(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 شهريور 1388- شماره 19467
 

حديث دشت عشق
از اولين پيروزي شاهين با ياوري تا استعفاي خداداد عزيزي پيكان صدر جدول را حفظ كرد
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز مسابقات جهاني كشتي آزاد در دانمارك قرعه سخت براي ابراهيمي و تقوي
مسابقات جايزه بزرگ آسيا دو كماندار ايران مدال نقره گرفتند
تورنمنت بسكتبال چين مهرام از سد نماينده كره جنوبي گذشت
خواندني از ورزش ايران
سرمربي تيم ملي: فرنگي كاران ديگر زنگ تفريح نخواهند بود
رضازاده: نمي توان با دوپينگ مخفيانه ورزشكاران مقابله كرد
حضور نايب رئيس فدراسيون و سرمربي تيم ملي فوتبال در تمرين زير 17 ساله ها
قطبي: موفقيت در قلب هاي شماست
به دنبال نتايج ضعيف تيرو كمان در جهاني كره تغييرات عمده در تيم ملي صحيح نبود
آزادكاران ايران در انديشه قهرماني جهان محمدي: هيچ چيز قابل پيش بيني نيست
شب هاي ناتمام فوتبال در رمضان جانواريو: گوشه ديگري ازدنياي فوتبال را ديدم



حديث دشت عشق

به ياد سرهنگ دوم پاسدار شهيد «بهرام باقري نژاد»
يك عمر تا شهادت

شهيد «بهرام باقري نژاد» ششم دي 1340 در خانواده اي متوسط و مذهبي در محله اتابك تهران ديده به جهان گشود. وي از همان دوران كودكي با آواي حزين قرآن پدر و سوز اشك مادر و عشق به اهل بيت(ع) رشد كرد. پس از طي دوران ابتدايي و راهنمايي وارد دبيرستان نظام شد و بعد از يك سال استعفا داد و سرپرستي خانواده را به عهده گرفت. بعد از انقلاب توانست ديپلم خود را بگيرد. هيچ وقت نماز اول وقتش ترك نمي شد و به مستحبات بسيار اهميت مي داد. هميشه با كفني كه براي خود مهيا كرده بود براي پدر و مادرش و براي اموات نماز قضا مي خواند. روي گشاده و تبسم شيرين و كلام گرم او همه را به خود جذب كرده بود. در دوران انقلاب فعاليت هاي بسياري داشت و بعد از انقلاب درسش را ادامه داد و بنيانگذار مسجد وليعصر(عج) در جنوب شرقي تهران شد به همين دليل به وي لقب (مهدي حزب الله) داده بودند. پس از كسب ديپلم وارد جهاد سازندگي شد و در سال 1362 به عضويت كميته انقلاب اسلامي درآمد و با شروع جنگ تحميلي به اهواز رفت و در تاريخ چهارم خرداد ماه سال 1367 بر اثر تك نيروهاي عراقي مفقود گرديد كه سرانجام در هفدهم مرداد ماه سال 1378 پيكر مطهرش در بهشت زهرا(س) به خاك سپرده شد.

 



از اولين پيروزي شاهين با ياوري تا استعفاي خداداد عزيزي پيكان صدر جدول را حفظ كرد

هفته هفتم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي ايران را مي توان هفته شگفتي ها خواند، نخستين پيروزي شاهين بوشهر آن هم با 4 گل مقابل مس كرمان، شكست سنگين استقلال اهواز برابر ذوب آهن كه منجر به استعفاي رسمي خداداد عزيزي شد از جمله نتايج دور از انتظاري بود كه طي بازيهاي اين هفته رقم خورد.
بازيهاي هفته هفتم رقابتهاي ليگ برتر با ديدار حساس و جذاب استقلال تهران-استيل آذين از جمعه شب هفته گذشته آغاز شد، ديداري كه در حضور بيش از 90 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي برگزار و در پايان با برتري دو بر صفر استقلال به پايان رسيد. اين بازي در شرايطي برگزار شد كه حضور علي كريمي در تيم استيل آذين به همراه چند بازيكن پيشين پيروزي بر جذابيت هاي اين بازي افزوده بود تا بيش از 90 هزار تماشاگر راهي ورزشگاه شوند و ركورد حضور تماشاگر در ليگ نهم را بشكنند.
اين ديدار در حالي برگزار شد كه شبكه سوم سيما با اين بهانه كه سيستم ارتباطي دچار نقص فني شده است، از پخش مستقيم آن خودداري كرد. هر چند كه اظهارنظرهاي متفاوتي درخصوص عدم پخش مستقيم اين ديدار طي چند روز گذشته بيان شد اما اگر نقص فني را هم بپذيريم بايد يك نمره منفي ديگر را در كارنامه صداوسيما ثبت كرد.
در روز دوم بازيهاي هفته هفتم چهار ديدار در شهرهاي مختلف كشور برگزار شد. در بوشهر محمود ياوري كه با حضورش در تيم شاهين اين تيم را متحول كرده است پس از كسب يك امتياز باارزش در هفته گذشته در بازي خارج از خانه مقابل پيروزي موفق شد اولين پيروزي فصل را نصيب اين تيم كند و با نتيجه باورنكردني 4 بر يك تيم مس كرمان را درهم بكوبد.
در ديگر بازي پرگل شنبه شب ذوب آهن با نتيجه 5 بر 2 تيم استقلال اهواز را با شكست بدرقه كرد تا ضمن ثبت جايگاه خود در جمع مدعيان و جبران شكست هفته قبل برابر مس كرمان موجبات وداع خداداد عزيزي با نيمكت آبي پوشان اهوازي را فراهم آورد.
گفتني است مديرعامل باشگاه استقلال اهواز پس از قبول استعفاي عزيزي عصر ديروز رسماً مجيد باقري نيا را به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال اين باشگاه انتخاب كرد.
تيم صدرنشين پيكان قزوين هم در ادامه كسب نتايج درخشان خود در اين فصل اين بار تيم بحران زده ابومسلم مشهد را با دو گل از پيش رو برداشت تا با 16 امتياز علاوه بر حفظ جايگاه صدرنشيني خود، سياه جامگان مشهدي را يك رده بيشتر به قعر جدول نزديك كند.
تيم صباي قم هم در ديداري كه افشين قطبي سرمربي تيم ملي كشورمان از نزديك شاهد تلاش بازيكنان اين تيم با پاس همدان بود موفق شد با نتيجه دو بر يك به برتري برسد و با 12 امتياز موقعيت خود را در جدول بهبود بخشد.
در روز سوم و پاياني از هفته هفتم نيز عصر ديروز چهار ديدار برگزار شد كه در انزلي ديدار ملوان با سپاهان اصفهان با تساوي بدون گل به پايان رسيد، مقاومت سپاسي در شرايطي كه تا آستانه شكست مقابل تراكتورسازي پيش رفته بود روي اشتباه فاحش و گل به خودي محمد نصرتي مدافع ملي پوش حريف به گل تساوي دو بر دو دست يافت، فولاد خوزستان همچنان در حسرت كسب اولين پيروزي در ليگ نهم باقي ماند و در اهواز به نتيجه اي بهتر از تساوي يك بر يك مقابل سايپا نرسيد. ديدار پيروزي با راه آهن شهرري هم به علت دير برگزار شدن نتيجه اش به چاپ امروز نرسيد.
نتايج كامل بازيهاي هفته هفتم به اين شرح است:
¤ استقلال تهران 2- استيل آذين صفر
گل ها: آرش برهاني (26 و 81)
¤ ذوب آهن اصفهان5-استقلال اهواز 2
گل ها: اسماعيل فرهادي (21)، قاسم حدادي فر(31)، ايگور كاسترو(33)، فرشيد طالبي(55) و محمد قاضي(80) براي ذوب آهن- هادي خنيفر(51) و عليرضا دغاغله(77) براي استقلال اهواز
¤ صباي قم2- پاس همدان 1
گل ها: فريدون فضلي(38) و ابوالفضل حاجي زاده(63) براي صبا- هادي اصغري(32) براي پاس
اخراج: يدالله اكبري (65) از پاس
¤ شاهين بوشهر 4- مس كرمان يك
گل ها: عباس پورخسرواني(34 و 6)، عبدالرضا بازياري(57) و عبدالله كرمي(61) براي شاهين- لوسيانو ادينهو (81) براي مس
¤ پيكان قزوين2- ابومسلم مشهد صفر
گل ها: ميثم حاجيان(65- گل به خودي) و ايمان رزاقي راد(88)
¤ ملوان انزلي صفر- سپاهان اصفهان صفر
¤ فولاد خوزستان 1- سايپا كرج 1
گل ها: سيدمحمد علوي (56) براي فولاد- كريم انصاري فرد (12) براي سايپا
¤ مقاومت سپاسي شيراز 2- تراكتورسازي تبريز 2
گلها: سيامك كوهنورد (44) و محمد نصرتي (83- مدافع حريف) براي مقاومت- محمد ابراهيمي (35) و فرهاد خير خواه (43) براي تراكتورسازي

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ايران- برزيل؛ امروز در ورزشگاه آزادي
تيم ملي فوتبال برزيل كه براي انجام سه بازي تداركاتي به ايران آمده است عصر امروز از ساعت 17 در اولين مصاف خود در ورزشگاه 12هزار نفري آزادي رودرروي تيم ملي فوتسال كشورمان قرار خواهد گرفت. حسين شمس سرمربي تيم ملي فوتسال ايران با بيان اينكه با حضور هواداران در ورزشگاه آزادي مي توانيم برزيل را شكست دهيم. گفت: بازيكنان ايران در تلاش هستند كه اين بازي را با پيروزي پشت سر بگذارند اما آنها قهرمان جهان هستند و مقابله با اين تيم نمي تواند راحت باشد.
وي افزود: ايران به لحاظ آمادگي و كار گروهي در شرايط خوبي براي اين مسابقه قرار دارد. من از ميزان آمادگي فعلي تيم برزيل خبر ندارم اما به هر حال آنها با همه نفرات خود به ايران آمده اند؛ پس در كيفيتي هميشگي خود هستند. شمس كه چندي قبل اعلام كرده بود در دو سال آينده مي توان برزيل را برد، در مورد رويارويي با اين تيم گفت: هنوز هم روي اين حرف هستم.(امروز) مقابل تماشاگران خودي به كمتر از پيروزي مقابل برزيل راضي نيستيم و تمام تلاش خود را هم به كار مي گيريم كه اين اتفاق رخ دهد.
مرادي ديدار ام صلال قطر با سئول كره را قضاوت مي كند
داور بين المللي فوتبال كشورمان براي قضاوت در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا راهي دوحه قطر مي شود.
مسعود مرادي، داور بين المللي فوتبال كشورمان كه از سوي كميته داوران كنفدراسيون فوتبال آسيا براي قضاوت در ديدار تيم هاي ام صلال قطر و اف سي سئول كره جنوبي انتخاب شده است، ساعت 5بامداد امروز(دوشنبه) راهي دوحه قطر شد.
مرادي به همراه حسن كامراني فر، صبحي اديب (كمك داور عراقي) اين بازي كه ديدار رفت دو تيم از مرحله يك چهارم نهايي مسابقات ليگ قهرمانان آسياست را قضاوت مي كند. اين ديدار چهارشنبه شب هفته جاري در دوحه قطر برگزار خواهد شد.
واعظي آشتياني: اين بار سازمان ليگ بايد جريمه شود
مديرعامل باشگاه استقلال تهران كه درخواست صدا و سيما را براي تاخير در شروع بازي نپذيرفته بود، گفت: اگر به قانون و نظم و انضباط احترام مي گذاريم بايد در تمامي اين شرايط اين احترام را قائل باشيم.
اميررضا واعظي آشتياني پس از پايان بازي استقلال و استيل آذين در پاسخ به اين سوال خبرنگاران كه چرا شما نپذيرفتيد بازي استقلال- استيل آذين با 15 دقيقه تاخير آغاز شود تا شرايط براي پخش مستقيم فراهم شود، گفت: اگر به قانون و نظم و انضباط احترام مي گذاريم بايد اين شرايط هميشه وجود داشته باشد. وقتي استقلال يا هر تيم ديگري براي ورود به زمين بازي يك دقيقه يا يك ثانيه تاخير مي كند سازمان ليگ تيم را جريمه مي كند، اين بار بايد خود سازمان ليگ جريمه شود.
وي در پاسخ به اين سوال كه اگر شما مي پذيرفتيد اين بازي با تاخير شروع شود، هواداران استقلال كه در خانه هايشان حضور داشتند مي توانستند بازي را به صورت مستقيم تماشا كنند گفت: من با كاركنان صدا و سيما كه در ورزشگاه حضور داشتند صحبت كردم آنها مي گفتند اصلا شرايط پخش مستقيم وجود ندارد و مايكروويو صدا و سيما سوخته است. در چنين شرايطي اگر بازي با 15دقيقه تاخير هم برگزار مي شد امكان پخش مستقيم اين ديدار وجود نداشت چرا كه امكان پخش اين ديدار در 90 دقيقه هم فراهم نشد.
عزيزي: آبرويم را از سر راه نياورده ام
خداداد عزيزي سرمربي مستعفي تيم فوتبال استقلال اهواز پس از قبول شكستي سنگين در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برابر ذوب آهن از استعفاي خود و عدم بازگشت به اهواز خبر داد و گفت: خدا را شكر مي كنم كه با عدم دريافت گل هايي بيشتر و رقم نخوردن نتيجه اي سنگين تر از نتيجه كنوني، آبروي من بيش ا ز اين در فوتبال ايران نرفت.
بازيكن اسبق تيم ملي ايران افزود: يا توان بازيكنان استقلال اهواز در اين حد بود يا سطح دانش فني من بيش از اين نيست. با اين وجود كسي را به خيانت متهم نمي كنم اما چرا بعضي ها در ميدان بازي دست به كمر هستند؟ بيش از اين چيزي براي عرضه ندارم و معتقدم كوپن خداداد در اهواز پر شده است!عزيزي با بيان اين كه يا آنها حرف من را نمي فهمند و يا من نمي توانم بيش از اين چيزي به آنها بياموزم ادامه داد: من آبرويم را از سر راه نياوردم كه در اين تيم حراج كنم! دفاعي بازي مي كنم 4گل مي خورند، فوتبالي هجومي طرح ريزي مي كنم 5گل دريافت مي كنند! علم روز فوتبال دنيا را برايشان مطرح مي كنم نهايتا مي بازند!
خداداد عزيزي در پايان با بيان اينكه ذوب آهن در اين بازي ما را تحقير كرد، به سخره گرفت و به همه ما خنديد، گفت: ذوب آهن امروز يك بازي تمريني انجام داد و اميدوارم بازيكنان استقلال اهواز از اين پس نه به خاطر خداداد عزيزي بلكه براي آبروي خود فوتبال كنند.

 



آغاز مسابقات جهاني كشتي آزاد در دانمارك قرعه سخت براي ابراهيمي و تقوي

وزن كشي اوزان 55 و 66 و 96 كيلوگرم رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني جهان ظهر ديروز (يكشنبه) در شهر هرنينگ دانمارك برگزار شد كه طي آن ابراهيمي و تقوي با قرعه اي سخت روبرو شدند.
وزن كشي سه وزن نخست رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني جهان در شهر «هرنينگ» دانمارك برگزار شد. در وزن 55 كيلوگرم كه 32 كشتي گير حضور دارند، حسن رحيمي در دور اول با «راميل رجب اف» از تركمنستان روبرو مي شود و در صورت پيروزي مقابل اين حريف تركمن در دور دوم با برنده جدال كشتي گيران قرقيزستان و روماني ديدار مي كند. در گروه رحيمي كشتي گيران مطرحي از بلاروس و مولداوي حضور دارند. در اين وزن «آچيلوف» از ازبكستان در تست پزشكي حضور نيافت و وزن كشي نكرد.
در وزن 66 كيلوگرم مهدي تقوي پس از استراحت در دور اول در دور دوم با «شالوا آباجم» از گرجستان مسابقه مي دهد و در صورت پيروزي مقابل اين حريف گرجي در دور سوم به احتمال فراوان مقابل «آندري استادنيك» نفر دوم رقابت هاي المپيك پكن از اوكراين قرار مي گيرد. در اين وزن 34 كشتي گير حضور دارند.
در وزن 96 كيلوگرم كه 30 كشتي گير حضور دارند، سعيد ابراهيمي در دور اول با «دل كامپه» از فرانسه مسابقه مي دهد و با شكست اين حريف اروپايي به احتمال فراوان در دور دوم به مصاف «قربان قربان اف» از ازبكستان مي رود. ابراهيمي در صورت حضور در مرحله نيمه نهايي بايد مقابل يكي از كشتي گيران مطرح روس يا گرجستان يعني «حاجي مراد گاتسالوف» يا «گئورگي گوگشليدزه» قرار گيرد. در گروه مقابل ابراهيمي «گازيموف» و «روسلان شيخ اف» بسيار خوش اقبال هستند.
ايران كانديداي جام جهاني 2010 كشتي فرنگي شد
قبل از آغاز مسابقات جهاني كشتي، نشست كميته فني و بررسي تقويم فدراسيون جهاني كشتي در شهر هرنينگ دانمارك برگزار شد كه ايران كانديداتوري خود را براي جام جهاني 2010 فرنگي اعلام كرد. ارمنستان نيز ديگر كشوري است كه خواستار برگزاري اين مسابقات شده است.

 



مسابقات جايزه بزرگ آسيا دو كماندار ايران مدال نقره گرفتند

در روز پاياني چهارمين دوره رقابت هاي جايزه بزرگ تيراندازي با كمان آسيا و در ديدارهاي فينال انفرادي، ابراهيم رنجبر در ريكرو و علي مجازي كماندار بخش كامپوند به نشان نقره بسنده كردند.
نماينده ايران پيش از اين توانسته بود سه عنوان سومي تيمي را در ريكرو زنان و كامپوند مردان و زنان كسب كند.
در پايان چهارمين دوره رقابت هاي جايزه بزرگ آسيا كاروان ايران دو مدال نقره انفرادي و سه نشان برنز تيمي را به خود اختصاص داد.
رقابت هاي جايزه بزرگ آسيا، با حضور 10 تيم از كشورهاي سنگاپور، ايرلند، اسكاتلند، ايران، بوتان، نپال، بنگلادش، هنگ كنگ و دو تيم از هند برگزار شد.
اين رقابت ها در شهر كلكته هندوستان برگزار شد و تيم مس سرچشمه به عنوان نماينده ايران در اين مسابقات، برابر حريفان خود به ميدان رفته بود.

 



تورنمنت بسكتبال چين مهرام از سد نماينده كره جنوبي گذشت

تيم مهرام ايران نخستين ديدار خود در تورنمنت بسكتبال چين را با پيروزي مقابل نماينده كره جنوبي پشت سرگذاشت.
تورنمنت بين المللي بسكتبال چين با حضور برترين هاي باشگاهي كشورهاي ايران، كره جنوبي، ژاپن و كشور ميزبان از ديروز (يكشنبه) آغاز شد.در نخستين روز اين مسابقات تيم مهرام ايران به مصاف تيم سئول سامسونگ كره جنوبي رفت و موفق شد در جدالي نزديك و فشرده با نتيجه 89 بر 87 قهرمان ليگ بسكتبال كره جنوبي را از پيش رو بردارد.همان طوركه عنوان شد سئول سامسونگ كره جنوبي مدافع عنوان قهرماني مسابقات بسكتبال ليگ كره جنوبي است اما در فصل جاري اين مسابقات هم اكنون رده چهارم را در اختيار دارد.
مهرام كه علاوه بر قهرماني در فصل گذشته رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور عنوان نخست مسابقات غرب آسيا و باشگاه هاي آسيا را هم به دست آورده بود به عنوان نماينده كشورمان در كنار سئول سامسونگ كره جنوبي، هوكايدو ژاپن و المپين چين برگزاركننده تورنمنت چهار روزه چين است.امروز در دومين روز مسابقات تيم مهرام ايران به ديدار هوكايدو ژاپن مي رود.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ در پايان دور دهم مسابقات شطرنج بين المللي سريلانكا، الشن مرادي با 7 امتياز مشتركاً با شطرنجبازي از آمريكا در رده سوم قرار گرفت.همايون توفيقي استاد بين المللي شطرنج ديگر نماينده ايران در اين دوره با شش و نيم امتياز در رده 12 ايستاد.
¤ 14 بسكتباليست بلندقامت بالاي 2متر اردوي ويژه اي را با هدايت و نظارت سرمربي صربستاني تيم ملي كشورمان برپا خواهند كرد14. بازيكني كه قرار است اردوي بلندقامتان بسكتبال را تشكيل دهند داراي قد و قامتي بالاي 2 متر هستند. اين بازيكنان توسط فدراسيون بسكتبال و از سراسر كشور شناسايي شده اند تا در اردويي ويژه شركت كنند.

 



سرمربي تيم ملي: فرنگي كاران ديگر زنگ تفريح نخواهند بود

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران اعلام كرد: با توجه به توانمندي هايي كه در كشتي گيران فرنگي كار كشورمان يافت مي شود ديگر آنها زنگ تفريح كشتي گيران خارجي نخواهند بود.
«محمد بنا» در گفت وگو با ايرنا تاكيد كرد: درگذشته تك ستاره هايي درتيم ملي مي توانستند در ميدان هاي بين المللي براي كشورمان افتخارآفريني كنند اما امروز تمام كشتي گيران ملي پوش براي هر حريفي خطرساز هستند.
وي ادامه داد: كشتي گيران ملي پوش ايران ديگر برخلاف ادوار گذشته براي كشتي گيران صاحب نام جهان زنگ تفريح محسوب نمي شوند بلكه تك تك كشتي گيران كشورمان داعيه قهرماني جهان را در سر دارند.
بنا درخصوص وضعيت تيم ملي گفت: تيم ملي كشتي فرنگي ايران نسبت به سال هاي گذشته بسيار جوان شده و كشتي گيران با تجربه و عنوان دار جاي خود را به كشتي گيران جوان اما با انگيزه داده اند.
وي تاكيد كرد: ما با تمركز افكار خود به رقابتهاي جهاني 2009 دانمارك نيم نگاهي هم براي موفقيت در بازيهاي المپيك 2012 لندن داريم تا بتوانيم در المپيك بعدي ناكامي گذشته را جبران كنيم.
بنا مي گويد: كشتي گيراني همچون اميد نوروزي، افشين بيابانگرد، حبيب اخلاقي و اميرعلي اكبري از كشتي گيران جوان اما آينده دار كشورمان محسوب مي شوند.

 



رضازاده: نمي توان با دوپينگ مخفيانه ورزشكاران مقابله كرد

مدير تيم هاي ملي وزنه برداري گفت: بحث دوپينگ در اختيار ورزشكار است و اگر فردي بخواهد مخفيانه دوپينگ كند، كاري نمي توان كرد.
حسين رضازاده در گفت وگو با فارس درباره آخرين وضعيت آمادگي تيم ملي وزنه برداري بزرگسالان براي شركت در مسابقات جهاني كره جنوبي توضيحاتي كامل ارائه كرد:
¤ ملي پوشان وزنه برداري در چه شرايطي قرار دارند؟
با تمرينات خوبي كه ملي پوشان در اردوي اردبيل انجام دادند، به سطح آمادگي مطلوب رسيده اند؛ اما 2 ماه ديگر نيز اين تمرينات ادامه خواهد داشت. براي حضور قدرتمندانه در مسابقات جهاني از هيچ كوششي دريغ نمي كنيم و اكنون اردوي 2 هفته اي خود را كه در تهران آغاز كرده ايم و اميدواريم ورزشكاران بتوانند به صد در صد آمادگي كامل خود برسند.
¤ برنامه هايتان براي اردوي چابكسر چيست؟
9 وزنه برداري كه در اردوي اردبيل حضور داشتند، در چابكسر نيز شركت مي كنند و اميدواريم با انجام اين برنامه ها و تمرينات به ركورد جهاني نزديك شويم تا نفرات ركورددار را به مسابقات جهاني اعزام كنيم. برنامه كادرفني با برپايي اردوهاي متعدد اجرايي مي شود.
¤ سعيد علي حسيني، غول جوان وزنه برداري آسيا در چه سطحي است؟
وي در شرايط خوبي قرار دارد و با تمرينات منظم وزنه برداري در اردوي اردبيل ركورد زده است، يكي از اميدهاي مدال آور دسته فوق سنگين مسابقات جهاني كره جنوبي خواهد بود. او توانست در حركت يك ضرب 210 كيلوگرم و در 2 ضرب 250 كيلوگرم را بالاي سر ببرد و اگر دچار آسيب ديدگي نشود مي تواند حتي ركورد جهاني را بشكند
¤ در دسته سبك وزن اميدي براي قهرماني داريد؟
در چند سال اخير هيچ وزنه برداري در دسته سبك وزن به مسابقات قهرماني اعزام نشده بود؛ اما بهداد سليمي ركوردهاي خوبي در تمرينات خود زد و اميدوارم در مسابقات جهاني بين 5 نفر اول قرار بگيرد.
¤ در شرايط فعلي آيا ورزشكار مصدومي در اردو داريد؟
وزنه برداري يك ورزش حرفه اي است و امكان دارد هنگام تمرين براي هر ورزشكاري مصدوميتي جزئي به وجود آيد؛ اما در حال حاضر هيچ آسيب ديدگي جدي بين اعضاي تيم ملي وجود ندارد و خوشبختانه با همه نفرات اصلي تمرينات فشرده را انجام مي دهيم.
¤ ارزيابي تان از سطح مسابقات جهاني كره جنوبي چيست؟
در اين پيكارها وزنه برداران سرشناس ركورددار جهان حضور دارند تا قهرماني خود را دوباره تكرار كنند. شركت در رقابت هاي سطح بالاي جهاني كار ساده اي نيست.
¤ ركوردگيري اردونشينان پيش از اعزام به مسابقات جهاني چه زماني است؟
هر هفته روزهاي چهارشنبه ركوردگيري در سطح وزنه زدن وزنه سنگين براي اردونشينان داريم، اما ركوردگيري نهايي را يك ماه مانده به اعزام رقابت هاي جهاني كره جنوبي در مجموعه ورزشي آزادي انجام خواهيم داد.
¤ حريفان اصلي در دست فوق سنگين مسابقات جهاني كره چه كشورهايي هستند؟
رقباي جدي و اصلي ايران چين، روسيه، آلمان، قزاقستان، بلغارستان، لهستان و كره جنوبي هستند. همه تيم ها با قدرت وارد ميدان مي شوند و هيچ حريفي را نبايد دست كم بگيريم.
¤ پيش بيني مي كنيد ايران در مسابقات جهاني چه تعداد مدال كسب كند؟
براي گرفتن مدال در مسابقات وزنه برداري نمي توان پيش بيني كرد، چون اين رشته ورزشي ركوردي است و هر ورزشكار كه ركورد بيشتري بزند مدال كسب مي كند. بايد اين موضوع را نيز يادآور شد كه مسابقات جهاني بسيار سخت است.
¤ براي جلوگيري از دوپينگ چه برنامه هايي داريد تا اتفاق هاي گذشته در اين ورزش تكرار نشود؟
همه چيز در اختيار ورزشكار است و اگر فردي بخواهد مخفيانه دوپينگ كند، كاري نمي توان كرد، به دليل آن كه كادرفني در تمرينات كنار وزنه برداران هستند نه در خوابگاه يا جاي ديگر تا آنها را زيرنظر بگيرند. با وزنه برداران ملي پوش صحبت هايي در اين باره انجام داده ام كه اگر هر ورزشكاري قرصي را براي سرماخوردگي و يا براي سردرد استفاده كند بايد با مشورت كادرفني صورت بگيرد.
يعني مصرف قرص سردرد نيز دوپينگ محسوب مي شود؟
تعريفي كه مردم درباره دوپينگ وزنه برداري دارند با اصل حرفه اي آن فرق دارد. آنها فكر مي كنند كه وزنه برداران براي انجام دوپينگ مواد نيروزا مصرف مي كنند و وزنه مي زنند؛ اما تعريف دوپينگ در wada متفاوت است. طبق گفته كميته ضد دوپينگ جهاني هر ورزشكاري اگر قرصي مصرف كند دوپينگي محسوب مي شود. براي جلوگيري از تكرار اتفاق هاي گذشته همه مسايل حرفه اي را به ورزشكاران تيم ملي بيان كرده ام.
¤ چرا حسين رضازاده در هفته هاي گذشته در جلسات هيات مديره سايپا شركت نكرد؟
در مدت زماني كه در اردوي تيم ملي وزنه برداري (اردبيل) بودم، موفق به شركت در جلسات باشگاه سايپا نشدم و علت اصلي همين بود.
¤ اما غيبت شما به همراه علي دايي در هيات مديره سايپا شايعات زيادي را در پي داشت.
در حدي اطلاع دارم كه بعضي وقتي ها علي دايي به خاطر مشغله كاري در جلسات شركت نمي كرد و درباره اختلافش با سايپا خبري ندارم؛ بنابراين نمي توانم در مورد وي اظهار نظري كنم؛ اما شخصا به دليل حضور در اردوي اردبيل، در جلسات هيات مديره غايب بودم. بعد از ماه مبارك رمضان در جلسات شركت خواهم كرد.

 



حضور نايب رئيس فدراسيون و سرمربي تيم ملي فوتبال در تمرين زير 17 ساله ها
قطبي: موفقيت در قلب هاي شماست

تمرين تيم فوتبال زير 17 سال كشورمان در حالي عصر پنجشنبه برگزار شد كه مهدي تاج نايب رئيس فدراسيون فوتبال و افشين قطبي سرمربي تيم ملي در اين تمرين حضور داشتند.
تمرين تيم زير 17 سال ايران در كمپ تيم هاي ملي برگزار شد كه در اواسط اين تمرين مهدي تاج نايب رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان در محل تمرين حاضر شد و ضمن ديدار و گفتگو با نفرات اين تيم، 2 ضربه پنالتي هم به دروازه بان اين تيم زد كه يكي از آنها به شكلي زيبا وارد دروازه شد و ديگري به تيرك دروازه برخورد كرد.
در پايان اين تمرين، افشين قطبي هم در كنار ملي پوشان حاضر شد و ضمن ديدار با مربيان اين تيم خطاب به علي دوستي گفت:« من هر روز مي بينم كه شما با چه انرژي براي موفقيت تيم زير 17 سال تلاش مي كنيد».
سرمربي تيم ملي با بيان اينكه «بيوتر» از ديدارهاي دوستانه تيم نوجوانان هلند، همگروه تيم ايران در مسابقات جام جهاني، قرار است اطلاعاتي را كسب كند، اظهار داشت:«سعي مي كنيم با تكيه بر اطلاعات بيوتر (دستيار قطبي در تيم بزرگسالان) از وضعيت اين تيم اطلاع كاملي را در اختيار شما قرار دهيم تا با شناخت كامل از اين تيم برابر آنها به ميدان برويد.»
علي دوستي هم در جريان اين ديدار دوستانه گفت:«چه كسي بهتر از هموطن خودمان هدايت تيم ملي را بر عهده بگيرد. بايد كشورمان را بدست ايراني ها بسازيم كه اين نهايت آرزوي ماست.»
در ادامه بازيكنان تيم زير 17 سال هم كه تمرينشان به پايان رسيده بود، در كنار كادر فني خود قرار گرفته و به صحبت هاي مهدي تاج و افشين قطبي گوش دادند.
مهدي تاج هم گفتگوهاي دوستانه بين مربيان مختلف ملي را عامل موفقيت تيم ملي دانست و اظهار داشت:«هدف ما اتصال حلقه هاي مختلف تيم ملي با يكديگر است كه كم كم داريم به اين موضوع مهم دست پيدا مي كنيم.»
وي با اشاره به استعدادهاي بزرگ در فوتبال ايران تصريح كرد:« در تيم زير 12 سال يك بازيكن پديده را كشف كرده ايم كه از تكنيك سرشاري برخوردار است. نوع بازي اين بازيكن من را ياد برزگري مي اندازد كه همه را در زمين دريبل مي كرد حتي تير دروازه را.»
نايب رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان خلا فعاليت هاي ورزشي در آموزش و پرورش را مهمترين مشكل فوتبال و ورزش دانست و خاطرنشان كرد:« در گذشته مسابقات مختلف در آموزشگاه ها كه با حساسيت هاي بالايي برگزار مي شد، عامل معرفي بازيكنان مطرح به تيم هاي مختلف ملي بود اما امروز ورزش جايگاه خود را در آموزشگاه ها از دست داده است كه اميدواريم با درايت مسئولان امر به زودي شاهد رفع اين مشكل باشيم.»
تاج همچنين با بيان اينكه هيچكدام از تيم هاي ملي پايه ايران بازيكن صغر سن ندارد، موضوعي كه در آزمايش MRI اخير بر آن تاكيد شده است، خاطرنشان كرد:«علي دوستي براي تيم زير 17 سال يك بركت است كه از نظر علمي و فرهنگي در جايگاه بسيار بالايي قرار دارد.»
در ادامه افشين قطبي خطاب به بازيكنان تيم زير 17 سال گفت:«از اينكه براي موفقيت در مسابقات جهاني تلاش مضاعفي انجام مي دهيد بسيار خوشحالم، ضمن اينكه افتخار مي كنيم كه بگويم آينده فوتبال در دست بازيكناني نظير شماست.»
وي با اشاره به اينكه در ايران به بازيكن 26 ساله جوان مي گويند، تاكيد كرد: در اروپا چنين بازيكنان حداقل 40 بازي ملي دارند و در تيم هاي مطرح و بازي هاي بزرگ به ميدان رفته اند. شما هم بايد با اين هدف فوتبال را ادامه دهيد كه در آينده به تيم هاي بزرگ اروپا برويد و در آنجا فوتبالتان را ادامه دهيد.
سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان با بيان اينكه تمرينات اين تيم را از نزديك يا از پشت پنجره اتاقش كه مشرف به محوطه كمپ تيم هاي ملي است، پيگيري مي كند، خاطرنشان كرد: شما بايد افكار بزرگي داشته و سقف آرزوهايتان را بالا ببريد و ايران را در مسابقات جهاني سربلند كنيد.»
دوستي: ازبكستان قوي ترين حريف ماست
سرمربي تيم فوتبال زير 19 سال ايران با بيان اينكه ديدار با ازبكستان مهمترين ديدار اين تيم در مرحله مقدماتي رقابت هاي قهرماني اين رده در آسياست، گفت: ديگر هيچ تيم ضعيفي در آسيا وجود ندارد.
علي دوستي در گفتگو با مهر، در مورد قرعه كشي مسابقات مقدماتي قهرماني زير 19 سال آسيا گفت: ازبكستان قوي ترين تيم گروه ماست اما تمام تيم هاي ديگر هم در شرايط مطلوبي قرار داشته و در مجموع ديگر تيم ضعيفي در آسيا وجود ندارد.
وي با بيان اينكه تيم پاكستان ميزبان مسابقات با قدرت و براي صعود به مرحله نهايي در اين رقابت ها شركت مي كند، ادامه داد: در حال حاضر كه شناختي از تيم ها نداريم اما تلاشمان اين است بتوانيم اطلاعات كاملي از تيم هاي گروه خود كسب كنيم.
سرمربي تيم فوتبال زير 19 سال ايران با اشاره به اينكه در حال حاضر تمام تمركز خود را معطوف به موفقيت تيم زير 17 سال در مسابقات جام جهاني نوجوانان كرده است، اضافه كرد: بعد از آنكه از نيجريه بازگرديم برنامه خود را براي حضور موفق و پرقدرت در اين رقابت ها تنظيم خواهيم كرد.
وي خاطرنشان كرد: 50 درصد تيمي كه به اين مسابقات مي رود، همان تيم جام جهاني است كه در كنار آنها بازيكنان جديد و شاخص در رده جوانان را استفاده خواهيم كرد كه مي توانيم باچنين تلفيق و تركيبي در آن مسابقات موفق ظاهر شويم.
دوستي در پايان گفت: پس از مسابقات پاكستان همانند زمان تيم نوجوانان، با استعداديابي در استان هاي مختلف كشور بهترين نفرات را براي حضور در مسابقات نهايي قهرماني زير 19 سال آسيا انتخاب مي كنيم تا با قدرت كامل و ضايع نكردن حق بازيكنان مستعد، در آن رقابت ها شركت كنيم.
تيم فوتبال زير 19 سال كشورمان در گروه D مرحله مقدماتي مسابقات قهرماني زير 19 سال آسيا با تيم هاي ازبكستان، لبنان، تركمنستان، مالديو و پاكستان همگروه است. اين مسابقات آذرماه سال جاري در پاكستان برگزار شد.

 



به دنبال نتايج ضعيف تيرو كمان در جهاني كره تغييرات عمده در تيم ملي صحيح نبود

كارشناس خبره فدراسيون تيرو كمان در پي نتايج ضعيف كمانداران در جهاني كره گفت: اگر كادر فني كمانداران بهتري را انتخاب مي كرد، مي توانستيم در كامپوند مدال بگيريم و روي سكو بايستيم.
رضا كيارستمي در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: درباره عملكرد كمانداران در رشته كامپوند بايد گفت كه ما نتيجه خوبي نگرفتيم. ما قهرمان جهان بوديم. تغييرات نامطلوب مربيان در تركيب تيم ملي باعث شد تا عملا مقام خود را در جهان از دست دهيم. ما در بخش تيمي سوم جهان بوديم؛ ولي در كره جنوبي حتي به مرحله حذفي هم صعود نكرديم.
وي درباره عملكرد تيم ريكرو مردان اظهار كرد: ما در مرحله مقدماتي عملكرد نسبتا خوبي داشتيم. رياضي مهر توانست ركورد خوبي بزند؛ ولي در مجموع كماكان در بخش حذفي نقطه ضعف داشتيم. به طوري كه همه ورزشكاران ما در اين بخش حذف شدند.
دبير پيشين فدراسيون تيرو وكمان درخصوص عملكرد بانوان نيز تصريح كرد: ما درهر دو رشته ريكرو و كامپوند ضعيف ظاهر شديم. ما تنها نتايج را مي بينيم؛ بايد صبركنيم تا مربيان كره اي به ايران برگردند تا ببينم چه توضيحي براي نتايج دارند. با توضيح مربيان و مقايسه عملكرد ايران با ساير كشورها نظر كارشناسي درخصوص عملكرد تيم ملي داده خواهد شد.
كيارستمي با بيان اين كه شخصا با تغيير عمده در تركيب تيم ملي مخالفم، متذكر شد: مربيان كره اي در انتخاب نفرات اعزامي استقلال كامل داشتند تا پس از آن هم جوابگوي نتايج باشند. فدراسيون منتظر پاسخ مربيان است. ولي به شخصه معتقدم ايجاد تغييرات عمده در تركيب تيم ملي و شروع از نقطه صفر كار صحيحي نيست. من اين تفكر را نمي پسندم.ما بايد با آرامش نفرات تيم ملي را يكي يكي تغيير مي داديم.تيمي كه تركيب آن كاملا تغيير مي كند 4 تا 5 سال زمان نياز دارد كه به حد تيم قبلي برسد.
كارشناس خبره فدراسيون با بيان اين كه هر تغيير و تحولي مي تواند منشأ خير براي تيم ملي باشد. خاطرنشان كرد: اينكه بگويم مربيان و يا ورزشكاران توانمند نيستند، كار خوبي نيست. ما بايد ببينيم فدراسيون از كادر فني و تيم ملي چه مي خواهد. اگر مدال مي خواهيم، اصلا موفق نبوديم. اگر توسعه مي خواهيم بايد بررسي كنيم. قدر مسلم هر تغيير و تحولي در تيم ملي منشأ خير دارد. ما بايد حداقل از مربيان تيم ملي بخواهيم كه در تفكراتشان تغيير ايجاد كنند. منطقي تر است كه با توجه به هزينه هاي صرف شده انتظار ركوردهاي نزديك تر به آسيايي و جهاني را داشته باشيم. ما در بخش زنان درجا مي زنيم. فدراسيون و كميته فني بايد تصميم گيري كنند تا اگر مربيان توانايي انجام برنامه هاي جديد را ندارند تعويض شوند. درغير اين صورت به كار خودشان ادامه مي دهند.
وي با اشاره به اين كه مسابقات جهاني از سطح بسيار بالايي برخوردار است، تصريح كرد: مسابقات جهاني هردوسال يك بار با حضور همه كشورهاي جهان برگزار مي شود. انتظار مدال گرفتن در ريكرو دور از ذهن است. ولي با توجه به اردوهاي مكرر شبانه روزي انتظار ركوردهاي بهتري را داشتيم. ما در كامپوند بايد روي سكو مي رفتيم. قطعا انتخاب آقايان زماني نژاد و احمدي و خانم ها شعباني و قاسم پور كه ركوردداران جهان هستند مي توانست به ما كمك كند كه نتايج بهتري بگيريم.

 



آزادكاران ايران در انديشه قهرماني جهان محمدي: هيچ چيز قابل پيش بيني نيست

تيم ملي كشتي آزاد ايران در شرايطي خود را براي حضور در مسابقات جهاني دانمارك آماده كرده است كه اين مسابقه مي تواند ميدان تداركاتي بزرگي براي حضور در بازيهاي آسيايي گوانگجو و المپيك 2012 باشد.
تيم ملي كشتي آزاد ايران تمرينات خود را در آستانه رقابتهاي جهاني دانمارك پشت سر مي گذارد تا روز جمعه راهي هرنينگ شود.
در اين ميان روحيه خوب و انگيزه بسيار بالاي كشتي گيران باعث شده است تا همه اميدوار باشند، دانمارك يك آغاز و دورخيز خوب براي كشتي ايران پيش از حضور در رقابتهاي مهم آينده باشد.
محمدي اميدوار اما واقع گرا
غلامرضا محمدي سرمربي تيم كشتي آزاد با وجود اينكه از شرايط تمامي كشتي گيران خود راضي است اما معتقد است نبايد از كشتي انتظار كسب قهرماني داشت.
وي در اين مورد به مهر مي گويد: «با صحبتهايي كه مي گويند بايد قهرمان جهان شويم مخالفم زيرا ما تيم دوازدهم المپيك و هفتم جهاني باكو را تحويل گرفته ايم و اگر كشتي گيرانم نتايج درخشاني را كسب كنند مسلما كار بزرگي را انجام داده اند.»
رحيمي جوان ترين ملي پوش
حسن رحيمي دارنده دو مدال طلا و نقره جوانان جهان در وزن 55 كيلوگرم امسال با شكست رقيب سرسخت خود عباس دباغي در عين جواني صاحب دوبنده تيم ملي شد و مي خواهد در اولين گام در رقابتهاي جهاني صاحب خوشرنگترين مدال شود.
محمدي كابوس 60 كيلوگرمي هاي جهان
سيدمراد محمدي دارنده مدال برنز رقابتهاي المپيك 2008 پكن در حالي كه در آستانه سي سالگي قرار دارد اما هنوز با انگيزه بسيار بالا و تجربه بسيار زياد در فكر كسب دومين مدال طلاي خود در رقابتهاي جهاني است و كابوس دوباره تمامي 60 كيلوگرمهاي كشتي دنياست.
تقوي و انتظار كسب مدال طلا
مهدي تقوي كشتي گير وزن 66 كيلوگرم كشورمان و دارنده دو مدال طلاي جوانان جهان و مدال طلا آسيا حالا يك مدعي جدي در ميان وزن دنيا محسوب مي شود.
كشتي هاي بسيار خوبي كه تقوي عليرغم تجربه كم خود در رقابتهاي المپيك مقابل «گارزون» كوبايي و «رمضان شاهين» تركيه اي بنمايش گذاشت باعث شد حالا با كوله باري از تجربه حضور در ميدان المپيك و چند تورنمنت بين المللي همه را به كسب مدال طلا اميدوار كند.
آيا بخت به صادق گودرزي هم رو مي كند؟
داستان تمامي 74 كيلوگرمي هاي كشتي ايران ما را به كسب مدال در روز آخر رقابتهاي جهاني دانمارك اميدوار كرده است اميررضا خادم، مهدي حاجي زاده و علي اصغر بذري در اولين گام خود در اين وزن در رقابتهاي جهاني صاحب مدال شدند. گودرزي جوان كه پس از كسب مدال نقره رقابتهاي جوانان جهان در سال 2006 چند سال از رده اول كشتي كشور دور بود با يك دنيا انگيزه اميدوار است در رقابتهاي جهاني بخت ديگر 74 كيلوگرمي هاي ايران به او هم رو كند.
جمال ميرزايي دور از حاشيه
حالا ديگر جمال ميرزايي آن كشتي گير پرحاشيه گذشته نيست و پس از درخشش فوق العاده در رقابتهاي جايزه بزرگ باكو كادر فني را مجبور كرد تا بين او و لشكري مسابقه انتخابي در وزن 84 كيلوگرم برگزار كنند و او صاحب دوبنده تيم ملي شد.
ضعف بزرگ ميرزايي يكنواخت نبودن روند كشتي هاي اوست ولي امسال مي تواند سال خوش يمني براي ميرزايي باشد.
سعيد ابراهيمي در سوداي شكست گاتسالوف
ابراهيمي كشتي گير 24 ساله تيم ملي كشتي آزاد يكي از اميدهاي تيم ملي در راه كسب مدال طلا در رقابتهاي جهاني دانمارك است اما حضور حاجي مراد گاتسالوف روس، گئورگي گوگچيلدزه گرجستاني، قربان قربان اف ازبكستاني و ختاگ گازيموف آذربايجاني راه سختي را پيش روي ابراهيمي قرار داده است.
اما ابراهيمي با انجام تمرينات منسجم در شرايط آرماني قرار دارد و با انگيزه بسيار بالا سوداي شكست گاتسالوف را در سر دارد.
فردين معصومي در فكر كسب مدال طلا
فردين معصومي كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد ايران با 32 سال سن مسن ترين كشتي گير تيم ايران است اما اين مرد با تجربه تيم ايران اميدوار است اينبار پس از آنكه در رقابتهاي المپيك در آخرين ثانيه ها مدال برنز خود را از دست داد بتواند اولين مدال طلاي خود را در رقابتهاي جهاني بدست آورد.
محمدي : شرايط بسيار خوب است
سرمربي تيم ملي كشتي آزاد با بيان اينكه شكست و پيروزي جزء ورزش است گفت: موفقيت در رقابتهاي جهاني و يا شكست در بعضي اوزان پايان راه نيست.
غلامرضا محمدي در گفتگو با مهر با بيان اين مطلب افزود: همه كشتي گيران در شرايط مطلوب قرار دارند.
دارنده دو مدال نقره جهان ادامه داد: با شركت در تورنمنت هاي بين المللي برگزاري مسابقه هاي انتخابي و اردوهاي بسيار خوب و با برنامه تمريني علمي و اصولي چند ماه پرفشار را پشت سر گذاشتيم.
وي تصريح كرد: شرايط تيمي بسيار خوب است، حاشيه در تيم ما جايي ندارد و انسجام وهمدلي تيمي بيش از هميشه قابل حس است و اين يكي از نقاط مثبت تيم ماست و ما از بچه ها انتظار داريم كه با هوش و با تفكر كشتي بگيرند كمتر اشتباه كرده و از اشتباهات حريفان به نحو احسن استفاده كنند.
دارنده دو مدال برنز جهان در مورد اينكه گفته مي شود تيم ايران بايد در رقابتهاي جهاني قهرمان شود اظهار داشت: من اعتقاد دارم كه هميشه بايد واقعيت ها را به مردم گفت. مردم هميشه انتظار دارند كشتي موفق شود، كشتي در ميادين جهاني المپيك و بازيهاي آسيايي موفق بوده و اين انتظار بجايي است ولي واقعيت اين است كه كشتي ما كار سختي را در رقابتهاي جهاني دانمارك پيش رو دارد زيرا مسابقات جهاني كاملا با رقابتهاي قاره اي متفاوت است و تيمها با تركيب مورد نظر و آرماني خود در اين رقابتها شركت مي كنند.
محمدي تاكيد كرد: نبايد به افكار عمومي القاء شود كه ما بايد قهرمان شويم، زيرا بيشتر تيمها با تركيب خوبي به دانمارك مي آيند و من اعتقاد دارم روسها در سه تا چهار وزن حتي با نفراتي بهتر از المپيك در رقابتهاي جهاني شركت مي كنند.
وي در مورد پيش بيني عملكرد تيم در رقابتهاي جهاني اظهار داشت: هيچ چيز قابل پيش بيني نيست بخصوص در ورزش و ورزش بي ركوردي مثل كشتي همه چيز در روز مسابقه و روي تشك كشتي مشخص مي شود ما كارها انجام داديم تمرينات بخوبي انجام شده و آناليز حريفان به دقت صورت گرفته است شناخت نسبتا خوبي از حريفان خود داريم و در همه اوزان بچه ها با تمام وجود تمرين مي كنند و با روحيه و انگيزه هستند.
برنامه رقابتهاي كشتي آزاد قهرماني جهان
سه ملي پوش كشتي آزاد ايران دوشنبه در مسابقات جهاني به مبارزه مي پردازند.
به گزارش ايسنا، مسابقات كشتي آزاد و فرنگي قهرماني جهان از دوشنبه به مدت هفت روز در شهر هرنينگ دانمارك برگزار مي شود كه در روز نخست مسابقات حسن رحيمي در 55 كيلو، مهدي تقوي در 66 و سعيد ابراهيمي در 96 كيلو به مصاف حريفان خود مي روند.
در سه روز اول مسابقات، رقابت هاي آزاد و در سه روز پاياني مسابقات فرنگي برگزار مي شود.
گفتني است وزن كشي مسابقات، ساعت 30/18 روز قبل از مسابقه برگزار مي شود. براي اولين بار نيز مسابقات جهاني از ساعت يك بعدازظهر تا 9شب انجام مي شود.
برنامه مسابقات جهاني دانمارك و روز مسابقه ملي پوشان ايران به ترتيب زير است:
دوشنبه: (حسن رحيمي، مهدي تقوي، سعيد ابراهيمي)
ساعت 13 تا 30/17- مسابقات سه وزن 55، 66 و 96كيلوگرم آزادساعت 30:17- مراسم افتتاحيه، ساعت18 تا 30:21- مسابقات بازگشت مجدد، رده بندي و فينال اين سه وزن
سه شنبه: (مراد محمدي، جمال ميرزايي، فردين معصومي)
ساعت 13 تا 30/17- مسابقات اوزان60، 84و 120 كيلوگرم آزاد
ساعت18 تا 30:21- مسابقات بازگشت مجدد، رده بندي و فينال اين سه وزن
چهارشنبه: (صادق گودرزي)
ساعت13 تا 30:17- مسابقات وزن 74كيلوگرم آزاد
ساعت18 تا 30:21 مسابقات بازگشت مجدد، رده بندي و فينال 74 كيلوگرم آزاد
جمعه: (حميد سوريان)
ساعت13 تا 30:17:- مسابقات مقدماتي وزن 55كيلوگرم فرنگي
ساعت18 تا 30:21- مسابقات بازگشت مجدد، رده بندي و فينال 55 كيلوگرم فرنگي
شنبه: (اميد نوروزي، حبيب الله اخلاقي، اميرعلي اكبري)
ساعت 13 تا 30:17- مسابقات مقدماتي اوزان60، 84و 96 كيلوگرم فرنگي
ساعت18 تا 30:21- مسابقات بازگشت مجدد، رده بندي و فينال اين سه وزن
يكشنبه: (افشين بيابانگرد، فرشاد عليزاده، مسعود هاشم زاده)
ساعت13 تا 30/17- مسابقات اوزان 66، 74 و 120كيلوگرم فرنگي
ساعت 18 تا 30:21- مسابقات بازگشت مجدد، رده بندي و فينال اين سه وزن.

 



شب هاي ناتمام فوتبال در رمضان جانواريو: گوشه ديگري ازدنياي فوتبال را ديدم

پايگاه رسمي كنفدراسيون فوتبال آسيا در گزارشي با عنوان «شب هاي ناتمام فوتبال در رمضان» به برگزاري رقابت ليگ برتر فوتبال ايران در ساعات پس از افطار پرداخته است.
به گزارش ايسنا، در قسمت ابتدايي اين گزارش آمده: رمضان در تقويم فوتبال ايران فصلي با شرايط ويژه است. فوتبال در اين ماه نه فقط در سطح حرفه اي و ليگ بلكه در كوچه و خيابان و سالن هاي شهر حال و هواي ديگري به خود مي گيرد.
اگر چه برخي از كشورهاي عربي منطقه در همين ماه با عقب كشيدن يكي- دو ساعته برنامه بازيها را كمي تغيير مي دهند اما ايراني ها فوتبال در رمضان را به جايي مي رسانند كه در اوج هيجان است.
براي هواداراني كه سال هاي سال منتظر ديدن بازيها در اوقات غيركاري يا مثل اروپا در زير نور هستند اين چهار هفته بهشت فوتبال است.
رمضان امسال فرصت بي نظيري بود تا جماعت فوتبال فارغ از كار روزانه بعد از افطار و بدون هول و هراس به استاديوم ها بروند يا در خانه كنار خانواده تا نزديكي صبح گوشه تازه اي از شور فوتبال ايراني را تجربه كنند.
تصميم برگزاري بازيهاي ليگ بعد از افطار باعث شد براي مسائل امنيتي، رفت و آمد و به خصوص نور ورزشگاه ها اقدامات تازه اي شود هر چند در ابتدا اين تغييرات با گلايه بعضي از مربيان روبرو شد.
كشيدن ساعت بازيهاي بعد ازظهر به ده و نيم شب عمق تغييرات را حتي به سيستم بدني بازيكنان هم كشاند و شدت اين تغيير شايد براي خارجي هاي ليگ بيشتر ملموس بود تا داخلي هايي كه فوتبال در شب هاي بلند رمضان را در نوجواني و جواني به نوعي تجربه كرده بودند.
تجربه جان واريو
فابيو دانيل جانواريو كه شايد محبوب ترين بازيكن خارجي ليگ باشد بعد از بازي با تراكتورسازي گفت: «ما درست در ساعتي به زمين بازي مي رويم كه بايد مسواك بزنيم و آماده خوابيدن شويم.»
«به طور معمول ساعت يازده شب، وقت استراحت و خوابيدن است تا دويدن دنبال توپ و درگيري با حريف. اما با ديدن اين همه تماشاگر همه چيز انگار در بدن آدم عوض مي شود و انرژي تازه اي براي جنگيدن پيدا مي شود.»
او بعد از ديدن ورزشگاه پر از تماشاگر تبريز گفت: «اين بازي براي من بي نظير بود. يك فوتبال ناب و زنده مقابل 80 هزار طرفدار هيجان زده.»
«بالاخره هر جاي دنيا فرهنگ و شرايط خودش را دارد. من مسلمان نيستم اما احترام به ديگران به خصوص طرفداران را وظيفه ام مي دانم. آنها من را دوست دارند و من در هر شرايطي با 100 درصد توانم برايشان فوتبال بازي مي كنم.»
او بعد از بازي در برزيل و پرتغال تجربه فوتبال در يك كشور مسلمان را اتفاق تازه اي مي داند. جانواريو كه گل قهرماني فصل پيش را براي استقلال زده گفت: «حالا بعد از تقريباً يك ماه بازي در شب هاي رمضان فكر مي كنم تجربه تازه اي بدست آوردم و خوشحالم كه گوشه ديگري از دنياي فوتبال را ديدم.»
هجوم تماشاگران
اتفاق بزرگي كه در آخرين رمضان فوتبال ايران افتاد شايد نه حتي بازي در شب و ديدن ورزشگاه هاي نوراني كه مواجهه با تماشاگراني بود كه سكوها را بيش از گذشته پر كرده بودند. آنهايي كه حتي در بازي استقلال- سايپا شب را به صبح آزادي رساندند.
درست چند هفته بعد از حذف از جام جهاني كه بايد با ياس و دلزدگي از فوتبال همراه باشد آن هم در هفته هاي اوليه ليگ، استاديوم ها پر از سر و صدا شدند.
تبريز با حضور استقلال خواب زده شد و يك روز بعد براي ديدار با تيم ته جدولي شاهين بوشهر نزديك به 60 هزار نفر آزادي را از تنهايي درآوردند.
تختي انزلي عليرغم خاموشي ناگهاني مردم را تا شروع مجدد بازي و تا آخرين لحظه روي سكوها نگه مي دارد و كرمان بيشتر از هميشه به خود تماشاگر مي بيند.
عليرضا عليپور كه يك روحاني است و با عنوان مشاور فرهنگي در سازمان ليگ برتر ايران كار مي كند مي گويد: «كاري كه ما بايد مي كرديم هماهنگي بازيهاي فوتبال با ماه رمضان بود تا به بازيكنان مربيان و تماشاگران فرصت لذت بردن بيشتر از فوتبال را بدهيم.»
«ما تلاش كرده ايم تا شرايط آنهايي كه روزه نمي گيرند رعايت شود. بازيها را بعد از افطار شروع كرديم تا هر كس در وقت بهتري به استاديوم بيايد و فوتبال پرانرژي تري بازي كند يا ببيند.»
عليپور نتيجه اين تغييرات را مثبت مي داند و مي گويد: «نزديك به 20 تا 30درصد افزايش تعداد تماشاگر در رمضان نشانه تغيير مثبت بود. فقط بحث تهران يا بازي تيم هاي بزرگ نيست. مثلاً ما در كرمان كه معمولاً 8-7 هزار تماشاگر داشتيم توانستيم حدود 12 هزار تماشاگر به استاديوم بياوريم.»
ايراني ها در خارج
موضوع رمضان و فوتبال ايران نه فقط در ليگ و بازيكنان خارجي را در كانون توجه قرار داد بلكه از سال ها پيش نام فوتباليست هاي ايراني در اروپا را هم با همين موضوع به رسانه ها كشانده است.
در ميان گزارش هايي كه از فوتباليست هاي مسلمان در ليگ هاي اروپايي چاپ مي شد كم و بيش نام ايراني ها هم كه از اواخر دهه 90 در اروپا حضور بيشتري داشتند به ميان آمد.
علي دايي يكي از كساني بود كه در گزارش هاي مختلف نشريات اروپايي درباره فوتبال در رمضان به خصوص در زمان بازي در بايرن مونيخ چهره مي شد.
وحيد هاشميان يكي از ايراني هاي سابق بايرن مونيخ درباره رمضان در فوتبال اروپا مي گويد: «شرايط متفاوت است. اينجا روزي دو بار تمرين مي كنيم و ساعات بازيهاي بوندسليگا مي تواند قبل يا بعد از زمان افطار باشد. اما حال و هواي فوتبال در اينجا با رمضان ايران فرق دارد.»
خصوصيات رمضان در فوتبال ايران محدود به ليگ برتر و دنياي حرفه اي نيست. بازي روي آسفالت زير نور چراغ هاي خيابان تا نزديك به سحر يا رقابت در «جام رمضان» در سالن محلات به گوشه اي از خاطرات ايراني ها دوخته شده است.
بازيهايي كه گاه نام هاي بزرگ را هم به جمع خود آورد و با اتفاقات تاريخي آفريد. مثل شبي كه علي كريمي جوياي نام در گيشا تهران برابر علي دايي پرآوازه به زمين رفت تا داستان تاريخي رويارويي اين دو در يكي از همين جام هاي رمضان كليد بخورد.
حالا بعد از سه هفته چند روز ديگر احتمالاً ليگ به همان ساعات بعدازظهري برمي گردد، و هياهو و شب هاي بلند پر از فوتبال جاي خود را به بعدازظهرهاي پائيزي مي دهند. تا رمضان و موج تازه اي ديگر.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14