(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 27 مهر 1388- شماره 19489
 

هزينه بيمارستان نوزادي را يتيم كرد
وزارت بهداشت خبر داد آنفلوآنزاي خوكي 3 كلاس درس را تعطيل كرد
توزيع داروهاي محرك در قالب شكلات رژيمي و آدامس
معاون فرمانده نيروي انتظامي: اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي با قوت ادامه مي يابد
اتصال متروي استاديوم آزادي به شبكه حمل و نقل غرب تهران
دادسراي ناحيه 24 تهران رسيدگي مي كند پرونده قاچاق اشياي عتيقه توسط ديپلمات آرژانتيني
تلاش پليس براي دستگيري سارق ميلياردي يك شركت صنعتي
هواپيماي اماراتي 50 مسافر را جا گذاشت
تانكر بنزين محور كندوان را مسدود كرد
به دستور بازپرس پرونده و تاييد دادستان تهران يكي از عوامل حوادث پس از انتخابات آزاد شد
افزايش 5/5 برابري كشف مواد مخدر در فرودگاه ها
مرد 50 ساله در حين درگيري با سارقان جان باخت
رئيس سازمان وظيفه عمومي: قوانين جديد شامل سربازان غايب نمي شود
دادگاه روزنامه مردم سالاري برگزار شد
قدرتمندترين طوفان قرن در اقيانوس آرام
خشم صهيونيست ها از پخش سريال تركي



هزينه بيمارستان نوزادي را يتيم كرد

به دنبال ناتواني و تاخير در پرداخت حق چاقو روز شنبه نوزادي در بيمارستان اهر يتيم به دنيا آمد.
به گزارش خبرگزاري فارس بي مسئوليتي پزشك جراح در تنها بيمارستان شهرستان اهر مادر را در نخستين زايمان راهي قبرستان كرد.
دكتر «م» به علت واريز نكردن مبلغ 400 هزار تومان از سوي «پروين» بيمار وضع حمل به حساب شخصي وي به عنوان «حق چاقو» عمل جراحي وي را به تاخير انداخت و بعد از يك روز معطلي در بيمارستان، ديروز بيمار را به اتاق عمل برده و نوزاد را نجات و مادر را راهي قبرستان كرد.
بنا به گفته خويشاوندان متوفي اين پزشك در روز اول بستري بيمار اذعان كرده بود كه زايمان به صورت طبيعي صورت مي گيرد ولي بعد از معطلي يك شب بيان داشت كه بايد از طريق جراحي وضع حمل شود.
اين پزشك كه در طول حاملگي چند بار وي را ويزيت كرده بود براي جراحي و نجات نوزاد و مادر 400 هزار تومان هزينه جراحي خواست ولي به علت عدم واريز مبلغ مذكور از سوي بيمار بعد از بدرفتاري با بيمار مريض را در بيمارستان به حال خود رها و بيمارستان را ترك كرده است.
بعد از تغيير وضعيت بيمار خويشاوندان بيمار طي تماس تلفني و قبول پرداخت مبلغ فوق از وي مي خواهند كه به بيمارستان آمده و وي را از مرگ نجات دهد اما به علت تاخير پزشك و فشار روحي و رواني به بيمار، مادر نوزاد در اتاق عمل جان خود را از دست داد و نوزادي به دليل بي مسئوليتي پزشك و نابساماني وضعيت درمان بدون اينكه چهره مادر را ببيند، يتيم متولد شد.
جعفر رمضانپور عضو شوراي اسلامي شهر هوراند ضمن اعتراض شديد به وضعيت نابسامان شبكه درمان منطقه از مسئولان امر خواست به اين نابساماني ها پايان دهند.

 



وزارت بهداشت خبر داد آنفلوآنزاي خوكي 3 كلاس درس را تعطيل كرد

رييس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت گفت: درصورتي كه تعداد موارد بيماري در يك كلاس از 15 درصد كل كلاس بيشتر شود، با هماهنگي مديريت مدرسه و آموزش و پرورش نهايتا همان يك كلاس تعطيل مي شود.
دكتر محمدمهدي گويا در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به تعطيلي دو - سه كلاس درس در سطح مدارس كشور به دليل افزايش شمار دانش آموزان مبتلا به آنفلوآنزا A در اين كلاس ها، در عين حال پراكندگي مربوط به گسترش اين بيماري در كشور را مربوط به چند استان خاص كشور دانست و گفت: پيش بيني مي شود كه طي هفته جاري تعداد استان هاي درگير آنفلوآنزاA بيشتر شود.
دكتر گويا در پايان با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور كنترل آنفلوآنزاي پرندگان در فصل سرد سال بويژه در زمان اپيدمي آنفلوآنزا A در كشور گفت: تقريبا حدود دو سال است كه آنفلوآنزاي پرندگان در همه جاي دنيا فروكش كرده و بيشتر كشورهاي جنوب شرقي آسيا و مصر درگير اين بيماري هستند. در مجموع حدود دو سال است كه در كل منطقه مديترانه شرقي هيچ موردي از آنفلوآنزاي پرندگان گزارش نشده است. البته نبايد با خوش بيني به اين مساله نگاه كرد. به اين منظور، عليرغم كاهش جدي موارد ابتلا به آنفلوآنزا پرندگان در كشور طي دو سال اخير، اين بيماري به دقت در كشور رصد مي شود.
گفتني است، يازرلو رييس آموزش و پرورش شهر تهران نيز پيش از اين با بيان اينكه هنوز موردي از ابتلا به اين بيماري در دانش آموزان تهران گزارش نشده است، گفته بود كه تاكنون سه مورد ابتلا به اين بيماري در ميان معلمان گزارش شده است كه پس از طي مراحل نقاهت، براي تدريس در مدارس خود حاضر خواهند شد.
وي در اين راستا، از تجهيز سرويس بهداشتي تمامي مدارس به صابون مايع پيش از آغاز سال تحصيلي خبر داد و تاكيد كرد كه اقدامات بهداشتي در مدارس در طول تابستان براي پيشگيري از ابتلاي دانش آموزان به بيماري انجام شده است.

 



توزيع داروهاي محرك در قالب شكلات رژيمي و آدامس

رئيس انجمن مبارزه با آسيب هاي رفتاري از توزيع داروهاي محرك با منشاء «آمفتامين» به صورت شكلات هاي مخصوص رژيمي و آدامس هاي مخصوص خبر داد.
دكتر بهرام يگانه با هشدار نسبت به روند پرسرعت مصرف اعتيادآورهاي صنعتي و روانگردان ها در كشور، گفت: متاسفانه طبق ارزيابي، از دو هزار و 500 نوع اكستازي كه در دنيا به اشكال مختلف وجود دارد، يك هزار و 800 نوع آن معادل 72 درصد از مجموع انواع شناسايي شده از اين روانگردان ها در ايران وجود دارد و مصرف مي شود كه اين موضوع هم جاي تعجب دارد و هم تاسف.
وي افزود: داروي اعتيادآور محرك «شيشه» نيز داراي چهار نوع مختلف در دنياست كه با كمال تاسف هر چهار نوع آن نيز در ايران وجود دارد.
رييس انجمن مبارزه با آسيب هاي رفتاري، اظهار داشت: از چهار گروه آمفتامين ها نيز اعم از «آمفتامين هاي اساسي»، «مت آمفتامين ها» و دو نوع «آمفتامين هاي توهم زا» هر چهار گروه كاملا در ايران موجود است و مصرف مي شود.
وي يادآور شد: بخشي از آمفتامين ها در بازار ايران به صورت «شكلات رژيمي» (شكلات «يابا») و بخشي ديگر به صورت «آدامس» در ايران توزيع شده است كه اين موضوع شدت خطر موجود در مورد شيوع مصرف اعتيادآورهاي صنعتي در ايران را مي رساند.
يگانه تصريح كرد: متاسفانه هنوز بسياري از خانواده ها از توزيع آمفتامين ها به صورت «شكلات» و «آدامس» آگاهي ندارند و اين در حاليست كه «شكلات هاي آمفتامين» با تبليغات كاذبي چون «بدون قند» و غيره، در بازار مصرف ايران توزيع شده اند و عمدتا در مهماني هاي شبانه جوانان همچون «تنقلات» عرضه و مصرف مي شود.
اين كارشناس آسيب هاي اجتماعي و اعتياد همچنين خاطرنشان كرد: بر اين اساس با كمال تاسف قاچاقچيان، سودجويان و گردانندگان شبكه هاي قاچاق اعتيادآورهاي صنعتي و روانگردان ها بسيار پرسرعت تر و خلاقانه تر از ما در ايران در حال حركت و باز كردن مسير سودجويي خود در كشورمان هستند.
وي گفت: گواه اين مطلب نيز اين است كه هم اكنون قاچاقچيان ديگر اصراري به اين كه «اعتيادآور نبودن» مواد اعتيادآور صنعتي را به جوانان القا كنند، ندارند بلكه امروز آنها از راه هاي جديدتر وارد مي شوند و با توزيع اين مواد اعتيادآور به صورت تنقلات و غيره كه شكي نيز ايجاد نمي كند، راه سودجويي خود را باز مي كنند.

 



معاون فرمانده نيروي انتظامي: اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي با قوت ادامه مي يابد

معاون اجتماعي فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: طرح ارتقاي امنيت اجتماعي به هيچ عنوان تعطيل بردار نيست و اين نيرو با قوت بيشتر اجراي آن را ادامه مي دهد.
سرتيپ دوم پاسدار بهمن كارگر شنبه شب در ديدار با امام جمعه مشهد افزود: «طرح برخورد با مفاسد اجتماعي يا ارتقاي امنيت اجتماعي» جزو وظايف اصلي نيروي انتظامي است و در حقيقت اين وظايف جزو مطالبات مردم، قانون و رهبر انقلاب از اين نيرو است.
به گزارش ايرنا از مشهد، وي ادامه داد: تامين امنيت انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري و مسايل بعد از آن موجب بكار گرفتن نيروي انساني و بخش اعظم امكانات نيروي انتظامي شد و حتي ماموريت هاي پليس نيز تحت تاثير اين موضوع قرار گرفت به گونه اي كه از نيروهاي رده هاي مختلف پليس مانند مرزباني، راهنمايي و رانندگي در اين امر استفاده كرديم.
كارگر گفت: جمع زيادي از نيروهاي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در كشور در اختيار انتخابات قرار گرفت و اين شبهه به وجود آمد كه اين طرح تعطيل شده، در حالي كه اين طرح تعطيل نخواهد شد و با قوت بيش از پيش استمرار مي يابد.
وي، انضباط را پايه اصلي امنيت جامعه دانست و افزود: وقتي امنيت در جامعه برقرار شود سرمايه اجتماعي كاركرد خود را نشان مي دهد.
امام جمعه مشهد هم در اين ديدار گفت: مفاسد اجتماعي از جمله معضل بي حجابي به يكي از دغدغه هاي مهم قشرهاي مختلف مردم و دلسوزان نظام، روحانيون و خانواده هاي شهدا تبديل شده است.
آيت الله سيد احمد علم الهدي افزود: مفاسد اجتماعي به هيچ عنوان زيبنده جامعه اسلامي ما نيست.

 



اتصال متروي استاديوم آزادي به شبكه حمل و نقل غرب تهران

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه 22 تهران از بهره برداري از پروژه احداث مسير دسترسي متروي استاديوم آزادي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 22 تهران علي مژده جو گفت: اين پروژه با هزينه اي بالغ بر 11 ميليارد ريال در ضلع جنوب شرقي مجموعه ورزشي و در كنار اتوبان تهران - كرج احداث شده است. مسير دسترسي متروي استاديوم آزادي مشتمل بر 5800 مترمربع ايستگاه تاكسي، 4200 متر مربع ايستگاه اتوبوس، 4500 متر مربع توقفگاه و محور دسترسي شامل 2باند حركتي به عرض 15 و طول 500 متر است.
وي درباره اهميت اين پروژه و تاثير آن بر كاهش ترافيك اظهار داشت: با توجه به اينكه مسير دسترسي در خود مجموعه ورزشي آزادي قرار دارد، مي تواند به حجم وسيع مراجعان مجموعه سرويس ارائه كند. افزون بر اين، ايستگاه متروي آزادي با توجه به موقعيت جغرافيايي اش كه در مرز مشترك منطقه 21 و 22 قرار دارد مي تواند به تسريع عبور و مرور شهروندان هر دو منطقه كمك كند.
مژده جو ادامه داد: نخستين خط اتوبوسراني از اين ايستگاه به مقصد دهكده المپيك 29 مهر به بهره برداري مي رسد. به اين ترتيب شهروندان اين محدوده و دانشجويان دانشگاه علامه طباطبايي به راحتي و سرعت مسير مستقيم 5 كيلومتري را طي خواهند كرد.
ايستگاه متروي آزادي بزرگ ترين ايستگاه در مسير تهران - كرج است كه از سوي شركت مترو احداث شده است و بين 2 ايستگاه اكباتان و چيتگر قرار دارد.

 



دادسراي ناحيه 24 تهران رسيدگي مي كند پرونده قاچاق اشياي عتيقه توسط ديپلمات آرژانتيني

سرپرست دادسراي ناحيه 24 تهران با اشاره به ارجاع پرونده قاچاق اشياي عتيقه توسط ديپلمات آرژانتيني به اين دادسرا گفت: در صورت اثبات همكاري اتباع ايراني در قاچاق اشيا، آن ها را به عنوان شريك جرم تحت تعقيب قرار مي دهيم.
جعفر صابري زفرقندي در گفت وگو با ايسنا در تشريح اين پرونده اظهار داشت: طبق اعلام شكايت گمرك جنوب يكي از كارمندان سفارت آرژانتين بعد از اتمام ماموريتش به جاي وسايل منزل قصد خروج مقادير زيادي اجناس تاريخي و فرهنگي را از كشور داشته كه نيروهاي وزارت اطلاعات و گمرك به برخي از وسايل او مشكوك شدند.
سرپرست دادسراي ناحيه 24 تهران افزود: كارمند شركت (د.ت) كه مسئول بسته بندي اين اشياي عتيقه بود، را با توجه به سوابق قبليش و بعد از بررسي و تحقيقات احضار شد و اگر مشخص شود متصدي بسته بندي اين وسايل در امر قاچاق دخيل بوده و اطلاعات كافي از قاچاق داشته است، قاعدتا تحت تعقيب قرار مي گيرد.
وي اعلام كرد كه گمرك به اتهام معاونت در قاچاق كالاي عتيقه عليه اين شخص اعلام جرم كرده است.
صابري زفرقندي با تاكيد بر اين كه طبق قوانين وزارت خارجه با اين كارمند سفارت آرژانتين برخورد مي شود، گفت: نماينده وزارت امور خارجه ايران جهت اخذ توضيحات در شعبه دوم بازپرسي دادسراي قاچاق كالا و ارز به منظور پيگيري مسئله حضور پيدا كرده بود.
وي با اشاره به شكايت جديد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كه در 21 مهرماه سال جاري به دادسرا واصل شده، گفت: اين سازمان در طرح شكايتش آورده است كه اين كارمند سفارت آرژانتين قصد خروج باري حاوي اموال اشياي عتيقه، تاريخي و فرهنگي را داشته است.
سرپرست دادسراي ناحيه 24 تهران با اشاره به اين كه گمرك به عنوان سازمان شاكي 529 ميليون ريال اعلام جرم كرده است، افزود: سازمان ميراث فرهنگي مدعي است اين مبلغ ناچيز است و تقاضاي كارشناسي مجدد درباره قيمت گذاري اين كالاها را كرده است.
صابري زفرقندي افزود: طبق قانون تعزيرات، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري شاكي خصوصي نسبت به اموال و اشياي عتيقه تاريخي و فرهنگي محسوب مي شود كه در اين پرونده نيز اعلام شكايت كرده است.
وي با بيان اين كه در محموله تعدادي سكه هاي مربوط به دوران ساسانيان و اموال تاريخي موجود است، گفت: به منظور ادامه تحقيقات اموال كشف شده با حضور نماينده گمرك، سازمان ميراث فرهنگي، وزارت امور خارجه و سفارت آرژانتين بازبيني مي شود و اگر اين محموله با مواردي كه در اظهارنامه از سوي اين كارمند سفارت آرژانتين عنوان شده، متفاوت باشد به عنوان قاچاق محسوب مي شود.
سرپرست دادسراي ناحيه 24 تهران با تاكيد بر اين كه مصونيت ديپلماتيك مانع برخورد با اين فرد شده است، گفت: كارداران و يا اعضاي سفارتخانه مصون از تعقيب هستند و در اين گونه موارد ماموران امنيتي و حفاظتي بايد دقت زيادي داشته باشند تا چنين اتفاقاتي رخ ندهد.
صابري زفرقندي با اشاره به اين كه اين پرونده شامل كنوانسيون وين كه تمام كشورها آن را امضا كرده اند، مي شود، افزود: در ادامه تحقيقات در صورتي كه مشخص شود اتباع ايراني در اين قاچاق دخيل بوده و همكاري كرده باشند، آن ها را به عنوان شريك جرم شناسايي كرده و تحت تعقيب قرار مي دهيم.

 



تلاش پليس براي دستگيري سارق ميلياردي يك شركت صنعتي

پليس آگاهي تهران بزرگ از شهروندان خواست تا سارق ميلياردي متواري شده يك شركت صنعتي را شناسايي كنند.
به گزارش ايسنا، در پي وصول شكايتي از سوي يك شركت توليد كننده تجهيزات خودروهاي گازسوز به دادسراي ناحيه چهار تهران، درباره برداشت غيرمجاز پول از حساب اين شركت توسط يكي از كارمندان شركت، به دستور بازپرس شعبه هشت بازپرسي دادسراي رسالت، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره چهاردهم مبارزه با كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
براساس شكايت مطرح شده فردي به نام «علي-ن» به عنوان مدير مالي شركت قاره سبز با دسترسي به اسناد مالي و سوء استفاده از موقعيت شغلي با دست بردن در حساب هاي مالي شركت، مبلغ هفت ميليارد ريال را برداشت و پس از آن متواري شده است.
با آغاز تحقيقات كارآگاهان، ابتدا صحت اسناد ارائه شده از سوي متهم به شعب بانكي محل برداشت پول مورد بررسي قرار گرفت كه در نهايت مشخص شد اسناد ارائه شده فاقد اصالت است.
اين در حالي بود كه كارآگاهان در ادامه تحقيقات خود متوجه شدند متهم با استفاده از پول هاي برداشت شده از حساب شركت، اقدام به خريد يك ويلا در شمال كشور و همچنين خريداري چند دستگاه خودرو كرده است.
پليس با شناسايي ملك و خودروهاي خريداري شده از سوي متهم، به دستور مقام قضايي دستور توقيف آن ها را صادر كرد و در ادامه اقدامات پليسي خود منزل متهم را در خيابان شهيد رجايي و همچنين خانه ديگري را در منطقه محموديه كه از سوي متهم كرايه شده بود، شناسايي كرد.
كارآگاهان در ادامه با انجام هماهنگي لازم با مقام قضايي اقدام به بازرسي از دو منزل مذكور كردند و متوجه شدند كه متهم پس از برداشت وجه از حساب شركت از اين دو محل متواري شده است.

 



هواپيماي اماراتي 50 مسافر را جا گذاشت

پرواز شماره 976 هواپيمايي امارات كه ديروز با تأخير بيش از 6 ساعت و 30 دقيقه به پرواز درآمد، در حالي حدود 50 نفر از مسافران اين پرواز را جا گذاشت كه بار اين مسافران در هواپيما جا ماند.
به گزارش خبرگزاري مهر، پرواز شماره 976 تهران- دوبي هواپيمايي امارات كه قرار بود ساعت 4 و 5 دقيقه بامداد ديروز انجام شود، به دليل نقص فني و با تأخير حدود 6 ساعت و 30 دقيقه اي در ساعت 10 و 37 دقيقه انجام شد.
اين در حالي است كه مسافران دو مسيره اين پرواز به دليل تأخير به پرواز دوم خود در فرودگاه دوبي نرسيدند. بر همين اساس 50 نفر از مسافران حاضر نشدند با اين پرواز بروند در حالي كه بار آنها به دوبي منتقل شد.
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري با تأييد اين خبر گفت: شركت هواپيمايي امارات بايد پاسخگوي مسافران اين پرواز باشد.

 



تانكر بنزين محور كندوان را مسدود كرد

ساري- خبرنگار كيهان:
يك دستگاه تانكر حامل 18هزار ليتر بنزين در محور كندوان واژگون شد.
اين حادثه كه در پي برخورد تانكر با يك دستگاه خودروي پرايد روي داد، سبب مسدود شدن اين محور ارتباطي شد.
در پي وقوع اين حادثه كه در منطقه ازارك جاده چالوس روي داد ماموران آتش نشاني، پليس، هلال احمر و نيروهاي محلي براي عمليات امدادرساني در محل حادثه مستقر شدند.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راه كشور از مسدود شدن محور كندوان خبر داد و اعلام كرد: بر اثر تصادف صبح ديروز يك دستگاه سمند با تانكر بنزين و خودرو پرايد، تانكر حامل سوخت در كيلومتر 10 كرج- چالوس واژگون شده است.
سرهنگ حسين عليشاهي گفت: ساعت 30:8 صبح ديروز و بر اثر اين تصادف يك نفر از سرنشينان خودرو پرايد كشته شده و 2 نفر سرنشين سمند مجروح شده اند.
وي اظهار داشت: از ساعت 45:8 نيروهاي امدادي پس از اعلام پليس راه در محل حادثه حاضر شده اند و در حال انجام اقدامات ايمني و امدادي هستند.
سرهنگ عليشاهي افزود: براي پاكسازي منطقه و جلوگيري از بروز حوادث ناگوار، فعلاً محور كندوان مسدود است تا اقدامات امدادي و ايمني به اتمام برسد.

 



به دستور بازپرس پرونده و تاييد دادستان تهران يكي از عوامل حوادث پس از انتخابات آزاد شد

مازيار بهاري يكي از عوامل حوادث پس از انتخابات از زندان آزاد شد.
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران، دستور آزادي متهم ياد شده توسط بازپرس پرونده و تاييد دادستان تهران صادر شد.
روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران افزود: متهم با توديع وثيقه به مبلغ 300 ميليون تومان شامگاه شنبه از ندامتگاه اوين آزاد شد.
وي تيرماه گذشته به اتهام تبليغ عليه نظام و به نفع سازمان هاي مخالف از طريق ارسال گزارش هاي كذب در خصوص انتخابات از طريق رسانه هاي خارجي، اخلال در نظم عمومي با شركت در تجمعات غيرقانوني و نگهداري اسناد طبقه بندي شده بازداشت شده بود.
پيش از اين عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي از آزادي يكي از متهمان حوادث پس از انتخابات خبر داده بود.
وي همچنين به تمامي قضات دادسراي انقلاب تهران تاكيد كرده است: پرونده هاي مربوط به حوادث اخير به ويژه پرونده هاي متهمان زنداني در اسرع وقت رسيدگي و نسبت به تعيين تكليف آنها اقدام شود.

 



افزايش 5/5 برابري كشف مواد مخدر در فرودگاه ها

كشف مواد مخدر در فرودگاههاي كشور طي 6 ماه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه پارسال 5/5 برابر افزايش داشته است.
به گزارش روابط عمومي شركت فرودگاههاي كشور، سردار نبي الله حيدري، رئيس پليس فرودگاههاي كشور همزمان با هفته نيروي انتظامي در مصاحبه اي اعلام كرد: طي شش ماه امسال 429 كيلوگرم انواع مواد مخدر در فرودگاههاي كشور كشف شد كه 281 كيلوگرم آن از نوع شيشه بود.
وي افزود: ميزان كشف مواد مخدر در مدت مشابه سال قبل تنها 78 كيلوگرم گزارش شده است.
سرتيپ حيدري با بيان اينكه اين مواد هنگام خروج از كشور كشف شده، اعلام كرد: در اين ميان 3 هزار و 21 نفر دستگير شده اند كه 396 نفر آنان زن هستند.
به گفته سرتيپ حيدري، تعداد دستگير شدگان نيز با رشد 14 درصدي روبرو بوده است.
رئيس پليس فرودگاههاي كشور به كشف 31332 قرص روانگردان هنگام ورود اتباع ايراني به كشور اشاره كرد و گفت: به دليل افزايش حساسيت نيروهاي پليس و آشنايي با روش هاي جديد و بالا بردن ضريب ايمني دستگاههاي كمك بازرسي توانسته ايم در زمينه كشف مواد مخدر در فرودگاهها موفقيت چشمگيري داشته باشيم.
سرتيپ حيدري ميزان كشف كالاي قاچاق را در فرودگاهها بيش از 967 ميليون تومان در شش ماه نخست امسال اعلام كرد و گفت: بيشتر كالاهاي كشف شده شامل فرش، صنايع دستي و طلا بوده كه در اين رابطه 154 نفر نيز دستگير شده اند.

 



مرد 50 ساله در حين درگيري با سارقان جان باخت

2 مرد سارق كيف قاپ طعمه خود را كه در حين سرقت از دادن كيف خود امتناع كرده بود، كشتند.
بنا به گزارش فارس، ساعت 2 بعدازظهر روز شنبه ماموران كلانتري 121 سليمانيه از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 تهران بزرگ از وقوع يك حادثه با خبر شدند.
ماموران با حضور در محل حادثه واقع در خيابان همايون شهر دريافتند مرد 50 ساله اي به نام حاج علي اكبر عباسي، كارگزار حج و زيارت بر اثر اصابت ضربه چاقو به قلبش به قتل رسيده است.
شهرياري بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي تهران درباره اين پرونده گفت: تحقيقات در خصوص چگونگي مجروح شدن اين فرد آغاز شد تا اين كه مشخص شد اين فرد در جريان يك كيف قاپي مجروح شده است. وي ادامه داد: شاهدان مدعي شدند اين فرد در حال عبور از خيابان بوده است كه يك موتورسيكلت به همراه 2 نفر سرنشين به وي نزديك شده و اقدام به قاپيدن كيف اين فرد كرده اند. وي افزود: شاهدان مدعي شدند سارقان زماني كه اين فرد از دادن كيف خود امتناع كرد چاقويي از داخل جيب خود بيرون آورده و يك ضربه به ناحيه قلب اين فرد وارد كردند.

 



رئيس سازمان وظيفه عمومي: قوانين جديد شامل سربازان غايب نمي شود

مشمولاني كه به دليل استفاده از قوانين جديد دچار غيبت خدمت شوند از قوانين جديد بهره مند نمي شوند.
سردار محمد جواد زاده كمند در گفت وگو با برنا، با بيان اين مطلب افزود: طرح اصلاح برخي از مواد قانون وظيفه عمومي پس از چند سال كار كارشناسي و بررسي هاي لازم با نگاه و رويكرد خوشايندسازي سربازي و رفع برخي از مشكلات اين قشر در مجلس به تصويب رسيد.
وي ادامه داد: قانون جديد پس از تصويب شوراي نگهبان و ابلاغ ستاد كل نيروهاي مسلح به كليه اين نيروها امكان اجرايي شدن پيدا مي كند. به همين دليل سربازان بايد در زمان مقرر به خدمت اعزام شوند و در صورتي كه به دليل استفاده از اين قوانين از رفتن به سربازي خودداري كنند غايب محسوب مي شوند و در زمان اجرايي شدن قوانين امكان استفاده از آن را نخواهند داشت.

 



دادگاه روزنامه مردم سالاري برگزار شد

جلسه رسيدگي به اتهامات مطبوعاتي مديرمسئول روزنامه «مردم سالاري» به اتهام نشر مطالب خلاف واقع در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد.
به گزارش فارس، در اين جلسه كه به تصدي قاضي مدير خراساني و با حضور هيئت منصفه دادگاه مطبوعات برگزار شد، ابتدا مدعي العموم متن كيفرخواست را قرائت كرد. اين روزنامه در تاريخ 29/7/87 مطلبي را با عنوان «83 درصد مردم به احمدي نژاد راي نمي دهند» منتشر كرده بود كه خلاف واقع بوده است، لذا طبق قانون تقاضاي رسيدگي داريم.
پس از قرائت متن دفاعيه كواكبيان، قاضي مدير خراساني ختم رسيدگي به اين پرونده را اعلام كرد.

 



قدرتمندترين طوفان قرن در اقيانوس آرام

با افزايش قدرت طوفان «ريك» در شمال شرق اقيانوس آرام اين طوفان به قدرتمندترين طوفان يك دهه گذشته اين مناطق تبديل شد.
به گزارش فارس، براساس اعلام مركز ملي طوفانهاي آمريكا در ميامي، طوفان به شدت خطرناك درجه5 «ريك» بادهايي به سرعت 285 كيلومتر در ساعت را ايجاد كرده است اما پيش بيني كرده قبل از رسيدن به ساحل كمي از قدرت آن كاسته شود.پيش بيني شده طوفان «ريك» تا چند روز ديگر به سواحل مكزيك و چهارشنبه با درجه قدرت 1 يا 2 به منطقه «باخا» كاليفرنياي مكزيك برسد.به نوشته آسوشيتدپرس بندر «اكاپولكو» مكزيك هم اكنون با وزش بادهاي شديد و موجهاي بزرگ روبرو بوده و رفت و آمد كشتي هاي كوچك را ممنوع كرده است. مقام ها نسبت به وقوع سيل و رانش زمين در اثر بارشهاي ناشي از اين طوفان هشدار داده اند.طوفان «ريك» دومين طوفان قدرتمند شمال شرق اقيانوس آرام از سال 1966 تاكنون است كه كارشناسان شروع به ثبت قدرت طوفانهاي حادث شده كرده اند.قوي ترين طوفان ثبت شده طوفان «ليندا» در سپتامبر 1997 بوده است كه سرعت بادهاي آن تا 296كيلومتر هم رسيده است.ارتفاع موج ها در نزديكي مركز طوفان ريك به حدود 15 متر مي رسد.

 



خشم صهيونيست ها از پخش سريال تركي

پخش يك سريال تركي در مورد اسرائيل، خشم صهيونيست ها را برانگيخت.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه الجزيره چاپ عربستان، در اين سريال كه از شبكه تي آرتي (شبكه اول) تركيه بخش شد، سربازان اسرائيل را نشان مي داد كه در حال كشتار كودكان فلسطيني هستند.براساس اين گزارش، بلافاصله پس از پخش نخستين قسمت اين سريال از شبكه اول تلويزيون تركيه، ليبرمن وزير خارجه رژيم صهيونيستي، با ابراز خشم رژيم صهيونيستي خواستار جلوگيري از پخش ساير قسمت هاي آن شد.همچنين «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل نيز در واكنشي از پخش اين سريال، ابراز تاسف كرد و گفت: معلوم نيست، سمت و سوي سياست تركيه به كدام سو و جهت است.اين در حالي است كه روابط سياسي دولت تركيه با رژيم صهيونيستي پس از حمله ددمنشانه اسرائيل به مناطق مسكوني غزه و كشتار زنان و كودكان بي گناه فلسطيني به سردي گرائيد و استانبول بارها اقدامات سران صهيونيست تل آويو را محكوم كرد.
در سريال تلويزيوني «آيريليك» كه در آن به تشريح جنايات رژيم اشغالگر فلسطيني در خلال جنگ 22 روزه غزه و تيرباران كودكان فلسطيني توسط سربازان ارتش صهيونيستي پرداخته شده، نهايت ددمنشي اسرائيل به نمايش گذاشته شده است.در يكي از صحنه هاي اين سريال، يك نظامي اسرائيلي نشان داده مي شود كه از فاصله نزديك به يك دختر بچه فلسطيني در حالي كه به چشم هاي او زل زده است، شليك مي كند و وي را از ناحيه سينه هدف گلوله قرار داده و مي كشد.مدير شركت سازنده سريال تلويزيوني آيريليك به روزنامه «واكيت» تركيه گفت: وقايعي كه در اين سريال نشان داده شده، همگي واقعي است و جايي براي انكار باقي نمي گذارد و اگر بخواهيم همه جنايات صهيونيست ها را به تصوير بكشيم در دنيا نوار فيلم به اندازه كافي نخواهد بود تا پاسخگوي اين حجم عظيم از جنايات صهيونيست ها باشد.در همين حال محافل سياسي اسرائيل به منظور تلافي اقدام تركيه در پخش سريال ضد اسرائيلي، خواستار پخش فيلم هاي مستندي در خصوص درگيري ارمنستان و تركيه شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14