(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 4 مهر 1388- شماره 19471
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چراغ بصيرت (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
بيسكوئيت (گفت و شنود)
رئيس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل: ديگر پذيرفته نيست اقليتي كوچك بر دنيا حكمراني كنند
پيام رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز تجليل از شهدا و ايثارگران
آيت الله حائري شيرازي: طرح هاشمي رفسنجاني ارتباطي با مجلس خبرگان ندارد
اشپيگل به نقل از جليلي: آمريكا و اروپا بايد در موضوع هسته اي به تهران امتياز بدهند
ما ساختارشكنيم و ضد دين جنبش سبز يعني همين! (خبر ويژه)
خط و نشان «سيانيوز» براي هاشمي خط ما از خط نظام جداست (خبر ويژه)
منتظر ديگ جوشان بوديم مجلس خبرگان آب سرد بر سرمان ريخت (خبر ويژه)



چراغ بصيرت (يادداشت روز)

رهبر معظم انقلاب در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان ضمن برشمردن نقاط قوت و اميدآفرين نظام اسلامي و جايگاه مستحكم آن، به برنامه ريزي پيچيده و گسترده دشمن در شرايط كنوني اشاره كردند و با تبيين ابعاد گوناگون و خطوط اصلي طراحي مخالفان نظام جمهوري اسلامي در جنگ نرم، لزوم هوشياري، بصيرت و شجاعت خواص و نخبگان را مورد تاكيد قرار داده و فرمودند: «وقتي دشمن آشكارا و بدون پرده پوشي در بلواهاي بعد از انتخابات حضور داشت، چگونه مي توان اين حضور واضح را انكار كرد. بنابراين بصيرت بسيار مهم است زيرا وجود آن در افراد باعث تغيير خيلي از رفتارها خواهد شد.»
درديدگاه مقام رهبري يكي از لوازم ضروري عبور از فتنه و بلواهايي كه خاستگاه ضديت با نظام اسلامي داشته و ريشه در طراحي هاي دشمنان در بيرون از مرزهاي كشور دارد «بصيرت» است. معظم له در ديدارهاي اقشار مختلف جامعه، دانشجويان و اساتيد دانشگاه، كارگزاران نظام و مسئولان كشور خصوصا پس از حوادث انتخابات اخير، كرارا بر اين نكته تاكيد نموده اند و از همگان خصوصا خواص جامعه خواسته اند تا بصيرت خود را بالا ببرند.
در ديدگاه اسلامي نيز «بصيرت» چراغي است كه راه سعادت و نجات را به انسان مي نمايد. حضرت علي(ع) در خطبه 153 نهج البلاغه، انسان ها را به دو گروه «نجات يافته» و «گمراه» تقسيم كرده و در آن ميان انسان هاي اهل «بصيرت» را انسان هاي اهل «نجات» معرفي مي فرمايند.
در زمانه پيامبر(ص) جبهه حق از باطل كاملا آشكار بود. طرف پيامبر(ص) حق مطلق و نقطه مقابل آنان كفر مطلق بود. سپاه اسلام خداپرست و مسلمان بودند و آنان كه در مقابل پيامبر(ص) و يارانش تيغ كشيده بودند، بت پرست و كافر. مردم در مقابل محمد(ص) افرادي چون ابوجهل را مي ديدند ولي در زمانه حضرت علي(ع) تشخيص حق از باطل بسي سخت تر و مشكل تر بود. جبهه مقابل پيامبر(ص) كفرش آشكار و عيان بود، اما در جبهه مقابل علي(ع) برخي از قاريان برجسته قرآن نيز حضور داشتند كه حزن صوت قرآن و مناجات شبانه شان دلها را مي لرزاند! مردم در مقابل علي(ع) نه ابوجهل بلكه معاويه اي را مي ديدند كه خود را مسلمان و حامي قرآن و پيامبر(ص) مي خواند...
در شرايطي كه غبار فتنه برخاسته و مرزهاي حق و باطل را بهم آميخته است، بصيرت و روشن بيني و فهم و درك و تشخيص صحيح شرايط خصوصا از سوي نخبگان جامعه، مي تواند حق را آشكار سازد.
در بلواهاي پس از انتخابات رياست جمهوري نيز غبار فتنه، قوه تشخيص حق و باطل را براي شماري از افراد مستهلك كرد. خاصيت فتنه القاي همين ترديدها و دودلي هاست. متاسفانه خواصي كه از روي بصيرت كار نكردند به جرگه «عوام» همانهايي كه قدرت تحليل و تشخيص و معرفت ندارند، پيوستند و خواسته يا ناخواسته آب به آسياب دشمن ريختند.
رهبر انقلاب بعد از انتخابات در بياناتي شرايط پيش آمده را آزموني براي خواص جامعه خواندند و بي دقتي در اين عرصه را باعث سقوط دانسته و به آنان تاكيد كردند كه بايد مراقب گفتن ها و نگفتن هاي خود باشند.
طبعا مردم انتظار داشتند كه در شرايط دشوار «فتنه»، برخي از نخبگان و خواص جامعه سكوت نكنند و با تحليل صحيح و تبيين حقايق به سؤالات و ابهامات پيش آمده، پاسخ دهند. ولي متاسفانه بي بصيرتي باعث شد تا به تعبير رهبر حكيم و فرزانه انقلاب برخي از خواص در اين آزمون مردود شوند و با آتش توپخانه تبليغات خود به جاي حمله به دشمن به اجتماع خودي ها حمله كنند.
خواص در مردم نفوذ كلمه دارند. همانقدر كه گفتن هاي آنها مي تواند تاثير بگذارد و اذهان جامعه را در مسير حق و عدالت هدايت و راهنمايي كند، نگفتن ها و سكوت آنان نيز مي تواند باعث سردرگمي و انحراف مردم گردد. آيا سكوت و كنار كشيدن برخي از آنان به معني كمك به فتنه نبود و بر گدازه هاي اين آتش نيفزود؟
مگر در فتنه «صفين» و در مقابل جنگ رواني كه عمروعاص و سپاه معاويه به راه انداخته بودند، جناب عمار ياسر در مقابل شبهات و ابهاماتي كه پيش آمده بود، روشنگري نكرده و به بيان حقايق نپرداخت؟ اگر ما در ركاب علي(ع) بوديم و سپاه معاويه قرآن ها را بر سر دست مي گرفتند چه مي كرديم؟ و در مقابل اين سخن علي(ع) چه مي گفتيم كه مي فرمود: «قرآن منم. اينها كاغذ و مركب است. بر آنان بتازيد اگرچه قرآن ها در زير چكمه ها و سم اسب ها لگدمال شود»؟
در كنار «علي» ماندن بصيرت مي خواهد و صبر كه خود حضرت فرموده اند: «لايحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر/ در زير بيرق و علم من نمي مانند مگر انسانهاي بصير و صابر».
در تلاطم فتنه اخير نيز سكان كشتي انقلاب در دستان راهبري بود كه با بصيرت و صبر و درايت بار ديگر ملت ايران را به ساحل امن و نجات رساند. بدون ترديد گره كور حوادث تلخ پس از ماجراي انتخابات بسان هميشه به دست باكفايت «ولي فقيه» باز شد و ان شاءالله خسارت هاي به بار آمده نيز در سايه لطف خداوند جبران خواهد شد. اما مردم با هوشياري ناظر غربالگري ياران انقلاب بودند؛ كساني كه سالهاست داعيه خط امامي داشته و از بطن انقلاب امام(ره) برآمده بودند.
اصل ولايت فقيه براي مردم ما يك اصل اعتقادي است. مردم با «بصيرتي» كه از رهنمودها و نفس قدسي امام(ره) به يادگار گرفته و درس آموز مكتب آن بزرگوار و سلف صالح وي بوده اند، به نيكي مي دانند كه در كوران فتنه ها و فتنه گري ها، تنها و مطمئن ترين راه براي خروج از بن بست شبهات و ابهامات و دسيسه هاي دشمن پيروي از رهبري انقلاب و عمل به توصيه نجات بخش امام راحل(ره) است كه فرمود: «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيبي نرسد.»
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ حضور اندك سبزها آن هم در حاشيه روز قدس، برگ برنده ديگري براي نظام و انقلاب است. مشخص شد كه ظرفيت مخالفان چقدر پائين و ظرفيت عمومي حاكم بر كشور و حامي نظام چقدر بالاست.
محمدي
¤ جاي تعجب و تاسف است كه در كشور كره، سياستمداري كه به فساد مالي متهم است محاكمه مي شود، اما در كشور ما، يك سياستمدار آلوده به فساد اقتصادي طلبكار هم هست! در همه جاي دنيا، بر هم زنندگان نظم و امنيت كشور دستگير و محاكمه مي شوند، اما در اينجا همه آن ها آزاد هستند.
اصغر ضيايي از كردستان
¤ آقايان كروبي و موسوي كه ادعاي پيروي از امام خميني(ره) را مي كنند در تظاهرات روز قدس نشان دادند كه در عمل كاملا متضاد با راه و مرام امام هستند.
جهاني راد از كرج
¤ از قوه قضائيه تقاضا مي شود كه سران اغتشاشات را كه جز بر هم زدن امنيت و آرامش جامعه كار ديگري نمي كنند سركوب كند. آيا وقت آن نرسيده كه در محضر مردم پاسخگوي جنايات خود باشند؟
دكتر سعادت از اهواز
¤ گروهي اغفال شده از سوي رسانه هاي بيگانه در روز قدس بر صحت انتخابات 22 خرداد سال 88 مهر تاييد زدند.
صفدر سعيدي
¤ سران اصلاح طلب نشان مي دهند كه مي خواهند طرح آندلسي شدن ايران را اجرا كنند. چون در عمل، با سوءاستفاده از عده اي اوباش و جوانان بي اطلاع از سياست تلاش مي كنند تا به منافع سياسي خودشان برسند.
عليمرداني
¤ با توجه به اتفاقات اخير، ديگر وقت آن رسيده كه كروبي بازداشت و محاكمه شود. مگر تهمت زدن به نظام يك جرم ساده است كه بتوان به اين راحتي از كنار آن گذشت؟
صادقي از سيرجان
¤ لطفا به گوش مسئولين برسانيد كه چقدر مي خواهند اجازه دهند تا اصلاح طلبان با هستي انقلاب بازي كنند؟ اين اتفاقات باعث دلسردي مردم مي شود. با توجه به اين كه امام خميني(ره) فرمودند مردم ولي نعمت انقلاب هستند، بايد به خواسته مردم براي برخورد با سران فتنه عمل شود.
جعفري از كرج
¤ مي خواستم از قوه قضائيه سؤال كنم كه چرا هنوز آقاي ميرحسين موسوي كه به طور قطع از سران اغتشاشات اخير هست دستگير نشده است و به طور قاطع با وي برخورد نمي شود و چرا به ايشان اجازه داده مي شود كه بيرون از زندان هر چه دلش مي خواهد انجام مي دهد و هر چه مي خواهد بر زبان مي آورد؟!
مهدي نادري از تهران
¤ جاي بسي تعجب است در حالي كه ضدانقلاب و رسانه هاي آمريكا، انگليس و اسرائيل اعترافات متهماني مانند حجاريان، عطريانفر را ساختگي و يا ناشي از اثرات قرص و در اثر فشار شكنجه تبليغ مي كنند چرا برخي از رسانه هاي داخلي نيز همين شايعات بي اساس را تكرار مي كنند.
حيدر جم
¤ چهره دكتر احمدي نژاد بعد از انتخابات رياست جمهوري اخير غمگين شده است. رئيس جمهور محبوب ملت بايد بداند كه تمامي فشارها و تهمت ها و دروغ ها و نامردمي هايي كه عده اي در حق او روا داشتند در محضر خداوند براي او عبادت و ثواب محسوب خواهد شد و بداند كه مردم مستضعف پشتيبان ايشان هستند.
باقري از تهران
¤ هواداران آقاي كروبي و موسوي در روز قدس ثابت كردند كه خواسته يا ناخواسته حامي آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند. بنابراين نظام نبايد بيش از اين با كروبي و موسوي مماشات كند.
غلامرضا حيدري
¤ سخنان آقاي هاشمي رفسنجاني در گفت وگو با العالم درباره روز قدس نشان داد كه هنوز آقاي هاشمي در خيمه انقلاب استوار ايستاده اند.
رستگار از تهران
¤ تعدادي از كارمندان سازمان تامين اجتماعي كه در شعب كار مي كنند دانشجو هستند و متاسفانه برخي از آن ها روزهايي كه كلاس دارند و در اداره غايب هستند براي خودشان برگه ماموريت پر مي كنند وحقوقشان را مي گيرند. اين در حالي است كه كار موظف آنها را هم كارمندان ديگر بايد تقبل كنند.
يك كارمند تامين اجتماعي
¤ بنده نقاش ساختمان هستم. پنج ماه پيش ساختماني را در حوالي ميدان فردوسي نقاشي كردم اما صاحب ساختمان كه ثروتمند نيز هست از دادن باقي مانده دستمزدم خودداري مي كند. به اتحاديه نقاشان مراجعه كردم و از آن ها كمك خواستم ولي اتحاديه هم مي گويد ابتدا 80 هزار تومان به حساب بريزم تا كارم رسيدگي شود. شما بگوييد من چه كنم؟!
اسلام عابدي
¤ من از آتش نشاني ايستگاه 63 هستم. چراغ هاي روشنايي مسير از سر قيامدشت تا گردنه تنباكويي يا همگي خاموش است و يا اين كه يكي در ميان شكسته و خراب است. مسئول برق اين منطقه هر كسي است با جان مردم بازي مي كند.
رضا خزعلي
¤ چرا بايد به آقاي رئيس شعبه فردوسي بانك... كه داراي خودرويي از بانك است و ماهانه 2 ميليون تومان هم حقوق مي گيرد و بابت شركت در هر جلسه 30 هزار تومان حق حضور دريافت مي كند مبلغ 500 هزار تومان حق اياب و ذهاب بدهند اما براي پرداخت مبلغ ناچيز اضافه حقوق كاركنان بازنشسته بانك مذكور هنوز اندر خم يك كوچه هستند و نظام هماهنگ هم در اين بانك اجرا نمي شود؟!
فريدون توحيدي مقدم

 



بيسكوئيت (گفت و شنود)

گفت: سران داخلي فتنه اخير و گروهها و احزاب حامي آنها بعد از روز قدس بدجوري سنگ روي يخ شده اند.
گفتم: از اولش هم سنگ روي يخ بودند، مگر حمايت آشكار اسرائيل، آمريكا، انگليس، منافقين، بهائيان و سلطنت طلب ها از جبهه فتنه و آشوب رسواكننده نبود؟!
گفت: ولي هواداران اين جبهه روزقدس بي پرده از اسرائيل حمايت كردند و نشان دادند كه جبهه فتنه انگيزان از كجا ريشه گرفته است!
گفتم: چه عرض كنم؟! از موسوي و كروبي انتظاري نبوده و نيست ولي برخي افراد و احزاب و مخصوصاً يكي از گروهها كه از پيروي اسلام و انقلاب دم مي زند، پيش خدا و پيامبر و امام و مردم براي اين خيانت خود چه پاسخي دارند؟!
گفت: يكي از اعضاي همين گروه مدعي اسلام و انقلاب در مصاحبه اي تلاش كرده است كه اين قضيه را يك طوري جمع وجور كند!
گفتم: حمايت از اسرائيل و هم جبهه شدن با منافقين و بهائيان و دشمنان امام را كه نمي توانند لاپوشاني كنند!
گفت: البته ظاهر قضيه نشان مي دهد كه خيلي هم روي اين مصاحبه كار كرده بودند ولي باز هم...
گفتم: شخصي براي شركت در مسابقه 20 سوالي رفته بود. دوستانش يواشكي به او گفتند جواب مورد نظر «بيسكوئيت» است و طرف پرسيد يك كوئيت است؟ دو كوئيت است؟ 5 كوئيت است؟ و... مجري كه كف كرده بود براي راهنمايي بيشتر گفت؛ شأ موردنظر شيرين هم هست و طرف با ذوق زدگي گفت؛ آهان حالا فهميدم... پارچه اي است كه روي آن چاي شيرين ريخته اند!!

 



رئيس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل: ديگر پذيرفته نيست اقليتي كوچك بر دنيا حكمراني كنند

سرويس سياسي-
سخنان رئيس جمهور كشورمان در شصت و چهارمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نقد عملكرد قدرت هاي استعماري و اعلام پايان عصر برپايي امپراطوري ها و همچنين قابل پذيرش نبودن حاكميت اقليتي كوچك بر كل جهان بازتاب گسترده اي در محافل و رسانه هاي خارجي داشته و از جمله خشم مقامات رژيم صهيونيستي را برانگيخته است.
دكتر احمدي نژاد، روز پنجشنبه ساعت 30:2 بامداد به وقت تهران در برابر سران و نمايندگان كشورها در مجمع عمومي سازمان ملل سخنان خود را با حمد و ستايش خداوند، سلام و صلوات بر پيامبر اكرم(ص) و آرزوي فرج آقا امام زمان (عج) آغاز كرد.
در بخش هاي ابتدايي سخنان رئيس جمهور آمده است: ديگر نمي شود با ايجاد دارايي هاي كاذب كاغذي، معادل دهها هزار ميليارد دلار ثروت غير واقعي را به اقتصاد جهان تزريق كرد و با ايجاد كسري بودجه هاي شديد، تورم و مشكلات اقتصادي و اجتماعي را به ديگران منتقل كرده و ثروت ديگران را به اقتصاد برخي دولتهاي خاص منتقل نمود.
ماشين اقتصاد سرمايه داري لجام گسيخته با تنظيمات ناعادلانه به پايان راه رسيده و از كار افتاده است و اين معادله يك سويه قابل دوام نيست.
دوران تحميل انديشه سرمايه داري بي عاطفه و تحميل سليقه و علاقه يك گروه خاص بر جامعه جهاني، توسعه سلطه بر جهان به نام جهاني سازي و عصر برپايي امپراطوريها به پايان رسيده است.
دوران تحقير ملتها و اعمال سياستهاي دوگانه و معيارهاي چندگانه سپري شده است.
ديگر زمان آن گذشته است كه عده اي خود، دموكراسي و آزادي را تعريف كنند، خود معيار آن باشند و در حالي كه خود، اول ناقض آن هستند، در موضع قاضي و مجري نيز قرار گيرند و با دولت هاي متكي بر مردم سالاري حقيقي مبارزه كنند.
احمدي نژاد در ادامه با محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي و فلسطين و ابراز تأسف از سكوت مجامع بين المللي در اين باره گفت: چه كسي تصور مي كند ادامه سياست هاي غير انساني در فلسطين امكان پذير باشد؟
اينكه ملتي را بر خلاف همه معيارهاي انساني با زور سلاح و با تبليغات فريبنده بيش از 60 سال از خانه خود برانند، با روش هاي ضد بشري و موشك و حتي تسليحات ممنوعه بر او بتازند و در مقابل، حق دفاع مشروع را نيز از او سلب كنند و عجيب تر آنكه در برابر نگاه بهت زده جهانيان، متجاوزان و اشغالگران را «صلح طلب» و «صاحب حق» و مردم تحت ستم را «تروريست» بنامند.
چگونه ممكن است جنايات عده اي اشغالگر عليه كودكان و زنان بي دفاع و تخريب خانه ها و مزارع و مدارس و بيمارستانها مورد حمايت كامل و بي قيد و شرط برخي دولت ها قرار گيرد و مردان و زنان مظلوم به جرم دفاع از خانه و وطن خود تحت سنگين ترين محاصره ها و تحريم هاي غذايي و آب و دارو و مورد نسل كشي قرار گيرند.
حتي از بازسازي اماكن آنان كه در تهاجم وحشيانه 22 روزه صهيونيست ها تخريب شده است، آنهم در آستانه زمستان، جلوگيري شود و همزمان متجاوزان و حاميان آنان شعار دفاع از حقوق بشر سر داده و ديگران را به اين بهانه تحت فشار قرار دهند.
ديگر قابل قبول نيست كه يك اقليت محض ]لابي صهيونيسم[ با يك شبكه پيچيده با طراحي غير انساني، بر اقتصاد و سياست و فرهنگ بخش هاي مهمي از جهان حاكم شود، برده داري نوين راه اندازي كند و تمام حيثيت ملتها حتي ملتهاي اروپا و آمريكا را قرباني مطامع نژادپرستانه خود كند.
رئيس جمهور در ادامه با انتقاد از سياست هاي جنگ طلبانه آمريكا در خاورميانه اظهار داشت: پذيرفتني نيست كه عده اي از چند هزار كيلومتر دورتر در منطقه خاورميانه دخالت نظامي كنند و كشتار، جنگ، ترور، تهديد و تجاوز را به همراه آورند ولي حساسيت ملتهاي منطقه به سرنوشت و امنيت ملي خود و فرياد اعتراض آنان به بي عدالتي ها و تجاوزها و حمايت آنان از هموطنان و هم كيشان مظلوم شان را ضديت با صلح و دخالت در امور ديگران بنامند. وضع عراق و افغانستان را ببينيد. ديگر نمي شود با شعار مبارزه با تروريسم و مواد مخدر سرزميني تحت سلطه نظامي قرار گيرد ولي توليد مواد مخدر در آن چند برابر شود، دامنه تروريسم چند برابر شود و هزاران نفر از مردم بيگناه كشته و زخمي و آواره شوند، تأسيسات زيربنايي نابود گردد، امنيت منطقه اي تحت مخاطره قرار گيرد و عاملان اصلي اين فجايع دائماً ديگران را متهم كنند.
در بخش هاي مهم ديگري از سخنان دكتر احمدي نژاد آمده است: «قابل قبول نيست كه سازمان ملل و شوراي امنيت كه بايد نماينده همه ملتها و دولت ها باشند و تصميم گيري در آن براساس مردمي ترين و دموكراتيك ترين شيوه ها باشد تحت سلطه چند دولت و در خدمت منافع و خواست آنها باشد.»
«انديشه ليبراليستي و سرمايه داري سلطه گر كه انسان را از اخلاق و آسمان جدا مي كند، نه تنها سعادت را به ارمغان نمي آورد بلكه خود عامل بدبختي ها و از جمله جنگ ها و فقرها و محروميت هاست.»
به لطف خدا همچنان كه ماركسيسم به تاريخ پيوست، سرمايه داري توسعه طلب نيز به تاريخ سپرده خواهد شد زيرا براساس سنت الهي كه قرآن كريم از آن به مثابه يك اصل ياد مي كند باطل چون كف روي آب رفتني است و تنها آنچه به نفع جامعه بشري است ماندگار خواهد بود.
رئيس جمهور در پايان با اعلام اين كه تنها راه نجات بشريت بازگشت به توحيد و عدالت است تأكيد كرد كه ملت بزرگ و تمدن ساز و نظام جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از مردمي ترين حكومت هاي مترقي جهان آماده اند تا با استفاده از همه ظرفيت هاي فرهنگي، سياسي و اقتصادي خود و بر پايه راه حل هاي انساني در يك برنامه عادلانه و احترام آميز جمعي، براي رفع نگراني ها و چالش هاي جامعه بشري مشاركت فعال و تأثيرگذار داشته باشد.
عصبانيت رژيم صهيونيستي
نخست وزير رژيم صهيونيستي كشورهايي را كه هنگام سخنراني رئيس جمهوري ايران در مجمع عمومي سازمان ملل، اجلاس را ترك نكردند، بشدت مورد سرزنش قرار داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از مقر سازمان ملل، بخش هاي عمده اي از سخنراني محمود احمدي نژاد، ضدصهيونيسم تشخيص داده شده است.
نمايندگان و مقامات چند كشور از جمله آمريكا، انگليس و فرانسه روز چهارشنبه هنگام سخنراني آقاي احمدي نژاد كه رژيم صهيونيستي رامورد حمله لفظي قرار داده و اعلام كرد يك گروه توطئه گر يهودي كنترل بخش عظيمي از جهان را در اختيار دارند، اين اجلاس را ترك كردند.
«بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي در مجمع عمومي سازمان ملل گفت: از آنهايي كه نپذيرفتند در اين اجلاس حاضر شوند و آنهايي كه بعنوان اعتراض اجلاس را ترك كردند، ستايش و قدرداني مي كنم، شما بر موازين اخلاقي اقدام كرديد و براي كشورهايتان آبرو و اعتبار كسب كرديد.
نتانياهو افزود، اما به آنهايي كه انكار هولوكاست را گوش كردند، از طرف ملتم مي گويم خجالت نكشيديد و احساس شرم نكرديد؟
بازتاب گسترده
سخنان احمدي نژاد
سخنان رئيس جمهوري كشورمان بازتاب گسترده اي در رسانه هاي خارجي داشته است. برخي از اين رسانه ها تيتر اول خود را به اظهارات احمدي نژاد در نفي حاكميت سلطه قدرت هاي بزرگ بر جهان و محكوميت اقدامات نژادپرستانه رژيم صهيونيستي در سرزمين هاي اشغالي اختصاص دادند.
شبكه خبري «فاكس نيوز» آمريكا در خبري با اشاره به سخنان احمدي نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل نوشت: احمدي نژاد از سخنراني خود در سازمان ملل براي انتقاد از سرمايه داري و نفاق در قدرتهاي غربي استفاده كرد. خبرگزاري «بلومبرگ» نيز در گزارشي در اين زمينه نوشت: در حالي كه آمريكا و شماري از كشورها درباره اهداف هسته اي تهران هشدار دادند، رئيس جمهور ايران در سخنراني خود در سازمان ملل از آمريكا و اسرائيل انتقاد كرد.
در ادامه اين گزارش آمده است: احمدي نژاد حمايت از اسرائيل و اشغال كرانه باختري و محاصره نوار غزه توسط آن را زير سؤال برد و گفت كه فلسطيني ها قربانيان اين سياست ها هستند.
روزنامه آمريكايي «لس انجلس تايمز» هم در گزارشي نوشت كه احمدي نژاد اسرائيل را به داشتن اهداف نژادپرستانه متهم كرد.
اظهارات احمدي نژاد در رسانه هاي منطقه نيز با بازتاب هاي گسترده اي مواجه شده است. اعلام غير قابل پذيرش بودن حاكميت اقليتي كوچك به نام لابي صهيونيسم بركل جهان از سوي رئيس جمهوري كشورمان مورد توجه جدي اين رسانه ها قرار گرفت.
مصاحبه با شبكه هاي آمريكايي
رئيس جمهور كشورمان در حاشيه نخست مجمع عمومي با برخي رسانه ها و شبكه هاي آمريكا پيرامون مسائل مختلف گفت وگو كرد.
احمدي نژاد در مصاحبه با شبكه سي.بي .اس گفت: ايران مثل هميشه از گفت وگوها استقبال مي كند و آماده است در حل مشكلات و بحران هاي جهاني نقش فعالي داشته باشد.
وي همچنين در گفت وگو با سردبيران روزنامه واشنگتن پست به تحليل سياست هاي غلط آمريكا در منطقه بخصوص افغانستان پرداخت.
وي در اين باره گفت: اگر بوش تاريخ را مطالعه مي كرد هرگز وارد افغانستان نمي شد.
وي افزود: تجربه نشان داده هر كس با نيروي نظامي وارد افغانستان شده شكست خورده است و آقاي بوش چه توانمندي بيشتر از آنهايي كه شكست خورده بودند ديد كه حاضر شد به افغانستان وارد شود.
رئيس جمهوري كشورمان در مجموع «نشست با مطبوعات خارجي و محافل دانشجويي آمريكا داشت كه به گفته پروفسور حميد مولانا هيچ مقامي اين قدر نشست با مطبوعات نداشته و اين نشان دهنده نه تنها توجه شخص احمدي نژاد بلكه نظام ايران است.
ديدار با رؤساي جمهور برزيل، لبنان، نخست وزير تركيه، نمايندگان جوامع اسلامي در آمريكا و... از ديگر برنامه هاي دكتر احمدي نژاد در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل بود.

 



پيام رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز تجليل از شهدا و ايثارگران

حضرت آيت الله خامنه اي در پيامي به مناسبت روز تجليل از شهدا و ايثارگران دوران دفاع مقدس، شهيدان را مظهر و نماد اين دوران طلايي خواندند و تصريح كردند: ياد شهيدان عزيز و والامقام كه با نثار جان و هستي خود، گوهر درخشان ملت مومن ايران را آشكار ساختند، زندگي بخش است.
متن اين پيام كه بعد از ظهر پنج شنبه توسط رحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران در مراسم غباررويي، عطر افشاني و گلباران مزار شهيدان در بهشت زهرا قرائت شد بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
حماسه ملت ايران در دفاع مقدس، نمايشگر قله ظرفيت هاي انساني مردم اين سرزمين خدائي است. قدرت ايستادگي و شجاعت، قدرت ابتكار و خلاقيت، عمق هوشمندي و فطانت، پيوندهاي فكري و عاطفي، صفاي باطن و زلال انديشه ايراني، و برتر از همه، ايمان عميق و عمل آفرين و تحول ساز اين ملت موحد در جام جهان نماي اين دوران پر حادثه، نشان داده شد.
مظهر و نماد اين دوران طلائي، شهيدان عزيز و والا مقامند كه با نثار جان و هستي خود، اين بناي رفيع را استحكام بخشيدند و گوهر درخشان ملت مؤمن را آشكار ساختند.
ياد آنان همچون خوني كه به پيكر شخصيت ايراني تزريق شود، زندگي بخش است، اين ياد را همواره بايد زنده و جاري نگهداشت.
سلام خدا برآنان و بازماندگان صبورشان و بر همه ايثارگران راه حق.

 



آيت الله حائري شيرازي: طرح هاشمي رفسنجاني ارتباطي با مجلس خبرگان ندارد

سرويس سياسي-
شماري از نمايندگان ملت در مجلس خبرگان رهبري در واكنش به طرح هاشمي رفسنجاني موسوم به «برون رفت از وضعيت فعلي كشور» به انتقاد از آن پرداختند.
نماينده شيراز در مجلس خبرگان رهبري اين طرح هاشمي رفسنجاني را دروغ و بي ارتباط با اين مجلس دانست.
آيت الله محي الدين حائري شيرازي با تاكيد بر اينكه در اجلاسيه اخير مجلس خبرگان رهبري، همه اعضا بر دفاع صددرصدي از رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد داشتند به فارس گفت: طرح هاشمي دروغ است و هيچ چيزي در اين زمينه در مجلس خبرگان مطرح نشده است.
آيت الله سيداحمد خاتمي نماينده مردم كرمان و عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با فارس در پاسخ به اينكه آيا طرح هاشمي رفسنجاني موسوم به برون رفت از وضعيت فعلي كشور، با هيئت رئيسه و اعضاي مجلس خبرگان در ميان گذاشته شده است يا خير، گفت: اين طرح نظر خود آقاي هاشمي رفسنجاني است و كاري است كه خود او دنبال مي كند.
اين در حالي است كه آيت الله سيدعلي اكبر قره باغي نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با فارس با تاكيد بر اينكه طرح هاشمي با خبرگان مطرح نشده و هيچ مشورتي صورت نپذيرفته است، گفت: خبرگان در اجلاسيه اخير اصرارشان بر آن بود كه آنهايي كه تسليم قانون نشدند بايد با آنان قانوني برخورد شود.
حجت الاسلام سيدمجتبي طاهري نماينده مردم ايلام نيز در حاشيه اين اجلاس گفت: هاشمي تنها خبر از اين طرح را اعلام كرد، نه چيز ديگر.

 



اشپيگل به نقل از جليلي: آمريكا و اروپا بايد در موضوع هسته اي به تهران امتياز بدهند

يك روزنامه آلماني به نقل از دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران ادعا كرد كه ايران در قبال برنامه هسته اي به دنبال كسب امتياز است.
نشريه آلماني «اشپيگل» به نقل از دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران نوشت: تهران انتظار دارد كه آمريكا و اروپا درباره برنامه هسته اي ايران امتيازاتي بدهند.
به نوشته اين نشريه، اعضاي گروه 1+5 هفته آينده در سوئيس با نماينده ايران درباره مسئله هسته اي ديدار مي كنند تا درباره رايزني هاي صورت گرفته و امكان همكاري ها به تبادل نظر بپردازند.
قرار است هفته آينده در مذاكرات گروه 1+5 و ايران در سوئيس، خاوير سولانا و سعيد جليلي نيز حضور داشته باشند.
سعيد جليلي درباره اين مذاكرات گفت: تهران در مذاكرات فوق درباره غني سازي اورانيوم صحبت نخواهد كرد.
وي تاكيد كرد: ايران هرگز اين حق خود را رها نكرده و از تهديد تشديد تحريم ها نيز نمي هراسد. جليلي گفت: ما واقع بين هستيم و من با خوش بيني براي انجام اين مذاكرات سفر مي كنم.

 



ما ساختارشكنيم و ضد دين جنبش سبز يعني همين! (خبر ويژه)

يكي از عناصر ضدانقلاب مقيم خارج با تاكيد بر لزوم عبور از نظام، نسبت به هاشمي رفسنجاني ابراز نااميدي كرد و ميرحسين موسوي را هم تهديد نمود كه در صورت عدم همراهي، ضدانقلاب از وي هم عبور خواهند كرد.
ايران گلوبال از قول اين عنصر ضدانقلاب مي نويسد: در پي مراسم روز قدس، رفسنجاني را مي بينيم كه نمازعيدفطر را به رهبراقتدا كرد اينك نيز بيانيه مجلس خبرگان را در برابر داريم كه اعلام نموده، جامه رهبري را فقط زيبنده قامت ]آيت الله[ خامنه اي مي بيند.
ديديم كه از ديگ خبرگان نيز آتشي گرم نشد. اكنون آقاي موسوي با جنبشي روبرو است كه عليرغم هدف اوليه او مبني بر حركت در چارچوب نظام مطالبات ساختارشكنانه دارد و اينك اوست كه بايد ترديد و دو دلي را كنار گذارده و موضع صريح خود را در حمايت يا عدم حمايت از همين مطالبات ساختارشكن اعلام كند. شايد بيانيه اخير خبرگان، به آقاي موسوي براي انتخاب يكي از دو گزينه كمك نمايد.
سايت مذكور كه سال گذشته تا مرز حمايت صريح از حمله نظامي رژيم صهيونيستي به ايران هم پيش رفت، مي افزايد: چگونه مي توان فرياد جمهوري ايراني و «نسل ما آريايي، دين از سياست جداست» را شنيد و يكي از خواسته هاي جنبش سبز را حفظ نظام جمهوري اسلامي اعلام كرد. اين حركت از مرزهاي قانون اساسي و نظام عبور مي كند و مطالباتش از جنسي ديگر است. مگر غير از اين است كه تمام ظرفيت هاي قانون اساسي كه مورد نظر آقاي موسوي است، مشروط براساس اسلام و ضوابط اسلامي است؟... بدنه جنبش سبز يا آقاي موسوي را با خود همراه مي سازد يا از او عبور مي كند و رهبري شايسته براي خود برمي گزيند.
گفتني است مواضع و عملكرد موسوي نشان داده است كه او نيز بسياري از مباني نظام اسلامي را زيرپا گذاشته است ولي ظاهراً جريانات ضدانقلاب حامي موسوي خواستار اعلام صريح و بي پرده او هستند.

 



خط و نشان «سيانيوز» براي هاشمي خط ما از خط نظام جداست (خبر ويژه)

«آقاي هاشمي! ماجراي روز قدس و نامه آقاي موسوي به آيت الله منتظري پيام روشني براي شماست مبني بر اينكه خط ما از خط نظام كاملاً جداست».
سايت ضدانقلابي گويانيوز (وابسته به سازمان سيا) مطلب فوق را در واكنش به عدم همراهي آقاي هاشمي رفسنجاني در ماجراجويي هاي اخير ضدانقلاب درج كرد. اين سايت مي نويسد: نه آقاي هاشمي، نه آقاي ناطق نوري، نه آقاي روحاني و نه معدودي از وابستگان نحله ايشان، هيچ گاه در جرگه اصلاح طلبان- حداقل آنچه ما و جامعه از رويكرد اصلاحيون مي شناسيم- نبوده اند. برگزاري اجلاسيه جديد مجلس خبرگان به رياست آقاي هاشمي به باور بسياري مي توانست به عنوان فرصتي سرنوشت ساز جهت تغيير مسير يا صورت پذيري تغييرات بنيادين در ساختار نظام تلقي شود و البته نشد و برخي تلاش ها هيچ بازتابي در بيانيه پاياني اجلاس نداشت.
نويسنده گويانيوز با بيان اينكه «دلسوزي هاشمي براي نظام نمي تواند مجوزي براي طرد و محكوم كردن آقاي هاشمي باشد» مي نويسد: از آنجا كه به اين جمله اميل زولا علاقه بسيار و اعتقادي عميق دارم كه يك بورژواي شكم پرست هم مي تواند يك آزاديخواه تمام عيار باشد، از رواداشت هرگونه تحليلي كه آقاي هاشمي را در تعريفي حاق، هدف قرار دهد، اجتناب مي ورزم. اما اين مانع نخواهد شد كه از وي و همفكرانش بخواهم به برخي مسائل كه مي تواند آنان را از كج راهه اي كه قرار است بپيمايند برحذر بدارد، متوجه كنم.
«سيانيوز» خطاب به هاشمي مي نويسد: «اگرچه شما را به خاطر مصلحت انديشي هاي گاه و بيگاهتان محكوم نمي كنيم اما از شما مي خواهيم مرتكب اشتباهاتي نشويد كه شانس تبديل شدن به يك - نه قهرمان راه آزادي بل- سياستمداري مسئول از شما گرفته شود. ماجراي روز قدس و نامه آقاي موسوي به آيت الله منتظري پيام روشني براي شماست مبني بر اينكه خط ما از خط نظام جداست».
از سوي ديگر «ن-ك» كاريكاتوريست نشريات زنجيره اي كه اكنون در خارج از كشور به سر مي برد و با روزنت و راديو زمانه همكاري مي كند، در مطلبي با عنوان «هاشمي، كسي كه فقط فرزندانش مي توانند به او اعتماد كنند» نوشت: من مثل خيلي از دوستان و همكاران مصلحت انديشم نيستم كه همه تخم مرغ ها را در سبد هاشمي بريزم. خيلي ها دوست دارند هاشمي را يك قهرمان معرفي كنند، اما من هر چه بيشتر به سابقه او نگاه مي كنم، فقط يك ضدقهرمان مي بينم... هاشمي از جنس انقلاب است. اينكه همه را بد بدانيم و او را تافته جدا بافته، خطايي بزرگ است. اينكه خيال كنيم او مي تواند دموكراسي بياورد، اميدي است باطل.

 



منتظر ديگ جوشان بوديم مجلس خبرگان آب سرد بر سرمان ريخت (خبر ويژه)

وحدت كلمه و موضع شجاعانه نمايندگان مجلس خبرگان در دفاع از نظام و رهبري، خشم كم سابقه رسانه هاي وابسته به اردوگاه استكبار را برانگيخت. اين رسانه ها پس از اغتشاشات برنامه ريزي شده، به طور گسترده چنين القا مي كردند كه مجلس خبرگان دچار انشقاق و دودستگي شده و حتي از آشوبگران حمايت مي كند! رسانه هاي بيگانه پس از تبليغات چندماهه، به نشست خبرگان اميد بستند و كوشيدند عقده هاي ناگشوده و آرزوهاي خام خود را به خورد خبرها و گزارش ها بدهند اما با انتشار گزارش جلسات مجلس خبرگان و به ويژه بيانيه نهادي آن در دفاع جانانه از نظام و رهبري و تخطئه كامل سردمداران فتنه و آشوب، همين رسانه ها زبان به سرزنش و ترور شخصيت خبرگان گشودند!
در اين زمينه دويچه وله آلمان با بيان اينكه «برخي فعالان سياسي چشم اميد به مجلس خبرگان دوخته بودند اما اين مجلس به طور قاطع از رهبري حمايت كرد»، از قول احمد-قابل از عناصر نزديك به حزب مشاركت و باند مهدي هاشمي گفت: ما هيچ توقع ديگري از آنها نداشتيم و به اقدام آنها دل خوش نكرده بوديم.
راديو فردا هم كه ماه ها درباره شكاف در مجلس خبرگان و تقابل آن با رهبري روده درازي كرده بود، از قول حسن شريعتمداري (پسر كاظم شريعتمداري و عضو مركزيت گروهك منحله جنبش خلق مسلمان) گفت: خبرگان هيچ خاصيتي ندارد- بيانيه خبرگان با آنچه آقاي هاشمي انتظار داشت متفاوت بود. اين مسئله نشان مي دهد آقاي هاشمي يا نتوانسته يا نخواسته يا كوتاه آمده است. مجلس خبرگان به درستي به ماموريت خود عمل كرد و در تعادل موجود امكان ندارد به عنوان منتقد رهبري عمل كند.
سايت ضدانقلابي روز آن لاين هم كه توسط تيمي متشكل از برخي عناصر سلطنت طلب و شماري از عناصر فراري وابسته به حزب مشاركت اداره مي شود، با حمله به مجلس خبرگان به خاطر حمايت جانانه از ولايت فقيه و رهبري مدعي شد چينش مجلس خبرگان مشكل دارد و توقعي كه از آن مي رود شدني نيست. اين سايت ضدانقلابي توضيح نداد كه اگر چينش و تركيب مجلس خبرگان مشكل داشته، چرا طي 2 و3ماه مخاطبان بي خبر و ساده دل خود را سركار گذاشته است. سايت مذكور در عين حال مواضع يك عضو مجلس خبرگان (دستغيب) در حمايت از اغتشاش طلبي هاي موسوي و كروبي را برجسته كرد.
سايت وابسته به ستاد آشوبگران (موج سبز) هم با عقده گشايي عليه مجلس خبرگان، اين مجلس را تشريفاتي خواند! اين سايت ضدانقلابي نوشت: بيانيه مجلس خبرگان نشان داد اميدي بدان نمي توان داشت... نگاهي كه آقاي هاشمي و برخي اعضا نسبت به حوادث داشتند نوعي انتظار را به وجود آورده بود كه مجلس خبرگان بتواند براي برون شد از اين بحران ]؟![ پيدا كند اما با صدور و قرائت بيانيه خبرگان مي توان دريافت كه از نظر اكثر اعضاي خبرگان همه امور بر وفق مراد به پيش مي رود و هيچ بحران و خلل و فرجي در كشور وجود ندارد. در واقع محتواي اين بيانيه آب سردي بود بر سر آناني كه اميدوار بودند شايد از ديگ خبرگان آبي براي آنها گرم شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14