(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 4 مهر 1388- شماره 19471
 

حديث دشت عشق
با برتري پرگل استقلال و شكست پيروزي قبل از دربي استقلال روحيه گرفت ،پيروزي روحيه از دست داد
اخبار كوتاه از فوتبال
با كسب چهارمين مدال طلاي جهان محقق مي شود دستيابي سوريان به يك ركورد تاريخي
در روز نخست مسابقات قهرماني آسيا كاراته كاها 3 مدال طلا، نقره و برنز كسب كردند
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «رضا سليماني خرم دشتي»
آنان كه رفته اند سحرها يكي يكي
شهيد «رضا سليماني» 23 اسفند ماه سال 1343 در شهر تهران و در خانواده اي متدين و مذهبي ديده به جهان گشود و در دامان محبت پدر و مادر گرامي خويش رشد يافت. روز تولد او مصادف با ميلاد پربركت حضرت امام رضا(ع) بود و به همين علت نام او را رضا گذاشتند. شهيد رضا سليماني تحصيلات خود را تا سال سوم دبيرستان ادامه داد و قبل از انقلاب نيز عضو مسجد بود و در فعاليت هاي عليه رژيم شاهنشاهي نيز شركت داشت. پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران ايشان به دليل علاقأ وافري كه به سپاه داشت وارد آن نهاد شد و فعاليت هاي خود را ادامه داد.
با آغاز جنگ تحميلي در مأموريت هاي مختلفي به جبهه اعزام مي شد تا وظيفه خود را در راه دفاع از ميهن و اسلام به انجام رساند. سرانجام سال 62 در عمليات والفجر 6 به درجه رفيع شهادت نائل آمد. پيكر مطهر اين دلاورمرد بعد از 10 سال به آغوش خانواده و ميهن بازگشت.
بخشي از وصيتنامأ شهيد
پس از عرض سلام خدمت پدر و مادر ارجمند و گرامي ام، اميدوارم از زحماتي كه در اين چند سال عمرم برايم كشيده ايد و رنج ها و سختي ها و اذيت ها از من ديده ايد پوزش مرا بپذيريد و حلالم كنيد. اميدوارم كه خداوند عزوجل صبري عظيم و زينب گونه به شما عطا فرمايد.
از خداوند تبارك و تعالي فرج آقا امام زمان(عج) و طول عمر امام خميني و باز شدن راه قدس و كربلا و شفاي مجروحين و معلولين را خواستارم. انشاءالله همه تان در جهاد اكبر پيروز شويد چرا كه اين جهاد ما جهاد اصغر است و مبارزه با هوي و هوس و تقوي پيشه كردن جهاد اكبر. لذا از همه مؤمنين و مؤمنات مي خواهم كه تقوا را پيشأ خود سازند و در راه مبارزه با نفس كوشا باشند.

 



با برتري پرگل استقلال و شكست پيروزي قبل از دربي استقلال روحيه گرفت ، پيروزي روحيه از دست داد

هفته هشتم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي ايران در شرايطي به پايان رسيد كه پيروزي پر گل استقلال مقابل ابومسلم و اولين شكست پيروزي مقابل پيكان قبل از دربي پايتخت بيش از همه به چشم آمد.
در روز نخست از بازيهاي هفته هشتم كه با برگزاري دو ديدار در شهرهاي مشهد و همدان آغاز شد تيم استقلال تهران در ديدار با تيم بحران زده ابومسلم كه با روزهاي اوج خود فاصله هاي زيادي دارد موفق شد با نتيجه پرگل 5 برصفر به پيروزي برسد. استقلال كه تا قبل از اين ديدار يك بازي در ميان به پيروزي و تساوي دست پيدا مي كرد توانست در مشهد و در حضور حدود 03 هزار تماشاگر اولين پيروزي خارج از خانه خود را با 5 گل جشن بگيرد و با روحيه اي مضاعف خود را براي دربي پايتخت آماده كند.
ابومسلم كه در اين ديدار چندين بازيكن خود را در اختيار نداشت در نيمه اول تمام زور خود را مقابل استقلال زد و با تساوي بدون گل نتيجه را به پايان رساند اما با شروع نيمه دوم و تحليل رفتن قواي بدني سياه جامگان اين استقلال بود كه بر شدت حملات خود افزود و توانست با 5 گل به پيروزي برسد.
آرش برهاني بهترين گلزن استقلال در اين فصل (با 4 گل زده) با اخطاري كه در دقيقه 16 اين ديدار از قاضي ميدان يدالله جهانبازي گرفت سه اخطاره شد و ديدار حساس تيمش را برابر پيروزي از دست داد.
در ديگر ديدار روز پنج شنبه هفته گذشته هم تيم هاي پاس همدان و ذوب آهن اصفهان در همدان به مصاف هم رفتند كه تلاش دو تيم به تساوي يك بر يك انجاميد، با توجه به شرايط نامطلوب تيم پاس و حضور اين تيم در انتهاي جدول رده بندي ليگ، مسئولان اين تيم قطعا در صورت ادامه همين روند طي هفته هاي آينده تغييراتي را در كادرفني تيمشان ايجاد خواهند كرد.
ساير ديدارهاي هفته هشتم ديروز جمعه برگزار شد. تيم استيل آذين كه چند هفته اي است روي نوار ناكامي قدم برمي دارد اين هفته در غياب علي كريمي، امير شاپورزاده و فريدون زندي محروم در شرايطي كه ميزبان تيم مقاومت سپاسي شيراز بود به تساوي يك بر يك دست يافت تا حميد استيلي و شاگردانش با چند پله نزول به نيمه پاييني جدول سقوط كنند.
تيم سايپا كرج كه تا اينجاي مسابقات روزهاي پر فراز و نشيبي را سپري كرده اين بار در كرج مقابل تيم ملوان به پيروزي سه بر يك رسيد تا معدود تماشاگران تيم ميهمان در پايان بازي شعارهايي عليه احمدزاده و شاگردانش سردهند.
در تبريز تيم تراكتورسازي كه از سوي حدود 65 هزار تماشاگر حمايت شد به دومين پيروزي خانگي خود در اين فصل دست يافت و با يك گل تيم بحران زده فولاد خوزستان را با شكست بدرقه كرد تا تيره روزهاي بوناچيچ در اين تيم اهوازي همچنان ادامه داشته باشد.
سپاهان كه در اين فصل برعكس ديدارهاي خارج از خانه اش در اصفهان به پيروزيهاي پرگلي دست پيدا مي كند اين هفته هم توانست سه امتياز ديگر را در حضور تماشاگرانش كسب كند و تيم صباي قم را با نتيجه سه بر يك شكست دهد.
محمود ياوري كه پس از حضور در تيم شاهين بوشهر موفق شده اين تيم را احيا كند پس از توقف پيروزي در آزادي و شكست مس در بوشهر اين بار در خوزستان و مقابل تيم سابقش يعني استقلال اهواز به يك امتياز با ارزش دست پيدا كرد. شاگردان ياوري در شرايطي كه نيمه اول را با نتيجه دو بر يك واگذار كرده بودند در نيمه دوم بازي را با زدن يك گل ديگر به تساوي كشاندند. در كرمان تيم مس كه تا دقايق پاياني شكست را برابر راه آهن متحمل شده بود با گل رجب زاده در دقيقه 89 از شكست گريخت تا از يك طرف ركورد شكست ناپذيري مس در خانه حفظ شود و از طرف ديگر راه آهن براي دومين هفته پياپي پيروزي را در دقايق پاياني بازي با تساوي عوض كرده باشد.
اما در مهمترين بازي هفته تيم پيروزي كه با مشكلات حاشيه اي فراواني روبرو است دوباره به مشكل خورد و اين بار پس از دو تساوي پي درپي خانگي در آزادي مقابل تيم صدرنشين پيكان تن به شكست دو بر يك داد تا اين تيم در آستانه دربي پايتخت با قبول اولين شكست بيش از گذشته وارد بحران شود. در اين ديدار 40 هزار تماشاگر پيروزي پس از گل دوم پيكان همچون هفته هاي گذشته شعارهايي عليه عباس انصاري فرد مديريت باشگاه و برخي بازيكنان پيروزي سر دادند و خواستار تغيير و تحولات در كادر مديريتي تيمشان شدند. تيم پيكان با اين پيروزي دوباره به صدر جدول بازگشت. نتايج كامل بازيهاي هفته هشتم به اين شرح است:
¤ ابومسلم مشهد صفر - استقلال تهران 5
گل ها: فرهاد مجيدي (54)، آرش برهاني (64)، حسين كاظمي (68)، سيدمهدي سيدصالحي (90) و سياوش اكبرپور (3+90)
¤ پاس همدان 1 - ذوب آهن اصفهان 1
گل ها: مهرداد كريميان (65) براي پاس - قاسم حدادي فر (18) براي ذوب آهن
¤ استيل آذين تهران 1- مقاومت سپاسي شيراز 1
گل ها: محمدرضا مهدوي (2+90) براي استيل آذين - مصطفي صبري (3+90) براي مقاومت
¤ سايپا كرج 3 - ملوان انزلي 1
گل ها: رضا خالقي فر (78)، ابراهيم صادقي (83-پنالتي) و مهدي خيري (3+90) براي سايپا - آدريانوآلوز (1+90) براي ملوان
¤ تراكتورسازي تبريز 1 - فولاد خوزستان صفر
گل: محمد ابراهيمي (55)
¤سپاهان اصفهان3- صباي قم1
گل ها: احسان حاج صفي(15)، احمد جمشيديان(28) و عماد محمدرضا(37) براي سپاهان- داود حقي(35-پنالتي) براي صبا
اخراج: محسن بنگر(49) از سپاهان-ابوالفضل حاجي زاده(89) از صبا
¤ مس كرمان2- راه آهن شهرري 2
گل ها: فرزاد آشوبي(48-پنالتي) و مهدي رجب زاده(89) براي مس- ميلاد زنيدپور(36 و 71) براي راه آهن
¤ استقلال اهواز2- شاهين بوشهر2
گل ها: ميلاد ميداودي(24-پنالتي و 36) براي استقلال اهواز- ايوان پتروويچ (12) و عبدالرضا بازياري(70-پنالتي) براي شاهين
¤ پيروزي 1- پيكان قزوين2
گل ها: ميثم بائو(75) براي پيروزي- محمدرضا طهماسبي(18-پنالتي) و علي قرباني(61) براي پيكان

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي مقتدرانه بنياد كار مقابل پوهانگ كره جنوبي
دور رفت از مرحله يك چهارم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان آسيا با برگزاري چهار ديدار به پايان رسيد.
در اين مرحله تقابل دوتيم ژاپني كاوازاكي فرونتاله و ناگويا گرامپوس ايت با برتري دو بر يك تيم كاوازاكي به پايان رسيد. تيم بنيادكار ازبكستان كه با مربيگري فيليپ اسكولاري يكي از مدعيان جدي قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا محسوب مي شود در خانه موفق شد با نتيجه سه بر يك تيم پوهانگ استيلرز كره جنوبي را از پيش رو بردارد. ديدار ام صلال قطر با سئول كره جنوبي هم كه با قضاوت مسعود مرادي داور بين المللي كشورمان برگزار شد با پيروزي سه بر دو تيم قطري به پايان رسيد و در آخرين ديدار دور رفت مرحله يك چهارم نهايي هم تلاش تيم هاي پاختاكور ازبكستان و الهلال عربستان با تساوي يك بر يك دو تيم در تاشكند به پايان رسيد.
ديدارهاي برگشت اين مرحله براي مشخص شدن چهار تيم مرحله نيمه نهايي چهارشنبه هفته جاري برگزار خواهد شد.
سعيدلو با پروين ديدار كرد
علي سعيدلو و علي پروين در جلسه اي مشترك وضعيت پيروزي را بررسي كردند.
علي پروين يكي از گزينه هاي حضور در هيئت مديره پيروزي، روز پنج شنبه گذشته با حضور در سازمان تربيت بدني با علي سعيدلو بحث و تبادل نظر كرد.
در اين جلسه سعيدلو و پروين وضعيت فعلي باشگاه پيروزي را مورد بررسي قرار دادند و گفته مي شود راهكار اضافه شدن پروين به هيئت مديره باشگاه پيروزي هم در اين جلسه مورد بحث قرار گرفت.
حمايت مشروط اوليايي از منصوريان
مديرعامل باشگاه پاس همدان گفت: حمايت مشروط ما از كادر فني تا زماني كه حوصله ام سر نرود ادامه خواهد داشت.
كاظم اوليايي پس از تساوي تيمش مقابل ذوب آهن اصفهان گفت: با وجود اينكه هنوز در نتيجه گرفتن موفق عمل نكرده ايم اما، تيم سير صعودي فني در پيش گرفته و بايد منتظر بود تا مشخص شود كه آيا اين سير صعودي منجر به نتيجه گيري مي شود يا نه. ما هنوز دغدغه نتيجه گيري داريم و حمايت مشروط ما از كادر فني تا زمان نتيجه گيري ادامه خواهد داشت.
اوليايي در پاسخ به اين سؤال كه حمايت مشروط از كادر فني تا چه زماني ادامه خواهد داشت، گفت: تا زماني كه حوصله ما سر نرود از كادر فني و منصوريان حمايت مي كنيم. اعتقادمان اين است كه بايد از مربيان جوان حمايت كرد و براي حمايت از مربيان بايد خود ما فشار بيشتري تحمل كنيم كه اين كار انجام خواهد شد.
نخستين پيروزي اوساسونا با مصدوميت نكونام همراه شد
رئال مادريد هفته چهارم مسابقات فوتبال لاليگا اسپانيا را نيز با پيروزي پشت سر گذاشت تا كماكان به رقابت شانه به شانه خود با بارسلونا در صدر جدول رده بندي ادامه دهد.
تيم فوتبال رئال مادريد در چارچوب هفته چهارم مسابقات فوتبال لاليگا اسپانيا در ورزشگاه «ال مادريدگان» ميهمان ويارئال بود و موفق شد حريف خود را با 2 گل از پيش رو بردارد. در اين بازي تيم رئال مادريد با گل دقيقه 2 كريستيانو رونالدو از ميزبان خود پيش افتاد و با گل دقيقه 73 كاكا كه ازروي نقطه پنالتي به ثمر رسيد، برتري 2 بر صفر را از آن خود كرد.
چهارشنبه شب همچنين تيم اوساسونا دست به كار بزرگي زد و در خانه رئال وايادوليد با نتيجه 2بريك به پيروزي رسيد. براي اوساسونا در اين بازي كه از ابتدا جواد نكونام را در اختيار داشت، والتر پاندياني (25) و گالان (72) گلزني كردند و تك گل رئال وايادوليد نيز توسط ديه گو كاستا در دقيقه 48 به ثمر رسيد. اخراج دو بازيكن وايادوليد در دقايق 40 و 81 از حوادث اين بازي بود.
جواد نكونام كه ديدار هفته سوم اوساسونا را به خاطر اخراج در ديدار با تنه ريف از دست داده بود، در اين ديدار از ابتدا در تركيب تيمش جاي داشت اما در دقيقه 72 به علت مصدوميت جاي خود را به پونال داد. مسعود شجاعي ديگر بازيكن ايراني اوساسونا نيز در دقيقه 86 ديدار مقابل رئال وايادوليد به جاي «خوان فران» وارد زمين مسابقه شد. اوساسونا با كسب اولين پيروزي خود در فصل جاري 4 امتيازي شد و به رده سيزدهم جدول رده بندي لاليگا صعود كرد.

 



با كسب چهارمين مدال طلاي جهان محقق مي شود دستيابي سوريان به يك ركورد تاريخي

حميد سوريان نماينده وزن 55 كيلوگرم كشورمان در مسابقات جهاني دانمارك براي كسب چهارمين مدال طلاي خود و دستيابي به يك ركورد تاريخي در كشتي ايران ابتدا به مصاف «مارتينز» از اسپانيا مي رود.
حريفان سرسخت سوريان در دور مقدماتي، «ني بلوم» دانماركي و «مانگو» آمريكايي هستند و پيش بيني مي شود وي ديدار فينال را مقابل يكي از كشتي گيران آذربايجان، ارمنستان، كره شمالي يا كره جنوبي در سالن «مسه سنتر» شهر هرنينگ برگزار كند.
حميد سوريان، فرنگي كار وزن 55 كيلوگرم كشورمان با پيروزي مقابل كشتي گيران اسپانيا،آمريكا، تركيه و دانمارك به ديدار فينال مسابقات جهاني دانمارك راه يافت.
سوريان پس از استراحت در دور اول در دور دوم، سوم و چهارم با اقتدار كشتي گيران اسپانيا، آمريكا و تركيه را شكست داد و در ديدار نيمه نهايي نيز موفق شد كشتي گير دانماركي را براحتي پشت سر بگذارد.
او عصر ديروز در ديدار نيمه نهايي وزن 55 كيلوگرم مسابقات كشتي فرنگي قهرماني جهان به مصاف هاكان نيبلوم از دانمارك رفت و موفق شد در دو تايم و با نتايج (يك برصفر) و (8 برصفر) مقابل اين كشتي گير به برتري دست يافته و براي چهارمين بار به ديدار نهايي مسابقات جهاني راه يابد.
سه وزن دوم
حريفان خود را شناختند
وزن كشي روز دوم كشتي فرنگي قهرماني جهان انجام شد كه در وزن 60 كيلوگرم اميد نوروزي در دور اول با ژوژن از چين مسابقه مي دهد و سپس به مصاف برنده بلغارستان و دومينيكن مي رود.
در وزن 84 كيلوگرم حبيب الله اخلاقي پس از استراحت در دور اول بايد با الكسي ميشين قهرمان المپيك آتن از روسيه كشتي بگيرد.
همچنين در 96 كيلوگرم امير علي اكبري پس از استراحت در دور اول به مصاف يسپر ويهولت از دانمارك مي رود. وي در دور بعد با برنده كوبا و بلغارستان رودررو خواهد شد.
مسابقات سه وزن 60 ، 84 و 96 كيلوگرم امروز برگزار مي شود.

 



در روز نخست مسابقات قهرماني آسيا كاراته كاها 3 مدال طلا، نقره و برنز كسب كردند

كاراته كار وزن 75-كيلوگرم نخستين مدال طلاي ايران را در نهمين دوره مسابقات قهرماني آسيا بدست آورد.
سعيد فرخي در دور اول نماينده هنگ كنگ را با نتيجه 11 بر 6 شكست داد.
او در دور دوم حريف كره اي را 5 بر صفر مغلوب كرد و در ادامه از سد نماينده قزاقستان با نتيجه 5 بر 2 گذشت و گام به فينال گذاشت.
سعيد فرخي كه مدال برنز جهان را در كارنامه دارد در دور آخر يك مبارزه پاياپاي را با حريف ژاپني به نمايش گذاشت و در نهايت به مقام قهرماني دست يافت.
تيم كاتاي ايران
به نايب قهرماني بسنده كرد
تيم كاتاي ايران براي سومين بار بر سكوي دوم مسابقات قهرماني آسيا ايستاد.
در اين رقابت ها كه در شهر فوشان چين جريان دارد، 12 تيم در بخش كاتا به اجراي نمايش پرداختند و دو تيم ايران و ژاپن راهي فينال شدند.
در دور آخر تيم ژاپن، قهرمان سنتي كاتاي آسيا توانست با نتيجه 5برصفر از سد ايران گذشته و به مقام قهرماني دست يابد.
شاهچراغي برنز گرفت
«سيد داوود شاهچراغي» عضو تيم ملي كاراته بزرگسالان ايران ديروز (جمعه) و در نخستين روز از مسابقات قهرماني آسيا كه در چين برگزار مي شود، به مدال برنز در رشته «كاتاي انفرادي» دست يافت.
شاهچراغي نخستين ملي پوش ايراني است كه در اين رقابت ها مفتخر به كسب مدال شده است.
اين ملي پوش ايران ديروز توانست با از پيش رو برداشتن حريفاني از كشورهاي ميانمار، چين تايپه، كويت و فيليپين به عنوان سومي در رشته كاتاي انفرادي دست يابد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ نايب رئيس فدراسيون قايقراني از حضور 23 تيم قايقراني از كشورهاي قاره كهن آسيا در مسابقات قهرماني اين رشته در تهران خبر داد.
مسابقات قايقراني قهرماني آسيا در روزهاي چهارم تا هشتم مهرماه سال جاري با حضور ورزشكاران كشورمان و 23 كشور آسيايي در درياچه مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار مي شود.
¤ تيم بسكتبال ذوب آهن اصفهان كه به منظور برگزاري اردوي آماده سازي به مجارستان سفر كرده است، در دو ديدار تداركاتي با تيم هاي مجارستاني شكست خورد.
تيم ذوب آهن در ديداور اول خود با تيم «پاشكو» قهرمان ليگ برتر مجارستان با امتياز 98 بر 94 مغلوب شد و در ديگر ديدار نيز مقابل تيم «آلبكوم» قهرمان جام حذفي باشگاههاي مجارستان با امتياز 103 بر 89 شكست خورد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14