(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 30 شهريور 1388- شماره 19467
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور در آستانه سفر به سازمان ملل: دولت آمريكا مسئول جنايات رژيم صهيونيستي است
فرزند شهيد ماموستا شيخ الاسلام:پدرم براي مظلوميت رهبري مي گريست
آنگاه كه شيطان وجود انسان را تصاحب كند
عضو كميسيون اقتصادي مجلس: تحريم هاي دشمنان موجب تبديل ايران به كشوري قدرتمند شد
توجيه وزير دفاع آمريكا در امتيازدهي جديد اين كشور به روسيه
معاون اول رئيس جمهور: عوامل ترورهاي اخير كردستان به زودي شناسايي و دستگير مي شوند
سخنگوي وزارت امورخارجه: غرب در بحث هسته اي رفتاري به شدت تبعيض آميز دارد
نيويورك تايمز: بسته پيشنهادي ايران سندي آموزنده است
پست دوم مشايي اعلام شد



رئيس جمهور در آستانه سفر به سازمان ملل: دولت آمريكا مسئول جنايات رژيم صهيونيستي است

رئيس جمهور در آستانه سفر به سازمان ملل تاكيد كرد همه ملت هاي دنيا دولت هاي آمريكا و انگليس را مسئول جنايات رژيم صهيونيستي مي دانند.
دكتر محمود احمدي نژاد در گفت وگو با شبكه ان بي سي آمريكا در پاسخ به سوالي درباره رژيم صهيونيستي گفت: اين رژيم غيرقانوني و آدم كش و كودك كش و زن و بچه كش تحت امر كساني است كه در مراكز اقتصادي و سياسي اروپا و آمريكا نشسته اند .از نگاه ما رژيم صهيونيستي فاقد موجوديت مستقل است اصل تاسيسش، ادامه حياتش و تمام جنايت هايي كه مي كند متكي به همان صاحبان سرمايه و كارخانجات اسلحه سازي در آمريكا و اروپا است اما بعيد مي دانم كه آدم بي عقلي چه در رژيم صهيونيستي يا در بين سرمايه داران پيدا شود كه بخواهد چنين كار خطايي را مرتكب شود پاسخ ايران از قبل معلوم است و البته حتما نه تنها ملت ايران بلكه همه ملت ها دولت آمريكا را مسئول جنايات رژيم صهيونيستي مي دانند همين الانش هم مي دانند الان وقتي در غزه رژيم صهيونيستي جنايت مي كند ملت هاي دنيا دولت انگليس و بعضي از سياستمداران و سرمايه داران آمريكايي را مسئول اين جنايت ها مي دانند نه اين افردي را كه مثل عناصر خيمه شب بازي در برابر صحنه فقط بازيگري مي كنند.
واكنش ايران به متجاوزان پشيمان كننده است
در ادامه اين گفت وگو خبرنگار ان.بي.سي پرسيد: واكنش ايران به حمله اسرائيل چه خواهد بود اگر اتفاق بيفتد؟
-رئيس جمهور پاسخ داد: واكنش ما پشيمان كننده است و توانايي موشكي ايران نيز براي دفاع كامل كافي است.
وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص مسابقه تسليحاتي گفت: بودجه نظامي آمريكا به تنهايي نزديك به 200 برابر كل بودجه ايران است، در حالي كه جمعيت آمريكا 4 برابر جمعيت ايران است بودجه نظامي آمريكا 3 برابر بودجه نظامي روسيه، چين، ژاپن وايران است، يعني همه اينها را با هم جمع بزنيم بودجه نظامي آمريكا سه برابر است خيلي روشن است كه چه كساني مسابقه تسليحاتي راه مي اندازند. به نظرم بايد همين فكرها عوض شود اگر دولت آمريكا هم مي خواهد نقش جديدي را ايفا كند و موثر باشد در دنيا بايد نگاهش را عوض كند اول زرادخانه هاي اتمي آمريكا منهدم شود، انگليس منهدم شود آن وقت هيچ كس در دنيا نسبت به صداقت دولت آمريكا ترديد نخواهد كرد.
رئيس جمهور درباره همكاري ايران با آژانس بين المللي انرژي هم اظهار داشت: تا آنجايي كه آژانس طبق مقررات و بدون تاثيرپذيري از فشارهاي سياسي عمل بكند ما با آژانس همراهي مي كنيم اما هر گاه تمايلات سياسي بعضي از كشورها بخواهد جاي مسايل حقوقي را بگيرد پاسخ ما خيلي روشن است. فكر مي كنم مسايل هسته اي ما روشن است و نياز به توضيح ندارد.
وي همچنين تاكيد كرد فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران هيچ گاه تعطيل نمي شود.
انتقاد از رفتار آمريكا و انگليس
در ادامه اين گفت و گو خبرنگار ان.بي.سي پرسيد حوادث پس از انتخابات را چگونه ارزيابي مي كنيد؟
احمدي نژاد گفت: من فكر مي كنم رفتاري كه دولت انگليس و بخشي از دولت آمريكا در مورد انتخابات ما انجام دادند خيلي كار زشتي بود خيلي كار بدي كردند آنها فكر كردند با تبليغات، با تحريك و با تشويق به اغتشاش مي توانند به جمهوري اسلامي آسيب بزنند و آرزوهاي خودشان را برآورده كنند. خيلي اشتباه كردند قانون در كشور ما تكليف را روشن كرده و مسئوليت ها معلوم است. البته ما تصورمان اين است كه دولت هاي انگليس و برخي دولتمردان آمريكا كه اشتباه كردند دخالت كردند و تحريك كردند؛ امروز مي خواهند جبران كنند. مي خواهند جبران كنند و اميدواريم جبران كنند. انتخابات درايران پايان يافته است هميشه همين طور بوده است ملت ما يكپارچه است هم 40 ميليون راي دهنده و هم 70ميليون مردم، با تبليغاتي هم كه مي شود در صفوف ملت ما شكافي اتفاق نمي افتد. دوران تسلط بر افكار عمومي جهان با استفاده از بازي هاي رسانه اي به پايان رسيده است. يك نكته مهم تر را به شما بگويم واقعا آن دوره اي كه يك دولت هايي مثل انگليس و يا بعضي از سياستمداران آمريكايي خيال كنند با بازي هاي رسانه اي مي توانند افكار عمومي جهان را شكل بدهند و يا خودشان را جاي مردم دنيا بگذارند؛ آن دوران گذشته و به پايان رسيده است. رفتار بعضي از رسانه هاي آمريكايي و انگليسي خيلي بد بود ملت ما خودش بلد است خود را اداره كند نياز به قيم هم ندارد نياز به اين كه كسي برايش دل بسوزاند ندارد.
جسارت پذيرفتن راي مردم مهمتر از شركت در انتخابات است
رئيس جمهور همچنين با بيان اينكه اظهارنظر در ايران آزاد و انتخابات هم در چارچوب قانون برگزار شد، افزود: من فكر مي كنم جسارت پذيرفتن راي مردم مهمتر از جسارت شركت در انتخابات است.
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا اجازه فعاليت اپوزيسيون عليه شما وجود دارد؟
اينجا كه مخالفت بسيار علني و گسترده است. آزادترين نوع بيان درايران است. البته همه بايد قانون را رعايت كنند بسياري از افراد در اينجا مرزهاي قانوني هم را پشت سر مي گذارند حداقل عليه من هر چيزي كه مي خواهند مي گويند احساس نگراني هم ندارند اما واقعا دولت آمريكا اجازه مي دهد يك اپوزيسيوني باشد كه بخواهد اساس حكومت آمريكا را براندازي كند؟ همه بايد تابع قانون باشند. مشي من خيلي باز است مخالفين من به راحتي و بدون نگراني حرف هايشان را مي زنند مي توانيد نگاهي به مطبوعات بيندازيد ما از اين بابت نگراني نداريم.
فعالان سياسي: احمدي نژاد در سازمان ملل ماهيت صهيونيست ها را افشا كند
در آستانه سفر رئيس جمهور براي شركت در اجلاس ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل فعالان سياسي تأكيد كردند كه احمدي نژاد در سخنراني خود در سازمان ملل درباره ماهيت صهيونيست ها افشاگري كند.
در همين زمينه، كمال مجاري سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري با اشاره به فشارهاي لابي صهيونيست ها در آستانه سفر رئيس جمهور كشورمان به سازمان ملل با تأكيد بر اينكه احمدي نژاد با سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل مي تواند مطالبات مظلومان جهان را طرح كند، گفت؛ احمدي نژاد در اين فرصت مغتنم بايد توطئه هاي رژيم اشغالگر قدس و نقش حمايتي استكبار جهاني از آنان را افشاگري كند تا ماهيت اين رژيم براي همگان آشكار شود.
سجادي با بيان اينكه در طول 30 سال گذشته استكبار جهاني كارنامه مثبتي در قبال ايران نداشته است، تصريح كرد: بعد از انتخابات رياست جمهوري دهم نيز شاهد مداخله كشورهاي غربي در مسائل داخلي ايران بوديم و احمدي نژاد از اين فرصت براي افشاي اين مداخلات نيز مي تواند استفاده كند.
به گزارش فارس، علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز از رئيس جمهور خواست تا براي روشن شدن افكار عمومي جهانيان در سخنانش در سازمان ملل دخالت هاي بيگانگان را كه منجر به حوادث پس از انتخابات در كشورمان شد، تشريح كند.
به چالش كشاندن مباني غرب
در همين حال، لطف الله فروزنده قائم مقام جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي هم گفت: رئيس جمهور در سازمان ملل بايد مباني غربي ها را زيرسؤال ببرد و روحيه استكباري آنان را براي مردم آزاده جهان برملا كند.
وي همچنين خاطرنشان كرد: ملت هاي آزاده دنيا دخالت هاي غرب در امور داخلي خود را بر نمي تابند و بر اين نكته آگاه است كه پيشنهادات صلح و برقراري ارتباط از سوي آن ها واهي است و به غير از نابودي ساير ملت ها چيزي را دنياي استكبار مدنظر ندارد.
از سوي ديگر حميدرضا حاجي بابايي عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به سفر احمدي نژاد به نيويورك به منظور شركت در شصت و چهارمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد، اظهار داشت: قطعا وي بايد در اين سفر به دفاع از منافع ملي كشور بپردازد و درخصوص جايگاه نظام جمهوري اسلامي ايران روشنگري كند.
تغيير در سازمان ملل
همچنين محمد عظيمي سخنگوي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي از رئيس جمهور خواست تا در سازمان ملل اين موضوع به ساير ملت ها گوشزد شود كه مشكلات اكثر كشورهاي جهان به خاطر زياده خواهي هاي استكبار است.
سخنگوي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي استفاده مناسب رئيس جمهور از فرصت سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل را لازم دانست و گفت: يكي ازمطالبات مهمي كه بايد از سوي احمدي نژاد دنبال شود اين است كه آمريكا بايد دست از يكه تازي بردارد و سازمان ملل در خدمت منافع همه ملت ها قرار گيرد و سازوكار فعلي آن به نفع دنياي استكبار است كه بايد تغيير كند.
وي با بيان اينكه در سازمان ملل اين موضوع بايد به ساير ملت ها گوشزد شود كه مشكلات اكثر كشورهاي جهان به خاطر زياده خواهي هاي استكبار است، تصريح كرد: درحال حاضر صهيونيست ها و آمريكا صلح جهاني را با زياده خواهي هاي خود تهديد مي كنند.

 



فرزند شهيد ماموستا شيخ الاسلام:پدرم براي مظلوميت رهبري مي گريست

فرزند شهيد ماموستا شيخ الاسلام گفت: پدرم علاقه و ارادت بسياري به رهبر معظم انقلاب داشت و مي گفت كه دلم مي خواهد بنشينم و براي مظلوميت رهبري گريه كنم چون بعضي از دوستان قديمي او امروز در مقابل ايشان ايستاده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس فرزند شهيد ماموستا شيخ الاسلام كه پنج شنبه شب گذشته به دست عوامل مسلح ناشناس به شهادت رسيد در جريان حضور رحيمي معاون اول رئيس جمهور در منزل اين شهيد اظهار داشت: شب قبل از حادثه ترور آقاي استاندار نزد پدر من آمد و از ايشان خواست تا اجازه دهند برايشان محافظ بگذارند. اما پدرم با اين كار مخالفت كرد و اظهار داشت كه من غير از خداوند متعال محافظي نمي خواهم و اگر تقدير الهي چنين باشد كه به دست از خدا بي خبران به شهادت برسيم چه سعادتي بهتر از اين.
وي افزود: پدرم مي گفت كه من از كسي واهمه ندارم و از رسيدن به خداوند و شهادت استقبال مي كنم و دوست ندارم كسي به خاطر محافظت از من به زحمت يا به خطر بيفتد.
فرزند شهيد شيخ الاسلام اظهار داشت: پدرم علاقه و ارادت بسياري به مقام معظم رهبري داشت و مي گفت كه دلم مي خواهد بنشينم و براي مظلوميت مقام معظم رهبري گريه كنم چون بعضي از دوستان قديمي ايشان امروز در مقابل ايشان ايستاده اند.
ماموستا محمد شيخ الاسلام شب جمعه گذشته پس از اقامه نماز مغرب در سنندج توسط عوامل ناشناس ترور شد و مورد اصابت دو گلوله قرار گرفت و به شهادت رسيد.
گفتني است طي ماه هاي اخير تحرك صهيونيست ها در مرزهاي استان كردستان شدت يافته و مقام معظم رهبري نيز در پيام تسليت خود اين حادثه تروريستي را انتقام گيري از اتحاد شيعيان و اهل تسنن در اين استان در جريان سفر ارديبهشت ماه رهبري دانسته اند.

 



آنگاه كه شيطان وجود انسان را تصاحب كند

شما جوانان در بهترين دوران زندگي هستيد؛ درباره امر ازدواج خيلي سهل بگيريد، يعني هم همسرانتان اين چنين باشند، هم خود شما. هيچ زندگي اي بهتر از زندگي قانعانه نيست. ما اگر باور بكنيم و براي ما روشن بشود كه زندگي پرتجمل، جز وبال چيز ديگر نيست، آن وقت زندگي قانعانه را قدر مي دانيم. حالا اگر شد، آن هم شد. بالاخره خداي سبحان كه اين دختر خانم را روزي مي دهد، اين آقا پسر را هم كه روزي مي دهد؛ در 2خانه كه هستند، روزي مي دهد، با هم باشند روزي نمي دهد؟! عمده آن است كه انسان، درست به قضا و قدر الهي مؤمن باشد و قناعت را از دست ندهد. وگرنه عمري با نگراني مي گذرد. جواني وقتي به 30سال رسيد، ديگر از آن به بعد انسان فيلم بازي مي كند؛ ديگر زندگي نيست!! آن دارد بازي درمي آورد، بازي زندگي، درمي آورد.
اهميت تسلط انسان بر ماديات و تجملات زندگي
وقتي كه وجود مبارك رسول گرامي (ص) جهيزيه حضرت امير و حضرت زهرا (سلام الله عليهما) را ديد، ديد غالب اينها گلي است. اگر كاسه است، گلي است؛ اگر كوزه است، گلي است؛ اگر ... بعد دعا كرد؛ اللهم بارك لقوم جل آنيتهم الخزف (1). خدايا! زندگي آن خانواده هايي كه اكثر ظرف هايش گلي است مبارك كن؛ حالا امروز كه گلي مصرف نيست! يك كمي ساده تر باشد، تامين مي شود.
فرمود: اللهم بارك لقوم جل آنيتهم الخزف. اين ما هستيم كه زندگي را اداره مي كنيم، اين ظرف و فرش را اداره مي كنيم؛ نه آن، ما را! ما اگر تهي شديم، شستشوي مغزي پيدا كرديم؛ رفتيم كنار، ديگري آمد به جاي ما نشست، اين ظروف بر ما حاكم است، اين فرش ها بر ما حاكم است، اين در و ديوار بر ما حاكم است. آن وقت اگر ما سر جاي خودمان باشيم، مائيم! آن وقت اگر كسي به سمت تجمل برود، براي هميشه در زحمت است.
تصاحب وجود انسان توسط شيطان
و انتشار شيطنت در سراسر جان او
يك بيان نوراني اي حضرت امير (ع) دارد مبني بر اينكه: بيگانگان همانطور كه يك كشوري را اشغال مي كنند، صاحبان آن كشور را بيرون مي كنند و خودشان آنجا قرار مي گيرند و معادن آن كشور را استخراج مي كنند، مي گويند: ما مالكيم؛ در درون ما هم يك چنين اهرمني پيدا مي شود. فرمود: يك عده اهريمن ها اول از راه وسوسه، بعد مكروهات، بعد گناهان كوچك، بعد گناهان بزرگ وارد مي شوند، بعد (معاذالله) سر از الحاد درمي آورد!
فرمود: وقتي كه اين شيطان آمد، اينها را گرفتار شستشوي مغزي كرد، آنجا آشيانه مي كند، بعد تخم گذاري مي كند، بعد اين تخم ها را زير پر خودش جوجه درمي آورد؛ اين جوجه ها مي دوند، راه مي روند. اينكه مي بينيد در خاطرات انسان، انسان آرام نيست؛ مرتب وسوسه است، مثل اينكه در اين سالن يا اين شبستان، در دل آدم مرتب يك عده دارند راه مي روند؛ اين همان (وسوسه) است. فرمود: باض و دب (2)؛ يعني اول تخم گذاري مي كنند، بعد اينها دبيب دارند؛ «دابه» را كه مي گويند دابه، چون مي جنبد. اين جنبنده را مي گويند: (دابه). اين خاطرات تلخ كه نمي گذارد آدم درس بخواند، نمي گذارد نماز بخواند، نمي گذارد تصميم خوب بگيرد، همين است. اين بچه شيطان هايند، اين جوجه هايند. اين وسوسه، بالاخره وسوسه يك چيزي است؛ آدم آن را احساس مي كند! نه تصادف است، نه فعل بي عامل است، نه عاملش فرشتگانند؛ بلكه اهريمنانند!
گريختن فرشتگان از قوم ددمنش و فرار شياطين از انسان هاي صاحبدل
بعد اينها كه آمدند، اينجا آشوب كردند؛ صاحبخانه را بيرون مي كنند. همين طوري كه ديو بگريزد از آن قوم كه قرآن خوانند(3)، فرشته هم بگريزد از آن قوم كه ددمنشند!! چرا گفتند: خانه اي كه در آن سگ است، فرشته ها نمي روند؟! اينجا اگر سگ هاي فراوان باشد، فرشته ها اينجا هم نمي آيند! دستورات ديني ما اين است آدم اگر سگ دارد، بگذارد در آن مزرع و مرتع؛ در خانه سگ نداشته باشد. فرمود: لا تدخل الملائكه بيتا فيه كلب (4). اين نجس العين اگر آنجا هست، فرشته آنجا نمي آيد.
عدم اختيار انسان به بند كشيده توسط شيطان در اعمال زشت خود
قهرا اين جنبنده ها اين سرزمين را اشغال مي كنند. وقتي كه اشغال كردند؛ اول محبت و اينها را به خود اختصاص مي دهند، اول دلداري را مي گيرند، بعد خود دل را مي آورند، معزول مي كنند؛ مي شود حاكم معزول، مي كشد كنار؛ آنوقت تمام كارها را اينها انجام مي دهند.
اين كه مي بينيد بعضي ها مي گويند: ما هرچه بخواهيم مي كنيم، ما دلمان هر چه بخواهد مي گوئيم؛ اين بيان نوراني حضرت امير (ع) كه در اوائل نهج البلاغه هست، درباره آنها فرمود: اينها تريبونشان دست ديگري است؛ اين بيچاره خيال مي كند خودش است! اين (شيطان) آمده، فضا را اشغال كرده، صاحبخانه را بيرون كرده، در يك دهليزي جا داده، او را خفه كرده، به بند كشيده؛ حالا همه كاره است! فنطق بألسنتهم، و نظر بأعينهم(5) به زبان اينها حرف مي زند، باچشم اينها نگاه مي كند، هر نامحرمي را هم نگاه مي كند، هر غذائي را هم مي خورد، هر حرفي را هم مي زند؛ اين بنده خدا ، خيال مي كند خودش است!!
سركشي برخي انسان ها در برابر معارف الهي
نتيجه اسير شدن توسط شيطان
چه جور مي شود يك انساني كه يك تكه خاك بود، بعد يك تكه خاك مي شود؛ در برابر انبياء، اولياء، خدا بگويد: من هرچه دلم بخواهد مي كنم؟!! اين معلوم مي شود تريبون دست ديگري است. اين از آن غرر خطبه هاي حضرت امير(سلام الله عليه) است، فرمود: فنطق بألسنتهم، و نظر بأعينهم؛گوينده ديگري است. و گرنه مي شود يك آدم عاقل بگويد: من هرچه دلم بخواهد مي كنم؟! اين يعني چه؟ آخر تو كه قبلا يك خاك يا نطفه بودي، بعدا هم كه جيفه اي مي شوي؛ وسط ها هم كه هيچ كاره اي! آگر! يك بند ، يكي از اين رگ هاي موئي را ببندد، مشكل پيش مي آيد! پس چه جور مي گوئي: من هرچه دلم بخواهد مي كنم؟! معلوم مي شود اختيار در دست ديگري است اين خطر همه ما را تهديد مي كند.
ما در زمان تحصيل اگر ان شاءالله خودمان را ساختيم؛ بعد وقتي وارد كار شديم؛ چه اجرائي، چه تقنيني، چه قضائي ، پاكيم؛ اگر نشد ، سر از زندان در مي آوريم! اينهائي كه الآن به همين وضع مبتلا شدند؛ قبلا يا دانشجو بودند، يا طلبه! نشد خودشان را بسازند. اين خطر براي همه ماهست. ما بايد بدانيم چه چيز ما را تهديد مي كند، مال يعني چه ، دنيا يعني چه، رشوه يعني چه، عشوه يعني چه، باند بازي يعني چه، فريب دادن يعني چه؛ اينها را اگر بدانيم در دوران بسيجي بودن ما، و خود را بسازيم، بعد سيروا علي اسم الله (6)؛ آنوقت راحتيم.
راه محفوظ بودن از خطرات
اگر اين كار را كرديم، خداي سبحان مي فرمايد: من يك دژي دارم، خودم دژبانم؛ اينجا آمديد محفوظيد. كلمه لا اله الا الله حصني (7) يعني همين.«حصن» يعني دژ. فرمود اين قلعه است. اگر آن كار را كرديم كه باز به اطاعت خاندان عصمت و طهارت بر مي گردد، او هم بازگشتش به همين است؛ ولايه علي بن أبيطالب (عليه السلام) حصني (8). خود حضرت امير قلعه است، دژبان است. خب وقتي علي دژبان باشد ، آدم مصون است! فرمود: برويد در ولاي اهل بيت، دژبان، خود حضرت امير است. آنوقت كي آدم را مي تواند تهديد بكند؟!
اين است كه به خيلي ها رشوه مي دهند، قبول نمي كنند. افراد پاك كم نيستند! چه دستگاه تقنيني، چه اجرائي، چه قضائي؛ گفت: اي به مي جمله بگفتي، هنرش نيز بگو. خوبان هم خيلي اند؛ ما سعي كنيم مثل آنها باشيم. اگر خداي ناكرده خوبان خيلي نبودند؛چه در دستگاه تقنيني، چه اجرائي، چه قضائي ما افراد پاك و خوب نمي داشتيم كه كشور به اين سلامت و صلابت نبود!
سخنراني آيت الله جوادي آملي (مدظله العالي) در جلسه درس اخلاق در ديدار با جمع كثيري از طلاب، دانشجويان و اقشار مختلف مردم؛ قم - فروردين 1382
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1-بحارالانوار/43/ 130 2-برداشت از: نهج البلاغه/خطبه7 3- ديوان حافظ/ غزل 193 4- عوالي اللآلي/1/261 5 - نهج البلاغه/خطبه 7 6 - نهج البلاغه/ خطبه 79
7 - كشف الغمه/2/308 8- بحار الأنوار/39/246
خوان حكمت روزهاي دوشنبه و پنج شنبه منتشر مي شود.

 



عضو كميسيون اقتصادي مجلس: تحريم هاي دشمنان موجب تبديل ايران به كشوري قدرتمند شد

عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: تحريم هاي دشمنان موجب شد تا ايران از نظر نظامي به كشوري قدرتمند تبديل شود تا جايي كه كشورهاي ديگر خواهان خريداري اسلحه هاي توليد شده در ايران هستند.
«سيدناصر موسوي» عضو كميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با فارس، درخصوص نقش دفاع مقدس و تحريم ها در بالندگي و شكوفايي ايران اسلامي اظهار داشت: دفاع مقدس در طول 8 سال جنگ تحميلي نعمت بزرگي براي ما بود و رهبركبير انقلاب هم در فرمايشات خود در زمان جنگ، بارها اين مطلب را با صراحت عنوان كردند.
وي افزود: امام(ره) فرمودند كه دفاع مقدس براي ما نعمت بود؛ چرا كه ما از هر نظر موردامتحان قرار گرفتيم.
موسوي ادامه داد: در ارتباط با رشد و بالندگي كشور بايد گفت زماني كه انقلاب پيروز شد آمريكا ما را تحريم كرد اما اين تحريم ها موجب آن شد تا ايران از نظر نظامي به كشوري قدرتمند تبديل شود؛ تا جايي كه كشورهاي ديگر خواهان خريداري اسلحه هاي توليد شده در ايران هستند.
وي گفت: كشور ما در گذشته مصرف كننده اي صرف بود و هيچ امكاني از خود نداشت و وقتي با تحريم بويژه در زمان جنگ روبه رو شديم، اگر اسلحه اي هم خريداري مي شد با واسطه ها و قيمت هاي بسيار بالا بود.عضو كميسيون اقتصادي مجلس اضافه كرد: اين تحريم ها موجب شد تا جوان ها، متفكران و مخترعان تلاش شبانه روزي خود ر ا روي طرح، برنامه و اختراع وسايلي كه نياز دارند، متمركز كنند و هم اكنون پيشرفت خوبي را شاهد هستيم.
وي افزود: امروز نظاميان ما قدرتمندانه در ميادين حضور دارند و هر روز از نظر ساخت موشك و زيردريايي و اسلحه هاي ديگر به پيشرفت هاي چشمگيري دست مي يابند.موسوي در پايان خاطر نشان كرد: از دلايل مهم دستيابي به پيشرفت هايي نظير پرتاب ماهواره به فضا همين تحريم ها بود؛ كه جوانان ما به فكر نجات از استعمار افتادند.

 



توجيه وزير دفاع آمريكا در امتيازدهي جديد اين كشور به روسيه

سرويس سياسي -
وزير دفاع آمريكا طرح دفاع موشكي جديد آمريكا در اروپا را به منزله امتياز دادن به روسيه ندانست. به گزارش خبرگزاري رويترز از نيويورك، رابرت گيتس، جمهوريخواهي كه در دوران رياست جمهوري بوش پدر و پسر در پست هاي بالايي خدمت كرده در يك اظهار عقيده در روزنامه نيويورك تايمز نوشت: بر خلاف برخي ادعاها طرح دفاع موشكي آمريكا در اروپا به منزله امتياز دادن به روسيه نيست.
اين در حالي است كه «جان مك كين» عضو كميته نيروهاي مسلح سناي آمريكا، طرح جديد سامانه موشكي آمريكا را نا به جا خوانده و گفته است كه اين طرح امتيازي به روسيه و لغو توافق ها ميان آمريكا و جمهوري چك و لهستان است.
گيتس در ادامه يادداشت خود عنوان كرد: به عقيده من اين طرح يك پيشنهاد بسيار عمل گرايانه است. من از زمان احراز اين پست دريافتم كه وقتي پاي دفاع موشكي به ميان مي آيد بعضي ها ديدگاهي نزديك به يك ديدگاه دين سالاري دارند كه هرگونه تغيير طرح ها با لغو برنامه ها را به نرم افزار بمنزله ترك يا حتي نقض دين مي دانند.
وي به منظور توجيه اين امتياز به روسيه، سازمان هاي اطلاعاتي و امنيتي آمريكا را زير سوال برده و تغيير اين طرح را ناشي از برداشت غلط اين سازمان ها از توان موشك هاي دوربرد ايران عنوان كرده است.
وزير دفاع آمريكا در اين رابطه گفت: طرح بوش رهگيري موشك هاي دوربرد ايران را مدنظر قرار داده بود و هدف آمريكا از اين طرح مقابله با تهديد حمله موشكي ايران اعلام شده است نه روسيه. ولي ايران هنوز موشك هاي دوربرد خود را توسعه نداده و سازمان اطلاعات آمريكا اخيرا مصمم شده است كه بعيد به نظر مي رسد تهران تا فواصل سال هاي 2015 تا2020 صاحب اين موشك هاي دوربرد شود.
اين اظهار نظر گيتس در خصوص طرح بوش در حالي است كه مسكو بارها به اين طرح اعتراض كرده است چرا كه سامانه دفاعي موشكي در جمهوري چك و لهستان مستقر خواهد شد. در عوض اين دو كشور از طرح بوش احساس راحتي مي كردند چراكه تا حدي آنها را در مجاورت روسيه محافظت مي كرد.
با اين حال گيتس ضمن رد ادعاهاي مبني بر امتيازدهي به روسيه اذعان كرد: البته با در نظر گرفتن خصومت روس ها در قبال طرح استقرار سامانه دفاع موشكي آمريكا در لهستان و جمهوري چك، اگر سران روسيه اين طرح جديد را بپذيرند آنگاه اين امر تغييري غير منتظره در سياست هاي آنها خواهد بود.

 



معاون اول رئيس جمهور: عوامل ترورهاي اخير كردستان به زودي شناسايي و دستگير مي شوند

سنندج- خبرنگار كيهان:
معاون اول رئيس جمهور با شركت در مجلس ختم و ترحيم شهيد ماموستا حاج محمد شيخ الاسلام در مسجد جامع سنندج مراتب همدردي رئيس جمهور و هيئت دولت را به مردم كردستان و خانواده شهيدان شيخ الاسلام و عالي اعلام كرد.
محمدرضا رحيمي در اين مراسم گفت: حادثه دردناكي به وقوع پيوست و ما يكي از شخصيت هاي بزرگ ايران و چراغ نوراني علم و فقاهت در كردستان ( ماموستا حاج محمد شيخ الاسلام) را از دست داديم.
معاون اول رئيس جمهور افزود: اين شهيد بزرگوار كه يكي از فقيه هاي بزرگ و ريشه دار كردستان بود نه تنها به كردستان بلكه به تمام ايران تعلق داشت و عمق اين فاجعه را مي توان از تاثر و تاسف رهبر معظم انقلاب در پيام ارزشمندشان كه تاكنون نشنيده بوديم درك كرد كه ما چه سرمايه عظيمي را از دست داده ايم.
رحيمي گفت: بنده از طرف دولت قول مي دهم كه عوامل اين جنايات به سرعت و در كم ترين زمان شناسايي شده و انتقام اين عزيزان را از آنها مي گيريم.
رحيمي با اشاره به ددمنشي دشمنان گفت: دشمنان همواره براي مقاصد شوم خود عوامل ترور را از ميان افراد جاهل و نادان انتخاب كرده و با تحريك آنان خود در پشت پرده به ميدان آمده و اين گونه جناياتي را مرتكب مي شوند.
وي گفت: دشمنان از همان ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي بزرگان و خوباني همچون شهيدان مطهري، بهشتي، رجايي و باهنر را نشانه گرفته و امروز نيز شهيدان ماموستا برهان عالي و ماموستا شيخ الاسلام را مورد هدف قرار مي دهند.
معاون اول رئيس جمهور از تشكيل هيئتي از سوي دولت در هفته جاري براي بررسي عوامل ترور خبر داد و گفت: سرپرستي اين هيئت ويژه به عهده وزير كشور خواهد بود و برادراني نيز از سپاه در اين هيئت حضور خواهند داشت تا هر چه سريعتر مسائل بوجود آمده به صورت ريشه اي مورد بررسي قرار گيرد.
معاون اول رئيس جمهور اظهار داشت: اين دو روحاني شهيد از سرمايه هاي عظيم و شخصيت هاي مذهبي ايران و استوانه هاي فقه استان بودند و من اميدوارم كه در حفاظت از اين دو عزيز غفلت نكرده باشيم زيرا اگر غفلتي صورت گرفته باشد گناهي نابخشودني مرتكب شده ايم.
همچنين به گزارش ايرنا معاون اول رئيس جمهور در گفتگو با خبرنگاران گفت: مسئولان امنيتي ريشه هاي ناامني هاي ناميمون را كه در كردستان رخ داده و وصول به جريان خبيث بيرون مرز است خشكانده و مي سوزانند.
رحيمي با اشاره به سفر آتي وزير كشور به همراه هيئتي از مسئولان امنيتي كشور به كردستان، اعلام كرد كه شوراي تامين ويژه استان كردستان با حضور مسئولان عالي رتبه اين استان به زودي تشكيل مي شود.
رحيمي در ادامه سفر خود به كردستان با حضور در مركز آموزشي و درماني بعثت سنندج از يكي از مجروحان حوادث تروريستي اخير در كردستان عيادت كرد.
رحيمي كه از سوي حجت الاسلام «تقوي» رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه و چند تن از اعضاي دولت همراهي مي شد از «حسن داوطلب» كه هفته گذشته در يك اقدام تروريستي در سنندج از سوي افراد ناشناس مسلح مورد سوء قصد قرار گرفت عيادت كرد و با توضيحات پزشكان از نحوه درمان وي اطلاع يافت.
وزير اطلاعات نيز در حاشيه مراسم يادبود شهيد ماموستا حاج محمد شيخ الاسلام در مسجد جامع سنندج گفت: گروه ويژه براي پيگيري رخدادهاي امنيتي اخير در سنندج به استان كردستان اعزام شده است.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي، افزود: اين گروه ويژه در حال حاضر سرگرم تحقيق و بررسي مسائل رخ داده در سنندج هستند.
وي در پاسخ به اين پرسش كه اين هيئت با گروه ويژه وزارت كشور كه معاون اول رئيس جمهوري خبر اعزام آن را داد تفاوت دارد يا خير افزود: گروه ويژه وزارت اطلاعات وظايف خود را انجام مي دهد و گروه اعزامي وزارت كشور نيز به وظايف خود خواهد پرداخت.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در حاشيه اين مراسم با اشاره به رخدادهاي اخير سنندج گفت: دشمنان انقلاب اسلامي و اسلام درصدد انتقام گيري از مردم متدين و انقلابي كردستان هستند.
سيدمحمد حسيني در مسجد جامع سنندج افزود: كردستاني ها در ارديبهشت ماه در كنار رهبري حماسه اي از وحدت و اخوت اسلامي به نمايش گذاشتند و دشمنان تحمل اين واقعيت را ندارند.
گفتني است در مراسم ترحيم ماموستا شيخ الاسلام رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، آيت الله تسخيري، دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب، معاون توسعه مديريت و منابع انساني رئيس جمهور، رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، وزراي اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامي، نمايندگاني از دفتر رهبر معظم انقلاب، مسئولان استان كردستان، نماينده ولي فقيه در اين استان، ائمه جمعه، جماعات و روحانيون منطقه كردستان و قشرهاي مختلف مردم حضور داشتند.

 



سخنگوي وزارت امورخارجه: غرب در بحث هسته اي رفتاري به شدت تبعيض آميز دارد

قائم شهر-خبرنگاركيهان:
بزرگداشت روز قدس، حمايت از فلسطين مظلوم دفاع از امنيت و منافع ملي ايران و ساير كشورهاي اسلامي است.
قشقاوي سخنگوي وزارت امور خارجه در پايان مراسم راهپيمايي روزقدس در مصلي جمعه قائم شهر تضعيف و ايجاد تفرقه بين مسلمانان، حذف قدس شريف و تخريب مسجد الاقصي و نيز نشانه رفتن امنيت ملي و تجاوز و نابودي بلاد اسلامي را از علل اصلي پيدايش و فلسفه وجودي رژيم نامشروع صهيونيستي در خاورميانه ذكر كرد.
وي با تشريح جنايات اسرائيل در 60 سال گذشته، روزقدس را ابتكار جاودانه و يادگار امام خميني در حمايت از ملت فلسطين و مقابله با اسرائيل غاصب دانست و از حضور يكپارچه آحاد مردم در سي امين راهپيمائي روزجهاني قدس در سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي تقدير كرد.
سخنگوي وزارت امور خارجه با محكوم كردن نگاه و برخورد دوگانه غرب در بحث هسته اي سكوت و همراهي و كمك به اسرائيل در بهره مندي از 200 كلاهك هسته اي و مخالفت ها و تحريم ها و اعمال فشار عليه ايران به خاطر داشتن دانش هسته اي را نمونه و مصداق آشكار تبعيض و برخورد منافقانه دنياي غرب بر سر مسئله هسته اي برشمرد.وي گفت: با وجود پايبندي و عضويت ايران در NPT و در مقابل عدم عضويت اسرائيل در پيمان NPT، متاسفانه عليه ايران همه نوع كارشكني ها و مزاحمت ها اعمال مي شود اما نسبت به فعاليت هاي غيرقانوني هسته اي اسرائيل غاصب هيچگونه نظارت و كنترلي اعمال نمي شود.
قشقاوي با اشاره به اين مطلب كه دفاع از فلسطين بر سر ماجراجويي نيست بلكه ملت و دولت ايران اهل تعامل و گفتگو و منطق است و به سفر قريب الوقوع رئيس جمهور به آمريكا و شركت در اجلاس سازمان ملل متحد پرداخت و آمادگي دكتراحمدي نژاد براي گفتگو و مناظره با اوباما را فرصت مناسب براي قضاوت جهانيان در مورد حقايق موجود حاكم برجهان دانست.

 



نيويورك تايمز: بسته پيشنهادي ايران سندي آموزنده است

يك روزنامه آمريكايي در گزارشي با تاكيد بر اين كه غرب ديگر نبايد موضوع غني سازي صفردرصد در ايران را دنبال كند، بسته پيشنهادي اخير تهران به 1+5 را سندي آموزنده ارزيابي كرد.
روزنامه آمريكايي «نيويورك تايمز» در گزارشي به قلم «راجر كوهن» در اين باره نوشت: بسته پيشنهادي پنج صفحه اي ايران (همكاري براي صلح، عدالت و پيشرفت) براي گفت وگو با قدرت هاي جهاني بيشتر به عنوان مطلبي براي طفره رفتن مورد تمسخر واقع شده است، اما اين ]بسته[ در حقيقت سندي آموزنده است كه پيشنهاد مي كند نبايد از تلاش و كوشش نااميد شد. اين ]بسته[ بررسي دقيقي را با خود به همراه دارد.
در اين گزارش آمده است: درست است كه اين بسته چيزي درباره برنامه هسته اي ايران ذكر نمي كند، اما نكته آشكاري كه اين بسته مطرح مي كند و اين نكته ناديده گرفته مي شود، گفت وگوي «توسعه جهان شمولي» معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي (ان پي تي) است كه ايران عضوي از آن است، اما اسرائيل مسلح به تسليحات هسته اي عضو آن نيست.
نيويورك تايمز افزود: آنچه اين پيشنهاد فراهم مي كند راهنمايي مفيد براي روانشناسي و دغدغه هاي جمهوري اسلامي است كه در جاي ديگري انعكاس پيدا مي كند. زماني كه ايران خواستار «چندجانبه گرايي» و «توسعه در زمينه دوري از معيارهاي دوگانه در قبال ملت ها» مي شود، اين امر تفكر مسكو و پكن را منعكس مي كند مبني بر اينكه همراه كردن چين و روسيه در تحريم هاي معنادار عليه ايران اميد واهي است.
كوهن در بخشي از اين گزارش با اشاره به شركت آمريكا در گفت وگوهاي ايران با 1+5 در اوايل مهرماه كه گفته مي شود در تركيه برگزار خواهد شد، نوشت: «باراك اوباما» در پذيرش ورود به گفت وگو با ايران كه يك اكتبر برگزار مي شود، كار درستي انجام داد. من پس از سفر فوريه ]به ايران[ موضوع تعامل با ايران را به شدت مورد بحث قرار دادم. در حين حضور دومم در ايران، من گفتم كه اوباما بايد يك مدت زمان مناسبي براي نزديك شدن به ايران درنظر بگيرد. كار اوباما به دلايل بسياري درست است. مشكل بين آمريكا و ايران خطرناك است.
اين گزارش در ادامه به موضوع حمله احتمالي رژيم صهيونيستي به تاسيسات هسته اي ايران پرداخته و افزود: منافع آمريكا در جلوگيري از حمله اسرائيل به ايران نهفته است. اين امر همچنين به نفع اسرائيل نيز هست.
در ادامه اين گزارش آمده است: اطلاعات و مطالب ديگر نشان مي دهد كه ايران خواستار يك «عملكرد نظارتي برابر و مبتني بر قانون» آژانس بين المللي انرژي اتمي است. نظارت دقيقا همان چيزي است كه آمريكا و متحدانش بايد آن را تقويت كنند كه موارد زير را شامل مي شود: ادبيات پرداختن به مسئله فلسطين، آمادگي براي آغاز مذاكرات جامع، سازنده و همه جانبه.
نيويورك تايمز نوشت: در پايان بايد گفت كه گفت وگوها ضروري هستند چون جايگزين مناسب ديگري وجود ندارد. «بنيامين نتانياهو»، نخست وزير اسرائيل اخيرا گفت كه «اكنون زمان آغاز تحريم هاي سخت عليه ايران فرا رسيده است.» اما ايران پس از چندين سال زندگي با تحريم ها به آنها عادت كرده است.
در پايان اين گزارش آمده است: زمان براي آمريكا و هم پيمانانش فرا مي رسد تا «غني سازي صفردرصد» را هدف خود قرار ندهند. اين هدف ديگر امكانپذير نيست.

 



پست دوم مشايي اعلام شد

رئيس جمهور در حكمي اسفنديار رحيم مشايي را با حفظ سمت به عنوان سرپرست نهاد رياست جمهوري منصوب كرد.
متن حكم محمود احمدي نژاد به اين شرح است:
جناب آقاي اسفنديار رحيم مشايي
سلام عليكم
نظر به اهميت امور مربوط به نهاد رياست جمهوري و اعتمادي كه به شما دارم، جنابعالي را با حفظ سمت به «سرپرستي نهاد» منصوب مي نمايم. لازم مي دانم كه از زحمات و خدمات ارزشمند جناب آقاي علي سعيدلو در طول دوره مسئوليت سرپرستي نهاد صميمانه سپاسگزاري نمايم.
توفيقات جنابعالي را در سايه توجهات حضرت ولي عصر(عج) از درگاه ايزد سبحان مسئلت مي كنم.
محمود احمدي نژاد

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14