(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 شهريور 1388- شماره 19467
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مورچه يك چشم ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
ازدواج (گفت و شنود)
پيشنهاد ممنوعيت حمله به تاسيسات هسته اي در دستور كار آژانس قرار گرفت
ساعت رسمي كشور از ساعت 24 امشب يك ساعت به عقب كشيده مي شود
نامه احمد توكلي به موسوي و خاتمي: شما عوض شده ايد يا صهيونيست ها تغيير ماهيت داده اند؟
ايران صاحب اولين اسكادران صاعقه شد
بر اساس نتايج يك نظرسنجي 83 درصد ايرانيان به نتايج انتخابات رياست جمهوري اعتماد دارند
خواهش مي كنيم به ما جايزه ندهيد ! (خبر ويژه)
سفره اطعام آمريكا براي جاسوسان (خبر ويژه)
چه كسي اطلاعات غلط مي دهد ؟! (خبر ويژه)
فعلاً ساكت! (خبر ويژه)



مورچه يك چشم ! (يادداشت روز)

آدم كاسه ليسي را حكايت كرده اند كه به هواي ريزه خواري از ته مانده سفره يكي از خوانين با او همسفر شده بود. خان در ميانه راه رو به كاسه ليس كرد و پرسيد؛ آن مورچه اي را كه بالاي قله كوه روبرو در حال حركت است مي بيني؟ و كاسه ليس با تعجب گفت؛ قربانت گردم! از فاصله چند كيلومتري چگونه مي توانم حركت يك مورچه را ببينم؟! مگر حضرت والا مي بيند! خان بدون آن كه خود را از تك و تا بيندازد پرسيد؛ چطور نمي بيني! همان مورچه را مي گويم كه شلوار جين آبي رنگ پوشيده است! و كاسه ليس كه مي دانست اگر چون و چرا كند از ته مانده سفره خان خبري نيست، چشمانش را ريز كرد و در حالي كه به قله كوه خيره شده بود گفت؛ آهان! حق با حضرت والاست، حالا دارم مي بينم، همان مورچه اي را مي فرمائيد كه يك چشمش هم كور است؟!... و خان با خرسندي گفت؛ آفرين بر تو كه مي داني، ته مانده سفره ما نصيب كساني است كه آنچه ما اراده مي فرمائيم را مي بينند!!
اين روزها در حالي كه توده هاي ميليوني مردم با حضور گسترده و خروش مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل خود در روز جهاني قدس، حماسه اي كم نظير آفريده و به قول حضرت امام(ره) تحليل هاي آمريكا و اسرائيل را زيرگام هاي استوار خويش لگدمال كرده اند و اين رخداد به اندازه اي آشكار است كه بسياري از رسانه هاي بيگانه نيز براي حفظ حيثيت خبري و رسانه اي خود چاره اي جز اعتراف به آن نداشته اند، سايت هاي وابسته به گروههاي سلطنت طلب، منافقين، بهائيان، مدعيان اصلاحات و چند سايت وابسته به رژيم صهيونيستي، از جمله سايت وزارت خارجه اسرائيل از «موج سبز»! در راهپيمايي عظيم روزقدس خبر مي سازند و با حالتي ناشيانه و آميخته به سرخوردگي ترحم برانگيز مي كوشند حضور توده هاي ميليوني مردم در راهپيمايي حماسي اين روز را به حساب حمايت از كودتاچيان مخملي بنويسند! خنده دارترين نمونه از اين دست، گزارش سايت وزارت خارجه اسرائيل است كه با افتخار! مي نويسد؛ مردم ايران در تظاهرات روز قدس امسال، شعارهاي مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا را كنار گذاشته و شعار «نه لبنان، نه غزه، جانم فداي ايران» را سر دادند! سايت وزارت خارجه اسرائيل اشاره نمي كند كه اين شعار توصيه صهيونيست ها به هواداران موسوي و خاتمي بود كه دو روز قبل از برپايي تظاهرات روزقدس از سوي اين سايت به آنها پيشنهاد شده بود و بلافاصله پس از آن كه توسط جماعتي اندك سر داده شد با فرياد مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل مردم در گلوي مزدوران-رسمي يا فريب خورده و غيررسمي- رژيم صهيونيستي و اوباش اجاره اي خفه شد، در اين ميان رخداد در خور توجه ديگري اتفاق افتاد كه از درك و شعور مثال زدني مردم مومن و خداجوي ايران اسلامي حكايت دارد و آن، اين كه وقتي جماعت اندك مورد اشاره، شعار اسرائيلي «نه لبنان، نه غزه، جانم فداي ايران»! را سر دادند، جمعيت انبوه حاضر در آن نقطه با شعار «هم لبنان، هم غزه، جانم فداي اسلام» به آنان پاسخ دادند.
«جيمز مگوي» روزنامه نگار معروف آمريكايي- دهه 60 تا 80 ميلادي- در سرزنش برخي از همكاران رسانه اي خود كه تلاش مي كردند مردم ويتنام را خسته از جنگ و حامي آمريكا جلوه دهند، مي نويسد؛
رسانه هاي آمريكايي به جاي آن كه از واقعيات جنگ ويتنام گزارش تهيه كنند، آرزوهاي بر باد رفته ژنرال ها و سياستمداران آمريكايي را به «خبر» تبديل كرده و به افكارعمومي تزريق مي كنند.
در همان سال ها هربرت ماركوزه از اصحاب مكتب فرانكفورت ضمن تائيد نظر انتقادي جيمز مگوي مي گفت؛ با پيشرفت تكنولوژي رسانه اي، جاده خبري آمريكا از حالت يكطرفه خارج شده و به جاده اي دو طرفه تبديل مي شود كه در آن فريب افكارعمومي با بهره گيري از پمپاژ يك سويه اخبار و اطلاعات تحريف شده امكان پذير نخواهد بود. اين اتفاق امروزه رخ داده است و تلاش مشترك گروههايي نظير منافقين، سلطنت طلب ها و برخي از سايت هاي وابسته به مدعيان اصلاحات در كتمان اين واقعيت و نمايش خيالي «موج سبز»! به ادعاي آن كاسه ليسي شبيه است كه براي ادامه ريزه خواري از سفره «خان» مجبور بود نه فقط ديدن حركت مورچه بر روي قله بلندكوه از فاصله چند كيلومتري را تائيد كند بلكه به منظور اثبات وفاداري خود به خان! و اين كه خيلي دقيق ديده است! يك چشم بودن آن مورچه را هم به مشاهدات خويش بيفزايد!
«اطلاع رساني به روش اسرائيل- ISRAELITE MEDIA METHOD» واژه اي است كه طي دو دهه اخير به فرهنگ رسانه اي جهان وارد شده است. اين واژه مخصوصاً بعد از جنگ 33روزه در ميان اهالي رسانه و مجامع آكادميك خبري رواج گسترده تري يافته است.
در اين روش كه ترجمان ديگري از «انگاره سازي IMAGE MAKING» است، حيثيت حرفه اي رسانه از مديريت اطلاع رساني حذف مي شود و مديران اينگونه رسانه ها با وجود آن كه از بي اعتباري آنچه مخابره مي كنند و بي اعتمادي مخاطبان به آنچه مخابره مي شود آگاهي كامل دارند، به خبرسازي و جعل واقعيات روي مي آورند. به عنوان مثال اسرائيل در جنگ هاي 33 روزه لبنان و 22روزه غزه، دهها هزار تن بمب بر سر مردم بي پناه مي ريزد، خانه و مدرسه و كودكستان را به خاك و خون مي كشد و در همان حال رسانه هاي رژيم صهيونيستي از مظلوميت اسرائيل! سخن مي گويند و نماينده اين رژيم كودك كش در سازمان ملل متحد در كميته جهاني حمايت از كودكان بي سرپرست شركت كرده و راديو تلويزيون اسرائيل اظهارات وي درباره ضرورت رسيدگي به كودكان بي سرپرست را با آب و تاب پوشش مي دهند! و اين همه در حالي است كه در سراسر دنيا- از جمله آمريكا و اروپا- مردم در اعتراض به جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي دست به تظاهرات پي درپي زده اند. گفتني است كه در فرهنگ اسلامي از ديرباز واژه «اسرائيليات» رايج بوده و به احاديثي اطلاق مي شده و مي شود كه يهوديان معاند در صدر اسلام و يا بعدها و در طول تاريخ جعل كرده و با لطايف الحيل در ميان احاديث و روايات جاي داده اند.
و اما، فقط نيم نگاهي به اخبار و گزارش هايي كه رسانه هاي صهيونيستي و سايت هاي وابسته به گروههاي سلطنت طلب، منافقين، بهائيان و سايت هاي طرفدار موسوي و خاتمي درباره رخدادهاي اخير و مخصوصاً تظاهرات عظيم روز قدس منتشر كرده اند به وضوح نشان مي دهد كه تقريباً در تمامي اين موارد از «اطلاع رساني به روش اسرائيل» استفاده شده است. آقايان مدعي اصلاحات عصباني نشوند و به جاي پاسخگويي منطقي و مستدل، زبان به فحاشي و قلم به ناسزاگويي-مانند هميشه-نچرخانند. ادعاي «جنبش سبز»! در حالي از سوي اين سايت ها مطرح شده است كه از يكسو حضور توده هاي ميليوني مردم در حمايت از مردم فلسطين و شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل آنها در روز قدس سراسر فضاي كشور و مخصوصاً تهران را آكنده بود و از سوي ديگر، شمار اندك هواداران موسوي و خاتمي كه بعد از اثبات دروغگويي هاي سران فتنه و اعترافات مستند بازداشت شدگان به شدت كاهش يافته بود، فقط براي مدتي كوتاه در حاشيه تظاهرات حضور يافته و پس از آن كه شعار آنان در حمايت از اسرائيل با خشم مردم روبرو شد، با برنامه قبلي و با سوءاستفاده از حضور مردم در راهپيمايي روز قدس، خود را به خيابان هاي خلوت اطراف رسانيده و به آتش زدن چند موتورسيكلت روي آوردند.
گفتني است كه موسوي و خاتمي و كروبي نيز كه پيشاپيش از خشم مردم مومن و متعهد و پيروان راستين امام راحل(ره) نسبت به خود باخبر بودند، تنها براي مدتي كوتاه و در حلقه حفاظتي پليس-كه از قبل درخواست كرده بودند- به ميان جمعيت آمدند و پس از مشاهده شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل توده هاي ميليوني مردم كه به طورطبيعي و منطقي با مواضع اعلام شده آنها ناهمخوان بود، صحنه را ترك كردند. نكته درخور توجه اين كه، ظاهراً محل حضور آقايان موسوي و خاتمي و كروبي از قبل با خبرنگاران خارجي هماهنگ شده بود، چرا كه خبرنگاران رسانه هاي خارجي پيشاپيش در محل هاي ياد شده حاضر بودند و فيلم چند دقيقه اي حاكي از حضور آنها را به عنوان شركت پيوسته آقايان در رسانه هاي خود منعكس كردند. اين نكته نيز گفتني است كه سايت هاي وابسته به موسوي و خاتمي، بازگشت سريع و از قبل طراحي شده آنها از صحنه تظاهرات را به حساب حمله «گروه فشار»! نوشتند! و توضيح ندادند كه اولا؛ اگر ادعاي آنان قابل قبول باشد كه توده هاي عظيم مردم در روز قدس«جنبش سبز» به راه انداخته بودند! چگونه يك گروه چند نفره و به قول آقايان گروه فشار مي تواند متعرض آنها شود، جز آن كه جنبش سبز مورد ادعا را «مجازي»! و «ساخته خيالات» آنان تلقي كنيم و ثانياً؛ مگر آنان از حلقه حفاظتي پليس كه به درخواست خود آقايان حفاظت آنها را برعهده داشتند، براي لحظه اي خارج شده بودند كه به آنها حمله شود؟! و صدالبته، از كساني كه طي چندماه اخير در سايت ها و روزنامه هاي زنجيره اي و در مصاحبه هاي خود با رسانه هاي بيگانه، دهها نفر را كشته قلمداد كرده و سپس با رسوايي مجبور به تكذيب شده اند، اينگونه دروغ بافي ها براي توجيه علت اصلي ترك محل تظاهرات روزقدس يعني همان ناهمخواني با توده هاي ميليوني مردم، دور از انتظار نبوده و نيست.
«شاه» كار! ديگر آقايان كه آن نيز با توصيه هاي بيگانگان همخواني كامل داشت، شعار «مرگ بر روسيه» به جاي شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل بود. اين شعار كه آشكارا براي رضايت! آمريكا و اسرائيل انتخاب شده بود در حالي است كه سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران بر حفظ استقلال و تعامل با كشورهاي ديگر به تناسب برخورد آنها با ايران اسلامي است و دقيقاً به همين علت، آمريكا و اسرائيل را دشمنان اصلي مي داند و در برخورد با ساير كشورها از جمله «روسيه»، ميزان احترام آنها به خط قرمز هاي ايران اسلامي را ملاك تلقي مي كند. اما درباره شعار مرگ بر روسيه جماعت اندك ياد شده، اشاره به كلام حكيمانه حضرت امام(ره) و نكته سنجي آن بزرگوار كه انگار براي امروز بيان شده است، گوياي ماهيت واقعي فتنه انگيزان است. امام راحل(ره) مي فرمايند:
«ما در جنگ با آمريكا و تفاله هاي آمريكا هستيم... هر يك از اينها را شناسايي كنيد و به دادگاه معرفي كنيد، ننشينيد كه باز جايي را آتش بزنند... خط اين بود كه اصلاً آمريكا منسي-فراموش- شود، يك دسته مرگ بر شوروي را مطرح كردند تا آمريكا منسي بشود.» - صحيفه امام(ره) ، ج15، صفحه29

 



كيهان و خوانندگان

¤ ضمن تشكر از صدا و سيما به خاطر پخش مستند پرونده هسته اي، ديديم كه اوباما، رئيس جمهور آمريكا چقدر از مشت هاي گره كرده ملت ايران وحشت دارد. پس بايد بيش از پيش مشت هاي خود را عليه آمريكا و كاخ سفيد گره كنيم.
رضايي از كرج
¤ برخلاف القائات عده اي خاص، كشور ما در آرامش و امنيت كامل به سر مي برد. آنچه اين آرامش و امنيت را به خطر مي اندازد، تحركات مذبوحانه افراطيون مدعي اصلاحات است. به همين دليل براي تثبيت وحدت، امنيت و آرامش كشور، بايد با آن ها برخورد قانوني شود. البته به شكلي كه نتيجه معكوس در پي نداشته باشد.
يك خواننده كيهان
¤ در پاسخ به افرادي چون موسوي و كروبي كه مخالف حمايت از فلسطين و لبنان هستند بايد گفت كه پيامبر اعظم(ص) فرمودند هر كس فرياد مظلوميت مسلماني را بشنود اما از او حمايت نكند، مسلمان نيست.
اصغر ضيايي از كردستان
¤ سكوت در مقابل خيانت هاي فتنه گران و مزدوران دشمنان كشور قابل قبول نيست. اميدوارم هر كس به سهم خود در اين گونه موارد پا پيش گذاشته و وظيفه و تكليف الهي خود را انجام دهد.
رازي از خوزستان
¤ با توجه به گزارش هاي دادستان كل كشور و آشكار شدن تخلفات گسترده موسوي و كروبي در شايعه پراكني، استفاده ابزاري از امام و شهدا، سكوت در برابر حمايت ضدانقلابيون خارج از كشور براي پخش تصاوير ساختگي و خيانت به كشور ، سكوت در مقابل آن ها هم به نوعي خيانت به كشور است.
ه.ا از عسلويه
¤ به اعتقاد بنده مرحله اصلي و ابتدايي سقوط شيخ اصلاحات، زماني بود كه حاضر نشد در امتحان شوراي نگهبان حاضر شود.
بغدادي از شهريار
¤ به تازگي كروبي در نامه اي به آقاي منتظري از او تشكر كرده است. با توجه به نامه امام خميني(ره) كه در تاريخ 6/1/68 خطاب به منتظري نوشته شد، سؤال اين است كه مگر او توبه كرد كه كروبي از وي تشكر كرده است؟ آيا ايشان و يا امثال ايشان مجازند كه به اسم امام به امام خيانت كنند؟
مهدوي از تهران
¤ اين كشور، نظام و انقلاب، آبرويش را از سر راه نياورده است كه كروبي هر روز رنگي به آن بزند تا دشمنان نيز شاخ و برگي به آن اضافه كنند. متاسفانه واقعيت گوياي آن است كه كروبي اصلاح پذير نيست. بنابراين نبايد به او اجازه داد كه بيش از اين آبروي كشور را ببرد.
صادقي
¤ از آقاي شريعتمداري به خاطر نگارش يادداشت هاي اخيرش و همچنين صفحه دوم روزنامه كيهان تشكر مي كنم. ايشان در ميان تمام روزنامه نگاران پرچمدار ولايتمداري است.
جواد اسماعيلي
¤ عاجزانه از قوه قضائيه مي خواهيم كه اسامي اغتشاشگران را به طور كامل اعلام كنند. دانستن، حق مردم است.
پسنديده از تهران
¤ از شهرداري تهران به خاطر پي گيري مشكلات سوهانك تشكر مي كنم.
راستاد از تهران
¤ در ساعات 30/17روز 24 شهريور ماه، در حوالي كلانتري 127نارمك واقع در ضلع شمالي ميدان هفت حوض، در ملأ عام، تعدادي جوان در حال سيگار كشيدن بودند و هيچ برخوردي هم با آن ها نشد.
كاشاني
¤ 180نفر از فرهنگيان به عنوان معلم نمونه معرفي شده اند. اما هيچ يك از روزنامه هاي كشورمان اسامي آن ها را چاپ نكردند. آيا اين گونه مي خواهيم جايگاه معلمي را مورد پاسداشت قرار دهيم؟
نورالدين سلاح پيشه از استان گلستان
¤ حدود 5 هزار واحد مسكوني در منطقه 12 حول و هوش بازار، تبديل به كارگاه كوچك آن هم به صورت غيرقانوني شده اند. علت ترافيك در مركز تهران هم همين مسئله است. از شهرداري تهران تقاضاي رسيدگي مي شود.
مبهوتيان
¤سازمان آب و فاضلاب شهرستان سبزوار پول ساخت شبكه فاضلاب را به صورت قسطي از اهالي اين شهرستان مي گيرد، اما هيچ اقدامي براي ساخت آن نمي كند. از مسئولان مربوطه تقاضاي رسيدگي مي شود.
برجي از سبزوار
¤ براي دريافت كمك هزينه ازدواج براي دخترمان، همسرم كه كارمند آموزش و پرورش است مدارك خود را به آموزش و پرورش ناحيه يك شهرري تحويل داده است. اما بعد از گذشت 7 ماه هنوز كمك هزينه مذكور پرداخت نشده است.
قديرنيا
¤ در آموزش و پرورش شهرستان اروميه اضافه تدريس معلمين به بخش خصوصي واگذار شده و اين شركت هم فقط از معلم هاي بازنشسته براي تدريس استفاده مي كند در نتيجه معلم هاي شاغل محروم شده اند.
رضازاده
¤ با توجه به بازگشايي مدارس و ضرورت خريد لوازم التحرير از اولياء محترم تقاضا مي كنم با توجه به فرمايش رهبر معظم انقلاب اسلامي كه مصرف هر كالاي خارجي برابر است با بيكاري يك جوان ايراني، از خريد هرگونه ابزار و وسايل خارجي غيرضرور كه مشابه آن در بازار وجود دارد جداً اجتناب نمايند.
رباطي از دورود
¤ در كيلومتر 28آزاد راه تهران- كرج يك تابلوي تبليغاتي براي نوشابه ... نصب شده است. اين شركت، توليدكننده نوشيدني الكلي در آلمان است و در جهان هم شناخته شده است. چرا بايد در جامعه اسلامي ما يك شركت توليدكننده نوشيدني الكلي اجازه تبليغ بيابد؟
تقيان از كرج
¤ از وزير محترم راه و ترابري تقاضا مي شود نسبت به اتمام پروژه 300متري مسير روستاي خمس به كلور از توابع خلخال اردبيل كه بيش از سه سال طول كشيد عنايت ويژه اي نمائيد.
بهزاد عبدي
پاسخ روابط عمومي شهرداري منطقه 14
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 21/5/88 در خصوص «شكايت يكي از شهروندان» به اطلاع مي رساند:
1- در خصوص وضعيت روكش آسفالت خيابان خاوران مكاتبات لازم با مسئولان صورت گرفته است تا در اين باره اقدام صورت گيرد.
2- شايان ذكر است، ايشان بر عدم حضور شهرداران منطقه اشاره كرده اند كه بايد گفت، شهرداري تنها نهاد پاسخگو به شهروندان است.
3- ديدن شهرداران نواحي هيچ گونه امر مشكلي نيست و ايشان همواره در حال گشت زني در سطح نواحي هستند و مضاف اينكه درب دفتر ايشان هميشه و در همه ساعات باز و پاسخگوي مراجعان است.
4- تنها ايراد در بلوار شاهد وجود ترك هايي در آسفالت است و هيچگونه دست اندازي در تردد وسايل نقليه وجود ندارد و آسفالت اين خيابان ظرف ماه هاي آينده انجام خواهد شد.

 



ازدواج (گفت و شنود)

گفت: صد نفر كه خود را شاعر معرفي مي كنند با صدور يك بيانيه اعلام كرده اند كه ديگر جايزه جشنواره هاي دولتي را نمي پذيرند!
گفتم: عجب فاجعه اي؟! حالا جايزه جشنواره ها را به كدام شاعر بدهند؟!
گفت: مرد حسابي! هيچكدام از آنها آدم شناخته شده اي نيستند و تنها يكي دو نفر از آنان بعضي وقت ها چند شعر معمولي گفته اند كه بهتر بود نمي گفتند!
گفتم: آيا تاكنون هيچ يك از آنها جايزه هم گرفته اند؟!
گفت: خب! معلوم است كه نه! جايزه را كه به هر كسي نمي دهند.
گفتم: پادشاهي اعلام كرده بود كه دخترش را فقط به ازدواج مردي درمي آورد كه بلندقامت، تحصيلكرده، باشعور، خوش قيافه، ورزشكار، جوان و... باشد. بعد از چند روز شخصي قدخميده، بي سواد و بدقيافه درحالي كه مرتب سرفه مي كرد عصازنان به قصر مراجعه كرد و به دربان گفت به خاطر اعلاميه اخير پادشاه آمده ام. دربان با تعجب و در حالي كه به زور از پوزخند خود جلوگيري مي كرد گفت؛ ولي تو كه هيچ چيزت با آنچه پادشاه مي خواهد شباهت ندارد؟! و يارو گفت؛ بله! خواستم عرض كنم كه دور بنده را خط بكشد و مبادا روي من حساب كند؟!

 



پيروزي بي سابقه ايران در آژانس
پيشنهاد ممنوعيت حمله به تاسيسات هسته اي در دستور كار آژانس قرار گرفت

سرويس سياسي-
به دنبال تصويب قطعنامه محكوميت توانمندي هسته اي رژيم صهيونيستي در نشست مجمع عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي كه با تلاش ايران و اعضاي جنبش عدم تعهد صورت گرفت، پيشنهاد كشورمان درباره ممنوعيت حمله به تأسيسات هسته اي در حال ساخت كشورهاي عضو آژانس نيز در دستور كار اين نشست قرار گرفت.
در پنجاه و سومين نشست كنفرانس عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي موضوع «ممنوعيت مسلحانه يا تهديد به حمله عليه تاسيسات هسته اي در حال كار يا در دست احداث» كه به ابتكار جمهوري اسلامي ايران در دستور كار نشست گنجانده شده بود، ذيل بند 24دستور كار مطرح شد.
نمايندگي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي طي نامه اي رسمي خواستار قرار دادن بندي مبني بر ممنوعيت حمله و يا تهديد حمله به تاسيسات هسته اي در دستور كار كنفرانس سالانه آژانس شده بود.
متعاقب رايزني هاي فشرده، نمايندگان جنبش عدم تعهد از پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران براي درج اين بند در دستور كار كنفرانس عمومي آژانس حمايت كردند و سفير مصر به عنوان رئيس عدم تعهد طي نامه اي به محمد البرادعي حمايت كشورهاي عضو عدم تعهد را رسماً اعلام كرد.
بر اين اساس در كميته عمومي كنفرانس آژانس پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران مورد تصويب قرار گرفت.
بيانيه جنبش عدم تعهد
سفير مصر در نشست آژانس، بيانيه جنبش عدم تعهد را در حمايت از موضوع پيشنهادي ايران قرائت كرد كه متن كامل آن به شرح ذيل است.
خانم رئيس ،
مفتخرم كه به نمايندگي از جانب جنبش عدم تعهد گروه وين سخن مي گويم.
جنبش عدم تعهد، گروه وين طي نامه مورخ 24آگوست 2009 به مديركل از گنجانده شدن بند با عنوان «ممنوعيت حمله يا تهديد به حمله مسلحانه عليه تأسيسات هسته اي در حال كار يا در دست احداث» در دستور كار نشست كنوني با توجه به ارتباط اين بند با كار IAEA، ابراز حمايت نمود.
سران كشورها و دول عضو جنبش عدم تعهد براي نشان دادن اهميتي كه براي اين موضوع قائل هستند، به مناسبت پانزدهمين نشست سران كه از جولاي 2009 در شرم الشيخ برگزار شد، عبارت زير را در پاراگراف 137 سند پاياني منتشره از سوي اجلاس سران درج نمودند كه من آن را نقل مي نمايم:
«سران كشورها و دول مصون بودن فعاليت هاي هسته اي را مورد تاكيد قرار داده و تاكيد نمودند كه هرگونه حمله يا تهديد به حمله عليه تأسيسات در حال كار يا در احداث هسته اي صلح آميز، خطري بزرگ را عليه بشريت و محيط زيست ايجاد مي نمايد كه به مثابه نقض فاحش حقوق بين الملل، اصول و اهداف منشور ملل متحد و مقرارت IAEA مي باشد. آنها ضرورت يك سند چندجانبه مذاكره شده و فراگير مبني بر ممنوعيت حملات يا تهديد به حمله به تاسيسات هسته اي مختص استفاده هاي صلح آميز از انرژي هسته اي را مورد تصديق قرار دادند.»
بيانيه رئيس نشست
در پايان نشست اين مباحث محورهاي اصلي مطرح شده در قالب بيانيه رئيس(Presidential Statement) پنجاه و سومين نشست سالانه كنفرانس عمومي آژانس بين المللي انرژي اتمي با اجماع به تصويب رسيد كه متن ياد شده به شرح زير است:
كنفرانس عمومي بند 24 دستور كار تحت عنوان ممنوعيت حمله مسلحانه يا تهديد به حمله عليه تاسيسات هسته اي در حال كار يا در دست احداث را مورد بررسي قرار داد. كنفرانس عمومي قطعنامه هاي GC/RES/444 و GC/RES/533 را مدنظر قرار داد كه براساس آنها هرگونه حمله مسلحانه يا تهديد به حمله عليه تأسيسات هسته اي مختص به مقاصد صلح آميز وضعيتي را ايجاد مي نمايد كه ناقض اصول منشور ملل متحد، حقوق بين الملل و اساسنامه آژانس مي باشد. همچنين بحث كاملي در خصوص تمامي جوانب اين موضوع انجام پذيرفت.
كشورهاي عضو در اين چارچوب اهميت ايمني، امنيت و حفاظت فيزيكي مواد هسته اي و تاسيسات هسته اي را مورد تصديق قرار دادند و ديدگاه هاي خود را پيرامون اهميت حفاظت از تاسيسات هسته اي ابراز داشتند. آنها همچنين ضرورت وارد شدن آژانس به حيطه اعلام زودهنگام و كمك در مواقع انتشار راديو اكتيو از تاسيسات را مد نظر قرار دادند.
محكوميت توانمندي هسته اي رژيم صهيونيستي
نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي با اعلام خبر تصويب قطعنامه محكوميت توانمندي هسته اي رژيم صهيونيستي در نشست مجمع عمومي آژانس آن را هديه اي به مردم مظلوم فلسطين عنوان كرد.
«علي اصغر سلطانيه» ديروز در گفت وگو با فارس، در اين باره افزود: در نشست سالانه آژانس بين المللي انرژي اتمي در ذيل بند مربوط به توانمندي هسته اي اسرائيل را علي رغم بسيج كشورهاي غربي و تلاش در جلوگيري از انجام مباحث قطعنامه و نيز تصميم گيري در مورد اين قطعنامه در سه راي گيري، متوالي، حاميان اسرائيل شكست خورده و قطعنامه عليه توانمندي هسته اي اسرائيل تصويب شد.
وي افزود: اين پيروزي را در روز جهاني قدس به فال نيك گرفته و آن را هديه اي به مردم شريف و مظلوم فلسطين تلقي مي كنيم.
سلطانيه يادآوري كرد كه در سال 1982 يعني 28 سال قبل نيز در كنفرانس سالانه آژانس بين المللي انرژي اتمي قطعنامه اي عليه اسرائيل متعاقب حمله به راكتور عراق مطابق ماده 19 اساسنامه تصويب شد كه براساس آن رژيم صهيونيستي براي 10 سال از حقوق و مسئوليت هاي عضويت محروم شد.
وي اظهار داشت: تصويب قطعنامه نشان دهنده اين است كه وضعيت فعلي رژيم صهيونيستي و بي اعتنايي آن به كليه قوانين بين المللي قابل تحمل نيست.
نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي افزود: موضوع قابل توجه اينكه نماينده اين رژيم قبل از راي گيري به منظور قانع كردن كشورها براي جلوگيري از حمايت از اين قطعنامه اعلام كرد كه اسرائيل به كليه معاهدات و قطعنامه ها پايبند است حال آنكه بلافاصله پس از تصويب، قطعنامه آن را محكوم و اعلام كرد اين قطعنامه را اجرا نخواهد كرد و اين خود بار ديگر اثبات كرد كه رژيم صهيونيستي به هيچ يك از قوانين بين المللي، معاهدات و قطعنامه ها پايبند نيست.
پيروزي بي سابقه ايران
در آژانس
يك روزنامه فرانسوي با اشاره به موفقيت ديپلماتيك ايران در سازمان انرژي اتمي آن را بي سابقه خواند و افزود: ايران توانست با به تصويب رساندن يك قطعنامه توان هسته اي نظامي اسرائيل را محكوم كند.
به نوشته روزنامه فيگارو اين قطعنامه با 49 راي موافق و 45 راي مخالف و 16 راي ممتنع در حالي با تلاش ديپلماتيك ايران به تصويب رسيد كه به طور خودكار و تكراري از سال 1991 ميلادي در اين سازمان مطرح اما همواره تصويب آن رد مي شد.
فيگارو اين پيروزي براي ايران را يك پيروزي كاملاً به موقع توصيف كرد و افزود: اين در حالي است كه كشورهاي غربي ضميمه هاي گزارش اخير البرادعي را كه وي منتشر نكرده است متضمن مواردي در خصوص نظامي بودن فعاليت هاي هسته اي ايران خوانده اند و البرادعي نيز اين ادعاهاي آنها را بي اساس و داراي دلايل سياسي خوانده است.
به نوشته اين روزنامه، چين و روسيه نيز به اين قطعنامه راي مثبت داده و از اسرائيل خواسته اند تا تمامي مراكز اتمي خود را تحت نظارت و بازرسي سازمان انرژي اتمي قرار دهد و معاهده عدم گسترش سلاح هسته اي را امضا كند.

 



ساعت رسمي كشور از ساعت 24 امشب يك ساعت به عقب كشيده مي شود

ساعت رسمي كشور از ساعت 24 دوشنبه، سي ام شهريور يك ساعت به عقب كشيده مي شود.
براساس قانون تغيير ساعت رسمي كشور مصوب 1386 مجلس شوراي اسلامي ساعت رسمي كشور در ساعت 24 دوشنبه سي ام شهريور يك ساعت به عقب برگردانده مي شود.
دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور، مهرماه سال 1386 قانون تغيير ساعت رسمي كشور كه پس از تصويب در مجلس شوراي اسلامي به تأييد شوراي نگهبان رسيده بود را براي اجرا به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور ابلاغ كرد.
براساس ماده واحده اين قانون، ساعت رسمي كشور هر سال در ساعت 24 روز اول فروردين ماه يك ساعت به جلو كشيده مي شود و در ساعت 24 روز سي ام شهريور به حال سابق برگردانده مي شود.

 



نامه احمد توكلي به موسوي و خاتمي: شما عوض شده ايد يا صهيونيست ها تغيير ماهيت داده اند؟

احمد توكلي رئيس مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به ميرحسين موسوي و محمد خاتمي رفتار حاميان جنبش موسوم به سبز در روز قدس را ناسازگار با مباني انقلاب اسلامي دانست.
توكلي در نامه خود با بيان اينكه قصد نامه نوشتن به شما را نداشتم چرا كه از مكاتبه با كروبي اثر چنداني حاصل نشده است تصريح مي كند: در روز قدس حوادثي رخ داد و به نام طرفداري از شما شعارهايي داده شد كه خود را ناچار از اين كار ديدم تا وجدانتان را در معرض سؤالاتي قرار دهم كه نه به من، بلكه به مردم توضيح دهيد.
وي با بيان اينكه در روز قدس كساني كه به حمايت شما اجتماع و راهپيمايي داشتند، شعار مي دادند: «استقلال، آزادي، جمهوري ايراني»، «نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران»، «مرگ بر...» و «ما اهل كوفه نيستيم، پشت يزيد بايستيم» افزود: اين شعارها حاكي از استراتژي به ظاهر تازه اي است كه در سالهاي اول انقلاب هم به ميدان آمد و با مقاومت امام راحل و مردم ميدان را خالي كرد. اين استراتژي به وضوح با سه محور اعتقادي و استراتژيك امام در تضاد است. آن بزرگوار حتي در وصيت نامه شان نيز بر اين محورها تاكيد دارند. آيا امام نفرمود جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم، نه يك كلمه زياد؟ و اين را اساس سياست داخلي نمي شمرد؟ آيا امام نفرمود روز قدس روز اسلام است و حمايت از فلسطين را يكي از اركان سياست خارجي قرار نداد؟ آيا امام مكررا نفرمود پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد؟ آيا پردازنده نظريه ولايت فقيه و پايه گذار آن نبود؟
پاسخ اين پرسش ها آن قدر روشن است كه كسي را ياراي انكار نيست. حالا شما بايد جواب دهيد كه وقتي با ادعاي احياي ارزش هاي فراموش شده خط امام، معترضان را علمداري مي فرماييد، آيا از اين شعارها و سردهندگانشان برائت مي جوئيد يا با ادامه سكوتتان آنها را تاييد مي كنيد؟ در اين صورت جواب امام را چه مي دهيد؟
وي تاكيد مي كند: تا اين جا، حوادث نشان داد كه جريان موسوم به سبز لااقل چهار ويژگي زير را دارد: با مباني انقلاب اسلامي ناسازگار است، از پشتيباني بيگانگان مخالف اسلام، استقلال ايران و مسلمانان جهان برخوردار است، رفتار و ظاهر كثيري از افراد آن حاكي از عدم تقيد به شرع و ارزش هاي انقلابي است و چهارم قصد معارضه با نظام قانوني و مردمي حاكم را دارد و به اعتراض در شكل قانوني راضي نمي شود. آيا اگر امام زنده بود چنين جرياني را خيانت بار نمي خواند؟
توكلي در ادامه به موسوي و خاتمي تصريح مي كند: برادران محترم! شما در ايام مسئوليت تان موضوع فلسطين را به درستي، موضوع همه ما مي دانستيد حالا چرا در برابر شعار انحرافي نه غزه نه لبنان سكوت كرده ايد؟ نظرتان عوض شده يا صهيونيستها تغيير ماهيت داده اند؟ آيا قدرت آن قدر شيرين است كه براي رسيدن به آن بايد پا روي اعتقادات امام گذاشت؟ شما كه مي گوييد خط امامي هستيد.
وي همچنين خطاب به خاتمي مي نويسد: فكر مي كنيد اگر كساني كه امروز شعار جمهوري ايراني مي دهند، سركار بيايند، شما را خلع لباس و منزوي نخواهند كرد؟ البته اگر زنده تان بگذارند.
توكلي در نامه خود ادامه مي دهد: روش شما در اين ايام چنان است كه گويا مي خواهيد حاكميت را به برخورد با خود بكشانيد. داريد سلاح كساني را تيز مي كنيد كه اعتقاد چنداني به مدارا با مردم و مردم سالاري ديني و لوازمش ندارند. ترديدي نيست كه معارضه به ظاهر جديد، با شعارها و استراتژي هاي شمرده شده، چيزي جز خيانت به امام، انقلاب، اسلام، مردم و ايران نيست.

 



ايران صاحب اولين اسكادران صاعقه شد

با افزايش جنگنده هاي صاعقه به يك اسكادران، هواپيماهاي ساخت كشورمان حضوري باشكوه در رژه 31شهريور ماه خواهند داشت.
امير خلبان حسن شاه صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در گفتگو با فارس با اشاره به تمرينات پايگاه هاي مختلف اين نيرو براي برگزاري رژه باشكوه هفته دفاع مقدس گفت: قرار بر اين بود كه اين رژه در روز 29 فروردين برگزار شود كه به دليل نامساعد بودن شرايط جوي به 31 شهريور موكول شد.
شاه صفي ادامه داد: اگر شرايط جوي اجازه اين كار را بدهد و بتوانيم ديگر شرايط لازم را مهيا كنيم، رژه هوايي با همان توان مد نظر درگذشته، اجرا خواهد شد.
وي با بيان اينكه در اين رژه هوايي انواع جنگنده- بمب افكن هاي نيروي هوايي ارتش حضور خواهند داشت، افزود: از جنگنده هاي بومي همچون آذرخش، ايران 140 و صاعقه نيز در اين رژه هوايي استفاده خواهد شد.
اميرشاه صفي با اعلام خبر ساخت «يك اسكادران جنگنده صاعقه» در كشور، از حضور قابل توجه آنها در رژه روز سه شنبه هفته جاري ياد كرد و افزود: با اين اقدام مهم، ايران اسلامي جايگاه خود را در عرصه هوايي نيز ارتقاء خواهد بخشيد و نيروي هوايي ارتش و وزارت دفاع نشان دادند با يك برنامه ريزي صحيح و مديريت مناسب، مي توانند در بخش مهم و مدرني چون ساخت جنگنده نيز سرافراز باشند.
فرمانده نيروي هوايي ارتش تاكيد كرد: با توليد انبوه جنگنده هاي بومي صاعقه، تمام گلوگاه هاي طراحي و ساخت اين هواپيما براي ما حل شده است و ما تلاش خواهيم كرد تا در آينده، نمونه هاي مدرن تري را وارد ناوگان خود كنيم.

 



بر اساس نتايج يك نظرسنجي 83 درصد ايرانيان به نتايج انتخابات رياست جمهوري اعتماد دارند

بر اساس نتايج نظرسنجي يكي از مراكز نظر سنجي معتبر جهاني، 83 درصد مردم ايران اعلام كردند كه به نتايج انتخابات رياست جمهوري كه منجر به انتخاب مجدد محمود احمدي نژاد شد، اعتماد دارند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، مركز نظرسنجي ورلد پابليك آپينين (World Public Opinion) در يك نظر سنجي كه از مردم ايران انجام داده است، اعلام كرد كه 83 درصد ايرانيان به نتايج انتخابات رياست جمهوري ايران كه به انتخاب مجدد «محمود احمدي نژاد » منتهي شد، اعتماد دارند ، البته 62 درصد اعلام كردند كه اطمينان بسيار زيادي به نتايج اعلام شده دارند.
نظرسنجي اين مركز از يكهزار و 3 شهروند ايراني صورت پذيرفته است.
ورلد پابليك آپينين مدعي است كه در اين نظر سنجي 63درصد پاسخ دهندگان خواستار از سرگرفته شدن روابط ديپلماتيك با آمريكا شده اند. از اين تعداد 18درصد از برقراري مجدد رابطه با آمريكا به شدت حمايت كردند و 27درصد نيز مخالفت خود را براي برقراري ارتباط با آمريكا اعلام كردند.
همچنين 60درصد شركت كنندگان در اين نظر سنجي از مذاكرات كامل و بدون پيش شرط واشنگتن و تهران حمايت و 30درصد نيز با اين مذاكرات مخالفت كردند.
در اين نظر سنجي فقط 25 درصد مردم ايران اعتقاد دارند كه «باراك اوباما » رئيس جمهور آمريكا به اسلام احترام مي گذارد و 59 درصد چنين نظري نداشتند.
طي نظر سنجي اين موسسه 71 درصد از مردم ايران معتقدند كه اوباما براي اداره امور جهاني اقدامات صحيحي انجام نمي دهد.
اين نظر سنجي نشان مي دهد 77درصد ايرانيان ديدگاه مساعدي نسبت به دولت آمريكا ندارند و از اين تعداد 69درصد به شدت ديدگاه نامساعدي به دولت آمريكا دارند.
اين نظر سنجي تلفني كه توسط يك پرسشگر فارسي زبان صورت پذيرفته بين روزهاي 27 آگوست تا 10 سپتامبر ]5 شهريور تا 19 شهريور[ و با ضريب خطاي 1/3درصد صورت پذيرفته است.

 



خواهش مي كنيم به ما جايزه ندهيد ! (خبر ويژه)

نامه اي تحت عنوان «بيانيه بيش از صد شاعر در تحريم جوايز شعر دولتي» منتشر شده است كه در آن عده اي از افراد غيرشاخص و ناشناخته، از برگزاركنندگان جشنواره هاي ادبي دولتي خواسته اند تا به آن ها جايزه اي داده نشود!
اين اقدام قابل توجه كه آميخته با شوخي، توهم و خودشيفتگي است و امضاكنندگان آن قصد مهم جلوه دادن خود را دارند در حالي انجام گرفته كه اصلاً در بين اسامي تحريم كننده جوايز دولتي به زحمت مي توان نام آنها را به عنوان شاعر شناسايي كرد.
تحريم جشنواره هاي هنري دولتي، يكي از تمهيدات عده اي معدود از فعالان فرهنگي و هنري به نشانه اعتراض به رأي ملت ايران در انتخابات اخير است. اين عده با انتشار بيانيه هايي درصدد تحريم رويدادهايي چون دوسالانه كاريكاتورتهران، جشنواره فيلم مستند و حال جوايز شعر دولتي برآمدند، اما اين اقدامات تنها نوعي تلاش براي سوق دادن فضاي جامعه به سمت ناآرامي و التهاب است، وگرنه خود افراد تحريم كننده مي دانند كه عدم حضور آن ها، نه تنها هيچ آسيبي به اين جشنواره ها و جوايز نمي زند كه در بسياري موارد، به سلامت و شأن هنري اين رويدادها كمك هم مي كند.
گفتني است پيشنهاد اينگونه تحريم ها ابتدا از سوي راديو فردا-وابسته به سازمان سيا- ارائه گرديد كه با بي اعتنايي افراد مطرح در عرصه هاي هنري روبرو شد.
شايان ذكر است كه برخي از امضاءكنندگان اين نامه ضمن آن كه شاعر نيستند، از كاركنان دولت نيز هستند و بسيار تعجب آور و غيرقابل توجيه است كه دولت به حضور افرادي در ابواب جمعي خود تن مي دهد كه نه فقط آشكارا جمهوريت نظام اسلامي را نفي مي كنند، بلكه مشروعيت نظام را هم به پيروي از سفارش سازمان سيا زيرسوال مي برند. اينگونه افراد به گواهي برخي از شواهد و قرائن موجود از حمايت هاي مالي برخي از كانون ها - به بودجه 400 ميليون دلاري سازمان سيا توجه كنيد- بي نصيب نمي باشند، بنابراين مقامات مسئول دولتي چگونه حضور اين افراد را از كيسه بيت المال تحمل مي كنند و در وانفساي مشكل اشتغال، جاي آنها را به جوانان متعهد و كارآمد نمي سپارند؟!

 



سفره اطعام آمريكا براي جاسوسان (خبر ويژه)

هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا چهارشنبه شب، ضيافت شامي را با حضور برخي از كارشناسان مسائل ايران در محل وزارت خارجه آمريكا ميزباني كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي پوليتيكو، مقام هاي آگاه گفتند: برخي از كارشناسان خارج از وزارت خارجه نيز در اين جلسه حضور داشتند كه از جمله اين افراد كريم سجادپور از مؤسسه «كارنگي ايندومنت»، افشين مولوي از بنياد «نيوآمريكا»، تريتا پارسي از «شوراي ملي ايراني آمريكايي»، ري تكيه (Ray Takeyh) از «شوراي روابط خارجي»، هاله اسفندياري از «مركز وود ويلسون»، سوزان مالوني از «مؤسسه بروكينگز» و شائول بخاش از دانشگاه «جرج ميسون» بودند.
به گزارش پايگاه اينترنتي پوليتيكو يك مقام آگاه وزارت امور خارجه آمريكا در توضيح اين جلسه گفت: كلينتون اين جلسات را با افرادي از درون و بيرون از وزارتخانه براي جويا شدن نظرات مختلف برگزار مي كند.
به گزارش پايگاه اينترنتي پوليتيكو فهرست افراد شركت كننده در اين جلسه از داخل وزارت امور خارجه آمريكا مشخص نيست اما تصور مي شود كه افرادي همچون بيل برنز معاون وزير امور خارجه در امور سياسي كه مسئوليت مذاكرات بين المللي در خصوص برنامه هسته اي ايران را به عهده دارد، اليزا كاتالانو مشاور و رابط او با شوراي امنيت ملي، جيليان برنز مشاور امور ايران در دفتر طراحي سياست ها، آن ماري اسلوتر رئيس بخش طراحي سياست ها و درك چولت معاون او، تود شوارتز رئيس دفتر ايران و ولي نصر كارشناس جهان شيعه از جمله اين افراد باشند.
به گزارش پايگاه اينترنتي پوليتيكو اين ضيافت شام پيش از آن برگزار شد كه برنز قرار است با سعيد جليلي مذاكره كننده ارشد هسته اي ايران و همتايان روس، فرانسوي، آلماني، چيني و انگليسي خود ديدار و گفت وگو كند.
به گزارش پايگاه اينترنتي پوليتيكو، كلينتون روز دوشنبه براي اقامتي 10 روزه در نيويورك و شركت در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل راهي اين شهر مي شود.

 



چه كسي اطلاعات غلط مي دهد ؟! (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي ، رحيمي معاون اول رئيس جمهور را مسئول اطلاعات غلط دريافتي رييس جمهور درباره نامه نگاري اخير با مجلس دانست.
به نوشته رجا نيوز رئيس جمهور هفته گذشته در نامه اي به رئيس مجلس با اشاره به اقدام خلاف قانون محمدرضا باهنر در تغيير متن مصوبه مجلس، خواستار اجراي صحيح قانون مديريت خدمات كشوري در دستگاه نظارتي ديوان محاسبات شد.
اين پايگاه اينترنتي ادامه داد: معاون ديوان محاسبات يك روز بعد از انتشار اين نامه به آن واكنش نشان داد و ضمن تأكيد بر اينكه مستثني شدن ديوان براساس درخواست محمدرضا رحيمي رئيس وقت ديوان و با رأي اعضاي وقت ديوان صورت گرفته، از اينكه پس از 2 سال و گذشت زمان قانوني به اين مسئله پرداخته شده، اظهار تعجب كرد.
اين پايگاه خبري در پايان با تاييد سخنان معاون ديوان نوشته است: با مقايسه نامه رئيس جمهور، توضيحات معاون ديوان محاسبات و در كنار آن، سكوت معاونت منابع انساني، معاونت حقوقي رئيس جمهور و رحيمي معاون اول رئيس جمهور كه به دليل موقعيت شغلي سابق و اسبق خود آگاهي كافي در اين زمينه دارد، به نظر مي رسد فردي كه اطلاعات غلط را به رئيس جمهور رسانده و اين اطلاعات مبناي يك تصميم پرسر و صدا شده است بايد، پاسخگو باشد.

 



فعلاً ساكت! (خبر ويژه)

پس از رسوايي هاي پي درپي اصلاح طلبان در اثر افشاي حقيقت دروغگويي هاي مكرر آنها عليه نظام، اخيراً برخي سران جريان اصلاحات از دوستان خود خواسته اند فعلا كمتر حرف بزنند تا «دردسرهاي جديد درست نشود».
بنابر يك گزارش دريافتي، اصلاح طلبان اخيراً و خصوصاً پس از رو شدن دست مهدي كروبي در دروغ بافي عليه نظام و بوجود آمدن آبروريزي در داستان ربوده شدن صوري دختر جوادامام (كه اكنون روشن شده طراحي مشترك مدعيان اصلاحات و يك جريان بيروني بوده است) درباره ادامه اين پروژه ها به ترديد افتاده اند.
گزارش ها حاكي از آن است كه برخي بزرگان جريان اصلاحات عقيده دارند اگر اين رسوايي ها به همين شكل ادامه پيدا كند مطالبه عمومي براي برخورد با آنها چنان بالا خواهد گرفت كه نظام حتي اگر تمايل نداشته باشد ناچار به اين كار خواهد شد. اين عده توصيه كرده اند تا زمان به دست آمدن «بهانه هاي مناسب تر» بهتر است فعلاً مدتي سكوت كنند تا حاشيه امنيت بوجود آمده از دست نرود!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14