هفته اطعام نيازمندان و اكرام ايتام يعني از پانزدهم تا بيست ويكم ماه مبارك رمضان، در راستاي مشاركت قوه قضائيه در كمك به اطعام و افطار كودكان يتيم، آيت آلله آملي لاريجاني مبلغ 50 ميليون ريال به اين امر اختصاص داد.
مبلغ فوق به حساب جاري 3333 كميته امداد امام (ره) نزد بانك ملي شعبه پيام انقلاب اسلامي واريز شد.

 



طي بخشنامه اي به واحدهاي قضايي و دادسراهاي كشور
آيت الله آملي لاريجاني خواستار اعطاي مرخصي به زندانيان واجد شرايط شد

رئيس قوه قضاييه در بخشنامه اي به واحدهاي قضايي و دادسراهاي سراسر كشور خواستار اعطاي مرخصي به زندانيان واجد شرايط تا پايان ماه مبارك رمضان شد.
به گزارش روابط عمومي قوه قضاييه آيت الله آملي لاريجاني با ابلاغ بخشنامه اي به واحدهاي قضايي و دادسراهاي سراسر كشور به منظور بهره مندي زندانيان واجد شرايط از آثار و بركات ماه ضيافت ا و نقش تربيتي روزه و احياي شبهاي قدر در تنبه افراد و تاثير مثبت رهايي از زندان خواستار اعطاي مرخصي به محكومان زنداني تا پايان ماه مبارك رمضان شد.
اين بخشنامه براي نيل به اهداف عالي در بازسازي اجتماعي و اخلاقي زندانيان و نيز برقراري روابط عاطفي بين زندانيان و فرزندان و ساير اعضاي خانواده زندانيان صادر شده است.
مطابق بخشنامه آيت الله آملي لاريجاني به محكومان زنداني با رعايت شرايط ذيل و اخذ تامين مناسب تا پايان ماه مبارك رمضان مرخصي داده مي شود.
الف-زندانيان محكوم به حبس:
1-از ده تا 15 سال به شرط تحمل حداقل دو سال حبس.
2-از پنج تا ده سال به شرط تحمل حداقل يك سال حبس.
3-كمتر از پنج سال به شرط تحمل حداقل سه ماه حبس.
ب-زندانياني كه صرفا بديل عدم پرداخت جزاي نقدي در حبس بسر مي برند:
1-محكومين به جزاي نقدي كه مقدار باقي مانده آن بيش از سي ميليون ريال و كمتر از دويست ميليون ريال مي باشد به شرط تحمل حداقل سه ماه حبس.
2-محكومين به جزاي نقدي كه مقدار باقي مانده آن كمتر از سي ميليون ريال مي باشد به شرط تحمل حداقل يك ماه حبس.
ج-محكومين جرايم غيرعمدي، محكومين مالي و يا بيماران صعب العلاج (به تشخيص پزشك قانوني و يا پزشك معتمد)
براساس اين گزارش زندانياني كه به لحاظ عجز از پرداخت ديه ناشي از جرايم غيرعمدي و يا بدهكاري در زندان به سر مي برند صرفنظر از مدت اقامت آنان در زندان از مرخصي موضوع اين بخشنامه برخوردار خواهند شد.
مرتكبين جرايم ذيل از شمول اين بخشنامه مستثني خواهند بود:
سرقت مسلحانه، جاسوسي، اقدام عليه امنيت كشور، داير كردن مراكز فساد و فحشا، تجاوز به عنف، آدم ربايي، اخلال در نظام اقتصادي، جرايم باندي و عمده مواد مخدر، محكوميت به قصاص، محكومين به اعدام، محكومين به اجراي حد شرعي.
دادستان هاي سراسر كشور ملزم به اجراي اين بخشنامه بوده و علاوه بر آنها شوراي طبقه بندي زندان ها نيز مي تواند در اجراي تبصره 2 ماده 124 آيين نامه اجرايي سازمان زندانها به واجدين شرايط مرخصي اعطاء كند.

 



با اجراي طرح مهر رمضان انجام شد مرمت و ساماندهي 88 مسجد و مكان مذهبي در شمال تهران

88 مسجد، مكان متبرك و مذهبي شمال تهران در طرح مهر رمضان با اعتباري بالغ بر 6ميليارد و 90 ميليون ريال مرمت و نماسازي شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 1 مهندس حميدرضا بتو معاون امور اجتماعي و فرهنگي منطقه با اعلام اين خبر اظهار داشت: طبق بازديدهاي مديران اجتماعي نواحي ده گانه منطقه و درخواستهاي شهروندان و شوراياران، اماكن مذهبي كه نياز به ساماندهي داشتند شناسايي و با اجراي طرح مهر رمضان فعاليتهاي عمراني در آنها آغاز شد.
وي افزود: در مرحله اول اين طرح حدود 63 مسجد، 15 حسينيه، 3 امامزاده، 2 تكيه، 2 مهدقرآني و نمازخانه هاي نواحي ده گانه سطح منطقه و ... در نظر گرفته شده كه تاكنون 60 درصد عمليات ساماندهي در آنها به انجام رسيده است.
مهندس بتو با اشاره به فعاليت هاي عمراني در حال اجرا در اين اماكن گفت: انجام تعميرات اساسي در سرويس هاي بهداشتي، آبدارخانه، آشپزخانه، سيستم هاي گرمايشي، سرمايشي و صوتي، رنگ آميزي ديواره ها، ساماندهي ورودي اماكن، كاشي كاري، تعويض شيرواني، لوله كشي و... از اقداماتي است كه اجرا مي شود.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 1 افزود: به همين منظور ساماندهي حوزه هاي علميه موجود در سطح منطقه نيز در دستور كار است كه با اعتباري حدود 1 ميليارد ريال در حال اجراست.
وي خاطرنشان كرد: بيش از از 67 مسجد و اماكن متبرك در شمال تهران وجود دارد كه هويت مذهبي خاصي به منطقه داده است.

 



رئيس ستاد ساماندهي مسافربرهاي شخصي: 50 هزار راننده تاكسي دوشغله هستند

رئيس ستاد ساماندهي مسافربرهاي شخصي گفت: «مالكان 50هزار دستگاه تاكسي ناوگان حمل و نقل عمومي كشور، دو شغله هستند و شغل اصلي اين تعداد مالك تاكسي، رانندگي نيست».
«حسين هاشمي» در گفت وگو با ايرنا خواستار آن شد تا با مديريت صحيح، پروانه تاكسي اين تعداد مالك خودروي حمل و نقل عمومي باطل و به افراد بيكار واجد شرايط واگذار شود.
وي افزود: اين تعداد مال خودروي حمل و نقل عمومي غيرفعال، بخشي از 270 هزار تاكسي موجود در كشور است كه با اتخاذ مديريت صحيح مي توان اميدوار بود، 15درصد به بهره وري ناوگان حمل و نقل عمومي كشور افزوده مي شود.
رييس ستاد ساماندهي مسافربرهاي شخصي گفت: در تهران 70 هزار تاكسي فعاليت دارند كه مالك 13 هزار دستگاه تاكسي دوشغله هستند.
هاشمي با تاكيد بر اينكه براساس قانون، واگذاري تاكسي به افراد شاغل، غيرقانوني است، با ارائه راهكارهاي ساماندهي مسافربرهاي شخصي گفت: تكميل طرح ساماندهي مسافربرهاي شخصي و سياست گذاري و مديريت مناسب در تاكسيراني از راهكارهاي ساماندهي مسافربرهاي شخصي است.وي گفت: لازم است مسئولان حمل و نقل عمومي در شهرهاي مختلف به گونه اي سياست گذاري كنند كه نياز به حمل مسافر به وسيله خودروهاي غيرتاكسي و مسافربرهاي غيرمجاز صورت نگيرد.
رييس ستاد ساماندهي مسافربرهاي شخصي با بيان اينكه «براساس مطالعات صورت گرفته تعداد تاكسي هاي موجود متناسب با نياز جامعه است»، گفت: لازم است مديريت به شكلي باشد كه مردم با امكانات موجود از بلاتكليفي و سرگرداني خارج شوند.

 



حوادث كوتاه از كشور

مرگ زوج مهابادي در تصادف
تبريز - خبرنگار كيهان: يك زوج مهابادي به نام حسن-م 26 ساله و شبنم - گ 22 ساله كه به سوي مرند در حركت بودند در اثر خواب آلودگي راننده و سرعت زياد خودرو وانت پيكان واژگون و سبب مصدوميت شديد زن و شوهر شد. مصدومان پس از انتقال به بيمارستان امام رضا(ع)تبريز جان خود را از دست دادند. اين حادثه در محور تبريز-صوفيان روي داد.
آخرين تزريق موادمخدر
زنجان - خبرنگار كيهان: دو جوان زنجاني به علت اعتياد و تزريق موادمخدر جان خود را از دست دادند. همچنين سه زورگير كه با تهديد سلاح سرد موتورسيكلت يك عابر را در اين شهر به سرقت برده بودند دستگير شدند.
5 كشته در سوانح رانندگي
سمنان - خبرنگار كيهان: وقوع پنج فقره سوانح رانندگي در جاده هاي استان سمنان طي هفته گذشته منجر به مرگ پنج نفر و جراحت هشت نفر شد. سه فقره از اين حوادث واژگوني خودرو به علت ناتواني راننده در كنترل وسيله نقليه و خواب آلودگي و بي توجهي به جلو بود.
انهدام شبكه هرمي
مشهد - خبرنگار كيهان: يك شبكه هرمي گلدكوئيستي در مشهد كه با اغفال اعضا اقدام به كلاهبرداري ميلياردها ريال از مردم كرده بود متلاشي شد.
در بازرسي از منازل و دفاتر شبكه تعدادي زيادي اوراق، بروشور و سي دي آموزش شركت هاي هرمي كشف شد. در اين رابطه سه نفر دستگير شدند.
دريافت كارت سوخت با اسناد جعلي
با دستگيري جاعل اسناد موتورسيكلت در مشهد و بازرسي از منزل وي 6 فقره كارت سوخت كشف شد. متهم مرتضي نام دارد كه با مدارك جعلي موتورسيكلت براي دريافت كارت سوخت به اداره پست اين شهر مراجعه كرده بود كه با هوشياري كاركنان اين اداره دستگير شد.
دستگيري زوج جيب بر
¤ مرد جواني كه با همكاري همسرش اقدام به جيب بري مي كرد در مشهد دستگير شد متهم 32 ساله در حال جيب بري به دام پليس افتاد. در بازرسي از محل سكونت اين متهم 35 دستگاه گوشي تلفن همراه 5 عدد سيم كارت، 52 هزار تومان وجه نقد شرقي و 2500 دينار عراقي كشف شد.

 



رئيس جديد سازمان حفاظت محيط زيست: حل مساله محيط زيست نيازمند عزم ملي است

رئيس جديد سازمان حفاظت محيط زيست توسعه مشاركت مردم براي حفاظت از محيط زيست خودشان را مهمترين برنامه خود اعلام كرد.
مهندس محمدجواد محمدي زاده در مراسم معارفه خود به عنوان رئيس جديد سازمان حفاظت محيط زيست و معاون رئيس جمهوري با تاكيد بر اينكه حل مساله محيط زيست نيازمند عزمي ملي است افزود: تا زماني كه آحاد مردم محيط زيست را يك مساله مهم و اصلي خود ندانند، امكان چاره انديشي زخم هاي عميق محيط زيست فراهم نخواهد بود.
وي مشكلات ساختاري، محدوديت اعتباري و مهجور بودن سازمان در ساختارهاي بين المللي را از مشكلات اين سازمان برشمرد و گفت: بايد بررسي شود با وجود آموزه هاي ديني و قوانين كافي در حوزه محيط زيست چرا در اين حوزه هنوز چالش وجود دارد.
رئيس جديد سازمان حفاظت محيط زيست با تاكيد بر اينكه بايد سازو كارهاي قانوني براي تصويب لوايح كه دستگاه ها را ملزم به رعايت مسائل زيست محيطي كنند تهيه و براي تصويب به مجلس شوراي اسلامي ارائه شود افزود: با قوانين و مجازات هاي فعلي نمي توان به طور شايسته از محيط زيست كشور دفاع كرد.
وي با اشاره به اينكه در بخش نرم افزاري بايد پشتوانه هاي حقوقي و قانوني لازم ايجاد شود گفت: در بخش سخت افزاري نيز بايد موضوعاتي مانند تجهيز گارد محيط زيست، آزمايشگاه ها و ... مورد توجه قرار گرفته و نسبت به توسعه ايستگاه هاي سنجش و دريافت اطلاعات آنلاين از آلودگي ها در كشور در برنامه هاي جدي سازمان حفاظت محيط زيست قرار گيرد.
رئيس جديدسازمان حفاظت محيط زيست با تاكيد بر اينكه در ساختارهاي اداري سازمان بايد تجديدنظر صورت گيرد گفت: در حوزه بين الملل نيز ظرفيت هايي وجود دارد كه بايداز آن استفاده شود. از سوي ديگر ارتقاي آموزش كاركنان، توسعه مباحث محيط زيست در مقاطع مختلف تحصيلي، آشتي ميان متخصصان و فرهيختگان با سازمان محيط زيست كشور، جلب مشاركت مردم، اطلاع رساني شفاف و بهره گيري از توان رسانه اي و بانك هاي اطلاعاتي، برگزاري جشنواره ها، گردهم آيي ها و نشست هاي علمي و ... از برنامه هاي اصلي سازمان حفاظت محيط زيست خواهد بود.
وي با تاكيد بر اينكه حفاظت و نظارت نبايد تنها در انتهاي فرايند مدنظر قرار گيرد گفت: بايد نظارت فرايندي شكل گرفته و در تمامي طول فرايند موضوع نظارت انجام شود.رئيس جديد سازمان حفاظت محيط زيست با تاكيد بر اينكه سازمان با نيروي قرضي قابل اداره نيست گفت:در عين حال بايد موضوع نظارت مردمي نيز تقويت شود، از سوي ديگر به نظر من تعامل با صنعت نيز بسيار مهم است و بايد پرسيد كه آيا نمي شود مطالعات زيست محيطي را از همان ابتداي ايجاد صنعت مدنظر قرار دهيم تا هم صنعت فعال شود و هم محيط زيست تخريب نشود.

 



نشت گاز مسافرخانه اي در زنجان را به آتش كشيد

زنجان-خبرنگار كيهان:
بي احتياطي سه مسافر و نشت گاز از پيك نيك موجب آتش سوزي در يك مسافرخانه در زنجان شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني نيروي انتظامي استان زنجان در اين حادثه مسافرخانه خيام دچار آتش سوزي شده و بخشي از آن در آتش سوخت. براساس اين گزارش در اين آتش سوزي يك ميليون و پانصدهزار تومان وجه نقد و مقداري ساعت و ادكلن در آتش سوخت.
همچنين در پي نشت گاز در يك واحد مسكوني در كوي قائم زنجان و انباشت گاز در طبقات منزل و انفجار شديد كه با شكستن شيشه هاي منازل اطراف همراه بود دو طبقه منزل دچار خسارت كلي شد.به گزارش خبرنگار ما در اين حادثه كه ساعت اوليه ديروز به وقوع پيوست چهار تن از ساكنان اين خانه مصدوم و به مراكز درماني منتقل شدند.
در اين انفجار شديد كه موجب ترس اهالي منطقه شد كليه پنجره ها و درهاي اين واحد مسكوني از جا كنده شده و به دو خودرو پارك شده در حياط منزل نيز خسارت فراواني وارد شد.

 



همايش تخصصي آسم برگزار مي شود

سومين همايش تخصصي آسم و هفتمين سمينار دوسالانه انجمن آسم و آلرژي ايران از سوي مركز تحقيقات ايمونولوژي، آسم و آلرژي 26 تا 28 آبان ماه در تالار امام بيمارستان امام خميني برگزار مي شود.
دكتر مسعود موحدي دبير اين همايش هدف كلي برپايي اين همايش را بررسي آسم به عنوان يك موضوع مورد توجه در ايران و بحث جهاني كه نقش موثري در امر سلامت دارد، با تاكيد بر كنترل آسم براي بهبود كيفيت زندگي برشمرد.
وي گفت: آسم شغلي، آسم و ورزش، عوامل محيطي و آسم، كودكان و آسم، حاملگي و آسم، تغذيه در آسم، كيفيت زندگي بيماران آسمي، جنبه هاي روانپزشكي آسم، ايمونوتراپي، تشخيص كنترل و درمان آسم، آلرژي و آسم و طب مكمل در آسم از عمده محورهاي اين همايش است.
وي ادامه داد: آشنايي متخصصان رشته هاي مختلف آسم و آشنايي پزشكان عمومي با اين بيماري از ديگر اهداف اين همايش است كه سعي شده با دعوت از ميهمانان و سخنرانان برجسته خارجي، جديدترين يافته هاي علمي در زمينه تشخيص، درمان و كنترل آسم ارايه و تبادل شود.

 



بازار گيلان در تسخير برنج هاي خارجي

برنج هاي خارجي علاوه بر بازارهاي داخلي گيلان تا خانه هاي روستاييان برنج خيزترين استان كشور را به تسخير خود درآورده است.
شاليكاران و كارشناسان در استان گيلان معتقدند كه واردات بي رويه و در كنار آن تبليغات صورت گرفته براي برنج هاي خارجي علاوه بر ركود در بازار برنج هاي داخلي، تمايل شاليكاران به تغيير كاربري اراضي را افزايش داده است.
شاليكاران گيلان حضور بيش از 25رقم برنج خارجي با نام هاي مختلف و در كيسه هاي رنگي شكيل را مرهون اين واردات و تبليغات گسترده مي دانند.
اگر چه اين تبليغات از رسانه ملي بويژه در سطح استان و كشور با تلاش هاي صورت گرفته خصوصا از سوي نمايندگان استانهاي برنج خيز به تازگي متوقف شده است اما هم اكنون برنج هايي با نام هاي كمال ملكي، خاطره، ناب، فردوس، نثار، مارال، شهر خاطرات، علي امارات، رعنا، پاندا، مژده، آشپزباشي، وليد، تورا و محسن بازارهاي گيلان را قبضه كرده اند.
يك فروشنده برنج در رشت گفت: واردات گسترده و تبليغات وسيع برنج هاي خارجي موجب ركود در بازار برنج هاي داخلي شده و قيمت با كيفيت ترين برنج هاي داخلي با قيمت برنج خارجي براي نخستين سال برابر شده است.
«محمدرضا رضوي» قيمت برنج هاي دانه بلند وارداتي در بازار رشت را حدود 19هزار ريال ذكر كرد و قيمت برنج هاي كيفي داخلي مانند هاشمي را نيز همين حدود دانست.
وي اضافه كرد: تبليغات برنج هاي خارجي موجب تغيير فرهنگ مصرف كنندگان حتي در مناطق برنج خيز شده است و بسياري خريد برنج هاي خارجي را ترجيح مي دهند.
يك كشاورز گفت: تبليغات برنج هاي خارجي يك نوع مبارزه با توليد محصول با كيفيت بالاي برنج داخلي بود كه نفع آن به جيب عده اي دلال مي رود و اين برنج كاران زحمتكش هستند كه بايد ضرر اين گونه سودجويي ها را مدت ها بپردازند.
مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي گيلان نيز در اين رابطه به خبرنگار ايرنا گفت: تبليغات برنج هاي خارجي باعث عدم استقبال مصرف كنندگان بخصوص شهروندان تهراني از برنج هاي داخلي شده است.
«شايگان اديبي» افزود: اين تبليغات به مرور بر تغيير ذائقه مردم اثر تخريب كننده اي بر جاي خواهد گذاشت.
وي كيفيت برنج هاي خارجي را نسبت به برنج هاي داخلي بسيار پايين دانست و تصريح كرد: برنج هاي خارجي هيچگاه عطر، طعم، قد و ماندگاري بعد از پخت برنج هاي ايراني را ندارند و بين كشورهاي برنج خيز جهان ايران از كشورهاي پاك در توليد برنج به سبب مصرف متعادل كودها و سموم شيميايي بشمار مي رود.

 



سه گلوله ميني كاتيوشا از خاك عراق به بارانداز شلمچه اصابت كرد

مديركل انتظامي و امور مرزي استانداري خوزستان گفت: در پي اصابت سه گلوله ميني كاتيوشا 107 ميليمتري به بارانداز مرزي شلمچه در 16كيلومتري غرب شهر خرمشهر گروه ويژه اي براي بررسي اين حادثه تشكيل شد.
«عبدالرحيم ناطقي» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين سه گلوله كه ساعت 20 و 30 تا 20 و 50 دقيقه يكشنبه شب از سمت خاك عراق به سوي بارانداز شلمچه شليك شده علاوه بر خسارت، سه مجروح نيز بر جاي گذاشته است.
وي گفت: در تماس با مقامات مرزباني عراق، آنان اذعان داشتند شليك اين گلوله ها اشتباه بوده و موضوع از سوي آنان نيز در دست بررسي است.
ناطقي اظهار داشت: تمهيداتي براي تكرار نشدن چنين حوادثي كه مي تواند ناامني را در منطقه گسترش دهد از سوي مرزباني جمهوري اسلامي ايران در منطقه انديشيده شده است.
وي اسامي مجروحان اين حادثه را مهدي محرابي زاده، رضا محرابي زاده و ايمان امرايي ذكر كرد و گفت: اينان در پي اصابت گلوله هاي شليك شده به بارانداز شلمچه مجروح شدند.
مديركل انتظامي و امور مرزي استانداري خوزستان اظهار داشت: مهدي محرابي زاده از ناحيه كتف و صورت به شدت مجروح شده و روز سه شنبه تحت عمل جراحي قرار گرفت ضمن اينكه رضامحرابي زاده نيز به علت شدت جراحات وارده به ناحيه سر هم اكنون در بخش سي سي يو بيمارستان ولي عصر (عج) خرمشهر بستري است.
وي اضافه كرد: مجروح سوم اين حادثه پس از مداوا از بيمارستان مرخص شده است. بعد از پايان جنگ تحميلي اين نخستين بار است كه چنين حادثه در شهر مرزي خرمشهر گزارش مي شود.

 



مدير مسئول اعتماد ملي 12 مهر دادگاهي مي شود

جلسه رسيدگي به پرونده هاي نشريات «اعتماد ملي»، «تاك»، «ليان» و «موج»، 12 مهرماه در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران با حضور هيات منصفه مطبوعات برگزار مي شود.
به گزارش ايسنا، در ادامه رسيدگي به پرونده هاي مطبوعاتي در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، قاضي مدير خراساني، دوازدهم مهر ماه را براي رسيدگي به پرونده هاي مديران مسئول نشريه هاي «اعتماد ملي»، «تاك»، «ليان» و «موج» تعيين كرده است.اتهامات مديران مسئول نشريات مذكور، نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي و چاپ مطالب خلاف واقع عنوان شده است.براساس اين گزارش، مهر ماه سال جاري مدت 2 ساله فعاليت هيات منصفه فعلي مطبوعات به اتمام مي رسد و هيات منصفه جديد مطبوعات پس از تعيين، كار خود را آغاز خواهد كرد.

 



موتورسيكلت دفتر روزنامه كيهان در كيش به سرقت رفت

كيش - خبرنگار كيهان:
موتورسيكلت توزيع نشريات روزنامه كيهان در جلوي دفتر اين نمايندگي در كيش به سرقت رفت.
اين سرقت در بلوار اصلي جزيره كيش و در ساعات اداري انجام شد كه در نوع خود از بي سابقه ترين سرقت ها در جزيره كيش محسوب مي شود. چرا كه سرقت موتورسيلكت و خودرو در جزيره كيش به دليل شرايط جزيره اي بودن خروج و حتي اوراق كردن آنها محال است.
پيشتر دو دستگاه موتورسيكلت كه با آنها روزنامه و نشريات در سطح جزيره كيش توزيع مي شدند توسط اداره راهنمايي و رانندگي اين جزيره توقيف شده بود و هم اكنون توزيع نشريات كيهان با مشكلات زيادي انجام مي شود.

 



در جلسه ديروز شوراي شهر تهران مطرح شد
اعتراض فرمانداري به مصوبه رسيدگي به خانواده هاي آسيب ديده حوادث اخير

فرمانداري تهران به مصوبه اخير شوراي اسلامي شهر تهران مبني بر رسيدگي به وضعيت خانواده هاي آسيب ديده حوادث اخير تهران اعتراض كرد.
به گزارش فارس، در دويست و هجدهمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران كه ديروز به رياست حسن بيادي، نائب رئيس شورا برگزار شد، اعتراض فرمانداري تهران درباره مصوبه اخير شورا مبني بر رسيدگي به وضعيت خانواده هاي آسيب ديده بعد از حوادث اخير تهران بررسي گرديد.
فرمانداري تهران خطاب به نائب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران طي نامه اي مغايرت هاي قانوني كه در اين مصوبه وجود داشته را ارائه داد.
بعد از قرائت اعتراض فرمانداري تهران، حسن بيادي، نائب رئيس شورا گفت: شهرداري درباره اين موضوع نيازي به مصوبه نداشت و براي حمايت از اظهارات مقام معظم رهبري اين مصوبه را تعيين كرد. محمدعلي نجفي عضو كميسيون برنامه و بودجه شورا در ادامه اظهارات بيادي تصريح كرد: حوادث بعد از انتخابات باعث شد آسيب هاي عمومي به فضاي كشور وارد شود كه آثار آن مدت ها باقي خواهد ماند، و شوراي شهر تهران براي اينكه اين آثار را كم كند بايد كاري انجام دهد و به عقيده بنده به طور مستقيم اين موضوع به شورا مربوط مي شود.
حمزه شكيب رئيس كميسيون توسعه و عمران شورا نيز در اين باره اظهار داشت: وقتي يك رخداد سياسي اتفاق مي افتد، مي تواند مسائل امنيتي نيز در كنار خود داشته باشد و اينكه آيا شوراي شهر مي تواند وارد اين موضوع شود، بعيد است مگر آنكه از طريق كانال هاي ذي ربط انجام شود.وي افزود: طبق فرمايشات مقام معظم رهبري تيمي تشكيل شده كه موضوع حوادث بعد از انتخابات را پيگيري مي كند. و درخواست بنده اين است كه مستقيماً وارد اين كار نشويم چرا كه ممكن است وارد مسائل حاشيه اي شويم.
معصومه ابتكار، عضو كميسيون توسعه و عمران شورا نيز در اين باره گفت: مصوبه اي كه شوراي شهر بعد از انتخابات تعيين كرده از بعد انساني است و از اهميت زيادي برخوردار است و رنج هايي كه مردم تهران در اين جريانات كشيدند نبايد از اهميت ساقط شود.
وي ادامه داد: فرمانداري بعد از مصوبه شوراي شهر ستادي را براي رسيدگي به اين موضوع تشكيل داده است در حالي كه نگراني شورا قبل از اين مطرح بوده و بنده نيز پيشنهاد مي دهم بر اصلاحيه اين مصوبه، حداكثر وزارت كشور را اضافه كنيم چرا كه اين مسئله بعد انساني دارد و نبايد جنبه امنيتي پيدا كند.
رسول خادم، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شورا در ادامه اظهارات اعضاي شورا با بيان اصلاحيه اي در اين باره، گفت: به منظور تاييد مضاعف موضوع مذكور عبارت وزارت كشور به ادامه عبارت دستگاه هاي ذي ربط اضافه مي شود.
وي ادامه داد: در بند ديگري از اين اعتراضيه پيشنهاد مي شود عبارت از رديف هاي مربوطه در ماده 18 بودجه مصوب 1388شهرداري تهران با لحاظ تمام قوانين و مقررات موضوعه پس از عبارت «در حد توان» اقدام شود.
خادم خاطرنشان كرد: هزينه هاي ريالي مربوط به اجراي مصوبه از مواد 16 و 17قانون بودجه سال 88 شهرداري تهران تامين مي شود.
براساس اين گزارش بعد از بررسي اعتراض فرمانداري نسبت به موضوع مصوبه تغييرات ذكر شده به تصويب رسيد.
در ادامه جلسه ديروز شورا مصوبه سال گذشته شورامبني بر ممنوعيت طرح اضافه اشكوب (ساخت طبقه اي اضافه بر بنا) در شورا مطرح شد.
حسن بيادي، نائب رئيس شورا با اشاره به اينكه بسياري از ساختمان هاي تهران فرسوده است، گفت: ساختمان ها از لحاظ مهندسي و شهرسازي ظرفيت اضافه شدن بنا را ندارد.

 



مرگ يك مسلمان در حمله اوباش انگليسي

مرد مسلماني كه در برابر چشمان نوه دختر 3 ساله اش مورد حمله گروهي از اوباش انگليسي قرار گرفته بود، درگذشت.
به گزارش فارس، اكرام حق 67 ساله سرانجام پس از مدتي مبارزه با مرگ بر اثر ضربات شديد وارد شده به سرش جان خود را از دست داد.وي روز گذشته در خارج از مسجدي كه براي نماز به آن جا رفته بود، مورد حمله اوباشي قرار گرفت كه دانش آموز مدارس بريتانيا بوده اند و دچار صدمات شديدي در ناحيه سر شد.درحالي كه وي به همراه نوه اش در ايستگاه در انتظار رفتن به خانه بوده اند اوباش با چماق به وي حمله ور شده و ضربات شديدي را به سرش وارد كردند.به نوشته ديلي ميل اسكاتلنديارد كه معتقد است اين حمله با چند حمله ديگر صورت گرفته روي افراد كهنسال آسيايي مرتبط است، تحقيقات خود در رابطه با اين قتل را آغاز كرده است.پليس معتقد است كه اين حمله انگيزه هاي نژادپرستانه داشته است.

 



آتش سوزي در جنگل هاي ايتاليا

به دنبال بروز آتش سوزي گسترده در مناطق جنگلي ايتاليا، صدها هكتار جنگل و مرتع طعمه حريق شده و تلاش براي مهار آن ادامه دارد.
به گزارش واحد مركزي خبر، افزون بر دو هزار نفر از نيروهاي آتش نشاني ايتاليا، با كمك بالگرد و هواپيماهاي آب پاش از 48 ساعت گذشته مشغول مهار كانون آتش سوزي در استان هاي شمالي، مركزي و جنوبي اين كشور هستند.دماي بالاي هوا و وزش باد، كار را براي نيروهاي آتش نشاني دشوار كرده است.نيروهاي امداد صدها نفر از اهالي مناطق مجاور آتش سوزي ها را به مناطق امن انتقال داده اند.به گفته مقامات سازمان جنگل باني ايتاليا، در 9 ماهه گذشته بيش از 1800 مورد آتش سوزي در جنگل هاي اين كشور روي داده كه بيشتر آنها عمدي بوده است.يك سوم خاك ايتاليا برابر با 10 ميليون هكتار را مرتع و جنگل پوشانده است.

 



گلابي هاي بودا

يك كشاورز چيني براي بدست آوردن بازار جهاني گلابي هايي به شكل بودا توليد كرد.
اين كشاورز تصميم دارد گلابي هايش را با قيمت 5 پوند به بريتانيا و ديگر كشورهاي اروپا صادر كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14