(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 شهريور 1388- شماره 19467
 

كلاهبرداري در پوشش مامور ادارات دولتي
آمادگي تهران براي جابجايي 5/2ميليون دانش آموز و دانشجو
سخنگوي شهرداري تهران خبر داد جمع آوري 350 متكدي از تقاطع هاي تهران
شهروند اهوازي از رئيس شوراي اين شهر شكايت كرد
رئيس دادگستري استان تهران: دادگاه متهمان كهريزك و كوي پس از تكميل پرونده ها برگزار مي شود
فرمانده انتظامي تهران بزرگ خبر داد دستگيري 35 تخريب گر اموال عمومي در روز قدس
ترفند سارق جوان خودروي زنان
كمك به اماكن مذهبي بهانه اي براي اخاذي از روستاييان
وزارت بهداشت: دوربين هاي حرارتي در تشخيص تمام موارد آنفلوآنزا كارايي ندارد
جوان گلستاني پس از 9 سال از دار مجازات رست
هشدار هواشناسي به 6 استان
جمعيت هلال احمر ايران در رديف بهترين هاي دنيا
سرقت خودروي آتش نشاني با هدف مهار حريق جنگل هاي يونان!
شهادت مامور نيروي انتظامي در درگيري با اشرار مسلح
انتصابات جديد در وزارت بهداشت
سرنشينان يك كشتي در خليج فارس از مرگ نجات يافتند



كلاهبرداري در پوشش مامور ادارات دولتي

مرد ميانسالي كه با شناسايي افراد نيازمند با دادن وعده گرفتن وام، از آنان كلاهبرداري مي كرد، توسط ماموران كلانتري 101 تجريش دستگير شد.
به گزارش ايسنا، فردي با نام مستعار علي عليزاده بعد از شناسايي مردم گرفتار و نيازمند با وعده گرفتن وام چندميليون توماني از آنها كلاهبرداري مي كرد و به همراه مدارك افراد متواري مي شد.
ماموران ناجا با شناسايي خودروي متهم و انجام تحقيقات لازم، آدرسي از صاحب خودرو در يكي از شهرهاي حاشيه اي تهران به دست آوردند. كارآگاهان با اخذ نيابت قضايي به اين شهرستان مراجعه كردند و در تحقيقات مشخص شد كه مالك خودرو 2 سال پيش اقدام به خريد خودرو كرده اما نسبت به انتقال مدارك خودرو اقدامي نكرده است و با توجه به اينكه خودرو چندين بار توسط افراد مختلف خريداري و به فروش رسيده اطلاعي از آخرين خريدار خودرو ندارد.
در ادامه رسيدگي، دستور توقيف خودرو به همه گشت هاي پليس آگاهي تهران بزرگ اعلام شد كه نهايتا در ساعت 4بعدازظهر 22شهريور، خودرو پيكان سفيد رنگ تحت تعقيب كارآگاهان در ميدان تجريش شناسايي، توقيف و سرنشين آن به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.
با انتقال متهم به پايگاه يكم آگاهي هويت واقعي وي به نام مجيد مشخص شد و وي در اعترافات خود عنوان كرد كه با هويت جعلي علي عليزاده اقدام به كلاهبرداري كرده است.
در تحقيقات انجام شده از متهم مشخص شد كه وي داراي مكان مشخصي نيست و شب ها نيز در داخل ماشين استراحت كرده و در پوشش مامور ادارات و سازمان هاي دولتي، اقدام به كلاهبرداري كرده است.
در بازرسي از خودرو متهم كارآگاهان موفق به كشف تعدادي كتب رمالي و فال بيني، تعدادي مدارك شناسايي متعلق به افراد غير و تعدادي تصوير چهره اي از زنان جوان شدند كه با توجه به سابقه به دست آمده از متهم درباره انجام رمالي و فالگيري در سال 86، اين احتمال وجود دارد كه متهم اين بار نيز در قالب رمال و فالگير اقدام به كلاهبرداري از شهروندان كرده است.
در حال حاضر تعداد 4نفر از مالباختگان اين پرونده شناسايي شدند كه متهم به ترتيب اقدام به دريافت 8ميليون تومان، 42ميليون تومان، 7ميليون و 800هزار تومان و 800هزار تومان از آنان كرده است.

 



آمادگي تهران براي جابجايي 5/2ميليون دانش آموز و دانشجو

قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران گفت: ناوگان حمل و نقل عمومي پايتخت براي جابجايي بيش از 5/2ميليون دانش آموز و دانشجو آماده شده است.
به گزارش ايسنا، مهندس بهنام خوشنودي افزود: با احتساب پنج ميليون سفر آموزشي و افزايش 25درصدي مجموع سفرهاي شهري، از اول مهرماه يك وضعيت استثنايي در ترافيك پايتخت برقرار مي شود.
وي اظهار كرد: به اين منظور امكانات و تسهيلات ويژه اي در زمينه حمل و نقل شهري پيش بيني شده و مسائل ايمني و ترافيكي مورد توجه ويژه قرار گرفته تا كمترين مشكلات را در رفت و آمد شهروندان شاهد باشيم.
خوشنودي از نقل و انتقال روزانه شش ميليون مسافر از طريق مترو و اتوبوسراني، خبر داد و تصريح كرد: در اين ارتباط هشت هزار دستگاه اتوبوس به منظور جابجايي 2/4ميليون مسافر آماده شده، ضمن اين كه مترو با حداكثر ظرفيت خود تا سقف 8/1ميليون نفر را جابجا مي كند.
وي با تاكيد بر محدوديت هاي اعتباري و موانع متعددي كه شركت مترو و شركت واحد اتوبوسراني با آنها دست و پنجه نرم مي كنند، با تشريح دلايل خالي شدن انبار قطعات يدكي متروي تهران از نمايندگان مجلس خواست يك بار و براي هميشه تكليف مردم تهران با دولت را در مورد يارانه بليت مترو مشخص كند.
خوشنودي از تدارك تاكسيراني براي ارائه خدمات مربوط به سرويس مدارس خبر داد و گفت: در اين رابطه با پليس راهنمايي و رانندگي و سازمان آموزش و پرورش هماهنگي هاي لازم به عمل آمده و 12هزار تاكسي سواري و دو هزار تاكسي «ون» براي سرويس دهي به مدارس پيش بيني شده است.
وي با ذكر اين نكته كه از مهر 87 تا مهر 88 حدود 400هزار دستگاه خودروي جديد وارد معابر شهري تهران شده است، افزود: با اين وجود وضعيت حمل و نقل شهري در پايتخت از روند رو به رشدي برخوردار است و در مسير بهبودي قرار دارد.
خوشنودي با بيان اين كه پروژه هاي متعدد پاركينگ هاي طبقاتي، مكانيزه و هوشمند به صورت همزمان در نقاط مختلف تهران در دست اجراست، اضافه كرد: علاوه بر اين از طريق اجراي خطوط ويژه و تندروي اتوبوسراني نسبت به تقويت سيستم حمل و نقل عمومي اقدام شده است.
وي فراهم كردن امكان حمل و نقل عمومي ايمن و ارزان و در عين حال دقيق و سريع را موجب ترغيب و تشويق شهروندان به استفاده از وسايل نقليه عمومي به جاي وسيله نقليه شخصي خود دانست و تصريح كرد: هر قدر خطوط اتوبوس هاي تندرو و ويژه گسترش مي يابد، استقبال شهروندان از ناوگان اتوبوسراني گسترده تر مي شود.

 



سخنگوي شهرداري تهران خبر داد جمع آوري 350 متكدي از تقاطع هاي تهران

در حالي كه از اجراي طرح جمع آوري متكديان از سطح شهر حدود يك ماه مي گذرد، سخنگوي شهرداري تهران از جمع آوري 350 متكدي از تقاطع هاي تهران تا هفته گذشته خبر داد و گفت: اين متكديان به مراكز نگهداري شهرداري منتقل شده اند.
دكتر محمدهادي ايازي در گفت وگو با ايسنا، با تاكيد بر اينكه تعداد قابل توجهي از متكديان جمع آوري شده سابقه اعتياد و بزه كاري داشته و داراي پرونده قضايي هستند، اعلام كرد: متكديان معتاد بايد به مراكز ترك اعتياد تحويل داده شوند كه هماهنگي هاي اوليه در اين زمينه انجام شده است.
وي ادامه داد: همچنين با برگزاري جلسه اي با نيروي انتظامي و سازمان بهزيستي مقرر شد، محل جديدي براي ترك متكديان معتاد جمع آوري شده از سطح شهر درنظر گرفته و اقدامات لازم انجام شود.
سخنگوي شهرداري تهران با انتقاد از كمك شهروندان تهراني به متكديان تصريح كرد: شهروندان تهراني توجه ندارند كه با كمك به متكديان در واقع به اعتياد آنها كمك مي كنند.
ايازي ضمن اشاره به اينكه طي هفته گذشته در جلسه اي با فرمانده انتظامي تهران بزرگ هماهنگي هاي لازم جهت ساماندهي اين متكديان صورت گرفت، يادآور شد: پس از غربال متكديان در مراكز نگهداري، با نظر مرجع قضايي نسبت به تحويل آنها به دستگاههاي ذيربط اقدامات لازم صورت مي گيرد.
وي در ادامه اعلام كرد: كمتر از 20درصد از متكديان جمع آوري شده را اتباع بيگانه تشكيل مي دهند كه بايد طرد شوند و در اين زمينه نيز هماهنگي هاي لازم با نيروي انتظامي انجام شده است.
سخنگوي شهرداري تهران همچنين اعلام كرد: براي جمع آوري دستفروشان همچون گل فروش ها و غيره نيز اقداماتي صورت گرفته است، اما به لحاظ قانوني شهرداري نمي تواند دستفروشان را جمع آوري كند، چرا كه كاري كه انجام مي دهند شغل محسوب مي شود. اما در حال پيش بيني تمهيداتي در مراجع قضايي هستيم تا نسبت به جمع آوري دستفروشان نيز اقدام شود.

 



شهروند اهوازي از رئيس شوراي اين شهر شكايت كرد

اهواز-خبرنگاركيهان:
يك شهروند اهوازي عليه رئيس شوراي اين شهر به دستگاه قضايي خوزستان شكايت كرد.
«حبيب الله نيك سرشت» علت شكايت خود را توهين و افتراي رئيس شوراي شهر به وي اعلام كرد و گفت: تخلفات شوراي شهر اهواز بر هيچ كس پوشيده نيست. من هم به عنوان يك شهروند با ارسال گزارشي به سازمان بازرسي استان درخواست رسيدگي به اين تخلفات را داشتم كه سازمان مذكور تاريخي را براي بررسي بيشتر موارد گفته شده معين كرد.
وي در ادامه افزود: در تاريخ 18 فروردين سال جاري در اين خصوص جلسه اي در شوراي شهر برگزار شد و من خارج از سالن جلسه منتظر نتيجه آن بودم اما حراست شوراي شهر به دستور حميد حسن زاده رئيس شورا از من درخواست كرد از ساختمان شورا خارج شوم كه من از اين درخواست امتناع كردم.
اين شهروند اهوازي در ادامه خاطر نشان كرد: پس از اتمام جلسه شخص رئيس شورا پس از خروج از سالن به من پرخاشگري و توهين كرد و افترا زد و به همين دليل از وي شكايت كردم.
وي افزود: هم اكنون پس از بررسي هاي صورت گرفته در دادسرا مجرم بودن رئيس شورا به وسيله كيفرخواست صادر شد و پس از ارسال پرونده به يكي از شعبه هاي جزائي دادگاه اهواز راي بدوي محكوم شدن حميد حسن زاده رئيس شوراي شهر اهواز صادر شد.
«نيك سرشت» در پايان سخنان خود با بيان اينكه تكريم ارباب رجوع از وظايف مسئولان است، گفت: اين حكم در حال حاضر در مرحله ابلاغ است.

 



رئيس دادگستري استان تهران: دادگاه متهمان كهريزك و كوي پس از تكميل پرونده ها برگزار مي شود

رئيس كل دادگستري استان تهران اعلام كرد: دادگاه متهمان حوادث كهريزك و كوي دانشگاه بعد از تكميل پرونده ها برگزار مي شود.
عليرضا آوايي در گفت وگو با ايسنا، در مورد برگزاري دادگاه هاي مربوط به متهمان حوادث كهريزك و كوي دانشگاه اظهار كرد: خواسته رهبري معظم انقلاب و مردم جامعه اين است كه تخلفاتي كه از طرف مقابل سر زده مورد رسيدگي قرار گيرد. در حكومتي كه به عنوان حكومت اسلامي و نظام جمهوري اسلامي است همه انتظار اجراي عدالت را دارند؛ لذا به دنبال تكميل پرونده ها و رسيدن كيفرخواست ها از دادسرا، دادگاه مربوط به اين متهمان نيز برگزار خواهد شد.
آوايي افزود: علني يا غيرعلني بودن دادگاه بنا به تشخيص قاضي است منتهي اگر بناست غيرعلني برگزار شود بايد دلايل آن به صورت قانوني بيان شود.
وي در مورد ابقاي خود در سمت رياست كل دادگستري استان تهران به ايسنا، گفت: آنچه كه ظواهر امر حكايت مي كند دال بر ابقاي بنده در اين سمت است اما براي خود من فرقي نمي كند. حكم جديدي دريافت نكرده ام و اساسا افرادي كه ابقا مي شوند همان احكام شان ادامه مي يابد.

 



فرمانده انتظامي تهران بزرگ خبر داد دستگيري 35 تخريب گر اموال عمومي در روز قدس

فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: حدود 35 نفر در راهپيمايي روز قدس در پايتخت دستگير شدند.
سردار عزيزالله رجب زاده در گفت وگو با ايسنا در رابطه با تعداد دستگيري هاي روز قدس، اظهار كرد: پليس تعدادي از افرادي را كه در راهپيمايي روز قدس اقدام به تخريب اموال عمومي كرده بودند، دستگير كرد.
وي ادامه داد: در اين روز چند موتورسيكلت و همچنين تعدادي سطل زباله در سطح شهر تهران آتش زده شد كه بلافاصله پليس افرادي كه اقدام به اين كار كرده بودند را دستگير كرد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ، تعداد افراد دستگير شده در روز قدس را حدود 35 تن عنوان كرد و افزود: در اين روز افرادي كه در مكان هايي هايي همچون «هفت تير» و «مطهري» شروع به تحركاتي كردند كه پليس قاطعانه با آنها برخورد كرد.
وي تصريح كرد: در اين روز هيچ گونه تخريب بانك و مغازه اي صورت نگرفت.

 



ترفند سارق جوان خودروي زنان

ترفند جوان 20 ساله براي سرقت خودروي زنان، پس از دستگيري لو رفت.
به گزارش فارس، از ابتداي سال 88 مأموران پليس آگاهي تهران بزرگ از وقوع يكسري سرقت خودرو با شگردي خاص از دختران و زنان باخبر شدند.
مأموران در بررسي هاي خود از شاكيان و مالباختگان دريافتند يك جوان حدود 20 ساله با ترفندي جديد اقدام به سرقت خودروي اين افراد كرده و سپس از محل متواري شده است.
رضوانفر، داديار شعبه چهارم دادسراي امور جنايي تهران درباره اين پرونده گفت: يكي از شاكيان كه دختر 26 ساله اي بود مدعي شد از محل كارم در خيابان گاندي خارج شدم و به سمت خودروي سواري خود رفتم و پس از آنكه در را باز كرده و به داخل نشستم قصد داشتم تا كمربند ايمني را ببندم به يكباره پسر جواني در سمت مقابل را باز كرد و پس از نشستن داخل خودرو با تهديد چاقو من را از خودرو پياده كرد و سوار بر خودرو متواري شد.
پس از اين زن جوان زن ميانسالي نيز به مأموران پليس مراجعه كرد و مدعي شد زماني كه قصد پارك كردن خودروي خود را در مقابل خانه اش داشته است، مرد جواني كه سرنشين يك خودروي پژو بوده است به وي مراجعه كرده و به او پيشنهاد داده است تا اجازه دهد خودرو وي را به دليل كوچك بودن محل پارك براي اين زن ميانسال پارك كند.
اين زن ادامه داد: از ماشين خود پياده شدم و كليد را به اين پسر جوان دادم اما در يك لحظه اين فرد خودروي پژو 206 من را ربود و از صحنه متواري شد.
داديار شعبه چهارم دادسراي امور جنايي تهران گفت: تحقيقات براي شناسايي و دستگيري اين پسر نوجوان ادامه داشت تا اينكه مشخص شد خودرويي كه در صحنه دوم سرقت به جا مانده است خودروي زن جواني است كه با تهديد چاقو مجبور به ترك خودروي خود شده است.
وي ادامه داد: با مشخص شدن اين موضوع معلوم شد سارق هر دو خودرو يك نفر بوده است اما شيوه و شگرد خود را تغيير داده است و به ارتكاب 2 سرقت به روش كاملا متفاوت روي آورده است.
وي افزود: سرانجام عصر 22 شهريور امسال مأموران پليس موفق شدند مرد جوان را در حال سرقت ديگري شناسايي كرده و پس از يك تعقيب و گريز دستگير كنند.
رضوانفر گفت: اين فرد تاكنون تنها به 5 فقره سرقت اعتراف كرده اما به طور قطع تعداد اين سرقت ها بيش ازاين است.

 



كمك به اماكن مذهبي بهانه اي براي اخاذي از روستاييان

گرگان - خبرنگار كيهان:
شخصي كه با معرفي خود به عنوان خادم مساجد اقدام به اخاذي از روستاييان مي كرد با هوشياري مأموران انتظامي «بندر تركمن» گلستان دستگير شد.
مأموران كلانتري 12 «گميشان» شخصي را كه با معرفي خود به عنوان خادم مسجد اقدام به اخاذي و كلاهبرداري از روستاييان مي كرد شناسايي و دستگير كردند.
در بازرسي به عمل آمده از متهم مأموران موفق به كشف 3 ميليون و هفتصد و پنجاه هزار ريال وجه نقد و دو ميليون ريال رسيد دريافتي از مبالغ پرداخت شده توسط روستاييان شدند.
گفتني است، متهم در بازجويي هاي به عمل آمده اعتراف كرد با معرفي خود به عنوان خادم مساجد و داشتن مهر تقلبي به درب منازل افراد روستايي مراجعه كرده و تحت عنوان كمك به تعمير و مخارج مساجد اقدام به كلاهبرداري از مردم مي كرد.
لازم به ذكر است متهم پس از بازجويي هاي به عمل آمده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.

 



وزارت بهداشت: دوربين هاي حرارتي در تشخيص تمام موارد آنفلوآنزا كارايي ندارد

معاون مركز مديريت بيماري هاي واگيردار وزارت بهداشت گفت: واكسن آنفلوآنزاي فصلي براي بيماران خاص، دياليزي و پرسنل بهداشتي- درماني رايگان است و براي ديگر افراد جامعه نيز با نظر پزشك متخصص به صورت آزاد در داروخانه ها موجود است.
دكتر نبوي در گفت وگو با ايسنا ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در فرودگاه هاي كشور به منظور كنترل بيماري آنفلوآنزاي «آ»، وجود سيستم هاي كنترلي اين بيماري در فرودگاه ها مانند دوربين هاي حرارتي را در شناسايي موارد مبتلا موثر ندانست و ادامه داد: سازمان بهداشت جهاني استفاده از دوربين هاي حرارتي در شناسايي موارد مبتلا به آنفلوآنزاي «آ» را تأييد نكرده؛ چرا كه اين دوربين ها تنها موارد تب دار را شناسايي مي كنند و به اين ترتيب موارد بدون تب كنترل نمي شوند. كارشناسان وزارت بهداشت نيز استفاده از اين سيستم ها را موثر نمي دانند.
معاون مركز مديريت بيماري هاي واگيردار وزارت بهداشت، ادامه داد: در مجموع پزشكان و كارشناسان بهداشتي وزارت بهداشت در فرودگاه ها و پروازهاي خارجي حضور دارند و قطعاً موارد مشكوك به آنفلوآنزا «آ» كنترل و بررسي مي شوند.
دكتر نبوي با بيان اين كه با شروع فصل سرما و زمان پاندمي بيماري، بي ترديد آنفلوآنزاي فصلي و آنفلوآنزاي «آ» هر دو شايع مي شوند درباره چگونگي توزيع واكسن آنفلوآنزاي فصلي، گفت: براي بيماران خاص، دياليزي و پرسنل بهداشتي- درماني واكسن آنفلوآنزاي فصلي به صورت رايگان در مراكز درماني ارايه مي شود. در مورد استفاده ديگر افراد جامعه نيز واكسن مربوطه به صورت آزاد در داروخانه ها موجود است و با نظر پزشك متخصص براي بيماران ريوي، مبتلا به آسم، مبتلايان به ضعف سيستم ايمني و... تجويز مي شود.

 



جوان گلستاني پس از 9 سال از دار مجازات رست

اداره زندان شهرستان گرگان اعلام كرد يك مددجوي 25 ساله در اين زندان پس از 9 سال از دار مجازات رها شد.
به گزارش ايرنا براساس اعلام روابط عمومي زندان گرگان اين جوان در سن 14 سالگي مرتكب قتل عمد شده و نزديك به 9 سال حبس را تحمل كرده بود. وي در اين مدت تحصيلات خود را تا مقطع سوم راهنمايي ادامه داده و تاكنون مهارت هاي مختلفي را در زندان فرا گرفته و 8 گواهينامه رسمي از فني و حرفه اي دريافت كرده است.
روابط عمومي زندان گرگان افزوده است: اين جوان كه از مددجويان فعال زندان گرگان بود، در كلاس هاي مختلف خصوصا كلاس هاي آموزشي ديني حضور فعال داشته و از اين رو شوراي حل اختلاف اداره زندان گرگان تمام تلاش خود را به كار بست و توانست رضايت شاكيان را جلب كند و موجبات رهايي اين جوان را از دار مجازات فراهم كند.

 



هشدار هواشناسي به 6 استان

سازمان هواشناسي نسبت به آبگرفتگي معابر در 6 استان كشور هشدار داد.
به گزارش اين سازمان چهارمحال و بختياري، مركزي، قم، اصفهان، لرستان و تهران استان هايي هستند كه به علت بارندگي شديد در معرض سيل و آبگرفتگي قرار دارند.
اين سازمان همچنين پيش بيني كرد استان هاي اردبيل، گيلان و شهرهاي شمالي آذربايجان شرقي و غربي امروز شاهد بارش باران و رعد و برق باشند.
گفتني است كمينه و بيشينه دماي تهران 17 و 27 درجه سانتي گراد است.

 



جمعيت هلال احمر ايران در رديف بهترين هاي دنيا

رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از ايران به عنوان يكي از برترين جمعيت هاي هلال احمر جهان نام برد.
احمد اسفندياري در گفت وگو با فارس اظهار داشت: جمعيت هلال احمر ايران به دليل پارامترهايي اعم از تعداد داوطلبان، تعامل و ارتباط با دولت ها و همچنين استفاده از تجهيزات نوين امدادي در رديف برترين جمعيت هاي دنيا قرار دارد.
وي افزود: جمعيت هلال احمر با بيش از 2 ميليون داوطلب جوان، فعال و امدادي در رديف جمعيت كشورهاي ژاپن، آلمان، سوئيس، تركيه و كانادا قرار دارد.
اسفندياري گفت: جمعيت هلال احمر ايران در جنگ تحميلي عليه مردم غزه، زلزله پاكستان، حوادث اندونزي، سيل چين و حتي زلزله ايتاليا اقدام به ارسال كمك هاي غذايي و دارويي و اعزام نيروهاي امدادي كرد كه تمام اين موارد باحمايت و كمك هاي مردم كشور انجام شده است.
وي نقطه قوت سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر را پشتوانه مردمي و امدادگران برشمرد و تصريح كرد: خوشبختانه با تأمين اعتباراتي كه دولت نهم به صورت ويژه به اين جمعيت ارائه كرد، موفق به نوسازي و ترميم ناوگان هوايي با 12 بالگرد و تمام آمبولانس ها و تجهيزات امداد و نجات كشور شديم.
اسفندياري از راه اندازي پايگاه هاي جديد سازمان امداد و نجات هلال احمر در ماه هاي جاري خبر داد و گفت: اين سازمان در برخي از استان ها مانند استان فارس، مشهد، تهران و چند استان ديگر كشور پايگاه هاي امداد و هوايي براي كمك رساني هر چه سريعتر به مصدومان ايجاد كرده است.
وي خاطرنشان كرد: بالگردهاي سازمان امداد و نجات داراي پزشك و امدادگر براي رسيدگي و پوشش درماني لحظه اي به مصدومان حوادث است.

 



سرقت خودروي آتش نشاني با هدف مهار حريق جنگل هاي يونان!

چناران- خبرنگار كيهان:
شخصي بعد از مصرف حشيش و داروي اعصاب و روان با نيت مهار آتش سوزي جنگل هاي اروپا دست به سرقت خودروي آتش نشاني در چناران زد.
فرمانده انتظامي چناران با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران افزود: اين سارق شناسايي شده ولي هنوز دستگير نشده است.
سرهنگ علي مقدسي گفت: تحقيقات پليس نشان دهنده اين واقعيت است كه متهم با انگيزه سرقت دست به اين اقدام نزده است چرا كه وي با رها كردن خودروي آتش نشاني حتي از به همراه بردن وسايل داخل خودرو و نيز چاقويي كه با آن راننده خودروي آتش نشاني را تهديده كرده بود خودداري كرده است.
وي افزود: براساس مدارك به دست آمده متهم حشيش و داروي اعصاب و روان مصرف مي كرده و مشكلات رواني داشته است.
سرهنگ مقدسي گفت: متهم با مشاهده آتش سوزي جنگل هاي يونان از طريق تلويزيون گفته بود كه مي خواهد حريق را خود مهار كند چون آنها قادر به اين كار نيستند.

 



شهادت مامور نيروي انتظامي در درگيري با اشرار مسلح

كياكلا- خبرنگار كيهان:
پليس نيروي انتظامي در حين ماموريت و درگيري با اشرار مسلح در شرق كشور به شهادت رسيد.
پيكر استوار دوم نيروي انتظامي شهيد علي صالحي نجاركلايي بر فراز دستان مردم قدرشناس بخش كياكلا شهرستان قائم شهر تشييع شد.
در مراسم تشييع اين شهيد كه فرماندار شهرستان قائم شهر، امام جمعه و بخشدار و شهردار كياكلا و جمعي از فرماندهان و پرسنل نيروي انتظامي منطقه و مردم حضور داشتند پيكر شهيد علي صالحي علاوه بر خيابان هاي شهر كياكلا در زادگاهش روستاي نجاركلا قديم كياكلا طي آئين خاصي تشييع و پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام والمسلمين يوسفي امام جمعه كياكلا در جوار ديگر شهداي اين روستا به خاك سپرده شد. استوار دوم شهيد علي صالحي در جريان درگيري با اشرار مسلح در منطقه صفر مرزي زابل در استان سيستان و بلوچستان به شهادت رسيد.

 



انتصابات جديد در وزارت بهداشت

معاونان غذا و دارو، آموزشي، دانشجويي، فرهنگي و تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي منصوب شدند.
به گزارش كيهان به نقل از روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي طي احكام جداگانه اي از سوي دكتر مرضيه وحيد دستجردي، دكتر محمدعلي محققي به عنوان معاون آموزشي، دكتر احمد شيباني به عنوان معاون غذا و دارو، دكتر فرحناز تركستاني به عنوان معاون دانشجويي و فرهنگي، دكتر مصطفي قانعي به عنوان معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي منصوب شدند.
همچنين، دكتر رحمت الله حافظي، معاون توسعه مديريت و منابع، دكتر سيدحسن امامي رضوي معاون سلامت و دكتر عباس زارع نژاد مشاور وزير و مدير كل روابط عمومي طي احكامي از سوي وزير بهداشت در سمت خود ابقا شدند.
شايان ذكر است پيش از اين دكترمحمد امير اميرخاني به سمت مشاور وزير مدير كل حوزه وزارتي و عليزاده به عنوان مدير كل دفتر مركزي حراست منصوب شده بودند.

 



سرنشينان يك كشتي در خليج فارس از مرگ نجات يافتند

رئيس اداره بندر و دريانوردي عسلويه گفت: 14 نفر از سرنشينان يك فروند كشتي در 10 مايلي منطقه نايبند در محدوده آب هاي سرزميني استان بوشهر در خليج فارس از مرگ نجات يافتند.
به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان بوشهر، محمود حكاني افزود: اين كشتي كه از كشور امارات به مقصد عراق در حركت بود، پنج شنبه شب به دليل وضعيت نامساعد جوي در 10 مايلي منطقه نايبند كنگان دچار سانحه شد و در معرض غرق شدن قرار گرفت.وي اظهار داشت: با اقدام به موقع پرسنل اين اداره در اعزام شناور تجسس و نجات (ناجي 2) و همكاري بندر خدماتي پارس، همه سرنشينان اين كشتي از مرگ نجات يافتند.
حكاني گفت: با تلاش هاي صورت گرفته كشتي ياد شده با نام ARGO 6 از خطر غرق شدن كامل نجات يافت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14