(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 4 مهر 1388- شماره 19471
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دبير شوراي نگهبان قانون اساسي در خطبه هاي نماز جمعه تهران تاكيد كرد
«فهم شجاعانه» راه مقابله با دشمنان
در خطبه هاي نماز جمعه قم آيت الله جوادي آملي: ولايت و رهبري در رأس امور است
انتصاب رئيس جديد سازمان هواپيمايي كشوري
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي: ولايي بودن در زمان فتنه ، هنر است
هيئت ويژه ترورهاي كردستان در سنندج تشكيل جلسه داد
نخستين همايش بانوان دندانپزشك برگزار مي شود
9 مهرماه در سراسر كشور جشن عاطفه ها برگزار مي شود
دهمين كنگره رويان با معرفي برگزيدگان پايان يافت
فرمانده سپاه سيدالشهداي استان تهران:
عوامل كودتاي مخملي 4 لشكر را از اسفند87 براي اغتشاش آماده كرده بودند
اخبار ادبي و هنري



دبير شوراي نگهبان قانون اساسي در خطبه هاي نماز جمعه تهران تاكيد كرد
«فهم شجاعانه» راه مقابله با دشمنان

سرويس فرهنگ و معارف -
آيت الله جنتي با اشاره به ديدار اعضاي مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب تصريح كرد: شجاعت در عمل و اجرا را خيلي ها مطرح كرده بودند، اما بحث شجاعت در فهم كه از سوي رهبري مطرح شد بسيار ارزشمند است؛ به اين معنا كه اگر انسان ترسو باشد يك جور مي فهمد، اگر شجاع باشد يك جور ديگر مي فهمد و فهم شجاعانه است كه مقابله با دشمن را آسان مي كند.
آيت الله احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان قانون اساسي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران به اجلاس خبرگان و بيانيه پاياني آن اشاره كرد وگفت: در اين اجلاس، بحث هاي خوبي به ويژه در نطق هاي قبل از دستور مطرح شد كه آثار خوبي دارد. بيانيه آخر اين اجلاس نيز خوب و مورد تقدير است.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با خبرگان گفت: بسيار خوب است كه همه شبكه هاي صدا و سيما اين فرصت را فراهم كنند كه همه صحبت هاي رهبر معظم انقلاب را همه بشنوند؛ چرا كه اين صحبت ها بسيار عالي بود و نكات ارزنده اي داشت.
جنتي با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري در ديدار با خبرگان در مقابله با جنگ نرم عنوان كرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دشمنان بيكار ننشسته اند و لذا بايد مراقب بود.
وي با اشاره به طرح بحث شجاعت در فهم از سوي مقام معظم رهبري، گفت: شجاعت در عمل و اجرا را خيلي ها مطرح كرده بودند، اما بحث شجاعت در فهم كه از سوي مقام معظم رهبري مطرح شد بسيار ارزشمند است؛ به اين معنا كه اگر انسان ترسو باشد يك جور مي فهمد، اگر شجاع باشد يك جور ديگر مي فهمد و اگر طماع هم باشد فهمش متفاوت است. وي در همين زمينه افزود: در برخورد با دشمنان نيز اگر كسي ترسو باشد دشمن را خيلي بزرگ مي بيند و به اين اعتقاد مي رسد كه توان برخورد با دشمن را نداريم، اما اگر فهم شجاعانه وجود داشته باشد دشمن توان و ارزش ندارد.
وي خاطرنشان كرد: شجاعت در فهم مساله اي است كه در فهم فقهي نيز تاثيرگذار است؛ به اين معنا كه داشتن و نداشتن شجاعت در بسياري جاها فهم مسائل فقهي را عوض مي كند. يعني فقيه شجاع به شكلي مي فهمد و فقيه غير شجاع به شكلي ديگر.
دبير شوراي نگهبان قانون اساسي همچنين با گرامي داشت هفته دفاع مقدس عنوان كرد: اگر امروز مشاهده مي كنيم كه دشمنان جرأت نمي كنند به حريم نظام جمهوري اسلامي تجاوز كنند و برخي مواقع تنها تهديدهاي توخالي سر مي دهند به دليل قدرت نمايي ملي ايران در هشت سال دفاع مقدس است.
وي اظهار داشت: هر چند كه ما جنگ هشت ساله را نمي خواستيم و براي آن آمادگي نداشتيم، اما خير ما در اين بود، به اين معنا كه اين هشت سال قدرتي براي ايران به وجود آورد كه دشمن براي هميشه حساب كار خود را كرد.
خطيب نماز جمعه تهران، دفاع مقدس را يكي از نعمت هاي بزرگ خداوند براي نظام توصيف كرد و گفت: زماني كه هنوز نيروهاي نظامي و مسلح ما به درستي شكل نگرفته بود، دشمن به مرزهاي كشور ما حمله كرد كه البته در ابتدا هم باور نداشتند اين همه استقامت در كشور ما وجود داشته باشد و به همين دليل زماني كه ديدند قدرت بعثي درمانده شده، كمك ها به آنها سرازير شد.
جنتي مقاومت و نحوه مواجهه ملت ايران با اين حملات و تجاوزات دشمن را عبرت در تاريخ توصيف كرد و گفت: علي رغم آن هجمه و حملات گسترده، تمام تماميت ارضي ما محفوظ ماند و دشمن محكوم شد كه امروز بايد به نسل جوان عنوان كرد كه دفاع مقدس گنجينه و ذخيره اي است كه به اين نسل اعتماد به نفس و قدرت مقابله با دشمن و اميد مي دهد و او مي تواند با دشمنان برخورد كند و با حمله آنها از ميدان خارج نشود كه اين بركت اسلام و معنويت است.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد براين كه نسل هاي آينده بايد اين پيام ها را دريافت كنند، گفت: دفاع مقدس گنجينه اي است كه بايد سال هاي سال از آن خرج كنيم و همه بايد سعي كنيم كه دستاوردهاي اين هشت سال حفظ شود.
جنتي در بخش ديگري از سخنان خود عنوان كرد: اگر قدرت نمايي و استقامت مردم در هشت سال دفاع مقدس نبود امروز دشمن به هر مناسبتي چه در بحث انرژي هسته اي و چه در مباحث ديگر تهديدهايي را عليه نظام جمهوري اسلامي مطرح مي كرد و اگر ما گوش نمي داديم به كشورمان حمله نظامي مي كرد. وي تاكيد كرد: بايد بدانيم كه اين هشت سال براي ما منافعي هم داشته و براي كشورمان قدرت سياسي و منطقه اي ايجاد كرده است.
امام جمعه موقت تهران هم چنين با اشاره به پايان يافتن ماه مبارك رمضان، عنوان كرد: توصيه مي كنم سعي كنيم دستاوردهاي اين ماه را ارزان از دست ندهيم. دل انسان همانند يك جامه سفيد و روشن و پاك است كه يك لك مي تواند آن را خراب كند. البته برخي مواقع اين لك هم دير پاك مي شود اما وقتي پاك شد بايد دقت كرد كه آلوده نشود. دل هاي ما از قباي سفيد ظريف تر است لذا بايد مراقب آن بود.
جنتي با تقدير و تشكر از حضور مردم در مراسم روز قدس و در جماعت هاي باشكوه روز 21 رمضان گفت: اين حضور مردم كه اين طور نسبت به مقدسات و حكومت اسلامي خود وفادار هستند، نشانه وحدت كلمه و اعتماد به يكديگر است.
وي روز قدس را داراي پيامي براي دنيا دانست و گفت: راهپيمايي روز قدس با همه راهپيمايي ها از جمله راهپيمايي 22 بهمن تفاوت دارد؛ چراكه آن راهپيمايي ها ملي و مذهبي است، اما راهپيمايي روز قدس يك راهپيمايي بين المللي و جهاني است. وي در همين زمينه اضافه كرد: در راهپيمايي امسال حتي غيرمسلمان ها هم آمده بودند و گزارش ها از داخل و خارج ايران نشانگر باشكوه تر بودن راهپيمايي امسال نسبت به سال هاي گذشته بود.
دبير شوراي نگهبان گفت: اين مساله براي آمريكا و اسرائيل اين پيام را دارد كه جهان اسلام و جهان بشريت از شما بيزار است. دين و آيين ما و البته وجدان بشري ضد ظلم است و اين نوع حركت ها هم نشان مي دهد كه ما دشمن هر ظالم وحامي مظلومان هستيم. وي ادامه داد: اگر اين راهپيمايي ها نبود وضع اسرائيل امروز بهتر از اين و وضع فلسطين بدتر از شرايط فعلي بود.
جنتي در بخش ديگري از سخنانش شهادت ماموستا ملامحمد شيخ الاسلام، نماينده مجلس خبرگان در استان كردستان را تسليت گفت و عنوان كرد: البته سفر مقام معظم رهبري به اين منطقه روح تازه اي در جسم مردم دميد، وحدت را برقراركرد و نشان داد كه دل هاي ما به هم نزديك است كه دشمن نمي تواند اين را تحمل كند، به اين معنا كه اگر مصيبتي بر ما وارد شود آنها خوشحال مي شوند و اگر خيري به ما برسد آنها را ناراحت مي كند.
خطيب نماز جمعه همچنين با اظهار خشنودي از انتخاب حجت الاسلام صديقي از سوي مقام معظم رهبري به عنوان خطيب موقت نماز جمعه، عنوان كرد كه انتخاب آقاي صديقي يك حسن انتخاب بود كه قطعا كفه معنوي نماز جمعه را سنگين تر مي كند.
وي همچنين با اشاره به آغاز سال تحصيلي و اين فرموده مقام معظم رهبري كه يك حركت علمي در كشور به وجود آمده است، خاطرنشان كرد: اتفاقاتي مثل سلول هاي بنيادي و انرژي هسته اي و پيشرفت هاي ديگري كه پيش از اين حتي كسي خوابش را نمي ديد و باورش نمي شد در كشور به وجود آمده است به اين معناست كه استعدادها در حال شكفته شدن است و جوانان اين اميد را پيدا كرده اند كه مي توانيم رشد علمي و صنعتي در كشور داشته باشيم.
جنتي افزود: ما عقب ماندگي حدود 200 سال گذشته را داريم و بايد آن را به نحوي جبران كنيم. آرام حركت كردن فايده اي ندارد؛ چراكه ديگران به سرعت پيش مي روند و ما نبايد از آنها عقب بيافتيم.
دبير شوراي نگهبان با تاكيد به اينكه البته اين نوع حركات جمعي يك فضاي آرامي را مي طلبد، گفت: فضاي كشور و دانشگاه ها و آموزشگاه ها بايد آرام باشد تا فكرها خلاق شود والا اگر مسائل ديگري فضا را پر كند فكر آزاد نيست.
امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر وجود آرامش و امنيت كامل و فضاي آرام در كشور و پشتيباني و حمايت از جوانان تاكيد كرد: جوانان بايد به اين باور برسند كه اگر جواني شان را صرف كنند و محصولي را خلق كنند در كشور خريدار دارد و نظام و مردم آنها را حمايت و كمك خواهند كرد.
وي با تاكيد بر اتحاد و اميد به آينده گفت: جنبه هاي ديني بايد در كشور و در بين نسل جوان حاكم باشد و قطعا اگر جوانان و محققان ما روح ديني داشته باشند همان اثري كه جنگ در پيروزي پيدا كرد، همان اثرات چشمگير را نيز در پيشرفت هاي علمي شاهد خواهيم بود.
خطيب نماز جمعه تهران با اظهار خرسندي از اينكه امروز نيز روحيه ديني و معنوي در جوانان موفق ما اثر داشته است، گفت: در مساله هسته اي نيز اين روحيه در بين محققان و جوانان وجود داشته است.
بنابر اين گزارش، آيت الله جنتي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران نيز به بنيان گذاري حكومت اسلامي در آغاز ورود پيامبر (ص) به مدينه اشاره كرد و گفت: اولين مطلبي كه در اينجا مطرح شد اين بود كه مسلمانان يك امت هستند كه اين يكي از بندهاي مهم قطعنامه اي بود كه بين قبايل مختلف امضا شد.
وي با اشاره به برخي فرمايشات پيامبر اسلام (ص) در مدينه گفت: در آنجا حضرت فرمودند در شهر مدينه كه حكومت اسلامي برقرار است، اگر كسي دست به ظلم و تجاوز و آشوب بزند و اغتشاش ايجاد كند همه مسلمانان موظفند كه با او برخورد كنند. اين وظيفه امروز هم از بين نرفته كه البته آن زمان دستگاه امنيتي و قضايي و اجتماعي وجود نداشت و اين وظيفه بر عهده كل جامعه بود.
وي با اشاره به اينكه مال و جان و آبروي مسلمانان بايد در امان باشد، تاكيد كرد: پيامبر فرمودند اگر كسي خواست در داخل شهر مدينه فساد كند همه مسلمانان موظفند كه با او برخورد كنند.
جنتي گفت: در زماني كه تشكيلات حكومتي برقرار است اين وظايف به عهده تشكيلات حكومتي است، اما اگر اين تشكيلات در اين زمينه توان نداشت به عهده مردم است. يعني اگر دستگاه قضايي نتوانست با اغتشاشگر برخورد كند وظيفه هر مسلماني است كه با آشوبگران برخورد كند.

 



در خطبه هاي نماز جمعه قم آيت الله جوادي آملي: ولايت و رهبري در رأس امور است

امام جمعه قم گفت:ولايت و رهبري در راس همه امور قرار دارد. اگر دشمن به فكر فتنه، آشوب، اغتشاش و درگيري در داخل كشور است بايد بداند كه ملت ايران در برابر هيچ فتنه اي سر تسليم فرود نمي آورد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله «عبدالله جوادي آملي» ظهر ديروز در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته قم كه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه«س» برگزار شد با اشاره به خطبه 212 نهج البلاغه گفت: در اين خطبه دعاهاي بسياري وجود دارد كه بايد نسبت به آن توجه اساسي داشته باشيم.
وي اظهار داشت: در نهج البلاغه بسياري از فضائل اخلاقي مطرح شده است كه اگر به آن توجه كنيم در تمامي مراحل زندگي موفق خواهيم بود و سربلند هستيم.
آيت الله جوادي آملي در ادامه با اشاره به موضوع ولايت گفت: ولايت و رهبري در راس همه امور قرار دارد و در فلسفه و كلام نسبت به اين موضوع توجه شده است.
وي افزود: فلسفه و كلام عميق بوده و موضوعات ولايت نيز بسيار قوي مطرح شده است.
امام جمعه قم در ادامه به موضوع تقوا اشاره كرد و گفت: تقواي الهي بايد مورد توجه همه مسلمانان قرار گيرد و در تقواي الهي موضوع سعادت وجود خواهد داشت.
وي ادامه داد: بايد تقواي الهي را در تمام زمينه ها دنبال كنيم و بدانيم كه اگر تقواي الهي رعايت شود تمام مسائل برطرف خواهد شد.
آيت الله جوادي آملي در بخش ديگري از سخنان خود به هفته دفاع مقدس اشاره كرد و ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدا و ايثارگران گفت: دفاع مقدس يادآور خاطرات شهيدان و رزمندگاني است كه در طول جنگ تحميلي به دفاع از آرمان هاي انقلاب پرداختند.
وي تصريح كرد: دفاع مقدس از بهترين بركات انقلاب اسلامي است و جوانان انقلابي با حضور در جبهه هاي حق عليه باطل توانستند در برابر تمامي دشمنان ايستادگي كنند.
امام جمعه قم گفت: جنگ بر ايران 10 سال تحميل شد و نبايد فرض كنيم كه ما هشت سال جنگيديم. هشت سال در جبهه رزمندگان ما جنگيدند و دو سال پيش از آن جنگ در داخل كشور بود كه آن توطئه ها نيز خنثي شد.
آيت الله جوادي آملي با بيان اينكه بايد اين مقاومت ها براي دشمن تجربه شده باشد، اظهار داشت: دشمنان بدانند اگر به فكر توطئه هاي خارجي هستند هشت سال موفق به چنين كاري نشدند و از سوي ديگر نيز اگر به فكر توطئه هاي داخلي هستند، در اين زمينه نيز هيچ موفقيتي كسب نكرده و با شكست مواجه شدند.
وي افزود: اگر دشمن به فكر فتنه، آشوب، اغتشاش و درگيري در داخل كشور است بايد بداند كه ملت ايران مقاوم بوده و در برابر هيچ فتنه اي سر تسليم فرود نمي آورد.
امام جمعه قم گفت: دشمن بايد اين خيال هاي باطل را از ذهن خود بيرون كند و بداند با شكستن چند شيشه اختلاف و درگيري و فتنه در ايران رخ نخواهد داد.
وي افزود: ملت ايران در برابر توپ و گلوله ايستادگي كردند و اين بي عقلي است اگر دشمنان فرض كنند با اين كارها مي توانند در ايران اختلاف و درگيري به وجود آورند.
آيت الله جوادي آملي خواستار معرفي رشادت هاي جانبازان و ايثارگران جنگ تحميلي شد و گفت: بايد رشادت هاي ايثارگران را براي نسل جوان بازگو كرد تا روحيه شهادت طلبي در آنها نيز گسترش يابد.
وي اظهار داشت: نبايد به گونه اي پنداشته شود كه موضوع دفاع مقدس يك موضوع تاريخي است و به مرور زمان از خاطره ها مي رود و تنها به غبارروبي و عطرافشاني مزار شهدا خلاصه شود.
امام جمعه قم تصريح كرد: بايد دفاع مقدس در تمام ابعاد و مسائل مورد توجه قرار گرفته و در انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به نسل جوان تلاش كنيم.
به گزارش ايسنا آيت الله جوادي آملي در ادامه به هفته سلامت قلب اشاره كرد و گفت: اسلام بيش از هر چيز به سلامت قلب به معناي قلب و جان تاكيد دارد و مسئولين وزارت بهداشت بايد سعي كنند تا در اين زمينه سلامت مردم را تامين كنند.
آيت الله جوادي آملي افزود: اما كساني كه در قلب آنها بيماري سياسي وجود دارد، مرتب دست به گوشي بي بي سي هستند و با بيگانگان ارتباط دارند.
انتقاد و نقد را بايد در چارچوب حل كرد، نه اين كه تا يك خبري شد از خارج كمك بگيريم آن هم از كشوري كه 200 سال كشور ما را به غارت برده است.
وي افزود: اين افراد اين سوال را مطرح مي كنند كه اگر نظام شكست خورد و بيگانگان بازگشتند چه بايد بكنيم؟ در جواب آنها بايد گفت كه خدا هميشه بوده و هست و زماني فرا مي رسد كه پشيمان مي شويد.
وي در ادامه با اشاره به برگزاري نشست مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان به خوبي برگزار شد و بيانيه آن نيز خوب بود و اعضاي آن ديدار پربركتي را نيز با رهبري داشتند.

 



انتصاب رئيس جديد سازمان هواپيمايي كشوري

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري از انتصاب رضا نخجواني به عنوان رئيس جديد اين سازمان خبر داد.
رضا جعفرزاده به خبرنگار ما گفت: مراسم توديع محمدعلي ايلخاني سرپرست قبلي و معارفه خلبان رضا نخجواني به عنوان رئيس جديد سازمان هواپيمايي كشوري با حضور قائم مقام وزير راه و ترابري و جمعي از مسئولان صنعت هوايي امروز برگزار مي شود.
گفتني است كاپيتان نخجواني داراي مدارك كارشناسي حقوق قضا، كارشناسي ارشد حقوق بين الملل و همچنين داراي تجربيات پژوهشي در زمينه حقوق و تكنولوژي است.
فعاليت در سازمان خدمات هلي كوپتري، شركت هواپيمايي نفت و آسمان از ديگر سوابق مديريتي اوست. نخجواني در آخرين سمت خود مديريت شركت هواپيمايي كيش را بر عهده داشته است.

 



جانشين فرماندهي نيروي انتظامي: ولايي بودن در زمان فتنه ، هنر است

جانشين فرماندهي نيروي انتظامي با بيان اين كه ولايي بودن در شرايط عادي هنري نيست، تاكيد كرد: حركت كردن در مسير ولايت و ولايي بودن در زمان فتنه، آشوب و گردوغبار هنر است.
به گزارش خبرگزاري فارس سرتيپ احمدرضا رادان جانشين فرماندهي نيروي انتظامي كه پنج شنبه شب در يادواره 70 شهيد شهر كوهپايه سخن مي گفت با گراميداشت ياد و خاطره رشادت هاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: روزگاري عده اي از جوانان، سحلشوران و مردان پاكباخته اين مرز و بوم دل در گرو عشق حسين(ع) رستند و رفتند و اكنون ما بايد با خود فكر كنيم كه در اين يادواره با چه كساني هم كلام مي شويم و از چه عزيزاني صحبت مي كنيم.
وي در ادامه به شرايط دوران حكومت چند ساله امام علي(ع) اشاره و با بيان اين كه در آن مدت كوتاه، دشمنان فتنه هاي متعددي را در جامعه و براي ايشان رقم زدند، افزود: فتنه ها آنقدر زياد بود كه مرتب ترديد و دودلي در جامعه القا مي شد و حتي در شام آنقدر تبليغ شده بود كه بعد از شهادت اميرالمومنين(ع) از يكديگر مي پرسيدند كه مگر علي(ع) نماز هم مي خواند يا به مسجد هم مي رفت.
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي با تاكيد بر اين كه شهدا سرسوزني دل به دنيا نبسته بودند به ذكر خاطره اي در اين رابطه پرداخت و گفت: در تابستاني از سال هاي دفاع مقدس در سوله اي آهني در جمعي از بچه هاي بسيجي كه 16 تا 18 سال سن داشتند از آرزو سخن به ميدان آمد، يكي از اينها گفت كه آرزو دارم شهيد شوم، دومي گفت آرزو دارم شهيد شوم اما جنازه اي هم از من باقي نماند كه كسي پشت سر جنازه حركت كند، سومي گفت كه آرزو دارم آرزويي نداشته باشم كه بچه ها به او خنديدند.
وي در اين رابطه ادامه داد: طلبه جواني كه در آن جلسه حضور داشت اين داستان را خدمت آيت الله بهاءالديني تعريف كرده بود كه اين عالم بزرگ گريسته و گفته بودند كه اين مسيري كه اين عزيزان بسيجي طي كرده اند و اين كه گفته است آرزو دارم آرزويي نداشته باشم مسيري است كه در كلاس هاي عرفان سال هاي سال طول مي كشد.
رادان در ادامه مطيع امر ولايت بودن را از ويژگي هاي بارز شهدا برشمرد و گفت: متاسفانه عده اي هستند كه ولايت را تا جايي مي خواهند كه سود و نفعشان در آن است.
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي فتنه هاي كنوني را مانند فتنه هاي زمان امام علي(ع) دانست و با بيان اين كه اين فتنه ها به دنبال ايجاد ترديد و دودلي و جدا كردن صفوف مسلمين و ايرانيان است، عنوان كرد: شهدا و رزمندگان در شرايطي ولايت پذيري و مطيع ولايت بودن را انتخاب كردند كه خيلي ها نتوانستند اين مسير را طي كنند.
وي با بيان اين كه ولايي بودن در شرايط عادي و معمولي هنري نيست، تاكيد كرد: هنر آن است كه در شرايط فتنه، آشوب گرد و غبار بدون هيچ ترديد و استثنايي در مسير ولايت حركتي كني و ولايي باشي.
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي با تاكيد بر اين كه شهداي ما به راحتي از جان خويش براي ولي فقيه گذشتند، اظهار داشت: اما فراموش نكنيد كساني كه در برابر امام علي(ع) و امام حسين(ع) ايستادند مشتي كافر نبودند بلكه كساني بودند كه از ولايت دور شدند.
وي با تاكيد بر اين كه من و شما بايد از تاريخ درس عبرت بگيريم، گفت: كساني كه در نهروان به جنگ امام علي(ع) آمدند علاوه بر پيشاني، زانوهايشان نيز از شدت عبادت پينه بسته بود يا بسياري از لشگريان عمر سعد در روز عاشورا براي تبرك روزه مي گيرند تا امام حسين(ع) را به شهادت برسانند.
رادان در پايان با بيان اين كه عبادت بدون ولايت نه تنها هيچ ارزشي ندارد بلكه باعث سقوط انسان نيز مي شود، تصريح كرد: در اين شرايط انساني مي شوي كه نماز شب مي خواني و امام را به شهادت مي رساني، روزه مي گيري تا امام را به شهادت برساني.

 



هيئت ويژه ترورهاي كردستان در سنندج تشكيل جلسه داد

سنندج-خبرنگاركيهان:
هيئت ويژه بررسي ترورهاي اخير در كردستان با مسئولان امنيتي و انتظامي اين استان تشكيل جلسه داد و ابعاد مختلف ترورهاي مزبور را بررسي كرد.
اين هيئت كه متشكل از نمايندگاني از وزارت كشور، كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي است پنجشنبه در استانداري سنندج با اعضاي شوراي تامين استان كردستان پشت درهاي بسته تشكيل جلسه داد و جنبه هاي مختلف ترور شهيد ماموستا حاج ملامحمد شيخ الاسلام نماينده مردم كردستان در مجلس خبرگان و شهيد ماموستا برهان عالي امام جمعه شهرك بهاران سنندج را بررسي كردند.
براساس همين گزارش مصطفي محمدنجار وزير كشور كه پيش از ظهر پنجشنبه وارد سنندج شده بود در فرودگاه اين شهر گفت: نيروهاي امنيتي و انتظامي تمام تلاش خود را براي دستگيري و مجازات عاملان ترورهاي اخير كردستان به كار خواهند بست. در همين حال علا ءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با حضور در جمع خبرنگاران گفت: ترورهاي اخير در كردستان توسط عوامل نفاق و با هدف ناامن جلوه دادن اين استان صورت گرفته است.
وي افزود: به نظر مي رسد القاي ناامني و گرفتن انتقام از مردم، هدف عاملان اين ترورهاست و ان شاءالله با كمك مسئولان و مردم عوامل اين حوادث را پيدا مي كنيم و به سزاي اعمالشان مي رسانيم.
در سفر يك روزه وزير كشور به كردستان وي با خانواده هاي شهيدان ماموستا شيخ الاسلام و برهان عالي ديدار و ياد و خاطره اين شهيدان را گرامي داشت.
گفتني است هيئت ويژه بررسي ترورهاي اخير در كردستان به دستور رئيس جمهور و رئيس مجلس شوراي اسلامي تشكيل شده است.

 



نخستين همايش بانوان دندانپزشك برگزار مي شود

نخستين همايش بزرگ بانوان دندانپزشك ايران با همكاري انجمن دندانپزشكي ايران، باشگاه پزشكان هنرمند و موزه دكتر سندوزي در فرهنگستان هنر برگزار مي گردد.
به گزارش دبيرخانه باشگاه پزشكان هنرمند، دكتر سپيده بانوا دبير نخستين همايش بزرگ بانوان دندانپزشك ايران با بيان اين مطلب اظهار داشت: نخستين همايش بزرگ بانوان دندانپزشك ايران با هدف تقدير از بانوان دندانپزشك فرهيخته در عرصه هاي مختلف هنر، دندانپزشكي و معرفي تازه هاي دانش در اين حوزه برگزار مي شود.
دبير نخستين همايش بزرگ بانوان دندانپزشك ايران تصريح كرد: در كنگره هاي مختلف كه در سالهاي گذشته برگزار شده بيشتر مسائلي كه از قبيل ايمپلنت و زيبايي مطرح بوده است و بحث پيشگيري در ساعات پاياني كنگره كه استقبال كننده كمتري دارد ارائه مي شود و در اين گردهمايي سعي شده به مبحث پيشگيري كه مهمترين پنل است بيشتر پرداخته شود، همانگونه كه در كشورهاي اروپايي به موضوع پيشگيري بسيار اهميت داده مي شود، به طوري كه 50 درصد كودكان زير 18 سال بدون پوسيدگي دندان هستند و اين موضوعي است كه ما كمتر به آن پرداخته ايم.
دكتر بانوا درخصوص تفاوت اين همايش با همايشهاي مشابه چنين اظهار داشت: در اين همايش علاوه بر ارائه پنل هاي تخصصي، با برپايي نمايشگاهي از آثار فرهنگي و هنري از بانوان دندانپزشك هنرمند نيز تجليل خواهد شد.
بانوا با توجه به اهميت و نقش هنر در ارتقاء سلامت جسم و روان گفت: به منظور عملياتي شدن نقش هنر در ارتقاء سلامت جسم و روان، بانوان دندانپزشك هنرمند نيز در راستاي اجرايي نمودن طرح فراگير هنر و سلامت شهروندي كه از سوي موزه دكتر سندوزي ارائه شده است نهايت تلاش و همكاري خود را براي ارتقاء سلامت شهروندان به ويژه در اشاعه فرهنگ بهداشت دهان و دندان مخصوصاً براي دانش آموزان با توجه به بازگشايي مدارس انجام خواهند داد.

 



9 مهرماه در سراسر كشور جشن عاطفه ها برگزار مي شود

كميته امداد امام خميني(ره) اعلام كرد: جشن عاطفه ها نهم مهرماه، با حضور گسترده دانش آموزان برگزار مي شود.
كميته امداد يادآور شد به منظور تنوع و رويكرد جديد در برگزاري مراسم جشن عاطفه ها و مشاركت هرچه بيشتر دانش آموزان و نونهالان سراسر كشور و كمك و ياري رساندن به دانش آموزان نيازمند، مراسم جشن عاطفه ها امسال پنج شنبه 9 مهرماه در سراسر كشور برگزار مي گردد.
اين گزارش حاكيست مدارس نيز در كنار پايگاههاي كميته امداد امام خميني(ره) بعنوان پايگاههاي جشن عاطفه ها فعال خواهند بود و در اين روز زنگ عاطفه ها در كليه مدارس كشور به صدا در خواهد آمد.

 



دهمين كنگره رويان با معرفي برگزيدگان پايان يافت

مراسم اختتاميه دهمين كنگره بين المللي رويان با حضور معاون پژوهشي وزير بهداشت و سفراي كشورهاي هند، مجارستان و ايتاليا در پژوهشكده رويان برگزار و از برگزيدگان اين كنگره تقدير شد.
دهمين كنگره بين المللي باروري و ناباروري و پنجمين كنگره بين المللي فناوري سلولهاي بنيادي از اول مهر آغاز شد و شب جمعه با پيام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و معرفي مقالات برگزيده به كار خود پايان داد.
در اين دوره 253 طرح تحقيقاتي از 41كشور جهان ارسال شده بود كه در مقايسه با سال گذشته كه 202 طرح بود، افزايش قابل توجهي داشته است.
در گروه اندرولوژي يا ناباروري مردان « پائولو كيفي» از ايتاليا با مقاله اي تحت عنوان نقش حياتي ژن PATZI در اسپرماتوژنز و تومورهاي بيضه، در گروه جنين شناسي «گيتانجالي ساشدوا» از هند با مقاله اي تحت عنوان بررسي مولكولي شرايط رحم در طي لانه گزيني در انسان و پريمات هاي غيرانساني و در گروه سلول هاي بنيادي «اي ليو» از چين با مقاله اي با عنوان ترميم بافتي با استفاده از سلولهاي بنيادي دندان در يك مدل حيواني بزرگ، به عنوان مقالات برتر معرفي شدند.
در گروه ژنتيك «وي سوم او» از چين با مقاله با عنوان نقش ژن آدرنومدولين در توليد مثل دو جنس نر و ماده، در گروه زنان «شرمن سيلبر» از آمريكا با مقاله دوقلوهاي مونوزيگوت ناموزون با نارسايي تخمدان، پيوند تخمدان (كورتكس در مقابل ميكرووسكولار) و انجماد و «مليندا هالاس» از مجارستان با مقاله اي با عنوان چه چيز از گهواره زندگي (رحم) حفاظت مي كند؟ ايمونومدولاسيون وابسته به پروژسترون به عنوان برندگان مشترك در گروه زنان معرفي شدند.
در بخش برندگان ايراني «سيدجواد مولا» با مقاله بيان متفاوت فرم هاي پيرايش مختلف OCT4 در سلولهاي پرتوان و غير پرتوان انساني، «محمدرضا صفري نژاد» با مقاله درمان دارويي انزال زودرس بر مبناي شواهد و«حسين مزدراني» با مقاله كاهش ناپايداري ژنتيكي القايي قابل انتقال به نسل بعد در گامت ها با استفاده از ويتامين هاي E و C مشاهده شده به صورت ميكرونوكلئيد و آنوپلوئيدي كروموزومي در رويان هاي پيش لانه گزيني به عنوان مقالات برگزيده انتخاب شدند.

 



فرمانده سپاه سيدالشهداي استان تهران:
عوامل كودتاي مخملي 4 لشكر را از اسفند87 براي اغتشاش آماده كرده بودند

ورامين-خبرنگاركيهان:
فرمانده سپاه سيدالشهداي استان تهران گفت: عوامل كودتاي مخملي از اواخر سال 87 شروع به كار كرده و چهار لشكر را در گروه هاي 88 نفره در سراسر كشور سازماندهي و آموزش داده بودند.
سرتيپ علي فضلي كه در يادواره 50شهيد مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ورامين سخن مي گفت با برشمردن كودتاهاي 30 ساله انقلاب افزود: كودتاي خرداد 88 تمامي توطئه هاي 30 سال گذشته را در خود جاي داده و عوامل كودتا با تمام امكانات وارد ميدان شده بودند.
وي گفت: ولايت فقيه كليد همه مشكلات كشور است به صورتي كه دشمنان هم در ده سال ولايت امام خميني و هم در دو دهه زعامت رهبرمعظم انقلاب تمام توان خويش را صرف خدشه وارد كردن به اين سد محكم در مقابل كودتاها و توطئه ها كردند.
وي ضمن هشدار به مدعيان خط امام كه در مقابل جانشين ايشان هم صدا شده اند گفت: همان گونه كه تا به حال مخالفان ولايت فقيه منزوي شده اند شما نيز منزوي خواهيد شد.
سرتيپ فضلي افزود: كساني كه مدعي راه امام هستند چرا در مقابل رأي 25 ميليوني مردم به رئيس جمهور تمكين نمي كنند مگر امام نفرمودند ميزان رأي مردم است. وي تاكيد كرد: امام فرمود ملاك حال فعلي افراد است و اگر اين عده تا ديروز به ظاهر يار امام بودند امروز عليه ديدگاه امام و عليه آرمان امام كه همان نظام مقدس جمهوري اسلامي است هم قسم شده اند.
فرمانده سپاه تهران گفت: در حالي كه امام حفظ نظام را از اوجب واجبات مي دانستند چرا عده اي دست به كودتا و اغتشاش زدند در حالي كه مدعي خط امام بودند. وي در بخش ديگري از سخنان خود با تشريح برنامه هاي عوامل كودتاي مخملي گفت: آنها از اواخر سال 87 با راه اندازي شايعه تقلب در سطح جامعه در بعضي از افراد ساده و دلسوز تاثير گذاشتند.
سرتيپ فضلي افزود: مدعيان بايد پاسخ دهند كه اگر تقلب شده بود چرا ساعت 6 عصر روز جمعه 22 خرداد به همديگر تبريك مي گفتند؟!
وي گفت: امنيت و آرامش انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري در 30 سال گذشته بي نظير بود.
فرمانده سپاه تهران در ادامه با تجليل از شهداي دفاع مقدس و 1400 شهيد ورامين گفت: وقتي محله مسجد ابوالفضل(ع) ورامين 50 شهيد تقديم مي كند مسلماً اجازه نمي دهد دشمنان از خارج و منافقان از داخل با نام هاي ظاهر فريب كشور را هدف قرار دهند.

 



اخبار ادبي و هنري

يك سال حبس براي هنرمند منتقد هولوكاست در فرانسه
مدعيان آزادي بيان در غرب يك هنرمند را به خاطر انتقاد از هولوكاست در يك نمايش كمدي، به يك سال حبس محكوم كردند.
به گزارش روزنامه فرانسوي نوول آبزرواتور، دادگاه قانون اساسي پاريس علاوه بر صدور حكم حبس يكساله براي «ديودونه امبالا امبالا» بازيگر كمدي سياهپوست فرانسوي كه متهم به «يهودستيزي» يا آنتي سميتيسم است، وي را به پرداخت 10هزار يورو جريمه نقدي نيز محكوم كرد. وي به اين دليل كه در جريان نمايشي كمدي در 29دسامبر 2008 در زنيت، يكي از بزرگترين سالن هاي كنسرت پاريس، به يك «منتقد مشهور هولوكاست» جايزه اي اعطا كرد، در دادگاه محاكمه شد. ديودونه كه بارها به دليل مواضع ضداستعماري و ضد صهيونيستي خود مورد حملات تندروهاي يهودي قرار گرفته است، در پايان آخرين اجراي نمايشنامه خود در تالار بزرگ زنيت با حضور پنج هزار تماشاگر به تجليل از پروفسور فوريسون (انكاركننده هولوكاست) پرداخت و از وي تقدير و تشكر كرد. ديودونه همچنين از حاضران خواست با كف زدن ممتد، از اين استاد دانشگاه فرانسه كه به اتهام انتقاد از هولوكاست به طور مكرر از سوي محاكم قضايي فرانسه محكوم شده است، تشكر كنند. اين اقدام ديودونه كه با كف زدن هاي مردم همراه بود، سبب بروز واكنش هايي در محافل خبري و محكوميت هايي از سوي برخي چهره هاي هوادار صهيونيست اين كشور شد.
جمع آوري بازي هاي رايانه اي غيرمجاز و غيراخلاقي
توسط ستاد هماهنگي مبارزه با تكثير و توزيع غيرمجاز محصولات سمعي و بصيري و سينمايي وزارت ارشاد و با هدف صيانت از حقوق مادي و معنوي توليدكنندگان داخلي و خصوصا خانواده ها و كودكان و نوجوانان، بازي هاي رايانه اي غيرمجاز و غيراخلاقي در سطح كشور جمع آوري مي شود. ابراهيم داروغه زاده دبير ستاد هماهنگي مبارزه با تكثير و توزيع غيرمجاز محصولات سمعي و بصري و سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در گفت وگو با فارس، اعلام كرد كه ستاد مبارزه با تكثير و توزيع غيرمجاز محصولات سمعي و بصري و سينمايي، از اين پس با جديت در زمينه جمع آوري و مبارزه با بازي هاي رايانه اي غيرمجاز فعاليت خواهد كرد.
وي گفت: در پي سه سال فعاليت اين ستاد كه با هدف ايجاد فضايي امن براي سينما و سينماگران و صيانت از حريم خانواده هاي ايراني آغاز و ادامه يافت، خوشبختانه امروز تا حدود زيادي اين دغدغه و نگراني در زمينه فيلم و سينما رفع شده است. در گام بعدي و مكمل مبارزه دائمي با عرصه سرقت و قاچاق فيلم هاي سينمايي، اين ستاد براساس تجربيات پيشين، طرحي گسترده را براي سالم سازي فضاي عرضه بازي هاي رايانه اي با هدف صيانت از حقوق مادي و معنوي توليدكنندگان داخلي و همچنين علاقمندان بازي هاي رايانه اي خصوصا كودكان و نوجوانان آماده نموده است كه همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد در تهران و ساير شهرهاي كشور اجرا خواهد شد.
احتمال اكران فيلم به كبودي ياس تا هفته آينده
به احتمال زياد فيلم «به كبودي ياس» به كارگرداني جواد اردكاني به زودي به نمايش عمومي درمي آيد.
مدير پخش و بازاريابي مركز خدمات سينمايي حوزه هنري از اكران «به كبودي ياس» در هفته دفاع مقدس خبر داد. غلامرضا فرجي در اين ارتباط به مهر گفت: فيلم «به كبودي ياس» را براي اكران در هفته دفاع مقدس در طرح اكران فرهنگي به شوراي صنفي نمايش داديم و به احتمال زياد اين فيلم از هفته آينده با نظر شورا در اين گروه به نمايش درمي آيد. همچنين معاون سينمايي وزارت ارشاد فيلم به كبودي ياس را افتخار سينماي دفاع مقدس در دولت نهم ناميد. محمدرضا جعفري جلوه با تاكيد بر حمايت همه جانبه از سينماي دفاع مقدس به ايرنا گفت: يكي از بهترين اتفاقاتي كه در دولت نهم در سينماي دفاع مقدس شاهد آن بوديم افتخارآفريني فيلم سينمايي «به كبودي ياس» در بيست و هفتمين جشنواره فيلم فجر بود.
جشنواره بين المللي براي فيلم هاي قرآني
در جشنواره اي، فيلم هايي از سراسر جهان با موضوعات ديني و قرآني به نمايش درمي آيند. دومين «جشنواره بين المللي فيلم هاي قرآني» پنجم تا هفتم آذرماه، در تهران برگزار مي شود. ارتباط بين كشورهاي مسلمان به جهت ترويج فرهنگ ديني و قرآني در سطح جهان از جمله اهداف اين جشنواره است. شناخت بهتر احكام و دستورات قرآني توسط هنر سينما، پرورش جوانان هنرمند به جهت بسط و گسترش فرهنگ قرآني با هنر سينما در سطح جامعه، به تصوير درآوردن حكايات ديني و مذهبي قرآن كريم و كاربرد اين دستورات در زندگي امروزي و تمركز و تجمع هنرمندان و كارشناسان قرآني و سينمايي به جهت سرمايه گذاري مادي و معنوي نيز از ديگر هدف هاي آن است. اين جشنواره در بخش هاي مسابقه فيلم هاي داستاني كوتاه و بلند سينمايي، نماهنگ، مستند، انيميشن و بخش ويژه زنان، دانشجويان و جوانان برگزار مي شود. اول آبان ماه 88 آخرين مهلت ارسال آثار به دبيرخانه اين جشنواره است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14